(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول اسفند 1388- شماره 19586
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين آ ب به كدام آسياب مي ريزد ؟! (يادداشت روز)
احمدي نژاد در گفت وگوي تلفني با سيدحسن نصرالله:
در صورت تكرار اشتباهات كار رژيم صهيونيستي يكسره مي شود
دنده (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رئيس مجلس خطاب به غرب: خودمان مي دانيم سوخت رآكتور تهران را چگونه تامين كنيم
هويت آمريكايي آمانو در اولين گام آشكار شد
توصيه مشاور موسوي به فتنه گران سبز: اگر اسلام و امام را قبول نداريد لااقل سكوت كنيد
شبكه تلويزيوني الجزيره عربي: تنش بين چين و آمريكا به نفع ايران است
به نام همسر، به كام... (خبر ويژه)
ربع پهلوي: با اطرافيان موسوي ارتباط مستقيم دارم (خبر ويژه)
برزيل: آمريكا دروغ مي گويد (خبر ويژه)
يك كلمه ديگر از دوقلوهاي فتنه گر! (خبر ويژه)
انگليس: ارتباط با موساد از نان شب واجب تر است! (خبر ويژه)



اين آ ب به كدام آسياب مي ريزد ؟! (يادداشت روز)

اين نوشته در پي آن نيست كه آيت الله هاشمي رفسنجاني رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام و يا افرادي نظير آقايان دكترحسن روحاني رئيس محترم كميسيون سياسي، دفاعي، امنيتي مجمع و دكتر محسن رضايي، دبيرمحترم اين مجمع را به تلاش براي دور زدن قانون اساسي متهم كند و يا انگيزه آنان از اقدامي كه در پي آن هستند را- خداي نخواسته- تأمين خواسته ها و منافع بر زمين مانده دشمنان اسلام و انقلاب بداند! ولي متاسفانه و با عرض پوزش بايد گفت، نتيجه طرحي كه آقايان در دست تهيه داشته و براي قانوني شدن آن تلاش مي كنند، چه بخواهند و چه نخواهند -والبته كه نمي خواهند- از يكسو «دور زدن قانون اساسي» و از سوي ديگر، تامين خواسته اي است كه دشمنان بيروني نظام و دنباله هاي داخلي آن طي 20 سال گذشته با همه توان براي دسترسي به آن تلاش كرده و مي كنند. ماجرا در يك كلمه، حذف شوراي نگهبان از چرخه تعيين صلاحيت نامزدهاست. اين طرح كه امروزه با قيد «فوريت» و «خارج از نوبت» در دستور كار مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار دارد، به گونه اي تنظيم شده است كه اهداف اصلي و نهايي آن در پوششي ازلفاظي ها و ظاهرسازي هاي دهان پركن، مخفي شده و در نگاه اول به چشم نمي آيد و بعيد نيست كه اين پنهان كاري به مسئولان مجمع نيز تحميل شده و افرادي با زرنگي خاص- بخوانيد با موذي گري و لفاظي هاي هزار لايه- اهداف نهايي طرح را از نگاه آنان مخفي كرده باشند!
ماجرا، اما به طور خلاصه اينگونه است كه در ارديبهشت ماه سال 1387 آقاي پورمحمدي وزير وقت كشور با اشاره به برخي از موارد مبهم و بعضاً مشكل آفرين در قانون انتخابات و چرخه اجرايي آن، نظير منابع مالي نامزدها، چگونگي تبليغات، برگزاري جداگانه چند انتخابات كه قابل جمع هستند و... نامه اي خطاب به رهبر معظم انقلاب مي نويسد و درخواست مي كند كه موضوع به عنوان يك «معضل» در مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد بررسي قرار گرفته و راهكارهايي براي آن انديشيده شود. مشكلاتي كه آقاي پورمحمدي خواستار چاره جويي براي آنها شده بود، از مدتها قبل- بيش از يك دهه- مورد توجه تمامي مسئولان نظام و مخصوصاً دست اندركاران برگزاري انتخابات قرار داشته و تقريباً تمامي مسئولان ذيربط خواستار برطرف شدن آن بوده اند و برخي از اين موارد، نظير ضرورت تجميع انتخابات رياست جمهوري، مجلس، خبرگان و شوراها به صورت انتخابات همزمان «مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري» و «رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا» و يا دوگانه هاي ديگر، از مدتها قبل مطرح شده و درباره آن بحث و بررسي هايي صورت گرفته بود. روشن شدن منابع مالي نامزدها، اخلاق انتخاباتي و... نيز، از جمله همين موارد بوده است. بنابراين درخواست وزيركشور وقت براي حل و فصل نهايي اين اشكالات و رفع ابهامات و يا قانونمندي آنها، خواسته اكثريت قريب به اتفاق مسئولان-صرفنظر از سليقه هاي سياسي آنان- بوده و انجام آن كمترين نيازي به دور زدن قانون اساسي نداشته و ندارد. درخواست آقاي پورمحمدي از سوي رهبرمعظم انقلاب به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع مي شود تا پس از بررسي هاي لازم و ارائه نظر پيشنهادي مجمع، درباره آن «تصميم مقتضي» گرفته شود. روالي كه در امور و مسائلي از اين دست، جاري و متداول است.
كميسيون «سياسي، دفاعي و امنيتي» مجمع تشخيص مصلحت نظام به رياست آقاي دكترحسن روحاني، بعد از چند جلسه بحث و بررسي، نظر پيشنهادي مجمع را از طريق رياست محترم مجمع به محضر رهبرمعظم انقلاب تقديم مي دارد اين پيشنهاد با دستور العمل بعدي معظم له به مجمع بازمي گردد و نهايتاً كميسيون ياد شده با تشكيل 20 جلسه ديگر- و با حضور برخي از شخصيت هاي سياسي، نمايندگان ادوار و كنوني مجلس و... - پيشنهاد نهايي خود را طي نامه اي در تاريخ 3/11/88 براي طرح در «صحن اصلي مجمع تشخيص مصلحت نظام» به رياست محترم مجمع ارائه مي دهد و از ايشان مي خواهد « به دليل اهميت مسئله» مقرر فرمايند كه «موضوع، خارج از نوبت و با فوريت در دستور كار مجمع قرار گيرد» كه با اين درخواست موافقت شده و طرح مورد اشاره هم اكنون با دو قيد «خارج از نوبت» و «فوريت» در دستور كار صحن اصلي مجمع قرار دارد كه گفتني است ؛
1- در اين طرح براي برخي از مشكلات نظير، زمان برگزاري انتخابات و ضرورت تجميع 4 انتخابات به صورت 2 به 2، تعيين قطعي حداقل سن رأي دهندگان و انتخاب شوندگان، ضوابط لازم الاجرا براي فعاليت انتخاباتي نامزدها، فراهم آوردن امكانات كافي و عادلانه براي كانديداها، پيشگيري از تخريب نامزدها و قانونمند شدن اخلاق تبليغاتي و... پيشنهادهاي - در مجموع- راه گشايي ارائه شده است كه اين بخش از طرح ياد شده را مي توان و بايد از موارد مثبت آن تلقي كرد.
2- و اما، بخش ها و بندهايي از طرح پيشنهادي مجمع تشخيص مصلحت نظام، از يكسو با قانون اساسي مغاير است و از سوي ديگر، در صورت تصويب - كه محال و غير ممكن به نظر مي رسد- آرزوي چندين ساله دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنان براي حذف نظارت شوراي نگهبان و نفوذ افراد بي صلاحيت به مراكز حساس نظام را برآورده مي كند. چرا...؟! بخوانيد؛
بند 4 از فصل «ساماندهي اجرا» در طرح 28 ماده اي ياد شده مي گويد؛«كميسيون ملي انتخابات» مسئوليت برگزاري انتخابات، بررسي صلاحيت داوطلبان، كنترل و نظارت بر تبليغات و هزينه هاي انتخاباتي و انجام بازرسي و رسيدگي به شكايات را برعهده دارد.» كه بايد گفت؛
الف: در اوايل آذرماه سال جاري و بعد از آن كه نشانه هاي شكست قطعي فتنه اخير آشكار شد و سران فتنه از دروغ بزرگ «تقلب در انتخابات»! حمايت بي پرده آمريكا، اسرائيل و انگليس، ائتلاف اعلام شده با منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، ماركسيست ها و تمامي افراد و گروههاي اپوزيسيون، اهانت به آرمان هاي اسلام ، امام (ره) ،انقلاب و... طرفي نبسته و به جايي نرسيدند، به ناگاه طرحي با همين عنوان «كميسيون ملي انتخابات»!! كه يكي از نامزدهاي ناكام انتخابات در پشت صحنه آن قرار داشت، به ميان كشيده شد و بلافاصله با استقبال گسترده فتنه گران و حاميان بيروني آنها روبرو گرديد. كيهان در همان هنگام، طرح يادشده را نقد كرده و ضمن تأكيد بر مغايرت اين طرح با قانون اساسي به بخش مضحكي از طرح مزبور اشاره و نوشته بود؛ «طراحان طرح موسوم به كميسيون ملي انتخابات در ماده چهار آن شوراي نگهبان را دور زده و نوشته اند: در صورتي كه شوراي نگهبان، مستندات و دلايل كميسيون را نپذيرد اما كميسيون همچنان با تكيه بر مستندات مربوطه بر وقوع تخلف اصرار كند در اين حالت جهت حل اختلاف، دو راه حل پيشنهاد مي شود: الف- به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد. رأي مجمع تشخيص، قطعي خواهد بود. ب- به كميته ويژه اي كه شش نفر از اعضاي كميسيون در آن حضور دارند و رياست آن هم برعهده يكي از اعضاي مجمع تشخيص خواهد بود ارجاع مي شود. رأي كميته مذكور، قطعي خواهد بود»!
همانگونه كه ملاحظه مي كنيد در آن هنگام نيز از متن طرح موسوم به «كميسيون ملي انتخابات» معلوم بود رد پاي تهيه كنندگان آن به مجمع تشخيص مصلحت نظام مي رسد! و كيهان به همين علت و با كنايه نوشته بود «اگر ارائه كننده اين طرح به جاي عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام، كارمند مثلاً وزارت نفت بود، مرجع رسيدگي به اختلافات احتمالي را «وزارت نفت»! معرفي مي كرد»!
بنابراين، بعيد به نظر مي رسد كه پيشنهاد اخير كميسيون مربوطه در مجمع تشخيص مصلحت نظام، به قول آقاي دكتر روحاني «بعد از 20 جلسه كارشناسي و...» تهيه شده باشد، چرا كه اين پيشنهاد مدتي قبل، از سوي افراد وابسته به مجمع مطرح شده بود! و اكنون در پوشش لفاظي هاي ديگر به اصطلاح «پرورده» شده است، انگار قانون انتخابات «پنير» يا «زيتون» است كه پرورده آن قيمت بيشتري داشته باشد؟!
ب: مطابق نص صريح اصل 99 قانون اساسي، «نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري، رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و مراجعه به آراء عمومي و همه پرسي بر عهده شوراي نگهبان است» بنابراين، پيشنهاد «كميسيون ملي انتخابات» كه در طرح مجمع آمده است، با نص صريح قانون اساسي در تضاد است و «تغيير قانون اساسي» در صورت ضرورت، راه كار جداگانه اي دارد كه به مجمع تشخيص مصلحت مربوط نيست.
ج: از اولين سال هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و مخصوصاً طي دو دهه اخير، تمامي گروههاي ضدانقلاب داخلي و خارجي و قدرت هاي استكباري حمله مشترك و هماهنگي را عليه نظارت شوراي نگهبان آغاز كرده و بي وقفه ادامه داده اند. چرا كه اين شورا مطابق وظيفه قانوني خود مانع از ورود افراد بي صلاحيت به كانون ها و مراكز تصميم ساز و سياست پرداز نظام است. حمله به شوراي نگهبان مخصوصاً در دوران مدعيان اصلاحات به اوج خود رسيد تا آنجا كه آقاي خاتمي رئيس جمهور وقت، بخشي از لايحه موسوم به «دوقلو» را به حذف نظارت شوراي نگهبان اختصاص داده بود و...
د:متاسفانه بايد گفت كه طرح مورد اشاره در چارچوب فتنه اخير قابل ارزيابي است و از آنجا كه برخي از تهيه كنندگان طرح، اگر با فتنه اخير همراه نبوده اند- كه بعضاً بوده اند- عليه فتنه گران نيز مواضع روشن و مرزبندي شده اي نداشته اند، احتمال آن كه طرح ياد شده، تلاش و تقلايي- البته بي ثمر- براي دميدن در تنور فتنه شكست خورده اخير باشد، دور از انتظار نيست!
اين تلاش مخصوصاً بعد از راهپيمايي بي نظير 9 دي ماه و حماسه بي سابقه 22بهمن ماه، بسيار عجيب به نظر مي رسد و گويي برخي از آقايان هنوز پيام روشن و پرصلابت توده هاي چند ده ميليوني مردم را دريافت نكرده اند ويا خداي نخواسته...!
3- آقايان لطف كرده! و در بند 5 طرح پيشنهادي خود كه به تركيب «كميسيون ملي انتخابات» اختصاص دارد، از شوراي نگهبان نيز ياد كرده و به عنوان يكي از اعضاي اين كميسيون، آورده اند، «يك نفر از اعضاي شوراي نگهبان به انتخاب آن شورا، به عنوان ناظر و بدون حق رأي»!
4-طرح ياد شده، نكات درخور نقد و غيرقانوني و غيرمنطقي ديگري نيز دارد كه از آنها مي گذريم و تنها به بند 21 اين طرح اشاره مي كنيم كه در آن به گونه اي زيركانه درباره يكي از شرايط داوطلبان آمده است؛
«تعهد و پايبندي داوطلبان نسبت به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و التزام عملي نسبت به احكام اسلام (التزام اقليت ها به احكام دين خود)»
در اين بند با ظرافت خاصي، التزام عملي به اصل ولايت فقيه، يعني همان نكته كه مشكل اصلي و هميشگي دشمنان و از جمله سران فتنه بوده، حذف شده است. ممكن است گفته شود، التزام به قانون اساسي و «احكام اسلام» مي تواند جايگزين آن باشد! كه بايد گفت؛ روال تعريف شده در قانونگذاري، اجتناب از «كلي گويي» و «ابهام» است. به عنوان مثال، فلان كانديدا بعد از حضور در مسئوليت مي تواند قانون اساسي و حكم و نظر ولي فقيه را ناديده بگيرد و در پاسخ ادعا كند كه بنده، مثلاً مقلد آقاي صانعي!!و يا ... هستم! و اين آقايان، فلان نظر حضرت امام(ره) را قبول ندارند و يا همراهي و همكاري با آمريكا را «تعامل سازنده»! مي دانند و...
6- و بالاخره، ترديدي نيست كه اين طرح در همان صحن اصلي مجمع- با توجه به حضور افراد متعهد و هوشمند- رد خواهد شد و بر فرض تصويب، با مخالفت مجلس و شوراي نگهبان روبرو مي شود. ولي چرا بايد براي «هيچ» هزينه داد؟!
حسين شريعتمداري

 



احمدي نژاد در گفت وگوي تلفني با سيدحسن نصرالله:
در صورت تكرار اشتباهات كار رژيم صهيونيستي يكسره مي شود

رئيس جمهوري اسلامي ايران در مكالمه تلفني با دبير كل حزب الله لبنان تأكيد كرد اگر رژيم صهيونيستي بخواهد مجدداً اشتباه گذشته خود را تكرار كند، بايد كارشان يكسره شود.
دكتر محمود احمدي نژاد در تماس تلفني با سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان مواضع اخير وي را در قبال تهديدات رژيم صهيونيستي بسيار قوي، شجاعانه و مناسب دانست و اظهار كرد: صهيونيست ها به شدت از مقاومت، مردم لبنان و منطقه هراس دارند؛ اما به دنبال جبران شكست هاي قبلي خود در غزه و لبنان هستند، چرا كه احساس مي كنند حيثيت و موجوديت شان به خطر افتاده است اما جرأت اين كار را هم ندارند؛ چرا كه از عواقب آن مي ترسند.
وي با تأكيد بر ضرورت حفظ آمادگي در مقابل تهديدات احتمالي رژيم صهيونيستي تصريح كرد: بايد آمادگي در سطحي باشد كه اگر بخواهند، مجدداً اشتباه گذشته را تكرار كنند، كارشان يكسره شود و منطقه براي هميشه از شر آن ها نجات پيدا كند و در اين زمينه ملت ايران در كنار ملت هاي منطقه و لبنان قرار دارد.
سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله نيز در اين مكالمه تلفني با بيان اين كه لبنان و مقاومت در شرايط بسيار مناسبي قرار دارد، اظهار كرد: هيچ ترسي در مقابل تهديدات رژيم صهيونيستي وجود ندارد و مطمئناً نقشه و تهديدات صهيونيست ها به نتيجه نخواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد: از لحاظ استراتژيك هم رژيم صهيونيستي در شرايطي قرار ندارد كه بخواهد جنگ جديدي را آغاز كند، منتها با تهديدات خود قصد دارد با به راه انداختن جنگ رواني به گونه اي رعب و وحشت ايجاد كند كه البته در هر شرايطي كاري از پيش نخواهد برد.
حيات رژيم صهيونيستي از طريق ايجاد رعب ادامه پيدا كرده است
رئيس جمهور كشورمان همچنين در مكالمه تلفني با همتاي لبناني خود بر ضرورت حفظ همبستگي و اتحاد در لبنان تأكيد كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در مكالمه تلفني با «ميشل سليمان» همتاي لبناني خود با بيان اين كه «امروز لبنان با درايت رهبران سياسي خود در امنيت، ثبات و آرامش به سر مي برد» اظهار كرد: صهيونيست ها از وضعيت كنوني لبنان به شدت ناراحت هستند؛ چرا كه آنان با عزت، استقلال و پيشرفت لبناني ها قطعاً مخالف هستند و از اين رو تلاش خواهند كرد كه آسيب برسانند.
وي با تأكيد بر اين كه «مردم، دولت و مقاومت لبنان در كنار هم در مقابل هرگونه تهديدي مقاومت خواهند كرد» تصريح كرد: رژيم صهيونيستي از هرگونه اقدام احتمالي عليه لبنان هيچ سودي نخواهد برد.
وي با بيان اين كه «حيات رژيم صهيونيستي با ايجاد رعب و وحشت ادامه پيدا كرده است» گفت: آنان با رفتار خود به گونه اي القاء كرده بودند كه شكست ناپذير هستند؛ اما شكست هاي سه سال اخيرشان در لبنان و غزه هيبت پوشالي آن را آشكار كرد و بنيان هاي اين رژيم جعلي را به خطر انداخته است؛ از اين رو آن ها به دنبال اين هستند كه به گونه اي با تهاجم نظامي اين شكست ها را جبران كنند.
رئيس جمهور تصريح كرد: بايد در مقابل هرگونه تهديدات احتمالي رژيم صهيونيستي كاملاً آماده بود كه اگر دوباره بخواهند اشتباهات گذشته خود را تكرار كنند كارشان را تمام كرد و اين شدني است؛ چرا كه آنان در موضع ضعف قرار دارند و اگر هم اقدامي انجام مي دهند به خاطر سرپوش گذاشتن بر اين ضعف است.
وي تصريح كرد: بدون ترديد رژيم صهيونيستي با همبستگي موجود ميان لبنان، سوريه و ديگر كشورهاي دوست ضربات سنگيني متحمل خواهند شد البته اميدواريم عاقلانه رفتار كرده و خود را به خطر نيندازند.
ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان نيز در اين تماس تلفني با ارايه گزارشي از وضعيت كشورش اظهار كرد: در لبنان ثبات سياسي، امنيتي و اقتصادي حاكم است و دشمن صهيونيستي به ويژه از ثبات سياسي موجود در لبنان به شدت عصباني است.
وي با اشاره به اهداف رژيم صهيونيستي از تهديدات اخير گفت: بزرگ جلوه دادن حجم خطرات احتمالي كه از سوي سوريه، لبنان و فلسطين متوجه اين رژيم خواهد شد و همچنين ايجاد اختلافات داخلي مهمترين اهدافي است كه رژيم صهيونيستي دنبال مي كند.
وي با تأكيد بر اينكه «رژيم صهيونيستي جرأت و جسارت حمله به لبنان را ندارد» تصريح كرد: امروز به واسطه وجود وحدت بين گروه هاي مختلف لبناني و مردم، ارتش لبنان كاملاً آمادگي دارد كه هرگونه اقدام احتمالي را با قاطعيت پاسخ دهند.
رئيس جمهور لبنان افزود: امروز لبنان به لطف همدلي و وجود مقاومت هيچ گونه تزلزلي در خود نمي بيند.

 



دنده (گفت و شنود)

گفت: دو تن از سران فتنه با يكديگر ملاقات داشته و اعلام كرده اند كه روز 22بهمن فضاي كشور كاملاً نظامي و امنيتي بود.
گفتم: اين ادعا را كه آمريكايي ها و اسرائيلي ها قبل از اين دو نفر مطرح كرده بودند!
گفت: خب! در تمامي طول فتنه اخير، همه ادعاها و مواضع و بيانيه هاي سران فتنه، همان مواضع ديكته شده بيگانگان بود.
گفتم: ولي انتظار مي رفت بعد از حماسه بي نظير 22بهمن، سران فتنه فهميده باشند كه از فرمول ديكته شده آمريكا و اسرائيل كاري ساخته نيست و لااقل بقيه عمرشان را براي خودشان نگهدارند.
گفت: خشت اول چون نهد معمار كج، تا ثريا مي رود، هم ديوار كج و هم معمار كج!
گفتم: شخصي با دنده عقب از يك جاده باريك كوهستاني بالا مي رفت. به او گفتند چرا دنده عقب مي روي؟ جواب داد، آخه ممكنه اون بالا جاي دور زدن نباشه! يكساعت بعد ديدند كه باز هم دارد با دنده عقب پائين مي آيد! پرسيدند پس چرا باز هم دنده عقب؟ جواب داد آخه اون بالا جاي دور زدن پيدا كردم و ديگه نيازي به دنده عوض كردن نبود!!

 



كيهان و خوانندگان

¤ در 22 بهمن ماه خيل عظيم و با بصيرت ملت با غيرت ايران اسلامي اعجاز ديگري خلق نمود كه نه مي توان آن را تفسير كرد و نه تحليل و نه به تصوير كشيد آنچه مسلم است شكست قطعي استكبار و دست نشاندگان آن خاصه فتنه انگيزان و فتنه جويان از اولين ثمره هاي اين حضور بود. آيا وقت آن نيست كه دستگاه قضا با فتنه جويان برخوردار نمايد؟
محمودي
¤ 22بهمن كه طلوع ديگري از انقلاب اسلامي بود رابه عزيزان كيهاني كه در راه اعتلاي كشور گام برمي دارند تبريك مي گويم. از وزارت ارشاد تقاضا مي شود نسبت به اخراج خبرنگاران خارجي كه به انعكاس غيرواقعي اخبار كشور مي پردازند اقدام نمايد.
عليمرداني
¤ از دادستان كل كشور و مسئولين قوه قضائيه تقاضا مي كنيم با وجود امضاهاي ميليوني، تقاضاي بيش از 140نماينده ، تشكل هاي بسياري از اصناف و.... براي برخورد با سران فتنه شايسته است براي جلب اعتماد عمومي به حداقل هاي مجازات اين افراد رسيدگي نمايد. معطل چه هستيد؟ فردا چگونه پاسخ امام راحل(ره) و شهدا و خانواده هاي آنان را خواهيد داد؟
محمود بيلان نژاد
¤ چرا در مورد كساني كه جرمشان محاربه است و اين امر در دادگاه اثبات شده و مراحل تاييد آن نيز سپري شده قوه قضائيه براي آشنايي مردم مبادرت به نشان دادن تصاوير و يا اعترافات آنان نمي كنند؟
يك خواننده كيهان
¤ ميرحسين موسوي در بيانيه آخرش كه به سياق منافقانه قبل ايراد كرده گفته است از اينكه در زندان در كنار مشاوران پاك!!! خود نيست شرمنده است اتفاقاً ما هم از اينكه او در زندان نيست شرمنده امام و شهدا هستيم و او با كنايه از زندان به عنوان محبس عدالت نام برده اتفاقاً اين را درست فهميده چون اگر قوه قضائيه به عدالت رفتار مي كرد اول خود موسوي بايد در محبس بود. اميدواريم كه موسوي هرچه زودتر به آرزويش (در كنار مشاورانش در زندان) برسد.
صادقي- تهران
¤ در دفترچه آزمون سراسري نوشته شده بود عناد با نظام نداشته باشيد حالا توي دفترچه آزمون آزاد كارشناسي ارشد ناپيوسته صفحه 5 (1389/ماده2) كساني كه عناد (نه اعتراض) با نظام نداشته باشند يعني اعتراض به نظام را جايز دانسته است!
سلاله ] از طريق ايميل[
¤ از كيهان و مطالب و محتويات آن تقدير و تشكر مي كنم.
كرامتي از گرگان
¤ چرا كسي نيست به وضعيت آشفته برخي از روزنامه هاي ورزشي كه نقش روزنامه هاي سياسي را در تجزيه طلبي و اهانت به مسئولين ايفا مي كند رسيدگي كند.
جمعي از دانشجويان آباداني
¤ از وزير محترم نفت خواهشمنديم نسبت به تسويه حساب آخر سال نگهبانان پيمانكاري وزارت نفت نظارت داشته باشند.براي نمونه ما طي سال جاري به هيچ عنوان مرخصي استحقاقي نرفته ايم و در خدمت و حفظ و حراست از ادارات و تأسيسات نفتي حضور داشته ايم متاسفانه پيمانكاران 9 روز از 31روز حقوق مرخصي ما را پرداخت مي نمايند.
جمعي از نگهبانان پيمانكاري وزارت نفت
¤ در تاريخ 27/11/ساعت30/20هنگام عبور از ميدان نماز شهرري از بلندگوهاي ميدان صداي موسيقي پخش مي شد با توجه به اينكه ميدان به نام نماز نامگذاري شده است شايسته نيست كه اقدام به پخش موسيقي از اينجا شود.
ايلخاني
¤ اينجانب دبير و سرگروه رياضي با ده سال سابقه كار در يكي از شهرهاي مرزي استان سيستان و بلوچستان دور از خانواده و اقوام در سال 88 موفق به چاپ اولين كتاب آموزشي رياضي در استان شدم كه بابت آن بيش از يك ميليون و يكصد هزار تومان هزينه نمودم و انتظارم اين بود كه از ارشاد استان و يا اداره آموزش و پرورش محل خدمت بخشي از اين مبلغ را نه به صورت بلاعوض بلكه فقط به صورت وام دريافت كنم كه به هيچ وجه نه تنها كمكي صورت نگرفت بلكه امتيازي را كه براي تاليف كتاب در نظر مي گرفتند به من ندادند.
مهدي رضايي كهخا
¤ اينجانب طبق قرارداد اداره كار به شماره... از تاريخ 27/7/81 تا تاريخ 27/7/86 با شركتي در اراك قرارداد منعقد نمودم ولي متأسفانه شركت طي اين مدت نه تنها حق بيمه ام را پرداخت نكرد بلكه بيش از 70% حقوق بنده را نيز پرداخت ننموده و طي اين چند سال هرچه پيگيري نمودم نتيجه اي نداد. از وزارت كار و اموراجتماعي و مسئولين ذيربط تقاضا مي شود نسبت به احقاق حقوق اينجانب مساعدت نمايند.
مومن حيدري نيك از اراك
كيهان: نام اين شركت و شماره قرارداد مزبور نزد روزنامه محفوظ است.
¤ در بهشت زهرا به هنگام دفن اموات برخي عناصر و خدمه تدفين و خاكسپاري مطالبه وجه نقد از بستگان ميت مي كنند و اگر با امتناع آنها مواجه شوند با سماجت و اصرار و پافشاري دنبال آنان راه مي افتند و در جمع حضار آنان را در مضيقه قرار مي دهند. اين عناصر يكي به بهانه مداحي، يكي به بهانه خاك ريختن، يكي به بهانه خاكبرداري و گلاب پاشي و... درخواست وجه نقدي مي كنند. از مسئولان بهشت زهرا مي خواهم نظارت بيشتري بر اين عوامل داشته باشند و آنان را به طور جدي از اخذ هرگونه وجه برحذر دارند.
فاطمه رسا
پاسخ روابط عمومي شركت بهره برداري
راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه صفحه 2 مورخ 14/11/88 ستون كيهان و خوانندگان، با مضمون «بسته بودن نمازخانه ها در ايستگاه هاي مترو» شركت بهره برداري متروي تهران ضمن تكذيب مطلب به چاپ رسيده به اطلاع مي رساند روزانه صدها هزار شهروند پيش از طلوع آفتاب تا پس از نيمه شب از طريق ايستگاه هاي مترو براي سفرهاي درون شهري استفاده مي كنند كه به منظور امكان اقامه نماز آنها در اوقات شرعي تدابير و تمهيدات ويژه اي در نظر گرفته شده است. در ايستگاه هاي مركزي مترو كه حدود 80درصد مسافران مترو در آنها تردد مي كنند، نمازخانه هاي بزرگ مجزا (آقايان و بانوان) ساخته شده و در حال حاضر مورد استفاده نمازگزاران قرار دارد مانند ايستگاه هاي امام خميني(ره)، كرج، گلشهر، صادقيه، ميرداماد و علي آباد.
در همين راستا ستاد اقامه نماز شركت مترو در 40 ايستگاه ديگر مترو نسبت به احداث نمازخانه اقدام نموده است كه مسافران محترم در صورت نياز براي اقامه نماز مي توانند از آنها استفاده نمايند. ضمن اينكه در همه ايستگاه هاي متروي تهران مكاني براي اقامه نماز كاركنان در نظر گرفته شده است كه مسافران نيز در صورت تمايل مي توانند از اين نمازخانه ها براي اقامه نماز استفاده نمايند.
لازم به توضيح است پرسنل مترو با تمامي مسافران در زمينه اقامه نماز همكاري نموده و براساس دستورالعمل ابلاغ شده تمامي نمازخانه هاي اشاره شده از اذان صبح تا نيمه شب شرعي در هنگام اذان و يك ساعت بعد باز و در ديگر ساعت ها به دليل استفاده غيرمجاز بعضي مسافران براي خواب، با هماهنگي مسئولين ايستگاه ها براي مراجعين محترم باز مي باشد و در خدمت نمازگزاران و مسافران گرامي مي باشد. ضمناً سرويس هاي بهداشتي عمومي نيز در كليه ايستگاه هاي رو زميني و تعدادي از ايستگاه هاي زيرزميني كه داراي محوطه مي باشند، احداث گرديده و در ساير ايستگاه ها نيز كه سرويس عمومي وجود ندارد، مسافران محترم مي توانند طبق دستورالعمل موجود و در شرايط اضطراري با مراجعه به مسئولين ايستگاه، از سرويس بهداشتي پرسنلي استفاده نمايند.»

 



رئيس مجلس خطاب به غرب: خودمان مي دانيم سوخت رآكتور تهران را چگونه تامين كنيم

لاريجاني خطاب به غربي ها گفت ايران خودش مي داند سوخت رآكتور تهران را چگونه تامين كند.
«علي لاريجاني» در مراسم بهره برداري از 88 پروژه عمراني، خدماتي و ترافيكي شهرداري قم افزود: كشورهاي غربي در بحث هسته اي ايران تاكنون يك نوع حرف مي گفتند و الان هم مي گويند كه سوخت راكتور اتمي تهران را بايد خودمان بدهيم و اين سوخت را از طريقي كه تعيين مي كنيم بايد تهيه كنيد.
نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي خطاب به غرب گفت: چرا شما نگران تامين سوخت راكتور اتمي تهران هستيد؟ چرا مي خواهيد از طريقي كه شما مي گوييد سوخت را تامين كنيم؟ ما خودمان مي دانيم سوخت اين راكتور را چگونه تامين كنيم.
وي افزود: مي گويند كه اگر اين سوخت را به گونه اي كه ما مي گوييم تامين نكنيد، قطعنامه عليه ايران تصويب مي كنيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارات مقامات دولت آمريكا درباره ايران، بيان كرد: مطالبي كه در چند روز اخير مسئولين آمريكا درباره ايران گفته اند و نگران وضعيت ايران هستند، فضاحت بار است. براي دولت آمريكا اسف آور است كه چنين حرف هايي مي گويند.
لاريجاني اضافه كرد: به صورت روشن مي بينيم كه دسايسي براي اخلال در اراده ملي براي رسيدن به توسعه و ايجاد كار در كشور وجود دارد كه نوع رفتار غرب در قبال مساله هسته اي ايران، اين رفتار را كاملا نشان مي دهد.
وي حل اين مساله را منوط به يافتن راه هاي وحدت در كشور دانست و افزود: همه اراده ها بايد معطوف به توسعه كشور شود و در داخل كشور مناقشات به وجود نيايد.
نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي افزود: وحدتي كه حول محور ولايت فقيه است، مفهوم اساسي براي توسعه كشور مي باشد و هر كس رخنه اي در اين مسير ايجاد كند مزاحم است و در طريق همان كساني است كه سنگ اندازي مي كنند.
وي با بيان اينكه راهپيمايي روز 22بهمن نقطه عطفي است كه ملت ايران نظر خود را بيان كرد، گفت: همه بايد از فرصتي كه ملت ايجاد كرد براي عمران كشور استفاده كنيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه برخي رفتارها ديگر هيچ توجيهي ندارد، افزود: بايد بفهميم كه امروز، روز اين گونه اختلافات و رفتارها نيست و همه بايد از اين گونه رفتارها پرهيز و فضا را براي تحرك بيشتر آماده كنيم.

 



نگاه كيهان به نخستين گزارش مدير كل آژانس
 هويت آمريكايي آمانو در اولين گام آشكار شد

سرويس سياسي-
يوكيا آمانو مدير كل جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي، در تازه ترين گزارش خود به دروغ گويي درباره ابعاد مختلف برنامه هسته اي ايران پرداخت.
آمانو كه اين گزارش را براي ارائه به اجلاس ماه مارس 2010 شوراي حكام آژانس آماده كرده در گزارش خود تلاش كرد با ارتباط دادن موضوعات بي ربط به يكديگر، خيال پردازي هاي سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل درباره برنامه هسته اي ايران را موجه جلوه دهد. گزارش جديد آمانو ضمن تأييد اين نكته كه ايران موفق به غني سازي اورانيوم تا سطح 20 درصد شده تلويحاً ادعا كرده است كه بازرسان آژانس به اين موضوع اشراف نداشته اند. اين در حالي است كه يك مقام مسئول در اين مورد به كيهان گفت: «آمانو به زودي مجبور خواهد شد بابت اين موضع خود عذرخواهي كند». وي ادامه داد: «بازرسان آژانس موقع شروع غني سازي 20 درصد در محل حضور داشته اند و فيلم آن موجود است. كليه نامه نگاري ها و اطلاعات لازم در مورد مقدمات غني سازي 20 درصد هم انجام شده و آمانو نمي تواند آنها را انكار كند».
مديركل آژانس در بخش ديگري از گزارش خود سعي كرده است حسابرسي مواد هسته اي اعلام شده ايران را مخدوش جلوه داده و اين داستانسرايي خود را به مسئله مطالعات ادعايي مرتبط كند. مقام مسئول ياد شده در اين مورد به به كيهان گفت، «اين هم يك دروغ ديگر است چون حتي يك ميلي گرم مواد هسته اي در ايران بدون اطلاع آژانس جابجا نمي شود».
يكي ديگر از موارد مطرح در گزارش آژانس كه رسانه هاي غربي جنجال فراواني روي آن كرده اند اين است كه ايران بخش اعظم ذخيره اورانيوم خود را به محلي منتقل كرده كه در آن غني سازي 20 درصد صورت مي گيرد. رسانه هاي غربي سعي كرده اند از اين موضوع نتيجه بگيرند كه ايران قصد غني سازي بيشتر از مقدار لازم براي توليد سوخت رآكتور تهران را دارد.
يك كارشناس مرتبط با موضوع در اين باره به كيهان گفت: «اين اطلاعات مخدوش است ولي حتي اگر اينطور باشد كاري كه ايران انجام داده دقيقاً مطابق حرف هاي خود غربي هاست چرا كه آنها بودند كه اول بار در پيشنهاد 21 شهريور خود اصرار كردند براي توليد 116 كيلو سوخت 20 درصد، 1200 كيلو اورانيوم 5/3 درصد لازم است».
تحليلگران در تهران عقيده دارند آمانو با اين گزارش تمام اعتبار حرفه اي آژانس را از بين برده است. به عقيده اين تحليلگران آمانو براي جبران لطف آمريكايي ها در حق خود به خوش خدمتي هايي روي آورده كه آژانس را تبديل به شعبه اروپايي سازمان سيا خواهد كرد. كيهان به زودي تحليل جامعي از اين گزارش و پس پرده آن منتشر خواهد كرد.

 



توصيه مشاور موسوي به فتنه گران سبز: اگر اسلام و امام را قبول نداريد لااقل سكوت كنيد

سرويس سياسي-
در هنگامه اي كه جريان موسوم به سبز با سرعتي انكارناپذير سراشيبي سقوط خود را طي كرده و امروز شايد آنچنان اثري از آن باقي نمانده است، ابوالفضل فاتح عضو ارشد ستاد موسوي با ادبياتي به ظاهر آرام به نقد عملكرد اين جريان پرداخته و در صدد است تا شايد بتواند از اين خاكستر سوخته، ققنوس افسانه اي را برآورد.
وي با نگاهي كاملا تاكتيكي و منفعت طلبانه به مقوله دين تاكيد مي كند: نيك مي دانيم كه هيچ جريان معارض با دين در تاريخ ايران، منجر به دست آورد قابل ذكري نشده و چه بسا كه آسيب هاي جدي نيز بر جاي گذاشته است.
فاتح كه از همراهي جريان هاي سكولار و ضدانقلاب با جريان فتنه نتيجه مثبتي نديده در ادامه توصيه مي كند: اگر كساني پرچم ضديت و عبور از وحدانيت و مذهب برپا دارند نه تنها خدمتي به جريان اصلاحي نكرده اند بلكه با اين ارتقاء ناصواب و عبور ايدئولوژيك، ضربتي كاري بر پيكره جريان وارد نموده اند.
او در يادداشت خود كه در سايت كلمه منتشر شده البته طمع اين همداستاني با ضدانقلاب هاي خارج نشين را نتوانسته مخفي نگه دارد و اضافه مي كند: امروز جريان خارج كشور در معرض تهمت و تهديد است. انتظار مي رود عزيزاني كه در خارج از كشور عزم همراهي جريان اصلاحي را دارند، مراقبت نمايند در منش و روش به چماقي عليه جنبش بدل نشوند.
فاتح همچنين با بيان اين كه عبور از امام، تحريف سبز اصيل است، دشمنان تابلودار امام را كه در اين جريان فعالند به سكوت توصيه كرده و مي نويسد: اگر كساني هستند كه امام را رهبر خود نمي دانند، شايسته نيست اين مولفه اصلي جنبش اصيل سبز را ناديده گرفته و با آن به بي مهري و تعارض برخيزند.
وي افزود: سبز در داخل و خارج در عين تكثر، موقعي موفق است كه از امام عبور نكند.
فاتح در حالي كه 22 خرداد را تداوم داستان دوم خرداد معرفي مي كرد به سران جريان فتنه توصيه كرد: انتظار جدي از اين بزرگان است كه هماهنگي بيشتري في مابين آنان به وقوع پيوسته و همراه با مشورت شخصيت هايي چون هاشمي و مراجع نقش محوري تري در مديريت جنبش پذيرا باشند.
اين عضو ستاد موسوي همچنين با اشاره به تفرق قابل توجه در بدنه اين جريان، هشدار داد: اين كه از هر سو پرچمي بلند شود و مردم به هر سوي و شعاري فراخوانده شوند و يا چارچوب هاي اصلي، محو و كم رنگ شود و مسئوليت هزينه هايي كه به مردم و رهبران اصلي جنبش تحميل مي شود، مشخص نباشد، نتيجه روشني نداشته و ره به ناكجاآباد خواهد برد.

 



شبكه تلويزيوني الجزيره عربي: تنش بين چين و آمريكا به نفع ايران است

شبكه تلويزيوني الجزيره عربي در گزارشي با لحني كه القا كننده نگراني از بابت ايران هسته اي است، تنش بين آمريكا و چين را به نفع ايران دانست.
مريم اوباييش گزارشگر شبكه الجزيره اعلام كرد: جوزف بايدن معاون رئيس جمهور آمريكا بر عزم واشنگتن براي متقاعد كردن كشورهاي ديگر به منظور برقراري مجازات هايي بر ضد ايران به علت آنچه كه وي آن را پايبند نبودن تهران به تعهداتش دانست، تأكيد كرد.
در ادامه اين گزارش تأكيد شد: از هم اكنون برخي ها درباره امكان دستيابي به اتفاق نظر بر سر مجموعه جديدي از تحريم ها هشدار داده اند.
گزارشگر الجزيره اضافه كرد: روسيه شايد اين بار از آمريكا حمايت كند اما اگر تنش به وجود آمده در روابط بين آمريكا و چين ادامه يابد، در آن صورت ايران همه برگ هاي خود را از دست نخواهد داد.
نشريه صهيونيستي يديعوت آحارانوت هم در همين رابطه نوشت: چين از تحريم هاي ايران زيان بسياري مي بيند.
به نوشته شماره روز گذشته اين نشريه چاپ فلسطين اشغالي، سفر كلينتون به عربستان سعودي با اين هدف صورت گرفت كه رياض را تحت فشار بگذارد و از نفوذ خود بر چين استفاده كند تا اين كشور را به حمايت از اين تحريم ها وادارد.
براساس اين گزارش چين در سال هاي اخير روابط اقتصادي نفتي خود را با عربستان سعودي گسترش داده است؛ شركت هاي چيني نيز امكان يافته اند در خاك عربستان فعاليت كنند و ميلياردها دلار سود سالانه را جابه جا كنند.
اين نشريه صهيونيستي اضافه كرد: اينكه آيا فشار عربستان يا مزاياي نفتي خواهد توانست پكن را به همراه شدن با مسير تحريم ها وا دارد بايد به آينده موكول شود زيرا اين كشور در سال هاي اخير روابط تجاري خود را با ايران افزايش داده است و منافع اقتصادي آن اكنون كاملاً به منافع جمهوري اسلامي گره خورده است.
در اين گزارش آمده است: ايران اخيراً 448 هزار بشكه نفت در روز به چين صادر مي كند كه 15 درصد از كل واردات نفت آن كشور را در بر مي گيرد. حجم تجاري بين دو كشور هم به گزارش اتاق بازرگاني ايران، دست كم به 36 ميليارد و 500 ميليون دلار رسيده است.

 



به نام همسر، به كام... (خبر ويژه)

همسر يكي از عوامل بازداشت شده فتنه، ذهنيت هاي القايي برخي عناصر پشت پرده حزب مشاركت را به نام شوهر خود منتشر مي كند.
سايت هاي نوروز و امروز (دو سايت مشاركتي و مجاهديني) در اقدامي قابل تأمل و به جاي اينكه رأساً با فخر السادات محتشمي پور مصاحبه كنند، گفت وگوي نامبرده با سايت «نداي سبز آزادي» را منتشر كردند. اين سايت از خارج كشور- و احتمالا توسط حنيف مزروعي سردبير فراري سايت نوروز-مديريت مي شود.
همسر تاج زاده در گفت وگوي مذكور به روال تحركات چند هفته اخير خود، مطالبي را از قول تاج زاده منتشر كرد. محتشمي پور كه مانند اغلب افراطيون مشاركت، از روشنگري هاي مستند كيهان عصباني است، براي چندمين بار و البته به نام شوهر خود به كيهان حمله كرد و گفت: اقدام غيراخلاقي روزنامه كيهان در توهين و تخريب آقايان خاتمي، موسوي و كروبي آن هم درباره تظاهراتي كه همه آن را سمبل وحدت ملي مي خواندند، بار ديگر نشان داد كه خط تنش آفريني را نه اصلاح طلبان بلكه يك باند كوچك خشونت طلب در قلب اقتدارگراها دنبال مي كند.
پيش از اين با وجود زنداني بودن دبيركل و اغلب اعضاي شوراي مركزي حزب مشاركت، چند بيانيه به نام حزب صادر شده كه ثابت مي كند حزب مذكور نه از سوي دبيركل و مركزيت آن بلكه از كانون هاي ديگر اداره مي شود و بيانيه اخير اين حزب از لندن ارسال شده بود.
خانم محتشمي پور توضيح نداده كه اولا چرا حرف هاي خود را از زبان همسرش بيان مي كند و ثانياً ملت ايران چه وحدتي با سران فتنه كه قدم به قدم، دستور العمل هاي سازمان هاي جاسوسي غرب را براي براندازي اجرا كردند، مي تواند داشته باشد؟ ملت ايران همان 50 ميليوني بودند كه در تهران و شهرستان ها بر تصاوير سران فتنه مهر باطل شد زدند و آنها را ملامت كردند.
گفتني است يك خبر موثق حكايت از آن دارد كه همسران برخي از فتنه گران زنداني كه در پي بازداشت همسرشان مورد توجه سايت هاي ضدانقلاب قرار گرفته اند، در گفت وگوهاي خصوصي و به طور تلويحي فاش كرده اند كه تمايل چنداني به آزادي همسران خود ندارند و معتقدند بعد از آزادي همسرانشان مورد توجه سايت هاي خبري نبوده و مانند گذشته در انزوا قرار خواهند گرفت.

 



ربع پهلوي: با اطرافيان موسوي ارتباط مستقيم دارم (خبر ويژه)

رضا ربع پهلوي در گفت وگو با يك نشريه فرانسوي از ارتباط مستقيم خود با اطرافيان ميرحسين موسوي خبر داد.
فرزند شاه معدوم در گفت وگو با نشريه «پاري مچ» در پاسخ به اين سوال كه آيا با موسوي ارتباط مستقيم دارد يا نه، گفت: با خودش ارتباط مستقيم ندارم اما با اطرافيانش ارتباط مستقيم دارم.
وي در اين گفت وگو، تحريم ها عليه ايران را بي نتيجه خواند و در حاليكه ظاهراً نمي خواست از پول هاي غارت شده توسط پدر و پدربزرگش سخن بگويد، خواستار كمك هاي مالي غرب به جريان فتنه سبز آمريكايي شد و پيشنهاد داد براي اين منظور يك صندوق مالي ايجاد شود.
ربع پهلوي در ادامه از ارتباط مستقيم خود با اغتشاشگران از طريق فيس بوك و توئيتر خبر داد و خود را رهبر مخالفان ناميد و اظهار آمادگي كرد به مردم ايران خدمت كند!
وي ضمن تاكيد بر لزوم جدايي دين از حكومت، خواستار ايجاد نظامي لائيك در ايران شدو مدل دلخواه خود را سلطنت عنوان كرد. ربع پهلوي با حمايت از طرح آشتي ملي در اظهاراتي مضحك به بسيجيان و پاسداران مژده داد نگران نباشند چون در نظام سلطنتي آينده، جايگاه آنها حفظ خواهد شد!
همچنين ربع پهلوي در اين مصاحبه موسوي را به خاطر مخالفت با مباني انقلاب اسلامي و آموزه هاي امام(ره) فردي فوق العاده شجاع خواند.

 



برزيل: آمريكا دروغ مي گويد (خبر ويژه)

رئيس جمهور برزيل ادعاهاي واشنگتن درباره برنامه هسته اي ايران را دروغ خواند.
لولا داسيلوا ضمن دفاع از ادامه مذاكرات با ايران درباره پرونده هسته اي اين كشور گفت آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران دروغ مي گويد. رئيس جمهور برزيل افزود تناقض گويي ها درباره فعاليت هاي هسته اي ايران به خوبي روشن نشده است داسيلوا افزود آمريكا همچنين درباره وجود سلاح هاي كشتار جمعي در عراق دروغ گفت تا توجيهي براي حمله به اين كشور داشته باشد ولي در پاسخ به سؤالي درباره اين كه چرا وي از ايران در برابر آمريكا و كشورهاي غربي حمايت مي كند گفت زيرا آنها فعاليت هاي هسته اي ايران را به خوبي روشن نكردند.

 



يك كلمه ديگر از دوقلوهاي فتنه گر! (خبر ويژه)

دو تن از سران فتنه آمريكايي پس از گذشت يك هفته از حماسه بي سابقه ملت ايران در 22 بهمن كه مشت محكمي بر دهان فتنه گران بود ظاهراً اندكي به خود آمده و با هم ديداري كرده اند كه البته هيچ عكس و تصويري هم از آن منتشر نشده است.
در اين ديدار كه سحام نيوز مدعي انجام آن شد موسوي و كروبي كه تا قبل از راهپيمايي 22بهمن مردم را دعوت به آشوب مي كردند از حضور با صلابت و آرام مردم در راهپيمايي مذكور تشكر كرده و مدعي شدند كه جرياني قصد دارد حضور اقشار مختلف جامعه را براي اهداف و اغراض سياسي خود مصادره كند!
دوقلوهاي فتنه گر كه گويا به شدت از بي اعتنايي 70 ميليون ايراني به حرفهايشان عصباني هستند در ادامه ديدار خود و در اظهاراتي متناقض با حرفهاي قبلي خود ادعا كردند كه راهپيمايي 22بهمن در تهران و اغلب شهرها آرام نبوده است! موسوي و كروبي سپس مثل بيانيه هاي پيشين خود كه رونويسي از نسخه هاي ديكته شده بيروني بود مدعي شدند شرايط راهپيمايي 22بهمن كاملاً نظامي بود و جو رعب و وحشت بر آن حاكم بود!
اين ادعاي مضحك و خيالي را قبل از موسوي و كروبي، مديران آمريكايي، اسرائيلي و انگليسي فتنه همان فرداي حماسه 22 بهمن كه شاهد شكست پروژه آشوب و فتنه بودند مطرح كرده و گفتند خيابان هاي تهران پر از تانك (!) بود.
خاطرنشان مي شود دوقلوهاي فتنه گر در حالي به تكرار ادعاهاي واهي درباره حماسه بي سابقه ملت ايران در 22 بهمن پرداخته اند كه موسوي از ترس خشم مردم قصد شركت در راهپيمايي مذكور را نداشت و پس از حضور مختصر نيز مجبور شد با پوشش پا به فرار بگذارد، كروبي هم كه با جمعي از اوباش قصد اخلال گري در راهپيمايي را داشت همان ابتداي كار وقتي سيل خروشان مردم را ديد فرار را بر قرار ترجيح داد.
گفتني است سازمان نامشروع مجاهدين انقلاب نيز اخيراً با انتشار بيانيه اي مثل موسوي و كروبي به رونويسي از بيانيه ها و اظهارات سران كاخ سفيد و رژيم صهيونيستي درباره راهپيمايي 22بهمن پرداخت و از اينكه پروژه آمريكايي آشوب در 22 بهمن ناكام ماند به شدت خشمگين شده است.

 



انگليس: ارتباط با موساد از نان شب واجب تر است! (خبر ويژه)

ترورهاي موساد غيراخلاقي اما رابطه با اين سازمان تروريستي براي لندن حياتي است! روزنامه انگليسي تايمز در گزارشي به برخي از ابعاد ترور اخير موساد در دوبي پرداخته است. حدود يك ماه پيش 11 مأمور موساد با گذرنامه هاي غير اسرائيلي كه شش تاي آنها انگليسي بود، به دوبي رفته و المبحوح- از فرماندهان حماس- را در هتلي به قتل رساندند.
تايمز در گزارش خود موساد را به دليل استفاده از گذرنامه هاي انگليسي- و نه ترور- مورد سرزنش قرار داده و اين كار را غير اخلاقي توصيف كرده است اما در عين حال تصريح مي كند نمي توان از دوستي با موساد چشم پوشيد. در عين حالي كه انگليس سعي دارد چهره اي اخلاقي از خود به نمايش بگذارد اما ناگزير است با كثيف ترين ها (موساد) ارتباط داشته باشد چون براي امنيتش ضروري است.
تايمز در ادامه مي نويسد: آخرين باري كه عوامل موساد با گذرنامه هاي انگليسي دستگير شدند در سال 1987 بود. تل آويو قول داد ديگر چنين كار فريبكارانه اي نكند اما هيچ كس به قول آن اعتماد نداشت. تاچر در دهه 80 پايگاه رسمي موساد در لندن را تعطيل كرد. اين پايگاه مأموريت داشت فلسطيني هاي تبعيدي را در انگليس ترور كند. اما عوامل موساد دوباره به انگليس بازگشتند.
به نوشته تايمز، موساد براي انگليس سرمايه ارزشمندي است و به دليل فعاليت هايش در دنياي اسلام براي غرب اهميت فوق العاده اي دارد.
لندن در حالي اينچنين با موساد و رژيم اسرائيل همراهي مي كند كه خود را يكي از رهبران مبارزه با تروريسم در دنيا مي داند و به همين بهانه دو كشور اسلامي- عراق و افغانستان- را نيز به همراه آمريكا اشغال كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14