(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 بهمن 1388- شماره 19575
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اطلاعيه دادسراي تهران درباره پرونده هاي آرش رحماني پور و محمد رضا علي زماني
رونمايي 5 پروژه مهم فضايي توسط رئيس جمهور
آيت الله يزدي : از روشنگري عقب نشيني نمي كنم
آيت الله ري شهري: اصلي ترين معيار در شرايط غبارآلود فتنه پيروي از رهبري است
سايه سار عترت -2 راه نيل به كوثر و رهائي از تكاثر
سخنگوي وزارت امور خارجه:
سعود ي ها به جاي متهم كردن ديگران سياست عملي خود در قبال يمن را اصلاح كنند
سرلشكر رشيد : اين آقايان هرگز يك دهم بي ثباتي و ناآرامي هاي اخير را تحمل نمي كردند
كوشنر: تنش آمريكا و چين تلاش ها را بر ضد ايران پيچيده مي كند
دكترصدر: وحدت راهگشاي همه مشكلات است
سروري : ترور دانشمند ايراني شبيه ترور عماد مغنيه است
گاردين: تجهيز خاورميانه به سامانه هاي نظامي عليه ايران اقدامي نسنجيده است
در واكنش به اخبار كذب العربيه سفير ايران در منامه :
بحرين اجازه بهره برداري از خاك خود عليه ايران را بارها رد كرده است
جذب بيش از 2 ميليارد دلار سرمايه گذاري مستقيم خارجي



اطلاعيه دادسراي تهران درباره پرونده هاي آرش رحماني پور و محمد رضا علي زماني

در پي اجراي حكم اعدام دو تن از متهمان به جرم محاربه كه از سوي دادگاه به اعدام محكوم شده بودند، دادسراي عمومي وانقلاب تهران، گزارشي از اتهامات محكومان ياد شده و مراحل رسيدگي به پرونده هاي آنان را به منظور تنوير افكار عمومي منتشر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: آرش رحماني پور فرزند داوود، در سال جاري به اتهام عضويت در گروهك ضد انقلابي انجمن پادشاهي دستگير شده بود. وي در بازجويي اوليه، عضويت در گروهكي ضد انقلابي موسوم به تندر و برنامه ريزي براي آتش زدن مراكز عمومي مانند امام زاده زيد در منطقه بازار تهران و امامزاده علي اكبر (ع) و هم چنين تهيه مواد منفجره را پذيرفته و اظهارداشت به علت شلوغي امامزاده و حضور نيروهاي بسيجي و انتظامي موفق به اجراي طرح بمب گذاري خود نشده بود.
وي هم چنين اقرار نمود كه به همراه يكي از دوستان خود به نام پيمان، خود را به انجمن پادشاهي معرفي نموده و ضمن عضويت در اين انجمن ، با اعضاي آن كه بعضاً داراي كد و نام رمز بوده اند، از طريق ايميل و چت در مورد ساخت مواد شيميايي و بمب ارتباط برقرار نموده است و برخي از مواد منفجره ساخت خود را نيز در بيابان هاي اطراف تهران، پارك جنگلي و جاده هاي شمال كشور آزمايش كرده بود.
آرش رحماني پور هم چنين اعتراف كرد كه با فردي ضد انقلاب به نام «فرود فولادوند» كه داراي شبكه ضد انقلابي در خارج از ايران است،ارتباط سازماني داشته است و به اين باور رسيده بود حكومت اسلامي بايد از بين برود و حكومت پادشاهي به جاي آن حاكم شود، به همين جهت مواد شيميايي براي ساخت بمب خريداري و بيش از يكصد كيلوگرم مواد منفجره در محل سكونت خود نگهداري مي كرد. تلاش براي انفجار بمب در حسينيه ارشاد و مسجد النبي منطقه نارمك تهران نيز از جمله اقدامات نامبرده مي باشد كه البته با هوشياري مامورين موفق به انجام آن نشد.
از ديگر اتهامات محكوم ياد شده اقدام تبليغي عليه نظام و دين بود و در همين رابطه، مقالات و متن سخنراني هاي فولادوند را بين بستگان و دوستان خود توزيع مي كرد.
متعاقبا در پي تكميل تحقيقات، دادسراي عمومي و انقلاب تهران براي متهم ياد شده به اتهام محاربه از طريق عضويت در گروهك تروريستي انجمن پادشاهي ايران و همكاري مؤثر با آن و نيز اجتماع و تباني براي ارتكاب جرايم عليه امنيت ، مستند به گزارش مامورين ، اقارير متهم و ساير دلايل موجود در پرونده ، كيفرخواست صادر نمود.
با ارجاع پرونده به يكي از شعب دادگاه انقلاب اسلامي تهران، جلسه محاكمه با حضور متهم و وكيل وي تشكيل و دادگاه مستنداً به مواد 186، 187، 190 و 610 قانون مجازات اسلامي حكم به اعدام متهم به اتهام محاربه صادر نمود كه با اعتراض وكيل محكوم عليه به رأي، پرونده به دادگاه تجديدنظر استان تهران ارجاع و مرجع ياد شده نيز حكم صادره را عينا تاييد كرد.
پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران در خصوص ديگر محكوم اعدامي نيز افزود: «محمدرضا علي زماني» ، فرزند اسماعيل، با نام مستعار برديا، در سالجاري به اتهام عضويت در گروهك ضد انقلابي انجمن پادشاهي دستگير شده بود. حسب اظهارات اوليه وي قبلاً از طريق غيرقانوني از مرز ايران خارج شده و به كردستان عراق رفته و درخواست پناهندگي سياسي كرده بود. وي در مدت اقامت در عراق با فرود فولادوند ارتباط برقرار و با رابط ضد انقلاب خود به نام جمشيد نيز آشنا مي شود.
نامبرده با ادعاي اين كه گروهكي ضد انقلابي به نام سيمرغ آريايي در ايران تشكيل داده، به جمشيد پيشنهاد بهره گيري از گروهك مذكور در راستاي مقابله با نظام را ارايه مي دهد. وي همچنين در مدت اقامت در عراق، با نيروهاي آمريكايي مستقر در سليمانيه نيز مرتبط شده و به اشغالگران آمريكايي پيشنهاد تشكيل يك شبكه ماهواره اي براي تبليغ عليه جمهوري اسلامي ايران را در صورت تأمين مالي از ناحيه آنان ارايه مي كند و نهايتا نيز در مصاحبه با شبكه هاي ماهواره اي ضدانقلاب به ترويج تفكرات ضد ديني و انحرافي خود پرداخته و آنها را نيز در يك لوح فشرده جمع آوري و تكثير نموده بود.
اين گزارش افزود: زماني همچنين در مصاحبه با شبكه هاي تلويزيوني بيگانه از جمله يور.تي. وي مطالبي در رابطه با قتل هاي زنجيره اي، تحريف آيات قرآن، تهديد افراد فعال اسلامي و امثال آن را به انجام رسانده و افرادي را جهت انجام عمليات تروريستي به رابط ضد انقلاب خود معرفي مي كند.
علي زماني هم چنين با عوامل فعال در گروهك ضد انقلابي انجمن پادشاهي در زمينه تامين منابع مالي و نيز كسب آموزش شيوه راه اندازي هسته هاي تروريستي ، ساخت بمب هاي دستي و انفجاري مرتبط مي شود. نامبرده همچنين طريقه ساخت بطري هاي انفجاري را از طريق پست الكترونيك به مرتبطين خود در ايران آموزش داده بود تا در زمان اعلام از سوي گروهك انجمن پادشاهي، براي انفجار در مراكز دولتي از آن استفاده شود.
وي همچنين اسامي و محل سكونت تعدادي از نيروهاي بسيجي ساكن اسلامشهر را هم از طريق رابطين خود در ايران، به انجمن پادشاهي و رابط ضد انقلاب خود ارايه كرده بود.
زماني پس از بازگشت به ايران با فردي با نام مستعار سام آشنا شده و در خصوص انجام عمليات تروريستي در نماز عيدفطر مصلاي تهران نيز گفت وگو مي كند و تا زمان دستگيري نيز، ارتباط هاي خود با گروهك انجمن پادشاهي ايران و رابط ضد انقلابي خود ازطريق ايميل و تلفن را هم حفظ كرده بود.
متهم به تمامي موارد فوق اقرار نموده و براين اساس كيفرخواستي به اتهامات محاربه، توهين به مقدسات، فعاليت تبليغي عليه نظام، تباني و اجتماع با هدف اقدام عليه امنيت و خروج غيرقانوني از كشور عليه نامبرده صادر و پرونده جهت رسيدگي به يكي از شعب دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال مي شود.
متعاقبا در پي رسيدگي به اتهامات نامبرده، دادگاه انقلاب اسلامي نيز وي را به اتهام محاربه به اعدام و از باب توهين به مقدسات به پنج سال حبس محكوم نمود كه حكم ياد شده پس از اعتراض محكوم، در يكي از شعب دادگاه تجديد نظر استان تهران رسيدگي و عينا تاييد مي شود.

 



به گفته وزير دفاع در سومين روز از دهه فجر انجام مي شود
 رونمايي 5 پروژه مهم فضايي توسط رئيس جمهور

36 پروژه مهم الكترونيكي و مخابراتي ساخت وزارت دفاع با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در شركت صنايع مخابرات ايران رونمايي و افتتاح شد و وزير دفاع تأكيد كرد رئيس جمهور به زودي 5 پروژه مهم فضايي را هم افتتاح مي كند.
احمد وحيدي صبح ديروز در نخستين روز ايام دهه فجر انقلاب اسلامي 36 محصول الكترونيكي و مخابراتي ساخت وزارت دفاع را در صنايع مخابرات ايران رونمايي كرد.
وزير دفاع در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران با بيان اينكه امروز در اكثر حوزه هاي فن آوري پيچيده الكترونيكي، اپتيكي و مخابراتي به مرزهاي خودكفايي رسيده ايم، تأكيد كرد: اين روند با شتاب هر چه تمامتر در فن آوري حساس تري نظير سامانه هاي فضايي توسعه يافته است.
وحيدي افزود: اين پروژه ها مربوط به شبكه هاي ارتباطي مناطق عملياتي و ارتباطي دوربرد، پروژه هاي هوايي، دريايي و زميني است كه موجب مقاوم شدن سيستم ارتباطي در مقابل جمينگ دشمن شده و اين شبكه ارتباطي را براي عمل در شرايط مختلف پايدار مي سازد.
افتتاح 5 پروژه فضايي
توسط رئيس جمهور
وزير دفاع به برنامه هاي فرداي اين وزارتخانه و افتتاح 5 پروژه مهم فضايي اشاره كرد و گفت: رئيس جمهور روز چهارشنبه ماهواره طلوع مصباح 2، نويد علم و صنعت و نيز موتورماهواره بر سيمرغ را افتتاح خواهد كرد.
وزير دفاع خاطرنشان كرد: صنايع الكترونيك وزارت دفاع با بهره گيري از دانش نوري انواع تجهيزات پيشرفته رمز كننده متوسط با سامانه هاي ارتباطي را طراحي و به كاربران در سطوح مختلف نيروهاي مسلح ارائه كرده است.
در آستانه انحلال
مكتب ليبراليسم هستيم
وحيدي همچنين در مراسم افتتاحيه نمايشگاه بصيرت سياسي هم كه توسط وزارت دفاع برگزار شده بود، گفت: انقلاب اسلامي ايران مصداق بارز جدايي جبهه حق و باطل بود و جدايي اين دو جبهه كاري بزرگ و مهم در حوزه جنگ نرم بود.
وي افزود: جنگ نرم زماني معنا پيدا مي كند كه حق و باطل در هم آميخته شود و در اين آميختگي افراد در انتخاب جبهه حق دچار ترديد شوند و انقلاب اسلامي ايران همانند انقلاب كربلا اين جبهه ها را از هم جدا كرد.
وحيدي ادامه داد: فجر انقلاب اسلامي، جبهه ها را روشن كرد و گروه زيادي كه در اوايل انقلاب دم از خلق مي زدند و شعارهاي دهن پركن سر مي دادند، در فجر انقلاب، ماهيتشان معلوم شد و مشخص شد چه افرادي با مردم و خدا هستند و چه افرادي ضد مردم.
وي با بيان اينكه فجر انقلاب همچنان جاري و ساري است، خاطرنشان كرد: فجري كه امام خميني(ره) آن را پايه گذاري كرد همچنان نورافشاني مي كند و امروز هم به بركت همان مكتب كه امام پايه گذاشت جبهه حق و باطل از هم جدا و روشن است و اين در دنياي آشفته امروز بسيار مهم است.
وحيدي افزود: خداوند ابزار بصيرت را به ما داده است و اگر ما به دنبال آن برويم سعادتمند خواهيم شد و در غير اين صورت راه حق را گم خواهيم كرد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: ما اكنون به بركت انقلاب و امام در نقطه اي ايستاده ايم كه اگر به ولايت متوسل شويم قدرت هاي قوي اما ضعيف نمي توانند در ما اثر كنند.
وي افزود: مسير بصيرت، مسير حق و مكتب اهل بيت است و توسط آن بايد به سرمنزل مقصود برسيم، اكنون پس از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامي به جايي رسيده ايم كه انقلاب حضور خود را به همه سلطه گران قدرتمند جهان تحميل كرده است و همانطور كه مكتب كمونيسم منحل شد اكنون در آستانه انحلال مكتب ليبراليسم هستيم.

 



آيت الله يزدي : از روشنگري عقب نشيني نمي كنم

آيت الله محمد يزدي با تكذيب هرگونه عقب نشيني از روشنگري تاكيد كرد ما وظيفه نداريم سكوت كرده و بي تفاوت باشيم.
به گزارش رسا صبح ديروز جمعي از فضلا و محققين حوزه علميه قم با آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ديدار كردند.
در اين ديدار حاضران ضمن تبريك ايام الله دهه فجر از مواضع بصيرانه آيت الله يزدي خصوصا در فتنه هاي اخير تشكر كرده و حمايت خود را از اين مواضع روشنگرانه ابراز داشتند.
آيت الله يزدي نيز در اين ديدار ضمن تشكر از حاضران، گفت: خدا كند ما كوتاهي نكرده باشيم و آنچه كرده ايم در راستاي وظيفه بوده است. چنانكه حضرت امام همواره اين نكته را تذكر داده اند كه ما موظف به تكليف هستيم و مكلف به نتيجه نيستيم.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به حوادث گوناگون تاريخ انقلاب افزود: در فراز و نشيب هاي سياسي انقلاب گاهي تشخيص براي انسان مشكل مي شود لذا بايد خودمان را به خدا واگذار كنيم وگرنه نفس انسان او را رها نخواهد كرد.
وي تشخيص صحيح در حوادث مختلف را مهم ارزيابي كرده و اظهار داشت: ما كه در بزرگترين حوزه علميه شيعه زندگي مي كنيم بايد قدردان اين نعمت باشيم و نكته مهم مسئله تشخيص در فراز و نشيب ها است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به آيه اي از قرآن كريم گفت: در اين آيه مسئله ولايت الهي و ولايت فقيه درجه اش مشخص شده است ما بايد صاحب نظر باشيم اما وقتي رهبري نظرش را اعلام كرد هرچند خلاف تحليل ما باشد بايد بپذيريم.
آيت الله محمد يزدي افزود: البته به رهبري بايد مشاوره داد ولي وقتي به درجه تصميم رسيد حتي اگر با سليقه ما هماهنگ نباشد تبعيت از اين حكم انفع به حال مصالح حكومت و جامعه است تا اينكه فضاي جامعه دچار ترديد و نگراني شود. لذا من گاهي احساس كوتاهي مي كنم كه به جهت وضع جسمي توان بيش از اين ندارم كه به وظايف خودم عمل كنم ولي به هر حال اميدوارم كه بتوانيم وظيفه خودمان را در انقلاب انجام دهيم.
رئيس جامعه مدرسين همچنين در پاسخ به سوال يكي از حاضران در مورد نگراني از توقف جريان روشنگري، هرگونه عقب نشيني از روشنگري را تكذيب كرده و گفت: ما وظيفه نداريم سكوت كرده و بي تفاوت باشيم و جريان روشنگري وظيفه اي است كه در برابر خداوند بايد انجام دهيم.

 



آيت الله ري شهري: اصلي ترين معيار در شرايط غبارآلود فتنه پيروي از رهبري است

توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم عنوان كرد اصلي ترين معيار در شرايط غبار آلود فتنه كه دشمنان با همه توان براي ضربه زدن به اركان نظام و انقلاب اسلامي به ميدان آمده اند، پيروي و تبعيت از رهبري است.
آيت الله محمد محمدي ري شهري توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)، در ديدار رئيس بنيادشهيد و امور ايثارگران شرق و جنوب شرق تهران و جمعي از معاونين و اعضاي شوراي مركزي معتمدين ايثارگر شهرستان ري گفت: در فضاي كنوني مسئوليت سنگيني به دوش آحاد مردم مسلمان ايران است، همگان بايد با معيار رهبري، نخست وظيفه صحيح خود را تشخيص دهند و به آن عمل كنند.
وي با اشاره به سابقه درخشان مردم كشور در حمايت از انقلاب و رهبري در طول 30 سال گذشته تصريح كرد: با حضور پررنگ مردم در همه عرصه ها، همانگونه كه نظام از همه گردنه هاي سخت تاريخ به سلامت عبور كرده است، از شرايط كنوني نيز عبور خواهد كرد تا به خواست خدا، اين انقلاب به دست ميراث دار اصلي آن، حضرت ولي عصر(عج) برسد.
ري شهري در اين ديدار توفيق خدمتگزاري به خانواده شهدا و ايثارگران را از بزرگترين توفيقات الهي برشمرد و افزود: همه بايد به نحوي عمل كنيم كه روز قيامت در پيشگاه خدا، شهدا و ايثار جانبازان و صبر خانواده هاي شهدا، روسفيد باشيم.
وي ارتقاء جايگاه ايثارگري در جامعه را از ضروريات اجتماعي برشمرد و گفت: در جامه ما ايثارگران، به عنوان كساني كه بهترين و عزيزترين افراد خانواده و يا بهترين اعضاي بدن خود را تقديم انقلاب و كشور كرده اند، بايد در ميان ساير افراد جامعه از جايگاه بالاتري برخوردار باشند و مشكلات آنان از ساير اقشاركمتر باشد و اين مسئله به صورت كلان، وظيفه بنيادشهيد و امور ايثارگران است و در مرتبه بعدي همه نهادها و دستگاه ها وظيفه دارند كه در تحقق آن همكاري كنند.
ري شهري ارتقاي جايگاه ايثارگري در جامعه را نيازمند معرفت، شناخت و مطالعه و همفكري همه جانبه دانست و گفت: بايد با شناخت دقيق، محورهاي كاري دراين حوزه شناسايي شده و براساس آن،كارها با اولويت بندي دنبال شود.
توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع) با اشاره به تجربه برخي كشورها در خصوص ايجاد موزه جنگ و تجليل از ايثارگران و خانواده هاي ايثارگر خود گفت: در ايران با توجه به ظرفيت ها و قابليت هاي بالا و همچنين اهداف بلند حركت عظيم دفاع مقدس، بايد آثار ماندگاري ايجاد كنيم كه پيام بخش اين حركت عظيم، براي نسل هاي آينده باشد.
وي عدم توجه به اين مسئله را از ضعف هاي موجود در اين حوزه برشمرد و افزود: در جهت حفظ، ترويج و اشاعه فرهنگ ايثاگري، جنگ و دفاع مقدس بايد موزه اي در خور شأن دفاع مقدس كه نشان دهنده عظمت شهدا و ايثارگري باشد، ايجاد كرد، زيرا اين مسئله از ضرورت هاي فرهنگي براي انتقال پيام به نسل هاي بعدي است.
توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع)، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را نيازمند بهره گيري از ذوق و ابتكار و نوآوري دانست و گفت: براي اينكه آثار ماندگاري ايجاد شود، بايد از همه ظرفيت هاي موجود استفاده شود.
ري شهري همچنين تاكيد كرد: اصلي ترين معيار در شرايط غبارآلود فتنه، كه دشمنان با همه توان براي ضربه زدن به ميراث خون شهدا، اركان نظام و انقلاب اسلامي و در راس آن ولايت فقيه به ميدان آمده اند، پيروي و تبعيت از رهبري است.

 



سايه سار عترت -2 راه نيل به كوثر و رهائي از تكاثر

در نوبت قبل به عرضتان رسيد كه انسان در فرهنگ قرآن «حيّ متألّه » است؛ يعني كسي كه زنده است به حيات وحياني و حيات او هم در تألّه او خلاصه شده است و چنين كاري به وسيله انبياء و اولياي الهي حاصل شد؛ و سالار شهيدان، حسين بن علي بن ابيطالب همانند سائر انبياء و ائمه هداه مهدييّن براي حفظ اين حيات متألّهانه و براي احياي دين، كه احياي دين به احياي متدينان متألّه است؛ قيام كرد و موفق شد.
اينكه در زيارت اربعين آن حضرت مي خوانيم: و بذل مهجته ف يك ل يستنق ذ ع بادك م ن الجهاله و ح يره الضّلاله (1)، يعني حضرت اين كار را براي نجات مردم انجام داد و موفق هم شد؛ نشانه اش همين حيات متألّهانه ميليون ها مسلمان است كه قرآن و عترت را حفظ كرده اند، و از اين دستاورد بهره هاي صحيح مي برند.
لزوم انجام شدن هر كار و حركت، با نيّت هدايت و دوري از انواع شرّها
وجود مبارك پيغمبر (ص) طبق آنچه كه در بعضي از مثاني نقل شده، دستور داد هر كس به طرف عبادتگاه و مسجد مي رود، به قصد عبادت مي رود؛ بگويد: اللّهمّ نّي لم اخرج اش راً و لا بط راً. خدايا ! من به عنوان شر، به عنوان فساد، به عنوان فتنه و يا اهداف ديگر حركت نكرده ام. بلكه براي اين حركت كرده ام كه به پيشگاه تو بار يابم. اين دستور رسمي پيغمبر اسلام بود.
حسين بن علي (ع) هم برابر اين دستور عرض كرد: اللّهمّ نّي لم اخرج اش راً و لا بط راً (2)، بلكه امر به معروف و نهي از منكر دارم؛ و رفت و اين امر به معروف و نهي از منكر و اين سفارت و رسالت را انجام داد، ولو با هجرت در درجه اولي، و شهادت در درجه دوّم و در زيارت أربعين سالار شهيدان مي خوانيم: و بذل مهجته ف يك ل يستنق ذ ع بادك م ن الجهاله و ح يره الضّلاله(3)، و به اين مقصد هم رسيد، و مقصود خويش را دريافت. الآن همه ما در كنار اين سفره نشسته ايم. هر كس از جهل علمي و جهالت عملي، هركس از حيرت ضلالت رهائي يافت؛ به بركت خون پاك حسين بن علي بن أبيطالب است.
غرض آن است كه هدايت انسان و حيات متألّهانه جوامع بشري آنقدر مهم است كه حدوثاً خلقت آسمان و زمين به آن تعليل شد، و بقاءً ريختن خون انبياء و اولياء و اسارت پاك ترين انسانها به آن تعليل شده است.
نيل به مقام توحيد و عبوديت، اجر هجرت و شهادت امام حسين (ع)
اميدواريم ما حق شناس و قدردان اين خونهاي پاك باشيم تا در قيامت اگر از ما پرسيدند: حسين بن علي بن أبيطالب (ع) بذل مهجته ف ي سبيل الله ل يستنق ذكم م ن الجهاله و ح يره الضّلاله، چه كرديد ؟ ما عرض مي كنيم: موحد شديم و عابد. او را به عنوان مبدأ مي ستائيم، و از او اطاعت مي كنيم. اين مزد هجرت وجود مبارك حسين بن علي است كه اوّل از مدينه خارج شده اند تا به مكه، و بعد از مكه به عراق؛ و آن هم مزد شهادتي است كه آن حضرت داشت. اگر قل لا اسئلكم عل يه اجراً لا المودّه ف ي القربي(4) درباره رسول گرامي است، چون حسيأ م نّي و أنا م ن حسين (5)اجر هجرت وجود مبارك ابي عبدالله و اجر شهادت آن حضرت،همين ايمان موحدانه ما و تأمين حيات متألّهانه ماست.
زيارت امام معصوم (ع) كامل كننده مناسك حج و زيارت خانه خدا
ما جريان زيارت آن وجود مبارك را در كنار زيارت رسول گرامي داريم. و خداي سبحان همانطوري كه در نوبت پيشين به عرضتان رسيد؛ زيارت خود را به عنوان نماز مطرح كرده است كه:قد قامت الصّلاه يعني حان وقت الزّياره(6). در كنار زيارت خداي سبحان، زيارت خلفاي او مطرح است.
و همچنين زيارت بيت خود را مقرر كرده است به عنوان ( حج )و در كنار زيارت بيت خدا، زيارت امام معصوم مطرح است. شما وقتي به احاديث معتبر مزار مراجعه مي كنيد، مي بينيد وقتي دستور حج داده شد؛ در كنار دستور حج، زيارت امام معصوم (ع) مطرح شد. در روايات فراواني آمده است: م ن تمام الحج، ل قاء المام(7). انسان، اوّل به زيارت بيت الله مي رود، آنجا كه قبله و مطاف مسلمين است و مهبط وحي است، آنجا را زيارت مي كند با انجام مناسك و مراسم حج؛ ولي بدون ولايت،اين كار، تمام نيست.
در روايات، ائمه فرمودند: شما آمديد اين احجار را ببينيد، و اين احجار را مطافتان قرار بدهيد، و كنار اين احجار عبادت كنيد؛ و م ن تمام الحج ل قاء المام. چون امام، حيّ و ميّتش يكسان است؛ بعد از رحلت آنها، رفتن كنار مزار آنها همين فضيلت را خواهد داشت. فرمودند: م ن تمام الحج ل قاء المام. همانطوري كه ولايت با نزولش باعث اتمام و اكمال دين است، اليوم اكملت لكم د ينكم و اتممت عل يكم ن عمت ي و رضيت لكم السلام د يناً (8)؛ اين دين در شعب فرعي اش، زيارت هاي فرعي و عرض ادب هاي فرعي دارد. اگر مسأله حج و عمره است؛ تتمه و تكمله حج و عمره به لقاء امام است. و اگر چنانچه عبادات ديگر مطرح است؛ تكمله آنها لقاء المام است.
تجلّي مظهريت دين داري و ولايت مداري در جريان حج
پس يك مطلب اين است كه كمال و تمام دين به ولايت است. مطلب ديگر آن است كه دين مظاهري دارد، ولايت، مظاهري دارد، تتمه و تكمله هم مظاهري دارد. در جريان حج، اين مظهريت به خوبي تجلّي كرده است. فرمودند: شما مأمور شديد كه اين احجار را زيارت كنيد، بيت الله را زيارت كنيد، مناسك را انجام بدهيد؛ تتمه آن، اين است كه به حضور امام برسيد و ولايتتان را عرضه كنيد، و از ولايتتان طرفي ببنديد. بنابراين مسأله زيارت بقيع، مسأله زيارت پيغمبر (ص)، مسأله زيارت امام معصوم، متمّم و مكمّل عبادت ديگر است.
اين در حقيقت به آن معنا نيست كه دو مطلب است؛ يكي بشري و ديگري الهي ! بلكه يك مطلب است، و آن امر خداست. خداي سبحان 2 دستور داد؛ يكي زيارت آن كعبه، ديگري زيارت بنيانگذار كعبه، معماران كعبه، مهندسان كعبه، واليان كعبه، هاديان به كعبه؛ هر دو مال خداست. اين هر دو دستور، به رهبري ذات اقدس له است. اينچنين نيست كه يكي خدائي باشد، ديگري بشري ! اينها هم بشرند، مخلوق خدايند؛ كعبه هم مخلوق خداست، آفريده خداست، منتها به دست ابراهيم خليل. غرض اين است: كسي خيال نكند زيارت انسان در كنار زيارت خدا مطرح است، بلكه زيارت كعبه و زيارت وليّ خدا و امام معصوم و پيغمبر گرامي (ع)، هر دو به دستور ذات اقدس له است.
تولّي و تبرّي مؤمنان بر محور ولايت معصومان (ع)
زيارت كردن، يعني به حضور انسان كامل رسيدن، و از معارف اينها طرفي بستن، و عرض نصرت كردن كه ما تابعيم. اينكه در زيارت سالار شهيدان، در موارد فراواني گفته مي شود: نّي س لأ ل من سالمكم و حرأ ل من حاربكم (9)اين، اختصاصي به آن حضرت ندارد. يعني من در برابر ولايت اولياي الهي س لمم، در برابر دشمنان ولايت الهي حربم. تولّي و تبرّي من، جذب و دفع من، ارادت و كراهت من، محبّت و عداوت من، و لطيف ترين تعبيرات در اين زمينه؛ همان « تولّي » و « تبرّي » من به فرمان ذات أقدس له است. پس اگر اليوم اكملت است، با نزول وحي الهي است؛ و اگر م ن تمام الحج ل قاء المعصوم است، باز به دستور ذات أقدس له است.
جمع بين عبادت و ولايت، راه نيل به كوثر و رهائي از تكاثر
انسان اگر بخواهد به كمال و تمام حيات متألّهانه خود بار يابد، راهش اين است كه: وقتي مكه مشرّف شد، حجش را ناقص نگذارد ! حج بي ولايت، ابتر خواهد بود. اگر بخواهد از تكاثر برهد، به كوثر برسد؛ بايد بين كعبه و ولايت جمع بكند، بايد بين عبادت و ولايت جمع بكند. وگرنه تكاثر ابتر است، نه كوثر دامنگير و گسترده و فراگير ! و اگر وجود مبارك پيغمبر، صاحب كوثر است، اگر وحي و نبوّت، كوثر است، و اگر صديقه كبري (س) كوثر است؛ و بالأخره اگر كوثري در قيامت هست، ساقي مي طلبد. چه اينكه اگر مدينه اي هست، دري مي طلبد.
بيانات آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در برنامه تلويزيوني
( سايه سار عترت ) قم ـ بهمن 1387
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) تهذيب الأحكام / 6 / 113 ـ ز ياره الأربعين (2) بحار الأنوار / 44 / 329
(3) تهذيب الأحكام / 6 / 113 (4) شوري / 23 (5) كشف الغمّه / 2 / 6
(6) مستدرك الوسائل / 4 / 69 (7) من لا يحضره الفقيه / 2 / 578
(8) مائده / 3 (9) بحار الأنوار / 98 / 292 / باب 24 ـ ك يفيه ز يارت ه (ع) يوم عاشورا
خوان حكمت تا پايان ماه صفر هرروز منتشر مي شود

 



سخنگوي وزارت امور خارجه:
سعود ي ها به جاي متهم كردن ديگران سياست عملي خود در قبال يمن را اصلاح كنند

سخنگوي وزارت امورخارجه در واكنش به اظهارات وزيرخارجه عربستان از سعودي ها خواست تا به جاي متهم كردن ديگران، سياست خود در قبال يمن را اصلاح كنند.
«رامين مهمان پرست» سخنگوي وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره اظهارات «سعود الفيصل» وزير امورخارجه عربستان مبني بر دخالت ايران در مسائل يمن، با تعجب آور خواندن اين اظهارات گفت: انتظار ما اين بود كه برادران سعودي به جاي ايراد اتهام به ديگران، نسبت به اصلاح سياست عملي خود در قبال يمن مبادرت كنند.
سخنگوي وزارت امورخارجه ايران درباره سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران در قبال يمن، افزود: ايران آنچه را در يمن مي گذرد، يك امر داخلي مي داند و همواره بر لزوم گفت وگو و حل و فصل مسالمت آميز مشكلات تاكيد داشته و از ديگران نيز مي خواهد تا از مداخله در يمن اجتناب كنند.
وي در ادامه با اشاره به مسالمت آميز بودن فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران، گفت: برخي اظهارات با هدف دامن زدن به توهم نسبت به ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي ايران در خدمت مصالح و منافع مردم و كشورهاي منطقه ارزيابي نمي شود و ما قضاوت را به وجدان بيدار و افكار عمومي منطقه واگذار مي كنيم.
مهمان پرست همچنين با اشاره به دكترين جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: ماهيت راهبردهاي ايران طي 30سال گذشته همواره براساس مباني اخلاقي و در چارچوب توسعه پايدار، رفاه و حفظ مصالح مشترك كشورهاي اسلامي و عربي بوده و در اين زمينه در جنگ تحميلي صدام عليه جمهوري اسلامي ايران، ارزش محوري و اخلاق مداري را ملاك چارچوب عملي رويكردهاي خويش قرار داده است.
وي در پايان گفت: جمهوري اسلامي ايران در اين راه هزينه هاي زيادي متحمل شده و اينك نيز بر لزوم تحكيم مناسبات كشورهاي منطقه به ويژه ايران و عربستان در جهت تامين منافع دو كشور و منطقه و جلوگيري از سوءاستفاده بيگانگان تاكيد مي كند.
گفتني است؛ جفري فلتمن در گفت وگو با روزنامه الحيات تصريح كرد كه مدركي درباره كمك ايران به حوثي ها نداريم.

 



سرلشكر رشيد : اين آقايان هرگز يك دهم بي ثباتي و ناآرامي هاي اخير را تحمل نمي كردند

جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: اگر آقايان خودشان در مسووليت بودند با شدت تمام برخورد مي كردند وي افزود: چنانچه اين آقايان خودشان در مسووليت بودند هرگز يك دهم اين بي ثباتي و ناآرامي ها را تحمل نمي كردند و با شدت تمام برخورد مي كردند.
سرلشكر غلامعلي رشيد جانشين رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در جمع فرماندهان اظهار داشت: حضرت امام راحل بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران بر همه ما حق بزرگي دارند و ملت ما را از ذلت طاغوت و وابستگي به استكبار نجات دادند.
وي بيان داشت: در 22بهمن 1388ملت ايران بعد از حماسه9دي ماه با حضور ميليوني خود يك زلزله سياسي هشت ريشتري را در مراكز فرماندهي دشمنان انقلاب اسلامي ايجاد مي كند و صاحبان اتاق هاي فكر فتنه اخير را براي هميشه نااميد و مايوس خواهد كرد.
اين فرمانده ارشد نيروهاي مسلح با اشاره به حوادث هفت ماهه پس از انتخابات گفت: سراني كه بي ثباتي هاي ناشي از انتخابات را در داخل ايجاد و به آن دامن مي زنند، زماني كه خودشان در قدرت بودند به عنوان رييس شوراي عالي امنيت ملي، رييس قوه و عضو اصلي شوراي امنيت ملي، عضو شوراي عالي دفاعي و رييس شوراي امنيت، همواره بر اين نكته از زاويه امنيت ملي تاكيد داشتند كه چنانچه افرادي و جمعي در داخل بي ثباتي ايجاد كنند و انسجام سياسي - اجتماعي و وحدت جامعه را بر بستر بي قانوني هدف قرار داده و برهم زنند، عمل آنان به سود دشمنان و به ضرر منافع ملت ايران است و از همه مهم تر بر اين نكته تاكيد داشتند كه اين گونه حركات در داخل، باعث وسوسه دشمنان خارجي خواهد شد و دشمنان را به اشتباه در برآورد از قدرت ملي نظام وامي دارند. اگر آقايان خودشان در مسووليت بودند با شدت تمام برخورد مي كردند.
وي افزود: چنانچه اين آقايان خودشان در مسووليت بودند هرگز يك دهم اين بي ثباتي و ناآرامي ها را تحمل نمي كردند و با شدت تمام برخورد مي كردند.
سردار رشيد همچنين اظهار داشت: گناهي كه اين آقايان مرتكب شدند علاوه بر هتك حرمت و حيثيت نظام، در بيرون از مرزها كه باعث شد دوستداران و هواداران انقلاب اسلامي از شادي زبان و دل دشمنان، اشك بريزند.
وي در ادامه سخنان خود گفت: به اشتباه انداختن دشمنان در محاسبه از قدرت ملت و نظام بود كه ملت ايران در 9دي ماه با حضور ميليوني خود، دشمنان را سر عقل آورد و آنها را مايوس و نااميد كرد.
جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: كاري كه اين آقايان انجام دادند، خطاي بزرگي بود، آسيب رساندن به قدرت منطقه اي ايران و تضعيف اعتماد نظام و مردم به عنوان دو سرمايه عظيم ملت ايران بود كه تماما به سود دشمنان انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تمام شد. اكنون اكثر اين آقايان بعد از شش ماه به اشتباه و خطاي خود پي برده اند.

 



كوشنر: تنش آمريكا و چين تلاش ها را بر ضد ايران پيچيده مي كند

وزير امور خارجه فرانسه گفت تنش ميان چين و آمريكا بر سر فروش سلاح هاي آمريكايي به تايوان تلاش هاي واشنگتن براي متقاعدكردن پكن به حمايت از تحريم هاي ايران را پيچيده كرده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، برنار كوشنر كه در گفت وگوي مشترك با شبكه پنجم تلويزيون فرانسه، راديو بين المللي فرانسه و روزنامه لوموند سخن مي گفت تاكيد كرد: تنش هايي ميان آمريكا و چين وجود دارد كه من اميدوارم طول نكشد چرا كه ممكن است تلاش هاي آمريكا را براي دستيابي به اجماع در شوراي امنيت براي اعمال تحريم هاي جديد بر ضد برنامه هسته اي ايران پيچيده كند. كوشنر خاطرنشان كرد: براي اين كه بتوان در مدت رياست فرانسه بر شوراي امنيت سازمان ملل متحد قطعنامه اي در اين شورا درباره برنامه هسته اي ايران به تصويب رساند لازم است كه چيني ها نيز با ما باشند. وي ادامه داد: آيا اين كار موثر واقع خواهد شد من اميدوار هستم اما مطمئن نيستم. وي افزود: يكي از دلايل عدم اطمينان من در اين زمينه تنش هايي است كه به تازگي ميان آمريكا و چين درباره تايوان به وجود آمده است.
كوشنر در عين حال تصريح كرد: من نمي خواهم درباره مخالفت پكن با هرگونه تصميم جديد عليه ايران پيش داوري كنم.
بنابراين گزارش، چين كه تايوان را يكي از استان هاي خود مي داند هشدار داده است كه فروش سلاح هاي آمريكايي به اين منطقه بدون ترديد به روابط اين كشور با آمريكا لطمه خواهد زد. پكن در همين راستا تبادلات نظامي خود را با آمريكا به حال تعليق درآورده و تحريم هايي بر ضد شركت هاي آمريكايي اعمال كرده است. مقامات وزارت امور خارجه چين روز يكشنبه اعلام كردند: فروش جنگ افزارهاي آمريكايي به تايوان به امنيت ملي پكن لطمه وارد كرده است و سبب مي شود به جنگ لفظي بين اولين و سومين قدرت اقتصادي جهان دامن بزند و همچنين شكاف بين آنها را عميق تر كند.
آمريكا روي حمايت چين درباره تحريم ايران حساب باز نكند
در همين حال، يك كارشناس ارشد چين با اشاره به پيامدهاي بين المللي تصميم آمريكا براي فروش تسليحات پيشرفته به تايوان تاكيد كرد كه از اين پس آمريكا نمي تواند روي حمايت چين از تحريم ايران حساب باز كند.
به گزارش ايرنا به نقل از رسانه هاي چين، «جين دونگ يانگ» كارشناس ارشد مسايل سلاح هاي كشتار جمعي در دانشگاه كاليفرنيا گفت: بهتر است واشنگتن فراموش كند كه ممكن است چيني ها در اين زمينه و تحريم تهران، حامي آمريكا باشند.
وي افزود: قبل از فروش سلاح به تايوان، چين تمايلي به تحريم ايران نداشت و اكنون ديگر چين حاضر به همراهي با آمريكا نخواهد بود.
به گفته كارشناسان سياسي نشست هاي اخير گروه موسوم به 1+5 درباره مسئله هسته اي ايران به دليل مخالفت هاي چين و روسيه با تحريم ايران، به نتيجه روشني نرسيده است.

 



دكترصدر: وحدت راهگشاي همه مشكلات است

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اين كه اختلافات مسوولان با يكديگر به اين بي اعتمادي دامن مي زند، گفت: هم در پيروزي انقلاب و هم بعد از پيروزي انقلاب، عامل وحدت در پيشرفت امور كشور موثر بود و امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري هم همواره بر وحدت كلمه تاكيد مي كردند. هم اكنون نيز تنها، وحدت گره گشاي همه مشكلات است.
شهاب الدين صدر ، با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري مبني بر اين كه دشمن درصدد بي اعتماد كردن مردم نسبت به مسوولان است، عنوان كرد: يكي از عواملي كه در استقرار و استحكام نظام جمهوري اسلامي همواره موثر بوده، ارتباط تنگاتنگ مسوولان با مردم است، و اين ويژگي يكي از تفاوت هاي نظام جمهوري اسلامي با حكومت هاي دست نشانده پيش از انقلاب است.
وي با اعتقاد بر اين كه هر زمان كه اين شكاف در نظام جمهوري اسلامي ايجاد شود نظام آسيب پذير خواهد شد، ادامه داد: براي اين كه ارتباط مسوولان و حاكميت و افرادي كه در قواي مختلف مسووليت دارند با مردم حفظ شود و يك ارتباط نزديكي وجود داشته باشد بايد حتما يك اعتماد متقابل وجود داشته باشد.
صدر با يادآوري اين كه اختلافات و چالش هاي فعلي كشور موجب مي شود كه كار كشور زمين بماند، ادامه داد: بايد مسوولان و مردم با تدبير از اين مرحله گذر كنند و رشد و توسعه كشور در اولويت قرار گيرد تا بتوانيم به اهداف بلند نظام و انقلاب برسيم.
نماينده مردم تهران در خانه ملت، با يادآوري اين كه اختلافات مسوولان با يكديگر به اين بي اعتمادي دامن مي زند، گفت: هم در پيروزي انقلاب و هم بعد از پيروزي انقلاب، عامل وحدت در پيشرفت امور كشور موثر بود و امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري هم همواره بر وحدت كلمه تاكيد مي كردند. هم اكنون نيز تنها، وحدت گره گشاي همه مشكلات است، چرا كه هر مقدار كه بر طبل اختلاف در كشور كوبيده شود و هر مقدار كه در كشور تفرقه و شكاف و بدبيني و سوءظن بين مسوولان و اركان نظام ايجاد شود، اين در كار نيز اختلاف ايجاد مي كند.

 



سروري : ترور دانشمند ايراني شبيه ترور عماد مغنيه است

رئيس كميته امنيت كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: نوع بكارگيري مواد منفجره و تاكتيك هايي كه در عمليات ترور شهيد علي محمدي اتخاذ شده بود، دقيقا مشابه عمليات صهيونيست ها در ترور شهيد عماد مغنيه است.
پرويزي سروري نماينده مردم تهران و رئيس كميته امنيت كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پرونده ترور شهيد علي محمدي گفت: اشراف اطلاعاتي بسيار خوبي در خصوص اين پرونده برقرار است و دستگاه هاي مرتبط نيز هماهنگي هاي لازم را در اين رابطه ايجاد كرده اند.
وي افزود: نوع بكارگيري مواد منفجره با نوع انفجار و تاكتيك هايي كه در اين عمليات تروريستي اتخاذ شده است، دقيقا مشابه عمليات هاي بزرگي است كه صهيونيست ها در دنيا انجام داده اند البته در بررسي ها شباهت هاي بسياري هم بين ترور شهيد علي محمدي و ترور شهيد عماد مغنيه صورت گرفته و اين شباهت ها وجود دارد.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: نوع مواد منفجره، نوع ساچمه ها و نوع انفجاري كه صورت گرفته است، نشان مي دهد كه دستگاه هاي رژيم صهيونيستي در اين عمليات نقش جدي داشته لذا اميدوارم با اشراف اطلاعاتي كه ايجاد شده شاهد سرعت عمل سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگيري قاتل اين دانشمند كشورمان باشيم.
سروري ادامه داد: مسئولان ذيربط در حال بررسي احتمال خروج قاتل شهيد علي محمدي از كشور هستند.
به گزارش فارس وي با اشاره به پرونده ترور دادستان خوي نيز اظهار داشت: يك نفر در اين خصوص دستگير شده و اين احتمال وجود دارد كه چند نفر در اين جنايت دست داشته باشند ولي بايد موضوع بررسي شود.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اعدام دو نفر از اعضاي گروهك منافقين در روزهاي گذشته گفت: اين افراد كساني بودند كه قصد انجام عمليات هاي تروريستي و ايجاد انفجارات سنگيني را در تهران و در زمان انتخابات رياست جمهوري داشتند لذا اگر توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي و دستگير نمي شدند شايد شاهد رخدادهاي بسيار تاسف باري در كشور مي بوديم.
سروري اضافه كرد: اشراف اطلاعاتي و شناسايي عناصر تروريست باعث شد كه اين افراد قبل از انجام هر اقدامي دستگير شده و مدارك كامل و كافي از مواد انفجاري و فيلم ها و تصاوير متعددي از اعترافات آنها وجود دارد كه نشان مي دهد كه اين افراد فراتر از مفسد في الارض هستند.

 



گاردين: تجهيز خاورميانه به سامانه هاي نظامي عليه ايران اقدامي نسنجيده است

روزنامه گاردين سرازير كردن تازه ترين سخت افزارهاي نظامي پيشرفته به كانون بي ثبات خاورميانه را يك اقدام كاملاً نسنجيده دانست.
روزنامه انگليسي گاردين در گزارشي به قلم سيمون تيسدال نوشت: سرازير كردن تازه ترين سخت افزارهاي نظامي پيشرفته به ارزش ميلياردها دلار به كانون بي ثباتي در خاورميانه در نگاه اول يك اقدام فوق العاده نسنجيده به نظرمي رسد.
اين نويسنده در ادامه تاكيد كرده است: باراك اوباما مانند جرج بوش رئيس جمهور قبلي آمريكا يك مسابقه تسليحاتي متعارف غيرقابل پيش بيني درمنطقه اي به راه مي اندازد كه هم اكنون نيز در آستانه انفجار است.
گاردين در ادامه تاكيد كرد: اين اقدام آمريكا باتوجه به مقاومت حكام ايراني در برابرسياست هاي واشنگتن شايد قابل توجيه باشد اما لزوما خردمندانه نيست.
سيمون تيسدال در ادامه مقاله خود تاكيد كرد: شگرد اوباما ممكن است نوعي قمار با صلح قلمداد شود كه همان جنگي را كه او خواستار اجتناب از آن حداقل در كوتاه مدت است به بار آورد سرازير كردن سامانه هاي تسليحاتي پيشرفته تر به خليج فارس احتمال رويارويي تسليحاتي حساب شده يا حساب نشده را مطرح مي سازد و در نهايت اين طرح به توجيه ادعاهاي تندروهاي ايران درباره مقاصد شوم شيطان بزرگ كمك خواهد كرد.
اين نويسنده در ادامه نتيجه مي گيرد كه اين طرح باعث خواهد شد كه استدلال هاي اصلاح طلبانه طرفدار غرب تضعيف شده و ممكن است منجر به تقويت تسليحاتي دوجانبه شود.

 



در واكنش به اخبار كذب العربيه سفير ايران در منامه :
بحرين اجازه بهره برداري از خاك خود عليه ايران را بارها رد كرده است

حسين اميرعبداللهيان در واكنش به انتشار برخي اخبار كذب شبكه العربيه تاكيد كرد كه بحرين اجازه استفاده از خاك خود را عليه كشورهاي ديگر نمي دهد.
سفير ايران در بحرين روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا و در واكنش به انتشار برخي اخبار مبني بر استفاده از خاك بحرين بر ضد ايران افزود: منامه همواره سياست هاي حمايتي و مثبتي در قبال مواضع منطقه اي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران داشته و دارد.
شبكه العربيه كه همواره اخبار كذبي عليه جمهوري اسلامي ايران منتشر مي كند به تازگي اعلام كرد كه آمريكا قرار است سيستم دفاع ضد موشكي خود را در بحرين، امارات، قطر و كويت مستقر كند و اين كشورها نيز با آن موافقت كرده اند.
سفير ايران در بحرين تصريح كرد: مقام هاي بحريني همواره به مناسبت هاي مختلف و در ديدارهاي دوجانبه هرگونه اجازه به بيگانگان براي استفاده از خاك بحرين عليه جمهوري اسلامي ايران را رد كرده اند.
اميرعبداللهيان افزود: علاوه بر اين مجلس نمايندگان بحرين نيز تاكنون بارها به اتفاق آرا بهره برداري بيگانگان از خاك اين كشور عليه ايران را رد كرده است.
وي با بيان اينكه مصوبه مجلس بحرين به عنوان موضوع رسمي اين كشور است، تاكيد كرد: مقام هاي بحريني همواره در ديدارهاي خود با همتايان ايراني خود نيز در ارتباط با برخورداري تهران از انرژي صلح آميز هسته اي آن را حق ايران و همه كشورهاي منطقه دانسته در ارتباط با فتنه هاي پس از انتخابات نيز مداخله طرف هاي خارجي در مسايل داخلي ايران را محكوم كرده اند. سفير جمهوري اسلامي ايران در بحرين روابط نظامي بين تهران و منامه را نيز مانند روابط سياسي - اقتصادي رو به توسعه خواند و افزود: در همين زمينه هفته گذشته يك هيئت نظامي عالي رتبه از ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به دعوت مقام هاي نظامي بحرين به اين كشور سفر كرد.
اميرعبداللهيان خاطرنشان كرد: نخست وزير، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و وزير دفاع بحرين در ديدارهاي جداگانه با اين هيئت هرگونه بهره برداري از خاك اين كشور از سوي بيگانگان عليه ايران را رد كرده و اخبار منتشره در اين خصوص را عاري از صحت دانستند.
وي انتشار اين گونه اخبار كذب از سوي برخي رسانه ها را با هدف ضربه زدن به روابط و مناسبات رو به توسعه جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي حاشيه جنوب خليج فارس و به ويژه بحرين ارزيابي كرد.
روزنامه كويتي الوطن نيز به نقل از يك منبع مسئول در وزارت دفاع اين كشور نوشت: كويت گزارش هاي مربوط به درخواست آمريكا و موافقت كويت با نصب سيستم هاي دفاع موشكي در خاك خود را براي جلوگيري از حملات احتمالي ايران تكذيب كرد.

 



جذب بيش از 2 ميليارد دلار سرمايه گذاري مستقيم خارجي

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به جذب يك ميليارد و 700 ميليون دلاري سرمايه گذاري مستقيم خارجي در سال جاري گفت: جذب سرمايه هاي خارجي امسال از مرز 2 ميليارد دلار مي گذرد.
بهروز عليشيري در گفت وگو با خبرگزاري فارس با بيان اينكه علي رغم ادعاي دشمنان و تحريم هاي اقتصادي، سرمايه گذاري مستقيم خارجي در ايران رونق گرفته است، گفت: سال جاري حجم اين سرمايه گذاري ها از مرز 7/1 ميليارد دلار گذشت كه ركورد جديدي محسوب مي شود.
وي افزود: سال گذشته اين رقم يك ميليارد و 400 ميليون دلار بود كه امسال با احتساب سه ماه آخر سال كه عمده شركت ها بررسي مالي خود را انجام خواهند داد قطعا اين رقم از مرز بي سابقه دو ميليارد دلار گذر خواهد كرد.
رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران افزود: بارها اعلام كرده ام كه تحريم اعمال شده بر سيستم بانكي و تامين مالي بيش از آنكه بخواهد به كشور ما آسيب وارد كند، به زيان خود تحريم كنندگان است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14