(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 بهمن 1388- شماره 19578
 

محسني اژه اي خبر دادارجاع دومين شكايت نامه نمايندگان از موسوي به دادسرا
مسدود شدن برخي جاده هاي مواصلاتي كشور در پي بارش باران، برف و تندباد شديد
38 تيم راهداري در محورهاي برفگير گيلان مستقر شدند
در ايام سوگواري صورت مي گيرد ممنوعيت اعزام تورهاي گردشگري به كشورهاي همسايه
با رفع معارضان ملكي بزرگراه شهيد باكري به اتوبان تهران - كرج وصل مي شود
عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر: تفاوت هزينه پروژه تونل توحيد با برآورد اوليه زياد است
با افزايش سفرهاي برون شهري اعلام شد جلوگيري پليس از تردد خودروهاي فاقد معاينه فني و فرسوده
هواشناسي اعلام كرد ابرناكي و بارش در اغلب نقاط كشور
ريزش بهمن در محور شمشك به ديزين جان 8 كوهنورد را گرفت
مادر پس از مصرف شيشه نوزاد 17 ماهه اش را كشت
كشف يك تن ترياك در نقطه صفر مرزي سراوان
شهادت مامور نيروي انتظامي در حين تعقيب قاچاقچي مواد مخدر
رهبر مخالف ساخت گلدسته ها مسلمان شد
كشف 36ميليون لوح فشرده
كمك سازمان هاي خيريه به 37ميليون آمريكايي
بچه آهوي يتيم



محسني اژه اي خبر دادارجاع دومين شكايت نامه نمايندگان از موسوي به دادسرا

دادستان كل كشور از ارجاع دومين شكايت نامه نمايندگان از موسوي به دادسراي تهران خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي دادستان كل كشور در خصوص شكايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از ميرحسين موسوي گفت: اين شكايت ها به دادسراي تهران ارجاع شده است.
به گزارش فارس، وي درباره شكايت دومين گروه از نمايندگان و ارسال نامه به دادستاني كل كشور اظهار داشت: دومين سري از نمايندگان كه قرار بود نامه شكايت خود را به بنده بدهند، نامه را ارائه كرده اند و بنده هم نامه آنها را به دادسراي تهران ارجاع كردم و دادسراي تهران نيز در اين باره بررسي خواهد كرد.

 



مسدود شدن برخي جاده هاي مواصلاتي كشور در پي بارش باران، برف و تندباد شديد

بارش باران، برف و تندباد شديد باعث مسدود شدن برخي جاده هاي مواصلاتي دراستان هاي تهران، اردبيل، ايلام، هرمزگان، اصفهان و سيستان و بلوچستان شد.
به گزارش ايرنا رئيس اداره راه و ترابري كرج- گچسر گفت: با توجه به بارش برف و باران روزهاي اخير، محور ارتباطي كرج- چالوس لغزنده است.
محمدمكوندي افزود: رانندگاني كه قصد تردد در اين مسير را دارند، زنجير چرخ، سوخت كافي، لباس گرم و مواد غذايي لازم همراه داشته باشند.
وي از شهروندان خواست تا در صورت امكان از سفرهاي غيرضروري در اين مسير خودداري كنند.
وي گفت: اكنون تيم هاي راهداري به منظور باز نگه داشتن محور كرج- چالوس در حال آماده باش مي باشند. مديركل هواشناسي استان ايلام نيز گفت: بارش باران در روزهاي گذشته و كاهش دما و بارش برف در جمعه شب ارتفاعات برفگير شهر ايلام، شيروان چرداول، ايوان، بدره و ده ها روستاي استان ايلام را سفيدپوش كرد.
غلامرضا حسني غربا افزود: اين بارش ها و پديده كاهش دما به واسطه آغاز فعاليت سامانه بارشي حاصل از سطح مديترانه و درياي سرخ تا روزهاي آينده در بيشتر مناطق مختلف استان ايلام از جمله مناطق جنوبي و گرمسيري ايلام و مناطق شمالي و سردسيري اين استان ادامه خواهد داشت.
اداره كل راه و ترابري استان ايلام هم از رانندگاني كه قصد عبور از گردنه هاي برفگير را دارند، خواست تجهيزات و وسايل لازم در گردنه هاي برفگير به همراه داشته باشند.
اين اداره اعلام كرد: با تلاش ماموران راهداري همه محورها و گردنه هاي برفگير استان ايلام برفروبي شده است و تردد در آنها جريان دارد.
گزارش ايرنا از اردبيل نيز حاكي است اداره پيش بيني و تحقيقات هواشناسي اردبيل با صدور اخطاريه اي از ساكنان نقاط سردسير استان خواست در برابر ريزش برف و كولاك شديد و پديده يخبندان آماده باشند.
به گزارش خبرنگار ايرنا در اين اخطاريه آمده است: با نفوذ سامانه ناپايدار جوي و ريزش هواي سرد از عرضهاي شمالي بارش برف در قسمت وسيعي از استان شروع شده است. همچنين روابط عمومي اداره آموزش و پرورش شهرستان فريدون شهر اصفهان اعلام كرد: مدارس ابتدايي نوبت بعد ازظهر اين شهرستان پنج شنبه به دليل بارش برف تعطيل بود.
بخشدار مركزي فريدونشهر نيز گفت: كليه جاده هاي روستايي منطقه «پشتكوه دوم» فريدونشهر بر اثر اين بارندگي مسدود شده است و تا مساعد شدن وضعيت هوا امكان بازگشايي آن وجود ندارد.
«عليرضا كربعلي» ادامه داد: راه هاي روستايي دهستان هاي «برف انبار»، «چشمه لنگان» و «قلعه سرخ» با تلاش اكيپ هاي راهداري باز شده است و تردد در آن ها جريان دارد.
همچنين به گزارش ايرنا از سيستان و بلوچستان تندبادهاي شديد و موقتي سراسر اين استان را دربرگرفت. به گزارش هواشناسي- استان سيستان و بلوچستان اين وضعيت به دليل ورود يك سامانه بارش زا از سمت غرب و جنوب غرب استان ايجاد شده است.
گزارش خبرگزاري فارس از استان هرمزگان نيز حاكيست محور بندرعباس- سيرجان در استان هرمزگان ديروز به علت بارش شديد باران و طغيان رودخانه هاي مسير براي تردد تمام وسايل نقليه مسدود بود.

 



38 تيم راهداري در محورهاي برفگير گيلان مستقر شدند

رشت- خبرنگار كيهان:
مديركل راه و ترابري گيلان از استقرار 38 تيم راهداري با بهره گيري از 277 دستگاه ماشين آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك در محورهاي برفگير استان خبر داد.
عليپور با اعلام خبر آغاز عمليات راهداري زمستانه و فعاليت شبانه روزي گروههاي امدادي راهداري زمستاني در محورهاي برفگير گيلان گفت: 38 اكيپ راهداري با 417 نيرو و ماشين آلات سبك و سنگين در محورهاي برفگير شهري و روستايي استان مستقر شده اند.
فريدوني شهردار رشت نيز از تشكيل ستاد بحران در اين شهرداري خبر داد و افزود: اين ستاد با همكاري ساير دستگاه هاي ذي ربط، خود را براي مقابله با هر گونه حوادث جوي آماده كرده است.

 



در ايام سوگواري صورت مي گيرد ممنوعيت اعزام تورهاي گردشگري به كشورهاي همسايه

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از ممنوعيت اعزام تورهاي گردشگري ايران به برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس و مشترك المنافع در ايام سوگواري رحلت رسول اكرم(ص) و اربعين خبر داد و گفت: آژانس هاي برگزاركننده اين تورها لغو مجوز مي شود.
سيدرضا موسوي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: حفظ و رعايت شئون اسلامي و شرعي براي تمام دفاتر و آژانس هاي خدمات گردشگري در تورها، نمايشگاه ها و جشنواره هاي خارجي و داخلي الزامي و واجب است.
وي با اشاره به اقدام برخي آژانس هاي مسافرتي در فروش بليت براي يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس و يكي از كشورهاي مشترك المنافع در ايام سوگواري رحلت پيامبر(ص) و امام حسن(ع) افزود: در اين ايام نيز برخي عناصر خود فروخته دراين كشورها اقدام به برپايي كنسرت كرده اند كه با موازين شرعي و اعتقادات اسلامي در تعارض است.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تصريح كرد: به همين منظور با ابلاغ بخشنامه به تمام دفاتر مسافرتي و آژانس هاي خدمات گردشگري اعلام كرده ايم كه شئون اخلاقي براي اعزام تور به خارج از كشور را رعايت كنند و در اين ايام توري را به اين كشورها اعزام نكنند در غير اينصورت مجوز فعاليت آژانس و دفتر مسافرتي آنها لغو مي شود.
وي ادامه داد: تمام دفاتر خدمات گردشگري كه اقدام به فروش بليت به اين كشورها كرده اند، موظف هستند، هزينه هاي مسافران را پس دهند.
موسوي از تمام دستگاه هاي نظارتي و اجرايي خواست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را در اجراي اين امر مهم ياري دهند.

 



با رفع معارضان ملكي بزرگراه شهيد باكري به اتوبان تهران - كرج وصل مي شود

با رفع معارضان تاسيساتي و ملكي عمليات احداث تقاطع اتصالي بزرگراه شهيد باكري به اتوبان تهران - كرج آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 5 سعيد طلوعي، شهردار اين منطقه با اشاره به حجم بالاي تردد در بزرگراه تهران -كرج گفت: اين بزرگراه يكي از مبادي اصلي شبكه معابر برون شهري تهران و شايد مهمترين محور ورودي و خروجي شهر تهران است و بدين لحاظ ترافيك ناشي از حجم عظيم تردد را متحمل مي شود.
وي با اشاره به احداث تقاطع بزرگراه شهيد باكري - اتوبان تهران - كرج گفت: به منظور روان سازي تردد در اين بخش از شبكه بزرگراهي ايجاد تقاطع براي اتصال اين اتوبان به بزرگراه شهيد باكري طراحي شده بود كه با رفع معارضان ملكي و تاسيساتي محل عمليات اجرايي آن آغاز شده است.
طلوعي ادامه داد: با احداث اين تقاطع ترافيك بزرگراه تهران - كرج به بزرگراه هاي آزادي - ستاري - محمدعلي جناح و شهيد باكري هدايت و بخش عمده اي از بار ترافيكي اين اتوبان كاهش خواهد يافت.
شهردار منطقه 5 يكي از مهمترين معارضان پروژه را كارواش مجموعه پارك ارم عنوان كرد و گفت: با تلاش و پيگيري هاي مستمر ملك مورد نظر تملك و در حال حاضر عمليات اجرايي پروژه با 30 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجرا است.
طلوعي با اشاره به اينكه بهره برداري از پنج تقاطع غير همسطح شهيد باكري و ايجاد دسترسي ها حجم عمده اي از ترافيك شبكه بزرگراهي غرب تهران روان شده است افزود: پروژه بزرگراه شهيد باكري به عنوان يكي از مهمترين پروژه هاي شهري، به همت معاونت فني و عمران شهرداري تهران در منطقه 5 در حال احداث است.

 



عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر: تفاوت هزينه پروژه تونل توحيد با برآورد اوليه زياد است

پروين احمدي نژاد گفت: ميزان دقيق هزينه تونل توحيد مشخص نيست و اطلاعات مربوط به آن پنهان كاري مي شود.
پروين احمدي نژاد در گفت وگو با برنا با اظهار قدرداني از مهندسان و كارگران پروژه تونل توحيد گفت: با وجود افتتاح و بهره برداري از تونل توحيد، هنوز بحث هاي فني و مالي اين پروژه به شوراي شهر گزارش نشده است.
وي در ادامه افزود: هزينه پروژه تونل توحيد با پيش بيني و برآورد اوليه تفاوت دارد و بسيار بالاست.
عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر برآورد اوليه تونل توحيد را 136 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: با توجه به اينكه پيش بيني اوليه اين پروژه 136 ميليارد تومان برآورد شده بود، شهردار تهران هزينه آن را 300 ميليارد تومان و معاونان شهردار بالاي 300 ميليارد تومان اعلام كرده اند كه هنوز ميزان دقيق آن مشخص نشده است.احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه شهردار تهران بايد گزارش هزينه و بحث هاي فني تونل توحيد را به شوراي شهر ارائه دهد، گفت: ميزان دقيق هزينه تونل توحيد مشخص نيست و اطلاعات مربوط به آن پنهان كاري مي شود، شهردار بايد به صورت شفاف بحث مالي اين پروژه را در اختيار شورا و مردم قرار دهد.
وي با بيان اينكه هنوز پروژه تونل توحيد نيمه تمام است، گفت: از آنجا كه طبق اعلام شهرداري تونل توحيد به مدت دو ماه شبها بر روي شهروندان بسته است، دليل تمام نشدن كار است و نمي توان اطمينان صد درصدي از امنيت كامل عبور و مرور را به مردم داد.
اين عضو شوراي شهر كيفيت در پروژه را مهم دانست و گفت: در انجام چنين پروژه هاي عظيمي، بحث كيفيت، مسائل فني، و هزينه هاي آن از اهميت بسياري برخوردار است.

 



با افزايش سفرهاي برون شهري اعلام شد جلوگيري پليس از تردد خودروهاي فاقد معاينه فني و فرسوده

پليس راهور كشور طي نامه اي به پليس راه ابلاغ كرد: برابر دستور العمل اجرايي صدور معاينه فني و ماده 33 آيين نامه راهنمايي و رانندگي، برخورد با رانندگان فاقد معاينه فني را سرلوحه برنامه هاي كاري خود قرار دهد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران در اين نامه از مسئولان و فرماندهان پليس خواسته شده است با اتخاذ تدابير لازم، برخورد با رانندگان فاقد معاينه فني را به طور جد در دستور كار خود قرار دهند.
در همين ارتباط سردار مؤمني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور اخيراً در نشست هماهنگي ويژه سفرهاي نوروزي كه با حضور نمايندگان سازمان ها و نهادهاي ذيربط برگزار شد خاطرنشان كرد: مطابق سنوات گذشته پليس از تردد خودروهاي بدون معاينه فني و خودروهاي فرسوده در ايام نوروز جلوگيري خواهد كرد.
اين در حالي است كه بنا به گفته سرهنگ اسماعيلي فرمانده پليس راه كشور 13 درصد تصادفات منجر به فوت در ايران مربوط به نقص فني خودروهاست و سالانه بيش از سه هزار نفر به علت نقص فني خودروها در كشور جان خود را از دست مي دهند.
گفتني است بر اساس اظهارات رسمي پليس علاوه بر نقش 13 درصدي تصادفات منجر به مرگ ناشي از نقص فني خودرو، 25 درصد تصادفات منجر به فوت كشور نيز به صورت غير مستقيم با نقص فني خودرو ارتباط دارد.

 



هواشناسي اعلام كرد ابرناكي و بارش در اغلب نقاط كشور

نقشه هاي پيش يابي بيانگر ابرناكي و بارش در غالب نقاط كشور است كه بارش در مناطق سردسير به صورت برف و در مناطق جنوبي با رعد و برق همراه خواهد بود.
به گزارش سازمان هواشناسي با نفوذ توده هواي سرد ابتدا در نيمه غربي و به تدريج در نيمه شمالي كشور دماي هوا كاهش محسوسي خواهد داشت و بارش روي سواحل شمالي كشور تشديد خواهد شد.
در 24 ساعت آينده بارش در دامنه هاي زاگرس مركزي و جنوبي وبرخي مناطق جنوب شرق از شدت بيشتري برخوردار است و خليج فارس مواج خواهد بود.همچنين در جنوب غرب و برخي مناطق غرب به طور موقت از تراكم ابرها كاسته خواهد شد و در نيمه شمالي و نيمه شرقي كشور بارش برف و باران و كاهش دما پيش بيني مي شود.
بنابه اين گزارش امروز در حالي كه همچنان شاهد بارش در نوار شرقي و شمال كشور خواهيم بود، در برخي نقاط غرب و دامنه هاي زاگرس مركزي و جنوبي نيز بارندگي با شدت كمتر رخ خواهد داد. اين سامانه فردا از مرزهاي شرقي كشور خارج مي شود.

 



ريزش بهمن در محور شمشك به ديزين جان 8 كوهنورد را گرفت

تلاش تيم هاي امدادي جمعيت هلال احمر استان تهران براي نجات كوهنوردان و اسكي بازان گرفتار شده در بهمن همچنان ادامه دارد.
شاهين فتحي اظهار داشت: ساعت 30/16دقيقه عصر روز پنجشنبه 10 تيم امدادي هلال احمر از كرج و شميرانات در پي اطلاع يافتن از گرفتار شدن تعدادي كوهنورد و اسكي باز به دليل ريزش بهمن در محور شمشك به ديزين خود را سريع به محل حادثه رساندند.
وي افزود: بيش از 44 امدادگر با آخرين دستگاه هاي زنده ياب روز دنيا، دو واحد سگ جستجو و نجات و در نهايت با امكانات امدادي كوهستان توانستند با وجود بسته بودن جاده شمشك به ديزين قبل از ساعت 24نيمه شب خود را به محل حادثه برسانند.
فتحي به نجات بيش از 46نفر از كوهنوردان و اسكي بازان توسط نيروهاي امدادي هلال احمر خبر داد و گفت: 2جنازه نيز شب گذشته از زير كولاك و بهمن بيرون كشيده شد ولي به دليل كولاك شديد عمليات امدادي در ساعت 2 بامداد متوقف شد.
وي به پيدا شدن 6جنازه ديگر در ادامه عمليات جستجو نجات امدادگران از صبح ديروز خبر داد و افزود: احتمالاً طبق آماري كه هيئت كوهنوردي اعلام كرده مفقودان اين حادثه بيشتر خواهد بود و نيروهاي امدادي در حال حاضر براي يافتن اجساد احتمالي در تلاش هستند.
به گزارش فارس، يك مسئول در هيئت كوهنوردي، اسامي كشته شدگان حادثه ريزش بهمن محور شمشك به ديزين را بدين شرح اعلام كرد، سعيد طاهري، محمدمهدي طاهري، حميد كاظم زاده، اكبر كشاورز، علي اكبر ابراهيم پور، مجيد شهپري، فرشاد خليلي و ندايا نجفي كشته شدگان اين حادثه بوده اند.

 



مادر پس از مصرف شيشه نوزاد 17 ماهه اش را كشت

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
زني پس از مصرف ماده مخدر شيشه دختر بچه 17 ماهه خود را آن قدر مورد ضرب و شتم قرار داد كه منجر به مرگ كودك شد.
رئيس پليس آگاهي كرمانشاه بااعلام اين خبر به خبرنگاران افزود: چندي پيش از اورژانس بيمارستان طالقاني كرمانشاه به اداره آگاهي اين شهر اطلاع داده شد كه كودك 17 ماهه اي كه براثر ضرب و شتم فوت كرده است به اين مركز منتقل شده است.
وي افزود: پس از اعزام مأموران دايره جنايي اداره آگاهي كرمانشاه به محل و تحقيقات اوليه مشخص شد كه مادر كودك به اتفاق مردي كه رابطه پنهاني با وي داشته در روز حادثه و در حين مصرف ترياك و شيشه از حالت طبيعي خود خارج و كودك 17 ماهه را از ناحيه جمجمه، دستها و هر دو پا مورد ضرب و شتم و سوختگي به وسيله ابزار و آلات ترياك كشي قرار دادند كه براثر آن دختر بچه 17 ماهه براثر جراحات فوت كرد. سرهنگ اسفنديار اميدي در ادامه گفت: پس از بازجويي اوليه از مادر كودك مشخص شد كه همسر وي به علت سرقت در زندان به سر مي برد و وي روز حادثه با مردي كه رابطه نامشروع داشته است به دنبال مصرف مواد مخدر شيشه باعث قتل كودك مي شوند. وي در ادامه گفت: پس از اعتراف مادر كودك و همدست وي به بزه انتسابي، پرونده اي در اداره آگاهي كرمانشاه تشكيل و تحويل مقامات قضايي شد.

 



كشف يك تن ترياك در نقطه صفر مرزي سراوان

سراوان- خبرنگار كيهان:
در درگيري مأموران انتظامي با اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر در نقطه صفر مرزي سراوان بالغ بر يك تن ترياك كشف شد.
سرهنگ بيژن يوسفي گفت: به دنبال اين حادثه اشرار با مقابله مأموران روبه رو شدند كه پس از 40 دقيقه درگيري، اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر مجبور به فرار به آن سوي مرز شدند. در پاكسازي از صحنه درگيري تعداد 104 بسته 10 كيلويي مواد مخدر به مقدار يك تن و چهل كيلوگرم ترياك كشف شد. در اين درگيري هيچ گونه خسارات مالي و تلفات جاني به مأموران انتظامي وارد نيامد.

 



شهادت مامور نيروي انتظامي در حين تعقيب قاچاقچي مواد مخدر

يك مامور نيروي انتظامي در مشكين شهر در حين تعقيب قاچاقچي مواد مخدر در حادثه رانندگي كشته شد.
به گزارش ايرنا از مشكين شهر استواريكم عادل محمدي در حال تعقيب و گريز يك قاچاقچي مواد مخدر با يك دستگاه خودرو وانت حامل تيرآهن تصادف و از ناحيه سر بشدت مصدوم شد.
اين مامور انتظامي سريعا به بيمارستان منتقل شد اما تلاش پزشكان در نجات جان وي نتيجه نداده و وي شهيد شد.

 



رهبر مخالف ساخت گلدسته ها مسلمان شد

رهبر مخالفان قانون منع ساخت مأذنه ها (گلدسته) در سوئيس مسلمان شد.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه «الخبر» چاپ الجزاير، «دانيل استرتيش» كه در تصويب و راهبرد قانون موسوم به احداث گلدسته ها در سوئيس نقش كليدي و موثري داشت و سياستمدار معروفي در آن كشور به شمار مي رود، اخيراً موضوع مسلمان شدن خود را علني كرد.
اين سياستمدار سوئيسي كه وابسته به حزب «مردم» است، چندي قبل با مطرح كردن اين موضوع كه موافقت دولت سوئيس با احداث مساجد و مأذنه هاي آن باعث به چالش كشاندن فرهنگ و تمدن سوئيس خواهد شد، موفق به جمع آوري امضا و تصويب قانون منع ساخت مأذنه ها شد.
به نوشته روزنامه الخبر، اسلام آوردن دانيل استرتيش از سوي منابع مختلفي تائيد شده كه مهم ترين آنها، سايت مشهور اخبار باز (www.openews.com) است.

 



كشف 36ميليون لوح فشرده

پليس چين در سال 2009ميلادي موفق به كشف و ضبط36ميليون و 130هزار نسخه لوح فشرده صوتي و تصويري شد.
وزارت فرهنگ چين روز جمعه با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: نهادهاي ذي ربط در سراسر كشور شش هزار پروانه كارگاه هاي توليد لوح هاي فشرده غيرقانوني را لغو كرده و آنها را 26ميليون و 400 هزار دلار جريمه كردند.
وزارت فرهنگ چين در بيانيه خود مي افزايد: سال گذشته ميلادي به حفاظت از حق مالكيت معنوي در بازارچين توجه زيادي داشت. اين اقدامات بنوعي حراست از منافع و امنيت ملي است.دولت چين در سال هاي گذشته نظارت بر شبكه جهاني اينترنت و كارگاه هاي توليد لوح هاي فشرده و فيلم و بازي هاي اينترنتي را تقويت كرد.

 



كمك سازمان هاي خيريه به 37ميليون آمريكايي

آمارهاي جديد حاكي از آن است كه 37ميليون شهروند آمريكايي براي تامين نيازهاي غذايي خود به سازمان هاي خيريه وابسته اند.
به گزارش پايگاه خبري استراليا، آمارهاي موسسه تغذيه آمريكا نشان مي دهد، بيش از 37 ميليون نفر از آمريكايي ها كه 14ميليون نفر از آنها را كودكان و سه ميليون نفر از آنها را سالمندان تشكيل مي دهند، براي تهيه غذاي روزانه خود با مشكل مواجه بوده و به سازمان ها و آژانس هاي تهيه غذا وابسته اند.بنابراين گزارش، گرسنگي در آمريكا در مقايسه با سال 2006حدود46درصد افزايش يافته است.اين گزارش مي افزايد، هر هفته حدود 7/5ميليون آمريكايي براي رفع گرسنگي به بيش از 200 بانك غذا و يا آژانس هاي غذايي رايگان مراجعه مي كنند.اين گزارش حاكيست، بحران اقتصادي و به دنبال آن افزايش نرخ بيكاري علت اصلي بي پولي و ناتواني آمريكايي ها به تامين غذايشان عنوان شده است.

 



بچه آهوي يتيم

يك عكاس دنياي وحش در ماه اكتبر گذشته توانست لحظه اي را جاودانه كند كه در آن سه برادر يوزپلنگ به جاي خوردن يك بچه آهو با آن بازي كرده و دست نوازش خود را بر سر حيوان كوچك كشيدند.
به گزارش مهر، زماني كه آهوي كوچك سه يوزپلنگ جوان را ملاقات كرد به نظر مي رسيد كه سرنوشت دلخراشي را درپي داشته باشد اما در كمال شگفتي اين گربه هاي بزرگ نه تنها آهوي كوچك را به عنوان ناهار نخوردند بلكه دست نوازش خود را بر سرش كشيدند و بدون اينكه برايش ايجاد مزاحمت كنند اجازه دادند كه برود.ميشل دنيس هاو ه در طول سفر خود به كنيا شاهد اين صحنه غيرعادي در طبيعت بود اين فرصت را پيدا كرد كه آن را براي هميشه جاودانه كند.اين عكاس توضيح داد: «سه يوزپلنگ برادر هستند و از زماني كه مادرشان آنها را در سن 18 ماهگي ترك كرده است با هم زندگي مي كنند. آنها بسيار سريع مي دوند و بيشتر اوقات با هم بازي مي كنند. يك روز آنها به گروهي از آهوان برخورد كردند. آهوان با ديدن اين سه برادر چابك فرار كردند اما يكي از بچه آهوها نتوانست فرار كند و به اين ترتيب سه برادر آن را به راحتي شكار كردند اما پس از آنكه بچه آهو را به زمين زدند علاقه خود را به خوردن آن ازدست دادند و شروع به بازي كردن با آن كردند. اين گربه هاي بزرگ با دست خود سر بچه آهو را نوازش مي كردند.»

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14