(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 26 دي 1388- شماره 19560
 

فرمانده نيروي انتظامي: جرم كساني كه براي اغتشاشات فراخوان مي دهند از قانون شكنان سنگين تر است
16 پرونده ديگر متهمان روز عاشورا به دادگاه ارسال شد
50هزار كشته و 3 ميليون زخمي در زلزله هائيتي
سارقان مسلح، طلافروش شهركردي را به قتل رساندند
كمك كميته امداد به 24 هزار خانواده نيازمند تاجيك
4 گروگانگير در بيرجند كشته و مجروح شدند
مجروح شدن 5 نفر بر اثر انفجار گاز
هشدار شوراي شهر به متخلفان ساخت و سازهاي غيرمجاز «مرتضي گرد» تخريب مي شود
رئيس پليس راه آهن كشور: كشفيات مواد مخدر 190 درصد افزايش داشته است
اجراي 75 طرح ترافيكي در غرب تهران
ثبت حجاب اقوام ايراني در فهرست ميراث فرهنگي ناملموس
دستور توقيف نشريه همت صادر شد
شيوخ قاچاقچي دبي
مرگ 7 هندو در ازدحام مراسم مذهبي
اخطار بي خانماني براي 8/2ميليون آمريكايي
يك سال حبس براي خوردن سگ



فرمانده نيروي انتظامي: جرم كساني كه براي اغتشاشات فراخوان مي دهند از قانون شكنان سنگين تر است

فرمانده نيروي انتظامي گفت: كساني كه اغتشاشات را سازماندهي مي كنند و فراخوان مي دهند جرمشان از افراد قانون شكن سنگين تر است.
به گزارش فارس سردار احمدي مقدم در حاشيه همايش روساي پليس مبارزه با مواد مخدر كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر فراخوان از طريق اس ام اس و ايميل براي شركت در اغتشاشات گفت: پس از حادثه روز عاشورا اعلام كرديم كه مدارا كنار گذاشته شده و پليس و دستگاه قضايي به شدت با اغتشاشگران برخورد مي كند.
وي در ادامه اظهار داشت: نبايد فراموش كنيم كساني كه وارد خيابان مي شوند، عامل اصلي نيستند بلكه تحريك كنندگان، سازمان دهندگان و كساني كه فراخوان مي دهند، از عوامل اصلي هستند كه ممكن است در ميدان حضور نداشته باشند.
سردار احمدي مقدم تاكيد كرد: به دليل سياست مدارا، قرار نبود كه خيلي فشار وارد شود بنابراين اين گروه بايد بدانند كه اس ام اس و ايميل هايي كه ارسال مي كنند، از طريق سيستم هايي كاملا كنترل مي شود آنان نبايد تصور كنند كه آنتي پروكسي ها و... موجب عدم شناسايي آنها مي شود.
فرمانده ناجا اعلام كرد: از اين پس، اگر اين عوامل به كار خود ادامه بدهند همه سوابق گذشته آنها كه ثبت شده، مد نظر قرار مي گيرد.
وي گفت: كساني كه اغتشاشات را سازماندهي مي كنند و فراخوان مي دهند جرمشان از افرادي كه قانون شكني مي كنند، سنگين تر است.
سردار احمدي مقدم در پاسخ به سؤالي درباره فرار قاچاقچيان مواد مخدر از مجازات اظهار داشت: راههاي فرار قانوني شناخته شده و قاچاقچيان با صرف هزينه هاي زياد و استفاده از وكلاي مجرب تلاش مي كنند تا از راههاي قانوني به صورت غيرقانوني از مجازات فرار كنند.
فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه دانه درشت هاي اساسي در كشور حضور ندارند، تصريح كرد: در كشور معمولا دسته دوم وجود دارد كه به شكل باربر و يا حمل كننده دسته دو و سه هستند كه همين ها وقتي عمده هستند راههاي فرار از قانون تا حدي براي آنها وجود دارد.
وي در ادامه به همكاري پليس آگاهي، تشخيص هويت و پليس امنيت با نيروهاي وزارت اطلاعات براي دستگيري عوامل ترور استاد فيزيك دانشگاه تهران تاكيد كرد و افزود: براي پيشگيري از چنين حوادثي بايد دانشمندان و پژوهشگران كشور به صورت محسوس و نامحسوس محافظت شوند. از سوي ديگر اين افراد بايد در حفظ جان خود تمهيدات لازم را داشته باشند.
سردار احمدي مقدم درباره حادثه بيرجند اظهار داشت: باند مواد مخدري كه از سيستان و بلوچستان وارد منطقه شده بودند، قصد داشتند از جنوب خراسان جنوبي به سمت شمال كرمان بروند كه با پليس درگير شدند كه متاسفانه به دليل ضعف رعايت اقدامات تاميني نيروي كمكي پليس كه در كمين اشرار گرفتار شده بودند 11مامور نيروي انتظامي به شهادت رسيدند.
وي گفت: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد، حادثه گروگانگيري جهت گيري سياسي نداشته، اين گروه قاچاقچيان مواد مخدر هستند كه مقادير زيادي هروئين از آنها كشف شد.
گفتني است سردار احمدي مقدم در اين همايش طي سخناني ضمن اشاره به بحث اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: قانون مبارزه با مواد مخدر در كميسيون قضايي مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي است كه اميدواريم تا ظرف سال آينده اين قانون اصلاح و اجرا شود؛ چون در وضعيت فعلي بيشتر واسطه ها در رابطه با مواد مخدر مورد هدف قرار مي گيرند و دانه درشت ها جان خود را نجات مي دهند.
وي با بيان اينكه سگ هاي مين ياب در سال جاري حدود 30 تن مواد مخدر را كشف كرده اند، افزود: بايد در مبارزه با مواد مخدر، پليس فني شود. اقدامات اطلاعاتي كه در اين رابطه صورت مي گيرد، بسيار خوب است اما بايد اقدامات فني هم توسعه يابد.

 



16 پرونده ديگر متهمان روز عاشورا به دادگاه ارسال شد

16 پرونده متهمان روز عاشورا جهت رسيدگي به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران در يكي از اين پرونده ها طبق كيفرخواست صادره براي متهم درخواست مجازات به اتهام محاربه شده است.
اتهام ساير 15 متهم ديگر اين پرونده ها اجتماع و تباني عليه امنيت و فعاليت هاي تبليغاتي عليه نظام مي باشد.
اين گزارش حاكيست كيفرخواست هاي صادره درپي تكميل تحقيقات و مستند به گزارش ماموران و اقارير تمامي 16 متهم ياد شده صادر شده است.
گزارش مذكور اضافه كرد: در حال حاضر تمامي اين متهمان در زندان بسر مي برند و رسيدگي به اتهامات آنان بزودي در دادگاه انقلاب اسلامي تهران آغاز خواهد شد.دادستان تهران پيش از اين اعلام كرده بود در خصوص جرايم ارتكابي توسط متهمان روز عاشورا با سرعت و قاطعيت رسيدگي خواهد شد.
ارسال پرونده 7 نفر ديگر
از متهمان حوادث اخير به دادگاه
پرونده 7 نفر ديگر از متهمان حوادث اخير با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران پرونده متهمان ياد شده درپي رسيدگي و تكميل تحقيقات به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شده است.
اسامي اين متهمان عبارتند از «عيسي سحرخيز»، «محمدرضا رجبي»، «داود سليماني»، «آذر منصوري»، «مهدي محموديان»، «هادي عرب قبادي» و «اميرعلي آقاياري» مي باشد.
محاكمه اين متهمان با حضور وكلاي آنان و نماينده مدعي العموم در دادگاه مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.

 



50هزار كشته و 3 ميليون زخمي در زلزله هائيتي

در حاليكه تيم هاي نجات به دنبال يافتن بازماندگان زلزله هائيتي هستند، صليب سرخ تعداد تلفات اين حادثه را بين 45 تا 50 هزار نفر و شمار آسيب ديدگان را 3 ميليون تن تخمين مي زند.
براساس برآورد صليب سرخ زلزله 3/7 ريشتري روز سه شنبه زندگي بيش از 3 ميليون نفر را در هائيتي مختل كرده است. هزاران نفر از مردم براي چهارمين روز متوالي شب را بدون سرپناه سر مي كنند و برخي نيز در اردوگاههاي پورتوپرنس، پايتخت تخريب شده هائيتي مستقر شدند.
به گفته خبرنگاران اخلال در امدادرساني سريع نيروهاي بين المللي به مصدومان و حادثه ديدگان، باعث شد تا مردم اين كشور در اعتراض به تلاش هاي ناكافي بخش هايي از خيابان هاي پايتخت را با اجساد مردگان ببندند از اينرو بوي تعفن اجساد سرتاسر فضاي پايتخت را فرا گرفته است. انتظار مردم براي دريافت كمك در كنار پياده روها به نااميدي و خشم تبديل شده است.
گفته مي شود دست كم دو خيابان پايتخت با اجساد جانباختگان زلزله بسته شده است. رئيس جمهوري هائيتي روز جمعه به خبرنگاران گفت: تاكنون اجساد 7 هزار نفر از كشته شدگان زلزله در گورهاي دسته جمعي به خاك سپرده شدند.
مقامات هائيتي اعلام كرده اند تعداد تلفات اين زمين لرزه ممكن است به بيش از 100هزار نفر برسد.
گفتني است در نتيجه اين زلزله، اكثر بيمارستانها، مدارس، ساختمانهاي دولتي، كاخ رياست جمهوري و بسياري از خانه هاي مردم ويران شده است. بالگردهاي سازمان ملل در پرواز بر فراز شهرهاي هائيتي خرابي ها در بخشي از مناطق اين كشور را 50درصد برآورد كرده اند.
مسئولان سازمان ملل اضافه كرده اند: در مناطقي كه زلزله رخ داده است حدود 5/3ميليون نفر زندگي مي كرده اند. فقط در « پورتوپرنس»، پايتخت هائيتي كه كانون زلزله در نزديكي آن بوده است حدود 8/2ميليون نفر زندگي مي كرده اند.

 



سارقان مسلح، طلافروش شهركردي را به قتل رساندند

شهركرد- خبرنگاركيهان:
پنج سارق مسلح با هجوم به يك طلافروشي در شهركرد صاحب طلافروشي را به قتل رساندند.
سرهنگ پاسدار محمدرضا رمضاني معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي چهارمحال و بختياري با اعلام خبر فوق افزود: سارقان كه ملبس به لباس نيروي انتظامي و مسلح به سلاح جنگي بوده و سر و صورت خود را با كلاه كاسكت و كلاه پشمي پوشانده بودند وارد مغازه طلافروشي «اصغر فتاحي» در خيابان ملت شهركرد شدند.
رمضاني ادامه داد: سارقان به محض اطلاع از حضور ماموران ضمن تيراندازي به صاحب طلافروشي و مجروح كردن وي از ناحيه پهلو و سينه از مغازه خارج و شروع به تيراندازي به طرف ماموران كردند كه يكي از ماموران پليس آگاهي نيز از ناحيه مچ دست راست دچار جراحت شد كه بلافاصله مصدومين به بيمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.
وي اضافه كرد: سارقان با استفاده از دو دستگاه خودرو از محل متواري شدند.
وي گفت: شدت جراحات وارده به صاحب طلافروشي به حدي بود كه تلاش پزشكان براي درمان وي موثر واقع نشد و او جان خود را از دست داد.
گفتني است، با سرنخ هايي كه به دست آمده تلاش براي دستگيري متهمان ادامه دارد.
پليس استان چهارمحال و بختياري هم از مردم خواست تا در صورت داشتن هرگونه اطلاعات و يا مستنداتي از سارقان، مراتب را به پليس آگاهي اطلاع داده و يا با شماره تلفن 110تماس بگيرند.

 



كمك كميته امداد به 24 هزار خانواده نيازمند تاجيك

همايش اهميت رشد خوداشتغالي خانواده هاي نيازمند تاجيكستان با حضور هيئتي از كميته امداد امام خميني(ره) و مقامات دولتي تاجيكستان در «دوشنبه» برگزار شد.
اين همايش دو روزه با همكاري وزارت كار و امور اجتماعي تاجيكستان و كميته امداد در تالار وحدت پايتخت تاجيكستان برپا شد.
«شكورجان ظهوراف» - وزير تامين اجتماعي تاجيكستان - در سخناني هدف اين همايش را بررسي راه هاي تامين زندگي بيكاران با ايجاد مشاغلي براي آن ها در دوران بحران مالي جهاني عنوان كرد.
وي افزود: همكاري هاي تاجيكستان و نمايندگان كميته امداد امام خميني(ره) در اين كشور طي سال هاي اخير بسيار گسترش يافته است و اين نهاد خيريه ايراني نقش فراواني در ايجاد كارگاه هاي متوسط و كوچك و آموزش زنان و دختران در تمامي شهرها و روستاهاي تاجيكستان دارد.
«ظهوراف» گفت: هم اكنون كميته امداد به 24 هزار خانواده نيازمند تاجيك كمك هاي مختلف ارائه مي كند.
وزيركار و امور اجتماعي تاجيكستان همچنين سطح همكاري هاي تاجيكستان و جمهوري اسلامي ايران را بسيار خوب توصيف كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه مناسبات بسيار دوستانه با ما دارد.
حسين انواري - سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) - نيز در سخناني با بيان اين كه تاجيكستان بسيار غني است و نبايد هيچ فقيري داشته باشد، گفت: تصميم داريم در آينده دايره فعاليت اين نهاد را در تاجيكستان توسعه دهيم.
علي اصغر شعردوست - سفير جمهوري اسلامي ايران - نيز با بيان اين كه ايران نخستين كشوري بود كه استقلال تاجيكستان را به رسميت شناخت و سفارت خود را در شهر «دوشنبه» گشود، گفت: نيروگاه آبي توده دو كه ايران 180 ميليون دلار در آن سرمايه گذاري كرده است، در سال 2011 فعاليت خود را آغاز مي كند.
لازم به ذكر است، در كنار اين همايش نمايشگاهي از صنايع دستي افراد تحت پوشش كميته امداد به خصوص زنان و دختران بي سرپرست تاجيك از نواحي مختلف اين كشور برپا شده است.
همايش اهميت خوداشتغالي در حمايت خانواده هاي نيازمند كه هزينه آن توسط نمايندگي كميته امداد امام خميني(ره) و تاجيكستان تامين شده، امروز پايان مي يابد.
نمايندگي كميته امداد در تاجيكستان هم اكنون حدود هفت هزار خانواده مستمند و بي سرپرست تاجيك را تحت پوشش خود دارد.

 



4 گروگانگير در بيرجند كشته و مجروح شدند

چهار گروگانگير روز چهارشنبه در درگيري با ماموران نيروي انتظامي در بيرجند واقع در خراسان جنوبي كشته و مجروح شدند.
به گزارش ايرنا ماموران نيروي انتظامي بيرجند در پي اطلاع از گروگانگيري به منطقه اعزام شدند و در ارتفاعات حوالي بيرجند با آنان درگير شدند.
دراين درگيري كه منجر به رهايي گروگان شد، 2 نفر از گروگانگيران كشته، 2 نفر مجروح و يك نفر از آنان دستگير شد.
برپايه اين گزارش 2 نفر از ماموران نيروي انتظامي بيرجند نيز در اين درگيري به شهادت رسيدند كه پيكر آنان پنج شنبه در بيرجند تشييع شد.تشييع كنندگان با شعارهاي «مرگ بر قاچاقچي»، حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ما است و براي دفن شهدا مهدي بيا مهدي بيا «پيكر سروان شهيد حسين مسروري و ستوان يكم شهيد حسن سبزه جو را از ميدان شهدا تا گلزار شهداي بيرجند تشييع كردند.
حجت الاسلام والمسلمين علي رضايي امام جمعه بيرجند در مراسم تشييع پيكر اين 2 شهيد گفت: مردم بايد هوشيار باشند و با حفظ روحيه خود تحت تاثير شايعات دشمن قرار نگيرند و بدانند كه نيروي انتظامي با نابودي و دستگيري اشرار مسلح انتقام خون شهدا را مي گيرد.

 



مجروح شدن 5 نفر بر اثر انفجار گاز

انفجار گاز در ساختماني واقع در منطقه 17 تهران باعث مجروح شدن 5 نفر گرديد.
به گزارش فارس، بعد از ظهر ديروز ساعت 45:14 براثر انفجار گاز در ساختمان چهارطبقه اي در منطقه 17، ميدان جليلي خيابان شهيد آقاياري علي رغم فروريختن كامل اين ساختمان، ساختمانهاي مجاور نيز آسيب ديدند.
براساس اين گزارش و مشاهدات عيني، اين حادثه تلفات جاني در پي نداشت اما پنج نفر مجروح شدند كه حال دو نفر از آنها وخيم اعلام شده كه يكي از اين مجروحين بچه اي دو ساله است.
برپايه اين گزارش، ساختمان چهار طبقه در اثر اين انفجار به طور كامل فرو ريخت.
لازم به ذكراست، نيروهاي امدادي و اورژانسي نيز در محل حاضر و اقدام به اطفاي حريق كردند.
اخبار تكميلي متعاقبا اعلام مي شود.

 



هشدار شوراي شهر به متخلفان ساخت و سازهاي غيرمجاز «مرتضي گرد» تخريب مي شود

سخنگوي شوراي اسلامي شهرتهران با هشدار جدي به افرادي كه با قطعه قطعه كردن زمين هاي كشاورزي منطقه «مرتضي گرد» در حريم جنوبي تهران اقدام به ساخت وساز غيرمجاز شبانه مي كنند گفت: شهرداري در آينده اي نزديك اين ساخت و سازها را تخريب مي كند.
روستاي مرتضي گرد از توابع شهرستان ري (بخش مركزي) در حدود پنج كيلومتري جنوب چشمه علي و در سمت راست جاده ري به عباس آباد در فاصله 9 كيلومتري تهران واقع است.
خسرو دانشجو روز جمعه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا ضمن اشاره به قرار داشتن منطقه «مرتضي گرد» در حريم شهر تهران و عدم كنترل كامل شهرداري بر ساخت و سازهاي اين منطقه تاكيد كرد: متاسفانه مدتي است افراد سودجو با قطعه قطعه كردن زمين هاي كشاورزي، ساخت و سازهاي غيرمجازي مي كنند كه تبعات بسياري براي تهران به دنبال دارد.
وي تصريح كرد: مديريت ساخت و ساز در حريم شهر به طور صددرصدي به عهده شهرداري نيست و فرمانداري ها بر آن نظارت دارند.
دانشجو با اشاره به اعلام آمادگي شهرداري تهران براي برخورد با اين ساخت و سازها تاكيد كرد: وقتي ساختماني ساخته مي شود، تخريب آن از سوي شهرداري قطعاً درگيري هايي را به دنبال دارد و شهرداري نمي تواند بدون دستور قضايي اقدام به تخريب كند.وي به برخي اقدامات شهرداري تهران براي تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز اين منطقه اشاره و خاطر نشان كرد: در مواردي نيز اين كار شده و تعدادي از همكاران شهرداري در منطقه 19 و 20 به دليل درگيري معلوليت جسمي پيدا كرده اند.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اگر قوه قضائيه، استانداري، فرمانداري و وزارت كشور در برخورد با اين ساخت و سازها دستورات لازمه قانوني را صادر كنند، شهرداري تهران از ماشين آلات پيشرفته و نيروهاي با تجربه براي تخريب استفاده خواهد كرد.وي با اشاره به درخواست هاي شهرداري تهران براي تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز منطقه مرتضي گرد، تاكيد كرد: به زودي احكام قضايي در اين زمينه صادر خواهد شد.
دانشجو ميزان ساخت و سازهاي غيرمجاز در منطقه مرتضي گرد را بسيار زياد دانست و افزود: اگر برخوردهاي لازم صورت نگيرد، روند كار به گونه اي است كه شاهد تشكيل شهرهاي جديد در جنوب تهران خواهيم بود كه اين موضوع مشكلات عديده اي را در پي خواهد داشت.

 



رئيس پليس راه آهن كشور: كشفيات مواد مخدر 190 درصد افزايش داشته است

رئيس پليس راه آهن كشور گفت: كشفيات مواد مخدر توسط ماموران پليس راه آهن سراسر كشور طي 9 ماه گذشته از افزايش 190 درصدي نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده است.
به گزارش مهر، سرهنگ رحمت اللهي با اشاره به 10 هزار كيلومتر خطوط شبكه ريلي در كشور اظهار داشت: همزمان با تاسيس راه آهن در كشور، يك واحد انتظامي منسجم در سراسر جغرافيايي راه آهن استقرار پيدا كرد كه مسئوليت برقراري امنيت در آن را برعهده گرفت.
وي از كشف 525 كيلو و 794 گرم انواع مواد مخدر توسط ماموران پليس راه آهن سراسر كشور طي 9 ماهه اخير خبر داد و افزود: اين كشفيات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 190 درصد افزايش داشته است.
به گفته رئيس پليس راه آهن كشور، مهمترين اين كشفيات شامل 430 كيلوگرم ترياك، 5 كيلو و 500 گرم هروئين، 61 كيلو حشيش و 22 كيلوگرم شيشه بوده است.
سرهنگ رحمت اللهي تصريح كرد: طي اين مدت دو هزار و 134 نفر به اتهام حمل مواد مخدر توسط پليس راه آهن دستگير شدند كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزايش داشته است.
وي افزايش 16 درصدي كشفيات كالاي قاچاق و ارزش ريالي كالاي قاچاق مكشوفه در ايستگاه هاي راه آهن طي 9 ماهه امسال را بالغ بر 7 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: اين ميزان كشفيات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزايش داشته است.
به گفته رئيس پليس راه آهن كشور، تاكنون 173 پرونده در رابطه با قاچاق كالا تشكيل و به مراجع قضايي تحويل داده شده است.
سرهنگ رحمت اللهي ادامه داد: طي اين مدت 141 مورد سرقت در ايستگاه هاي راه آهن، قطارهاي مسافربري به وقوع پيوسته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد كاهش داشته است.
وي با اشاره به 296 مورد كشف سرقت از دستگيري 336 سارق طي اين مدت توسط پليس راه آهن خبر داد.
اين مقام مسئول، كشف يك تنديس مجسمه گاو، چند تكه سفال عتيقه، يك جام عتيقه مربوط به دوره قاجاريه، 43 عدد سكه نقره مربوط به دوره سلوكيان، سلجوقيان، 10 سكه مربوط به دوره هخامنشي را پرونده هاي مهم كالاي قاچاق پليس راه آهن برشمرد.
رئيس پليس راه آهن كشور در ادامه به دستگيري 42 پسر و 38 دختر فراري و تحويل آنها به خانواده هايشان يا بهزيستي و همچنين 131 نفر اراذل و اوباش طي اين مدت اشاره كرد.
وي با اشاره به كشف 400 ليتر مشروبات الكلي و دستگيري 55 نفر طي 9 ماه گذشته در اين رابطه گفت: در اين مدت 5 قبضه سلاح در شبكه راه آهن كشف و 9 نفر به علت حمل سلاح غيرمجاز دستگير شده اند.

 



اجراي 75 طرح ترافيكي در غرب تهران

معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري منطقه 5 گفت: به منظور بهسازي شبكه بزرگراهي روانسازي و ايمن سازي تردد بيش از 75 طرح ترافيكي با 110 ميليارد ريال اعتبار در شبكه بزرگراهي غرب تهران به اجرا درآمد.
به گزارش خبرگزاري مهر، حميدرضا معظمي با اعلام اين خبر افزود: ساماندهي، تعريض بهسازي شبكه معابر بزرگراهي، شرياني و محل با هدف ايمن سازي و روانسازي تردد از جمله اولويت طرحهاي ترافيكي پيش بيني شده در سال 88 است.
وي با اشاره به اجراي 75 طرح ترافيكي در شبكه معابر غرب تهران گفت: به منظور بازگشايي گره ترافيكي و ايجاد دسترسي محلي در شبكه معابر اصلي و فرعي منطقه 12 طرح اصلاح هندسي اجرا شد.
معظمي اصلاح هندسي و ايجاد تقاطع پونك را يكي از طرحهاي مهم سال جاري برشمرد و گفت: عمليات اصلاح هندسي بزرگراه ستاري-فردوس، شاهين-همت-ميدان شهران و ايجاد دور برگردان غرب به غرب بزرگراه همت از ديگر طرحهاي آماده بهره برداري است.
وي به ساماندهي پايانه تاكسيراني ميدان صادقيه و احداث پايانه شقايق اشاره كرد و افزود: هفت دستگاه پل عابر پياده با هدف ارتقاي ايمني تردد در سطح منطقه نصب شد.

 



ثبت حجاب اقوام ايراني در فهرست ميراث فرهنگي ناملموس

حجاب اقوام ايراني براساس ماده 12 كنوانسيون بين المللي حفظ ميراث فرهنگي ناملموس در فهرست عادي ميراث فرهنگي ناملموس ثبت شد.
به گزارش خبرگزاري فارس در اجراي ماده 12 كنوانسيون بين المللي حفظ ميراث فرهنگي ناملموس و قانون الحاق جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون ياد شده مصوب سال 1384 مجلس شوراي اسلامي و مواد 2 و 3 آيين نامه اجرايي قانون مورد اشاره مصوب ششم بهمن 87 هيئت وزيران و بنا به پيشنهاد مديركل دفتر ثبت آثار موضوع فرهنگي ناملموس «حجاب اقوام ايراني» 15 دي ماه سال جاري در فهرست عادي ميراث فرهنگي ناملموس به ثبت رسيد.
گستره موضوع فرهنگي ناملموس در سراسر ايران و قدمت ميراث فرهنگي ناملموس تاريخي اسلامي يكي از مشخصات مهم «حجاب اقوام ايراني» اعلام شده است.

 



دستور توقيف نشريه همت صادر شد

به دستور شعبه نهم بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب تهران دستور توقيف نشريه همت صادر شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران اتهام افترا و نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي موضوع بند 8 و 11 از ماده 6 و بند دال از ماده 7 قانون مطبوعات از دلايل توقيف نشريه مذكور مي باشد. اين گزارش حاكيست در پي بررسي تخلفات مذكور بازپرس شعبه نهم براساس تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات دستور توقيف نشريه همت را صادر و مراتب را جهت اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ابلاغ كرد.

 



شيوخ قاچاقچي دبي

شيوخ دبي با راكد شدن كسب و كار وكسادي درآمد، به تجارت و خريد و فروش مواد مخدر روي آورده اند.
به گزارش شبكه خبري «العالم» حكام شيخ نشين دبي كه بدهي آن به 70 ميليارد دلار مي رسد، اخيراً چراغ سبز و موافقت خود را با ترانزيت مواد مخدر از طريق دبي اروپا اعلام كردند.
به گفته منابع رسانه اي در امارات، قاچاق و توزيع مواد مخدر در اروپا و به خصوص اروپاي شرقي از طريق دبي به صورت گسترده و به دليل رشوه خواري افراد پليس آن كشور صورت گرفته است.
اين منابع تاكيد كردند: بانك هاي شيخ نشين دبي به علت فساد حاكمان آن تبديل به محل امني براي سرمايه گذاري و پولشويي قاچاقچيان و مجرمان بين المللي تبديل شده است، تا به اين وسيله علاوه بر حفظ پول هاي خود، سود بيشتري را دريافت كنند. اين در حالي است كه مسئولان پليس در اروپا، از نگراني خود از فعاليت شيوخ دبي در ترانزيت مواد مخدر وارد شده از افغانستان به اين قاره خبر دادند. منابع خبري نيز از بازداشت سه تن از شيوخ حاكم نشين دبي به جرم حمل مواد مخدر در اروپا در روزهاي گذشته خبر دادند.

 



مرگ 7 هندو در ازدحام مراسم مذهبي

بر اثر ازدحام جمعيت در يك مراسم مذهبي در ايالت بنگال غربي، 7 نفر از هندوها جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، رئيس پليس ايالت بنگال غربي در رابطه با اين حادثه كه در كنار رودخانه گنگ در ايالت بنگال غربي به وقوع پيوست اعلام كرد، اين هفت نفر در حالي كشته شدند كه صدها نفر از شركت كنندگان در اين مراسم حين سوارشدن به يك كشتي به سمت جزيره گانگاساگار كه در آن يك مكان مذهبي در كنار رود گنگ وجود دارد، زير دست و پا ماندند.بنابراين گزارش؛ در اين روز صدها هزار هندو براي مراسم مذهبي به رودخانه مقدس گنگ مي روند تا قبل از به پايان رسيدن روز، غسل مذهبي انجام دهند.اين گزارش حاكي است؛ هندوها كه از سراسر هند به اين منطقه آمده اند بر اين عقيده هستند كه با غسل در اين رودخانه خود را از آلودگي گناهان مي شويند و همانند يك كودكي كه تازه متولد مي شود، تطهير شوند.در اين جشنواره مذهبي حدود چندين ميليون نفر شركت مي كنند.

 



اخطار بي خانماني براي 8/2ميليون آمريكايي

به گزارش موسسه تحقيقاتي «رياستي تراك» تعداد بي خانمانهاي آمريكايي طي سال 2009 ركورد جديدي بر جاي گذاشته و اين روند طي سال 2010 نيز ادامه خواهد يافت.
به گزارش رويترز، كاهش دستمزدها و افزايش بيكاري موجب شده تا بسياري از خريداران مسكن قادر به پرداخت اقساط وامهاي دريافتي نباشند و اين مساله موجب افزايش تعداد بي خانمانها در سال 2009 شده است. طي سال 2009 بيش از 8/2ميليون واحد مسكوني با اخطار بي خانماني روبرو شدند كه اين رقم نسبت به سال 2008 بيش از 21درصد و نسبت به سال 2007 بيش از 120درصد رشد نشان مي دهد.
اين در حالي است كه ارزش وامهاي دريافتي از سوي خريداران به مراتب بيشتر از ارزش مسكن شده است. پيش بيني مي شود بيش از 3 ميليون واحد مسكوني نيز در سال 2010 با اخطار بي خانماني روبرو شود.براساس اين گزارش عدم پايبندي سيستم بانكي آمريكا در عمل به تعهدات خود در چارچوب برنامه كمك مالي تارپ نيز نقش زيادي در افزايش تعداد بي خانمانهاي اين كشور داشته است. از هر 45 واحد مسكوني در آمريكا حداقل يك واحد مسكوني طي سال 2009 يك بار اخطار بي خانماني دريافت كرده است كه اين رقم نسبت به سال 2006 چهاربرابر شده است.تعداد اخطارهاي بي خانماني طي سه ماه پاياني 2009 نسبت به سه ماه سوم 7درصد كاهش داشته ولي نسبت به مدت مشابه 2008 بيش از 18درصد رشد نشان مي دهد. پيش بيني مي شود تا زماني كه نرخ بيكاري آمريكا به روند صعودي خود ادامه مي دهد، تعداد بي خانمانها نيز افزايش يابد.كاليفرنيا، يوتا، آيداهو، جورجيا، ميشيگان، ايلينويس و كلرادو نيز در بين ده ايالتي هستند كه بيشترين اخطار را دريافت كرده اند. كاليفرنيا، فلوريدا، آريزونا و ايلينويس بيش از نيمي از موارد دريافت اخطار بي خانماني در سال 2009 را تشكيل مي دهند. بيش از 4/1ميليون واحد مسكوني در اين ايالتها اخطار گرفتند.

 



يك سال حبس براي خوردن سگ

رسانه هاي «روسيه» اعلام كردند: يك مرد جوان به اتهام كشتن و خوردن يك سگ در جمهوري «چو واشيا» به زندان و كار اجباري به مدت يك سال محكوم شد.
اين پسر جوان كه «يوگني وارسونو ويف» است و 27سال سن دارد، هفته گذشته به اتهام كشتن و خوردن يك سگ توسط پليس جمهوري «چو واشيا» در مركز «روسيه» دستگير شد.در گزارش خبرگزاري ريانووستي آمده است كه اين پسر جوان، سگ مذكور را از منزل صاحبش دزديده و پس از كشتن حيوان و مثله كردن اعضاي بدن سگ بيچاره را خورده است.همچنين براساس راي دادگاه اين پسر جوان به اتهام كشتن يك حيوان به پرداخت 10هزار روبل، معادل 340 دلار و كار اجباري به مدت يك سال محكوم شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14