(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول اسفند 1388- شماره 19586
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله سيداحمد خاتمي : حماسه 22 بهمن امسال فتح الفتوح بود
هاآرتص: مهار ايران در توان موساد نيست
آيت الله نوري همداني: رسانه ها بايد مشكلات مردم را براي دولت تبيين كنند
رامين مهمانپرست خبر داد استقبال ايران از تلاش تركيه براي تفهيم واقعيت هاي هسته اي ايران به غرب
سردار سليماني در مراسم دومين سالگرد شهادت حاج رضوان:عماد براي مقاومت همچون مالك اشتر بود
رئيس كميته خارجه شوراي فدراسيون روسيه: تحريم ها عليه ايران بي نتيجه است
آن دو دختر!
پاسخ هاي قاطع جواد لاريجاني به كريستين امانپور: شيرين عبادي به زبان كاخ سفيد صحبت مي كند



آيت الله سيداحمد خاتمي : حماسه 22 بهمن امسال فتح الفتوح بود

امام جمعه موقت تهران با بيان اين كه « احمقانه ترين روش، تهديد اين ملت است» گفت: با زبان زور با اين ملت سخن گفتن بسيار احمقانه است و اين ملت همه تهديدها را به فرصت تبديل مي كند .
آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران خطاب به كشورهاي جهان تاكيد كرد: چه بخواهيد چه نخواهيد بايد ايران را باور كنيد كه به عنوان يك قدرت بزرگ در صحنه سياسي حاضر شده است .
وي با اشاره به راهپيمايي روز 22 بهمن ، خطاب به مردم اظهار كرد: حضور باشكوه شما مردم در راهپيمايي 22 بهمن همچنان در صدر اخبار جهان است و حماسه امسال شما فتح الفتوح بود. هشت ماه فتنه گري كردند تا نتيجه اش را روز 22 بهمن بگيرند و خود را براي يك درگيري گسترده خياباني آماده كرده بودند و اين ضد انقلاب هاي بدبخت بازي خورده هم پيوسته در شبكه هاي خود اين مساله را تبليغ مي كردند كه فتنه گران با رنگ كذايي به صحنه مي آيند .
وي افزود: 14 شبكه بين المللي تلويزيوني براي اولين بار در تاريخ 31 ساله انقلاب مستقر شدند كه مستقيم درگيري ها را روي آنتن ببرند. آن ها نيامده بودند حماسه مردم را منعكس كنند،ولي اين امت آن چنان جوشيدند و خروشيدند كه به تعبير مقام معظم رهبري مشت محكمي به دهان شان زدند .
آيت الله خاتمي با اشاره به سفر يكي از شخصيت هاي فرهنگي سياسي كشورمان به يكي از كشورهاي بزرگ 2 ساعت بعد از راهپيمايي عظيم 22 بهمن خاطرنشان كرد: اين شخصيت فرهنگي سياسي كشورما مي گويد، در آن سفري كه داشتم با معاون سياسي رئيس جمهور آن كشور ديدار كردم ولي هنوز حماسه 22 بهمن را نديده بودم ولي آن فرد ديده بود و به من مي گفت كه به اين ملت افتخار كنيد اين ملتي كه 31 سال پس از انقلاب اين چنين به صحنه آمدند در دنيا بي سابقه است. بعد هم آن شخص مي گفت ما امروز منتظر خيلي خبرها در تهران بوديم ولي امروز حتي كينه توزترين مخالف شما، حتي آمريكا هم در برابر اين همه عظمت ملت بايد سر تعظيم فرود بياورند.
وي در ادامه سخنان خود پنج پيام عمده را براي راهپيمايي روز 22 بهمن برشمرد و گفت: پيام اول مردم اين بود كه با اين راهپيمايي گفتند كه وفادار به اين نظام اسلامي هستند و با هيچ ترفند، حيله و شيطنتي از اين نظام جدا نمي شوند. غربي ها و همسوهاي آن ها بدانند كه نگاه مردم ما به اين نظام يك نگاه سياسي نيست بلكه يك نگاه ديني است و مردم اين نظام را تريبون نظام مقدس اسلامي مي دانند و تا آخرين قطره خون خود حامي اين نظام هستند.
وي با بيان اين كه « پيام دوم راهپيمايي چند ده ميليوني مردم، وفاداري و بيعت با ولايت فقيه بود» افزود: مردم ما ولايت فقيه را يك سرمايه با ارزش براي عزت و آزادي خودشان مي دانند و با رهبر خودشان يعني آيت الله العظمي خامنه اي بيعت كردند. مردم ما ولي فقيه خود را تنها يك رهبري سياسي نمي دانند بلكه يك رهبر ديني هم مي دانند. مردم ما اين ولي فقيه را نائب عام امام زمان(عج) مي دانند .
خطيب نماز جمعه تهران بيعت با امام راحل و آرمان شهيدان را سومين پيام راهپيمايي مردم در روز 22 بهمن عنوان كرد و گفت: علي رغم اين كه برخي شيطنت مي كنند و مي خواهند بگويند خط امام در ايران وجود ندارد، خط امام به صورت شفاف به رهبري مقام معظم رهبري در جريان است. مردم ما به امام و شهيدان گفتند يادگاري كه شما به دست ما داديد با جان و دل پاسداري مي كنيم .
وي پيام به دنياي استكبار را چهارمين پيام مردم در راهپيمايي روز 22 بهمن عنوان و تاكيد كرد: دنياي استكبار بداند پيام اين ملت اين است كه شما با يك حكومت معمولي طرف نيستيد، بلكه با حكومتي طرف هستيد كه برخاسته از متن مردم است. قدرت واقعي ملت ها را انبار تسليحات تشكيل نمي دهد بلكه مردم هستند كه قدرت حكومت ها را مي سازند؛ بنابراين اگر مردم با حكومت باشند آن حكومت، حكومتي مقتدر است و به فضل خدا امروز ايران اسلامي ما قدرت اول منطقه و از كشورهاي بسيار تاثيرگذار در سطح بين المللي است .
وي با اشاره به دستاوردهاي دانشمندان ايراني در بخش هاي مختلف، خطاب به كشورهاي استكباري گفت: ما 31 سال در حال تحريم بوديم ولي فناوران هسته يي جوان ما آن چنان درخشيدند كه شما را مات و مبهوت كردند و در عرصه هاي پزشكي هم به قله هاي بالا رسيدند. بيش از سي سال است كه گوش اين مردم تهديدات شما را شنيده و به خوبي دريافته است كه نتوانستيد غلطي كنيد، نمي توانيد و نخواهيد توانست. پس به جاي آن كه تمام همت خود را به كار ببريد كه تقابل با ايران داشته باشيد، اگر عقلي در كشورهاي استكباري باشد بايد به تعامل با اين ملت روي بياوريد .
به گزارش ايسنا خاتمي پنجمين پيام مردم در راهپيمايي 22 بهمن را پيام به فتنه گران عنوان كرد و افزود: مغرضان، معاندان داخلي كه به تعبير مقام معظم رهبري از زبان دشمن سخن مي گويند، ببينيد به وضوح كه ملت شما را از خودش نمي داند و به همين دليل هم جرات نكرديد در جمع مردم حاضر شويد. هشت ماه است مدام مي گوييد مردم و حقوق مردم؛ زبان حال و قال اين مردم اين است كه ما از هشت ماه شيطنت شما خسته شده ايم و نمي خواهيم از ما دفاع كنيد پس مرا به خير تو اميد نيست شر مرسان .
وي در بخش ديگري از خطبه هاي خود با اشاره به اين كه « يكي از اصول اخلاقي اسلام، انس با خداست» اظهار كرد: در قرآن و روايات بارها تاكيد شده است كه به ياد خدا باشيد. برخي مواقع و برهه ها بسيار حساس است و اگر انسان به ياد خدا نباشد سقوط مي كند كه اين برهه ها 10 عنوان را شامل مي شود؛ اول زمان تصميم گيري، دوم در قضاوت ها، سوم در تقسيم امكانات، چهارم در شادي و غم ، پنجم زماني كه در معرض معصيت قرار مي گيريم، ششم در جنگ ، هفتم هنگام غضب و خشم، هشتم زمان ورود به محل كسب و كار، نهم در خلوت و دهم در زماني كه قدرتي به دست مي آوريم .
وي در تشريح و توضيح برخي از اين موارد به اهميت ياد خدا در زمان هاي تصميم گيري اشاره كرد و گفت: انسان در زمان تصميم گيري بايد به اين فكر كند كه آيا در تصميمش رضايت خدا رادر نظر گرفته است يا خير؛ به خصوص زماني كه يك تصميم، سرنوشت جمع يا حتي سرنوشت كشوري را رقم مي زند انسان بايد مراقب باشد كه هواي نفس در تصميمات او وارد نشود .
امام جمعه موقت تهران درباره برهه دوم يعني در زمان قضاوت ها اظهار كرد: هر نفي و اثبات ما نوعي قضاوت است و نبايد افراط و تفريطي در قضاوت داشته باشيم. در روايات آمده است كه در قضاوت، انسان ها سه دسته اند؛ اول كساني كه فقط خوبي ها را مي بينند و بدي ها را نمي بينند و نمي گويند. اين يك رذيله است و همان چيزي است كه به آن تملق مي گوييم. اين رذيله بيشتر در افراط قدرت و افراط كساني كه قدرتي را در دست دارند شكل مي گيرد؛ بنابراين روايات در اين زمينه وجود دارد كه مسوولان نظام بايد به آن توجه كنند. فرموده اند متملق ها را تحويل نگيريد و در عوض بكوشيد آدم هاي رك ، صريح و كساني راكه واقعيت را مي گويند تحويل بگيريد. بايد توجه داشت كه هر مسئولي ببيند اطرافيانش يك مشت افراد متملق هستند بايد منتظر سقوط باشد .
وي ادامه داد: گروه دوم كساني هستندكه فقط عيب ها را مي بينند عينك بدبيني زده اند و همه را سياه مي بينند. به همان اندازه كه متملق ها محكوم هستند، اين دسته هم محكومند، در روايات آمده است كه اين ها مگس صفت هستند. اين روحيه يك بيماري است و هر كس اين روحيه را دارد بايد به پزشك روان مراجعه كند كه بهترين پزشكان روان، ائمه اطهار هستند. همچنين فرموده اند كه اين بيماري مسري است و در نتيجه نبايد با آدم هاي عيب جو نشست و برخاست داشته باشيم و بايد اين طور آدم ها را طرد كنيم .
وي با تاكيد بر اهميت انصاف در قضاوت ها اظهار كرد: گروه سوم افرادي هستند كه منصف هستند، خوبي ها را مي بينند و تشويق مي كنند و بدي ها را هم مي بينند و نقد مي كنند. انصاف عنصري مثل كيمياست. اين صفت موجب وحدت مي شود و خدا بهشت ويژه براي منصف ها در نظر گرفته است. لغزش گاه انصاف، خودپرستي است و ياد خداست كه انسان را در اين عرصه ها موفق و از افراط و تفريط ها دور مي كند .

 



هاآرتص: مهار ايران در توان موساد نيست

يك روزنامه صهيونيستي در گزارشي اذعان كرد كه مهار ايران در توان سرويس جاسوسي اين رژيم (موساد) نيست.
روزنامه هاآرتص در مقاله اي با اين عنوان كه «مهار خطر ايران در توان موساد نيست» ابتدا به تصوير بزرگي از «مئيرداگان» رئيس كنوني سازمان اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در رسانه هاي اين رژيم ترسيم شده است پرداخت كه رسانه هاي غربي عمليات تروريستي اخير دوبي كه بر اثر آن يكي از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) به شهادت رسيد به اين سازمان نسبت داده اند.
هاآرتص در ادامه با اشاره به توانايي هاي گسترده ايران و موقعيت برتر اين كشور در منطقه خاورميانه نوشت: با همه احترامي كه براي موساد قائل هستيم اما بايد اذعان كرد ايران بيش از آن بزرگ است كه اين سازمان بتواند به تنهايي در برابرش اقدامي بكند.
در ادامه اين گزارش آمده است: مقابله با ايران نبايد صرفا به سازمان هاي اطلاعاتي محدود شود. اين اقدام بايد ديپلماسي و ديگر ابزارها را نيز در بر داشته باشد.
هاآرتص در بخش ديگري از گزارش خود با توصيه به سران تل آويو آورده است: اسرائيل براي مهار خطر ايران بايد اين باور را از سر بيرون كند كه برخي سخنان جادويي «مئيرداگان» رئيس موساد و «ايدونهوشتان» فرمانده نيروي هوايي ارتش اسرائيل درباره ايران كارساز خواهد بود حتي اگر جادويي هم وجود داشته باشد كافي نخواهد بود.
در پايان اين گزارش اذعان شده است كه ايران اكنون فقط در محدوده جغرافيايي خود نيست بلكه در اينجا نيز حضور دارد بنابراين ما بايد همه توان خود را براي مهار اين كشور مجددا سازماندهي كنيم.

 



آيت الله نوري همداني: رسانه ها بايد مشكلات مردم را براي دولت تبيين كنند

آيت الله حسين نوري همداني گفت: مردم انتظاراتي از دولت منتخب دارند كه بايد با تبيين اين واقعيت ها دولتمردان از مشكلات و معضلات موجود آگاه شوند.
به گزارش ايرنا، آيت الله نوري همداني روز پنج شنبه در ديدار «علي اكبر جوانفكر» مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي با وي تصريح كرد: لازم است در كنار اطلاع رساني درخصوص فعاليت ها و عملكرد دولت انتظارات و نظرات ملت نيز مورد توجه باشد.
اين مرجع تقليد افزود: رسانه ها بايد از انعكاس اخباري كه با واقعيت منطبق نيست جلوگيري كنند و باعث شوند مردم هميشه در صحنه باشند. مدير حوزه علميه قم نيز در ديدار با مديرعامل ايرنا پيشنهاد داد كميته مشتركي به منظور فراهم كردن زمينه همكاري بيشتر حوزه علميه قم و خبرگزاري جمهوري اسلامي تشكيل شود تا با ارتباط نظام مند و روزمره توليدات پژوهشي و علمي مراكز حوزوي به سراسر جهان منعكس شود.
آيت الله مقتدايي افزود: امام خميني نسبت به قدرت هاي زورگو و استعماري بي اعتنا بودند و ما چنين پشتوانه اي داريم بنابراين بايد در زمينه اخبار خارجي با كمال احترام، اخلاق انساني ولي تهاجمي و طلبكارانه با آنها مواجه شويم.
وي گفت: در حوزه علميه قم ظرفيت هاي علمي بالايي وجود دارد و توليدات فراواني در عرصه هاي پژوهش، تاليف و برگزاري كرسي هاي نظريه پردازي انجام مي شود كه انعكاس آنها خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
امام جمعه موقت قم نيز در ديدار با علي اكبر جوانفكر گفت: خبرگزاري ها با خنثي كردن نقشه دشمنان در ايجاد فضاي آرامش بخش در جامعه بكوشند.
آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري افزود: در دنياي پرغوغاي امروز در صورتي كه مجموعه هاي خبري كار اطلاع رساني را به صورت سالمي انجام ندهند دچار مشكل خواهند شد.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: خبرگزاريها در برخورد با رسانه هاي خارجي بايد مقتدرانه در برابر آن ها موضع گيري كنند تا مردم در جامعه احساس آرامش و امنيت كنند.
حسيني بوشهري گفت: برخورد با دشمن در فضاي رسانه اي نبايد منفعلانه باشد و در اين ميان رسانه هاي ما بايد فعالانه فضاي خبري دنيا را تسخير كنند.

 



رامين مهمانپرست خبر داد استقبال ايران از تلاش تركيه براي تفهيم واقعيت هاي هسته اي ايران به غرب

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه ايران از تلاش تركيه براي تفهيم واقعيت برنامه هسته اي تهران به غرب استقبال مي كند.
«رامين مهمانپرست» در گفت وگو با ايسنا در مورد سفر اخير داوود اغلو، وزير خارجه تركيه به كشورمان و مسايلي كه در مورد محوريت مسئله هسته اي ايران در اين مذاكرات مطرح شده بود گفت: «اين كه رسانه ها راجع به سفرهاي مقامات ديپلماتيك كشورمان و يا سفرهاي ما به كشورهاي ديگر چه ارزيابي هايي دارند يك بحث است و ارتباط بين مقامات ما و مقامات كشور تركيه به دليل رابطه خوب و نزديك دو كشور و جايگاهي كه مي توانند در رشد همكاري ها در منطقه داشته باشند بحث ديگري است.»
وي اضافه كرد: «اعلام كرديم كه سفر داوود اغلو به ايران در راستاي ادامه رايزني ها، مذاكرات، همفكري ها و مشاركت دو كشور در پيشبرد توافقات دوجانبه، رسيدگي به موضوعات مهم منطقه و بحث و تبادل نظر در مورد مسايل بين المللي است، اين كار انجام شد و به طور مرتب نيز انجام مي شود. اگر بحث هسته اي هم در اين مذاكرات مطرح مي شود به معني اين است كه بعضي از كشورهاي دوست ما، آمادگي شان را اعلام كرده اند تا به تبيين شفافيت فعاليت هاي صلح آميز كشورمان و روشن كردن واقعيت ها براي كشورهاي غربي كمك كنند. اگر آنها اين آمادگي را داشته باشند از آن استقبال مي كنيم زيرا طرف مقابل يا واقعيت هاي فعاليت هاي ما را درك نمي كند و يا تلاش مي كند واقعيت ها را نبيند كه در هر صورت اگر كشورهايي مانند تركيه اين امكان را داشته باشند كه در تفهيم اين واقعيت ها به كشورهاي غربي و آمريكايي ها كمك كنند مي تواند پديده مناسبي باشد و چيزي نيست كه ما از آن استقبال نكنيم.»
در همين رابطه، «احمد داوود اغلو» وزير خارجه تركيه در ديدار ويليام برنز، معاون وزير خارجه آمريكا با اشاره به سفر اخير خود به تهران گفت: هدف آنكارا اين است كه با كمك طرفين در درك يكديگر و نيز پيشنهاد نكاتي كه دو طرف مي توانند در زمينه آن به اتفاق نظر جمعي برسند به حفظ صلح و ثبات در منطقه كمك كند.

 



سردار سليماني در مراسم دومين سالگرد شهادت حاج رضوان: عماد براي مقاومت همچون مالك اشتر بود

سرويس سياسي-
مراسم دومين سالگرد شهادت عماد مغنيه معروف به حاج رضوان از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان كه توسط سرويس هاي جاسوسي غرب و رژيم صهيونيستي در دمشق به شهادت رسيد، عصر پنجشنبه با حضور گسترده مردم در تهران و قم برگزار شد.
سرتيپ پاسدار «قاسم سليماني» از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسمي كه به همين منظور در مسجد امام صادق(ع) واقع در ميدان فلسطين برگزار شد گفت: عماد مغنيه از اسوه هاي به تمام معني مجاهدين زمان ما است و او شخصيتي نيست كه تاريخ لبنان به سادگي شخص ديگري مانند او را متولد كند.
وي افزود: انسان هايي مثل شهيد بهشتي، مطهري، خرازي، باكري و مغنيه انسان هايي نيستند كه تاريخ بزودي نمونه آنها را ببيند.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: ارتش صهيونيستي در سال 1967 با ارتش 2006 قابل مقايسه نبوده و قدرت آن دهها برابر ارتش سال 67 بود اما با اين حال مقاومت با ذكاوت مغنيه اين ارتش را شكست داد كه اين عظمت كار مغنيه را نشان مي دهد.
سليماني رژيم صهيونيستي را ناوگان خشكي آمريكا خواند و گفت: بنيان رژيم صهيونيستي پس از جنگ 33روزه به هم ريخت و هيچ حادثه ديگري از سال 1982تاكنون هيبت رژيم صهيونيستي را اين چنين فرو نريخته بود.
وي با بيان اينكه عماد در جنگ 33روزه آتش عظيمي در كاخ رژيم صهيونيستي انداخت اظهار داشت: ارتش رژيم صهيونيستي 20سال در پي عماد بود تا به تعبير خودشان اين مرد سايه را به دام اندازند.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در تمام طول جنگ هيچ عملياتي را حزب الله انجام نداد مگر اينكه عماد آنجا بود.
سليماني با اشاره به هدف قرار دادن 20هزار نقطه از سوي رژيم صهيونيستي در طول جنگ 33روزه در لبنان گفت: در اين بمباران ها حتي 20نفر هم از نيروهاي مقاومت كشته نشدند كه اين حاصل ذكاوت عماد بود.
وي جمله «همه چيز و همه كس در مقابل ولايت هيچند» را شعار عماد خواند و اظهار داشت: عماد براي مقاومت و براي شيعيان همچون مالك اشتر بود و شهادت حق اين انسان بود.
به سيدحسن غبطه مي خورم
حضرت «آيت الله محمدتقي مصباح يزدي» نيز در مراسم ديگري براي پاسداشت شهيد مغنيه كه در سالن اجتماعات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم برگزار شد طي سخناني به ذكر خاطره اي از سيدحسن نصرالله پرداخت و گفت: وقتي پس از شهادت عماد مغنيه قصد داشتم براي عرض تسليت خدمت سيدحسن نصرالله شرفياب شوم، احساسم اين بود كه وقتي ايشان را مي بينم حالت حزن و اندوه و گرفتگي داشته باشد.
وي افزود: با خود فكر مي كردم كه اين مصيبت عظيم را چگونه و با چه زباني به سيدحسن نصرالله تسليت بگويم اما وقتي خدمت ايشان رسيدم و سيد را با چهره اي بانشاط، خندان و سرحال ديدم دست و پايم را گم كردم زيرا آنچه را كه آماده كرده بودم، براي عرض تسليت براي حالت حزن و اندوه سيدحسن بود.
وي ادامه داد: به هرحال هرطور كه بود تسليتي عرض كردم كه سيدحسن نصرالله با لب خندان فرمود اين يك موهبت الهي براي ما بود و اگر حكمت هايي كه خدا در شهادت ايشان قرار داده را بگويم، كساني خيال مي كنند من در شهادت ايشان دخيل بودم.
اين استاد برجسته حوزه اضافه كرد: من با بيش از 70سال سن و آشنايي با قرآن و معارف اهل بيت(ع) در مقابل ايمان و معرفت سيدحسن نصرالله آب شدم.
وي شهادت عماد مغنيه را مصيبتي سنگين و عظيم دانست و اظهار داشت: ايمان به خدا و معرفت، حكمت هاي الهي را به سيدحسن چشانده بود كه در مقابل چنين مصيبتي طاقت بياورد كه كمتر كسي مي توان يافت كه در مقابل اين مصيبت صبر داشته باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: نكته ديگري كه در شخصيت سيدحسن وجود دارد و بنده به آن غبطه مي خورم ارادتي است كه به مقام معظم رهبري دارد، وي همانند يك سرباز ساده صفر در مقابل مقام معظم رهبري سر تعظيم فرود مي آورد.
وي تاكيد كرد: امثال بنده كه بيش از 60سال از عمرمان را در حوزه گذرانديم به نورانيت، قدرت، شجاعت، عزت، معرفت و ايمان سيدحسن نصرالله غبطه مي خوريم و از خداي متعال مي خواهيم ايشان را براي اسلام و مسلمين پايدار نگه دارد.
در همين رابطه، بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز با صدور بيانيه اي ضمن گراميداشت ياد و خاطره اين شهيد بزرگوار، وي را نمونه اي از پيروان راستين مكتب عاشورا برشمرد.
زندگي نامه شهيد مغنيه
شهيد «عماد مغنيه» معروف به حاج رضوان در ماه جولاي سال 1962ميلادي در شهر صور لبنان ديده به جهان گشود.
خانواده شهيد مغنيه كه متشكل از پدر وي، «آيت الله شيخ جواد مغنيه» از علماي برجسته شيعه لبنان، مادر و «جهاد» و «فواد» دو برادر وي بود كه بعدها به شهادت رسيدند، پس از مدتي از صور به ضاحيه جنوبي بيروت نقل مكان كردند و در اين منطقه بود كه شهيد مغنيه، تحصيلات ابتدايي و دبيرستان خود راگذراند و پس از آن در جواني، وارد دانشگاه آمريكايي بيروت (AUB) شد.
شهيد مغنيه در اوايل دهه هشتاد ميلادي به «نيروي 17» شاخه نظامي جنبش آزاديبخش فلسطين پيوست كه نيرويي ويژه بود كه براي حفاظت از مبارزاني مانند ابوعمار، ابوجهاد و ابود اياد تشكيل شده بود. او از همان زمان، در عمليات انتقال سلاح از جنبش آزاديبخش فلسطين براي مقاومت اسلامي لبنان كه در حزب الله و جنبش امل نمود دارد نقش اساسي داشت اما در پي اشغال لبنان در سال 1982ميلادي از سوي رژيم صهيونيستي، مبارزان جنبش آزاديبخش فلسطين مجبور به ترك لبنان شدند.
محاصره بيروت، سه ماه به طول انجاميد و با خروج مبارزان فلسطيني و سازمان آزاديبخش از لبنان، عماد مغنيه نيز به صفوف رزمندگان افواج مقاومت اسلامي (جنبش امل) پيوست كه از سوي امام موسي صدر و شهيد مصطفي چمران تاسيس شده بود اما شهيد مغنيه در ادامه و همزمان با انتقال سيدحسن نصرالله از امل، به حزب تازه تاسيس حزب الله پيوست.
شهيد مغنيه پس از اجراي موفقيت آميز چند عمليات به عنوان فرمانده گارد حفاظت مقامات بلندپايه حزب الله منصوب شد و پس از آن به عنوان مسئول عمليات ويژه حزب الله انتخاب شد.
رژيم صهيونيستي همچنين مدعي شده است عمليات ربودن دو تن از نظاميان اسرائيلي در تابستان دو سال پيش كه به آغاز جنگ اين رژيم عليه لبنان انجاميد، از سوي عماد مغنيه هدايت شده است.
روزنامه انگليسي «ساندي تلگراف» درباره شهيد مغنيه نوشت: او يك انقلابي مجاهد است كه با امام خميني(ره) بيعت كرده كه در راه انقلاب اسلامي از جان خويشتن نيز بگذرد.
تصاويري كه تاكنون از شهيد «عماد مغنيه» منتشر شده است بسيار اندك است به گونه اي كه پليس فدرال آمريكا (اف.بي.آي) مدعي شد وي دو بار اقدام به جراحي پلاستيك بر روي صورت خود كرده است تا شناسايي نشود.
شهيد عماد مغنيه كه به دوري از رسانه ها شهرت داشت به «مرد سايه» در مقاومت اسلامي شهرت داشت و بسياري او را مغز متفكر حزب الله قلمداد مي كردند.
وي در نهايت بهمن 86 در جريان سفر به سوريه توسط سرويس هاي جاسوسي غرب و رژيم صهيونيستي در شهر دمشق طي يك عمليات تروريستي انفجاري به شهادت رسيد.

 



رئيس كميته خارجه شوراي فدراسيون روسيه: تحريم ها عليه ايران بي نتيجه ا ست

رئيس كميته امور خارجه شوراي فدراسيون روسيه تاكيد كرد تجربه ثابت كرده است تحريم ها عليه ايران همانند تحريم ها عليه كشورهاي ديگر بي نتيجه است.
«ميخائيل مارگلوف» در گفت وگو اختصاصي با شبكه تلويزيوني را شاتودي روسيه عنوان كرد تجربه ثابت كرده است تحريم ها عليه ايران همانند تحريم ها عليه كشورهاي ديگر بي نتيجه است.
مجري برنامه در ادامه پرسيد: آمريكا، اروپا و اسرائيل همگي درباره ايران ترديد دارند و مي گويند كه ايران بمب هسته اي مي سازد، اما روسيه اصلا به ايران شك ندارد. آيا اين موضع روسيه صادقانه و از سر واقعيت است؟
مارگلوف در پاسخ گفت: مهم است كه در خصوص اين مسائل به حقايق تكيه كنيم وما از نزديك و با علاقه خاصي تحولات ايران را در خصوص مسئله هسته اي دنبال مي كنيم به ندرت سياستمدار مسئولي در روسيه پيدا مي شود كه تمايل داشته باشد ايران به كشوري داراي بمب اتمي تبديل شود جهان اسلام، هم اكنون يك كشور هسته اي دارد و آن پاكستان است و به نظر من تا اين حد كافي است و نبايد جلوتر برود از ديد ما ايران يك همسايه است گرچه آنگونه كه ما متوجه شده ايم همسايه اي پيچيده است.
وي افزود: تا زماني كه حكومت ايران براساس مقررات و قوانين آژانس بين المللي انرژي اتمي رفتار مي كند و تا زماني كه آژانس از ايران راضي است ما نيز از اين كشور راضي هستيم، اما اگر چنين نباشد مسئله هسته اي ايران مشكلي جدي براي كل جهان خواهد بود.
اين سياستمدار روسي ادامه داد: ما بايد با همسايگان خود از جمله ايران رابطه خوبي داشته باشيم اما اين مسئله همانند شطرنج است، از اين رو به نظر من ما بايد گفت وگوها با ايران را ادامه دهيم و بايد از ابزارهاي سياسي مختلفي استفاده كنيم تا ايران را متقاعد كنيم كه به دنبال بمب اتمي نباشد در غير اين صورت همه ما دچار مشكل مي شويم همانگونه كه اكنون در افغانستان و عراق به مشكل خورده ايم. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا روسيه حاضر مي شود روابط خود با ايران را فداي بهبود روابط با واشنگتن كند، عنوان كرد: به نظر من اين مسئله ارتباطي با آغازي دوباره در روابط روسيه و آمريكا ندارد.

 



آن دو دختر!

پژمان كريمي
1- مدتي از پايان جنگ 33 روزه مي گذشت. حزب ا... لبنان به پيروزي معجزه آسا و بزرگي دست يافته بود و جهان در بهت اين دستاورد باور نكردني به سر مي برد.
يك شب، شبكه نخست سيما، مستندي را درباره اين جنگ پخش كرد؛ ديدني و عبرت آموز! در صحنه اي از اين مستند، دختركي 9 ساله جلوي دوربين قرار گرفت. در پشت سر اين شيعه لبناني، خانه اي ويران به چشم مي آمد. دخترك آن خانه را سرپناه خود و خانواده اش معرفي كرد. سپس، در حالي كه از ترك خانه و روستا به منطقه اي امن خبر مي داد، با لحني مطمئن گفت: «مي دانم كه ما در اين جنگ پيروزيم! زيرا كه ما بر حق ايم و خدا با ماست».
دقايقي و صحنه هايي از مستند ياد شده سپري مي شد. دوربين بار ديگر خانه ويران آن دخترك شيعه را نشان داد. جنگ با پيروزي حزب ا... به پايان رسيده بود. همان دخترك بار ديگر در قاب تصوير آشكار شد و گفت:
- «گفته بودم كه ما پيروزيم! ما باز خانه مان را مي سازيم!»
همان وقت، چيزي به خاطرم رسيد: موضع برخي سياستمداران و تحليل گران داخلي! به ياد آوردم كه در روزهاي جنگ 33 روزه، در اوج بحران جنوب لبنان، برخي منتسبان به «اردوگاه اصلاح طلبي» همصدا با برخي ديگر از سياستمداران و تحليل گران غربي، شكست حزب ا... در برابر ماشين جنگي رژيم صهيونيستي را حتمي مي پنداشتند!
آنها معتقد بودند؛ «مگر مي توان تصور كرد گروهي شبه نظامي، در برابر يكي از پنج ارتش بزرگ دنيا تاب بياورد؟»
با خود گفتم: براستي چرا دختركي 9 ساله در زير آتش پرحجم دشمن بي رحم، در هنگام بي سرپناهي و آوارگي، با اطمينان و آرامش از پيروزي حتمي مدافعان كشور و دين اش خبر مي دهد؟!
چرا وعده وي محقق مي شود اما پيش بيني برخي مثلاً سياستمداران و تحليل گران داخلي و خارجي نقش بر آب مي گردد؟
فرق آن دخترك مسلمان با سياستمداران و تحليل گراني كه سياست و گمانه زني، پيشه آنان است چيست؟
رمز آن اطمينان و آرامش و صلابت و دليري چه است و دليل مرعوبيت سياست پيشگان و معادله پردازان چيست؟
پاسخ به اين پرسش ها خيلي دور نيست!
آن دخترك مسلمان، پروردگار يكتا را قدرت مطلق مي داند و به آن قادر ابدي تكيه دارد.
ايمان، به آن دختر، قدرت فهم درست رويدادها و دگرگوني ها را عطا كرده و وي را در مسير حق، اطمينان و ثبات قدم بخشيده است.
چنين فردي بايد وعده اي دهد كه راست درآيد و در برابر او، بايد كه تحليل و ديدگاه سياستمداران و تحليل گران دنيوي، باطل و ناراست جلوه كند!
2- راهپيمايي 22 بهمن سال جاري، به شكل بي مانندي در تاريخ انقلاب اسلامي جلوه كرد. گستردگي اين راهپيمايي چنان بود كه بسياري از رسانه هاي معاند خارجي و داخلي، با وجود بي ميلي شان، نتوانستند گستردگي آن را كتمان كنند.
در آن روز، گزارشگر واحد مركزي خبر، گفت وگويي با يكي از راهپيمايان انجام داد؛ دختركي كه پرشور در هواداري از انقلاب و نظام اسلامي به خيابان آمده بود. آن دختر مسلمان دليل حضور خود در راهپيمايي را چنين بيان كرد:
«آمده ام كه با دستهاي كوچك خود از انقلاب و كشورم دفاع كنم و به دشمنان بگويم كه به آنها اجازه نمي دهيم...!»
اما بغضي از روي غيرت و شور و احساس پاك، راه گلويش را بست. اين دخترك ايراني نيز چون آن دخترك لبناني، برپايه ايمان، «حق» را از باطل تشخيص داده است. دانسته است كه در بزنگاهي تاريخي و در زمانه فتنه، بايد در كدامين جبهه غيرت و دليري زينب گونه خود را بروز دهد. او در اين اندازه ها آشكار شد و با ادبيات و لحن ساده و بي آلايش كودكانه، رو به بزرگترها، درس ايمان و بصيرت و ثبات در راه حق داد. رو به بزرگترهايي كه اگرچه در صف «خواص» جاي دارند، اما در دام لغزش گرفتار شده اند. رو به بزرگترهايي كه روزگاران را در هبوط بي ايماني سپري كرده اند و بدست خيمه شب بازان سياست پيشه بازي داده مي شوند.
آن دو دختر ايراني و لبناني، نمونه هايي از تجلي بلوغ معرفتي در پرتو ايمان الهي اند!

 



پاسخ هاي قاطع جواد لاريجاني به كريستين امانپور: شيرين عبادي به زبان كاخ سفيد صحبت مي كند

پاسخ هاي محمدجواد لاريجاني به سؤالات و شيطنت هاي امانپور خبرنگار سي.ان.ان به نمايش غلبه منطق ايراني در مقابل اتهامات غرب تبديل شد.
به گزارش الف، محمدجواد لاريجاني مشاور رئيس قوه قضائيه كه شب چهارشنبه از ژنو در گفت وگوي ويژه كريستين امانپور حضور يافته بود به سؤالات و شيطنت هاي مصاحبه گر سي.ان.ان كه شعار برنامه خود را «قدرت مصاحبه» اعلام كرده بود، پاسخ داد.
لاريجاني در پاسخ به ادعاي امانپور در مورد ضرب و شتم پليس گفت: فكر مي كنم ضرب و شتم از سوي پليس در ايران بسيار كمتر از سركوب ها توسط پليس در نيويورك و لس آنجلس بوده است. حتي خشونت ها در تهران بسيار كمتر از خشونت ها در پاريس بود. پاريس سه ماه در آتش بود. اگر اعتراضي در ايران هست اينگونه در غرب عنوان مي شود، اما اگر در لس آنجلس يا پاريس باشد نشانه دموكراسي است.
خبرنگار شبكه آمريكايي سي ان. ان درادامه با پخش كليپي از صحبت هاي شيرين عبادي، خطاب به لاريجاني گفت: شما به اين اظهارنظر خانم شيرين عبادي چگونه پاسخ مي دهيد؟ براساس گفته شما مي دانيم مردم فقط به خاطر خشونت دستگير و يا محاكمه شده اند اما خيلي ها از جمله همكاران من فقط به خاطر حضور در خيابانها و برخي نيز فقط به خاطر آمدن به خيابانها و نظاره كردن اوضاع زنداني شدند.
لاريجاني در پاسخ تصريح كرد: هيچ خبرنگار يا روزنامه نگاري به خاطر روزنامه نگاري زنداني نشده اما اگر روزنامه نگاري تحريك به خشونت كرده توسط دستگاه قضايي تحت پيگرد قانوني قرار گرفته است. با تمام احترامي كه براي خانم عبادي قائل هستم اما فكر مي كنم سابقه وي در دفاع از حقوق بشر چندان خوب نيست. زماني كه افرادي همچون من به خاطر مبارزه با ديكتاتوري در زندانهاي شاه بوديم، خانم عبادي در حال لذت بردن از حضور در كنار خانواده سلطنتي و كاخ هايشان در تهران بودند. خانم عبادي به زباني صحبت مي كنند كه بيشتر شبيه به زبان كاخ سفيد و ديگر كشورهاي غربي است. خانم عبادي به طور كامل از مردم ايران جدا شده است. او بايد به مناطق روستايي برود تا ببيند خواستها و آرزوهاي مردم ما چيست.
امانپور سپس با حمايت از تروريست ها، آشوبگران و محاربان كه در اغتشاشات اخير دستگير شده اند گفت: در ايران براي آنچه كه «دشمني با خدا» توصيف شده، حكم مرگ و يا مجازات سخت صادر مي شود.
لاريجاني هم بلافاصله اظهار داشت: البته براي فعاليت هاي تروريستي. اشتباه نكنيد. محاربه يا دشمني با خدا يك كلمه حقوقي است. افرادي كه به انجام فعاليت هاي تروريستي متوسل مي شوند- با هدف تغيير نظام يا دولت- و يا قصد كشتار دارند و براي امنيت مردم مشكلاتي ايجاد مي كنند، اين جنگ با خداست. اگر به زندگي مردم صدمه بزنيد، اين جنگ عليه اراده خداوند است.
در ادامه كليپي از مراسم يادبود محسن روح الاميني پخش شد و سپس امانپور با اشاره به گزارش كميسيون ويژه مجلس درباره بازداشتگاه كهريزك از لاريجاني خواست تا درباره اين گزارش و مرتضوي صحبت كند.
جواد لاريجاني در پاسخ تأكيد كرد: آقاي روح الاميني دوست بسيار نزديك من و همه ما است و ما بسيار متأسف شديم كه وي فرزندش را از دست داد. ما نمي گوييم كه اقدامات اشتباه و غير قانوني در ايران اتفاق نمي افتد. در هر جايي از جهان رخ مي دهد. اما حقيقت اين است كه وقتي فهميديم اقدامات اشتباه در جايي رخ داده (همچون كهريزك) بر آن شديم كه ظرف 48 ساعت اين زندان تعطيل شود و اين اقدام منجر به انجام تحقيقات كامل در مورد افرادي كه مسئول اين اقدامات اشتباه بودند، شد؛ همچون مقامات پليس و عوامل اجرايي در اين زندان. البته اقدام ما برعكس اقدام آمريكا در مورد زندان گوانتانامو بود كه هنوز هم به رغم اشتباهات اثبات شده در اين زندان، فعاليتش ادامه دارد.
امانپور پس از اين سخنان لاريجاني مجبور به توجيه اقدامات دولت آمريكا بر آمد و گفت: آقاي لاريجاني زندان گوانتانامو آشكارا يك مشكل بزرگ براي آمريكا محسوب مي شود. اما همانطور كه مي دانيد دولت فعلي آمريكا شكنجه و روش هاي خشن بازجويي را ممنوع كرده است.
لاريجاني بلافاصله تصريح كرد: در مورد تحت پيگرد قانوني قرار دادن عاملان شكنجه در زندان گوانتانامو آيا اقدامي صورت گرفته است؟
امانپور گفت: ببينيد دولت آمريكا تلاش مي كند زندان گوانتانامو را تعطيل كند.
لاريجاني پاسخ داد: البته به دليلي حكمي از سوي رئيس جمهور آمريكا اين روند متوقف شده است.
امانپور دوباره گفت: همانطور كه مي دانيد دولت آمريكا تلاش مي كند زندان گوانتانامو را تعطيل كند و اين تغيير مهمي است كه در دولت فعلي آمريكا انجام شده و در دولت قبلي محقق نشد اما از اين موضوع بگذريم... در مورد سه آمريكايي دستگير شده كه هم اكنون در ايران زنداني هستند بگوييد، آيا قصد داريد اجازه بدهيد اعضاي خانواده آنها به ايران سفر كنند؟
لاريجاني در پاسخ اظهار داشت: سفارت سوئيس در ايران به موضوعاتي همچون پرونده اين سه آمريكايي دسترسي دارد و اخيراً نيز درخواستي به من داده اند مبني بر اينكه خانواده اين سه آمريكايي قصد ملاقات با فرزندانشان را دارند. ما در حال بررسي اين درخواست هستيم. اميدوارم كه اين سه آمريكايي از اتهامهايشان تبرئه شوند اما آنها بايد در روند بازجويي قرار داشته باشند. اين موضوع براي چند ايراني كه درعراق ربوده شده بودند نيز رخ داده بود. چند ايراني در عراق توسط آمريكايي ها ربوده شدند و هرگز اجازه نيافتند تا با خانواده شان ملاقات كنند. بله اين اقدامي بود كه آمريكايي ها انجام داده بودند.
لاريجاني همچنين در گفتگوي كوتاهي نيز كه امانپور به صورت جداگانه با وي ضبط كرده بود در پاسخ به سأال خبرنگار سي ان ان در مورد اظهارات كلينتون مبني بر ديكتاتوري در ايران گفت: اظهارات خانم كلينتون بسيار خام و ناسازگار است. وي از يك سو از دموكراسي در ايران اظهار نگراني مي كند و از سوي ديگر به كشورهايي كه حتي يك انتخابات برگزار نكرده اند سخاوتمندانه ترين كمكهاي نظامي را مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14