(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 اسفند 1388- شماره 19591
 

رئيس سازمان تحقيقات و مطالعات نيروي انتظامي: طرح شناسايي زمينه هاي بروز جرم دركشور به اجرا درآمد
سردار احمدي مقدم: سارقان سابقه دار تا پايان تعطيلات به مرخصي نمي روند
امروز برگزار مي شود مانور تخليه امن اضطراري
تا صدور حكم نهايي قضايي هيچ يك از شركت كنندگان آزمون دستياري از امتحان محروم نمي شوند
سارق طلافروشي ها دستگير شد
15 هزار مكان عمومي متخلف به دستگاه قضايي معرفي شدند
دستگيري سارقي كه با خودرو كيف قاپي مي كرد
ساعات كار ميادين ميوه و تره بار در روزهاي پاياني سال
اهداي اعضاي بدن يك بيمار مرگ مغزي به نيازمندان
زمين لرزه 2/4 ريشتري باز هم انديمشك را لرزاند
ثبت بين المللي نوروز در سازمان ملل
گرد و غبار مدارس چند استان ديگر را تعطيل كرد
حادثه آفريني 2 تريلر در كاشان و نراق 41 كشته و مجروح برجاي گذاشت
اخراج زن مسلمان آمريكايي از محل كار
حوادث كوتاه از كشور
حكم دادگاه تجديدنظر 2 سال حبس تعزيري براي كامبيز نوروزي



رئيس سازمان تحقيقات و مطالعات نيروي انتظامي: طرح شناسايي زمينه هاي بروز جرم دركشور به اجرا درآمد

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
طرح شناسايي زمينه هاي بروز جرم در كشور به اجرا درآمده است.
رئيس سازمان تحقيقات و مطالعات نيروي انتظامي كشور در جلسه شوراي فرماندهي انتظامي لرستان افزود: پليس با راه اندازي دفتر تحقيقات كاربردي فعاليت تازه اي را با رويكرد توسعه علم و دانش انتظامي به منظور تقويت مديريت و ايجاد امنيت پايدار آغاز كرده است.
سرتيپ قصري گفت: شناسايي بسترها و زمينه هاي بروز معضلات، آسيب ها، جرائم و شيوه هاي بهبود عملكرد، آموزش و جلب مشاركت مردم در راستاي تعميق نظم اجتماعي و امنيت عمومي پايدار از اهداف دفتر تحقيقات كاربردي پليس است.

 



سردار احمدي مقدم: سارقان سابقه دار تا پايان تعطيلات به مرخصي نمي روند

سردار احمدي مقدم اعلام كرد: سارقان سابقه داري كه در زندان به سر مي برند نمي توانند تا پايان تعطيلات از مرخصي استفاده كنند چون ممكن است در اين ايام مجدداً مرتكب سرقت شوند.
به گزارش خبرگزاري ها فرمانده نيروي انتظامي در همايش روساي پليس آگاهي اظهار داشت: در سال آينده تمام بازداشتگاه ها، اتاق هاي بازجويي و تحت نظرگاه ها به بالاترين سطح استاندارد و نظارت به سيستم مونيتورينگ مجهز خواهند شد.
وي افزود: محيط هاي جديدي كه براي جرايم شكل گرفته حاكي از تحول اساسي در نوع جرم و استفاده از شگردها و فناوري هاي روز دنيا براي مجرمان است كه در اين ميان در فضاي مجازي فساد اخلاقي بيشتري ايجاد و ترويج مي شود. سردار احمدي مقدم بيان داشت: فضاي مجازي باعث شده فساد اخلاقي گسترده و دختران و پسران جوان آلوده شوند و به همين دليل نيروي انتظامي بايد در برخورد با جرايم رايانه اي از تكنولوژي هاي روز دنيا استفاده كند.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس آگاهي هميشه پشت سر مجرم حركت مي كند چراكه در ابتدا بايد جرمي صورت بگيرد تا پليس آگاهي بتواند آن را كشف و با متخلفان برخورد كند در عين حال پليس آگاهي بايد نگاه پيشگيرانه نيز داشته باشد.
وي افزود: سال 89 سال يكپارچه كردن اطلاعات مربوط به مجرمان است به اين معني كه اطلاعات يك مجرم بايد در تمام سازمان هاي اطلاعاتي از جمله وزارت اطلاعات، حراست و ناجا گردآوري شود تا كارهاي اطلاعاتي سريع تر انجام شود.
احمدي مقدم تاكيد كرد: آگاه سازي و اطلاع رساني يكي از راه هاي موثر در پيشگيري از جرم است. مردم بايد آگاه باشند كه چه اقدامي مانع از سرقت خودرو يا منازل آنها مي شود، به همين دليل مراكز فرهنگ ساز مانند صدا و سيما بايد همكاري مستقيمي با نيروي انتظامي انجام دهند.
وي بيان داشت: بعضي از قوانين سازمان هاي ما ناقص و يا درست اجرا نمي شود. مثلا وقتي از مردم مي خواهيم به جاي استفاده از پول نقد با دستگاه كارت خوان خريد كنند ولي هيچ دستگاه كارت خواني در مراكز فروش نيست آنها دچار مشكل شوند. لذا در گام اول اصلاح ساختار ها و قوانين بايد در اولويت قرار گيرد.

 



امروز برگزار مي شود مانور تخليه امن اضطراري

دبير ستاد مديريت بحران منطقه 10تهران از برگزاري مانور ويژه زلزله خبر داد.
حشمت الله گلستاني اظهار داشت: چهارمين «مانور تخليه امن اضطراري» شهر تهران براي آمادگي مردم در مقابله زلزله امروز صبح با حضور حدود 4 هزار نفر از اهالي بريانك منطقه 10 شهرداري تهران آغاز مي شود.
وي با بيان اينكه نيروهاي عمل كننده در مانور، مردم خواهند بود، اظهار داشت: هدف از برگزاري اين مانور آشنايي مردم و آمادگي براي مقابله با زلزله است؛ زيرا مردم بايد با تخليه اضطراري پس از زلزله و همچنين در زمان پس لرزه ها كه باعث تخريب ساختمان ها مي شود، آشنا باشند و آمادگي لازم را كسب كنند. گلستاني افزود: منطقه 10 در حال حاضر داراي 2 پايگاه مديريت بحران براي اسكان مردم در زمان بحران ها از جمله زلزله است.
مدير ستاد مديريت بحران منطقه 10 شهر تهران از توزيع بيش از 13هزار بروشور و نقشه هاي مخصوصي كه حاوي اطلاعات اماكن امن منطقه 10 است بين تمام خانوارهاي محله بريانك خبر داد و گفت: اين نقشه ها و بروشورها بين حدود 34 هزار نفر كه بالغ بر 8 هزار خانوار به حساب مي آيد در محل منزل اهالي توزيع شده است.

 



تا صدور حكم نهايي قضايي هيچ يك از شركت كنندگان آزمون دستياري از امتحان محروم نمي شوند

معاون آموزشي وزارت بهداشت گفت: كارت شركت در آزمون دستياري مجدد شنبه از طريق اينترنت توزيع مي شود و در اين مرحله تا صدور حكم نهايي قضايي هيچ يك از داوطلبان از شركت در آزمون محروم نمي شوند.
محمدعلي محققي افزود: آزمون مجدد دستياري 13 اسفند در 35 حوزه آزمون قبلي در سراسر كشور برگزار مي شود كه 4 حوزه آزمون آن در تهران است.
وي افزود: كارت جديد شركت در آزمون دستياري نيز در سايت مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از بعدازظهر شنبه قابل دسترسي و پرينت است و داوطلبان مي توانند با همان كد رهگيري قبلي كارت شركت در آزمون را دريافت كنند.
محققي ادامه داد: داوطلبان آزمون دستياري حتماً بايد كارت جديد را از طريق اينترنت دريافت كنند و در دست داشتن شناسنامه يا يك كارت شناسايي معتبر عكسدار هنگام شركت در محل آزمون ضروري است.
معاون وزير بهداشت درباره محروميت داوطلبان متخلف از شركت در اين آزمون به فارس گفت: بنده بنا ندارم به شايعات دامن بزنم و درباره تعداد افراد متخلف حرف اثبات نشده اي بزنم، اگر داوطلبي به عنوان متخلف در اين آزمون مطرح باشد به هيئت بدوي رسيدگي به تخلفات معرفي مي شود و بعد از صدور حكم نيز مي تواند تقاضاي تجديدنظر كند كه در كميسيون ويژه تخلفات آزمون در وزارت علوم بررسي مي شود، علاوه بر آن روند رسيدگي در دستگاه قضايي هم وجود دارد و چون اين مراحل طولاني است. فعلاً نمي توان هيچ داوطلبي را از شركت در آزمون محروم كرد.
محققي ادامه داد: وزارت بهداشت در برخورد با متخلفان آزمون كاملاً قاطع است و اگر تخلف هر فردي اثبات شود هيچ گونه مماشاتي با وي نخواهد شد و حتي معتقديم چنين افرادي شايستگي پوشيدن لباس طبابت را ندارند.

 



سارق طلافروشي ها دستگير شد

با تلاش ماموران پليس، سارق سابقه دار 56 ساله اي كه از طلافروشي ها اقدام به سرقت مي كرد دستگير شد.
به گزارش فارس در پي اطلاعات رسيده به ماموران پليس درباره وقوع سرقت از تعدادي از مغازه هاي طلافروشي سطح شهر تهران، تيم ويژه اي از كارآگاهان اداره هفتم پليس با بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مدار بسته در مغازه هاي طلافروشي و دعوت از تمامي صاحبان طلافروشي ها در اداره هفتم پليس آگاهي، موفق به جمع آوري اطلاعات بسيار مهمي راجع به متهم گرديد.
شاكيان درباره مشخصات متهم و نحوه سرقت به پليس گفتند: فرد ميانسال با چهره اي بسيار ساده، به گونه اي كه در همان نگاه اول تصور شد كه اين فرد روستايي است، بعنوان مشتري به طلافروشي مراجعه كرد و در حالي كه با چرب زباني و استفاده از لهجه محلي شروع به صحبت با ما كرد درخواست مشاهده طلا و جواهرات بويژه زنجير و گردنبند را كرد.
اين افراد مدعي شدند: پس از مدتي با طرح اين موضوع كه مي خواهد طلاي ديگر مغازه ها را نيز مشاهده كند از مغازه خارج شد و پس از خروج وي از مغازه ها و در زمان جمع كردن طلا و جواهرات بود كه متوجه سرقت طلا و جواهرات شديم.
كارآگاهان با مراجعه به سوابق مجرمان سابقه دار پليس آگاهي، موفق به شناسايي متهم به نام عباس 56 ساله شدند و با بهره گيري از اطلاعات موجود در سوابق متهم، موفق به شناسايي محل سكونت وي در يكي از استان هاي غربي كشور شدند.
پس از اعتراف متهم مشخص شد وي با قسمتي از پول حاصل از فروش اموال سرقتي اقدام به خريد يك دستگاه خودرو زانتيا به ارزش 26 ميليون كرده و علاوه بر ارتكاب سرقت در تهران، در ديگر شهرستان ها و استان ها نيز در امر سرقت فعاليت داشته است.
همچنين مشخص شد متهم از جمله متهمان سابقه داري است كه بارها به اتهام سرقت از طلافروشي هاي سطح شهر تهران و ديگر استان ها و همچنين حمل و نگهداري و اعتياد به مصرف موادمخدر، دستگير و روانه زندان شده است.
با توجه به احتمال افزايش تعداد سرقت هاي انجام شده در تهران و ديگر استان هاي كشور، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوي، بازپرس اين پرونده صادر شده است.
از همه مالباختگاني كه در تهران و يا ديگر استان ها و شهرستان ها نسبت به شناسايي اين متهم اقدام كرده اند دعوت شده تا براي طرح شكايت خود و پيگيري آن به شعبه 6 بازپرسي دادسراي ناحيه 4 تهران دادسراي رسالت و يا اداره هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
همچنين از همه افرادي كه از ديگر اقدامات مجرمانه اين متهم اطلاعاتي دارند درخواست شده تا اطلاعات خود را از طريق شماره تلفن 51055390 در اختيار كارآگاهان اداره 17 قرار دهند تا بررسي هاي لازم در خصوص ديگر جرائم احتمالي متهم انجام شود.

 



15 هزار مكان عمومي متخلف به دستگاه قضايي معرفي شدند

رئيس اداره نظارت بر مواد غذايي و اماكن عمومي وزارت بهداشت از معرفي 15 هزار و 684 مورد تخلف مربوط به رستورانها، هتل ها و اماكن عمومي كشور به دستگاه قضايي خبر داد.
مهندس رضا غلامي، در تشريح نظارت هاي بازرسان بهداشت محيط بر رعايت سلامت مواد غذايي و بهداشت اماكن عمومي گفت: در نوروز 88 بيش از 510 هزار بازديد از مراكز تهيه، طبخ و عرضه مواد غذايي و اماكن عمومي به ويژه اماكن بين راهي، پايانه ها و رستورانها صورت گرفت كه 28 هزار مورد آن مربوط به اماكن بين راهي بوده است.
به گزارش مهر طرح بسيج سلامت نوروزي به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزي و با هدف حفظ و ارتقاي ايمني مواد غذايي در سطح عرضه از اول اسفند 88 آغاز شده و تا 15 فروردين 89 در سراسر كشور اجرا مي شود.
غلامي درخصوص نتايج كنترل و نظارت بر اين قبيل اماكن عمومي از سوي بازرسان بهداشت محيط و تخلفاتي كه مشاهده مي شود، گفت: 15 هزار و 684 مورد معرفي به دستگاه قضائي داشتيم كه يكهزار و 24 مورد آن مربوط به اماكن بين راهي بود.
بيش از پنج هزار بازرس بهداشت محيط در قالب 600 اكيپ كنترل و بازرسي بهداشت محيط در سراسر كشور، در طرح بسيج سلامت نوروزي فعال هستند.
رئيس اداره نظارت بر مواد غذايي و اماكن عمومي وزارت بهداشت همچنين از تعطيلي دو هزار و 194 مورد اماكن عمومي متخلف در نوروز خبر داد و افزود: 188 مورد آنها مربوط به اماكن بين راهي بوده است.
غلامي با اشاره به معدوم سازي 569 هزار كيلوگرم مواد غذايي فاسد در نوروز 88، گفت: در نوروز 88 بالغ بر يك ميليون و 160 هزار نفر ساعت كار از سوي بازرسان بهداشت محيط دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور صورت گرفت.

 



دستگيري سارقي كه با خودرو كيف قاپي مي كرد

سارقي كه با همدستي 2 نفر از دوستانش و با سوار شدن بر يك خودروي پرايد از شهروندان كيف قاپي مي كردند با تلاش ماموران پليس دستگير شد.
به گزارش فارس، از ابتداي بهمن امسال ماموران پليس آگاهي از وقوع يكسري سرقت در شمال تهران در قالب كيف قاپي باخبر شدند.
ماموران با بررسي اظهارات شاكياني كه در مناطق شمال شهر از جمله قلهك، تجريش، شريعتي، پاسداران و زعفرانيه مورد سرقت قرار گرفته بودند نشان داد: مالباختگان مدعي هستند يك پرايد تك سرنشين از آنها سرقت كرده است.
هاشميان، داديار شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران درباره اين پرونده گفت: تحقيقات ادامه يافت تا اينكه مشخص شد چند نفر از مالباختگان شماره اين خودرو را يادداشت كرده اند.
وي ادامه داد: بررسي شماره پلاك خودرو مشخص كرد اين پلاك متعلق به يك خودروي شورلت است كه چندي قبل مالك آن اعلام شكايت سرقت كرده بود.
وي افزود: صبح امروز ماموران موفق شدند در حوالي خيابان ويلا اين خودرو را شناسايي كرده و زماني كه يك مرد جوان قصد سوار شدن به آن را داشت سرنشين را دستگير و خودرو را به پاركينگ منتقل كردند.
داديار شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران گفت: سرنشين دستگير شده مدعي شد به همراه 2 نفر از دوستانش به اين كار مشغول بوده است.
وي ادامه داد: 2نفر همدست وي در صندلي عقب مي نشسته اند سپس با سرقت سريع كيف، روي صندلي عقب دراز كشيده تا به اين ترتيب مالباخته فكر كند كه خودروي تك سرنشين قدرت ربودن كيف وي را ندارد و هنگامي كه مالباخته به دنبال سارق مي گشت، متواري مي شدند.
هاشميان گفت: تاكنون 20نفر از مالباختگان اين پرونده شناسايي شده اند كه تحقيقات براي دستگيري 2نفر همدست متهم دستگير شده ادامه دارد.

 



ساعات كار ميادين ميوه و تره بار در روزهاي پاياني سال

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران گفت: تمامي ميادين، بازارها و بازارچه هاي محله اي سازمان ميادين و تره بار شهرداري تهران 29 اسفند يكسره از ساعت 8 تا 17 باز خواهند بود.
به گزارش خبرگزاري مهر، مهندس حسين صفايي افزود: ساعت كار ميادين و بازارها نيز تا 21 اسفند صبح ها از ساعت 8 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 30:4 تا 30:19 تعيين شده و نيم ساعت نسبت به گذشته افزايش يافته است.
به گفته وي ساعت كار ميادين در روزهاي جمعه و اعياد تعطيل تا تاريخ 21 اسفند طبق روال گذشته از ساعت 8 تا 13 است.
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار با اشاره به اينكه از دوم اسفند ساعت كار ميادين متفاوت خواهد بود، ادامه داد: از 22 تا 28 اسفندماه، ميادين و بازارها صبح ها ساعت 8 تا 13 و بعدازظهرها 14 تا 20 به روي شهروندان باز است.
صفايي تاكيد كرد: از 22 تا 28 اسفندماه همچنين در روزهاي تعطيل نيز ميادين و بازارها باز است و طبق روال سرويس دهي خواهد شد.
وي افزود: تمامي بازارها و ميادين اول و دوم عيد نوروز تعطيل هستند.

 



اهداي اعضاي بدن يك بيمار مرگ مغزي به نيازمندان

خانواده يك بيمار مرگ مغزي اعضاي بدن او را به بيماران نيازمند اهدا كرد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اردبيل، «رحمان ولي نژاد» در اثر تصادف دچار مرگ مغزي شده بود، پس از چند روز بستري در بيمارستان و نااميدي از بازگشت او به زندگي، خانواده بيمار رضايت داد تا اعضاي بدن رحمان ولي نژاد را به بيماران نيازمند اهدا شود. براساس اين گزارش «رحمان ولي نژاد» با يك دستگاه آمبولانس مجهز به بيمارستان مسيح دانشوري تهران انتقال يافت و كليه، كبد و قلب اين بيمار 29 ساله به چند بيمار نيازمند اهدا شد.

 



زمين لرزه 2/4 ريشتري باز هم انديمشك را لرزاند

انديمشك - خبرنگار كيهان:
زمين لرزه اي به قدرت 2/4 ريشتر سه شنبه شب حوالي انديمشك در استان خوزستان را لرزاند.
اين زمين لرزه در ساعت 23 و 1 دقيقه و 49 ثانيه سه شنبه حوالي انديمشك واقع در استان خوزستان را لرزاند.
زمين لرزه هاي پي در پي روز سه شنبه انديمشك خوشبختانه تلفات جاني در پي نداشته است.
شاپور رستمي مدير كل مديريت بحران خوزستان، بر آمادگي نيروهاي امدادي براي كنترل اوضاع در شرايط اضطراري تاكيد كرد و گفت: از ساعت 14 تا 23 و 30 دقيقه روز سه شنبه هفت بار پس لرزه در انديمشك و حوالي آن روي داد.
وي افزود: در اين زلزله ها به بخشي از تاسيسات شهري و روستايي و واحدهاي مسكوني روستايي كه بيشتر در حسينيه مركز بخش الوار گرمسيري اندميشك واقع است، خسارات مالي وارد شده است.
در پي وقوع 22 زمين لرزه در انديمشك تمامي نيروهاي امدادي و دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان براي مقابله با حوادث احتمالي به صورت آماده باش كامل درآمدند.
زمين لرزه هاي متعدد باعث ترس و وحشت مردم و خروج آنها از منازل خود به كوچه و خيابان ها و پارك ها شد.زمين لرزه، مدارس اين شهر در نوبت عصر را تعطيل كرد و خساراتي را به راهها و تاسيسات زيربنايي وارد آورد.

 



ثبت بين المللي نوروز در سازمان ملل

سازمان ملل متحد با تصويب قطعنامه «روز بين المللي نوروز»، عيد نوروز را به عنوان مناسبت بين المللي به رسميت شناخت.
به گزارش واحد مركزي خبر، در بند نخست و دوم اين قطعنامه كه سه شنبه تصويب شد، ضمن تاكيد بر شناسايي اول فروردين (21مارس) به عنوان روز بين المللي نوروز، از كشورهايي كه براي حفظ و توسعه فرهنگ و سنت هاي نوروزي تلاش مي كنند استقبال شده است.قطعنامه نوروز به ابتكار نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد و با همكاري جمهوري آذربايجان، افغانستان، تاجيكستان، تركيه، تركمنستان، قزاقستان و قرقيزستان آماده و به مجمع عمومي سازمان ملل ارايه شده بود.

 



گرد و غبار مدارس چند استان ديگر را تعطيل كرد

سرويس شهرستان ها-
گرد و غبار غليظ مدارس هويزه و چهار شهرستان آذربايجان غربي را تعطيل كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از هويزه، گرد و غبار غليظ در اين شهرستان مدارس ابتدايي اين شهر را تعطيل و موجب اختلال تنفسي مردم و استفاده آنها از ماسك شد. گرد و غبار فعاليت روزانه مردم هويزه را با مشكل روبه رو ساخت و تردد خودروها را كند كرد.
همچنين به گزارش ايرنا از اروميه گرد و غبار غليظ، مدارس مقاطع ابتدايي و راهنمايي چهار شهرستان اروميه، نقده، بوكان ، مهاباد و آذربايجان غربي را روز چهارشنبه در نوبت صبح و بعدازظهر تعطيل كرد.
در سال جاري اين نخستين بار است كه وضعيت بد جوي مدارس شهرستان هاي اين استان را به تعطيلي مي كشاند. از مردم بويژه بيماران خاص و كودكان استان خواسته شده است از منزل بيرون نيايند.
گزارش خبرنگار كيهان از تبريز نيز حاكي است آلودگي شديد هوا و غبار آلود بودن فضاي منطقه، مدارس تبريز و اكثر شهرهاي استان آذربايجان شرقي را روز چهارشنبه تعطيل كرد.
مدارس تبريز، اسكو، آذرشهر، عجب شير، ميانه، چهاراويماق، مراغه، اهر، بناب و ملكان و چند شهر ديگر، چهارشنبه تعطيل شدند. ميزان آلودگي و وجود ذرات معلق در هوا در تبريز به 1000 ميلي گرم در مترمكعب افزايش يافته كه حدود 5/6 برابر سطح استاندارد است.
آلودگي هوا و غبارآلودگي فضاي تبريز، از عصر سه شنبه در اين شهر شدت گرفته و تنفس عادي در معابر را دچار مشكل كرد.

 



حادثه آفريني 2 تريلر در كاشان و نراق 41 كشته و مجروح برجاي گذاشت

كاشان- خبرنگار كيهان:
در حادثه برخورد يك دستگاه تريلر و اتوبوس در كيلومتر 25 آزادراه كاشان-قم، 40 نفر كشته و مجروح شدند.
اين حادثه به علت بي احتياطي راننده تريلر و برخورد خودرو با گاردريل و انحراف به مسير مخالف و تصادف با يك دستگاه اتوبوس كه از بوشهر به طرف تهران در حركت بود، روي داد.
در اين حادثه راننده و دو نفر از سرنشينان اتوبوس كشته و 37 نفر زخمي شدند كه مصدومان حادثه براي مداوا به مراكز درماني منتقل شدند.
حادثه آفريني تريلر ديگر
در نراق
ورود يك دستگاه تريلر به داخل رستوراني در شهر نراق باعث مرگ راننده و تخريب رستوران شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از نراق، اين تريلر كه حامل پودرسنگ بود پس از بريدن ترمز در سراشيبي تند خيابان امام اين شهر وارد رستوران شد و يكي از شهروندان نراقي به نام محسن رزاقي را مجروح كرد. كندي روند ساخت كمربندي در نراق و تردد وسايل نقليه سنگين به داخل شهر موجبات بروز چنين سوانحي براي هفتمين بار شده است. به دنبال اين حادثه مردم شهر با تجمع در مقابل فرمانداري دليجان خواستار تسريع در ساخت كمربندي شدند.

 



اخراج زن مسلمان آمريكايي از محل كار

يك زن پژوهشگر در آمريكا به دليل مسلمان شدن از محل كارش اخراج شد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «صفيه جوري احمد» پس از اخراج از كار خود براساس قانون برابري فرصت هاي شغلي در آمريكا، عليه كميته آزادي هاي ديني شكايت كرد.
اين كميته قبلا صفيه را به سبب مسلمان شدن و همچنين ارتباط با يك سازمان اسلامي آمريكايي (شوراي روابط عمومي اسلامي «امباك») از محل كارش اخراج كرده بود.«نهاد عوض» مدير اجرايي شوراي روابط اسلامي-آمريكايي گفت: كنگره آمريكا بايد پيش از هرگونه اصلاحات ضروري درخصوص ادعاهاي آزاردهنده اي كه ضدمسلمانان در كميته آمريكايي آزادي هاي ديني در جهان مطرح است تحقيق كند.
اين در حالي است كه شوراي روابط اسلامي-آمريكايي از كنگره آمريكا خواست تا درباره اتهامات وارده به كميته آمريكايي آزادي هاي ديني در جهان مبني بر تعصب اين كميته ضداعراب و مسلمانان تحقيق كند.
درخواست شوراي روابط اسلامي-آمريكايي پس از آن به كنگره ارائه شد كه صفيه جوري احمد از كميته ياد شده به علت اخراجش بعد از گرويدن به اسلام شكايت كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري آدم ربايان
يزد-خبرنگار كيهان: پليس يزد پنج نفر از اعضاي يك شبكه آدم ربايي را شناسايي و دستگير كرد. اين افراد فردي 60 ساله به نام سيدجمال را ربوده و وي را در زيرزمين منزلي در اين شهر محبوس كرده بودند. دستگيرشدگان يك زن و چهار مرد بودند. دو نفر از متهمان در زاهدان شناسايي و به دام افتادند.
نجات كوهنورد از ارتفاعات
كاشان-خبرنگار كيهان: امدادگران سازمان آتش نشاني كاشان پس از چهار ساعت جست وجو كوهنورد 29 ساله را كه در ارتفاعات دره پريان كاشان گرفتار شده بود نجات دادند. حميد تسلطي كه دچار جراحات سطحي شده بود تحويل خانواده اش شد.
كشف مواد محترقه
تبريز-خبرگزاري فارس:بيش از 57 هزار عدد مواد محترقه در مراغه كشف شد. اين تعداد مواد محترقه در حين بازرسي از خودروهاي عبوري در محور مراغه-هشترود از كيف مسافرتي يكي از مسافران يك دستگاه اتوبوس به رانندگي اكبر خراساني كشف شد. صاحب كيف به نام كامل-ص دستگير و تحويل مقامات قضايي شد.
توقيف دو خودرو حامل سيگارت قاچاق
بيش از 152 هزار و 700 نخ سيگارت خارجي از دو دستگاه خودرو سواري در عجب شير و هشترود كشف شد. پليس عجب شير راننده خودرو را كه قصد فرار داشت متوقف كرد و در بازرسي از خودرو تعداد 194 هزار و 400 نخ سيگارت خارجي، يك دستگاه بي سيم دستي، مقاديري پارچه خارجي و چاي به دست آورد. همچنين راننده خودرو نيسان در هشترود كه قصد فرار داشت دستگير و در بازرسي از خودرو 3 هزار و 730 پاكت انواع سيگار خارجي به دست آمد. راننده به نام عابدين-ش تحويل مقامات قضايي شد.
انهدام دو باند توزيع مواد محترقه
زنجان-خبرنگار كيهان: 742 هزار عدد مواد محترفه در زنجان كشف شد. در اين رابطه دو باند بزرگ تهيه و توزيع مواد محترقه منهدم و اعضاي آن دستگير شدند. خودرو اين باند نيز توقيف شد.

 



حكم دادگاه تجديدنظر 2 سال حبس تعزيري براي كامبيز نوروزي

وكيل مدافع كامبيز نوروزي از صدور حكم موكلش از سوي دادگاه تجديدنظر خبر داد.
سيدمحمد عليزاده طباطبايي گفت: پس از ابلاغ حكم كامبيز نوروزي از سوي شعبه 26 دادگاه انقلاب كه موكل را به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام و اخلال در نظم عمومي، به دو سال حبس تعزيري و 76 ضربه شلاق محكوم كرده بود، در مهلت قانوني تجديد نظرخواهي صورت گرفت.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه پرونده به شعبه 54 دادگاه تجديدنظر ارسال شده بود، گفت: مطلع شديم راي دادگاه تجديدنظر صادر شده است و ما منتظر ابلاغ راي صادره هستيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14