(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 بهمن 1388- شماره 19570
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مصباح يزدي: دانشگاه هاي ما به انحرافاتي كه با اهداف انقلاب سازگار نيست مبتلا است
با تصميم نمايندگان بودجه 89 با اولويت در مجلس بررسي مي شود
خارج از دستور
تاكيد البرادعي بر كارشكني آمريكا عليه برنامه هسته اي ايران
قائم مقام وزير اطلاعات : طومار پرونده هاي جنگ نرم در ايران بزودي بسته خواهد شد
در مناظره راديويي رسايي: تاكيد بر مواضع گذشته مصداق دو پهلو حرف زدن است
جوابيه بلنديان و توضيح كيهان
حسين كروبي: موسوي هم مثل كروبي فكر مي كند
توديع و معارفه روساي سابق و جديد ايرنا برگزار شد



آيت الله مصباح يزدي: دانشگاه هاي ما به انحرافاتي كه با اهداف انقلاب سازگار نيست مبتلا است

ما بايد دلمان براي خودمان بسوزد كه آيا افتخار حفظ انقلاب را خواهيم داشت يا مردود مي شويم، چون اين انقلاب تا زمان ظهور امام عصر (عج) باقي خواهد ماند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي ظهر دوشنبه در ديدار جمعي از اساتيد بسيجي و اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي سراسر كشور با اشاره به اهانت اخير آشوبگران به امام حسين(ع) اظهارداشت: شرايط پيش آمده پس از انتخابات شوك جدي تري به جامعه وارد كرد.
وي با بيان اينكه اهانت به مقدس ترين مقدسات اسلامي نشانه سقوط فرهنگي جامعه است، افزود: من به ياد ندارم تاكنون، حتي زمان رژيم پهلوي كسي اين چنين به امام حسين(ع) جسارت كرده باشد اما در جمهوري اسلامي كار به اينجا كشيده است البته اين ظاهر قضيه است و باطن آن از اين خراب تر است.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) از وضعيت كنوني دانشگاه ها و رواج فساد و انحراف بين دانشجويان ابراز نگراني كرد و گفت: ببينيد امروز دانشگاه ها به چه انحرافاتي مبتلا هستند، چيزي كه هيچ تناسبي با اهداف انقلاب و جمهوري اسلامي ندارد.
وي ادامه داد: اگر كسي بگويد ما در اين عرصه تنزل كرديم سخن بي جايي نگفته است، البته نبايد پيشرفت هاي علمي حاصل شده را از نظر دور داشت اما حاصل جمع اينها معلوم نيست مثبت باشد.
آيت الله مصباح يزدي اظهار كرد: اين شوك به ما فهماند كه در اين زمينه كمبودهاي جدي داريم، كسي كه قبل از انقلاب مدافع اسلام و اوايل انقلاب از سخنرانان و نويسندگان مدافع انقلاب بود و جلساتي در مورد شرح نهج البلاغه مي گذاشت و گاهي ژست عارفانه و قطبي به خود مي گرفت، امروز در اصل وحي، عصمت پيامبر و ائمه(ع) تشكيك مي كند، آيا اين پسرفت فرهنگي نيست؟
وي ادامه داد: با همه اين مختصات، رئيس جمهور وقت در مجلسي مي گويد وجود اين شخص از افتخارات كشور ماست آيا اين پيشرفت فرهنگي است، استاد دانشگاهي كه اهانت كرد و قاضي حكم ارتداد و اعدام او را صادر كرد، اين به معناي پيشرفت فرهنگي است.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: دنيا روز به روز در سقوط فرهنگي چهار نعل مي تازد و اين رسانه ها و ماهواره ها و... در اختيار همه قرارگرفته است.
وي ماهواره و رسانه هاي ديجيتالي را علل سرعت سقوط فرهنگي جوامع دانست و گفت: اين ابزارهاي الكترونيكي قبل از انقلاب وجود نداشت اما امروز يك نوجوان در جيب خود يك تلفن همراه دارد و در آن انواع انحرافات و موسيقي هاي مبتذل را گوش كرده و مي بيند.
آيت الله مصباح يزدي در عين حال ابراز داشت: در مقابل اين پيشرفت هاي علمي بايد عوامل ايجابي را تقويت كنيم و گرنه هزاران فيلتر را هم بگذاريم، فايده ندارد و به راحتي شكسته مي شود.
وي با اشاره به نظررهبر معظم انقلاب در مورد وزير ارشاد دولت اصلاحات ابراز كرد: رهبر معظم انقلاب در جلسه افطاري كه بااعضاي شوراي انقلاب فرهنگي داشت صريحا بيان كردند كه برخي فعاليت هاي اين وزير نه تنها اسلامي نيست بلكه صددرصد ضد اسلامي است و حتي وقتي حرف استعفاي اين وزير مطرح شد، رئيس جمهور وقت گفت اگر وي استعفا دهد، من هم استعفا مي دهم.
آيت الله مصباح يزدي بااشاره به عوامل فساد برانگيز مانند ترويج فرهنگي فساد و مسامحه در برابر آن گفت: اين عوامل حاكي از اين است كه از ابتدا برنامه ريزي خارجي پشت اين حركت ها بوده است.
وي تصريح كرد: واقعيت اين است كه جمهوري اسلامي ما از كمبود فرهنگ اسلامي رنج مي برد، اگر گفتيد اين كار مطلوب است و بايد باشد تا جوانان لذت ببرند و آن آزادي مندرج در حقوق بشر خوانديد و ما گفتيم نه، به اين دليل بود كه معتقد هستيم فكر در جمهوري اسلامي بايد جهت دار باشد.

 



با تصميم نمايندگان بودجه 89 با اولويت در مجلس بررسي مي شود

براساس تصميم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، لايحه بودجه 89 با اولويت در دستور كار قرارمي گيرد.
اين تصميم نمايندگان در نشست غيرعلني صبح ديروز مجلس اتخاذ شد و براساس آن مقرر گرديد لايحه بودجه 89 مقدم بر لايحه برنامه پنجم توسعه در دستور كار بررسي مجلس قرار گيرد.
ابوترابي فرد نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي نيز در ابتداي جلسه علني ديروز با اعلام تصميم فوق گفت: دو لايحه بودجه 89 و برنامه پنجم توسعه تقريباً با فاصله يك هفته به مجلس تقديم شد.
وي افزود: نمايندگان به دليل اهميت دو لايحه و محدوديت زماني تا پايان سال 88 ناچار بودند يكي از دو لايحه را مقدم بدارند و در دستور كار مجلس قرار دهند و سپس لايحه دوم را در دستور كار داشته باشند.
نايب رئيس مجلس گفت: نمايندگان با گفتگو و مباحثاتي كه داشتند بطور قاطع تصميم گرفتند اولاً به دليل ضرورت تصويب لايحه بودجه 89 تا پايان سال جاري براي در دست داشتن نقشه راه اداره كشور از آغاز سال 89 و ثانياً به دليل اهميت ويژه برنامه پنجم توسعه جهت ادامه نقشه راه، راه اداره كشور در حوزه هاي فرهنگي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي طي پنج سال آينده لايحه بودجه را در ماههاي پاياني سال 88 در دستور كار داشته باشند. و بلافاصله بعد از اتمام بررسي لايحه بودجه 89 لايحه كليدي و مهم برنامه پنجم توسعه كشور را در دستور كار مجلس قرار بدهند.
ابوترابري فرد در عين حال تصريح كرد كه نمايندگان با لحاظ دقيق سياست هاي كلي دولت در برنامه پنجم به بررسي لايحه بودجه 89 خواهند پرداخت.
پاسخ وزير صنايع
نمايندگان را قانع كرد
پاسخ وزير صنايع و معادن به سؤال چند تن از نمايندگان كه مدعي ادامه تصدي گري مديران دولتي بر واحدهاي واگذاري شده بودند، اكثريت مجلس را قانع كرد.
در بخشي از جلسه علني ديروز، قاضي پور، اكبري، فولادگر و يوسف نژاد نمايندگان اروميه، قائمشهر، اصفهان و ساري از محرابيان درباره ادامه تصدي گري مديران دولتي بر واحدهاي واگذار شده به بخش خصوصي سؤال مشتركي پرسيدند.
وزير صنايع و معادن در پاسخ گفت: تاكنون تمام اختيار شركتهاي واگذار شده و يا شركت هايي كه موفق به واگذاري آنها نشديم در اختيار سازمان خصوصي سازي براي واگذاري قرار داده شده لذا در اين بخش وزارت صنايع معادن كار خود را بطور نسبي انجام داده است.
وي با اشاره به اصل 44 قانون اساسي گفت: ما در وزارت صنايع و معادن پنج شركت صدر اصل 44 داريم كه از مجموع اين پنج شركت تا امروز سهام قانوني چهار شركت واگذار شده يعني 80درصد سهام آن ها واگذار شده است. پنجمين شركت، شركت ذوب آهن اصفهان است كه مراحل پذيرش اين شركت در بورس به طور كامل انجام شده و فرصت قانوني براي واگذاري آن نيز كاملاً وجود دارد.
در ادامه پس از توضيحات وزير صنايع، نمايندگان سؤال كننده به بيان مطالبي پرداختند و در نهايت پاسخ هاي وزير به راي تمامي نمايندگان گذاشته شد كه اكثريت آنها توضيحات محرابيان راقانع كننده تشخيص دادند.
مسئولان امنيتي بايد با عوامل فتنه قاطعانه برخورد كنند
نماينده مردم خوي در مجلس گفت: مسئولان امنيتي بايد با عوامل فتنه قاطعانه برخورد كنند.
مويد حسيني صدر در نطق ميان دستورش با اشاره به ترور دادستان خوي گفت: موضوع ترور دادستان خوي مسئله اي ملي است. در مراسم تشييع پيكر اين شهيد حدود 40 هزار نفر شركت كردند كه اين حضور مردم بي سابقه بود.
وي افزود: عشق مردم به شهيد قلي زاده به خاطر درستكاري، تدين و قاطعيت وي بود لذا با توجه به اينكه 5 روز از شهادت اين شهيد دادستان خوي مي گذرد اما داغ مردم هنوز تازه است.
نماينده مردم خوي در مجلس در ادامه تصريح كرد: مردم اين خطه با حضوري عظيم در مراسم تشييع پيكر اين شهيد، درايت و آگاهي خود را بار ديگر به نمايش گذاشتند.
حسيني ادامه داد: سؤال اينجاست چرا از دادستان خوي كه پيش از اين نيز مورد تهديد واقع شده بود حفاظت كاملي به عمل نيامد و چرا براي ايشان محافظ غيرمحسوس در نظر گرفته نشد تا اين حادثه رخ ندهد؟
وي خاطرنشان كرد: از مسئولان مي خواهم قاتلان خبيث اين شهيد را به اشد مجازات برسانند تا درس عبرتي براي دشمنان سياه دل باشد.
نماينده مردم خوي در مجلس تصريح كرد: امروز كشورمان به امنيت و آرامش نياز دارد لذا از مسئولان امنيتي مي خواهم كه عوامل فتنه و استكبار جهاني را با برخورد قاطعي تنبيه و مجازات كرده تا اختلاف در سلايق سياسي بهانه اي براي ناامني كشور نشود.
مسئولان بايد در مورد رابطه با انگليس تجديدنظر كنند
نماينده مردم زاهدان در مجلس گفت: از مسئولان نظام مي خواهم كه در رابطه با سياست خارجي در مورد انگلستان و كشورهاي غربي كه موضع خصمانه آنها بر كسي پوشيده نيست، تجديدنظر كرده و از وادادگي پرهيز كنند.
به گزارش فارس، حسينعلي شهرياري در نطقش با اشاره به فرا رسيدن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: از امت اسلامي مي خواهم كه با حضوري يكپارچه در راهپيمايي 22بهمن و البته با شعارهاي هميشگي با وحدت و يكپارچگي بار ديگر دشمنان انقلاب و نظام را نااميد كنند.
وي افزود: از مسئولان نيز مي خواهم كه در رابطه با سياست خارجي در مورد انگلستان و كشورهاي غربي كه موضع خصمانه آنها بر كسي پوشيده نيست، تجديدنظر كرده و از وادادگي پرهيز كنند.

 



خارج از دستور

كاهش سطح روابط با انگليس قطعي است
نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: كاهش سطح روابط ايران با انگليس خصوصا در مسائل اقتصاد و فرهنگ قطعي است.
اسماعيل كوثري در گفت وگو با ايرنا افزود: در بحث ديپلماسي نيز قرار است با بررسي مجدد سطح روابط در اين حوزه نيز مشخص شود.
از سوي ديگر زهره الهيان عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به نقش انگليس در فتنه پردازي هاي بعد از انتخابات گفت: شواهد موجود نشان مي دهد قبل از انتخابات تعداد زيادي از افراد و سرحلقه هاي فتنه از تهران به لندن سفر كرده و در ايام قبل از عاشورا نيز همين اتفاق افتاد.
وي افزود: كارمندان محلي سفارت انگليس هم در جمع آشوب گران در خيابان ها حاضر بودند و در وقايع بعد از انتخابات مبالغي در قالب پوند به تشكل هاي موجود در ايران دادند تا در كشور ايجاد اغتشاش كنند.
الهيان نقش بي بي سي را در حوادث اخير واضح و مبرهن دانست و اظهار داشت؛ اين شبكه برنامه خود را از 5، 6 ساعت به 24 ساعت در شبانه روز افزايش داد و راه اندازي بي بي سي فارسي قبل از انتخابات نمونه ديگري است براي اينكه اين رسانه از طريق اين ابزار هدايتگري در جهت هدايت آشوب ها و اغتشاشات اخير داشته باشند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: سفارت انگليس تا ساعت خاصي مانند ساير سفارتخانه ها در حال فعاليت است ولي در ايام بعداز انتخابات و در روزهايي كه اغتشاشگران به خيابان ها مي آمدند به صورت 24 ساعت فعاليت هاي آنها مشهود بود كه اين نمونه ها نشان دهنده دخالت فاحش سفارت انگليس در آشوب هاي پس از انتخابات است.
محتشمي پور بركنار مي شود
پس از آنكه بيش از 140 نماينده مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي خواستار عزل محتشمي پور از رياست كميته دفاع از مردم فلسطين شدند و پس از رايزني هاي صورت گرفته در اين زمينه احتمال بركناري وي از اين سمت قوت گرفته كه در روزهاي آينده به صورت رسمي اعلام خواهد شد.
گفتني است نمايندگان مذكور چندي پيش طي نامه اي به علي لاريجاني از وي خواستند تا به دليل عملكرد محتشمي پور در كميته موسوم به صيانت از آراء در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري كه عامل اصلي طرح ادعاي تقلب در انتخابات بود و نيز مواضع نادرست محتشمي پور، او را از سمت مسئول دبيرخانه كميته حمايت از مردم فلسطين عزل كند.
شنيده ها حاكي است احتمالا حسين شيخ الاسلام مشاور فعلي لاريجاني جايگزين محتشمي پور مي شود.

 



تاكيد البرادعي بر كارشكني آمريكا عليه برنامه هسته اي ايران

البرادعي كارشكني آمريكا عليه برنامه هسته اي ايران را تاييد كرد.
محمد البرادعي مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفت وگو با يك مجله آمريكايي تاكيد كرد: زماني كه ما اعلام كرديم ايران برنامه هسته اي در حال پيشرفت ندارد، آمريكا ما را بي اعتبار خواند. وي در گفت وگو با مجله «فارين پاليسي» تاكيد كرد: مقامات دولت بوش گزارش ما را فاقد اعتبار خواندند در حالي كه در سال 2007 طبق برآورد سازمان اطلاعات آمريكا مشخص شد كه گزارشات ما درست بوده است.
مدير كل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي در ابتداي مصاحبه خود و در پاسخ به اين سوال كه آيا در دوران رياست خود كشور يا دولتي وجود داشته است كه بزرگترين چالش را براي وي به وجود آورده باشد، تصريح كرد رويارويي و مواجهه با دولت بوش چندان ساده نبوده است.
البرادعي تاكيد كرد: زماني كه ما در سال 2005 اعلام كرديم كه مدرك مستندي مبني بر برنامه در حال پيشرفت هسته اي ايران در دست نداريم، اشتباه نكرده بوديم، گرچه هيچ كس پس از تمامي آن بدگويي ها از ما عذرخواهي نكرد.
وي به موارد مشابه د رعراق نيز اشاره كرد و گفت: در آن زمان «ديك چني» معاون جرج بوش قبل از آغاز جنگ عراق در سال 2003 اعلام كرد كه من اشتباه مي كنم (درخصوص آنكه عراق سلاح هاي شيميايي ندارد) اما پس از جنگ، وي اعلام كرد كه اشتباه كرده است و نتيجه سخنان اشتباه وي بسيار وحشتناك بود.

 



قائم مقام وزير اطلاعات : طومار پرونده هاي جنگ نرم در ايران بزودي بسته خواهد شد

قائم مقام وزير اطلاعات گفت: طومار پرونده هاي جنگ نرم در ايران كه از سوي دشمن باز شده بود بزودي بسته خواهد شد.
اين مقام وزارت اطلاعات ديروز در همايش استراتژي رسانه هاي داخلي مقابل جنگ نرم كه در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، با تاكيد بر اين كه مهم ترين هدف جنگ نرم، سقوط حاكميت ملي و نشاندن حاكميت وابسته است، افزود: اما به لطف خداوند تلاش و مقابله با حربه هاي دشمن براي ايجاد جنگ نرم در كشور به نتيجه رسيده و طومار اين نوع جنگ در ايران بسته خواهد شد.
وي افزود: در حال حاضر دشمن با ايجاد فضاي مجازي و صرف بودجه هاي سنگين به دنبال پيروزي در جنگ نرم است، اما طي روزهاي آتي خبرهاي مسرت بخشي از پيروزي ايران در اين جنگ نرم اعلام خواهيم كرد.
قائم مقام وزير اطلاعات از تهاجم فرهنگي و ايجاد فضاي اقتصادي و اخلاقي در بين مديران و جامعه به عنوان دو مولفه براي ايجاد جنگ نرم نام برد و اذعان داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي تهاجم فرهنگي شبيخون و ناتو فرهنگي و همچنين فساد اقتصادي به عنوان دو ريشه ايجاد جنگ نرم ياد كرده و خواستار مقابله با آن شده اند.
وي با اشاره به وقوع حوادث اخير تصريح كرد: پايه هاي اين حوادث از قبل برنامه ريزي شده و دشمن پيشاپيش در صدد نفوذ در طيف هاي مختلف برآمد.
وي گفت: ممكن است عده اي طبق تحليل هاي خود معتقد باشند كه جنگ نرم در ايران عملي نخواهد بود، اما دشمنان ما براساس اطلاعات، ارزيابي ها و تحليل هايشان براي كشور ما، طراحي و تصميم گيري مي كنند و كاري به تحليل هاي داخلي ما ندارند.
اين مقام مسئول اذعان داشت: در جنگ نرم دشمن سعي مي كند تا بتواند در بين كادرهاي حاكميت نفوذ كرده و منابعي را براي خود جذب كند و سپس با هدف قرار دادن جامعه در متن آن ايجاد موج كرده و از سوي منابع حاكميتي خود بر آن غلبه مي كند.
وي در پايان گفت: عده اي در آمريكا و انگليس با هدايت هاي خود خواسته اند در داخل يك اقليت را در نقش اكثريت به نمايش درآورند و آن فرصت انتخابات بود كه مردم در آستانه تحريك و تاثيرپذيري بودند. در اين شرايط بهترين حرف آنان براي انجام اين كار شايعه «تقلب در انتخابات» بود.

 



در مناظره راديويي رسايي: تاكيد بر مواضع گذشته مصداق دو پهلو حرف زدن است

حميد رسايي، رسول منتجب نيا، محمد هاشمي و حجت الاسلام شجوني در مناظره اي راديويي درباره مواضع دوپهلوي برخي شخصيت هاي مطرح سياسي اظهارنظر كردند.
حميد رسايي با اشاره به سخنان اخير رئيس مجمع تشخيص مصلحت مبني بر اين كه «رهبرمعظم انقلاب اصلح ترين فرد براي حل مشكل كشور هستند. و من هنوز به پيشنهاداتم در نمازجمعه معتقدم» گفت: اين سخنان آقاي هاشمي دوپهلو حرف زدن است، اگر ايشان رهبري را اصلح ترين فرد مي دانند پس نبايد همچنان به پيشنهادات نمازجمعه خود تكيه داشته باشند.
در اين مناظره كه ديروز از برنامه زنده «بدون خط خوردگي» شبكه راديويي گفت وگو پخش مي شد رسول منتجب نيا با تاكيد بر اينكه گروه ها و احزاب سياسي بايد مرزها و مواضع خود را مشخص كنند گفت: در شرايط فعلي جز برخي احزاب و گروه ها، نه تريبون در اختيار بقيه است و نه امكاني براي شفاف سازي و ارائه نظرات و برنامه خودشان دارند. تريبون هايي كه وجود داشته از آنها گرفته شده و امكان شفاف سازي و صحبت با مردم از بسياري احزاب و گروه ها از جمله حزبي كه بنده عضو آن هستم، كاملاً سلب شده و امكاني وجود ندارد كه ما حتي بتوانيم با مردم صحبت و مواضع خود را بيان كنيم.
رسايي در ادامه اين گفت وگو خطاب به منتجب نيا گفت: آقاي منتجب نيا گفتند كه لازمه اين شفاف سازي در اختيار داشتن تريبون است، طبيعي است كه تريبون احتياج است تا بتوانند اعلام اين برائت و شفاف سازي را كنند، اما سوال من اين است كه آنچه كه شاهد هستيم، مانند حادثه روز عاشورا با اين درجه از قبح كه براي هيچ كس قابل تحمل نبود باعث شد كه آقاي كروبي بيانيه اي داده و در آن بيانيه اعلام برائت خود را از اتفاقات روز عاشورا اعلام نكردند و وقتي ديده مي شود، همان حرف ها در روزنامه اعتمادملي زده مي شود، طبيعي است كه نظام اين نكته را تحمل نمي كند.
رسايي درباره آن بخش از سخنان منتجب نيا كه حل بحران كنوني كشور توسط عقلا بايد صورت بگيرد گفت: آقاي منتجب نيا مي گويد كه بايد راه حل را بسپريم به عقلا نه به افراط گران. من هم اين حرف شما را قبول دارم. مي پرسم شما عاقل تر از جايگاه رهبري و جايگاه قانون اساسي سراغ داريد؟ اگر ما راهكار رهبري را قبول داريم، چرا باز بايد بگوييم كه رهبري را صالح ترين فرد براي حل مناقشه مي دانيم، اما باز بگوييم هنوز هم خطبه هاي نماز جمعه تنها راه حل موجود است. اين يك تناقض است.
شفاف سازي
محمد هاشمي هم در اين گفت وگو در پاسخ به اين سأال كه به نظر شما وظيفه اشخاص و گروه هاي سياسي براي شفاف سازي شرايط امروز كشور چيست؟ گفت: اين سأال را بايد از گروه هاي سياسي بپرسيد. بنده وكيل و وصي گروه هاي سياسي نيستم؛ اما بحث شفاف سازي بحثي است كه از مقوله اجتماعي و حقوق اجتماعي اين بحث يك جاده يكطرفه نيست بلكه يك جاده دو طرفه است. به نظر من دولت بايد شفاف سازي كند و مواضع خود را روشن كند و خصوصاً به مردم پاسخگو باشد. در نظام مردم سالاري نمي توان مردم را خس و خاشاك ناميد و سپس از آنها توقعاتي داشته باشيم بالاخره اين يك جاده دوطرفه است.
رسايي نماينده مردم تهران در ادامه گفت: آقاي هاشمي فرمودند جاده بايد دو طرفه باشد بنده عرض مي كنم اين جاده بايد صد طرفه باشد. هر كسي در هر سويي بايد شفاف باشد، ما تنها دو طرف نداريم؛ دولت، مجلس، گروه هاي سياسي نيز بايد شفاف باشند. عدم شفاف سخن گفتن ما باعث استفاده دشمن مي شود. آقاي هاشمي اشاره كردند دولت وقتي مي گويد خس و خاشاك، صدا و سيما آن هنگام اين موضوع را پخش كرد كه آقاي رئيس جمهور در سخنراني خود 01 بار گفتند من رئيس جمهور 04 ميليون هستم، كساني كه مسجد آتش مي زنند خس و خاشاك هستند. مگر ما شك داريم؟ هر كسي كه مسجد و خيابان و اموال مردم آتش مي زند خس و خاشاك است. اين را هم ايشان آن زمان گفتند و صدا و سيما هم پخش كرد. بعد مشخص شد صحبت هاي ايشان دست كاري شده بود.
خواص بيدار شوند
حجت الاسلام والمسلمين شجوني هم در اين برنامه تصريح كرد: مقام معظم رهبري مصداق واقعي بصيرت است، قانون هم به ايشان همه نوع اختيار داده، كساني كه براي انتخابات رياست جمهوري نام نويسي كردند، گفتند ما هم شوراي نگهبان، قانون اساسي و ولايت فقيه را قبول داريم. اكنون كه ساكت شدند، يا دو پهلو حرف مي زنند يا به موقع حرف نمي زنند. اين افراد آتش فتنه را روشن تر نگاه داشته و آن را فروزان تر كرده اند. اينها خواصي هستند كه بصيرت ندارند. ما اكنون عوامي داريم كه بصيرتشان از خواص بيشتر است. چرا گير كرده اند؟ يا خودپسندي است، يا خود زيادبيني است، يا حسد است. قبلاً صحبت انتخابات بود، اكنون صحبت اين است كه امام زمان دروغ است، صحبت اين است كه عاشورا خرافات است، صحبت اين است كه عكس امام را بايد پاره كرد. به نظر من خواص بايد بيدار شوند، يا حرف نزنند اگر حرف مي زنند شفاف سخن بگويند، قانوني حرف بزنند. اگر استخوان لاي زخم بگذارند خيانت كرده اند.

 



جوابيه بلنديان و توضيح كيهان

در پي افشاگري روزنامه كيهان از پروژه «حسين بشيريه» در وزارت كشور دوره اصلاحات براي نظريه پردازي «ترورهاي سياه» تحت پوشش و عنوان «گذار به دموكراسي»، غلامحسين بلنديان (معاون پشتيباني وزارت كشور در سال 1382) جوابيه اي را ارسال كرده است كه آن را به همراه توضيحات كيهان مي خوانيم:
جناب حاج حسين آقاي شريعتمداري
مدير مسئول محترم روزنامه كيهان
با سلام و تحيت
پيرو مذاكره تلفني در خصوص مطلب مندرج در صفحه 14 مورخ 6/11/88 روزنامه كيهان همانطوري كه جنابعالي كاملا مطلعيد اينجانب سالهاي طولاني مسئوليت معاونت تخصصي در وزارت كشور را داشتم و خدمت اينجانب در وزارت كشور در دوره اصلاحات در معاونت پشتيباني و اداري و مالي بود كه وظيفه اين معاونت بررسي تأمين اعتبار براي هرگونه پروژه و برنامه اي است كه توسط معاونتها و واحدهاي تخصصي مستقل ارائه مي گردد و همچنين تطبيق هرگونه پرداخت با قوانين و مقررات است و اصولا معاونت هاي پشتيباني در ماهيت موضوعات در دستگاهها ورود پيدا نمي كنند.
مضافاً پروژه اي كه اعلام گرديده تحت عنوان گذر به دموكراسي در سال 82 در وزارت كشور به امضاء اينجانب رسيده است. چون براي بنده مسبوق به سابقه نبود از طريق وزارت كشور پيگيري شد لكن با پيگيريهاي بعمل آمده اداره كل امور مالي و ذيحسابي وزارت كشور آن را كاملا تكذيب مي نمايد.
اما آنچه از نظر بنده بسيار مهم است پيشگيري از توسعه شايعه و تهمت و افترا در فضاي كشور و حفظ آبروي مؤمن است، بويژه خدمتگزاران انقلاب و مردم و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و سد كردن راه سوء استفاده دشمنان و معاندين و ضدانقلاب است كه هميشه مورد توجه مسئولان عالي كشور و در رأس همه مقام معظم رهبري بوده است، كه اميد است با تدبير جنابعالي اين مهم محقق گردد.
غلامحسين بلنديان
توضيحات كيهان:
1- «روزنامه كيهان» در گزارش خبري ديروز خود به موارد مذكور تفصيلا پاسخ داده است و از تكرار آن خودداري مي كند. قرارداد مذكور نيز به همراه اسناد مرتبط با آن موجود است. در اين قرارداد 25 ميليوني، وزارت كشور دوره اصلاحات موظف شد كه به «تأمين منابع اطلاعاتي» مورد تقاضاي بشيريه اقدام كند و نيز «امكان استفاده از اسناد و كتابخانه» خود را براي اين جاسوس تابلودارCIA فراهم سازد.
2- آقاي بلنديان در جوابيه خود نوشته كه اداره كل امور مالي و ذيحسابي وزارت كشور وجود اين قرارداد را «كاملا» تكذيب مي نمايد! اولا، وزارت كشور به هيچ وجه وجود چنين قراردادي را تكذيب نكرده، چون اين قرارداد موجود است. ثانياً، آقاي بلنديان نيز در حال حاضر مسئوليتي در وزارت كشور ندارد كه از جانب آن وزارتخانه به تائيد يا تكذيب ماجرا بپردازد. ثالثاً، فارغ از وجود اسناد اين قرارداد نزد كيهان، «حسين بشيريه» نيز در تكذيبيه خود انعقاد آن را تائيد نموده است و البته چنانكه در مقدمه كتاب «موانع توسعه سياسي در ايران» اشاره كرده، پروژه هاي متنوع ديگري را نيز براي وزارت كشور در آن ساليان به انجام رسانده است. اكنون محرز است كه اين عامل تابلودار سيا اصلي ترين نظريه پرداز «ميز توسعه سياسي وزارت كشور» بود و «دفتر مطالعات سياسي» آن وزارتخانه نيز پاتوق اصلي پياده نظام هاي كودتاي مخملي به شمار مي رفت.
3- سخن آقاي بلنديان در اين جوابيه مبني بر «حفظ آبروي مؤمن و پيشگيري از توسعه شايعه و افترا» و نيز «سد كردن راه سوءاستفاده دشمنان و معاندين و ضدانقلاب» سخن حقي است. اما اولا، متأسفانه ايشان در پاسخ به يك پژوهش مستند و مستدل، باب اهانت و افترا به نويسنده كيهان را گشود. ثانياً، آنچه «موجب سوءاستفاده معاندين و ضد انقلاب است» سكوت و انفعال در برابر طرح ها و پروژه هاي پيچيده دشمن براي براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي است نه افشاي ماهيت پليد آنان.
4- افشاي ماهيت سياه اصلاح طلبان سكولار در پي حوادث اخير در ايران اسلامي سبب گشت برخي از مسئولان سابق دولت اصلاحات از همكاران سابق خود تبري بجويند و اتفاقاً، «كيهان» اين برائت جويي را به فال نيك مي گيرد.
و بالاخره ما نيز آقاي بلنديان را فردي خوش سابقه و برون از جنس مدعيان اصلاحات مي دانيم و در گزارشات كيهان نيز هيچ اقدام ناپسندي به ايشان نسبت داده نشده و تنها سوءاستفاده تيم غرب گرا از حسن ظن آقاي بلنديان مورد اشاره قرار گرفته بود.

 



حسين كروبي: موسوي هم مثل كروبي فكر مي كند

سرويس سياسي-
حسين كروبي گفت صحبت هاي اخير پدرم همان صحبت هاي موسوي است كه در بيانيه هفدهم خود به آن اشاره كرده بود.
حسين كروبي، فرزند مهدي كروبي در گفت وگو با تلويزيون بي بي سي فارسي تاكيد كرد كه پدرش مشروعيت محمود احمدي نژاد را به رسميت مي شناسد.
وي افزود: ظهر دوشنبه كه با حاج آقا صحبت كردم ايشان گفتند من هنوز روي حرف هاي خودم محكم ايستاده ام و معتقد هستم اشكالات جدي به انتخابات وارد است و در انتخابات تقلب هاي زيادي شده است، ولي چون رهبري تنفيذ كردند به خاطر همين من ايشان را رئيس دولت مي شناسم.
مجري اين شبكه در ادامه پرسيد چرا آقاي كروبي اكنون به تنفيذ اشاره كرده و به اين بهانه نتايج انتخابات را به رسميت شناخت در حالي كه تنفيذ مدت ها قبل انجام شده است؟
حسين كروبي پاسخ داد: پدرم منتظر بود حاكميت پس از هشت ماه اعتراضات عمومي، به خواسته معترضين تن دهد، اما امتناع نظام باعث شد كه ايشان يك راه برون رفت از شرايط كنوني ايجاد كند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه فكر نمي كنيد اين اقدام به معناي عقب نشيني كروبي محسوب مي شود، اذعان كرد: نه، صحبت هاي اخير كروبي همان نظر موسوي است كه در بيانيه هفدهم خود به همين قضيه اشاره كرده بود. لذا اين مسئله را عقب نشيني نمي شود ناميد. اين شايد يك ابتكار براي برون رفت از شرايط كنوني باشد و شايد اين كار باعث شود مجلس، نظارت جديش را روي دولت انجام دهد و از آنها بازخواست كند.
مجري شبكه بي بي سي در ادامه سؤال كرد اين به معناي آن است كه كروبي، احمدي نژاد را به دليل نظر رهبري ايران قبول دارد نه به دليل انتخابات؟ كه كروبي در پاسخ گفت: كاملا درست است، فقط به خاطر تنفيذ رهبري است.
اين در حالي است كه ناظران در ايران جست وجوي راهي براي گريز از مهلكه را تنها راه پيش روي فتنه گران مي دانند.
خبرگزاري فرانسه هم در همين رابطه در گزارشي به قلم فرهاد پولادي نوشت: مهدي كروبي رهبر مخالف دولت در ايران كه در گذشته از پذيرفتن انتخاب دوباره محمود احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهور ايران خودداري مي كرد در يك تغيير موضع عمده اعلام كرد اكنون او را به عنوان رئيس جمهور ايران به رسميت مي شناسد. به اين ترتيب وي نخستين رهبر مخالفان دولت در ايران به شمار مي رود كه با صراحت پيروزي احمدي نژاد را در انتخابات مي پذيرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كروبي يكم ماه ژوئيه در واكنش به تاييد نتايج انتخابات رياست جمهوري از سوي شوراي نگهبان، پيروزي احمدي نژاد را نامشروع ناميد؛ وي در آستانه مراسم تحليف احمدي نژاد اعلام كرد كه دولتي را كه از اين انتخابات روي كار آيد مشروع نمي دانم و در مراسم تحليف احمدي نژاد هم شركت نخواهم كرد.
محمدصالح صدقيان تحليلگر مسائل سياسي نيز در همين رابطه و در مصاحبه با فرانس پرس تصريح كرد: اين روند نوعي حركت در جهت آشتي است و اين همان چيزي است كه اصلاح طلبان خواستار آن هستند.
خبرگزاري رويترز هم در گزارشي به قلم رضا درخشي اعلام كرد: اين اولين باري است كه چنين اقدامي به كروبي كه از زمان انتخابات همچنان به ابراز مخالفت خود ادامه مي دهد، نسبت داده مي شود.
اين خبرگزاري از قول يك ديپلمات ارشد غربي نوشت: كروبي كه از منتقدان سرسخت رئيس جمهور است از طريق نقل سخنانش توسط پسرش حسين، در حال فرستادن يك پيام است اما مشخص نيست كه اين امر احتمالا به كجا ختم خواهد شد. اين ديپلمات مستقر در تهران افزود: اين سخنان در حكم تغييري در لحن به حساب مي آيد و خيلي جالب است.
نيويورك تايمز هم نوشت: سران مخالف دولت در ايران از خواسته خود كه برگزاري مجدد انتخابات بوده است عقب نشيني كرده اند. به گزارش اين روزنامه آمريكايي، محمد خاتمي و مهدي كروبي ظاهرا ديگر خواستار برگزاري مجدد انتخابات نيستند، اين دو نفر گفته اند اگرچه هنوز معتقدند در انتخابات تقلب شده است اما احمدي نژاد را به عنوان رئيس دولت قبول دارند.
نيويورك تايمز اضافه كرد: مشخص نيست كه اين موضع گيري ها چه تاثيري بر هزاران نفري داشته باشد كه بعد از انتخابات در اعتراض به نتايج، به خيابان ها آمدند؛ همچنين اين موضع گيري ها ممكن است بيش از آنكه شفافيت زا باشد سردرگمي ايجاد كند.
روزنامه يواس ديلي نيز نوشت: تحليلگران سياسي اعلام كرده اند هنوز مشخص نيست كه تغيير موضع كروبي به صورت بنيادي و اساسي است و يا از روي فشار تن به تغيير موضع درباره احمدي نژاد داده است. روزنامه البيان امارات هم اعلام كرد: كروبي اگرچه همچنان بر تقلب در انتخابات معتقد است اما احمدي نژاد را رئيس دولت ايران مي داند.

 



توديع و معارفه روساي سابق و جديد ايرنا برگزار شد

آيين توديع و معارفه مديران عامل سابق و جديد خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) ديروز با حضور رئيس جمهور برگزار شد.
رئيس جمهور در اين مراسم خواستار فعال شدن همه ظرفيت هاي موجود در خبرگزاري ايرنا شد.
محمود احمدي نژاد خبر را از عوامل اساسي و كليدي در تنظيم روابط اجتماعي خواند و تاكيد كرد: خبر هر چه صريح تر، پايدارتر، مثبت و سازنده تر باشد روابط اجتماعي هم به همين نسبت انساني تر خواهد بود.
در اين مراسم همچنين محمدجعفر بهداد مديرعامل سابق ايرنا در سخناني كوتاه به تشريح فعاليت هاي انجام شده در دوره مسئوليت خود در خبرگزاري جمهوري اسلامي پرداخت.
علي اكبر جوانفكر مديرعامل جديد خبرگزاري جمهوري اسلامي نيز اظهار اميدواري كرد با برنامه ريزي دقيق بتواند اطلاع رساني اين خبرگزاري را در جهت نيل به اهداف جمهوري اسلامي ايران ارتقا دهد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در اين مراسم بر ضرورت شفاف سازي رسانه ها در راستاي رسالت مطبوعاتي شان تاكيد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14