(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول اسفند 1388- شماره 19586
 

مشاور شهردار تهران در امور مجلس خبر داد بودجه 355ميليارد توماني دولت براي توسعه مترو
سردار رادان اعلام كرد بازداشت مزاحمان چهارشنبه سوري تا پايان نوروز
رئيس پليس آگاهي هشدار داد شهروندان از مالكيت موجر يا فروشنده مسكن اطمينان حاصل كنند
رئيس پليس ترافيك شهري خبر داد مخالفت پليس با اجراي فاز دوم يك طرفه شدن خيابان وليعصر(عج)
خلبان ناراضي هواپيماي خود را به ساختمان ماليات تگزاس كوبيد
نشت 21 تن اسيدنيتريك در باقرشهر
سوانح رانندگي در بادرود و هفتكل 5 كشته بر جاي گذاشت
مديركل امور فرهنگي سازمان ملي جوانان:تحصيل،ازدواج،اشتغال و مسكن مهم ترين اولويت جوانان است
سازمان محيط زيست؛ هر تهراني روزانه 350ليتر فاضلاب توليد مي كند
گردشگران در تله كابين همدان گرفتار شدند
كشف و ضبط محموله 88كيلوگرمي ترياك در پايتخت
39 درصد كلاس هاي مدارس ابتدايي روستاها چندپايه هستند
سردار ذوالفقاري فرمانده مرزباني كشور: مجلس 106ميليارد تومان بودجه براي مرزباني اختصاص داد
رونمايي از آرم طرح ترافيك 89 تا نيمه اسفند
3 صياد در انزلي طعمه دريا شدند
زلزله 6/4 ريشتري بهبهان را لرزاند



مشاور شهردار تهران در امور مجلس خبر داد بودجه 355ميليارد توماني دولت براي توسعه مترو

مشاور شهردار تهران در امور مجلس گفت: پيشنهاد كميسيون عمران براي اعتبار سال آينده مترو 355ميليارد تومان است كه همين رقم نيز بايد توسط شهرداري تهران تامين شود.
سيدامير طالبيان در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه لايحه بودجه در كميسيون تلفيق در حال بررسي است، گفت: بودجه متروي تهران نيز در اين كميسيون در حال بررسي است.
مشاور شهردار تهران در امور مجلس ادامه داد: ترافيك يكي از معضلات كلانشهر تهران است و با توسعه مترو مي توان اين مشكل را برطرف كرد.
طالبيان با اشاره به اينكه ساز و كارهاي لازم براي توسعه مترو فراهم شده است، گفت: فقط اعتبارات لازم است تا بتوانيم برخي مشكلات مهم را برطرف كنيم.
به گفته طالبيان براساس قانون 50درصد اعتبارات عمراني مترو توسط شهرداري و 50درصد ديگر نيز توسط دولت تامين مي شود.
مشاور شهردار تهران در امور مجلس افزود: البته پيشنهادات كميسيون مجلس براي بخش عمراني مترو داشته و آنها را به كميسيون تلفيق ارائه كرده است.
وي همچنين به يارانه بليت مترو اشاره كرد و گفت: بخشي از يارانه مترو را دولت، بخشي را شهرداري و يك بخش را نيز مردم مي پردازند؛ اگر شهرداري و دولت سهم خود را به موقع نپردازند، سنگيني اين بار بر دوش مردم مي افتد.
مشاور شهردارتهران در امور مجلس ادامه داد: در لايحه هدفمند كردن يارانه ها قيمت سوخت افزايش و مراجعه مردم به حمل ونقل عمومي بيشتر مي شود.
به گفته طالبيان پيشنهاد كميسيون عمران براي اعتبار سال آينده مترو 355ميليارد تومان است كه همين رقم نيز بايد توسط شهرداري تامين شود.
مشاور شهردار تهران در امور مجلس با اشاره به اينكه رديف جداگانه اي براي يارانه متروي كلان شهرها ديده نشده است، گفت: پيشنهاداتي مطرح شده است كه براي يارانه متروي كلان شهرها رديف جداگانه در نظر گرفته شود.
به گفته طالبيان رقم پيشنهادي 60ميليارد تومان است.

 



سردار رادان اعلام كرد بازداشت مزاحمان چهارشنبه سوري تا پايان نوروز

جانشين فرمانده نيروي انتظامي از توقيف و بازداشت افرادي كه اقدام به ايجاد مزاحمت، سدكردن مسير و استفاده از مواد محترقه خطرناك مي كنند تا پايان تعطيلات نوروزي خبر داد.
به گزارش ايسنا احمدرضا رادان در حاشيه شانزدهمين همايش روساي بهداري هاي كل ناجا درباره تمهيدات پليس براي چهارشنبه آخر سال با اشاره به اينكه هدف اصلي برگزاري اين سنت قديمي حل مشكلات و نگراني هاي مردم است، اظهار داشت: به مرور زمان هدف اصلي برگزاري مراسم چهارشنبه سوري فراموش شده و متاسفانه مباحث غلط ديگري جايگزين آن شده است.
اين مقام ارشد پليس اعلام كرد: با افرادي كه با عبور از خط قرمزها براي شهروندان مزاحمت ايجاد مي كنند، برخورد قانوني مي شود، مانند سال هاي گذشته، ضمن هماهنگي با مقامات قضايي اگر كسي با اين ناهنجار ي ها قصد ايجاد مزاحمت، راهبندان و آزار و اذيت شهروندان را فراهم كند پس از دستگيري تا پايان تعطيلات نوروزي در بازداشت مي ماند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه همچنين خودروهايي كه در چهارشنبه سوري امسال توقيف شوند تا پايان تعطيلات متوقف خواهند بود، در عين حال تصريح كرد: البته مطمئن هستم با توجه به اهميتي كه مردم براي برگزاري اين مراسم دارند، مراسم چهارشنبه آخر سال به خوبي برگزار خواهد شد و حساب گروه اندكي كه اقدام به ايجاد مزاحمت مي كنند از مردم جداست.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با كشفيات مواد محترقه هم گفت: ميزان كشفيات مواد محترقه تاكنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است كه اين موضوع به دليل توجه ويژه پليس به مواد محترقه غيراستاندارد و خطرناك است، به طوري كه نيروي انتظامي تا پايان سال جاري مناطق مرزي تا جوار شهرهاي كشور را تحت كنترل خود قرار مي دهد.
سردار رادان خاطرنشان كرد: مواد محترقه غيراستاندارد داخلي از برخي استان ها به مناطق مختلف رد و بدل مي شود و مقداري از اين مواد هم از مرزهاي شمال غرب و جنوب شرق كشور وارد مي شود كه در حال حاضر آماده باش به پليس در مرزهاي كشور داده شده است.

 



رئيس پليس آگاهي هشدار داد شهروندان از مالكيت موجر يا فروشنده مسكن اطمينان حاصل كنند

رئيس پليس آگاهي تهران به شهروندان توصيه كرد در هنگام خريد، فروش يا اجاره املاك دقت لازم را داشته باشند.
به گزارش فارس، سرهنگ عباسعلي محمديان گفت: در سال جاري چندين پرونده كلاهبرداري كه در آنها متهمان آپارتماني را با رهن پايين و اجاره ماهانه بالا از مالك تحويل گرفته و پس از جعل سند و از طريق آگهي روزنامه با رهن بالا و اجاره كم يا رهن كامل در اختيار ديگران قرار مي دهند كه بعد مشخص مي شود مالك واقعي شخص ديگري است به پليس آگاهي ارجاع داده شده است.
وي در ادامه اظهار داشت: براي تنوير افكار عمومي و آموزش شهروندان هر بار با چنين پرونده اي اطلاع رساني همراه با هشدار لازم صورت گرفته اما هر از گاهي يك سودجو مي تواند به راحتي اندوخته فرد ديگري را به چنگ آورد، در حالي كه مالباختگان خود مستاجر هستند و اغلب پس از اين كلاهبرداري ديگر قادر به اجاره آپارتمان مسكوني نيستند و زندگيشان دچار بحران شديد مي شود.
وي افزود: در پرونده هاي اينچنيني به طور معمول اشتباه و سهل انگاري مالباخته در وقوع جرم بسيار تاثيرگذار است.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: در معامله خودرو لازم است مالك تا زمان وصول همه وجه معامله و استعلامات اداري، خودرو را در يك پاركينگ عمومي به امانت گذاشته و سپس نسبت به تحويل خودرو اقدام كند.
وي ادامه داد: همچنين توصيه مي شود رهن و اجاره و خريد و فروش ملك حتما در دفتر مشاوران املاك صورت گرفته و حتي در خصوص مجوز فعاليت و سابقه فعاليت دفاتر املاك نيز از سوي فروشنده و خريدار تحقيق شود.
وي افزود: همچنين خريدار و مشاوران املاك در خصوص اصل بودن اسناد و مدارك ارائه شده از سوي مالك، بررسي كافي را انجام دهند و انجام معامله به دور از هرگونه ملاحظات و دقيقا براساس قوانين و مقررات جاري صورت پذيرد.
سرهنگ محمديان گفت: يك راه آسان براي شناسايي مالك واقعي ملك و آپارتمان، تحقيق از همسايگان است و در نظر داشته باشند كه در اقدامات پليسي چهره نگاري ها در شناسايي و دستگيري سريع تر و آسان تر متهم تاثيرگذار است، اما شهروندان در زمان مواجهه با افراد در معاملات، دقت لازم را ندارند و اغلب دقت در تصاوير چهره نگاري شده كمتر از 50 درصد است.

 



رئيس پليس ترافيك شهري خبر داد مخالفت پليس با اجراي فاز دوم يك طرفه شدن خيابان وليعصر(عج)

رئيس پليس ترافيك شهري از اعلام مخالفت پليس با اجراي فاز دوم يك طرفه شدن خيابان وليعصر خبر داد.
سرهنگ محسن مهرآيي در گفت وگو با برنا با بيان مخالفت دوباره پليس با يك طرفه شدن خيابان وليعصر از پارك وي تا ميدان تجريش گفت: اين طرح زمينه اجرا ندارد و در صورت عملياتي شدن مشكلات فراواني را براي شهروندان به وجود مي آورد. نبود مسيرهاي جايگزين اصلي ترين مشكل اجراي اين طرح است.
وي در ادامه افزود: اجراي فاز اول با توجه به وجود مسيرهايي مانند خيابان آفريقا، چمران و گاندي امكان پذير بود. پس از اجراي طرح تا پارك وي، شهروندان به اجراي طرح عادت كردند.

 



خلبان ناراضي هواپيماي خود را به ساختمان ماليات تگزاس كوبيد

يك خلبان ناراضي از اعمال ماليات هاي سنگين در ايالت تگزاس با هواپيماي تك موتوره خود به ساختمان اداره ماليات اين ايالت كوبيد و 2 كشته و 13 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش آسوشيتدپرس، نام خلبان اين هواپيماي تك موتوره كه خود را به طبقه دوم يك ساختمان 7 طبقه زد و باعث آتش سوزي وسيع و انفجار شد، جوزف اندرو استك اعلام شده است. شدت انفجار بحدي بوده كه تا كيلومترها دورتر از محل حادثه شيشه منازل و ساختمان ها شكست.
يك سايت اينترنتي نامه اي منتشر كرده كه گفته مي شود توسط خلبان اين هواپيما نوشته شده و در آن به مقامات مالياتي آمريكا حمله شده است.
مقامات انتظامي آمريكا به رسانه ها گفته اند در حال بررسي ارتباط احتمالي اين حادثه بادرگيري خانگي در «جورن تاون» تگزاس هستند. گفته مي شود خلبان اين هواپيما قبل از پرواز اين منزل را آتش زده است.
بر اساس گزارش هاي رسيده، خلبان مسئولان را از برنامه پرواز خود مطلع نكرده بود و حادثه ساعت 9 و 56 دقيقه صبح روز جمعه به وقت محلي رخ داده است.
سخنگوي كاخ سفيد نيز اعلام كرد: باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در جريان اين حادثه قرار گرفته است و وي از پليس فدرال و ماموران امنيتي اين كشور درخواست كرد تا اطلاعات كامل را در رابطه با علت و انگيزه اصلي در مورد اين حادثه كشف و ساكنان آمريكا را از ترس و هراس برهانند.
گفتني است ماموران و بازرسان پليس فدرال آمريكا هرگونه اقدام تروريستي را در رابطه با اين رويداد رد كردند.

 



نشت 21 تن اسيدنيتريك در باقرشهر

تانكر تريلي حامل 21 تن اسيدنيتريك كه به علت نقص در دريچه مخزن دچار نشت شده بود با تلاش نيروهاي دو ايستگاه آتش نشاني مهار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، عباس اصلاني معاون امور عمليات منطقه 5 سازمان آتش نشاني تهران در باره اين حادثه گفت: اسيدنيتريك يك تريلي 21 تني هنگام حركت در سه راهي باقرشهر به سمت در شمالي بهشت زهرا(س) بر اثر باز شدن دريچه بالاي مخزن آن نشت كرده بود كه با توجه به خطر بالقوه آن بلافاصله ايستگاه هاي 50 و 35 اين سازمان راهي محل حادثه شدند.
معاون منطقه 5 عمليات سازمان آتش نشاني گفت؛ با توجه به وضعيت خطرناك ايجاد شده و احتمال آلودگي منطقه، آتش نشانان ضمن ايمن سازي از عبور و مرور خودروها در اطراف اين كاميون جلوگيري كردند تا بتوانند با استفاده از تجهيزات مورد لزوم نسبت به خنثي سازي آن اقدام كنند.
علي دهقاني فرمانده آتش نشانان ايستگاه 50 نيز در خصوص چگونگي عمليات نيروها در اين حادثه گفت: با اتمام اين عمليات و رفع كامل نشت اسيد، تريلي مجددا و با احتياط كامل به سوي مقصد خود حركت كرد تا نسبت به تخليه آن در مكان مورد نظر اقدام شود.
وي با اعلام اينكه اين حادثه هيچ گونه آسيب جاني به همراه نداشت، خواستار توجه مسئولان به امر ايمني و نظارت بر حمل ونقل مواد خطرناك در داخل و خارج شهرها شد.

 



سوانح رانندگي در بادرود و هفتكل 5 كشته بر جاي گذاشت

بادرود و هفتكل - خبرنگاران كيهان:
دو سانحه رانندگي در محورهاي بادرود و هفتكل 5كشته و 5 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرنگار كيهان از بادرود، برخورد يك دستگاه خودرو پژو 405 با تريلر در كيلومتر هشت محور بادرود - كاشان منجر به كشته و جراحت هفت نفر شد.
خودرو پژو به رانندگي علي سنجري اهل مشهد حامل 9 تبعه افغاني فاقد كارت تردد از كرمان عازم تهران بود كه به علت انحراف به چپ با يك دستگاه تريلر برخورد كرد.
در اين حادثه 3 نفر از مسافران افغاني كه در صندوق عقب خودرو پژو مخفي شده بودند جان سالم به در بردند اما دو افغاني و راننده پژو جان خود را از دست دادند. مجروحان به بيمارستان شهيد بهشتي كاشان منتقل شدند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از هفتكل، تصادف زنجيره اي در هفتكل جان 2 نفر را گرفت و 1 نفر را راهي بيمارستان كرد.در اين حادثه دلخراش كه در 20 كيلومتري جاده هفتكل - اهواز بوقوع پيوست نخست يك دستگاه پرايد به دليل سبقت غيرمجاز از عقب به يك بنز خاور برخورد و راننده خودرو اقدام به فرار كرد.
در اين هنگام يك دستگاه تريلر با خاور مذكور برخورد و راننده را مجروح كرد. در اين حادثه كنترل تريلر از دست راننده خارج و با پرايد ديگري برخورد كرد و آن را به شدت به تابلوي راهنماي نصب شده كوبيد. سرنشينان پرايد كه دو مرد 30 ساله و 43 ساله بودند مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.

 



مديركل امور فرهنگي سازمان ملي جوانان: تحصيل، ازدواج، اشتغال و مسكن مهم ترين اولويت جوانان است

مديركل امور فرهنگي سازمان ملي جوانان اظهار داشت: مهم ترين اولويت هاي زندگي جوانان عبارتند از تحصيل، ازدواج، اشتغال و مسكن.
به گزارش برنا، مجيد اميري با تاكيد بر ضرورت ارزيابي دقيق جوانان از فعاليت هاي اجتماعي خود و ميزان اثري كه بر محيط پيرامونشان دارند گفت: كشورما از جوان ترين كشورهاي دنياست و گروه هاي مختلف نيز در اين قشر مطالبات متفاوتي دارند. هم اكنون نياز به تحصيل، ازدواج، اشتغال و مسكن از جمله مهم ترين مطالبات قشر جوان در ايران است. وي به تهاجم هاي هويتي كه بر جوانان كشور وارد مي شود اشاره كرد و افزود: لازم است كه براي ساماندهي امور جوانان و رفع مشكلات آنان نگاهي همه جانبه داشته باشيم و از موازي كاري و اعمال سليقه هاي شخصي براي ساماندهي امور اين نسل پرهيز كنيم. در عين حال جوانان به عنوان مسئولان آتي كشور بايد روحيه مطالبه گري و فعاليت گروهي را درخود تقويت كنند.

 



سازمان محيط زيست؛ هر تهراني روزانه 350ليتر فاضلاب توليد مي كند

مدير دفتر آب و خاك سازمان محيط زيست گفت: در شهر تهران هر نفر روزانه 300 تا 350 ليتر فاضلاب ايجاد مي كند.
سروش مديري، درباره تدوين دستورالعمل ساماندهي چاه هاي جذبي فاضلاب گفت: با بخش فاضلاب وزارت نيرو در اين زمينه جلسات و صحبت هايي داشته ايم و مواردي را نيز در دستور كار خود قرار داده ايم.
وي افزود: با وزارت نيرو اين مسئله را مطرح كرده ايم اما هنوز به آن نپرداخته ايم.
سروش مديري با اشاره به استفاده از بركه هاي تثبيت گفت: معمولا يكي از راههاي تصفيه فاضلاب ايجاد همين بركه هاست. فاضلاب در اين بركه ها پخش مي شوند و يك نوع تصفيه مقدماتي است كه در دستور كار قرار گرفته است.
وي تاكيد كرد: تا زماني كه ايجاد سيستم فاضلاب شهرها صورت نگيرد و به بهره برداري نرسد اين تصميمات اجرايي نخواهد شد.مديري گفت: در شهر تهران 70سال است كه ايجاد سيستم تصفيه فاضلاب شروع شده است ولي هنوز به بهره برداري نرسيده است.
وي با بيان اين كه در حال حاضر مناطق مختلفي مجهز به سيستم تصفيه فاضلاب هستند، اظهار داشت: شهرك غرب و مناطق 22 از جمله مناطقي هستند كه به اين سيستم مجهز هستند؛ اما آنچه كه مسلم است بايد آبهاي سطحي و فاضلاب بافت هاي قديمي شهر جمع آوري شده و وارد سيستم تصفيه فاضلاب تهران شود؛ هر چند كه هنوز صورت نگرفته است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا براي وضعيت فاضلاب هاي ناشي از ساخت و سازهاي جديد نظارتي صورت مي گيرد، يا خير؟ گفت: متاسفانه نظارتي نمي شود؛ به همين دليل در پيشنهادي كه در برنامه پنجم ارائه كرديم خواستيم در شهرك هاي جديدي از لوله كشي دوگانه استفاده شود.
وي در ادامه افزود: آب مصرفي شرب و شستشو بايد جدا باشد. اين امر خود به خود هزينه تصفيه فاضلاب را كم مي كند و از سوي ديگر كاهش مصرف آب شرب را در پي دارد.
مدير دفتر آب و خاك سازمان محيط زيست اظهار داشت: براي مصارف گوناگون بايد از آبهاي با كيفيت مختلف استفاده كرد. به طور نمونه براي شستشو يا حمام بايد از آبي با كيفيت پايين استفاده كرد يا براي آب كشاورزي مي توان از آبهايي با كيفيت پايين تر از شرب استفاده كرد.
وي دليل زياد شدن توليد فاضلاب را استفاده زياد از آب شرب و عدم استفاده از سيستم دوگانه لوله كشي دانست و گفت: در واقع درست است كه در شهر تهران هر نفر روزانه 350 ليتر آب مصرف مي كند، اما بهتر است به اين نكته نيز توجه كنيم كه هر فرد در اين شهر روزانه 300 تا 350 ليتر فاضلاب ايجاد مي كند.
مديري تاكيد كرد: اين حجم فاضلاب بسيار زياد است و اگر آب فقط مصرف مي شد مي گفتيم از منابع تجديدپذير است اما نگراني ما اين است كه بخش عمده آب به فاضلاب تبديل مي شود.
مدير دفتر آب و خاك سازمان محيط زيست تصريح كرد: با توجه به كاهش باران و اين كه سال آينده به طور قطع با خشكسالي بيشتري مواجه خواهيم بود، استفاده از آب هاي زيرزميني به عنوان يكي از منابع آب شرب بيشتر خواهد شد.
به گزارش فارس، وي ادامه داد: زماني كه استفاده از آب هاي زيرزميني بيشتر شود، بخشي از آب هاي زيرزميني با نفوذ فاضلاب ها آلوده مي شوند و بايد براي اين مسئله زودتر اقدام كنيم.

 



گردشگران در تله كابين همدان گرفتار شدند

همدان- خبرنگار كيهان:
تله كابين گنجنامه همدان در حال حمل جمعي از بازديدكنندگان خراب شد و آنان در بين هوا و زمين گرفتار شدند.
به گزارش خبرنگار ما،به گفته يكي از شاهدان عيني حادثه از ساعت 12ظهر جمعه، تله كابين گنجنامه همدان در حال حمل جمعي از مسافران و بازديدكنندگان، از كار افتاد و تا ساعت مخابره خبر- 30/17 بعدازظهر جمعه- مسافران همچنان در تله كابين گرفتار شده و بين آسمان و زمين مانده اند.
بنابرهمين گزارش، گويا به دليل تعطيلي روز جمعه، هنوز كسي از مسئولان مجتمع تله كابين تا ساعت 30/5 عصر، در محل حادثه حضور نيافته تا علت خرابي و يا زمان برطرف شدن خرابي را به خانواده ها و گردشگران گرفتار در اتاقك هاي تله كابين اطلاع دهند.

 



كشف و ضبط محموله 88كيلوگرمي ترياك در پايتخت

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از كشف و ضبط يك محموله 88 كيلوگرمي موادمخدر از نوع ترياك در بازرسي يك دستگاه وانت نيسان حامل ميوه توسط ماموران كلانتري 13 آبان خبر داد.
سردار محسن بيگي در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: پس از اين كه ماموران كلانتري سيزده آبان در حين گشت زني به يك دستگاه خودروي نيسان حامل بار (موز و پرتقال) مشكوك شدند دستور توقف دادند ولي راننده خودرو بدون توجه به دستور پليس به سرعت خودرو افزود و قصد فرار داشت.بنابه اظهارات وي، ماموران پليس در يك تعقيب و گريز سرانجام موفق شدند خودرو را در محدوده جاده قديم قم متوقف كرده و در بازرسي از اين خودرو 17 بسته ترياك به وزن كلي 88كيلوگرم را كه به طور ماهرانه اي در بين ميوه ها جاسازي شده بود، كشف و ضبط كنند.
سردار بيگي اظهار داشت: راننده اين وانت نيسان كه فردي 42 ساله اهل و ساكن شهرستان چالوس است در تحقيقات مقدماتي اعتراف كرده قصد داشته اين مواد را كه از كرج بارگيري كرده به شهرهاي شمالي منتقل كند.وي با اشاره به دستگيري راننده و توقيف وانت نيسان تاكيد كرد: در اين خصوص پرونده اي تشكيل شده تا در اختيار مقامات قضايي قرار گيرد.

 



39 درصد كلاس هاي مدارس ابتدايي روستاها چندپايه هستند

مديركل دفتر آموزش و خلاقيت پيش دبستاني و ابتدايي اظهار داشت: 39درصد كلاس هاي مدارس ابتدايي در كشور چند پايه هستند و دانش آموزان پايه هاي مختلف در كنار هم درس مي خوانند.
عليرضا رحيمي در گفتگو با مهر گفت: 36/44 درصد از كل كلاس هاي داير در مدارس ابتدايي روستايي هستند كه كلاس هاي چندپايه نيز در زيرمجموعه آنها قرار مي گيرند.
وي در ادامه افزود: به عبارت ديگر 113 هزار و 447 كلاس در مناطق روستايي اند كه كلاس هاي چندپايه جزو اين آمار هستند.
رحيمي با بيان اينكه يك ميليون و 962 هزار و 676 دانش آموز در مدارس روستايي و چندپايه در حال تحصيل هستند ادامه داد: يكي از نگراني هاي موجود در طرح ارزشيابي توصيفي همين كلاس هاي چند پايه است كه دانش آموزان پايه هاي مختلف ابتدايي در كنار هم، در يك كلاس و زير نظر يك معلم درس مي خوانند و ممكن است بين آنها تعارض نمره اي به وجود آيد.

 



سردار ذوالفقاري فرمانده مرزباني كشور: مجلس 106ميليارد تومان بودجه براي مرزباني اختصاص داد

فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران گفت :مجلس براي مرزباني بودجه 106 ميليارد توماني را تصويب كرد.
سردار ذوالفقاري با اشاره به افزايش 2 تا 5/2 برابري قيمت مواد مخدر در كشور گفت: قيمت ترياك در نقطه صفر مرزي 200درصد افزايش پيدا كرده است.
سردار ذوالفقاري در تصريح اين خبر گفت: در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته كشفيات سلاح 62درصد، سوخت 120درصد، تجهيزات دريافت از ماهواره 750 درصد، سيگار 698درصد و دستگيري متجاوزان مرزي 23درصد افزايش داشته است.
وي همچنين از كاهش 12درصدي كشفيات مشروبات الكلي در اين مدت خبر داد و افزود: دستگيري عابران غيرمجاز نيز به دليل افزايش كنترل و برخورد شديد پليس مرزباني با ترددهاي غيرمجاز 74درصد كاهش نشان مي دهد.

 



رونمايي از آرم طرح ترافيك 89 تا نيمه اسفند

معاون اجرايي حوزه معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران ازرونمايي آرم طرح ترافيك سال 89 در نيمه اول اسفند خبر داد.
«فضل الله اسلامي» در گفت وگو با ايرنا گفت: قرار بود مهلت تكميل مرحله دوم ثبت نام آرم طرح ترافيك تا 30 بهمن به پايان رسد؛ اما به دليل تعطيلات سالروز پيروزي انقلاب اسلامي «22 بهمن» اين زمان تا هفتم اسفند تمديد شد.
وي تاكيد كرد: پس از تاريخ مذكور سايت نام نويسي شهرداري (WWWtehranir) غيرفعال شده و ديگر تمديد نخواهد شد.
معاون اجرايي حوزه معاونت حمل ونقل و ترافيك درباره اعتراضات برخي متقاضيان آرم طرح ترافيك گفت: با فعال شدن دوباره سايت ويژه نام نويسي آرم طرح ترافيك (WWWtehranir) اعتراضات زيادي از متقاضياني كه پذيرفته نشده بودند؛ وارد سيستم شده اما قابل پذيرش نيست.
معاون اجرايي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران يادآور شد: از مجموعه 08 هزار سهميه آرم طرح ترافيك، 02 هزار به بخش متقاضيان حقيقي و 06 هزار به متقاضيان حقوقي اعم از ادارات و ارگان ها و نهادهاي دولتي اختصاص يافته است.
اسلامي مجموع آرم هاي طرح ترافيك را 09 هزار اعلام كرد و افزود: امسال 01 هزار سهميه نيز به آرم هاي روزانه و هفتگي تعلق مي گيرد.

 



3 صياد در انزلي طعمه دريا شدند

رشت - خبرنگار كيهان:
سه صياد در سواحل بندرانزلي طعمه دريا شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس گيلان سه صياد با يك فروند قايق و تور ماهيگيري براي صيد در سواحل انزلي به دريا رفته بودند كه به دليل طوفاني بودن دريا گرفتار امواج شده و ناپديد شدند.
تلاش پليس و نيروهاي امدادي براي يافتن اجساد صيادان در سواحل شهر ادامه دارد.

 



زلزله 6/4 ريشتري بهبهان را لرزاند

زلزله اي به بزرگي 6/4 ريشتر بامداد جمعه حوالي بهبهان در استان خوزستان را لرزاند
به گزارش ايرنا به نقل از شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري، موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه در ساعت 38 دقيقه و 14 ثانيه بامداد جمعه روي داد.
تاكنون گزارشي از خسارت احتمالي اين زلزله دريافت نشده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14