(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 26 دي 1388- شماره 19560
 

حديث دشت عشق
تراكتورسازي در تهران ميزبان بود! بخت نخست با مرفاوي يار نبود
اخبار كوتاه از فوتبال
پايان دور رفت ليگ دسته اول فوتبال ايران صدرنشيني براي شهرداري تبريز و نفت تهران
ذوب آهن مقابل مس پرتغيير پيروزي در آشيانه شاهين
هفته پانزدهم ليگ بسكتبال و كمترين تغيير در جدول رده بندي پيروزي پتروشيمي در آخرين ثانيه ها
پايان هفته دهم ليگ برتر واليبال شكست پيروزي، صعود داماش



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «حسين اسماعيلي»
جان من در ملكوت و بدنم در خاك است
شهيد «حسين اسماعيلي»، فرزند علي محمد و صغري، ارديبهشت ماه سال 47، در روستاي بيلند و در خانواده اي مذهبي متولد شد. قرآن را قبل از دبستان فراگرفت. تحصيلات ابتدايي را در مدرسه مينايي (شهيد منتظري فعلي)، گذراند و پس از آن به علت مشكلات مالي خانواده به مدت يك سال قاليبافي مي كرد. سه چهار سال نيز به جوشكاري مشغول بود و در اين كار مهارت خاصي كسب كرد. در كنار جوشكاري، در كار كشاورزي و كوره آجرپزي، به پدر و برادرانش كمك مي كرد.
شركت در تظاهرات و راهپيمايي ها، شعار دادن عليه رژيم در كوچه هاي روستا، فعاليت در پايگاه هاي بسيج، مثل پايگاه شهيد رجايي (شهيد دستوري فعلي) از جمله فعاليت هاي انقلابي اش بود. دوره سربازي را در سپاه پاسداران، خدمت مي كرد؛ و با شروع جنگ تحميلي، به عنوان نظام وظيفه در جبهه حضور يافت و در عمليات كربلاي 10، در ماووت (غرب كشور)، در اثر اصابت تركش، به درجه رفيع شهادت نايل شد. تاريخ شهادت حسين، 8/3/66، مانند تاريخ ميلادش، مصادف با عيد سعيد فطر بود. پيكر مطهرش را در گلزار شهداي بهشت رضاي بيلند، به خاك سپردند.

 



تراكتورسازي در تهران ميزبان بود! بخت نخست با مرفاوي يار نبود

سرويس ورزشي-
رقم خوردن چهار تساوي در شش بازي و در اين ميان توقف تيم هاي سپاهان و استقلال تهران از جمله مهمترين نتايجي بود كه در هفته بيست و سوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران رقم خورد.
رقابتهاي فوتبال ليگ برتر كشورمان در شرايطي از عصر ديروز با برگزاري شش ديدار وارد هفته بيست و سوم خود شد كه در حساس ترين بازي روز نخست اين هفته تيم استقلال تهران مقابل تراكتورسازي تبريز به نتيجه اي بهتر از تساوي دو بر دو نرسيد تا موقعيت صمد مرفاوي سرمربي اين تيم بيش از گذشته به خطر بيفتد. در اين ديدار كه در ورزشگاه آزادي و به قضاوت مسعود مرادي برگزار شد در اتفاقي جالب و بي نظير نزديك به 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي حضور پيدا كردند كه تقريباً نيمي از ورزشگاه را هواداران تيم تبريزي تشكيل مي دادند.
تراكتورسازي كه در اين ديدار با انگيزه تر از استقلال ظاهر شد دوبار از حريف خود جلو افتاد و يكبار هم ديرك دروازه تيم ميزبان رابه لرزه درآورد اما مصدوم شدن دو بازيكن كليدي تراكتورسازي (ميرشفيعيان و محبي) كه باعث دو تعويض زودهنگام و اجباري شد و از طرفي تلاش بازيكنان استقلال براي فرار از شكست باعث شد تا در نهايت اين ديدار با تساوي دو بر دو به پايان برسد. در مجموع در روزي كه تيم استقلال و صمد مرفاوي نياز مبرم به پيروزي داشتند چهارمين تساوي پياپي آبي پوشان رقم خورد. مديران باشگاه استقلال پيش از اين به مرفاوي اولتيماتوم داده بودند كه در صورت ادامه اين روند، وي از سمت سرمربيگري اين تيم بركنار خواهد شد و به نظر مي رسد اين اتفاق در شرف وقوع باشد.
در همدان تيم صدرنشين سپاهان مقابل تيم احيا شده پاس همدان با تساوي يك - يك متوقف شد تا دومين تساوي پياپي شاگردان قلعه نويي پس از تعطيلات 18 روزه ليگ در كارنامه اين تيم ثبت شود. تيم فولاد خوزستان در اهواز با بدشانسي مواجه شد و در روزي كه سيامك سرلك مي توانست روي ضربه پنالتي تيم فولاد را به گل برساند اين اتفاق نيفتاد تا مجيد جلالي و شاگردانش همچنان در رده شانزدهم جدول قرار داشته باشند.
در قم تيم صبا با دو گلي كه در ابتدا و پايان بازي به ثمر رساند تيم استقلال اهواز را با دو گل از پيش روي برداشت تا موقعيت تيم صبا در رده دهم جدول تثبيت شود.
در قزوين كه شاهد اعتراض مربيان پيكان نسبت به قضاوت «رفيعي» داور ميدان بوديم تيم استيل آذين با يك گل مقابل تيم ميزبان به پيروزي رسيد و موقتاً به رده سوم جدول صعود كرد. در اين ديدار مسئولان و بازيكنان پيكان اعتقاد داشتند كه داور مي بايست يك ضربه پنالتي به سود آنها در دقيقه 4+90 اعلام مي كرده است. ديدار تيم هاي مقاومت سپاسي شيراز و سايپا هم در شيراز با تساوي بدون گل به پايان رسيد. نتايج كامل بازيهاي ديروز به اين شرح است:
¤ پاس همدان 1- سپاهان اصفهان 1
گل: همت عابدين نژاد (75) براي پاس- هادي عقيلي (4) براي سپاهان
اخراج: ابراهيم توره (58) از سپاهان
¤ مقاومت شهيد سپاسي شيراز صفر- سايپا كرج صفر
¤ پيكان قزوين صفر- استيل آذين تهران 1
گل: مهدي محمدي (28)
¤ صباي قم 2- استقلال اهواز صفر
گل: فابيو كلمنتينو (4) و رامين رضائيان (86)
¤ فولاد خوزستان صفر- ملوان بندرانزلي صفر
¤ استقلال تهران 2- تراكتورسازي تبريز 2
گل: فرهاد مجيدي (45) و حنيف عمران زاده (70) براي استقلال- مهرداد پولادي(31) و مصطفي اكرامي(48) براي تراكتورسازي

 



اخبار كوتاه از فوتبال

احتمال ميزباني ايران در جام جهاني فوتسال
رئيس سازمان تربيت بدني از آمادگي ايران براي پذيرش ميزباني مسابقات جام جهاني فوتسال در آينده نزديك خبر داد.
علي سعيدلو كه در جلسه استاني هيئت دولت در خوزستان با خبرنگاران گفت وگو مي كرد با اشاره به انتخاب تيم فوتسال ايران به عنوان بهترين تيم فوتسال جهان گفت: رايزني هايي براي پذيرش ميزباني مسابقات جام جهاني فوتسال انجام شده است.
كعبي در اسلاويو پراگ ، كريمي در الاهلي
هيئت مديره باشگاه استيل آذين تا روز يكشنبه در خصوص موافقت يا عدم موافقت با انتقال كريمي و كعبي به تيم هاي خارجي تصميم گيري خواهد كرد. پس از دريافت دعوت نامه باشگاه الاهلي امارات براي علي كريمي تيم فوتبال اسلاويو پراگ جمهوري چك نيز طي نامه اي به مسئولان باشگاه استيل آذين درخواست كرد تا حسين كعبي را جذب كند.
برهاني سومين گلزن برتر آسيا
مارك يانكو عنوان برترين گلزن باشگاهي جهان در سال 2009 را از آن خود كرد و آرش برهاني از ايران نيز در مكان چهلم و يكم اين رده بندي جاي گرفت.
فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال آمار برترين گلزنان باشگاهي جهان در سال گذشته ميلادي را منتشر كرد. در اين رده بندي مارك يانكو، مهاجم اتريشي سالزبورگ اتريش، با به ثمر رساندن 39 گل در 34 بازي توانست برترين گلزن باشگاهي سال 2009 فوتبال جهان لقب بگيرد.
آرش برهاني مهاجم استقلال تهران با به ثمر رساندن 30 گل گلزن چهل ويكم باشگاهي جهان و سوم آسيا شناخته شد.
تمجيد اسپانيايي ها از مسعود شجاعي
در ديدار برگشت مرحله يك هشتم پاياني جام حذفي باشگاه هاي اسپانيا مسعودشجاعي توانست با به ثمر رساندن تك گل تيمش در دقيقه 48 اين ديدار، اوساسونا را به مرحله يك چهارم پاياني جام حذفي برساند.
شجاعي كه در غياب نكونام كه به دليل محروميت قادر به همراهي تيمش نبود، ستاره زمين لقب گرفته بود، موجبات تحسين همگان را فراهم آورد.
روزنامه ماركا در گزارش خود درباره اين ديدار تيتر زد: «مسعود اوساسونا را به يك چهارم رساند.» در اين مطلب آمده است: گلزني مسعود در نيمه دوم اين ديدار توانست اوساسونا را به اين رقابت ها بازگرداند و با پيروزي اوساسونا مقابل اركولس اين تيم راهي مرحله بعد شد. اوساسونا شايسته اين پيروزي بود و دست كم تك گل نابغه ايراني اين تيم، راه صعود اوساسونا به دور بعدي را هموار كرد. ستاره ايراني اوساسونا، نبوغ خاصي دارد.
دايي خواستار جذب كريمي شد
علي دايي در خصوص احتمال حضور علي كريمي در تيم فصل آينده پيروزي گفت: مشكلي با كريمي ندارم و اگر هم اتفاقاتي افتاد شايد ريشه در سوءتفاهمات داشته باشد. بازيكني مي خواهيم كه علاقه مند به پرسپوليس بوده و تاثيرگذار باشد. پس كريمي را هم مي خواهيم و ضمن اينكه پرسپوليس خانه علي كريمي است.
جدايي عنايتي از استقلال
غلامرضا عنايتي، مهاجم تيم فوتبال استقلال تهران در آستانه جدايي از اين تيم و بازگشت دوباره به فوتبال امارات است.
اين مهاجم باتجربه از ابتداي فصل جاري مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به عضويت تيم فوتبال استقلال درآمد اما نتوانست به همكاري خود با اين تيم به بيش از 23 هفته ادامه دهد. عنايتي كه در فصل جاري با محروميتي 8 هفته اي از سوي كميته انضباطي باشگاه استقلال مواجه شده بود، با مسئولان اين باشگاه توافق كرده تا رضايتنامه اش را صادر كنند. مديران استقلال موافقت خود را با درخواست جدايي عنايتي اعلام داشته اند و اين بازيكن در آستانه جدايي از جمع آبي پوشان است.
شمس بهترين مربي سال فوتسال جهان
پايگاه خبري «فوتسال پلانت» حسين شمس سرمربي تيم ملي فوتسال ايران را به عنوان مربي سال 2009 جهان انتخاب كرد.
حسين شمس جايزه اي را به دست آورد كه پيش از اين مربيان بزرگي چون «خاوير لوزانو»، «خوزه و نانسيو لوپز هيرو» و «پائولو سزار» به دست آورده اند، جايزه «ديميتري نيكولائر». خبر ديگر از فوتبال اينكه تيم ملي فوتسال كشورمان كه براي برگزاري دو ديدار دوستانه با تيم ملي فوتسال بلژيك به اين كشور سفر كرده است، پنجشنبه شب در سالن «دوسورين» شهر بروكسل برابر اين تيم اروپايي صف آرايي كرد.
دومين تداركاتي اين دو تيم، شب گذشته برگزار شد.

 



پايان دور رفت ليگ دسته اول فوتبال ايران صدرنشيني براي شهرداري تبريز و نفت تهران

دور رفت مسابقات ليگ دسته اول فوتبال ايران با صدرنشيني تيمهاي شهرداري تبريز در گروه اول و نفت تهران در گروه دوم به پايان رسيد.
در بازيهاي گروه اول صنعت نفت آبادان به تربيت يزد باخت تا تيم يزدي هم به جمع مدعيان اين گروه اضافه شود. پيروزي 1 بر صفر پيام مشهد برابر سپاهان نوين هم باعث اميدواري تيم مشهدي به دو بازي معوقه اش شد.
در گروه اول شهرداري تبريز گرچه در برابر اتكا گلستان ديگر مدعي گروه با تساوي 1-1 متوقف شد اما با 31 امتياز و 10 امتياز بيشتر نسبت به تيم دوم در صدر گروه قرار گرفت. در گروه دوم فقط يك تيم برنده شد و آن هم نساجي قائمشهر بود كه 2 گل به فولاد نوين اهواز زد.
نتيجه 6 مسابقه ديگر تساوي بود. در گروه دوم نفت تهران با 24 امتياز در صدر جدول قرار گرفت و برق شيراز با 23 و آلومينيوم هرمزگان با 22 امتياز در تعقيب اين تيم قرار گرفتند.
نتايج گروه اول
¤ سپاهان نوين اصفهان صفر - پيام مشهد 1
گل: جان نگودي (76)
¤ پيام مخابرات فارس صفر - كاوه 2
گلها: گالوس پطروسيان (12 و 63)
¤ تربيت يزد 1 - صنعت نفت آبادان صفر
گل: موزيكابيلبو (78)
¤ مس رفسنجان 1 - شموشك نوشهر 1
گلها: كارلوس سالازار (9) براي مس، سعيد لطيفي (56) براي شموشك
¤ داماش دورود صفر - شهرداري بندرعباس صفر
¤ اتكا گلستان 1 - شهرداري تبريز 1
گلها: جواد رحيمي (4+90) براي اتكا، علي كريمي (40) براي شهرداري تبريز
¤ شاهين اهواز صفر - ايرانجوان بوشهر 3
گلها؛ مصطفي نجمي زاده (12)، احتشام ساساني (17) و محسن قائدپوري (81 )
نتايج گروه دوم
¤ داماش گيلان صفر - مهركام پارس صفر
¤ آلومينيوم هرمزگان 1 - گسترش فولاد تبريز 1
گلها: هادي دهقاني (84) براي آلومينيوم، رسول خطيبي (59) براي گسترش فولاد
¤ برق شيراز 1 - شن سا اراك 1
گلها: علي عليزاده (8) براي برق، ميثم آقايي (6)، براي شن سا
¤ نفت تهران 1 - شيرين فراز 1
گلها: كيوان ساجدي (49) براي نفت، فرشاد سالاروند (10 - پنالتي) براي شيرين فراز
¤ گل گهر سيرجان 1 - پتروشيمي تبريز 1
گلها: مسلم فيروزآبادي (49) براي گل گهر، هادي نظرپاك (10) براي پتروشيمي
¤ مس سرچشمه كرمان صفر - كوثر لرستان صفر
¤ نساجي قائمشهر 2 - فولاد نوين اهواز صفر
گلها: فونيكه سي (40) و علي رضوان گران (90)

 



ذوب آهن مقابل مس پرتغيير پيروزي در آشيانه شاهين

تيم فوتبال پيروزي امروز در حالي در زمين شاهين بوشهر به مصاف اين تيم مي رود كه براي زنده نگهداشتن بخت قهرماني رقابت هاي اين فصل ليگ برتر، ناگزير به پيروزي مقابل اين تيم است.
علي دايي هفته گذشته در نخستين ديدار خود مقابل ذوب آهن، در فاصله 4 دقيقه به پايان دو امتياز حساس را از دست داد و در اين ديدار براي اينكه در كورس قهرماني باقي بماند بايد برنده از زمين خارج شود.
از سويي تيم محمود ياوري در رده چهاردهم جدول رده بندي رقابت ها قرار دارد و با پيروزي در اين ديدار مي تواند تا حدودي از منطقه خطر فاصله بگيرد. شاهيني ها در ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر از حمايت طرفداران خودي نيز برخوردارند و اين امر مي تواند كار پايتخت نشينان را دشوار كند.
ديدار تيم هاي شاهين بوشهر و پيروزي ساعت 15:15 امروز در ورزشگاه شهيدبهشتي بوشهر برگزار خواهد شد. قضاوت اين ديدار برعهده احمد صالحي خواهد بود.
ذوب آهن اصفهان، تيم دوم جدول رده بندي، امروز در فولادشهر ميزبان مس كرمان است كه در اين ماه هاي اخير، سرشار از تغيير و تحول بوده است. روز پنج شنبه در آخرين تغيير و تحول اين باشگاه كرماني اسدي، مديرعامل باشگاه جاي خود را به نژاد زماني داد.
راه آهن شهرري در آخرين ديدار هفته بيست و سوم رقابت هاي ليگ برتر در ورزشگاه اكباتان تهران ميزبان ابومسلم مشهد است. مهدي تارتار كه پس از اخراج برندتس، هدايت زردپوشان را برعهده گرفته براي اينكه در اين تيم ماندگار شود بايد از فرصت ايجاد شده نهايت استفاده را ببرد و مقابل ابومسلم به پيروزي برسد. راه آهن در رده هفدهم جدول رده بندي قرار دارد و پيروزي در اين ديدار براي اين تيم از نان شب هم واجب تر است.

 



هفته پانزدهم ليگ بسكتبال و كمترين تغيير در جدول رده بندي پيروزي پتروشيمي در آخرين ثانيه ها

در پايان ديدارهاي هفته پانزدهم رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و با توجه به پيروزي تيم هاي پتروشيمي، ذوب آهن، توزين الكتريك و شكست صبامهر جدول رده بندي اين رقابت ها با كمترين تغييرات مواجه شد.
در چارچوب اين هفته از مسابقات كه عصر پنجشنبه برگزار شد، تيم توزين الكتريك كاشان همچون ديدار رفت موفق به شكست پاسارگاد شيراز شد. شاگردان فرزاد كوهيان هم در مصافي يك طرفه مقابل هيئت بسكتبال شهركرد با 18 اختلاف امتياز به برتري دست يافتند. همچنين دراين هفته از بازي ها تيم پتروشيمي در سالن امام خميني (ره) گرگان موفق شد شكست را به ميزبان خود تحميل كند. گرگاني ها در حالي متحمل اين نتيجه شدند كه تا ثانيه هاي پاياني بازي رقابتي پاياپاي و مساوي با پتروشيمي داشتند اما در 7 ثانيه آخر به خاطر دريافت 2 پرتاب يك امتيازي از سوي حريف، مجبور به واگذاري نتيجه شدند. عصر پنجشنبه همچنين تيم صبامهر در سالن بسكتبال آزادي مغلوب دانشگاه آزاد تهران شد.
نتيجه كامل ديدارهاي برگزار شده در هفته ششم از مرحله برگشت رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ پاسارگاد شيراز 80 - توزين الكتريك كاشان 97
¤ دانشگاه آزاد تهران 89 - صبامهر قزوين 77
¤ هيئت بسكتبال شهركرد 72 - ذوب آهن اصفهان 90
¤ شهرداري گرگان 71 - پتروشيمي بندر امام 73 در چارچوب همين هفته از رقابت ها تيم مهرام با نتيجه 64 بر 91 موفق به شكست تيم لوله s.a شيراز شد. اين ديدار به دليل سفر مهرام به دبي و شركت در رقابت هاي بين المللي جام شيخ راشد زودتر از ديگر ديدارهاي هفته، دوشنبه گذشته برگزار شد.
جدول رده بندي: 1- مهرام تهران (30 امتياز)، 2- ذوب آهن اصفهان (28 امتياز)، 3- پتروشيمي بندر امام (25 امتياز)، 4- صبامهر قزوين (24 امتياز) و...

 



پايان هفته دهم ليگ برتر واليبال شكست پيروزي، صعود داماش

دهمين هفته مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با شكست تيم پيروزي مقابل بانك كشاورزي و برتري خانگي جواهري بازرگاني گنبد در ديدار با برق كرمان به پايان رسيد.
در چارچوب اين هفته از رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور چهارشنبه شب در خانه واليبال شاگردان امير حيدري نتيجه ديدار با بانك كشاورزي را واگذار كردند. ضمن اينكه در ديدار همزمان كه در سالن المپيك گنبد در جريان بود بازيكنان تيم جواهري بازرگاني گنبد مقابل برق كرمان صاحب برتري شدند. نتايج كامل ديدارهاي اين هفته از مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
¤ بانك كشاورزي 3- پيروزي يك
¤ جواهري بازرگاني گنبد 3- برق كرمان 2
¤ كاله آمل 3- سنگ آهن بافق صفر
¤ داماش گيلان 3- پيكان تهران 2
¤ پتروشيمي بندر امام3- سايپا تهران يك
¤ ارتعاشات صنعتي 3- گل گهر 2
¤ خراسان رضوي 3- اروميه صفر
در پايان ديدارهاي هفته دهم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم كاله آمل به لطف كسب پيروزي و همچنين شكست سايپا به رده اول جدول رده بندي صعود كرد. تيم داماش نيز با بهره گيري از چنين شرايطي در رده دوم قرار گرفت و جايگاه قبلي خود در رده سوم را به تيم سايپا واگذار كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14