(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 اسفند 1388- شماره 19590
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تجليل از تروريست خداجوي در مسجد ضرار!
استقبال پرشور مردم خراسان جنوبي از رئيس جمهور
حاشيه هاي سفر استاني رئيس جمهور به خراسان جنوبي
فرمانده قرارگاه راهيان نور: خادمان شهدا از 15 اسفند به استقبال كاروان هاي راهيان نور مي روند
وزير دفاع در دانشگاه صنعتي شريف: ايران رادارهايي با برد رهگيري 120 هزار پا توليد مي كند
متكي در ديدار با معاون وزير خارجه كنيا: نيروهاي خارجي بايد منطقه را ترك كنند
!متن دفاعيه شريعتمداري در پاسخ به شكايت شادي صدر فراموش كرده ايد كه ...؟



تجليل از تروريست خداجوي در مسجد ضرار!

ساعاتي بعد از دستگيري تروريست خداجو «چيزالمالك ريگي»، مجلس يادبودي در مسجد ضرار برگزار شد. به گزارش «خبرگزاري چيزنا»، آقاي چيز در اين مراسم ضمن تكذيب هرگونه ريگ در كفش ريگي، بازداشت وي را يك صحنه آرايي خطرناك خواند. وي گفت: اين انقلاب مخملي بدون ريگي در هيچ خانه تيمي شناخته شده نيست. مديرعامل خبرگزاري چيزنا، ريگي را مايه اميد آشوبگران عاشورا خواند و از مسئولان نظام خواست، با آزادي عماد باقي و اين ياغي و اون يكي باغي، به تلطيف فضا كمك كنند. آقاي چيز خطاب به ريگي گفت: اي ريگي، جنايات تو و همه اقدامات تروريستي ات، اقدامي در چارچوب قانون اساسي بود. وي در پايان سخنان خود به تقلب سربازان گمنام امام زمان در نحوه دستگيري اين تروريست اشاره كرد و گفت: چنانچه از منابع موثق شنيده ام، به اين حرام زاده، يك دستي زدند.
در ادامه اين مراسم شيخ از همه جا بي خبر به حمايت گروهك تروريستي ريگي و منافقين از فرقه سبز اشاره كرد و از اعضاي خط نفاق جديد خواست، سه شبانه روز عزاي عمومي اعلام كنند. شيخ با تسليت دستگيري ريگي به اوباما و نتانياهو از هيلاري كلينتون خواست به جاي گريه بر ريگي، براي چيز ابن ذي الجوشن آبغوره بريزد. شيخ از خدا بي خبر براي آشوبگران خداجو از شيطان رجيم صبر، آرزو و ابراز اميدواري كرد: اين دستگيري، بقاي عمر مريم قجر عضدانلو ابريشمچي رجوي باشد. وي احتمال تعرض به اين تروريست حرام لقمه را بعيد ندانست و از شيرين عبادي و عماد باقي خواست براي كمك به اين ياغي، كاري بكنند. وي با انتقاد از روزنامه كيهان، پوشش اخبار اين تروريست را مصداق «اشاعه فحاشي» دانست!!
در ادامه اين مراسم حجت الامسال هرمنوتيك ضمن تلاوت آياتي چند از سوره منافقون، بازداشت تروريست هاي آدم كش را اقدامي خلاف حقوق بشر خواند و گفت: نيت ريگي از اين همه جنايت، اعتلاي صلح در منطقه خاورميانه بوده است. هرمنوتيك به تعدد قرائت ها درباره ميزان جنايات ريگي اشاره كرد و از مهندس خواست در بيانيه جديدش به خدمات متقابل ريگي و فرقه سبز، اشاراتي داشته باشد.
بهاءالله مهاجراني به خبرنگار چيزنا گفت: حاكميت اعلام كرده كه ريگي توسط سربازان گمنام امام زمان دستگير شده است. دروغ حاكميت از اين جا معلوم مي شود كه آقاي اكبر پونز رسما وجود خود امام زمان را انكار كرده است پس سربازان گمنام ايشان چگونه مي توانند وجود خارجي داشته باشند؟!
اين مراسم تا لحظه تنظيم خبر ادامه دارد.
«آرمليا- خبرنگار چيزنا»

 



استقبال پرشور مردم خراسان جنوبي از رئيس جمهور

بيرجند- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور گفت: دشمنان انقلاب 31 سال است كه از ملت ايران سيلي مي خورند اما سيلي ملت ايران در چند ماه اخير بي سابقه بود.
دكتر محمود احمدي نژاد در سومين سفر استاني هيئت دولت به استان خراسان جنوبي در جمع پرشور مردم بيرجند در ورزشگاه آزادي اين شهرستان افزود: دشمنان زورشان به ملت ايران نمي رسد و تنها در برخي كشورهاي ضعيف قدرت نمايي مي كنند تا شكست هاي قبلي خود را جبران كنند، وي خطاب به سران غربي ادامه داد: اگر باري ديگر دست به جنايت بزنيد ريشه كن مي شويد و بدانيد هيچ مسئله اي در جهان بدون حضور و كمك جمهوري اسلامي حل نمي شود. ملت ايران از دستي كه با هدف دوستي به سمت آنان دراز شود استقبال مي كند و اگر به نشانه دشمني دستي دراز شود ملت ما از بازو آن دست را قطع مي كنند.
وي با تأكيد بر حفظ وحدت بيش از پيش تصريح كرد: حفظ وحدت رمز پايداري انقلاب ايران در مقابل دشمنان و كلمه رمزآخرين منجي است و اين مسئله انقلاب ما را بيمه مي كند و رئيس شوراي عالي امنيت ملي در ادامه با اشاره به فتنه هاي اخير در كشور گفت: شكوه ملت ايران چشمان بدخواهان نظام را خيره كرده است و خيال كرده اند كه با ايجاد اين فتنه ها مي توانند وحدت ملت ايران را از بين ببرند و اين نشان دهنده اين است كه برخي افراد مشاعر خود را از دست داده اند و وظيفه ما اين است كه دل به خط ولايت دهيم تا بتوانيم انقلاب و ميهن خود را حفظ كنيم.
وي با خطاب قراردادن قدرتهاي غربي به آنها گفت كه امروز دنيا مي داند شما دروغ مي گوييد و افزود: دست شما براي بشريت رو شده و شما 10 هزار بمب اتم داريد و دنيا بايد براي شما نگران باشد، بنده همين جا دوباره اعلام مي كنم كه ايران به دنبال بمب هسته اي نيست و بمب ما مردم خراسان جنوبي هستند و همين جوان ها، مردها و زن ها هستند كه ايمان، اخلاق و كارشان باعث ايستادگي در برابر زياده خواهي هايتان خواهد شد شما را به زمين مي زند و له خواهد كرد.
احمدي نژاد با اشاره به پيشرفت فناوري غني سازي در ايران تصريح كرد: به فضل الهي از همه ظرفيت اين صنعت براي پيشرفت ملت ايران استفاده مي كنيم و اگر دشمنان اجداد مرده خود را نيز از جهنم به ياري بطلبند قادر نخواهند بود جلوي پيشرفت ملت ايران را بگيرند.
وي با ابراز تشكر از مردم مأمن ايران به دليل ايستادگي در برابر استكبار اظهار داشت: اين ايستادگي كمر استكبار را خواهد شكست.
رئيس جمهوري ايران ادامه داد: از چند ماه قبل غربي ها گفتند ما به ايران مهلت مي دهيم كه غني سازي راتعطيل كند و ما هم به آنها پيشنهاد داديم كه براي توليد دارو نيازمند مواد غني شده و 20 درصدي هستيم و طبق مقررات و بدون هيچ پيش شرطي اين تبادل را انجام دهيم و پس از آن سه كشور آمريكا، فرانسه و روسيه اعلام كردند ما اين مسئله را قبول مي كنيم ولي اورانيوم 5/3 درصدي مي خواهيم و ما هم گفتيم كه با معاوضه موافقيم ولي شرايط آنها قابل پذيرش نبود و متوجه شديم كه هنوز باد استكباري از دماغ اين ها بيرون نيامده است.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: پس از آن اين كشورها گفتند كه ما به شما مهلت مي دهيم و در آن زمان خبرنگاري از بنده پرسيد كه به شما مهلت دادند چه مي كنيد؟ بنده هم گفتم كه ما به آنها 2 يا 3 ماه مهلت مي دهيم اول باور نكرده و حرف ما را به شوخي گرفتند و خود را به بي توجهي زدند و به محض شروع كار ايران پس از 3 ماه سر و صداها شروع شد ولي ما اين توانمندي را به لطف خداوند حفظ و نياز خود را تأمين مي كنيم.
احمدي نژاد با بيان اين كه اگر كشورهاي غربي از تبادل سوخت بدون هيچ شرطي استقبال كردند قبول مي كنيم تصريح كرد: ولي اگر خيال كنند مي توانند با اخم و تخم و زدن حرف هاي صد تا يك غاز كار خود را پيش ببرند بدانند كه ملت ايران ذره اي به شما روي خوش نشان نخواهد داد.
وي با اشاره به تماس هايي كه با روساي جمهور كشورهاي همسايه فلسطين اشغالي گرفته شده است، اظهار داشت: من در اين تماس ها گفتم كه خود را مجهز كنيد و اگر اسرائيل بار ديگر اشتباه كند اين بار كارش را يكسره كنيد.
رئيس جمهوري گفت: آنان به هر دري مي زنند به بن بست مي خورند و با جناياتي كه در منطقه انجام داده اند به نقطه مرگ، و اضمحلال و سقوط نزديك شده اند.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به برنامه هاي انجام شده در دولت نهم و دهم افزود: در اين مدت برنامه هاي متعددي را اجرا كرده ايم و در طول چهار سال اول برنامه هاي ابتدايي و زيربنايي را در كشور ايجاد كرديم و كشور ايران در حال حاضر آماده جهش بزرگي براي سال هاي آينده است و در حال حاضر نيز برنامه هاي متعددي در دستور كار دولت است.
وي با اشاره به اينكه براي سال آينده چند كار مهم در دستور كار دولت قرار گرفته است اظهار داشت: يكي از مهم ترين اين برنامه ها طرح هدفمند كردن يارانه ها است اين طرح گام بلندي در جهت اجراي عدالت است.
رئيس جمهور افزود: ما مصمميم همپاي مردم اين طرح انقلابي را در جهت عدالت و اصلاح اقتصاد كشور به كار گيريم حركت در جهت عدالت انسان ها را به عدالت گستر واقعي نزديك تر مي كند.
وي طرح دوم دولت را حمايت از كشاورزان دانست و اظهار داشت در اين زمينه پنج طرح را در دست اجرا داريم، وي گفت: تامين آب، اصلاح سيستم آبياري، مديريت كشت، حمايت از كشاورزان و دامداران براي فروش مناسب محصولات و توسعه صنايع تبديلي و پشتيباني كشاورزان در طرح حمايتي دولت قرار دارد و در سال آينده بودجه خوبي به آن اختصاص داده شده است.
وي تاكيد كرد: ما مصمم هستيم در كنار شما در يك برنامه پنج ساله با تمركز و توان دولت يكبار براي هميشه ريشه مشكلات بخش كشاورزي را از بين ببرد.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه موضوع ديگري كه در قانون بودجه گنجانده شده است بحث اشتغال جوانان است اظهار داشت: جوانان ما نشان دادند كه به طور متوسط از ساير ملت ها پر استعدادتر، دقيق تر و دلسوزتر هستند در سال هاي 60 تا 64 رشد 2/4درصدي جمعيت را شاهد بوديم و به لطف خدا آن نوزادان امروز به جوانان آماده به كار تبديل شده اند.
وي از اجراي 14 طرح صنعتي بزرگ در استان خراسان جنوبي خبر داد و تصريح كرد: براي توسعه صنعت در استان خراسان جنوبي 14 طرح صنعتي بزرگ را پيش بيني كرديم كه با مشاركت و سرمايه گذاري دولت در استان اجرايي شود و از مسئولان استان نيز درخواست داريم كه اين طرح ها به صورت عادلانه اي در شهرستان ها تقسيم شود تا همه مردم استان خراسان جنوبي از بركت آنها بهره مند شوند.
رئيس جمهور ادامه داد: در مورد راه اندازي خط راه آهن در استان نيز كار عملياتي آن از سال آينده آغاز مي شود و بودجه آن را نيز دولت پيش بيني كرده است. وي مردم خراسان جنوبي را مايه افتخار و عزت مردم ايران دانست و افزود: مردم استان كويري خراسان جنوبي با وجود تجربه چند سال خشكسالي پي در پي هيچگاه سربار كشور ايران نبوده اند بلكه هميشه مايه افتخار و سربلندي كشور ايران هستند.

 



حاشيه هاي سفر استاني رئيس جمهور به خراسان جنوبي

¤ رئيس جمهور در ميان استقبال كم نظير مردم وارد بيرجند شد اين در حاليست كه شور و ازدحام جمعيت به حدي بود كه حركت خودرو حامل رئيس جمهور به كندي صورت مي گرفت، استقبال مردم كه قرار بود از ميدان فرودگاه انجام شود به دليل شلوغي جمعيت و استقبال كم نظير مردم به داخل فرودگاه كشانده شد.
¤ مردم با در دست داشتن پرچم سه رنگ ايران اسلامي و تصوير رئيس جمهور ايشان را همراهي مي كردند برخي نيز در حال نوشتن نامه به رئيس جمهور در كنار خيابان ديده مي شدند.
¤ يكي ديگر از حواشي استقبال از رئيس جمهور حضور يك دختر جوان معلول بود كه بر روي ويلچر خود عكس هايي از رئيس جمهور نصب كرده بود و با اين وضعيت ماشين رئيس جمهور را همراهي مي كرد.
¤ پلاكاردي در دست يكي از استقبال كنندگان قرار داشت كه روي آن خطاب به احمدي نژاد نوشته بود «اي بنده سالم خدا آقاي احمدي نژاد به وجودت افتخار مي كنيم»
¤ پسربچه 6 ساله اي با ديدن دوربين صدا و سيما به طرف آن رفته و با شور و نشاط بچگي خود شعار مي داد «احمدي نژاد شعار ماست»!
¤ بعد از ورود رئيس جمهور به ورزشگاه آزادي مردم با ديدن رئيس جمهور با سر دادن شعارهايي همچون «صلي علي محمد، ياور رهبر آمد»، «احمدي نژاد حمايتت مي كنيم» و سر دادن تكبير به ابراز احساسات پرداختند و احمدي نژاد به ابراز احساسات مردم با تكان دادن دست پاسخ مي داد.
¤ در بخشي از سخنان احمدي نژاد كه به انرژي هسته اي مربوط مي شد مردم در تاييد سخنان وي با شعار «رئيس جمهور ما تشكر تشكر»، «انرژي هسته اي حق مسلم ماست» سخنان احمدي نژاد را تاييد و ابراز احساسات كردند.
¤ احمدي نژاد در بخشي از سخنان خود خطاب به مردم از آنها پرسيد آيا ما مي توانيم ايران را بسازيم؟ كه مردم در جواب با صداي بلند گفتند ما مي توانيم و آن را چندين بار تكرار كردند.
¤ در هنگام سخنراني رئيس محترم جمهور مردم بارها با تكبير سخنان ايشان را تاييد كردند.

 



فرمانده قرارگاه راهيان نور: خادمان شهدا از 15 اسفند به استقبال كاروان هاي راهيان نور مي روند

كاروان هاي راهيان نور از 15 اسفند امسال به ياد و نام شهيدان اردستاني و زين الدين راهي مناطق عملياتي دفاع مقدس خواهند شد.
به گزارش خبرنگار كيهان سرتيپ پاسدار علي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفين و فرمانده قرارگاه راهيان نور ديروز در نشست با نمايندگان رسانه هاي داخلي با اعلام اين مطلب از تبديل اين برنامه به بازديد از مناطق عملياتي كشور به صورت دوره اي و در طول سال خبر داد و گفت: به علت استقبال فراوان مردم براي بازديد از اين مناطق امكان سرويس دهي به متقاضيان در مدت محدود يك ماه كه از نيمه دوم اسفندماه آغاز و تا پايان نيمه اول فروردين ماه سال جديد ادامه دارد ميسر نيست چنين تصميمي گرفته شده است.
دستگيري ريگي قابل تحسين است
فضلي در ابتداي اين مصاحبه دستگيري عبدالمالك ريگي توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) را تبريك گفت و افزود: اين تروريست كه استكبار جهاني حامي او بود تاكنون جنايت هاي بسياري به ويژه در استان سيستان و بلوچستان مرتكب شده و 41 نفر از هم وطنان شيعه و سني از جمله شهيد شوشتري و جمعي از فرماندهان سپاه سيستان و بلوچستان را به شهادت رسانده بود.
سردار فضلي در ادامه اظهار كرد: امسال نيز به مانند سال هاي گذشته صدها هزار نفر از مردم كشورمان فرصت يافته اند تا از جبهه هاي هشت سال ايثار و تلاش و كربلاهاي ايران بازديد كنند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز به همراه ساير نهادها و دستگاه ها در جهت تامين رفاه حال بازديدكنندگان از مناطق عملياتي دفاع مقدس اقدامات مناسبي انجام داده است.
سردار فضلي در بخش ديگري از سخنانش گفت: راهيان نور امسال به نام دو شهيد والامقام يعني امير سرلشگر شهيد اردستاني و سردار سرلشگر پاسدار شهيد مهدي زين الدين نامگذاري شده است و ما بايد اين كار زودبازده فرهنگي را در كنار ساير اقدامات و در حالي كه جنگ نرم به ما تحميل شده است، به نحو احسن به سرانجام برسانيم.
سردار فضلي در ادامه اين نشست خبري اعلام كرد: سال گذشته نزديك به 700 هزار نفر به صورت سازماندهي شده و همين تعداد نيز به صورت خودجوش از مناطق عملياتي دفاع مقدس بازديد كردند.
زائرسراها در مناطق عملياتي آماده پذيرايي از زوار
وي افزود: اوج بازديد مردم از مناطق عملياتي دفاع مقدس از تاريخ 15 اسفند تا 15 فروردين است اما سعي داريم با توسعه امكانات و زيرساخت ها، اين بازديدها را به دوره زماني يكسال گسترش دهيم و در اين راستا از اساتيد، دانشجويان، دانش آموزان، علماي حوزه، طلبه ها و فرهنگيان جهت بازديد دعوت مي كنيم.
سردار فضلي همچنين اعلام كرد: هر استان در مناطق عملياتي دفاع مقدس در حال ساخت زائرسرا براي زائران خود است تا خدمات بهتري به بازديدكنندگان ارائه دهد.
وي به بحث اسكان زائران راهيان نور اشاره كرد و افزود: در حال حاضر براي حدود 52 هزار و 500 نفر امكان شب ماني در مناطق عملياتي خوزستان فراهم است و سعي داريم اين ظرفيت را افزايش دهيم.
سردار فضلي روايتگري را نيز از جمله موارد مورد توجه دانست و افزود: راويان دفاع مقدس بايد آن چيزي را روايت كنند كه اتفاق افتاده است. در عين حال دفاع مقدس آن قدر متقن و جامع است كه نياز به تحريف ندارد.
فتنه اخير هم بايد روايت شود
در ادامه اين مصاحبه خبرنگاري با يادآوري اين مطلب كه مدتي پيش گفته بوديد فتنه اخير هم بايد روايت شود پرسيد چه زماني اين اتفاق خواهد افتاد كه سردار فضلي گفت: اين فتنه هم بايد روايت شود اما نبايد اين را با راهيان نور مخلوط كنيم، ضمناً كساني بايد فتنه را روايت كنند كه به موضوع آن عالم باشند.
بنابراين گزارش خبرنگاركيهان خواست در مورد اقدامات انجام شده براي تجليل از بسيجيان شهيد در فتنه اخير و همچنين رسيدگي به نحوه شهادت آنها توضيح دهد.
سردار فضلي در پاسخ تاكيد كرد: سازمان ها و نهادها بايد به عنوان مدعي العموم به تكليف خود در فتنه اخير عمل كرده و عمل خواهند كرد.
وي در ادامه گفت: بايد توجه داشت كه اولين شهيد در حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري و ايام اغتشاشات، شهيد كبيري بود كه در شهرري مراسم باشكوهي براي وي برگزار شد.
وي با تاكيد بر اينكه در مسير برخورد جريان فتنه جاي تامل و كوتاهي نيست، تاكيد كرد: در چند ماه گذشته اقداماتي صورت گرفته و نهادها و قوه قضائيه در اين مسير مسئول بوده و هم اكنون اين بخش ها در حال پيگيري موضوع هستند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين در توضيح بيشتر تصريح كرد: درخصوص جريان فتنه بايد با دو نگاه فردي و سازماني نگريست. مردم در نگاه فردي به تكليف خود به نحواحسن عمل كردند و در نگاه سازماني، سازمان ها و نهادها بايد به عنوان مدعي العموم به تكليف خود عمل كرده و عمل خواهند كرد.
امسال هم براي زائران با مليت هاي خارجي برنامه خواهيم داشت
در ادامه اين نشست خبري، سردار سليماني، رئيس سازمان گردشگري، اردويي و راهيان نور سپاه و بسيج نيز گفت: در سال گذشته 56 مليت خارجي از مناطق عملياتي دفاع مقدس بازديد كردند. نكته مهم اثرگذاري بالاي اين بازديدها با حداقل امكانات موجود بود.
وي ايجاد ظرفيت جديد در كيفيت و كميت، نوآوري در عرصه كيفيت به ويژه بحث فرهنگي، تهيه بسته هاي فرهنگي به تناسب بازديدكنندگان، اتخاذ تدابير و سياست هاي پيشگيرانه از حوادث، مشاركت جدي و فعال بسيجيان در اداره راهيان نور و... را از جمله اقدامات اين سازمان برشمرد.
سليماني گفت: از ويژگي هاي راهيان نور امسال اولويت داشتن در اعزام نخبگان از جمله اساتيد، دانشجويان، فرهنگيان و دانش آموزان است.
وي اعزام سه هزار و 550 نفر از بسيج اساتيد، سه هزار و 55نفر از جامعه پزشكي، سه هزار و 600 نفر ورزشكار، سه هزار و 55 نفر بسيج علمي و پژوهشي و 100 هزار نفر از فرهنگيان و 400 هزار دانش آموز را در اين راستا اعلام كرد.
به گفته سردار سليماني، امسال همچنين تسهيلات مناسبي براي وسايل نقليه شخصي در مركز، جنوب و شمال خوزستان در نظر گرفته شده است.

 



وزير دفاع در دانشگاه صنعتي شريف: ايران رادارهايي با برد رهگيري 120 هزار پا توليد مي كند

وزير دفاع با تاكيد بر آمادگي كامل سيستم هاي راداري كشورمان در صورت هجمه دشمنان گفت: ما امروز رادارهاي دريا پايه، زميني و رادارهايي در تشخيص اهداف هوايي در باندهاي مختلف فركانسي در ارتفاعات مختلف براي تشخيص هدف هاي متعدد در اختيار داريم.
سردار احمد وحيدي وزيردفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ديروز در حاشيه سمينار سيستم هاي راداري در دانشگاه صنعتي شريف در جمع خبرنگاران گفت: رادار يكي از موضوعات مهم در همه حوزه ها اعم از هوايي، دريايي، زميني و فضايي است و كاربردهاي زيادي دارد.
وي افزود: سيستم هاي راداري يكي از كليدي ترين فناوري هاي روز دنيا محسوب مي شود و توانايي كشورها از طريق ميزان توانايي شان در حوزه رادار سنجيده مي شود.
وحيدي در ادامه خاطرنشان كرد: ما پيشرفت هاي بسيار خوبي در اين حوزه داريم و هم صنايع دفاعي، شركت هاي خصوصي و دانشگاه ها كارهاي بسيار ارزشمندي را در اين حوزه انجام داده اند و ما امروز رادارهاي درياپايه، زميني و رادارهايي در تشخيص اهداف هوايي در باندهاي مختلف فركانسي در ارتفاعات مختلف براي تشخيص هدف هاي متعدد در اختيار داريم.
وزير دفاع در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: ما در حال حاضر استفاده هاي گسترده اي از سيستم هاي راداري مي كنيم و توليدات متنوع زيادي در اين حوزه داريم و با بهره گيري از توانمندي و دانش كشور برنامه هاي آينده را با سرعت بيشتري دنبال خواهيم كرد.
وحيدي در خصوص نياز كشور به رادارهاي مختلف گفت: ما در همه بردها نياز به رادار داريم و در همه اين حوزه ها كارهايي صورت گرفت كه بخشي از آن را به دست آورده ايم و بخش ديگر هم در مرحله تحقيق است.
وزير دفاع در خصوص تحويل سامانه موشكي اس300 در ايران گفت: دوستان روسي ما اشكالات فني را دليل تاخير موشك سامانه اي اس300 مطرح كرده بودند و به همين خاطر در تحويل اين سامانه كمي تاخير داشتند و اعلام مي كنند كه به محض رفع اين اشكالات اين سامانه را به ما خواهند داد.
وحيدي در پايان در خصوص بهره برداري از ناوشكن جماران گفت: ما يكي از معدود كشورهايي هستيم كه ناوشكن مي سازيم؛ ناوشكني كه همه زيرمجموعه هايش متعلق به خودمان و ساخت داخل است؛ سيستم هاي تسليحاتي، ناوبري، سيستم سازه، جنگ الكترونيك و سيستم هاي مخابراتي ناوشكن جماران همه در داخل توليد شده است.
وحيدي در اين سمينار نيز طي سخناني به نيازهاي آينده پدافند هوايي اشاره كرد و گفت: ما اكنون راداري مي خواهيم كه بتواند در ارتفاعات مختلف از 10 متر تا 120 هزار پا اهداف خود را رهگيري و منهدم كند.
وي تاكيد كرد: اكنون در جهان هواپيماهاي جاسوسي تا 120 هزار پا حق پرواز دارند.

 



متكي در ديدار با معاون وزير خارجه كنيا: نيروهاي خارجي بايد منطقه را ترك كنند

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با معاون وزير خارجه كنيا تاكيد كرد نيروهاي خارجي بايد منطقه را ترك كنند.
منوچهر متكي در ديدار با «ريچارد موميكا اونيونكا» معاون وزير امور خارجه كنيا با اشاره به اشتراك مواضع دو كشور در قبال مسائل منطقه اي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران و كنيا داراي ظرفيت هاي زيادي مي باشند و اين امر مي تواند بستر مناسبي براي همكاري هاي بين دو كشور فراهم آورد.
وزير امور خارجه با اشاره به تداوم رايزني ها در مورد مسائل مختلف ميان دو كشور بر اجرايي كردن طرح هاي مشترك اقتصادي تاكيد كرد و گفت: برگزاري كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور در ماه هاي آينده فرصت خوبي براي مرور مناسبات و بررسي راه هاي توسعه روابط تهران و نايروبي است.
وي با اشاره به تحولات در خاورميانه تصريح كرد: ما معتقديم مشكلات در اين منطقه بايستي در يك رويكرد منطقه اي حل شود و نيروهاي خارجي بايد منطقه را ترك كنند. همچنين «سليمان عبدالتواب الزين» سفير سودان در تهران با تقديم پيام تشكر عمرالبشير رئيس جمهور اين كشور به متكي، از احمدي نژاد به خاطر حمايت ها و نقش آفريني ايران در حل بحران دارفور قدرداني كرد.

 



!متن دفاعيه شريعتمداري در پاسخ به شكايت شادي صدر فراموش كرده ايد كه ...؟

مديرمسئول روزنامه كيهان درباره شكايت برخي از شاكيان، از جمله آقايان عمادالدين باقي، اسفنديار رحيم مشايي و خانم شادي صدر گفته بود، كاش به موارد ديگري از مطالب كيهان هم اشاره مي كردند تا در دفاعيات خويش به آن موارد نيز مي پرداختم چرا كه شكايت تعدادي از شاكيان اگرچه ظاهراً عليه اينجانب و روزنامه كيهان است ولي مباني و ارزش هاي انقلاب و نظام را نشانه رفته اند و روشنگري در اين زمينه ها را همراه با ارائه اسناد مربوطه ضروري مي دانم، اما، مطابق قوانين قضايي دفاعياتم بايد محدود به همان مواردي باشد كه شاكيان در شكوائيه خود مطرح كرده اند. شريعتمداري شكوائيه خانم شادي صدر را از همين نوع دانسته و با اشاره به فريب خوردگي ايشان، به دفاع در مقابل شكايت وي پرداخت و گفت؛
رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيئت منصفه
با احترام، درباره شكايت خانم شادي صدر و اعتراض ايشان به خبر ويژه كيهان 5/2/86 با عنوان «خودافشايي هوادار تز چندشوهري» به استحضار مي رساند، خانم صدر از اين كه روزنامه كيهان در خبر ويژه مورد اشاره ايشان را «طرفدار تز چند شوهري زنان» و «عامل هلندي ها» در به اصطلاح «جنبش زنان» ناميده است، شاكي هستند و اين هر دو مشخصه را كه از نگاه كيهان، «واقعيت غيرقابل انكار» و از نگاه ايشان «اتهام موهوم» است، انكار مي كند.
اينجانب اگرچه مايل است در اين زمينه شرح گسترده و فصل مفصلي را باز كنم تا انشاءالله عبرتي براي ديگران و عامل موثري در پيشگيري از فريب خوردگي امثال ايشان باشد ولي از آنجا كه خانم شادي صدر فقط از دو مورد فوق الذكر شكايت كرده است، به ناچار براي رعايت ضوابط دادگاه محترم، سخن خويش را به محدوده همان دو مورد محدود مي كنم. هر چند، بر اين باورم كه بازگو كردن مستند چرخه فريب خوردگي خانم «شادي صدر» نه فقط از به دام افتادن افراد ديگري كه در وضعيت مشابه ايشان هستند جلوگيري مي كند، بلكه بعيد نيست و اميد نيز هست كه خانم صدر هم به خود آيند و بيش از اين عمر گرانمايه خويش را با منافع دشمنان اسلام و مردم اين مرز و بوم كه به يقين دشمن ايشان نيز هستند، سودا نكنند، و اما درباره موارد ياد شده به استحضار مي رساند؛
1- خانم شادي صدر در شكايت نامه خويش آورده است كه ؛كيهان صراحتا طرفداري از «چند شوهري زنان» را به ايشان نسبت داده است و ادعا كرده است، «بي آن كه هيچ سند و دليلي براي چنين ادعاي كذبي ارائه كند»!
و اما، در اين باره نظر رياست محترم دادگاه و اعضاي گرامي هيئت منصفه را به مقاله اي با عنوان «تحليل فمنيستي مجازات سنگسار» در ماهنامه زنان شماره 141 به قلم خانم شادي صدر جلب مي كنم. و صدالبته قضاوت مطابق قانون بر عهده دادگاه محترم است. خانم صدر در بخشي از اين مقاله مي نويسد: «طبق قوانين ايران، مردان مي توانند تا چهار همسر دائم و تا بي نهايت همسر غيردائم داشته باشند. چنين حقي از يك سو اين آزادي عمل را به مردان مي دهد كه با شركاي جنسي متعدد رابطه داشته باشند و از سوي ديگر، صرف حق داشتن همسران متعدد، مردي را كه متهم به برقراري رابطه خارج از چارچوب ازدواج است، در پيشگاه نظام قضايي برآمده از فرهنگ، عملا از هيبت يك مجرم مهم به شكل فردي درمي آورد كه اشتباه كوچكش تنها اين بوده كه رابطه جنسي را كه حق او بوده شرعي نكرده است. ضمن اين كه همين موضوع امكان گريز وي را از مجازات با طرح اين ادعا كه صيغه اي خو انده شده فراهم مي آورد. اما زني كه با اين اتهام در پيشگاه قاضي قرار مي گيرد كه با وجود داشتن شوهر، با مرد ديگري رابطه جنسي داشته است، از نظر وي و از نظر فرهنگ حاكم بر جامعه، مرتكب يكي از مهمترين جرايم شده زيرا اصولا از حق داشتن همسران متعدد برخوردار نيست و كنترل بدن و سكسوآليته او بايد صرفا در اختيار يك مرد باشد. چين زني ناقض تمامي هنجارهاي حاكم بر جامعه است و بايد به شديدترين وجهي با او برخورد شود. ضمن اين كه هيچ گريزگاهي نيز براي او وجود ندارد. همچنين مناسبات تبعيض آميز حاكم و قدرت اقتصادي و روابط اجتماعي، كه معمولا نزد مردان بيش از زنان است، به مردان امكان برخورداري از حق دفاع و وكيل مناسب و دفاع متناسب را مي دهد، در حالي كه زني كه فاقد منابع اقتصادي و اجتماعي است، نمي تواند از حق خود براي داشتن وكيل يا برخورداري از دفاع متناسب استفاده كند. به اين ترتيب، مردسالاري و تبعيض مجموعه اي را به وجود مي آورند كه بر سكسوآليته زن بخصوص هنگامي كه در چارچوب ازدواج قرار مي گيرد كنترل حداكثري اعمال مي كند.»
همانگونه كه ملاحظه مي فرمائيد، خانم شادي صدر در اين مقاله با صراحت- و نه تلويح- به نظام اسلامي و قوانين آن اعتراض مي كند كه چرا خانم ها حق برخورداري از چند شوهر را ندارند؟!
متاسفانه برخي از فريب خوردگاني كه به دشمنان مردم وطن خويش مي پيوندند به علل متفاوت از جمله خودكم بيني و احيانا كمبودهاي علمي و شخصيتي، به بدترين شكل ممكن مورد سوءاستفاده قرار مي گيرند و نقشي بيشتر از يك پادوي دست چندم به آنها واگذار نمي شود كه نمونه فوق از جمله آنهاست. چرا كه چند شوهري زنان در تمامي جوامع بشري، حتي در بدوي ترين آنها نيز زشت و مشمئز كننده تلقي مي شود ولي ماهنامه زنان و نويسنده آن خانم شادي صدر براي ابراز مخالفت هاي ديكته شده دشمن حتي از حمايت اينگونه ناهنجاري هاي نفرت انگيز هم دريغ نمي ورزند.
2- رياست محترم دادگاه و اعضاي گرانقدر هيئت منصفه! لطفاً در متن شكوائيه اي كه خانم شادي صدر عليه اينجانب تنظيم و به دادگاه ارائه كرده است دقت بفرمائيد. حمايت از چند شوهري خانم ها به گونه اي محسوس- و البته بي آن كه خود ايشان متوجه باشد- در اين شكوائيه نيز آمده است. خانم صدر در شكوائيه خود مي نويسد روزنامه كيهان: «صراحتاً طرفداري از چند شوهري زنان را به اينجانب نسبت مي دهد، بدون آن كه هيچ سند و دليلي براي چنين ادعاي كذبي ارائه كند و از اين طريق سعي دارد با بافتن رطب و يابس در افكار عمومي و به خصوص بدنه سنتي جامعه بدبيني ايجاد كند اين جمله مصداق آشكار نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي است و از آنجايي كه چند شوهري زنان در جامعه ما امري مذموم، موهن و ناپسند است اسناد تبليغ آن به شخص مصداق توهين نيز مي باشد بخش ديگر اين جمله كه طرفداري از «هوچيگري خياباني- دختركان و پسركان- » را به اينجانب نسبت مي دهد نيز ضمن اينكه فاقد معنا و مفهوم است، توهين آميز و مصداق «هجو» مي باشد.»
ملاحظه مي فرمائيد كه خانم صدر تأكيد مي كند: «از آنجا كه چند شوهري زنان در جامعه ما امري مذموم، موهن و ناپسند است، اسناد تبليغ آن به شخص مصداق توهين نيز مي باشد» به بيان ديگر، از نگاه ايشان «چند شوهري زنان» في نفسه و به طور مطلق زشت و ناپسند نيست، بلكه فقط از آنجا كه در جامعه ما مذموم و ناپسند است! اسناد آن توهين تلقي مي شود و مثلاً اگر حمايت از چند شوهري زنان در يك جامعه ديگر به ايشان نسبت داده شود توهين آميز نخواهد بود!! البته خانم صدر توضيح نمي دهند كه در كداميك از جوامع بشري «چند شوهري زنان» مذموم و ناپسند و حتي مشمئز كننده و نفرت انگيز نيست!
3- خانم شادي صدر در بخش ديگري از شكوائيه خود، به كيهان اعتراض كرده است كه چرا ايشان را عامل هلندي ها در ميان ]به اصطلاح[ جنبش زنان براي راه اندازي انقلاب مخملي خوانده است «كه در اين باره بايد از كم حافظه گي ايشان ابراز تأسف كنم، بي آن كه به ضرب المثل معروف «دروغگو كم حافظه است» استناد كرده باشم.»
خانم شادي صدر به هر دليل و يا به هر علت فراموش كرده و يا خود را به فراموشي زده اند كه، اولاً، از امضاء كنندگان كمپين يك ميليون امضاء براي تغيير قوانين به قول خودشان تبعيض آميز زنان بوده است. البته اين كمپين برخلاف نام دهان پركن آن، و علي رغم تبليغات گسترده رسانه هاي ضدانقلاب و راديوهاي بيگانه، فقط موفق به كسب تعداد محدود و انگشت شماري از امضاي زنان شد. آنهم زناني كه اگر دادگاه اجازه دهد، سوابق سياه برخي از آنان را با اسناد مربوطه ارائه خواهم كرد. افرادي كه بي سوادي و سرخوردگي هاي شخصيتي ويژگي مشترك بسياري از آنان است. البته، متوليان كمپين بعد از آن كه دريافتند، كوه آنها موش زائيده است، ترجيح دادند كركره كمپين ياد شده را پايين بكشند و نمي دانم موفق شدند عرق شرم حاصل از اين رسوايي را نيز از چهره خود پاك كنند يا اساساً شرمي نداشتند كه عرق ساز باشد!
4- خانم شادي صدر در شكوائيه خود آورده اند كه چرا روزنامه كيهان از ايشان به عنوان عامل هلندي ها در كمپين مورد اشاره ياد كرده است كه در اين زمينه نيز ضمن ابراز تأسف دوباره نسبت به كم حافظه گي مشاراليها، نظر خانم شادي صدر را به مصاحبه خود ايشان با راديو زمانه (دولت هلند) در تاريخ 10 ارديبهشت ماه 86 جلب مي كنم و اين توضيح را ضروري مي دانم كه چند سال قبل - براساس اسنادي كه به دادگاه محترم ارائه مي كنم- خانم اليزابت چني- دختر ديك چني معاون جرج بوش- با مأموريت ساماندهي و آموزش جريانات ضد انقلاب داخلي، دو دفتر جداگانه در «دوبي» و شهر لاهه هلند تأسيس مي كند و مطابق اسناد موجود، دولت هلند نيز بخشي از هزينه راه اندازي دفتر اليزابت چني در لاهه را برعهده مي گيرد. راديو «زمانه» با مديريت ظاهري خانم فرح كريمي از اعضاي سابق و لاحق سازمان منافقين، بخشي از فاز اجرايي اين پروژه است. گفتني است خانم فرح كريمي عضو شاخه نظامي سازمان منافقين بوده است كه درسال 63 از عراق به هلند اعزام شده و به اين كشور پناهنده مي شود.
و اما، خانم شادي صدر در مصاحبه با اين راديو كه متن پرينت شده آن از سايت راديوي مزبور به محضر دادگاه ارائه خواهد شد و فايل صوتي آن نيز موجود است، درباره هزينه موسسه اي كه با عنوان «موسسه راهي» تاسيس كرده است توضيح مي دهد خانم شادي صدر در پاسخ به اين سؤ ال راديو زمانه كه «با كمك چه منابعي اين موسسه اداره مي شود»؟ مي گويد؛ «عمده تامين كننده مالي موسسه راهي، بنياد هلندي «هيفوس» است كه فكر مي كنم در بيش از 40 كشور دنيا دارد كار مي كند و يكي از سازمان هاي تامين كننده مالي موسسه راهي بوده است.»
آقاي رئيس دادگاه! با وجود اين اعتراف صريح خانم شادي صدر آيا نبايد از كم حافظه گي ايشان متاسف بود؟! چه سندي مستحكم تر از اعتراف صريح خود ايشان مبني بر وابستگي به دولت هلند؟ البته خانم شادي صدر در اين مصاحبه از «هيفوس» به عنوان يكي از سازمان هاي تامين كننده منابع مالي خود ياد مي كند و ظاهرا خجالت كشيده اند از برخي موسسات آمريكايي و صهيونيستي نام ببرند!
5- و اما، درباره اين كه چرا كيهان به اين خبر پرداخته است بايد به خانم شادي صدر گوشزد كنم كه شما و دوستانتان هنگامي كه براي جذب دختران معصوم اين مرز و بوم به سراغ آنها مي رويد هرگز به هويت واقعي خود به عنوان پادوي دست چندم بيگانگان اشاره نمي كنيد و از واژه هاي دهان پركن و گنده گويي هايي كه هرگز به آن اعتقاد نداريد براي فريب آنها استفاده مي كنيد. بنابراين كيهان وظيفه خود دانسته و مي داند كه آبشخور اصلي شما و تامين كننده منابع مالي موسسه شما را براي هوشياري دختران معصوم اين مرز و بوم فاش كند. خانم شادي صدر، لطفا به كامنت ها -اظهارنظرهاي - ذيل مصاحبه خود با راديو زمانه مراجعه كنيد. بسياري از دختركان معصوم با تندي و عصبانيت به شما تاخته اند كه چرا سعي داشته ايد از آنها براي منافع و مقاصد استعماري بيگانگان بهره گيري كنيد.
و بالاخره، اگرچه خانم شادي صدر را به جرم اهانت و دروغ پراكني عليه كيهان قابل پي گرد قانوني مي دانم ولي از ايشان شكايتي ندارم و آرزو مي كنم، به خود آيند و باقي عمر خويش را براي مقابله با مردم مظلوم اين مرز و بوم به پاي بيگانگان نريزند، هرچند كه به قول حضرت امام(ره) وقتي آمريكا با آن يال و كوپال «هيچ غلطي نمي تواند بكند»، از دست امثال خانم شادي صدر و شيرين عبادي و ... چه كاري برمي آيد؟!
در جلسه روز يكشنبه دادگاه كيهان، چند شكايت ديگر نيز مطرح شده بود كه اگرچه مديرمسئول كيهان دلايل و اسناد مستحكمي در رد آن ارائه كرد ولي از آنجا كه اين شكايات جنبه عمومي نداشته اند، اشاره به آنها را ضروري نمي دانيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14