(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 دي 1388- شماره 19562
 

وزير بهداشت: خطر پارازيت هاي ماهواره اثبات نشده است
در پي صدور حكم ديوان عدالت اداري بنياد شهيد معوقه هاي جانبازان را پرداخت مي كند
مردم فاجعه ديده هائيتي در انتظار كمك هاي بين المللي
انتخاب مجدد شهاب الدين صدر به عنوان دبيركل انجمن اسلامي پزشكان ايران
دادستان كل كشور هشدار داد نفوذ بازاريابان برخي شركت هاي تجاري به حريم خانواده ها
ديوان عدالت اداري خبر برخي مطبوعات و سايت ها را تكذيب كرد
امروز برگزار مي شود محاكمه 5 متهم آشوب هاي روز عاشورا به اتهام محاربه
4 بهمن ماه برگزار مي شود دادگاه رسيدگي به اتهامات 4 مدير مسئول نشريات
علائم شيطان پرستي در بازار آذربايجان غربي
توسط پليس اصفهان كلاهبردار اينترنتي ظرف 48 ساعت در آذربايجان شرقي دستگير شد
زلزله 3 بار انديمشك را تكان داد
در محور خرم آباد - كوهدشت 5 عضو يك خانواده در سانحه رانندگي جان سپردند
عامل انفجار شنبه شب مشهد كشته شد
مرگ اختياري در سوئيس ممنوع شد
كتك خوردن رئيس شبكه فاكس نيوز
يك چهارم دختران آمريكايي در معرض خشونت



وزير بهداشت: خطر پارازيت هاي ماهواره اثبات نشده است

وزير بهداشت گفت: براساس تحقيقاتي كه تاكنون انجام شده پارازيت هاي ماهواره اي خطري براي سلامت انسان ندارند.
مرضيه وحيد دستجردي با بيان اين كه ستادي براي تحقيق درباره اثرات پارازيت هاي ماهواره اي بر سلامت انسان تشكيل شده است، افزود: ستاد تحقيق درباره اثرات پارازيت هاي ماهواره اي متشكل از افرادي از معاونت سلامت وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات و فناوري تشكيل شده است كه روي اثرات پارازيت هاي ماهواره اي بر انسان كار مي كنند.
وي با تأكيد بر اين كه تا به حال براساس نتايج تحقيقات اين ستاد پارازيت هاي ماهواره اي خطري براي سلامتي انسان ندارد، گفت: ستاد تحقيق درباره اثرات پارازيت هاي ماهواره اي همچنان به فعاليت هاي تحقيقاتي خود ادامه مي دهد و گزارش هاي آن به وزارت بهداشت ارائه مي شود.
به گزارش فارس، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اين كه معاونت سلامت وزارت بهداشت نيز اقدامات تحقيقاتي درباره پارازيت هاي ماهواره اي انجام مي دهد، اظهار داشت: نتايج نهايي فعاليت هاي تحقيقاتي درباره اثرات پارازيت هاي ماهواره اي بر سلامت انسان هنوز اعلام نشده است، ولي براساس نتايج جانبي كه ارائه شده پارازيت هاي ماهواره اي مشكل خاصي براي سلامت انسان به وجود نمي آورد، اما نتايج تحقيقات يكي دو ماه ديگر يا شايد تا پايان سال ارائه مي شود.

 



در پي صدور حكم ديوان عدالت اداري بنياد شهيد معوقه هاي جانبازان را پرداخت مي كند

در پي صدور احكام متعدد محكوميت بنيادشهيد از سوي شعب ديوان عدالت اداري مبني بر پرداخت معوقه هاي حقوق جانبازان حالت اشتغال، بنياد شهيد تاكنون معوقه هاي تعداد معتنابهي از جانبازان را پرداخت كرده است كه مبلغ آن براي بعضي جانبازان به 300ميليون ريال مي رسد.
به گزارش برنا تعدادي از جانبازان طي ماه هاي گذشته با ارايه دادخواست به ديوان عدالت اداري بر عليه بنياد شهيد اقامه دعوا كرده و طي آن، خواهان پرداخت معوقه هاي حقوق حالت اشتغال خود از زمان تصويب قانون حالت اشتغال جانبازان (مصوب 30/6/72) شده اند و قضات شعب ديوان نيز حكم به وارد بودن خواسته آنان صادر و در نهايت، بنياد شهيد را به پرداخت معوقه هاي مذكور محكوم كرده اند.
براساس اخبار دريافتي، تعداد اندكي از جانبازان شكايت كننده كه اطلاع دقيق تري از مفاد قانون حمايتي حالت اشتغال جانبازان داشته اند، در شكوائيه هاي خود علاوه بر مطالبه اصل معوقه ها، درخواست محكوميت بنياد شهيد به پرداخت معوقه هاي مذكور براساس قانون سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را كرده اند كه رقم آن بسيار بالاتر از حقوق پرداختي براساس قانون بنياد شهيد است.
قضاوت ديوان، خواسته اخير اين جانبازان را نيز وارد دانسته و حكم به پرداخت معوقه ها براساس جدول پرداختي سپاه نموده اند.
به دنبال صدور احكام شعب ديوان عدالت اداري مبني بر محكوميت مضاعف بنياد (پرداخت معوقه ها به اضافه رعايت جدول پرداختي سپاه)، جانبازاني كه در شكايت هاي خود اشاره اي به لزوم رعايت جدول سپاه پاسداران در پرداخت حقوق و مزايا نكرده بودند، با مراجعه به دايره اجراي احكام ديوان خواستار اصلاح حكم شده اند كه راهنمايي هاي لازم توسط كارشناسان اجراي احكام به اين دسته از جانبازان صورت گرفته است.
گفتني است پس از صدور احكام ديوان، مسئولان بنياد شهيد ابتدا از اجراي احكام صادره طفره رفته اند كه جانبازان ذي حق مراتب را به دايره اجراي احكام ديوان گزارش كرده اند و در پي آن، بالاترين مقام بنياد شهيد به ديوان دعوت شده است كه نماينده وي در ديوان حاضر شده و از طرف مسئولان اجراي احكام، عواقب استنكاف از اجراي احكام ديوان كه صدور حكم انفصال براي فرد يا افراد خاطي است- به وي تفهيم گرديده است.
پس از اعلام قاطع ديوان مبني بر استواري احكام صادره و لزوم اجراي آن توسط بنياد شهيد و تهديد به صدور احكام انفصال براي خاطيان، مسئولان بنيادشهيد ناچار احكام مزبور را اجرا كرده و دستور پرداخت معوقه ها را صادر كرده اند كه گفته مي شود رقم پرداختي به بعضي جانبازان از بابت اين معوقه ها به 300 ميليون ريال مي رسد.

 



مردم فاجعه ديده هائيتي در انتظار كمك هاي بين المللي

دبير دولتي امنيت اجتماعي دولت هائيتي از كشته شدن 140 هزار نفر و دفن 50 هزار تن در گورهاي دسته جمعي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، وزير بهداشت هائيتي روز گذشته خبر داده بود كه به دنبال اين زمين لرزه بيش از 50 هزار نفر كشته و 250 هزار تن نيز زخمي شده اند.
به گفته وي، هم اكنون يكي از مشكلات اصلي اشرار و سارقان هستند كه باعث بروز اقدامات متجاوزانه در خيابان هاي شهر شده اند.
سازمان ملل اميدوار است بتواند روزانه به 2 ميليون نفر از مردم هائيتي غذا و آب برساند، اما به دليل قطع مسيرهاي ارتباطي تا به حال تنها امكان تغذيه چهار هزار نفر ميسر شده است.
خبرنگاران اعلام كردند چادر، پتو و كمك هاي دارويي بسياري درفرودگاه هاي هائيتي ديده مي شوند كه هنوز مورد استفاده قرار نگرفته و ميان نيازمندان توزيع نشده اند.
بازماندگان زلزله از اين كمك ها پنج روز پس از زلزله، هنوز به دست آنها نرسيده، سرخورده و خشمگين هستند.براساس گزارش هاي رسيده مردم آن قدر براي دريافت غذا نااميد هستند كه با ديدن آن ديوانه مي شوند و جمعيتي صدها نفري به سمت هليكوپترهايي كه كمك ها را مي آورند حمله ور مي شوند و به سوي آنها سنگ پرتاب مي كنند.
اميد براي يافتن زنده ها به تدريج كمرنگ و كمرنگ تر مي شود اما هنوز هم معجزه هايي ديده مي شود و يك تيم امدادي آمريكايي موفق به زنده بيرون آوردن يك زن از زير آوار يك دانشگاه شد كه 97 ساعت در زير آن گرفتار بود.
تيم ديگري موفق به رساندن آب به 3 بازمانده اي شده كه صداي آنها از زير آوار يك سوپر ماركت چند طبقه به گوش مي رسد.
به گزارش شبكه فرانس 24، شمار زخمي هاي ناشي از زلزله هفت ريشتري هائيتي به دويست وپنجاه هزار مي رسد كه شش روز پس از اين فاجعه بسياري از آنان همچنان در انتظار مداوا و جراحي به سرمي برند.

 



انتخاب مجدد شهاب الدين صدر به عنوان دبيركل انجمن اسلامي پزشكان ايران

در اولين جلسه ششمين دوره شوراي مركزي انجمن اسلامي پزشكان ايران، اعضاي شوراي مركزي به اتفاق آرا، اركان انجمن را انتخاب كردند.
در اولين جلسه ششمين دوره شوراي مركزي انجمن اسلامي پزشكان ايران، اين شورا ضمن تجديد بيعت با آرمان هاي بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي، امام خميني(ره) و با اعلام اطاعت و تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري و حمايت از منويات ايشان، حمايت خود را از دولت اعلام كردند.
در ادامه اين نشست اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي پزشكان به اتفاق آرا اركان انجمن را به اين شرح انتخاب كردند:
دكتر سيد شهاب الدين صدر به عنوان دبيركل، دكتر عباس شيباني به عنوان قائم مقام دبيركل، دكتر غلامحسين نيك نژاد به عنوان خزانه دار و مسئول كميته مالي، دكتر عباس مسجدي به عنوان مسئول كميته تشكيلات، دكتر سيدعلي رياض به عنوان مسئول كميته فرهنگي-سياسي، دكتر حسن آقاجاني به عنوان مسئول كميته علمي- تخصصي و دكتر احمد اسفندياري به عنوان مسئول دبيرخانه.

 



دادستان كل كشور هشدار داد نفوذ بازاريابان برخي شركت هاي تجاري به حريم خانواده ها

دادستاني كل كشور در اطلاعيه اي از شهروندان درخواست كرد مراقب نوع تعامل و ارتباط با بازاريابان برخي شركت هاي تجاري باشند.
در اين اطلاعيه آمده است: بعضاً گزارشاتي واصل گرديده كه برخي شركت هاي تجاري با نفوذ به سامانه هاي ارتباطي و اخذ اطلاعات تماس شهروندان ضمن تماس به منظور تبليغ و جذب مشتري و توزيع فروش كالاهاي خود در حوزه هاي مختلف نظير ملكي، كارت هاي اينترنتي، كپسول هاي آتش نشاني، دستگاه نشت ياب گاز، نقشه راه ها و... اقدام به ورود به حريم خصوصي افراد جامعه كرده و ضمن ايجاد مزاحمت و نارضايتي آسيب ها و تهديداتي را براي خانواده ها در برداشته اند.
دادستاني كل كشور ضمن هشدار به اينگونه شركت ها اعلام مي دارد اينگونه امور ازمصاديق بارز جرم و نقض حقوق شهروندي تلقي گرديده و در جهت تأمين امنيت اخلاقي و اجتماعي قابل پيگيري و تعقيب است.
روابط عمومي دادستاني كل كشور ضمن درخواست از عموم مردم در خصوص هوشياري در برخورد، تعامل و ارتباط با اينگونه شركت ها اعلام نموده است شهروندان مي توانند از طريق طرح شكايت و تعقيب در مراجع قضايي مزاحمت اينگونه شركت ها را پيگيري نمايند.

 



ديوان عدالت اداري خبر برخي مطبوعات و سايت ها را تكذيب كرد

روابط عمومي ديوان عدالت اداري خبر مندرج در برخي مطبوعات و سايت هاي اينترنتي مبني بر اين كه خواهرزاده رئيس ديوان عدالت اداري در ميان فهرست افراد اعدامي مربوط به اغتشاشات روز عاشورا است را تكذيب كرد.
براساس اطلاعيه ديوان عدالت اداري درپي انتشار خبر مجعولي در برخي سايت ها و روزنامه ها مبني بر محكوميت يك آقازاده محارب به اعدام كه با نام ح.م بر روي برخي خبرگزاري هاي داخلي و روزنامه ها قرار گرفت و در سايت هاي اينترنتي به نام حسين محمودي ياد شده و ادعا شده است نامبرده خواهرزاده رئيس ديوان عدالت اداري است.
در اين اطلاعيه آمده است: با استعلامي كه از حجت الاسلام والمسلمين منتظري، رئيس ديوان عدالت اداري به عمل آمد وي قويا ضمن تكذيب اين خبر اظهار داشت: اصولا اينجانب خواهرزاده اي به نام حسين محمودي ندارم و اين خبر اساسا دروغ و جعلي است.
گفتني است دادستان تهران به عنوان مدعي العموم نسبت به پيگيري موضوع و برخورد قانوني با اشاعه دهندگان اين خبر كذب و جعلي كه موجب تشويش اذهان و با قصد انحراف در مسير رسيدگي به اتهامات متهمان اغتشاشات روز عاشورا صورت گرفته است، اقدام خواهد كرد.

 



امروز برگزار مي شود محاكمه 5 متهم آشوب هاي روز عاشورا به اتهام محاربه

محاكمه پنج نفر از متهمان آشوب هاي روز عاشورا به اتهام «محاربه» امروز در دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، رسيدگي به اتهامات متهمان امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران با حضور نماينده مدعي العموم و وكلاي متهمان برگزار مي شود.
اين گزارش حاكي است كه كيفرخواست متهمان در پي دستگيري آنها در آشوب هاي روز عاشورا، گزارش ماموران تكميل تحقيقات و اقرار صريح متهمان از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران صادر شد.
عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران پيشتر اعلام كرده بود اقدامات كساني كه در روز عاشورا مبادرت به ارتكاب جرايمي از جمله آتش زدن اموال عمومي كردند از مصاديق محاربه محسوب مي شود و قوه قضائيه براساس قانون با مجرمان برخورد خواهد كرد.

 



4 بهمن ماه برگزار مي شود دادگاه رسيدگي به اتهامات 4 مدير مسئول نشريات

دادگاه رسيدگي به اتهامات مديران مسئول روزنامه ايران، نشريه چشم انداز، گزارش جامعه و پيام گلستان 4 بهمن ماه برگزار مي شود.
اين دادگاه ها با حضور هيئت منصفه و به تصدي قاضي سيامك مدير خراساني در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران برگزار خواهد شد.
شاكيان هر چهار پرونده مدعي العموم و شكات خصوصي هستند.

 



رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان خبر داد علائم شيطان پرستي در بازار آذربايجان غربي

رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: آرم و علائم شيطان پرستي همچنان در بازار آذربايجان غربي نمود دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس خيبر تيبا اظهار داشت: در سال جاري 8 فقره مجلس شيطان پرستي در آذربايجان غربي متلاشي شده است.
وي با اشاره به اين كه در نه ماه سال جاري نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تعداد برگزاري مجالس ترويج شيطان پرستي در استان كاهش داشته، تصريح كرد: با وجود كاهش تعداد برگزاري اين مجالس، هنوز نمادها و آرم هاي شيطان پرستي در بين جوانان به چشم مي خورد.
اين مقام مسئول با بيان اين كه در سال جاري 28 نفر از صنوف در اين ارتباط دستگير شده اند، افزود: در سال جاري پنج گروه شيطان پرستي در شهرستان هاي خوي، سلماس، اشنويه و مهاباد متلاشي شده است.
تيبا ادامه داد: در نه ماه سال جاري 43 نفر از صنوف و ديگر شيطان پرستان دستگير شده اند كه تعدادي از آنها دانش آموز و دانشجو بودند.
وي اعلام كرد: بيش از 500 مورد نماد از مروجان شيطان پرستي در استان كشف شده است.
اين مقام مسئول با اشاره به اين كه گروه فعال در صنوف در اين زمينه با عرضه نمادهاي گروه هاي شيطان پرستي، آرم بر روي لباس و انگشتر سعي در به انحراف كشيدن جوانان دارند، گفت: صنوف آذربايجان غربي طي شركت در دوره هايي در اين راستا توجيه شده اند. تيبا از كشف و ضبط 2 هزار و 700 حلقه CD مروج شيطان پرستي و مقادير زيادي آرم و علائم شيطان پرستي در دو هفته گذشته از يك مغازه خبر داد و ابراز داشت: گروه هاي شيطان پرستي در قالب موسيقي، تهيه و توزيع علائم و برگزاري مجالس و محافل فعاليت مي كنند.

 



توسط پليس اصفهان كلاهبردار اينترنتي ظرف 48 ساعت در آذربايجان شرقي دستگير شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان از دستگيري يك كلاهبردار اينترنتي ظرف 48ساعت در آذربايجان شرقي خبر داد.
«سرهنگ حسين حسين زاده» گفت: اين شخص كه داراي تحصيلات عاليه و مسلط به دنياي مجازي است با سوء استفاده از نام و اعتبار يكي از معتبرترين شركت هاي توليدي در اصفهان مبادرت به فروش اينترنتي محصولات اين شركت به كشورهاي خارجي مي كرد.
وي با اعلام اينكه اين شخص در حال اجراي سناريوي جديدي براي فروش محصولات يك تاجر به كشورهاي آسياي مركزي بود، به همراه تجهيزات رايانه اي دستگير شد.
حسين زاده افزود: ماموران پليس آگاهي كه از دانش رايانه اي روز برخوردار هستند در كمترين زمان ممكن موفق به دستگيري اين كلاهبردار اينترنتي شدند.

 



زلزله 3 بار انديمشك را تكان داد

انديمشك - خبرنگار كيهان:
وقوع سه زمين لرزه در انديمشك باعث رعب و وحشت مردم اين شهر شد.
نخستين زمين لرزه ساعت 23 و 55 دقيقه روز شنبه به قدرت
9/4 ريشتر و دومين زلزله ساعت 50 دقيقه بامداد روز يكشنبه به قدرت 1/4 ريشتر روي داد. اين دو زمين لرزه باعث شد مردم انديمشك از ترس زلزله شديدتر تا صبح در خيابان ها و يا حياط منزل خود بيدار مانده و شب را صبح كنند.
آخرين خبر حاكي است ساعت 13و 4 دقيقه روز يك شنبه نيز سومين زلزله به قدرت 7/4 ريشتر بار ديگر انديمشك را تكان داد.
كانون اين زمين لرز ه ها شمال شهرستان انديمشك و در منطقه حسينيه اعلام شده است. تاكنون گزارشي از تلفات و يا خسارات احتمالي اين زمين لرزه ها اعلام نشده است.

 



در محور خرم آباد - كوهدشت 5 عضو يك خانواده در سانحه رانندگي جان سپردند

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
تصادف دو خودرو در محور خرم آباد - كوهدشت جان 5 عضو يك خانواده را گرفت.
خودرو پژو شماره 628 ب 68 ايران 31 به رانندگي عبدالكريم محمدي كه از فيروز آباد به سمت كوهدشت حركت مي كرد با كاميون شماره 995 ع96 ايران 33 كه از طرف مقابل مي آمد از روستاي هابيل واقع در جاده خرم آباد به كوهدشت- تقاطع پيرشمس الدين يا يكديگر برخورد كردند.در اين سانحه رانندگي راننده پژو و 4 سرنشين ديگر آن به نام هاي خانم محمدي، شوكت محمدي، هلاتين محمدي و توران عبداللهي فرخي بر اثر شدت جراحت هاي وارده در دم جان سپردند و راننده كاميون نيز مجروح شد.

 



عامل انفجار شنبه شب مشهد كشته شد

مشهد- خبرنگار كيهان:
يك شيء دست ساز شنبه شب توسط يك جوان ماجراجو در مقابل استانداري خراسان رضوي منفجر شد.
سرپرست معاونت امنيتي انتظامي استانداري خراسان رضوي در اين خصوص گفت: انفجار صورت گرفته در ساعت 10/20 شنبه شب 26 دي ماه در محل چهارراه استانداري توسط 3 جوان حدوداً 18 ساله و با انگيزه هاي ماجراجويانه برنامه ريزي شده بود.
امير الله شمقدري از شناسايي كامل فرد حامل مواد انفجاري خبر داد و گفت: فرد حامل مواد انفجاري كه جان خود را در جريان اين اقدام خطرآفرين از دست داد، مواد مذكور را از فروشگاه هاي مواد اشتعال زا خريداري كرده بود.
سرپرست معاونت امنيتي انتظامي استانداري خراسان رضوي ادامه داد: سه جوان مذكور هيچ گونه وابستگي سياسي و قصد عملياتي نداشته و محل انفجار را به صورت اتفاقي و به دليل آشنايي با منطقه انتخاب كرده بودند.
شمقدري روحيات ماجراجويانه نوجواني و جواني را موجب به وقوع پيوستن اين انفجار دانست و گفت: بنابر آخرين اطلاعات بدست آمده، دوستان فرد حامل مواد انفجاري در چندين مرحله وي را از انجام اين اقدام خطرآفرين، نهي كردند كه موفق به انصراف وي نشدند.

 



مرگ اختياري در سوئيس ممنوع شد

دولت سوئيس قصد دارد خودكشي را در اين كشور ممنوع كند.
به گزارش شبكه تلويزيوني راشاتودي، سوئيس بعنوان يكي از معدود مناطق دنيا است كه خودكشي افراد در آن منعي ندارد. به همين علت در طول چند دهه اخير سوئيس مقصد بسياري از افرادي بوده كه به بيماري هاي لاعلاج مبتلا هستند و براي رهايي از درد و رنج و بيماري و پايان دادن به زندگي خود به اين كشور سفر مي كنند.شبكه راشاتودي افزود: دولت سوئيس اكنون قصد دارد خودكشي را در اين كشور ممنوع كند.گزارشگر راشاتودي هم در گزارشي با اشاره به اين كه شمار افرادي كه با هدف خودكشي در مراكز ويژه سوئيس به اين كشور سفر مي كنند رو به افزايش است گفت: در حالي كه براساس قوانين سوئيس تنها افراد مبتلا به بيماري هاي لاعلاج مي توانند در اين كشور اقدام به خودكشي كنند اما امروزه افرادي هم وجود دارند كه به علت مسائل شخصي و احساسس و با هدف خودكشي در مراكز ويژه سوئيس به اين كشور سفر مي كنند.با توجه به آنكه مجاز بودن خودكشي در سوئيس جنجال هايي را در اين كشور ايجادكرده است دولت آن قصد دارد با تغيير قوانين موجود يا خودكشي را در اين كشور ممنوع كند يا محدوديت هايي را در اين زمينه اعمال كند.

 



كتك خوردن رئيس شبكه فاكس نيوز

داماد «روبرت مردوخ»، صاحب شبكه فاكس نيوز، رئيس اين شبكه را به باد كتك گرفت.
به گزارشي از الجزيره انگليسي ماتيو فرويد يكي از كارشناسان برجسته انگليسي در زمينه روابط عمومي و همسر اليزابت دختر مردوخ است.فرويد علت اين كار را تنفر از اخبار پخش شده اين شبكه عنوان كرد.روبرت مردوخ پارسال به ايلز رئيس فاكس نيوز بيش از 23 ميليون دلار پرداخت كرد تا فاكس را به صداي رسمي جناح مخالف دولت اوباما تبديل كند.

 



يك چهارم دختران آمريكايي در معرض خشونت

نتايج تحقيقات پژوهشگران نشان مي دهد؛ حدود يك چهارم دختران آمريكايي، با خشونت هاي مدرسه يا محيط كاري مواجه هستند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس؛ نتايج تحقيقات پژوهشگران «مركز خدمات پزشكي آمريكا» بر روي بيش از 33 هزار دختر 12 تا 17 ساله آمريكايي نشان مي دهد؛ حدود 7/26 درصد از دختران نوجوان در سال هاي 2006 تا 2008 ميلادي با خشونت هاي محيط كار يا مدرسه مواجه شدند.بنابراين گزارش؛ با وجود تصورات عموم كه خشونت در ميان نوجوانان را مخصوص پسران مي دانند، اما اين معضل در ميان دختران نوجوان آمريكايي نيز ديده مي شود، اين در حالي است كه ميزان خشونت در بين پسران نوجوان بيش از دختران بوده و 6/33 درصد ارزيابي شده است.اين گزارش مي افزايد؛ ميزان خشونت در ميان نوجواناني كه خانواده هاي كم درآمد دارند و يا از تحصيل بازمانده اند، بيشتر به چشم مي خورد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14