(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 3 بهمن 1388- شماره 19566
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
متكي خبر داد احتمال عدم مشاركت ايران در اجلاس لندن
رئيس مجلس شوراي اسلامي: مشكلات كشور تنها از مجراي قانون قابل حل است
در برنامه تلويزيوني رو به فردا حسينيان: طرح حكميت يك توطئه است
انتقاد آيت الله نوري همداني از سكوت و دوپهلو حرف زدن نخبگان
اعلام آمادگي جانبازان براي پاسداري از آيت الله نوري همداني
به رغم فشارهاي آمريكا روسيه : صدور تسليحات دفاعي به ايران را ادامه مي دهيم
صداي آمريكا خبر داد درخواست سناتورهاي آمريكايي براي كمك 45 ميليون دلاري به آشوبگران ايران
يك استاد علوم سياسي دانشگاه هاروارد: آمريكا هرگزموفق به توقف غني سازي در ايران نخواهد شد
سرلشكر فيروزآبادي: درگيري نظامي با ايران كل منطقه را براي آمريكا ناامن مي كند
با حضور رئيس جمهور بزرگترين كارخانه توليد فولاد اسفنجي در نيشابور افتتاح شد



متكي خبر داد احتمال عدم مشاركت ايران در اجلاس لندن

سرويس سياسي-
وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد اگر ملاحظات و نظرات ايران به طور كامل در پيش نويس بيانيه پاياني و برون داد اجلاس لندن لحاظ نشود، ضرورتي براي شركت در اين اجلاس نيست.
منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما در خصوص نشست لندن درباره افغانستان كه قرار است 28 ژانويه (8بهمن) برگزار شود عنوان كرد: ايران برون داد، بيانيه پاياني و تصميمات نهايي اين اجلاس را كه فعلا در سطح پيش نويس و در قالب جلسه كارشناسان مطرح شده، ارزيابي و بررسي مي كند.
وي افزود: ما درباره افغانستان و چگونگي پرداختن به آن و آرام سازي شرايط در اين كشور ديدگاهها و نقطه نظرات خاص خود را داريم.
وزير امور خارجه كشورمان اضافه كرد: اگر اين ملاحظاتي كه ما در بررسي اين بيانيه به آن مي رسيم، تماما لحاظ شود، با نظر مثبت حضور در اجلاس لندن را بررسي مي كنيم؛ ولي اگر ملاحظات و نظرات ما به طور كامل لحاظ نشود، ما ضرورتي براي شركت در اجلاس لندن نمي بينيم.
متكي ادامه داد: دولت انگليس به طور مشخص به هيچ وجه پاسخ قانع كننده اي نسبت به سياست هايش در قبال افغانستان، چه در حوزه سياسي و امنيتي و چه حوزه اي كه مستقيما مسئوليت آن را برعهده داشته، يعني مبارزه با مواد مخدر، براي افكار عمومي و جهانيان ندارد.
وي تصريح كرد: سياست هاي گذشته آنها قطعا غلط بوده و اگر بنا باشد تصميمات نادرستي براي آينده بگيرند، طبيعي است كه جمهوري اسلامي ايران نمي تواند پذيراي آن باشد.
در همين رابطه «فداحسين مالكي» سفير جمهوري اسلامي ايران در كابل نيز در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه راه حل مشكلات افغانستان، منطقه اي است خاطرنشان كرد: منطقه خود بايد در مورد مشكلاتش تصميم بگيرد. تجربه8 سال گذشته نشان داد كه آمريكا و ناتو نتوانستند به شعارهايشان و مسئوليتي كه پذيرفته اند عمل كنند. هم تروريسم با نگرش جديد در منطقه و فراتر از آن رشد كرد و هم اينكه مواد مخدر رشدي سرسام آور پيدا كرد و اين نشان داد آنها نه تنها در تحليل هايشان بلكه در عملكردشان موفق نبودند. مالكي در خصوص اجلاس لندن در خصوص افغانستان اظهار داشت: اين نشست قطعا منافع افغانستان را لحاظ نخواهد كرد.
به گفته وي اين نشست در راستاي رفع مشكلات انگليس و خارج شدن اين كشور از انزوايي است كه در حال حاضر در منطقه با آن مواجه است.
به علاوه بسياري از صاحب نظران اين اجلاس را اقدام دولت انگليس براي برون رفت از بحران داخلي اين كشور كه از طريق اصرار اين دولت بر تداوم سياست هاي جنگ افروزانه در افغانستان، در ميان مردم ايجاد شده تحليل كرده اند.
در اين ميان رئيس پارلمان ايتاليا هم با اشاره به نقش ايران در منطقه اعلام كرد كه راه تحقق صلح خاورميانه از تهران مي گذرد.
به گزارش پايگاه خبري «النشره، «جان فرانكو ويني» رئيس پارلمان ايتاليا با اشاره به نقش ايران در منطقه خاورميانه تاكيد كرد، راه تحقق صلح منطقه از تهران مي گذرد، نه از دمشق يا تل آويو.
وي در خصوص ايران همچنين اعلام كرد: اتحاديه اروپا نيز بايد در مقابل ايران يك موضع واحد بگيرد.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: مشكلات كشور تنها از مجراي قانون قابل حل است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مشكلات جامعه فقط از مجراي قانون حل مي شود و سليقه اي نمي توان مسائل را حل كرد.
به گزارش ايرنا، علي لاريجاني پنج شنبه در جمع مردم نيم ور افزود: مسائل فرهنگي، اجتماعي و سياسي و اقتصادي كشور بايد از طريق قانوني رفع شود حتي صاحب نظرها، اصحاب قلم و همه رسانه ها بايد در حيطه قانون عمل كنند.
وي اظهار داشت: هيچ كس حق ندارد قانون را زير پا بگذارد و براي رونق و توسعه كشور راهي جز اجراي قانون وجود ندارد.
رئيس قوه مقننه گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب همه بايد در برابر اين فتنه ها و جريان ضدانقلابي و اتهام ها موضع خود را روشن و شفاف كنند.
لاريجاني، همچنين اظهار داشت: در تدوين برنامه پنج ساله و بودجه در يك فضاي آرام، وقت مي گذاريم تا با نگاه واقع بينانه كشور به توسعه دست يابد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، مديريت استراتژيك ولايت فقيه را داراي جايگاه مهمي عنوان كرد و افزود: كشور در مسائل استراتژيك هميشه با راهبري ولايت فقيه همراه بوده و اين امر باعث توسعه در ابعاد مختلف شده است.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش گفت: در روز عاشورا و ديگر روزها در تهران و قم توهين هايي به انقلاب شد اما مردم بيدار و با پيروي صحيح از رهبري و حضور در تظاهرات 9 دي، پاسخ محكمي به توهين كنندگان دادند. لاريجاني گفت: جمهوري اسلامي ايران به خاطر استقامت در راه امام خميني (ره) و افكار و مديريت ولايت فقيه، جايگاه ويژه اي در سطح جهان دارد.
وي پنج شنبه شب در جمع مردم تفرش در مصلاي ولايت اين شهر افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب در بسيج تمامي قواي كشور به منظور گام برداشتن در مسير توسعه علمي، نگاهي هوشمندانه و نافذ است.
وي اضافه كرد: نسل جوان، سرمايه هاي علمي كشور هستند كه پيشرفت آنان در زمينه هاي هسته اي و نانو تكنولوژي حسادت دشمنان را برانگيخته كه ترور دكتر عليمحمدي دليل محكمي بر اين ادعا است.
لاريجاني عصر روز چهارشنبه در ديدار با مردم خنداب از توابع استان مركزي افزود: رهبر معظم انقلاب، ملت، دولت و مجلس خواهان ادامه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي هستند چراكه اين موضوع پيشرفت هاي آتي ملت ايران را تضمين مي كند.
وي در خصوص مشكلات شهرستان خنداب نيز گفت: با وجود پروژه آب سنگين در اين شهرستان، بايد براي رشد و توسعه همه جانبه آن برنامه ريزي شود.
لاريجاني در اين سفر از بيت تاريخي امام خميني(ره) و مجتمع فرهنگي و هنري آن ديدن كرد.
وي در كنگره سرداران و يك هزار شهيد خمين با اشاره به رويدادهاي اخير كشور افزود: كساني كه شعار تقلب در انتخابات را مطرح مي كنند دروغگو هستند زيرا در انتخابات ايران اسلامي ناظران با دقت تمام از آراي مردم حفظ و حراست مي كنند.
لاريجاني افزود: اين گونه دروغ ها براي زير سوال بردن اصل نظام است و امام خميني راه اصلي انقلاب را به روشني تعريف كرده تا حركت انقلاب همواره مستمر باشد.
وي همچنين در ديدار با مردم محلات در مسجد فاطميه اين شهر با انتقاد از واردات بي رويه برخي محصولات گفت: ما مخالف واردات نيستيم اما نبايد محصولاتي كه در كشور به فراواني توليد مي شود، وارد شود و توليدكنندگان داخلي را به ضرر و زيان جبران ناپذير دچار كند.
لاريجاني گفت: در برنامه پنج ساله كشور براي توسعه بخش كشاورزي، خارج شدن از سيستم آبياري غرقابي و جايگزين شدن آبياري نوين منظور شده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: با استفاده از تسهيلات دولتي براي استفاده بهينه از منابع آبياري نوين، توليد محصولات گلخانه اي توسعه خواهد يافت.
وي در اين سفر با مردم ساوه، نراق و دليجان نيز ديدار كرد.

 



در برنامه تلويزيوني رو به فردا حسينيان: طرح حكميت يك توطئه است

حجت الاسلام حسينيان در مناظره تلويزيوني با بروجردي تاكيد كرد طرح حكميت يك توطئه است و طراحان آن صادق نيستند.
به گزارش منابع خبري روح الله حسينيان رئيس كميسيون سياست داخلي و شوراهاي مجلس كه پنج شنبه شب در برنامه تلويزيوني رو به فردا با علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس سخن مي گفت، در خصوص اينكه آيا سران فتنه با سازمان هاي جاسوسي بيگانگان در ارتباط هستند يا خير گفت: بنده يك تحليلگر هستم لذا اينكه آيا واقعا سران فتنه با سازمان هاي جاسوسي آمريكا ارتباط داشتند يا نه را بايد نهادهاي اطلاعاتي بيان كنند ولي ما مجموعه داده هايي را كنار يكديگر گذاشته و نتيجه گيري مي كنيم.
نماينده مردم تهران در مجلس تاكيد كرد: آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي كه هميشه با نظام در عناد بوده و خواهان سرنگوني جمهوري اسلامي هستند در اين حوادث مواضعي دارند كه كسي دخالت بيگانگان براي براندازي نظام را نمي تواند انكار كند چرا كه مشاهده شد كه تمام سخناني كه بين عوامل داخلي و خارجي تكرار مي شود تكرار واحدها است.
حسينيان خاطرنشان كرد: راديو بي بي سي در همان ساعات اوليه پس ازپايان رسمي انتخابات اعلام مي كند كه موسوي واحمدي نژاد هر دو ادعاي پيروزي دارند اين در حالي است كه هنوز هيچ مقام رسمي اي چنين خبري را اعلام نكرده است، در ادامه نيز بسياري از سايت ها، خبرگزاري ها و روزنامه هاي آمريكايي، انگليسي و اسرائيلي اين خبر را به عنوان شاه كليد اعتراض دامن مي زنند.
وي در ادامه تصريح كرد: در اين بين هم اوباما يك مرتبه اعلام مي كند كه ما بايد از معترضين در ايران حمايت كنيم البته از سوي ديگر نيز آن وزير اسرائيلي مي گويد كه ما نمي توانيم نسبت به معترضين بي تفاوت باشيم لذا وقتي همه اين اخبار را كنار يكديگر مي گذاريم مي بينيم كه حوادث پس از انتخابات كار مهندسي شده اي است.
استوديو بي بي سي
در ستاد موسوي
رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس ادامه داد: زماني تلويزيون بي بي سي فارسي براي راهنمايي و هدايت شورش ها تاسيس شد از سوي ديگر سردبير اين تلويزيون نيز شخصي به نام رمضان پور است كه معاون وزير ارشاد دولت اصلاحات بود و در ادامه نيز استوديو اين شبكه در ستاد ميرحسين موسوي كشف مي شود ما چطور نتيجه تحليل مان اين نباشد و نتيجه اي غير از اينكه دخالت هاي بيگانگان بدون حمايت برخي عوامل داخلي صورت گرفته است، نگيريم.
حسينيان ادامه داد: البته اين را هم بايد گفت كه دولت ميرحسين موسوي (در دهه 60) همان زمان بخشنامه كرده بود كه هيچ يك از مسئولان دولتي حق مصاحبه با راديو بي بي سي را ندارد پس چطور دوربين هاي اين شبكه در ستاد وي كشف مي شود.
ملاقات خاتمي با سوروس
قابل انكار نيست
وي افزود: البته حضور خاتمي در انجمن سوروس و ملاقات با وي موضوعي نيست كه انكار شود چرا كه خود اعضاي اين انجمن موضوع را تأييد كردند، جين شارپ هم كه باني انقلاب هاي مخملي در دنيا است مقاله اي نوشته و بيان كرده است كه تصميم دارم به معترضان در ايران كمك كنم.
حسينيان با اشاره به اينكه جين شارپ پدر انقلاب هاي مخملي براي كمك به وقوع چنين انقلابي در ايران در مقاله اي در روزنامه نيويورك تايمز اعلام آمادگي كرده بود گفت: وي به صراحت دو دستورالعمل را براي داخل ايران ارائه داد اول پوشيدن لباس سبز و دوم تكرار همان شعارهاي اول انقلاب. از سوي ديگر داريوش همايون وزير اسبق اطلاعات هم يكسال قبل گفته بود شعارهاي الله اكبر برپشت بام سرداده شود اين اطلاعات كه در هماهنگي با هم است يك حرف را مي زند.
وي افزود: كسي مانند جين شارپ و داريوش همايون وزير سابق اطلاعات و عناصر داخلي همه هماهنگ با هم يك حرف را تكرار مي كنند. من نمي خواهم كسي را متهم كنم اما ما نبايد شك كنيم وقتي كه سردبير روزنامه اي كه از معترضين است به اصطلاح از جناح اصلاح طلبي است و فعلا با جمهوري اسلامي معارض شده در لندن نشسته و مقالات و سرمقالات خودرا مي نويسد و در ايران چاپ مي شود و بعضي از آقازاده ها وقتي فرار مي كنند نيز به لندن پناه مي آورند.
اين نماينده مجلس ادامه داد: آنها مي توانستند به فرانسه يا به كشور ديگري بروند. اينها به هر حال مجموعه داده هايي است كه يك تحليلگر واقع نگر را لااقل به اين شك مي اندازد كه موضوع اهميت دارد و به طور جدي بايد مورد تحقيق و كنكاش قرار گيرد.
ارتباط عوامل داخلي و خارجي فتنه
در ادامه مناظره بروجردي هم با اشاره به تصويب طرح 55 ميليون دلاري كنگره آمريكا براي مقابله با نظام اسلامي گفت: بخشي از اين بودجه صرف توطئه يا پرداخت به عوامل خارج نشين آمريكا كه معترف به اين عامليت هستند مي شود.
اين نماينده مجلس افزود: انگليس از يك سال پيش از انتخابات، تلويزيون بي بي سي فارسي را راه اندازي كرد و به دنبال يافتن خبرنگار و عوامل برنامه سازي در داخل ايران بود و هدف سياسي را از اين اقدام دنبال مي كرد آمريكا نيز با تلويزيون فارسي اين هدف را دنبال مي كرد.
بروجردي با اشاره به اينكه تلويزيون هاي فارسي آمريكا و انگليس پس از انتخابات به پخش چندين ساعت برنامه در روز اقدام مي كردند افزود: برنامه ريزي براي آشوب و ايجاد شبهه در اصل انتخابات از اهداف اين برنامه ها بود كه دخالت آشكار در امور داخلي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود. رئيس كميسيون امنيت ملي تاكيد كرد اين موضوع روشن و آشكار و مبتني بر اطلاعاتي است كه خود اين كشورها داده اند بنابراين نياز به تشكيك نيست بروجردي ادامه داد، همنوايي در داخل نيز به وضوح ديده شد شعار مشخصي كه تلويزيون بي بي سي يا آمريكا مي داد در داخل تكرار مي شد.
مسامحه با سران فتنه ممنوع
در ادامه اين مناظره حجت الاسلام حسينيان گفت: ما نبايد در مسائل سياسي و اجتماعي با اقدامات مصلحت جويانه و محافظه كارانه بحران ها و كارها را مثل آتش زيرخاكستر نگه داريم، در بسياري از مسائل ريشه يابي نكرديم لذا روحيه مصلحت جويانه برخي مسئولان را نيز بررسي و تحت نظر قرار نداديم.
وي با اشاره به وقايع 18 تير سال 78 تصريح كرد: زماني كه موضوع 18 تير پيش آمد ريشه يابي نشد، معاونان وزير كشور كه چند روزي براي نظام مشكل ايجاد كردند ريشه يابي نشدند و سران اصلي آن فتنه شناسايي شده اما دستگير نشدند و در واقع ريشه ها خشك نشد و اين مار زخمي از بين نرفت لذا همان جريان مسئله تحصن در مجلس و خروج از حاكميت را بعدها مطرح كرد.
رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس افزود: دست اين عده در فتنه اخير ديده شده و در اين خصوص عده اي دستگير و البته برخي هم فرار كردند.
حسينيان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخير بايد اجازه داد كه مسئله فتنه ريشه يابي و ريشه ها خشكانده شود چرا كه اگر اين كار صورت نگيرد اين مار هفت سر دوباره سر برآورده و نيش خواهد زد.
وي با اشاره به كشته شدن عده اي در جريان حوادث پس از انتخابات گفت: اين افراد عده اي را به كشتن دادند به نحوي كه 10 نفر از بسيجيان نيز كشته شدند لذا چطور مي توان از اين خون ها گذشت علاوه بر اين كه اين افراد به مردم خسارت زده اند البته از همه مهمتر چطور مي توان از آبروي نظام گذشت.
نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان كرد: قبل از انتخابات اوباما نامه مي نوشت كه حاضريم بدون پيش شرط با ايران مذاكره كنيم آنها در آن زمان در حال تسليم شدن بودند اما پس از انتخابات نظام را آنقدر ضعيف ديدند كه اوباما پيام فرستاد و گفت ما با آشوبگران هستيم.
حسينيان تصريح كرد: به راحتي نبايد حاضر شد كه از كساني كه فتنه كردند گذشت و نبايد به گذشته ها صلوات فرستاده و بگوييم كه آنها برگردند.
قويا به دنبال كاهش روابط
با انگليس هستيم
در ادامه بروجردي با اشاره به اقدامات ضدايراني انگليس اظهار داشت: تدبير و عقلانيت حكم مي كند در مقابل انگليس با اين همه پيشتازي در ضديت با ايران كه حتي فراتر از تحريم هاي قطعنامه شوراي امنيت سردمدار تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران و اولين كشوري بود كه سازمان منافقين را از ليست تروريستي خارج كرد به بازنگري در ارتباطمان بپردازيم و ما در كميسيون قويا به كاهش و محدوديت رابطه با انگليس معتقد هستيم و به همين دليل اولين روز پس از تعطيلات كه روز يكشنبه آينده است جلسه را به اين مسئله اختصاص داده ايم.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه با جديت بحث بازنگري در رابطه ايران با انگليس را دنبال مي كنيم، در خصوص آينده اين موضوع اظهار داشت: ما كاري از جنس الزام دولت به توقف اجراي پروتكل الحاقي كه در مجلس هفتم دولت را به آن مكلف كرديم را نيز در خصوص بازنگري ارتباط ايران با انگليس خواهيم كرد كه اين موضوع مبتني بر راي نمايندگان است.
هركس در مقابل نظام بايستد دشمن است
در ادامه اين مناظره حجت الاسلام حسينيان گفت: در جريان فتنه اخير سه گروه از نخبگان بودند كه گروه اول رسماً در مقابل مقام معظم رهبري، آرمان هاي امام راحل و انقلاب ايستادند و حرف هاي دشمنان را تكرار مي كنند اما گاهي وقت ها بعضي از دوستان اصرار دارند كه بين اينهايي كه عامل و زمينه ساز فتنه پس از انتخابات بودند و دشمن فرق قائل شويم.
رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي با طرح سأالي مبني بر اينكه دشمنان همچون فدائيان خلق، توده اي ها و سلطنت طلب ها چه كاري مي توانند بكنند، تصريح كرد: اينها ماشين هاي عمومي، مغازه هاي مردم را آتش مي زنند و به تصوير امام راحل و ساحت مقدس عاشورا اهانت مي كنند و از همين رو اينهايي كه بنده آنها را سران فتنه مي دانم چه كاري كردند جز زمينه سازي براي اين حوادث و فتنه ها.
حسينيان افزود: وقتي اين فرد بعد از خطبه هاي 29 خرداد مقام معظم رهبري مردم را براي حضور در خيابان ها دعوت مي كند بنابراين بايد ديد آمريكا چه كاري كرده است كه اين افراد نكرده اند آيا آمريكا كاري غير از اين را مي خواست انجام دهد، از همين رو نبايد در مقابل اين اقدامات مسامحه كاري و توجيه كنيم.
وي اضافه كرد: دشمن كسي است كه مقابل نظام، امام و رهبري بايستد و فرقي نمي كند كه اسم آن فرد آيت الله باشد يا برژينسكي، آمريكا باشد يا در قم باشد.
حسينيان گروه دوم نخبگان را كساني برشمرد كه در حوادث پس از انتخابات مواضع دو پهلو اتخاذ مي كردند، گفت: بعد از حوادث روز عاشورا يكي از نمايندگان اين طيف كه مسئول است در نطقي در مجلس اعلام داشت كه همه جريان چپ از حوادث روز عاشورا منزجر هستند. در اينجاسأال ما اين است كه مگر خود آقايان نمي توانستند حرف بزنند كه اين آقا از طرف آنها حرف مي زند.
وي ادامه داد: موسوي در بيانيه اي كه بعد از حوادث روز عاشورا صادر كرد آن افراد را مردمي خداجوي خواند و آن ديگري كه نمي خواهم اسمش را بياورم اين افراد را مردمي عزادار خواند. اما اين آقا به عنوان مسئول مي گويد اين آقايان از حوادث روز عاشورا بيزار هستند، سأال اين است كه چرا خود اينها اعلام انزجار نكردند.
حسينيان همچنين با انتقاد از راه اندازي كميته ويژه حوادث پس از انتخابات در مجلس گفت: بنده مخالف كميته ويژه نيستم ولي آن زمان طرح اين مسأله در مجلس يك طرح انحطاطي بود و برخي ها به خاطر منافع شخصي اين طرح را مطرح كردند و اگر درايت آقاي بروجردي نبود خواست آنهايي كه كميته ويژه مجلس را راه اندازي كردند چيز ديگري بود.
وي در ادامه با اشاره به اقدامات اخير سران فتنه اظهار داشت: اينها از مجلس مي خواهند دولتي با پشتوانه 5/24 ميليون رأي مردم را ساقط كند.
حسينيان تأكيد كرد استقامت مقام معظم رهبري موجب شد اينها از شعار خود كه ابطال انتخابات بود دست بردارند و الان به دنبال ساقط كردن دولت هستند.
در ادامه بروجردي با انتقاد از اقدامات سران فتنه پس از انتخابات گفت: يك انتخابات درست انجام و تمام مراحل آن سپري شده است اما كارهاي اين افراد آب به آسياب دشمن ريختن است و از آنجايي كه نظام ما يك نظام جا افتاده و مقتدر است قرار نيست اجازه دهيم هر روز در داخل نظام آشوب اتفاق بيفتد و برقراري امنيت خواست مردم است.
طرح حكميت انحرافي است
سپس حسينيان در خصوص طرح حكميت اظهار داشت: طرح حكميت را يك طرح انحرافي مي دانم و معتقدم سران فتنه نشسته اند و به اين نتيجه رسيده اند و گفته اند مشخص شد كه ما پايگاه خود را بعد از 9 دي از دست داده ايم و همچنين پايگاه ما در نظام نيز از دست رفته است كه از همين رو اين نامه نگاري ها را كرده اند كه ما توبه كنيم و نسبت به آمريكا اعلام مرزبندي كنيم كه البته بايد بشود و اينها توبه در نزد خدا است.
وي ادامه داد: كشوري كه رهبري و قانون اساسي دارد حكميت براي چه چيزي است آيا مي شود حكمي بهتر از مقام معظم رهبري پيدا كرد.
رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با طرح سأالي مبني بر اينكه مگر مقام معظم رهبري در خطبه هاي 92 خرداد حكميت نكرده و راهكارهايشان را اعلام نكردند، عنوان داشت: نمي شود كه قانون اساسي و مقام معظم رهبري را كنار بگذاريم يك حكم ديگري را انتخاب كنيم و ما از حكميت در طول تاريخ و جريان امام علي(ع) نيز خيري نديده ايم.
حسينيان در پاسخ به سأالي مبني بر اينكه آيا طرح حكميت راه فراقانوني است يا نه گفت: طرح حكميت يك توطئه است چرا كه اگر اينها صادق بودند زماني كه مقام معظم رهبري خطبه هاي 92 خرداد را فرمودند همه اينها از آن تبعيت مي كردند و براي نظام مشكل درست نمي كردند.
بروجردي در ادامه مناظره با بيان اينكه مبنا كه قانون باشد علي الاصول هيچ كس نبايد با آن مخالفت كند، بيان داشت: اصلاح طلبان اگر قانون اساسي را قبول دارند كه فرض ما بر اين است كه قانون را قبول دارند بايد به آن گردن نهند.

 



انتقاد آيت الله نوري همداني از سكوت و دوپهلو حرف زدن نخبگان

آيت الله نوري همداني از مراجع تقليد تصريح كرد: مردم در روز 9 دي به پا خاستند و جواب دشمن را دادند اما برخي از خواص يا سكوت كرده و يا دو پهلو حرف زدند.
به گزارش ايرنا آيت الله حسين نوري همداني در ديدار جمعي از نيروهاي سپاه و بسيج افزود: صداقت و صراحت لهجه از دستورات اسلام است، اما بعضي از خواص هيچ گاه اين صراحت را نداشتند و گلايه رهبر معظم انقلاب از آنان بجاست.
اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فتنه هاي اخير فريب خوردگان داخلي، انگليس و فرانسه گفت: سياست اسلام دخالت مردم در سرنوشت سياسي خود است. اما دشمنان آن را برنتافتند و به وسيله عده اي هنجارشكن به امام خميني و عاشوراي حسيني اهانت كردند.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي روز به روز قله هاي دنيا را فتح و به پيش مي رود، گفت: نبايد كاري كنيم كه دشمن خوشحال شود، بايد موقعيت حساس خود را درك كنيم.
آيت الله نوري همداني اضافه كرد: قبل از انقلاب، اسلام در اين مملكت حاكم نبود و اين امر باعث عقب ماندگي كشور شده بود.
آيت الله نوري همداني گفت: نبايد تنها به آداب فردي اسلام توجه داشت، اسلام مي خواهد مسلمانان حكومت داشته باشند؛ زيرا اگر حكومت اسلامي نباشد قدرت سياسي هم نخواهد بود و سلاطين تحت سيطره استكبار، بر انحطاط مسلمانان خواهند افزود.
آيت الله نوري همداني در ادامه در واكنش به سخنان نخست وزير سابق انگليس درباره ايران، گفت: ايران قدرتمند، متحد، هوشيار و مقاوم؛ چون تاريخ و پرونده سياه انگليس را مي داند و آن را برملا مي كند، براي آنان خطرناك است.
وي افزود: انگلستان كه منابع كشورهاي اسلامي را به غارت مي برد و بسياري از مردم دنيا را به استعمار مي كشد امروز كه نقاب از چهره آنان برچيده شده است، هر كجا قدم مي گذارند مورد نفرت و انزجار مردم قرار مي گيرند.
وي اضافه كرد: انگليسي كه امروز ايران اسلامي را خطرناك مي داند منافع خود را دنيا در خطر ديده است، زيرا آنان مي خواهند كه ايران داراي حكومت پهلوي و قاجاريه باشد، نه اينكه اسلام در آن حاكم شود.

 



اعلام آمادگي جانبازان براي پاسداري از آيت الله نوري همداني

سرويس سياسي-
پس از تهديد يك مرجع تقليد از سوي عوامل فتنه گران و اغتشاشگران جانبازان عاشورايي در تماس با دفتر اين مرجع تقليد آمادگي خود را براي حفاظت از جان ايشان اعلام كردند.
بنابر گزارش هاي رسيده به كيهان، درپي تهديد جان حضرت آيت الله «نوري همداني» از مراجع عظام تقليد كه از سوي اغتشاشگران و به خاطر مواضع صريح ايشان در قبال فتنه گران انجام گرفته است جانبازان عاشورايي در تماس با دفتر اين مرجع تقليد حمايت خود را از مقام شامخ مرجعيت و ابراز انزجار از فتنه گران اعلام كردند.
جانبازان عاشورايي خطاب به دفتر اين مرجع تقليد اعلام كردند كه حاضرند با وجود جسم مجروح خود براي محافظت از جان مرجعيت در مقابل گروه هاي فشار فتنه گران در دفتر ايشان حضور يابند.
مسئول دفتر حضرت آيت الله نوري همداني نيز ضمن ابلاغ اظهار لطف ايشان نسبت به جانبازان و تمامي كساني كه در اين مدت با تماس هاي خود از طرق مختلف حمايت خود را از ايشان اعلام كرده اند، تشكر كرد.

 



به رغم فشارهاي آمريكا روسيه : صدور تسليحات دفاعي به ايران را ادامه مي دهيم

سرويس سياسي-
به رغم فشارهاي آمريكا و برخي كشورهاي غربي مبني بر خودداري هرگونه معامله تسليحاتي با ايران، روسيه تاكيد كرد كه همچنان به صدور تسليحات دفاعي به ايران ادامه مي دهد.
به گزارش خبرگزاري روسي نووستي، «آناتولي ايسايكين» مديرعامل شركت انحصاري صادرات و واردات تسليحات روسيه موسوم به «روس آبارون اكسپورت» در جمع خبرنگاران گفت: «مسكو به صدور تسليحات دفاعي به ايران كه يكي از شركاي مهم روسيه در همكاري هاي فني- نظامي بوده و هست را به طور كامل و براساس تعهدات بين المللي روسيه در زمينه صدور تسليحات ادامه مي دهد».
وي گفت: «در كل ايران يكي از شريكان مهم روسيه در زمينه همكاري هاي فني- نظامي است؛ مي دانيم كه تحريم هايي عليه ايران وجود دارد و ما كاملا تعهدات روسيه را در اين زمينه اجرا كرده و خارج از آن چارچوب عمل نمي كنيم».
وعده جديد روس ها براي راه اندازي نيروگاه بوشهر
در همين حال رئيس شركت هسته اي «روس اتم» پس از نشست كابينه روسيه در مسكو اعلام كرد كه نيروگاه اتمي بوشهر در سال جاري ميلادي راه اندازي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «سرگئي كرينكو» در اين باره گفت: «ترديدي وجود ندارد كه نيروگاه هزار مگاواتي بوشهر در سال جاري ميلادي راه اندازي مي شود».
روسيه، 15 سال گذشته توافق كرد تا نيروگاه يكهزار مگاواتي ايران در بوشهر را راه اندازي كند اما وقفه هايي در عمليات ساخت اين پروژه يك ميليارد دلاري به وجود آمد.
رئيس شركت «روس اتم» در ارتباط با راه اندازي نيروگاه بوشهر گفت: «2010، سال بوشهر است. ترديدي نيست كه اين نيروگاه در سال جاري ميلادي راه اندازي خواهد شد، همه چيز طبق برنامه پيش مي رود». وي در عين حال از اعلام تاريخ دقيق راه اندازي نيروگاه بوشهر خودداري كرد.

 



صداي آمريكا خبر داد درخواست سناتورهاي آمريكايي براي كمك 45 ميليون دلاري به آشوبگران ايران

صداي آمريكا اعلام كرد اعضاي سناي آمريكا در نامه اي به وزير خارجه اين كشور خواهان تسريع اعطاي كمك هاي تصويب شده به مخالفان در ايران شدند.
بخش فارسي تلويزيون صداي آمريكا طي گزارشي اعلام كرد: سه دموكرات و دو جمهوري خواه سناي ايالات متحده در نامه اي به هيلاري كلينتون از او خواستند تا 45 ميليون دلاري كه طي دو سال گذشته از سوي كنگره براي گسترش آزادي اينترنتي تخصيص يافته و خرج نشده است، به سرعت مورد استفاده قرار گيرد.
براساس اين گزارش سناتورهاي جمهوري خواه «سام براون بك و جان كاي» و سناتورهاي دموكرات «رابرت كيسي، الن اسپكتر و تد كافمن»، از وزارت خارجه نسبت به وضع محدوديت هايي براي تخصيص اين منابع مالي به موسسات توليدكننده مفيدترين نرم افزارهاي عبور از سانسور اينترنتي شكايت كردند.
سناتور كيسي در سخنراني كنگره تاكيد كرد: ما در ياري رساندن به معترضان ايراني در حركتشان به سوي عدالت، آزادي و دموكراسي، بيش از اين براي خود وظيفه قائليم.
گزارشگر صداي آمريكا افزود: در نامه اعضاي سنا خطاب به وزير خارجه آمده است كه ما از تعهد شما نسبت به آزادي اينترنت آگاه هستيم.
اين شبكه تلويزيوني اضافه كرد: 5 سناتور آمريكايي بر اهميت قدرت بخشيدن به معترضان از طريق به كارگيري توئيتر و فيس بوك براي ساماندهي به جنبش هاي سياسي تاكيد كردند و گفتند تحولات اخير در ايران مؤيد فوريت نياز به عمل است.
كنگره آمريكا در سال 2008 و 2009، 15 ميليون دلار براي آزادي اينترنت در سراسر جهان تخصيص داده بود كه قانون گذاران 30 ميليون دلار ديگر در قانون مقابله با سانسور در ايران از سوي رئيس جمهور آمريكا به عنوان بخشي از لايحه اختيارات بودجه سال 2010 به امضاء رسيد، تخصيص دادند.
اين 5 سناتور از وزير خارجه مي خواهند اين بودجه را براي نهايت تاثيرگذاري در شرايط فعلي ايران حداكثر طي 30 تا 45 روز به موسسات فعال اعطاء كنند.
سناتورهاي آمريكايي در پايان نامه شان به وزير خارجه مي نويسند: سراسر جهان به دقت ما را زير نظر دارند تا ببينند آيا حمايت لفظي آمريكا با اقدام سريع قاطع و موثر ما توام خواهد بود يا خير؟

 



يك استاد علوم سياسي دانشگاه هاروارد: آمريكا هرگزموفق به توقف غني سازي در ايران نخواهد شد

يك استاد علوم سياسي دانشگاه هاروارد تاكيد كرد: آمريكا هرگز موفق به توقف غني سازي در ايران نخواهد شد.
به گزارش واحد مركزي خبر دكتر استيفن والت استاد امور بين الملل در دانشگاه هاروارد آمريكا در ميزگرد شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي گفت: گرچه اوباما قول ايجاد تغييرات شگرف داده بود ولي وي در رابطه با صلح خاورميانه به طرز فاحشي در برابر نتانياهو و تصميمات اسرائيل عقب نشيني كرد و قول هاي اوليه خود را مبني بر اتخاذ موضع گيري قاطع آمريكا به منظور ممانعت از گسترش شهرك هاي يهودي نشين در اراضي اشغالي و از سرگيري روند صلح خاورميانه ناديده گرفت.
والت در مورد برنامه هسته اي ايران هم گفت: در سال اول رياست جمهوري اوباما آمريكا در رابطه با ايران زيان ديد و البته به نظر من اين حقيقتا تقصير واشنگتن نبود بلكه دولت آمريكا به وضوح اميدوار بود كه نتيجه انتخابات رياست جمهوري در ايران كه در تابستان گذشته برگزار شد با آنچه اعلام شد متفاوت باشد.
والت افزود: شما به ياد داريد كه حتي پس از برگزاري انتخابات مورد اختلاف در ايران كه با ناآرامي هاي داخلي همراه بود ما در آمريكا تصور مي كرديم كه به پيشرفتي در توافق ايران با ارسال ذخاير اورانيوم با غناي پايين اين كشور به خارج از ايران براي غني سازي بيشتر و تبديل آن به ميله هاي سوختي براي راكتور هسته اي تهران دست يافته ايم با اين وجود اختلافات داخلي در ميان سياستمداران ايران باعث ممانعت از قبول اين پيشنهاد توسط ايران شد.
دكتر استيفن والت تاكيد كرد: نكته كليدي اين است كه رسيدن به اين اهداف آسان نخواهد بود زيرا وضعيت داخلي ايران در برابر دستيابي به پيمان ها و توافق هاي ياد شده مانع ايجاد خواهد كرد از همين رو آمريكا نياز دارد كه بسيار صبور باشد تا در نهايت به اين گونه نتايج مطلوب دست پيدا كند.
والت افزود: هرچه زمان لازم براي دستيابي به اهداف مزبور طولاني تر شود افراد و شخصيت هاي بيشتري در آمريكا پيدا مي شوند كه مي پرسند آيا راه ديگري به غير از ديپلماسي و گفت وگو در رابطه با ايران وجود ندارد همچنين بار ديگر همان تفكرات و نظرات سابق را در رابطه با لزوم دست زدن به نوعي عمليات نظامي عليه ايران خواهيم شنيد. استيفن والت در خاتمه افزود ماحصل كلام من اين است كه اين موضوع برنامه هسته اي و غني سازي ايران به اين زودي ها پايان نخواهد يافت و من از پيامدهاي منفي دست نيافتن به نوعي پيشرفت ديپلماتيك در رابطه با ايران نگرانم.

 



سرلشكر فيروزآبادي: درگيري نظامي با ايران كل منطقه را براي آمريكا ناامن مي كند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح عنوان كرد فرماندهان آمريكايي بارها اذعان كرده اند كه درگيري نظامي با ايران، كل منطقه را براي آمريكا ناامن مي كند.
سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي روز پنج شنبه، در ارتباط با بعضي اظهاراتي كه هر از چندگاهي توسط نظاميان آمريكايي مستقر درمنطقه صورت مي گيرد، گفت: فرماندهان نيروهاي آمريكايي در منطقه با وجودي كه خودشان بارها اظهار كرده اند كه درگيري نظامي با ايران به شدت خطرناك است و كل منطقه را براي آمريكا ناامن مي كند، باز هم حرف هاي حساب نشده اي درباره مراكز صلح آميز سوخت هسته اي ايران مي زنند. اگرچه بعضي از آنها سعي دارند حرف هايشان در اين زمينه توام با احتياط باشد، ليكن كمتر از درايت لازم برخوردار است.
عضو شورايعالي امنيت ملي اظهارات وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران پيرامون وضعيت شناورهاي آمريكا در خليج فارس را پاسخي منطقي به اين گونه اظهارات دانست و افزود: بديهي است يك فرمانده نظامي قبل از اين كه پيرامون موضوعات خطرناك و حساس ابراز نظر كند، بايستي مشورت با ستاد تخصصي اش را در دستور كار قرار دهد.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: ممكن است گاهي حرف هاي سياسيون هزينه چنداني نداشته باشد، ولي از نظاميان انتظار اظهار نظر احساسي و بيان سخنان نسنجيده نمي رود.
گفتني است وزير دفاع كشورمان چندي پيش در اجلاس بين المللي خليج فارس در خصوص شناورهاي آمريكايي مستقر در خليج فارس تصريح كرده بود كه آمريكايي ها بدانند، اين شناورها اهداف خوبي براي اقدامات عملياتي ايران محسوب مي شوند.

 



با حضور رئيس جمهور بزرگترين كارخانه توليد فولاد اسفنجي در نيشابور افتتاح شد

با حضور رئيس جمهور و وزير صنايع و معادن در نيشابور كارخانه توليدفولاد اسفنجي خراسان افتتاح شد.
دكتر محمود احمدي نژاد كه به همراه علي اكبر محرابيان وزيرصنايع و معادن به خراسان سفر كرده بود كارخانه احياي مستقيم شماره يك، شروع عمليات اجرايي فولادسازي شماره دو و آغاز بهره برداري از شبكه و ايستگاه اختصاصي راه آهن مجتمع فولاد خراسان و اتصال آن به شبكه سراسري ريلي كشور را افتتاح كرد.
كارخانه مجتمع فولاد خراسان با ظرفيت سالانه 800 هزار تن مقاطع سبك فولادي قادر است انواع ميلگردهاي ساده و عاج دار از قطر 10 تا 45 ميليمتر، نبشي، ناوداني، تسمه و ميله هاي چهارگوش و 6گوش را توليد كند.
با بهره برداري از اين طرح 800 نفر به صورت مستقيم و 8 هزار نفر به صورت غيرمستقيم مشغول به كار مي شوند.
ميزان سرمايه گذاري يك هزار و 970 ميلياردريال بوده كه 65 ميليون يوروي آن به صورت ارزي براي ساخت تجهيزات داخلي و امور زيربنايي هزينه شده است.
شركت مجتمع فولاد خراسان با تعيين سياست هايي در جهت افزايش بهره وري و رعايت الگوي مصرف از سال 85 تاكنون توانسته لوح و تقديرنامه جايزه ملي بهره وري و تعالي سازماني كشور را اخذ كند.
گفتني است شهر صنعتي فيروزه در 15 كيلومتري نيشابور واقع شده است.
سخنان رئيس جمهور
رئيس جمهور در مراسم افتتاح كارخانه آهن اسفنجي فولاد خراسان گفت: تنها پاسخ درست به انديشه اومانيستي رو به افول، فرهنگ ايران است كه بر پايه يكتاپرستي و پيروي از انبيا و اولياي الهي برپا شده است.
دكتر محمود احمدي نژاد افزود: امروز بايد ايران را بسازيم و به نقطه اي برسيم كه در سرزمين نوراني ايران يك جامعه پيشرفته، الگو برپا شود.
وي با تاكيد بر اين كه بايد به سرعت اقتصاد كشور را سروسامان دهيم خاطر نشان كرد: نمي توان در ايران وسيع و ثروتمند شاهد فقر و بيكاري بود بايد اين موضوع را برطرف كنيم كه اين امر با كار علمي، اتحاد اساسي در ساختارهاي اقتصادي برنامه ريزي در دولت امكان پذير خواهد بود كه براي تحقق اين اهداف بايد دست به دست هم دهيم. وزير صنايع و معادن نيز در مراسم افتتاح كارخانه آهن اسفنجي فولاد خراسان گفت: جمهوري اسلامي ايران در سال 2009 در حالي كه آمريكا با كاهش 40 درصدي و اروپا با كاهش 33 درصد در صنعت فولاد روبرو بود، رشد 10 درصدي در توليد فولاد را تجربه كرد. مهندس علي اكبر محرابيان افزود: اين رشد توليد باعث شد تا رتبه جهاني ايران در توليد فولاد از 20 به 16 ارتقاء پيدا كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14