(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 دي 1388- شماره 19558
 

هلاكت 15 نظامي ناتو در ناآرامي هاي افغانستان
ديدار رئيس سرويس جاسوسي انگليس با پادشاه سعودي در رياض
رزمندگان الحوثي عمليات هلي برن ارتش سعودي را متوقف كردند
اعتراض هاي مردمي عليه ساخت ديوار فولادي در چند شهر جهان
ميشل سليمان: لبناني ها متحد شوند، خطر اسرائيل دايمي است
اعتراض به اوباما زندان گوانتانامو را تعطيل كنيد
ترور رهبران مقاومت فلسطين در دستور كار موساد قرار گرفت



هلاكت 15 نظامي ناتو در ناآرامي هاي افغانستان

15 نظامي اشغالگر ناتو طي درگيري هاي جداگانه در افغانستان، به هلاكت رسيدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، ارتش ناتو يكشنبه گذشته با صدور بيانيه اي، از كشته شدن 9 نظامي خود در حملات مختلف افغانستان خبر داد. براساس اين اطلاعيه، تعدادي از سربازان خارجي نيز زخمي شده بودند. دوشنبه نيز سه نظامي آمريكايي و يك نظامي فرانسوي بر اثر انفجار بمب در ولايت هلمند كشته شدند و يك فرانسوي ديگر نيز به شدت مجروح شد. دوشنبه، علاوه بر آنها، دو نظامي ناتو كه قبلاً مجروح شده بودند هم به هلاكت رسيدند و به اين ترتيب، تعداد كشته شدگان ناتو طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه، به 15 نظامي رسيد.
اين تلفات در حالي بر اشغالگران وارد مي شود كه هنوز در اواسط ماه نخست ميلادي سال 2010 به سر مي بريم.

 



ديدار رئيس سرويس جاسوسي انگليس با پادشاه سعودي در رياض

رئيس سرويس اطلاعات انگليس در جريان سفر به عربستان سعودي با پادشاه اين كشور راجع به مسايل منطقه و به ويژه يمن ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «جان ساورس»، رئيس سرويس اطلاعاتي انگليس دوشنبه شب و در جريان سفر به عربستان سعودي، با «عبدالله بن عبدالعزيز»، پادشاه اين كشور ديدار و گفت وگو كرده است.
براساس اين گزارش، هر چند مقامات رسمي عربستان درباره جزئيات اين ديدار خبري منتشر نكرده اند اما به عقيده كارشناسان سياسي، «بررسي بحران داخلي يمن»، محور اصلي مذاكرات مقامات دو كشور بوده است. گفتني است لندن و واشنگتن با هماهنگي برخي كشورهاي عربي به خصوص سعودي ها و به بهانه مبارزه با القاعده در شمال غرب يمن، همكاري هايي را آغاز كرده و با انتشار اخبار كذب سعي در توجيه حضور نظامي در اين كشور را دارند.

 



رزمندگان الحوثي عمليات هلي برن ارتش سعودي را متوقف كردند

جنبش الحوثي با اشاره به تداوم درگيري هاي مبارزان اين جنبش با نيروهاي ارتش يمن و عربستان از شكست عمليات هلي برن ارتش سعودي در منطقه «جبل الدخان» خبر داد.
به گزارش فارس، جنبش الحوثي در بيانيه اي از شكست پيشروي نيروهاي ارتش يمن در منطقه «المشترك» در «جبل ظهر الحمار» خبر داد.
در بيانيه اين جنبش آمده است، در منطقه «جبل الدخان» نيز مزدوران ارتش يمن با پشتيباني آتش سنگين عربستان اقدام به پيشروي كردند كه در جريان آن بيش از 2140 موشك و گلوله به اين كوه اصابت كرد.
جنبش شيعي الحوثي با اشاره به پيشروي ارتش عربستان از پشت جبهه هاي نبرد اعلام كرد، در جريان اين درگيري ها كه تا عصر دوشنبه به طول انجاميد، هلي كوپترهاي آپاچي ارتش سعودي اقدام به مانور در آسمان منطقه كرده و پس از مدتي دست به عمليات هلي برن زدند. در پايان اين درگيري، اين عمليات با شكست مواجه شد و بسياري از نيروهاي مزدور ارتش يمن و همه نيروهاي هلي برن كننده در پايگاه «جبل الدخان» كشته شدند.جنبش الحوثي در اين بيانيه همچنين از 18 مورد حمله هوايي جنگنده هاي سعودي با استفاده از بمب هاي فسفري و تخريب يك مسجد خبر داد .

 



اعتراض هاي مردمي عليه ساخت ديوار فولادي در چند شهر جهان

تظاهرات عليه ديوار فولادي مصر در كشورهاي مختلف جهان همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، صدها تظاهركننده مصري كه از طرفداران احزاب مخالف مصر بودند، با در دست داشتن عكس جمال عبدالناصر رئيس جمهور سابق مصر و پلاكاردهايي كه روي آنها مطالبي در مورد توقف ساخت ديوار فولادي نوشته شده بود آمريكا و رژيم صهيونيستي را به دست داشتن در اين اقدام دولت مصر متهم و مخالفت خود را با اين اقدام مقامات مصري اعلام كردند.
پايگاه المحيط نيز گزارش داد: گروه اسلامي پاكستان، تظاهراتي را در اعتراض به ديوار فولادي در مرزهاي مصر و نوارغزه در شهر لاهور برگزار كرد.
اين در حالي است كه سازمان حقوق بشر عربي در انگليس نيز در گزارشي تدابير امنيتي مصر را در مرزهايش با نوارغزه محكوم كرد.
در اين گزارش تاكيد شده كه نيروهاي امنيتي مصر به دور از چشم جامعه جهاني، در تونل هاي زيرزميني مصر و غزه اقدام به قتل عمد مي كنند.
گزارش مذكور به ثبت 54 مورد فوت به دليل استنشاق گازي كه نيروهاي مصري در داخل اين تونل ها منتشر كردند، اشاره كرده است.
از سوي ديگر ده ها فلسطيني در تظاهراتي مسالمت آميز عليه ديوار حائل، وارد منطقه امنيتي بسته در مرزهاي شمالي نوارغزه شده و اعتراض خود را عليه ساخت اين ديوار و ادامه احداث آن در دو روستاي بلعين و نعلين در كرانه باختري اعلام كردند.همچنين روزنامه اماراتي الاتحاد نوشت: كودكان نجات يافته از جنگ نوارغزه اعلام كردند كه بايد مسئولان اسرائيلي به خاطر جنايت هاي جنگي شان در طول اين جنگ محاكمه شوند و به دادگاه هاي جنايت جنگي تحويل داده شوند. به ويژه خلبان هايي كه مناطق مختلف و افراد مختلف را در اين جنگ هدف قرار دادند.اين كودكان اعلام كردند: زندگي كودكان فلسطيني در نوارغزه شبيه فيلم هاي وحشتناك سينمايي است. ريختن خون كودكان فلسطيني كاملا راحت و مباح شده است.
اين تظاهرات و مخالفت هاي جهاني در حالي صورت مي گيرد كه همزمان با ساخت ديوار فولادي 12 كيلومتري مصر در مرز اين كشور با نوارغزه، رژيم صهيونيستي نيز رسما طرح ساخت ديوار جديدي را در مرز فلسطين اشغالي با صحراي سيناي مصر تصويب كرد.
اين ديوار به طول 266 كيلومتر (166 مايل) در مرز مشترك فلسطين اشغالي با مصر ساخته مي شود و بيش از 1/5 ميليارد دلار هزينه در بر خواهد داشت. ساخت ديوار جديد در مرز فلسطين اشغالي با شبه جزيره سيناي مصر بنابر پيش بيني كارشناسان صهيونيستي دو سال به طول خواهد انجاميد. نصب سيستم هاي حس گر و رادار، سيم هاي خاردار و خندق هاي عميق پيرامون اين ديوار در بخش فلسطيني و نصب سيستم هاي هشدار سريع شبيه آنچه كه براي ديوار حايل در كرانه باختري رود اردن نصب شده است از ويژگي هاي اين ديوار جديد است.

 



ميشل سليمان: لبناني ها متحد شوند، خطر اسرائيل دايمي است

رئيس جمهور لبنان در واكنش به تجاوزات مستمر رژيم صهيونيستي به حاكميت كشورش، اين رژيم اشغالگر را خطر دائمي براي لبنان خواند و وحدت را تنها راه مقابله با توسعه طلبي ها و تهديدهاي اين رژيم دانست.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شبكه الجزيره، ميشل سليمان ساعاتي پس از مقابله پدافند هوايي لبنان با تجاوز جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به حريم هوايي لبنان از مقر فرماندهي لبنان در «كفر دونين» در جنوب لبنان ديدار كرد. جان قهوچي فرمانده ارتش لبنان نيز در اين بازديد ميشل سليمان را همراهي مي كرد.
رئيس جمهور لبنان تاكيد كرد: اسرائيل براي ما خطري دائمي به شمار مي رود و وحدت لبناني ها كارسازترين و بهترين راه مقابله با آن است به ويژه اينكه ما به قطعنامه 1701 شوراي امنيت پايبند هستيم در حالي كه اسرائيل تقريبا هر روز اين قطعنامه را نقض مي كند.
دولت لبنان پيش از اين بارها درباره نقض قطعنامه 1701 توسط رژيم صهيونيستي و تجاوز به حريم هوايي خود هشدار داده و از سازمان ملل متحد خواسته است از تكرار اين موارد جلوگيري كند.
پرواز جنگنده هاي رژيم صهيونيستي بر فراز شهرها و روستاهاي لبنان قطعنامه 1701 شوراي امنيت را آشكارا نقض مي كند. اين قطعنامه در اوت 2006 به جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان كه به پيروزي مقاومت منجر شد پايان داد.

 



اعتراض به اوباما زندان گوانتانامو را تعطيل كنيد

مخالفان جنگ و شكنجه زندانيان در واشنگتن و لندن عليه فعاليت هشت ساله زندان گوانتانامو تظاهرات كردند و از كاخ سفيد خواستند اين زندان را تعطيل كند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، جمعي از مخالفان جنگ و گروه هاي حقوق بشري در خيابان هاي واشنگتن دست به تظاهرات زدند. اين معترضان با پوشيدن لباس هاي نارنجي رنگ زندانيان گوانتانامو، مقابل كاخ سفيد اجتماع كردند و عليه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا شعار دادند. تظاهركنندگان به اوباما يادآور مي شدند كه چرا به وعده هاي خود عمل نكرده است. اوباما قول داده بود در اولين سال پس از تصدي پست رياست جمهوري، زندان گوانتانامو را تعطيل كند ولي تاكنون چنين نكرده است.معترضان اعلام كردند كه اوباما در زمينه استفاده از اختيارات رياست جمهوري براي زنداني كردن مظنونان به فعاليت هاي تروريستي در بازداشتگاهي كه نماد بدرفتاري و شكنجه شده است، هيچ تفاوتي با جرج بوش (سلفش) ندارد.براساس اين گزارش، در حال حاضر 198 زنداني از جمله ده ها تن كه تبرئه شده اند، هنوز در اين بازداشتگاه به سر مي برند. «وينس وارن» مدير مركز حقوق قانون اساسي كه مهمترين نهاد تامين وكلاي مدافع براي زندانيان گوانتاناموست، به خبرنگاران گفت: با گذشت حدود يك سال از رياست جمهوري اوباما، شاهديم كه او هيچ تصميمي در زمينه تعطيلي گوانتانامو ندارد.
«عمر دغايس»، يك زنداني سابق گوانتانامو نيز از طريق تماس ويديوئي گفت: هيچ تغييري در داخل زندان گوانتانامو صورت نگرفته است، افراد همچنان شكنجه مي شوند، مورد ضرب و شتم قرار مي گيرند و آسيب هاي رواني به آنها وارد مي شود. «الاخضر بومدين» الجزايري تبار نيز كه از نخستين زندانيان منتقل شده به گوانتاناموست وماه مه (ارديبهشت) پس از هفت سال اسارت آزاد شد، گفت: براي فراموش كردن شرايط زندان، تلاش كرده ام، اما هر گاه اقدام به شستن دستانم مي كنم، آثار غل و زنجير را بر آن مي بينم.
روز دوشنبه در لندن نيز جمعي از فعالان مدني مقابل سفارت آمريكا اجتماع كردند و از اوباما خواستند زندان گوانتانامو را تعطيل كند.

 



با هدف فراهم كردن مقدمات حمله جديد به غزه
 ترور رهبران مقاومت فلسطين در دستور كار موساد قرار گرفت

همزمان با زمينه سازي صهيونيست ها براي حمله جديد به نوار غزه ترور رهبران مقاومت فلسطين در دستور كار موساد قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه «البيان»، «آمنون شاحاك» رئيس سابق ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي خواستار ترور رهبران گروه هاي مقاومت فلسطين شد.
«شاحاك» با بيان اينكه نبايد منتظر اقدام گروه هاي مقاومت باشيم، خواستار حمله پيش دستانه عليه آنان شد.
رئيس سابق ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي بدون اشاره به شكست سنگين اسرائيل در جنگ 22 روزه اظهار داشت: اسرائيل نبايد دست روي دست گذاشته و منتظر اقدام گروه هاي فلسطيني بماند، بلكه بايد با وارد كردن ضربات شديد به آنها به ترور رهبران و از بين بردن انبارهاي سلاح آنها اقدام كرد.
وي مدعي شد: با ترور رهبران حماس و ديگر گروه هاي مقاومت فلسطين مي توان از رويارويي نظامي بزرگ با فلسطينيان و عملياتي همچون ورود به جنگ غزه جلوگيري كرد.
اين در حالي است كه جنبش حماس و جهاد اسلامي فلسطين تهديدهاي رژيم اشغالگر عليه نوار غزه را جدي دانسته و همكاري و هماهنگي گروه هاي مقاومت را در غزه براي رويارويي با اين تهديدها خواستار شدند.
سخنگوي جنبش جهاد اسلامي فلسطين در اين باره گفت، دور جديد حملات هوايي و زميني نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي نشان مي دهد كه اين رژيم در حمله به نوار غزه جدي است و اهداف شوم خود را همچنان دنبال مي كند.
اين در حالي است كه جنبش مقاومت اسلامي فلسطين نيز اخيراً در پاسخ به حملات و بمباران هاي مكرر رژيم صهيونيستي نسبت به مناطق مختلف غزه هشدار داد كه اين جنايات را بي پاسخ نمي گذاريم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14