(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 بهمن 1388- شماره 19583
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حباب فتنه آمريكا تركيد حماسه بي سابقه ملت در 22 بهمن
قدرداني مراجع و علما ازحضور تاريخي مردم در 22بهمن
صالحي خبر داد توليد مستمر اورانيوم 20درصدصفحه سوخت در اصفهان توليد مي شود
تبريك آيت الله نوري همداني به رهبر انقلاب در پي حماسه بي نظير 22 بهمن
معاون رئيس جمهور آمريكا: نگراني واشنگتن از برنامه هسته اي پاكستان است نه ايران
وزير اطلاعات : سپاه در حال بررسي موضوع مربوط به انبار سلاح در يكي از مناطق است
در راستاي تعاملات دفاعي در كشور ناو گروه ايراني در بندر دوحه قطر پهلو گرفت
مشاور ميرحسين موسوي: توهم پيروزي ، توهم تقلب را بوجود آورد
بروجردي: پاسخ نامه سفير انگليس بزودي ارسال مي شود



گزارش اختصاصي كيهان
حباب فتنه آمريكا تركيد حماسه بي سابقه ملت در 22 بهمن

سرويس سياسي-
بيش از 50 ميليون ايراني در تهران و شهرستان ها با حضور باشكوه در راهپيمايي 22بهمن ضمن خلق حماسه اي بي نظير جريان فتنه آمريكايي را ناكام گذاشتند.
به گزارش منابع خبري اين حماسه باشكوه با حضور بيش از پنج ميليون نفر از مردم تهران و بيش از 45 ميليون ايراني در مراكز استان ها، شهرستان ها و روستاها رقم خورد و به اين ترتيب ميزان حضور مردم در راهپيمايي مذكور از ميزان مشاركت در انتخابات فراتر رفت.
بنابراين گزارش ها راهپيمايان در سراسر كشور با حمل تصاويري از امام راحل و رهبرمعظم انقلاب و نيز دست نوشته هايي از بيانات آن بزرگواران ضمن تجديد ميثاق با آرمان هاي خميني كبير با مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله العظمي خامنه اي نيز تجديد بيعت كردند.
مردم ولايتمدار همچنين با سر دادن شعارهايي همچون مرگ بر منافق و مرگ بر ضد ولايت فقيه خواستار بازداشت و محاكمه قاطع سران جريان فتنه به ويژه موسوي، كروبي و خاتمي شدند. حماسه آفرينان 22 بهمن همچنين با فرياد شعارهايي همچون مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر انگليس خشم و انزجار خود را از حاميان خارجي فتنه اخير به ويژه استكبار جهاني به نمايش گذاشتند.
«استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي»، «خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست» و «22بهمن ماه يوم -الله يوم الله» از ديگر شعارهاي راهپيمايان در اقصي نقاط ميهن اسلامي بود.
سران فتنه پا به فرار گذاشتند
حضور حماسي مردم تهران در راهپيمايي 22 بهمن 88 سران فتنه به ويژه موسوي، كروبي و خاتمي را فراري داد.
ميرحسين موسوي از سران فتنه سبز اموي ساعت 11 روز پنج شنبه به قصد شركت در راهپيمايي 22 بهمن از خيابان رودكي عازم راهپيمايي بود كه پس از مشاهده حضور ميليوني مردم به سمت يكي از كوچه هاي اين خيابان به نام بن بست مصطفي رفت و در يكي از كوچه هاي اين خيابان متواري و پنهان شد.
برپايه اين گزارش كه منابع مختلف در گفت وگو با كيهان آن را تاييد كرده اند وي تا ساعت دو ونيم بعدازظهر آن روز از ترسش خود را در منزلي در آن خيابان پنهان كرد تا اينكه تيم حفاظتي وي پس از مشاهده خلوتي خيابان ها و عدم حضور مردم او را تحت مراقبت شديد با پوشش پارچه اي از كوچه خارج كرده و سوار بر خودرو به سرعت منطقه را ترك كردند.
مهدي كروبي از ديگر سران فتنه آمريكايي هم كه سعي داشت با ورود خود به ميدان صادقيه حضور بيش از 5 ميليوني مردم تهران را تحت الشعاع قرار دهد با شعار مرگ بر منافق و مرگ بر ضد ولايت فقيه از صحنه گريخت.
كروبي براي فرار از دست مردم با اتومبيلش به تعدادي از رهگذران كوبيد و به خودروي آنان آسيب وارد كرد.
خاطر نشان مي شود كروبي در حالي از دست راهپيمايان 22 بهمن فرار كرد كه دو روز قبل از اين راهپيمايي باشكوه در گفت وگو با شبكه 2 تلويزيون داخلي بي بي سي مدعي شده بود پايگاه ما ميان مردم است و روز 22 بهمن خواهيد ديد كه اكثر مناطق مملو از طرفداران ماست!
محمد خاتمي از ديگر سران فتنه آمريكايي هم كه از مدت ها قبل براي بهره برداري سياسي در راهپيمايي 22 بهمن برنامه ريزي كرده بود در تقاطع زنجان-آزادي درصدد ورود به جمع ميليوني مردم بود كه در مواجهه با آنان ناچار فرار را بر قرار ترجيح داد و مثل كروبي و با اتومبيلش از صحنه گريخت.
مردم همچنين پس از فرار سران فتنه سبز اموي با سر دادن شعار «لعن علي عدوك يا علي موسوي و كروبي و خاتمي» اعتراض خود را از عملكرد مطرودين ملت ابراز كردند.
راهپيمايان تهراني همچنين به حضور رفسنجاني در راهپيمايي 22 بهمن نيز واكنش نشان دادند و با شعار «هاشمي هاشمي بصيرت بصيرت» از او استقبال كردند.
پياده نظام فتنه سرخورده و نااميد
حضور بي سابقه مردم تهران در راهپيمايي 22 بهمن علاوه براينكه سران فتنه آمريكايي را فراري داد باعث سرخوردگي و نااميدي پياده نظام اين فتنه از ايجاد اغتشاش نيز شد. به گزارش خبرگزاري ها، پياده نظام فتنه آمريكايي قرار بود مطابق طراحي هاي انجام شده با مدل به اصطلاح اسب تروا(!) ميدان آزادي تهران را در روز 22 بهمن به صورت كاملاً آرام و بدون نمادهاي سبز تسخير كنند(!) و بعد در ميان برنامه با هماهنگي ضمن استفاده از پوشش هاي سبز و نمادهاي فتنه آمريكايي با شعارهاي پي در پي برنامه را به نفع خود مصادره كنند- به گونه اي كه صداي شعارهاي آن ها از بلندگو نيز به گوش برسد- و سپس به آشوب و خرابكاري بپردازند.
اما حضور يكپارچه و گسترده مردم در سراسر كشور به ويژه تهران جايي براي عرض اندام اغتشاشگران باقي نگذاشت و توطئه فتنه سبز آمريكايي را در نطفه خفه كرد. بنابراين گزارش ها پياده نظام جريان فتنه پس از حماسه بي سابقه ملت به شدت سرخورده و نااميد شد و بعضي از اعضاي اين جريان آمريكايي در فضاي مجازي اينترنت به فحاشي به يكديگر خصوصاً بهاالله مهاجراني، سازگارا و نوري زاده و ديگر فراريان و عوامل موساد و سيا پرداختند.
همچنين برخي ديگر از اين افراد به خيال خود براي روحيه دادن به هم به داستان پردازي هاي كودكانه روي آوردند و با جعل تصاوير و تغيير رنگ پرچم ايران مدعي شدند سبزها خيلي بودند ولي لباس بسيجي(!) پوشيده بودند و شعار نمي دادند(!)
يكي از همين افراد در كامنتي در سايت ضد انقلابي بالاترين نوشته بود: «ما سبزها در 22 بهمن با وجود جمعيت بي شمارمان گيج شده بوديم(!) چرا؟ براي اينكه خارج نشين ها مثل هميشه بدون اينكه تحليلي دقيق از فضاي كشور داشته باشند براي ما نسخه پيچيدند و گفتند كه براي اجراي طرح اسب تروا هويت خودمان را مخفي كنيم».
ديگري هم با نثار فحش به سازگارا و سايت ضد انقلابي جرس طرح «اسب ترواي» مهاجراني را هديه اي به جمهوري اسلامي توصيف كرد.
يك اغتشاشگر ديگر هم نوشته است: «اصلاً داشتم شاخ در مياوردم، همه سبز بوديم ولي (كسي) به نفر كناريش اعتماد نداشت چون خودش را شبيه بسيجي ها درآورده بود... بابا اينجا روماني نيست اينجا اوكراين نيست. الان زمان قبل از انقلاب نيست آخه اين ايده اسب تروا از مغز كدامتون تراوش كرده بود ما خودمون هم همديگر را گم كرديم»!!
يك سرخورده ديگر جريان فتنه آمريكايي هم كه ظاهراً با ديدن حماسه 22 بهمن پي به واقعيات برده بود در «بالاترين» نوشت: «چقدر كم گذاشتيم و چقدر دلخوش به بالاترين و جرس شديم و از كوچه ها، خيابان ها و انسان هاي واقعي دور گشتيم.»
يكي ديگر از اعضاي جريان فتنه سبز هم كه گويا به شدت قاطي كرده بود نوشت: «من كه كاملاً اعصابم به هم ريخته نتونستم حتي يه شعار هم بدم. ايندفعه گند زدند با اين برنامه ريزيشون (خطاب به سران فتنه)»!
سخنان احمدي نژاد
در جمع راهپيمايان
رئيس جمهور كشورمان صبح پنج شنبه در جمع خيل ميليوني راهپيمايان 22 بهمن در ميدان آزادي طي سخناني با انتقاد از مستكبران و غارتگران بيت المال گفت: آنها همواره به دو علت با آزادي، شكوفايي و تعالي ملت ايران مخالف بوده اند. علت اول به ويژگي هاي ملت ايران برمي گردد. آنها مي دانند ملت ايران در طول تاريخ هر گاه فرصتي پيدا كرده با جوشش علم و فرهنگ و تمدن خود تمام مناسبات منطقه و جهان را تحت تأثير قرار داده است. ملت ايران قرن ها به خصوص پس از اسلام پرچمدار فرهنگ و تمدن بوده و بخش هاي وسيعي از منطقه و جهان در حوزه فرهنگي آن قرار داشته است.
دكتر احمدي نژاد ادامه داد: آنها مي دانند كه ملت ايران ظرفيت آن را دارد كه در مديريت هاي منطقه اي و بين المللي اثر سازنده و تعيين كننده بگذارد.
رئيس جمهور علت دوم مخالفت دشمنان را با پيشرفت و شكوفايي ملت ايران، وضعيت خاص منطقه اي كه ايران در آن قرار دارد، اظهار كرد و گفت: اين منطقه مهم ترين و اثرگذارترين منطقه جهان است و هر قدرتي كه بتواند مناسبات اين منطقه را كنترل كند خواهد توانست مناسبات بين المللي و جهان را تحت كنترل خود قرار دهد.
وي همچنين با اشاره به تحولات موضوع هسته اي كشورمان خطاب به غربي ها تأكيد كرد ملت ايران هرگز زيربار حرف زور و بي منطق نخواهد رفت و از هيچ يك از شما نيز هراسي به دل راه نخواهد داد.
رئيس جمهور همچنين گفت: با توجه به اتفاقات اخير در موضوع هسته اي توليد سوخت 20 درصد را آغاز كرديم و همان طور كه مي دانيد از چند روز پيش كار توليد سوخت 20 درصد شروع شد و با صداي بلند اعلام مي كنيم به لطف خداوند طبق خبري كه رئيس سازمان انرژي اتمي دادند اولين محموله سوخت 20 درصد توليد شده و در اختيار دانشمندان قرار گرفته است و اين كار تا تأمين نيازهاي كامل كشور ادامه پيدا مي كند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به موفقيت هاي پي در پي كشور گفت: به زودي جشن برق دار شدن تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار را برگزار مي كنيم.
فارين پاليسي: حباب سبز
در 22 بهمن تركيد
حماسه بي سابقه ملت ايران در 22بهمن بازتاب وسيعي نيز در رسانه هاي خارجي داشت.
از جمله يك مجله آمريكايي با اشاره به حماسه دهها ميليوني مردم ايران در روز 22 بهمن و شكست فتنه سبز در اين حماسه نوشت: حباب جنبش سبز در 22 بهمن تركيد.
مجله آمريكايي «فارين پاليسي» در گزارشي كه به حماسه عظيم 22 بهمن امسال اختصاص داشت تلاش هاي فتنه سبز را در اين روز ناكام خواند و آن را به مثابه حبابي دانست كه در اين روز نهايتاً تركيد.
فارين پاليسي سپس به طرح موسوم به اسب ترواي هواداران موسوي اشاره كرد و نوشت: قرار بود براساس اين استراتژي، طرفداران «ميرحسين موسوي» در راهپيمايي 22 بهمن ميان مردم حاضر شوند و در زماني كه از قبل برنامه ريزي شده بود به يكباره با نمادهاي سبز در مقابل دوربين خبرنگاران خارجي در راهپيمايي حاضر شوند.
فارين پاليسي سپس به شكست سبزي ها در 22 بهمن اشاره كرد و نوشت: همانطور كه مي دانيم موفقيتي در راهپيمايي 22 بهمن به دست نيامد و اين برنامه جواب نداد و اين ناكامي در ذهن فعالان جنبش سبز به عنوان يك شكست نقش بست.
مجله فارين پاليسي در گزارش خود اينگونه نوشت: حاميان جنبش سبز همچون حبابي بودند و در روز راهپيمايي 22 بهمن اين حباب تركيد و هم اكنون بسياري از حاميان جنبش سبز در حال تجربه شكست شديدي هستند.
از سوي ديگر شبكه تلويزيوني سي ان ان آمريكا هم به شكست فتنه آمريكايي اشاره كرد و گفت: برخي از طرفداران جنبش (!) مخالفان مي گويند كه تا حدودي دلسرد شده اند. برخي هم نبود سازماندهي و برنامه ريزي را علت شكست مي دانند در هر صورت در روزها و هفته هاي آينده سران جنبش بايد به سوالات بسياري پاسخ دهند آيا اين جنبش سبز رو به ضعف است و آيا مي تواند تداوم داشته باشد و بعد از اين به كجا خواهد رفت؟ روزنامه الحيات وابسته به وهابيون سعودي هم با اذعان به مشاركت ميليوني مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن نوشت كه اين راهپيمايي نشان داد كه مخالفان نظام ايران شكست خورده اند.
الحيات نوشت كه مشاركت شرم آور مخالفان نظام در راهپيمايي سي و يكمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي نشان داد كه حركتي كه پس از انتخابات خرداد آغاز شده بود، ديگر تمام شده است.
به نوشته اين روزنامه، ميليون ها نفر در 818 شهر و 4000 روستا در راهپيمايي ديروز شركت كردند كه يك رفراندوم تاريخي براي ملت بود.
اين روزنامه همچنين به نقل از يكي از زنان مخالف نظام نوشت كه وي قصد شركت در اعتراضات را داشت اما با ديدن سيل جمعيت نااميد شده است.
روزنامه انگليسي ديلي تلگراف هم با اعتراف به شكست فتنه سبز آمريكايي نوشت: تجمع مخالفان در تهران در مقابل راهپيمايان بسيار محدود و اندك بود، خبرگزاري فرانسه نيز نوشت معارضان مخالف دولت ايران بدون اين كه هيچ امتيازي به دست بياورند در 22 بهمن ساكت شدند و حكومت ايران در ساكت كردن آنها موفق بود.
روزنامه انگليسي گاردين هم با اذعان به حماسه بي نظير ملت ايران در 22 بهمن نوشت: حكومت ايران هنوز از حمايت قاطع مردمش برخوردار است. اين روزنامه همچنين با اين كه سعي داشت با طرح موضوع خنده دار دادن كيك و سانديس به مردم حماسه بي سابقه ملت ايران را كمرنگ كند اما در نهايت مجبور شد به واقعيت اعتراف كند بنابراين از قول «ايوان واتسون» خبرنگار سي ان ان گفت: برخي از دوستانم در تهران كه كيلومترها پياده روي كرده بودند تا در جشن هايي كه در ميدان آزادي برگزار شده بود شركت كنند گفتند به آنها غذا و نوشيدني رايگان داده نشد.
از سوي ديگر جان بولتون سفير سابق آمريكا در سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبكه افراطي فاكس نيوز اعتراف كرد كه هم اكنون احمدي نژاد و ايران بسيار مطمئن و مصمم به پيش مي رود اما آمريكا در حال ضعيف شدن است.
همچنين روزنامه نيويورك تايمز نيز با اذعان به حماسه 50 ميليوني ملت ايران در 22 بهمن و شكست جريان فتنه آمريكايي گفت: كساني از جنبش سبز كه موفق به شركت در راهپيمايي شدند در دريايي از هواداران حكومت ناپديد شدند. واشنگتن پست ديگر روزنامه آمريكايي هم 22 بهمن را آخرين فرصت مخالفان نظام خواند و به نقل از اعضاي جريان فتنه سبز نوشت: شانس ما در ايران براي تغيير از دست رفت.
شبكه بي بي سي هم كه تا قبل از روز 22 بهمن برنامه هاي خود را به طور 24 ساعته در خدمت جريان فتنه سبز اموي قرار داده بود پس از حماسه بي نظير ملت ايران مجبور شد با پخش تصاويري از اين حماسه عظيم اذعان كند كه حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن گسترده بود.

 



قدرداني مراجع و علما ازحضور تاريخي مردم در 22بهمن

سرويس شهرستانها:
به دنبال حضور حماسي و تاريخي ملت ايران در يوم الله 22بهمن مراجع و علما طي سخناني از اين حضور قدرداني كردند.
به گزارش ايرنا آيه الله حسين نوري همداني ازمراجع تقليد گفت: دشمنان در رواج ترديدافكني درجامعه به دنبال ضربه زدن به انقلاب و نابودي نظام اسلامي هستند.
وي از ملت رشيد ايران به خاطر حضور گسترده در راهپيمايي با شكوه 22 بهمن تقدير كرد و گفت: مردم ايران اسلامي با حضور باشكوه خود وفاداري و پايبندي خود به آرمان هاي انقلاب، امام و رهبري را نشان دادند.
آيت الله نوري همداني گفت: ملت ايران در 22 بهمن همچون نهم دي ماه با حضور حماسي خود در مقابل فتنه گران ايستاد و خشم و انزجار خود را نسبت به دشمنان انقلاب نشان داد.
مردم به دشمنان داخلي و خارجي پشت پا زدند
حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد فاضل لنكراني نيز گفت: باتوجه به حماسه حضور مردم در 22بهمن جايي براي فتنه گرها باقي نمانده است.
اين عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: كساني كه دنبال حفظ نظام و انقلاب هستند حاضرند با تمام وجود از ولايت فقيه و نظام جمهوري اسلامي دفاع كنند.
اين استاد حوزه علميه قم گفت: بايد به ملت رشيد و قهرمان ايران به خاطر درك زمان و شناخت توطئه دشمنان آفرين گفت.
ملت ايران تحت تاثير استكبار قرار نمي گيرند
آيت الله سيد احمد خاتمي نيز گفت: ملت ايران 8 ماه زير بمباران شديد رسانه هاي بيگانه بود و خروجي كه دشمنان مي توانستند از اين بمباران به دست آورند حضور كمرنگ مردم در راهپيمايي 22 بهمن بود اما نتيجه عكس گرفتند.
امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد:راهپيمايي 22 بهمن امسال حامل پيام اعلام بيعت با آرمان هاي شهيدان، امام خميني و رهبر معظم انقلاب بود و ملت با بصيرت ايران نشان دادند كه تحت تاثير بوق وكرناهاي استكباري قرار ندارند.
اعلام بيزاري ملت
از دشمنان انقلاب
آيت الله كعبي نيز گفت: ملت ايران با شعار استقلال آزادي و جمهوري اسلامي وفاداري خود را به انقلاب و جمهوري اسلامي اعلام كرد.
اين عضو شوراي نگهبان افزود: حضور ميليوني مردم در راهپيمايي 22 بهمن كه با شور و نشاط به صورت يكپارچه بود، بطور يقين اعلام برائت و بيزاري از دشمنان انقلاب است.
وي تصريح كرد: شعارهايي كه مردم روز 22 بهمن درحمايت از رهبري انقلاب و آرمان هاي امام خميني سردادند، نوعي اعلام بيزاري از دشمنان داخلي وخارجي است.

 



صالحي خبر داد توليد مستمر اورانيوم 20درصدصفحه سوخت در اصفهان توليد مي شود

رئيس سازمان انرژي اتمي از انتقال سوخت با غناي 20درصد به اصفهان با هدف توليد صفحه سوخت در آينده اي نه چندان دور خبر داد.
دكتر علي اكبر صالحي همزمان با روز 22بهمن در گفت وگوهاي جداگانه با خبرگزاري هاي مختلف داخلي و خارجي در توضيح بيشتر اين خبر گفت: ما به تعهدات مان با آژانس پايبنديم اما نسبت به دريافت و تامين حقوق مان اصرار داريم و به هيچ وجه از آن دست برنخواهيم داشت.
رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان تاكيد كرد: تا چند ماه ديگر در آينده اي نه چندان دور بحث انتقال سوخت با غناي 20درصد را به اصفهان و نيز بحث تبديل آن به صفحه سوخت را خواهيم داشت.
وي افزود: اين كه قبلاً گفته بوديم تا سقف 5درصد غني سازي مي كنيم به خاطر اين است كه فعاليت اصلي غني سازي ما براي تامين نيروگاه بوشهر است و ما داوطلبانه فعاليت خود را در حد پنج درصد اعلام كرديم، اما ما تا سقف 100درصد هم حق غني سازي داريم؛ نه تنها ما بلكه هر عضو آژانس انرژي اتمي كه توانايي انجام فرايند غني سازي را داشته باشد مي تواند تا 100درصد غني كند اما ما براساس تعهداتمان عمل مي كنيم.
وي ادامه داد: «ما بارها اعلام كرده ايم تامين سوخت از خارج، اولويت ماست، اما متأسفانه آن ها فكر كردند كه ايران قادر به توليد سوخت با غناي 20درصد نيست و به تازگي هم گفتند كه ايران قادر به توليد صفحه سوخت نيست؛ اما ملت ايران براي چندمين بار ادعاهاي دروغين غرب برايشان مكشوف شد و ادعاي صادق مسئولان ايران هم برايشان روشن شد. ما قبلاً هم گفته بوديم توانايي بالقوه توليد سوخت با غناي 20درصد را داريم و الان هم اين فرايند تحت نظر بازرسان انجام مي شود و آن ها كه باور ندارند بعداً مي توانند از گزارش آژانس آن را دريافت كنند.»
صالحي گفت: «مقدمات كار براي تبديل اورانيوم با غناي 20درصد به صفحه سوخت هم انجام شده است و اين پروسه هم در زمان خودش شروع مي شود. تلاش مي كنيم به گونه اي عمل كنيم كه هيچ گاه راكتور تهران خاموش نشود.»
پيشنهاد جديد غرب رسيد
دكتر صالحي در اين گفت وگوها خبر ديگري را هم اعلام كرد و آن اينكه 3 كشور آمريكا، روسيه و فرانسه پيشنهاد مشتركي را در چند روز گذشته به ايران ارسال كرده اند.
وي هيچ گونه اشاره اي به محتواي اين پيشنهاد نكرد اما گفت: اين پيشنهاد در حال بررسي است.
معاون رئيس جمهور بار ديگر اعلام كرد: كه ايران همچنان آماده تبادل سوخت مي باشد اما بدون تحميل شرط و شروط ناعادلانه.
تزريق 10كيلو اورانيوم
به 164سانتريفيوژ
در همين حال خبرگزاري نووستي گزارش داد كه آژانس بين المللي انرژي اتمي تزريق 10كيلوگرم اورانيوم در غناي پايين به يك زنجيره 164تايي سانتريفيوژ را تاييد كرده است و صالحي در تاييد و توضيح اين خبر گفت: اين زنجيره به خوبي در حال كار كردن است به طوري كه بدون هيچ مشكلي امر توليد اورانيوم با غناي 20درصد به طور مستمر ادامه دارد.
صالحي مصرف ماهانه راكتور تهران را 5/1كيلوگرم اعلام كرد و گفت: ما به اندازه همان يك كيلو و نيم صفحه سوخت در اصفهان توليد مي كنيم.
وي تأكيد كرد: اينكه توانستيم اولين محموله سوخت 20درصد را ظرف 48ساعت توليد كنيم دستاورد عظيمي است.
غربي ها چه اشتباه بزرگي كردند كه گفتند...
معاون رئيس جمهور با اشاره به اشتباهات سياسيون غربي بويژه آمريكا در خصوص توانمندي هاي دانشمندان جوان كشورمان در عرصه فعاليت هسته اي گفت: كساني كه در خارج نشستند و تحليل مي كنند دو گروه هستند. يكي سياستمدارانشان و يكي هم فرهيختگان و دانشمندان آنها.
صالحي يادآور شد: سياسيون غرب مي گفتند ايران توانايي توليد 20درصد غني سازي را ندارد، و من خيلي خوشحالم كه اين را گفتند. چون بعد از حدود 70 ساعت دستور دكتر احمدي نژاد ما فرآيند را شروع كرديم، آنها باور نمي كردند كه اين آمادگي وجود دارد و بارها گفته بودند كه بدانيد ما بالقوه اين توانايي را داريم ولي بنا به دلايل متعدد اقتصادي و سياسي ترجيح مي دهيم كه سوخت مان را از شما تامين كنيم. و متاسفانه آنها اين پيام را نگرفتند و فكر كردند ما از سر عجز و ناتواني سوخت را مطالبه كرديم. لذا شروع كردند به شرط و شروط گذاشتن كه چنين و چنان كنيد.
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: ما 20 سال پيش هم اين سوخت را مطالبه كرديم و پول داديم و سوخت را از آرژانتين گرفتيم مگر ما براي تأمين سوخت رآكتور تهران طبق حق و حقوق مان عمل نكرديم و آژانس اين حق را به اعضاي خود نداده است؟
وي با بيان اينكه ما مي توانيم اورانيوم را در هر درصدي كه مايل باشيم غني كنيم و منعي وجود ندارد، افزود: وقتي اين فرآيند شروع شد بازهم باور نمي كرديم اما همانطور كه دكتر احمدي نژاد خبر دادند ما اولين نتيجه 20درصد را با اينكه اولين تجربه ما بود، دريافت كرديم. شما اگر براي خدا كار كنيد يقيناً خدا راه را براي شما باز مي كند.

 



تبريك آيت الله نوري همداني به رهبر انقلاب در پي حماسه بي نظير 22 بهمن

حضرت آيت الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد در نامه اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضور حماسي و باشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن را برگ زرين ديگري بر افتخارات و امتيازات نظام مقدس جمهوري اسلامي خواند.
متن اين نامه به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
محضر مبارك مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي
با سلام و تحيت
حضور حماسي و باشكوه مردم عزيز ما در راهپيمايي بيست و دوم بهمن 1388 برگ زرين ديگري بر افتخارات و امتيازات نظام مقدس جمهوري اسلامي افزود. امام عزيز ما اعلي الله مقامه در راهبردي كه براي انقلاب تبيين كردند 3 موضوع را در هم تنيدند: اسلام، مردم و ولايت فقيه و اين راهپيمايي با شكوه نمادي از اين تنيدگي بود.
اينجانب اين حضور شكوهمند را به محضر مبارك حضرت بقيه الله الاعظم حجت بن الحسن، ارواحنا فداه و جنابعالي تبريك مي گويم.
اين حضور شكوهمند پيام وفاداري به نظام اسلامي و بيعت با امام و شهيدان و عشق و علاقه وافر مردم به جنابعالي بود و اميد كه بيگانگان و بازي خوردگان داخلي و جريان فتنه درس هاي بايسته را از اين حضور شكوهمند گرفته باشند.
حسين نوري همداني

 



معاون رئيس جمهور آمريكا: نگراني واشنگتن از برنامه هسته اي پاكستان است نه ايران

معاون رئيس جمهور آمريكا اعلام كرد اين كشور در حال حاضر بيش از آنكه نگران تحولات افغانستان و فعاليت هاي هسته اي ايران باشد، نگران موضوع هسته اي پاكستان است.
«جو بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا در گفت وگو با سي ان ان تصريح كرد: پاكستان يك كشور بزرگ و داراي فن آوري هسته اي است و فعاليت هاي گروه هاي اقليت افراطي در اين كشور و كامل نبودن روند دموكراسي در پاكستان نگران كننده است.
وي افزود: اگرچه هسته اي شدن ايران يك تهديد واقعي براي خاورميانه است اما به عنوان يك نگراني و دلواپسي فوري به شمار نمي آيد.
بايدن تاكيد كرد كه نگراني آمريكا، موضوع هسته اي ايران، عراق و يا افغانستان نيست بلكه بزرگترين نگراني آنها پاكستان است.
معاون رئيس جمهور آمريكا در عين حال در مصاحبه با شبكه تلويزيوني ان بي سي از چين خواست تا در تحريم هاي ايران به دولت آمريكا كمك كند.
بايدن اضافه كرد: به باور من در پيشرفتي كه درخصوص برنامه اتمي ايران بيان شده، بسيار اغراق شده است.
وي افزود: ديگر موضوع ما در دنيا مطرح نيست، اين ايران است كه موضوع مطرح به شمار مي آيد.
كلينتون: مايليم مسئله هسته اي ايران به شكل صلح آميز حل شود
«هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا نيز از ايران خواست تا در سياست هسته اي خود كه وي آن را خطرناك خواند، تجديد نظر كند و مدعي شد كه موضع تهران چاره اي به جز تحميل هزينه هاي بيشتر به ايران، براي جهان باقي نمي گذارد.
وزير امور خارجه آمريكا كه در تلاش براي جلب فشار ديپلماتيك عليه ايران است در مجمع جهاني اسلامي-آمريكايي در دوحه با بيان اين كه واشنگتن به دنبال يك راه حل صلح آميز است با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران گفت: من مايلم راهي پيدا كنم تا اين مساله تا حد امكان از طريق صلح آميز حل شود و مطمئنا از هرگونه تعامل معنادار استقبال مي كنم، اما ما نمي خواهيم در حالي كه مشغول تعامل هستيم آن ها در حال ساخت بمب باشند.
براساس گزارش رويتر، كلينتون در ادامه ادعاهاي خود گفت: ايران براي جامعه بين المللي چاره اي باقي نگذاشته است جز اين كه هزينه هاي بيش تري را به خاطر گام هاي تحريك آميز اين كشور تحميل كنند.
شبكه خبري بي بي سي نيز گزارش داد كه كلينتون در تلاش براي فشار به عربستان براي كمك در متقاعد كردن چين به حمايت از تحريم هاي جديد عليه ايران است.
بي بي سي به نقل از دستياران كلينتون گزارش داد كه وزير امور خارجه آمريكا قرار است از مقامات عربستان بخواهد به چين اطمينان دهند كه هرگونه كمبودي در نيازهاي اين كشور به نفت را در صورت اعمال تحريم هاي جديد سازمان ملل عليه ايران جبران خواهند كرد.
كلينتون در اظهارات خود در قطر ازسران كشورهاي اسلامي خواست به متوقف كردن برنامه هسته اي ايران كمك كنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه وي همچنين تصريح كرد: ما اكنون فعالانه با شركاي بين المللي و منطقه اي در چارچوب رويكرد دوسويه، در تلاش براي آماده كردن و اجراي اقدامات جديد براي متقاعد كردن ايران به تغيير رويكرد آنها هستيم.
مولن: آمريكا هيچ طرح خاصي براي حمله نظامي به ايران ندارد
در همين حال «مايكل مولن» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا اعلام كرد آمريكا هيچ طرح خاصي براي حمله نظامي به ايران ندارد.
به گزارش خبرگزاري كويت از قاهره وي كه بلندپايه ترين مسئول نظامي آمريكايي محسوب مي شود در سفر دوره اي خود به خاورميانه بعد از ملاقات با حسني مبارك رئيس جمهور مصر در قاهره، ايران را به آشوب آفريني در منطقه متهم و تاثير اين كشور بر منطقه را خطرناك توصيف كرد.
مولن تصريح كرد: همواره درباره اقدامات رهبران ايران نه فقط در زمينه هسته اي كه از آن سخن مي گويند بلكه در خصوص تمركز احمدي نژاد بر اسرائيل و اقداماتي كه ممكن است در اين خصوص انجام دهد احساس نگراني مي كنم.
وي مدعي شد: علاوه بر اين ايراني ها در حوادث لبنان و غزه و در كل منطقه و در يمن هم دست دارند و در همه اين موارد به ايجاد ناآرامي ادامه مي دهند.
مشاور امنيت ملي آمريكا:
از دموكراسي خواهان ايران حمايت مي كنيم
«جيم جونز» مشاور امنيت ملي آمريكا هم در گفت وگو با شبكه تلويزيوني فاكس نيوز گفت: تركيب فضاي ملتهب داخلي ايران با تحريم هاي خارجي مي تواند كار جمهوري اسلامي را بسيار دشوار كند.
اين ژنرال آمريكايي ادامه داد: مي خواهيم اين ماه براساس همبستگي به وجود آمده بر ضد ايران تحريم هايي اعمال كنيم و حمايت هاي عظيمي از اين تحريم ها به وجود آمده البته اين سخن نيز درست است كه براي جلب حمايت چين بايد تلاش هاي بيشتري صورت بدهيم.
وي افزود: ما از دموكراسي خواهان ايران حمايت مي كنيم و با اعمال تحريم هاي بسيار شديد بر ضد ايران، شرايط را براي رژيم، بسيار دشوار مي كنيم. ما با تحريم هاي ملايم مخالف هستيم و خواهان اعمال تحريم هاي بسيار شديد هستيم، تركيبي از همه اين عوامل مي تواند به تغيير رژيم در ايران منجر شود، اين تغيير امكان پذير است.

 



وزير اطلاعات : سپاه در حال بررسي موضوع مربوط به انبار سلاح در يكي از مناطق است

حجت الاسلام حيدر مصلحي درباره كشف سلاح در يكي از مناطق تصريح كرد كه سپاه در حال بررسي بيشتر موضوع است تا به نتيجه برسد.
وزير اطلاعات چهارشنبه گذشته در حاشيه جلسه هيئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاري در مورد بازداشت هاي اخير اظهار كرد: همه اين افراد خبرنگار نيستند و تنها يك نفر (خبرنگار) بوده كه با سايت هاي بيگانه مرتبط بوده و حمايت قابل توجه بيگانه را پشت سر خود و اعترافاتي نيز داشته است.
وي اضافه كرد: اين يك (نفر) خبرنگار در ارتباط با راديو فردا بوده و افراد مختلفي نيز در اين زمينه دستگير شده اند كه به مسائلشان رسيدگي مي شود.
مصلحي همچنين امنيت عمومي كشور را مطلوب توصيف كرد و آن را مرهون تلاش هاي دستگاه هاي امنيتي و انتظامي دانست.
خبرنگار ديگري از وزير اطلاعات در مورد كشف سلاح در يكي از مناطق تهران پرسيد كه وي در پاسخ اظهار كرد: برادران سپاهي اين سلاح ها را كشف كردند و در حال پيگيري موضوع هستند كه با چه قصد و منظوري سلاح ها در آنجا موجود بوده است.
وي افزود: اظهاراتي مطرح شده بود كه اين سلاح ها مربوط به بسيج است كه هيچ كدام از اظهارات مطرح شده در اين خصوص براساس بررسي هاي صحيح نيست و سپاه در حال بررسي بيشتر موضوع است تا به نتيجه برسد.
گفتني است؛ چندي پيش انبار سلاح و مهمات در مسجد الهادي كشف شد و هادي غفاري پيش نماز اين مسجد در اظهاراتي عجيب اين سلاح ها را مربوط به بسيج دانسته بود.
مصلحي همچنين در مورد بازداشت يك تن در ارتباط با قتل در حوادث روز عاشورا نيز گفت: ما اين فرد را دستگير نكرده ايم و در جريان آن نيستيم.

 



در راستاي تعاملات دفاعي در كشور ناو گروه ايراني در بندر دوحه قطر پهلو گرفت

در راستاي توسعه همكاري ها و تعاملات دفاعي در كشور وبه دعوت نيروي دريايي قطر ناو پشتيباني بندرعباس به همراه يك ناوشكن در بندر دوحه پهلو گرفت.
عبدالله سهرابي سفير جمهوري اسلامي ايران و سرتيپ پاسدار ما شاءالله پورشه وابسته نظامي سفارت جمهوري اسلامي ايران، صبح يكشنبه با حضور بر روي ناو بندرعباس و ناوشكن شهيد دريابان نقدي، با فرماندهان اين ناوگروه و دانشجويان دانشگاه افسري نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت گو كردند.
سهرابي در اين ديدار، ضمن خوشامدگويي به گروه اعزامي، ورود اين ناوگروه به بندر دوحه قطر را تنها دو روز بعد از سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به فال نيك گرفت.
سفير كشورمان پهلوگيري ناوگروه ارتش جمهوري اسلامي ايران در بندر دوحه براي نخستين بار و در حركتي نمادين با حضور سفيران صلح و دوستي نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران در پهنه آب هاي نيلگون خليج فارس را اتفاقي مبارك در روند توسعه روابط و همكاري دفاعي در بخش هاي مختلف اعم از آموزش بين نيروهاي مسلح ايراني و قطري دانست و افزود: دو كشور نگاه راهبردي به روابط با يكديگر دارند كه براساس مصالح و منافع و مشتركات فراوان تاريخي و فرهنگي شكل گرفته است.
سفير ايران ابراز اميدواري كرد كه با سفر آتي وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران به قطر و پيگيري توافقات صورت گرفته، شاهد توسعه و گسترش بيش از پيش روابط بين نيروهاي مسلح ايران و قطر در كليه زمينه هاي دفاعي و نظامي باشيم.

 



مشاور ميرحسين موسوي: توهم پيروزي ، توهم تقلب را بوجود آورد

محمدرضا تاجيك مشاور ميرحسين موسوي توهم پيروزي در انتخابات را همزاد توهم تقلب در انتخابات دانست و تاكيد كرد كه قدرت هاي خارجي به دنبال آن بودند كه انتخابات را تبديل به اغتشاشات كنند.
مشاور رئيس جمهور در دوره اصلاحات كه سه شنبه گذشته در برنامه گفت وگوي ويژه شبكه دوم سيما سخن مي گفت درباره تشبيه حوادث پس از انتخابات به كودتاي مخملي و امكان تحقق آن در كشور تصريح كرد: نبايد ترديد كرد كه قدرت هاي بزرگ و حتي اپوزيسيون خارج كشور در سوداي كودتاي مخملي در كشور هستند.
وي اظهار داشت: تمام تلاش قدرت هاي خارجي و اپوزيسيون برانداز خارجي در حوادث پس از انتخابات بر اين اساس صورت گرفت تا حريم حرمت هاي جامعه را بشكنند و خطوط قرمز جامعه را يكي پس از ديگري بي رنگ كنند.
به گزارش ايرنا، تاجيك هجمه تبليغاتي و رسانه اي بيگانه در مورد انتخابات ايران را بي نظير خواند و گفت: تمام رسانه هاي استكباري و صهيونيستي درون مايه اصلي خود را به ايران اختصاص دادند و به تعبير مك لوهان كه مي گويد اين محتواي پيام نيست كه مهم است بلكه شكل آن است كه مهم به شمار مي رود، آنها با شكل پيام، محتواي ناحق خودشان را به خورد افكار عمومي دادند.
تاجيك اضافه كرد: قدرت هاي خارجي مي دانستند كه اگر توهم پيروزي و تقلب در اعماق جان و دل مردم رسوب كند و آن را باور كنند، نگاه ها، زبان ها و گوش ها تيزتر مي شود و اينها مي توانند در اين فضا بهره برداري خاص خود را انجام دهند بنابراين تمام تلاش را كردند كه انتخابات را تبديل به اغتشاشات كنند و امري طبيعي در يك جامعه را به فضاي بحراني سرشار از اغتشاش و فضاي كاملا غيرمدني تبديل كنند.
وي خاطرنشان كرد: رسانه هاي خارجي و قدرت ها تمام تلاش خود را كردند تا اين موج را به شكلي مصادره كنند كه رهبري آن از داخل به خارج منتقل شود و ديگر افراد شروع كننده براي ادامه راه تصميم گيرنده نباشند، اراده آنها در حاشيه قرار بگيرد و صداي آنها ديگر شنيده نشود و پژواك نداشته باشد تا براساس آن بتوانند شعارها را تغيير دهند، جهت گيري ها را عوض كنند و از تقابل دو رقيب انتخاباتي فضا را خارج كرده و به تقابل با نظام بكشانند.
مشاور رئيس جمهور در دولت اصلاحات در ارزيابي خود از حوادث پس از انتخابات گفت: از نظر من ادامه جريانات پس از انتخابات توجيه ديني، شرعي، قانوني، عقلي، مدني و مردمي نداشت.
جريان چهل تكه اصلاحات
همچنين تاجيك در ارزيابي جريان اصلاحات گفت: اين جريان، طيفي چهل تكه و رنگارنگ است كه گروه هاي تندرو راديكال تا محافظه كار، افراد سنتي، مدرن، روشنفكران سكولار تا روشنفكران ديني و دنباله روهاي جامعه ديني تا كساني كه به دنبال يك جامعه غربي هستند، در آن قرار دارند.
وي اصلي ترين مشكل فضاي اصلاح طلبي را فقدان يك رهيافت و گفتمان تعريف شده دانست و تصريح كرد: گفتمان اصلاحات هم يك گفتمان چهل تكه و پيوندي به شمار مي رود و هويت تركيبي دارد كه درون آن از واژگان سنتي تا واژگان ديني، غربي و ... را مي توان يافت و براي همين است كه در بافت و تافت اين گفتمان تكثر و وحدت، سنت و مدرنيته، انقلاب و اصلاح، ديانت و سياست، تثبيت قانون و تغيير آن، راديكاليزم و محافظه كاري و نخبه گرايي و مردم گرايي را در كنار هم مي بينيم كه فضايي مغشوش را به وجود آورده است.

 



بروجردي: پاسخ نامه سفير انگليس بزودي ارسال مي شود

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تا پايان اين هفته پاسخ سفير انگليس در تهران را خواهد داد.
علاءالدين بروجردي در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر و با اشاره به حساسيت موضوع روابط با انگليس در افكار عمومي و عملكرد انگليس در حوادث پس از انتخابات گفت: كارنامه انگليس در ايران پس از پيروزي انقلاب بسيار تاريك است، و بايد براي تجديد نظر تهران در مورد كاهش روابط، گام هاي مثبتي بردارد و عملكردش در اين رابطه مأثر است.
وي در مورد تأثير اين نامه بر تصميم نمايندگان براي بررسي سطح روابط با انگليس خاطرنشان كرد: ارسال اين نامه تأثيري در تصميم نمايندگان براي بررسي روابط با انگليس نخواهد داشت. نامه اي ارسال شده است و ما هم پاسخ آن را خواهيم داد.
بروجردي در مورد درخواست سفير انگليس مبني بر برگزاري جلسه اي براي گفت وگو با رئيس يا اعضاء كميسيون امنيت ملي مجلس نيز گفت: اين درخواست در كميسيون مطرح و بررسي مي شود. تصميم در اين رابطه منوط به نظر كميسيون خواهد بود.
وزارت امور خارجه انگليس نامه سرگشاده سايمون گس- سفير انگليس در تهران - به رئيس كميسيون امنيت ملي را در پاسخ به درخواست هاي اخير برخي نمايندگان مجلس ايران مبني بر كاهش روابط با انگليس منتشر كرد.
گس در نامه اي به علاءالدين بروجردي- رئيس كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس ايران- نوشت كه هرگونه تصميم مجلس براي كاهش روابط با انگليس «تأسف آور» خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14