(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 بهمن 1388- شماره 19578
 

حديث دشت عشق
پايان رقابت هاي دوره اي ليگ برتر بسكتبال مقام قهرماني به مهرام رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز چهاردهمين مسابقات هندبال جام ملت هاي آسيا «اميد » ايران براي جهاني شدن
قول سعيدلو به فدراسيون فوتبال كفاشيان: مربي ايراني به كادر تيم ملي اضافه مي شود
هشدار محسن كاوه به رضا يزداني طرزفكرش را عوض نكند به درد تيم ملي نمي خورد!
فيلم بازي جوانمردانه بازيكن ايراني در اسپانيا گزارش «ماركا» از حركت تحسين برانگيز «متوسل زاده»
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد برگزاري كنگره بزرگداشت حسينعلي راشد در سال آينده
آغاز مسابقات دوچرخه سواري تور بين المللي كرمان



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «مهدي امن زاده»
هميشه پشتيبان امام و انقلاب باشيد

پروردگارا سينه مرا فراخ گردان و كار را برايم آسان گردان و گره ها را از زبانم بگشا تا گفتار مرا دريابند، پروردگارا ما حسين وار وارد جنگ شده ايم و حسين وار هم شهيد مي شويم ولي من نمي توانم مانند حسين(ع) باشم و شهيد بشوم چون زندگي پر معصيتي داشته ام پس تو مرا حرگونه بپذير. با سلام و درود بيكران به پيشگاه ولي عصر امام زمان(عج) و نايب برحقش امام خميني و رزمندگان اسلام و شما خانواده عزيزم و شما امت حزب الله سلام به خانواده عزيزم مخصوصا پدر و مادرم، اميدوارم كه بعد از شهادت من صبر پيشه كنيد چون پروردگار عالم صابرين را دوست دارد و هميشه سعي كنيد كه يك حزب الهي باشيد و پيرو خط امام باشيد و سعي كنيد كه يك مسلمان حقيقي باشيد نه مسلماني كه در برابر يك سختي كوچك حتي حاضر است دين و ايمان خود را بدهد. يك خانواده شهيد نمونه باشيد كه اين اجنبي پرستان نگويند خانواده شهيد را ببينيد! اين را از شما مي خواهم و در آخر از شما طلب حلاليت مي كنم و شمار را به خداي بزرگ مي سپارم و السلام.
هميشه يار امام باشيد و در همه حال پشتيبان اين انقلاب باشيد شيطان را از خود دور كنيد و هميشه بنده خدا باشيد و در همه كارها به خداوند بزرگ توكل كنيد و اميد خود را از او قطع نكنيد چون او ارحم راحمين است.
شهيد «مهدي امن زاده» سال 1345 در تهران متولد شد و سرانجام در 23/10/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



پايان رقابت هاي دوره اي ليگ برتر بسكتبال مقام قهرماني به مهرام رسيد

مرحله برگشت رقابتهاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با قهرماني و نايب قهرماني تيم هاي مهرام و ذوب آهن به پايان رسيد.
هفته هجدهم و پاياني نيم فصل دوم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پنجشنبه شب با برگزاري چهار ديدار و پيروزي تيم هاي مهرام تهران، پتروشيمي بندر امام، شهرداري گرگان و لوله s.a شيراز به پايان رسيد.
در مهمترين ديدار اين هفته از مسابقات تيم مهرام در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي در مصاف با ذوب آهن مدعي صاحب پيروزي شد تا با وجود يك ديدار معوقه صدرنشيني و قهرماني خود در اين مرحله از بازي ها را قطعي كرده باشد.
مهرام كوارترهاي اول و سوم اين بازي را با پيروزي (25 بر 22) و (29 بر 21) پشت سر گذاشت اما دو كوارتر ديگر را با نتايج (22 بر 27) و (18 بر 22) واگذار كرد با اين حال در مجموع با تنها 2 اختلاف امتياز برنده بازي معرفي شد. البته شاگردان فرزادكوهيان با وجود پذيرفتن شكست در اين ديدار، در رده دوم جدول رده بندي باقي ماندند.
در ساير ديدارهاي برگزار شده عصر پنجشنبه تيم پتروشيمي در حضور تماشاگرانش شاگردان مجيد صالحي در تيم توزين الكتريك كاشان را با شكست مواجه كرد. ديدار تيم هاي پتروشيمي و توزين الكتريك با 24 اختلاف امتياز به پايان رسيد.
گرگاني ها نيز در اين هفته از بازي ها شكست را به بازيكنان دانشگاه آزاد تحميل كردند. بسكتباليست هاي لوله s.a شيراز نيز ديگر بازيكنان پيروز در اين هفته از بازي ها بودند. آنها با شكست هيئت بسكتبال شهركرد 22 امتيازي شدند.
نتايج به دست آمده در هفته پاياني رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤مهرام تهران 94-ذوب آهن اصفهان 92
¤پتروشيمي ماهشهر92-توزين الكتريك كاشان 68
¤شهرداري گرگان90-دانشگاه آزاد تهران 75
¤لوله s.a شيراز 91-هيئت بسكتبال شهركرد 83
در پايان ديدارهاي برگزار شده در اين هفته از مسابقات، جايگاه تيم ها در جدول رده بندي بدون تغيير ماند. جدول رده بندي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
1-مهرام تهران(30 امتياز)، 2-ذوب آهن اصفهان(29 امتياز)، 3-صبا مهر قزوين(25 امتياز)، 4-پتروشيمي بندر امام(24 امتياز)، 5-شهرداري گرگان(23 امتياز)، 6-دانشگاه آزاد(22 امتياز) 7-لوله s.a شيراز (22 امتياز)، 8-توزين الكتريك كاشان(20 امتياز)، 9-هيئت بسكتبال شهركرد(18 امتياز)
بدين ترتيب و با توجه به جدول رده بندي بازي ها، تيم هاي مهرام، ذوب آهن، صبامهر و پتروشيمي در مرحله پلي آف براي تعيين رده هاي اول تا چهارم مسابقات به مصاف هم مي روند. تيم هاي شهرداري گرگان، دانشگاه آزاد، لوله a.s شيراز و توزين الكتريك كاشان هم رقابت هاي خود را براي تعيين جايگاه هاي پنجم تا هشتم دنبال خواهند كرد. ضمن اينكه تيم هيئت بسكتبال شهركرد به دليل قرارگرفتن در آخرين رده جدول رده بندي به مسابقات دسته اول سقوط كردالبته مرحله برگشت رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور 25 بهمن ماه با ديدار معوقه دو تيم مهرام و پتروشيمي به پايان مي رسد.
بر اين اساس برنامه ديدارهاي مرحله پلي آف به اين شرح خواهد بود:
كسب عنوان قهرماني:
¤مهرام تهران-صبامهر قزوين
¤ذوب آهن اصفهان-پتروشيمي بندرامام
كسب عنوان پنجم تا هشتم:
¤شهرداري گرگان-توزين الكتريك كاشان
¤دانشگاه آزاد تهران-لوله s.a شيراز

 



اخبار كوتاه از فوتبال

احمدزاده سرمربي استقلال اهواز شد
سرمربي پيشين تيم فوتبال ملوان بندرانزلي به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال استقلال اهواز انتخاب شد. پس از استعفاي مجيد باقري نيا از سمت سرمربيگري تيم فوتبال استقلال اهواز و عدم پذيرش اين سمت توسط خداداد عزيزي، مسئولان باشگاه استقلال اهواز در نهايت با محمد احمدزاده براي هدايت اين تيم در هفته هاي پاياني ليگ برتر به توافق رسيدند.
طبق توافقات انجام شده امروز احمدزاده به اهواز سفر مي كند تا قرارداد همكاري خود را با باشگاه استقلال اهواز رسما به امضا برساند.
بر اين اساس پس از آنكه در دو بازي گذشته هدايت تيم فوتبال استقلال اهواز برعهده افشين كمايي بود، از اين پس محمد احمدزاده هدايت آبي پوشان اهوازي را در مسابقات پاياني ليگ برتر برعهده خواهد گرفت.
حقيقي و رضايي 4 جلسه محروم شدند، باقري تشويق
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال راي خود را درباره تخلفات عليرضا حقيقي و شيث رضايي در دربي تهران صادر كرد.جلسه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بلافاصله پس از برگزاري شهرآورد تهران در فدراسيون برگزار شد و پس از بررسي محتويات پرونده و گزارش هاي رسيده از ورزشگاه آزادي به صورت غيابي به پرونده اين بازيكنان رسيدگي و راي آنها به شرح زير اعلام شد:
عليرضا حقيقي دروازه بان پيروزي به دليل برخورد زننده و رفتار غير ورزشي، درگيري و فحاشي به شيث رضايي و ايراد ضرب نسبت به يكي از عوامل مجموعه ورزشي آزادي تهران به سه جلسه محروميت از همراهي تيم پيروزي و پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
شيث رضايي مدافع پيروزي هم به خاطر درگيري و فحاشي به هم تيمي اش عليرضا حقيقي، رفتار غير ورزشي و برخورد زننده به يك جلسه محروميت از همراهي تيم پيروزي و حضور در مسابقات و همچنين پرداخت مبلغ 10 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. كميته انضباطي فدراسيون فوتبال همچنين به دليل رفتار كريم باقري در جريان ديدار تيم هاي پيروزي و استقلال از وي تقدير كرد.با توجه به حسن رفتار و ايجاد آرامش در جريان دربي 68 تهران، كريم باقري كاپيتان تيم فوتبال پيروزي با دريافت دو فيش حج عمره جهت خود و همسرش به همراه تشويق كتبي با درج در پرونده تشويق شد.
برنامه پخش زنده مسابقات فوتبال از شبكه سوم سيما
شبكه سوم سيما طي هفته پيش رو مهمترين مسابقات فوتبالي كه در ليگ هاي اروپايي برگزار مي شود را بصورت زنده پخش خواهد كرد. برنامه پخش زنده اين مسابقات به شرح زير است:
شنبه: 17/11/88
¤ ليورپول - اورتون (ساعت 15:16 - ليگ برتر انگلستان)
يكشنبه: 18/11/88
¤ رئال مادريد - اسپانيول (ساعت 30:00 - لاليگا اسپانيا)
¤ چلسي - آرسنال (ساعت 30:19 - ليگ برتر انگلستان)
دوشنبه: 19/11/88
¤ فيورنتينا - رم (پخش با تاخير ساعت 30:00 - سري A ايتاليا)
چهارشنبه: 21/11/88
¤ آرسنال - ليورپول (ساعت 15:23 - ليگ برتر انگلستان)
دومين گل عنايتي براي امارات
رضا عنايتي در آغاز هفته سيزدهم خوش درخشيد و دومين گل خود را براي امارات زد.
مهاجم جديد ايراني امارات كه به تازگي از استقلال جدا شده در دقيقه 79 سومين گل تيمش را برابر النصر زد تا آنها در آخر 4-1 برابر النصر برنده شوند. عنايتي هفته قبل هم در بازي امارات با الشارجه از روي پنالتي در دقيقه 16 گل زده بود. پنج شنبه شب نبيل داوودي در دقايق 52 و 72 و حسن الشريف در دقيقه 90 گل هاي ديگر امارات را زدند و كارلوس تنوريو تك گل النصر را در دقيقه 76 به ثمر رساند. مازيار زارع هم تيمي عنايتي در امارات است و محمد نصرتي عضو النصر است.

 



آغاز چهاردهمين مسابقات هندبال جام ملت هاي آسيا «اميد » ايران براي جهاني شدن

چهاردهمين دوره مسابقات هندبال جام ملت هاي آسيا در حالي از امروز (شنبه) در لبنان آغاز مي شود كه ايران تجربه هشت دوره حضور در اين رقابت ها را دارد.
اين دوره از مسابقات هندبال جام ملت هاي آسيا كه حكم انتخابي رقابت هاي جهاني 2011 سوئد را هم دارد با حضور 12 تيم آسيايي و البته در غياب كويتي ها در بيروت برگزار مي شود.
هندباليست هاي كويت از مجموع 13 دوره برگزاري اين مسابقات در 12 دوره حضور داشتند كه طي آن موفق به كسب چهار مدال طلا، 2 مدال نقره، چهار مدال برنز و دو عنوان چهارمي و هشتمي شده اند. آنها در دوره پيشين اين رقابت ها نيز عنوان نايب قهرماني را از آن خود كردند با اين حال به دليل مشكلات داخلي از حضور در پيكارهاي لبنان بازماندند تا كره اي ها با خيال آسوده تري به كسب عنوان قهرماني اين رقابت ها بيانديشند.
چهارمي، بهترين عنوان ايران
رده چهارمي بهترين جايگاهي است كه تيم ملي هندبال ايران دوبار موفق به كسب آن طي هشت دوره حضور در مسابقات قهرماني جام ملت هاي آسيا شده است. در حاليكه ديگر دوره هاي حضور ايران با مقام پنجمي (2 بار)، هفتمي، هشتمي، نهمي و يازدهمي همراه بوده است.
تيم ملي ايران در گروه چهارم اين مسابقات با لبنان و اردن همگروه است. گروه بندي اين رقابت ها بدين ترتيب است:
¤گروه A: عربستان، سوريه و چين
¤گروه B: بحرين، عراق و ژاپن
¤گروه C: كره جنوبي، امارات و قطر
¤گروه D: ايران، لبنان و اردن
تيم ملي هندبال كشورمان كه پس از برگزاري پنج مرحله اردوي تداركاتي ديروز (جمعه) با 17 ملي پوش عازم كشور لبنان شده است به ترتيب طي روزهاي دوشنبه (19بهمن) و چهارشنبه (21 بهمن) هفته جاري به مصاف تيم هاي اردن و لبنان مي رود. در پايان مرحله گروهي اين رقابت ها دو تيم از هر گروه راهي مرحله بعدي مي شوند.
گفتني است تيم هاي اول تا سوم اين رقابت ها جواز صعود به مسابقات جام جهاني هندبال 2011 در كشور سوئد را بدست خواهند آورد. تيم ملي هندبال كشورمان كه تاكنون نتوانسته به مسابقات جهاني راه پيدا كند اميد فراواني دارد تا اين بار با هدايت «استفان سيدروچك» به اين مهم دست پيدا كند.

 



قول سعيدلو به فدراسيون فوتبال كفاشيان: مربي ايراني به كادر تيم ملي اضافه مي شود

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: استارت كارمان را براي سال 89 كه سال فوق العاده مهمي براي ما محسوب مي شود، آغاز كرده ايم.
علي كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي كنيد بودجه موردنظر فدراسيون براي اداره تيم هاي ملي محقق شود، گفت: ما براي كسب درآمد، منابعي را در نظر گرفته ايم اما، با توجه به سيستم دولتي اقتصاد كشور اين درآمدزايي به طور كامل پاسخ ما را نمي دهد. سال گذشته بودجه اي را به دستور رئيس جمهور گرفتيم و امسال هم سعيدلو قول داده كه سال آينده هم بودجه لازم در اختيار فدراسيون فوتبال قرار بگيرد.
كفاشيان با بيان اينكه سال 89 سال بسيار مهمي براي فوتبال ايران است، افزود: سال آينده هشت رويداد مهم داريم كه اين مسابقه ها زمينه رشد فوتبال ما را در آينده فراهم مي كند، به همين منظور ما از هم اكنون استارت مان را براي سال آينده زده ايم.
رئيس فدراسيون فوتبال در بخش ديگري از صحبتهاي خود گفت: فدراسيون و سازمان ليگ چك ليستي تهيه كرده تا وضعيت باشگاه ها را بسنجد. حتي مي خواهيم در مجمع آتي اعلام كنيم كه ديگر شرط حضور تيم ها از دسته اول به ليگ برتر امتياز بيشتر نيست بلكه بايد باشگاه ها حداقل انتظارات AFC را برآورده كنند. اين درست نيست كه فقط به شرط امتياز، تيم ها به ليگ برتر صعود كنند. چرا كه باشگاهي كه پايه لازم را نداشته باشد در صورت از دست دادن چند بازيكن، ديگر نمي تواند بلند شود. باشگا ه ها بايد به كيفيت و محتوا هم بپردازند.كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه چقدر اميدواريد بتوانيم چهار سهميه را مجددا بگيريم، گفت: خيلي اميدوارم، چون تلاش باشگاه ها را مي بينم. ضمن اينكه حريفان ما هم با وجود داشتن امكانات خيلي قوي نيستند.وي در خصوص دستياران جديد قطبي در تيم ملي گفت: در حال حاضر قطبي با تجربه تر عمل مي كند و مي خواهد دستيار جديدي براي خود انتخاب كند. دستيار جديد او ايراني خواهد بود و تا 10 روز ديگر اين مربي معرفي خواهد شد.
كفاشيان در پايان در پاسخ به اين سوال كه هفته گذشته بهرام افشارزاده اعلام كرد كه مشخص نيست قرارداد كادرفني تيم اميد تمديد شود، آيا با توجه به اتمام قرارداد تا پايان سال، قرارداد اين مربيان تمديد مي شود، گفت: فعلا زود است كه در اين باره تصميم گيري كنيم و اسفند درباره اين موضوع تصميم خواهيم گرفت.

 



هشدار محسن كاوه به رضا يزداني طرزفكرش را عوض نكند به درد تيم ملي نمي خورد!

مربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: اگر رضا يزداني طرز تفكرش را تغيير ندهد به درد تيم ملي نمي خورد.
محسن كاوه اظهار كرد: رضا يزداني پس از جام جهاني در سال 87، در هيچ ميداني حاضر نبوده و تنها سه چهار كشتي در ليگ گرفته كه عملكردش در اين مسابقات بد نبوده است اما وي بايد تغييراتي در طرز فكر خود داشته باشد.
وي ادامه داد: كشتي گيري كه مي خواهد نخبه جهان شود بايد طرز فكر خود را نيز به سطح اول جهان برساند نه اين كه فقط قواي جسمي خوبي داشته باشد. يزداني بايد بپذيرد كه مانند بقيه در سيستم و گروه قرار گيرد نه اين كه بخواهد شخصي تصميم گيري كند.
مربي تيم ملي در مورد مسابقه هاي انتخابي جام تختي گفت: جوانان خوبي را در وزن هاي مختلف شناسايي كرديم كه بايد براي آنها برنامه ريزي كرد تا در سير صعودي قرار گيرند. بعضي كشتي گيران سطح توقعشان پايين است و فقط مي خواهند در جام تختي كشتي بگيرند بنابراين به آنهايي كه چندين سال هيچ پيشرفتي نداشته اند و در يك سطح مانده اند سهميه نمي دهيم و ترجيح مي دهيم جواناني كه خوب مبارزه كرده اند را زير نظر بگيريم؛ خصوصا آن كشتي گيراني كه از مناطق كم امكانات و بدون حريف تمريني آمده اند و خود را در اين مسابقات نشان دادند.

 



فيلم بازي جوانمردانه بازيكن ايراني در اسپانيا گزارش «ماركا» از حركت تحسين برانگيز «متوسل زاده»

روزنامه ماركا در صفحه اينترنتي خود در گزارشي اقدام تحسين برانگيز «امين متوسل زاده»، بازيكن تيم مقاومت سپاسي شيراز در ديدار با استيل آذين را ستوده است.
اقدام زيبا و تحسين برانگيز «امين متوسل زاده» و حركت جوانمردانه اش، اكنون بازتابي جهاني پيدا كرده است. روزنامه اسپانيايي «ماركا» در صفحه اينترنتي اش با قراردادن تصوير ويدئويي صحنه اي كه امين متوسل زاده پس از اطلاع از مصدوميت بازيكن استيل آذين، توپ را به بيرون زده، گزارش كوتاهي از اين اقدام تحسين برانگيز نوشته است.
«يك بازيكن ايراني به جاي گلزني به خاطر مصدوميت بازيكن حريف، توپ را به بيرون زد.» تيتر اين گزارش است.
در اين گزارش آمده است: «امين متوسل زاده، بازيكن تيم مقاومت سپاسي حركت ورزشي و تحسين برانگيزي را به نمايش گذاشت. او در جريان ديدار تيمش مقابل استيل آذين در حالي كه موقعيت ايده آلي براي گلزني داشت، با مشاهده صحنه مصدوميت دروازه بان حريف، به جاي آنكه براي گلزني اقدام كند، توپ را به بيرون ارسال كرد. در حالي كه سنگربان استيل آذين با يكي از مهاجمان مقاومت سپاسي برخورد كرده و پس از برخورد به روي زمين مي افتد، متوسل زاده به جاي آنكه از فرصت مسلم گلزني اش بهره ببرد و توپ را وارد دروازه استيل آذين كند، آن را به بيرون از زمين هدايت مي كند.»

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد برگزاري كنگره بزرگداشت حسينعلي راشد در سال آينده

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: كنگره بزرگداشت حسينعلي راشد نويسنده برجسته معاصر در سال آينده در تربت حيدريه برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا سيدمحمدحسيني روز جمعه در جمع هنرمندان، شاعران و مسئولان تربت حيدريه افزود: براي شروع كار و برگزاري مطلوب كنگره اين شخصيت برجسته معاصر 200 ميليون ريال اعتبار به ستاد بزرگداشت مرحوم راشد پرداخت مي شود.
همچنين وي در آيين دانش آموختگي دانشجويان مجتمع علوم قرآني تربت حيدريه گفت: براي خلق آثار ماندگار در حوزه علوم قرآني اهتمام جدي داريم و از اين مهم حمايت خاص و ويژه مي كنيم.
حسيني همچنين هنگام كلنگ زني ساختمان مجتمع علوم قرآني تربت حيدريه افزود: افزون بر يك هزار موسسه قرآني در كشور تحت حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند.
وي خاطرنشان كرد: براي ترويج امور ديني و قرآني 6 هزار و 300 كانون فرهنگي و هنري در مساجد كشور از حمايتهاي وزارت فرهنگ و ارشاد برخوردارند.
گزارش ايرنا از مشهد نيز حاكيست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني در جريان افتتاح سالن نمايش فاز دوم مجتمع فرهنگي هنري امام رضا(ع) در مشهد گفت: با توجه به هجمه فرهنگي غرب، توليد آثار فاخر مي تواند، علاوه بر رفع خلأ هاي موجود، نيازهاي روز مردم و بخصوص نسل جوان تشنه حقيقت را سيراب كند.
وي با ستايش از سينماگراني كه از قصص انبيا الهام مي گيرند، تصريح كرد: در جشنواره بين المللي فيلم فجر امسال شاهد عرضه كارهاي ارزشمندي چون ملك سليمان بوديم كه نشان از دغدغه و توجه هنرمندان به هويت ديني و اسلامي ايران دارد.
حسيني در عين حال تاكيد كرد: سياست هاي حمايتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي محدود به سينماي ديني و معناگرا نيست بلكه بايد هنرمندان براي سليقه هاي مختلف توليد كنند كه خوشبختانه نمود اين مسئله در جشنواره فيلم فجر امسال مشهود بود.

 



آغاز مسابقات دوچرخه سواري تور بين المللي كرمان

سيزدهمين دوره مسابقات دوچرخه سواري تور بين المللي كرمان از امروز به مدت پنج روز در اين استان برگزار خواهد شد.
در حالي كه قرار بود سيزدهمين دور تور دوچرخه سواري بين المللي كرمان براي اولين بار با مشاركت دو استان همجوار يزد و كرمان برگزار شود، به دليل مشكلات مالي و تأمين نشدن اعتبارات لازم از سوي استان يزد اين تور از امروز طبق روال سال هاي گذشته در استان كرمان آغاز مي شود.سيزدهمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري كرمان در پنج مرحله از 17 بهمن ماه و با حضور 6 تيم خارجي تايلند، بريسا اسپورت تركيه، قزاقستان، ارمنستان، آذربايجان و ازبكستان و هفت تيم داخلي آساك دوچرخ، شهرداري مهريز يزد، پتروشيمي تبريز، وليعصر كرمان، مس كرمان، مس نوين كرمان و دانشگاه آزاد اسلامي برگزار خواهد شد. «مارتين براون» به عنوان نماينده وادا (آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ) و «فردريك» به عنوان ناظر اتحاديه جهاني دوچرخه سواري از ميهمانان خارجي اين تور به شمار مي آيند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14