(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 اسفند 1388- شماره 19589
 

رئيس سازمان بهزيستي كشور خبر داد ورود 4700 خودروي خارجي مناسب سازي شده معلولان
دادستان تهران خبر داد دستگيري 2 نفر از متهمان پرونده آزمون دستياري
آزمون مجدد پذيرش دستياري
وزير بهداشت اعلام كرد الزام بيمارستان هاي دولتي به پذيرش مصدومان حوادث رانندگي
جانشين رئيس پليس راهور پايتخت: ورود روزانه هزار خودروي نوشماره به تهران
رويدادهاي خارجي بي خانماني زنان ارتش آمريكا
از هفته آينده آغاز مي شود تزريق رايگان واكسن آنفلوآنزاي نوع آ ويژه بانوان باردار
معاون وزير دادگستري: گرانفروشان با جريمه هاي كنوني تنبيه نمي شوند
وقوع 6 زمين لرزه در خوزستان
در شبستر درگيري دوبرادر بر سر برنامه هاي ماهواره منجر به قتل يكي از آنان شد
خودرو پژو 405 در رودسر آتش گرفت
سيل راه 80 روستاي جيرفت را قطع كرد
با تجمع مقابل فرمانداري كارگران كارخانه ريسندگي و بافندگي كاشان خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند
آزمون استخدام رسمي اداره كار استان اصفهان هم باطل شد
مرگ نخستين حيوان شبيه سازي شده خاورميانه
توليد داخلي مارلبورو خلاف قانون مبارزه با دخانيات



رئيس سازمان بهزيستي كشور خبر داد ورود 4700 خودروي خارجي مناسب سازي شده معلولان

رئيس سازمان بهزيستي كشور گفت: 4 هزار و 700 خودرو خارجي براساس مصوبه دولت براي معلولان وارد مي شود كه تا سقف 30ميليون تومان معاف از عوارض و ماليات مي باشند.
دكتر فقيه ديروز در حاشيه مراسم تجليل از خيرين سازمان بهزيستي كه در كتابخانه ملي ايران برگزار شد، افزود: معلولان مي توانند خودروهاي خود را براساس استانداردهاي جهاني مناسب سازي كنند.
وي افزود: دغدغه دولت براي ورود خودروهاي مناسب سازي شده براي معلولان بود كه 4 هزار و 700 خودرو براساس مصوبه دولت براي معلولان در نظر گرفته شده است كه تاريخ ثبت نام آن اعلام مي شود.
رئيس سازمان بهزيستي كشور افزود: معلولان اين خودروها را با معافيت از عوارض ماليات دريافت مي كنند كه براي ورود هر خودرو از خارج ماليات و عوارض دريافت مي شود كه براي معلولان تا سقف مالياتي 30 ميليون تومان داده مي شود و هر خودرويي كه بخواهند بدون دريافت ماليات مي توانند تحويل بگيرند.
فقيه گفت: 6 هزار و 800 واحد مسكوني در طول 3 سال براي معلولان در سراسر كشور ساخته شده و به آنها تحويل داده شده است.
رئيس سازمان بهزيستي كشور افزود: برنامه سازمان بهزيستي در برنامه پنجم توسعه اين است كه مراكز سازمان بهزيستي به بخش خصوصي واگذار شود كه هم اكنون بيش از 80درصد از مراكز سازمان به بخش غيردولتي واگذار شده است كه با يارانه اي كه از سازمان دريافت مي كنند اداره مي شود. در برنامه پنجم توسعه هدف اين است كه همه مراكز با اصلاح قوانين و يك برنامه ريزي مناسب در اختيار خود مردم قرار گيرد.

 



دادستان تهران خبر داد دستگيري 2 نفر از متهمان پرونده آزمون دستياري

دادستان تهران از دستگيري دونفر از متهمان پرونده آزمون دستياري خبر داد.
عباس جعفري دولت آبادي در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: پس از برگزاري آزمون دستياري در شب پنج شنبه و اعلام گزارش به دادسراي تهران مبني بر افشاي سؤال هاي امتحاني قبل از برگزاري اين آزمون، به عنوان مدعي العموم بلافاصله تحقيقات مقدماتي در اين زمينه را آغاز كرديم.
وي گفت: با تشكيل پرونده و انجام تحقيقات از برخي افراد اعلامي، مشخص شد كه حداقل 25 سؤال قبل از برگزاري جلسه آزمون به وسيله افرادي در قبال دريافت وجه افشا شده است كه تاكنون دو نفر از متهمان شناسايي و دستگير شدند.
دادستان تهران با اعلام اين كه تحقيقات در مورد ساير متهمان براي شناسايي و دستگيري ادامه دارد، افزود: دادستان تهران به عنوان مدعي العموم اولين مرجعي بود كه در اين موضوع ورود كرد و از وزير بهداشت در مورد همكاري به عمل آمده تشكر مي كنم.
جعفري دولت آبادي اظهار اميدواري كرد كه در برگزاري اين گونه آزمون ها اقدامات پيشگيرانه كافي و مبسوط پيش بيني شود.
وي اعلام كرد كه دادستاني تهران آماده همكاري در اين زمينه است تا با تمام كساني كه در اين جرايم ارتكابي دست داشتند شناسايي و برخورد كند.
4ميليون تومان
بهاي 25 سؤال آزمون دستياري
عضو كميسيون بهداشت مجلس گفت: 25 سؤال آزمون دستياري به قيمت 4 ميليون تومان در بازار خريد و فروش شده بود.
حسين تأميني در گفت وگو با فارس با اشاره به جلسه ديروز مسئولان وزارت بهداشت با نمايندگان مجلس درباره آزمون دستياري اظهار داشت: ديروز در كميسيون بهداشت و درمان مجلس موضوع لو رفتن سؤالات آزمون دستياري مطرح شد و مسئولان وزارت بهداشت توضيح دادند كه افرادي كه سؤالاتي را دريافت كرده بودند به نوعي با تعدادي از مسئولان از جمله شهاب الدين صدر، رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس و برخي از مسئولان وزارت بهداشت ارتباط گرفته بودند.
وي افزود: اين افراد داوطلب در تماس خود به مسئولان گفته بودند كه 25 سؤال لو رفته به قيمت 4 ميليون تومان بين افراد داوطلبي خريد و فروش شده بود و وزارت بهداشت هم پس از بررسي هاي متعدد وقتي متوجه شد افرادي كه اين 25 سؤال را جواب داده اند زياد هستند، تصميم به ابطال گرفت.
سيد عليرضا مرندي، نماينده مردم تهران در خانه ملت نيز ضمن قدرداني از عملكرد دكتر دستجردي در ابطال آزمون دستياري گفت:
كسي كه اين شهامت را داشته باشد كه بگويد چنين مشكلي در زير مجموعه اش بوجود آمده و آن را به صورت عمومي اعلام كند و به برخورد و ريشه كني با آن بپردازد بسيار كم است، به نظر من وزير بهداشت كار بسيار ارزشمندي انجام داد چرا كه در اين كارها ريسك زيادي وجود دارد و ديگران نكات منفي بسياري به كسي كه اين كار را انجام دهد، نسبت مي دهند، اما دكتر دستجردي كار مهمي انجام داد كه بايد همگي از وي درس بگيريم.
دكتر مرندي در پايان با تأكيد بر اينكه لو رفتن سؤالات به اساتيد ارتباطي ندارد، خاطرنشان كرد: براساس اطلاعات موجود دست اندركاران سازمان سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت در اين امر دخالت داشتند اما وزارت اطلاعات و قوه قضاييه در حال بررسي اين موضوع هستند البته كارهاي جدي و اساسي در اين خصوص انجام شده و سرنخ هاي اصلي به دست آمده، اما ممكن است نكات ديگري هم در اين ميان روشن شود.

 



آزمون مجدد پذيرش دستياري

آزمون هاي پذيرش دستيار تخصصي پيش كارورزي و علوم پايه پزشكي به طور همزمان روز پنجشنبه 13 اسفند ماه مصادف با ميلاد با سعادت حضرت رسول اكرم (ص) برگزار خواهد شد.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: به تمامي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور و مسئولان مربوطه ابلاغ شده است كه با نهايت دقت و توجه به جميع موازين نسبت به تأمين و حفظ آمادگي هاي لازم اهتمام نموده و كليه امكانات و تمهيدات را فراهم آورند.
13 اسفند

 



وزير بهداشت اعلام كرد الزام بيمارستان هاي دولتي به پذيرش مصدومان حوادث رانندگي

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: بيمارستان هاي دولتي با برعهده داشتن هزينه هاي درماني، موظف به پذيرش و بستري مصدومان حوادث رانندگي هستند.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي، افزود: از اهداف برنامه پنجم توسعه اين است كه مصدومان حوادث رانندگي، از سوي بيمارستان هاي دولتي و پـرداخت هزينه هاي درماني از طرف اين بخش ها، درمان شوند.
وي اظهار داشت: به همين علت، دولت اين بيمارستان ها را ملزم به بستري و مداواي هر مصدوم ناشي از تصادفات رانندگي كرده است.
دستجردي با اشاره به اينكه درسال جاري حدود 700 هزار نفر بيمار ناشي از حوادث رانندگي توسط بيمارستانهاي دولتي درمان شدند، گفت: در اورژانس بيمارستانها مكاني به نام «تريا» وجود دارد كه مصدوم را بررسي كرده و فردي كه نياز به جراحي داشته باشد به اتاق عمل و اگر فردي نياز به دارو دارد به بخش مربوطه ارجاع داده مي شود.
به گزارش ايرنا، وزير بهداشت تصريح كرد: در اورژانس بيمارستانها اصول اصلي اين است كه درمرحله اول تشخيص داده شود كه مصدوم ناشي از تصادف نياز به چه درماني دارد.
تامين نيروهاي
مورد نياز پرستاري
تا پايان برنامه پنجم
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از تامين نيروهاي مورد نياز پرستاري كشور تا پايان برنامه پنجم خبر داد.
مرضيه وحيد دستجردي گفت: نگراني درباره جايگزيني و جبران كاهش ساعت كاري پرستاران وجود ندارد چرا كه تصميم گيري ها در اين زمينه انجام شده و در مورد تعداد پرستاران نيز قبلا همه كارها انجام شده است.
وزير بهداشت در ادامه افزود: براساس ماده 51 برنامه پنج ساله توسعه و بند 9 آيين نامه، معاونت نيروي انساني و برنامه ريزي رياست جمهوري موظف شده است تا پايان برنامه پنجم نيروهاي مورد نياز پرستاري كشور را بر حسب قانون ارتقاي بهره وري كاركنان باليني تامين كند.
وي در مورد كمبود نيروي پرستار در كشور، تصريح كرد: تعداد پرستار براي تخت هاي بيمارستاني متفاوت است براي مثال برخي تخت ها مانند ICUCCU و تخت هاي سوختگي پرستار بيشتري نياز دارند و برخي كمتر، بنابراين گاهي كمبودها ناشي از اين مسئله است.
وزير بهداشت اظهار داشت: نسبت تخت به هر پرستار دركشور 2/1 تخت به ازاي هر پرستار است.

 



جانشين رئيس پليس راهور پايتخت: ورود روزانه هزار خودروي نوشماره به تهران

جانشين رئيس پليس راهور تهران از ورود روزانه هزار خودروي نوشماره به پايتخت خبر داد.
سرهنگ مجيد پريزاد گفت: روزانه هزار خودروي جديد وارد تهران مي شود اين در حالي است كه روند اسقاط خودروها به كندي پيش رفته و ساخت بزرگراه و شريان اصلي نيز تقريبا در حد صفر است.
وي افزود: با توجه به تردد ميليوني خودرو در تهران ورود سالانه قريب 400 هزار خودرو به شهر، ترافيك در زمان هاي پيك نمايان شده و موجب ايجاد مشكل براي شهروندان مي شود.
سرهنگ پريزاد در پايان با اشاره به اين كه 50درصد از حجم ترافيك تهران مربوط به پارك نامناسب خودروها است تاكيد كرد: پارك هاي دوبل 24 درصد بار ترافيك را افزايش مي دهد. وقتي معبرهاي شهري استاندارد نيست با پارك يك خودرو دچار مشكل مي شود.

 



رويدادهاي خارجي بي خانماني زنان ارتش آمريكا

تعداد زنان بي خانمان ارتش آمريكا در مقايسه با يك دهه قبل دو برابر شده است.
به گزارش شبكه سي بي اس كه از تلويزيون اسكاي نيوز پخش شد، دويست و دوازده هزار نيروي زن آمريكايي تاكنون در جنگ هاي عراق و افغانستان به كار گرفته شدند كه اين معادل يازده درصد كل نيروهاي ارتش آمريكاست.
تاكنون يكصد و بيست نيروي زن در اين دو جنگ كشته و ششصد نفر نيز زخمي شده اند اما نيروهاي زن ارتش آمريكا بعد از بازگشت از جنگ با مشكلات ديگري نيز روبرو هستند.
آنجلا پيكاك زن سي ساله اي است كه به علت مشكلات جسمي از جنگ عراق مرخص شده و حالا بي خانمان است.
يك عضو انجمن سربازان بازنشسته جنگ عراق و افغانستان مي گويد، بي خانماني ميان زنان جوان ارتش آمريكا كه از جنگ بازمي گردند، در حال افزايش است.
وي در گزارشي در اين باره نوشته است، سربازان زن در ارتش به طور متوسط هر سال ده هزار دلار كمتر از سربازان مرد درآمد دارند و اين باعث مي شود آنها به سختي بتوانند سرپناه و خانه اي براي خود تهيه كنند.يكي از علل اصلي بي خانمان شدن سربازان زن، مشكلات روحي و رواني درمان نشده اي است كه بعد از جنگ با آن دست به گريبان مي شوند.
آنجلا پيكاك سرباز زن بي خانمان آمريكايي بعد از بازگشت مشكلات روحي رواني پيدا كرده و به داروهاي مختلف اعتياد يافته است.همسرش نيز او را ترك كرده است.او در حالي كه گريه مي كند مي گويد بازگشت به زندگي عادي برايش بسيار سخت بوده است.طبق آمار موجود، در سال دو هزار و نه شش هزار و پانصد سرباز زن ارتش آمريكا بي خانمان شده اند.
اين در حالي است كه اين ميزان در سال هزار و نهصد و نود و نه سه هزار و دويست و پنجاه نفر بوده است.

 



از هفته آينده آغاز مي شود تزريق رايگان واكسن آنفلوآنزاي نوع آ ويژه بانوان باردار

معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت از تزريق واكسن آنفلوآنزاي نوع آ ويژه بانوان باردار از هفته آينده در دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور خبر داد.
محمود نبوي، در گفت وگو با برنا در خصوص واكسن آنفلوآنزاي نوع آ ويژه زنان باردار بيان كرد: مجوز تزريق واكسن آنفلوآنزاي نوع آ در تمامي دانشگاه هاي علوم پزشكي صادر شده است.
وي ادامه داد: 41 دانشگاه علوم پزشكي كشور از هفته آينده آماده تزريق واكسن آنفلوآنزاي نوع آ ويژه زنان باردار به صورت رايگان هستند.
معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت تصريح كرد: زنان باردار در ماه هاي دوم و سوم بارداري به مراكز مبارزه با بيماري هاي واگير دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور مراجعه و بعد از امضاء رضايت نامه مي توانند واكسن آنفلوآنزاي نوع آ ويژه زنان باردار را تزريق كنند.

 



معاون وزير دادگستري: گرانفروشان با جريمه هاي كنوني تنبيه نمي شوند

معاون پارلماني وزير دادگستري از تصميم جدي اين وزارتخانه در سال آينده براي اصلاح قانون مبارزه با گرانفروشي خبر داد.
عبدالعلي ميركوهي، با بيان اينكه در سالهاي گذشته وظيفه نظارت بر قيمت كالاها و خدمات اصناف بر عهده ادارات بازرگاني و هيئتهاي صنفي بود، اظهار داشت: در سال جاري به دليل صلاحيت نداشتن هيئتهاي صنفي وظيفه نظارت بر قيمت كالاها و خدمات صنفي برعهده سازمان تعزيرات قرار گرفت.
وي در ادامه افزود: با توجه به نزديك شدن به ايام سال نو سازمان تعزيرات تمام توان خود را براي مقابله با گرانفروشي به كار مي گيرد ولي مشكل اصلي همچنان ضعف اهرمهاي قانوني براي متخلفان و گرانفروشان است.
وي با اشاره به اينكه گرانفروشان با جريمه هاي كنوني متنبه نمي شوند، افزود: در حال حاضر جرايم قانوني براي گرانفروشان كافي نيست و بايد محروميتهاي بيشتري براي فروشندگان متخلف لحاظ شود.
به گزارش مهر، معاون پارلماني وزير دادگستري در ادامه از اصلاح قانون مبارزه با گرانفروشي خبر داد و افزود: وزارت دادگستري مصمم است در سال آينده با حضور كارشناسان و نمايندگان مجلس تغيير اساسي در قوانين سازمان تعزيرات انجام دهد و به صورت لايحه به مجلس ارائه كند.

 



وقوع 6 زمين لرزه در خوزستان

مديركل مركز مديريت بحران خوزستان گفت: 6زمين لرزه در دو روز خوزستان را لرزاند.
شاپور رستمي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بيان اينكه در روزهاي 30 بهمن و يكم اسفند شش زمين لرزه در خوزستان اتفاق افتاد، اظهار داشت: اين زمين لرزه ها در فاصله بين ليكك و جايزان از توابع اميديه و همچنين در بهبهان به وقوع پيوست.
وي افزود: بر اساس گزارشات دريافتي، خسارات و تلفاتي در مناطق روستايي و شهري واقع نشده اما مردم به شدت از زمين لرزه ها دچار وحشت شدند.
رستمي اظهار داشت: بيشترين زمين لرزه با شدت 6/4 درجه در مقياس ريشتر و كمترين آنها با شدت 9/1 درجه در مقياس ريشتر اتفاق افتاد.
وي با بيان اينكه چهار مورد از زمين لرزه ها در مرز بين خوزستان و كهكيلويه در فاصله ليكك و جايزان به وقوع پيوست، افزود: شدت اين زمين لرزه ها 7/3، 9/1، 4/4 و 3/4 درجه در مقياس ريشتر گزارش شده است.
از 43 حادثه غيرمترقبه در دنيا 33 حادثه در كشور و 21 نوع در خوزستان يعني تقريبا نيمي از حوادث غيرمترقبه در جهان و دوسوم حوادث غيرمترقبه كشور در خوزستان اتفاق مي افتند.
پيش از اين نيز در يك روز 15 زمين لرزه انديمشك را لرزاند و موجب وحشت و نگراني مردم اين شهرستان به مدت چند روز شد.

 



در شبستر درگيري دوبرادر بر سر برنامه هاي ماهواره منجر به قتل يكي از آنان شد

شبستر- خبرنگار كيهان:
دو برادر شبستري به دنبال اختلاف بر سر بلندي صداي برنامه ماهواره اي با يكديگر درگير شدند كه يكي از آنها با ضربات چاقو ديگري را كشت.
فرمانده انتظامي شبستر با اعلام اين خبر گفت: اين دو برادر كه به همراه اعضاي خانواده شان منزل پدرشان مهمان بودند در سر سفره شام به دليل بلند بودن صداي برنامه ماهواره اي با يكديگر درگير شدند.به دنبال اين درگيري افشين 24 ساله با وارد كردن ضربات چاقو به بهزاد برادر 45 ساله خود، وي را به قتل رساند.
افشين دستگير و روانه زندان تبريز شده است.

 



خودرو پژو 405 در رودسر آتش گرفت

رشت - خبرنگان كيهان:
خودروي پژو 405 در حال حركت به دليل نقص فني آتش گرفت.
اين حادثه در حوالي رحيم آباد شهرستان رودسر روي داد و راننده خودرو به محض آگاهي از وقوع حادثه خود را به بيرون پرتاب كرد و به دليل شعله هاي زياد نتوانست مانع حريق شود.

 



سيل راه 80 روستاي جيرفت را قطع كرد

بخشدار مركزي جيرفت گفت: سيل خسارت هاي فراواني به محصولات كشاورزي وارد كرد و راه ارتباطي 80روستاي اين بخش را مسدود ساخت.
به گزارش مهر از كرمان، «احمد بلندنظر» گفت: بارش ناگهاني تگرگ و باران ، خسارت هاي زيادي به بخش هاي مختلف شهرستان جيرفت وارد كرد و بر اثر جاري شدن سيل راه ارتباط 80 روستا در بخش مركزي جيرفت قطع شد.
وي تصريح كرد: بارش تگرگ در اين بخش به محصولات كشاورزي 70 تا 80 درصد خسارت وارد كرده است.
بلندنظر از آبگرفتگي 17 روستا در اين بخش خبر داد و گفت: سيل بند روستاي باغباغوئيه در اين سيل تخريب شده است.
وي با اشاره به طغيان مجدد رودخانه ملنتي افزود: به دليل ترافيك ايجاد شده براي عبور و مرور در مسير اين رودخانه امداد رساني به روستاهاي اطراف رودخانه ملنتي با كندي صورت مي گيرد.
از سوي ديگر «امين توحيدي نژاد» بخشدار ساردوئيه از توابع شهرستان جيرفت گفت: بارش شديد تگرگ در مسير اين شهرستان به بافت و رابر و شهر راين در منطقه دهستان دلفارد، عبور و مرور خودروها را در اين محور براي چند ساعت متوقف كرد. وي افزود: بارش شديد تگرگ در اين بخش سبب شد تا شيشه تعدادي از خودروها شكسته و برق اين منطقه قطع شود. همچنين تگرگ خسارت هاي زيادي به كشاورزان وارد كرد و سبب ريخته شدن شكوفه درختان مركبات شد.

 



با تجمع مقابل فرمانداري كارگران كارخانه ريسندگي و بافندگي كاشان خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند

كاشان- خبرنگار كيهان:
جمعي از كارگران كارخانجات ريسندگي و بافندگي كاشان با تجمع در مقابل فرمانداري اين شهر خواستار پرداخت حقوق معوقه، پاداش و عيدي خود شدند.
اين عده كه تعداد آنها بين 50 تا 60 نفر مي رسيد خواستار پرداخت 24 ماه حقوق معوقه خود و ديگر مزاياي پرداختي به كارگران شدند.
معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان در گفت وگو با خبرنگاران به اين نكته اذعان داشت كه اخيراً از سوي كميته منتخب دولت در استان اصفهان مبلغ 30 ميليارد ريال تسهيلات براي اين كارخانجات جهت تصويب به وزارت صنايع و معادن پيشنهاد شده است.
حسينعلي حاجي، افزود: با تصويب و پرداخت اين ميزان تسهيلات، امكان پرداخت بخشي از حقوق و عيدي كارگران كارخانجات ريسندگي و بافندگي كاشان فراهم خواهد شد.
به گفته وي، با قولي كه مسئولان مربوطه داده اند، تصويب اين ميزان تسهيلات تا قبل از پايان سال نهايي خواهد شد.
وي گفت: تلاش مسئولان براي حفظ اين شركت است تا كارگران آن كه بيشتر از خانواده شهدا، ايثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، بتوانند بازنشسته شوند و ضرر و زياني متوجه آنها نشود.
فرماندار كاشان اظهار داشت: هيئت مديره اين شركت براي تعديل نيروي كارگري آن از يك هزار و 430 نفر به يك هزار و 200 نفر به منظور رسيدن به نقطه سر به سر درآمدها و هزينه ها قول همكاري داده است.
وي گفت كه اخيراً در جلسه اي با حضور مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي و معاون فني و درآمد اين سازمان با بازنشستگي 450 نفر از كارگران اين شركت تا پايان سال موافقت شده است.
وي تصريح كرد: با انجام اين كار حقوق و مزاياي كارگران از سال آينده همه ماهه به طور كامل پرداخت خواهد شد و در مورد پرداخت مطالبات معوقه كارگران نيز، مسئولان شركت بايد به دنبال منابع ديگري باشند.

 



آزمون استخدام رسمي اداره كار استان اصفهان هم باطل شد

معاون سياسي و امنيتي استانداري اصفهان، از ابطال آزمون استخدام رسمي اداره كار و امور اجتماعي اصفهان خبر داد.
«محمد مهدي اسماعيلي» روز دوشنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا، انتشار سؤالات آزمون قبل از برگزاري آزمون، تقلب در حين برگزاري آزمون و عدم حضور نماينده استانداري در تكثير سؤالات آزمون را دليل ابطال اين آزمون از سوي استانداري اصفهان اعلام كرد.
وي افزود: استانداري اصفهان به عنوان نماينده عالي دولت با هرگونه تخلف و تقلب برخورد جدي و قانوني مي كند.
اسماعيلي افزود: استانداري با جايگاه حاكميتي خود با متخلفان برخورد قانوني خواهد كرد و از متعرضان و تضييع كنندگان حقوق مردم نخواهد گذشت.
وي تأكيد كرد: موارد تقلب و تخلف كه از سوي نماينده اداره كار و بازرسي استانداري صورتجلسه و بررسي شده است به اطلاع مسئولان وزارت كار رسانده خواهد شد.
وي اظهار داشت: «دكتر عليرضا ذاكر اصفهاني» استاندار اصفهان به عنوان نماينده عالي دولت در استان بر پيگيري و برخورد جدي با متخلفان اين موضوع تأكيد كرده است.

 



مرگ نخستين حيوان شبيه سازي شده خاورميانه

رويانا، نخستين گوسفند شبيه سازي شده خاورميانه كه در سال 85 متولد شده بود، مرد.
به گزارش روابط عمومي پژوهشكده رويان، رويانا كه با عمل سزارين متولد شده بود توانست زندگي خود را به صورت يك بره سالم و شاداب آغاز كند.
سلامت رويانا نه تنها مهر تاييدي بر توانمندي فناوري شبيه سازي محققان كشور بود بلكه محرك و دستمايه اصلي ادامه تحقيقات گسترده در جهت انتخاب بهترين گونه پستاندار اهلي براي شبيه سازي با هدف توليد داروهاي نوتركيب بود.
رويانا سومين سال زندگي خود را با دردهاي مزمن نامشخص در ناحيه بطني آغاز كرد و معاينات مكرر انجام شده توسط تيم دامپزشكي قادر به تبيين عارضه خاصي نشد. با اين حال ادامه روند تحليل اين حيوان به همراه عدم تشخيص يك ضايعه خاص نگراني هاي موجود در زمينه وجود سندروم مرگ زودرس حيوانات شبيه سازي شده را تشديد مي كرد. با اين وجود گرچه ارائه درمان هاي حمايتي، شدت روند تحليل رويانا را تقليل مي داد ولي قادر نبود از شدت رنج ناشي از بيماري رويانا بكاهد. لذا در آخرين بررسي به عمل آمده تصميم گرفته شد كه رويانا نيز مانند «دالي» با مرگ آسان از تحمل زجر بيماري رهانيده شود.
جسد رويانا اولين حيوان شبيه سازي شده خاورميانه، پس از تاكسيدرمي در پژوهشگاه رويان نگهداري مي شود تا براي هميشه به عنوان نماد توانمندي دانش بيوتكنولوژي كشور در معرض ديد همگان باشد.

 



توليد داخلي مارلبورو خلاف قانون مبارزه با دخانيات

معاون اجرايي جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات از توليد داخلي سيگار «مارلبورو» از توليدات شركت صهيونيستي «فيليپ موريس» انتقاد كرد.
دكتر معدني، با بيان اينكه شركت دخاني «فيليپ موريس» محصولات دخاني مختلفي را با مارك هاي گوناگون توليد مي كند، اظهار داشت: توليد داخلي سيگار مارلبورو، عملاً مخالف قانون جامع مبارزه با استعمال دخانيات مصوب مجلس شوراي اسلامي است.
وي افزود: اين در حاليست كه ساليانه 70 هزار نفر در كشور بر اثر مصرف سيگار جان مي بازند، بيش از 5 ميليارد تومان در سال به علت استعمال دخانيات دود مي شود و دولت به طور نامحسوس براي درمان عوارض استفاده از سيگار، ساليانه 15 ميليارد تومان هزينه مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات در برابر اين اقدام ساكت نخواهد ماند، گفت: توليد داخلي سيگار «مارلبورو» علاوه بر اينكه ضربه اي براي سلامت جامعه به شمار مي آيد، مغاير با ارزش هاست.
معدني در عين حال با انتقاد از برخي اقدامات شركت دخانيات، عنوان كرد: اين شركت از انجام اموري همچون ارايه آمار و چاپ تصاوير هشداردهنده خودداري مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14