(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 دي 1388- شماره 19558
 

حديث دشت عشق
نه تهران، نه همدان و نه مازندران گرگان ميزبان مرحله نهايي ليگ كشتي آزاد
اخبار كوتاه از فوتبال
پايان دومين روز از جام ملت هاي آفريقا بازگشت توگو و اعلام سه روز عزاي عمومي
هفته دهم ليگ برتر واليبال مربيگري برابر تيم دوران بازيگري!
تحول در ورزش از اين راه سرعت بيشتري مي گيرد جذب بودجه يك درصدي سازمان ها
سعيدلو در ديدار با مسئولان و مربيان فدراسيون فوتبال: انتظارات بالاست، دل مردم را به دست آوريد



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «عباس اصيليان»
خاكتان خوشبوتر از مشك و عبير
شهيد عباس اصيليان در تاريخ
1/5/1335 مصادف با شب اول محرم الحرام در يك خانواده مذهبي و با ايمان متولد شد. به دليل ارادت خاص خانواده به قمربني هاشم، نامش را عباس (ابوالفضل) نهادند. تحصيلات ابتدايي خود را با موفقيت گذراند.
با توجه به اين كه جزء شاگردان باهوش و زرنگ مدرسه به شمار مي آمد، به دليل تنگ دستي خانواده ناگزير به ترك تحصيل شد ولي با درخواست مدير وقت، تحصيل را ادامه داد تا اين كه در هنرستان شبانه در رشته برق تا سطح ديپلم درس را ادامه داد. او در كنار تحصيل به كار نيز مشغول شد و به خانواده خود كمك مي كرد.
پس از اتمام تحصيل در سال 1355 به خدمت سربازي اعزام شد كه دو سال خدمت خود را در اصفهان با درجه گروهباني سپري كرد. زمان سربازي اش با دوران انقلاب همزمان بود. به فرمان امام خميني(ره) مبني بر فرار سربازان از خدمت فراري شد و در راهپيمايي ها و تظاهرات ضدرژيم شاهنشاهي شركت مي كرد. وي سال 1358 در كارخانه حرير مخمل در قسمت فني مشغول به كار شد و با شروع جنگ تحميلي به فرمان رهبرش لبيك گفته و راهي جبهه هاي جنگ گرديد.
در عمليات هاي زيادي از جمله آزادي خرمشهر و... شركت نمود و چندين بار مجروح شد. حتي در زمان به دنيا آمدن اولين فرزندش در زادگاهش نبود و دومين فرزند او نيز پس از شهادتش به دنيا آمد.او سرانجام پس از نزديك به دو سال حضور در جبهه هاي جنگ در عمليات خيبر در جزيره مجنون (18/12/1362) به درجه رفيع شهادت نايل آمد.

 



نه تهران، نه همدان و نه مازندران گرگان ميزبان مرحله نهايي ليگ كشتي آزاد

سرويس ورزشي-
شهرستان گرگان به عنوان ميزبان مرحله نيمه نهايي و نهايي ليگ برتر كشتي آزاد معرفي شد.
اعضاي هيأت رئيسه فدراسيون كشتي روز گذشته و پس از بررسي درخواست هيأت هاي كشتي تهران، همدان و گلستان براي ميزباني مرحله نيمه نهايي و فينال ليگ در نهايت با بررسي تمامي جوانب تصميم گرفتند تا گرگان ميزبان اين رقابت ها باشد.
به اين ترتيب مرحله نيمه نهايي و فينال ليگ برتر كشتي آزاد روز 28 دي ماه در سالن آزادي شهرستان گرگان برگزار مي شود كه در مرحله نيمه نهايي صبح روز دوشنبه گاز مازندران به مصاف رشد دانه گرگان مي رود و نفت تهران با صنايع و معادن همدان روبرو مي شود.
چرا گرگان انتخاب شد؟!
اصلي ترين دليل انتخاب گرگان به عنوان ميزبان، عملكرد فوق العاده نماينده اين شهرستان در نخستين حضورش در رقابت هاي ليگ برتر بود. تيم رشد دانه يك هفته قبل از پايان مرحله مقدماتي ليگ توانست جواز حضور در مرحله نيمه نهايي را بدست آورد تا در نهايت ميزباني نيز به گرگان برسد.
تهران، همدان و مازندران
شانسي نداشتند
اما به غير از گرگان، تهران، همدان و مازندران نيز درخواست ميزباني داده بودند اما فدراسيون شانسي را براي آنها قائل نشد! مازندران به واسطه ميزباني در دوره گذشته عملاً شانسي براي ميزباني نداشت. تهران هم به دليل تعمير سالن هفتم تير، سالني براي برگزاري شايسته مسابقات نداشت و همدان نيز به خاطر اختلافاتي كه مسئولان كشتي اين استان با فدراسيون كشتي داشت، مشخص بود كه نمي تواند ميزباني را بدست آورد. بدين ترتيب گرگان ميزبان اين رقابت هاي مهم شد تا عملاً از تهران، مازندران و همدان پيشي گيرد.
پيروزي نمايندگان همدان
و مازندران
اما دور مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد نيز روز دوشنبه به پايان رسيد. در هفته پاياني از دور مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد چهار ديدار تشريفاتي انجام شد كه در گروه اول صنايع و معادن همدان هفت بر صفر ماكيان بروجرد را شكست داد و گاز مازندران هم شش بر يك برابر منتخب ملاير پيروز شد. رضا يزداني در اين هفته براي گاز كشتي گرفت كه حريف خود را مغلوب كرد.
در گروه دوم راه آهن خراسان و رشد دانه گرگان با نفرات ذخيره خود برابر هم صف آرايي كردند كه راه آهني ها به پيروزي پنج بر دو رسيدند اما اين برد براي مشهدي ها بي حاصل بود چرا كه تيم گرگان در هفته قبل به نيمه نهايي صعود كرد.
همچنين نفت تهران شش بر يك منتخب ملاير را مغلوب كرد. تنها برد تيم ملاير توسط ميثم مصطفي جوكار به دست آمد كه توانست سعيد رياحي را از پيش رو بردارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيم ملي فوتسال امروز راهي بلژيك مي شود
تيم ملي فوتسال براي برگزاري ديدار دوستانه با تيم ملي بلژيك عازم اين كشور مي شود.
مهدي جاويدي، مسعود دانشور، محمدرضا زحمت كش، جواد اصغري مقدم، مصطفي نظري، محمد طاهري، محمد كشاورز، مجيد رئيسي، وحيد شمسايي، حميدرضا ابراري نيا، مجيد لطيفي، مجيد تيكدري نژاد، علي اصغر حسن زاده و محمد وزير زاده به سرمربيگري حسين شمس و مربيگري علي صانعي و امير فراشي و سرپرستي مهدي خراتي امروز (چهارشنبه) تهران را به مقصد بروكسل ترك مي كنند. ديدارهاي تيم هاي ملي فوتسال ايران با بلژيك در روزهاي 24 و 25 دي در بلژيك انجام خواهد شد. ملي پوشان 27 دي به تهران بازمي گردند.
تبريزي ها 50 درصد از ظرفيت ورزشگاه آزادي را مي خواهند
باشگاه تراكتورسازي با صدور بيانيه اي خواستار اختصاص 50 درصد از ظرفيت ورزشگاه آزادي در بازي روز جمعه مقابل استقلال تهران شد.
در اين بيانيه آمده است: زمزمه هايي به گوش مي رسد كه بعضا مسئله 10 درصد ميهمان پيش كشيده مي شود، بايد قبول كرد در وضعيت كنوني كه فوتبال ايران از عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها رنج مي برند، هواداران تيم محبوب تراكتورسازي تبريز سرمايه اي گرانبها براي فوتبال كشور محسوب مي شود. از اين رو باشگاه تراكتورسازي رسماً خواهان 50 درصد از ظرفيت ورزشگاه آزادي است.
جريمه 39 هزار دلاري براي توره
كميته انضباطي باشگاه سپاهان اصفهان مهاجم سنگالي تيم فوتبال اين باشگاه را به پرداخت 39 هزار دلار جريمه نقدي به خاطر 8 روز تاخير غيرموجه در بازگشت به تمرينات اين تيم محكوم كرد.
ابراهيم توره كه براي تعطيلات كريسمس به مرخصي رفته بود با 10 روز تاخير دوشنبه گذشته به اصفهان بازگشت و به جهت اين تاخير ديروز جلسه كميته انضباطي باشگاه براي رسيدگي به تخلفات وي تشكيل شد.
با توجه به تعهدات و صورتجلسه امضا شده مشترك بين توره و باشگاه سپاهان پيش از رفتن اين بازيكن به مرخصي وي به پرداخت 39 هزار دلار جريمه نقدي محكوم شد. ضمن اينكه مرخصي هاي اين بازيكن سنگالي تا پايان فصل لغو شد. با نظر كميته انضباطي، تاييد مديرعامل باشگاه و امير قلعه نويي، همچنين عذرخواهي رسمي ابراهيم توره، اين بازيكن مجاز به بازگشت به تيم فوتبال سپاهان شد.
دريافت 58 نمونه خوني از بازيكنان ليگ برتر
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال گفت: در راستاي آشنايي مربيان ليگ برتر با آئين نامه جديد ملي مبارزه با دوپينگ كارگاه آموزشي يك روزه براي مربيان ليگ برتر در 24 بهمن ماه سال جاري برگزار مي كنيم.
احمد هاشميان تصريح كرد: در آخرين هفته ليگ برتر فوتبال 8 نمونه خوني از بازيكنان تيم هاي حاضر در اين ليگ گرفته شد و با احتساب اين 8 نمونه تعداد نمونه هاي اخذ شده از ابتداي ليگ تاكنون به 58 عدد رسيده است. وي با بيان اينكه هنوز پاسخ جديدي براي نمونه هاي ارائه شده دريافت نكرده ايم گفت: احتمالا به علت تعطيلي سال جديد ميلادي هنوز جواب ما را نداده اند. وي درباره اينكه بالاخره چه كسي فعاليت هاي ضد دوپينگ فوتبال را انجام خواهد داد گفت: فعلا كه اين فعاليت ها توسط خود فدراسيون انجام مي شود و اميدواريم كه همچنان فرصت خدمت داشته باشيم.
معارفه نامجومطلق در تمرين استقلال
با حضور مديرعامل باشگاه استقلال مراسم معارفه نامجو مطلق و محصص انجام شد.واعظ آشتياني روز گذشته با حضور در تمرين استقلال در ورزشگاه دستگردي ، مجيد نامجو مطلق و مرتضي محصص را به بازيكنان معرفي كرد. از اين پس مجيد نامجو مطلق به عنوان دستيار مرفاوي و محصص به عنوان مشاور فني همكاري خود را با استقلال آغاز مي كنند.
حضوركامراني فر در ديدار مصر و نيجريه
كامراني فر به عنوان كمك داور در بازي مصر و نيجريه حضور خواهد داشت. كمك داور بين المللي فوتبال ايران كه براي قضاوت جام ملت هاي آفريقا به آنگولا رفته است در تست آمادگي بدني موفق ظاهر شده و به همراه تيم داوري اش ديدار مصر و نيجريه را قضاوت خواهند كرد. قرار بود اين تيم داوري ديدار توگو و غنا را سوت بزنند كه با بازگشت تيم ملي توگو، اين ديدار برگزار نشد.
انتقال امتياز صبا از قم به مازندران
قائم مقام باشگاه صبا در واكنش به خبر انتقال امتياز اين باشگاه از استان قم به استان مازندران گفت: من اطلاعي از اين انتقال ندارم و اين خبر را نه تائيد و نه تكذيب مي كنم. روز گذشته در چند بخش خبري عنوان شد كه امتياز تيم فوتبال صبا از قم به مازندران انتقال داده خواهد شد. تمام اين اتفاقات در حالي است كه امتياز تيم صبا دو فصل قبل از تهران به قم منتقل شده بود.

 



پايان دومين روز از جام ملت هاي آفريقا بازگشت توگو و اعلام سه روز عزاي عمومي

دومين روز از رقابت هاي جام ملت هاي آفريقا در آنگولا با پيروزي مالاوي و توقف ساحل عاج همراه بود.
دوشنبه در ادامه چهل و هفتمين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آفريقا مالاوي برابر حريف سرشناس الجزاير توانست با حساب سه بر صفر به پيروزي برسد.الجزاير يكي از نمايندگان قاره آفريقا در جام جهاني 2010 خواهد بود. در گروه دوم نيز ساحل عاج با بازيكنان سرشناس خود برابر بوركينافاسو راه به جايي نبرد و با تساوي بدون گل متوقف شد. در جدول اين گروه مالاوي با سه امتياز صدرنشين است.
تيم ملي توگو به كشورش بازگشت
اما مهم ترين اتفاق جام ملت هاي آفريقا، بازگشت تيم توگو به كشورش و ترك كشور آنگولا بود.
سخنگوي كنفدراسيون فوتبال آفريقا با اعلام اين خبر گفت: اين تيم از رقابت ها حذف شد. اين گروه از اين به بعد از سه تيم تشكيل خواهد شد. تيم هاي ملي غنا، ساحل عاج و بوركينافاسو گروه B رقابت هاي جام ملت هاي آفريقا را تشكيل مي دهند.
در نخستين واكنش به اين تصميم كنفدراسيون فوتبال آفريقا يكي از بازيكنان تيم ملي توگو اين تصميم را خنده دار توصيف كرد كه به عقيده «توماس دوسفي» بازگشت آنگولا به مسابقات و بازي برابر غنا در روز 21 ژانويه بسيار ساده است. او گفت: فكر مي كنم غنا هيچ مشكلي با اين موضوع نداشته باشد. ساعتي پيش از اعلام رسمي CAF بازيكنان تيم ملي توگو به كشورشان بازگشتند. با وجود آنكه اين تيم نيمه شب به وقت محلي به كشورش بازگشت اما هزاران نفر در فرودگاه لومه به استقبال بازيكنان تيم ملي كشورشان آمدند.
ژيلبرهونگبو نخست وزير توگو هم به استقبال تيم ملي فوتبال اين كشور آمده بود. زماني كه جسدهاي كشته شدگان حادثه جمعه شب با پرچم كشور توگو حمل مي شد سكوت تمام فرودگاه را فرا گرفته بود و بسياري از افراد گريه مي كردند. بازيكنان تيم ملي توگو هم بسيار ناراحت بودند.
نخست وزير توگو در اين مراسم از روزي غم انگيز و آبروريزي براي فوتبال آفريقا سخن گفت. در توگو به خاطر اين حادثه سه روز عزاي عمومي اعلام شده است.
دستگيري دو مظنون
پليس آنگولا دو نفر را در ارتباط با رخداد خونين جمعه گذشته دستگير كرد.خبر دستگيري اين دو فرد مظنون را كه گفته مي شود در حاشيه تيراندازي به اتوبوس حامل بازيكنان تيم ملي توگو نقش داشته اند، خبرگزاري Angop آنگولا منتشر كرد. اين دو از اعضاي گروه شورشي FLEC هستند كه مقصر حادثه جمعه شب اعلام شده اند.
به گفته نماينده دادستاني ايالت «كابيندا» اين دو عضو آن گروه در نزديكي محل حادثه دستگير شده اند.

 



هفته دهم ليگ برتر واليبال مربيگري برابر تيم دوران بازيگري!

دهمين هفته مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور بيشتر از هر مربي ديگري براي حسين معدني مهم است كه بايد تيمش را براي رويارويي مقابل تيم دوران بازيگري خود راهي ميدان كند.
اين هفته از مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز در شهرهاي تهران، رشت، مشهد، اروميه، گنبد، ماهشهر و آمل برگزار مي شود اما شايد ديدار هيچ شهري به اندازه رشت مهم نباشد چون قرار است كاپيتان ديروز پيكان به عنوان سرمربي امروز تيم ملي و داماش مقابل تيم پيشين خود قرار گيرد.
حسين معدني كه تا ديروز با پيكان پيروز مي شد امروز مي خواهد مقابل اين تيم پيروز شود تا نشان دهد همچنان توانمند است. پيروزي براي داماش گيلان با توجه به تعداد ديدارهاي كمتري كه دارد هيچ كمكي به صعود اين تيم سوم جدول نمي كند. اما در مقابل خودروسازان با پيروزي در ديدار امروز مي توانند حداقل يك رده ديگر بالاتر بيايند. پس انگيزه علي معمري باتجربه براي پيروزي كردن تيمش دست كم از معدني جوان ندارد. فقط اينكه جنس آن تا حدي متفاوت است.
سايپا ديگر نماينده تهران است كه فردا همزمان با خودروسازان بايد در ماهشهر به مصاف حريف ميزبان خود برود.
پيروزي در اين بازي حكم تثبيت صدرنشيني نارنجي پوشان تهراني را صادر مي كند به همين دليل آنها مصمم به تحميل چهارمين شكست به شاگردان مصطفي كارخانه هستند. اين در حالي است كه بازيكنان كاله پيروزي ماهشهري ها را در اين بازي مي خواهند. چون اين نتيجه است كه آنها را به صدر جدول باز مي گرداند البته اگر خودشان هم بتوانند يزدي ها را از پيش رو بردارند.
برنامه ديدارهاي هفته دهم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ ارتعاشات صنعتي ايران - گل گهر سيرجان (خانه واليبال - ساعت 15:15)
¤ بانك كشاورزي - پيروزي تهران (خانه واليبال - ساعت 17)
¤ داماش گيلان - پيكان تهران (سالن واليبال رشت - ساعت 17)
¤ خراسان رضوي - اروميه (سالن واليبال مشهد - ساعت 17)
¤ جواهري بازرگاني گنبد - برق كرمان (سالن واليبال گنبد - ساعت 17)
¤ پتروشيمي بندرامام - سايپا تهران (سالن واليبال شهرك بعثت - ساعت 17)
¤ كاله آمل - سنگ آهن بافق يزد (سالن واليبال آمل - ساعت 17)
جدول رده بندي: 1- سايپا تهران (18 امتياز - 10 مسابقه)، 2- كاله آمل (18 امتياز - 10 مسابقه)، 3- داماش گيلان (17 امتياز - 9 مسابقه) و ...

 



تحول در ورزش از اين راه سرعت بيشتري مي گيرد جذب بودجه يك درصدي سازمان ها

معاون سازمان تربيت بدني اجراي قانون «اختصاص يك درصد از كل بودجه سازمان ها و ارگان ها به ورزش» را زمينه ساز تحول در ورزش كشور، دستيابي به اهداف قهرماني و تكميل پروژه هاي عمراني عنوان كرد.
حميد سجادي معاون سازمان و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني، ضمن بيان اين مطلب افزود: اختصاص سهم يك درصدي ورزش از سوي نهادها و دستگاه هاي دولتي، اعتبارات قابل توجهي را جذب ورزش خواهد كرد كه مي تواند در پيشبرد فعاليت هاي جاري، تكميل پروژه هاي عمراني و دستيابي به اهداف قهرماني سازمان تربيت بدني اثرگذار و نقش آفرين باشد.
سجادي با اشاره به اينكه در حال حاضر براي تكميل نزديك به 3 هزار پروژه عمراني در دست احداث سازمان تربيت بدني رقمي نزديك به 1480 ميليارد تومان اعتبار نياز است، يادآور شد: در حال حاضر اعتبارات كنوني سازمان رقمي حدود 300 ميليارد تومان را بالغ مي شود كه از اين مقدار 80 درصد شامل اعتبارات جاري و تنها نزديك به 20 درصد به پروژه هاي عمراني اختصاص دارد كه با اين ميزان اعتبار طبيعي است تكميل پروژه عمراني با تاخير و صرف زمان بيشتري همراه شود.
وي با بيان اينكه با اعتبارات كنوني اتمام پروژه هاي عمراني به زماني بيش از 5 سال نياز است، تاكيد كرد: با اجرايي شدن قانون اختصاص يك درصد از كل بودجه سازمان ها و ارگان هاي دولتي، بودجه عمراني سازمان به رقمي معادل 700 ميليارد تومان افزايش خواهد يافت كه طي آن سازمان ظرف دو سال آينده مي تواند به تمامي تعهدات عمراني خود عمل كند.
معاون سازمان تربيت بدني ابراز اميدواري كرد با توجه به در پيش بودن بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو و ساير رويدادهاي جهاني و قاره اي، مجلس با اجراي قانون «اختصاص يك درصد از كل بودجه سازمان ها و ارگان ها به ورزش» زمينه موفقيت تيم هاي ملي و كسب بهترين جايگاه در بازي هاي آسيايي را فراهم كند و ورزش كشور گام بلند و محكمي بسوي موفقيت در المپيك 2012 لندن بردارد.

 



سعيدلو در ديدار با مسئولان و مربيان فدراسيون فوتبال: انتظارات بالاست، دل مردم را به دست آوريد

جلسه ويژه معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني با مسئولان فدراسيون فوتبال و سرمربي تيم هاي بزرگسالان و اميد دوشنبه شب برگزار شد.
اعضاي كادرفني تيم ملي فوتبال و فدراسيون فوتبال دوشنبه شب براي بررسي عملكرد و ارائه گزارشي از فعاليت هاي اخير خود در فدراسيون با علي سعيدلو در سازمان تربيت بدني ديدار كردند. در ابتداي جلسه مسئولان و اعضاي كادرفني تيم هاي اميد و بزرگسالان گزارش كاملي از نحوه فعاليت ها و برنامه هاي خود به رئيس سازمان تربيت بدني ارائه دادند.
رئيس سازمان تربيت بدني نيز در اين جلسه كه حدود 50 دقيقه به طول انجاميد به صورت جداگانه با قطبي و پيرواني درباره مسائل تيم هاي اميد و بزرگسالان صحبت كرد. سعيدلو در تشريح اهداف سازمان تربيت بدني تاكيد كرد: در جامعه انتظارات مردم از فوتبال بالاست، بايد تلاش كنيد با كسب پيروزي و فتح قله هاي رفيع در ورزش دل مردم را به دست آوريد و عاملي براي شادي جامعه باشيد.
وي در جمع حاضران در اين جلسه اظهار داشت: براي پي بردن به نقاط ضعف و قوت تيم هاي ملي فوتبال، اعضاي كادرفني بايد بيش از گذشته به كميته فني تيم هاي ملي اهميت دهند.
علي كفاشيان، مهدي تاج، مهدي محمدنبي، افشين قطبي، غلامحسين پيرواني، علي دوستي و فريدون معيني از حاضران در اين جلسه بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14