(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 26 دي 1388- شماره 19560
 

 بلاتكليفي طرح تفصيلي شهر اصفهان پس از 2 سال
ديوارنويسان بناهاي اصفهان به مراجع قضايي معرفي مي شوند
معاون وزير مسكن و شهرسازي: كار ساخت بيمارستان كاشان از سال 90 آغاز مي شود
بخاري درجا خودرو در اصفهان ساخته شد
با حضور معاون وزير نيرو انجام شد بهره برداري از بايگاني الكترونيكي مشتركان آب و فاضلاب شهر اصفهان
مديرعامل سازمان آتش نشاني اصفهان: وضعيت ايمني بازار اصفهان مخاطره آميز است
معاون امور معدن وزير صنايع و معادن خبرداد پنج ميليارد ريال تسهيلات براي اكتشاف در معادن كردستان
ايران در كيهان
در پاييز امسال 21 سانحه دريايي در آبهاي هرمزگان به وقوع پيوست
سرانه 15 متر مربعي فضاي سبز در شهركرد
جلوگيري از ورود خودروهاي سنگين با پلاك قديمي به بندرشهيد رجايي
برگزاري نمايشگاه كتاب با حضور 400 ناشر در مازندران
جلوگيري از نشت مواد نفتي به رودخانه كرج
جوابيه يك مقاله و توضيحات كيهان



سرپرست معاونت شهرسازي و معماري شهرداري خبر داد
 بلاتكليفي طرح تفصيلي شهر اصفهان پس از 2 سال

اصفهان- خبرنگار كيهان:
در حالي كه شهرداري اصفهان براي تهيه طرح هاي تفصيلي اين كلان شهر بالغ بر 35ميليارد ريال هزينه كرده، اما بيش از دو سال است كه به دليل عدم تصويب و ابلاغ اين طرح از سوي كميسيون ماده پنج، شهروندان در بلاتكليفي به سر مي برند.
سرپرست معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان گفت: طرح تفصيلي شهر اصفهان، يكي از نخستين طرح هاي تفصيلي كشور است كه تهيه آن از سال 81 آغاز شد.
مسعود نريماني افزود: طرح هاي تفصيلي شهرهاي مراكز استان توسط وزارت مسكن تهيه مي شود اما اصفهان همچون تهران نخستين شهري است كه طرح هاي تفصيلي آن توسط شهرداري تهيه شده است.

 



ديوارنويسان بناهاي اصفهان به مراجع قضايي معرفي مي شوند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
افرادي كه اقدام به ديوارنويسي و نصب هرگونه پوستر تبليغاتي بر ابنيه هاي تاريخي شهر اصفهان كنند به مراجع قضايي معرفي مي شوند.
مديركل كنترل و نظارت شهرداري اصفهان با اعلام اينكه در حال حاضر بيش از 2هزار تابلو درسطح شهر و دركنار پياده روها نصب شده كه افراد براي تبليغات خود بايد از اين تابلوها استفاده كنند افزود: تاكنون تخلفات بسياري در مورد نصب آگهي بر اماكن غيرمجاز صورت گرفته كه سبب خسارات سنگيني به شهر و شهروندان شده است.
«محمد مطيعي فر» كه در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه اين روزها نصب برچسب بر ديوارهاي شهر بيشتر از قبل شده است، اضافه كرد: اين برچسب ها برخي از علائم راهنمايي و رانندگي را مخدوش كرده و خسارات مالي و جاني و همچنين خسارات فراواني به ابنيه تاريخي وارد كرده است.
وي افزود: براي جلوگيري از اين امر افرادي براي نظارت بر اين مسئله درنظر گرفته شده اند كه در هر منطقه چند مأمور به صورت نامحسوس مشغول گشت زني هستند.
مديركنترل و نظارت شهرداري اصفهان گفت: ما به كمك كلانتري هاي محل افراد خاطي را شناسايي كرده و به دستگاه قضايي معرفي مي كنيم.

 



معاون وزير مسكن و شهرسازي: كار ساخت بيمارستان كاشان از سال 90 آغاز مي شود

كاشان - خبرنگار كيهان:
كار ساخت بيمارستان 540 تختخوابي كاشان با اتمام مطالعات آن در سال آينده از سال 09 آغاز مي شود.
معاون وزير مسكن و شهرسازي با اعلام اين خبر گفت: طرح مقاوم سازي بيمارستان عيسي بن مريم اصفهان با اعتباري بيش از 50 ميليارد ريال در حال اجراست كه تا پايان امسال به اتمام مي رسد.
محمد جعفر عليزاده، تعداد طرح هاي بيمارستاني در دست اجرا در استان اصفهان را 5 مورد ذكر كرد و افزود: با اجراي اين طرح ها با صرف 108 ميليارد تومان بيش از 700 تخت به ظرفيت بيمارستاني اين استان افزوده مي شود.
به گفته وي اين طرح ها شامل بيمارستان هاي نجف آباد، دهاقان، فلاورجان، خميني شهر و چادگان است كه در سال جاري 85 ميليارد ريال اعتبار به آن اختصاص يافته است.
وي خاطر نشان كرد: طرح 24 تختخوابي دهاقان با 85 درصد پيشرفت فيزيكي در نيمه اول سال 89 و بيمارستان چادگان در سال 09 و بقيه تا سال 91 به بهره برداري مي رسد.

 



بخاري درجا خودرو در اصفهان ساخته شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
يكي از واحدهاي فناوري مستقر در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان موفق به طراحي و ساخت بخاري درجا در خودرو شد.
اين بخاري در خودروهايي كاربرد دارد كه رانندگان به هنگام استراحت در كابين آن مي توانند با خاموش كردن خودرو از بخاري درجا براي گرم كردن فضا استفاده كنند.
رئيس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان درباره نحوه فعاليت اين بخاري گفت: گازوييل از باك توسط يك پمپ الكتريكي به داخل كابين كشيده مي شود و توسط انژكتور، وارد محفظه احتراق شود.
قاسم مصلحي افزود: پس از اين مراحل سوخت با هوا تركيب شده و احتراق صورت مي گيرد و دود و هواي حاوي دي اكسيدكربن و ديگر آلاينده ها به بيرون از كابين هدايت مي شود.
رئيس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، مدت زمان طراحي وساخت سيستم بخاري درجا را 14 ماه اعلام كرد و اظهار داشت: مرحله اول ساخت دستگاه پايان يافته و نمونه آزمايشگاهي آن ساخته شده است.
وي اضافه كرد: قيمت اين دستگاه يك دوم قيمت مشابه خارجي آن و تكنولوژي اين دستگاه فقط در اختيار چند كشور صنعتي جهان است.

 



با حضور معاون وزير نيرو انجام شد بهره برداري از بايگاني الكترونيكي مشتركان آب و فاضلاب شهر اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
در مراسمي با حضور معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا، بهره برداري از بايگاني الكترونيكي مشتركين آب و فاضلاب شهر اصفهان آغاز شد.
در اين مرحله از طرح كه با عنوان «بايگاني الكترونيكي مشتركين» به مرحله اجرا درآمده است نزديك به 350هزار پرونده مشتركان آب و فاضلاب در شهر اصفهان پس از بازنگري و توليد تصاوير ديجيتالي، در قالب سامانه بايگاني الكترونيكي استقرار يافته است.
با اجراي طرح بايگاني الكترونيكي مشتركان آب و فاضلاب شهر اصفهان كه 9ميليارد ريال هزينه دربر داشته است علاوه بر حذف كاغذ در فرآيند امور اداري و افزايش سطح امنيت در دسترسي به پرونده ها، سرعت رسيدگي به درخواست هاي ارباب رجوع نيز افزايش يافته است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان در اين مراسم در ادامه به موضوع خصوصي سازي و اجراي اصل 44 قانون اساسي در شركت آب و فاضلاب استان اصفهان اشاره كرد و افزود: در همين زمينه تاكنون 85درصد از فعاليت هاي واحد رسيدگي به حوادث در شهر اصفهان به بخش خصوصي واگذار شده كه اين ميزان تا دو سال آينده به 100درصد خواهد رسيد.

 



مديرعامل سازمان آتش نشاني اصفهان: وضعيت ايمني بازار اصفهان مخاطره آميز است

اصفهان-خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان گفت: به دليل شكل هندسي خاص بازار اصفهان و دهانه هاي روباز سقف آن وضعيت موجود اين بازار مخاطره آميز است.
بهرام ذالكيان در بازديد اعضاي كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي اصفهان از سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان، از تبديل واحدهاي مسكوني اطراف بازار به انبار كالا به عنوان يكي ديگر از موارد تهديد بازار اصفهان ياد و اعلام كرد: انتقال بازار عمده فروشان از هسته مركزي شهر به مركز بزرگ و ايمن تجاري اطراف شهر يكي از راهكارهاي رفع اين خطر است.
در اين بازديد اعضاي كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان خواستار ايمن سازي بازار اصفهان در برابر حريق شدند.
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان تبديل بعضي از منازل به انبار در محدوده بازار اصفهان را اصولي ندانست و از كميسيون ماده صد و شهرداري منطقه 3 خواست براي جلوگيري از بروز مشكل نسبت به تغيير كاربري اين منازل اقدام كنند.

 



معاون امور معدن وزير صنايع و معادن خبرداد پنج ميليارد ريال تسهيلات براي اكتشاف در معادن كردستان

سنندج - خبرنگار كيهان:
معاون امور معادن وزير صنايع و معادن گفت: وزارت صنايع و معادن در راستاي حمايت از توسعه بخش معدن حاضر است براي اكتشاف در معادن كردستان تا سقف پنج ميليارد ريال تسهيلات با بهره دو درصد به متقاضيان پرداخت كند.
«محمدمسعود سميعي نژاد» در جلسه ويژه بررسي وضعيت صنعت استان كردستان از تغيير سرمايه گذار معدن طلاي داشكسن قروه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به عدم اجراي تعهدات سرمايه گذار قبلي، شركتي از قزاقستان با همكاري شركت هاي ايراني كار برداشت و سرمايه گذاري در معدن طلاي داشكسن كردستان را برعهده مي گيرند.
وي افزود: شركت قبلي نتوانست به تعهدات خود عمل كند و وزارت صنايع و معادن براي تسريع در امر بهره برداري از اين معدن طلا رايزني هاي مختلفي را با شركت هاي داخلي و خارجي انجام داد سرانجام به اين نتيجه رسيد تا پايان سال جاري شركتي از قزاقستان با همكاري شركت هاي ايراني كار بهره برداري از اين معدن طلا را بر عهده بگيرند.
وي با تاكيد براينكه نبايد هيچ معدني غير فعال باشد، گفت: مسئولان صنايع و معادن بهره برداراني كه توانايي انجام كار را ندارند خلع يد كند و معادن را به افراد توانمندتري واگذار كند.
سميعي نژاد گفت: اكنون به دليل نبود استراتژي و چشم انداز مناسب در بخش صنعت و معدن در استان كردستان متاسفانه برنامه ها و اقدامات هدفمند نيست و اين روند در آينده نتايج مثبت و قابل قبولي را به دنبال نخواهد داشت كه ا نتظار مي رود اين مهم هرچه سريع تر اجرايي شود.
معاون امور استان هاي وزير صنايع و معادن كشور هم به مصوبات بخش صنعت و معدن در سفرهاي رياست جمهوري به استان هاي كشور اشاره كرد و گفت: در اين راستا بيش از 740 طرح به تصويب رسيده كه از اين ميزان تاكنون بيش از 230 مصوبه نهايي و عمليات اجرايي آنها آغاز شده است.
طاهر طاهري گفت: دولت به دليل وجود ظرفيت هاي مناسب بخش معادن در سطح استان ها توجه خاصي به گسترش سرمايه گذاري در اين بخشس دارد و با ارائه راهكارهاي لازم سعي خواهد كرد سرمايه گذاران بخش خصوصي كشور و نيز صاحبان سرمايه خارجي را نيز به حضور در اين بخش تشويق كند.
عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي نيز بر تهيه و تدوين برنامه استراتژي صنعتي براي برطرف كردن اساسي مشكلات بخش صنعت كشور تاكيد كرد و گفت: بايد با بررسي موانع و مشكلات فراروي اين بخش در برنامه رشد اقتصادي كشور تاثيرات بخش صنايع در توسعه كشور را افزايش داد.
حسين گروسي افزود: در استان هاي مرزي از جمله استان كردستان بايد با شناخت فرصت هاي بخش صنايع موجود در كشورهاي همسايه از جمله كشور عراق و با مشاركت سرمايه داران داخلي استان زمينه جذب سرمايه گذاري بيشتر فراهم شود.
گروسي به ارائه راه هاي برون رفت از وضعيت نابسامان اقتصادي صنايع در كشور اشاره كرد و گفت: راه اندازي كارخانجات مادر و مولد اقتصادي و كارآفرين، رفع مشكلات سيستم بانكي در كشور، تقويت بخش كشاورزي و صنعتي در نقاط محروم و نيازمند در سطح كشور از جمله ا ين راهكارهاست.
استاندار كردستان نيز در اين نشست با اشاره به اينكه در حال حاضر با تلاش دولت خدمتگذار نهم و دهم بيش از 163 درصد رشد در بخش صنعت و معدن استان را شاهد هستيم گفت: بيش از 850 واحد توليدي و صنعتي فعال در سطح استان كردستان وجود دارد كه در صورت مشاركت سرمايه گذاران بخش خصوصي تعداد اين واحدهاي صنعتي افزايش چشمگيري خواهد يافت.
اسماعيل نجار افزود: به دلايل فراوان شاهد عدم تمايل سرمايه داران در صنايع و معادن استان هستيم كه بايد با ارائه روش هاي مناسب و تشويق و ترغيب، افراد را به حضور در عرصه اقتصادي استان علاقه مند سازيم.
استاندار كردستان با انتقاد از عدم توازن تقسيمات صنايع در سطح كشور گفت: در اين زمينه بايد دادن مشوق هاي مورد نياز به صاحبان صنايع تمركز صنايع در استان هاي مركزي به ويژه تهران را كاهش دهيم تا سرمايه هاي صنعتي نيز به استان هاي نيازمند سرازير شود.
وي در پايان گفت: متاسفانه برخي از معادن به دليل مشكلات اداراي و نيز نارسايي هاي مالي به حالت تعطيل در آمده اند كه بايد هرچه سريع تر با اتخاذ تدابير لازم و جذب تسهيلات مورد نياز آنها نسبت به فعال كردن اين معادن اقدام كنيم.

 



ايران در كيهان

تشكيل كميته تخصصي پژوهش
همدان - خبرنگار كيهان: كميته تخصصي پـژوهش در امور خانواده به عنوان مجموعه شوراي فرهنگ عمومي استان همدان تشكيل مي شود. حميد عسگري معاون سياسي امنيتي استانداري همدان با اعلام اين خبر در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان، گفت: شوراي فرهنگ عمومي يك فرصت براي بسياري از مسئوليت هاي ماست كه يكي از آنها توجه به آسيب ها و امور خانواده است.
تجهيز كانون هاي فرهنگي مساجد
ساري - خبرنگار كيهان: كانون هاي فرهنگي هنري مساجد براي مقابله با جنگ نرم دشمنان تجهيز خواهند شد. محمد فوقي مسئول كانون هاي فرهنگي، هنري مساجد مازندران با اعلام مطلب فوق گفت: در همين راستا 3 ميليارد ريال براي 206 كانون فرهنگي مساجد مازندران هزينه خواهد شد.
توليد 68 تن روغن زيتون
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: مقدار 68تن روغن زيتون از محصولات باغات مينودشت در تنها كارخانه روغن كشي اين شهرستان توليد و وارد بازار مصرف شده است. «اسكندر حسيني» مسئول توليدات گياهي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان مينودشت ضمن اعلام مطلب فوق افزود: از مقدار 400 تن زيتون خريداري شده از باغداران در سال جاري 68 تن روغن زيتون در تنها كارخانه اين شهرستان توليد شده است.
توزيع محصولات فرهنگي
رشت - خبرنگار كيهان: از سوي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان گيلان بيش از 37 هزار محصولات فرهنگي بين دانش آموزان مدارس متوسطه استان توزيع شد.
اسماعيل جانعلي پور مسئول اين اتحاديه گفت: اين ميزان محصولات شامل انواع كتاب، نشريه و نرم افزاريهاي چندرسانه اي بوده است.
ساماندهي بافت فرسوده
نايين - خبرنگار كيهان: رئيس شوراي شهر نايين گفت: براي ساماندهي معابر محله محمديه نايين به بيش از 10 ميليارد ريال اعتبار نياز است. حسين سلطاني محمدي افزود: از اين 10 ميليارد ريال، مبلغ 3 ميليارد آن توسط شركت عمران و ساماندهي بافت فرسوده شهر نايين تامين مي شود.
توليد محصولات گلخانه اي در يزد
يزد - خبرنگار كيهان: استان يزد با 900 هكتار سطح زيركاشت گلخانه و توليد 252 هزار تن محصول مقام سوم توليد محصولات گلخانه اي را داراست و اين در حاليست كه از نظر سطح زير كشت در رتبه چهارم قرار دارد.
سجادپور معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي يزد با اعلام مطلب فوق گفت: ارزش گل هاي زينتي توليد شده در استان ساليانه 70 ميليون ريال است.
كمك به مددجويان بهزيستي
مانه و سملقان خبرنگار كيهان:: رئيس اداره مانه و سملقان از پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به مددجويان تحت پوشش بهزيستي خبر داد. فخرائيان گفت: طي 9 ماهه گذشته 137 ميليون ريال به معلولان تحت پوشش شهرستان كمك شده است.
تشييع پيكر جانباز
گرگان - خبرنگار كيهان: جانباز 35 درصد گرگاني به علت بيماري دار فاني را وداع گفت. پيكر سيدعلي موسوي بعد از تشييع توسط مردم به روستاي سرملاق زادگاه وي منتقل و در امامزاده عليرضا دفن شد. گفتني است در مراسم تشييع پيكر وي جمعي از مقامات محلي حضور داشتند.
بهسازي جاده در بهاباد
بهاباد - خبرنگار كيهان: نماينده مردم بهاباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: 120 ميليون تومان اعتبار براي روكش جاده بستان به بهاباد اختصاص يافته است. وي همچنين از رسيدگي به مشكلات روستاهاي بنير، ببروئيه و سركازه منطقه خبر داد.
همايش ارتقاي سلامت
ساوجبلاغ - خبرنگار كيهان: همايش ارتقاي سطح سلامت توسط بهداري ناحيه مقاومت بسيج ساوجبلاغ برگزار شد. در اين همايش كارشناسان در مورد اعتياد، آنفلوآنزاي نوع آ و ارتقاي سطح سلامت خانواده سخنراني كردند.
واكسيناسيون دام در دزفول
دزفول - خبرنگار كيهان: مديركل دامپزشكي دزفول گفت: افزون بر 918 هزار راس دام عليه بيماري هاي دامي در منطقه واكسينه شدند. دكتر عبدالحسين كرمي گفت: اين تعداد دام در 9 ماه گذشته در برابر بيماري هاي تب سه روزه، تب برفكي، بروسلوز گاوي، بروسلوز گوسفندي، آبله گوسفندي و بزي، شاربن و قانقاريا واكسينه شده اند.
بهبود پوشش ارتباطات سيار
سمنان - خبرنگار كيهان: شركت مخابرات استان سمنان، در راستاي افزايش ظرفيت و بهبود كيفي و پوششي شبكه ارتباطات سيار چند سايت را مورد بهره برداري قرار داد. اين سايت ها درمهديشهر، شاهرود و در محور ميامي - سبزوار به بهره برداري رسيد.
قرآن پژوهي در كاشان
كاشان - خبرنگار كيهان: به منظور تسلط و آشنايي به ترجمه و موضوعات قرآني و سهولت تفحص در آيات قرآن دوره هاي مترجمي قرآن كريم توسط فرهنگسراي معراج شهرداري كاشان برگزار مي شود. مهدي نادعلي سرپرست سازمان شهرداري كاشان با اعلام خبر فوق گفت: قرآن پژوهان با گذراندن موفقيت آميز 6ترم به درجه مربيگري قرآن دست مي يابند.
گازرساني روستايي
هشتپر - خبرنگار كيهان: عمليات گازرساني به 65 روستاي تالش آغاز شد.
معاون اداره گاز تالش با اعلام خبر فوق گفت: گازرساني به روستاها باعث كاهش شديد استفاده از سوخت هاي فسيلي خواهد شدو به حفظ محيط زيست منطقه كمك فراواني مي كند.

 



در پاييز امسال 21 سانحه دريايي در آبهاي هرمزگان به وقوع پيوست

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
رئيس اداره حفاظت و ايمني دريانوردي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: در سه ماهه پاييز امسال 21 سانحه دريايي در آبهاي استان به وقوع پيوسته است.
قاسم عسگري نسب افزود: يك لنج صيادي، 10 لنج باري، 5 كشتي تجاري و 5 فروند از ساير شناورها از قبيل قايق موتوري، يدك كش، لنج مسافري و اتوبوس دريايي از جمله شناورهايي بودند كه در اين مدت گرفتار سانحه شدند.
وي اظهار داشت: بر اثر اين سوانح، 10 لنج باري و يك فروند از ساير شناورها غرق شدند.
رئيس اداره حفاظت و ايمني دريانوردي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان تاكيد كرد: بر اثر اين سوانح، 254 نفر درگير حادثه شدند كه متاسفانه 4 نفر جان خود را از دست دادند و بقيه نجات يافتند.
وي عمده علل وقوع سوانح را نياز به خدمات پزشكي عنوان كرد و گفت: 8 مورد از سوانح مربوط به درخواست كمك براي خدمات پزشكي، 6 مورد آبگرفتي، يك مورد نقص فني، يك مورد آتش سوزي، 2 مورد مربوط به ساير سوانح است كه ناشي از شرايط نامساعد جوي است.

 



سرانه 15 متر مربعي فضاي سبز در شهركرد

شهركرد-خبرنگار كيهان:
شهردار شهركرد گفت: سرانه فضاي سبز شهركرد بيش از 15 متر مربع است.
اردشير نوريان گفت: سرانه فضاي سبز در شهركرد براي هر نفر 7/15 متر مربع است كه اين رقم نسبت به سال گذشته نزديك به يك متر مربع افزايش داشته است.
وي با بيان اينكه مساحت كل فضاي سبز شهركرد 2 ميليون و 140هزار متر مربع وسعت دارد اظهار داشت: در 10 ماه سال جاري بيش از 130 هزار متر مربع فضاي سبز در شهركرد ايجاد شده كه نسبت به پارسال افزايش قابل ملاحظه اي داشته است.
نوريان افزود: هم اكنون تعداد 27 پارك در شهركرد مركز استان فعال است و نزديك به يكصد و 70 هزار اصله درخت در معابر و بوستان هاي اين شهر نيز وجود دارد.
شهردار شهر كرد با اشاره به اختصاص 800 ميليون ريال اعتبار جهت جبران خسارات فضاي سبز ناشي از خشكسالي گفت: تاكنون 3 ميليارد ريال اعتبار توسط شهرداري در سال جاري براي اين امر هزينه شده است كه تامين بخشي از نيازهاي فضاي سبز شهري را به دنبال داشته است.
نوريان خاطرنشان كرد: براي تامين و افزايش فضاي سبز شهري، شهرداري شهركرد نيازمند اعتبارات ملي و استاني است.

 



از صبح سه شنبه هفته پيش صورت گرفت
جلوگيري از ورود خودروهاي سنگين با پلاك قديمي به بندرشهيد رجايي

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از اجراي طرح جلوگيري از ورود خودروهاي فرسوده سنگين داراي پلاك قديمي به بندر شهيد رجايي خبر داد.
سيدمحمد حكيمي گفت: اين طرح در راستاي مصوبه شوراي عالي ترافيك استان اجرا مي شودو طي آن خودروهاي سنگيني كه داراي پلاك قرمز هستند اجازه تردد و ورود به بندرشهيد رجايي را ندارند.
وي در ادامه افزود: بيش از 5 هزار خودروي سنگين روزانه وارد يا از اين بندر خارج مي شوند كه از اين تعداد حدود 300 دستگاه فرسوده و داراي شرايط درنظر گرفته شده در اين مصوبه هستند.
حكيمي تصريح كرد: مالكان اين خودروها بايد با مراجعه به اداره راهنمايي و رانندگي استان و پس از طي مراحل درنظر گرفته شده، نسبت به تعويض پلاك اقدام كنند. وي اهميت ايمني در اين بندر را يادآور شد و گفت: ورود و تردد اين خودروها در بندر شهيد رجايي باعث بروز حوادثي همچون سقوط كالاها و كانتينرها و شكسته شدن كفي و شاسي و تصادفات مكرر شده است و در واقع باعث شده ايمني در اين بندر با خطرمواجه شود.

 



برگزاري نمايشگاه كتاب با حضور 400 ناشر در مازندران

ساري-خبرنگار كيهان:
نمايشگاه بزرگ كتاب مازندران با حضور 400 ناشر معتبر كشور از هشتم تا چهاردهم بهمن ماه جاري در ساري برپا خواهد شد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: در اين نمايشگاه كتاب ها در قالب 300 غرفه و با تخفيف 40درصدي عرضه مي شود.
هادي ابراهيمي با اشاره به برگزاري موفق اين نمايشگاه در 3 دوره قبل افزود: نمايشگاه كتاب به عنوان يك ظرفيت فرهنگي براي مازندران محسوب مي شود. مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران خاطرنشان كرد: سياست دولت ترويج فرهنگ كتابخواني و لحاظ شدن خريد كتاب در سبد خانوارهاي ايراني است.
به گفته وي برپايي سالانه نمايشگاه كتاب در تقويم نمايشگاههاي فرهنگي كشور به ثبت رسيد.
ابراهيمي گفت: چهارمين نمايشگاه بزرگ كتاب مازندران به همت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و موسسه نمايشگاههاي فرهنگي ايران در ساري برپا مي شود.

 



جلوگيري از نشت مواد نفتي به رودخانه كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
تمامي مراكز مستقر در حاشيه رودخانه حفاظت شده كرج نمي توانند از نشت مواد نفتي به رودخانه جلوگيري كنند.
مهندس پسنديده معاون اداره كل حفاظت محيط زيست استان تهران و رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان كرج با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به فرا رسيدن فصل سرما هم اكنون تعداد زيادي از مالكان واحدهاي مستقر در حاشيه رودخانه كرج درصدد ذخيره سازي سوخت مناسب براي تأمين گرمايش هستند كه برخي اوقات ديده مي شود در هنگام تخليه سوخت از تانكرها به مخازن، مقاديري سوخت محيط را آلوده مي كنند.
وي افزود: نشت و نفوذ مواد نفتي به رودخانه به آلودگي آب و تهديد حيات آبزيان منجر مي شود و با توجه به اينكه يكي از مهم ترين منابع آب آشاميدني مردم تهران رودخانه كرج است، آلودگي آن همواره مشكلات جدي را به دنبال دارد.
پسنديده از كليه مسئولان مراكز مستقر در حاشيه رودخانه كرج خواست با اتخاذ تمهيدات مناسب و سركشي و نظارت مستمر بر مخازن سوخت از ايجاد هرگونه آلودگي نفتي اكيداً خودداري نمايند.

 



جوابيه يك مقاله و توضيحات كيهان

به دنبال درج مطلبي با عنوان «انتظار 9 ساله براي آماده سازي شهرك ميلاد مرند» در ص 11 مورخه 24 آذرماه مديرعامل شركت كوثر آذربايجان جوابيه زير را به كيهان فرستاده است:
1-موسسه تامين مسكن بسيجيان استان آذربايجان شرقي وابسته به بنياد تعاون بسيج مجري شهرك بوده و براساس سياست هاي كلي بنياد تعاون بسيج با شركت كوثر آذربايجان كه آن هم صددرصد وابسته به بنياد تعاون بسيج مي باشد از سال 86 ادغام شده و هيچ فرد حقيقي در اين شهرك برخلاف ادعايي كه در مقاله آمده سهامدار و ذي نفع نمي باشد.
2-248 هكتار زمين مورد اشاره در مقاله جزو اراضي ملي و دولتي بوده كه براساس قرارداد مشاركت پيمانكاري از طريق سازمان مسكن و شهرسازي استان به موسسه تأمين مسكن بسيجيان واگذار گرديده است كه از آن به گنجايش حدود 2000 واحد مسكن مهر از سهم دولت به تعاوني هاي مسكن مهر واگذار گرديده و هم اكنون در حال ساخت بوده و تعدادي از تعاوني ها وام هاي قسط اول و دوم مسكن مهر را نيز دريافت كرده اند.
3-تعدادي از قطعات شهرك طبق قانون بابت ده درصد سهم شهرداري به شهرداري مرند واگذار شده و شهرداري مرند نيز از طريق مزايده قطعات سهم خود را به فروش رسانده. طبيعي است كه در مزايده كسي برنده مزايده است كه بالاترين قيمت را پيشنهاد نمايد و تعداد ديگري از قطعات بابت سهم مالك به مالكين اراضي مستثنيات واگذار گرديده كه بديهي است آنها نيز براساس سليقه خود و عرف بازار مجاز به فروش مي باشند.
4-اجراي مخزن آب شهرك به اتمام رسيده و طبق مصوبه شوراي برنامه ريزي مسكن مهر شركت آب و فاضلاب استان متعهد گرديده تا دهه فجر سال 88 آب شرب شهرك را از طريق خطوط انتقال آب تامين كند.
5-تير گذاري و سيم گذاري شبكه برق شهرك هم اكنون در حال انجام است.
6-موسسه براساس قراردادهاي منعقده نسبت به آماده سازي شهرك اقدام كرده و بيش از 90% از تعهدات خود را اعم از خاكبرداري، خاكريزي، جدول گذاري و .... به اتمام رسانده و قطعات طي قراردادهاي واگذاري به خريداران تحويل گرديده و هم اكنون در تحويل خريداران مي باشد.
توضيح كيهان: در مقاله مورد اشاره متوليان و مجريان شهرك مورد خطاب قرار گرفته اند كه واگذاري فاز يك را در سال 81 در تعهد خود داشتند و دريافت حقوق و مزايا در طول اين 7 سال انتظار بدون رضايت اعضا اشكال شرعي و قانوني دارد.
-مقوله مسكن مهر از سال 86 به ابتكار دولت نهم در مرند كليد خورد و پروژه احداث شهرك ميلاد از سال 79 كلنگ زني شد و از سال 83 سرپرستي موسسه تأمين مسكن بسيجيان آذربايجان شرقي به آقاي «الف» محول شد ولي...
-در مقاله كيهان سهم شهرداري و مالكين مدنظر نبوده است بلكه خريداراني مورد اشاره اند كه مجريان شهرك ميلاد با تابلوي تأمين مسكن چندين قطعه مسكوني از اراضي ملي و دولتي را به آنان فروخته اند و از فروش مجدد اين قطعات از سوي آنها منتفع شده اند به عبارتي از دست به دست شدن اين قطعات مبلغي را كه در اقتصاد اسلامي واژه اي نمي توان برايش يافت از طرفين (خريدار و فروشنده) اخذ كرده اند.
¤نمايندگي كيهان در مرند آمادگي دارد با دلايل منطقي وروشن در حضور متوليان امر مسكن ثابت كند كه مؤسسه 10% تعهدات خود را عمل كرده است و 90% هنوز به قوت خود باقي است و اين عوام فريبي از سوي مقامات قضايي بايد مورد پيگرد قانوني قرار گيرد. مجري شهرك ميلاد طي گفت وگويي در سال 86 ادعا مي كند طراحي شهرك ميلاد با استانداردهاي بين المللي مطابقت دارد و در اين طراحي مراكز آموزشي، مذهبي، خدماتي، تجاري و فضاي سبز در نظر گرفته شده است و كارهاي زيربنايي انجام گرفته است و اين ادعا باواقعيت خيلي فاصله دارد. آنچه شهرك مسكوني در اذهان تداعي مي كند خاك برداري، خاك ريزي و جدول گذاري نيست چرا كه در اين صورت در حق شما جفا كرده اند و پيشنهاد مي شود دولت محترم كل معضل مسكن در تهران را به شما محول كند تا دشت كويري كه عمليات خاك برداري و خاك ريزي اش خود به خود گل است با جدول گذاري معابر تفكيك و واگذار گردد.شريان حياتي شهرك ميلاد امكانات و تأسيسات زير بنايي اعم از آب و برق و سيستم فاضلاب و حفاري قبل از آسفالت خيابانها و معابر است كه متعهد شده ايد و اگر در باورتان نمي گنجد مكاتبات اداري خود را گشتي بزنيد تا فرجي حاصل آيد. تغيير اين تعهد به نفع مؤسسه در قرارداد واگذاري در محاكم قضايي قابل بررسي است چرا كه اين اراضي باير بدون در نظر گرفتن خدمات و تأسيسات زيربنايي از قرار متري به سال 79 حداكثر 500 تومان بوده است كه بين 7 تا 30 هزار تومان در آن زمان فروخته ايد.لازم به ذكر است كليه اسناد و مدارك مقاله 24 آذر ماه و اين نوشته در دفتر روزنامه موجود است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14