(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 اسفند 1388- شماره 19591
 

اميدي كه به نااميدي تبديل شد
رونمايي از بزرگترين تابلوي معرق دنيا در نيشابور
برگزاري همايش رويش انقلاب در آينه شعر گيلان
برگزاري دوره هاي آموزش داستان نويسي در كرج
برگزاري نمايشگاه آثار هنري مددجويان توانبخشي شهرضا
برگزاري نمايشگاه آثار نقاشي استاد حسن رزمخواه در نيشابور
جشنواره فيلم كوتاه ايثار در يزد برگزار مي شود
برگزاري نمايشگاه كتاب و كاريكاتور در رودبار
از سوي مردم استان قزوين صورت گرفت كمك 14ميليارد ريالي براي ساخت حرم طفلان مسلم
سرنا نواز قديمي ايران درگذشت
پژواك
استاندار خبر داد بهره برداري از 210 طرح فرهنگي در خراسان شمالي
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان:
برگزاري جشنواره فيلم فجر در استان ها حمايت از سينماي ايران است
برگزاري جشنواره قرآني كودك و نوجوان در كلاله
با مشاركت وزارت نيرو اولين نيروگاه برق با سوخت زباله در ساري احداث مي شود
رونمايي از تابلوي معرق بوستان رسالت كاشان



اميدي كه به نااميدي تبديل شد

با خروج 70 هزار هكتار از اراضي شهر هويزه در نقطه صفر مرزي از اشراف ارتش، اميدها در دل مردم زنده شد تا كشاورزاني در اين زمين ها به زندگي خود سر و سامان دهند و از اين جهت موجي از سرور و شادماني در ميان مردم شكل گرفت اما اينك شاهد آن هستيم كه اراضي از اشراف ارتش خارج شده است اما اداره محيط زيست با دست گذاشتن روي اين اراضي باعث ايجاد بحران شده است. از مسئولان انتظار مي رود در حل اين مشكل بكوشند.
هويزه- خبرنگار كيهان

 



رونمايي از بزرگترين تابلوي معرق دنيا در نيشابور

مشهد- خبرنگاركيهان:
با حضور استاندار خراسان رضوي از بزرگترين تابلو معرق دنيا در نيشابور پرده برداري شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري خراسان رضوي در اين اثر هنري سوره مباركه قلم به صورت تلفيقي از معرق و منبت نشان داده شده است.
محمود صلاحي همچنين در جريان سفر به نيشابور از پروژه هاي در حال احداث طرح مسكن مهر در اين شهرستان بازديد كرد.

 



برگزاري همايش رويش انقلاب در آينه شعر گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
همايش رويش انقلاب در آينه شعر گيلان در مجتمع فرهنگي هنري خاتم الانبياء رشت برگزار شد.
در همايش مذكور كه با حضور استاندار و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از هنرمندان گيلان طي 2 روز در دو بخش اشعار فارسي و گيلكي برگزار شد از 50 تن از شاعران برتر استان تجليل به عمل آمد.
روح الله قهرماني چابك استاندار گيلان طي سخناني در همايش مذكور با اشاره به جايگاه شعر و شاعر در جامعه گفت: شعر و هنر اصيل اسلامي انقلاب اسلامي را مردمي و ماندگار كرده است.
وي گفت: انقلاب اسلامي انقلابي فرهنگي بود و اشعار انقلابي نيز عاملي براي تداوم اين انقلاب به شمار مي رود.

 



برگزاري دوره هاي آموزش داستان نويسي در كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
نخستين دوره آموزش مقدماتي داستان نويسي در كرج برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس غرب استان تهران: «ابراهيم رجواني» مسئول كتابخانه هاي تخصصي دفاع مقدس با اعلام اين خبر گفت: آموزش مقدماتي داستان نويسي با محوريت دفاع مقدس با آموزش 720 متر ساعت و اعطاي گواهينامه پايان دوره در دي ماه امسال به پايان رسيد.
وي افزود: در اين دوره 50 اثر داستاني مورد نقد و بررسي قرار گرفت كه آثار فاخر در مجموعه اي تدوين و به چاپ مي رسد.
وي اظهار داشت: دومين دوره آموزش مقدماتي داستان نويسي با مباحث آشنائي با مباني داستان كوتاه، شناخت داستان و شناخت سبك ها در نيمه دوم بهمن ماه آغاز مي شود.

 



برگزاري نمايشگاه آثار هنري مددجويان توانبخشي شهرضا

شهرضا- خبرنگار كيهان:
نمايشگاهي از آثار هنري 30 نفر از مددجويان دختر توانبخشي شهيد مدرس شهرضا در اين شهر برپا شد.
در اين نمايشگاه آثار هنري مددجويان در زمينه هاي سرمه دوزي، قلاب بافي، گل بندر و چيني، گلدوزي، كارت پستال، نمافيروزه، تكه دوزي، برش مس و جعبه سازي در معرض ديد عموم قرار گرفت.

 



برگزاري نمايشگاه آثار نقاشي استاد حسن رزمخواه در نيشابور

نيشابور- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه نقاشي حسن رزمخواه، استاد دانشگاه هاي هنر كشور در نگارخانه كمال الملك نيشابور برگزار شد.
مسئول نگارخانه كمال الملك نيشابور با اعلام مطلب فوق گفت: در اين نمايشگاه تعداد 30 تابلو از طبيعت شمال ايران، نيشابور و اطراف اصفهان به تصوير كشيده شده بود كه علاقه مندان از اين نمايشگاه واقع در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور ديدن كردند.
ذبيح الله ياري نژاد گفت: اين هشتمين نمايشگاه انفرادي آثار استاد حسن رزمخواه است كه در سبك رئال با استفاده از رنگ هاي امپرسيون طبيعت مورداستفاده قرار گرفته است.

 



جشنواره فيلم كوتاه ايثار در يزد برگزار مي شود

يزد- خبرنگاركيهان:
براي اولين بار در دهه فجر امسال جشنواره فيلم كوتاه ايثار در استان يزد برگزار مي شود.
محمدمهدي فرهنگ دوست، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان با اعلام اين خبر گفت: هدف از اين جشنواره ترويج و حفظ فرهنگ ايثار وشهادت است.
به گفته وي فيلم سازان يزدي در سراسر كشور مي توانند آثار خود را تا 22بهمن ماه به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.
وي افزود: اين جشنواره از دهم تا دوازدهم اسفندماه همزمان با ميلاد پيامبر اسلام(ص) در يزد برگزار مي شود.
فرهنگ دوست خاطرنشان كرد: در كنار اين جشنواره كارگاه آموزش فيلمنامه نويسي كوتاه توسط اداره كل حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس براي علاقمندان برگزار مي شود.
مديركل بنياد شهيد استان اظهارداشت:6 فيلم مستند و داستاني از انجمن سينماي جوان درجهت حمايت از فيلمسازان جوان نيز دراين جشنواره به نمايش درمي آيند.
به گفته وي پيش بيني مي شود حدود 50 فيلم كوتاه به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شود.

 



برگزاري نمايشگاه كتاب و كاريكاتور در رودبار

رشت- خبرنگاركيهان:
نمايشگاه كتاب و كاريكاتور در رودبار برگزار شد.
اين نمايشگاه بمناسبت گراميداشت دهه مبارك فجر برپا شد و طي آن بيش از يك هزار جلد كتاب با موضوعات مختلف ادبي، مذهبي، تاريخي و علوم اجتماعي و كاربردي با 20درصد تخفيف براي علاقه مندان به نمايش گذاشته شد.
در اين نمايشگاه 27 اثر كاريكاتور با موضوعات آزاد از آثار فيروزه چناري هنرمند رودباري در معرض ديد عموم قرارگرفت.

 



از سوي مردم استان قزوين صورت گرفت كمك 14ميليارد ريالي براي ساخت حرم طفلان مسلم

قزوين- خبرنگار كيهان:
مسئول ستاد عتبات عاليات قزوين گفت: مردم اين استان در بازسازي حرم طفلان مسلم در شهر مسيب عراق تاكنون بيش از 14ميليارد ريال كمك كردند.
محمدرضا صديقي در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات عمراني اين ستاد در شهرهاي كربلا، نجف اشرف، كاظمين و سامرا اظهار داشت: عمده رويكرد عمراني ستاد عتبات عاليات قزوين در پنجمين شهر مذهبي عراق، شهر مسيب است كه حرم طفلان مسلم در اين شهر واقع است.
مسئول ستاد عتبات عاليات قزوين گفت: پس از واگذاري كار بازسازي اين حرم به ستاد بازسازي در قزوين طي چهار سال گذشته گام هاي ارزشمندي برداشته شده است.
وي با اشاره به كمك هاي مردمي تصريح كرد: از سال 1384 تا به امروز مردم قزوين يك ميليارد و 400ميليون تومان به صورت نقدي، وسايل، تجهيزات و امكانات به بازسازي حرم طفلان مسلم كمك كرده اند كه يك ميليارد تومان ديگر براي اتمام كار در اين حرم لازم است.
صديقي ساخت و انتقال دو ضريح طلا و نقره، سنگ كاري حرم به مساحت دوهزار و 400مترمربع، 300متر آجركاري صحن حرم و ايوان، احداث سرويس هاي بهداشتي، نصب سيستم روشنايي، تأمين سيستم گرمايشي و سرمايشي، ساخت و كاشي كاري دومناره به ارتفاع 33متر و يك گلدسته ساعت به ارتفاع 18متر، راه اندازي سيستم تصفيه خانه و حفر چاه، طلاكاري گنبد و ماذنه گلدسته را ازجمله اقدامات اين ستاد در اين بقعه عنوان كرد.
وي با اشاره به حضور 450 استادكار، كارشناس و متخصص قزويني در اين پروژه بيان داشت: در بازسازي حرم سعي شده تا كار علمي و تجربي باشد و از بهترين مهندسان و معماران تجربي و استادكاران استان استفاده شده است كه اميدواريم 10درصد باقيمانده كار نيز به زودي به پايان برسد.
مسئول ستاد عتبات عاليات قزوين تأكيد كرد: ما هيچ گونه وابستگي به دولت نداريم و همه هزينه ها توسط مردم تأمين مي شود بنابراين باتوجه به پروژه هايي كه در دست اقدام ستاد است. مانند طرح توسعه حرم طفلان مسلم، اجراي آينه كاري ايوان وداخل حرم و طرح تعويض سنگ هاي حرم امام حسين(ع)، نيازمند مساعدت مردم هستيم.

 



سرنا نواز قديمي ايران درگذشت

شهركرد- خبرنگار كيهان:
علي اكبر مهدي پور دهكردي نوازنده پيشكسوت سرنا، كرنا و نوازنده موسيقي تحويل سال نو كه به موسيقي «نوروزنامه» در ايران شهرت دارد درگذشت.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري گفت: استاد مهدي پور دهكردي يكي از نوازندگان مقامي و سنتي ايران بود كه در اغلب جشنواره هاي منطقه اي، ملي و بين المللي حضور داشته و در كشورهاي مختلف جهان برنامه هايي را اجرا كرده بود.
داريوش رضواني افزود: استاد مهدي پور دهكردي همواره مورد احترام اهالي موسيقي كشور است و نامش ماندگار خواهد بود.
اين گزارش حاكي است كه پيكر استاد مهدي پور دهكردي نوازنده سرنا و كرناي برجسته كشور در زادگاهش شهركرد با حضور هنرمندان موسيقي و خانواده وي به خاك سپرده شد.

 



پژواك

شهرضايي ها «حر» را ديدند
شهرضا- خبرنگار كيهان: نمايش حر نوشته محمود عزيزي به كارگرداني احمدرضا قنبريان و مرضيه آقاسي توسط گروه بي تا (وابسته به انجمن هنرهاي نمايشي شهرضا) و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در محل تالار فرهنگي فجر شهرضا به مدت يك هفته به روي صحنه رفت. در اين نمايش 35 نفر به ايفاي نقش پرداختند. اين نمايش حكايت جدال حر با نفس خويش و حكايت شبي دردناك است كه بر حر مي گذرد.
شعرخواني به زبان عربي
هويزه- خبرنگار كيهان: نخستين جشنواره شعر حماسي بصيرت به زبان عربي و با حضور 120 شاعر از شهرستان هاي مختلف استان خوزستان با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هويزه و ادارات اين شهرستان برگزار شد.
در اين مراسم شاعران به قرائت اشعار خويش در اهميت و جايگاه 22 بهمن و دهه فجر و مقام امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب پرداختند.
برگزاري نمايشگاه حجم
كاشان- خبرنگار كيهان: دومين نمايشگاه حجم با عنوان «در لحظه» در نگارخانه آفتاب كاشان برگزار شد.
در اين نمايشگاه كه به منظور تعالي بخشيدن به خلاقيت هاي هنري هنرمندان كاشان و ايجاد زمينه مشاركت گسترده تر آنان در صحنه هاي رقابت هاي هنري كشور برگزار شد، تعداد 30 اثر از آثار حجم سجاد محمودي، حسن محمودزاده و فريبا انصاري به نمايش گذاشته شد.
مسابقه مشاعره خواهران
¤ انجمن ادبي صائب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فيروزكوه مسابقه مشاعره ويژه خواهران شهرستان فيروزكوه را برگزار كرد.
اين مراسم با حضور بسيار خوب مسئولان، معلمان و علاقمندان به شعر و ادب فارسي در سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي هنري آفرينش برگزار گرديد.
اين برنامه با حضور 13 گروه 3 نفره برگزار شد كه در هر دوره 3 گروه با هم به رقابت پرداختند و در مرحله نهايي گروه هاي سعدي، اميري فيروزكوهي و فروغ به ترتيب حائز رتبه هاي اول تا سوم شدند. كه به تمامي گروه هاي شركت كننده جوايز نقدي، لوح تقدير و كتاب اهدا شد.
نمايش عكس در ايستگاه فرهنگي
اصفهان- خبرنگار كيهان: به همت خانه هاي عكس و كاريكاتور حوزه هنري استان اصفهان ايستگاه فرهنگي شامل دو نمايشگاه عكس و كاريكاتور در ميدان امام خميني(ره) اين شهر برگزار شد.
در نمايشگاه عكس اين ايستگاه فرهنگي 32 قطعه عكس از خانه عكاسان تهران با موضوع انقلاب اسلامي ارائه شد و در نمايشگاه كاريكاتور آن نيز 12 كاريكاتور با موضوع پادشاه كه توسط خانه كاريكاتور اصفهان جمع آوري شده بود، به نمايش درآمد.
نشست هاي هنر و انديشه
¤ ششمين جلسه سلسله نشست هاي هنر و انديشه با عنوان «مقام هنرمند در تجدد» در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.
اين جلسه در ادامه مجموعه نشست هايي با مباحث هنر و هنرمند و با حضور دكتر محمدجواد صافيان برگزار شد. سلسله نشست هاي هنر و انديشه از دي ماه سال 88 آغاز شد و با هدف ارتقاي سطح آگاهي هنرمندان استان اصفهان با مباحث هنري ادامه يافت.
ارائه 35 اثر گرافيكي
¤ نمايشگاه تصويرسازي آثار يكي از هنرمندان اصفهاني در نقش خانه حوزه هنري استان اصفهان برگزار شد.
اين نمايشگاه شامل 35 اثر گرافيكي و تصويرسازي در زمينه كودك است كه از مجموعه اي از آثار محمد يوسفي گرافيست و تصويرساز برجسته انتخاب شده است.
نمايشگاه تصويرسازي اين هنرمند تا 4 اسفندماه سالجاري براي بازديد عموم داير بود.
افتتاح نمايشگاه كاريكاتور
¤ نمايشگاه كاريكاتور «گروه چاشني» به همت خانه كاريكاتور اصفهان وابسته به حوزه هنري استان اصفهان افتتاح شد.
اين نمايشگاه كه شامل آثاري از هنرمندان كاريكاتوريست اصفهاني بنام هاي هاجر دهقانيان، ريحانه كريميان، مهري ياوري، پريسا پوريوسفي، مينا صابري، هانيه السادات اخوت، مريم مهدويان، مهسا تسليم و اكرم آزاد است تا 8 اسفندماه سالجاري در خانه هنرمندان اصفهان داير مي باشد.
نمايشگاهي از عكس عاشقانه
كاشان- خبرنگار كيهان: نمايشگاهي از آثار عكس سيداكبر شباني با عنوان عاشقانه با موضوع عاشورا در نگارخانه حوزه هنري كاشان برگزار شد. اين هنرمند عكاس، حضور مردم در هيئت هاي مذهبي، عزاداري و تعزيه كاشان، نوش آباد، مشهد اردهال و خاوه را به تصوير كشيده است.
برگزاري جشنواره خوشنويسي
سرويس شهرستان ها: همزمان با ميلاد حضرت رسول اكرم(ص) انجمن خوشنويسي اسلامشهر با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر جشنواره خوشنويسي رسول مهر را در بين هنرجويان دوره هاي خوش، عالي و ممتاز برگزار مي كند.اين جشنواره در بخش هاي نستعليق، شكسته و ثلث در رشته هاي تذهيب، مينياتور، گل و مرغ برگزار مي شود.
برپايي شعر و خاطره انقلاب
كاشان- خبرنگار كيهان: مراسم عصري با شعر و خاطره با نام انفجار نور در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان برگزار شد.
در اين مراسم كه از طرف پايگاه بسيج راه نور از حوزه دوم مقاومت شهرستان برگزار شد، گروهي از شعرا و ادبا به اجراي برنامه پرداختند و گروهي از پيشكسوتان انقلاب به بيان خاطرات خود از آن روزهاي حماسه و ايثار پرداختند.

 



استاندار خبر داد بهره برداري از 210 طرح فرهنگي در خراسان شمالي

اسفراين- خبرنگار كيهان:
بهره برداري از 210 طرح فرهنگي در استان خراسان شمالي گام بزرگي در جهت رخداد فرهنگي در استان است.
استاندار خراسان شمالي در جلسه شوراي اداري و معارفه فرماندار جديد شهرستان اسفراين با بيان اين مطلب گفت: دولت دهم كه با رويكرد فرهنگي كارش را آغاز نموده در اين استان نيز با بهره برداري از 102 نمازخانه در مدارس آموزش و پرورش 75 خانه عالم و 18كتابخانه روستايي و 15كتابخانه شهري گامي بزرگ در جهت رخداد فرهنگ استان خراسان شمالي برداشته شده است.
محمدرضا جهانبخش از برتري استان خراسان شمالي در جذب اعتبارات مسكن مهر خبر داد و افزود در اسفندماه جاري قريب به 2 هزار واحد مسكن مهر در سطح استان خراسان شمالي به بهره برداري مي رسد و اين استان رتبه اول در مسكن مهر كشور را به خود اختصاص داده است.
در پايان جلسه شوراي اداري شهرستان اسفراين حكم انتصاب محمد محمدزاده به عنوان فرماندار جديد توسط استاندار خراسان شمالي ابلاغ و با اهداء لوح تقدير از زحمات محمد جواد طيبي فرماندار پيشين قدرداني شد.

 



مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان:
برگزاري جشنواره فيلم فجر در استان ها حمايت از سينماي ايران است

اصفهان - خبرنگار كيهان:
رفع كاستي ها و حمايت از سينماي ايران از جمله دستاوردهاي برگزاري جشنواره فيلم در استان ها مي باشد.
«سيدعليرضا حسيني» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: متوليان سينما نيازمند كمك و همفكري افراد فرهيخته در اين عرصه هستند كه انتظار مي رود اصفهان همه ساله ميزبان برگزاري اين جشنواره باشد.
وي افزود: اين جشنواره داراي دستاوردهاي بسيار خوبي خواهد بود و مي توان فهميد چه دستاوردهايي تاكنون در عرصه سينما به دست آمده است و كاستي هاي آن نيز چيست.
حسيني با اشاره به اينكه اين جشنواره براي نخستين بار در اصفهان برگزار مي شود، اظهار داشت: اين شهر تاريخي داراي هنرمندان فرهيخته و انديشمندي است كه تمام آنها داراي تفكر ناب و عالي مي باشند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان گفت: جشنواره فيلم فجر با نمايش 12 فيلم ايراني داخل مسابقه، 8 فيلم ايراني خارج مسابقه به شهر اصفهان سفر كرده است و در دو سينماي ساحل و ايران اين شهر برگزار مي شود.
وي با اشاره به برگزاري همزمان نخستين جشنواره فيلم فجر دراصفهان و بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر در تهران، افزود: اين جشنواره از 7 تا 17 بهمن ماه جاري نيز ميزبان مردم اصفهان است تا آنان خود از نزديك شاهد برگزاري اين جشنواره باشند و از نزديك اثر برتر را از لحاظ مواردي چون محتوايي، پيام رساني و اثرگذاري اجتماعي انتخاب كنند.

 



برگزاري جشنواره قرآني كودك و نوجوان در كلاله

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
جشنواره قرآني كودك و نوجوان شهرستان كلاله به منظور كشف استعدادهاي قرآني در اين شهرستان برگزار شد.
علي رضا كريم كشته دبير جشنواره قرآني كودك و نوجوان كلاله گفت: اين جشنواره به منظور كشف استعدادهاي قرآني با شركت 200 نفر از كودكان و نوجوانان زير 17 سال مقاطع مختلف تحصيلي برگزار شد.
وي افزود: در اين جشنواره كودكان و نوجوان در 4 مقطع تحصيلي پيش دبستاني، ابتدايي، راهنمايي و متوسطه شركت دارند.
اين جشنواره در رشته هاي حفظ جزء 30 قرآن، نقاشي با مضامين قرآني، سرودهاي قرآني، خوشنويسي و مقاله نويسي برگزار مي شود.

 



با مشاركت وزارت نيرو اولين نيروگاه برق با سوخت زباله در ساري احداث مي شود

ساري - خبرنگار كيهان:
براي اولين بار در كشور نيروگاه برق با استفاده از سوخت زباله در ساري احداث خواهد شد.
شهردار مركز مازندران با اعلام اين خبر در جلسه شوراي اداري ساري افزود: با موافقت وزير نيرو اين نيروگاه در عرصه 17 هكتاري پيكاله ساري عملياتي مي شود.
سيدعلي حجازي گفت: اين پروژه اولين تجربه در بين شهرداري هاي كشور است كه با مشاركت وزارت نيرو به اجرا درمي آيد.
وي با اشاره به مزاياي احداث اين نيروگاه در كاهش مشكلات زيست محيطي به دفع بهداشتي زباله و توليد سرمايه حاصل از انرژي افزود: طبق قانون برنامه چهارم توسعه وزارت نيرو مكلف به خريد انرژي حاصل از اين نيروگاه است.
حجازي با تاكيد بر لزوم نهادينه شدن فرهنگ كار و تلاش در شهرداري ساري مشاركت فعال مردم و آحاد مسئولان را در اجراي پروژه هاي عمران شهري خاطرنشان كرد.

 



رونمايي از تابلوي معرق بوستان رسالت كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
از تابلو معرق «بوستان رسالت» كاشان رونمايي شد. اين تابلو به ابعاد 4*3 متر و وزن 350كيلوگرم توسط سيدمهدي هاشمي تبار با اعتبار يكصد ميليون ريال ساخته شده است.
در اين تابلو كه ساخت آن از سال 84آغاز شده است مسير حركت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و اهل بيت گرامي ايشان از شهر مدينه به طرف مكه و كربلا، گوشه اي از حوادث عاشورا، حركت كاروان اسرا از كربلا به سوي شام به همراه نخلستان ها، دشت ها، رودفرات وخيمه ها به تصوير كشيده شده است.
در ساخت تابلو معرق بوستان رسالت از 30 نوع چوب استفاده شده است كه مهم ترين آنها چوب بلوط، عناب توت، ساج و چوب گردو مي باشد و در مركز تابلو يك ترنج 110 در 90 سانتي متر قرار دارد كه تصوير شهادت حضرت امام حسين(ع) در گودال قتلگاه را نشان مي دهد.
در اين اثر 2سطر زيارت وارث به خط ثلث طراحي و در 4گوشه آن حرمين امام علي(ع)، امام حسين(ع) امام رضا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) قراردارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14