(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 دي 1388- شماره 19562
 

حمايت مالي انگليس از تروريست هاي طالبان در افغانستان
روحانيون اهل سنت پاكستان حمايت از آمريكا را حرام دانستند
بيانيه شيوخ و سران عشاير صعده متجاوزان سعودي را از يمن بيرون مي كنيم
هيئت اروپايي در بازگشت از منطقه: ويراني غزه ما را شوكه كرد سران اسرائيل بايد محاكمه شوند
اعتراض عليه سفر وزير جنگ اسرائيل به تركيه اردوغان و گل ايهود باراك را نپذيرفتند



حمايت مالي انگليس از تروريست هاي طالبان در افغانستان

رسانه هاي افغانستان خبر دادند انگليس بنيادي را براي كمك به گروه شورشي طالبان تأسيس كرده است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، به نوشته رسانه هاي افغانستان، دولت انگليس به بهانه تقويت طرح آشتي ملي در افغانستان، بنيادي بين المللي را تأسيس كرده كه وظيفه آن، جمع آوري كمك هاي مالي و پرداخت آن به گروه شورشي طالبان است.
روزنامه دولتي «انيس» چاپ كابل نوشت: شكي نيست كه در نشست بين المللي لندن (7بهمن)، يافتن راهكاري براي آشتي ميان دولت و مخالفان، مورد بررسي قرار خواهد گرفت. براساس گزارش ها، اعتبار اوليه صندوق، يك ميليارد دلار تخمين زده مي شود كه در اختيار 35 هزار نفر از افراد طالبان قرار خواهد گرفت. شمار نفرات طالبان، حدود 50 هزار نفر تخمين زده مي شود .

 



روحانيون اهل سنت پاكستان حمايت از آمريكا را حرام دانستند

روحانيون اهل سنت پاكستان طي كنفرانسي به اتفاق آرا اعلام كردند حمايت از آمريكا حرام و غيرمشروع است و از اسلام آباد خواستند به همكاري خود با واشنگتن پايان دهد.
به گزارش خبرگزاري مهر، روحانيون اهل سنت پاكستان شنبه با برگزاري كنفرانسي در اسلام آباد، قطعنامه اي را به اتفاق آرا تصويب كردند. در اين قطعنامه، هرگونه حمايت از دولت آمريكا حرام و غيرشرعي اعلام شد. روحانيون اهل سنت همچنين، از دولت پاكستان خواستند براي متوقف كردن حملات آمريكا به نوار قبايلي شمال غرب، دست به اقدام نظامي بزند. روحانيون اهل سنت همچنين، اعلام كردند از هيچ نوع حمله تروريستي حمايت نمي كنند.خبر ديگر اينكه هواپيماهاي آمريكايي در ادامه حملات هوايي خود به وزيرستان شمالي، 15 نفر را ديروز هدف دو فروند موشك هوا به زمين قرار دادند و كشتند.

 



بيانيه شيوخ و سران عشاير صعده متجاوزان سعودي را از يمن بيرون مي كنيم

شيوخ و سران عشاير استان صعده ضمن تاكيد بر ادامه مبارزه با نيروهاي متجاوز عربستان از آزادگان جهان خواستند از اين مبارزه حمايت كنند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «صعده انلاين»، «شيخ سفيان مجاهد حيدر» از شيوخ و سران اصلي عشاير استان صعده يمن روز يكشنبه، آزاديخواهان يمني را به مقابله با متجاوزان عربستان فرا خواند.
به گزارش ايرنا، شيخ سفيان فرزند شيخ مجاهد احمدحيدر است كه شيخ حرف سفيان از شهرهاي اصلي استان صعده به شمار مي رود.
در بيانيه اي كه از سوي اين شيخ يمني و با تاييد و امضاي ساير شيوخ منطقه منتشر شد، از كشتار زنان و كودكان در صعده ابراز نگراني شديد شده است.
وي خواستار توقف كشتار جمعي مردم يمن شد و تاكيد كرد كه ارتش عربستان در عمليات نظامي خود، بين مبارزان و شهروندان بي گناه فرقي نمي گذارد و زنان وكودكان بي پناه را هدف قرار مي دهد.
شيخ سفيان در بيانيه خود خاطرنشان كرد: ما از آزادگان يمني مي خواهيم، كه قهرماني هاي ملت يمن را احيا كنند.
به گفته اين ريش سفيد يمني، جنگنده هاي سعودي ساخت آمريكا، كه در هيچ يك از جنگ ها عليه امت عرب و مسلمان چه در فلسطين، لبنان، عراق و ... استفاده نشده است، در اين عمليات توسط عربستان به كار گرفته شده است.

 



هيئت اروپايي در بازگشت از منطقه: ويراني غزه ما را شوكه كرد سران اسرائيل بايد محاكمه شوند

رئيس هيئت پارلماني اروپا كه به غزه سفر كرده بود خواستار محاكمه جنايتكاران صهيونيست به علت جنايات جنگي در غزه شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «جرار هافمن» نماينده پارلمان انگليس با اعلام اينكه وي و هيئت همراهش از ديدن ويراني هاي غزه شوكه شدند اظهار داشت، بي دليل نيست كه رهبران اسرائيل از سفر به انگليس به علت توقيف و بازداشت خود مي ترسند چرا كه 5/1 ميليون انسان بي گناه را در منطقه محاصره كردند و در زمان جنگ نيز انواع جنايات را در مورد آنان مرتكب شدند.
اين نماينده پارلمان انگليس افزود، تمام كساني كه در تجاوز به غزه از فسفر سفيد استفاده كردند بايد به عنوان جنايتكار جنگي محاكمه شوند.
اين نماينده پارلمان اروپا تصريح كرد كه بسياري از همتايان وي در اروپا دوست دارند به غزه سفر كنند. وي ابراز اميدواري كرد كه سفر آنها به غزه زماني انجام شود كه غزه آزاد شده باشد.
هيئت اروپايي نيز خواستار رفع فوري محاصره غزه براي امكان دادن به مردم اين منطقه براي بازسازي منازل خود شدند.مقام هاي سياسي اروپايي از مناطق «حي السلام»، «عزبه عبدريه» و «العطاطره» در شمال نوار غزه و همچنين مدرسه «الفاخوره» وابسته به آژانس امداد و كاريابي پناهندگان فلسطيني «آنروا» وابسته به سازمان ملل متحد بازديد كردند كه در آن 40 فلسطيني براثر اصابت گلوله هاي توپخانه رژيم صهيونيستي شهيد شدند.اين هيئت شامل 56 نماينده و وزيران سابق اروپايي از 12 كشور هستند كه در سفر به نوار غزه از پيامدهاي محاصره شديد تحميلي رژيم صهيونيستي عليه اين منطقه از نزديك آگاه شدند.
اين هيئت اروپايي همچنين با اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب فلسطين و همچنين فتحي حماد وزير كشور دولت حماس ديدار كردند.نخست وزير دولت منتخب فلسطين با تأكيد بر اينكه دولت وي با نظارت هيچ يك از طرف هاي خارجي بر روند بازسازي نوار غزه مخالف نيست اظهار داشت كه سفر هيئت اروپايي به نوار غزه به منظور اطلاع از حجم خرابي هاي بر جاي مانده از جنگ غزه «اقدامي تاريخي» است.اسماعيل هنيه خاطرنشان كرد كه دولت وي با تشكيل كميته بازسازي نوار غزه از سوي سازمان ملل و يا كشورهاي اروپايي و غربي و نظارت آنها بر روند بازسازي غزه مخالف نيست.مردم غزه نيز با قدرداني از اقدام اين هيئت، اين ديدار را به معناي جديدي دررفع محاصره تحميل شده به غزه ارزيابي كردند.جرج گالووي نماينده پارلمان انگليس و يكي از فعالان صلح اين كشور نيز گفت، صهيونيسم قطعاً از بين خواهد رفت چرا كه با پول و سلاح آمريكا و انگليس در جهان عرب به وجود آمده است.

 



اعتراض عليه سفر وزير جنگ اسرائيل به تركيه اردوغان و گل ايهود باراك را نپذيرفتند

در پي اعتراض گسترده مردم تركيه نسبت به سفر وزير جنگ رژيم صهيونيستي به اين كشور، رئيس جمهور و نخست وزير تركيه از ديدار با وي خودداري كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، عبدالله گل رئيس جمهور و رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه ضمن اعلام مخالفت خود براي ديدار با ايهود باراك اعلام كردند كه حاضر به دادن وقت ملاقات به وي نيستند.
روزنامه حريت چاپ تركيه در اين باره نوشت، معذرت خواهي رسمي رژيم اشغالگر قدس از تركيه سبب موافقت آنكارا با انجام اين سفر شده درغير اين صورت تركيه سفر وي را لغو مي كرد.
طبق نوشته اين روزنامه، باراك در سفر به تركيه تنها با وزير خارجه، وزير دفاع و رئيس ستاد مشترك ارتش اين كشور ديدار خواهد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14