(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 اسفند 1388- شماره 19591
 

حديث دشت عشق
بنا سكوتش را با انتقاد شكست كشتي گرفتار بي پولي است!
اخبار كوتاه از فوتبال
انتخاب سرمربي تيم ملي هندبال پيش از پايان ليگ
آغاز چهارمين دوره رقابت هاي قهرماني داخل سالن آسيا مدال طلاي رجبي براي دووميداني كشورمان
روز نخست ليگ قهرمانان آسيا موفقيت نمايندگان ايران و كره جنوبي
اعزام تيم ملي شمشيربازي به سوئيس
داورزني: شرايط برزيل تعيين كننده ميزباني ماست
پلي اف ليگ برتر بسكتبال ايران امروز حريف مهرام مشخص مي شود



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «ناصر قاصديان»
عشق ما را كربلايي كرده است

شهيد ناصر قاصديان در پنجم مهر هزار و سيصد و چهل در شهر تهران ديده به جهان گشود. او تحصيلات خود را تا مقطع سوم متوسطه ادامه داد و پس از آن در سپاه مشغول به خدمت شد. با شروع جنگ تحميلي عازم جبهه هاي حق عليه باطل گرديد و با وجود اينكه از ناحيه پا دچار مجروحيت شده بود ولي باز به جبهه رفت. او فرمانده دسته گروه اعزامي از كرج بود و در مناطق عملياتي سنندج، بانه- سرپل ذهاب و مريوان و... به مدت سه سال حضورش در جبهه فعاليت داشت تا اينكه در عمليات بيت المقدس در تاريخ پانزدهم ارديبهشت هزار و سيصد و شصت و يك در حين عمليات، بر اثر اصابت تركش به درجه رفيع شهادت نايل گشت.

 



بنا سكوتش را با انتقاد شكست كشتي گرفتار بي پولي است!

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي سكوتش را شكست و از كمبود امكانات در كشتي گلايه كرد.
محمد بنا پيش از حضور در جام جهاني مدت ها سكوت كرده بود اما پس از اين كه تيم ملي ايران به همراه او براي اولين بار قهرمان جام جهاني كشتي فرنگي شد، ازمشكلات پيش رو صحبت كرد.
بنا در مورد سفر به ارمنستان گفت: درحالي كه تاريخ مسابقات از سه ماه قبل مشخص است مسير دو ساعته تا ارمنستان را 14 ساعته رفتيم. در آن سرماي طاقت فرسا لباس گرمكن تيم ايران تابستاني بود و حبيب الله اخلاقي در آنجا به خاطر نداشتن لباس تب و لرز كرد و با بيماري كشتي گرفت درحالي كه مثلا تيم تركيه را با امكانات كامل مي ديديم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا به جاي 9 نفر كشتي گيران بيشتري به جام جهاني نبرديد، گفت: ابتدا فكر مي كرديم فقط دو كشتي گير ذخيره مي توانيم ببريم اما وقتي به ارمنستان رسيديم متوجه شديم كه مي شود از 14 كشتي گير استفاده كرد. البته به فدراسيون كشتي بودجه هم نمي دهند و گرفتار بي پولي است. وقتي در گرمكن تيم ملي صرفه جويي مي شود و لباس تيم هاي باشگاهي بهتر است، ديگر نبايد انتظار بردن كشتي گيران بيشتري هم داشت و مجبوريم نفرات كمتري ببريم.
بنا ادامه داد: فدراسيون كشتي براي اعزام در تمام رده ها با مشكل روبرو است و به او بودجه نمي دهند. مي گويند نگوييد پول نداريم و با سيلي صورت خود را سرخ كنيد ولي چرا نگوييم. شرايط مطلوب نيست و با استانداردها فاصله داريم. بايد براي المپيك به فدراسيون امكانات دهند.
وي در مورد غيبت شش ملي پوش از جام يادگار امام(ره) و برگزاري مسابقه انتخابي براي شناختن نفرات تيم ملي گفت: آن قدر مهره داريم كه در نبود اين چند نفر سطح مسابقات بالا باشد، همان گونه كه بدون سوريان، عليزاده و هاشم زاده قهرمان جام جهاني شديم. در مورد مسابقات انتخابي هم بايد بگويم كه شايد انتخابي نگذاريم و يا اگر بگذاريم محدود باشد نه اين كه تعداد بسيار زيادي كشتي گير را بگوييم بيايند كشتي بگيرند.بنا به پايان قراردادش با فدراسيون كشتي اشاره كرد و گفت: همه هدفم اين است تا المپيك لندن كنار تيم باشم. عشقم به كشتي نيز بي حد و حصر است اما امكانات مطلوب نيست. آخر اسفند قراردادم به پايان مي رسد و براي سال جديد صحبت خواهم كرد. شرايط مهيا باشد در خدمت كشتي خواهم بود.
آغاز جام يادگار امام
خبر ديگر از كشتي اينكه رقابت هاي بين المللي كشتي فرنگي «جام يادگار امام(ره)» از امروز در قم برگزار مي شود.
در اين دوره از مسابقات پنج تيم خارجي قزاقستان، ارمنستان، آذربايجان، تركيه و عراق حضور دارند كه به رقابت با مدعيان ايراني مي پردازند. البته شش ملي پوش ايران در اين رقابت ها غايب خواهند بود.
گفتني است مسابقات سه وزن 55، 66 و 96 كيلوگرم امروز برگزار مي شود و كشتي گيران وزن هاي 60، 74، 84 و 120 كيلوگرم فردا به مصاف هم مي روند.
اين رقابت ها با دو كيلوگرم ارفاق وزن و بر روي دو تشك در سالن دو هزار نفري مجموعه ورزشي شهيد حيدريان برگزار مي شود. به نفرات اول تا سوم اوزان هفتگانه به ترتيب 3، 2 و 1 هزار دلار و به تيم هاي اول تا سوم نيز به ترتيب 5، 3 و 2 هزار دلار جايزه نقدي اهدا مي شود. محمد بنا، محمدحسين جمال، ناصر نوربخش، موسي طباطبايي و حسام الدين جعفري نيز اعضاي كميته فني رقابت هاي جام يادگار امام(ره) هستند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

باشگاه ابومسلم به كسر 3 امتياز تهديد شد
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در اعلام جديدترين آراي خود باشگاه ابومسلم مشهد را تهديد به كسر سه امتياز كرد.
با توجه به عدم پرداخت مطالبات بازيكنان و مربيان تيم ابومسلم خراسان ازسوي باشگاه و با توجه به قطعيت راي كميته انضباطي، اين باشگاه يك هفته مهلت دارد تا نسبت به پرداخت مطالبات و گرفتن رضايت شاكيان اقدام كند، در غير اين صورت سه امتياز از امتيازات اين باشگاه كسر خواهد شد.
دايي: تلفات مهم نيست، بايد قهرمان شويم
سرمربي تيم فوتبال پيروزي گفت: تلفات مهم نيست؛ براي قهرماني در جام حذفي حتي برابر آلومينيوم هرمزگان هم از تمام پتانسيل پيروزي استفاده مي كنيم.
علي دايي درباره آخرين وضعيت آمادگي تيم پيروزي در آستانه بازي حذفي مقابل تيم آلومينيوم هرمزگان، اظهار كرد: شرايط تيم ما خوب است؛ چند بازيكن مصدوم هستند كه آسيب ديدگي شان جدي نيست و انشاا... به زودي آماده مي شوند.
دايي در پاسخ به اين سوال كه چنين تيم هايي فوتبالي انتحاري را بازي خواهند كرد و ممكن است مصدوماني را براي پيروزي به جاي بگذارد، حال با توجه به اهميت بازي هاي ليگ، از بازيكنان اصلي تيم براي ديدار جمعه استفاده خواهيد كرد، گفت: تلفات در راه رسيدن به هدف بزرگ يعني قهرماني در جام حذفي مهم نيست؛ ما حتي برابر تيم آلومينيوم هم از تمام پتانسيل هاي پيروزي استفاده خواهيم كرد و معتقديم تا رسيدن به اين مهم بايد قدم هاي مان را محكم برداشته و بدون دست كم گرفتن هيچ حريفي، تمام بازي ها را با اقتدار ببريم.
توقف بارسلونا در اشتوتگارت
هفته دوم از دور رفت مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با توقف مدافع عنوان قهرماني در آلمان پيگيري شد.
سه شنبه شب با انجام دو ديدار رقابت هاي دور رفت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا ادامه يافت. در اين رقابت ها اشتوتگارت ميزبان بارسلونا بود و در نهايت توانست آبي- اناري هاي اسپانيا را با ارايه يك بازي خوب و شايسته متوقف كند. در اين ديدار كه با تساوي يك بر يك دو تيم پايان يافت، ابتدا كاكائو چهره برتر ميدان در دقيقه 25 براي بوندسليگايي ها گلزني كرد اما در نيمه دوم و در دقيقه 52 زلاتان ابراهيموويچ مهاجم سوئدي بارسا بازي را به تساوي كشاند. در ديگر ديدار اين شب بوردو در خانه المپياكوس با نتيجه يك بر صفر به پيروزي رسيد. كياني در دقيقه 45 تك گل بازي را براي فرانسوي ها به ثمر رساند.
پاداش 50 هزار دلاري به بازيكنان استقلال
اعضاي تيم فوتبال استقلال تهران پس از پيروزي برابر الاهلي جده به مكه رفتند تا خانه كعبه را زيارت كنند.
تيم استقلال در اولين روز مسابقه هاي ليگ قهرمانان آسيا توانست با نتيجه دو بر يك تيم الاهلي جده را در عربستان شكست دهد. بازيكنان، كادرفني و همراهان تيم استقلال پس از اين پيروزي به مكه رفته و محرم شدند.
هم چنين علي انصاري عضو هيئت مديره باشگاه استقلال نيز پس از اين پيروزي مبلغ 50 هزار دلار به بازيكنان اين تيم پاداش داد. اين پاداش بلافاصله پس از پيروزي در رختكن به بازيكنان پرداخت شد.

 



انتخاب سرمربي تيم ملي هندبال پيش از پايان ليگ

سرمربي تيم ملي هندبال ايران پيش از پايان رقابت هاي ليگ برتر انتخاب مي شود.
پس از اتمام قرارداد يوري كيديوف مسئولان فدراسيون هندبال ايران در تلاش هستند تا سرمربي جديد ملي پوشان را پيش از پايان رقابت هاي ليگ برتر انتخاب و معرفي كنند. به گفته رحيمي سرمربي جديد تيم ملي هم خارجي و احتمالاً از يكي از كشورهاي دانمارك يا كرواسي خواهد بود.
استفان سيدروچك هم قرار است به كار خود در تيم ملي نوجوانان ادامه دهد. تيم ملي هندبال ايران در مسابقات آسيايي هندبال با هدايت يوري كيديوف مقام هفتم را كسب كرد. در اين دوره از رقابت ها استفان سيدروچك به عنوان مربي در كادر فني تيم ملي حاضر بود.

 



آغاز چهارمين دوره رقابت هاي قهرماني داخل سالن آسيا مدال طلاي رجبي براي دووميداني كشورمان

نخستين روز از چهارمين دوره مسابقات دووميداني داخل سالن قهرماني آسيا در تهران با كسب يك مدال طلا و يك برنز توسط ليلا رجبي و محبوبه غيور در پرتاب وزنه و دوي سه هزار متر پيگيري شد.
نخستين روز از مسابقات دووميداني داخل سالن قهرماني آسيا در تهران در بخش بانوان و در مواد 60 متر مقدماتي و فينال، 800 مترمقدماتي، سه هزار متر، پرتاب وزنه و پرش ارتفاع بانوان در سالن آفتاب انقلاب آغاز شد. در پايان مسابقات ديروزبخش بانوان در ماده پرتاب وزنه ليلا رجبي در مصاف با 7 ورزشكار با پرتابي به ميزان 17 متر و 32 سانتي متر اولين مدال طلاي ايران را در اين رقابتها بدست آورد. در ماده 3 هزار متر نيز 5 دونده به مصاف يكديگر رفتند كه در نهايت محبوبه غيور از كشورمان با زمان 10 دقيقه و 29 ثانيه و 31 صدم ثانيه به عنوان نفر سوم از خط پايان گذشت و مدال برنز اين ماده را از آن خود كرد.

 



روز نخست ليگ قهرمانان آسيا موفقيت نمايندگان ايران و كره جنوبي

هفته نخست از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا با پيروزي نمايندگان ايران و كره جنوبي و شكست تيم هاي عربستاني آغاز شد.
روز نخست از مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا از روز سه شنبه با برگزاري هشت ديدار در گروه هاي مختلف آغاز شد كه طي آن تيم هاي استقلال و ذوب آهن ايران، سئونگنام ايلهو اچونما و جئونبوك موتورز كره جنوبي، بنيادكار ازبكستان،الغرافه قطر، بيجينگ گوان چين و كاشيما آنتلرز ژاپن مقابل حريفان خود به برتري رسيدند.عربستاني ها كه سال گذشته از بهترين هاي ليگ قهرمانان آسيا بودند، فصل جديد را با شكست آغاز كردند. ديروز الاتحاد، نايب قهرمانان دوره گذشته ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه جارتاشكند با 3گل مغلوب بنيادكار ازبكستان شد و با شكست خانگي الاهلي برابر استقلال روز ناكامي عربستاني ها به اتمام رسيد.نتايج ديدارهاي روز نخست از هفته اول مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا به شرح زير است:
گروه A:
¤ الجزيره امارات يك -الغرافه قطر 2
گل ها: رافائل آگوستو سوبيس (56) براي الجزيره، عثمان العساس (16) و يونس محمود (53) براي الغرافه
¤ الاهلي عربستان يك - استقلال ايران 2
گل ها: حسن الراهب (86) براي الاهلي - فرهاد مجيدي (12 و 76) براي استقلال
جدول رده بندي: 1- استقلال 3 امتياز، 2- الغرافه 3 امتياز، 3- الجزيره بدون امتياز، 4- الاهلي بدون امتياز.
گروه B:
¤ بنيادكار ازبكستان 3-الاتحاد عربستان صفر
گل ها: ريوالدو (4)، حسن اوف (21) و دنيلسون (67)
¤ ذوب آهن اصفهان يك -الوحده امارات صفر
گل: ايگور كاسترو (59)
جدول رده بندي: 1-بنيادكار ازبكستان 3امتياز، 2- ذوب آهن ايران 3امتياز، 3- الوحده امارات بدون امتياز، 4- الاتحاد عربستان بدون امتياز.
گروه E :
¤ ايلهو اچونما كره جنوبي 2- كاوازاكي فرونتال ژاپن صفر
¤ بيجينگ گوان چين يك - ملبورن ويكتوري استراليا صفر
گروه F:
¤كاشيما آنتلرز ژاپن يك - چانگچون ياتاي چين صفر
¤ پرسيپورا اندونزي يك -جئونبوك موتورز كره جنوبي 4

 



اعزام تيم ملي شمشيربازي به سوئيس

ملي پوشان اسلحه اپه، براي حضور در رقابت هاي جايزه بزرگ سوئيس راهي اين كشور شد.
علي يعقوبيان، محمد رضايي، حامد صداقتي و سيد صادق عابدي چهار ملي پوش شمشيربازي بودند كه با مربيگري فرهاد رضايي در رقابت هاي جايزه بزرگ سوئيس حضور خواهند يافت.
اين رقابت ها 8 و 9 اسفند در برن سوئيس برگزار مي شود. اين نفرات پس از برگزاري اردوي مشترك با ملي پوشان سوئيس، روزهاي چهاردهم تا شانزدهم جهت حضور در رقابت هاي جايزه بزرگ استكهلم سوئد به اين كشور اعزام مي شوند.

 



داورزني: شرايط برزيل تعيين كننده ميزباني ماست

رئيس فدراسيون واليبال گفت: براي ميزباني از يك رويداد جهاني تماشاگران و حضور آنها در سالن فاكتور مهمي است كه خوشبختانه در اين خصوص دغدغه اي نداريم.
محمد داورزني با اشاره به حضور «تورستن اندرز» نماينده فدراسيون بين المللي در ايران و بازديد وي از امكانات تهران و اروميه براي برگزاري رقابت هاي جهاني 2011 جوانان اظهار داشت: «اندرز» طي بازديد دوروزه امكانات سالن ها و هتل هاي تهران و اروميه را كامل بررسي كرد. وضعيت فرودگاه و فاصله آن تا هتل نيز فاكتور مهمي بود كه موردتوجه نمايندهFIVB قرار داشت.
داورزني با بيان اينكه ايران از اين جهات مشكلي براي ميزباني ندارد، ادامه داد: براي ميزباني از يك رويداد جهاني تماشاگران و حضور آنها در سالن فاكتور مهمي است كه خوشبختانه در اين زمينه هم دغدغه اي نداريم چون تعداد علاقمندان واليبال در ايران كم نيست. تنها عاملي كه مي تواند براي ميزباني ما مشكل ساز شود مربوط به سالن جانبي در كنار سالن اصلي بازي هاست.
رئيس فدراسيون واليبال با يادآوري اينكه برزيل ديگر متقاضي براي مسابقات قهرماني جوانان جهان است، خاطرنشان كرد: به طور حتم نماينده ديگري ازFIVB شرايط اين كشور را بررسي كرده است. گزارش هاي تهيه شده از دو نماينده فدراسيون واليبال در جلسه هفته آتي كميته مسابقات اين فدراسيون بررسي شده و تصميم نهايي در مورد ميزبان بازي ها گرفته مي شود.
داورزني تأكيد كرد: دور از ذهن نيست كه برزيل از برخي جهات ماانند همين وجود سالني در جوار سالن محل برگزاري بازي ها براي گرم كردن تيم ها، مشكلات ايران را ندارد. درهرحال شرايط و امكانات برزيل تعيين كننده ميزباني ما خواهد بود.

 



پلي اف ليگ برتر بسكتبال ايران امروز حريف مهرام مشخص مي شود

آخرين بازي پلي آف رقابت هاي سوپرليگ بسكتبال ايران امروز (پنج شنبه) برگزار مي شود تا يكي از تيم هاي ذوب آهن اصفهان يا پتروشيمي بندرامام در فينال اين دوره از رقابت ها به ديدار مهرام برود.
بازي رفت پلي آف سوپرليگ به سود پتروشيمي پايان يافته بود، در بازي برگشت نيز ذوب آهن پيروز شد تا تكليف فيناليست سوپرليگ بسكتبال به ديدار سوم دو تيم كشيده شود. اين ديدار امروز (پنج شنبه) از ساعت 16 به ميزباني ذوب آهن در اصفهان برگزار مي شود.
تيم پيروز رقابت دو تيم پتروشيمي و ذوب آهن در فينال به ديدار مهرام مي رود و بازنده براي بازي رده بندي سوپرليگ بسكتبال ايران به مصاف صبامهر قزوين مي رود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14