(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 بهمن 1388- شماره 19578
 

موافقت بخارست با استقرار سپر موشكي آمريكا در خاك روماني
تحريم شركت هاي آمريكايي در دستور كار دولت پكن قرار گرفت
عمليات كمين مبارزان الحوثي عليه لشكر 105 ارتش يمن
تروريست ها در كربلا و كراچي عزاداران حسيني(ع) را به خاك و خون كشيدند
پاسخ بشاراسد به تهديدهاي تل آويوآماده مقابله هستيم
سيدحسن نصرالله : با الگو گرفتن از امام حسين(ع) در جنگ 33 روزه پيروز شديم
مقامات عراق: حضور بعثي ها در انتخابات كودتاي سياسي اشغالگران است
هشدار قاضي القضات فلسطين نسبت به يهودي كردن قدس



موافقت بخارست با استقرار سپر موشكي آمريكا در خاك روماني

رئيس جمهور روماني از موافقت خود با استقرار سپر دفاع موشكي آمريكا در كشورش خبر داد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، «ترايان باسسكو»، رئيس جمهور روماني پنجشنبه شب اعلام كرد: با استقرار سپر دفاع موشكي آمريكا در خاك اين كشور موافقت كرده است. اين مقام رومانيايي علت توافق بر سر اين همكاري جنجال برانگيز را «تامين شدن امنيت ملي» اين كشور خواند و در عين حال مدعي شد، ميزبان سيستمي نخواهد شد كه عليه روسيه باشد. پيش از اين جمهوري چك و لهستان خواستار استقرار اين سيستم موشكي در خاك خود شده بودند كه مخالفت روسيه مانع از انجام آن شد.
وزير دفاع اين كشور اروپايي نيز با تاييد اين خبر، پيوستن بخارست به اين سيستم موشكي را «يك اولويت سياسي براي روماني» خواند .

 



تحريم شركت هاي آمريكايي در دستور كار دولت پكن قرار گرفت

تحريم شركت هاي آمريكايي فروشنده سلاح به تايوان در دستور كار دولت چين قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از مطبوعات اين كشور، سخنگوي وزارت امور خارجه چين در مصاحبه با خبرنگاران با تاييد خبر قصد چين براي مجازات شركت هاي آمريكايي فروشنده سلاح به تايوان، اين اقدام را تنبيهي مناسب براي آمريكايي ها عنوان كرد.
«ماجائوشو» كه از اقدام آمريكايي ها در فروش سلاح به چين تايپه شديداً عصباني بود همچنين فشارها و اقدامات ضد تجاري آمريكا عليه چين را كاملا نادرست و غيرعادلانه دانست.گفتني است چيني هاي خشمگين از اقدام مداخله گرايانه آمريكا در فروش تسليحات 4/6 ميليارد دلاري به تايوان در نخستين اقدام تلافي جويانه خود، هفته پيش روابط نظامي خود را با واشنگتن قطع كردند.


 



عمليات كمين مبارزان الحوثي عليه لشكر 105 ارتش يمن

ده ها نفر از نظاميان لشكر 105ارتش يمن در نتيجه عمليات كمين رزمندگان الحوثي در اطراف صعده كشته و زخمي شدند.
به گزارش پايگاه اينترنتي صعده آنلاين، شيعيان صعده در ادامه اقدامات دفاعي خود و پس از زخمي كردن فرمانده لشكر 103ارتش يمن، در يك عمليات كمين 10 نفر نظامي يمني وابسته به لشكر 105 ارتش را از پاي درآوردند.
براساس اين گزارش، اين تعداد از نظاميان يمني كه مسئول ارسال تداركات لشكر 105 ارتش يمن در منطقه كتاف در استان صعده بودند، به دام الحوثي ها افتادند و 10 نفر به هلاكت رسيدند.
از سوي ديگر، شاهدان عيني از سقوط يك هلي كوپتر ارتش يمن در استان «الجوف» در روز پنجشنبه خبر دادند، كه بر اثر سقوط، خلبان آن نيز كشته شد.
رسانه هاي دولتي يمن مشكل فني را علت سقوط هلي كوپتر نظامي عنوان كردند، اما شاهدان عيني در منطقه گفتند كه هلي كوپتر ساقط شده قبل از برخورد با زمين شعله ور شده بود.
اين در حالي است كه «عبدالملك بدرالدين الحوثي» فرمانده رزمندگان شيعه هفته قبل با پذيرش شروط پنج گانه دولت يمن موافقت خود را با آتش بس اعلام كرد اما ارتش آن كشور، همچنان با محاصره صعده و بمباران مناطق مسكوني شيعيان، عدم پاي بندي خود را به صلح ثابت كرده است.
در همين حال يك مسئول بلندپايه الحوثي در گفت وگو با صعده آنلاين اعلام كرد: الحوثي ها، مشغول بررسي احتمالات ممكن در صورت توافق با احزاب سياسي مخالف دولت مركزي در يمن هستند.
وي رويكرد جديد الحوثي ها را تمركز بر روي مسائل فرهنگي و فكري براي روشنگري در مورد حزب حاكم يمن به رهبري علي عبدالله صالح اعلام كرد و گفت: در حال حاضر «حزب اصلاح و ديدار مشترك» به عنوان بزرگترين گروه مخالف دولت تاثير بسيار زيادي بر تحولات داخلي يمن دارد.
همچنين خبرگزاري ها از ادامه حملات هوايي و موشكي عربستان به مناطق مسكوني و روستاهاي شيعيان صعده پس از يك هفته از اعلام آتش بس الحوثي ها و خروج آنها از خاك آن كشور خبر دادند.
براساس گزارش هاي دريافتي، جنگنده بمب افكن هاي عربستان با بمباران مناطق مسكوني 14 غيرنظامي يمني كه اكثر آنها را زنان و كودكان تشكيل مي دهند به هلاكت رسانده و تعداد بيشماري را نيز زخمي كردند.

 



تازه ترين جنايت عوامل آمريكا و رژيم سعودي
تروريست ها در كربلا و كراچي عزاداران حسيني(ع) را به خاك و خون كشيدند

تروريست ها با انفجارهاي جداگانه دو خودرو بمب گذاري شده ميان ميليون ها زائر اربعين امام حسين(ع) در كربلا، دست كم 41نفر را شهيد و بيش از 150 زائر ديگر را مجروح كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مقارن ظهر ديروز در حالي كه ميليون ها زائر مشغول برگزاري اربعين حسيني(ع) در جوار حرم اين امام همام و 72 شهيد كربلا بودند، يك خودروي بمب گذاري شده كه مجاور بيمارستان صحرايي پارك شده بود، منفجر شد و شماري زائر به شهادت رسيدند. لحظاتي پس از آن فردي خودرو دوم را به همين محل رساند و در ميان مجروحان و ازدحام زائران منفجر كرد. اين دوانفجارجمعا جان 41 زائر را گرفت. تعداد كل مجروحان حادثه 150 تن اعلام شد. استاندار كربلا به خبرگزاري مذكور گفت تعداد زائران اربعين كربلا جمعاً 10 ميليون نفر هستند كه بيش از 100 هزار نفر از آنها از كشورهاي خارج آمده اند. كربلا در 110 كيلومتري جنوب بغداد قرار دارد. اواخر هفته گذشته نيز يك خودرو بمب گذاري شده در 10 كيلومتري شرق كربلا منفجر شده بود كه 23 شهيد و 147 مجروح را به همراه داشت. منبع مذكور در خبرهاي اوليه خود، انفجارهاي ظهر ديروز كربلا را در نتيجه پرتاب خمپاره گزارش كرده بود.
فرماندار استان كربلا به خبرگزاري مذكور گفته بود: انفجارها حاصل حملات خمپاره اي از مزارع شمال شرق شهر كربلا صورت گرفته است. اما، گزارشات تكميلي، انفجارهاي دوگانه كربلا را حاصل دو خودرو بمب گذاري شده دانسته بود. در مورد مليت شهدا و مجروحين حادثه، گزارشي نرسيده است.
انفجارهاي ديروز در مراسم دستجات عزاداري اختلالي ايجاد نكرد. مجالس عزاداري به طور گسترده در مساجد، تكايا، حسينيه ها، معابر و خيابان هاي كربلا برگزار شد. به گفته خبرنگار ايرنا، حضور امسال زائران اربعين حسيني(ع) در كربلا، در مقايسه با سال هاي قبل بي سابقه بوده است.ناظران سياسي منطقه عوامل آمريكا و رژيم سعودي را عامل اين انفجارها ذكر كرده اند. پيشتر نيز مقامات عراق گفته بودند كه برخي كشورهاي عربي در انفجارهاي عراق دست دارند.
20 شهيد و 70 مجروح
در دو انفجار كراچي
دو انفجار پي درپي در مسير شيعيان عزادار حسيني در پاكستان 90 كشته و زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، در يك انفجار انتحاري در مسير اتوبوس حامل شيعيان عزادار در شهر كراچي مركز ايالت سند پاكستان دست كم 13 كشته و 50 تن زخمي شدند.
عامل انتحاري با يك موتورسيكلت حامل موادانفجاري خود را به اتوبوس حامل عزاداران حسيني كوبيد.
اين اتوبوس بيشتر حامل زنان و كودكاني بود كه براي شركت در مراسم اربعين حسيني عازم محل برگزاري اين مراسم بودند.دومين انفجار نيز روز گذشته به فاصله يك ساعت از حمله انتحاري نخست كه در اتوبوس انجام شده بود در محل بيمارستاني كه زخمي هاي انفجار به آنجا منتقل شده بود روي داد و طي آن هفت كشته و 20 زخمي برجاي گذاشت.رئيس پليس كراچي از ميليون ها شيعه اين شهر خواست تا آرامش خود را حفظ كنند.

 



پاسخ بشاراسد به تهديدهاي تل آويوآماده مقابله هستيم

رئيس جمهور سوريه ضمن تاكيد بر آمادگي كشورش براي مقابله با هر نوع حمله اي از سوي رژيم صهيونيستي گفت، رهبران كنوني اسرائيل كودكاني هستند كه فاقد تدابير و انديشه لازمند و اين رژيم را به سوي هرج و مرج مي كشانند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، بشاراسد در گفت وگو با سيمورهرش خبرنگار آمريكايي مجله نيويوركر در واكنش به اظهارات آويگدور ليبرمن وزير خارجه اسرائيل كه گفته بود اگر سوريه سبب خشم اسرائيل شود باعث نابودي سوريه خواهد شد اظهار داشت، سخنان مسئولان رژيم صهيونيستي از نظر ما اهميتي ندارد چرا كه فاقد تدابير و انديشه سياسي لازم هستند و مانند كودكان دائماً با يكديگر در نزاع هستند و سخنان يكديگر را نقض مي كنند.
وي افزود، برخلاف سخنان رهبران رژيم صهيونيستي خود آنان باعث نابودي رژيمشان مي شوند و نمي توانند باعث نابودي كشورها شوند.
بشاراسد تاكيد كرد، سران رژيم صهيونيستي به يك لغت نامه ويژه براي اصطلاحات اسرائيلي احتياج دارند زيرا معاني لغات سياسي را كه عنوان مي كنند نمي فهمند به همين دليل است كه مي گويم همانند كودكان با يكديگر مي جنگند و اصلاً نمي فهمند كه چه مي كنند.
رئيس جمهور سوريه درباره درگيري ميان فلسطيني ها و اسرائيلي ها گفت: اسرائيلي ها مي خواستند كه حماس را در جنگ غزه نابود كنند و محمود عباس را در كرانه باختري قوت ببخشند. اين يك روش سياسي بود، اما آنها در نهايت محمود عباس را تضعيف كرده و حماس را قوي تر كردند.
وي گفت: تنها چيزي كه مي تواند از اسرائيل حمايت كند صلح است نه چيز ديگر و هيچ يك از جنگنده ها و سلاح ها نمي توانند از اسرائيل حمايت كنند.
بشار اسد تاكيد كرد: حمايت آمريكايي ها از اسرائيلي ها مسئله اي قديمي است. ما پيش بيني نمي كنيم كه آنها در آينده نزديك بي طرف باشند. از اين رو ما مي توانيم با اين مسئله برخورد كنيم و به نوعي آن را حل و فصل كنيم. اما آمريكايي ها ديدگاه مشخصي را در قبال آنچه كه واقعاً مي خواهند در خاورميانه اتفاق بيفتد، ارايه نكردند.
رئيس جمهور سوريه درباره باراك اوباما نيز گفت: اوباما ميراثي سنگين و مملو از مشكلات را از جرج بوش تحويل گرفت. اوباما خود را با سختي هايي براي رويارويي با اين مشكلات يافت. شيوه آمريكا تغيير كرده و آنها بيش از گذشته اعتراف كردند كه در افغانستان و عراق مشكلاتي را ايجاد كرده اند.
وليد معلم وزير خارجه سوريه نيز درباره پيامدهاي ناگوار هرگونه جنگ افروزي رژيم صهيونيستي بر ضد كشورش هشدار داد و گفت: در صورت بروز جنگ، آتش جنگ تمام عيار در منطقه تمام شهرهاي صهيونيست نشين را فرا خواهد گرفت.

 



سيدحسن نصرالله : با الگو گرفتن از امام حسين(ع) در جنگ 33 روزه پيروز شديم

دبير كل حزب الله لبنان تاكيد كرد، پيروزي ما در جنگ 33 روزه نتيجه الگو گرفتن از امام حسين(ع) بود.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، سيدحسن نصرالله در سخنراني خود به مناسبت اربعين امام حسين(ع) درمراسمي در حومه جنوبي بيروت كه از طريق تلويزيون به طور مستقيم پخش مي شد اظهار داشت، جنگ 33 روزه جنگي دردناك و ظالمانه بود و ابعاد روحي، عاطفي و انساني آن براي بسياري از مردم كه درگير جنگ بودند عوارض روحي و رواني بسياري به جاي گذاشت به ويژه كساني كه اعضاي خانواده خود را از دست دادند و منازلشان نابود شد، اما مردم ما با تكيه بر خداوند و الگو گرفتن از امام حسين(ع) و حضرت زينب(س)، در برابر همه مصيبت ها و مشكلات ايستادگي كردند.
وي تاكيد كرد: ما در حال رويارويي با تمامي مشكلاتي هستيم كه از آن رنج مي بريم و مهمترين مشكل ما در منطقه يك غده سرطاني است كه نامش اسرائيل است و اين رژيم شيطاني بر كشور ما و ملت هاي ما، منابع ما و بسياري از دولت ها تسلط پيدا كرده و مشكلات اجتماعي، اقتصادي زيادي براي منطقه به بار آورده ولي ملت هاي هوشيار و مقاوم ما با الگو گرفتن از ائمه و انبيا اين مشكلات را از سر راه برخواهند داشت.
سيدحسن نصرالله تصريح كرد، اربعين امام حسين(ع) همزمان شده است با روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي در ايران به رهبري امام خميني(ره)، كسي كه تاكيد كرد اين انقلاب از بركات قيام امام حسين (ع) و خون امام حسين(ع) و فرياد امام حسين(ع) بود.
وي تاكيد كرد، انقلاب اسلامي ايران، تحولي تاريخي و عظيم در عصر جديد رقم زد كه آثار مهمتر و بزرگتر آن در آينده امت اسلامي مشخص خواهد شد.
سيدحسن نصرالله با اشاره به عملكرد برخي گروه هاي تكفيري در عراق و در تمامي كشورهاي اسلامي و عربي گفت: همه بايد هشيار باشيم حتي لحظه اي نبايد از طرح و نقشه هاي گروه هاي تكفيري در لبنان، عراق، افغانستان، پاكستان، سوريه، فلسطين، و مصر و هر كشور ديگري غافل شويم. كساني هستند كه مي خواهند ملت هاي اين كشورها با هم جنگ داشته باشند. همديگر را نابود كنند. ما بايد بدانيم كه شيطان همواره وجود دارد و هر روز براي برنامه هايش تلاش مي كند همانطور كه شنيديد برخي رسانه هاي آمريكايي اخيرا علنا از برخورد ميان اعراب و ايران صحبت مي كنند. مهم اين است كه ما از اسرائيل دوري كنيم. از آمريكا دوري كنيم و جنگ هاي ديگر نبايد رخ دهد.
دبير كل حزب الله لبنان گفت: ما نمي توانيم آمريكايي ها و اسرائيلي ها را از دست داشتن در عمليات تروريستي عراق تبرئه كنيم زيرا جريان هاي تكفيري از سوي دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل به وجود آمده اند.
سيدحسن نصرالله از موضع گيري اخير سوريه در قبال رژيم صهيونيستي استقبال كرد و گفت، موضع گيري سوريه بسيار مهم و حائز اهميت بود و ثابت كرد كه كشورهاي مسلمان اسرائيل را دشمن مشترك خود مي دانند.

 



مقامات عراق: حضور بعثي ها در انتخابات كودتاي سياسي اشغالگران است

مقامات بغداد به شدت عليه حضور بعثي ها در انتخابات پارلماني موضع گرفتند و آن را كودتاي سياسي آمريكا عليه دولت و قانون اساسي عراق دانستند.
به گزارش خبرگزاري فارس، حكم هيئت تجديدنظر در مورد رفع ممنوعيت نامزدي بعثي ها در انتخابات پارلماني عراق، واكنش شديد نمايندگان مجلس و مقامات عراقي را در پي داشت. «عبدالهادي الحساني»، گفت: كودتايي در خارج از كشور عليه قانون اساسي عراق و با هدف مخدوش كردن روند سياسي اين كشور در جريان است. الحساني اقدام هيئت مذكور را غيرقانوني دانست و گفت كه چنين تصميمي در نتيجه فشار مقامات آمريكايي از جمله «جو بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا و «هيلاري كلينتون» وزير خارجه اين كشور، اتحاديه عرب و شماري از كشورها، اتخاذ شده است.
اخيرا هيئت «عدالت و دادخواهي» عراق بيش از 500 كانديداي انتخابات مجلس كه 16 اسفند برگزار مي شود را به خاطر داشتن سوابق عضويت در حزب منحل شده بعث اين كشور، رد صلاحيت كرده بود. اما، دولت و مجلس عراق به خاطر اين اقدام هيئت مذكور، به شدت تحت فشار آمريكا و كشورهاي عربي قرار گرفتند. به همين خاطر، هفته گذشته از جانب مجلس، گروه جديدي تحت نام «هيئت تجديد نظر» شكل گرفت. اين هيئت پنجشنبه راي به لغو ممنوعيت بعثي ها داد، مشروط به اينكه پس از پيروزي در انتخابات، سوابق آنها در مجلس بررسي شود. «علي لامي»، نماينده مجلس عراق عليه اين اقدام هيئت تجديد نظر موضع گرفت و گفت، اين هيئت از اختيارات قانوني خود عدول كرده است و مجلس عراق عليه اين هيئت شكايت مي كند.
هيئت مذكور مركب از هفت قاضي پيشنهادي شوراي عالي قضايي عراق بود.
در همين حال، «نوري مالكي»، نخست وزير عراق، «كريستوفرهيل»، سفير آمريكا در عراق، را شديدا مورد حمله قرار داد و گفت: اجازه نمي دهم سفير آمريكا از وظايف ديپلماسي خود تجاوز كند.

 



هشدار قاضي القضات فلسطين نسبت به يهودي كردن قدس

قاضي القضات فلسطين نسبت به طرح جديد رژيم صهيونيستي براي يهودي كردن قدس تحت عنوان «قدس 2020» هشدار داد.
به گزارش ايسنا، شيخ «تيسيرالتميمي» اعلام كرد، اين طرح در راستاي كاهش جمعيت فلسطيني ها در بيت المقدس است به طوري كه در سال 2020 جمعيت فلسطيني ها به كمتر از 12 درصد و جمعيت اسرائيلي ها به بيش از 88درصد خواهد رسيد.
براساس اين طرح بيت المقدس به طور كامل از ساكنان اصلي خود كه فلسطيني ها هستند خالي خواهد شد.
التميمي افزود، بيش از 15ميليارد دلار براي اين طرح اختصاص داده شده است و اخيراً در شهرك عيسويه بيش از نيمي از خاك اين شهرك مصادره شده است، همچنين اسرائيل بر اساس اين طرح به دنبال منتقل كردن بيش از 40هزار شهرك نشين به بيت المقدس است تا بيت المقدس را متعلق به اسرائيلي ها كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14