(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 اسفند 1388- شماره 19595
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دبير كل جنبش جهاد اسلامي در دانشگاه تهران: ايران در دفاع از جهان اسلام مقابل غرب ايستاده است
رئيس جمهور مطرح كرد حركت علمي ملت به سمت قله هاي بلند پيشرفت
آيت الله مصباح يزدي: برخي از مدعيان خط امام در فتنه اخير تيشه به ريشه افكار امام(ره) زدند
مرتضي نبوي: جريان بني صدر ، ولايت فقيه را در عمل قبول نداشت گرچه شعار مرگ بر ولايت فقيه هم نمي داد
وزير كشور: اعترافات ريگي نشان دهنده عمق حمايت آمريكا از تروريسم است
جانشين فرمانده كل سپاه: اراده ايران مي تواند كل اروپا را در سرما فرو ببرد
سرلشكر غلامعلي رشيد: قدرت دفاعي ايران در هيچ دوره اي تا اين اندازه براي مقابله به مثل قوي نبوده است
فرمانده نيروي هوايي ارتش: نسل جديد بمب هاي 2 هزار پوندي به زودي آزمايش مي شود
معاون وزير آموزش و پرورش: مي توانيم بجاي هري پاتر كتاب كالو را بخوانيم
امروز برگزار مي شود تشكيل نخستين جلسه كميته توسعه لرستان با حضور معاون اول رئيس جمهوري
نماينده كرج در مجلس شوراي اسلامي لايحه استان البرز سال آينده در مجلس مطرح مي شود
اخبار ادبي و هنري
نماينده ارامنه جنوب كشور درمجلس: جمهوري اسلامي عامل وحدت اديان در ايران است
آيت الله سيداحمد خاتمي: وحدت بايد حول محور ولايت فقيه شكل گيرد
برگزاري همايش بين المللي مناديان وحدت در سنندج



دبير كل جنبش جهاد اسلامي در دانشگاه تهران: ايران در دفاع از جهان اسلام مقابل غرب ايستاده است

دبير كل جنبش جهاد اسلامي فلسطين تصريح كرد كه ايران با حمايت از گروه هاي مقاومت فلسطيني در واقع از همه كشورهاي اسلامي در برابر خطر رژيم صهيونيستي و اقدامات كشورهاي غربي دفاع مي كند.
رمضان عبدالله ديروز در دانشگاه تهران و در ديدار با جمعي از دانشجويان و نمايندگان تشكل هاي دانشجويي در سخناني با اشاره به اينكه چهار ابزار و ساز و كار غرب بر عليه جهان اسلام در نظر گرفته شده كه بايد به آن توجه داشت خاطرنشان كرد، اولين سلاح تهاجم فرهنگي و فكري بر عليه جهان اسلام است كه غرب قصد دارد اسلام را به عنوان يك جريان فكري از مسلمانان دور كرده و باورهاي ديگري را پايبند كند و اين نبرد تا امروز و تا عصر جهاني سازي به صورت گستاخانه ادامه دارد و نبرد اطلاعاتي نيز به كمك آنها آمده است.
به گزارش فارس، دبير كل جهاد اسلامي فلسطين در ادامه تصريح كرد: اما همگان بايد بدانند غرب مي خواهد با اين گونه روش ها ما را در نگراني، گم شدگي و بي هويتي قرار دهد.
رمضان عبدالله در بخش ديگري از سخنان خود به دومين سلاح به كار گرفته شده توسط غرب بر عليه جهان اسلام اشاره و تأكيد كرد: سلاح دوم غرب بر عليه جهان اسلام سلاح تفرقه، تقسيم و تجزيه جهان عرب و اسلام است.
رمضان عبدالله در ادامه اظهار داشت: سلاح سوم سلاح وابستگي به غرب و استعمار است و بايد توجه داشت كه هر چند غرب از كشورهاي ما خارج شده اما فقط ارتش هاي آنها خارج شده اند و نمايندگان آنها در حوزه هاي سياسي اجتماعي، فرهنگي و حتي هنري نيز در كشورهاي ما حضور دارند.
وي به چهارمين سلاح غرب بر عليه جهان اسلام اشاره و تأكيد كرد: چهارمين سلاح غرب كه حتي از سلاح هاي پيشرفته نيز خطرناك تر است ايجاد و تحميل رژيم صهيونيستي است كه اين رژيم به عنوان خنجري در گلوي امت اسلام وارد شود و فلسطين نقطه آغاز آن است.
رمضان عبدالله خاطرنشان كرد: رژيم صهيونيستي رژيمي سياسي و داراي نيروي انساني براي ايفاي نقش مشخص است. اين رژيم رژيمي است كه نقطه آغاز خود را از منطقه خاورميانه پيدا كرده و قصد دارد در بخش هاي مختلف جهان نيز ظهور پيدا كند و در نتيجه بايد به اين نكته توجه داشت كه در خصوص نقش رژيم صهيونيستي در دنيا از سوي جهان اسلام توجه ويژه اي صورت گيرد.
دبير كل جنبش جهاد اسلامي فلسطين در ادامه تصريح كرد: رژيم صهيونيستي به نيروهاي مقاومت و جمهوري اسلامي ايران به عنوان نيروهايي مي نگرد كه خطري جدي را براي آنها داشته اند.
وي با طرح اين سأال كه چه بسا كسي از شما به عنوان شهروند ايراني بپرسد چگونه جمهوري اسلامي ايران تهديدي براي موجوديت اسرائيل است؟ گفت: رژيم صهيونيستي دو عنصر اساسي نگاه خود به ايران را پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران و حمايت اين كشور از گروه هاي مقاومت فلسطيني و لبناني مي داند.
رمضان عبدالله در بخش ديگري از سخنان خود با طرح اين سأال كه چرا ايران بايد خود را در دو بخش پرونده هسته اي و حمايت از گروه هاي فلسطيني عقب نكشد تا در آرامش زندگي كند؟ خاطرنشان كرد: برخي شايد اعتقاد داشته باشند كه دست كشيدن ايران از موضوع پرونده هسته اي و حمايت از گروه هاي مقاومت امكان پذير است تا اين كشور در آرامش كامل زندگي كند. اما بايد بپرسيم كه اكنون از كدام ايران صحبت مي كنيم؟ ايراني كه شاه در آن قرار داشت و پيمان دوستي با آمريكا مي بست يا از ايراني صحبت مي كنيم كه انقلاب اسلامي، امام خميني(ره) و امام خامنه اي دارد؟
رمضان عبدالله در ادامه تأكيد كرد: من قاطعانه مي گويم آنچه غرب و اسرائيل مي خواهد تا به آن برسد به دو پرونده هسته اي ايران و حمايت از گروه هاي مقاومت بسنده نمي كند.
وي افزود: حتي پيش از تأسيس حزب الله، حماس و ساير گروه هاي مقاومت و پيش از اينكه اين جنبش ها تاسيس شود و ايران به حمايت از آنها بپردازد دشمني با ايران از سوي كشورهاي غربي از همان ابتداي پيروزي انقلاب به وقوع پيوسته است.
دبير كل جنبش جهاد اسلامي فلسطين در ادامه تصريح كرد: در خصوص پرونده انرژي هسته اي ايران بايد اين نكته را توجه داشت كه آيا پيش از اينكه پرونده هسته اي ايران گشوده شود رابطه ايران با آمريكا و رژيم صهيونيستي بر وقف مراد بوده است؟ و هيچ جنگي و مقابله اي ميان آنها نبوده است؟
وي افزود: در دوران طاغوت آمريكا يك پروژه هسته اي را در ايران ايجاد كرد كه بخشي از ساخت سلاح هاي اتمي بود اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين امر متوقف شد و اين نشان دهنده عمق دشمني آمريكا با جمهوري اسلامي ايران است.

 



رئيس جمهور مطرح كرد حركت علمي ملت به سمت قله هاي بلند پيشرفت

محمود احمدي نژاد با اشاره به تاريخ ملت ايران تصريح كرد كه امروز كاروان علمي اين ملت با سرعت به سمت قله هاي بلند در حركت است.
رئيس جمهور يكشنبه شب در مراسم اعطاي نشان به برگزيدگان فرهنگستان هاي كشور گفت: خداي متعال همه اين جهان را براي انسان خلق و انسان را مأمور كرده است تا تجلي خود باشد و زيباترين جلوه هاي هستي را در خود پرورش دهد و در همين جهان زندگي سعادتمند و حيات طيبه را برپا كند. ترديدي نيست كه راه تحقق اين هدف متعالي علم است.
وي افزود: تاريخ نشان داده كه هرگاه ملت ايران فرصت يافته است در عرصه هاي گوناگون انساني و علم و هنر قله ها را يكي پس از ديگري فتح كرده است. امروز هم كاروان علمي ملت ايران با سرعت به سمت قله هاي بلند در حركت است.
رئيس جمهور درباره اهميت فرهنگستان ها نيز گفت: فرهنگستان يك نهاد پربركت و ارزشمند است كه بهره هاي فراواني را براي ملت ما داشته است و خواهد داشت. به عنوان يك ايراني انتظارم از فرهنگستان ها اين است كه كارهاي علمي شان بسيار عالي باشد و تمام زبدگان و عالمان و هنرمندان را در زير چتر خود بگيرند.
وي بر سرعت پيشرفت علم در كشور تأكيد كرد و ادامه داد: اين كه يكي از اساتيد گفت؛ برخي از استعدادهاي مان به خارج از كشور مي روند و علت هايي براي آن ذكر كرد، ما را هم ناخشنود مي كند، البته اين بحث امروز و ديروز نيست و علت هايي كه گفته شد، درست بود. اما يك علت هم من به آن اضافه مي كنم و آن اين كه هر دانشمند علاقه دارد در علم خود به قله ها برسد و بسياري از اين قله ها در آن سوي مرزهاست. اگر مي خواهيم اين اتفاق نيفتد يا بايد مسير علم را عوض كنيم يا بايد از ديگران جلو بزنيم، والا همه مي دانيم كه امروز امكاناتي كه در اختيار متخصصان در كشور قرار مي گيرد با ده سال پيش تفاوت بسيار دارد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: مسير علم حقيقي جز از طريق دل دادن به مجاري علم حقيقي نيست و علمي را نمي خواهيم كه غرور، فساد و خودبرتربيني بياورد بلكه علمي مي خواهيم كه سعادت و آرامش حقيقي را به وجود بياورد.

 



آيت الله مصباح يزدي: برخي از مدعيان خط امام در فتنه اخير تيشه به ريشه افكار امام(ره) زدند

آيت الله محمدتقي مصباح يزدي با اشاره به فتنه پس از انتخابات تصريح كرد كه برخي از مدعيان خط امام در اين فتنه تيشه به ريشه افكار امام زدند.
به گزارش فارس، آيت الله مصباح يزدي در همايش چهار روزه بصيرت كه در مشهد و در جوار بارگاه ملكوتي ثامن الحجج در حال برگزاري است با اشاره به فتنه هاي بعد از انتخابات و ريشه هاي آن اظهار داشت: در صدر اسلام از برخي از خواص در عين سوابق روشن و درخشانشان انتظار نمي رفت در آزمايش هاي الهي دچار لغزش شوند و كساني مانند شمر كه سابقه حضور در ميدان جنگ در كنار اميرالمومنين علي(ع) را در پرونده خود داشت و همچنين ابن ملجم مرادي كه به خاطر عشق به اسلام و اميرمومنان از يمن مهاجرت كرد اما به دليل فقدان بصيرت لازم خسرالدنيا والاخره شدند و سوابق درخشان آنها سبب نجاتشان نشد، چرا كه از زير پرچم ولايت خارج و مردود شدند.
وي افزود: امروز نيز مي بينم كه شخصيت هايي كه داراي سوابق درخشان و خدمات چند ساله در انقلاب اسلامي بودند و حتي در مقاطعي در كنار حضرت امام خميني(ره) حضور داشتند و در نهضت اسلامي فعال بودند در فتنه هاي اخير برخي از مواقع تيشه به ريشه افكار و آرمان هاي امام(ره) زدند، هرچند كه خود را منتسب به خط ايشان مي دانند.
مصباح يزدي با اشاره به علت رفوزه شدن خواص و ريشه هاي فتنه از ديدگاه حضرت علي(ع) خاطرنشان كرد: به اعتقاد امام علي(ع) ريشه هاي اين عوامل در هواي نفس و فقدان بصيرت و وجود جهل و شبهه است، چرا كه دشمن گوشه اي از حق را با گوشه اي از باطل آميخته مي كند تا مشخص نشود و ساده لوحان فريب ظاهر و گوشه حق را بخورند و دشمن باطل خود را به اين روش به جامعه قالب مي كند.

 



مرتضي نبوي: جريان بني صدر ، ولايت فقيه را در عمل قبول نداشت گرچه شعار مرگ بر ولايت فقيه هم نمي داد

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان كرد جريان بني صدر ولايت فقيه را در عمل قبول نداشتند گرچه شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه هم نمي دادند.
برنامه اي با موضوع «بازخواني فتنه 14اسفند» با حضور مرتضي نبوي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و مديرمسئول روزنامه رسالت از سوي بسيج دانشجويي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در سالن شيخ انصاري اين دانشگاه برگزار شد.
نبوي با تبريك هفته وحدت اظهار داشت: 14اسفند سال 59 كه به مناسبت سالروز فوت دكتر مصدق برگزار شد حاشيه هاي آن بيشتر از متن بود و بازتاب بيشتري داشت.
وي با اشاره به اينكه در 14اسفند 59 دو جريان وجود داشت، يكي جريان بني صدر و ديگري جريان آقاي بهشتي، گفت: در دانشگاه در روز تشييع جنازه طالقاني شعار مرگ بر بهشتي و بهشتي طالقاني را تو كشتي، سر مي دادند و اين جريانات در حوادث مختلف حالت نماد پيدا مي كند؛ مثل دوم خرداد كه خاتمي نماد شد و حوادث پس از انتخابات كه برخي اشخاص به عنوان نماد قرار گرفتند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در 14اسفند 59 افرادي كه در حمايت از بني صدر در دانشگاه تهران جمع شده بودند، شعار مرگ بر روحانيت سر مي دادند، اظهار كرد: منظور آنها اين بود كه مي خواستند مرزبندي خود را با كميته انقلاب اسلامي و سپاه پاسداران نشان دهند و در همان دانشگاه تهران در آن زمان وقتي عكس امام را پاره كردند با كف و سوت حضار مواجه شدند و شعار آزادي زنداني سياسي مطرح مي شد كه اين جريان مورد حمايت منافقين و رجوي قرار گرفت كه در مقابل آنها روحانيت، حزب جمهوري اسلامي، سپاه پاسداران، كميته انقلاب اسلامي قرار داشتند.
وي با اشاره به اينكه بني صدر فردي متكبر بود كه كسي را قبول نداشت، تصريح كرد: در مجلس خبرگان وقتي در مورد ولايت فقيه صحبت شد گفت كه ولايت فقيه عبايي است كه به تن همه گشاد است و فقط به تن من برازنده مي باشد.
نبوي با بيان اين مطلب كه بني صدر از ضديت با حزب جمهوري اسلامي و مرحوم بهشتي آغاز كرد و بعدها با حضرت امام مقابله كرد، گفت: هرچه امام بني صدر را نصيحت مي كرد او قبول نمي كرد و امام او را تحمل مي كرد، اما وقتي بني صدر به ديدار مرزنشينان ايلام رفت و در صالح آباد با سنگ از او پذيرايي كردند امام او را از جانشيني فرماندهي كل قوا عزل كرد و مجلس هم راي به عدم كفايت سياسي او داد.
وي با اشاره به اين نكته كه در آن دوره آقاي بهشتي با آرامي با بني صدر صحبت مي كرد و مي گفت اگر مشكلي داريد از راه قانوني پيگيري كنيد و هيچگونه توهيني در صحبت هاي او وجود نداشت اما بني صدر اين طور نبود، گفت: بني صدر در 14اسفند از مصدق يك رهبر ايده آل ايراني- اسلامي مي سازد و او را مقابل امام قرار مي دهد.
مديرمسئول روزنامه رسالت اضافه كرد: اگر بخواهيد فرق دو جريان موجود مقابل هم در آن دوره را بدانيد بايد بگويم جريان بني صدر، ولايت فقيه را در عمل قبول نداشتند گرچه شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه نمي دادند، مثلا بازرگان مي گفت دين بايد از سياست جدا شود و مجاهدين خلق هم ولايت فقيه را قبول نداشتند و خود را در مقابل حضرت امام مي ديدند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام از موارد بسيار مهم برخورد دو جريان بني صدر، جبهه ملي، مجاهدين خلق و طرفداران حزب جمهوري اسلامي را اين دانست كه وقتي بهشتي در انفجار شهيد شد در اوج مظلوميت به شهادت رسيد و فضايي ايجاد شد كه در آن به طور مثال افراد يك خانواده يك نفر طرفدار بهشتي و سه نفر عليه بهشتي بودند و اين موضوع به تمامي محافل سياسي و اجتماعي كشيده شد و در نهايت شهادت بهشتي باعث ايجاد بصيرت فوق العاده اي در بين مردم گرديد و خط امام از نظر سياسي تثبيت شد و در ادامه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، حزب جمهوري اسلامي، روحانيت مبارز، انجمن اسلامي معلمان از نظر خط سياسي طرفدار امام بودند و شهادت بهشتي نقطه تثبيت خط امام شد.

 



وزير كشور: اعترافات ريگي نشان دهنده عمق حمايت آمريكا از تروريسم است

وزير كشور اعترافات تروريست شرور عبدالمالك ريگي را نشان دهنده عمق حمايت هاي آمريكا از تروريسم دانست.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور مصطفي محمد نجار ديروز در اجلاس استانداران سراسر كشور تاكيد كرد: دشمنان جمهوري اسلامي همواره درصدد سياه نمايي و كتمان حقايق هستند و اطلاع رساني دقيق از خدمت رساني به مردم براي خنثي سازي توطئه هاي آن ها عليه نظام ضروري است.
وي موفقيت هاي دانشمندان و جوانان ايران در دانش ليزري و ساخت ناوشكن جماران كه در صنعت دفاعي افتتاح شد و جمهوري اسلامي را در زمره چند كشور محدود داراي اين قابليت ها قرار داد را از جمله اين پيشرفت ها برشمرد.
وزير كشور گفت: تحركات استكبار در رابطه با غني سازي 20 درصدي اورانيوم به رغم گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر صلح آميز بودن فعاليت هسته اي ايران ثابت كرد كه آنها باز هم به دنبال ايجاد توطئه عليه نظام هستند اما مطمئنا راه به جايي نمي برند.
وي تصريح كرد: سياست هاي آمريكا در منطقه با شكست مواجه شده و جمهوري اسلامي براي رويارويي با مشكلات كاملا آمادگي دارد.
وزير كشور همچنين به برگزاري اجلاس مشترك استانداران استان هاي مرزي و سفراي ايران در كشورهاي همجوار اشاره كرد و گفت: از جمله مصوبات اين اجلاس، استقرار دبيرخانه اجلاس در وزارت كشور است كه به منظور بهره مندي هرچه بيشتر مرزنشينان كشورمان از استعدادها و قابليت هاي اقتصادي كشورهاي همسايه فعاليت خواهد كرد.
وي با تاكيد بر اينكه در سال جديد يكي از مهمترين اهداف دولت تنظيم بازار و افزايش قدرت خريد مردم است، گفت: تمام تلاش خدمتگزاران مردم در دولت حركت در مسير خدمت رساني و گسترش عدالت در كشور مي باشد.

 



جانشين فرمانده كل سپاه: اراده ايران مي تواند كل اروپا را در سرما فرو ببرد

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در پاسخ به رجزخواني هاي بيهوده غرب عليه ايران تأكيد كرد: ايران اگر اراده كند اروپا زمستان را در سرما به سر خواهد برد.
سرتيپ پاسدار حسين سلامي صبح يكشنبه در جمع بسيجيان و رزمندگان شهر كرمان گفت: به حول قوه الهي جمهوري اسلامي ايران به بركت تلاش هاي مسئولان و ملت هميشه در صحنه امروز 50 درصد انرژي كل دنيا را در اختيار دارد و هر لحظه كه اراده كند اروپا زمستان را در سرما به سر خواهد برد.
وي تأكيد كرد: درك حقايق الهي با ذهن بشري كار سختي است زيرا دامنه حقايق الهي بيكران است و ما در حد بضاعت ذهن قادر به درك و بيان هستيم.
وي خاطرنشان كرد: قدرت هاي جهاني در زمان رژيم منحوس پهلوي با مطرح كردن دروازه تمدن، انديشه منحط غرب را وارد جامعه كردند تا حدي كه ميزان مشروب فروشي ها از كتابخانه ها در پايتخت بيشتر بود و سواحل درياي خزر كپي سواحل كاليفرنيا بود.
سلامي افزود: عظمت انقلاب اسلامي در اين بود كه اين دو قدرت را شكست داد و فراتر از اين دو قدرت عمل كرد.
وي افزود: طعم شكست آمريكا و اسرائيل زماني براي مردم دنيا محرز شد كه رژيم صهيونيستي در برابر حزب الله به زانو درآمد، زيرا جوانان حزب الله از انقلاب اسلامي الهام گرفتند.
وي خاطرنشان كرد: آمريكايي ها با توجه به عدم موفقيت در جبهه هاي نظامي جنگ را به خيابان ها كشاندند و هدف اين بود كه بحران درست كنند، در حالي كه شناخت عميق از ملت ايران و ارزش هاي آنها را ندارند.
وي اظهار داشت: بعد از انتخابات عوامل داخلي به فضاي رواني دل بسته بودند كه رسانه هاي غربي با آن بحران ايجاد كردند و به دنبال بحران مشروعيت بودند و از همه ابزارها استفاده كردند تا تاريخ دفاع مقدس را زير سأال ببرند كه چرا دفاع كرديد و مي خواستند، نشان دهند كه نظام بدون منطق عمل كند.
سلامي افزود: روزنامه هاي قدرت طلب و معاند داخلي در توليد اين فتنه نقش داشتند و ضد انقلاب با ذوب شدن يخ ها فرصت پيدا كرد كه تمام قدرت خود را به ميدان آورد تا بحران هويت و مشروعيت نظام را به وجود آورد، زيرا انتخابات به نظر آنها بهترين موقعيت براي ايجاد بحران است.
وي تصريح كرد: دستگيري اين شرور (ريگي) به اندازه يك ريگ ارزش ندارد، اما پيدا كردن يك ريگ در دريا كاري بزرگ است و اين هم هديه خداوند بود به ملت و بهترين موضع دشمن در برابر اقتدار امنيتي دستگاه هاي نظام اسلامي سكوت است.
سلامي گفت: امروزه موشك هاي ما هر نقطه دلخواه را كه توطئه گران حضور دارند، هدف قرار مي دهند و در همه زمينه ها كشور در حال ترقي است، با همه وجود كه دشمن و قدرت ها مخالفت هاي خود را عملي مي كنند، اما اين خواست خداوند است كه ملت ايران همچنان در سايه انقلاب اسلامي و رهبري مقام معظم رهبري به پيش مي رود.

 



سرلشكر غلامعلي رشيد: قدرت دفاعي ايران در هيچ دوره اي تا اين اندازه براي مقابله به مثل قوي نبوده است

جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح شرايط كنوني قدرت دفاعي ايران براي دفاع و مقابله به مثل در برابر دشمنان را به گونه اي دانست كه در هيچ دوره اي تا اين اندازه قوي نبوده است.
سرلشكر غلامعلي رشيد روز دوشنبه در جمع رأساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور درباره دكترين دفاعي و نقش آن در پيشبرد اهداف ديپلماسي كشور اظهار كرد: دكترين دفاعي در واقع اصول و چارچوب كلي استفاده از قدرت در پيشبرد و تأمين اهداف ملي را ترسيم مي كند، اين اصول و باورها حاصل تجربه و مشاهده تهديدات نسبت به منافع موجوديتي و حياتي است و مجموعه اي از مسايل همچون تجربه جنگ با عراق، ماهيت تهديدات بعد از حادثه مشكوك 11 سپتامبر و جنگ هاي اخير در منطقه، بيانگر چند قاعده اساسي است كه در شكل دهي تفكرات دفاعي جمهوري اسلامي ايران نقش داشته است.
وي همچنين افزود: دولتمردان جمهوري اسلامي ايران به اين نتيجه رسيده اند كه مألفه هاي توليد قدرت دروني است و برپايه حضور مردم، باورهاي ديني و انقلابي شكل مي گيرد و پيمان استراتژيك كشورهاي منطقه با قدرت هاي سلطه گر نه تنها موجب توليد قدرت نمي شود بلكه موجب از دست دادن مشروعيت سياسي و اقتدار خواهد شد و در مقابل قدرت هاي سلطه گر با تكيه بر قدرت بايد ايستادگي و مقاومت كرد؛ چرا كه قدرت هاي سلطه گر، هيچ قدرتي را به رسميت نمي شناسد مگر آن كه به اين نتيجه برسند كه هزينه چالش با آن، بيش از منافع آن ها است.
سرلشكر رشيد گفت: هر ملتي كه در توليد قدرت و روش استفاده از آن توانمند باشد، به همان ميزان در تأمين و پيشبرد اهداف و منافع خود توانمند خواهد بود و آموزه هاي ديني و تجربه 8 سال دفاع مقدس به ما حكم مي كند كه در زمان صلح، براي جنگ آماده باشيم؛ چرا كه هر ملتي كه در زمان صلح براي جنگ آماده نباشد، در صورت وقوع جنگ، هم جنگ را و هم صلح را از دست خواهد داد.
وي تأكيد كرد: ما بايد قدرت مقابله بازدارنده داشته باشيم، ديپلماسي با پشتوانه قدرت نظامي و ساير مألفه هاي قدرت و در امتداد قدرت ملت مي تواند اهداف و منافع ملت ايران را در برابر قدرت هاي سلطه گر تأمين كند و در صورت وقوع جنگ بايد با پاسخ غافلگير كننده، كوبنده، با دفاع مردمي و همه جانبه و طولاني مدت دشمن را شكست بدهيم. اكنون در شرايطي هستيم كه اراده جمهوري اسلامي براي پاسخ به هر گونه تهديد و تجاوز براي دشمنان آشكار و اثبات شده است و در هيچ دوره اي قدرت دفاعي ايران تا اين اندازه براي دفاع و مقابله به مثل، قوي نبوده است.

 



فرمانده نيروي هوايي ارتش: نسل جديد بمب هاي 2 هزار پوندي به زودي آزمايش مي شود

فرمانده نيروي هوايي ارتش از آزمايش قريب الوقوع بمب هوشمند قاصد 2 با بردي بيشتر از نمونه اوليه آن خبرداد.
امير خلبان حسن شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش در گفت وگو با فارس با بيان اينكه بمب هوشمند و 2 هزار پوندي قاصد يك عملياتي شده و با توليد انبوه، در اختيار نيروي هوايي قرار گرفته است.
شاه صفي با اشاره به قابليت هاي مهمي چون قدرت تخريب و دقت عمل اين بمب ها از آزمايش «قاصد2» با بردي بيشتر از نمونه اوليه آن در آينده نزديك خبر داد.
فرمانده نيروي هوايي ارتش همچنين با بي اثر توصيف كردن نصب سامانه هاي موشكي آمريكا در كشورهاي منطقه و حوزه خليج فارس، خاطرنشان كرد: اين كار اتفاق جديدي نيست و آنها هم قبلا اين سامانه ها را در جاهاي ديگر نصب و آزمايش كردند كه البته در هيچ كجا جواب نگرفته اند.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: مي توانيم بجاي هري پاتر كتاب كالو را بخوانيم

معاون وزير آموزش و پرورش گفت: مي توانيم به جاي هري پاتر كتاب كالو را بخوانيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، «فاطمه قربان»، شامگاه يكشنبه در جلسه معاونان آموزشي، كارشناسان آموزش ابتدايي و جمع زيادي از معلمان استان بوشهر اظهار داشت: مدرسه كالو نه تنها افتخاري براي استان بوشهر، بلكه افتخاري براي همه ايرانيان است.
معاون وزير آموزش و پرورش با اظهار تاسف از غرب زدگي در برخي از اماكن آموزشي، به چاپ كتاب خاطرات و دست نوشته هاي معلم كوچك ترين مدرسه دنيا اشاره كرد و گفت: به دانش آموزان و معلمان و قشر جوان و نوجوان كشورمان توصيه كنيم كه از قلم زيبا و تواناي عبدالمحمد شعراني دوست داشتني و فداكار جنوبي استفاده كنند و به جاي خواندن كتاب هايي كه هيچ تاثيري در زندگي آنها ندارد از كتاب تاثيرگذار «قصه كوچك ترين مدرسه دنيا» بهره بگيرند و با اميد به آينده، انديشه توسعه و خدمت به جامعه و ميهن اسلامي را در ذهن خود پرورش دهند و ما مي توانيم به جاي هري پاتر از كتاب كالو استفاده كنيم، كتابي كه ما را به آينده اميدوار مي كند.

 



امروز برگزار مي شود تشكيل نخستين جلسه كميته توسعه لرستان با حضور معاون اول رئيس جمهوري

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
نخستين جلسه كميته موانع و مشكلات توسعه لرستان امروز با حضور معاون اول رئيس جمهوري در خرم آباد تشكيل مي شود.
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهوري امروز در سفر به خرم آباد مسائل استان را بررسي و گزارش مربوطه را تقديم رئيس جمهوري مي كند.
در اين سفر مرحله اول تصفيه خانه خرم آباد نيز به بهره برداري مي رسد.
كارگروه توسعه استان از مصوبات سفر دوم هيئت دولت به استان است كه مقرر شد به طور مستمر با حضور تني چند از وزيران و مسئولان استان تشكيل شود. حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه خرم آباد شنبه گذشته در شوراي اداري استان، اين كارگروه با وجودگذشت يكسال از عمر آن تشكيل نشده و براي مردم استان بهره اي نداشته است.
بر پايه اين گزارش رتبه اول بيكاري لرستان در كشور، اشاعه مواد مخدر، فعال كردن واحدهاي توليدي راكد و نيمه فعال از جمله مجتمع كشت و صنعت لرستان، پوست و چرم، ماشين سازي، پرس، پارسيلون و واحدهاي زيرمجموعه و جانبي آنها، فعال كردن توسعه بخش گردشگري با سرمايه گذاري در مراكز گردشگري، تالاب پل شكسته، آبشار شهري دره گرم خرم آباد، توسعه و تعريض ساحلي هاي رودخانه خرم آباد، اجراي چهارخطه قطعه سلف چكان از محور شمال جنوب كه فاصله خوزستان به تهران را 75 كيلومتر كاهش مي دهد و راه آهن خرم آباد- سپيددشت- كربلا از مسايل پيش روي اين كارگروه است.

 



نماينده كرج در مجلس شوراي اسلامي لايحه استان البرز سال آينده در مجلس مطرح مي شود

نماينده مردم كرج در خانه ملت از ارائه لايحه استان البرز توسط هيئت دولت به مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
به گزارش فارس، فاطمه آجرلو اظهار داشت: تشكيل استان البرز خواسته به حق مردم شهرستان هاي غرب استان تهران است كه با درك صحيح شرايط و مشكلات مردم منطقه از سوي هيئت دولت و شخص رئيس جمهوري مطرح شده است كه انجام اين مهم، آخرين مراحل كاري و اداري خود را مي گذراند.
وي تصريح كرد: پس از آنكه دكتر محمود احمدي نژاد در سفر به شهرستان كرج به مردم قول تشكيل استان البرز را داد، كارگروه ويژه اي براي تحقق اين خواست به حق مردم در دولت و وزارت كشور تشكيل شد.
نماينده كرج در مجلس شوراي اسلامي گفت: با كارشناسي هاي انجام شده در وزارت كشور در نهايت لايحه استان البرز تدوين و پس از تصويب در هيئت وزيران اواخر بهمن ماه به هيئت رئيسه مجلس ارائه شده است.
آجرلو در پاسخ به اين سوال كه لايحه فوق در چه مرحله اي در مجلس قرار دارد: گفت: اين لايحه هم اكنون در كميسيون شوراها در دست بررسي بوده و قرار است برخي از نمايندگان استان تهران با حضور در كميسيون فوق نظرات خود را ارائه دهند.
وي ادامه داد: با توجه به حساسيت تشكيل استان البرز و توجه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي به احتمال فراوان در ابتداي سال 89 اين لايحه در صحن علني مطرح مي شود.
آجرلو در پايان گفت: تصويب لايحه استان البرز در خانه ملت قطعي است.

 



اخبار ادبي و هنري

انتقال نظرات دانشجويان درباره صدا و سيما به شوراي نظارت
در نشست هم انديشي نمايندگان تشكل هاي دانشجويي با حضور حسين مظفر، رئيس شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما، دانشجويان ضمن بررسي وضعيت فعلي برنامه هاي رسانه ملي بر ضرورت توجه مديران و برنامه سازان اين سازمان به منويات مقام معظم رهبري به خصوص نكاتي كه ايشان در حكم انتصاب دوباره سيدعزت الله ضرغامي به رياست سازمان صداوسيما بيان كرده بودند، تاكيد كردند. در اين جلسه نمايندگان تشكل هاي دانشجويي با انتقاد از برخي سريال ها و برنامه هايي كه در جهت گسترش فرهنگ اشرافي گري، لمپنيسم اخلاقي، اباحي گري، ارايه تصوير نامناسب از زنان و هم چنين آثار نامطلوب پيام هاي بازرگاني، بر ضرورت اصلاح اين رويه در برنامه هاي سازمان تاكيد كردند. دانشجويان حاضر در جلسه از برنامه هايي كه در ايام دهه فجر پخش مي شد (شاخص و ديروز، امروز و فردا) تشكر و بر ضرورت ادامه اين طور برنامه ها تاكيد كردند. خاطر نشان مي شود، در اين جلسه نمايندگاني از بسيج دانشجويي، جامعه اسلامي دانشجويان، جنبش عدالتخواه دانشجويي و دفتر تحكيم وحدت حضور داشتند.
تدوين سند راهبردي مقابله با جنگ نرم توسط بسيج هنرمندان
تدوين سند راهبردي مقابله با جنگ نرم دشمنان توسط سازمان بسيج هنرمندان در سال آينده انجام مي گيرد. مدير روابط عمومي و امور بين الملل بسيج هنرمندان كشور در سومين جلسه كانون تفكر منطقه اي شهيد آويني سازمان بسيج هنرمندان در ساري ضمن بيان مطلب فوق گفت: مديريت هاي امور فرهنگي، ادبي در مقابله با جنگ نرم نقش اساسي دارند. رضا رسولي اظهار داشت: سازمان بسيج هنرمندان با هدف ايجاد زمينه تقويت مفاهيم و مباني تئوريك موضوعات خود را با روش هاي مختلف و با سلايق گوناگون بيان مي كند اما نشست هاي تخصصي جنگ نرم بايد به صورت مداوم برگزار شود تا بتواند اهداف مورد نظر مقام معظم رهبري را تحقق بخشد.
جشنواره انيميشن اصلاح الگوي مصرف فردا برگزار مي شود
مراسم اختتاميه جشنواره انيميشن اصلاح الگوي مصرف، فردا، چهارشنبه 12 اسفند ماه در تالار اسوه برگزار مي شود. محمد قهرماني، مديرعامل موسسه فرهنگي-هنري شهيد آويني و رئيس ستاد سياست گذاري اين جشنواره در نشستي خبري با اشاره به دلايل انتخاب قالب انيميشن براي برپايي اين جشنواره گفت: انيميشن مخاطب را به راحتي جذب مي كند و ظرفيت بالايي براي توليد اين آثار در كشورمان موجود است كه مي توان با اين زبان، پيام و مفهوم را به شايستگي به مخاطب منتقل كرد. قهرماني از تشكيل انجمن پويانمايي كشور خبر داد و افزود: زمينه تشكيل اين انجمن را آماده كرديم تا انيميشن سازان بتوانند تشكلي داشته باشند و حمايت هاي ما و سازمان هاي ديگر را داشته باشند. مهدي سالم دبير جشنواره انيميشن اصلاح الگوي مصرف هم از ارسال بيش از 150 اثر به اين جشنواره خبر داد و گفت: در نهايت 22 اثر به بخش اصلاح الگوي مصرف و 13 اثر در بخش آزاد پذيرفته شد. گفتني است، در حاشيه نشست خبري جشنواره اصلاح الگوي مصرف محمد قهرماني مديرعامل موسسه شهيد آويني از بي توجهي رسانه ها و به ويژه اهالي هنر به مقوله اصلاح الگوي مصرف انتقاد كرد.
تقدير از بايرامي در جايزه شهيد غني پور
مراسم پاياني نهمين دوره جايزه ادبي شهيد حبيب غني پور با تقدير از محمدرضا بايرامي برگزار مي شود. در اين مراسم كه چهارشنبه (12 اسفندماه) در سالن مهر حوزه هنري برگزار مي شود، به غير از اعلام اسامي برگزيدگان و اهداي جوايز، از محمدرضا بايرامي به پاس فعاليت هايش در عرصه نويسندگي تقدير خواهد شد.
ايران؛ مهمترين پايگاه نشر آثار ديني در جهان اسلام
وزير فرهنگ ارشاد اسلامي گفت: جمهوري اسلامي ايران اكنون مهمترين پايگاه چاپ و نشر آثار ديني در جهان اسلام است. سيدمحمد حسيني عصر يكشنبه در مراسم افتتاحيه هشتمين هم انديشي نمايندگان فرهنگي ايران در خارج از كشور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تصريح كرد: وجود تنوع و آزادي مطبوعات با سه هزار نشريه و روزنامه در ايران بايد در اين نمايشگاه ها به جهانيان نشان داده شود، زيرا چنين گستردگي نشريات در كشورهاي ديگر وجود ندارد. وي با بيان نبود دفاتر خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) و صداوسيما در برخي از كشورها گفت: در كشورهايي كه اين دو سازمان نمايندگي ندارد با توجه به سوژه هايي كه وجود دارد، رايزنان فرهنگي مي توانند در انعكاس رويدادها و تهيه گزارش از حضور مسئولان ايراني در كشورهاي حوزه فعاليت آنان اقدام نمايند.
نسخه خطي «چهل حديث نبوي» رونمايي مي شود
همزمان با ميلاد حضرت رسول اكرم(ص) نسخه خطي «چهل حديث نبوي» روز چهارشنبه دوازدهم اسفندماه در موزه ملك رونمايي مي شود. در اين مراسم علاوه بر اين نسخه از نسخه خطي «پندنامه لقمان حكيم» به خط ميرعماد نيز رونمايي خواهد شد. كتاب «چهل حديث نبوي» ترجمه عبدالرحمن جامي است و به خط شاه محمود نيشابوري مزين شده. اين نسخ متعلق به موزه ملك است.

 



نماينده ارامنه جنوب كشور درمجلس: جمهوري اسلامي عامل وحدت اديان در ايران است

نماينده ارامنه جنوب كشور در مجلس گفت: در طول سه دهه از انقلاب، شاهد تلاش نظام براي برقراري وحدت ميان اديان بخصوص مسلمانان بوده و هستيم.
«روبرت بگلريان» روز دوشنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود: طبيعي است كه برخي قدرت هاي استكباري مانع وحدت مسلمانان باشند زيرا اين وحدت به سود آنان نيست.
وي تصريح كرد: استكبار همواره به دنبال خدشه وارد كردن به وحدت مسلمانان است از اين رو با دامن زدن به اختلافات شيعه و سني مقاصد خود را دنبال مي كند.
بگلريان يادآور شد: درايت رهبر معظم انقلاب اسلامي، همواره بر پياده شدن اهداف امام خميني كه همان وحدت مسلمانان جهان مي باشد، به بهترين شكل ممكن صورت مي گيرد.
نماينده اقليت مذهبي ارامنه جنوب ايران تأكيد كرد: وحدت مسلمانان حاصل نمي شود مگر نهادهاي اجتماعي و فرهنگي از جمله آموزش و پرورش و نظام آموزشي، ائمه جمعه و جماعات، هماهنگ و همسو با آحاد مردم و مسلمانان كمك كنند تا وحدت بين مسلمانان ايجاد شود.
وي همچنين نقش رسانه ها و صدا و سيما و نيز عملكرد مثبت نهادهاي اجرايي را در رسيدن به اين وحدت بسيار مأثر خواند و گفت: اگر مردم جامعه حاصل تلاش مديران را ببينند به طور قطع به وحدت مسلمين كمك خواهند كرد.
بگلريان اظهار داشت: كشورهاي عربي به عنوان كشورهاي اسلامي تاكنون در جهت وحدت مسلمانان قدم هاي اساسي برنداشته اند.
وي گفت: استكبار با اتحاد اديان توحيدي مخالف است چرا كه آنان نگاه به آفريننده بالا را قبول ندارند. وي افزود: در شرايط فعلي استكبار تمام تلاش خود را بكار گرفته تا وحدت مسلمانان به طور كامل شكل نگيرد.

 



آيت الله سيداحمد خاتمي: وحدت بايد حول محور ولايت فقيه شكل گيرد

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: وحدت بايد حول محور ولايت فقيه شكل بگيرد تا پايداري لازم را داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس آيت الله سيداحمد خاتمي با اشاره به اهميت مسئله تقريب بين مذاهب اسلامي و هفته وحدت گفت: وحدت يا تقريب بين مذاهب اسلامي از آرمان هايي است كه در كلمات معصومين(ع) مطرح است و در باب اول كتاب «عشره اصول كافي» چندين روايت از امام صادق(ع) بيان شده است كه شيعيان را به زندگي مسالمت آميز سفارش مي كند.
وي افزود: عيادت از مريض، شركت در تشييع جنازه، حضور در مساجد و اقامه نمازجماعت اهل سنت از سفارشات ائمه(ع) به شيعيان است.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: زندگي دوستانه و موضع گيري در برابر دشمن مشترك از آرمان هاي اهل بيت(ع) بوده و ايشان همواره تاكيد مي فرمودند كه زندگي اهل اين دو مذهب، مسالمت آميز باشد و از طرفي عرصه انديشه و اعتقادات، مناظره و مباحثه در فضاي علمي صورت بگيرد.
عضو خبرگان رهبري با بيان اينكه زندگي مسالمت آميز در جمهوري اسلامي ايران بين شيعه و سني نهادينه شده است، تصريح كرد: دشمنان مكتب اسلام همواره تلاش دارند اين وضعيت را برهم بزنند و بيداري شيعيان و اهل سنت سبب شده آنان ناكام بمانند، اما بايد همچنان مراقب بود.
آيت الله سيداحمد خاتمي با بيان اينكه دشمنان منافع خود را در تفرقه شيعه و سني مي بينند، گفت: خيزش اسلامي در جهان، استكبار را نگران كرده زيرا آنان مي دانند اگر اين خيزش به همين سرعت به راه خود ادامه دهد زمينه هاي استكبار از بين خواهد رفت.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه تمام تلاش استكبار اين است كه جلوي خيزش اسلامي را با تفرقه در جهان بگيرد، افزود: در اين زمينه سرمايه گذاري عظيمي كرده اند و برخي از كشورهاي به اصطلاح اسلامي مانند عربستان آتش بيار معركه شده و با تقويت گروهك هاي تكفيري و وهابي بذر تفرقه را در جهان اسلام به بدترين وضع خود مي نشانند.
عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه بيان داشت: شيعه كشي، تخريب قبور ائمه(ع) و تكفير شيعه از سوي وهابي ها با حمايت عربستان صورت مي گيرد و بايد با هوشياري جهان اسلام خنثي شود.

 



برگزاري همايش بين المللي مناديان وحدت در سنندج

سنندج - خبرنگار كيهان:
همايش بين المللي مناديان وحدت با حضور بيش از 400 نفر از علما و روحانيون كشور و ميهمانان خارجي از كشورهاي ساحل عاج، نيجريه، بنگلادش، سودان، تايلند، هند، اندونزي، افغانستان، تاجيكستان و بوسني و هرزگوين درسنندج برگزار شد.
در اين همايش يك روزه كه به همت سازمان تبليغات اسلامي كردستان و در دومين روز هفته مبارك وحدت برگزار شد سخنرانان و حاضرين در همايش وحدت اسلامي در جامعه را يك ضرورت دانسته و در راستاي تحكيم وحدت و همدلي در ميان مسلمانان از علماي جهان اسلام خواستند در راه وحدت هر چه بيشتر امت اسلامي گام بردارند.
به گفته دبير همايش و مدير كل تبليغات اسلامي كردستان بيش از 80 مقاله با موضوع وحدت اسلامي به دبيرخانه همايش بين المللي مناديان وحدت در سنندج رسيده بود كه از اين ميان تعداد هفت مقاله از خارج از كشور 45 مقاله از ديگر استان ها و بقيه آثار ارسالي از استان كردستان بود.در اين همايش از حجت الاسلام والمسلمين موسوي نماينده ولي فقيه در كردستان، ماموستا خدايي امام جمعه شهر بانه و نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري و ماموستا مجتهدي امام جمعه سنندج به عنوان چهره هاي برتر تقريب مذاهب تجليل شد. در پايان همايش از صاحبان پنج مقاله برتر با اهداي جوايز نقدي و لوح تقدير تجليل شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14