(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 اسفند 1388- شماره 19587
 

حوادث كوتاه از كشور
ابلاغ اجراي قانون كاهش ساعت كاري پرستاران
فرمانده نيروي انتظامي خبر داد تلاش سران فتنه براي امنيتي شدن فضاي جامعه
كشف دو تن داروي قاچاق در قم
نقص فني علت سرگرداني مسافران مترو
با دستور وزير بهداشت آزمون دستياري ابطال شد
كشف 440 قطعه شيء باستاني در ميناب
در پي بارش هاي اخير رخ داد نفوذ فاضلاب به زيرزمين منازل مسكوني
احتمال آبگرفتگي در برخي استان ها
شبكه راديويي سراسري راه آهن به بهره برداري مي رسد
در آستانه روز ملي سلامت مردان اجرا مي شود ويزيت و مشاوره رايگان مردان
افزايش 8 درصدي مدارس غيردولتي
عيدي فرهنگيان 15 تا 20 اسفند پرداخت مي شود
تعطيلي نشريه «توپ ورزشي» به مدت 6 ماه
برگزاري همايش بين المللي سرطان كودكان
نخستين جشنواره خبرنگاران برتر حوزه ايثار و شهادت برگزار مي شود



حوادث كوتاه از كشور

كوزه قديمي در خودرو پرايد
اصفهان-خبرنگار كيهان: يك كوزه متعلق به هزاره دوم قبل از ميلاد در اصفهان كشف شد. اين كوزه سنگي كه از جنس مرمر است در بازرسي از يك دستگاه خودرو سواري پرايد به دست آمد. قدمت اين كوزه متعلق به هزاره دوم قبل از ميلاد است. در اين رابطه دو نفر دستگير شدند.
محكوميت قاچاقچي پارچه
فردي كه اقدام به قاچاق مقاديري پارچه خارجي، لوازم خانگي و ريسيور ماهواره در اصفهان كرده بود به پرداخت بيش از 3 ميليارد ريال جزاي نقدي محكوم شد. اين كالاها از يك دستگاه تريلر به دست آمد. كالاهاي مكشوفه به گمرك ارسال و با شكايت گمرك عليه متهم پرونده اي در اين رابطه تشكيل شد.
جوان سارق در دام پليس
ساري-خبرنگار كيهان: جوان قائم شهري پس از ارتكاب 22 فقره سرقت به دام پليس افتاد. متهم به نام فرزين به دنبال شكايت يكي از ساكنان آپارتمان هاي مسكوني اين شهر دستگير شد. متهم تاكنون به سرقت 7 دستگاه خودرو پرايد دو دستگاه موتورسيكلت و 13 فقره سرقت وسايل داخل خودرو اعتراف كرده است.
كشف مشروبات الكلي
گرگان-خبرنگار كيهان: بيش از 3800 قوطي انواع مشروبات الكلي خارجي در گرگان كشف شد. مشروبات مكشوفه از منزل شخصي به نام مهدي 28 ساله به دست آمد. در اين زمينه شخص ديگري به نام ابراهيم دستگير شد. همچنين دو سارق منازل در گرگان دستگير شدند و به بيش از 25 فقره سرقت اعتراف كردند. متهمان به نام هاي بهنام و حسن روانه زندان شدند.
انهدام باند سارقان سيم برق
دزفول:خبرنگار كيهان: اعضاي باند سرقت سيم هاي برق و تبديل آن به قطعات مورد نياز در شبكه برق در دزفول دستگير شدند. از انبار مالك كارگاه به نام م-ت يك تن سيم برق مسروقه به دست آمد. همچنين از منزل و كارگاه فردي به نام ع-س كه با دستگيرشدگان در ارتباط بود 3 تن سيم برق مسروقه به دست آمد.
سقوط كارگر از ساختمان
شهركرد-خبرنگار كيهان: كارگر 50ساله اي در اردل حين كار در يك ساختمان نيمه كاره در سد كارون چهار به علت نامعلومي به پايين سقوط كرد و جان خود را از دست داد. گزارش ديگري حاكي است سه سارق 33 فقره سرقت منزل در شهركرد حين سرقت از يك منزل مسكوني دستگير شدند. سارقان كه همگي ساكن استان هاي همجوار بودند قصد فرار داشتند اما دستگير و روانه زندان شدند.
مرگ موتورسوار نوجوان
خوروبيابانك-خبرنگار كيهان: در اثر برخورد يك دستگاه كاميون با يك دستگاه موتورسيكلت در ورودي خيابان ولي عصر شهر فرخي از توابع شهرستان خوروبيابانك راكب 12 ساله موتورسيكلت به نام اميرحسين بني نجار جان خود را از دست داد.در اثر اين حادثه جواد اسلامي 11 ساله ترك نشين موتورسيكلت مجروح و روانه بيمارستان شد.
دستگيري قاچاقچيان در كوير
ماموران انتظامي شهرهاي نايين و خوروبيابانك از يك گروه قاچاقچي مواد مخدر مقدار 380 كيلوگرم ترياك كشف كردند. در اين رابطه چهار نفر قاچاقچي كه از يزد در حال حركت به دامغان بودند دستگير شدند. از قاچاقچيان دو قبضه سلاح كلاشينكف 120 تير فشنگ جنگي، چهار تيغه خشاب، دو دستگاه خودرو و 3 نفر شتر در كوير جندق از توابع خوروبيابانك كشف شد.

 



ابلاغ اجراي قانون كاهش ساعت كاري پرستاران

رئيس كل سازمان نظام پرستاري اعلام كرد: با امضاي معاون اول رئيس جمهوري، قانون كاهش ساعت كاري پرستاران ابلاغ شد.
غضنفر ميرزابيگي، افزود: آيين نامه اجرايي قانون ارتقاي خدمات پرسنل باليني كه چند هفته پيش تدوين شده بود، با امضاي معاون اول رئيس جمهوري به تمام دستگاه هاي دولتي و حتي غيردولتي ابلاغ شد.
وي اظهار داشت: اين آيين نامه شامل چند بخش است، بخش هايي از آن مانند كاهش ساعت كاري كه مطابق جداولي كه در حال طراحي است براساس سختي كار، سنوات شغلي و شيفت كاري تا روز پرستار سال آينده اجرايي مي شود اما بخش هايي از آن مانند اعمال ضريب 5/1 برابري به كار در ساعات شب و روزهاي تعطيل از همين امروز قابل اجراست.
به گزارش فارس، وي گفت: براساس اين آيين نامه همچنين به زودي اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري نيز به صورت پايلوت در چند شهر كشور از جمله احتمالا شهر يزد اجرايي مي شود و پس از طي دوره آزمايشي به كل كشور توسعه مي يابد.
رئيس كل سازمان نظام پرستاري كشور ادامه داد: يكي از مشكلاتي كه در مسير اجراي قانون ارتقاي بهره وري خدمات پرسنل باليني عنوان مي شود كمبود اعتبار و نيروي انساني است كه در مورد كمبود اعتبار معاون توسعه وزارت بهداشت چندي پيش از تخصيص 150 ميليارد تومان براي اجراي اين قانون در سال گذشته خبر داده بود.

 



فرمانده نيروي انتظامي خبر داد تلاش سران فتنه براي امنيتي شدن فضاي جامعه

فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: سران فتنه با اقداماتشان مي خواهند فضاي انتقاد را در جامعه ببندند و باعث امنيتي شدن فضاي جامعه شوند.
به گزارش فارس، سردار اسماعيل احمدي مقدم در مراسم توديع و معارفه معاون عمليات ناجا گفت: تحقير، تضعيف و حمله به سازمان هاي اطلاعاتي در دستور كار فتنه گران قرار دارد و از آزادي كه شعار انقلاب اسلامي است سوءاستفاده مي كنند.
وي افزود: در آزادي قرار نيست جاسوس دشمن آزاد باشد و نيروهاي امنيتي محدود باشند.
فرمانده ناجا اعلام كرد: قرار نيست به اسم آزادي، امنيت و منافع ملي مخدوش شود. آنچه با نام آزادي بايد باشد آزادي در چارچوب قوانين و مقررات است.
فرمانده ناجا تأكيد كرد: پليس پيش از اين گفته بود كه با هرگونه ناامني برخورد مي كند و مردم نيز خواستار برخورد پليس با آشوبگرانند.
سردار احمدي مقدم تأكيد كرد: طيف دستگيرشدگان در اغتشاشات مشخص شده است، كمونيست ها، منافقان، ضدانقلاب و افراد فراري در اغتشاشات جمع مي شدند و آشوب به پا مي كردند. وي اظهار داشت: سران فتنه با اقداماتشان مي خواهند فضاي انتقاد را در جامعه ببندند و باعث امنيتي شدن فضاي جامعه شوند.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: فتنه هاي اخير باعث شد تا خلأ هاي امنيتي برطرف شود و همكاري ها بين سازمان هاي امنيتي و انتظامي به اوج برسد.
2 انتصاب در نيروي انتظامي
سردار ساجدي نيا به عنوان فرمانده جديد تهران بزرگ و سردار رضايي به عنوان معاون جديد عمليات ناجا منصوب شد.
ديروز طي مراسمي سردار ساجدي نيا از سمت معاون عمليات ناجا توديع و سردار رضايي به مدت 3 سال به عنوان معاون جديد عمليات نيروي انتظامي معرفي شد.
سردار ساجدي نيا از اين پس به عنوان فرمانده تهران بزرگ، جانشين سردار رجب زاده خواهد بود.

 



كشف دو تن داروي قاچاق در قم

قم - خبرنگار كيهان:
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم گفت: حدود دو تن انواع داروي قاچاق و مكمل هاي غيرمجاز در استان قم كشف و امحا شد.
دكتر علي محمديان ارزش تقريبي اين مقدار داروي قاچاق و مكمل هاي غذايي را بيش از 400 ميليون ريال برآورد كرد.
وي ادامه داد: اين ميزان داروي قاچاق با تلاش شبانه روزي كارشناسان و بازرسان اين معاونت از عطاري ها، باشگاه هاي بدنسازي، برخي داروخانه ها، فروشگاه هاي لوازم بهداشتي و آرايشي و آرايشگاه هاي زنانه كشف و ضبط شده است.
محمديان اظهار داشت: اين اقلام دارويي غيرمجاز شامل كپسول هاي ترك اعتياد، انواع پودرها، اسپري ها و هورمون ها مي شود كه استفاده از اين داروها و مكمل هاي غيرمجاز آسيب جدي به سيستم بدن انسان و به ويژه كبد مي رساند.
وي با تاكيد بر اين كه دانشگاه علوم پزشكي برابر ضوابط و مقررات با هر فردي كه سلامت مردم را به مخاطره بياندازد به شدت برخورد مي كند، گفت: امسال و در راستاي مقابله با توزيع اقلام دارويي غيرمجاز در استان و با همكاري مراجع قضايي با 46 عطاري برخورد قضايي شده است.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم همچنين از پلمب تعدادي از باشگاه هاي بدنسازي با همكاري سازمان تربيت بدني كه اقدام به توزيع مكمل هاي غيرمجاز مي كردند خبر داد.
محمديان افزود: با داروخانه هايي هم كه اقدام به توزيع اقلام دارويي غيرمجاز كنند برابر قوانين برخورد و سهميه دارويي آن ها قطع مي شود.
وي گفت: با توجه به عوارض جانبي غيرقابل جبران داروها و مكمل هاي غيرمجاز، مردم بايد اقلام دارويي موردنياز خود را از مراكز معتبر و تحت نظر پزشك و كارشناسان تغذيه، تهيه و مصرف كنند.

 



نقص فني علت سرگرداني مسافران مترو

مديرعامل بهره برداري متروي تهران علت تأخير در قطارهاي روز گذشته مترو را نقص فني قطاري در ايستگاه طرشت اعلام كرد.
جعفر ربيعي در گفت وگو با فارس درباره علت سرگرداني مسافران مترو در مسير صادقيه به دانشگاه علم و صنعت گفت: به علت نقص فني يك قطار و جلوگيري از ايجاد ترافيك مسافران را از قطار خارج و قطار معيوب را به مبدأ بازگردانديم تا مسير براي اعزام ساير قطارها باز باشد. به طوري كه وضعيت در ساير ايستگاه ها عادي بود كه با جابه جايي و اعزام قطار، مشكل برطرف شد.
گفتني است معطلي مسافران در ايستگاه دانشگاه شريف و طرشت از ساعت 7 و 40 دقيقه به مدت يك ساعت ادامه داشت كه منجر به ازدحام جمعيت زيادي در ايستگاه هاي مذكور شد.

 



با دستور وزير بهداشت آزمون دستياري ابطال شد

سرويس اجتماعي:
سي وهفتمين آزمون دستياري (تخصصي پزشكي) پس از اعلام شكايات و اعتراضات از سوي برخي پزشكان شركت كننده، با دستور وزير بهداشت ابطال و تمامي دست اندركاران مركز سنجش آموزش وپزشكي ازسمت هاي خود عزل شدند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طي اطلاعيه اي اعلام كرد. نظر به التزام قانوني و اخلاقي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نسبت به سلامت برگزاري آزمون مهم وحساس پذيرش دستيار تخصصي، رعايت عدالت و مقررات و قوانين مربوط به برگزاري اين آزمون، به اطلاع عموم داوطلبان شركت كننده درآزمون دوره سي و هفتم مي رساند. در بررسي اعتراضات و شكايات برخي از داوطلبان پس از برگزاري آزمون و وارد دانستن برخي از آنها به دستور وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي سي و هفتمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي ابطال شد.
ازتاريخ صدور اطلاعيه، همه دست اندركاران مركز سنجش آموزش پزشكي تا حصول نتيجه نهايي پس از رسيدگي كامل به همه ابعاد موضوع از سمت هاي خود عزل مي شوند.
وزارت بهداشت اعلام كرد: به داوطلبان توصيه مي شود با حفظ آمادگي علمي، خود را براي شركت درآزمون جايگزين كه به زودي زمان آن اعلام خواهد شد، مهيا كنند.
جزئيات برگزاري آزمون جديد دستياري در اطلاعيه هاي بعدي اعلام مي شود.
انتقاد مجلس از ابطال آزمون
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تصميم وزارت بهداشت در ابطال آزمون دستياري پزشكي را مورد انتقاد قرارداد وگفت: وزارت بهداشت بايد مي توانست امنيت و سلامت آزموني به اين اهميت را تامين مي كرد و تدابير لازم را مي انديشيد.نورالله حيدري با بيان اين كه موضوع ابطال آزمون دستياري در جلسه اين هفته كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس قطعا بررسي خواهد شد و از دستگاه مربوطه براي ارائه توضيح دعوت به عمل مي آيد.
وي با بيان اينكه اگر توضيحات دستگاه مربوطه براي كميسيون قانع كننده نباشد، مجلس پيگيري خود را از طريق دستگاه نظارتي داخل وزارتخانه و سازمان بازرسي كل كشور ادامه خواهد داد، تصريح كرد: اين موضوع از طريق كميسيون اصل «90» مجلس نيز مورد پيگيري است.
محروميت متخلفان
از تحصيل و طبابت
در پي ابطال آزمون دستياري، دكتر محققي، معاون آموزشي وزارت بهداشت زمان جديد برگزاري مجدد آزمون را جمعه 27 فروردين ماه سال 89 اعلام كرد.
وي با اشاره به دلائل ابطال سي وهفتمين دوره آزمون دستياري تخصصي، گفت: تا اين لحظه تخلفي براي احدي از پزشكان داوطلب آزمون به اثبات نرسيده است، ولي در صورت اثبات، آن فرد نه تنها صلاحيت ادامه تحصيل ندارد بلكه براي هميشه از طبابت عمومي هم منع مي شود.
همچنين جمعي از شركت كنندگان آزمون دستياري نيز در پي ابطال آزمون در برابر وزارت بهداشت تجمع كردند.
به گزارش ايسنا، اين دانشجويان با تاكيد بر اينكه متقلب ها بايد شناسايي شوند، خواستار پاسخگويي وزير بهداشت در اين باره شدند.
يكي از داوطلبان در اين باره گفت: اين اتفاق و ادعاها به نوعي هر ساله رخ مي دهد. ما بيش از يك سال است كه براي آزمون زحمت كشيده ايم، اين عدالت نيست كه بجاي اينكه متقلب ها را شناسايي و با آنها برخورد كنند، آزمون را لغو مي كنند.
وي افزود: مسئولان وزارت بهداشت نبايد به اين راحتي زحمات چند ساله ما را ناديده بگيرند، كاش به جاي ابطال، امنيت آزمون را بيشتر مي كردند.

 



كشف 440 قطعه شيء باستاني در ميناب

رئيس پليس آگاهي هرمزگان از كشف 440 قطعه شيء عتيقه در ميناب خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، اصغر قطب زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پليس آگاهي هرمزگان پس از مطلع شدن از دپوي تعدادي اشياي عتيقه در يكي از منازل روستايي ميناب پس از يك سري كار اطلاعاتي و تحقيقات نامحسوس، به كشف تعداد 440 قطعه شيء باستاني و قديمي موفق شد.
وي با بيان اينكه عامل نگهداري اين اشيا پس از فرار از محل در يك عمليات جداگانه دستگير شد گفت: اشياي مذكور اقلامي همانند كوزه، ليوان، اشياي نوك تيز همانند درفش، تعدادي النگو، انگشتر و مهره هاي سوراخدار را شامل مي شود.
رئيس پليس آگاهي هرمزگان از وجود دو قطعه كتيبه سنگي منقوش و نوشته دار نيز بين اين اشيا خبر داد.
وي در پايان گفت: طبق اعلام ميراث فرهنگي اين اقلام مربوط به هزاره اول، دوره ايلخانيان، دوره اسلامي، قاجاريه و ساساني است.

 



در پي بارش هاي اخير رخ داد نفوذ فاضلاب به زيرزمين منازل مسكوني

سرويس اجتماعي-
ناكارايي سيستم فاضلاب شهري وبارندگي هاي اخير موجب شد فاضلاب در منطقه افسريه به زيرزمين منازل مسكوني راه پيدا كند.
تعدادي از اهالي منطقه افسريه در تماس با خبرنگار ما اعلام كردند، ناكارايي سيستم فاضلاب شهري باعث شد كه آب فاضلاب به زيرزمين منازل مسكوني نفوذ پيدا كند كه مشكلات زيادي را براي مردم مستضعف منطقه كه اغلب در زيرزمين ها ساكن هستند، بوجود آورده است.
يكي از تماس گيرندگان به خبرنگار ما گفت: در تماس با شركت فاضلاب اعلام شد كه علت اين اتفاق پائين تر بودن لوله هاي فاضلاب منازل مسكوني از سطح لوله هاي اصلي فاضلاب بوده است و تنها راه حل اصلاحيه لوله كشي است. در حالي كه پيمانكاران اين شركت سال گذشته در اجراي طرح جديد فاضلاب منطقه از پائين ترين سطح خانه هاي مسكوني (زيرزمين) لوله هاي فاضلاب را به داخل كوچه ها كشيدند و هزينه سنگيني را به مردم تحميل كردند. و حال با انجام اصلاحيه هزينه مضاعفي به مردم وارد مي شود.وي افزود: در حالي كه پيمانكاران شركت فاضلاب مقصر اصلي هستند، چرا بايد هزينه مجدد و خسارات ناشي از اشتباه آنان را مردم بپردازند؟

 



احتمال آبگرفتگي در برخي استان ها

سازمان هواشناسي كشور از احتمال آبگرفتگي معابر در برخي استان هاي كشور خبر داد.
به گزارش اين سازمان امروز به سبب بارش هاي اخير و وزش باد در استان سيستان و بلوچستان آبگرفتگي معابر دور از انتظار نيست. همچنين پيش بيني مي شود فردا دوشنبه در استان هاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، كردستان، زنجان و گيلان وزش باد شديد، رگبار و رعد و برق موجب اختلال تردد در اين استان ها شود.
بنابر اين گزارش همچنين در اين روز در استان هاي واقع در جنوب البرز وزش باد شديد پيش بيني مي شود و از اواخر امروز تا پايان دوشنبه در استان هاي گيلان، مازندران و گلستان دماي هوا بين 5 تا10 درجه افزايش مي يابد.
گفتني است اين سازمان همچنين از استقرار هواي سرد از روز سه شنبه در نوار شمالي كشور خبر داد.

 



شبكه راديويي سراسري راه آهن به بهره برداري مي رسد

شبكه راديويي سراسري راه آهن سال 1390 به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، مدير كل علائم الكتريكي با اعلام اين مطلب افزود: طرح تكميل پوشش شبكه راديويي سراسري راه آهن با اعتباري بالغ بر 15 ميليون دلار در سال 1390 به بهره برداري خواهد رسيد.
نوذر ابراهيمي لامع در ادامه با بيان اينكه اين پروژه به صورت (EPC) طراحي شده است، گفت: اين پروژه با همكاري و مشاركت شركت هاي خارجي و داخلي از جمله Tait نيوزلند و كنسرسيوم صنام با Fiberhome چين انجام مي گيرد.
وي امكان تبادل صوت و داده در شبكه سراسري راه آهن از جمله تونل ها و ترانشه ها و همچنين اطلاع رساني مسئولان قطار هنگام تردد يا توقف در داخل تونل را از ديگر مزاياي اين پروژه عنوان كرد و اظهار داشت: ارتقاي اين سيستم از آنالوگ به ديجيتال و همچنين انتقال دانش اين پروژه مي تواند علاوه بر ايجاد تحول اساسي در مجموعه راه آهن موجبات توسعه ارتباطات در قطارهاي شهري (مترو) را نيز فراهم آورد.

 



در آستانه روز ملي سلامت مردان اجرا مي شود ويزيت و مشاوره رايگان مردان

همزمان با روز ملي سلامت مردان، 60درصد از اورولوژيست هاي كشور، مشاوره و ويزيت رايگان را در اولين پنج شنبه اسفند سال جاري ارائه مي كنند.
دكتر سيدجليل حسيني، رئيس انجمن اورولوژي ايران گفت: پيش از اين مبتلايان به بيماري هاي اورولوژي كم علامت مانند سرطان پروستات و مثانه در مراحل پيشرفته براي درمان مراجعه مي كردند، اما امروزه با اطلاع رساني هاي صورت گرفته و روش هاي تشخيص جديد اين بيماري ها اغلب در مراحل اوليه شناسايي و درمان مي شوند.
وي با اشاره به سرطان مثانه كه رتبه سوم يا چهارم سرطان ها در مردان را به خود اختصاص مي دهد، گفت: اين سرطان را مي توان به راحتي در مراحل اوليه و با مشاهده خون در ادرار تشخيص داد و با اقدام درماني مناسب، بيمار مي تواند از طول عمري مشابه ديگران برخوردار باشد. اما در مراحل پيشرفته اين بيماري ممكن است طول عمر كاهش يابد.
به گزارش ايسنا، دكتر حسيني با اشاره به چهارمين سال برگزاري روز ملي سلامت مردان در كشور، گفت: عمده سياست ها در اين روز اطلاع رساني است. به اين منظور 60درصد از حدود 800 اورولوژيست كشور براي ويزيت و مشاوره رايگان مردان در روز ملي سلامت مردان همزمان با اول اسفندماه اعلام آمادگي كرده اند. به اين ترتيب اين پزشكان به صورت داوطلبانه در مطب، بيماران را ويزيت و مشاوره مي كنند.

 



افزايش 8 درصدي مدارس غيردولتي

رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش از افزايش 8 درصدي مدارس غيردولتي خبر داد.
علي باقرزاده با بيان اينكه تعداد مدارس غيردولتي در كشور بايد افزايش يابد، اظهار داشت: مقرر شده كه تا پايان برنامه پنجم، تعداد اين مدارس 8 درصد افزايش يابد كه در حال حاضر اين ميزان محقق شده است.
وي با بيان اينكه سال گذشته 950 مدرسه هيئت امنايي در كشور وجود داشت، گفت: اين مدارس با هدف توسعه مشاركت هاي مردم در امور مدرسه تشكيل شده است.
وي افزود: هيئت امنا، مدير مدرسه، نماينده انجمن اوليا و مربيان، 2 نفر صاحبنظر، معاون مدرسه، نماينده معلمان و 2 نفر از صاحبان مشاغل و خيريني كه مي توانند در امور مدرسه اعمال نظر كنند در اداره مدارس هيئت امنايي نقش دارند.

 



عيدي فرهنگيان 15 تا 20 اسفند پرداخت مي شود

وزير آموزش و پرورش گفت: عيدي فرهنگيان 15 تا 20 اسفند پرداخت مي شود.
حميدرضا حاجي بابايي، پس از بازگشت از سفر 4روزه اش به كشور تركيه در جمع خبرنگاران درباره حذف پيش دانشگاهي گفت: هدف ما از تغيير ساختار، تغيير در محتواي آموزشي است تا دانش آموزان را به گونه اي تربيت كنيم كه به جاي حفظ كردن به تفكر و انديشه روي بياورند و با توجه به حذف كنكور در آينده ديگر وجود دوره پيش دانشگاهي ضروري نيست.
حاج بابايي ادامه داد: در حال حاضر دوره پيش دانشگاهي به قوت خود باقي است و اين كه از مهر ماه سال آينده چگونه برنامه ريزي خواهد شد به زودي اعلام خواهيم كرد.
وي همچنين گفت: ضريب دروس پايه پس از حذف كنكور براي ورود به دانشگاه لحاظ مي شود و بر اين اساس به طور آزمايشي از امسال در مقطع پيش دانشگاهي برخي از دروس به عنوان دروس پايه انتخاب شده است كه آزمون آن ها به صورت نهايي برگزار و نمرات اين دروس در كنكور لحاظ خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش همچنين اعلام كرد: با تصويب شوراي عالي اداري آموزش و پرورش، فارغ التحصيلان فني حرفه اي مي توانند بلافاصله در مقطع كارشناسي دانشگاه ها ادامه تحصيل دهند.
پيش از اين، دانش آموزان فارغ التحصيل مراكز فني حرفه اي، براي كسب مدرك كارشناسي، ابتدا بايد مدرك كارداني دريافت مي كردند و براي اخذ مدرك كارشناسي، دوباره در آزمون ورودي اين دوره شركت مي كردند.
با مصوبه جديد شوراي اداري آموزش و پرورش، فارغ التحصيلان اين مراكز، ديگر نيازمند گذراندن مقطع كارداني براي ورود به مقطع كارشناسي نيستند.
وي در انتهاي صحبت هايش به پرداخت عيدي فرهنگيان از 15 تا 20 اسفند ماه اشاره كرد.

 



تعطيلي نشريه «توپ ورزشي» به مدت 6 ماه

شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به تعطيلي نشريه «توپ ورزشي» به مدت 6 ماه راي داد.
جلسه رسيدگي به پرونده نشريه «توپ ورزشي»، 18 بهمن ماه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران و با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.
پس از اتمام جلسه رسيدگي، هيئت منصفه مطبوعات وارد شور شد و مديرمسئول نشريه «توپ ورزشي» را در مورد اتهام نشر مطالب خلاف واقع به اتفاق آرا مجرم تشخيص داد و آن را مستحق تخفيف در مجازات ندانست و شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، نشريه فوق را به 6 ماه تعطيلي محكوم كرد.
براساس اين گزارش، به دليل غايب بودن مدير مسئول نشريه مذكور در جلسه دادگاه، راي به صورت غيابي صادر شده است و راي صادره قابل واخواهي است.

 



برگزاري همايش بين المللي سرطان كودكان

انجمن خون و سرطان كودكان ايران با همكاري شاخه آسيايي انجمن بين المللي سرطان كودكان ششمين همايش بين المللي با موضوع سرطان كودكان را از تاريخ 12 تا 14 اسفندماه در جزيره كيش برگزار مي كند.
به گزارش مهر، دكتر محمدسعيد رحيمي نژاد دبير كميته اجرايي همايش و دبير انجمن خون و سرطان كودكان ايران گفت: هدف از برگزاري اين همايش بررسي آخرين دستاوردهاي علمي در زمينه تشخيص و درمان انواع سرطان هاي كودكان است.
وي گفت: در اين همايش به موضوعاتي همچون انواع سرطان هاي خون، لنفومها، سرطان مغز، ساركومها، رتينوپلاستوم، تومور ويلمز، نوروپولاستوم، پيوند مغز استخوان، عوارض ديررس سرطان ها و مراقبت هاي پرستاري كودكان مبتلا به سرطان و ديگر موارد مرتبط پرداخته مي شود.
وي گفت: در اين همايش 40 استاد برجسته در زمينه خون و سرطان كودكان از كشورهاي آلمان، سوئيس، ژاپن، آمريكا، لبنان، كانادا، فرانسه، هند، انگليس، هنگ كنگ، قطر، بحرين، افغانستان، پاكستان، اندونزي و آذربايجان براي ارائه پانل و سخنراني حضور دارند.

 



به مناسبت سي امين سالروز تأسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران
نخستين جشنواره خبرنگاران برتر حوزه ايثار و شهادت برگزار مي شود

سرويس اجتماعي-
نخستين جشنواره ملي انتخاب رسانه ها و خبرنگاران برتر حوزه ايثار و شهادت همزمان با سي امين سالروز تأسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزار مي شود.
خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاري ها مي توانند گزارش هاي تشريحي و توصيفي خود را با موضوعات فرهنگ ايثار و شهادت تا 22 اسفند ماه به سايت ايثار wwwissarir ارسال كنند.
گفتني است در اختتاميه اين جشنواره از مديران و خبرنگاران رسانه هاي برتر اين حوزه و خبرنگاران برگزيده جشنواره ايثار و شهادت تقدير خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14