(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول اسفند 1388- شماره 19586
 

گزارش ازدور ونزديك باغ دولت آباد در دل كوير يزد
امام جمعه اهل تسنن تكاب: فرهنگ شهادت جزوجدايي ناپذير نظام اسلامي است
ضرغامي: ملت حكميت سياسي خسارت آفرين را نمي پذيرد
كوتاه از دهه فجر
رئيس مركز اسناد تاريخ معاصر ايران: تفرقه بزرگترين تهديد براي نظام و انقلاب است
شهر جديد هشتگرد مجري دومين طرح بزرگ مسكن مهر كشور
بازار سياه بليت هواپيما در كيش
تهيه طرح جامع آب روستايي در آذربايجان شرقي
دبير كميته پدافند غيرعامل كشور: خسارت دوري از ولايت فقيه جبران ناپذير است
استاندار خبر داد احداث 2 ناحيه صنعتي جديد در اردبيل
از اول تا پنجم اسفندماه 2 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت در مشهد به فروش مي رسد
آغاز طرح تعويض پلاك موتورسيكلت در گلستان
اعطاي 10 ميليارد ريال وام اشتغال به جوانان گنابادي



گزارش ازدور ونزديك باغ دولت آباد در دل كوير يزد

يزد يكي از مجتمع هاي زيستي حاشيه كوير با ارتفاع 1222 متر از سطح دريا است كه بافت قديم آن با ساختاري گلين از نمونه هاي فوق العاده در معماري همساز با اقليم گرم و خشك فلات ايران است. غالب ساختار آن از نوع درونگرا و متراكم بوده از ديگرخصوصيات بارز آن مي توان به شهرتش به شهر بادگيرها و همچنين نخستين شهر خشت خام و دومين شهر تاريخي جهان پس از ونيز اشاره كرد. از اماكن شاخص آن باغ دولت آباد است كه پس از عبور از جاده هاي خشك و مجاورت با كوير گرم و توام با بادهاي گرمسيري پر گرد و غبار در دل كوير جاي گرفته است. اين باغ با ساختار برونگراي خود تعريف ديگري نيز براي اين منطقه ارائه مي دهد و نگرشي خاص نسبت به همسازي با محيط ايجاد مي كند. باغ دولت آباد واقع در شرق يزد از نمونه باغهاي بزرگ ايران است كه در سال 1160 ه.ق (دوره زنديه) بنا گرديده است، بادگير مرتفع و زيباي آن به صورت هشت وجهي است با ارتفاع 80/33 متر از سطح زمين بلندترين بادگير شناسايي شده در ايران است. نكته جالب توجه اين باغ پلان آن و نحوه توزيع آب در آن است و سطح يازده هكتاري باغ به دو قسمت تقسيم شده است: باغي خصوصي براي خانواده و باغ ديگر براي مراسم و ورزش.
اقامتگاه زمستاني در باغ خصوصي و رو به تابش جنوب قرار گرفته است و در طرف ديگر اقامتگاه تابستاني در سايه سار درختان و فارغ از هواي گرم با بادگيري مرتفع چشم هر بيننده را به خود جلب مي كند. در نواري كه ميان دو عمارت و در راستاي محور مركز قرار گرفته شبدر كاشته شده و اين در حالي است كه در دو طرف نوار درختان گيلاس و انار به چشم مي خورد، معمار با قراردادن اين محور در راستاي طول زمين مستطيل شكل باغ باعث تشديد شدن درك فضايي شكليت باغ يعني حالت مستطيلي آن مي شود چنانچه طول باغ و در نتيجه كليت باغ بزرگتر و با پرسپكتيو عميق تري ادراك مي شود. نكته ديگر نحوه توزيع آب است كه ابتدا آب در زير بادگير درون يك حوض يكپارچه مرمر جريان داشته و بعد از آن وارد حوضي در مركز هشتي مي شده و سپس از مركز هشتي به سه حوض كشيده و دراز در سه شاه نشين منتقل مي شده، در مقابل ارسي اتاق ها سه سينه كبكي از سنگ مرمر وجود داشته كه آن را به شكلي مي تراشيدند تا موج ايجاد كند و هنگام كم آبي آن را با فشار بيشتري نشان دهد. آب از هر سينه كبكي وارد يك حوض مي شده و از آن جا در جوي هايي در دو طرف ميان كرت جاري مي شده و به سر در مي رسيده، گاه آب در اين مرحله وارد آبگرداني زيبا مي شده كه در حال حاضر آبگردان به طور كامل از بين رفته است بعد از آن از زير سردر عمارت خارج مي شده و به يك استخر بزرگ دوازده ضلعي مي رسيده و از آن جا در بين آبادي ها تقسيم مي شده است.
محبوبه صادقي

 



امام جمعه اهل تسنن تكاب: فرهنگ شهادت جزوجدايي ناپذير نظام اسلامي است

تكاب- خبرنگاركيهان:
امام جمعه اهل تسنن شهرستان تكاب گفت شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي سرمايه هاي اصلي نظام اسلامي هستند.
ماموستا ملاعثمان حسيني در آيين غبارروبي گلزار شهداي شهرستان تكاب ضمن گراميداشت سي ويكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با بيان اين مطلب افزود شهدا با اهداي خون خود به ميهن اسلامي به آرمان هاي انقلاب اسلامي و امام خميني جامه عمل پوشاندند.
وي اظهار داشت نظام جمهوري اسلامي ايران ساليان متمادي است كه به ايثار و از جان گذشتگي شهدا و فرزندان مؤمن و متدين اين مرز و بوم افتخار مي كند.
وي با بيان اينكه درس ها و عبرت هايي كه شهداي نظام اسلامي با ايثار خود در اين كشور برجاي گذاشتند قابل مقايسه با هيچ يك از ارزش هاي انقلابي دنيا نيست تصريح كرد شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي با سپر قراردادن جان خويش در برابر دشمنان و بيگانگان درس بزرگ ايثار و شهادت را به تمام آزاديخواهان و استقلال طلبان جهان دادند و ثابت كردند فرهنگ شهادت جزو جدايي ناپذير نظام اسلامي است.
حسيني خاطرنشان كرد شهداي نظام اسلامي اصلي ترين و صادق ترين قشر جامعه در عمل به فرامين امام خميني بودند كه با شهادت خود ارزش هاي انقلاب اسلامي را تثبيت كردند.
امام جمعه اهل سنت تكاب ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي شهرستان تكاب تاكيد كرد ايام دهه فجر فرصت مناسبي براي قدرداني از ايثار و شهادت عزيزان و فرزندان گلگون كفن انقلاب اسلامي و تجليل از صبر و استقامت خانواده هاي شهداست.

 



ضرغامي: ملت حكميت سياسي خسارت آفرين را نمي پذيرد

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران گفت: پذيرش حكميت در دوران اختلافات سياسي خسارت جبران ناپذيري در تداوم راه انقلاب به بار مي آورد و ملت آن را نمي پذيرد.
«سيد عزت الله ضرغامي» در آيين سومين يادواره سرداران و 800 شهيد شهرستان بهشهر افزود: بايد با درس گرفتن از تجربه پذيرش حكميت در دوران امامت امام علي(ع) از تكرار آن جلوگيري كرد.
وي با تاكيد بر همراهي مسئولان و بزرگان نظام اسلامي با ولايت و رهبري انقلاب افزود: دسايس و توطئه هاي رنگارنگ استكباري نمي تواند در عزم و اراده آهنين ملت ايران براي پيمايش راه نوراني امام خميني خللي ايجاد كند.
عضو شوراي عالي امنيت ملي بااشاره به كارنامه موفق رسانه ملي در آگاهي بخشي به مردم در خصوص فتنه ها و توطئه هاي پيدا و پنهان گفت: روشنگريهاي صدا و سيما در عرصه انتخابات باعث شد كه مردم با حفظ هوشياري گول فتنه انگيزاني كه در گذشته عناوين و القاب موجهي را داشتند، نخورند. «ضرغامي» در اين ارتباط به تلاش رسانه اي دشمنان اشاره و تصريح كرد: دشمنان در تلاش بودند با بهره گيري از بازوي رسانه اي خود فتنه انگيزان را مظلوم جلوه دهند و از اين طريق در مسير انقلاب انحراف ايجاد كنند كه البته با هوشياري و بصيرت قاطع ملت ايران اين توطئه آنان نيز خنثي شد.
رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر عزم قاطع رسانه ملي در همراهي با آرمان هاي واقعي ملت انقلابي كشور گفت: صدا و سيما در راه نشر معارف ديني و الگوهاي ارزشي نظام اسلامي با تكيه بر منويات رهبر معظم انقلاب از هيچ كوششي دريغ نخواهد ورزيد.

 



كوتاه از دهه فجر

¤ اصفهان-خبرنگاركيهان:
همزمان با دهه فجر، بهره برداري از 5 پروژه عمراني در فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان آغاز شد. مهندس بهشتي مدير كل فرودگاه اصفهان گفت: براي اجرا و آماده سازي 5 پروژه اين فرودگاه بيش از 28 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.
¤ سمنان- خبرنگاركيهان:
به مناسبت دهه فجر 79 طرح و پروژه مخابراتي در استان سمنان به بهره برداري رسيد. مهندس جديدي مديرعامل شركت مخابرات استان سمنان گفت: 51 ميليارد ريال براي اجراي اين پروژه ها هزينه شده است.
¤ بجنورد - خبرنگاركيهان:
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي چهارخانه بهداشت و يك مركز بهداشتي درماني در مناطق محروم خراسان شمالي افتتاح شد. همچنين كلنگ زني احداث بزرگترين بيمارستان خراسان شمالي با 280 تخت در بجنورد همزمان با دهه فجر آغاز شد.
¤ فيروز آباد-خبرنگاركيهان:
با حضور استاندار فارس آموزشگاه 12 كلاسه رسالت در شهرستان فيروزآباد به بهره برداري رسيد. اين آموزشگاه در زميني به مساحت 4هزار و 700مترمربع و با اعتباري بالغ بر 750 ميليون تومان احداث شده است.
¤ تبريز-خبرنگاركيهان:
فاز اول احداث شبكه فرعي آبياري و زهكشي اراضي پاياب سد علويان بناب همزمان با دهه فجر به بهره برداري رسيد. براي اجراي فاز يك اين پروژه 33 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است. همچنين مجتمع 7 هزار تني توليد فرآورده هاي لبني در ملكان با اعتبار 15 ميليارد ريال افتتاح شد.
¤ فسا-خبرنگاركيهان:
مركز رشد و فناوري فسا همزمان با دهه فجر و با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد ريال در شهرستان فساي استان فارس به بهره برداري رسيد. همچنين فرهنگيان و كاركنان آموزش و پرورش فسا به مناسبت گراميداشت اين ايام 18 هزار سي سي خون اهدا كردند.
¤ برازجان- خبرنگاركيهان:
مدرسه راهنمايي شهيد آيت روستاي بوشكان با اعتباري بالغ بر 650 ميليون تومان همزمان با دهه فجر در شهرستان برازجان افتتاح شد. همچنين كلنگ پروژه افزايش ظرفيت آسياب سيمان در برازجان به زمين زده شد.
¤ قاينات- خبرنگاركيهان:
در گراميداشت دهه فجر 15 طرح توسعه كشاورزي در شهرستان قاين افتتاح شد. مهندس رئوفي سرپرست مديريت جهاد كشاورزي قاينات با اعلام خبر فوق گفت: اجراي اين طرح ها يك ميليارد و 678 ميليون ريال هزينه در برداشته است.
قم- خبرنگار كيهان:
همزمان با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 12 طرح تعاوني 9 پروژه عمراني و چهار پروژه آموزشي درشهرستان قم به بهره برداري رسيد.براي اجراي اين طرح ها بيش از 80 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
¤اليگودرز - خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي چندين پروژه در بخش هاي عمراني، فرهنگي، آموزشي، كشاورزي و برقرساني درشهرستان اليگودرز به بهره برداري رسيد.براي اجراي اين پروژه ها مبلغ 26 ميليارد و 598 ميليون ريال هزينه شده است.
¤گنبد كاووس - خبرنگار كيهان:
144 طرح عمراني، اقتصادي و توليدي با حضور استاندار گلستان در شهرستان گنبد كاووس به بهره برداري رسيد. 630 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح ها هزينه شده است.
¤بناب - خبرنگار كيهان:
مهندس اشرف نيا - معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي در بناب گفت: در دهه فجر امسال 496 پروژه با اعتبار 600 ميليارد تومان در سطح استان آذربايجان شرقي به بهره برداري رسيد. همچنين سه طرح شهرداري بناب با اعتباري بالغ بر 130 ميليون تومان در اين ايام به بهره برداري رسيد.
¤اسفراين - خبرنگار كيهان:
هفت پروژه جهاد كشاورزي همزمان با دهه پيروزي انقلاب اسلامي در اسفراين به بهره برداري رسيد. براي اجراي اين پروژه ها بيش از 10 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است. همچنين 6 نمازخانه در مدارس شبانه روزي شهرستان اسفراين و يك مركز آموزش فني و حرفه اي 2 منظوره و يك گاوداري با 500 راس گاو در اين شهرستان افتتاح شد.
¤مهربان - خبرنگار كيهان:
چند پروژه عمراني شهرداري دو زدوزان از توابع بخش مهربان در استان آذربايجان شرقي همزمان با دهه فجر به بهره برداري رسيد. اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 800 ميليون ريال اعتبار به اجرا درآمده است.
¤دزفول - خبرنگار كيهان:
پروژه گازرساني به شهر حمزه و چهار روستاي تابعه در دزفول همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي به بهره برداري رسيد. عبدالرحيم ملكي رئيس اداره گاز دزفول گفت: پروژه گازرساني به اين مناطق 30 ميليارد ريال اعتبار هزينه در برداشته است.
¤زرين شهر - خبرنگار كيهان:
در ايام دهه فجر 56 طرح عمراني با حضور استاندار اصفهان در لنجان مورد بهره برداري قرار گرفت. 8 ميليارد و 400 ميليون ريال اعتبار اجراي اين طرح ها هزينه دربرداشته است.
¤نيشابور - خبرنگار كيهان:
جشنواره استاني شعر فجر با حضور شاعران مطرح سطح استان خراسان رضوي در نيشابور برگزار شد. زهرا خداشناس دبير اين جشنواره گفت: موضوع اشعار ارائه شده انقلاب بود و قالب اشعار نيز آزاد بود.
¤بندرعباس - خبرنگار كيهان:
هشت طرح عمراني آموزشي با اعتبار 80 ميليارد ريال در بندر لنگه با حضور استاندار هرمزگان به بهره برداري رسيد. همچنين چندين طرح عمراني در بشاگرد استان هرمزگان نيز همزمان با دهه فجر با اعتباري بالغ بر 350 ميليون تومان به بهره برداري رسيد.
¤تالش - خبرنگار كيهان:
23 طرح حوزه راه با اعتباري بيش از 18 ميليارد ريال در تالش به بهره برداري رسيد. همچنين 2 كارخانه مدرن شاليكوبي برنج نيز با اعتباري بالغ بر 542 ميليون تومان در اين شهرستان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي به بهره برداري رسيد.
¤ اصفهان- خبرنگار كيهان: هم زمان با دهه فجر 14 پروژه در بخش كشاورزي شهرستان مباركه اصفهان به بهره برداري رسيد. اين پروژه ها با اعتباري معادل 28ميليارد و 230ميليون ريال از محل اعتبارات ملي و استاني به اجرا درآمده است.
¤ بناب- خبرنگار كيهان:
با حضور نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي، جمعي از مسئولين و مردم از يك درمانگاه شبانه روزي در شهرستان بناب بهره برداري شد. اين درمانگاه با زيربناي 300مترمربع و با صرف هزينه اي بالغ بر 400ميليون ريال توسط بخش خصوصي تأسيس شده است. با بهره برداري از اين درمانگاه براي نخستين بار در شهرستان بناب و شهرهاي ملكان، عجبشير بخش آندوسكوپي ايجاد و راه اندازي شد.
¤ رشت- خبرنگار كيهان:
55 واحد آموزشي با 202كلاس درس و زيربناي مفيد 35هزارمترمربع هم زمان با گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب در استان گيلان افتتاح شد. براي اين مدارس 130 ميليارد و 683ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.

 



رئيس مركز اسناد تاريخ معاصر ايران: تفرقه بزرگترين تهديد براي نظام و انقلاب است

همدان - خبرنگار كيهان:
رئيس مركز اسناد تاريخ معاصر ايران گفت: تفرقه و جناح بندي بزرگترين تهديد براي نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدحميد روحاني با اعلام مطلب فوق در سپاه انصار الحسين(ع) استان همدان افزود: تنها نكته اي كه ما را در دفاع از انقلاب ياري مي دهد قدم برداشتن در جهت تهذيب نفس است و اگر به سلاح ايمان مسلح شويم آنگاه مي توانيم در راستاي پيروزي نهايي انقلاب اسلامي قدم برداريم.
وي گفت: اگر انساني به سلاح ايمان مجهز شود از هيچ چيز نمي ترسد و دومين اثر ايمان اين است كه هرگز دچار اختلاف نمي شود.
وي با بيان اين مطلب كه امام خميني همواره درصدد كاهش تنش در كشور بود، گفت: رمز موفقيت امام دوري گزيني از تفرقه و اختلاف داخلي بود.
روحاني در ادامه گفت: رمز ديگر موفقيت امام در اين بود كه به همه ابعاد اسلام عمل مي كرد و هيچ بعدي از اسلام تحت الشعاع ابعاد ديگر نبود و لذا كساني كه در مسير امام حركت مي كنند بايد همين گونه باشند.
وي يادآور شد: امام مقيد بود كه تفرقه در جامعه نبايد وجود داشته باشد چرا كه دشمن از وحدت اسلامي بسيار نگران است و بزرگترين خطري كه امروز نظام و انقلاب ما را تهديد مي كند دامن زدن به جناح بندي و تفرقه است.
وي خاطرنشان ساخت: مسئله سوم در موفقيتها انعطاف ناپذيري و تحت تاثير جوسازي ها قرار نگرفتن است، پيروان امام اصلا با ظالمين سازش ندارند و سازش ناپذيرند و همين روحيه در رهروان امام، دشمن را از رسيدن به اهداف شوم خود مايوس كرده است اما آنها بدنبال آن هستند كه ما را به تسليم وا دارند.
رئيس مركز اسناد تاريخ معاصر ايران بستر وقايع اخير را در داخل كشور دانست و گفت: متاسفانه گفتار بعضي از مسئولان با عمل آنها مطابقت نداشت و تعدادي به اشرافي گري روي آوردند و جامعه نسبت به اعمال بعضي از مسئولان عكس العمل نشان داد لكن زندگي رهبر معظم انقلاب بايد براي همه الگو باشد و رفتار و منش ايشان است كه برايش موفقيتهاي پي درپي بوجود آورده است.

 



شهر جديد هشتگرد مجري دومين طرح بزرگ مسكن مهر كشور

كرج- خبرنگار كيهان:
پروژه مسكن مهر شهر جديد هشتگرد دومين پروژه بزرگ مسكن مهر كشور و استان تهران است كه در صورت تكميل شدن 60 هزار خانوار را در خود جاي مي دهد.
داوود مير فلاح رئيس اداره تعاون ساوجبلاغ در مصاحبه مطبوعاتي در محل احداث پروژه هاي مسكن مهر شهر جديد هشتگرد با اعلام اين مطلب گفت: مسكن يك بحث صرفا اقتصادي نيست بلكه يك موضوعي است كه در ساير كاركردهاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي جامعه نيز تأثير مي گذارد و به همين دليل بحث مسكن در دولت از اهميت بالايي برخوردار است.
وي افزود: در حال حاضر 230 هزار نفر در استان تهران متقاضي دريافت مسكن مهر هستند كه از اين ميزان حدود 60 هزار خانوار يعني حدود يك چهارم متقاضيان در شهر جديد هشتگرد صاحب خانه مي شوند.
ميرفلاح تصريح كرد: با توجه به اين حجم گسترده شهر جديد هشتگرد دومين پروژه مسكن مهر كشور را در اين منطقه اجرا مي كند.
اين مسئول گفت: از تعداد 320 تعاوني مسكن مهر در استان تهران 32 تعاوني براي آغاز ساخت مسكن مهر در شهر جديد هشتگرد كرج پروانه ساختماني دريافت كردند.
ميرفلاح در پايان تأكيد كرد: هم اكنون عمليات ساخت واحدهاي مسكن مهر 5 تعاوني در اين منطقه آغاز شده است.

 



بازار سياه بليت هواپيما در كيش

شهرستانها-خبرنگار كيهان:
سه ماه آخر هر سال زمزمه هايي درباره كمبود بليت هواپيما با ترفندهاي خاصي از سوي برخي آژانس هاي مسافري و افراد سودجو به گوش مي رسد افزايش مسافرت به كيش در فصل چهارم هرسال و زمزمه هاي كمبود بليت هواپيما سبب مي شود تا بازار سياه در اين جزيره زيبا فعال شود.
بيشتر مسافران از تهران به اين جزيره زيبا مي آيند بطوري كه در برخي روزها تعداد پروازهاي تهران- كيش و بالعكس به مرز 20پرواز مي رسد. راه اندازي تورهاي مسافرتي ويژه زمستان و نوروز، برگزاري نمايشگاه ها، همايش ها و سمينارها، سفر مسئولان و ميهمانان ويژه سازمان منطقه آزاد كيش از مهم ترين علل سفر به كيش است. قيمت بليت پرواز كيش- تهران در روزهاي عادي 57 هزار و 600تومان است اما در ماه هاي دي، بهمن و اسفند به 125هزار تومان در بازار سياه افزايش پيدا مي كند.
به هرحال در اين آشفته بازار، اين ساكنان كيش، كارمندان و كارگران هستند كه در روزهاي پاياني سال مات و مبهوت مي شوند. چراكه هيچ گونه نظارتي برفروش بليت هواپيما وجود ندارد. در اينجا بايد به اين نكته اشاره كرد، بازار سياه فروش بليت، فرصتي را ايجاد مي كند تا چارتركنندگان هواپيما ضرر و زيان ناشي از ركود اقتصادي و كاهش مسافر به كيش را جبران كنند. با كمال تأسف آنان اطمينان دارند، هيچ كس مزاحم شان نمي شود و با خيالي راحت مي توانند آن ضرر و زيان را جبران كنند.
يكي از مسئولان درباره افزايش قيمت بليت هواپيما و كشتي به نكته جالبي اشاره كرد و گفت: مردم مجبور نيستند در اين ايام به جزيره كيش سفر كنند بلكه مي توانند با اتوبوس به شمال كشور سفر و دريا را تماشا كنند. جزيره كيش هم بماند براي كساني كه از وضعيت مالي بهتري برخوردارند!
در پايان بايد گفت جاي دارد مسئولان و دست اندركاران به ويژه شركت هواپيمايي كيش اير با افزايش پروازهاي خود از پيدايش بازار سياه جلوگيري كنند.

 



تهيه طرح جامع آب روستايي در آذربايجان شرقي

تبريز - خبرنگار كيهان:
تهيه طرح جامع آب روستايي شهرستان هاي استان آذربايجان شرقي، از برنامه هاي آتي آب و فاضلاب روستايي اين استان است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: همچنين 18 مجتمع آبرساني ايجاد و آب روستاهاي بالاي 20 خانوار باقيمانده در استان نيز تامين خواهد شد. ضمن اينكه عمليات اجراي فاضلاب روستايي در روستاهاي بالادست سدها، آغاز مي شود.
كاظم محمدي اقدم افزود: مجتمع آبرساني «آرباتان» هريس در دهه فجر امسال افتتاح و آبرساني به 23 روستا با 2هزار 97 خانوار در اين ايام شروع مي شود كه براي آبرساني فوق 243 ميليارد و 200 ميليون ريال هزينه شده است و تلاش مي شود تا تامين آب بهداشتي 194 هزار و 5/63 فقره انشعاب روستايي، برغم وجود مشكلات كنوني، انجام شود.
محمدي اقدم گفت:تا دي ماه امسال 66 كيلومتر خط انتقال و 125 كيلومتر شبكه توزيع، بازسازي و از 18 هزار مترمكعب مخزن نشت گيري شده است و هم اكنون ميزان هدر روي آب از 37 درصد سال هاي گذشته به 30 درصد در سال جاري رسيده است.

 



دبير كميته پدافند غيرعامل كشور: خسارت دوري از ولايت فقيه جبران ناپذير است

ايلام و ايوان غرب- خبرنگار كيهان:
دبير كميته پدافند غيرعامل كشور گفت: چنانچه ذره اي از مسير ولايت فقيه دور شويم خسارت جبران ناپذيري متحمل خواهيم شد.
«داوود احمدي نژاد» سه شنبه در نشست اعضاي شوراي اداري شهرستان ايوان غرب واقع در استان ايلام با بيان اين مطلب افزود: دشمنان اسلام نقطه اساسي و حياتي يعني ولايت فقيه را نشانه گرفته اند و براي مقابله با نظام از هيچ كوششي دريغ نخواهند كرد.
وي تصريح كرد: با اطاعت از رهبر معظم انقلاب در مقابل نفوذ دشمنان بايد ايستادگي كرد. چرا كه اطاعت محض از بيانات رهبري از تحركات دشمنان جلوگيري مي كند و همه بايد در همين راستا تلاش كنيم.
به گزارش ايرنا دبير كميته پدافند غيرعامل كشور تاكيد كرد: دشمنان مي خواهند با سوءاستفاده از برخي فتنه گران به نظام جمهوري اسلامي ضربه بزنند اما غافل از اين هستند كه ايران اسلامي داراي مردمي علاقه مند به نظام و هوشيار است. وي با بيان اين كه مسئولان نظام بايد در مسير برطرف ساختن مشكلات مردم تلاش كنند گفت: دستيابي به اين مهم جز با در نظر داشتن سيره امام خميني(ره) و اطاعت از فرامين رهبر معظم انقلاب مقدور نيست.

 



استاندار خبر داد احداث 2 ناحيه صنعتي جديد در اردبيل

اردبيل - خبرنگار كيهان:
منصور حقيقت پور استاندار اردبيل از تصويب احداث 2 ناحيه صنعتي جديد در استان خبر داد.وي افزود: احداث اين 2 ناحيه صنعتي در شهرستان هاي مشگين شهر و نير پيش بيني شده است.وي گفت: تصويب احداث اين 2 ناحيه صنعتي در سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران از ديگر اقدامات زيربنايي براي توسعه زمينه هاي سرمايه گذاري بخش خصوصي در استان به شمار مي رود.
حقيقت پور گفت: با ايجاد اين 2 ناحيه استان صاحب 15 شهرك و ناحيه صنعتي خواهد شد. وي عقد 999 فقره قرارداد واگذاري زمين بين شهرك هاي صنعتي استان و متقاضيان سرمايه گذاري را يادآور شد و افزود: از اين تعداد تاكنون بيش از 400 واحد توليدي و صنعتي با برآورد ايجاد هزار و 500 فرصت شغلي موفق به اخذ پروانه بهره برداري شده اند.

 



از اول تا پنجم اسفندماه 2 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت در مشهد به فروش مي رسد

مشهد - خبرنگار كيهان:
مديراجرايي طرح ميدان شهداي مشهد گفت: از اول اسفند ماه امسال فروش اوراق مشاركت اين طرح از شعب بانك تجارت سراسركشور آغاز مي شود و تا پنجم اسفند ماه ادامه دارد.
مهدي درهمي در نشست خبري اظهار داشت: اين اوراق به مبلغ 2 هزار ميليارد ريال براي 2 طرح ميدان شهدا و بافت پيرامون حرم رضوي با سود تضمين شده علي الحساب سالانه 16 درصد به فروش مي رسد.
وي افزود: اين اوراق داراي مزيت هاي نسبي زيادي است كه از آن جمله پرداخت سود قطعي بيش از 10 درصد به دارندگان اوراق در پايان سررسيد چهارساله است.
مديراجرايي طرح ميدان شهداي مشهد گفت: اوراق ياد شده معاف از ماليات و قابل واگذاري به غير بوده و به جاي پول نقد قابل معامله هستند.
درهمي با اشاره به بهره مندي پروژه ميدان شهداي مشهد از روش هاي متنوع به منظور تامين منابع مالي از جمله فاينانس و مشاركت سرمايه هاي بخش هاي عمومي و خصوصي بيان داشت: بخش عمده منابع مالي اين طرح از طريق انتشار 5 سال پياپي اوراق مشاركت صورت گرفته و تاكنون 50 درصد طرح با جذب 3 ميليارد و 165 ميليون تومان از اين محل تامين منابع مالي شده است.
وي خاطر نشان كرد: اوراق مشاركت اين دوره در قالب هاي متنوع از 200 هزار توماني تا 5 ميليون توماني واگذار مي شود.

 



آغاز طرح تعويض پلاك موتورسيكلت در گلستان

گرگان - خبرنگار كيهان:
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي «گلستان» از آغاز اجراي طرح ساماندهي نقل و انتقال مالكيت و تعويض پلاك موتورسيكلت در استان خبر داد.
سرهنگ «عليرضا حسني» در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي گفت: مرحله دوم ساماندهي نقل و انتقال مالكيت و تعويض پلاك موتورسيكلت هاي داراي پلاك قديم از اول اسفندماه در استان «گلستان» آغاز شد.
وي هدف از اجراي اين طرح را ساماندهي نقل و انتقال مالكيت و تعويض پلاك موتورسيكلت هاي داراي پلاك قديم عنوان كرد و گفت: يكسان سازي پلاك موتورسيكلت ها و ايجاد بانك اطلاعات مكانيزه موتورسيكلت و به روز كردن اين بانك اطلاعاتي از ديگر اهداف ما در اجراي اين طرح خواهد بود. اين مقام انتظامي زمان اجراي اين طرح را اول اسفندماه به صورت داوطلبانه در سطح استان عنوان كرد و گفت: تاريخ اول ارديبهشت ماه نيز تعويض پلاك موتورسيكلت در تمامي مراكز تعويض پلاك موتورسيكلت و دفاتر خدمات خودرويي شهرستان ها به صورت اجباري خواهد بود.
سرهنگ حسني افزود: موتورسيكلت هايي كه اولين عدد سمت راست پلاك آنها اعداد 1 و 2 است از تاريخ اول ارديبهشت ماه تا اول خردادماه و موتورسيكلت هايي كه اولين عدد سمت راست آنها 3 و 4 باشد از اول مرداد تا پايان آبان ماه و موتورسيكلت هايي كه اولين عدد سمت راست آنها 5 و 6 باشد از اول آبان ماه تا پايان دي ماه و همه موتورسيكلت هايي كه اولين عدد سمت راست آنها 7 و 8 باشد نيز از اول بهمن ماه تا پايان ارديبهشت سال 90 فرصت دارند كه جهت تعويض پلاك موتورسيكلت خود اقدام كنند.
به گفته وي موتورسيكلت هايي كه اولين عدد سمت راست پلاك آنها عدد 9 و ساير اعداد تعويض نشده باشد نيز از اول ارديبهشت ماه سال 90 وقت دارند تا پايان آبان ماه همان سال نسبت به تعويض پلاك موتورسيكلت خود اقدام كنند.

 



اعطاي 10 ميليارد ريال وام اشتغال به جوانان گنابادي

گناباد - خبرنگار كيهان:
مدير صندوق مهر امام رضاي گناباد گفت: بالغ بر 10 ميليارد ريال وام اشتغال به جوانان جوياي كار اين شهرستان پرداخت شد.
«عبدالعلي ليراوي» افزود: اين تسهيلات اشتغال در اختيار 159 متقاضي جوياي كار و زنان سرپرست خانوار شهري و روستايي اين شهرستان در زمينه خويش فرمايي، خانگي و كشاورزي و صنعت قرار گرفته استوي سقف تسهيلات قرض الحسنه اشتغال صندوق را از 30 تا 10 ميليون ريال با كارمزد 4 درصد و مبلغ آن متناسب با طرحهاي ارائه شده از سوي متقاضيان عنوان كرد و ادامه داد: مدت بازپرداخت اقساط اين تسهيلات پس از اجراي طرح در شهر 48 ماهه و در روستاها 60 ماهه با تنفس 6 ماهه مي باشد.
ليراوي گفت: براي استفاده از تسهيلات اشتغال اين صندوق متقاضي علاوه بر برخورداري از واجد شرايط بودن، 20 درصد نيز سهم آورده نقدي يا غيرنقدي بايد داشته باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14