(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 دي 1388- شماره 19562
 

امضاي طومار 120 متري مردم چهارمحال و بختياري در حمايت از ولايت فقيه
فرهنگ پژوهش در مدارس نهادينه نشده است
كوهنوردان اردبيلي بدون هماهنگي صعود نكنند
همزمان با دهه پاياني ماه صفر انجام مي شود اسكان 20هزار زائر پياده امام رضا(ع) در مشهد
كمك يك ميليارد و 700 ميليون توماني مردم يزد به عتبات عاليات
نماينده ولي فقيه در گيلان: چاي وبرنج اولويت نخست كشاورزي گيلان است
انتصابات جديد در شهرستان ها
مديركل بنياد مسكن آذربايجان شرقي خبر داد اجراي طرح به سازي مسكن در 350 روستا
طرح گفتمان هاي مجازي در همدان اجرا مي شود
معاون وزير راه و ترابري خبر داد 30ميليون تومان حمل ونقل جاده اي كشور از طريق بندرعباس
هزينه انشعاب برق در اصفهان 10 برابر قيمت مصوب دولت است
مقاوم سازي 1100 مسكن روستايي در پارس آباد مغان
معاون سياسي- امنيتي استاندار كردستان: مديريت موفق در گروي تعامل با اصحاب رسانه است
آغاز عمليات اجرايي كنار گذر شرقي سنندج
برگزاري كنگره شهداي روحاني كردستان



امضاي طومار 120 متري مردم چهارمحال و بختياري در حمايت از ولايت فقيه

شهركرد - خبرنگار كيهان:
مردم چهارمحال و بختياري طوماري به طول 120 متر در حمايت از رهبر معظم انقلاب امضا و به دفتر نماينده ولي فقيه در استان تحويل دادند.
مردم ولايتمدار استان چهارمحال و بختياري با امضاي اين طومار با رهبر معظم انقلاب تجديد بيعت و از اصل مترقي ولايت فقيه حمايت كردند.
در اين طومار همچنين مردم استان از مواضع روشنگرانه و بصيرت آيت الله نوري همداني تقدير كردند.
مردم استان چهارمحال و بختياري با محكوم كردن هتك حرمت عاشوراي حسيني توسط اغتشاشگران ،پايبندي خود به آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي را اعلام كردند.

 



فرهنگ پژوهش در مدارس نهادينه نشده است

كرج- خبرنگار كيهان:
به رغم انجام فعاليت ها و اجراي طرحهاي مختلف هنوز فرهنگ پژوهش در ميان دانش آموزان و معلمان نهادينه نشده است.
اكبر حليمي مدير آموزش و پرورش ناحيه يك كرج با اعلام اين مطلب گفت: يكي از اصلي ترين مشكلات ما در آموزش و پرورش و بخش پژوهش دانش آموزان و معلمان نهادينه نشدن فرهنگ پژوهش در بين آنهاست كه در اين راستا بايد برنامه هاي مدون و ويژه اي براي اين موضوع در نظر گرفته شود.
وي افزود: بايد پژوهشگران بويژه دانش آموزان پژوهشگر در مدارس شناسايي و حمايت شوند.
حليمي اظهار داشت: در اكثر كشورهاي دنيا دوره هاي تحقيق و بررسي براي معلمان برگزار مي شود تا آنها با اطلاعات به روز سر كلاس درس حاضر شوند اما در ايران اين فرهنگ هنوز نهادينه نشده است كه اميدواريم در آينده نزديك اين مهم محقق شود.

 



كوهنوردان اردبيلي بدون هماهنگي صعود نكنند

اردبيل - خبرنگار كيهان:
هيئت كوهنوردي استان اردبيل از كوهنوردان خواست بدون هماهنگي از صعود زمستاني به قلل مرتفع منطقه خودداري كنند.
اين هيئت اعلام كرد: صعود بدون هماهنگي برخي از گروههاي كوهنوردي به قله هاي استان و بخصوص به قله سبلان ممكن است مخاطراتي براي ورزشكاران به دنبال داشته باشد. اين هيئت تاكيد كرده است: لازم است براي حفظ سلامتي و رعايت اصول و ضوابط و مقررات كوهنوردي و نيز آگاهي از شرايط جوي قبل از هرگونه اقدام كوهنوردان با هيئت كوهنوردي و اداره كل تربيت بدني استان اردبيل هماهنگي هاي لازم را بعمل آورند.

 



همزمان با دهه پاياني ماه صفر انجام مي شود اسكان 20هزار زائر پياده امام رضا(ع) در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان
مسئول روابط عمومي جمعيت خدمتگزاران به زائران پياده حضرت رضا(ع) از اسكان 20هزار زائر پياده حضرت رضا(ع) هم زمان با ايام پاياني ماه صفر در مشهد خبر داد.
«حسين رضايي»، با اشاره به برنامه ريزي و ساماندهي حركت زائران پياده كه همه ساله در آخر صفر عازم مشهدالرضا مي شوند و با بيان اين مطلب اظهار كرد: سال گذشته در سه روز آخر صفر
85 هزار و 403 نفر زائر پياده از مسيرهاي منتهي به مشهد وارد اين شهر شدند كه از اين تعداد 54 درصد مرد و 46 درصد زن بودند و بزرگ ترين كاروان پياده از نيشابور با 4هزار نفر و كوچكترين كاروان از جويبار با 2نفر به حضور امام رئوف مشرف شدند.
وي گفت: نمودار حضور زائران پياده از شهرهاي مختلف ايران طبق گزارش واحد آمار نشان مي دهد كه در اين ايام از 43 شهر كشور زائر پياده داشته ايم و از بين شهرهاي خراسان رضوي، تربت جام با 10 هزار و 910 زائر، چناران با 9هزار و 938 و نيشابور با هشت هزار و 427زائر به ترتيب بيشترين تعداد زائران پياده را داشته اند.
رضايي افزود: در آخرين جلسه اين جمعيت تصويب شد كه امسال براي 20هزار زائر پياده كه محل اسكان نداشته باشند، امكان اسكان و تغذيه رايگان در سه روز آخر صفر فراهم آيد.
وي ادامه داد: واحد اسكان اين جمعيت سال گذشته توانست با كمك هاي نيروهاي مردمي، آموزش و پرورش، تربيت بدني و بسيج از 17هزار و 803 نفر زائر پياده در 21مركز رفاهي در مدت سه روز پذيرايي كند.

 



كمك يك ميليارد و 700 ميليون توماني مردم يزد به عتبات عاليات

يزد - خبرنگار كيهان:
تاكنون يك ميليارد و700 ميليون تومان توسط مردم استان يزد به ستاد بازسازي عتبات عاليات پرداخت شده كه در اين ميان ميبد و بافق رتبه هاي اول و دوم را دارند.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان يزد گفت: ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور درحال حاضر سه پروژه را در دستور كار دارد كه مهمترين آن طرح توسعه حرم حضرت علي (ع) در قالب صحن حضرت زهرا (س) است كه اين صحن با متراژ 137 مترمربع شايد بزرگترين صحن در جهان اسلام باشد و اولين صحني است كه به نام حضرت زهرا (س) احداث مي شود.
وي طرح ديگر را طرح توسعه حرم هاي امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و اتصال آن ها به يكديگر با نام طرح سفينه النجاه نام برد.
به گفته وي شهرستان ميبد، سنگ فرش پياده رو حرم حضرت سيدالشهدا (ع) و حرم حضرت ابوالفضل (ع) را برعهده دارد.

 



نماينده ولي فقيه در گيلان: چاي وبرنج اولويت نخست كشاورزي گيلان است

رشت- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در گيلان اولويت نخست استان در بخش كشاورزي را مسائل مربوط به چاي و برنج دانست.
آيت الله زين العابدين قرباني كه در جلسه مشترك استاندار و نمايندگان مردم استان گيلان در مجلس با هدف بررسي مسائل و مشكلات و راهكارهاي توسعه استان سخن مي گفت با اشاره به نتايج مثبت سفر معاون اول رئيس جمهور به گيلان به منظور شركت در جلسه كار گروه ويژه محصولات كشاورزي استان هاي شمالي افزود: باتوجه به نتايج اين جلسه مسئولان گيلان و مازندران بايد با نظارت دقيق بر وضعيت توليدات محصولات كشاورزي و اتخاذ تصميمات لازم نسبت به رفع بخشي از موانع پيش رو اقدام كنند.
روح الله قهرماني چابك استاندار گيلان هم در اين جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي توسعه استان، و با اشاره به اينكه گيلان استاني كشاورزي است و شناخت اصولي از اين بخش و تأمين نيازهاي زيربنايي محصولات استراتژيك همچون برنج، زيتون و چاي از مهمترين برنامه ها و الويت هاي استان در بخش كشاورزي به شمار مي رود از توجه خاص دولت دهم به امر كشاورزي خبر داد و گفت: در اين راستا دولت باتوجه به توسعه زيرساخت هاي كشاورزي 60 هزار ميليارد ريال اعتبار علاوه بر ساير اعتبارات را در بودجه سال آينده به اين امر اختصاص داده است كه بدين ترتيب شاهد فصلي نو در صنعت كشاورزي و بهبود وضعيت اقتصادي كشاورزان خواهيم بود.
استاندار گيلان با اشاره به آمادگي دستگاه هاي مربوطه براي تأمين آب زراعي مورد نياز كشاورزان استان در فصل زراعي آينده از دور سوم سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به گيلان سخن گفت و افزود: براي اين سفر تمامي نيازهاي استان شناسايي و آماده مطرح شدن در جلسه هيئت دولت است.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

تالش- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور رئيس اداره بازرگاني استان گيلان «اسماعيل صفي دوست» به عنوان رئيس جديد اداره بازرگاني شهرستان تالش منصوب شد و از تلاش هاي «سيد رسول موسوي» رئيس قبلي اين اداره تقدير و تشكر به عمل آمد.
گوگان- خبرنگار كيهان: در مراسمي كه با حضور فرماندار آذرشهر شهردار، شوراي اسلامي گوگان و روستاهاي تابعه برگزار شد مهندس «حاج رحيم افروزنده» به عنوان بخشدار جديد گوگان معرفي شد و از بخشدار قبلي مهندس نيك منش تقدير به عمل آمد.
¤ براساس حكم فرماندهي نيروي انتظامي استان آذربايجان شرقي سروان «حسين عباسعلي زاده» به عنوان رئيس جديد كلانتري گوگان منصوب شد.
از سوي سرپرستي بانك صادرات استان آذربايجان شرقي «علي جاني» به سمت رياست بانك صادرات گوگان منصوب شدند.
همچنين از سوي سرپرستي بانك ملت آذربايجان شرقي «مساحي» به سمت رياست بانك ملت شعبه گوگان منصوب شدند.
برازجان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور فرماندار و ساير مسئولان شهرستان برازجان «بخشعلي دهقايدي» به عنوان معاون جديد سياسي و اجتماعي فرمانداري اين شهرستان و «كوروش رستمي» به عنوان بخشدار آب بخش دشتستان برازجان و «غلامرضا وفايي» به عنوان بخشدار سعدآباد منصوب شدند.
مشهد- خبرنگاركيهان: طي جلسه اي كه با حضور استاندار خراسان رضوي و جمعي مسئولان اين استان برگزار شد «علي اصغر رشيد» به عنوان مديركل دفتر سياسي و انتخابات، «محمد مزاري» به عنوان مديركل حوزه استاندار و «غلامرضا صحراگرد» به عنوان مديركل دفتر پيگيري هاي ويژه و مشاور استاندار معرفي شدند.
هفتكل- خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز از خدمات دكتر «آرش خوشنويس زاده» تقدير و دكتر «نادر خدرزاده» به عنوان سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان باغ ملك معرفي شد.
¤ در حكمي از سوي مديركل راه و ترابري استان خوزستان «اميرحسين سحرخواه» به عنوان رئيس جديد راه و ترابري شهرستان باغ ملك منصوب و از زحمات مهندس «سليم شيري» قدرداني به عمل آمد.
كاشان- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي فرمانده نيروي مقاومت بسيج سپاه كاشان سرهنگ پاسدار «عباس آبياتي» به عنوان فرمانده جديد حوزه سوم امام حسين(ع) اين شهرستان منصوب شد.
همدان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور فرمانده نيروي زميني سپاه سرهنگ «پاسدار مظاهر مجيدي» به عنوان فرمانده تيپ 32 انصارالحسين همدان معرفي شد.
گرگان- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي استاندار گلستان «حسين عاشورا»، به عنوان مدير اداره روابط عمومي و امور بين الملل استانداري گلستان منصوب شد.

 



مديركل بنياد مسكن آذربايجان شرقي خبر داد اجراي طرح به سازي مسكن در 350روستا

تبريز -خبرنگاركيهان:
هم اكنون در 350روستاي استان آذربايجان شرقي، طرح ويژه بهسازي مسكن درحال اجرا مي باشد.
مديركل بنياد مسكن آذربايجان شرقي، در همايش دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاهاي كليبر با اعلام مطلب فوق گفت: از 46هزار فقره پرونده روستايي كه براي دريافت وام معرفي شده اند 35هزار خانوار روستايي، موفق به جذب اعتبارات شده اند.
قربان محمدي، افزود: بنياد مسكن در شهرهاي زير 25هزار نفر خارج از سيستم اداري تعاوني ها، براي احداث خانه مسكوني، مردم را براي دريافت وام 150ميليون ريالي، به بانكها معرفي مي كند.
وي با اشاره به بهسازي در روستاها تصريح ساخت: درسال گذشته براي اين منظور 60ميليارد ريال هزينه شد و امسال نزديك به 170ميليارد ريال هزينه شده و 60ميليارد ريال ديگر نيز درحال تخصيص است.

 



طرح گفتمان هاي مجازي در همدان اجرا مي شود

همدان - خبرنگاركيهان:
سرپرست اداره كل تبليغات اسلامي همدان از اجراي طرح گفتمان هاي مجازي براي نخستين بار در كشور در اين استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي همدان، حجت الاسلام والمسلمين احد آزاديخواه در اين زمينه گفت: اين طرح به زودي به صورت مجازي و غيرحضوري براي اقشار مختلف جامعه به اجرا درمي آيد كه مرحله نخست آن براي دانش آموزان دبيرستاني بوده و جزوات و كتاب هاي آموزشي در اختيار آنها قرار مي گيرد.
وي افزود: با اجراي اين طرح، برنامه گفتمان هاي ديني وارد خانواده ها شده و دانش آموزان با تحقيق و تفكر به طرح سوال در زمينه موضوعات و شبهات مختلف مي پردازند.
آزاديخواه با اشاره به اينكه همدان در اجراي برنامه گفتمان هاي ديني در سطح كشور، استان پايه گذار است، اظهار داشت: اين طرح از سال 1376 براي نخستين بار در كشور، از طرف اداره كل تبليغات اسلامي همدان به عنوان مدل مطرح شد و در اختيار ديگر استان ها قرار گرفت و آنها نيز اين طرح را اجرايي كردند.
سرپرست اداره كل تبليغات اسلامي همدان گفت: طبق نظرسنجي هاي انجام شده برنامه گفتمان هاي ديني مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته و تاثير خوبي داشته به نحوي كه آموزش و پرورش تعامل فراواني به اجراي اين برنامه در مدارس دارد.
وي درباره ايجاد كانون انديشه هاي پويا گفت: با اجراي اين طرح كه در شهرستان ملاير انجام شده، دانش آموزان مستعد و نخبه مدارس و دانشگاه ها شناسايي شده و به ارائه نظرات و ديدگاه هاي خود در زمينه اجراي برنامه هاي مختلف مي پردازند.
آزديخواه در پايان گفت: اين طرح به زودي در ديگر شهرستان هاي استان همدان نيز اجرايي مي شود.

 



معاون وزير راه و ترابري خبر داد 30ميليون تومان حمل ونقل جاده اي كشور از طريق بندرعباس

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده كشور گفت: 30ميليون تومان واردات و صادرات حمل ونقل جاده اي كشور از طريق بندرعباس صورت مي گيرد.
دكتر افندي زاده افزود: هرمزگان ازنظر حمل ونقل جاده اي از اهميت ويژه اي برخوردار است. وي گفت: بيش از 90درصد از كالا و مسافر از طريق جاده ها صورت مي گيرد. معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده كشور تصريح كرد: درحال حاضر حدود 25هزار كيلومتر راه بهسازي و نگهداري در كشور وجود دارد كه 85درصد تردد كل كشور از 25هزار كيلومتر است.
وي بيان داشت: 850ميليون تومان جابجايي از طريق حمل و نقل عمومي صورت مي گيرد كه رقم 30درصد از تردد كشور است.
افندي اظهار داشت: 800ميليارد تومان از بودجه هاي ملي و استاني صرف بهسازي و نگهداري راه ها مي شود.
معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده كشور بيان كرد: سالانه حدود يك ميليون وسيله نقليه در كشور اضافه مي شود و در سال 87و 88 حدود هزار ناوگان راهداري جديد وارد سيستم سازمان شده است. همچنين حدود 100ناوگان ديگر نيز تا خردادماه 89 اضافه مي شود. معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده كشور با اشاره به روان سازي ترانزيت افزود: در 9ماهه سال جاري نسبت به سال87، 9درصد رشد كالاهاي ترانزيتي بوده و همچنين 17درصد در بخش جاده اي رشد داشته است.
افندي زاده اضافه كرد: مهمترين پروژه هاي بندرعباس مسيرهاي بندرعباس- سيرجان و بندرعباس- خمير است كه به دليل صادرات و واردات تردد زيادي در اين مسيرها صورت مي گيرد كه بايد هرچه سريع تر به اتمام برسد. وي تصريح كرد: درحال حاضر 11ميليارد تومان فقط براي دوربين هاي تصويري در جاده ها هزينه شده است.

 



به گفته دبير انجمن انبوه سازان مسكن اصفهان
هزينه انشعاب برق در اصفهان 10 برابر قيمت مصوب دولت است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دبير انجمن انبوه سازان مسكن و ساختمان استان اصفهان با اعلام اينكه هزينه انشعاب برق در اصفهان 10 برابر مصوب دولت گفت: اين امر موجب افزايش 15 هزار توماني هر مترمربع مسكن شده است.
«احمد تولا» در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي افزود: هدف انجمن اين است تا قيمت تمام شده يك واحد مسكوني تا حد امكان كاهش دهد.
وي گفت: افزايش بي رويه واگذاري انشعابات هر يك از خدمات مثل آب، برق و گاز در قيمت نهايي مسكن تأثير مي گذارد و اين درحالي است كه يكي از اهداف اصلي مسكن مهر كاهش قيمت هاست اما متأسفانه در اصفهان قيمت انشعاب برق برخلاف مصوبه دولت است.
«تولا» با بيان اينكه طي دو سال گذشته در اصفهان نه تنها شاهد كاهش هزينه هاي دولتي نبوده ايم بلكه اين هزينه ها به طور چشمگيري افزايش يافته است، افزود: قيمت تمام شده واگذاري هر انشعاب برق 267 هزار تومان است، درحالي كه اين قيمت براي انبوه سازان يك ميليون و 500 هزار تومان تمام مي شود.
وي با بيان اينكه اين مشكل را در سفر اخير رئيس جمهوري و هيئت دولت به اصفهان طي نامه اي در ميان گذاشته ايم. گفت: استدلال مديرعامل هيئت مديره برق منطقه اي و توزيع برق شهرستان اين است كه چون هزينه هاي خدمات رساني بالا بوده است اين هزينه ها را بايد مردم و انبوه سازان بپردازند.
«تولا» افزود: اين نوسانات قيمتي در اصفهان به دور از چشم مسئولان دولتي و اجرايي روي داده و نياز است دولتمردان در جهت كاهش قيمت مسكن هر چه سريعتر به اين مسئله رسيدگي كنند.

 



مقاوم سازي 1100 مسكن روستايي در پارس آباد مغان

پارس آباد مغان- خبرنگار كيهان:
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي پارس آباد مغان گفت: امسال 1100 واحد مسكن روستايي در اين شهرستان مقاوم سازي مي شود.
موسي كامكار افزود: امسال سهميه شهرستان پارس آباد مغان در بخش مقاوم سازي مسكن روستايي 1100 واحد با اعتباري بالغ بر 82ميليارد و 500ميليون ريال است.
وي ادامه داد: سهميه اين شهرستان در سال گذشته 730 واحد مسكوني با بيش از 54 ميليارد ريال اعتبار بود كه از اين تعداد تاكنون براي 250 واحد پايان كار صادر شده است.
كامكار گفت: از سال 84 تاكنون عمليات مقاوم سازي بيش از 3 هزار و 700 واحد مسكن در روستاهاي اين شهرستان شروع شده است كه از اين تعداد افزون بر 3 هزار و احد به اتمام رسيده است.
وي گفت: تسهيلات مقاوم سازي مسكن روستايي، براي هر متقاضي 75ميليون ريال بوده و در زمينه اعطاي وام مقاوم سازي هيچگونه مشكلي وجود ندارد.

 



معاون سياسي- امنيتي استاندار كردستان: مديريت موفق در گروي تعامل با اصحاب رسانه است

سنندج- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي وامنيتي استانداري كردستان گفت: كسي كه روحيه فرهنگي، بضاعت فرهنگي و تعامل با اصحاب رسانه را نداشته باشد، نمي تواند مدير موفقي باشد.
حسن زاده وجود رسانه هاي معاند در كشورهاي همسايه را يكي از تهديدهاي فرهنگي و امنيتي دانست وافزود: مردم كردستان عراق همواره خود را مديون مردم ايران مي دانند و بايد با تعاملات بيشتر و بهره مندي از توان اصحاب رسانه استان اين موهبت را به فرصتي براي تعاملات و ارتباطات فرهنگي بيشتر با كشورهاي همسايه تبديل كنيم.
وي عدم همكاري مديران فرهنگي را از مهم ترين دغدغه هاي اصحاب رسانه استان كردستان دانست و گفت:ضعف اطلاع رساني و عدم توجه به مشكلات كاري اصحاب رسانه مي تواند لطمه اي بزرگ به مسائل فرهنگي و عملكرد دولت در بخش هاي مختلف وارد كند كه اين مهم همواره يكي از مهم ترين دغدغه هاي دولت بوده است.
رئيس شوراي اطلاع رساني كردستان در پايان تصريح كرد: اين شورا آمادگي دارد با تشكيل كميته اي مشترك با حضور فعالان عرصه رسانه به ارتقاي شاخص هاي فرهنگي در جامعه كمك كند.

 



آغاز عمليات اجرايي كنار گذر شرقي سنندج

سنندج- خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي طرح كنارگذر شرقي سنندج با حضور استاندار كردستان و جمعي از مسئولان استان آغاز شد.
به گفته مديركل راه و ترابري استان كردستان اين پروژه در مسير بزرگراه مياندوآب- كرمانشاه تعريف شده و با بهره برداري از آن عبور ومرور وسايل نقليه سنگين كه از بزرگراه جنوب به شمال غرب در تردد هستند از داخل شهر سنندج ممنوع خواهد شد.
عطالله قادري با اشاره به اينكه مسير 10 كيلومتري اين كنارگذر به دليل تملك باغات اطراف سنندج هزينه هاي زيادي را تحميل كرد گفت: اين مشكل باعث كندي روند اجراي پروژه شده است.
وي برآورد اوليه تملك زمين مورد نياز براي احداث اين كنارگذر را 200 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: متاسفانه به دليل نبود اعتبار لازم براي تملك اراضي حدود پنج سال عمليات ساخت و ساز آن متوقف ماند اما بنا به ضرورت در سال جاري از محل اعتبارات 380 ميليارد ريالي بزرگراه مياندوآب- كرمانشاه عمليات اجرايي بخشي از اين مسير آغاز شد.
قادري از احداث حداقل 40 دهنه پل بزرگ و كوچك در طول اين مسير خبر داد وگفت: در صورت بهره برداري از اين پروژه بار ترافيكي مسيرهاي داخل شهر به صورت چشمگيري كاهش خواهد داشت.
استاندار كردستان نيز خواستار تسريع در اجراي اين پروژه شد و از دستگاه هاي خدمات رسان به ويژه شركت هاي برق، آب، گاز و مخابرات خواست تجهيزات و خطوط انتقالي كه در مسير اين پروژه قرار دارند را هرچه سريع تر جابجا كنند

 



برگزاري كنگره شهداي روحاني كردستان

سنندج- خبرنگار كيهان:
نماينده رهبر معظم انقلاب در كردستان برگزاري يادواره شهدا به ويژه شهداي روحاني را از مهم و تاثيرگزارترين كارهاي فرهنگي دانست.
حجت الاسلام والمسلمين سيدموسي موسوي در جلسه برنامه ريزي برگزاري كنگره شهداي روحاني كردستان شرايط كنوني كشور را نيازمند اجرا و برگزاري اينگونه يادواره ها دانست و اظهار داشت: زماني كه با هيچ شكلي نمي شود غافلان را بيدار كرد، خون شهدا مي تواند بيشترين نقش را داشته باشد و بهترين كار در اين راستا برگزاري يادواره شهدا و ترويج اهداف بلند مرتبه آنان است.
نماينده رهبر معظم انقلاب در كردستان به آثار متعدد روحانيون اهل سنت منطقه در حوزه هاي ديني، اجتماعي، سياسي و فرهنگي و همچنين ايثارگري مردم كرد در پاسداري از حريم اسلام و ايران اشاره و تاكيد كرد: در اوج اين ايثارگري ها، شهداي روحاني اهل سنت هستند كه خود نماد عيني پايبندي كردستاني ها به نظام اسلامي است و برگزاري كنگره شهداء روحاني اهل سنت كردستان گامي اساسي در معرفي جايگاه و مقام اين بزرگواران براي كردستاني ها و بلكه همه ملت ايران است.
موسوي گفت: روحانيون كردستان در پيروزي انقلاب اسلامي و عرصه دفاع در دوران جنگ تحميلي و همه صحنه هاي ملي و مذهبي و مشاركت سياسي حضور داشته و خدمات ارزنده اي به كشور ارايه كرده اند.
وي با اشاره به سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب اسلامي در ارديبهشت ماه سال جاري به استان كردستان افزود: تغيير نگرش آحاد جامعه ايران و حتي خارج از كشور به منطقه در پي تبيين نگاه حكيمانه معظم له به مردم استان فرهنگي كردستان، شرايط توسعه را در همه زمينه ها فراهم كرده است.
نماينده ولي فقيه در سپاه بيت المقدس كردستان نيز با اشاره به دشواري ها و زحماتي كه روحانيون اهل سنت منطقه غرب كشور در جريان پيروزي انقلاب اسلامي و تثبيت نظام اسلامي كشيدند، گفت: شهداي روحاني اهل سنت دستاوردهاي عظيمي براي نظام و ملت كسب كردند كه بايد ايثار آنها به منظور ترويج روحيه حماسي در جامعه بازگو شود.
حجت الاسلام محسن حيدريان با اشاره به ضعف برنامه هاي فرهنگي در معرفي اين بزرگواران به جامعه گفت: متاسفانه در زمينه حفظ جايگاه و شناساندن آنها به جامعه ضعيف عمل شده است.
حيدريان گفت: براي برگزاري كنگره شهداء روحانيون اهل سنت در ارديبشت ماه سال آينده چهار كميته تخصصي از ميان دستگاه هاي اجرايي استان تشكيل شده كه دستگاه هاي اجرايي استان بايد بنا به حوزه فعاليت خود در اين كميته ها تلاش مضاعفي را ارايه كنند.
وي آشنايي نسل جوان با آرمان ها و شيوه زندگي شهداي بزرگوار روحاني را گام بسيار ارزشمندي در راستاي انتقال آن ارزش ها به نسل آينده خواند و افزود: تحقق اين مهم در گرو تلاش بيشتر مسئولان و آحاد مردم در برگزاري هرچه باشكوهتر اين كنگره هاست.
جامعه روحانيون اهل سنت غرب كشور در جريان پيروزي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس بيش از 80 شهيد تقديم آرمان هاي والاي نظام اسلامي كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14