(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 بهمن 1388- شماره 19583
 

اواخر امسال اجرايي مي شود بيمه طلايي 30 هزار فرهنگي ايثارگر
رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز خبر داد كشف بيش از 3 ميليون عدد مواد محترقه
وزير دادگستري خبر داد تصميمات مهم درباره مبارزه با گرانفروشي
18 كشته و 219 مجروح در حوادث رانندگي استان هاي كرمان و فارس
دادستان تهران اعلام كرد آزادي اكثر بازداشت شدگان 22 بهمن
دستگيري 4سارق مأمورنما
تخريب خانه تاريخي بازرگاني رشت در حادثه آتش سوزي
راه اندازي آزمايشگاه حيات وحش
تا يك ماه ديگر بليت هاي الكترونيك جايگزين بليت هاي كاغذي مي شود
230هزار كشته در زلزله هائيتي
برخورد دو قطار در بلژيك
بينايي پس از 53 سال
بلندترين برج دوبي تعطيل شد
مرگ كهنسال ترين محكوم به اعدام در آمريكا



اواخر امسال اجرايي مي شود بيمه طلايي 30 هزار فرهنگي ايثارگر

وزير آموزش و پرورش گفت: برنامه كارت بيمه طلايي فرهنگيان براي 30 هزار نفر از ايثارگران از اواخر امسال و براي ساير فرهنگيان از اوايل سال آينده آغاز خواهد شد.
به گزارش ايسناحميدرضا حاجي بابايي در تصريح اين خبر اظهار داشت: كارت بيمه طلايي در بين تمامي دفترچه ها و كارت هاي بيمه هايي كه تاكنون صادر شده برترين است و در آن تا مبلغ 200 هزار تومان براي خدمات دندانپزشكي پيش بيني شده است لذا مي توان گفت اين كارت بيمه جزء بهترين امكاناتي است كه در اختيار فرهنگيان قرار مي گيرد.
وي با اشاره به برنامه هاي آموزش و پرورش درباره هنرستان ها نيز افزود: شوراي عالي اداري تصميم دارد تا محدوديت هايي را از هنرستان هاي كشور حذف كند كه با تحقق اين امر شاهد رشد هنرجويان از 33 درصد به 50 درصد و امكان حضور هنرجويان هنرستان هاي كشور در كنكور خواهيم بود.
حاجي بابايي همچنين از ارتقاي حقوق دفترداران و جايگاه آنها در قالب برنامه اي تعريف شده خبر داد و افزود: يكي از برنامه هاي جديد آموزش و پرورش بحث تعريف دفترداران مدارس است.
وي با تاكيد بر كمبود نيروي انساني در بخش هايي از آموزش و پرورش از جمله نبود دفتردار، سرايدار و مربي تربيت بدني در مدارس افزود: در آينده اي نزديك با استخدام نيرو هاي كارآمد، اين كمبودها جبران خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش همچنين از اعزام 400 هزار دانش آموز و 100 هزار معلم به سفرهاي زيارتي و فرهنگي در قالب راهيان نور خبر داد و اظهار كرد: برنامه هاي اين سفر از اواخر امسال آغاز مي شود و تا پايان تعطيلات نوروزي ادامه خواهد داشت.
وزير آموزش و پرورش همچنين از ساخت هزاران نمازخانه، كتابخانه و سالن ورزشي در آينده خبر داد و گفت: سال 89 سال تجهيز مدارس است.

 



رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز خبر داد كشف بيش از 3 ميليون عدد مواد محترقه

رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي ناجا اظهار داشت: با اجراي طرح منطقه اي در استان هاي غربي و جنوبي كشور 3 ميليون و 632 هزار عدد از انواع مواد محترقه كشف شد.
به گزارش فارس سرهنگ فتح الله زمانيان با اشاره به اين كه اين طرح به مدت 3 روز و با هدف شناسايي تهيه كنندگان مواد محترقه در استان هاي غربي و جنوبي برگزار شد گفت: در اين طرح با توقيف 3 خودرو از قاچاقچيان چندين نفر نيز دستگير شدند.
وي در ادامه افزود: هدف از اجراي اين طرح، ارتقاي امنيت اجتماعي، كاهش خسارت هاي ناشي از استفاده از مواد محترقه در پايان سال، جلوگيري از ورود اين مواد به داخل كشور، شناسايي و پاكسازي محل هاي دپو و همچنين شناسايي و انهدام باندهاي تهيه مواد محترقه است. سرهنگ زمانيان در پايان گفت: اقدامات مقابله اي پليس در اين زمينه تا پايان سال در سراسر كشور ادامه خواهد يافت.

 



وزير دادگستري خبر داد تصميمات مهم درباره مبارزه با گرانفروشي

وزير دادگستري جمهوري اسلامي ايران، با اشاره به وظايف سازمان تعزيرات حكومتي گفت: براي مبارزه با گرانفروشي تصميمات خوبي گرفته شده است.
به گزارش ايرنا «سيد مرتضي بختياري» در شهركرد، درخصوص مقابله با گرانفروشي و برخورد با گرانفروشان ازسوي سازمان تعزيرات حكومتي افزود: اين تصميمات بزودي به اطلاع مردم شريف ايران خواهد رسيد و اعلام مي شود.
وي، درخصوص تهيه لايحه مقابله با گرانفروشي ازسوي دادگستري تصريح كرد: دراين زمينه لايحه اي نيز وجود دارد و اين لايحه برعهده سازمان حمايت ازمصرف كنندگان است.

 



18 كشته و 219 مجروح در حوادث رانندگي استان هاي كرمان و فارس

در چندين حوادث رانندگي در استان هاي كرمان و فارس 18 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش فرماندهي انتظامي كرمان تصادفات رانندگي در شهرها و جاده هاي استان كرمان طي هفته گذشته 11 كشته و 213 نفر مجروح بر جاي گذاشت.
براساس اين گزارش طي هفته گذشته 129 فقره تصادف رانندگي در شهرها و جاده هاي اين استان رخ داد.
«رعايت نكردن مقررات راهنمايي و رانندگي، بي توجهي به جلو، انحراف به چپ و تخطي از سرعت مطمئنه» عامل اين حوادث عنوان شده است.
همچنين به گزارش ايرنا از شيراز، رئيس پليس راه هاي استان فارس گفت: در دو حادثه جداگانه رانندگي در محورهاي فارس، هفت نفر كشته و شش نفر مصدوم شدند.
سرهنگ احمد احمدي افزود: روز شنبه بر اثر واژگوني يك دستگاه پرايد و سقوط در دره در محور كازرون- كنار تخته، سه نفر كشته و يك نفر مصدوم شدند.
وي ادامه داد: علت اين حادثه بي احتياطي راننده پرايد و تخطي از سرعت مطمئنه گزارش شده است. رئيس پليس راههاي استان فارس همچنين اظهار داشت: صبح روز يكشنبه بر اثر حادثه رانندگي در 70 كيلومتري محور شيراز-سروستان چهار نفر كشته شدند.احمدي ادامه داد: بر اثر برخورد دو دستگاه پرايد و يك خودرو نيسان در ورودي شهر سروستان چهار نفر در محل حادثه جان باختند و پنج نفر مجروح شدند.

 



دادستان تهران اعلام كرد آزادي اكثر بازداشت شدگان 22 بهمن

دادستان تهران، بازداشت علي كروبي، فرزند مهدي كروبي را در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن تكذيب كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، عباس جعفري دولت آبادي اظهار داشت: هيچ دستوري براي بازداشت علي كروبي صادر نشده بود و اگر ايشان ادعا دارد كه بازداشت شده بايد دلايل و محل نگهداري خود را اعلام كند.
وي در خصوص اظهارات يكي از مقامات نيروي انتظامي مبني بر اينكه بازداشت شدگان 22 بهمن تا 20 فروردين در بازداشت خواهند بود، گفت: چنين تصميمي گرفته نشده بود و سياست دستگاه قضايي نيز اين چنين نيست.
دادستان تهران همچنين از آزادي بازداشت شدگان روز 22 بهمن خبر داد و گفت: با توجه به پيروزي شكوهمندي كه مردم در راهپيمايي روز 22 بهمن بدست آوردند، اكثر افرادي كه در آن روز توسط نيروي انتظامي بازداشت شده بودند، آزاد شدند.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي روز 22 بهمن را يك پيروزي بزرگ ديگر براي نظام جمهوري اسلامي عنوان كرد و گفت: راهپيمايي شكوهمند 22 بهمن به دشمنان داخلي و خارجي نشان داد كه ملت، پشت رهبري نظام ايستاده و از كساني كه حرف اختلاف مي زنند ناراضي بوده و آنان در ميان مردم جايگاهي ندارند. دادستان تهران تصريح كرد: كساني كه در داخل بدنبال نشان دادن اختلاف هستند بايد بدانند كه پيام حضور مردم در راهپيمايي شكوهمند 22 بهمن اين بود كه ملت به اين نظام و انقلاب افتخار كرده و با تمام وجود از استقلال آن دفاع مي كنند.

 



دستگيري 4سارق مأمورنما

4 نفر از اعضاي طايفه فيوج كه در پوشش مامور پليس اقدام به سرقت مي كردند با تلاش مأموران پليس آگاهي تهران دستگير شدند.
به گزارش فارس مرداد امسال جواني با حضور در كلانتري 140باغ فيض مدعي شد مبلغ 5ميليون و 600 هزار تومان پول وي توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو پژو 405 كه خود را مامور معرفي كرده اند به سرقت رفته است. مالباخته با حضور در پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: براي فروش خودرو كه پول آن را براي عمل پيوند كليه پدرم نياز داشتم، به تهران آمدم پس از فروش خودرو براي واريز مبلغ 5 ميليون و 600 هزار تومان به بانك شعبه بلوار اشرفي اصفهاني مراجعه كردم. اما به علت نداشتن شماره حساب عابربانك قادر به واريز مبلغ مورد نظر نبودم لذا به طرف خانه بازگشتم كه در مسير برگشت و در داخل كوچه يك دستگاه پژو 405يشمي رنگ با 3 سرنشين جلوي مراگرفت كه يكي از آنها با معرفي خود به عنوان مامور و به بهانه گزارش موادمخدر مرا مورد بازجويي موادمخدر قرار داد.
وي در ادامه افزود: قبل از هر چيز بي سيم و اسلحه كمري اين افراد براي من جلب توجه كرد و با مشاهده آنها من هم با آنها همكاري كردم و اجازه دادم تا من را بررسي كنند. من نيز تمام تراول هاي همراه خود را به همراه كيف پول و ... به آنها دادم كه ناگهان مرا هل داده و متواري شدند. با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص شيوه و شگرد سارقان در سرقت، كارآگاهان بامراجعه به شعبه بانكي بلوار اشرفي اصفهاني و بازبيني تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته داخل بانك موفق به شناسايي يكي از مجرمان سابقه دار طايفه فيوج به نام جمال شدند. با شناسايي جمال به عنوان يكي از متهمان پرونده دستگيري وي در دستور كار كليه پليس هاي آگاهي سراسر كشور قرار گرفت.
پس از اين اقدام تعدادي از مالباختگان در شهرستانهاي فريدون كنار، نظرآباد، آبيك قزوين و همدان نسبت به شناسايي متهم اقدام و در شكايت هاي خود به ماموران پليس عنوان كردند كه در تير، مرداد و آبان سال جاري اموال آنها توسط سارقان مامورنما كه سرنشينان يك دستگاه پژو 405يشمي رنگ بودند سرقت شده است. كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود موفق به شناسايي ديگر همدستان متهم به اسامي كمال، فردين و سعيد شدند كه اين 3 متهم نيز از طايفه فيوج هستند. با دستگيري متهمان و در مراجعه مالباختگان هر 4 متهم شناسايي شدند.
بازپرس پرونده از همه شهرونداني كه بدين شيوه، اموال آنها مورد سرقت قرار گرفته دعوت كرد تا جهت شناسايي متهمان و طرح شكايت خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي و يا شعبه 17 بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران صادقيه مراجعه كنند.

 



تخريب خانه تاريخي بازرگاني رشت در حادثه آتش سوزي

خانه تاريخي بازرگاني در رشت با قدمتي بيش از 100 سال بر اثر حادثه آتش سوزي تخريب شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، اين خانه تاريخي در محله سرخبنده و خيابان در حال احداث تختي-زرجوب قرار دارد.
اين بناي تاريخي پس از پيگيري هاي مداوم وراث آن در مردادماه امسال در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد و قرار بود با توافق بين سازمان ميراث فرهنگي گيلان و شهرداري رشت به يك فضاي تفريحي و فرهنگي تبديل شود كه به دلايل نامعلوم در شب بيست و دوم بهمن امسال دچار آتش سوزي شده و اين حادثه به حدي بوده كه امكان هرگونه سكونت و كاربري ديگر از آن را غيرممكن كرده است.

 



راه اندازي آزمايشگاه حيات وحش

مديركل دفتر حيات وحش سازمان محيط زيست از راه اندازي 2 آزمايشگاه براي تشخيص بيماري هاي انگلي و ميكروبي خبر داد.
حسين محمدي افزود: اين آزمايشگاه ها قرار است درباره تشخيص بيماري هاي انگلي و ميكروبي فعاليت كنند.
وي با اشاره به اينكه رايزني هايي با استان هاي فارس، اصفهان و تهران صورت گرفته تا اين كلينيك ها راه اندازي شود، گفت: البته بايد دستورالعمل لازم براي ايجاد اين كلينيك ها تدوين شود.
محمدي اظهار داشت: تعداد بسياري از مراكز خصوصي هستند كه در زمينه تكثير حيات وحش فعاليت مي كنند و اگر در صورت بروز بيماري اين افراد براي درمان گله هاي خود به كلينيك ها مراجعه كنند لازم است از دستورالعمل هاي تدوين شده پيروي كنند؛ در صورتي كه مشكلي پيش بيايد با پيروي از اين دستورالعمل ها مي توانند بهتر انجام وظيفه كنند.
مديركل دفتر حيات وحش سازمان محيط زيست گفت: دامپزشك هايي كه كلينيك دارند و در رابطه با حيوانات اهلي در حال حاضر خدمات ارائه مي كنند، خدمات آنها تخصصي نيست. در اين صورت مكلف هستند هر 3 ماه يا 6ماه به سازمان محيط زيست گزارش ارائه دهند.
به گزارش فارس، وي با اعلام اين مطلب مبني بر اين كه درمانگاه حيات وحش در كشور نداريم، افزود: به همين دليل قصد داريم دو آزمايشگاه را راه اندازي كنيم. فضاي آن در حال مهيا شدن است و تجهيزات لازم براي اين دو آزمايشگاه در حال خريداري است.

 



تا يك ماه ديگر بليت هاي الكترونيك جايگزين بليت هاي كاغذي مي شود

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تا پايان سال جاري به صورت رسمي بليت هاي الكترونيك جايگزين بليت هاي كاغذي مي شود.
جعفر هاشمي تشكري در گفت وگو با فارس افزود: در حال حاضر دستگاه هاي بليت الكترونيك را روي تمام اتوبوس هاي بليتي نصب كرده ايم.وي ادامه داد: همچنين روي دو سوم اتوبوس هاي بخش خصوصي نيز اين دستگاه ها نصب شده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه در حال حاضر طرح جايگزين بليت الكترونيك به جاي بليت كاغذي بصورت پايلوت در حال اجراست گفت: شهروندان مي توانند از بليت هاي مترو در حال حاضر استفاده كنند.
وي ادامه داد: تا پايان سال بطور رسمي بليت هاي الكترونيك جايگزين بليت هاي كاغذي مي شود.
به گفته هاشمي تشكري در حال حاضر در برخي از اتوبوس هاي بليتي اين طرح اجرا و تا پايان سال در اتوبوس هاي ريالي نيز اين طرح انجام مي شود.

 



230هزار كشته در زلزله هائيتي

دولت هائيتي شمار قربانيان زلزله 12 ژانويه در اين كشور را تاكنون 230 هزار نفر اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در گزارش اخير شمار قربانيان زلزله هائيتي از 212 هزار نفر به 230 هزار نفر افزايش يافته اين در حالي است كه همچنان اجساد بسياري در زير آوار وجود دارد.براساس اين گزارش، دولت هائيتي شمار قربانيان را 150 هزار نفر تخمين زده بود كه اين تنها اجساد حاضر در مركز ثقل زلزله بوده اند، به دنبال كشف اجساد بيشتر در هائيتي مقامات اين كشور از افزايش قربانيان خبر دادند.همچنين، اين مقامات امكان برگزاري مراسم خاكسپاري براي هر يك از افراد را به طور مجزا و توسط خانواده هاي آنها رد كردند.گفتني است، اين دومين اتفاق ناگوار پس از سونامي سال 2004 در آسيا است كه بسياري از مردم جان خود را از دست داده اند.

 



برخورد دو قطار در بلژيك

در پي برخورد دو قطار در ايستگاه راه آهن بيزينگن در حومه بروكسل پايتخت بلژيك، 25 تن كشته شدند. هنوز علت وقوع حادثه برخورد اين دو قطار در ايستگاه راه آهن بيزينگن در جنوب غرب بروكسل پايتخت بلژيك مشخص نشده است.
رسانه هاي خبري بلژيك همچنين از زخمي شدن ده ها سرنشين اين دو قطار خبر مي دهند.در همين حال، شبكه خبري وي تي ان نيز از انتقال برخي مصدومين به بيمارستان و درمان برخي ديگر در استاديومي ورزشي در نزديكي اين ايستگاه قطار خبر داد.
مقامات راه آهن بلژيك مي گويند: در پي اين حادثه آسيب هاي جدي به شبكه كابل هاي برق اين ايستگاه وارد آمده و رفت و آمد كليه قطارهاي مسافربري خط راه آهن بلژيك- فرانسه متوقف شده است.

 



بينايي پس از 53 سال

مرد مسني كه در شهر زلين چك 53 سال در نابينايي كامل به سر مي برد، تحت عمل جراحي قرار گرفت و بينايي خود را بدست آورد.
به گزارش خبرآنلاين، اين مرد 70 ساله بعد از اينكه عمل جراحي پيوند قرنيه انجام داد، بينايي خود را بدست آورد. او توانست نور را ببيند و بخواند.
اين موفقيت ركورد جهاني شكسته است، چون بنا به گفته جراحان تاكنون كسي بعد از نابينايي كامل كه بيش از 40 سال طول كشيده، نتوانسته بينايي خود را بدست آورد.
مرد مسن پس از عمل جراحي توانست همسر و دو فرزندش را براي اولين بار در زندگي ببيند. او زماني كه دانش آموز بود، در حادثه انفجار كارگاه محل كار بينايي خود را از دست داد. در اين حادثه كه بيش از نيم قرن پيش رخ داد فلزات مذاب چشمانش را سوزاندند. اين مرد در آن زمان خواندن و نوشتن با خط بريل را آموخت.

 



بلندترين برج دوبي تعطيل شد

در حالي كه از افتتاح رسمي برج دوبي كه بلندترين ساختمان جهان محسوب مي شود، تنها يك ماه مي گذرد، اين برج به طور غير منتظره براي تعمير بسته شد.
مسئولان اداره برج دوبي دليل بسته شدن آن را مشكلات تامين برق آن دانسته و مي گويند تعداد بازديدكنندگان از اين برج بيش از حد انتظار آنان بوده است.
هنوز معلوم نيست كه اين تعطيلي فقط شامل سكوي ديد برج مي شود يا بقيه ساختمان عمدتاً خالي برج دوبي از جمله ده ها آسانسوري كه قرار است توريست ها را به طبقه 124 و به سكوي ديد برسانند نيز مشمول اين تعطيلي شده اند.
قرار بود اولين گروه از 12 هزار نفر ساكنين و نيز كارمندان اداري اين برج در ماه جاري ميلادي به اين ساختمان نقل مكان كنند.
بسته شدن برج دوبي در حالي است كه سئوالات زيادي درباره وضعيت اقتصادي دوبي مطرح شده و مقامات دوبي اميدوار بودند افتتاح برج دوبي به احياء اقتصاد اين امارت كمك كند.
در هفته هاي اخير هزاران توريست براي پيش خريد بليت هاي رفتن به سكوي ديد برج دوبي صف كشيده بودند و تعطيل شدن اين برنامه موجب شكايت بسياري از توريست ها شده است.
در صورتي كه بازديدكنندگان از قبل بليت رزرو نكرده باشند بايد براي رفتن به سكوي ديد بيش از 100 دلار بپردازند.

 



مرگ كهنسال ترين محكوم به اعدام در آمريكا

يك محكوم به اعدام در آمريكا در سن 94 سالگي و بدليل كهولت سن درگذشت.
ناش كه از دهه 1930 تاكنون سابقه جنايي داشته، در اواخر عمر خود كور، ناشنوا و فلج بوده و از بيماريهاي ذهني و فراموشي رنج مي برده است.
وي يكبار در سال 1982 از زندان گريخت اما يكسال بعد به جرم قتل يك فروشنده به اعدام محكوم شد. او توانست با درخواست هاي مكرر تجديدنظر، اجراي اين حكم را به تعويق اندازد.
در آخرين مرحله دادستان هاي ايالتي از ديوانعالي آمريكا تقاضا استيناف در حكم تجديدنظر دادگاه فدرال كردند. براساس حكم جديد نظر دادگاه فدرال، ناش توانايي ذهني براي دفاع از خود را نداشت.
او نخست در سن 15 سالگي به جرم سرقت مسلحانه در كانزاس به زندان افتاد.
وي سپس در سال 1947 بدليل شليك به يك افسر پليس در ايالت كانكتيك به 25 سال زندان محكوم شد.
ناش در سال1977 به جرم سرقت و قتل در سالت ليك سيتي به دوبار حبس ابد محكوم شد، اما پنج سال بعد از زندان گريخت.او در نوامبر 1982 كارمند فروشگاهي در شهر فينيكس آريزونا را به قتل رساند، اما در حين فرار دستگير و به اعدام محكوم شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14