(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول اسفند 1388- شماره 19586
 

حديث دشت عشق
صعود فولاد، برتري استيل آذين، شكست ملوان پيروزي جاي استقلال را گرفت
اخبار كوتاه از فوتبال
رقابت هاي ليگ اروپا شكست والنسيا، پيروزي با ارزش يوونتوس
تعطيلي روزنامه كيهان ورزشي
دبير كميته مسابقات فدراسيون بين المللي واليبال در ايران ارزيابي وضعيت ميزباني تهران و اروميه
سوريان: به خاطر مصدوميت و اضافه وزن كشتي نگرفتم



حديث دشت عشق

به ياد دلاور شهيد «سعيد قره باغي زاده»
در مسلخ عشق، عاشقان در خونند
شهيد «سعيد قره باغي زاده»، سال 1343 در خانواده اي مذهبي ديده به جهان هستي باز كرد. او علي رغم جو جامعه طاغوتي با شركت در جلسات قرآني در رشد فضائل اخلاقي و ديني خود مي كوشيد. آن شهيد بزرگوار در اوج جريانات انقلاب اسلامي فعاليت هاي خود را با پخش اعلاميه هاي نهضت تشديد كرد. با شروع جنگ تحميلي به خيل عاشقان طريق الله پيوست و از جبهه هاي غرب تا جبهه هاي جنوب جولانگاه اراده آهنينش گشت تا روح تشنه اش را سيراب سازد. عزم استوارش در پيمودن راه خدا و ثبات او در وفا به پيماني كه با امامش بسته بود، زبانزد خاص و عام گرديد. در بخش هاي مختلف جبهه هاي نبرد چون مهندسي رزمي، جهاد سازندگي و پشتيباني تيپ بيت المقدس و كادر گردان هاي رزمي، عاشقانه در تلاش بود.
در عمليات كربلاي 5 در رأس يك دسته از داوطلبان شهادت به خط دشمن زد و با نبردي بي امان و هدايت نيروهاي تحت امرش علاوه بر انهدام دشمن و انجام مأموريت محوله، درس ايثار و مقاومت را به ياران همرزمش آموخت تا اينكه در صبحگاهان پيروزي اين عمليات به شدت زخمي شد ولي از مسئوليت خود غافل نماند و تا آخرين لحظات با مقاومت بي امانش حسرت شنيدن يك آخ را بر دل دشمن بعثي گذاشت و در ميان انبوه دشمن در حالي كه يارانش را از دست داده بود به تنهايي جنگيد و بر اوج قله رفيع ايثار و شهادت صعود كرد.
هيئت رزمندگان اسلام خوي

 



صعود فولاد، برتري استيل آذين، شكست ملوان پيروزي جاي استقلال را گرفت

سرويس ورزشي-
بازگشت تيم پيروزي به رده سوم و برتري فولاد مقابل ابومسلم در جدال تيم هاي ته جدولي مهمترين اتفاقات هفت بازي برگزار شده روز گذشته بود.
در ادامه رقابتهاي هفته بيست و هفتم ليگ برتر از ساعت 30/14 دقيقه ديروز دو تيم مقاومت سپاسي شيراز و پيروزي تهران به قضاوت يدالله جهانبازي در ورزشگاه حافظيه شيراز به مصاف هم رفتند كه در پايان سرخپوشان تهراني با نتيجه 2 بر يك حريف خود را شكست دادند. محسن خليلي در دقيقه 22 از روي يك ضربه ايستگاهي و تياگو فراگو در دقيقه 45 از روي يك شوت راه دور، دروازه شاگردان داود مهابادي را باز كردند تا تيم علي دايي با پيروزي 2 بر صفر نيمه اول را به پايان برساند. در نيمه دوم اين مقاومت سپاسي بود كه بيشترين زمان بازي را در اختيار داشت و حملات زيادي را روي دروازه مهمان تهراني پي ريزي كرد اما درخشش ميثاق معمارزاده مهاجمان اين تيم را در رسيدن به گل ناكام گذاشت. شيرازي ها كه نمي خواستند چهارمين شكست متوالي خود را تجربه كنند در ادامه حملات خود و در دقيقه 3+90 توسط سيدامين موسوي به يك گل دست پيدا كردند اما اين گل نتوانست مانع از رقم خوردن شكست مقاومت سپاسي شود. شاگردان علي دايي كه پنجمين برد با سرمربيگري وي را تجربه كردند، با اين پيروزي 46 امتيازي شدند و مجدداً به رده سوم جدول رده بندي بازگشتند تا با صدر جدول 9 امتياز فاصله داشته باشند.
شكست مقاومت در اين ديدار سبب شد كه هواداران اين تيم با سر دادن شعارهايي خواستار بازگشت غلام پيرواني به شيراز شوند. در انزلي تيم استيل آذين يك پيروزي با ارزش بدست آورد. شاگردان استيلي بعداز چند هفته ناكامي اين بار مقابل ملوان سه امتياز را بدست آوردند. در تيم استيل آذين محمد غلامي عملكرد بسيار خوبي داشت. در اهواز تيم فولاد جدال تيم هاي ته جدولي را برد. تك گل تيم فولاد را سعيد رمضاني زد تا تيم جلالي اميدوارتر از هفته هاي قبل به ليگ توجه داشته باشد. ابومسلم هم با اين شكست كارش سخت تر از گذشته شد. در اكباتان تيم هاي راه آهن شهرري و پاس همدان نتوانستند توپي را از خط دروازه ها عبور دهند تا دو تيم به يك امتياز قناعت كنند. راه آهن در چند دقيقه پاياني اين بازي به واسطه انجام سه تعويض خود و مصدوميت ابراهيم كريمي 10 نفره به بازي ادامه داد. در قزوين تيم پيكان يك برد شيرين بدست آورد تا خداداد عزيزي و هاشمي نسب در بازگشت مجدد به استقلال اهواز، طعم تلخ باخت را بچشند. اين باخت سبب شد كه استقلال اهواز بيشتر از هفته هاي قبل خطر سقوط را احساس كند. در كرج تيم سايپا در يك بازي نزديك از سد تراكتورسازي تبريز عبور كرد تا سه امتياز با ارزش بدست آورد. نزديك به 13 هزار تبريزي در ورزشگاه 15هزار نفري سايپا حاضر شده بودند تا ميهمان احساس غربت نكند. تك گل سايپا را در اين بازي منوچهري به ثمر رساند. در اواخر بازي داور (جهانبازي) به دليل بارش شديد باران دستور به لغو مسابقه داد كه با اعتراض مايلي كهن او از تصميم قبلي خود منصرف شد و حكم به ادامه بازي داد. در آخرين بازي هم تيم صباي قم در بوشهر شاهين را با يك گل شكست داد تا جدال مربيان اصفهاني دو تيم به نفع كربكندي تمام شود.با توجه به نتايجي كه در روز گذشته بدست آمد جدال تيم ها در پائين جدول نزديك تر از قبل شد كه مسلماً اين موضوع رقابت هاي ليگ را در هفته هاي آينده جذاب تر خواهد كرد.نتايج كامل ديدارهاي روز گذشته به اين شرح است:
¤ ملوان بندرانزلي يك - استيل آذين تهران 3
گلها: محمد حيدري (14) براي ملوان - محمد غلامي (10 و 15) و حسين كعبي(47) براي استيل آذين
¤ راه آهن شهرري صفر - پاس همدان صفر
¤ پيكان قزوين 3 - استقلال اهواز يك
گلها: محمودپوراسدالله(26)، سعيد دقيقي(60) و عليرضا عباسفرد(79) براي پيكان- اسماعيل شريفات(27) براي استقلال اهواز
¤ فولاد خوزستان يك - ابومسلم مشهد صفر
گل: سعيد رمضاني(56)
¤ شاهين بوشهر صفر - صباي قم يك
گل: محسن بياتي نيا(38)
¤ سايپا كرج يك - تراكتورسازي صفر
گل: امين منوچهري (70)
¤ مقاومت سپاسي شيراز يك - پيروزي تهران 2
گل : ايمان موسوي ( 1+90) براي مقاومت - محسن خليلي ( 13) و تياگو فراگو ( 1+45) براي پيروزي.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

زارع به الشارجه پيوست
مازيار زارع هافبك ايراني تيم الامارات كه پس از حضور جواد كاظميان در اين تيم از تركيب تيم كنار گذاشته شده بود پس از دو روز جدايي از الامارات با تيم الشارجه به توافق رسيد و با اين تيم قرارداد منعقد كرد. مازيار زارع به همراه ايدير، ماترسيليو برزيلي و توماس برزيلي چهارمين بازيكن خارجي تيم الشارجه است كه جايگزين اوزوالدو دياز پاراگوئه اي شده است. قبل از اين بازيكناني مانند جواد نكونام و مسعود شجاعي نيز در تيم الشارجه عضويت داشته اند. تيم الشارجه با هدايت گاگودا پرتغالي هم اكنون با 16 امتياز در رده نهم جدول رده بندي ليگ امارات قرار دارد. زارع، شنبه در اولين بازي رسمي خود در ليگ برتر امارات به همراه تيم الشارجه به مصاف ياران محمد نصرتي در تيم النصر خواهد رفت.
پيروزي بايرن، شكست آرسنال
مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا با پيروزي تيم هاي بايرن مونيخ آلمان و پورتو پرتغال پيگيري شد.
در يكي از ديدارهاي حساس مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا چهارشنبه شب تيم فوتبال بايرن مونيخ در ورزشگاه آليانتس آره نا شهر مونيخ به مصاف فيورنتينا رفت و در حالي كه از حمايت بيش از 64 هزار تماشاگر خودي بهره مي برد، ميهمانش را با شكست 2 بر يك بدرقه كرد.
براي بايرن آرين روين (3+45) و ميروسلاو كلوزه (89) گلزني كردند و تك گل فيورنتينا را نيز پر كلودروپ در دقيقه 50 به ثمر رساند.
در ديگر ديدار شب گذشته مسابقات ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا تيم پورتو پرتغال در ورزشگاه «دراگائو» شهر پورتو مقابل آرسنال به پيروزي 2 بر يك دست يافت. در اين بازي براي تيم پورتو سيلوستر مائوئل ورلا (11) و فالكائو گارسيا (51) گلزني كردند و تك گل آرسنال را نيز سول كمپل در دقيقه 18 وارد دروازه تيم ميزبان كرد.
سفر شمس به ازبكستان
مراسم قرعه كشي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا روز 19 مارس 2010 (28 اسفند سال 1388) در تاشكند پايتخت ازبكستان برگزار مي شود. حسين شمس، سرمربي تيم ملي فوتسال كشورمان يك روز پيش از برگزاري مراسم قرعه كشي عازم تاشكند مي شود تا از نزديك در جريان چگونگي گروه بندي مسابقات قرار گيرد مراسم قرعه كشي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا قرار است راس ساعت 15 بعدازظهر به وقت ازبكستان در هتل اينتر كنتينانتال تاشكند انجام شود. اين بازيها قرار است از تاريخ 23 تا 30 مي 2010 (2 تا 9 خرداد 1388) در تاشكند پايتخت ازبكستان برگزار شود.
مرادي داور ديدار نمايندگان كره و چين
از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا مسعود مرادي به عنوان داور ديدار تيم هاي سئونگنام ايلهواچونما كره جنوبي و بيجينگ گوان چين كه روز سوم فروردين ماه 89 در ورزشگاه تيچوان اسپورت سئونگنام كره جنوبي برگزار مي شود، انتخاب شد.مرادي را در قضاوت اين ديدار رضا سخندان و داود رفعتي همراهي خواهند كرد ضمن اينكه چاتيا ماهاپاب از تايلند داور چهارم اين ديدار خواهد بود. ريچارد ريموند از استراليا نيز ناظر اين مسابقه است.
كاروان استقلال امروز در جده
كاروان تيم فوتبال استقلال براي برگزاري ديدار روز چهارم اسفند برابر الاهلي ظهر امروز وارد جده خواهد شد.
مسئولان باشگاه استقلال با ارسال نامه اي به همتايان خود در باشگاه الاهلي عربستان، زمان ورود خود به اين كشور را اعلام كردند و خواستار تسهيل در صدور ويزاي فرودگاهي براي بازيكنان و همراهان اين تيم شدند.
همچنين مسئولان باشگاه الوصل امارات مجددا از استقلالي ها دعوت كرده اند تا ضمن سفر به امارات ديداري تداركاتي را با اين تيم برگزار كنند. الوصلي ها مايلند تيم استقلال روز 6 فروردين در دوبي حاضر باشند و در مراسم خداحافظي ناصر خمس بازيكن قديمي اين تيم شركت كنند. باشگاه الوصل به طور مشترك از باشگاه پيروزي نيز براي حضور در اين مسابقه دعوت كرده است.
حمايت گوارديولا از ميزباني قطر
پپ گوآرديولا از درخواست ميزباني جام جهاني 2010 از سوي قطر پشتيباني مي كند. سرمربي بارسلونا يكي از سفيران و حاميان برگزاري جام جهاني 2022 در قطر است. او گفت، اختلافي با نامزدي مشترك اسپانيا و پرتغال وجود ندارد چرا كه انتظار مي رود، ميزباني جام جهاني 2018 از آن اروپايي ها شود.
گوآرديولا كه براي دو فصل در رقابت هاي فوتبال قطر توپ زده است، بر اين باور است كه فعاليت او به اسپانيا و پرتغال كمك خواهد كرد.قطر يكي از ده نامزد ميزباني دور پاياني جام جهاني 2022 به شمار مي آيد.

 



رقابت هاي ليگ اروپا شكست والنسيا، پيروزي با ارزش يوونتوس

دور رفت از مرحله
يك شانزدهم نهايي مسابقات فوتبال ليگ اروپا با پيروزي تيم هاي مدعي ليورپول انگلستان و يوونتوس ايتاليا پيگيري شد.
در چارچوب دور رفت از مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات ليگ اروپا پنجشنبه شب هفته گذشته 15 بازي در شهرهاي مختلف اروپا برگزار شد كه طي آن تيم هاي مدعي يوونتوس ايتاليا، ليورپول انگلستان، مارسي فرانسه و هامبورگ آلمان مقابل حريفان خود به برتري رسيدند و تيم هاي والنسيا اسپانيا و شاختار دونستك اوكراين نيز در مصاف با حريفان نه چندان مطرح اروپايي تن به شكست دادند. نتايج ديدارهاي دور رفت از مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات فوتبال ليگ اروپا به شرح زير است:
¤ رابين كازان روسيه 3- هاپوئل صفر
¤ آژاكس هلند يك - يوونتوس ايتاليا 2
گل ها: ميرالم سليماني (16) براي آژاكس - آمائوري (32 و 58) براي يوونتوس
اخراج: حسن صالي حميدزيچ (90) از يوونتوس
¤ كلاب بروژ بلژيك يك - والنسيا اسپانيا صفر
¤ ويارئال اسپانيا 2- ولفسبورگ آلمان 2
گل ها: ماركوس سنا (43) و ماركو روبن (85) براي ويارئال - گرافتيه (65 و 84 - پنالتي) براي ولفسبورگ
اخراج: ايوان سيه را (83) از ويارئال
¤ استاندارد لي يژ بلژيك 3 - سالزبورگ اتريش 2
¤ توئنته هلند يك - وردربرمن آلمان صفر
گل: تنو يانسن (38)
¤ ليل فرانسه 2- فنرباغچه تركيه يك
¤ آنلتيك بيلبائو اسپانيا يك - اندرلشت بلژيك يك
¤ كپنهاگن دانمارك يك - مارسي فرانسه 3
¤ پاناتينايكوس يونان 3- رم ايتاليا 2
گل ها: ديميتريوس سالپيگيديس (67)، لازاروس (84) و جرئيل سيسه (89) براي پاناتينايكوس و ميركو ووچينيچ (29) و ديويد پيزارو (81 - پنالتي) براي رم
¤ آتلتيكومادريد اسپانيا يك - گالاتاسراي تركيه يك
گل ها: خوزه آنتونيو ريس (23) براي آتلتيكومادريد - عبدالقادر كيتا (77) براي گالاتاسراي
¤ فولهام انگلستان 2 - شاختاردونتسك اوكراين يك
¤ ليورپول انگلستان يك - يونيرآ اورزيچني روماني صفر
گل: ديويد ان گوگ (81)
¤ هامبورگ آلمان يك - آيندهوون هلند صفر
گل: مارسل يانسن (26 - پنالتي)
¤ هرتابرلين آلمان يك - بنفيكا پرتغال يك

 



تعطيلي روزنامه كيهان ورزشي

انتشار روزنامه كيهان ورزشي ، نخستين روزنامه ورزشي ايران با سابقه اي 18 ساله متوقف شد. خبر تعطيلي اين روزنامه در شماره آخر اين نشريه ( پنجشنبه هفته گذشته ) در حالي منتشر شد كه كيهان ورزشي با هدف پاسخگويي به نياز روزانه اهالي ورزش و نيز همراهي و همكاري با متوليان ورزش براي بسط و گسترش اين پديده مهم اجتماعي و برپا كردن ورزشي همخوان با ارزش هاي انقلاب پاي به عرصه مطبوعات گذاشت.اما با گذشت 18 سال فضاي كنوني ورزش به شكلي درآمده كه انتشار كيهان ورزشي با همان اهداف اوليه ممكن نبود تا اينكه مسئولان اين روزنامه ارزشي تصميم به تعطيلي آن گرفتند.توقف انتشار كيهان ورزشي در سايت هاي خبري از جمله تابناك و برنا بازتاب داشت تا جايي كه بازتاب در قسمتي از خبر خود آورده : « خبر تاسف بار تعطيلي اين روزنامه كه در شماره آخر اين نشريه منتشر شده بود، اين حقيقت تلخ را يادآور مي سازد كه در صورت حفظ سلامت يك رسانه خبري و عدم درگيري تا خرخره در دلالي و فوتبال كثيف، نقطه پاياني براي آن رسانه مكتوب وجود خواهد داشت.» شماره 3621 كيهان ورزشي كه آخرين شماره اين روزنامه نيز به حساب مي آمد روز پنجشنبه(بيست و نهم بهمن ماه1388) به چاپ رسيد.

 



دبير كميته مسابقات فدراسيون بين المللي واليبال در ايران ارزيابي وضعيت ميزباني تهران و اروميه

«تورستن اندرسن» دبير كميته مسابقات فدراسيون بين المللي واليبال (FIVB) به منظور بررسي وضعيت ميزباني ايران جهت برگزاري رقابت هاي قهرماني جوانان جهان امروز وارد كشورمان مي شود.
بررسي امكانات ايران براي برگزاري رقابت هاي واليبال قهرماني جوانان جهان در سال 2011 و ارائه گزارش تكميلي در اين زمينه به FIVB هدف سفر اندرسن به كشورمان است.
فدراسيون واليبال كه براي برگزاري مسابقات قهرماني 2011 جوانان جهان برزيل را به عنوان تنها رقيب در كنار خود مي بيند، در نظر دارد در صورت جلب موافقت نهايي مديران FIVB، رقابت هاي موردنظر را در دو شهر تهران و اروميه برگزار كند. به همين دليل نماينده فدراسيون جهاني واليبال طي سفر دو روزه خود به ايران از امكانات اين دو شهر بازديد خواهد كرد.
سعيد درخشنده دبير فدراسيون واليبال ضمن تاييد اين مطلب اظهار داشت: دبير كميته مسابقات فدراسيون جهاني واليبال صبح روز شنبه عازم اروميه شده و امكانات سالن ها و هتل هاي اين شهر را بررسي مي كند. سپس به تهران بازگشته و شرايط ميزباني پايتخت را مورد ارزيابي قرار مي دهد.
دبير فدراسيون واليبال يادآور شد: مسئولان اروميه همچنين متقاضي برگزاري رقابت هاي 2010 AVC كاپ آسيا هستند. سفر روز شنبه به اروميه بهترين فرصت است تا شرايط را براي انتقال امتياز برگزاري اين بازي ها از تهران به اروميه هم بررسي كنيم.
دبير كميته مسابقات فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) روز يكشنبه كشورمان را ترك مي كند. گزارش وي از شرايط ميزباني شهرهاي تهران و اروميه براي برگزاري رقابت هاي قهرماني جوانان جهان در نشست 10 اسفندماه كميته مسابقات FIVB اعلام مي شود. در اين جلسه يكي از كشورهاي ايران و برزيل به عنوان ميزبان مسابقات معرفي خواهند شد.

 



سوريان: به خاطر مصدوميت و اضافه وزن كشتي نگرفتم

دارنده چهار مدال طلاي كشتي فرنگي جهان گفت: كشتي فرنگي ايران به نگاه ويژه مسئولان نياز دارد.
حميد سوريان به همراه تيم ملي كشتي فرنگي ايران به مسابقات جام جهاني ارمنستان اعزام شد كه كشتي نگرفت اما، حضورش در كنار تيم از لحاظ روحي به ملي پوشان ايران كمك كرد.
سوريان در خصوص عملكرد ايران در جام جهاني اظهار كرد: با اين كه تيم جواني به جام جهاني رفته بود و 3-4 ملي پوش ايران حضور نداشتند اما همين جوان ها توانستند يك نتيجه تاريخي را رقم بزنند و براي اولين بار قهرمان جام جهاني شويم. اين قهرماني در حالي رقم خورد كه مسابقات در سطح بسيار بالايي برگزار شد. وي در مورد غيبت خود از اين مسابقات گفت: پس از مسابقات جهاني به خاطر مصدوميت هايي كه دچار شده بودم مدتي از تمرينات دور شدم كه اين باعث شد وزنم نيز بالا رود تا در نهايت كشتي نگيرم.
سوريان خواستار توجه بيشتر به كشتي فرنگي و ملي پوشان آن شد و ابراز كرد: نفرات جواني مانند امير علي اكبري، سعيد عبدولي، فرشاد عليزاده، اميد نوروزي يا حبيب الله اخلاقي تمام وقت زندگي خود را مي گذارند تا براي كشورمان افتخار كسب كنند بنابراين بايد به چنين نفراتي توجه ويژه شود. براي ادامه موفقيت هاي كشتي فرنگي در مسابقات جهاني مسكو و بازي هاي آسيايي گوانگ جو نيز نياز است تا مسئولان نگاه ويژه اي به كشتي فرنگي داشته باشند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14