(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 بهمن 1388- شماره 19567
 

38 كشته و زخمي در حادثه خروج قطار مشهد- تهران از ريل
هواشناسي اعلام كرد ورود سامانه بارش زا از غرب كشور
وزير بهداشت: مجوز بيمارستان ها در صورت اصلاح بخش اورژانس تمديد مي شود
شناسايي 312 نفر از اراذل و اوباش نامي تهران
كاهش 70 درصدي تصادفات با اجراي طرح ضربتي برخورد با موتورسواران
افتتاح فروشگاه پوشاك نوروزي كميته امداد
در 700 دبيرستان كشور برگزار شد يادواره 700 شهيد دانش آموز
فرار سه متهم به قتل از زندان مركزي شهركرد
ظرفيت مراكز معاينه فني از اسفند 2برابر مي شود
حوادث كوتاه از كشور
افتتاح اولين خانه كشتي 3 طبقه در تهران
كلاهبردار يك ميلياردتوماني در قائم شهر دستگير شد
در پي افزايش نيترات در آب تهران: سوسيس، كالباس و غذاهاي آماده مصرف نكنيد
واژگوني تانكر حامل 8 هزار ليتر گازوئيل در تهران پارس
افزايش قاچاق كودكان هائيتي
نقاشي با تخم مرغ هاي رنگي



38 كشته و زخمي در حادثه خروج قطار مشهد- تهران از ريل

قطار توربوترن مسافربري مسير مشهد- تهران در ساعت 30/10ديروز از ريل خارج شد كه اين حادثه 8 كشته و 30 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين قطار در ساعت 7و 20دقيقه از مشهد عازم تهران بود كه در ساعت 10 و 30 دقيقه چهار واگن از پنج واگن آن در ايستگاه آزادور راه آهن شمال شرق از ريل خارج و دچار حادثه شد.
مديرعامل رجا درباره علت حادثه گفت: پس از انجام بررسي هاي كارشناسي از سوي هيئت كميسيون عالي سوانح ريلي، دليل وقوع حادثه قطار توربوترن مشهد- تهران اعلام خواهد شد.
ناصر بختياري افزود: دليل يا دلايل بروز حادثه خروج قطار توربوترن از پرترددترين مسير ريلي كشور، هنوز مشخص نشده است و اين مورد در دست بررسي است.
مديرعامل رجاء با بيان اينكه اعلام قطعي علت بروز حادثه خروج قطار مسافري مسير مشهد- تهران بدون انجام بررسي هاي تخصصي، غيركارشناسي است، خاطرنشان كرد: تيم بررسي كميسيون عالي سوانح ريلي در محل حادثه حاضر شده و در حال بررسي علت حادثه هستند.
مسئول ستاد مديريت عمليات بحران اورژانس كشور درباره كمك به مجروحان حادثه گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه يك دستگاه آمبولانس هوايي و بيش از 12آمبولانس زميني به محل حادثه خروج قطار اعزام شد.
مجيد خالدي افزود: مجروحان و كشته شدگان حادثه به بيمارستان منتقل شده اند و عمليات امدادرساني همچنان ادامه دارد.
مسئول روابط عمومي امداد و نجات جمعيت هلال احمر نيز از تلاش امدادگران براي كمك رساني به مصدومان حادثه خبر داد و گفت: مجروحان قطار واژگون شده تهران- مشهد به درمانگاه سبزوار منتقل شدند.
هادي بهداد اظهار داشت: 30 امدادگر به همراه 4 آمبولانس در حال رهاسازي مصدومان 4 واگن واژگن شده در مسير مشهد- تهران هستند.
همچنين به گزارش خبرگزاري مهر، سهيل ابوالحسني مديركل روابط عمومي رجا گفت: با توجه به مسدودي خط هماهنگي لازم براي اعزام اتوبوس براي انتقال مسافران به ايستگاه شاهرود و متعاقب آن اعزام با قطار به تهران انجام شده است.
منصور يارمحمدي عضو هيئت مديره راه آهن نيز گفت: حال چهار نفر از مجروحان اين حادثه وخيم است و ممكن است بر شمار كشته ها نيز افزوده شود.

 



هواشناسي اعلام كرد ورود سامانه بارش زا از غرب كشور

سازمان هواشناسي كشور از ورود سامانه بارشي از سمت شمال غرب و جنوب غرب كشور خبر داد.
براساس اعلام سازمان هواشناسي از امروز سامانه بارشي ديگري وارد كشور خواهد شد.
شاخه شمالي اين سامانه از سمت شمال غرب و تا حدي غرب و شاخه جنوبي آن از سمت جنوب غرب خواهد بود كه پيامد آن ابرناكي و بارش پراكنده در برخي از اين مناطق است.
با تركيب فعاليت اين دو شاخه در روز دوشنبه براي نيمه غربي كشور، دامنه هاي البرز و زاگرس، سواحل درياي خزر و مركز كشور بارش باران پيش بيني مي شود كه اين بارش ها در مناطق سردسير و كوهستاني به صورت برف خواهد بود.
وضعيت هواي استان تهران صاف در برخي ساعات نيمه ابري همراه با وزش باد است بيشينه و كمينه دماي هوا به ترتيب 16+ و 4+ درجه سانتي گراد خواهد بود.
هواي استان خراسان رضوي نيز كمي ابري در پاره اي نقاط نيمه ابري و بارش پراكنده به تدريج كاهش ابر پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 10+ و 3- درجه سانتي گراد است.
وضعيت هواي استان فارس هم نيمه ابري در پاره اي نقاط ابري با بارش باران و وزش باد همراه است. همچنين بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 15+ و 6+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



وزير بهداشت: مجوز بيمارستان ها در صورت اصلاح بخش اورژانس تمديد مي شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: وضعيت اورژانس هاي كشور مطلوب نيست و اين اوضاع جزء اولويت هاي كاري وزارت بهداشت است.
مرضيه وحيد دستجردي ديروز در حاشيه نشست مديران روابط عمومي هاي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به تمام معاونت هاي درمان دانشگاه هاي علوم پزشكي اعلام شده است كه اگر مردم از اورژانس آنها رضايت نداشته باشند ادامه فعاليت بيمارستان تاييد نمي شود.
وزير بهداشت درخصوص انتقاد عليرضا مرندي، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس از بيمارستان هاي دولتي گفت: آقاي مرندي نبايد از بيمارستان هاي دولتي گله كند و بايد از كساني انتقاد داشته باشند كه به بيمارستان هاي دولتي بدهكار هستند. در حال حاضر دانشگاه هاي علوم پزشكي و بيمارستان هاي دولتي با كمترين امكانات و بودجه و پرداخته نشدن هزينه هاي خدماتي كه ارائه كردند از هيچ خدمتي به مردم فروگذار نكردند و بيماران را مي پذيرند.
وي با اشاره به جلسه خود با وزير رفاه خاطرنشان كرد: نظر وزير رفاه درخصوص طرح پزشك خانواده بسيار مثبت بود و قرار شد در اين زمينه سستي انجام نشود و كار هرچه زودتر شروع شود. لذا در اين زمينه كارگروهي از طرف وزارت رفاه و كارگروه ديگري از طرف وزارت بهداشت جلسات خود را در اين هفته آغاز مي كنند تا قبل از رسيدن پايان سال شاهد اجراي طرح پزشك خانواده در شهرهاي بالاتر از 30 هزار نفر باشيم.
وي ادامه داد: در مورد پرداخت بدهي بيمه ها وزير رفاه ابراز اميدواري كرد كه بدهي بيمه ها تا پايان سال وصول شود.
وي درباره مسائل آب تهران خاطرنشان كرد: وضع آب تهران در مناطق مختلف متفاوت است و بازرسان ما در حال بازرسي تصفيه خانه ها و چاه هاي آب مشغول به فعاليت هستند و گزارش هاي آن پس از جمع آوري نظرات دانشگاه هاي علوم پزشكي در تهران به مردم ارائه مي شود.
وزير بهداشت با اشاره به اينكه 13 بيمارستان در تهران به طور سرزده مورد بازديد قرار گرفته است گفت: آخرين بازديدها از بيمارستان فيروزآبادي و هفت تير بوده است كه هر دو مشكل خاصي نداشتند ولي بخش اورژانس بيمارستان فيروزآبادي شلوغ بود و 300 تا 350 مورد در روز مراجعه كننده داشت.

 



رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان تهران خبر داد
 شناسايي 312 نفر از اراذل و اوباش نامي تهران

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان تهران از شناسايي تعداد 312 نفر از اراذل و اوباش نامي استان تهران طي 10 ماه گذشته خبر داد.
به گزارش مهر سرهنگ نادر سركاري درتصريح اين خبر گفت: طي 10 ماه امسال 312 نفر از اراذل و اوباش نامي در سطح شهرستانهاي استان تهران به خصوص كلانشهر كرج شناسايي شدند كه از اين تعداد 114 نفر دستگير شدند همچنين 235 نفر از اراذل و اوباش استان تحت كنترل پليس هستند.
وي در ادامه با اشاره به دستگيري دو باند بزرگ مواد مخدر كه بر اثر اختلاف، اقدام به گروگان گيري كرده بودند، افزود: اين دو گروه به دليل اختلافات زياد در مورد موادمخدر، اقدام به اذيت و آزار جنسي كردند.
اين مسئول خاطرنشان كرد: اين دو گروه هر يك با گروگان گرفتن افراد گروه مقابل و انتقال به باغي در كرج، اقدام به اذيت و آزار جنسي براي انتقام گيري از گروه مقابل مي كردند.
سركاري بيان داشت: مأموران پليس استان تهران پس از بررسي و كارهاي كارشناسي توانستند مخفي گاه و باغ اين افراد را شناسايي و تعدادي از اين افراد را دستگير كنند.
وي عنوان كرد: در پي دستگيري چند تن از اعضاي اين دو گروه مابقي اعضا شناسايي و در استانهاي يزد، كرمان و ديگر شهرستانها دستگير شدند.
سرهنگ نادر سركاري افزود: در مجموع 28 نفر اين دو گروه كه سركرده باندها نيز همراه آنها بودند، دستگير و روانه زندان شدند.اين مسئول يادآور شد: تمام افراد دستگير شده داراي سوابق و شرارتهاي قبلي بودند كه در اعترافات خود به تمامي جرائم اعتراف كردند.
سركاري گفت: اين اراذل و اوباش بيشتر در مناطق حصارك و شاهين ويلاي كرج اقدام به زورگيري و اخاذي به طرق مختلف از مردم مي كردند.

 



رئيس پليس راهور تهران بزرگ خبر داد
كاهش 70 درصدي تصادفات با اجراي طرح ضربتي برخورد با موتورسواران

رئيس پليس راهور تهران بزرگ در خصوص آثار طرح ضربتي برخورد با موتورسواران گفت: با اجراي اين طرح تخلفات به حداقل رسيد و تصادفات حدود 70 درصد كاهش يافت.
سرهنگ سيدهادي هاشمي در گفت وگو با برنا با اشاره به طرح ضربتي تشديد برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف، گفت: طرح ضربتي تشديد برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف از اول دي در منطقه 12 آغاز شد.وي با اشاره به نتايج خوب اين طرح گفت: ميزان تخلفات در اين طرح به حداقل رسيد و تصادفات حدود 70 درصد كاهش پيدا كرد.
سرهنگ هاشمي با بيان اينكه در اين طرح با هرگونه تخلف موتورسيكلت سواران برخورد قاطع مي شود، ادامه داد: تمام تلاش پليس در اين طرح جلوگيري از تخلفات برابر آئين نامه است. اگر بتوانيم موتورسواران را ملزم به رعايت قوانين و مقررات كنيم، هم در ايمني و هم در كاهش آلودگي محيط زيست موثر خواهد بود.
وي با بيان اين كه 18 درصد كشته هاي رانندگي شهر تهران و 45 درصد مجروحين حوادث رانندگي را موتورسيكلت ها تشكيل مي دهند، گفت: عمدتا موتورسواران قشر جوان و زحمتكش هستند و اگر آنها را ملزم به رعايت قوانين و مقررات كنيم، هم در بخش ايمني و هم تسريع عبور و مرور خواهد شد.


 



افتتاح فروشگاه پوشاك نوروزي كميته امداد

فروشگاه پوشاك نوروزي كميته امداد امام خميني(ره) استان تهران، صبح ديروز با حضور سرپرست كميته امداد در محل ساختمان تداركات اين نهاد در بزرگراه صيادشيرازي گشايش يافت.
حسين انواري، سرپرست كميته امداد در اين مراسم با اشاره به اين كه بهترين شرايط براي پذيرايي از خانواده هاي تحت پوشش فراهم شده است، به وجود امكانات اياب و ذهاب با همكاري شركت واحد اشاره كرد و گفت: طي مدت برگزاري فروشگاه نوروزي اتوبوس هايي در ميادين مختلف، تردد اقشار آسيب پذير را به اين مكان تسهيل مي كند.
وي همچنين داشتن كارت ويژه كميته امداد براي ورود به اين فروشگاه را الزامي دانست و افزود: علاوه بر استفاده از بن هاي 10هزار توماني كه به خانواده هاي تحت پوشش و برخي اقشار آسيب پذير تعلق گرفته است، افراد مي توانند با وجوهات خود از اين فروشگاه خريد كنند.
انواري اعتبار اختصاص يافته به 450 هزار بن 10هزار توماني شب عيد كميته امداد توزيع شده در استان تهران را بالغ بر 45 ميليارد ريال عنوان كرد كه توسط كميته امداد تامين شده است.
عضو شوراي مركزي كميته امداد در ادامه به تلاش نظام براي رسيدگي به محرومان و نيازمندان جامعه اشاره و خاطرنشان كرد: اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها نيز در همين راستا صورت مي گيرد.
انواري همچنين از توزيع 9 ميليون بن 40هزار توماني ويژه اقشار آسيب پذير همزمان با ايام دهه فجر خبر داد و افزود: اعتبار اختصاص يافته به اين امر سه هزار و600 ميليارد ريال است كه توسط وزارت رفاه و تامين اجتماعي تامين شده است.
انواري با اشاره به فشار مشكلات مختلف بر اقشار آسيب پذير بر اهميت چگونگي ارائه كالا تاكيد و به غرفه داران توصيه كرد: با برخورد صبورانه مرهمي براي التيام دردهاي اين اقشار باشند.

 



در 700 دبيرستان كشور برگزار شد يادواره 700 شهيد دانش آموز

يادواره 700 شهيد دانش آموز در 700 دبيرستان كشور با عنوان «همكلاسي آسماني» از 12 بهمن امسال آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، اين يادواره به همت اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان و با مشاركت بنياد شهيد و امور ايثارگران، مركز فرهنگي تبليغي آينده سازان قم و ساير تشكل هاي دانش آموزي برگزار مي گردد.
اين طرح از 12 بهمن ماه در مدارس كشور آغاز مي شود كه به مدت يك ماه ادامه خواهد يافت. بيش از 120 هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه هاي گراميداشت شهداي دانش آموز قرار مي گيرند.

 



فرار سه متهم به قتل از زندان مركزي شهركرد

شهركرد-خبرنگاركيهان:
بامداد روز پنج شنبه سه نفر متهم به قتل از زندان مركزي شهركرد فرار كردند.
سيدمحمد موسوي معاونت دادستان عمومي و انقلاب شهركرد با اظهار مطلب فوق به خبرنگاركيهان افزود: اين متهمان به قتل كه بامداد روز پنج شنبه هفته گذشته از زندان فرار كردند، كاظم يگانگي، غلام قاسمي و داود سواري نام دارند.
وي افزود: تصاوير 3 نفر متهمان به قتل ياد شده به مسئولان انتظامي و امنيتي در سراسر كشور براي شناسايي و دستگيري آنان ارسال شده است.
موسوي اظهار داشت: موضوع فرار متهمان به قتل از زندان مركزي شهركرد از سوي داديار شعبه اول عمومي و انقلاب در دستور كار ويژه قرار گرفته است.
وي افزود: نحوه و چگونگي فرار متهمان به قتل در دست بررسي است.
همچنين خبرنگاركيهان از شهركرد گزارش داد: جمعي از خانواده هاي مقتولان با تجمع در محل استانداري استان چهارمحال و بختياري خواستار دستگيري و بازگرداندن سريع سه نفر متهمان به قتل به زندان مركزي شهركرد شدند.

 



ظرفيت مراكز معاينه فني از اسفند 2برابر مي شود

مديرعامل مراكز معاينه فني خودروهاي تهران گفت: ظرفيت همه مراكز معاينه فني خودرو به مناسبت شب عيد از اول اسفند به دو برابر افزايش مي يابد.
وحيد نوروزي در گفت وگو با خبرنگار واحد مركزي خبر افزود: همه مراكز معاينه فني شهر تهران در بهمن و اسفند آماده خدمات رساني به شهروندان تهراني از ساعت5/ 7 صبح تا 18عصر است.
وي گفت: در صورت افزايش مراجعه شهروندان مراكز را نيز شبانه روزي خواهيم كرد.
مديرعامل مراكز معاينه فني خودروهاي شهر تهران از شهروندان خواست معاينه فني خودروهاي خود را به شب عيد موكول نكنند.
وي با بيان اينكه هم اكنون يك ميليون و600 هزار خودرو در شهر تهران معاينه فني ندارند، افزود: نهادينه شدن ضرورت معاينه فني خودروها نيازمند عزمي جدي است.نوروزي تاكيد كرد: معاينه فني خودرو بايد جزو اولويت هاي پليس قرار گيرد.
هم اكنون 10مركز معاينه فني خودروهاي سبك در شهر تهران در قالب 30خط فعال است.

 



حوادث كوتاه از كشور

500كيلوگرم ترياك درخودرو
نايين -خبرنگاركيهان: در بازرسي از يك دستگاه كاميونت درمحور چوپانان انارك مقدار 500 كيلوگرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف شد. دراين رابطه 3نفر دستگير شد وخودرو توقيف شد. اين خودرو به سمت نايين درحركت بود.
كشف انواع مواد محترقه و آتش زا
كرج- ايرنا: بيش از 170هزارعداد انواع ترقه و مواد آتش زا در استان تهران كشف شد. دراين رابطه يك نفر قاچاقچي مواد آتش زا به نام كرم-ج كه قصد فروش و توزيع ترقه ها را داشت دستگير شد. اين فرد قصد قاچاق محموله از استان هاي غربي كشور به تهران را داشت.
از محل دپو مواد محترقه درفردوسيه كرج علاوه بر كشف مواد محترقه مذكور 85دستگاه ريسيور، 186 دستگاه ال ان بي، 290 دستگاه سوئيچر و مقداري مشروبات الكلي كشف شد.
ناكامي قاچاقچيان مشروبات الكلي
آستارا -خبرنگاركيهان: پليس آستارا از ابتداي بهمن ماه جاري تاكنون در چند عمليات جداگانه موفق به كشف يك هزار و 513 قوطي و بطري انواع مشروبات الكلي در بازرسي ازيك دستگاه خودرو كرد. راننده خودرو بدون توجه به ايست پليس اقدام به فرار كرد اما با تلاش پليس دستگير شد. همچنين پليس اين شهر دريك عمليات ديگر 2هزار و 75 بطري انواع مشروبات الكلي از دو نفر كشف و نامبردگان دستگير شدند.
دستگيري قاتل دو پيرزن
يزد -خبرنگاركيهان: جوان 26ساله اي كه دريزد مبادرت به قتل دو پيرزن كرده بود دستگير شد. متهم با قتل اين دو پيرزن، طلاهاي آنها را نيز به سرقت برده بود. سعيد اهل يكي از روستاهاي مهريز و از مجرمان سابقه دار است.
سيگارت هاي قاچاق درمنزل
دزفول - خبرنگاركيهان: 2608 باكس انواع سيگارت خارجي قاچاق دردزفول كشف شد. اين سيگارت ها از منزل فردي به نام م-خ به دست آمد. نامبرده دستگير و روانه زندان شد.
توزيع كننده كريستال در دام پليس
بجنورد- خبرنگاركيهان: از يك قاچاقچي مواد مخدر درخراسان شمالي 42كيلوگرم كريستال كشف شد. اين شخص به نام الف - الف ماهانه 20 كيلوگرم كريستال را از افغانستان تهيه و دراين استان توزيع مي كرد. از متهم يك دستگاه خودرو 206، يك دستگاه موتورسيكلت، ادوات و آلات استعمال و توزين مواد مخدر و دو دستگاه تلفن همراه كشف شد. نامبرده دستگير و روانه زندان شد.
آتش سوزي منزل پدر شوهر توسط عروس
زنجان - خبرنگاركيهان: زني كه با ايجاد آتش سوزي عمدي اقدام به سرقت اسناد و مدارك از منزل پدرشوهر خودكرده بود در زنجان دستگير شد. متهمه به نام س-ق به اتفاق ديگر همدست خود به نام ع- م پس از دستگيري روانه زندان شدند.
كشف تجهيزات ماهواره از دو خودرو
از يك دستگاه كاميونت درمحور زنجان - بيجار 200 عدد ديش ماهواره و 24 هزارو 375 عدد لوازم نصب اين تجهيزات كشف شد. همچنين از يك دستگاه سواري پيكان درمحور گيلان - منجيل به رانندگي وحيد - ش تعداد 141 دستگاه ريسيور ماهواره همراه با كنترل و فيش مربوطه كشف شد. علاوه بر اين از يك دستگاه كاميون 6408 ثوب البسه خارجي قاچاق به دست آمد.

 



افتتاح اولين خانه كشتي 3 طبقه در تهران

شهردار منطقه 14 از افتتاح اولين خانه كشتي سه طبقه در جنوب شرق تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، علي محمدنژاد با تاكيد بر نهادينه كردن ورزش پهلواني در ميان شهروندان و بويژه جوانان گفت: اولين خانه كشتي تهران در فضايي به مساحت نزديك بر 2000 متر مربع و اعتباري بالغ بر 55 ميليارد ريال تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.
وي با بيان اينكه بالا بردن سرانه ورزشي براي استفاده عموم شهروندان يكي از اولويت هاي مديريت شهري است، اظهار داشت: اين مجموعه ورزشي سه طبقه، شامل امكاناتي همچون سالن پيشرفته مسابقات و تمرين كشتي، استخر و سونا و سالن مجهز بدنسازي است.
گفتني است، اولين خانه كشتي تهران تاكنون 90درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

 



كلاهبردار يك ميلياردتوماني در قائم شهر دستگير شد

قائم شهر-خبرنگاركيهان:
با تلاش ماموران نيروي انتظامي قائم شهر جاعل چك با بيش از 50 فقره كلاهبرداري شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ قنبر حبشي فرمانده نيروي انتظامي شهرستان قائم شهر در مصاحبه با كيهان گفت: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان فردي با هويت معلوم (اسكندر-ف) كه با عناوين جعلي اقدام به افتتاح حساب در بانكهاي مختلف در شهرستان هاي تهران، آمل، گرگان و بابل كرده و نيز با جعل و دستكاري مبالغ چك ها، كلاهبرداري هنگفتي كرده بود شناسايي و در بابل دستگيركردند.
وي افزود: بدنبال شكايت يكي از شعبه هاي بانك ملت در قائم شهر مبني بر كلاهبرداري يك جاعل چك از اين بانك، ماموران پليس آگاهي شهرستان با انجام تحقيقات و اقدامات پليسي متوجه سوءاستفاده جاعل چك از ارتباط يكي از دارندگان حساب با كارمند بانك مي شود كه بدون دقت نظر لازم توسط بانك، جاعل چك در اين ترفند مبلغ 430 ميليون تومان كلاهبرداري كرده است.
فرمانده پليس قائم شهر گفت: متهم تاكنون به 10 فقره كلاهبرداري از 10 نفر با چك هاي جعلي به مبلغ 299 ميليون و 210 هزار تومان اعتراف كرده است. وي افزود: متهم با دستكاري يك فقره چك به مبلغ 300 هزار تومان را به مبلغ 15 ميليون تومان و چك ديگري به مبلغ 370هزار و پانصدتومان را به مبلغ 13 ميليون و 75هزار تومان جعل و از بانك هاي مربوطه پول دريافت كرده است.
سرهنگ حبشي همچنين تصريح كرد: از متهم تعداد 39 فقره از چك هاي جعلي خرج شده بمبلغ 750 ميليون تومان كشف و جمع آوري شد. نامبرده با تشكيل پرونده تنظيمي تحويل مراجع قضايي شده است.

 



در پي افزايش نيترات در آب تهران: سوسيس، كالباس و غذاهاي آماده مصرف نكنيد

يك پريناتولوژيست در پي اعلام افزايش ميزان نيترات درآب تهران، با بيان اينكه نيترات موجود در هوا و آب، خطر بروز سرطان ها به ويژه سرطان دستگاه اعصاب مركزي را دركودكان و بالغين افزايش مي دهد، گفت: افزايش نيترات مصرفي در مادران باردار خطر سقط جنين را افزايش مي دهد.
دكتر صديقه برنا، فوق تخصص مراقبت هاي دوران بارداري با اين توضيح كه آثار مخرب نيترات و نيتريت وابسته به دوز است، اظهار كرد: چنانچه ميزان نيترات دريافتي در مادران باردار از 15PPMتجاوز كند خطر بروز آنومالي هاي مغزي و اسكلتي در جنين تا 4 برابر افزايش مي يابد.
وي با توصيه به مادران باردار مبني بر عدم مصرف غذاهاي حاوي نيترات و نيتريت نظير سوسيس، كالباس و غذاهاي آماده گفت: نيترات موجود در اين مواد و حتي موجود در آب و هوا در بدن به نيتروزآمين تبديل مي شود و بنابر مطالعات حيواني، اين ماده تا 4 برابر خطر تراتوژن زايي را افزايش مي دهد.
اين جراح و متخصص زنان و زايمان با بيان اينكه با افزايش سطح نيترات با هموگلوبين خون باند شده و به توليد مت هموگلوبين منجر مي شود، ادامه داد: با تشكيل اين تركيب شيميايي ميزان اكسيژن رساني در بافت كاهش مي يابد، از اين رو بيشتر با كودكان سيانوزه مواجه خواهيم شد.
دكتر برنا در پايان به مادران باردار توصيه كرد: اگر نمي توان جلوي آلودگي نيترات و نيتريت موجود در آب وهوا را بگيريم اما مي توان با پرهيز از استفاده از مواد غذايي حاوي اين مواد مانع از بروز عوارض جنيني شد و يا اگر ناگزير به مصرف اين مواد هستيم مواد غذايي غني از ويتامين C در كنار آن به مصرف برسد.

 



واژگوني تانكر حامل 8 هزار ليتر گازوئيل در تهران پارس

يك دستگاه تانكر كه حامل 8 هزار ليتر گازوئيل بود در تهران پارس واژگون شد.
به گزارش ايسنا، واژگوني يك دستگاه تانكر حامل سوخت گازوئيل در ساعت 43:14 روز جمعه در خيابان استخر واقع در تهرانپارس به ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني گزارش شد و ماموران ايستگاه 57 به محل حادثه اعزام شدند.
داود عليپوري فرمانده آتش نشانان اعزامي به عمليات، درباره جزييات اين حادثه اظهار داشت: تانكر حامل هشت هزار ليتر گازوئيل در مسير شمال به جنوب خيابان استخر در حركت بود كه پس از منحرف شدن به سمت چپ خيابان و برخورد با ميله هاي محافظ وسط، واژگون شد.
وي با اشاره به اين كه راننده تانكر به نام «ايمان -ع» قبل از رسيدن آتش نشانان توسط شهروندان حاضر در محل از خودرو بيرون آورده شد، افزود: آتش نشانان براي جلوگيري از وقوع هرگونه حادثه و خطر احتمالي با عمليات ايمن سازي، سيستم برق خودرو را قطع كردند.

 



افزايش قاچاق كودكان هائيتي

صندوق كودكان سازمان ملل متحد «يونيسف» درباره قاچاق كودكان از هائيتي در پي زلزله ويرانگر هفته گذشته در اين كشور هشدار داد.
«كريستوفر دوبونو»، سخنگوي صندوق كودكان سازمان ملل متحد، در مصاحبه اي با رسانه هاي جهان يادآور شد: ما مي دانيم كه كودكان و نوزادان از مراكز درماني و مهدكودك موقت در «پورتو پرنس» پايتخت اين كشور ربوده مي شوند، اما نمي توانيم از وقوع اين مساله جلوگيري كنيم. وي خاطرنشان كرد: ما دولت «هائيتي» را نسبت به مفقود شدن كودكان آگاه كرديم و نيروهاي امنيتي حاضر در اين كشور زلزله زده هم اكنون در حال بررسي اين مساله هستند. اين موضوع مشخص است كه در هر كشوري پس از وقوع حادثه اي اين چنيني، كودكان ربوده شده و به كشورهاي ديگري قاچاق مي شوند. وي افزود: اكثر اين كودكان به خانواده هايي سپرده مي شوند كه فرزندي ندارند و يا اينكه در اختيار گروه ها و باندهاي فساد و غيراخلاقي قرار مي گيرند. گفتني است اين هشدار يونيسف در پي ناپديد شدن 15 كودك از بيمارستان ها در هائيتي مطرح شده است. در حالي كه مشخص نيست چه كسي و يا گروهي اين فعاليت ها را انجام مي دهد. ژان لوك گراند، مشاور سازمان ملل متحد در اين رابطه گفت: بردگي كودكان و قاچاق آنها در هائيتي يك مشكل رايج است و مي تواند به سادگي به يك مساله جدي طي هفته ها و ماه هاي آتي تبديل شود.

 



نقاشي با تخم مرغ هاي رنگي

يك هنرمند اوكرايني با استفاده از 15 هزار عدد تخم مرغ رنگي تابلوي زيبايي از حضرت مريم ترسيم كرد.
اين تابلو در كليسايي در شهر «كي يف» مركز اوكراين نصب شده. در اين تابلو هنرمند اوكرايني با رنگ آميزي تخم مرغ ها و كنار هم قرار دادن آنها توانسته است اثري ماندگار تهيه كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14