(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 بهمن 1388- شماره 19567
 

حديث دشت عشق
صعود آبي ها و سقوط قرمزها در جدول استقلال برد تا مرفاوي بماند
اخبار كوتاه از فوتبال
26 كشتي گير در اردوي تيم ملي كشتي آزاد ابراهيمي ، گودرزي ، يزداني و نجاتيان دعوت نشدند
سه شغله شدن آقاي رئيس استعفاي علي آبادي از كميته ملي المپيك
ما هميشه درسايه فوتبال هستيم صنعتكاران: كشتي مظلوم واقع شده است
اينتر- ميلان؛ دربي شهر ميلان نبرد غول ها در سن سيرو
المپيك زمستاني دركوهستان بدون برف كانادايي ها برف قرض مي كنند!
اين بار تركي شانسي ندارد مرادي و مظفري زاده كانديداي قضاوت در دربي
وزنه برداري ايـران از كمنـد تعليق قـانـوني گـريخت جريمه نقدي جايگزين محروميت شد
بازهم وعده آينده حسرت 14 ساله پيست هاي دوچرخه سواري



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «عليرضا الماسي مقدم»
در ادامه راه سرخ برادر شهيد

طلبأ بسيجي شهيد «عليرضا الماسي مقدم» در 15/12/1347 در خانواده اي مذهبي در آران متولد شد. وي دوران ابتدايي را در مدرسه شهيد چمران و راهنمايي را در مدرسه نيك بخت گذراند. پس از طي دورأ راهنمايي به پيروي از برادر بزرگش شهيد «عباس الماسي» در سال 2136 وارد مدرسأ علميه مرحوم آيت الله يثربي كاشان شد و مدتي در مدرسأ علميه مشغول به تحصيل بود. سه سال از مفقود شدن برادرش عباس در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل مي گذشت. در حالي كه اندوه و غم برادرش، فشاري سنگين بر سينه اش وارد كرده بود و در عين حال عشق به حضور در جبهه ها او را رها نمي كرد، تصميم گرفت به جبهه برود و روانأ جبهه هاي غرب شد كه پس از مدتي به وطن بازگشت و مبتلا به بيماري سختي شد و پس از بهبودي براي عمليات كربلاي پنج اعزام گرديد. علي رضا رفت و كوله باري از عشق را با خود به همراه برد و در جواب كساني كه به او مي گفتند صبر كن برادرت را بياورند، با دلي پراندوه جواب مي داد: «هركس به جبهه مي رود براي خودش مي رود و از اين فيض سهمي برمي دارد و رسالت خويش را به دوش مي كشد». آري! او هم رفت و دل پدر و مادر داغدارش مهياي غم ديگري شد و شهادت را همان گونه كه جست وجو مي كرد، يافت.

 



صعود آبي ها و سقوط قرمزها در جدول استقلال برد تا مرفاوي بماند

استقلال در مصاف با
استيل آذين نتيجه ديدار رفت را تكرار كرد و به برتري 2 برصفر رسيد تا به رده سوم جدول رده بندي ليگ برتر صعود كند.
تيم هاي فوتبال استيل آذين و استقلال تهران از ساعت 50:14 ديروز (شنبه) برگزاركننده آخرين ديدار هفته بيست و چهارم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در ورزشگاه آزادي بودند، ديداري كه در پايان به برتري 2 برصفر آبي پوشان تهراني انجاميد و اين تيم را به رده سوم جدول فرستاد.
جدال استيل آذين و استقلال كه در نيمه اول با نتيجه تساوي بدون گل به اتمام رسيده بود، در نيمه دوم 2 گل داشت كه هر 2 آن سهم استقلال بود. آبي پوشان كه در نيمه دوم به مراتب بهتر از حريف سرخپوش خود بازي مي كردند، در دقيقه 72 به گل اول رسيدند. ارسال بلند حسين كاظمي از ميانه ميدان را سياوش اكبرپور در محوطه جريمه با ضربه سر براي سيد صالحي فرستاد و او به زحمت توپ را به تور دروازه استيل آذين چسباند. آبي پوشان چهار دقيقه پس از ثبت گل اول براي دومين بار دروازه استيل آذين را گشودند. اين بار خسرو حيدري از جناح راست توپ را روي دروازه استيل آذين فرستاد و پژمان منتظري با ضربه سر دروازه خالي از دروازه بان را گشود و تيمش را با 2 گل پيش انداخت.
استقلال در ادامه بازي را اداره كرد و حتي در چند موقعيت ديگر تا آستانه فروپاشي دروازه استيل آذين پيش رفت اما در نهايت به برتري 2 برصفر رسيد. برتري 2 برصفر مقابل استيل آذين، تيم استقلال را 37 امتيازي كرد و به رده سوم فرستاد، استيل آذين هم با 36 امتياز به رده پنجم جدول سقوط كرد.
قضاوت ديدار استيل آذين - استقلال برعهده محسن تركي بود. او در اين بازي كه در حضور بيش از 10 هزار تماشاگر برگزار شد به امير حسين صادقي، حسين كاظمي و مهدي اميرآبادي از تيم استقلال كارت زرد نشان داد. مهلت دوهفته اي هيئت مديره باشگاه استقلال به صمد مرفاوي نيز در اين بازي به اتمام رسيد و به نظر مي رسد با شكست استيل آذين اين مربي حداقل تا دربي 68 در جمع آبي پوشان بماند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

خداحافظي باقري نيا از استقلال اهواز
پنجمين شكست متوالي استقلال اهواز آن هم درخانه و درمقابل چشم هواداران خوزستاني برابر تيم ذوب آهن اصفهان براي مجيد باقري نيا و مديران استقلال اهواز آنقدر تلخ بود كه هر دو طرف حاضر شدند اندكي بعد از پايان بازي به اين همكاري چند هفته اي پايان دهند. مديران استقلال اهواز هم بلافاصله جانشين مجيد باقري نيا كه در ابتداي فصل خود جانشين خداداد عزيزي شده بود را معرفي و اعلام كردند افشين كمايي بازيكن قديمي اين تيم كه در اين فصل كمتر فرصت حضور در ميادين را پيدا كرده بود به صورت موقت تا انتخاب سرمربي جديد هدايت آبي پوشان را برعهده خواهد گرفت. همچنين عباس ميرسالاري و حشمت شيخ رباط مربيان اين تيم كه توسط مجيد باقر ي نيا به كادر فني تيم استقلال اهواز افزوده شده بودند نيز از ديروز حق حضور درتمرينات آبي پوشان را نيافتند.
صعود ياران زارع و عنايتي به ديدار نهايي جام حذفي امارات
تيم فوتبال الامارات با غلبه بر تيم الوحده به عنوان اولين فيناليست اين فصل رقابت هاي جام حذفي امارات معرفي شد. درمرحله نيمه نهايي رقابت هاي جام حذفي امارات تيم الامارات با مازيار زارع هافبك ايراني خود درشهر ابوظبي دست به كار بزرگي زد و تيم پرمهره الوحده را با تك گل دقيقه 90 نبيل الداودي شكست داد و به ديدارنهايي اين رقابت ها راه يافت. تيم الامارات كه هم اكنون با 6امتياز در رده يازدهم ليگ برتر امارات قرار دارد موفق شد تيم الوحده رده دومي را شكست داده و براي اولين باربه فينال يكي از جام هاي معتبر امارات راه يابد. تيم الامارات به تازگي رضا عنايتي مهاجم تيم استقلال تهران را به خدمت گرفته است.
بن همام پاسخي به درخواست ايران نداده است
عزيز محمدي درباره اسپانسري شركت هاي هرمي در ليگ قهرمانان آسيا اظهار داشت: سازمان ليگ نامه اي به بن همام بابت اين موضوع نوشت تا با توجه به قانون كشور ايران درمسابقاتي كه در ايران برگزار مي شود، تبليغات اين شركت ها صورت نگيرد. هنوز بن همام به اين نامه جوابي نداده است. نبايد به اين موضوع دامن زده شود. اين شركت ها فقط يكي از اسپانسرهاي اين مسابقات است.

 



26 كشتي گير در اردوي تيم ملي كشتي آزاد ابراهيمي ، گودرزي ، يزداني و نجاتيان دعوت نشدند

26 كشتي گير به اردوي تيم ملي كشتي آزاد دعوت شدند.
اولين اردوي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در جام جهاني روسيه و جام ياشاردوغو 3 تا 13 بهمن ماه در خانه كشتي تهران برگزار مي شود كه سعيد ابراهيمي، صادق گودرزي، رضا يزداني و اسماعيل نجاتيان از جمله دعوت نشدگان به اين اردو هستند.
26 كشتي گير دعوت شده به ترتيب زير هستند:
¤ 55 كيلوگرم: حسن رحيمي، مهران رضازاده، فرزان بهرامي و عباس دباغي
¤ 60 كيلوگرم: سيدمراد محمدي، مسعود اسماعيل پور، سعيد احمدي و كميل ذبيحي
¤ 66 كيلوگرم: مهدي تقوي، سعيد داداش پور، مصطفي حسين خاني و ميثم نصيري
¤ 74 كيلوگرم: ايمان محمديان، سعيد رياحي و سعيد توكل
¤ 84 كيلوگرم: احسان لشگري، جمال ميرزايي، احسان اميني و حميد كمروند
¤ 96 كيلوگرم: عرفان اميري، جعفر دليري و اباذر اسلامي
¤ 120 كيلوگرم: فردين معصومي، سيدمحمدرضا آذرشكيب، سيداحمد رسولي و داود احمدي

 



سه شغله شدن آقاي رئيس استعفاي علي آبادي از كميته ملي المپيك

محمد علي آبادي رئيس كنوني كميته ملي المپيك به دليل 3 شغله شدن از سمت خود در اين كميته كناره گيري مي كند.
علي آبادي كه از سوي وزير جهاد كشاوزي به عنوان قائم مقامي اين وزارتخانه و همچنين رياست سازمان شيلات كشور منصوب شده است به زودي از سمت خود در كميته ملي المپيك كناره گيري خواهد كرد تا مشكلي براي فعاليت در پست هاي جديد خود نداشته باشد.وي كه با احراز اين دو پست 3 شغله شده است براي اينكه مورد توجه سازمان بازرسي كل كشور نباشد تصميم دارد از رياست كميته ملي المپيك استعفا كند.يك منبع آگاه در اين باره به خبرنگار ايلنا گفت: محمد علي آبادي از چند وقت پيش تصميم به كناره گيري از اين سمت داشت اما اكنون با توجه به شرايط به وجود آمده و همچنين مشكلات پيش پايش با سازمان بازرسي تصميم به استعفا از رياست كميته ملي المپيك گرفته است.

 



ما هميشه درسايه فوتبال هستيم صنعتكاران: كشتي مظلوم واقع شده است

نايب رئيس فدراسيون كشتي گفت: ورزش كشتي كه از سابقه ديرينه اي درايران برخوردار است، در حال حاضر درميان ديگر ورزش ها مظلوم واقع شده و در سايه فوتبال قرار گرفته است.
«محمدعلي صنعتكاران» اظهارداشت: كشتي پرافتخارترين و مدال آورترين ورزش ايران در مسابقه هاي قهرماني جهان و بازيهاي المپيك است، اما در هيچ دوره اي به آن اهميت لازم داده نشده و هميشه درسايه ورزشي به نام فوتبال قرار داشته است. كشتي در طول تاريخ 60 ساله ورزش ايران، جوركش ساير ورزشها درجهان و بازيهاي المپيك بوده و بيشترين افتخارات را براي ورزش اين كشور به ارمغان آورده است.
نايب رئيس فدراسيون كشتي تصريح كرد: بودجه فدراسيون كشتي به اندازه نصف بودجه يك باشگاه دولتي فوتبال در كشورمان نيست و اگر بود، شايد بسياري از مشكلات كشتي كشور حل مي شد و فدراسيون كشتي اين همه درمضيقه و شرمندگي قرار نمي گرفت.فدراسيون كشتي اگر نصف بودجه اين قبيل باشگاهها را داشت، مي توانست بسياري از برنامه هاي خود را از شعار به عمل برساند.فدراسيون براي برپايي اردوهاي آمادگي ملي پوشان كشتي آزاد و فرنگي ايران در رده هاي سني مختلف به اندازه كافي بودجه و مكان ويژه ندارد.
صنعتكاران گفت: فدراسيون كشتي حداقل به يك خانه كشتي ديگر درتهران نياز دارد و لازم است كه در شهرهاي اردبيل و بندرعباس و يكي دو شهر در استانهاي شمال كشور، اردوگاههاي مخصوص كشتي همچون خانه كشتي براي فصول تابستان و زمستان ايجاد شود.

 



اينتر- ميلان؛ دربي شهر ميلان نبرد غول ها در سن سيرو

كسب سه امتياز، ادامه حضور در كورس قهرماني و افتخار پيروزي در داربي ميلان، از جمله نكاتي است كه مدنظر مربيان دوتيم بزرگ شهر ميلان است.
يكشنبه شب، ساعت 15:23 به وقت ايران، ورزشگاه سن سيرو ميلان، اينتر درحال حاضر با 46 امتياز صدرنشين رقابتهاي سري آ است ولي قهرمان چهار فصل اخير رقابت هاي سري آ مي داند كه در اين داربي كار سختي را پيش رو خواهد داشت. آنها كه سال 2010 را چندان پرفروغ آغاز نكرده اند، به دنبال آن هستند تا با پيروزي در داربي ميلان، فاصله شان را با روسونري بيشتر كنند.
نرآتزوري در سه ديدار اخير خود به دو پيروزي و يك تساوي دست يافته و اين نتيجه تساوي براي روسونري كافي بود تا فاصله اش را باتيم صدرنشين كمتر كند و اكنون كورس صدرنشيني با هيجان بيشتري دنبال شود. شكست اينتر در داربي يكشنبه شب كافيست تا حساسيت در اين برهه از رقابت هاي سري آ، به اوج برسد. در ديدار رفت اين دو تيم، اينتر توانست با نتيجه 0-4 مقابل روسونري به برتري دست يابد ولي اين ميلان، با ميلان نيم فصل اول تفاوت هاي زيادي دارد. رونالدينيو، ستاره برزيلي روسونري به روزهاي اوجش بازگشته و بازي هاي زيباي او همگان را به ياد رونالدينيوي توانمند سالهاي قبل مي اندازد.

 



المپيك زمستاني دركوهستان بدون برف كانادايي ها برف قرض مي كنند!

مسئولان المپيك زمستاني 2010 در ونكوور كانادا، پس از آنكه از باريدن برف در منطقه نااميد شدند، تصميم به انتقال برف از ساير بخش هاي استان به محل برگزاري مسابقات گرفتند.
به دنبال گرماي نسبي هوا و آب شدن برف ها در تپه هاي محل برگزاري مسابقات اسكي، هم اكنون برف موردنياز، به وسيله بالگرد و كاميون به آن مكان منتقل مي شود و تلاش بر اين است تا زمان شروع مسابقات، پيست مورد نظر درحد استاندارد آماده گردد.
مسئولان برپايي المپيك، ضمن پيش بيني چنين مشكلي، پيش از اين چندين منطقه برف خيز را شناسايي كرده بودند تا در صورت لزوم به انتقال برف اقدام كنند.كارشناسان وجود پديده النينو را عامل گرماي غيرعادي امسال در ونكوور مي دانند.المپيك زمستاني از روز 12فوريه (23بهمن) با شركت تيم هايي از 88كشور جهان آغاز به كار مي كند و از ايران هم دو ورزشكار مرد درآن حضور خواهند داشت.

 



اين بار تركي شانسي ندارد مرادي و مظفري زاده كانديداي قضاوت در دربي

يك مقام آگاه در كميته داوران فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه از بين مسعود مرادي و سعيد مظفري زاده يكي به عنوان داور دربي بزرگ پايتخت بين دو تيم پيروزي و استقلال انتخاب خواهد شد.
قضاوت هاي خوب محسن تركي در دربي گذشته باعث شد تا اعتقاد به داور ايراني براي قضاوت چنين ديدارهايي به بالاترين حد خود برسد. اين مقام آگاه درباره احتمال قضاوت دوباره محسن تركي براي دربي پايتخت گفت: اطمينان دارم كه چنين اتفاقي نمي افتد. تركي دو بازي گذشته سرخابي ها را قضاوت كرده و نمره بسيار خوبي هم گرفته و حالا هم نوبت داور ديگري است كه تجربه قضاوت بازي دربي را به دست آورد، كه در بين گزينه هاي بسيار فدراسيون و كميته داوران بي ميل نيستند كه قضاوت اين بازي را به يكي از دو داور خوب كشورمان يعني مسعود مرادي و يا سعيد مظفري زاده بدهند.
در همين حال رضا غياثي كه از كارشناسان داوري ايران گفت: مهم اين است كه داور ايراني اين بازي را قضاوت كند و به نظر من با توجه به اينكه مسعود مرادي در راه جام جهاني به حق خود نرسيد و سالهاي پاياني داوري خود را سپري مي كند اين بازي حق اوست كه داور بازي استقلال و پيروزي باشد و هر چند كه همه داوران ايران خوب هستند و در حال حاضر 4-5 داور هستند كه مثل آب خوردن بازي سرخابي را مي توانند قضاوت كنند اما نظر من اين است كه اين بازي حق مسعود مرادي است.
ديدار تيم هاي استقلال و پيروزي قرار است دو هفته آينده در هفته بيست و ششم ليگ برتر برگزار شود.

 



وزنه برداري ايـران از كمنـد تعليق قـانـوني گـريخت جريمه نقدي جايگزين محروميت شد

«وزنه برداري ايران تعليق نخواهد شد». اين جمله نتيجه اصلي نشست مسئولان فدراسيون وزنه برداري ايران با رييس فدراسيون بين المللي است كه ديروز(شنبه) اعلام شد.
مسئولان فدراسيون وزنه برداري ايران پس از نشستي چند ساعته پشت درب هاي بسته در بيانيه اي رسمي كه بر وب سايت خود قرار دادند اعلام كردند كه رييس فدراسيون بين المللي وزنه برداري با تاكيد بر نقش مهم وزنه برداري ايران در دنياي اين رشته، با درخواست كشورمان مبني بر عدم تعليق فعاليت هاي وزنه برداري ايران موافقت كرد. حسين رضازاده و داراب رياحي، سرپرست و نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان كه جهت ديدار و ملاقات با تاماش آيان رئيس فدراسيون جهاني اين رشته راهي بوداپست مجارستان شده بودند، به كشور بازگشتند.
در اين نشست يك روزه كه در مقر فدراسيون بين المللي برگزار شد، بحث هاي مختلفي از جمله فعاليت هاي آتي فدراسيون وزنه برداري كشورمان مطرح شد كه در اين مورد رييس فدراسيون جهاني وزنه برداري با استناد به بند1 تبصره 1 ماده 3 قانون 12 قانون ضد دوپينگ فدراسيون جهاني از محروميت ايران به دليل وجود سه دوپينگ در سال 2009 ميلادي خبر داد. پس از طرح اين مسئله، مسئولين فدراسيون كشورمان با اشاره به اهميت و حساسيت مردم و مسئولين به اين رشته ورزشي در كشورمان و تاثيري كه حضور وزنه برداران ايراني مي تواند در جايگاه و رتبه كاروان ورزشي كشورمان در بازي هاي پيش رو از جمله بازيهاي المپيك نوجوانان در سنگاپور، بازيهاي آسيايي گوانگ جو و المپيك 2012 لندن داشته باشد، خواستار حمايت و پشتيباني فدراسيون جهاني شدند.
تاماش آيان رئيس فدراسيون جهاني در اين ديدار با تاكيد بر جايگاه وزنه برداري ايران در آسيا و جهان اظهار كرد: براي خود من هم غيبت ايران در ميادين بين المللي بسيار سخت و غير قابل قبول است . اما اين را هم بايد در نظر گرفت كه ايران براي سومين بار در طول پنج سال اخير با اين مشكل مواجه مي شود و قطعا بايد با اين مسئله برخورد كرد. وي از مسئولين فدراسيون وزنه برداري كشورمان خواست تا هر چه سريعتر يك برنامه جامع براي حضوري پاك در مسابقات پيش رو از جمله مسابقات جهاني تركيه و كسب سهميه المپيك و بازيهاي المپيك نوجوانان آماده و تحويل فدراسيون بين المللي دهند تا اين فدراسيون با بررسي نحوه حركت، تعهدات ايران و احتمالا اخذ جرايم نقدي از ايران، زمينه حضور تيم هاي وزنه برداري ايران در مسابقات پيش رو و عدم تعليق اين كشور را فراهم سازد.

 



بازهم وعده آينده حسرت 14 ساله پيست هاي دوچرخه سواري

درحالي كه قرار بود پيست دوچرخه سواري اهواز براي تمرين ركابزنان درفصل تابستان آماده شود، با حضور نماينده شركت هلندي ،كار نصب روكش هاي بتني اين مجموعه در ارديبهشت سال آينده به اتمام مي رسد تا شايد طلسم 14 ساله ساخت اين پيست ها شكسته شود.
در حالي كه قرار بود شركت توسعه پيست دوچرخه سواري اهواز را پيش از زمستان سال جاري براي بهره برداري تيم ملي دوچرخه سواري تحويل دهد تا ملي پوشان بتوانند خود را براي مسابقات قهرماني آسيا در امارات به موقع آماده كنند، بازهم مشكلات مختلف مالي و اجرايي باعث شد تا اين پيست به موقع آماده نشود.
اما با ورود «ساندرداما» هلندي نماينده شركت سازنده پيست هاي بتني و چوبي هلند قرار است كار نصب روكش هاي ژسه پيست اهواز، مشهد و تبريز از اول اسفند آغاز و ظرف 10 هفته به پايان برسد.در صورت تكميل اين سه پيست طلسم 14ساله تكميل و بهره برداري اين مجموعه ها شكسته خواهدشد. علي زنگي آبادي دراين باره گفت: «كلنگ اين مجموعه ها 14 سال پيش زده شده بود اما مشكلات مختلف باعث شد تا كار تكميل آنها طول بكشد. اميدواريم با نصب روكش ها شاهد بهره برداري اين سه پيست اختصاصي دوچرخه سواري باشيم.»سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري اظهارداشت: «سالهاست تمامي رقابتهاي مهم دنيا در بخش پيست در مجموعه هاي سرپوشيده و با پيست چوبي برگزار مي شود اما ما هنوز چنين امكاني را در اختيار نداريم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14