(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 اسفند 1388- شماره 19600
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سيداحمد خاتمي: اصولگرايي با تساهل و تسامح در عرصه حجاب و عفاف سازگاري ندارد
متكي:آمريكا بايد پاسخ دهد سركرده تروريست ها در پايگاه آنها چه مي كرد
يك معاينه پزشكي و اين همه شايعه !
چاينا ديلي: چين بايد قطعنامه تحريم ايران را وتو كند
محمدتقي رهبر: مجلس بايد عملكرد موسسه تنظيم و نشر آثار امام را بررسي كند
عرضه 25ميليون قطعه ماهي قرمز از كاشان به سراسر كشور
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور خبر داد پذيرش يك داوطلب از هر 2 و نيم نفر در كنكور 89
نمايش بزرگترين گيوه جهان در محلات
احداث بزرگترين فروشگاه زنجيره اي كشور در غرب تهران
نخستين كتابخانه تخصصي نماز در اصفهان راه اندازي شد
در يك حركت نمايشي انجام شد 4 هزار سوزن در بدن ورزشكار برازجاني
ايام نوروز صورت مي گيرد اعمال نرخ يكسان اسكان مسافران فرهنگي كشور در شمال
آغازكوچ بهاره عشاير فيروزآباد فارس
محيط پر سر و صدا عامل مهم ايجاد كم شنوايي در كودكان
جشن واگذاري 100 هزار واحد مسكوني به مددجويان
كنگره پاسداشت علامه حسن زاده و جوادي آملي در مازندران
اسكان 10ميليون مسافر نوروزي در مدارس كشور
اخبار ادبي و هنري



سيداحمد خاتمي: اصولگرايي با تساهل و تسامح در عرصه حجاب و عفاف سازگاري ندارد

عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم، تساهل و تسامح در عرصه حجاب و عفاف را ناسازگار با اصولگرايي دانست.
آيت الله سيداحمد خاتمي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه «متاسفانه ديده مي شود كه طي ماه هاي اخير با گسترش هنجارشكني در رابطه با حجاب، عفاف و گسترش بدحجابي شاهد اقدام شايسته در اين عرصه براي مبارزه با آن ها نيستيم» گفت: ديده مي شود برخي نمايشگاههاي تورهاي نوروزي همراه با ابتذال در تهران برپا شد و يكي از روزنامه ها اعلام كرده است كه در برخي از فروشگاهها در تهران روي تعدادي از كالاهاي خارجي تصاويري نيمه عريان از زنان قرار داده شده و در معرض ديد همگان قرار گرفته است و از طرف ديگر ورزشكاران دختر و پسر در كنار هم مي نشينند و عكس مي گيرند. اگر اين اختلاط محرم و نامحرم نيست پس اختلاط چيست؟
وي ادامه داد: در آستانه نوروز نگران اين موضوع هستيم كه كساني از اين آشفته بازار استفاده كنند و در پي گسترش فرهنگ ابتذال در جامعه باشند.
عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: به صراحت مي گويم كه اصولگرايي با تساهل و تسامح در عرصه حجاب و عفاف سازگاري ندارد و به ما اجازه سكوت در برابر اين منكرات را نمي دهد.
وي خاطرنشان كرد: بنده به عنوان يك طلبه حوزه و خطيب نماز جمعه تهران از مسئولان محترم نظام مي خواهم كه اولا باور كنند كه روند كنوني كه در كشور در زمينه حجاب و عفاف ايجاد شده به زيان كشور است و آندولسيزه كردن كشور نقشه ديرينه دشمن است و اين خطرها را بايد مسئولان باور كنند و از كنار آن ها سطحي نگذرند و در اين عرصه كار فرهنگي و اجرايي يعني اجراي قانون با هم كارايي دارد.
اين عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان ادامه داد: از مسئولان محترم نظام اسلامي مي خواهيم كه مساله گسترش فساد، بي حجابي، بدحجابي و گسترش هنجارشكني را به عنوان يك خطر جدي تلقي كنند و براي مبارزه با آن برنامه ريزي داشته باشند.
وي افزود: ممكن است كساني بگويند كه چرا شما به اين مسئله حساسيت داريد و ديگر مشكلات اجتماعي را توجه نمي كنيد. پاسخ ما به اين افراد اين است كه ما در همه عرصه ها منكر را منكر مي دانيم. در عرصه سياسي فضاي اتهام و تخريب را منكر مي دانيم و در عرصه اجتماعي نيز گسترش فساد را خطر مي دانيم و نبايد هيچ منكري دست كم گرفته شود.

 



متكي:آمريكا بايد پاسخ دهد سركرده تروريست ها در پايگاه آنها چه مي كرد

وزير امورخارجه كشورمان بر نقش آمريكا و انگليس در طرح ريزي و اجراي اقدامات تروريستي در منطقه تأكيد كرد.
منوچهرمتكي در هفدهمين سمينار بين المللي آسياي مركزي و قفقاز كه در دفتر مطالعات وزارت امورخارجه برگزار شد، گفت: حادثه مشكوك 11 سپتامبر چيز جديدي را تحت عنوان مبارزه با ترور و جنگ عليه تروريسم، از سوي آمريكايي ها به جهان القا كرد. آنها به جهان القا كردند كه ما براي مبارزه با تروريسم و بازگشت امنيت و كاهش موادمخدر و مبارزه با افراط گرايي به افغانستان مي رويم. از شما مي پرسم آيا اين شاخص ها و سرفصل ها كه آمريكايي ها بيان كردند طي هشت سال افزايش يافته يا كاهش، آمار نشان مي دهد كه اين موارد افزايش يافته است.
متكي اضافه كرد: اگر هدف از حضور در افغانستان مبارزه با تروريسم است حضور سركرده تروريست ها در پايگاه نظامي آمريكا در افغانستان به چه معناست؟ ريگي در پايگاه نظامي آمريكا در افغانستان چه مي كرد؟ در زماني كه در اتحاديه اروپا بحث خروج گروهك تروريستي منافقين را از ليست اتحاديه اروپا در دستور كارشان داشتند و تصويب كردند سركرده تروريست ها در منطقه، با دبيركل ناتو چه گفت وگوهايي داشت؟ به كجا مي رويد؟
متكي گفت: من آمريكا و انگليس و نيروهاي آنها در افغانستان و پاكستان را متهم مي كنم به ترغيب اقدامات تروريستي در منطقه. چرا در شعارهايتان در منطقه موفق نشديد؟
متكي در اين سمينار بين المللي همچنين با پيشنهاد تشكيل اتحاديه آسيايي و صندوق مشترك سرمايه گذاري در آسياي مركزي و قفقاز گفت كه زيرساخت هاي موردنظر براي همگرايي كشورهاي آسيايي با تشكيل شوراهايي چون شوراي همكاري خليج فارس، اكو، آ.س.آن و ديگر نهادها مهياست و براي افزايش همكاري ها بايد نسبت به تشكيل اتحاديه آسيايي هدفگذاري و سرمايه گذاري شود.
وي افزود: اتحاديه آفريقايي و همچنين تشكيل اتحاديه كشورهاي آمريكاي لاتين بر همين اساس تشكيل شده و مقتضي است ما نيز با الگوگيري از اين شيوه نسبت به تشكيل اتحاديه آسيايي وارد عمل شويم.
وي گفت: منطقه آسياي مركزي و قفقاز با برخورداري از پيشينه تمدني و ژئوپولتيك خاص خود همواره در تمامي اعصار مورد توجه قدرت هاي مؤثر عصر خود بوده و در طول تاريخ تحولات اين منطقه حساس بر منافع سايرين اثرگذار بوده است.
متكي با اشاره به برگزاري اين سمينار گفت: اين سمينار با رويكرد همگرايي و با هدف رايزني جهت توسعه هرچه بيشتر روابط و هم چنين بررسي موانع و مشكلات بالقوه و بالفعل در منطقه آسياي مركزي و قفقاز برگزار شده است. موضوعاتي مانند انرژي، آب، غذا و حمل و نقل به نوبه خود مي تواند با يك رويكرد واگرا به زمينه هاي اختلافي و استراتژي ناهماهنگ و گسيخته و در مقابل آن با يك رويكرد همگرا به توسعه و بسط هرچه بيشتر همكاري ها منجر شود. اميد و تلاش ما اين است كه در منطقه آسياي مركزي و قفقاز همچنان شاهد موفقيت روزافزون رويكرد همگرايي باشيم.

 



يك معاينه پزشكي و اين همه شايعه !

در حالي كه برخي منابع اينترنتي ديروز شايعاتي در مورد سلامتي حسين شريعتمداري مطرح كرده بودند، وي روزگذشته با حضور در روزنامه كيهان و پرداختن به كارهاي روزمره خودعملا به شايعات ياد شده پاسخ داد.
مديرمسئول موسسه كيهان كه روز يكشنبه چند ساعتي براي معاينه به يكي از بيمارستان هاي تهران مراجعه كرده و بعد از انجام معاينات از بيمارستان مرخص شده و به كارهاي معمول خود بازگشته بود، در گفت وگو با خبرنگار كيهان شايعات مطرح شده در مورد سلامتي خود را تكذيب كرد.
شريعتمداري گفت: «بعد از احساس نوعي درد شديد مداوم، براي انجام معاينه به بيمارستان مراجعه كردم و تحت معاينات پزشكي قرار گرفتم كه پزشكان علت اصلي آن را فشار كار و عدم استراحت كافي اعلام كردند.»
وي افزود: «البته به لطف خدا و دعاي دوستان، بيماري تا حدي برطرف شد و صبح امروز- ديروز- هم از بيمارستان مرخص شدم.»
شريعتمداري با اشاره به تماسهاي مكرر مردم گفت: «از ابراز لطف همه عزيزان هم تشكر مي كنم و از خداي مهربان مي خواهم كه اين بنده حقير را با حسن ظن همين مردم محشور بفرمايد و خطاب به همه آنها عرض مي كنم كه: اگر طبيبانه بيايي به سر بالينم، به دو عالم ندهم لذت بيماري را.»
وي درباره شايعات گسترده پيرامون اين موضوع گفت؛ ابتدا بايد عرض كنم بنده عددي نيستم كه سلامتي يا بيمار بودنم اهميتي داشته باشد، چه رسد به آن كه موضوع يك خبر پردامنه شود. ولي همانگونه كه مي بينيد به لطف خدا مشغول كارهاي روزمره ام هستم و در حال معاينات پزشكي نيز براي تعيين تيتر و تنظيم اخبار با روزنامه در تماس بودم و در همان حال ستون طنز گفت وشنود را هم نوشته و ارسال كردم.
گفتني است برخي سايت هاي خبري مطالب دروغ و خلاف واقعي را در قالب گفت وگوي خيالي با تيم پزشكي حسين شريعتمداري منتشر كرده بودند و حتي در اقدامي غيراخلاقي پيش بيني كرده بودند كه او تا چند هفته ديگر بيشتر زنده نخواهد ماند.
شريعتمداري در پاسخ به خبرنگار روزنامه كه خواهان توضيح در اين مورد بود به يك لبخند اكتفا كرده و گفت؛ خدا عاقبت همه ما را ختم به خير فرمايد.

 



چاينا ديلي: چين بايد قطعنامه تحريم ايران را وتو كند

يك روزنامه چيني در گزارشي با بيان اين كه پكن بخاطر حفاظت از صلح جهاني و تامين منافع خود نبايد از تحريم ايران حمايت كند و وتوي قطعنامه احتمالي عليه ايران درخشان ترين حركت تاريخ ديپلماسي چين خواهد بود.
روزنامه انگليسي زبان «چاينا ديلي» در اين باره نوشت: چين با استفاده از حق وتو خود در بي اثر كردن تحريم ها عليه ايران ثابت خواهد كرد كه يك دوست واقعي براي ايران است و به عنوان يك كشور مهم در جهان به پيشبرد صلح جهاني و همزيستي مسالمت آميز مساعدت مي كند.
براساس اين گزارش وتو قطعنامه احتمالي تحريم ايران، درخشانترين اقدام ديپلماتيك در تاريخ ديپلماسي چين محسوب مي شود و همه كشورهاي جهان سوم از آن استقبال خواهند كرد.
به نوشته اين نشريه، اگرچه ممكن است در آغاز راه آمريكا از اين كار خوشحال نشود، اما مردم و دولت آمريكا نهايتا پي خواهند برد كه اقدام چين باعث جلوگيري از اشتباهات آمريكا شده و نتيجه خوبي براي واشنگتن و صلح جهاني خواهد داشت.
چاينا ديلي تاكيد كرد: وتو تحريم ها از سوي چين از ريختن بنزين روي آتش و دامن زدن به تنش ها جلوگيري مي كند و درايت سنتي چين را نشان مي دهد.
اين روزنامه با اشاره به اينكه مقامات ايراني بارها اعلام كرده اند كه بدنبال تسليحات اتمي نيستند تصريح كرد: حتي اگر ايران بمب اتمي مي داشت هرگز از آن استفاده نمي كرد.
به نوشته چاينا ديلي، غربي ها خيلي تلاش مي كنند خود را براي مردم جهان سوم و كشورهاي در حال رشد دلسوز نشان دهند، در صورتي كه اين نوع رفتار و وانمود كردن ها راهي براي مسموم كردن اذهان و فريب افكار عمومي است.
اين روزنامه چيني اضافه كرد: چين نبايد از تحريم ها عليه ايران حمايت كند. زيرا برنامه هسته اي ايران به هيچ وجه خطري براي صلح جهاني نيست اما تحريم هاي بيشتر تهديد جدي براي صلح در جهان محسوب مي شود.
چاينا ديلي با اشاره به دلايلي كه تحريم ها عليه ايران را غيركارساز كرده است، مي نويسد: تحريم، انسجام مردم ايران و اتحاد آنها و دولت را مستحكم تر مي كند.
روزنامه «چاينا ديلي» در گزارش خود همچنين به جنجال آفريني هاي آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران اشاره كرده و مي نويسد: هياهوهاي غرب درباره برنامه هسته اي ايران در حالي صورت مي گيرد كه آمريكا و غرب خيلي راحت مقررات ان پي تي را زير پا مي گذارند.
«چاينا ديلي» در تحليل خود آورده است: آمريكا با هند و پاكستان به عنوان دو كشور ناقض ان پي تي همكاري دارد و مهمتر اينكه هرگز در دفاع از دوستان و متحدان خود در شوراي امنيت در استفاده از حق وتو ترديد نمي كند.
در پايان اين گزارش تصريح شده است: «چين هيچ منازعه اي با مردم و دولت ايران ندارد. زماني كه مردم ايران ببينند دولت چين از آمريكا حمايت نمي كند؛ آن زمان ديدگاه بسيار خوبي درباره چين خواهند داشت و چين نيز بايد بداند در دنيا به دوستان بيشتري نياز دارد.»

 



محمدتقي رهبر: مجلس بايد عملكرد موسسه تنظيم و نشر آثار امام را بررسي كند

رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس از كميسيون فرهنگي و امنيت ملي مجلس خواست تا با تشكيل هيئتي به تحقيق و تفحص از عملكرد اين موسسه بپردازد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي رهبر نماينده مردم اصفهان و رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس شوراي اسلامي كه چندي پيش از راه اندازي تشكيلاتي متشكل از ياران امام براي دفاع از انديشه هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي خبر داده بود در گفت وگو با فارس نسبت به اهانت سروش به انديشه هاي امام و نيز سكوت مسئولان موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) در اين زمينه واكنش نشان داد و گفت: از سروش انتظاري بيش از اين نداريم چون او را يك فراماسونر مي دانيم كه تنها كارش ترجمه آثار غربي ها در داخل بوده و هست.
وي انديشه سروش را الهام گرفته از انديشه بيگانگان و فراماسونري دانست و گفت: اين فرد مدت ها است در گزاف گويي هاي خود در خصوص قرآن، وحي و ولايت از خط اسلام دور شده و امروز مي توان گفت كه اين فرد يك منحرف فكري سياسي است.
حجت الاسلام رهبر در ادامه به سكوت مسئولان تنظيم و نشر آثار امام در قبال هتاكي ها به بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي اشاره كرد و خطاب به مسئولان اين موسسه متذكر شد: شما كه اينقدر به مستند اثرگذار «شاخص» كه به واكاوي انديشه ها و مواضع امام در همه ابعاد پرداخت حساسيت داريد چرا در مقابل توهين به بنيانگذار انقلاب اسلامي و پاره كردن عكس ايشان سكوت مي كنيد؟
وي تاكيد كرد كه بايد موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام (ره) خط خود را از جريان فتنه گر، مجمع روحانيون و اصلاح طلبان جدا كنند والا آينده خوبي براي اين موسسه پيش بيني نمي شود.
رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بودجه 10 ميلياردي موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) و نظارت مجلس بر اين موسسه، گفت: جا دارد كه كميسيون فرهنگي و امنيت ملي مجلس هيئت تحقيق و تفحصي را تشكيل دهند تا به بررسي عملكرد اين موسسه بپردازد و بر آن نظارت كند.

 



عرضه 25ميليون قطعه ماهي قرمز از كاشان به سراسر كشور

كاشان- خبرنگاركيهان:
حدود 25ميليون قطعه ماهي قرمز كاشان تا نوروز به سراسر كشور منتقل و عرضه مي شود.
جوان امانپور، مدير جهاد كشاورزي كاشان گفت: اين تعداد ماهيان زينتي را بيش از يك هزار نفر در 1500استخر توليد و پرورش داده اند.
وي خاطرنشان كرد: مولي، گوپي، تايگر، گورامي، ميچ لايت، آنجل، رزي باب، پلاتن،، تترا، اسكار، زبرا و پرت قرمز انواع ماهي هاي زينتي توليد شهرستان كاشان هستند كه مهم ترين نوع آن گلدفيش يا ماهي قرمز سفره هفت سين است.
وي با اشاره به پرورش و تكثير ماهيان زينتي در دهه هاي گذشته به صورت خانگي و در حوض هاي ميان خانه ها تصريح كرد: در حال حاضر اين نوع ماهيان به شكل حرفه اي اغلب در باغ هاي مزارع راوند و فين كاشان تكثير و توليد مي شوند.
به گفته وي شهرستان كاشان با پرورش و توليد 70درصد ماهيان زينتي به عنوان قطب توليد و تكثير اين نوع ماهي ها در كشور به شمار مي رود.
امانپور عنوان كرد: ماهيان زينتي كاشان حتي به كشورهاي حاشيه خليج فارس و آسياي مركزي نيز صادر مي شود.
وي با اشاره به ساخت شهرك پرورش ماهيان زينتي در كاشان خاطرنشان كرد: با حفاري و بهره برداري از چاههاي آب در اين شهرك، زمينه توليد و صادرات اين نوع ماهيان در اين شهرستان افزايش مي يابد.

 



رئيس سازمان سنجش آموزش كشور خبر داد پذيرش يك داوطلب از هر 2 و نيم نفر در كنكور 89

محمدحسين سرورالدين اعلام كرد كه در كنكور 89 از هر 2 و نيم داوطلب يك نفر وارد دانشگاه خواهد شد.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در نشستي خبري با بيان اينكه سازمان سنجش سالانه 150 آزمون برگزار مي كند، افزود: به طور متوسط هر 2 روز يك آزمون توسط سازمان سنجش برگزار مي شود كه در اين آزمون ها به طور متوسط از200 نفر تا يك و نيم ميليون نفر حضور دارند.
به گزارش فارس، سرورالدين گفت: سازمان سنجش آزمون هاي موظف و آزمون هاي غيرموظف برگزار مي كند. آزمون هايي همچون آزمون سراسري و آزمون دانشگاه هاي جامع علمي كاربردي و پيام نور از آزمون هاي موظف هستند اما آزمون هايي همچون توليمو از آزمون هاي غيرموظف سازمان سنجش است كه اين سازمان آن را برگزار مي كند.
در همين ارتباط، ابراهيم فدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور نيز با بيان اينكه در كنكور 89 يك ميليون و 287 داوطلب ثبت نام كردند، افزود: در كنكور 89 حدود 36 هزار داوطلب بيشتر از كنكور 88 ثبت نام كرده اند.
وي گفت: در حال حاضر ظرفيت دانشگاه ها به طور كامل اعلام نشده است اما پيش بيني مي شود كه اين آمار همانند سال قبل باشد و افزايشي نداشته باشد.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه در كنكور 89 نيز سوابق تحصيلي تا 15 درصد لحاظ مي شود، افزود: بومي گزيني كنكور 89 به 2 روش صورت مي پذيرد، بومي گزيني در 13 رشته به صورت 60 درصد بومي و 40 درصد آزاد است، در روش ديگر 80 درصد پذيرش به صورت بومي و 20 درصد به صورت آزاد است.

 



نمايش بزرگترين گيوه جهان در محلات

بزرگترين گيوه جهان روز دوشنبه در موزه بازارچه صنايع دستي محلات واقع در حمام عرش اين شهرستان به نمايش گذاشته شد.
سازنده اين گيوه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين گيوه دو متر عرض و پنج متر طول دارد و ارتفاع آن به بيش از 80سانتيمتر مي رسد.
«ابراهيم خان ميرزا»، افزود: اين گيوه ظرف مدت دو ماه با استفاده از طناب كنفي، نخ جاجيم و رنگ هاي طبيعي توليد شده است.
وي گفت: اين گيوه با هدف معرفي هنر فراموش شده گيوه دوزي در كشور با صرف بيش از 20ميليون ريال توليد شده است.
خان ميرزا، اضافه كرد: شهرستان محلات به عنوان قطب توليد گيوه در استان مركزي، قابليت استفاده از ظرفيت و هنر گيوه دوزي براي توسعه گردشگري را دارد.
همزمان با نمايش اين گيوه كه به مدت يك ماه ادامه دارد، نمايشگاه آثار صنايع دستي محلات نيز در همين مكان داير مي باشد.
اين گيوه در آبان ماه سال جاري در هفتمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي و هنرهاي سنتي كشور در اراك نيز به نمايش درآمد و مورد توجه بازديدكنندگان قرار گرفت.

 



احداث بزرگترين فروشگاه زنجيره اي كشور در غرب تهران

بزرگترين فروشگاه زنجيره اي كشور با سرمايه گذاري بخش خصوصي و بهره مندي از تكنولوژي روز دنيا در منطقه 22 احداث مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، حسين مرادي قائم مقام شهردار منطقه 22درباره اين فروشگاه گفت: مركز خريد چيتگر با هزينه اي بالغ بر 200ميليارد تومان در مساحت 27هكتار و با قابليت گستره هاي تجاري اداري خدماتي ساخته خواهد شد كه از چشم انداز زيباي درياچه مصنوعي و بوستان جنگلي چيتگر و ارتفاعات دامنه البرز بهره خواهد برد.وي افزود: اين مركز خريد در شمال اراضي چيتگر و جنوب بزرگراه شهيد همت احداث و عمليات اجرايي آن در سال 89 آغاز خواهد شد. بزرگترين فروشگاه زنجيره اي كشور با دسترسي مناسب به شبكه بزرگراهي و قرار گرفتن در محدوده كم ترافيك تهران، مي تواند به سهولت در دسترس شهروندان تهراني قرار بگيرد.
به گفته قائم مقام شهردار منطقه اين پروژه بزرگ شهري اقدام موثري براي تامين سطوح خدماتي شهر تهران و حوزه غرب خواهد بود كه سرمايه گذار آن تعيين شده است و بزودي احداث آن آغاز خواهد شد.

 



نخستين كتابخانه تخصصي نماز در اصفهان راه اندازي شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
دبير ستاد اقامه نماز استان اصفهان از راه اندازي نخستين كتابخانه تخصصي نماز در اين شهر خبر داد.
رضا جديدي گفت: در اين كتابخانه تخصصي كه براي نخستين بار در كشور راه اندازي شده، بيش از 5 هزار جلد كتاب با موضوع نماز ارائه شده است.
وي افزود: براي نخستين بار در كشور مركز مشاوره نماز در اين استان راه اندازي شده است كه در اين مركز به منظور ارتقاء فرهنگ نماز، راهكارهايي توسط مشاوران ارائه مي شود، همچنين مشاوران اين مركز با برگزاري سلسله نشست هايي پيرامون فرهنگ نماز، راهكارهاي نهادينه كردن فرهنگ اقامه نماز را ارائه مي دهند.
دبير ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بيان اينكه نماز جماعت در پارك ها و بوستان هاي اين شهر اقامه مي شود، گفت: امسال 7 نمازخانه در بوستان هاي شهر اصفهان ساخته شده است.
وي به احداث 24 نمازخانه و مجتمع بين راهي در سطح اين استان اشاره كرد و افزود: اين مجتمع ها زير نظر سازمان حمل ونقل و پايانه ها احداث مي شود.

 



در يك حركت نمايشي انجام شد 4 هزار سوزن در بدن ورزشكار برازجاني

برازجان- خبرنگار كيهان:
ورزشكار برازجاني در يك حركت نمايشي چهار هزار سوزن خياطي را به بدن خود فرو كرد.
مردم ورزش دوست برازجان در سالن مجتمع فرهنگي ورزشي امام علي(ع) اين شهرستان جمع شدند تا شاهد نمايش عبدالرحمان خوش نيت باشند اين ورزشكار چهار هزار سوزن را در شكم، كمر، بازو، پيشاني، گوش و بيني فرو كرد تا نتيجه تمرينات خود را به مردم ارائه دهد.
عبدالرحمان خوش نيت سالها در رشته رزمي كونگ فوتوآ و كوك سول وان فعاليت كرده و ركورد بوكس چيني را در كشور شكسته است.
به گفته مهرداد الهياري، استاد خوش نيت، اين ورزشكار برازجاني با فرو كردن 4 هزار سوزن به بدن خود به ركورد جهاني دست يافته است.

 



ايام نوروز صورت مي گيرد اعمال نرخ يكسان اسكان مسافران فرهنگي كشور در شمال

ساري- خبرنگار كيهان:
امسال براي اولين بار نرخ اسكان نوروزي فرهنگيان در استان هاي شمالي كشور به صورت يكسان اعمال مي شود.
رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر در جلسه ستاد اسكان نوروزي فرهنگيان اين استان افزود: عيد امسال 3 هزار و 361 كلاس درس در سطح 33 شهرستان و منطقه آموزش و پرورش مازندران براي اسكان فرهنگيان كشور اختصاص يافت.
عبدالوحيد فياضي از اجراي طرح رزرواسيون اسكان فرهنگيان براي اولين بار در مازندران خبر داد و افزود: امسال شمار مدارس اختصاص يافته براي اسكان فرهنگيان در تعطيلات نوروز 15 درصد افزايش يافته است.
وي با اشاره به آماده سازي 405 واحد آموزشي مازندران براي اسكان مسافران فرهنگي در تعطيلات نوروز گفت: 1 ميليون ريال براي بازسازي حمام و سرويس هاي بهداشتي مدارس تحت اسكان مسافران فرهنگي در مازندران هزينه شد.
فياضي افزود: دولت در سفر دوم به مازندران 15 ميليارد ريال اعتبار براي تجهيز مدارس مشمول طرح اسكان مسافران فرهنگي در اين استان اختصاص داده است.
به گفته وي 10 مركز درماني فرهنگيان در مازندران ايام تعطيلات نوروز به مسافران فرهنگي اين استان خدمات دهي خواهند كرد.

 



آغازكوچ بهاره عشاير فيروزآباد فارس

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
كوچ بهاره عشاير فيروزآباد فارس به مناطق ييلاقي استان هاي اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد آغاز شد.
مديرامور عشاير فيروزآباد فارس با اعلام اين خبر گفت: 2007 خانوار از جمعيت عشايري اين شهر كوچ زودهنگام خود را به مناطق ييلاقي درون شهرستان و استان فارس و استان هاي اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد آغاز كردند.
ارسلان دهقاني افزود: كوچ بهاره عشاير اين شهر هرساله از اوايل فروردين تا پايان ارديبهشت انجام مي شود اما امسال به دليل خشكسالي، گرماي غيرمعمولي هوا، كمبود آب و علوفه در مراتع اين كوچ زودهنگام به مناطق ييلاقي شمال فارس از جمله شهرهاي شيراز، آباده، اقليد و سپيدان و شهرستان هاي استان اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد آغاز شد.
وي گفت: كارهاي زيربنايي و اساسي خوبي براي رفاه حال عشاير كوچ رو از قبيل مرمت و نگهداري راه هاي عشايري احداث آب انبار، آب رساني بهداشتي، تهيه و توزيع ارزاق عمومي و علوفه دام- به سازي و انتقال آب چشمه ها، بيمه اجتماعي و تأمين درمان عشاير و بيمه دام آنها انجام شده است.
وي تخريب مسيرهاي كوچ و اطراق گاه هاي عشاير و تبديل آنها به اراضي زراعي و جاده، نبود علوفه و ايل راه مناسب و مطمئن عشاير در هنگام كوچ و برخورد وسايل نقليه با گوسفندان و تلف شدن را از جمله مشكلات عشاير در طول مسير كوچ اعلام كرد.

 



هشدار كنگره ملي شنوايي شناسي و آلودگي صوتي:
محيط پر سر و صدا عامل مهم ايجاد كم شنوايي در كودكان

محيط هاي پر سر و صدا و نويز يكي از مهمترين عوامل در ايجاد كم شنوايي هاي پايدار در كودكان مي باشد.
اديولوژيست بهرام جلايي، عضو كميته علمي دومين كنگره ملي شنوايي شناسي و آلودگي صوتي با اعلام خبر فوق اظهار داشت: نويز يا صداي اضافي بيش از حد به عنوان يكي از عوامل خطرناك خارجي براي سيستم شنوايي كودكان ميباشد و والدين مي بايست از قرار دادن كودكان در محيط هاي پر سر و صدا جداً خودداري كنند چرا كه نويز مي تواند خطرات پايدار و جدي بر سيستم شنوايي كودك بگذارد.
وي مهمترين عامل در توانبخشي كودكاني كه دچار كم شنوايي مي شوند را تشخيص زودرس و مداخلات زودهنگام درماني نام برد و افزود: اين امر در سايه افزايش سطح آگاهي هاي والدين از عوامل ايجادكننده كم شنوايي در كودكان ميسر مي شود.
جلايي از عوامل مادرزادي، زردي پس از زايمان، استفاده از آنتي بيوتيك پس از عفونتهاي دوران اول زندگي كودك به عنوان مهمترين عوامل ايجادكننده در كم شنوايي نام برد و افزود: مواردي چون عدم واكنش نوزاد به صداها، عدم صداسازي كودك در فاصله 9 تا 18ماهگي و وجود عوارض ظاهري در سيستم شنوايي از جمله مهمترين راههاي شناسايي زودرس كم شنوايي در كودكان توسط والدين مي باشد.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران انجام مشاوره هاي ژنتيك قبل از ازدواج، انجام آزمايشهاي خون قبل از بارداري، تغذيه مناسب، استفاده كمتر از داروها در سه ماهه اول بارداري، عدم استفاده از روشهاي سنتي و تجويزهاي خودسرانه در منزل و مراجعه هرچه زودتر به مراكز تخصصي جهت بررسي وضعيت شنوايي كودكان را از جمله مهمترين راههاي كاهش معلوليت هاي شنوايي نام برد و تصريح كرد: انجام طرحهاي غربالگري كه امروزه در دنيا از بدو تولد براي نوزادان اجرا مي شود، متاسفانه در كشور ما از زمان ورود كودك به مدرسه انجام مي گيرد در حالي كه اين امر به عنوان مهمترين راهكار براي شناسايي و مداخله زود هنگام جهت درمان هاي توانبخشي براي كودكان و همچنين كاهش معلوليتهاي پايدار شناخته مي شود.

 



كميته امداد خبر داد
جشن واگذاري 100 هزار واحد مسكوني به مددجويان

در سومين روز از هفته احسان و نيكوكاري، جشن واگذاري 100 هزار واحد مسكوني احداثي توسط كميته امداد جهت خانواده هاي تحت حمايت در سالن كوثر صدا و سيما برگزار شد.
حسين انواري سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) در اين مراسم گفت: همزمان با اقدامات دولت محترم به منظور اجرايي كردن مصوبات مرتبط با طرح بهسازي و نوسازي مسكن روستايي، با استفاده از تسهيلات بانكي و در راستاي سياستهاي محروميت زدايي، عدالت گستري و خصوصاً جلوگيري از بروز خسارات فراوان مالي و جاني ناشي از حوادث و در جهت بهبود وضعيت مسكن مددجويان و ترغيب خانواده به سكونت در روستاها و جلوگيري از مهاجرت به شهرها همكاري همه جانبه اي را بنياد مسكن انقلاب اسلامي داشته است و هر ساله علاوه بر بودجه مصوب و با بهره گيري از تسهيلات طرح بهسازي و نوسازي مسكن روستايي مصوب دولت محترم اقدام به نوسازي هزاران واحد مسكوني خانواده هاي تحت حمايت روستايي مي نمايد.
وي يادآور شد اين 100 هزار واحد مسكوني طي سه سال گذشته در مناطق روستايي و شهري توسط كميته امداد امام خميني احداث شده است.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) اظهار داشت: طي سه دهه گذشته 825 هزار واحد مسكوني توسط كميته امداد احداث، بهسازي و نوسازي گرديده است.
انواري گفت: ايجاد فضاي خودكفا، تأمين ساختمانهاي حمايتي نظير خوابگاه و اردوگاه و بهسازي و نوسازي مسكن روستايي از ديگر اقدامات كميته امداد در بخش عمران و مسكن اين نهاد مي باشد.
كل هزينه هاي عمراني مسكن مددجويان تحت حمايت كميته امداد در طي 30 سال گذشته سه هزار و 395 ميليارد ريال بوده است.گفتني است در اين مراسم اسناد مالكيت 14 واحد مسكوني به خانواده هاي تحت حمايت واگذار شد.

 



بزودي برگزار مي شود
 كنگره پاسداشت علامه حسن زاده و جوادي آملي در مازندران

ساري -خبرنگار كيهان:
بزودي كنگره بزرگداشت مقام علمي علامه حسن زاده آملي و آيت الله جوادي آملي در مازندران برگزار مي شود.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران با اعلام اين خبر به كيهان افزود: اين كنگره به دستور استاندار مازندران برپا خواهد شد.
هادي ابراهيمي از علامه حسن زاده و آيت الله جوادي آملي به عنوان دو ستاره درخشان در شمال كشور نام برد و افزود: براي برپايي باشكوه اين كنگره ستادي با حضور مديران دستگاه هاي اجرايي و فرهنگي در استانداري مازندران راه اندازي شد.
وي از تمامي پژوهندگان، محققان و فرهيختگان مازندراني خواست تا آثار خود را در زمينه سجاياي اخلاقي و شخصيت ممتاز و بالنده اين نام آوران عرصه فقاهت و دانش اسلامي ارائه كنند.
معاون سياسي استاندار مازندران گفت: همچنين كنگره پاسداشت مشابهي در خصوص ديگر شخصيت ها و مفاخر مازندران برپا مي شود. ابراهيمي يادآور شد: دبيرخانه دايمي بزرگداشت مفاخر و شخصيت هاي برجسته مازندران در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان آغاز به كار كرد.

 



اسكان 10ميليون مسافر نوروزي در مدارس كشور

معاون اداره كل تعاون وزارت آموزش و پرورش از تجهيز 100 هزار كلاس درس در قالب 10هزار مدرسه براي اسكان مسافران نوروزي خبر داد و گفت: پيش بيني ما اين است كه 10ميليون نفر شب مسافر را در نوروز اسكان دهيم.
كوروش اسكندري درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش به عنوان يكي از اعضاي ستاد تسهيلات نوروزي گفت: امسال امكانات و تجهيزات برخي از اتاقهاي در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته افزايش يافته و توانسته ايم تعداد بيشتري از مراكز اسكان را به امكانات اوليه اي همچون يخچال و فرش تجهيز كنيم.
وي افزود: مراكز اسكان آموزش و پرورش به سه درجه تقسيم شده اند و قيمتها نيز براساس درجه محاسبه مي شود.
اسكندري با بيان اينكه حداقل نرخ قيمت اتاقها در هر شب براي فرهنگيان سه هزار و حداكثر آن 9 هزار تومان در نظر گرفته شده، گفت: همچنين نرخ تعيين شده براي ايثارگران و بازنشستگان نيز هشت هزار تومان است.
به گفته معاون اداره كل تعاون وزارت آموزش و پرورش، هزينه هر شب اسكان براي ساير كاركنان دولت نيز تا سقف 16هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وي افزود: امكان كاهش يا افزايش 20درصدي تعرفه ها را براي استانها فراهم آورده ايم تا براساس امكانات تعرفه ها را تغيير دهند.
اسكندري همچنين از رزرو شدن اينترنتي مراكز اسكان براي اولين بار خبر داد و گفت: متقاضيان مي توانند با ورود به بخش رفاهي وزارت آموزش و پرورش يا سازمان آموزش و پرورش استانها براي رزرو اتاقها و پرداخت هزينه آن براي حداكثر 3 شب اقدام كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

ستايش جنگ و اشغالگري در اسكار 2010
هشتاد و دومين دوره جايزه اسكار، با اعطاي جوايز به فيلم هاي ايدئولوژيك و مبلغ جنگ طلبي و اشغالگري آمريكا برگزار شد.
در اين دوره از جايزه اسكار، بيشترين جوايز به فيلم «گنجه درد» به كارگرداني كاترين بيگلو رسيد. اين فيلم در حالي شش جايزه اسكار سال 2010- از جمله جوايز بهترين فيلم و بهترين كارگرداني- را دريافت كرد كه علي رغم تبليغات فراوان براي ضد جنگ جلوه دادن آن، القاگر لزوم تداوم حضور نظاميان آمريكا در عراق است. همچنين فيلم «آواتار» به كارگرداني جيمز كامرون كه سه جايزه اسكار امسال را گرفته، فيلمي آخرالزماني براي منجي نمايش دادن آمريكاست.
عصبانيت آمريكا از محبوبيت شبكه پرس تي وي در افغانستان
محبوبيت شبكه خبري انگليسي زبان پرس تي وي در افغانستان به شدت آمريكاييان را آزار مي دهد. اين شبكه خبري متعلق به جمهوري اسلامي ايران هم اكنون در افغانستان از شبكه هاي آمريكايي و انگليسي پربيننده تر است.
طبق گزارش هاي واصله از منابع داخلي در افغانستان، از زمان قرار گرفتن شبكه خبري پرس تي وي در جمع شبكه هاي كابلي رايج در اين كشور، استقبال مردم و مسئولان افغاني به گونه اي بوده است كه مقامات آمريكايي را به واكنش منفي كشانيده است. اين استقبال گسترده به وضوح حساسيت و عصبانيت مقامات آمريكايي را برانگيخته به نحوي كه مستقيماً و گاه از طريق مقامات افغاني تحت نفوذ خود، درصدد اعمال محدوديت هايي بر عليه پرس تي وي و نمايندگان خبري آن برآمده اند.
برخي مسئولان بلندمرتبه دولت افغانستان نيز اذعان كرده اند كه اخبار كشورشان را از شبكه پرس تي وي بسيار بهتر و شفاف تر از شبكه هاي آمريكايي، انگليسي و حتي افغاني دريافت مي دارند. استقبال مردمي از شبكه پرس تي وي به گونه اي است كه فروشگاه هاي عرضه كننده ريسيور و ساير تجهيزات ماهواره اي، هنگام فروش، تجهيزات را با نشان دادن ميزان مطلوبيت دريافت شبكه پرس تي وي كه مورد علاقه مردم است، آزمايش مي كنند.
امضاي تفاهم نامه براي كتابخانه تخصصي فلسطين
با امضاي تفاهم نامه همكاري ميان دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي و دبيركل جمعيت دفاع از مردم فلسطين زمينه راه اندازي نخستين كتابخانه تخصصي فلسطين فراهم شد.
تشكيل بانك جامع مدارك و اسناد در قالب تاسيس كتابخانه تخصصي فلسطين در شهر تهران، ارائه دستاوردهاي جمعيت دفاع از مردم فلسطين در كتابخانه هاي عمومي كشور با هدف گسترش آموزه هاي ضد صهيونيستي ميان اعضاء، مشاركت دو طرف در توسعه فعاليت هاي پژوهشي و تحقيقاتي با موضوع انتفاضه و فلسطين و بهره گيري از امكانات رسانه اي دو طرف با هدف اطلاع رساني در زمينه موضوع فلسطين موضوع اين تفاهم نامه بود.
عدم اكران زمهرير و پاداش قطعي شد
معاون سينمايي ارشاد در حالي از عدم اكران دو فيلم غيراخلاقي «زمهرير» و «پاداش» خبر داد كه فرصت اكران نوروزي به فيلم هايي ضد ارزشي سپرده شده است.
جواد شمقدري در نشست خبري در ايرنا گفت: عدم اكران فيلم سينمايي پاداش و زمهرير قطعي است و اين دو فيلم سينمايي به هيچ عنوان اكران عمومي نمي شود.
با اين همه، فرصت استراتژيك و استثنايي اكران نوروزي سينما ها به فيلم هايي چون «تسويه حساب»، «طهران، تهران»، «هيچ» و... اختصاص يافته كه هيچ يك داراي ارزش هاي هنري و فرهنگي نيستند.
جشنواره اي براي حمايت از هنرمندان جوان
مسعود شجاعي طباطبايي دبير بخش هنرهاي تجسمي جشنواره ملي جوان ايراني گفت: كشف استعدادهاي جوان در عرصه هنرهاي تجسمي از مهم ترين اهداف اين جشنواره است و از آثار برتر و برگزيده هنرمندان شركت كننده حمايت مي شود.
وي افزود: بخش هنرهاي تجسمي جشنواره ملي جوان ايراني در 7 بخش شامل پوستر، تصويرسازي، خوشنويسي، طراحي و نقاشي، عكس ، كاريكاتور و نگارگري و با 18 گرايش برپا مي شود و موضوع آثار در كليه رشته ها آزاد است. شجاعي يادآور شد: هر شركت كننده مي تواند حداكثر سه اثر در هر رشته ارسال كند و مهلت ارسال اوليه آثار 10 خرداد ماه سال آينده است.
به گزارش ايرنا، مراسم برپايي و معرفي برگزيدگان بخش تجسمي جشنواره ملي جوان ايراني اوايل تابستان 1389 در تهران برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14