(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 اسفند 1388- شماره 19595
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تا سقوط ؛يك انتفاضه ديگر (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
گوش (گفت و شنود)
احمدي نژاد در جمع استانداران: ايران يك ابرقدرت صالح فرهنگي و انساني است
در نشست مشترك با رهبران گروه هاي فلسطيني علي لاريجاني:
نمايندگان مجلس در دفاع از فلسطين يكصدا هستند
مراحل نصب تجهيزات نيروگاه اتمي بوشهر به اتمام رسيده است
تذكر جدي هيئت نظارت بر مطبوعات
من خودم اين كاره ام چاه نكنده، مناره دزديديد؟! (خبر ويژه)
ريگي بارها در تيررس بود اما خواستيم زنده دستگير كنيم (خبر ويژه)
فائزه هاشمي عمله هاي جرج سوروس را به پدرش ترجيح داد (خبر ويژه)
هشدار منوشه اي! قدرت سربازان گمنام را دست كم نگيريد (خبر ويژه)
در خر تروا براي شما هم جا رزرو شده بود! (خبر ويژه)



تا سقوط ؛يك انتفاضه ديگر (يادداشت روز)

سير تحولات اخير در فلسطين اشغالي نشان مي دهد كه انتفاضه سوم مردم فلسطين در راه است. شايد بعد از شكست سنگين و مفتضحانه ارتش صهيونيستي در جنگ 22روزه برخي از تحليلگران گمان مي كردند كه اين رژيم با تحمل اين شكست خفت آميز تا مدتي سر بلند نخواهد كرد و اوضاع در اراضي اشغالي قدري آرام خواهد شد، اما اينگونه نبود و حملات اشغالگران، خصوصا پس از روي كار آمدن دولت راستگرا و افراطي نتانياهو، شدت بيشتري يافت.
اوج گيري روند شهرك سازي براي يهوديان و تخريب چند محله فلسطيني نشين براي اين كار از جمله كوي «شيخ الجراح» و «سلوان» در اراضي قدس شريف و هم چنين تخريب چند روستاي فلسطيني براي احداث پايگاه نظامي طي چند ماه اخير، عرصه را بر فلسطينيان تنگ كرده بود.
خوي اشغالگري و تصرف رژيم صهيونيستي به اينجا ختم نشد و چندي قبل اعلام الحاق حرم ابراهيمي و مسجد بلال را به فهرست آنچه كه خود آن را «ميراث يهودي» مي خوانند! خون مسلمانان را به جوش آورد و باعث اعتراضات شديد مردمي در شهرهاي الخليل و قدس شريف شد.
شايد جرقه هاي شروع يك قيام مردمي جديد عليه اشغالگران به چند ماه قبل بازگردد، زماني كه رژيم صهيونيستي همزمان با فرارسيدن عيد آمرزش يهوديان به بهانه بزرگداشت اين روز، گروههاي افراطي يهودي- صهيونيستي را روانه مسجدالاقصي كرد. مسلمانان قدس نيز براي جلوگيري از اهانت آنان به اين مكان مقدس در مسجد تجمع كرده و مانع ورود آنان به مسجدالاقصي شدند. پس از اين تجمع، درگيري ميان نيروهاي مسلح رژيم صهيونيستي با نمازگزاران فلسطيني آغاز شد به گونه اي كه اين نيروها مسجدالاقصي را يك هفته در محاصره خود داشته و مانع ورود فلسطيني هاي زير 50سال به داخل بخش قديمي شهر قدس و مسجدالاقصي شدند. همزمان نيز هواپيماهاي گشتي اسرائيلي بر فراز اين شهر به پرواز درآمده و استقرار شمار زيادي از نيروهاي پليس، يگان مرزي و يگان ويژه رژيم اشغالگر قدس، بيت المقدس را تبديل به يك پادگان نظامي كرد.
همان روزها يك مقام بلندپايه سياسي رژيم صهيونيستي با توجه به افزايش خشم و انزجار فلسطيني ها، از نگراني دولت نتانياهو نسبت به احتمال وقوع انتفاضه سوم خبر داد. حاتم عبدالقادر- مسئول پرونده بيت المقدس در تشكيلات خودگردان فلسطين- هم طي گفت وگويي با ديلي تلگراف هشدار داد كه اقدامات صهيونيستها باعث خشم تمامي فلسطيني ها شد و اين موضوع مي تواند به انتفاضه اي جديد بينجامد.
راهپيمايي مسلمانان جهان در «روز خشم» (9اكتبر) و اعتراض يكپارچه جامعه اسلامي در شهرهاي مختلف دنيا- خصوصا اراضي اشغالي- عليه صهيونيست ها و اعلام همبستگي و حمايت از مردم فلسطين و مسجدالاقصي باعث شد تا رژيم صهيونيستي پس از يك هفته محاصره الاقصي مجبور به عقب نشيني و رفع محاصره شود.
مردم فلسطين دو انتفاضه ديگر هم داشته اند. انتفاضه دوم در سال 2000 و به دنبال ورود آريل شارون- نخست وزير پيشين رژيم صهيونيستي- به محوطه مسجدالاقصي شكل گرفت. نخستين انتفاضه ملت فلسطين نيز كه بعدها به «انتفاضه بزرگ» مشهور شد، در ماه مه سال 1987، چهلمين سال اعلام موجوديت رژيم اشغالگر در سرزمين اشغالي به وقوع پيوست.
روزگاري شيمون پرز- نخست وزير سابق و رئيس كنوني رژيم صهيونيستي- به ياسر عرفات گفته بود؛ «در قدس هرچه روي زمين است براي شما و هرچه زير زمين است براي ما!» اما روند رو به گسترش احداث شهرك هاي يهودي نشين و اشغال مستقيم اراضي فلسطيني ها نشان مي دهد كه آنان قصد ندارند حتي از يك وجب خاك اين سرزمين بگذرند. از زمان اشغال فلسطين در 1948 تاكنون رژيم اشغالگر درصدد تشديد تجاوزات خود براي مصادره اراضي بيشتري از فلسطيني ها و تبديل آن به شهرك هاي يهودي نشين بوده است. هم اكنون صهيونيست ها بر حدود 90درصد اراضي قدس شريف مسلط شده اند.
از سوي ديگر اين رژيم در تلاش است با تغيير بافت جمعيتي بيت المقدس جمعيت يهودي نشين اين شهر را افزايش دهد. آمار يهوديان ساكن قدس اين روند را تاييد مي كند. اكنون جمعيت يهودي قدس 500 هزار نفر برآورد مي شود كه در مقايسه با زمان اشغال قدس (شرقي) در 1967افزايش بيش از 2برابر را نشان مي دهد.
علت ديگري كه خشم فلسطينيان را برانگيخته و آنان را براي انتفاضه جديد به صحنه مبارزات با اشغالگران و سازشگران مي كشاند، عملكرد تشكيلات خودگردان است. سرسپردگي سران اين تشكيلات- خصوصا محمود عباس- به آمريكا و اسرائيل و مشاركت آنان در پرونده مذاكرات- به اصطلاح- صلح، كه تاكنون چيزي جز آوارگي بيشتر فلسطيني ها، محاصره و قتل عام مردم غزه و جري تر شدن صهيونيست ها براي ادامه و توسعه اشغالگري نداشته، باعث نفرت ملت فلسطين از اين تشكيلات همسو با منافع اسرائيل غاصب شده است. چندي پيش تشكيلات خودگردان در يك حركت سازشكارانه درخواست كرد تا بررسي گزارش گلدستون كه جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه را محكوم كرده و آن را جنايت جنگي مي شمارد، به تعويق بيفتد. هرچند با فشار و اعتراض ملت فلسطين و برخي از كشورهاي اسلامي، دستگاه محمود عباس وادار به انصراف از تصميم خود شد، ولي صرف اين درخواست از سوي تشكيلاتي كه خود را فلسطيني مي خواند، نشان داد آنان مهره هايي هستند كه در عرصه سياست و مبارزه بين فلسطين و اسرائيل، براي پيشبرد اهداف حريف بازي مي كنند.
اين موضوع بعلاوه خيانت هاي ديگر تشكيلات خودگردان، خشم فلسطيني ها را برانگيخته و طبعا با بازپس گيري درخواست تعويق، چيزي از اين انزجار و تنفر كاسته نمي شود.
بدون ترديد خيزش جديد مردم فلسطين نشان از بروز انتفاضه اي ديگر دارد. علايم و نشانه هاي آن براي دشمن نيز آشكار شده است. هفته قبل روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت كه شيمون پرز رئيس جمهور رژيم جعلي اسرائيل درباره انتفاضه سوم مردم فلسطين به محمود عباس هشدار داده است.
روزنامه «جروزالم پست» هم با اشاره به سياست هاي كابينه افراطي رژيم صهيونيستي در بخش شهرك سازي در مناطق فلسطين، در اين باره مي نويسد؛ «با ادامه اين روند، اسرائيل در آينده اي نزديك بايد منتظر انتفاضه سوم فلسطيني ها باشد.» اين روزنامه هم چنين به نقل از آژانس يهود اضافه مي كند؛ «در شرايط كنوني احساسات ضد صهيونيستي به بالاترين حد خود پس از جنگ جهاني دوم رسيده است.»
روزنامه كريستين ساينس مانيتور نيز در گزارشي از هراس پرز و ديگر مقامات اين رژيم نسبت به راه افتادن انتفاضه سوم خبر مي دهد. اين گزارش پس از ديدار بي نتيجه «جرج ميشل» فرستاده ويژه اوباما از خاورميانه در ماه گذشته منتشر شد. اين روزنامه آمريكايي مي نويسد: «سفر ميشل به منطقه نه تنها نتيجه اي دربر نداشت و موفقيتي در مورد روند صلح خاورميانه به دست نيامد بلكه با افزايش درگيري ها و حملات رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها، بازداشت و خشونت هرچه بيشتر اين رژيم، انتظار مي رود دامنه اعتراضات مردمي فلسطين افزايش يافته و منجر به انتفاضه سوم شود.»
الشرق الاوسط نيز به نقل از ساركوزي درباره هشدار وي براي خيزش دوباره فلسطيني ها و شروع انتفاضه سوم خبر مي دهد.
اوايل هفته جاري، رهبران گروههاي جهادي فلسطين به ديدار رهبر معظم انقلاب آمدند. ولي امر مسلمين در اين ديدار در سخناني مهم و اميدبخش، با تجليل از مقاومت ملت فلسطين و مردم استوار غزه تاكيد فرمودند: «فلسطين قطعا و يقينا در سايه ادامه استقامت به ياد ماندني ملت فلسطين، وحدت گروههاي مبارز جهادي حول محور مقاومت، ايمان و توكل به پروردگار، آزاد خواهد شد و حاميان رژيم صهيونيستي نصيبي جز روسياهي و بدنامي تاريخي، نخواهند برد.»
ايشان همچنان با اشاره به وعده نصرت الهي تاكيد كردند: «ان شاءالله قدس شريف به آغوش مسلمانان بازخواهد گشت و مردم جهان و ملت مقاوم فلسطين، اين روز بزرگ را حتما شاهد خواهند بود.»
انتفاضه ديگري در راه است. آزادي فلسطين در گرو مقاومت و مبارزات مردمي است. و حتما روزي خواهد آمد كه فرزند فلسطيني در سايه درخت زيتون و در سرزمين آزاد فلسطين با حاكميت اسلامي برخاسته از خواست مردم مظلوم و رنجديده اين ديار نفس بكشد.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ در سالهاي 76 به بعد و روي كار آمدن دولت اصلاحات تصورم اين بود كه كيهان تندروي مي كند ولي پس از سالها بويژه فتنه پس از انتخابات پي بردم كه راه كيهان درست بوده است و من در اشتباه. از شما تقاضا دارم كه پشت پرده اعمال و رفتار آقاي خاتمي را بيشتر براي نسل جوان منتشر نمائيد كه جوانان ما بيش از گذشته با رفتار متناقض اين آقايان آشنا شوند و الان نيز كه به برخي اقدامات و نامه نگاري و اظهار قبولي نظام دست زده است فقط به خاطر حفظ اصلاح طلبان كه رو به موت هستند و الا دلش نظام و ولايت نمي سوزد.
صداقت
¤ عدم برخورد قوه قضائيه با موسوي باعث مي شود ايشان به توهمات خود ادامه دهد و با توجه به تكبر و خودبيني شديدي كه دچارش شده به هزيان گويي بپردازد و نسبت به مردم انقلابي شركت كننده در حماسه 22بهمن توهين كند. جداً براي ايشان بسيار متأسفم كه بر اسب لجاجت سوار شده و در حال سقوط به قعر جهنم است.
نوري زاده از كرج
¤ آيت الله لاريجاني، رئيس محترم قوه قضائيه چندي پيش در يك سخنراني فرمودند كه صداي اعتراض مردم را شنيده است. اما چرا هيچ اقدامي براي عمل به خواسته مردم نمي شود؟
جلال نوروزي از روستاي كره سپيد لرستان
¤ با توجه به اين كه فتنه گران انگليسي نزد مردم مطرود شده اند، بايد مراقب بود كه اربابان سران فتنه، عباس افندي هاي جديدي را جايگزين نكنند.
احمدي از تهران
¤ ضمن تشكر از روشنگري هاي روزنامه كيهان، از قوه قضائيه تقاضا مي شود كه تا مردم خودشان به ميدان نيامده اند، حساب سران فتنه را تسويه كنند.
جوادي سبز از كوارد
¤ ما به آقاي شريعتمداري افتخار مي كنيم. ايشان جزو صف شكنان فتنه اخير بودند كه خود را روي مين هاي نفاق و دورويي انداختند و راه را براي امت خميني عزيز هموار كردند و دادگاه هاي كيهان را هم براي ايشان از الطاف الهي مي دانيم تا حق را بگويند.
حسيني از يزد و چند تلفن مشابه ديگر
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي شود به تاريخچه جرياناتي مثل حلقه كيان، فدائيان خلق، منافقين و... بپردازد.
غفوري
¤ عملكرد نيروي انتظامي در مقابله با فروش محصولات غيرمجاز فرهنگي انتقادآميز است. به عنوان مثال، در نزديكي منزل ما، فردي اقدام به فروش فيلم غيرمجاز مي كند و من بارها به 110 اطلاع داده ام، اما هيچ برخوردي نشده است.
مبيني
¤ در سال هاي اخير، تعدادي از شركت هاي بورس از پرداخت سود به سهامداران خودداري مي كنند و هر بار كه مجمع عمومي سالانه برگزار مي شود، اعلام مي كنند كه شركت ضرر كرده در حالي كه واقعيت چيز ديگري است. از دولت محترم تقاضا مي شود نسبت به اين مسئله رسيدگي شود.
بيژن غفاري ساروي از ساري
¤ لطفاً به اطلاع وزيرمحترم بهداشت برسانيد كه مركز بهداشت عباس آباد شاهرود با سابقه اي 40ساله، حدود يك سال است كه فاقد پزشك است و اهالي اين منطقه براي درمان بايد به فاصله هاي دورتري مراجعه كنند.
يك هموطن از عباس آباد شاهرود
¤ هر روز جهت رفت و آمد از اتوبوسهاي خط راه آهن- هفت تير استفاده مي كنم و متأسفانه هر روز نيز شاهدم كه آقايان وارد قسمت خانم ها مي شوند هر وقت هم كه به راننده تذكر داده مي شود با پاسخ سر به هوا مي گويند اگر دوست نداريد سوار نشويد.آيا به خاطر اينكه اتوبوس هاي شركت واحد از بليط به ريال تغيير شكل داده اند رانندگان آنها هر كاري مي توانند بكنند و آيا هيچ نظارتي روي اين خطوط به عمل نمي آيد.
فاطمه.ق از تهران
¤ حدود 5 ماه است كه بلوار آهنگ جهت ايجاد چند دوربرگردان تحت تعمير است اما پيشرفت آن آنقدر كند است كه هنوز كار چنداني صورت نگرفته و اين بلوار هميشه در ترافيك سنگين است.
ميرباقري
¤ موسسه آموزش عالي نبي اكرم(ص) كه زيرنظر وزارت علوم فعاليت مي كند، با دارا بودن بيش از سه هزار دانشجو، به مدت دو سال است كه از دادن هرگونه وام به دانشجويان خودداري مي كند و علت را هم عدم همكاري صندوق رفاه دانشجويي و وزارت علوم اعلام كرده است. با اين شرايط نيز مهلت پرداخت شهريه را پس از انتخاب واحد، تنها يك ساعت تعيين كرده است! با اين اوصاف از مسئولان سؤال است كه چطور چنين چيزي امكان پذير است؟
زينتي
¤ در ميدان ورودي شهر دليجان كه به نام ميدان مصلي معروف است پنج شهيد گمنام دفن هستند. ولي متأسفانه براي اين شهيدان هيچ سنگ قبري درست نكرده اند. شايد باور نكنيد همه سطح اين ميدان را سيمان كرده اند و هيچ نشاني از اينكه اين محل قبور پنج شهيد گمنام مي باشد وجود ندارد. آيا اين بي احترامي به مقام شامخ شهدا نيست؟
مرادي يك ارتشي از اصفهان
¤ يكي از شيوه هاي جنگ نرم مشغول كردن بخشي از جوانان به خودآرايي با تبليغ انواع آرايشها و البسه بويژه در سطح بالاي شهر تهران است كه دغدغه خانواده ها را دوچندان نموده است از مسئولين فرهنگي كشور تقاضا مي شود نسبت به نظارت و كنترل اسباب و وسايل آرايشي، و نوع تبليغات آنها در سطح شهر اقدام نمايند.
تجارتچي
¤ وزارت بهداشت پنجشنبه اولين هفته اسفندماه 88 را روز سلامت اعلام كرد و تبليغ گسترده شد كه در اين روز در چند ايستگاه مترو پزشكان متخصص ارولوژي از ساعت 9 صبح تا 7 شب بيماران را رايگان معاينه مي كنند. بنده هم باورم شد و با جمع كردن مدارك پزشكي بيماري راس ساعت 12 ظهر خودم را به ايستگاه مترو حسن آباد رساندم ولي متاسفانه شنيدم كه دكتر مربوطه آنجا را ترك كرده است از ايستگاه هاي ديگر هم خبر گرفتم كه مشابه همين ايستگاه عمل كرده بودند فقط بنويسيد بين آنچه كه تبليغ مي شود و آنچه كه در عمل شاهدش هستيم تفاوت زيادي وجود دارد.
ضابط
¤ در دادگاه هاي خانواده اقدام موثري براي شكايات مربوط به نفقه نمي شود. با توجه به نياز شديد زنان براي اداره زندگي و تامين فرزندان، از قوه قضائيه تقاضاي توجه به اين مهم مي شود.
حدادي
¤ شهردار محترم تهران گفته اند كه تهران در سال 89 تبديل به شهر الكترونيك مي شود. اين در حالي است كه در ادارات شهرداري، با اين كه ساعت شروع كار اداري 8 صبح است، كارمندان از 9 صبح كارشان را در عمل شروع مي كنند. با اين شرايط چطور مي توان انتظار داشت كه تهران تا سال آينده تبديل به شهر الكترونيك شود.
رحماني از تهران
¤ شهرستان تسوج از توابع استان آذربايجان شرقي فاقد درمانگاه، دندانپزشك و يا بيمارستان مجهز معمولي است به طوري كه در شرايط بحراني كه نياز به پزشك متخصص پيدا مي كنند مجبورند در هر شرايطي خود را يا به تبريز و يا به اروميه برسانند.
يك شهروند از تسوج
¤ خيابان باغستان دوم سعادت آباد، از هر دو طرف بسته و تبديل به پاركينگ خصوصي عده اي خاص شده است. از شهرداري تقاضاي رسيدگي مي شود.
اميرزاده
¤ در يك مجتمع مسكوني واقع در خيابان شهيد سرهنگ سخايي ساكن هستم. صاحبخانه يكي از واحدهاي منزل خودش را به چند جوان مجرد اجاره داده كه اين چند جوان اكثر شب ها مست به خانه مي آيند ما ساكنين مجتمع واقعاً نگران زن و بچه خود هستيم. چندين بار با پليس 110 تماس گرفته ام و موضوع را اطلاع داده ام. هيچ ترتيب اثر نمي دهند. لطفاً با درج و انعكاس موضوع ما را كمك كنيد و صداي ما را به گوش مسئولين امر برسانيد.
عوائدي

 



گوش (گفت و شنود)

گفت: يك روزنامه انگليسي با اشاره به راهپيمايي بي نظير 22 بهمن نوشته است مردم ايران در اين روز، نفرت خود از موسوي و خاتمي و كروبي را به نمايش گذاشتند.
گفتم: درباره آمريكا و اسرائيل و انگليس چيزي ننوشته است؟!
گفت: اتفاقاً همين روزنامه نوشته است كه سران فتنه علاوه بر انزواي خود از صحنه سياسي كشورشان، باعث نفرت مردم ايران از انگليس و آمريكا نيز شده اند.
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: نوشته كه رهبران اپوزيسيون در ايران قصد داشتند اشتباهات خود را با اشتباهات ديگر جبران كنند.
گفتم: شخصي با گوش سوخته و جزغاله شده به دكتر مراجعه كرد. دكتر پرسيد؛ چي شده؟ يارو گفت؛ داشتم شلوارم رو اطو مي كردم كه تلفن زنگ زد و اشتباهي به جاي گوشي تلفن، اطو را به گوشم چسبوندم. دكتر با تعجب پرسيد؛ گوش ديگرت چرا سوخته؟ و يارو گفت؛ خب! آقاي دكتر بايد به اورژانس زنگ مي زدم كه آمبولانس بفرستد!!

 



احمدي نژاد در جمع استانداران: ايران يك ابرقدرت صالح فرهنگي و انساني است

رئيس جمهور با تاكيد بر اقتدار روزافزون جمهوري اسلامي تاكيد كرد امروز ايران يك ابرقدرت صالح فرهنگي و انساني است، نه يك ابرقدرت ظالم و ستمگر.
به گزارش ايسنا، محمود احمدي نژاد ديروز در نشست استانداران سراسر كشور گفت: بايد با مردم بودن و رسيدگي به مسائل آنان به يك فرهنگ تبديل شده و در جامعه نهادينه شود.
وي دسته بندي مردم به گروه ها و طبقات مختلف را كار انسان هاي جاهل دانست و افزود: مردم ايران 70 ميليون انسان موحد، مومن و طرفدار نظام هستند، نبايد به مردم نگاه طبقاتي و دسته بندي شده داشت البته مستضعفين و محرومين در اولويت رسيدگي قرار دارند.
احمدي نژاد با بيان اينكه «مديريت زماني ارزش دارد كه بر پايه معيارها و ارزش هاي انساني و الهي باشد» اظهار كرد: نبايد رسيدگي به طبقات و توده هاي مختلف مردم را با هيچ چيز عوض كرد. اگر كسي رضايت عموم مردم را به رضايت عده معدودي بفروشد، بدون ترديد آن شخص از اصول و معيارها خارج شده است. خدمت رساني به مردم آن است كه بر پايه اصول انجام شود و نبايد در خصوص مصالح و منافع مردم به زياده خواهي امتياز داد.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود شرايط كشورمان در منطقه و جهان را ممتاز دانست و گفت: كساني كه خيال مي كردند، اقتدار ملت ايران خدشه دار شده است، امروز به اين نتيجه رسيده اند كه اقتدار ملت ايران حتي نسبت به سال هاي گذشته بسيار افزايش پيدا كرده است و دنيا مبهوت عظمت ملت ايران است.
رئيس جمهور با بيان اينكه «امروز ايران يك ابرقدرت صالح فرهنگي و انساني است، نه يك ابرقدرت ظالم و ستمگر» خاطرنشان كرد: هيچ كس در دنيا نمي تواند از جايگاه و توان جمهوري اسلامي ايران ذره اي به نفع سياست هاي استكباري خود استفاده كند.
وي افزود: امروز فهم سياسي مردم افزايش يافته و از بسياري از مدعيان بالاتر است، افقي كه مردم دنبال مي كنند بسيار فراتر از چيزي است كه مدعيان تصور مي كنند.
وي در ادامه خطاب به استانداران سراسر كشور گفت: بايد براي ارتقاي سطح استان خود تصميمات مهم و بزرگي اتخاذ كنيم و بدانيد اگر دچار بحران مديريت و تصميم گيري شديد، نخواهيد توانست كاري از پيش ببريد.
احمدي نژاد وحدت موجود در كشور را بي نظير دانست و گفت: همبستگي و اتحاد ملي كه امروز در كشورمان حاكم است، بسيار بيشتر از سال هاي گذشته است.
وي خواستار تمركز استانداران روي اقدامات عالمانه و مردمي شد و از آنان خواست خود را براي اجراي هرچه بهتر هدفمند كردن برنامه ها آماده كنند و براي آن برنامه ريزي هاي دقيق و منظمي داشته باشند.
وي همچنين ارتقاء سطح فرهنگي و توجه به ارزش هاي فرهنگي جامعه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: براي ارتقاء بخش فرهنگ در بودجه سال آينده مبلغ مناسبي پيش بيني شده است و بايد تلاش كرد: حداكثر اين بودجه در بخش تقويت محتوايي و نرم افزاري فعاليت هاي فرهنگي به كار گرفته شود و آرمان ها و ارزش هاي اصيل فرهنگي مردم هرچه بيشتر تقويت شود.

 



در نشست مشترك با رهبران گروه هاي فلسطيني علي لاريجاني:
نمايندگان مجلس در دفاع از فلسطين يكصدا هستند

رئيس مجلس كشورمان در نشست مشترك با رهبران گروه هاي فلسطيني تاكيد كرد كه نمايندگان مجلس ايران در دفاع از فلسطين يكصدا هستند.
به گزارش ايسنا، علي لاريجاني يك شنبه شب در اين نشست خطاب به سران گروه هاي فلسطيني گفت: دوستان عزيز فلسطيني شما مهمان نيستيد و در قلب ما جاي داريد، نمايندگان مجلس در ايران در دفاع از فلسطين يك صدا هستند به گونه اي كه وقتي حادثه غزه رخ داد مجلس آرام نداشت و با همه وجود در كنار شما بود.
وي اين مسايل را اراده ملت ايران در پشتيباني از فلسطين و مردم آن توصيف و سران گروه هاي فلسطيني و مردم فلسطين را افراد برجسته تاريخ معاصر معرفي كرد كه در برابر آمريكا و صهيونيست ها مقاومت مي كنند.
رئيس مجلس گفت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند ما بر حسب وظيفه اسلامي در كنار شما هستيم و از شما دفاع و فكر مي كنيم كه شرايط در حال تغيير است و اين اراده مستحكم در حال تلاش است تا فضا را براي افكار جديد باز كند.
وي ابراز اميدواري كرد كه همه بتوانيم در قدس به پيشوايي رهبر معظم انقلاب نماز بگذاريم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي موضوع مقاومت و حمايت هاي ايران از آن را نه تعابير بچه گانه شيعه و سني و عرب و فارس بلكه يك حركت اسلامي در منطقه عنوان كرد كه براي مبارزه با استكبار و ظلم آغاز شده است.

 



مراحل نصب تجهيزات نيروگاه اتمي بوشهر به اتمام رسيده است

مجري نيروگاه اتمي بوشهر با بيان اينكه مراحل نصب تجهيزات نيروگاه اتمي بوشهر به اتمام رسيده است،اظهار داشت: تست هاي در حال انجام تجهيزات نصب شده در نيروگاه هزار مگاواتي بوشهر تعيين كننده زمان دقيق راه اندازي اين نيروگاه است.
محمود جعفري روز گذشته افزود:مراحل نصب تجهيزات نيروگاه اتمي بوشهر به اتمام رسيده است و همه فعاليت هاي ما در جهت تست و انجام آزمايش هاي مربوط به عملكرد هر يك از اين تجهيزات در دست انجام است.
وي اظهارداشت: نيروگاه اتمي بوشهر بيش از 97 درصد پيشرفت دارد و درصد هاي باقيمانده نيز مربوط به مراحل راه اندازي و وارد شدن به مرحله بهره برداري از نيروگاه خواهد بود.
جعفري بيان كرد:بعد از آغاز به كار نيروگاه اتمي بوشهر همه مراحل بهره برداري از اين نيروگاه توسط متخصصان داخلي كه آموزش هاي لازم را فراگرفته اند،انجام مي شود.
اين مقام مسئول اضافه كرد: با راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر هزار مگاوات برق توليد و به شبكه سراسري منتقل خواهد شد.
جعفري گفت: نيروگاه اتمي بوشهر با مشاركت شركت اتم استروي اكسپورت روسيه در دست ساخت است.

 



تذكر جدي هيئت نظارت بر مطبوعات

هيئت نظارت بر مطبوعات در جلسه ديروز خود-10/12/88- با اشاره به آنچه كه از آن با عنوان «تحريف طنزآلود عبارات ديني» ياد كرده است، به روزنامه كيهان «تذكر جدي» داد. تذكر هيئت نظارت با استناد به تغيير طنزگونه يك عبارت ديني در ستوني با عنوان «پاسخ مهندس به آقاي دو پهلو» و مندرج در كيهان 21/11/88 صورت گرفته است.
كيهان اين تذكر را همانگونه كه هيئت نظارت بر مطبوعات تاكيد كرده است، «جدي» تلقي مي كند و با نظر اين هيئت موافق است كه استفاده طنزگونه از آن عبارت، اقدام شايسته اي نبوده است. ما، خود را به خاطر اين بي دقتي درخور ملامت مي دانيم، ضمن آن كه متن طنز يادشده نشان مي دهد، كمترين قصد سوء و ناصوابي در ميان نبوده است و همين جا، با تشكر از دقت نظر هيئت نظارت بر مطبوعات، از خداي مهربان به خاطر بي دقتي ياد شده طلب مغفرت مي كنيم.
مديرمسئول

 



من خودم اين كاره ام چاه نكنده، مناره دزديديد؟! (خبر ويژه)

روزنامه نگار سلطنت طلب مقيم لندن از نااميدي تازه در محافل ضدانقلاب پس از حوادث اخير خبر داد و تصريح كرد: كم هستند در ايران آنها كه خيال تغييرنظام در سر مي پرورانند.
مسعود بهنود مي نويسد: اگر هم خيال تغيير نظام در سرهايي باشد، عبرت آموزي روزگار كار خود را كرده و همان ها معتقدند ابتدا بهتر است چاه كنده و بعد منار دزديده شود.
نامبرده البته خود از عناصر آلوده به افراطي گري و كينه ورزي عليه جمهوري اسلامي هم در اوج التهابات پس از انتخابات و هم در دوره اصلاحات بود تا جايي كه مهاجراني وزير وقت ارشاد در انتقاد از مواضع تند و موهن و دروغ پراكنانه اش در روزنامه جامعه و توس، مصاحبه كرد و وي را سلطنت طلب توصيف نمود. با اين حال بهنود هر گاه كه كار بيخ پيدا كرده، خود را كنار كشيده و تندروهاي مجهول را تخطئه كرده است. او در نوشته اخير خود نيز تلاش كرد تندروها را بخشي خاص از فتنه سبز قلمداد كند و بدين ترتيب به بقاياي جريان ورشكسته فتنه روحيه دهد كه شما از آن راديكال هاي نااميد نيستيد!
وي در ادامه مقاله خود مي نويسد: اين روزها فضاي مجازي پر است از كساني كه خشمگين اند و گاهي نااميد. بيشتر همان ساده دلان دورمانده از واقعيت هاي جامعه اند كه منتظر بودند با يك تكان ديگر بناي نظام فرو ريزد و نريخت.نوميدي متعلق به كساني است كه صحنه را نمي شناسند و در خيالي بودند كه نشد.
بهنود چند سال پيش هم در مصاحبه اي اكبر گنجي و ابراهيم نبوي را به عنوان آدم هايي تسمه پاره كرده كه از چراغ قرمز گذشتند معرفي كرده بود. اما متقابلاً عناصر گروهكي آشنا با بهنود، او را فردي فرصت طلب با اخلاق ژله اي و خودشيفتگي مفرط مي شناسند كه حاضر است براي اثبات خود، هم قطاران را ضايع كند.

 



ريگي بارها در تيررس بود اما خواستيم زنده دستگير كنيم (خبر ويژه)

ريگي بارها در تيررس نيروهاي اطلاعاتي ايران بود اما ماموران امنيتي به توصيه مقامات عالي رتبه نظام سعي در زنده بازداشت كردن وي داشتند كه همين امر نيز نهايتا اتفاق افتاد.
يك مقام امنيتي ضمن بيان اين خبر گفت: هنگامي كه خلبان هواپيماي قرقيزستاني از دستور فرود اضطراري استنكاف مي كند، دو هواپيماي جنگي نيروي هوايي وي را مجبور مي كنند در فرودگاه فرود بيايد. در فرودگاه بندرعباس براي اينكه به مسافران آسيبي نرسد اعلام مي شود مسافران به دليل احتمال فعاليت تروريستي (يا بمب گذاري) بايد هواپيما را ترك نمايند. در هنگام پياده شدن ريگي و همراهش «ملامحمدجان» معروف به حمزه ـ معاون ريگي - ماموران ايراني اين دو فرد را بازداشت مي كنند.
«جهان» به نقل از مقام امنيتي مذكور اضافه كرد: ريگي ادعا مي كند كه هنگام مشاهده هواپيماي جنگي ايران، به احتمال بازداشت شدنش شك كرده بود و بنا داشته كه از هواپيما بيرون بپرد و خودكشي نمايد كه بعدا استخاره نموده و با توجه به بد آمدن استخاره اش از اين كار منصرف شده است!
ريگي همچنين به ارتباط گسترده با سرويس امنيتي پاكستان و افغانستان اعتراف كرده و اعلام مي كند پس از ترور (شهيد) شوشتري پاكستان اقدامات وي را محدود كرده و به وي توصيه مي كند كه از كويته خارج شده و در كوهها مستقر شوند اما چندي بعد با هماهنگي دوباره به شهر باز مي گردند.
گفته مي شود در هنگام بازداشت ريگي، وي پيشنهاد معامله و پرداخت رشوه براي آزادي خود را به ماموران مي دهد و حتي شنيده شده وي در ابتداي بازداشت خود به شدت گريه كرده است.

 



فائزه هاشمي عمله هاي جرج سوروس را به پدرش ترجيح داد (خبر ويژه)

همزمان با تاكيد اخير آيت الله هاشمي رفسنجاني بر لزوم مرزبندي با ساختارشكنان و نقش منحصر به فرد رهبري و ولايت فقيه در وحدت جامعه، فائزه هاشمي با يكي از سايت هاي ضدانقلاب مصاحبه كرد تا آقاي هاشمي را در اردوگاه فتنه ضد انقلاب تصوير كند. اين در حالي است كه سايت گويانيوز در تحليلي تاكيد كرد «اميدي به اصلاح هاشمي رفسنجاني نيست».
در حالي كه مواضع اخير آيت الله هاشمي رفسنجاني در اجلاس خبرگان، محافل ضدانقلاب و منافقين فرصت طلب را كلافه و خشمگين كرده، فائزه هاشمي به مصاحبه با فرشته قاضي خبرنگار متواري روزنامه زنجيره اي اعتماد پرداخت كه اكنون در آمريكا اقامت دارد و براي «روزنت» و صداي آمريكا كار مي كند. فائزه هاشمي كه خود يكي از عناصر معركه گير در آشوب هاي خياباني مختلف بوده و از جمله عناصر تحريك كننده به آشوب در دانشگاه آزاد به شمار مي رود، با به جان خريدن عار همكاري با رسانه ضد انقلابي روزنت گفت: اتهام سازش به آقاي هاشمي نمي تواند واقعيت داشته باشد. ايشان بر سر حقوق مردم سازش نمي كند اما بايد توجه كرد هركس ويژگي، تفكر و روش خودش را دارد و بايد از هر كس مطابق شخصيت و جايگاهش انتظار داشت. خوب است صبر كنيم كه باز هم ايشان با درايت خود عمل كند. ايشان آينده نگر است و مصلحت و شرايط جامعه را مي بيند. من نمي خواهم دفاع كنم اما با توجه به نزديكي و گفت وگوهايي كه با ايشان دارم نسبت به اين موضوع متقاعد شده ام.
وي با بيان اينكه خواست آقاي هاشمي خواست سبزهاست، گفت: من نمي توانم بگويم ايشان عضوي از جنبش سبز است. بايد از خود ايشان پرسيد اما خواسته هايي كه اعلام كرده اند همان خواسته هاي جنبش است البته ايشان معمولا فراتر از تقسيم بندي ها قرار گرفته است.
وي درباره دستگيري اش در جريان اغتشاش ها گفت: بله من روز 30خرداد به اتفاق دخترم مونا، دو دختر خاله ام و يك نوه خاله ام بازداشت شدم.حدود 30 ساعت بازداشت بودم. روز تنفيذ هم همسر برادرم و دخترخاله ام در ونك بازداشت شدند كه به شدت با آنها بدرفتاري شد.
فائزه هاشمي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا آزادي سريع شما و همچنين بستگانتان به دليل نسبت شما با آقاي هاشمي رفسنجاني بود» گفت: بله اين احتمال وجود دارد كه به خاطر نسبتي كه با ايشان دارم كاري نداشته اند.
گفتني است خبرنگار مصاحبه كننده در كنار عناصري مانند شهرام رفيع زاده، و روزبه ميرابراهيمي جزو چند خبرنگار فراري روزنامه زنجيره اي اعتماد است كه در آمريكا اقامت گزيده اما همچنان با برخي عناصر آلوده در داخل مرتبط است. مليكا انتخابي فرد ديگر روزنامه نگار فراري، همكار فائزه هاشمي در روزنامه زن بود كه به همراه عطريانفر با جرج سوروس در ويلاي شخصي وي ملاقات كرد. انتخابي فرد همچنين به سفارش فائزه هاشمي با فرح پهلوي و بني صدر ملاقات و مصاحبه كرده بود.
شايان ذكر است آقاي هاشمي در پي انتقاد نيروهاي انقلابي از عملكرد روزنامه «زن» تاكيد كرده بود بارها به فائزه هاشمي تذكر داده ام اما او به حرف من گوش نمي كند.
تقلاي بيمارگونه فائزه هاشمي براي خرج كردن و قرباني نمودن پدر پيش پاي مطامع دشمنان انقلاب در حالي است كه سايت گويانيوز وابسته به سازمان سيا ضمن عقده گشايي عليه آيت الله هاشمي رفسنجاني نوشت: اميدي به اصلاح هاشمي رفسنجاني نيست. او با چه زباني بگويد به دنبال تغيير و اصلاح حكومت اسلامي و ميراث ]...[ آيت الله خميني نيست. او در راستاي پاسداري از كيان اسلام در 5 پرونده ترور از 6 كشتار حكومت ايفاي نقش كرده است. او همچنين راهگشاي حكومت در عبور از بحران هاي نخست وزيري بازرگان، رياست جمهوري بني صدر، جنگ عراق و عزل منتظري بوده است. او به دليل درگيري هاي شخصي و فاميلي با احمدي نژاد در حمايت ضمني از جنبش سبز سياست به نعل و به ميخ پيشه كرد اما اندك اندك كه جنبش آغاز به غلطيدن در افت اجباري كرد، در حمايت از يار ديرينه اش «آقا» خامنه اي از ارتجاعيون اصولگرا هم سبقت گرفته است. هاشمي با سخنان اخيرش در مجلس خبرگان، ضمن نزديك تر شدن به مذهبي ها به روشني تكليفش را با اصلاح طلبان روشن كرد. او با زباني صريح و بي تكلف، فاتحه خوان خوش بيني و خوش خيالي اصلاح طلباني شد كه بيش از ديگران بازي خورده روش و منش امثال ايشان هستند.

 



هشدار منوشه اي! قدرت سربازان گمنام را دست كم نگيريد (خبر ويژه)

سايت وابسته به منوشه امير (منوچهر ساچمه چي مهره كارچاق كن رژيم صهيونيستي) معتقد است جنبش سبز، جنبش الهي نيست كه ضمانتي داشته باشد بنابراين براي چهارشنبه سوري بايد به نحوي برنامه ريزي كرد كه قدرت سربازان گمنام جمهوري اسلامي دست كم انگاشته نشود.
«بالاترين» در مطلبي كه گرگيجه و فلاكت گروهك هاي ضدانقلاب و حاميان خارجي آنها را نشان مي دهد، مي نويسد: توصيه اخير آقاي موسوي در مورد چهارشنبه سوري منجر به برداشت هاي ناصحيح و سردرگمي شده است، انگار كه آقاي موسوي گفته باشد مراسم چهارشنبه سوري با آرامش و سكوت برگزار شود. بگذاريد صريح بگويم! جداً احساس خطر مي كنم كه اگر هرچه زودتر به اين موضوع رسيدگي نشود چهارشنبه سوري را هم مثل 22 بهمن به مكر سربازان گمنام جمهوري اسلامي ببازيم. فراموش نكنيم كه جنبش سبز ما پديده اي الهي نيست، امام زمان هم سرنخش را در دست ندارد، و هيچ ضمانتي، تكرار مي كنم هيچ ضمانت تاريخي وجود ندارد كه اگر ما مكرر اشتباه كنيم و حركتهاي خودمان را غلط يا ضعيف برنامه ريزي كنيم به جائي برسد. پس بيائيد چشمهايمان را باز كنيم و فكرهايمان را به كار بياندازيم. دشمنمان هم خدعه گر است، هم تجربه دارد، هم قدرت دارد، و هم امكانات اجتماعي و مطبوعاتي كامل در دسترس، خردش نيانگاريم كه بد اشتباهي خواهد بود.
سايت ساچمه چي نوشت: حرف ميرحسين اين نيست كه شلوغ نبايد كرد در چهارشنبه سوري، كه بچه ها آتش به پا نبايد بكنند و ترقه در نبايد بكنند و خودشان را طبق سنت مرسوم خالي نبايد بكنند. حرفش اين نيست كه اين چهارشنبه سوري «آرام باشيد» و «شمع دست بگيريد» و راهپيمائي سكوت بكنيد!! ميرحسين حرفش اين است كه برويد در كوچه پس كوچه هايتان و آتش بزنيد به جان تاريكي و اعلام كنيد خشم و انزجار خودتان را، بسوزانيد عكسهايشان را و منفجر كنيد افكارشان را، اما مراقب باشيد به كسي آسيب نرسانيد.
گفتني است پيشنهاد سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي براي سر دادن شعار نه غزه، نه لبنان در راهپيمايي روز قدس از سوي آشوبگران كه اتفاقاً اطاعت هم شد، رسوايي بزرگي براي سران فتنه به بار آورد و ماهيت حقيقي آنها را روشن كرد. خط زدن اسلام و طرح شعار جمهوري ايراني سياه بازي مشابه فتنه گران بود.

 



در خر تروا براي شما هم جا رزرو شده بود! (خبر ويژه)

كاريكاتوريست خارج نشين روزنامه هاي زنجيره اي، تصويري مضحك از پروژه اسب تروا(به اصطلاح پروژه تمام كردن كار جمهوري اسلامي در 22 بهمن) ارائه كرد و نوشت: دوستان ما يك طرح پيروزي آور در يونان باستان را تبديل به عيان كننده ضعف جنبش كردند!
«ن- ك» پيش از اين هم پروژه اسب تروا را كه از سوي سازمان هاي جاسوسي استكباري طراحي شده بود، به نام مهاجراني تمام كرده و به اعتبار سابقه شير درازگوش خوردن وي، كاريكاتور درازگوش تروا را كشيده بود. اما گويا همه ناراحتي هايش خالي نشده كه دست به قلم برده و مي نويسد: سياسيون و نويسندگان و بسياري از افراد شناخته شده ما دچار اين مشكل بزرگ هستند كه به جاي اين كه خود به طرف مردم بروند و دعوتشان را طرح كنند، دعوت خانه به خانه، يك جا روي برج عاج مي نشينند و بقيه بايد بيايند سراغ شان. بعد هم از پاي كامپيوترهاي شان در لندن و بوستون و پاريس و واشنگتن خط بدهند به مردمي كه داخل كشور هستند. يكي از مشكلاتي كه من با طرح «اسب تروا» دارم، اين است كه به جاي غافلگيري نظام، باعث غافلگير شدن خودمان شد. اما مشكل بزرگترش اين بود كه «پاشنه آشيل» جنبش را هم عيان كرد؛ ضعف رهبري متمركز. جالب است! آشيل، قهرمان اسطوره اي جنگ «تروا» بود. فقط يك نقطه ضعف داشت. قهرمان روئين تن با همان تيري كه بر پاشنه اش خورد، كارش تمام شد. اما يوناني ها پيروزي شان را با همان اسب چوبيني بدست آوردند كه اهالي «تروا» خيال كردند هديه خدايان است. كار دوستان ما را ببين كه چطور يك طرح پيروزي آور را تبديل به عيان كننده نقطه ضعف تا «پاشنه آشيل» جنبش كردند.
«ن- ك» همچنين با تاكيد بر برج عاج نشيني سران فتنه مي پرسد: آنها چرا نمي توانند جنبش را با انگيزه نگاه دارند؟ مگر نمي دانند يك جنبش اجتماعي نياز به كارهايي دارد كه از برج عاج نشيني به دور است؟ به خانه هاي مردم عادي سرمي زنند؟ به خانه كارگري در خيابان 13 آبان مي روند كه هيچ كسي شايد اسمش را نشنيده جز رئيس و همسايه اش؟ چرا در طول سال ها طوري رفتار كرده ايم كه هموطنان آذري، كرد، بلوچ، بندري و... خود را از ما جدا بدانند؟
گفتني است اين همكار رسانه هاي ضد انقلاب قبل از پناهندگي به آمريكا سرسپردگي خود را از طريق يك سفارتخانه اروپايي به مقامات اطلاعاتي آمريكا اثبات كرده بود و به همين علت يكي از فراريان ديگر با كنايه خطاب به او نوشته است؛ آقاي «ن-ك» اگر خر تراوا راه مي افتاد، براي شما هم زير دم آن درازگوش جايي در نظر گرفته شده بود!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14