(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 3 بهمن 1388- شماره 19566
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جاي خالي سخنگو (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
اجق وجق (گفت و شنود)
تاييد امكان تغيير پيش نويس آژانس : گفت وگوها درباره پيشنهاد وين ادامه دارد
رئيس جمهور در ديدار كوچاريان: امروز ملت هاي عدالت خواه در حال ارتقا هستند
اعتراف به اشتباه و مرزبندي با دشمن ، درخواست حداقلي مردم از سران فتنه
معاون پارلماني رئيس جمهور: هدفمند كردن يارانه ها شامل همه دهك هاي جامعه خواهد شد
وابسته سفارت اسرائيل صلاحيت و صداقت موسوي را تأييد كرد (خبر ويژه)
وقتي اسب هاي درشكه يكديگر را گاز مي گيرند! (خبر ويژه)
اوباما: جلوگيري از ايران هسته اي دشواري بزرگ آمريكاست (خبر ويژه)
پخمه اصلاحات يا هم تيمي عضو متواري كارگزاران؟! (خبر ويژه)



جاي خالي سخنگو (يادداشت روز)

1- در فضاي غبارآلود فتنه كه شك و دودلي و ترديد دائماً و بي وقفه ميان افراد جامعه پمپاژ مي شود و شيپورهاي فريب با سرو صداي فراوان در اذهان عمومي دميده مي شود تشخيص حقيقت و تبيين آن مي تواند ترديدها را از اذهان و افكار عمومي دور كند و غبار فتنه را فرو نشاند.
روشنگري و تبيين خط حقيقت و افشاي جريان باطلي كه تنها نقاب حق بر چهره زده مسئوليت بزرگ خواص و دستگاه هاي مسئولي است كه در اين زمينه نقش محوري و اساسي دارند.
ناگفته پيداست كه اگر خواص و دستگاه هاي مسئول در دوره فتنه به وظيفه خود عمل كنند فضاي غبارآلود از جامعه رخت برخواهد بست و شفافيت مانع پيشروي فتنه خواهد شد.
فارغ از نقش كليدي و حساس خواص در دوره فتنه، دستگاه هاي مسئول در حاكميت نيز هر كدام وظيفه خطير و مهمي برعهده دارند و مي توانند با عمل به مر قانون از تداوم و استمرار فتنه جلوگيري كنند.
در فتنه پس از انتخابات دستگاه هاي مسئول اعم از نهادهاي اطلاعاتي، امنيتي، انتظامي و قضايي هر كدام وظيفه حساس و ظريفي را برعهده داشتند.
بي شك اگر تا چند ماه قبل بزرگ ترين بار بر دوش دستگاه هاي اطلاعاتي بود اكنون كه نقاب فتنه گران و طراحان و مسببان وقايع رازآلود و مرموز پس از انتخابات به زير كشيده شده و چهره واقعي فتنه گران و آشوبگران عيان و برملا گشته است نقش دستگاه قضايي در اين ميان بي بديل و تعيين كننده است. امروز انتظار به حق مردم از دستگاه قضا برخورد بدون مماشات و بي مسامحه با آشوبگران و اغتشاشگران و مخصوصاً سركرده هاي آنان است كه خسارت مادي و معنوي بيشماري را به جامعه تحميل كرده اند.
آتش زدن مغازه ها، بانك ها، موتورسيكلت ها، سطل هاي زباله و تخريب اموال خصوصي و عمومي و همچنين اخلال در امنيت اجتماعي و نقض حقوق آحاد شهروندان، قتل افراد بي گناه و ضربه زدن به چهره نظام در عرصه بين المللي گوشه اي از حجم انبوه جرايمي است كه فتنه گران طي 7 ماه گذشته مرتكب شده اند.
گستاخي و بي شرمي فتنه گران در رويارويي با نظام و ضربه زدن به دو ركن ركين آن- يعني جمهوريت و اسلاميت- با ادعاي واهي و پوچ تقلب در انتخابات شروع شد و بعد با اردوكشي هاي خياباني كار را به جايي رساندند كه در روز قدس كه متعلق به جهان اسلام و خط مقاومت است شعار ساختارشكنانه «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» سر داده شد. در ادامه پيگيري همين «خط ساختارشكنانه» كه به هيچ وجه نمي توان آن را «خطا» توجيه كرد در 13 آبان، -روز تسخير لانه جاسوسي- شعار فرعي «مرگ بر روسيه»- بجاي مرگ بر آمريكا- را سردادند و در 16 آذر به تمثال مبارك حضرت امام راحل(ره) جسارت كردند. در روز عاشوراي حسيني(ع) نيز كه انقلاب اسلامي پرتويي از آن است مقدسات و آرمان هاي اصيل ملت را نشانه رفتند و گستاخانه به هلهله و سوت و كف و شادي پرداختند!
اما مردم كه طي تمام ماه هاي پس از انتخابات در بزنگاه هاي حساس و سرنوشت ساز نشان داده بودند حتي از خواص جامعه جلوتر حركت مي كنند در قيام 9 دي با تظاهرات و راهپيمايي چند ده ميليوني خود حجت را بر مسئولين تمام كردند و با فرياد بلند از مسئولان ارشد دستگاه قضايي خواستند تا سران فتنه و مسببان اصلي را تعقيب، محاكمه و مجازات نمايند. به طوري كه رئيس محترم دستگاه قضا پس از قيام بزرگ و كم نظير مردم در 9 دي تصريح كردند كه پيام ملت را شنيده اند و با سران فتنه و فتنه گران برخورد قاطع خواهد شد.
از آن زمان به بعد اگرچه قوه قضاييه جدي تر و مصمم تر تلاش كرده است تا فتنه گران را پاي ميز محاكمه بكشاند ولي سأالات و ابهامات زيادي نيز در اذهان عمومي وجود دارد كه هنوز پاسخ روشني نيافته است.
اين روزها هر چند وقت يكبار خبري بر روي خروجي خبرگزاري ها و شبكه هاي خبري به نقل از روابط عمومي دادسرا و دادگاه هاي عمومي يا انقلاب قرار مي گيرد كه از ارسال پرونده تعدادي از مجرمان حوادث اخير به دادگاه حكايت دارد.
به عنوان نمونه همين ديروز روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد كه پرونده 18 نفر از متهمان اغتشاشات روز عاشورا به دادگاه انقلاب ارسال شده است. يا اواخر هفته گذشته بود كه يك مقام مسئول قضايي از صدور 6 حكم برائت، 4 حكم تعليق و تاييد 13 رأي صادره از دادگاه بدوي در رابطه با بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات در دادگاه تجديدنظر خبر داد.
اما سوال از دستگاه محترم قضا اين است كه آيا براستي اطلاع رساني اين قوه در اين حد براي افكارعمومي آنهم در شرايط حساس و خطير كنوني كفايت مي كند؟
البته در مقاطعي مسئولان قضايي همچون دادستان كل كشور و يا دادستان تهران با خبرنگاران به گفت وگو پرداخته اند و توضيحاتي ارايه نموده اند ولي در شرايطي كه فتنه گران طيفي از گروه هاي مختلف از سلطنت طلب ها، توده اي ها، اعضاي گروهك منافقين، اراذل و اوباش و... هستند انتظار مي رود دستگاه محترم قضايي نسبت به ماهيت اين گروه ها و مجازات افرادي كه در اين زمينه دستگير و بازداشت شده اند بطور دقيق و با جزئيات مستند روشنگري نمايند و فرصت سوءاستفاده به بنگاه هاي خبري دروغ پراكن ندهند.
امروز مردم و خانواده هاي ايراني انتظار دارند دستگاه محترم قضايي علاوه بر اينكه بدون مماشات با فتنه گران و آشوبگران و طراحان اصلي فتنه پس از انتخابات برخورد مي كند نسبت به اين فتنه پيچيده و تودرتو و عاملان اصلي آن اطلاع رساني نمايد تا هيچ گونه ابهام و ترديدي براي عموم افراد جامعه باقي نماند.
البته بديهي است كه تا حكم به مرحله قطعيت نرسيده است دستگاه محترم قضايي براي توضيح بيشتر و همراه با مشخصات مجرمان منع قانوني دارد اما اين منع قانوني نمي تواند از اطلاع رساني درباره «موضوع» و «ريشه» قضايا جلوگيري كند.
جاي تأسف است كه طي چند ماه گذشته و در شرايطي كه مديريت جديد دستگاه قضايي كار خود را شروع كرده است هنوز اين قوه-آنهم با توجه به شرايط حساس پس از انتخابات - «سخنگو» ندارد تا با برگزاري نشست هاي خبري منظم با خبرنگاران و اصحاب رسانه در تبيين حقيقت و عقبه جريان فتنه اطلاع رساني كند و افكارعمومي را در زمينه هاي مختلف و بروز شبهات اقناع نمايد.
بنابراين به نظر مي رسد ترتيب دادن ساز وكاري مناسب براي اطلاع رساني و تعامل با صداوسيما از اولويت هاي اصلي دستگاه محترم قضا در دوره فتنه است.
حسام الدين برومند

 



كيهان و خوانندگان

¤ شكست خوردگان انتخابات به همراه وحدت طلبان ساده دل درصدد برآمده اند كه خواسته يا ناخواسته سران فتنه راكه مرده اند مجدداً احياء كنند اما ملت با تظاهرات سراسري خود در 9 دي ماه كار را تمام كرده اند و تلاش اين عده آب در هاون كوبيدن است.
آقايي
¤ در مناظره اي كه با حضور آقايان زاكاني و... برپا شده بود و از شبكه سوم سيما پخش شد نماينده اصلاح طلبان از حزب اعتماد ملي دروغ هايي را به مسئولين محلي استان فارس نسبت داد كه بلافاصله از سوي امام جمعه محترم و ديگر مسئولين استان تكذيب شد. درخواستم اين است كه دادستان محترم بعنوان مدعي العموم نسبت به تشويش اذهان عمومي در برنامه هاي مناظره تلويزيون حساسيت نشان داده و در چنين مواردي اعلام جرم و رسيدگي نمايد.
عباس محمدي
¤ آن آقايي كه از حزب اعتماد ملي در مناظره چند شب قبل شركت كرده بود به تمام اقدامات ضدمنافع ملي خود مثل موضع گيري ذليلانه بر عليه خواسته هسته اي صلح آميز كشورمان افتخار مي كرد. لطفاً بنويسيد اظهار ذلت در مقابل دشمنان ملت جاي شرمندگي دارد نه افتخار.
فخرالساعه
¤ لطفا براي من نخبه را معني كنيد؟ تا ببينيم نخبه يعني؛ خيانتكار يعني جاسوس، يعني توهين كننده به مقدسات و تاييد آن يعني پشت پا زدن به آرمان هاي بلند رهبر كبير انقلاب اسلامي يعني پشت كردن به ولايت فقيه يعني آب به آسياب دشمن ريختن، يعني خون شهيدان را پايمال كردن، يعني حق مردم را ناديده گرفتن يعني چشم خود را بر روي دست درازي به بيت المال بستن، يعني فريب مردم و راي بدست آوردن و... اگر اينگونه نيست پس كلمه نخبه را ازكنار اسم اين آقايان با اين خصوصيات حذف كنيد، در واقع اينها هيچ چيز نيستند.
خلج
¤ اولاً تعداد پيام هايي كه در اين ستون چاپ مي كنيد خيلي كم است تقاضا داريم حجم ستون را افزايش بدهيد ثانياً در مورد رسيدگي به پرونده كهريزك عرض مي كنم وقتي حكومت به اغتشاشگران غرامت مي پردازد و به جاي محاكمه سران فتنه شخص قاضي و مامور نيروي انتظامي زير سؤال مي رود بايد هم عده اي در اغتشاش و اقدام عليه منافع ملي كشور جسور بشوند.
صلواتي
¤ امروز 28/10/88 وقتي از تلويزيون تعدادي از افراد محارب روز عاشورا را چادر به سر نشان دادند اعصابم به هم ريخت هتاكان به امام حسين(ع) آن هم در روز عاشوراي حسيني چه نسبتي با چادر دارند كه آنها را مجبور كرده اند با پوشش كامل اسلامي در دادگاه حاضر بشوند.
خسروي
¤از متوليان پاورقي نقش خواص در تاريخ تقاضا مي كنم كه اين بحث را تا به امروز ادامه دهيد فقط مختص زمان حيات حضرت علي(ع) نباشد نقش خواص در كربلا، قيام مختار و سرنوشت شوم عمر سعدها، شمرها، يزيديان و. اضمحلال بني اميه و بعد بني عباس و سرنوشت رضاخان و پسر ملعونش و را ترسيم كنيد تا جوانان با تاريخ گذشته كه چراغ راه آينده است روشن شوند.
شعباني (جانباز)
¤ انعكاس دو توضيح متناقض از هدفمند كردن يارانه ها توسط مسئولان در صدا و سيما به چه معناست؟ آيا بهتر نيست مسئولان امر قبل از هر اعلامي نظرات خود را يكي كنند.
جوادي از تهران
¤ مي خواستم بپرسم چرا از تبليغات كالاهاي خارجي در صدا و سيما و در سطح شهر بويژه مترو جلوگيري نمي شود. اين در حالي است كه همه مي دانيم خريد يك جنس خارجي برابر است با بيكار شدن تعدادي از هموطنان خودمان.
يك هموطن
¤ از صدا و سيما به خاطر تبليغ محصولات نستله كه متعلق به صهيونيست هاست انتقاد دارم.
يك هموطن
¤ از مسئولان امر تقاضا مي كنم كه در خصوص اجرايي كردن قانون هدفمندسازي يارانه ها دقت بيشتري در قيمت و كيفيت پخت نان كه قوت قالب مردم كشورمان است داشته باشند.
كاشاني از تهران
¤ به رغم گذشت 3 ماه از سالروز ميلاد امام رضا(ع) نتيجه قرعه كشي طرح «ثامن» كه مجري آن شركت تلفن همراه بود اعلام نشده است.
يك هموطن
¤ عده اي با لباس به ظاهر مناسب و تميز به ادارات مراجعه و درخواست كمك مالي به بيمار خود مي كنند و در قبال آن براي بازپرداخت بدهي خود شماره تلفن و آدرس دروغين ارائه مي كنند كه هيچ كدام آنها صحت ندارد. از مردم خواهش مي كنم فريب اينگونه افراد كلاهبردار را نخورند.
يك هموطن از تبريز
¤ مردم گلباف در استان كرمان از نبود اورژانس در رنج هستند. مسئولان امر رسيدگي نمايند.
ميرزااسماعيل از گلباف
¤ مي خواستم از طريق اين ستون مردمي به اطلاع افراد خير و نيكوكار كشورمان برسانم كه فرزندان ما در دهستان ارودان از توابع استان فارس در معرض تهاجمات فرهنگي قرار گرفته اند. براي كمك به آنان نياز شديد به احداث و راه اندازي مركز تربيت قرآني وجود دارد كه اميدوارم با اطلاع از اين موضوع مساعدت ويژه داشته باشند.
مظاهري
¤دولت با اجراي طرح كد رهگيري معاملات، خود را از هزاران ميليارد تومان درآمد ماليات نقل و انتقال دور كرده است و مردم با استفاده از قانون تسهيل در تنظيم اسناد، مفاصاحساب نمي گيرند و كار خود را انجام مي دهند. چرا طرحي كه هيچ حاصلي براي دولت و هيچ نفعي براي مردم ندارد، همچنان پابرجاست.
زاهدي
¤از آقاي احمدي نژاد تقاضا مي كنم كه دستور پرداخت سهام عدالت به كارگران را هم صادر كند.
اصغري از بابل
¤چرا با وجود اين همه فارغ التحصيل جوان بيكار برخي از سازمان ها نسبت به استخدام بازنشستگان همچنان اصرار دارند، منجمله دانشگاه آزاد اسلامي.
يك هم وطن
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه يك
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون پيام هاي مردمي روزنامه مورخ 22/10/88 با عنوان مشكلات ايجاد شده در كتابخانه هاي شبانه روزي به آگاهي مي رساند: شهرداري منطقه يك در 2 سال اخير 6 كتابخانه مجهز و جديد را افتتاح كرده كه كمتر از 2 ماه است كه به تدبير مديريت عالي شهرداري تهران به جهت ارائه خدمات بيشتر به شهروندان 2 كتابخانه آن شبانه روزي شده است. همچنين براي آسايش بيشتر شهروندان و به خصوص بانوان از هفته جاري طرح تفكيك نوبت شب آقايان و خانم ها بين اين دو كتابخانه اجرايي شده و كشيدن سيگار داخل كتابخانه ها ممنوع بوده و اين موضوع و ديگر مسائلي چون لهو و لعب و گپ زدن در داخل كتابخانه ها كه مطرح شده با حضور كتابدار و بازرسين به طور قطع ممكن نيست اما خارج از كتابخانه ها مسئوليت نظارت و كنترل برعهده دستگاه هاي مربوطه است.

 



اجق وجق (گفت و شنود)

گفت: عليرضا نوري زاده، جاسوس نشان دار موساد از دولت انگليس گله كرده است كه چرا بهاءالله مهاجراني و 4 همپالكي او را به عنوان اتاق فكر موسوي و كروبي انتخاب كرده است.
گفتم: خب! براي اين كه از قديم و نديم گفته اند؛ «علف بايد به دهان بز شيرين بياد»! حالا گله نوري زاده چيه؟
گفت: مي گويد با وجود گروه هاي سابقه دار اپوزيسيون چرا جمع 5 نفره مهاجراني و كديور و بازرگان و سروش و اكبر گنجي را به آنها ترجيح داده است؟!
گفتم: حيوونكي نمي داند كه اين 5 نفر هم در كاسه ليسي براي انگليس و اسرائيل دست كمي از نوري زاده و همكارانش ندارند.
گفت: مگر اين بهاءالله مهاجراني و عليرضا نوري زاده و بقيه ضد انقلابيون اجق وجق كه در آمريكا و انگليس و اسرائيل دور هم جمع شده اند تا حالا عليه ايران اسلامي چه كاري از دستشان ساخته بوده كه از يكديگر گله هم مي كنند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! اربابي از نوكرش كه به ماموريت رفته بود پرسيد؛ شيري يا روباه؟ نوكر آب دهانش را قورت داد و با خجالت پرسيد؛ قربان! مگه خر چه عيبي داره؟

 



تاييد امكان تغيير پيش نويس آژانس : گفت وگوها درباره پيشنهاد وين ادامه دارد

سرويس سياسي-
به دنبال تاكيد مجدد ايران بر ضرورت برخي اصلاحات اساسي در پيش نويس توافقنامه وين و ارسال اين پيام به كشورهاي غربي كه تهران از شروط خود كوتاه نخواهد آمد، آژانس به نمايندگي از اين كشورها اعلام كرد كه گفت وگوها درباره پيشنهاد وين ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري آلمان، «گيل تودر» سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي با تاييد ضمني امكان تغيير در پيش نويس توافقنامه وين گفت: آژانس همچنان در تلاش براي انعقاد قرارداد تامين سوخت هسته اي با ايران است.
وي افزود: پيشنهاد آژانس كه در ماه اكتبر ارائه شد و «مورد حمايت فرانسه، روسيه و آمريكا قرار داشت همچنان بر روي ميز است».
تودر تصريح كرد: آژانس بين المللي انرژي اتمي در موقعيتي نيست كه بتواند درباره ديدگاه هاي طرف هاي دخيل مذاكره كند اما مطلع است كه آنها در حال بررسي بهترين راه حل هستند.
سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه داد: آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنان با حسن نيت به عنوان واسطه اي بي طرف به فعاليت ادامه خواهد داد و ما اميدواريم كه توافقي ميان اين طرف ها در اسرع وقت حاصل شود(توافقي) كه به اعتمادسازي منجر خواهد شد.
براساس اين گزارش، هيچ كدام از طرف هاي ذيربط در معامله سوخت با ايران، خواستار شكست مذاكرات وين نيستند.
در جريان مذاكرات وين كه اواخر مهرماه ميان ايران، روسيه، آمريكا و فرانسه برگزار شد مقرر گرديد كه ايران در ازاي ارسال مقاديري از اورانيوم با غناي پايين خود به خارج كشور ميله سوخت مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران را دريافت خواهد كرد.
پس از اين مذاكرات، طرف هاي غربي مدعي شدند كه ايران بايد 1200 كيلوگرم از اورانيوم 5/3 درصد را براي دريافت 120 كيلوگرم ميله سوخت به روسيه تحويل دهد.
جمهوري اسلامي ايران در واكنش به اين موضوع با پذيرش اصل توافقنامه وين خواستار برخي اصلاحات اساسي در پيش نويس از جمله همزماني، تدريجي بودن و انجام مبادله در خاك ايران شد.
كشورهاي غربي اين شروط ايران را به عنوان «رد پيشنهاد» قلمداد كرده و در سطح وسيعي به جنگ رواني و فشار تبليغاتي عليه فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشورمان پرداختند.
چند روز پيش با تاكيد مجدد ايران بر كوتاه نيامدن از شروط خود، طرف هاي غربي به اين نتيجه رسيدند كه با فشار و حربه تحريم نمي توان ايران را مجبور به پذيرش خواسته هايشان كرد. بنابراين آژانس را واسطه كرده تا با تائيد تغيير در پيش نويس توافقنامه وين بار ديگر به روند مذاكرات درباره اين موضوع برگردند.
خبرگزاري فرانسه: پاسخ ايران شفاهي بوده!
پس از جوسازي رسانه هاي غربي مبني بر پاسخ كتبي ايران به پيشنهاد وين و رد اين پيشنهاد از سوي مقامات تهران كه با هدف سرپوش گذاشتن بر شكست مذاكرات هفته گذشته 1+5 در نيويورك صورت گرفت، خبرگزاري فرانسه با نقض گزارش قبلي خود، ديروز به نقل از يك ديپلمات غربي مدعي شد: پاسخ ايران به پيشنهاد وين شفاهي بوده نه كتبي.
بر اساس اين گزارش، ايران در ملاقات علي اصغر سلطانيه نماينده خود در آژانس و يوكيا امانو رئيس جديد آژانس كه پيشتر در اين ماه برگزار شد عملا پاسخ رسمي خود را اعلام كرده است. به گفته اين ديپلمات، سلطانيه به صورت شفاهي موضع قبلي جمهوري اسلامي را از جمله تاكيد بر مبادله تدريجي را تكرار كرد.
تاكيد روسيه
بر ادامه گفت وگوها
وزير امور خارجه روسيه بار ديگر بر ادامه گفت وگوها براي حل برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري نووستي، سرگئي لاوروف، درباره دورنماي تحريم عليه تهران گفت: روسيه خواهان آن است كه قدرت هاي جهاني به تلاش ها براي حل مساله هسته اي ايران از طريق گفت وگو ادامه دهند.
وي در عين حال اعلام كرد كه روسيه متاسف است ايران با پيشنهاد آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره توليد سوخت براي راكتور تحقيقاتي تهران موافقت نكرده است.
كارشناسان سياسي معتقدند كه تلاش روس ها براي پذيرش توافقنامه وين از سوي ايران، به خاطر منافعي است كه آنها در صورت عملي شدن مبادله سوخت كسب خواهند كرد.
بررسي موضوع هسته اي ايران در نشست اتحاديه اروپا
رئيس جديد سياست خارجي اتحاديه اروپا از بررسي موضوع هسته اي ايران در نشست وزراي خارجه عضو اين اتحاديه در روز دوشنبه هفته جاري خبر داد.
خبرگزاري «نووستي» به نقل از «كاترين اشتون» گزارش داد كه وزيران امور خارجه اين اتحاديه در نشست دوشنبه در بروكسل درباره برنامه هسته اي ايران گفت وگو مي كنند.
وي افزود: در نشست 25 ژانويه درباره رويكردهاي آتي درباره ايران تصميم گيري مي شود.
كاترين در عين حال تاكيد كرد كه به سياست هاي خاوير سولانا- مسئول پيشين سياست خارجي اتحاديه اروپا- پايبند است و اين اتحاديه همچنان از دنبال كردن مسير ديپلماتيك براي حل مساله هسته اي ايران پشتيباني خواهد كرد.
رئيس جديد سياست خارجي اتحاديه اروپا ديروز همچنين ديداري با «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران برگزار كرد.
هيلاري كلينتون در اين ديدار با تكرار ادعاهاي قبلي خود درباره ماهيت برنامه هسته اي ايران مدعي شد كه جامعه جهاني براي اعمال مجازات هاي بيشتر عليه ايران متحد است.
وي همچنين بار ديگر با دخالت آشكار در امور داخلي ايران و حمايت علني از آشوبگران مدعي شد: به رغم تلاش شديد حكومت ايران براي ايجاد رعب شهروندان، خبرنگاران شجاع (ما) در ايران به استفاده از فناوري ها ادامه مي دهند تا به جهانيان و هموطنان خود نشان دهند كه داخل كشور چه رخ مي دهد. مردم ايران با ابراز عقيده درباره حقوق انساني خود الهام بخش مردم دنيا بوده اند و شجاعت آنها به بازتعريف نحوه استفاده از فناوري براي اشاعه حقيقت و افشاي بي عدالتي منجر شده است.

 



رئيس جمهور در ديدار كوچاريان: امروز ملت هاي عدالت خواه در حال ارتقا هستند

رئيس جمهور كشورمان گفت: امروز ملت ها و دولت هاي عدالت خواه در حال رشد هستند.
دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار روبرت كوچاريان، رئيس جمهور سابق ارمنستان با بيان اينكه تحولات منطقه اي و جهاني به نفع كشورهاي مستقل و عدالتخواه در جريان است، گفت: امروز كساني كه عليه ما طراحي مي كردند بسيار ضعيف و شكننده شده اند و در مقابل دولت ها و ملت هاي عدالتخواه با نشاط و قوت در حال رشد و ارتقاي سطح همكاري ها و مناسبات خود هستند. رئيس جمهور تصريح كرد: امروز اين توانايي در كشورهاي منطقه وجود دارد كه با همكاري يكديگر به صلح، رفاه و آرامش دست پيدا كنند. روبرت كوچاريان رئيس جمهور سابق ارمنستان نيز در اين ديدار با تاكيد بر اهتمام دولت ارمنستان بر تحكيم و گسترش همكاري ها و مناسبات همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: تهران و ايروان ظرفيت ها و فرصت هاي زيادي را براي ارتقاي سطح مناسبات دوجانبه و منطقه اي دارند.

 



فعالان سياسي تاكيد كردند
اعتراف به اشتباه و مرزبندي با دشمن ، درخواست حداقلي مردم از سران فتنه

سرويس سياسي-
صاحب نظران و فعالان سياسي تاكيد كردند خواص بايد با پرهيز از مبهم گويي، موضع خود را نسبت به دشمن و سران فتنه مشخص كنند.
به دنبال توصيه مقام معظم رهبري به خواص در رابطه با شفافيت در اظهارنظرها و پرهيز از ارائه مواضع دوپهلو، بسياري از صاحب نظران و فعالان سياسي با تاكيد بر اين اصل به تبيين ثمرات آن پرداختند.
در همين رابطه اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با فارس عنوان كرد: آنان كه خود را جزو خواص و اهل حق مي دانند بايد صريح صحبت كنند، چرا كه شفاف صحبت كردن خواص باعث مي شود كه دشمن نتواند سوءاستفاده كند.
غلامرضا كرمي ديگر عضو اين كميسيون هم در همين خصوص به فارس گفت: خواص نسبت به مردم وظيفه دارند كه موضع خود را نسبت به دشمن و سران فتنه مشخص كنند، البته اين خواسته مقام معظم رهبري و مردم است چرا كه ملت نهم دي از سران فتنه اعلام بيزاري كرده است.
همچنين حجت الاسلام حميد رسايي عضو كميسيون فرهنگي مجلس نيز در اين ارتباط و در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه بخشي از خواص جامعه به دليل همين مواضع دوپهلو منفور مردم مي شوند عنوان كرد: علاوه بر اين، مواضع دوپهلوي آنها باعث سوءاستفاده دشمن مي شود و دشمن دهان باز مي كند، از مواضع دوپهلوي آنها به نفع خودش استفاد مي كند و همچنان خودش را ذي حق نشان مي دهد. اين مساله همچنين باعث مي شود كه جريان فتنه در توهم خود بيشتر غوطه ور شود. رهبري هم براي نجات دادن اينها از آنها خواسته دو پهلو موضع نگيرند، تا بيش از اين منفور مردم نشوند.
جهانبخش محبي نيا عضو هيات رئيسه مجلس هم در همين زمينه به ايسنا گفت: عملكرد خواص در حدي نبوده كه رضايت رهبري را تامين كند و لذا مقام معظم رهبري در سخنراني هاي اخير نسبت به اعلام مواضع شفاف از سوي خواص تاكيد داشته اند.
حبيب الله عسگراولادي نيز در گفت وگو با فارس با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري در مورد شفاف حرف زدن برخي نخبگان و پرهيز از دوپهلوگويي خاطرنشان كرد: امروز ما در شرايطي نيستيم كه برخي نخبگان بخواهند با تكيه بر برخي توجيه هاي خود درآورده، با دوپهلوگويي از زير بار مسئوليت دفاع از نظام و انقلاب شانه خالي كنند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي عضو كميسيون امنيت كلي و سياست خارجي مجلس هم در همين رابطه و در مصاحبه با ايسنا عنوان كرد: در دوران فتنه معمولا افراد راه را گم مي كنند و گمراه مي شوند و لذا براي پيدا كردن راه درست لازم است كه شخصيت ها و برخي خواص با صراحت، جهت گيري خود را اعلام كنند، چرا كه مبهم حرف زدن نمي تواند هيچ مشكلي را از سر راه افراد بردارد.
همچنين لطف الله فروزنده سخنگوي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي نيز در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: براساس منويات مقام معظم رهبري بايد اين نكته را دانست كه جريان فتنه از سوي استكبار جهاني طراحي شده است و همه بايد مواضع خود را در مقابل اين جريان روشن كنند و بدانند هيچگونه موضع دوپهلو در اين رابطه قابل قبول نيست.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور: هدفمند كردن يارانه ها شامل همه دهك هاي جامعه خواهد شد

معاون پارلماني رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه هدفمند كردن يارانه ها شامل همه دهك هاي جامعه مي شود، تصريح كرد: طبق مصوبه مجلس بايد در دهك هاي جامعه خوشه بندي و دسته بندي صورت گيرد.
حجت الاسلام ميرتاج الديني در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اينكه طبق مصوبه مجلس دهك ها حذف شدند اما پرداخت يارانه ها به ميزان درآمد خانوارها انجام خواهد شد، تصريح كرد: طبق مصوبه مجلس بايد خوشه بندي و دسته بندي در دهك هاي جامعه صورت گيرد كه در اين خوشه بندي مردم در 4 دهك اول، 3 دهك بعدي و 3 دهك بعدي تقسيم مي شوند كه 4 دهك اول در يك خوشه قرار مي گيرند و به يك ميزان و مبلغ يارانه دريافت مي كنند؛ سه دهك بعدي در خوشه بعدي و از دهك هفتم تا آخر در خوشه بعدي قرار خواهند گرفت و همه دهك ها مشمول دريافت يارانه ها خواهند بود ولي كيفيت، چگونگي و ميزان آن بعداً اعلام مي شود.
معاون پارلماني رئيس جمهور در بخش ديگري از گفتگوي خود در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه نظر مجلس بررسي لايحه بودجه سال 89 بر مبناي احكام قابل تمديد برنامه چهارم توسعه است، متذكر شد كه مجلس مي تواند بودجه 89 را بر مبناي احكام برنامه پنجم بررسي كند چرا كه دولت بودجه 89 را با نگاه به برنامه پنجم تدوين كرده است و در حال حاضر نيز برنامه پنجم در دست مجلس و مشخص است.

 



وابسته سفارت اسرائيل صلاحيت و صداقت موسوي را تأييد كرد (خبر ويژه)

شماري از عناصر لائيك و ضد دين مقيم خارج از كشور در بيانيه اي ضمن اعلام حمايت از آخرين بيانيه ميرحسين موسوي، خواستار براندازي جمهوري اسلامي و ايجاد حكومتي سكولار شدند. اين بيانيه را شماري از عناصر بد سابقه گروهكي و بعضاً جذب شده توسط سازمان امضا كرده اند و اسامي عباس معروفي، فرج سركوهي، حسين باقرزاده، شهرنوش پارسي پور، ماشاءالله آجوداني، صدرالدين الهي، رامين احمدي، باقر پرهام، منصور كوشان و... در ميان آنها ديده مي شود.
در بيانيه مذكور آمده است: ما ضمن پشتيباني از مطالبات مطرح شده در بيانيه هفدهم مهندس موسوي، از برپايي نظامي مبتني بر جدايي دين از دولت دفاع مي كنيم و دل بستن به ولايت فقيه را كه در قانون اساسي رسميت يافته، دور از واقع بيني مي دانيم.
آجوداني از امضا كنندگان بيانيه كذايي در گفت وگو با بي بي سي انگليس اظهار داشت: جنبش، يك جنبش چند صدايي است. ما از مطالبات آقاي موسوي كه بخشي از جنبش را نمايندگي مي كند حمايت مي كنيم اما انتظار نداريم كه او در داخل ايران حرفي را بزند كه ما در خارج از ايران مي زنيم. ما نگران سرنوشت جنبش سبز هستيم.
گفتني است اغلب اين افراد توسط سايت ها و رسانه هاي ضد انقلابي راه اندازي شده از سوي دولت آمريكا به كار گرفته شده و مشغول قلمفرسايي عليه جمهوري اسلامي ايران هستند.
از سوي ديگر داريوش آشوري از مهره هاي مورد اعتماد رژيم صهيونيستي با اشاره به بيانيه ديگري كه از سوي وي و شماري از عناصر ضد انقلاب مقيم اروپا و آمريكا پس از بيانيه 17 موسوي صادر شد، به سايت روزنت گفت: آقايان موسوي و كروبي هيچ كدام رهبران فرهمند نيستند. خودشان هم چنين ادعايي ندارند اما استواري يي كه اين دو از خود نشان داده اند سبب شده بي آن كه خود خواسته باشند، به صورت دو فاكتور در چنين جايگاهي قرار گيرند. من از نزديك ديداري با اين دو نداشته ام اما دورادور صداقت و شجاعت آنها را احساس مي كنم. آنها اين شجاعت را دارند كه بر روي حرف خود بايستند.
آشوري از كساني است كه رژيم صهيونيستي در دوران رژيم پهلوي آنها را براي سفر به فلسطين اشغالي برگزيد، دكتر شريعتي در مقاله اي درباره آشوري نوشته بود «انگار اين آقاي داريوش آشوري وابسته مطبوعاتي سفارت اسرائيل در تهران است كه هر كس عليه اسرائيل حرفي بزند يا مطلبي بنويسد او خود را موظف به پاسخگويي و دفاع از اسرائيل مي داند» (مقاله استعمار و دلالانش، منتشره در مجله فردوسي، سال 1346).
تأييد صداقت و صلاحيت موسوي و كروبي از سوي فردي با مختصاتي نظير آشوري در حالي است كه موسوي در تبليغات انتخاباتي خود را فردي انقلابي و خط امامي و ميهن دوست جا زده و تظاهر مي كرد از دروغ گويي منزجر است.

 



وقتي اسب هاي درشكه يكديگر را گاز مي گيرند! (خبر ويژه)

گروكشي و مجادله ميان عناصر فراري مدعي اصلاح طلبي با عناصر ضد انقلاب و سابقه دار مقيم خارج معمولاً حاوي طنزهاي جالبي است. در اين ميان به دنبال صدور بيانيه اي موسوم به بيانيه 5 نفره از سوي مهاجراني و 4 هم تيمي ديگر وي اسباب مجادلات و «سرتراشي»هاي جالبي شده است. مهاجراني پس از صدور بيانيه مذكور كه در حمايت از بيانيه 17 موسوي صادر شد، تصريح كرد اين 5 نفر هسته اصلي و اتاق فكر جنبش سبز را تشكيل مي دهند. اين اظهارنظر از سوي عناصر ضد انقلاب سلطنت طلب قديمي، چپ ها و ماركسيست هاي آمريكايي و... به عنوان تحقير ضدانقلاب قديمي تلقي شد.
بهاءالله مهاجراني در واكنش به اين اعتراض ها، در سايت جرس نوشت «استفاده از تعبير اتاق فكر باعث كژتابي هاي بسياري شده است... بيانيه ما به منزله اتاق فرمان يا نفي ديگران نيست. اثبات شيئي نفي ماسوا ]ماعدا!؟[ نيست. دوست روزنامه نگاري، شيرين و نمكين تعريف مي كرد و مي گفت: يكي از اين افراد كه 31 سال است دارند رژيم عوض مي كنند، از بيانيه شما خيلي برآشفته بود و مي گفت آقا! دوباره اين مذهبي ها دارن سفره رهبري جنبش را از دست ما درميارن! بهش گفتم نه عزيزم محكم سفره را نگه دار به هيچ كس نده!»
همزمان عليرضا نوري زاده مزدور لندن نشين و ديرپاي سيا و موساد كه گويا امثال مهاجراني و سروش و كديور و گنجي را رقباي تازه از راه رسيده و كلاهبردار تيراژ خود يافته، با خطاب قراردادن مهاجراني و تيم وي نوشت: به هيچ وجه قصد كرديت ]اعتبار[ دادن به خودمان را ندارم اما اين روزها بعضي «خود رهبر خوانده ها» در اينجا ]لندن[ صف خودي و غير خودي و بعضاً نخودي ها را مشخص مي كنند. شماري از 3 دهه دوري از خانه پدري را تجربه كرده ايم. ما ديرسالي است گفته ايم، نوشته ايم، مبارزه كرده ايم، هزينه داده ايم]!؟[ با اين همه آن قدر سعه صدر داريم كه وقتي فلان وزير يا وكيل سابق به سوي ما مي آيد، به رويش آغوش مي گشاييم و اصلاً به ياد نمي آوريم كه اين حضرت تا چند وقت پيش همان گونه درباره ما و فعاليت هايمان قضاوت مي كرد كه امروز حسين شريعتمداري و حيدر مصلحي و حسين تائب درباره ما قضاوت مي كنند. ما با نوعي نگاه احساسي سرشار از عرض عين -منظورش غمض عين است- و فراموشي عمومي با اينها برخورد مي كنيم، راه و چاه زندگي در تبعيد و نحوه برخورداري از امتيازاتي را كه براي پناهندگان در بلاد كفر و استكبار قائل شده اند، نشانشان مي دهيم، اگر به همراه خانواده شان باشند سريع راه مدرسه و دانشگاه را براي فرزندانشان هموار مي كنيم. اگر وارد مجلسي شوند مواظب هستيم كسي كلفت بارشان نكند. در عين حال هر بار در اين 30 سال كورسويي از يك چراغ سوئي از داخل ايران به چشممان آمده، با تمام وجود، حضور اين كورسو را گرامي داشته ايم. محسن مخملباف چندي پيش برگه به من داد كه در آن نوشته بود به عنوان اصل اوليه كه پذيرش آن مي تواند همه ما را با هر باور و اعتقادي گرد يك محور و در زير سقف خيمه سبز گرد آورد؛ اولين اصل اين بود كه به گذشته همديگر كاري نداشته باشيم.
اين مهره بدنام سرويس هاي جاسوسي اضافه مي كند: بعضي از مسافران تازه ضمن برخورداري از مواهب وزارت و وكالت و سفارت، حالا هم كه به خارج آمده اند برخلاف اغلب ما كه 30 سال است با سختي ها دست و پنجه نرم مي كنيم و هنوز از يك زندگي حداقلي برخوردار نيستيم]!!![ وضعيت مالي مطلوب تري دارند. از راه نرسيده، خانه و زندگي مرتب و ضياع و عمار مكرر دست پا مي كنند. خانه تهران را اجاره مي دهند و با پول منزل شهرستان يا ويلاي شمال در بهترين نقطه تبعيدگاه خانه اي نقدي خريداري مي كنند و ما همچنان دوره مي كنيم ديروز و امروز را به اميد 20 سال ديگر كه قسط خانه مان تمام مي شود]!!؟[ اغلب اين دوستان نه تنها به مشكلات مالي و گرفتاري هاي مبتلابه ما دچار نشده اند بلكه بعضاً ادا و اطوار امارت و وزارت و وكالت را نيز رها نكرده اند و وقتي با تو روبرو مي شوند چنان باد به غبغب مي اندازند و سربالا مي گيرند كه فكر مي كني طرف هنوز هم بر سر كار است و براي استراحت، چند روز به اين سو تشريف فرما شده اند.
نوري زاده با بيان اينكه برخي از اين عناصر فراري از بورسيه و فرصت مطالعاتي در خارج از كشور استفاده مي كنند مي نويسد: «زماني كه قرار باشد در اينجا بمانند، چون زمينه سازي ها را از تهران انجام داده اند در پي ملاقاتي با يكي از ما بهتران همه كارهايشان جفت و جور مي شود و اغلب بدون آنكه نگران تمديد اقامت و گذرنامه خود باشند مهر اقامت در گذرنامه شان ثبت مي شود و البته چنان مهري كه در عين حال همه مزاياي پناهندگي را نيز برايشان فراهم مي كند. حضرات چمدانشان را باز نكرده مثل مبصر كلاس چوب خط به دست، براي جدا كردن خودي و نخودي به پا مي خيزند كه آقا مگر مي شود من با وزير يا وكيل زمان شاه بيانيه مشترك امضا كنم. وزير شاه هم مي تواند همين حرف ها را به تو بگويد... اين را هم بگويم سران رژيم فرستادگاني نزد آقايان موسوي و كروبي فرستاده و خواسته بودند خط خود را از ماها جدا كنند. به ويژه اسم ]من را[ آورده بودند اما آنها تأكيد كرده بودند حق ندارند و نمي توانند به انسان هايي كه با جان و دل در جهت رساندن پيام جنبش در دنيا فعاليت مي كنند، بي حرمتي كنند و آنها را غير خودي بخوانند. آنها در پذيرش اين خواسته خودداري كرده بودند. آن وقت در خارج، از راه نرسيده ها دچار كيش شخصيت شده اند».
اشاره به اين نكته ضروري است كه نوري زاده اگرچه حتي در ميان عناصر ضدانقلاب هم به عنوان فردي كه دوست دارد به هر قيمت خود را تحويل بگيرد و مهم جلوه دهد، شناخته مي شود ولي اظهارات وي درباره هماهنگي افرادي نظير بهاءالله مهاجراني با سرويس هاي اطلاعاتي انگليس قبل از فرار به خارج از كشور با شواهد و قرائن و برخي اسناد موجود انطباق دارد.

 



اوباما: جلوگيري از ايران هسته اي دشواري بزرگ آمريكاست (خبر ويژه)

با وجود درشت گويي هاي رئيس جمهور و وزيرخارجه آمريكا، كارشناسان معتقدند فشار و تحريم عليه جمهوري اسلامي راه به جايي نخواهد برد.
اوباما به تازگي از سخت گيري عليه ايران خبر داده بود و هيلاري كلينتون هم پس از يك سال اصرار بيهوده بر تحريم هاي فلج كننده، اكنون در كنفرانس خبري مشترك با مسئول جديد سياست خارجي اتحاديه اروپا مي گويد: ما در برابر پافشاري ايران صبر نمي كنيم و نخواهيم گذاشت كارها بيش از اين به تعويق بيفتد.
كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا هم در اين كنفرانس مطبوعاتي با انكار دشمني ها و فشارهاي بي حاصل 6 سال گذشته در چالش با ايران مدعي شد: ما در كنار آمريكا در برابر ايران ايستاده ايم. 6 سال گفت وگو با ايران درباره مسئله هسته اي نتوانسته نتيجه اي را كه انتظار داشتيم به ارمغان آورد بنابراين مجبوريم ببينيم چه كارهايي لازم است دنبال شود و آماده ايم آن را انجام دهيم.
همزمان باراك اوباما برنامه هسته اي ايران را به يك گردو با پوست سخت تشبيه كرد. وي طي سخناني به مناسبت نخستين سالگرد آغاز رياست جمهوري اش ضمن ضعيف توصيف كردن احتمال از سرگيري مذاكرات صلح خاورميانه حتي طي 15 ماه آينده، درباره چالش با ايران گفت: كشورهاي هم پيمان ما، براي برداشتن گام هاي تازه جهت تحريم شديدتر ايران همنوا هستيم. جلوگيري از هسته اي شدن ايران ]و نه جلوگيري از توليد سلاح هسته اي[ يكي از بزرگ ترين چالش هايي است كه در برابر ما قرار دارد. اين يكي از دشوارترين مسائل پيش روي ما و مانند يك گردو با پوست سخت است. من به اقدامات قاطع و سخت گيرانه از سوي 1+5 خوش بين هستم و نوع روابط ما با روسيه و تماس با چين مي تواند به ما ياري برساند.
تظاهر اروپا و آمريكا به اينكه تاكنون با ايران با نرمش رفتار كرده اند در حالي است كه آنها طي چند سال گذشته 3 قطعنامه تحريمي را به تصويب شوراي امنيت رسانده و تحريم هاي خارج از اين قطعنامه را هم اعمال كرده اند اما اكنون اذعان مي كنند كه با اين وجود طي 6 سال گذشته به در بسته خورده اند.
در توضيح همين واقعيت، تري كويل پژوهشگر موسسه مطالعات بين المللي و استراتژيك فرانسه به راديو فردا گفت: سياست منزوي كردن ايران شكست مي خورد و به بن بست خواهد رسيد. اقتصاد ايران با تحريم هاي اقتصادي دچار تنش چنداني نخواهد شد. سياست عدم مذاكره با ايران هم سياست بي تاثيري است. بي اثر بودن سياست انزواي ايران در زمان رياست جرج بوش به همه ثابت شد. خشمي كه از جانب دولت بوش متوجه ايران بود، موجب تضعيف خاتمي و روي كار آمدن احمدي نژاد به عنوان يك قهرمان وطن پرست شد.
اين تحليلگر فرانسوي اضافه كرد: در مورد مسئله هسته اي راه حل ديگري به جز مذاكره با ايران وجود ندارد. حمايت بيش از اندازه آمريكا از مخالفان در ايران، تنها به تضعيف بيشتر آنها منجر خواهد شد چون آنها به عنوان عوامل بيگانه معرفي مي شوند.

 



پخمه اصلاحات يا هم تيمي عضو متواري كارگزاران؟! (خبر ويژه)

هتاكي اخير يكي از اعضاي حلقه 5 نفره «اتاق فكر جنبش سبز» در آمريكا عليه امام زمان(عج) و آشكارتر شدن ماهيت حقيقي فتنه سبز موجب واكنش قابل تامل يك رسانه كارگزاراني شد.
سايت شاخه جوانان حزب كارگزاران در مطلبي با عنوان «غضنفر اصلاحات و اهانت او به امام زمان(عج)»، گنجي را فردي ماجراجو توصيف كرد و نوشت: او در انتخابات مجلس ششم با حملات شديد به هاشمي رفسنجاني و نوشتن كتابي با عنوان «عاليجناب سرخپوش و عاليجنابان خاكستري» به شهرت رسيد و پس از پايان دوران زندان راهي خارج از كشور شد. او اخيرا در گفتگو با شبكه BBC فارسي به انكار امام زمان(عج) پرداخت. حرفهايي كه دل هر مسلمان شيعه اي را به درد مي آورد. گنجي كه در سال 78 و برخلاف نظر بزرگان اصلاحات با تخريب هاشمي بزرگترين ضربه را به پيكر جريان نوپاي اصلاحات وارد كرده، امروز گويا با سخنان ساختارشكنانه و بازي با مقدسات قصد دارد ضربه كاري تري به اصلاحات وارد كند. اگرچه سابقه تاريخي نشان داده كه مردم ايران از كساني كه از كشور خارج شده و ديگر در راستاي منافع ملت ايران حركت نمي كنند، روي برمي گردانند اما سران اصلاحات و مشخصا «ميرحسين موسوي بايد هوشيار باشند كه امثال اكبر گنجي ها كه تنها به دنبال مطرح كردن نام خود آنهم به هر قيمتي هستند به اصلاحات و جنبش سبز مردم ايران آسيب نزنند. گنجي (بخوانيد غضنفر اصلاحات!) اگر همان وقت به دليل تندروي سياسي و آسيب رساندن به جبهه اصلاحات حذف مي شد امروز به خود جرات نمي داد كه با عنوان خودخوانده عضو اتاق فكر جنبش سبز، با مقدسات شيعه اثني عشري گلاويز شود كه ايران مركز فقهي و سياسي آن بوده و اكثريت قريب به اتفاق ايرانيان عاشق امام زمان(عج) هستند.»
واكنش اين سايت كارگزاراني تنها واكنش اعتراضي از سوي كليت جبهه اصلاحات و كساني چون موسوي و كروبي و... محسوب مي شود و در جاي خود قابل تقدير است. اما نكته اي انحرافي در واكنش مذكور ديده مي شود و آن اينكه گويا گنجي خودسرانه و از سر شهرت طلبي محض- و نه ماموريت ديكته شده و همراهي ديگران- دست به اين هتاكي زده است، حال آن كه وي عضو حلقه 5 نفره (سروش، كديور، مهاجراني و بازرگان) محسوب مي شود و آقاي مهاجراني اين حلقه را هسته و اتاق فكر جنبش سبز توصيف كرد بي آنكه امثال موسوي و كروبي و گروه هاي مدعي اصلاحات، اين ادعا را رد كنند و حتي مهاجراني و كديور هم حاضر نشدند عليه اين گستاخي آشكار موضع بگيرند و شايعات منتشره درباره موضع گيري را تكذيب كنند! اگر كارگزاراني ها، اكبر گاف را غضنفر اصلاحات قلمداد مي كنند بايد توجه داشت كه آقاي مهاجراني هم عضو مركزيت كارگزاران است و با عناصر بدسابقه اي نظير گنجي و سروش و كديور گره خورده است و او همان كسي است كه اگرچه در سالهاي سازندگي با تملق تمام، از هاشمي به عنوان اميركبير ايران و سردار بزرگ سازندگي ياد مي كرد اما بعدها در دوران وزارت حاضر نشد در برابر هجمه هاي امثال گنجي و باقي و... عليه هاشمي حتي يك كلمه اعتراض هم بكند. اما رويدادهاي بعدي نشان داد معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهور در دولت سازندگي، و وزير ارشاد و سخنگوي دولت اصلاحات اساسا با جريان هاي ضد ديني و انحرافي نظير بهائيت و محافل ضد انقلابي دولتي در آمريكا و انگليس پيوند خورده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14