(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 بهمن 1388- شماره 19583
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
استوارتر از هميشه (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
پشت صحنه (گفت و شنود)
مدير مسول كيهان در جمع طلاب مدرسه معصوميه (س) قم:
آشتي با سران فتنه دست دادن با سيا و موساد است
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:
پرونده سران فتنه ، با درخواست نمايندگان در دستوركار قوه قضائيه قرار گرفت
عبدي: جنبش سبز هم بي رهبر است هم بي عقل! (خبر ويژه)
دستور وزارت خارجه اسرائيل براي عقب نشيني از اردوكشي خياباني (خبر ويژه)
برنامه هسته اي بهانه است تحريم ها براي دلگرمي ضدانقلاب است (خبر ويژه)
رنگرزي حزب مشاركت سبز تحويل مي گيرد، زرد تحويل مي دهد! (خبر ويژه)
زد و خورد فتنه گران در شكم «خر تراوا»! (خبر ويژه)



استوارتر از هميشه (يادداشت روز)

1- پس از آنكه ملت ايران در حضور بي سابقه و پرصلابت خود در 22بهمن شگفتي آفريد و باعث سردرگمي و ياس جريان فتنه و دشمنان قسم خورده انقلاب شد، رسانه هاي وابسته به خط فتنه كه طي 8 ماه گذشته مدام بر طبل فتنه انگيزيهاي خود مي كوفتند و دائماً در حال تبليغ عليه اركان نظام و شانتاژ رسانه اي بودند، در بهت و حيرت فرو رفته و سعي كردند با سانسور حضور چند ده ميليوني ملت غيور ايران در صحنه دفاع از آرمانهاي امام و رهبري، بر شكست مفتضحانه خود پوشش بگذارند.
با وجود گذشت چند روز از راهپيمايي عظيم و بي نظير 22 بهمن امسال، هنوز اخبار و تحليل هاي مربوط به اين واقعه درصدر خبرگزاريها و رسانه هاي جهان قرار دارد. دشمنان انقلاب اسلامي فكر كردند با تحركات و اغتشاشاتي كه طي چندماه گذشته از سوي معاندين صورت گرفت، پايه هاي نظام دچار تزلزل شده و در گمان باطل آنان سقوط نظام جمهوري اسلامي نزديك شده است. آنها در تحليل هاي خود هنوز به اين باور نرسيده اند كه رمز ماندگاري نظام و انقلاب، عجين شدن روح ملت ايران با ارزشهاي انقلاب اسلامي و آرمانهاي امام راحل(ره) و رهبري است؛ همان آرمانهايي كه جوانان پاك باخته اين وطن، جان خود را پاي آن گذاشتند.
انقلاب اسلامي، برخاسته از مردم و براي مردم بوده و هست. حضرت امام(ره) به عنوان پايه گذار و معمار بزرگ انقلاب و همچنين حاكماني كه دل در گرو مباني و اهداف انقلاب داشته و دارند، هيچكدام به طمع قدرت و استيلاي بر سرنوشت مردم، پاي در عرصه مبارزه و حاكميت در نظام جمهوري اسلامي نگذاشتند.
آرمان اصيل انقلاب، رهايي مردم از چنگال خودكامگي هاي دولتهاي سرسپرده و تفوق قدرتهاي بيگانه اي بود كه هويت ملي و ديني مردم را نشانه گرفته و به طمع تاراج ملك و فرهنگ اين كشور، ساليان دراز چتر باج خواهي و زورگويي خود را در سايه بي كفايتي حاكمان وابسته بر روي ايران و مردم اين سرزمين، پهن كرده بودند.
آرمان انقلاب اسلامي «استقلال» و «آزادي» در پرتو نجات بخش «حكومت اسلامي» بود. در سالهاي مبارزه هم، مردم چون مي دانستند در راه استقلال كشور و آزادي خود پاي در راه جهاد گذاشته اند، سينه خود را آماج تيرها و گلوله هاي دژخيمان كردند. انقلاب اسلامي براي مردم بود و پايه هاي حكومت ديني و جمهوري اسلامي نيز بر شانه هاي ستبر همين مردم استوار شد.
بدون ترديد حماسه اي كه ملت ايران در روز 22 بهمن خلق كرد، نمايش عظيمي از وحدت، بصيرت، قدرت و ولايتمداري بود. آنان در مقابل تبليغات گسترده و پرحجم دشمنان براي دلسرد كردن مردم نسبت به انقلاب ، گامهاي استوارتري در حمايت از نظام و رهبري برداشتند. حركت پرشور و خروش بي نظير ملت ايران در 22بهمن امسال، جلوه اي از نصرت الهي بود.
آيا وقت آن نرسيده است - نه افرادي نظير سران فتنه كه خود را به خواب زده اند و هرگز از چنين خوابي بر نخواهند خاست، بلكه - فريب خوردگاني كه دچار توهم و خواب غفلت شده اند، بيدار شوند؟ آيا كساني كه بعد از انتخابات و اتفاقات و اغتشاشاتي كه صورت گرفت، جو را آلوده كرده و با تخيل اينكه كار تمام است! براي برقراري رابطه با آمريكا و انگليس از هم سبقت گرفتند، امروز سرشان به سنگ جهالت نخورده و نمي خواهند قدري به خود آيند؟ و به فرموده رهبري معظم انقلاب؛ «آيا سي ويك سال آزمون و خطاي چند دولت متكبر و زورگو كافي نيست كه آنان را از خواب غفلت بيدار كند و بيهودگي تلاش براي سيطره بر ايران اسلامي را به آنان تفهيم نمايد؟ آيا حضور دهها ميليون انسان بصير و پرانگيزه در جشن سي و يك سالگي انقلاب كافي نيست كه معاندان و فريب خوردگان داخلي را كه گاه رياكارانه دم از مردم مي زنند، به خود آورد و راه و خواست مردم را كه همان صراط مستقيم اسلام ناب محمدي(ص) و راه امام بزرگوار است، به آنان نشان دهد؟»
ملت ايران بارها نشان داده كه «تصميم» خود را گرفته است. آنها براي سرافرازي اسلام و كشورشان، دل در گرو انقلاب، نظام و رهبري داشته و هر جا پاي دفاع از نظام در ميان بوده، سلحشورانه در ميدان حاضر شده اند.
دشمنان امروز دچار يأس و سردرگمي شده اند. رسانه هايي مثل بي بي سي فارسي كه از بدو تأسيس، در حمايت از فتنه گران مدام بر آتش فتنه دميده است، پس از حماسه 22 بهمن و حضور چند ده ميليوني ملت ايران در راهپيمايي اين روز، مهر سكوت بر دهان زده و سعي دارد انبوه جمعيتي كه خيابانهاي تهران و شهرهاي كشور را دربرگرفته بود، حضوري هزاران نفري! بنامد.
از سوي ديگر مجله آمريكايي «فارين پاليسي» با اشاره به حماسه عظيم 22 بهمن، جنبش - بخوانيد فتنه- سبز را شكست خورده خواند و نوشت: حباب جنبش سبز در 22 بهمن تركيد! و هم اكنون بسياري از حاميان جنبش سبز در حال تجربه شكست جديد و شديد ديگري هستند.
سران فتنه يا تاب حضور در ميان سيل خروشان مردم را نداشتند و يا آنهايي كه آمدند، مجبور شدند در برابر خروش ملت پا به فرار بگذارند. مردم در 22 بهمن كار را تمام كردند و بار ديگر از دستگاه قضايي كشور خواستند كه عدالت را درباره فتنه گران، بي پروا به اجرا گذارد. آنها ثابت كردند كه شغالان را بر باغ انقلاب اسلامي راهي نيست.
2- دشمنان با احساس شكست از پروژه فتنه اخير، بار ديگر دست به دامان پروژه هاي امتحان پس داده و شكست خورده اي چون «ايران هراسي» برده اند.
هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا دور تازه اي از سفر خود به كشورهاي حاشيه خليج فارس را آغاز كرده است. ظاهراً اين سفر بدون برنامه ريزي قبلي انجام شده و وي قصد دارد با سفر به قطر و عربستان حمايت آنان و كشورهاي عربي را بابت اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران جلب نمايد. همزمان «مايكل مولن» رئيس ستاد نيروهاي مسلح آمريكا نيز به مصر سفر كرده و قرار است سه معاون وزير امور خارجه آمريكا يعني ويليام برنز، جيكوب ليو و جيمز استين برگ و همينطور ديويد پترائوس فرمانده نيروهاي نظامي آمريكا در خاورميانه و آسياي مركزي نيز به منطقه سفر كنند.
آنچه به وضوح پيداست و كلينتون و مولن در سفرهاي خود به قطر و مصر بر آن انگشت تأكيد گذاشتند، ترساندن كشورهاي منطقه از خطر ايران هسته اي است. ظاهراً غني سازي 20 درصدي اورانيوم در ايران باعث شده تا بار ديگر آمريكا بر دروغ و تهمت بزرگ خود درباره برنامه هسته اي ايران يعني «ساخت بمب اتمي» اصرار ورزد و بار ديگر پروژه «ايران هراسي» را كليد بزند.
آمريكا در تلاش است تا با ترساندن كشورهاي منطقه از ايران هسته اي، حمايت آنان و به دنبال آن حمايت اعضاي شوراي امنيت را براي افزايش فشار عليه ايران و اعمال تحريم هاي بيشتر، به دست آورد. اما ملت ايران بارها نشان داده است كه هر چه تلاش دشمنان فزونتر شود و فشار عليه كشورشان بيشتر گردد، استوارتر پاي نظام و ايران اسلامي مي ايستند.
تحريم ها هر چه شديدتر شود باعث اتحاد بيشتر مردم مي شود و نفرت از غرب و آمريكا را در دل ملت ما مي افزايد. دشمن نادان هنوز گمان مي كند، تحريم هاي بيشتر اوضاع داخلي كشورمان را تحت الشعاع قرار داده و مي تواند با سياست هاي اين چنيني باعث تغيير حكومت در ايران شود.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤با توجه به خيانت هاي پياپي انگليس به كشورمان، به خصوص در يك سال اخير، لازم است كه روابط ما با آن به حداقل برسد تا بيش از اين نتوانند به ما آسيب برسانند.
عليرضا مرادي
¤پيشنهاد مي كنم در آستانه يكصدمين سال تجاوز انگليسي ها به جنوب كشور شهردار تهران و اعضاي محترم شوراي شهر به پاس مقاومت مردم غيور جنوب بخصوص مردم بوشهر و تنگستاني ها در مصاف با تجاوز انگليسي ها يكي از پاركهاي تهران (ترجيحا پاركهاي منطقه قلهك) را به شهيد رئيس علي دلواري نام گذاري نمايند. همچنين ساخت و نصب تنديس از شهيد رئيس علي دلواري، محمد باقر تنگستاني، و را در دستور كار قرار دهند.
قاسم كريمان
¤يكي از سران فتنه به تازگي اظهارنظر كرده كه ملت حق دارند بر سرنوشت خودشان حاكم باشند. به اين عضو غرب زده بايد گفت، امروز به حمدالله و به بركت انقلاب، خون شهدا، زحمات امام و رهبري هوشمندانه حضرت آيت الله خامنه اي، مردم ايران چنان بر سرنوشت خودشان حاكم هستند كه در هيچ عصر و زمانه اي نبوده اند؛ هر چند كه اين منافقان با آن مخالف هستند. آن ها با دروغ تقلب، فتنه ها و اغتشاشاتي را به پا كردند تا ملت بر سرنوشت خودش حاكم نباشد. به گونه اي كه اقليت غربگرا، بر اكثريت متدين، وطن پرست و بيگانه ستيز مسلط شوند. ملت ايران نبايد از تلاش هاي منافقانه اين افراد كه تظاهر به مردم گرايي مي كنند، غافل شوند.
بهروز واحديان
¤مي خواستم از مقاله آقاي حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان تحت عنوان «شاخص شما چيست؟» تشكر كنم چرا كه مطالب مطرح شده در اين مقاله منطق و پرسش همه اصولگرايان و همه پيروان واقعي خميني كبير نيز است.
دكتر مجد كاظميان-رودسر
¤سرافرازي و پيشرفت هاي امروز ايران، به خاطر انديشه دفاعي و انقلابي امام خميني(ره) و رهبري معظم انقلاب است.
احمدي از تهران
¤پس از گذشت 8 ماه از برگزاري دهمين انتخابات رياست جمهوري بايد مشخص شود، هزينه هاي خانه كارگر براي تبليغات ميرحسين موسوي از كجا تامين شد؟
يك هموطن
¤از روشنگري بسيار دقيق و ظريف آقاي شريعتمداري در مقاله «شاخص شما چيست؟» تشكر مي كنم مخصوصا از اين جمله آخرشان كه آمده: هر كه تابع تر، به حضرت امام(ره) نزديك تر.
سيد آقا و چندين تلفن مشابه
¤مردم هوشيار ايران، تا به حال صبور بوده و مماشات با سران فتنه را تحمل كرده اند. اما اين صبر رو به پايان است و انتظار داريم كه آن افراد در هر پست و مقامي، محاكمه شوند.
رضايي از كرج
¤از برنامه ديروز، امروز، فرداي سيما تشكر مي كنم. از رسانه ها تقاضا مي شود كه بيش از پيش، براي آشنايي نسل امروز با ديدگاه هاي امام و رهبري تلاش كنند و نهادها و سازمان ها، اين نظرات را به صورت عملياتي تدوين كنند.
باطني
¤به آن عزيزاني كه از پخش مستند شاخص ناراحت هستند بفرمائيد كه بخش عمده اين برنامه، برگرفته از مستند ديگري به نام سيره عملي امام روح الله است كه مورد تقدير همين عزيزان قرار گرفت. آيا عجيب نيست كه آن برنامه را مورد ستايش قرار دادند و از اين برنامه ناراحتند؟
مهدي فاطمي
¤ جريانات و روزنامه هايي كه ادعاي ملي گرايي مي كنند، چرا پيشرفت هاي اخير كشورمان در زمينه هاي علمي و تكنولوژيك را ناديده مي گيرند؟ اين مسئله نشان مي دهد كه ادعاي ملي گرايي آنها يك دروغ بزرگ است.
محمدي
¤ ضمن تشكر از رسانه ملي به خاطر پخش برنامه هاي شاخص و ديروز، امروز، فردا، اي كاش اين برنامه ها زودتر تهيه و به نمايش درمي آمدند. همچنين تقاضا مي شود از وصيت نامه امام نيز در برنامه هاي سيما بيشتر استفاده شود.
جعفري
¤ صميمانه ترين تقديرها را از روزنامه كيهان دارم. زيرا اين روزنامه و همكارانش، نقش عمده اي در آگاه سازي مردم دارند.
يك خواننده
¤ از شهرداري منطقه 8 تقاضا مي شود كه روشنايي زير پل تقاطع باختر و بزرگراه امام علي اصلاح شود. زيرا آن نقطه در شب ها به طور كامل تاريك مي شود و ناامني به وجود مي آيد.
احمديان
¤ برخي از شهروندان، علي رغم برخورداري از وضعيت مالي خوب، با ارائه اطلاعات غلط به دولت، در خوشه هاي يك و دو قرار گرفته اند. از دولت محترم تقاضا مي شود، قبل از اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها نسبت به وضعيت مالي واقعي مردم اطلاعات واقعي كسب كنند .
اكبري
¤ 9 ماه است كه پس از 31 سال خدمت در آموزش و پرورش به عنوان يك فرهنگي بازنشسته شده ام، اما هنوز پاداش پايان خدمت بنده پرداخت نشده است. لطفا رسيدگي شود.
موسوي از لاهيجان
¤ پيشنهاد مي شود كه سابقه خدمت نيروهاي با تحصيلات كارشناسي ارشد آموزش و پرورش به 35 سال افزايش يابد تا از وجود نيروهاي نخبه، به خصوص در مناطق محروم در امر تعليم و تربيت، بيشتر بهره مند شويم.
يك فرهنگي
¤ در تاريخ 14 بهمن 87 يك دستگاه خودرو تندر 90 از نمايندگي پارس خودرو همدان خريده ام اما بيش از يك سال است كه مابه التفاوت قيمتش استرداد نشده است. آيا مسئولان پارس خودرو در نمايندگي ها خودمختار و تابع ضوابط تدوين شده در مركز نيستند.
سجاد كاظمي- همدان
¤ چهار ماه از قولي كه مدير عامل شركت واحد در خصوص كارت منزلت داده بود گذشته و هيچ ترتيب اثري داده نشده است.
يك راننده اتوبوس
¤ شهرستان خاف در استان خراسان رضوي، فاقد شهردار است و از مشكلات فراوان شهري رنج مي برد. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند از خاف
¤ از دولت و مجلس محترم تقاضا مي شود كه عيدي بازنشستگان و كارمندان يكسان شود. زيرا بازنشستگان نيز مثل كارمندان، دغدغه هاي معيشتي بسياري دارند.
ميرزايي
¤ از ساكنين خيابان 64 غربي يوسف آباد هستم. مدت شش ماه است كه يك ايستگاه تاكسي مقابل درب منازل محل افتتاح شده است كه از اولين روز افتتاح تا به حال اهالي يك روز خوش نداشته اند. عدم رعايت مسائل اخلاقي و شغلي باعث شده اهالي به اين نتيجه برسند كه تقاضاي در نظر گرفتن مكان ديگري براي ايستگاه بكنند.
يكي از اهالي محل

 



پشت صحنه (گفت و شنود)

گفت: راهپيمايي چند ده ميليوني 22 بهمن امسال در طول تاريخ انقلاب بي سابقه بود و بدجوري پوزه آمريكا و اسرائيل و انگليس و نوچه هاي داخلي آنها را به خاك ماليد.
گفتم: خودشان هم اعتراف كرده اند كه از ملت سيلي محكمي خورده اند.
گفت: مجله آمريكايي فارين پاليسي نوشته است روز 22 بهمن حباب سبز تركيد و فايننشال تايمز نوشته است، 22 بهمن همه سرمايه گذاري آمريكا و اسرائيل و انگليس روي موسوي و خاتمي و كروبي را به باد داد.
گفتم: سايت بالاترين وابسته به منوشه امير بعدازظهر 22 بهمن براي دلداري سران فتنه و اراذل و اوباش اجاره اي نوشت «نااميدي ممنوع»!
گفت: ولي حزب مشاركت با صدور بيانيه اي از حضور خود در راهپيمايي 22 بهمن خبر داده است.
گفتم: يارو به رفقاش مي گفت كه بنده در فلان فيلم معروف بازي كرده ام. دوستانش گفتند؛ پس چرا هيچكس تو را نديده؟ يارو در جواب گفت؛ من پشت صحنه بودم ، اومدم از جلوي دوربين عبور كنم كه كارگردان با دو لب خودش به من گفت؛ برو گمشو!

 



مدير مسول كيهان در جمع طلاب مدرسه معصوميه (س) قم:
 آشتي با سران فتنه دست دادن با سيا و موساد است

خدشه به ساحت مقدس امام زمان(عج) بخشي از ماموريت ديكته شده به سران فتنه بود. اين ماموريت نفرت انگيز از فرمول معروف فرانتيس فوكوياما، موسوم به طرح «مهندسي معكوس» اقتباس شده بود.
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان، كه سه شنبه شب 20 بهمن ماه در نشست «كالبدشكافي فتنه و بازخواني لغزش هاي خواص» در مدرسه علميه معصوميه(س) و در اجتماع عظيم و پرشور فضلا و طلاب حوزه علميه قم شركت كرده بود، طي سخناني از فتنه اخير به عنوان موهبت بزرگ الهي ياد كرده و گفت: اگر با اطلاع گردش كار فتنه اخير به قبل از 22 خرداد امسال بازگرديم بدون كمترين ترديدي به صحنه آمدن اين فتنه را بر نبود آن ترجيح مي دهيم. چرا كه اين فتنه، اگرچه تلخ بود ولي دستاوردها و بركات آن شيرين تر و گواراتر از آن است كه قابل چشم پوشي باشد.
مدير مسئول كيهان از، بازسازي طبيعي تاريخ صدر اسلام، طلوع دوباره امام(ره) بعد از 20 سال كه از رحلت آن حضرت مي گذرد و بازخواني بينش و منش ايشان، رسوايي مدعيان دروغين خط امام، افشاي چهره واقعي خط نفاق جديد، آگاهي عيني و بي واسطه نسل هاي سوم و چهارم انقلاب از واقعيت 31 ساله چالش ايران اسلامي با نظام سلطه بين الملل و برداشت بي پرده اين دو نسل از چهره بي نقاب آمريكا و اسرائيل، برملا شدن هويت وابسته سران فتنه و... به عنوان بخشي از بركات فتنه اخير ياد كرده و با اشاره به مديريت پيامبرگونه رهبر معظم انقلاب گفت؛ فتنه اخير ثابت كرد كه خامنه اي، خميني ديگر است.
وي با اشاره به چند نمونه غيرقابل انكار و بازخواني اسنادي از قول مقامات آمريكايي و رژيم صهيونيستي كه به شكست قطعي فتنه اخير اعتراف كرده اند، گفت؛ امروزه «سران فتنه» به «مرده هاي متحرك» و ماموران بازنشسته سيا، موساد و MI6 تبديل شده اند و از آنجا كه دشمني و كينه توزي آمريكا و اسرائيل با ايران اسلامي تمام شدني نيست، بايد بازي بعدي دشمن را حدس زده و از هم اكنون براي مقابله با آن آماده بود.
شريعتمداري در توضيح «بازي بعدي» دشمن، از چند احتمال ياد كرد و از جمله به گزارش اخير شوراي روابط خارجي آمريكا اشاره كرد كه در آن آمده است؛ «سرانجام رخدادهاي بعد از انتخابات رياست جمهوري در ايران نشان داد طرح «مهندسي معكوس» فوكوياما براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران نه فقط شكست خورده، بلكه نتيجه معكوس داده است و كمترين نتيجه آن، بر باد رفتن سرمايه گذاري چند ساله آمريكا روي افراد و جريانات سياسي داخل ايران از يكسو و اتحاد و يكپارچگي مردم با محوريت رهبر اسلامي اين كشور بوده است».
مدير مسئول كيهان در ادامه سخنان خود به بازخواني چند سند از مراكز استراتژيك آمريكا پرداخت و با توضيح درباره طرح اخير ريچارد هاوس، مسئول شوراي روابط خارجي آمريكا موسوم به طرح «ائتلاف سفيد» اين احتمال را قوي تر تلقي كرد كه سرمايه گذاري بعدي آمريكايي ها روي افراد و جرياناتي باشد كه از آنها با عنوان «مسلمانان پراگماتيسم»! ياد مي كنند و در توضيح ويژگي هاي اين جريان گفت؛ آنها به اسلام اعتقاد دارند، در ميان مردم به طرفداري از نظام اسلامي شناخته مي شوند و حتي ممكن است سابقه جبهه و جنگ نيز داشته باشند. عليه آمريكا و اسرائيل هم شعار مي دهند، اما در عرصه عمل هرگز براي مقابله با آمريكا و اسرائيل قدمي برنمي دارند. در فرهنگ ليبرال و در اقتصاد سرمايه گرا هستند و...
شريعتمداري با استناد به اقتدار نظام اسلامي و برخورداري از حمايت گسترده مردمي كه در 9 ديماه چشمه اي از آن به نمايش درآمد و نيز با اشاره به پيشرفت هاي عظيم و حيرت انگيز جوانان مومن و متعهد در علوم و تكنولوژي، گفت؛ بازيگران بعدي نيز به يقين بازنده اند و باختن آنها خيلي زودتر و رسواتر از فتنه گران اخير اتفاق خواهد افتاد.
مدير مسئول كيهان در ادامه اين نشست به پرسش هاي حاضران پاسخ داد. وي در پاسخ به سؤالي درباره طرح موسوم به «آشتي ملي» گفت؛ طرح آشتي ملي براي اين است كه جريان مرده و نيمه جان فتنه براي پروژه بعدي ذخيره سازي شود؛ مردم همان طور كه در 9 دي ديديم با هم دعوايي ندارند كه بخواهند آشتي كنند. سران فتنه به نمايندگي از سازمان هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل و انگليس به مقابله با نظام آمدند، بنابراين دعوت به آشتي با آنها مفهومي جز دعوت به آشتي با آمريكا و اسرائيل ندارد.
وي تاكيد كرد: من حدس مي زنم و احتمال مي دهم افرادي كه دو پهلو حرف مي زنند براي پروژه بعدي نشان شده اند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه «مي گويند شما مراجع را به خودي و غيرخودي تقسيم مي كنيد» گفت؛ ما هرگز چنين تقسيمي نداشته ايم و همه مراجع را قابل احترام و عزيز مي شماريم و البته حرف ما اين است كه بعضي ها را اساساً مرجع نمي دانيم كه بخواهيم آنها را در صف خودي ها يا غيرخودي ها جاي دهيم.
شريعتمداري درباره اظهارات 2 ماه قبل خود در يك نشست دانشجويي كه احتمال داده بود فتنه گران به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) نيز اهانت كنند، گفت؛ اين احتمال برگرفته از فرمول مهندسي معكوس فوكوياما بود و البته نمي توانستيم آن را در روزنامه مطرح كنيم، چرا كه وجه شرعي نداشت. وي افرادي نظير اكبر گنجي را حقيرتر از آن دانست كه بي اجازه بزرگترهاي خود حرفي بزنند و گفت؛ او مانند سوراخ يك بشكه است كه نشتي آن از محتواي درون بشكه خبر مي دهد!
مدير مسئول كيهان پيرامون علت تاخير در محاكمه مهدي هاشمي گفت؛ ايشان كه براي بازرسي مراكز و نمايندگي هاي دانشگاه آزاد به لندن رفته و ظاهراً دانشگاه آزاد در تمام شهرها و روستاهاي انگليس هم شعبه دارد كه ماموريت ايشان تمام نشده است!
وي در پاسخ به سؤالي پيرامون نامه اخير سيدحسن خميني گفت؛ مواضع ايشان غيرمنطقي و تعجب آور است و با نظرات صريح حضرت امام(ره) در تناقض آشكار است. ايشان مي گويد سخنان امام(ره) غيرصادقانه پخش شده است و حال آن كه سخنان آن حضرت بي كم و كاست پخش شده بنابراين نظر آقاي سيدحسن خميني اهانت به امام راحل(ره) است و درباره تحريف نيز بايد عرض كرد؛ تحريف از سوي آقايان صانعي و محتشمي پور و چند تن ديگر صورت گرفته بود كه ايشان كمترين اعتراضي نكردند و حتي در مقابل اهانت آشكار به امام حسين(ع)، امام زمان(عج)، حضرت امام(ره)، جمهوري اسلامي ايران و ده ها مورد ديگر سكوت محض كردند. وي درباره مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) گفت؛ اين مؤسسه نبايد در اختيار كساني باشد كه نه فقط از حريم امام(ره) و بينش و منش آن بزرگوار حمايت نمي كنند بلكه در مواردي با اهانت كنندگان به امام راحل(ره) نيز نرد دوستي مي بازند.

 



عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:
پرونده سران فتنه ، با درخواست نمايندگان در دستوركار قوه قضائيه قرار گرفت

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اعلام كرد با پي گيري هاي انجام شده توسط نمايندگان براي محاكمه سران فتنه، پرونده موسوي، كروبي، خاتمي و برخي آقازاده ها در دستور كار قوه قضائيه قرار گرفته است.
«محمد كرمي راد» در گفت وگو با فارس با بيان اينكه سران فتنه و كساني كه بر ولي فقيه خروج كرده اند، در طراحي چنين توطئه اي اولين بار نيست كه اقدام كرده اند، تاكيد كرد: البته اين توطئه آنها با حضور آگاهانه ملت در صحنه، هميشه محكوم به شكست بوده و خواهد بود.
كرمي راد با تاكيد بر اينكه نقش برخي بستگان خواص در حوادث فتنه بسيار كليدي بوده است، اظهار داشت: متاسفانه برخي آقازاده ها در بسياري از فتنه ها نقش داشته و با موضع گيري هاي تند خود برخي خواص را دچار مشكل كرده اند.
وي با اشاره به اينكه عملكرد بستگان برخي از خواص موجي را در كشور ايجاد كرد كه به برخي از حواشي پس از انتخابات دهم دامن زد، گفت: برخي از آنان در تحريك افكار عمومي و جوانان كشور و مسائل مهم ديگر نقش بارزي را نسبت به بقيه داشتند.
كرمي راد با اشاره به اينكه بسياري از مردم عادي با عملكرد آنان دچار ترديد شدند، تاكيد كرد: دستگاه قضايي بايد با برخوردهاي حساب شده و سنجيده نسبت به اقدامات آقازاده ها رسيدگي كرده و نگذارد آنها دوباره عرصه را در دست بگيرند. عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: دستگاه قضايي بايد مانع ادامه فعاليت هاي پيشين آقازاده ها شود تا مسئله امنيت ملي كشور ملعبه دست آنها قرار نگيرد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين با اشاره به درخواست نمايندگان از قوه قضائيه براي محاكمه سران فتنه گفت: با پي گيري هاي انجام شده توسط نمايندگان براي محاكمه سران فتنه، پرونده موسوي، كروبي و خاتمي و برخي آقازاده ها در دستور كار قوه قضائيه قرار گرفت.

 



عبدي: جنبش سبز هم بي رهبر است هم بي عقل! (خبر ويژه)

پيشقراول افراطي گري در حزب مشاركت، گردانندگان فتنه سبز را به خاطر افراطي گري و سردرگمي به باد انتقاد گرفت.
عباس عبدي از طراحان شعارهاي راديكال «عبور از قانون اساسي» و «خروج از حاكميت» كه در انتخابات در حلقه اصلي ستاد و مشاوران كروبي قرار داشت، درباره ريزش گسترده عقبه اجتماعي جريان فتنه و نمود بارز آن در روز 22 بهمن به دويچه وله گفت: جريان سبز بيش از آن كه مبتني بر برنامه و عقلانيت مشخصي باشد مبتني بر موج احساسات است، همه كساني كه در اوضاع دقت مي كردند متوجه بودند كه چنين شيوه هايي لزوماً منجر به نتيجه مطلوبي نخواهد شد اما به دلايلي يا نمي توانستند بگويند يا فكر كردند شايد اگر نگويند، بهتر باشد. فضاي استبدادي عملاً در جنبش بازتوليد شد. اگر كسي بخواهد كوچك ترين چيزي بگويد حتماً به صد اتهام منتسب و محكوم مي شود. يك مطالبه را اعلام مي كنند و وقتي به آن نمي رسند، سطح مطالبه شان را بالا مي برند. شعارهاي ابتداي حركت با انتهاي آن هيچ تناسبي با هم ندارند. من اين را به هيچ وجه قابل دفاع نمي دانم.
وي با بيان اينكه «بالا بردن مطالبات خود نشان مي دهد كه جنبشي وجود ندارد و شعارها بازيچه دست طرف مقابل شده» گفت: وقتي مطالبه تان را بالا مي بريد كلاً همه جا مي زنند. دو گروه عمده كنار مي روند يكي گروهي كه مي گويند خواسته ما اصلاً اين نبود. گروه ديگري هم مي گويند حتي اگر خواسته ما همين باشد، حاضر نيستيم از اين طريق دنبال مطالبات برويم. وقتي جنبش خياباني مي شود و رهبري كه كنترل كند و دستور بدهد، نداشته باشد، مانند كاميون پر از باري خواهد شد كه در سراشيبي مي خواهد دنده اش را خلاص كند، بنزين مصرف نكند، يا انرژي جاذبه زمين پايين بيايد. خب مقداري كه آمد، سرعتش به حدي مي رسد كه هيچ كس نمي تواند كنترلش كند.
عضو مستعفي حزب مشاركت اضافه كرد: كاري ندارد كه يك نفر در خارج بنشيند و هر چه مي خواهد بگويد. اما اگر قرار بود همان حرف را كسي بتواند در داخل بزند، ديگر اصلاً اين دعواها به وجود نمي آمد. منشأ كم و كم تر شدن مخالفان از 13 آبان شروع شد و بعد از عاشورا، شديدتر خود را نشان داد. يك جنبش ممكن است حتي مجبور شود مطالبه اش را كم كند تا نيروهاي حامي اش را بيشتر كند نه اينكه مرتب مطالبه اش را بيشتر كند و نيروهايش را كم كند. كساني كه در اين قضيه مسئوليت دارند بايد پخته تر تصميم مي گرفتند.
عبدي درباره علت سرخوردگي و بن بست افراطيون گفت: من با آمدن به خيابان حركتي كه روي صندلي آن كنترلي نباشد، صددرصد مخالفم. به همين دليل هم از ابتدا با آمدن به خيابان مخالف بودم. كجاي عالم نداشتن رهبر، نقطه قوت يك جنبش است؟ اين بازي مسخره اي بود كه عده اي شروع كردند براي اينكه بگويند رهبري نداريم. خب حالا اين هم نقطه قوتش! يعني چي كه هر كس رهبر خودش است؟ من نمي فهمم يعني چه.
وي درباره توصيه جديد به جنبش سبز و سران آن همچنين گفت: من با بنيان هاي جنبش سبز هميشه اشكال هايي داشتم و معتقد بودم چنين سياست هايي در ايران جواب نمي دهد و نمي تواند جلو برود، كه متاسفانه اوضاع عوض شده است. من هيچ توصيه اي براي جنبش سبز ندارم. حالا اگر قرار بر توصيه باشد آنها بايد توپ را توي زمين حكومت بيندازند و حكومت را به جايي برسانند كه سياست هاي خود را تغيير بدهد.

 



دستور وزارت خارجه اسرائيل براي عقب نشيني از اردوكشي خياباني (خبر ويژه)

وزارت خارجه رژيم صهيونيستي با تلخكامي به ارزيابي پروژه شكست خورده اخلال و حاشيه سازي در تظاهرات 22 بهمن پرداخت و از محافل ضد انقلاب خواست به جاي تمسخر و توهين عليه همديگر به فكر چاره انديشي باشند.
سايت وزارت خارجه اسرائيل كه در روز 22 بهمن با انتشار ذهنيت هاي پيش ساخته به جاي اخبار، تلاش كرده بود با «توهم» حضور ضد انقلاب در راهپيمايي مذكور، خبر بسازد و گزارش هاي لحظه به لحظه اي درباره تظاهرات!؟ ضد انقلاب منتشر كرده بود، پس از چند روز مجبور به اعتراف درباره شكست پروژه به هم زدن راهپيمايي 22 بهمن شد و نوشت: سران جمهوري اسلامي، تظاهرات روز 22 بهمن را يك پيروزي قاطع و مشت محكم بر دهان دشمنان و بدخواهان توصيف كردند. به موجب همه گزارش ها، حضور مخالفان كه قرار بود در خيابان ها به شعار دادن بپردازند، كمتر از روز عاشورا بود. بخش قابل توجهي از مخالفان نسبت به نحوه حضور در راهپيمايي مذكور ايراد اساسي دارند. استفاده افراطي از آرايه هاي احساسي در برخي تحليل ها و معرفي كردن افراد و گروه هايي در جنبش سبز به عنوان مقصر ناهماهنگي ها، چالش هاي جدي را در فضاي مجازي برانگيخته است و مي تواند حس بدبيني و جداسري را ميان جنبش سبز تقويت كند.
به نوشته سايت مذكور، «تحليل هاي منتشره در فضاي مجازي، نويسندگان سرشناس جنبش سبز را كه تئوري اسب تروا را براي تسخير ميدان آزادي مطرح كرده بودند، نشانه گرفته و از هواداران جنبش سبز خواسته اند ديگر از اين افراد پيروي نكنند اما در كنار لينك هاي توهين آميز، بخش قابل توجهي خواستار آن شده اند كه هواداران جنبش سبز دنبال مقصريابي براي واكاوي اتفاق هاي بيست و دو بهمن نباشند و آيه يأس نخوانند و واقع بينانه به اين حوادث نگاه كنند».
وزارت خارجه رژيم صهيونيستي كه در كنار شبكه جاسوسي موساد از چند ماه پيش در تدارك پروژه اخلال و حاشيه سازي براي تظاهرات 22 بهمن به خيال سقوط جمهوري اسلامي بود، سپس با ارزيابي عملياتي و ميداني دلايل ناكامي اين پروژه، خواستار تغيير تاكتيك اردوكشي خياباني به عمليات نافرماني مدني شد! و با لحني قابل تامل نوشت: سبزها قصد دارند از اشتباهات درس بگيرند و براي تاكتيك هاي تازه در مبارزات چاره جويي كنند. البته تحليل هاي احساسي و گزاره هاي توهين آميز را نيز بايد بخشي از فرآيند طبيعي آسيب شناسي در شرايط كنوني دانست.
گفتني است دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي در تكوين فتنه پس از انتخابات نقش ويژه اي ايفا كرد و بخشي از عمليات رواني القاي تقلب در انتخابات و سازماندهي اغتشاش و خرابكاري و ترور را برعهده داشت به نحوي كه در 2 روز قبل از انتخابات ده ها هزار پيام و شبه خبر با مضمون تقلب و اردوكشي خياباني از سوي ماموران موساد در فضاي مجازي و شبكه هايي نظير تويتر و فيس بوك منتشر شد. شعار رسواكننده «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» در روز قدس نيز از ابداعات ذهن هاي نابغه! در سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي بود.

 



برنامه هسته اي بهانه است تحريم ها براي دلگرمي ضدانقلاب است (خبر ويژه)

مشاور ارشد رئيس جمهور آمريكا و وزيرخارجه فرانسه در اظهاراتي مشابه تأكيد كردند سناريوي تشديد تحريم ها عليه ايران براي دلگرمي عناصر ضد انقلاب و كمك به پروژه براندازي است.
جيمز جونز در مصاحبه با فاكس نيوز اظهار داشت: اعمال تحريم هاي شديد عليه ايران مي تواند به تغيير رژيم در اين كشور منجر شود.
اين فشارها مي تواند با مشكلات بسيار جدي داخلي كه حكومت با آن مواجه است، تركيب شود و منجر به تغيير حكومت شود.
برناركوشنر وزير خارجه فرانسه هم با بيان اينكه «تحريم هاي جديد موجب دلگرمي مخالفان در ايران مي شود» اظهار داشت: اين تحريم ها به مخالفان در ايران كمك مي كند.

 



رنگرزي حزب مشاركت سبز تحويل مي گيرد، زرد تحويل مي دهد! (خبر ويژه)

گروهك هاي داخلي باني فتنه سبز كه در راهپيمايي بي سابقه 22بهمن تودهني بزرگي از ملت ايران خوردند، براي خالي نماندن عريضه از حضور آگاهانه مردم در اين راهپيمايي تشكر كردند!
در بيانيه اي كه با امضاي حزب مشاركت صادر شده، آمده است: كيست كه نداند تفاوت چشمگير حاضران در راهپيمايي امسال ناشي از حضور گسترده اعضا و حاميان جنبش سبز بوده است. اين در حالي است كه جمعيت راهپيمايي 22 بهمن، هميشه تركيبي از جناح هاي مختلف وفادار به آرمان هاي انقلاب اسلامي بوده است كه بسياري از آنها در زمره حاميان جنبش سبز هستند.
شكوري راد عضو مركزيت مشاركت هم در توجيهي جالب توجه از شكست افراطيون نوشت: سبزها آمدند اما هويت خود را آشكار نكردند. برخي به خاطر اينكه 22 بهمن را روز وحدت مي دانستند و نه ابراز اختلاف، برخي براي پرهيز از خشونت و برخي نيز از سر ترس و بيم برخورد و بازداشت.
گفتني است ذيل بيانيه منتشره حزب مشاركت در سايت نوروز، اين كامنت هاي خوانندگان جلب توجه مي كند: «كوچه علي چپ هم عالمي داره، نه؟»، «اميدواري و حفظ روحيه خيلي پز خوبي است»، «جنبش سبز در روز قدس و 22 بهمن را بايد آسيب شناسي كرد. چگونه از سر درگمي جلوگيري كنيم؟ آيا شركت در راهپيمايي هاي دولتي ]!؟[ هميشه درست است؟» و «الحق كه شما گروهي پررو و زياده خواه هستيد» و «در مغازه رنگرزي حزب مشاركت، ما سبزها را به زرد تبديل كرده اند» و...
گفتني است اعضاي مركزيت حزب مشاركت در بازداشت به سر مي برند و يكي از آنها فاش كرده است كه بيانيه هاي اين حزب در لندن تهيه شده و از همان جا روي سايت هاي نوروز، بالاترين، جرس و كلمه مي رود.

 



زد و خورد فتنه گران در شكم «خر تراوا»! (خبر ويژه)

در پي ناكامي بي سابقه و رسوا كننده ضدانقلاب در پروژه به هم ريختن راهپيمايي بزرگ 22 بهمن، محافل ضدانقلاب به جان هم افتادند و هر كدام تلاش كردند ديگري را مقصر جلوه دهند. طيفي از محافل مذكور در عين حال با كتمان سرمايه گذاري و برنامه ريزي چند ماهه سازمان هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل و انگليس، محافل ضد انقلاب مقيم خارج و سران فتنه در داخل، همه مسئوليت اين آبرو ريزي بزرگ را به گردن مهاجراني و شخص دست چندم و بي هويتي نظير ابراهيم نبوي و سناريوي «اسب تروا»ي آنها بيندازند. براساس پيشنهاد اين دو تن قرار بوده عناصر ضد انقلاب مدعي جنبش سبز بدون جلب توجه خود را به ميدان آزادي رسانده و با فتح اين ميدان به هنگام سخنراني رئيس جمهور، ضمن به هم زدن راهپيمايي، در برابر خبرنگاران خارجي چنين نشان دهند كه فتنه سبز نمرده بلكه نظام اسلامي را به چالش كشيده است.
به دنبال شكست نابود كننده «فتنه سبز» در پروژه اخير، يك كاريكاتوريست فراري كاريكاتوري از اسب تروا تحت عنوان «خر تراوا» كشيد. خر از آن جهت مي توانست با تيم «جرس» (اتاق فكر فتنه سبز در خارج كشور) ارتباط برقرار كند كه مهاجراني سالها پيش اعلام كرده بود به خاطر خوردن شير خر وارد عرصه سياست شده است.
اما مهاجراني در واكنش به چنين انتقادهايي كه به طور گسترده در فضاي اينترنت منتشر شد، تصريح كرد منتقدان، گروهي عصبي و احساسي هستند كه باعث سرخوردگي و يأس سبزها مي شوند. وي با اشاره تلويحي به كساني نظير سازگارا نوشت: برخي گمان مي كردند در روز 22 بهمن نظام جمهوري اسلامي سقوط مي كند و آن برخي، جشن پيروزي برگزار مي كنند و به سرعت در مناصب قدرت قرار مي گيرند و به تعبير خودشان آكسيون نهايي انجام مي شود. آقاي سازگارا فراري متوهم است. اين دوست ما به گونه اي سخن مي گويد كه انگار آكسيون آخر همين امشب اتفاق مي افتد. برخي جوان ها هم چنان حرف هايي را باور مي كنند. وقتي با واقعيت هايي رويارو مي شوند كه از جنس ديگري است، يأس و دلمردگي وجودشان را فرا مي گيرد و از كوره به در مي روند.
سايت ضد انقلابي بالاترين وابسته به منوشه امير (مسئول راديو اسرائيل) هم يكي از مراكز بد و بيراه گفتن؛ به عناصر ضد انقلاب نسبت به يكديگر از جمله سران فتنه بود. در يكي از اين گفت وگوهاي مدني! آمده بود: گند زديم رفت. واقعاً گوش كردن به حرف يكسري مثل اين مهاجراني اشكل و عوضي بهتر از اين نمي شه.
از سوي ديگر ارگان رسمي سازمان سيا (راديو فردا) از قول رضوي فقيه كه اكنون فراري است و به عنوان سخنگوي ستاد كروبي فعاليت مي كرد، نوشت: سران جنبش با توجه به توان حكومت در كنترل آنها بايد به فكر شيوه هاي ديگر اعتراض باشند. آنها طي ماه هاي گذشته بيش از آن كه پيشروي حركت باشند، تابعي از متغير حركت و فراز و نشيب هاي آن بودند. اين شايسته سران نيست. آنها بايد نقش آفريني كنند.
صداي آمريكا هم در تحليلي به قلم مسعود سفيري از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري نوشت: روز تاريخي 22 بهمن به حادثه تاريخي براي سبزها تبديل نشد. مراسم 22 بهمن، سران جنبش سبز را با يك مشي اساسي در مورد تدوين استراتژي و تاكتيك مأثر مواجه ساخته است تا از تزريق نااميدي به بدنه جلوگيري كنند. انتظار مي رود در روزهاي آينده مباحثي جدي در اين باره مطرح شود.
اما ابوالحسن بني صدر پادوي گروهك منافقين با سرزنش امثال موسوي و كروبي و خاتمي به راديو زمانه گفت؛ اشتباه اينجا بود كه قرار شد سبزها به ميدان آزادي بروند. اگر كسي چنين مي كرد نمي توانست شعار بدهد هيچ كه بايد ساكت مي ماند تا رژيم از او به عنوان سياهي لشكر استفاده كند. اين تله بود و آنها كه رفتند آمدند بيرون. رهبري سياسي آدم بي هويت نيست بلكه هويت سياسي دارد. شعار تغيير در محدوده رژيم گرفتار سردرگمي شده است.
سايت صهيونيستي ايران گلوبال هم با ارزيابي شكست فاحش ضدانقلاب در روز 22بهمن، تصريح كرد: آنچه امروز به عنوان فقدان رهبري جنبش مطرح مي شود در واقع در فقدان استراتژيست است. غير واقع بينانه است كه از موسوي و كروبي خواسته شود در مقام استراتژيست ظاهر شوند و بگويند در كدام كوچه و در چه زماني شعار بدهيد. آنها در فقدان استراتژيست طي 8 ماه گذشته ناچار شده اند بارها چنين دستورالعمل هايي صادر كنند اما تجربه 22 بهمن نشان داد اين مشي به نفع جنبش سبز نيست.
اين سايت همچنين از قول يكي از عناصر ضدانقلاب كه با سردرگمي در حال دور زدن در خيابان ها بود، نوشت: از ميدان صادقيه تا ميدان آزادي و امام حسين و انقلاب همه و همه مملو جمعيت بود اما چه جمعيتي! به جرأت مي توانم بگويم فريب خورديم. خيلي خيلي از شهرستان آدم آورده بودند]![ شعارهاي ماشاءالله حزب الله كه سر مي دادند، واقعاً حالم را به هم مي زد. انتظارات را نبايد بيهوده، بالا برد. واقعاً خسته هستم. بريم يه خورده استراحت كنيم... اين توهم كه روز 22 بهمن بايد روز سقوط جمهوري اسلامي باشد، تصور موهومي بود. اكنون نااميد شدن طبيعي است.
سايت ايران امروز هم از قول محسن حيدري توده اي سابق نوشت: آنچه در روز 22 بهمن شكست خورد، تصور تغيير نظام در يك چشم انداز نزديك از طريق راديكاليسم بيشتر و صف بندي ستيزه جويانه تر بود.
از سوي ديگر سايت ضدانقلابي خودنويس هم خواستار چاره جويي براي مشكل رهبري و رأس فتنه سبز شد و نوشت: خوب شد اسب تروا اجرا نشد چون اگر اجرا مي شد و سبزها در جمع هواداران حكومت مي توانستند شعار دهند قطعاً جنگ مي شد و مردم كه تاكنون در درگيري ها براي سركوب جنبش سبز عملي انجام نداده بودند، در آن روز به دفاع از حكومت براي كشتار مخالفان مي پرداختند و فاجعه بسيج مردم براي سركوب سبزها رخ مي داد.
اين سايت ضدانقلابي افزود: بايد به موسوي و كروبي فهماند كه ديگر با چنين وضعي نمي توان ادامه داد. آنها بايد درك كنند كه تاكنون بسيار ضعف داشته اند و حتماً بايد جبران كنند و گرنه مسئوليت آسيب ها به عهده آنها خواهد بود و حتي امروز هم به عهده آنهاست. موسوي و كروبي مسئول تئوري اسب تروا هستند. اينكه بگوييم در 22 بهمن در ميدان صادقيه جمع شويم آن روز قبل از 22 بهمن، ضعف عظيم است... در اين 8 ماه، كروبي و موسوي از موضع ضعف و واكنش برخورد كرده اند كه بدترين نوع برخورد است. آن دو گير افتاده اند و در شرايطي قرار گرفته اند كه نمي خواستند و با چنين وضعي ادامه حركت مي تواند براي آنها فرساينده باشد و ممكن است به جاهاي بدي بينجامد.
اما روزنامه فرانسوي لوموند به سخنان «يكي از فعالان جنبش سبز» درباره درس روز 22 بهمن اشاره كرد و نوشت: او در حالي كه به نظر مي رسيد روحيه خود را باخته گفت بايد به تغيير تاكتيك روي بياوريم.
دويچه وله آلمان هم از قول يك وبلاگ نويس گروهكي و ضدانقلاب تاكيد كرد: از 31 آبان تاكنون، راهپيمايي جواب نداده است. تظاهرات هدف نبود، وسيله بود. چرا هدفش كرديم؟ هزينه هاي اين بازي بالا رفته و اثرش كم و شايد معكوس شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14