(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 اسفند 1388- شماره 19590
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ريگي جنايتكار به دام افتاد
ماجراي حمايت ريگي از فتنه سبز
ترانزيت يك هزارتن گازوئيل از بيرجند به افغانستان
مدير بازرگاني مركز ملي فرش كشور خبر داد توليد 6 ميليون مترمربع فرش دستباف در كشور
افتتاح بزرگ ترين كارخانه توليد پاكت سيمان كشور در انديمشك
ارگ گوگد به علت بي توجهي مسئولان در معرض تخريب قرار گرفته است
علي رغم دستور صريح رئيس جمهور اعتراض مردم به كارشكني در اجراي طرح مسكن مهر آبعلي
با انتقاد از جشنواره فيلم فجر امسال شمقدري: برخي خبرنگاران آب به آسياب دشمن ريختند
نخستين كنگره شهداي شهرداري هاي سراسر كشور برگزار مي شود
اخبار ادبي و هنري



 اقتدار آسماني  سربازان گمنام
 ريگي جنايتكار به دام افتاد

عبدالمالك ريگي تروريست تحت الحمايه سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس طي يك عمليات پيچيده اطلاعاتي دستگير شد.
به گزارش خبرنگار كيهان ريگي كه سركردگي گروهك تروريستي «جندالله» را برعهده داشت و طي سالهاي اخير دست به جنايات متعددي عليه مردم مظلوم سيستان و بلوچستان و حافظان امنيت آن منطقه زده بود، صبح سه شنبه درون يك پرواز كه از دوبي به مقصد قرقيزستان در حال حركت بود، در تور اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفت و دستگير شد.
اطلاعات دريافتي كيهان حاكي از آن است كه عبدالمالك به همراه «حمزه» نفر دوم گروهك جندالشيطان در اين پرواز حضور داشته و هر دو نفر دستگير شده اند.
مقام هاي امنيتي در اين باره به كيهان گفتند: «ريگي از چند روز قبل تحت مراقبت قرار داشت تا اينكه حضور او در يك پرواز مسافربري كه از آسمان ايران عبور مي كرد فرصتي مناسب براي دستگيري وي ايجاد كرد.» بنابر اطلاعات موجود مقام هاي نظامي و امنيتي صبح روز سه شنبه پس از حصول اطمينان از اينكه ريگي در اين پرواز قرار دارد، از خلبان خواستند پرواز را در يكي از شهرهاي مركزي ايران فرود آورد. خلبان پرواز به دلايلي نه چندان روشن مدتي از اين كار امتناع كرد اما نهايتا و پس از رهگيري هواپيماي مسافربري توسط چند جنگنده شكاري نيروي هوايي، در يكي از بنادر جنوبي ايران فرود آمد و ماموران اطلاعاتي توانستند ريگي را بي آنكه كوچكترين آسيبي به ديگران برسد، دستگير كنند.
مقام هاي امنيتي در گفت وگو با كيهان تاكيد كردند عمليات دستگيري ريگي يك عمليات كاملا غافلگيرانه بوده كه محصول ماهها فعاليت اطلاعاتي گسترده و پيچيده در منطقه بويژه خاك افغانستان و پاكستان بوده است و عمق اشراف اطلاعاتي ايران را به تمامي تحركات دشمن در مرزهاي خود نشان مي دهد.
اين شاهكار اطلاعاتي
صرفا متعلق به ايران است
در همين ارتباط، وزير اطلاعات با تاييد خبر دستگيري عبدالمالك ريگي در يك نشست خبري تاكيد كرد كه هيچ كشوري در دستگيري ريگي مشاركت نداشته است.
حجت الاسلام حيدر مصلحي روز سه شنبه پيروزي بزرگ سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگيري سركرده گروهك تروريستي موسوم به جندالله را به ملت ايران تبريك گفت و افزود: به اعتقاد من حضور ميليوني مردم در راهپيمايي 22بهمن و نشان دادن اقتدار نظام جمهوري اسلامي زمينه ساز اين موفقيت بود.
وي با تاكيد بر اينكه «بنا بر اسناد متقن عبدالمالك ريگي از سوي سرويس اطلاعاتي آمريكا و ديگر قدرت ها حمايت مي شد» به اشراف جمهوري اسلامي ايران در اين مسئله اشاره كرد و با ارائه عكسي به خبرنگاران و تصويربرداران حاضر در اين جلسه كه به 24ساعت قبل از دستگيري عبدالمالك ريگي از سوي ايران مربوط مي شد، اعلام كرد: اين عكس 24ساعت قبل از دستگيري اين شرور در مقر نيروهاي آمريكايي در افغانستان گرفته شده است.
وزير اطلاعات در ادامه با ارائه كارت شناسايي ريگي كه در پاكستان توسط نيروهاي آمريكايي تهيه شده بود، همچنين گذرنامه افغاني كه آمريكايي ها براي او تهيه كرده بودند و همچنين ويزاي دبي، ريگي كه آنها براي تسهيل رفت و آمدهاي اين تروريست جهت انجام مذاكره پيرامون اقدامات تروريستي وي تهيه كرده بودند، از آنها به عنوان ديگر اسناد جمهوري اسلامي در اثبات همكاري ريگي با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و ديگر كشورهاي نظام سلطه نام برد.
وي در ادامه به قرائت اظهارات يكي از مسئولان سرويس هاي اطلاعاتي يكي از كشورهاي منطقه درباره نحوه همكاري ريگي با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي پرداخت و گفت: بنا به گفته اين مسئول، ريگي با برخي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا كار مي كرده و حتي سفرهايي نيز به اين كشورها داشته است. او حتي با فرمانده نيروهاي ناتو در افغانستان ديدار داشته و فرمانده ناتو در اين ديدار نسبت به ايده ايجاد بلوچستان بزرگ از خود علاقه نشان داده است.
وي همچنين به نقل از اين مقام اطلاعاتي مربوط به يكي از كشورهاي منطقه اظهار كرد: ريگي در خلال مذاكراتي كه با مقامات آمريكايي داشته از وي خواسته شده كه اقدامات تروريستي اي را نيز عليه مقامات ايران انجام دهد. همچنين وي از طريق تنگه جبل الطارق به كشورهاي اروپايي سفر كرد و در اين سفر مذاكراتي در زمينه انجام اقداماتي عليه ايران را با مسئولان اين كشورها انجام داد كه هماهنگي سفر نيز توسط انگليسي ها و با همكاري آمريكايي ها انجام شد.
مصلحي در بخش ديگري از اين نشست خبري با تاكيد مجدد بر اين كه اقداماتي كه اين شرور تروريست در مدت فعاليت خود انجام مي داده با خط دهي سرويس هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي، آمريكا، انگليس و برخي كشورهاي اروپايي بوده از «حمله به اتوبوس مسافربري، كشتار كور مردم بيگناه و انفجار مسجد» به عنوان نمونه هايي از اقدامات ريگي نام برد و يادآور شد كه اين شرور تروريست از طريق شبكه هايBBC و VOA به اين اقدامات خود افتخار مي كرد.
وي در ادامه با اشاره به مشي شبكه هاي خبري BBC و VOA در انتشار اخبار مربوط به اقدامات اين شرور تروريست كه از آن به عنوان سند افتخار وي ياد مي كردند به اقدام تروريستي اخير در دبي اشاره كرد و گفت: آن ها به دنبال اين بودند كه منطقه را به مامني براي اقدامات تروريستي خود تبديل كنند. آن ها مي خواستند از طريق دبي اين شرور را به يكي از مراكز خود ببرند و در زمينه اقدامات تروريستي خود مذاكراتي را با وي انجام دهند.
وي در ادامه با اشاره به درخواست جمهوري اسلامي ايران از كشورهاي منطقه و حتي آمريكا در زمينه همكاري در دستگيري اين شرور تروريست، تصريح كرد: اما بدون اين كه هيچ يك از سرويس هاي اطلاعاتي ديگر كشورها از جمله سرويس هاي اطلاعاتي كشورهاي منطقه با ما همكاري داشته باشند، سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق شدند با يك اقدام ارزشمند و مديريت دقيق اطلاعاتي اين شرور را در مكان هاي مختلف تعقيب و همراهي كنند و در فضاي جمهوري اسلامي وي را دستگير كرده و در اختيار دستگاه قضايي قرار دهند.
وزير اطلاعات در ادامه با هشدار به سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و جهان سلطه از آن ها خواست تا دست از حمايت از تروريست هايي كه دست شان به خون انسان هاي بيگناه آلوده است، بردارند.
وي در ادامه با تاكيد بر اين كه «جمهوري اسلامي راه اقدام قانوني عليه آمريكا و انگليس را به واسطه حمايت و همكاري از اقدامات تروريستي ريگي از طريق مجامع جهاني براي خود باز مي بيند» توجه مجامع را به اين نوع اقدامات سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس خواستار شد.
وي همچنين با تشكر از كليه دستگاه هاي نظامي و انتظامي كه در جريان دستگيري اين شرور با وزارت اطلاعات همكاري كردند، خاطرنشان كرد: اين اقدام در پي حركت و مديريت اطلاعاتي حدودا پنج ماهه به نتيجه رسيد و بعد از شهادت شهيد سردار شوشتري به همراه جمعي از يارانش شروع و امروز (ديروز) به نتيجه مطلوب ختم شد.
وي همچنين درباره كيفيت همكاري هاي صورت گرفته از ناحيه مردم و همچنين سرويس هاي اطلاعاتي كشورهاي منطقه گفت: اين فرد چون در داخل كشور نبود سربازان گمنام امام زمان(عج) با حركت هاي اطلاعاتي وي را دنبال كردند.
وزير اطلاعات همچنين با تاكيد براين كه «اسناد ما در مورد نوع ارتباط اين فرد با آمريكايي ها و كشورهاي اروپايي و غيراروپايي متقن است» از ارايه اين اسناد به خود عبدالمالك ريگي در حين بازجويي ها خبر داد و با بيان اين كه «ممكن است اين اسناد تعجب خود ريگي را نيز در پي داشته باشد» گفت: بعد از ارايه اسناد قطعا ريگي اعترافات خوبي خواهد داشت كه براي رسوايي اروپا و آمريكا منشا اثر است.
وي همچنين با اشاره به سفر اخير وزير كشور به پاكستان و مستندات ارايه شده درباره وجود مستندات غيرقابل انكاري كه بر همكاري ريگي با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي صحه مي گذارد، گفت: در آن جا اقدامات مختلف در زمينه حقوقي انجام شد و با اعترافات خود ريگي ما مي توانيم از آن براي اثبات اين مستندات استفاده كنيم.
وي با تاكيد بر اين كه «ما در دستگيري اين شرور با هيچ سرويس اطلاعاتي مشاركت نداشتيم» اظهار كرد: نيروهاي اطلاعاتي و سربازان گمنام امام زمان(عج) از مقر اوليه تا مكان هاي مختلفي كه ريگي در آن جا تردد داشت و حتي حضور وي در مقر نيروهاي آمريكايي در افغانستان قضيه را مديريت كردند و تمام اين ماجرا با مديريت نيروهاي اطلاعاتي كشورمان صورت گرفته است.
مصلحي درباره اين كه آيا تا اين لحظه كشورهايي كه ايران مدعي همكاري آن ها با ريگي در انجام اعمال تروريستي خود است اين قضيه را تكذيب كرده اند؟ گفت: اسناد اين قدر قوي است كه جايي براي انكار ندارد.
اشراف كامل اطلاعاتي
همچنين وزير كشور ديروز در جمع خبرنگاران دستگيري عبدالمالك ريگي را نشان از اشراف كامل اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي ايران دانست.
مصطفي محمدنجار در خصوص جزئيات دستگيري عبدالمالك ريگي، شرور معروف گفت: اين فرد شرور كه در اختيار نيروهاي امنيتي اطلاعاتي كشورهاي بيگانه قرار داشت و دست به شرارت مي زد با هوشياري نيروهاي امنيتي و سربازان گمنام امام زمان در يك فرصت مناسب در خارج از كشور دستگير و به داخل منتقل شد.
وي تصريح كرد: اين اقدام نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي جمهوري اسلامي نشان دهنده اشراف اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي به منطقه است.
وزير كشور با تبريك به فرماندهي معظم كل قوا و نيروهاي نظامي و سربازان گمنام امام زمان اظهار داشت: عبدالمالك ريگي كه درصدد بود از نقطه اي به نقطه ديگر براي طراحي شرارت جديدي عازم شود با تور امنيتي كه از قبل پهن كرده بوديم دستگير شد و اكنون در چنگ ملت ايران است.
بسياري از مقامات استاني و سياسي كشور نيز دستگيري سركرده گروهك تروريستي جندالله را ناشي از توانمندي دستگاه هاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي دانستند. پيمان فروزش نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني مجلس گفت: دستگيري ريگي نشان مي دهد كه دستگاه هاي اطلاعاتي ما اقتدار لازم و كافي را دارند و اين اقدام مهمترين پيام براي دشمنان است.
ماشاءالله شاكري سفير ايران در پاكستان هم در گفت وگو با فارس، افتخار دستگيري ريگي را صرفاً براي نيروهاي عملياتي و امنيتي ايران خواند. حميدرضا ترقي معاون امور بين الملل حزب مأتلفه اسلامي هم درباره دستگيري ريگي تأكيد كرد: دستگاه اطلاعاتي و امنيتي كشورمان با دستگيري سركرده دشمنان ملت ايران توانست ابزارهاي آمريكا در منطقه را مهار كند.
وي افزود: اگر در مقام مقايسه دستگاه امنيتي كشورمان با كشور آمريكا سخن بگوييم، بايد بگويم كه آمريكا مدت هاست با اشغال كشورهاي منطقه هنوز بن لادن را دستگير نكرده است اما جمهوري اسلامي و سربازان امام زمان توانستند بدون اشغال هيچ كشوري تروريست بزرگ آمريكايي را در منطقه دستگير كنند.
همچنين علي محمد آزاد استاندار سيستان و بلوچستان در گفت وگو با ايرنا گفت: ناامني ها و شرارت هايي كه تروريست ريگي انجام مي داد توسعه استان و جنوب شرق كشور را نيز به خطر انداخته بود و امروز مردم شيعه و سني از دستگيري او شادمان هستند.
او اضافه كرد: مردم شيعه و سني از شرارت ها و جنايات ريگي بسيار خشمگين بودند زيرا اين تروريست در جنايات خود شيعه و سني نمي شناخت و مردم مظلوم و بي گناه را به خاك و خون مي كشيد.
در همين ارتباط، آيت الله عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان دستگيري ريگي را براي مردم شيعه و سني يك بشارت دانست و يادآور شد: ريگي تهديد كرده بود نمي گذارد راهپيمايي 22 بهمن در شرايط عادي در سيستان و بلوچستان برگزار شود. اما همه ديديم كه با حضور با شكوه مردم در راهپيمايي او نتوانست كاري از پيش ببرد. امام جمعه اهل سنت نگور در جنوب سيستان و بلوچستان نيز تصريح كرد: كوچك ترين ترحم نسبت به عبدالمالك ريگي جايز نيست.
عوض حيدرپور عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت وگو با فارس، توانايي بالاي نيروهاي اطلاعاتي را علت دستگيري عبدالمالك ريگي خواند و در واكنش به اظهارات برخي مبني بر ضعيف شدن ايران در حوادث پس از انتخابات خطاب به آنان تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران در اقتدار كامل بسر مي برد و ديگر گروه هاي تروريستي و خرابكار بايد از اين اقدام امنيتي ما درس بگيرند چرا كه جمهوري اسلامي ايران توانايي انهدام تمامي اين گروهك هاي تروريستي را دارد.
لكه ننگي به نام ريگي
عبدالمالك ريگي جنايات تروريستي بسياري از جمله جنايات تاسوكي و اتوبوس حامل پاسداران را در كارنامه سراسر سياه خود دارد و چندي پيش گروهك تروريستي وي سردار نورعلي شوشتري فرمانده قرارگاه شرق و معاون نيروي زميني سپاه و سردار محمدزاده فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان را به همراه شماري از سران قبايل بلوچ به شهادت رساند.
رئيس طايفه ريگي در سيستان و بلوچستان گفت: عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي لكه ننگي بر طايفه ريگي بود كه خوشبختانه در چنگال قانون گرفتار شد و قلب خانواده هاي داغديده از جنايات اين جاني شاد شد.
«بشير احمد ريگي» روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا بيان كرد: از لحظه شنيدن خبر دستگيري عبدالمالك در پوست خودم نمي گنجم زيرا يك جاني بي هويت كه تعداد زيادي از انسان هاي بي گناه اعم از كودك، نوجوان، جوان و سالخورده را به خاك و خون كشيده بود، با اقتدار توسط نيروهاي امنيتي دستگير شد.
رئيس طايفه ريگي اظهار داشت: اميدوارم مسئولان امر، اين جرثومه فساد را به سزاي اعمال ننگينش برسانند.
خبر دستگيري ريگي در صدر اخبار رسانه هاي جهان
به دنبال انتشار خبر دستگيري عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي موسوم به جندالله، رسانه هاي مختلف جهان خبر دستگيري وي را درصدر اخبار خود قرار دادند.
خبرگزاري رويترز به نقل از شبكه خبري العالم نوشت: ريگي در شرق ايران بازداشت شد.
فرانس پرس نيز به نقل از اين شبكه خبري از بازداشت ريگي خبر داد. آسوشيتدپرس هم گزارش داد: نيروهاي امنيتي ايران، عبدالمالك ريگي رهبر گروه تروريستي موسوم به جندالله را بازداشت كردند.
خبرگزاري فرانسه هم خبر دستگيري سركرده گروهك تروريستي جندالله را پوشش داد. همچنين روزنامه انگليسي تايمز، روزنامه گاردين، روزنامه روسي روسيا اليوم، پايگاه خبري سي. ان.ان، خبرگزاري كويت، پايگاه خبري محيط، بي .بي .سي و ... نيز دستگيري و بازداشت ريگي را پوشش دادند.
در اين ميان پايگاه اينترنتي صداي آمريكا (VOA) سعي كرد در صحت خبر خدشه وارد كند و نوشت: جمهوري اسلامي ايران مي گويد ريگي را دستگير كرده است.
شبكه العربيه هم كه به عنوان يكي از مهم ترين تريبون هاي رسانه اي گروهك تروريستي جندالله فعاليت مي كرد مدعي شد كه ريگي توسط پاكستان دستگير و به ايران تحويل داده شده است.
محاكمه ريگي، علني
و خارج از نوبت
از سوي ديگر، رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان با اشاره به دستگيري ريگي گفت: قطعا به پرونده ريگي به سرعت و خارج از نوبت رسيدگي مي شود البته اين پرونده، پرونده اي ويژه و بسيار مهم است كه بايد ابتدا تمام بهره برداري هاي اطلاعاتي از اين فرد و اين پرونده صورت بگيرد.
حجت الاسلام ابراهيم حميدي تصريح كرد: اين طور نبوده است كه وي خارج از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران دستگير شده باشد بلكه وي داخل كشور دستگير و در يكي از مراكز استان ها و البته استاني غير از سيستان و بلوچستان دستگير شده است.
در همين حال، محمد مرزيه دادستان زاهدان نيز با اعلام تشكيل پرونده براي عبدالمالك ريگي، گفت: عبدالمالك ريگي در دادگستري استان سيستان و بلوچستان به صورت علني محاكمه خواهد شد.
وي با اشاره به دستگيري عبدالمالك ريگي، اظهار كرد: با توجه به اينكه اعضاي گروهك تروريستي ريگي اقتدار جمهوري اسلامي را ديدند و مشاهده كردند كه سردسته شان با وجود برخورداري از تمام امكانات به راحتي دستگير شد، فرصت دارند سريعا از جمهوري اسلامي تقاضاي تامين كنند تا تقاضاي آنها مورد بررسي قرار گيرد و اعضاي اين گروهك مورد رافت اسلامي قرار گيرند.
دادستان زاهدان درادامه خطاب به آنهايي كه از اجرا نشدن حكم عبدالحميد ريگي انتقاد داشتند، گفت: دستگيري عبدالمالك ريگي نتيجه اجرا نشدن اين حكم بود.
وي درباره احتمال واكنش اعضاي گروهك تروريستي نسبت به بازداشت سركرده شان، گفت: نظام اشراف اطلاعاتي كامل دارد و مشكلي پيش نمي آيد و طرفداران عبدالمالك ريگي راهي جز تسليم ندارند.

 



ماجراي حمايت ريگي از فتنه سبز

سركرده گروهك تروريستي ريگي كه ديروز توسط سربازان گمنام امام زمان «عج» به دام افتاد در كنار جنايت هاي بيشماري كه طي سالهاي گذشته مرتكب شده است، همانند مسعود رجوي سركرده گروهك تروريستي منافقين حمايت از آشوبگران و جريان فتنه سبز در حوادث پس از انتخابات ايران را نيز در كارنامه خود دارد.
گروهك تروريستي ريگي در بيانيه هاي متعدد بارها حمايت خود را از جنبش به اصطلاح سبز و آشوبگران خياباني اعلام كرده اند.
پس از اقدام وقيحانه آشوبگران در روز عاشوراي امسال، اين گروهك با صدور اطلاعيه اي ضمن حمايت از آشوبگران اعلام آمادگي كرده بود تا آموزش هاي لازم براي انجام عمليات هاي تروريستي را در اختيار اغتشاشگران حامي جنبش سبز قرار دهد.
اين گروهك تروريستي كه وابستگي آشكاري به سازمان هاي جاسوسي آمريكا، انگليس و برخي كشورهاي منطقه دارد پيش از اين نيز در پايگاه اطلاع رساني خود به آدرس Gunbishblogspotcom اخبار جنبش سبز و رهبران فتنه را لحظه به لحظه اطلاع رساني مي كرده و نقش تبليغاتي براي اين جريان آشوب طلب داشته است.
گروهك تروريستي ريگي همچنين در زمان آشوب هاي خياباني در تهران در اطلاعيه اي خواستار اقدامات مسلحانه از سوي اغتشاشگران عليه مسئولان نظام شده بود.
در بخشي از اطلاعيه اين گروهك تروريستي با حمايت آشكار از سران جريان فتنه آمده بود، «موسوي و كروبي بايد درس عبرت بگيرند و بدانند كه اگر راه مكر و فريب را برگزينند اين ملت در برابر آنها هم خواهد ايستاد!»
سكوت سران جريان فتنه در مقابل حمايت ريگي از جريان حامي آنها يكي از ابهامات اساسي حوادث پس از انتخابات بود. سكوتي كه پس از حمايت منافقين و سلطنت طلبان و حتي رسانه هاي صهيونيستي هم اتفاق افتاد و انتقادهاي بسياري را از سوي مردم به سران فتنه وارد ساخت.

 



ترانزيت يك هزارتن گازوئيل از بيرجند به افغانستان

سرخس - خبرنگار كيهان:
اولين محموله سوختي گازوئيل به ميزان هزارتن از منطقه اقتصادي سرخس به مقصد افغانستان ترانزيت شد.
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس با اعلام خبر فوق گفت: اين محموله سوختي با فعاليت بخش خصوصي منطقه ويژه اقتصادي سرخس به زودي به كشور افغانستان ترانزيت مي شود.
مهندس حسين عليپور ارزش اين محموله را بالغ بر 700 هزار دلار ذكر كرد و گفت: ظرفيت ايجاد شده در مخازن گازي و نفتي شهرك انرژي منطقه ويژه اقتصادي سرخس بالغ بر هزارتن است.
وي ادامه داد محموله مذكور از طريق حمل و نقل ريلي و جاده اي وارد و صادر مي شود. او با اشاره به قرارگرفتن شهرك انرژي در جوار مرز تركمنستان گفت: فعالان صادرات و واردات موادسوختي از آسياي مركزي مي توانند از بخش خصوصي مستقر در شهرك مذكور كمك گرفته و يا راساً اقدام كنند.

 



مدير بازرگاني مركز ملي فرش كشور خبر داد توليد 6 ميليون مترمربع فرش دستباف در كشور

ساري- خبرنگاركيهان:
امسال افزون بر 6 ميليون مترمربع فرش دستباف در كشور توليد شده است.
مدير بازرگاني مركز ملي فرش ايران با اعلام اين خبر در گردهمايي فرش دستباف در نوشهر مازندران افزود: فرش هاي دستباف ايران به 140كشور جهان صادر مي شود.
وي يادآور شد: امسال از مجموع اين ميزان فرش هاي دستباف 80درصد به خارج كشور صادر شده است.
علي ملكي ارزش فرش هاي صادراتي ايران را در سال جاري بالغ بر 390 ميليون دلار ذكر كرد و افزود: فرش دستباف ايران به روزهاي اوج خود در بازار نزديك مي شود.
«ملكي» از فعاليت يك ميليون و200هزار بافنده فرش دستباف در كشور خبر داد و افزود: عدم استفاده از مواد اوليه مرغوب، عدم بهره گيري از نرم افزارهاي جديد در طراحي ها و منطبق نبودن توليدات با نياز بازار از مشكلات جدي در صنعت فرش محسوب مي شود.

 



افتتاح بزرگ ترين كارخانه توليد پاكت سيمان كشور در انديمشك

انديمشك-خبرنگار كيهان:
در مراسمي با حضور استاندار خوزستان بزرگ ترين كارخانه توليد پاكت هاي كاغذي سيمان كشور در شهرك صنعتي شماره يك شهرستان انديمشك به بهره برداري رسيد.
اين كارخانه در زميني به مساحت 11 هزار متر مربع و با اعتبار 5 ميليون يورو سرمايه ارزي و 70 ميليارد ريال با مشاركت بانك صادرات استان خوزستان احداث شده است.
ظرفيت توليد روزانه اين كارخانه 300 هزار پاكت و توليد سالانه 100 ميليون پاكت است كه براي 25نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد كرده است.
اين كارخانه قادر است نياز كارخانه هاي توليد سيمان، گچ و پتروشيمي استان خوزستان و لرستان را تا 10 سال آينده تامين كند.

 



ارگ گوگد به علت بي توجهي مسئولان در معرض تخريب قرار گرفته است

دومين بناي خشت و گلي ايران به نام «ارگ گوگد» كه در حاشيه جاده ابريشم قرار دارد به دليل بي توجهي متوليان امر و عدم حمايتهاي دولتي در مسير تخريب قرار گرفته است.
شهردار شهر گوگد درباره اين قلعه تاريخي به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر اين بناي تاريخي در انحصار يك شركت خصوصي است كه چندي پيش نيز موضوع فروش اين بناي تاريخي مطرح شد كه البته به سبب قيمت بالاي اين بنا، گويا از فروش آن منصرف شده اند.
به گزارش خبرگزاري مهر، مجتبي حاج نوروزي با اشاره به اينكه در حال حاضر اين بناي تاريخي نيازمند حمايتهاي دولتي است تا بتوان از آن به خوبي حراست كرد، اظهار داشت: در صورتي كه دولت در اين باره بودجه لازم را اختصاص دهد مي توان رونق گردشگري در اين منطقه را شاهد باشيم.
وي تصريح كرد: نمي توان چنين مجموعه هايي را به يك شركت خصوصي واگذار كرد چرا كه اين شركتها تلاش لازم براي جذب صنعت گردشگري را ندارند.
حاج نوروزي بيان كرد: بايد ترتيبي داده شود تا اين مجموعه را توسط دولت مديريت كرد و اگر شخصي باشد كه در اين باره مديريت لازم را داشته باشد مي توان به بهترين حالت قلعه تاريخي گوگد را اداره كرد.
محمدحسين ماهري عضو انجمن دوستداران ميراث فرهنگي گلپايگان نيز گفت: قلعه تاريخي گوگد نيازمند مديريتي محلي و بومي است و در حال حاضر اين قلعه تاريخي از ضعف مديريت رنج مي برد.

 



علي رغم دستور صريح رئيس جمهور اعتراض مردم به كارشكني در اجراي طرح مسكن مهر آبعلي

آبعلي- خبرنگاركيهان:
اعضاي تعاوني مسكن مهر آبعلي با ارسال نامه اي به دفتر روزنامه كيهان از اقدامات غيرقانوني در ممانعت از كلنگ زني پروژه مسكن مهر اين شهرستان شكايت كردند.
اعضاي تعاوني مسكن مهر آبعلي مي گويند: پس از دستور رئيس جمهور مبني بر اجراي طرح مسكن مهر حدود 700 نفر از شهروندان آبعلي و حومه تعاوني مسكن مهر را تشكيل دادند و با برگزاري انتخابات هيئت مديره تعيين شد.
در ادامه اين نامه آمده است: پس از پيگيري هاي صورت گرفته مقرر شد كلان يابي جهت ساخت خانه ها به عمل آيد و زمين مناسب جهت ساخت مسكن معرفي شود كه اين كار نيز صورت گرفت.
يكي از اعضاي تعاوني مسكن مهر آبعلي مي گويد: تعلل و مانع تراشي برخي افراد و ادارات باعث شد كه ما اين موضوع را طي نامه اي به اطلاع دكتر احمدي نژاد برسانيم.
در ادامه نامه اعضاي تعاوني مسكن مهر آمده است: رئيس جمهور در جواب پيگيري هاي ما به مهندس سعيدي كيا وزير سابق مسكن و شهرسازي دستور دادند كه رسيدگي و كمك كنيد تا مشكل هرچه سريع تر مرتفع شود و اگر مانعي وجود دارد با هماهنگي جناب آقاي الهام براي برطرف كردن آن اقدام و نتيجه را اعلام كنيد.
در بخش ديگري از نامه اعضاي تعاوني مسكن مهر شهر آبعلي آمده است: با ابلاغ دستور رئيس جمهور به مبادي ذي ربط اعضاي كارگروه تخصص مسكن و شهرسازي استان تهران طبق شرايطي با اجراي طرح در منطقه هزار دشت آبعلي موافقت كردند ولي پس از اين مرحله نيز روند طولاني كار اعضاي تعاوني را مجبور كرد تا اين مسئله را طي مكاتبه اي به اطلاع رئيس جمهور برسانند كه وي نيز به مهندس نيكزاد وزير مسكن و شهرسازي دستور داد تا با اهمال كاران و متخلفان به نحو مقتضي برخورد شود كه بعد از اين دستور كارشناسان مختلف از كلان طرح بازديد و پاسخ استعلامها را به كارگروه اعلام كرده و كارگروه مسكن استان نيز نظر نهايي خود مبني بر اجراي طرح را طي صورت جلسه اي اعلام كرد.
اعضاي تعاوني مهر آبعلي كه طوماري را خطاب به مسئولان تهيه كرده اند در ادامه نامه خود مي گويند: تعاوني انگار وارد منطقه ممنوعه افرادي خاص شده و عده قليلي بدون هيچ گونه دليل و مدرك شروع به افزايش فشارها و كارشكني ها در آستانه شروع عمليات اجرايي در منطقه كردند تا طرح در هزار دشت اجرا نشود.
در اين نامه اضافه شده است: 125هكتار از اراضي منابع ملي و طبيعي شهرستان به تصرف اين عده درآمده كه به چپاول اموال ملت بپردازند و در اين حال برخي از مديران شهرستان كه متولي بحث حفاظت از منابع طبيعي هستند به رغم تاكيدات رئيس جمهور و استاندار تهران و فرماندار دماوند با مسامحه و اهمال زمينه تعرض و ايستادن در مقابل قانون جهت تصرف اراضي از طريق مراجع قضايي را فراهم كردند و اين موضوع سبب شد كه كلنگ زني پروژه صورت نگيرد.
نويسندگان نامه در پايان نامه با ارائه مستندات خود كه در دفتر روزنامه موجود است خاطرنشان كرده اند: منافع اكثريت در مقابل ادعاي واهي عده اي قليل كه ستاد ميرحسين موسوي كانديداي فتنه گر رياست جمهوري را در منطقه اداره مي كردند ناديده گرفته شده است و اين اشخاص مي خواهند با جنجال و جوسازي اجازه تحقق سياست هاي دولت را ندهند و نارضايتي را در بين مردم ايجاد كنند.

 



با انتقاد از جشنواره فيلم فجر امسال شمقدري: برخي خبرنگاران آب به آسياب دشمن ريختند

در بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر در كنار فيلم هاي خوب، فيلم هايي با محتواي نامناسب نيز اكران شد كه اميد است برطرف شود.
به گزارش خبرگزاري ها از اصفهان، معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اظهار اين مطلب در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم فجر در سينما ساحل اين شهر افزود: افرادي براي ممانعت از برگزاري اين جشنواره اقدام به ترسيم تصويري تيره و تار از ايران در عرصه جهاني كردند.
جواد شمقدري اظهار داشت: اين افراد همان كساني بودند كه در روز عاشورا دست به اقداماتي عليه نظام و مقدسات زدند.
وي گفت: در اين باره برخي افراد كه عرق ملي نداشتند و دلسوز سينماي ايران نبودند در راه حضور مهمانان خارجي بخش بين الملل جشنواره با ارسال تصاويري كذب و تيره و تار از ايران مانع ايجاد مي كردند.
وي افزود: اين اقدام با هوشمندي و ياري اهالي سينما و سينماگران ايران و استقبال گسترده از اين جشنواره و رويداد فرهنگي خنثي شد.
معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: برخي رسانه ها با قلم خود آب در آسياب دشمن ريختند، اما وحدت خانواده سينما تمام نقشه هاي آنها را نقش بر آب كرد.
وي ادامه داد: با توجه به مسئوليت خطير رسانه ها و خبرگزاري ها در راستاي برپايي رويدادهاي فرهنگي، برخي خبرنگاران در دام توطئه دشمن گرفتار شدند.
وي خواستار هوشياري بيشتر خبرنگاران در عرصه هاي حساس و مقابله با توطئه هاي دشمن شد و گفت: خبرنگاران بايد به دور از مسائل سياسي با توانمندي هاي حرفه اي خود به پوشش اين گونه رويدادهاي بزرگ فرهنگي بپردازند و در دام طراحان جنگ نرم گرفتار نشوند.
وي با انتقاد از عملكرد برخي رسانه ها در انعكاس غيرواقعي اخبار جشنواره فيلم فجر در تهران اظهار داشت: برخي خبرنگاران رسانه ها خواسته يا ناخواسته طوري قلم زدند تا آب در آسياب دشمن بريزند، اما سردبيران اين رسانه ها نبايد در شرايط حساس، گرفتار جنگ نرم شوند.
شمقدري گفت: تمام تلاش ما اين است كه تمام معايب به حداقل رسانده شود و مهم اين است كه فيلم هاي خوب در حال افزايش است.

 



نخستين كنگره شهداي شهرداري هاي سراسر كشور برگزار مي شود

مشاور رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از برگزاري نخستين كنگره شهداي شهرداري هاي سراسر كشور خبر داد.
سيدمحمد جواد سجاد نژاد به خبرنگار ما گفت: اين كنگره پنجشنبه ششم اسفند ماه با حضور وزير كشور، تني چند از شهرداران، مسئولان استان و خانواده هاي شهداي شهرداريها در تالار صداو سيماي مركزي خراسان رضوي برگزار مي شود.
وي برگزاري اين كنگره را در آستانه شهادت شهيد باكري شهردار اروميه اعلام كرد و گفت: شهرداري هاي سراسر كشور 577 شهيد از 155 شهر تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي كردند كه 18 تن از آنان شهردار بودند و بيشترين شهدا به ترتيب از شهرداري هاي تهران، خوزستان و خراسان بوده است.
وي هدف از برگزاري اين كنگره را شناسايي و تكريم خانواده معظم شهدا و برقراري ارتباط بين آنها با شهرداريهاي كشور برشمرد و گفت: ارتقاي سطح معرفتي و معنوي جامعه، تجليل از مقام شهيد و شهادت، تنظيم بانك اطلاعات شهداي شهرداريها، تهيه آلبوم عكس، جمع آوري آثار و خاطرات شهدا و وصيت نامه هاي آنان و تهيه كتاب پشت پلك شهر برگرفته از خاطرات شهدا از جمله اقداماتي است كه در خصوص اين كنگره انجام شده است.
سجاد نژاد در پايان از برگزاري نخستين اجلاس شهرداران سراسر كشور در نيمه اول سال آينده خبر داد.

 



اخبار ادبي و هنري

ورود عروسك هاي فيلم ضد ايراني به كشور!
چندي است عروسك شخصيت هاي فيلم ضد ايراني 300 هم وارد بازارهاي ايران شده است!
به گزارش اخبار رسيده به نقل از جهان، چهره اين عروسك ها به تقليد از 300 كاملا ايراني، خشمگين و همراه با شمشير به فروش مي رسد.
جشنواره امام رضا(ع) گسترش مي يابد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست با اعضاي شوراي سياستگذاري جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) بر ارتقاي كيفي اين جشنواره در كنار توسعه كمي تاكيد كرد و اظهار داشت: دامنه اين جشنواره بايد در ميان مردم گسترده تر شود و تنها خواص جامعه را درگير نسازد. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين پيشنهاد كرد طي يك فراخوان از كليه اهالي فرهنگ و هنر خواسته شود تا طرحها، نظرات، پيشنهادات و نوآوري هاي خود را به دبيرخانه جشنواره اعلام كنند. گفتني است، مراسم اختتاميه جشنواره امام رضا(ع) در سالروز شهادت آن امام برگزار مي شود.
پخش صداي علامه دهخدا در سالروز وفاتش
صداي علامه دهخدا جمعه هفتم اسفندماه در سالروز درگذشت آن انديشمند براي اولين بار از طريق شبكه راديويي فرهنگ و برنامه در قلمرو تاريخ پخش مي شود. صداي علامه علي اكبر دهخدا به مدت 8 دقيقه پس از سالها در آرشيو شخصي دكتر حسن رهاورد- نخستين دستيار رسمي علامه دهخدا در نگارش لغت نامه بزرگ- يافت شده و ايشان به مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي هديه كردند. اين برنامه روز جمعه هفتم اسفند از ساعت 13الي 14به روي موج اف.ام رديف 7/106پخش مي شود.
پروانه ساخت براي فيلم جديد شورجه
پروانه ساخت فيلم جديد جمال شورجه توسط شوراي صدور پروانه فيلمسازي 35ميليمتري صادر شد. اين فيلم «شتاب كن» نام دارد و به تهيه كنندگي علي بهادر و كارگرداني شورجه ساخته خواهد شد.
معرفي برترين اديبان افغاني در قند پارسي
پنجمين جشنواره ادبي «قند پارسي» توسط خانه ادبيات افغانستان در تهران برگزار شد. در اين جشنواره، برترين آثار نويسندگان و شاعران افغاني معرفي شد.
نمايش عكس هايي از دستاوردهاي صنعتي
بعد از انقلاب
نمايشگاه عكس هايي مربوط به دستاوردهاي صنعتي بعد از انقلاب اسلامي، در شهرستان ماهشهر، از 5 اسفندماه در خانه عكاسان ايران به نمايش درمي آيد. اين نمايشگاه شامل 53 اثر رنگي و سياه و سفيد است.
تجديد چاپ داستان هاي شهيد غني پور
در آستانه برگزاري اختتاميه نهمين جشنواره «كتاب سال شهيد حبيب غني پور» كتاب «عمو سبدي» نوشته اين شهيد به چاپ سوم مي رسد.
كتاب حاضر شامل سه داستان كوتاه به نام هاي «عمو سبدي»، «صندوق» و «لب كلفت» براي نوجوانان است كه توسط شهيد غني پور نوشته شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14