(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20 اسفند 1388- شماره 19602
 

حديث دشت عشق
براي نخستين بار در تاريخ تكواندوكاران نوجوان ايران قهرمان جهان شدند
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز هفته بيست و نهم ليگ برتر با چهار بازي ملوان- پيروزي؛ نياز هر دو تيم به سه امتياز
ميزباني جام جهاني فوتسال 2012 را مي خواهيم سعيدلو: جايگاه كفاشيان تغيير نمي كند
تساوي ارزشمند ذوب آهن در عربستان
ليگ قهرمانان اروپا صعود مقتدرانه آرسنال
اخبار فوتبال جهان
فنون پرتابي روس ها بلاي جان ملي پوشان ايران درس هاي گرانبها از ميدان مسكو
پاكيزه جم: چوب لاي چرخ فدراسيون وزنه برداري نگذاريد
مشخص شدن اعضاي تيم ملي تنيس
طلايي: مبارزه با روس ها به نفع مان است
ناطق نوري رئيس كميته جوانان بوكس آسيا شد
رفوگر چهار سال ديگر رئيس هيئت كشتي يزد ماند
انصراف يك تيم ايراني از مسابقات آسيايي واليبال ساحلي



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محسن اقبالي»
شهادت آرزوي قلب عارفان است
بسيجي شهيد محسن اقبالي، سال 1345 در آران به دنيا آمد. وي تحصيل خود را تا دوره اول راهنمايي به پايان رسانيد و به علت علاقمندي زياد، عضو بسيج شد. درسن شانزده سالگي جهت آموزش به پايگاه الغدير اصفهان رفت و بعد از آموزش 1/6/61 به جبهه اعزام شد. در روز شنبه 15/6/61 در پايگاه شهيدمدني تيپ نجف اشرف سازماندهي شد و در عمليات محرم (عين خوش) در گردان تخريب مشغول خدمت بود. مجدداً در عمليات والفجر 1 شركت نمود.
وي در روز قدس وقت افطار به مادرش مي گويد: «روز چهلم شهادت جواد صلواتي (يكي از بستگان) تشييع جنازه من خواهدبود.» همين طور هم شد و در روز چهلم آن شهيد، پيكر مطهر محسن را به كاشان آوردند و ازقطار پياده كردند.
وي وصيت نامه اش را در تاريخ 14/5/62 نوشت و در 15/5/62 درخاك عراق و در حاج عمران بعد از خنثي كردن مين، بر اثر بمباران هواپيماهاي عراقي به همراه سيزده تن از همرزمانش شربت شهادت نوشيد و پيكر مطهر او را در دارالسلام كاشان به خاك سپردند.
فرازي از وصيتنامه شهيد: خدايا! شهادت را نصيب من گردان كه شيرين ترين مرگ هاست. شهادت دريچه آزادي از دنياست. شهادت منتهاي حركت يك مسلمان است. شهادت آرزوي قلب عارفان، نهايت آرزوي مشتاقان و عاشقان، آري شهادت است كه مرز حق و باطل را مشخص مي كند.

 



براي نخستين بار در تاريخ تكواندوكاران نوجوان ايران قهرمان جهان شدند

تيم تكواندو نوجوانان ايران براي نخستين بار فاتح رقابتهاي نوجوانان جهان در تيخوانا مكزيك شد.
هشتمين دوره رقابتهاي انتخابي المپيك و قهرماني نوجوانان جهان كه از روز چهارشنبه هفته گذشته در شهر تيخواناي مكزيك آغاز شده بود، بامداد ديروز با قهرماني تيم نوجوانان ايران به پايان رسيد.
در پايان اين مسابقات تيم ايران با كسب سه مدال طلا، يك نقره و يك برنز به عنوان قهرماني رقابت هاي تكواندو نوجوانان جهان دست پيدا كرد. كره جنوبي با سه مدال طلا و يك برنز نايب قهرمان شد و تيم هاي تركيه، روسيه و مكزيك به ترتيب عناوين بعدي را به خود اختصاص دادند.
در روز چهارم و پاياني اين رقابتها كه در شهر تيخواناي مكزيك پيگيري شد كه در وزن منفي 63 كيلوگرم پسران اميرحسين همايوني در دور نخست استراحت كرد. او در دور دوم نماينده ونزوئلا را شكست داد و در دور سوم حريفي از مصر را مغلوب كرد. همايوني در دور چهارم تكواندوكار اوكرايني را از پيش رو برداشت و به جمع 4 نفر پاياني راه يافت.
همايوني در مرحله نيمه نهايي تكواندوكاري از كانادا را شكست داد و راهي فينال شد. او در ديدار پاياني با غلبه بر تكواندوكاري از لهستان مدال طلا را بر گردن آويخت.
در وزن منفي 59 كيلوگرم محمد خمسه در دور اول نماينده آذربايجان را شكست داد. وي در دور دوم در جهت حفظ آرمان هاي مردم فلسطين از رويارويي با نماينده رژيم اشغالگر قدس امتناع كرد و از دور رقابت ها كنار رفت. در بخش دختران در وزن منفي 46 كيلوگرم نگين عباس زاده در دور اول مغلوب نماينده استراليا شد و از دور رقابت ها كنار رفت. در وزن منفي 55 كيلوگرم نيز ساناز بحري در همان دور نخست بازي را به تكواندوكاري از اتريش واگذار كرد و از دور رقابت ها كنار رفت. در عمر 16ساله برگزاري اين رقابت ها براي نخستين بار است كه ايران عنوان قهرماني اين رقابت ها را به خود اختصاص مي دهد و تا به امروز كره اي ها همواره قهرمان بلامنازع اين رقابت ها بوده اند.
در بخش بانوان نيز كره اي ها با كسب چهار مدال طلا، دو نقره و يك برنز از عنوان قهرماني خود دفاع كردند. چين با سه طلا دوم شد و تركيه و آمريكا و كرواسي در رده هاي بعدي قرار گرفتند. رقابت هاي تكواندو قهرماني نوجوانان جهان با حضور 696 ورزشكار از 97 كشور جهان در سالن چندمنظوره «هاي پرفورمنس اسپورتس سنتر» شهر تيخوانا مكزيك برگزار شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

توقف سپاهان مقابل العين امارات
ديدار تيم هاي فوتبال سپاهان ايران و العين امارات با تساوي بدون گل به پايان رسيد. روز دوم از هفته دوم هشتمين دوره رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا از ساعت 17 ديروز با ديدار تيم هاي سپاهان ايران و العين امارات پيگيري شد.در اين ديدار كه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار مي شود، دو تيم در پايان به تساوي بدون گل دست يافتند. بازيكنان سپاهان در اين ديدار موقعيت هاي بسياري را از دست دادند تا دومين تساوي اين تيم به ثبت برسد. در ديگر ديدار اين گروه تيم فوتبال الشباب عربستان با پيروزي مقابل پاختاكور ازبكستان صدرنشين گروه C مسابقات ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا شد. اين ديدار كه به ميزباني تيم پاختاكور و در ورزشگاه مركزي تاشكند برگزار شد در پايان به برتري 3 بريك تيم الشباب انجاميد تا اين تيم صدرنشين 4 امتيازي گروه C مسابقات ليگ قهرمانان آسيا شود.
دايي: بابت قراردادم از فدراسيون حقم را مي خواهم
سرمربي تيم فوتبال پيروزي گفت: قبل از آن كه به فيفا شكايت كنم از كميته انضباطي فدراسيون خواسته ام تا درباره طلبم بابت قرارداد سه ساله مربي گري با فدراسيون فوتبال راي صادر كند.
علي دايي درباره طلبش از فدراسيون فوتبال توضيح داد: طلبي كه به خاطر آن اقداماتي انجام داده ام و وكيلم در حال حاضر پيگير اوضاع است مربوط به قرارداد مربي گري سه ساله ام با فدراسيون است. اين قرارداد كاملا شفاف و موجود است. مسوولان فدراسيون پس از يك سال و هشت روز من را از كادر فني تيم ملي اخراج كردند و طبيعتا من هم بايد حق و حقوقم را بگيرم. متاسفانه مسئولان فدراسيون تاكنون هيچ اقدامي در اين باره نكرده اند و من هم وكيلم را مامور گرفتن طلبم كردم. دايي گفت: دوست نداشتم موضوع به رسانه ها كشيده شود، در ابتدا از در دوستي وارد شدم اما متاسفانه مسئولان فدراسيون اقدامي نكردند و مجبور شدم پيش از آن كه از فدراسيون به فيفا شكايت كنم موضوع را از طريق كميته انضباطي فدراسيون فوتبال پيگيري كنم و اگر نتيجه نداد سپس وارد مرحله بعدي و شكايت به فيفا شوم. ان شاءالله كه كميته انضباطي فدراسيون در كمال انصاف و عدالت، راي درستي را در اين باره صادر كند. دايي گفت: مفاد قرارداد من با فدراسيون مشخص است. در اين قرارداد سه ساله تنها مبلغ سال هاي بعد مشخص نشده بود و قرار بود در پايان هر سال صحبت هايي انجام شود و بر اساس تعامل طرفين مبلغي در نظر گرفته شود. حتي مسئولان فدراسيون هم بارها مصاحبه كرده و گفته اند قراردادمان با دايي سه ساله است. اما وقتي من را اخراج كردند خود به خود پيش شرط هاي توافق براي سال هاي بعد را از بين بردند.
شريفي : قطعا محروميت 2جلسه اي كريمي كم نمي شود
رييس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: محروميت 2 جلسه اي علي كريمي به هيچ وجه قابل تخفيف نيست.
مجتبي شريفي پيرامون امكان تخفيف در محروميت 2جلسه اي علي كريمي از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اظهار كرد: اين محروميت فقط به خاطر رفتار كريمي در بازي استيل آذين برابر سايپا در نظر گرفته شده و به هيچ وجه قابل تخفيف نيست. ما حتي مي توانستيم اين بازيكن را تا چندين ماه محروم كنيم، اما اين كار را نكرده و سعي كرديم قضاوت عادلانه اي درباره او داشته باشيم.
استقلال از شكايت اش منصرف شد
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: با صحبت هاي انجام شده، سوءتفاهم هاي بين مسئولان باشگاه استقلال و فدراسيون فوتبال برطرف شد و پاي هيچ شكايت ديگري در ميان نيست.
علي كفاشيان درباره موضع گيري اش در قبال شكايت باشگاه استقلال از او، اظهار كرد: اين تنها يك سوءتفاهم بود كه برطرف شد. آنها به انتشار نامه محرمانه شان كه خطاب به فدراسيون فوتبال نوشته بودند معترض شدند كه پس از صحبت هايي كه با اميررضا واعظي آشتياني مديرعامل باشگاه استقلال داشتم اين موضوع تمام شد و پاي هيچ شكايت ديگري در ميان نيست.
محروميت 13 بازيكن و مربي در هفته بيست ونهم ليگ برتر
سازمان ليگ اسامي محرومان هفته بيست ونهم ليگ برتر فوتبال را اعلام كرد. مطابق كارت هاي زرد وقرمز صادر شده از سوي داوران و محروميت هاي ابلاغ شده از سوي كميته انضباطي اسامي محرومان هفته بيست و نهم، به شرح زير است: هادي نوروزي (پيروزي)، علي قرباني (پيكان)، محمدرضا خلعتبري (ذوب آهن)، بهادر عبدي (شاهين بوشهر)، علي كريمي (استيل آذين)، مجيد ايوبي و محمد مايلي كهن (سايپا)، آلن باسيچ و سعيد سالارزاده (ملوان)، مهدي واعظي، عباس مرادي و عبدا...ويسي (صباي قم)، سيامك كوهنورد (مقاومت سپاسي)

 



آغاز هفته بيست و نهم ليگ برتر با چهار بازي ملوان- پيروزي؛ نياز هر دو تيم به سه امتياز

هفته بيست و نهم ليگ برتر با ديدار حساس تيم هاي فوتبال پيروزي- ملوان بندرانزلي از فردا(جمعه) آغاز مي شود، مسابقه اي كه سرخپوشان براي ماندن در كورس قهرماني بايد در آن پيروز شوند.
پيروزي آخرين بار در ديدار برگشت فصل هفتم ليگ برتر مقابل ملوان در ورزشگاه آزادي با نتيجه 2 بر صفر به برتري رسيد و پس از آن در سه ديدار پي در پي مقابل اين تيم متحمل يك شكست شده و دوبار نيز به نتيجه تساوي رضايت داده است. البته اين نتايج در زماني رقم خورده كه هدايت تيم ملوان را محمد احمدزاده برعهده داشت و اين تيم روز جمعه با فرهاد پورغلامي مقابل دايي و شاگردانش صف آرايي خواهد كرد.
ديدار روز جمعه براي هر دو تيم از اهميت ويژه اي برخوردار است. پيروزي كه مي خواهد پيروزي هاي خود را تداوم بخشد و همچنان در كورس قهرماني باقي بماند با هدف شكست ملوان به انزلي خواهد رفت. از سوي ديگر تيم پورغلامي پس از سه شكست پي در پي در مسابقات ليگ برتر و جام حذفي به سه امتياز در اين ديدار خانگي نياز مبرم دارد و با اتكا به حمايت تماشاگران به دنبال برتري مقابل سرخپوشان خواهد بود.
مقاومت شهيد سپاسي شيراز- استقلال اهواز
تا همين يك ماه قبل قرار بود، محمد احمدزاده سرمربي استقلال اهواز شود اما به ناگاه سر از تيم مقاومت سپاسي درآورد. او كه شروعي نسبتا خوب با اين تيم شيرازي داشت و توانست در خانه مس كرمان به يك تساوي ارزشمند دست يابد، روز جمعه در ورزشگاه حافظيه با زردپوشان شيرازي ميزبان استقلال اهواز، همان تيمي كه قرار بود منجي اش شود، خواهد بود. استقلال اهواز كه خطر سقوط به ليگ دسته اول را به شدت احساس مي كند، روز جمعه به پيروزي در اين ديدار خارج از خانه مي انديشد، آن هم در شرايطي كه ميزبان شيرازي نيز نياز مبرم به پيروزي در اين مسابقه دارد.
سايپا كرج- ابومسلم خراسان
سايپا يكي از تيم هاي ليگ برتري است كه خطر سقوط به ليگ دسته اول را احساس مي كند. اين تيم در فاصله چهار امتيازي استقلال اهواز، تيم هفدهم جدول رده بندي ليگ برتر است و اگر همچنان روي نوار ناكامي گام بردارد، چه بسا بزودي به انتهاي جدول سقوط كند. اين تيم براي حفظ حاشيه امنيت و ماندن در مكان امن جدول بايد پيروز شود، به ويژه در بازي با تيم هاي قعرنشين. شاگردان مايلي كهن روز جمعه، ابومسلم تيم هجدهم جدول را ملاقات خواهند كرد. تيم مظلومي كه با برتري هفته گذشته برابر ملوان اميدوار به بقا در ليگ برتر شده است، حريف سختي براي نارنجي پوشان خواهد بود. برنامه ديدارهاي هفته بيست و نهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
جمعه: 21/12/88
¤ ملوان بندرانزلي- پيروزي تهران (ساعت 15- ورزشگاه تختي بندرانزلي) داور: هدايت ممبيني
¤ مقاومت سپاسي شيراز- استقلال اهواز (ساعت 30:15- ورزشگاه حافظيه شيراز) داور: تورج حق وردي
¤ پيكان قزوين- صباي قم (ساعت 45:15- ورزشگاه شهيد رجايي قزوين) داور: سعيد مظفري زاده
¤ سايپا كرج- ابومسلم خراسان (ساعت 45:15، ورزشگاه انقلاب كرج) داور: احمد صالحي
شنبه: 22/12/88
¤ تراكتورسازي تبريز- استيل آذين تهران (ساعت 45:15- ورزشگاه يادگار امام(ره) ) داور: محسن قهرماني
يكشنبه: 23/12/88
¤ سپاهان اصفهان- شاهين بوشهر (ساعت 30:15- ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر) داور: البرز حاجي پور
¤ راه آهن شهر ري- ذوب آهن اصفهان (ساعت 30:15- ورزشگاه راه آهن اكباتان تهران) داور: مسعود مرادي
¤ فولاد خوزستان- مس كرمان (ساعت 30:15- ورزشگاه تختي اهواز) داور: محسن تركي
دوشنبه: 24/12/88
¤ استقلال تهران- پاس همدان (ساعت 30:16- ورزشگاه آزادي تهران) داور: يدالله جهانبازي

 



ميزباني جام جهاني فوتسال 2012 را مي خواهيم سعيدلو: جايگاه كفاشيان تغيير نمي كند

رئيس سازمان تربيت بدني تاكيد كرد كه هيچ برنامه اي براي تغيير رئيس فدراسيون فوتبال ندارد و علي كفاشيان همچنان رئيس اين فدراسيون خواهد بود.
علي سعيدلو با اشاره به مباحث مطرح شده درخصوص احتمال تغيير علي كفاشيان، اظهار كرد: دراين مملكت آزاد همه مي توانند نظر دهند. شايد عده اي اين نظر را مطرح كرده باشند كه قرار است تغييري در فدراسيون فوتبال ايجاد شود اما علي كفاشيان مي ماند.
دراين هنگام سعيدلو خطاب به كفاشيان كه درنزديكي اش بود، گفت:«آقاي كفاشيان مصاحبه كنيد و بگوييد كه مي مانيد.» رئيس سازمان تربيت بدني همچنين از احتمال كسب ميزباني جام جهاني فوتسال درسال 2012 خبر داد و گفت: درتلاشيم تا ميزباني رقابت هاي جام جهاني 2012 فوتسال را كسب كنيم و دراين راستا از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم كرد. اين نويد را مي دهم كه سازمان تربيت بدني به جديت پيگير كسب ميزباني رقابت هاي جام جهاني فوتسال است. وي با بيان اينكه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اهتمام خوبي به پيشرفت ورزش كشور داشته و از افزايش بودجه ورزش كشور درسال 89، استقبال كردند، گفت: آنها واقعا به چنين تصميمي اعتقاد دارند و درجلسه تصويب بودجه سال 89 هم باز صحبت هايي در اين باره مطرح شد؛ به نحوي كه اكنون درتلاشيم تا اختصاص رقم 5/0 درصدي دستگاه هاي مختلف براي امر ورزش دركشور به 1 درصد هم افزايش يابد و اميد زيادي براي تحقق و تصويب آن در مجلس داريم. سعيدلو درپايان از نصب صندلي در طبقه دوم ورزشگاه آزادي خبر داد.

 



تساوي ارزشمند ذوب آهن در عربستان

هفته دوم از مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا با تساوي ارزشمند تيم ذوب آهن اصفهان در زمين الاتحاد عربستان پيگيري شد.
در روزي كه تيم استقلال در ورزشگاه آزادي حريف تيم الجزيره امارات نشد و به نتيجه تساوي بدون گل رضايت داد، تيم الغرافه قطر در ورزشگاه خانگي خود شكست 3بر 2 را به تيم الاهلي عربستان تحميل كرد و بالاتر از آبي پوشان تهراني با 6امتياز صدرنشين گروه A مسابقات ليگ قهرمانان آسيا شد تيم استقلال با 4امتياز در رده دوم اين گروه قرار دارد. اما در گروه دوم اين مسابقات نوار پيروزي هاي تيم بنيادكار ازبكستان نيز قطع نشد و تيم ازبك توانست در ورزشگاه آل نهيان ابوظبي با نتيجه 2 بر يك مقابل الوحده به پيروزي برسد با اين پيروزي جمع امتيازات شاگردان اسكولاري به 6امتياز رسيد تا اين تيم به تنهايي در صدر جدول گروه B قرار گيرد. در اين گروه سه شنبه شب تيم فوتبال ذوب آهن از شكست 2 بر صفر مقابل الاتحاد به تساوي 2 بر 2 رسيد و با چهار امتياز در يك قدمي بنيادكار ازبكستان ايستاد.
الاتحاد كه سابقه قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا را دارد پس از برتري با دو گل در نيمه اول اميد زيادي داشت تا نماينده كشورمان را با شكست سنگيني روانه خانه كند اما بازي رو به جلو و با برنامه ذوب آهن باعث شد تا شاگردان ابراهيم زاده با دو گل پياپي اسماعيل فرهادي (50) و محمد قاضي (52) بازي را به تساوي بكشانند و به يك امتياز باارزش دست پيدا كنند.

 



ليگ قهرمانان اروپا صعود مقتدرانه آرسنال

تيم فوتبال آرسنال با برتري پرگل 5 بر صفر مقابل پورتو در ديدار برگشت مرحله حذفي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا به دور يك چهارم نهايي اين مسابقات صعود كرد.
آرسنال كه در ديدار رفت با نتيجه 2 بر يك در ورزشگاه دراگائو مقابل پورتو تن به شكست داده بود سه شنبه شب در ورزشگاه امارات با 5 گل حريف پرتغالي خود را در هم كوبيد تا صعودي مقتدرانه به دور يك چهارم نهايي اين رقابت ها داشته باشد.
براي آرسنال در اين ديدار نيكلاس بنتنر سه بار در دقايق 10، 25 و 90 - پنالتي، سمير نصري (93) و ابوئه (66) گلزني كردند.
بايرن مونيخ در ديگر ديدار برگزار شده شب گذشته جواز صعود به دور يك چهارم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. در ديداري كه در ورزشگاه «آرتميو فرانكي» شهر فلورانس برگزار شد، بايرن مونيخ با نتيجه 3 بر 2 شكست خورد اما با توجه به پيروزي دو بر يك در ديدار رفت و به لطف گل زده در خانه حريف به دور بعدي اين رقابت ها راه پيدا كرد. وارگاس در دقيقه 28 و يووتيچ در دقايق 54 و 64 گل هاي فيورنتينا را به ثمر رساندند و براي بايرن مونيخ، فن بومل (60) و آرين روبن (65) گلزني كردند.

 



اخبار فوتبال جهان

توتي: بالاخره يك روز به رئال مادريد مي روم
كاپيتان متعصب و با سابقه تيم فوتبال رم در سخناني جنجالي از يك آرزوي ديرينه كه در دوران كودكي او ريشه دوانيده، پرده برداشت و گفت: بالاخره يك روز به رئال مادريد مي روم.
فرانچسكو توتي بازيكن متعصب آ. اس رم ايتاليا در شرايطي كه تيمش روزهاي خوبي را پشت سر مي گذارد، در اظهارنظري عجيب و تاثيرگذار گفت: بالاخره يك روز به رئال مادريد مي روم و خود را به اين تيم بسيار نزديك مي بينم. وي ادامه داد: رئال مادريد مدت ها است به دنبال راهي براي عقد قرارداد با من است اما پايبندي به باشگاه رم اجازه اين را به من نمي دهد تا روند مذاكرات را جدي بگيرم.
توتي در خصوص احتمال بالاي انتقال خود به رئال مادريد گفت: از دوران كودكي آرزو داشتم در لباس رئال مادريد فوتبال حرفه اي را تجربه كنم. من حقيقت را مي گويم و برايم مهم نيست كه بيان حقيقت براي هوادارانم تا چه حد تلخ باشد. توتي در مورد مذاكرات وكيل دوم خود با باشگاه رئال مادريد اسپانيا گفت: سال هاي سال است كه پايبندي خود را به رم ثابت كرده ام. بارها از حساب بانكي شخصي خود و در بدترين شرايط مالي باشگاه به تيم كمك مالي كرده ام. هرگز به تيم ديگري در فوتبال ايتاليا ملحق نمي شوم و براي بازي در لباس تيم ملي هميشه به عنوان يك سرباز ايتاليايي آمادگي كامل دارم و تصور مي كنم اين تمام تعهد من به رم ايتاليا باشد اما اگر قرار است روزي در خارج از ايتاليا بازي كنم چه تيمي بهتر از رئال مادريد مي تواند پذيراي سال هاي پاياني فوتبال من باشد.
افشاگري كرايف درباره كم كاري برخي بازيكنان بارسلونا
رئيس افتخاري باشگاه بارسلونا ادعا كرد كه برخي بازيكنان اين تيم عمدا كم كاري مي كنند.
يوهان كرايف عنوان كرد: بازيكنان بارسلونا هرگز درحد و اندازه هاي خويش نيستند. متاسفانه گاهي به وضوح مشاهده مي شود كه برخي از آنها عمدا دست به بازي ضعيف و پراشتباه مي زنند. وي افزود: هرچند براي برخي اتهامات مطرح نشده اسنادي دارم؛ اما فعلا كسي را متهم نمي كنم تا با خوان لاپورتا چند نشست محرمانه داشته باشم و سياست هاي او را نيز در نظر بگيرم.كرايف اظهار داشت: عده اي تلاش مي كنند رئال مادريد دراين فصل به هر قيمتي قهرمان شود. اين تيم بايد پادشاه را به برنابئو بياورد و درحضور وي، جام قهرماني را بالاي سر بگيرد.
بارسلونا با امتياز مشترك و با توجه به تفاضل گل كمتر نسبت به رئال مادريد، در رتبه دوم جدول لاليگا ايستاده است.
آغاز بليت فروشي فينال ليگ قهرمانان اروپا
ورزشگاه سلطنتي پايتخت اسپانيا خود را براي ديدار نهايي ليگ قهرمانان اروپا آماده مي كند. بليت فروشي براي بازي بزرگ ليگ قهرمانان اروپا از ديروز آغاز شد. اين بليت ها براي عموم بوده و سهميه دو تيم راه يافته به ديدار نهايي محفوظ خواهد بود. فينال ليگ قهرمانان اروپا به تاريخ 22 ماه مي ميلادي معادل اول خردادماه برگزار مي شود. 75 هزار بليت براي صندلي هاي استاندارد مورد قبول يوفا به فروش مي رود و معادل 10 هزار صندلي ديگر در اختيار باشگاه رئال مادريد است تا ميهمانان مخصوص به خود را ضمن هماهنگي با يوفا به ورزشگاه دعوت كند. براي هر تيم صعودكرده به فينال 21 هزار بليت در نظر گرفته شده است.
سران بايرن مونيخ به دنبال بويان
ستاره جوان آبي اناري پوشان به شدت مدنظر سران باشگاه باواريايي قرار گرفته و روزنامه هاي چاپ آلمان در گزارشي با اشاره به اين موضوع، به اين نكته اشاره كرده اند كه بويان ممكن است كليد موفقيت بارسا در به خدمت گرفتن ريبري باشد.سران باشگاه بايرن مونيخ تمايل دارند تا بويان كركيچ، ستاره جوان باشگاه كاتالان را به خدمت بگيرند و طبق اخبار منتشره در مطبوعات آلماني همين موضوع ممكن است باعث بهبود روابط سران دوباشگاه بايرن-بارسا شده و منتهي به انتقال ريبري به رختكن تيم كاتالان و يا معامله او با بويان كه ارزش او حدود 30 ميليون يورو برآورد شده، شود.
روزنامه هاي آلماني در اخبار خود به اين نكته اشاره كرده اند كه بارسا ممكن است از اين ستاره جوان به عنوان بخشي از وجه خريداري فرانك ريبري استفاده كرده و در حقيقت بويان رابه عنوان وسيله اي براي سر ميز مذاكره كشاندن سران بايرن به كار برد. چرا كه سران بايرن هم ترجيح مي دهند تا اين ستاره را به بارسا منتقل كنند تا بدين ترتيب بتوانند بويان را از آن خود كنند. قيمت بويان حدود 30 ميليون يورو برآورد شده است.البته بايرن تنها تيمي نيست كه خواهان جذب بويان مي باشد و تاپسپورت در گزارش خود به اين نكته اشاره كرده كه تيمهايي از جمله آژاكس، المپيك مارسي، ليون و منچستر يونايتد نيز تمايل زيادي به جذب اين ستاره كم سن و سال دارند.
خشنودي لوكاتوني ازماندن در رم
مهاجم بلند قامت تيم رم علاقه مند است كه پس از پايان مدت قرارداد قرضي اش، همچنان در رم بماند.لوكاتوني از تمايلش براي ماندن درتيم رم پس از پايان مدت قراردادش درپايان فصل خبر داد.اكنون تمركز توني تنها برروي نتيجه گيري تيم رم با زدن گل هاي بيشتر است كه مي توان ليپي، سرمربي تيم ملي ايتاليا را نيز متقاعد سازد تا او را در فهرست منتخب تيم ملي ايتاليا براي جام جهاني 2010 قراردهد.
اين مهاجم 32 ساله درمصاحبه با كوريره دلا اسپورت گفت:«من اينجا در رم از جايگاه خوبي برخوردارم و رابطه خوبي با هواداران و مسئولان باشگاه دارم. من هر كاري بتوانم انجام مي دهم تا اينجا بمانم. تنها چيزي كه من فكر مي كنم، خوب بازي كردن و گل زدن است. اين تنها هدف من در دوماه آينده است. پس از آن خواهيم ديد كه چه اتفاقي خواهد افتاد اما آرزوي من ماندن دراينجا و پوشيدن پيراهن رم است. فكر نمي كنم كه جايگاهم درتيم براي سفر به آفريقاي جنوبي تثبيت شده باشد. من مي خواهم همه توانايي هايم را درتيم رم به نمايش بگذارم و آنگاه ليپي است كه بايد تصميم بگيرد.»
اين مهاجم سابق فيورنتينا و پالرمو همچنان با باشگاه بايرن مونيخ قرارداد دارد اما از ژانويه به طور قرضي براي رم به ميدان مي رود.
تراپاتوني سرمربيگري نيجريه را نپذيرفت
سرمربي ايتاليايي تيم ملي ايرلند درصحبتهايي اعلام كرده كه ترجيح مي دهد تا به مربي گري اش بر روي نيمكت تيم ملي ايرلند ادامه دهد.جيوواني تراپاتوني، سرمربي تيم ملي ايرلند درصحبتهايي شايعات در مورد احتمال حضورش بر روي نيمكت مربي گري نيجريه در تابستان را رد كرده است.مسئولان فدراسيون فوتبال نيجريه اكنون به دنبال جانشين مناسبي براي شعيبو امودو، مربي اين تيم كه ماه گذشته ميلادي از سمت خود بركنار شد مي باشند دراين ميان به نظرمي رسد كه تراپاتوني براي پذيرش اين شغل قانع نشده، هرچند كه به نظرش ايده خوبي مي آيد.
تراپاتوني گفت:«نيجريه يكي از گزينه هاي پيش روي من است و برنامه و طرح بسيار خوبي نيز هست ولي نبايد فراموش كنيم كه هنوز دو سال از قرارداد من همراه با مسئولان فدراسيون فوتبال ايرلند باقي مانده است. تيم ايرلند به عنوان يك تيم را خيلي دوست دارم و ما ديديم كه تيممان مقابل برزيل بازي خوبي را به نمايش گذاشت. من در رختكن ايرلند كار بزرگي را انجام دادم و درهر صورت در دوبلين خواهم ماند.»

 



فنون پرتابي روس ها بلاي جان ملي پوشان ايران درس هاي گرانبها از ميدان مسكو

جام جهاني كشتي آزاد در حالي با نايب قهرماني تيم ايران به پايان رسيد كه ملي پوشان كشورمان از ميدان مسكو تجربه گرانبهايي را براي رقابت هاي جهاني سال آينده كسب كردند. تيم ايران در اين رقابتها تا ديدار فينال كشتي هاي زيبايي را به نمايش گذاشت و كسب سه پيروزي دلنشين مقابل تيم هاي آذربايجان، آمريكا و ازبكستان يك استارت خوب براي حضور در ديدار فينال و رويارويي با قدرت هميشگي كشتي دنيا، روسيه بود.
ملي پوشان كشورمان در ديدار با روسيه كشتي هاي زيبايي را به نمايش گذاشتند و به خصوص مهره هاي كليدي ما در يك لحظه غفلت مغلوب حريفان روس خود شدند. در مسابقه فينال به خوبي مشخص بود كه «جامبولات تديف»، سرمربي روسيه دست كشتي گيران ايراني را خوانده بود و نفرات ما هر بار كه اقدام به زيرگيري مي كردند در تله حريف گرفتار مي شدند و از همه مهمتر اينكه روس ها اين بار بدور از شگرد كشتي ما يعني زيرگيري، با فنون بالا و پرتابي نفرات سرشناس تيم ايران نظير تقوي و گودرزي را شكست دادند كه اين موضوع مي تواند يك هشدار براي ملي پوشان كشتي كشورمان باشد.
رحيمي يك مهره قابل اتكا
حسن رحيمي موفق ترين ملي پوش تيم ايران در اين رقابت ها بود. كسب سه پيروزي مقابل كشتي گيران آذربايجان، آمريكا و «نريمان اسرافيلوف» روس نشان داد كه رحيمي با توجه به وزن مناسب و پيشرفت فني مي تواند در آينده يك مهره قابل اتكا براي كشتي ايران در وزن 55 كيلوگرم باشد. در همين وزن عباس دباغي تنها در يك ديدار به ميدان رفت كه با شكست مقابل حريفي گمنام از ازبكستان همراه بود و نمي توان در مورد عملكرد وي اظهارنظري دقيق داشت.
احمدي نيازمند تمرينات سخت
در وزن 60كيلوگرم سعيد احمدي كشتي گير مازندراني در سه ديدار به ميدان رفت. شكست مقابل «زليم خان حسين اف» آذربايجاني نفر پنجم المپيك پكن و «بسيك كودوخوف» روس دارنده مدال طلاي اين رقابت ها نشان داد كه اين كشتي گير براي رسيدن به پله هاي افتخار نيازمند تمرينات سخت و فشرده و از طرفي حضور در ميادين بيشتر است. در همين وزن مصطفي آقاجاني نيز در تنها ديدار خود به راحتي حريف ازبك را شكست داد.
درسي كه تقوي گرفت
در وزن 66كيلوگرم مهدي تقوي قهرمان جهان در سه مبارزه خود طي دو ديدار آسان حريفاني از آذربايجان و ازبكستان را شكست داد اما در ديدار فينال مقابل «آدام باتيروف» در يك لحظه غفلت باخت تا از اين شكست براي رقابت هاي جهاني سال آينده در مسكو درس هاي زيادي بياموزد. تقوي خود پيش از اعزام به مسكو اعلام كرده بود پس از رقابت هاي جهاني تمرينات منظمي را نداشته و اين شكست مي تواند بزرگترين درس براي كشتي گير پل سفيدي باشد. در همين وزن مصطفي حسين خاني جوان در يك ديدار حريف آمريكايي را شكست داد تا قابليت هاي خود را نشان دهد.
گودرزي مغلوب خودش شد
صادق گودرزي در وزن 74 كيلوگرم در دو كشتي زيبا و ديدني به راحتي «شمس الواريف» آذربايجاني و «ترنت پالسون» آمريكايي را شكست داد. اين دو كشتي گير عنوان دار بوده و پيروزي گودرزي مقابل آنها قابل تقدير بود اما اين كشتي گير جوان در ديدار با حريفي گمنام از روسيه به نام «انورگوديف» كشتي هاي هميشگي خود را به نمايش نگذاشت و همچون مهدي تقوي فن بالا و پرتابي خورد و در حالي كه از حريف خود پيش بود در اثر يك لحظه غفلت و عدم مديريت كشتي نتيجه را واگذار كرد تا بياموزد كشتي تا ثانيه هاي پاياني ادامه دارد. در همين وزن رياحي در تنها كشتي خود حريف ازبكستاني را مغلوب كرد.
لشكري آماده نيست
در وزن 84 كيلوگرم احسان لشكري با دو شكست مقابل «هربرت» آمريكايي دارنده مدال نقره جهان و «قادس اف» روس نفر پنجم رقابت هاي جهاني و پيروزي مقابل «تمرزاف» آذري نشان داد براي رسيدن به سطح اول كشتي و تبديل شدن به يك كشتي گير ششدانگ نيازمند تمرين و ممارست بيشتر است و هنوز براي رودررو شدن با كشتي گيران بزرگ آماده نيست.
يزداني همه را اميدوار كرد
رضا يزداني كه پس از يكسال دوري از ميادين بزرگ كشتي اين بار در وزن 96 كيلوگرم در رقابت هاي جهاني حاضر شده بود با پيروزي مقابل «كيتويف» روس و انتقام از اين حريف سرشناس خود و گذشتن از سد حريف آمريكايي و يك شكست مقابل «گازيموف» آذري نشان داد مي تواند در آينده حرف هاي زيادي براي گفتن داشته باشد و بارقه هايي از اميد را براي آينده اين وزن ايجاد كرد.
جسارت كادر فني در وزن 120 كيلوگرم
فردين معصومي در دو ديدار خود ابتدا از «علي عيسي اف» آذربايجاني انتقام گرفت اما مقابل «تراول دلاگنف» كشتي گير جوان و آينده دار آمريكا شكست خورد تا كادر فني را مجاب كند در ديدار با ازبكستان و روسيه به آذرشكيب جوان ميدان بدهد. اين كشتي گير جوان با شكست حريف ازبك مقابل «بلال ماخوف» روس ضربه فني شد اما جسارت كادر فني در ميدان دادن به اين كشتي گير جوان قابل تقدير بود و اين امر مي تواند يك فصل نو در گذشتن از باتجربه ها و ميدان دادن به جوانان باشد.
به هر حال جام جهاني روسيه با كسب پنجمين عنوان نايب قهرماني تيم ايران به پايان رسيد اما اين ميدان يك درس و تجربه بزرگ براي كادر فني تيم ملي كشتي بود تا براي رقابت هاي جهاني كه سال آينده در مسكو برگزار مي شود، آماده شده و از شكست كشتي گيران مطرح ما مقابل حريفان روس درس بگيرد تا كشتي ما در رقابت هاي جهاني سال آينده كه از اهميت بسيار بالاتري نسبت به جام جهاني برخوردار است بتواند نتايج ايده آلي را كسب كند.
محبي: نايب قهرماني در روسيه دست كشتي ايران را رو كرد
قهرمان اسبق كشتي ايران و جهان گفت: كسب عنوان نايب قهرماني جام جهاني 2010 روسيه بسيار ارزشمند است اما نبايد فراموش كرد كه دست كادر فني تيم ملي و داشته هاي كشتي ما در اين رقابت ها به طور كامل براي حريفان رو شد.
محمد حسين محبي خاطرنشان كرد: همان طور كه پيش از مسابقات نيز گفتم موفقيت تيم ملي كشتي آزاد كشورمان در جام جهاني 2010 روسيه كاملا و حتمي بود و رويارويي تيم هاي ايران و روسيه در مرحله فينال قابل پيش بيني بود.
وي ادامه داد: اما بايد به اين نكته توجه داشت كه كادر فني تيم ملي برخلاف بيشتر مربيان تيم هاي حاضر در اين مسابقات با 90 درصد از داشته هاي اصلي كشتي ايران به روسيه رفتند و به نوعي مي توان دست ايران را براي مدعيان خارجي در مسابقات جهاني سال آينده رو شده تلقي كرد.
محبي افزود: قصد كم ارزش جلوه دادن نايب قهرماني رقابت هاي جام جهاني را ندارم، اما به نظر من اعزام فردين معصومي و مهدي تقوي به اين پيكارها تصميم صحيح و سازنده اي نبود چرا كه هر دوي اين كشتي گيران جزو نفرات اول و دوم رقابت هاي جهاني 2009 دانمارك بودند و نبايد با حضور در رقابت هاي جام جهاني متحمل شكست مي شدند.
پيشكسوت كشتي كشورمان ابراز داشت: تا پيش از رقابت هاي جام جهاني تمامي مدعيان، مهدي تقوي را قهرمان جهان و فردين معصومي را نايب قهرمان جهان مي دانستند كه متأسفانه چنين نشد.
وي اذعان داشت: مطمئن باشيد تيم هاي ديگري همچون آذربايجان كه مدت هاست سايه به سايه ايران در حركت هستند منتظر چنين روزي بودند تا طلسم شكست ناپذيري برخي از قهرمانان ما در اين پيكارها شكسته شود. محبي در پايان گفت: به هر حال كسب عنوان نايب قهرماني جام جهاني 2010 را به تمامي اعضاي كادر فني تبريك مي گويم، ولي مطمئن هستم كه اين پيكارها كار ايران را براي مسابقات جهاني سال آينده بسيار دشوارتر كرد.
يزداني خرم: هر تصميمي بگيريم انتقاد مي شود
كسب عنوان نايب قهرماني در رقابت هاي جام جهاني 2010 روسيه با حضور 8 تيم برتر دنيا، كاري بزرگ و ارزشمند براي كشتي ايران محسوب مي شود.
محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي ضمن بيان مطلب فوق گفت: كسب دو پيروزي قاطع و مقتدرانه برابر تيم هاي آذربايجان و آمريكا در كشور روسيه كار بزرگي بود، چرا كه اين تيم ها نفرات عنوان دار و اصلي خود را به جام جهاني فرستاده بودند.
رئيس فدراسيون كشتي درخصوص انتقاد برخي از كارشناسان و اهالي كشتي مبني بر اعزام تمام داشته هاي كشتي ايران به اين مسابقات گفت: متأسفانه وضعيت به گونه اي است كه فدراسيون كشتي و كادر فني هر تصميمي بگيرد با انتقادات مختلفي روبرو مي شود. ما اگر تيم يك دست جوان و بي تجربه اي را به جام جهاني فرستاده بوديم با اولين ناكامي و پسرفت در نتيجه گيري با هجوم منتقداني روبرو مي شديم كه ما را متهم به جوانگرايي در اين ميدان بزرگ مي كردند.
وي ادامه داد: البته نبايد فراموش كرد كه وقتي تيم باتجربه و عنوان داري را هم به اينگونه ميادين اعزام مي كنيم ما را متهم به عدم جوانگرايي و استفاده نابجا از تمام داشته هاي كشتي ايران مي كنند.
يزداني خرم افزود: رقابت هاي جام جهاني 2010 روسيه، جاي جوانگرايي صرف نبود و ما از ابتدا درنظر داشتيم با اعزام تيمي متشكل از كشتي گيران جوان و با تجربه هم به فكر ميدان دادن به برخي جوانان باشيم و هم به نتايج مطلوبي دست يابيم.
يزداني خرم در پايان كسب نايب قهرماني در رقابت هاي جام جهاني 2010 را آغاز راه رسيدن به اهداف بزرگ تر دانست و افزود: ما هم اكنون در ابتداي راه هستيم و هنوز تا رسيدن به نقطه مورد نظر فاصله داريم.
وي ادامه داد: جوانگرايي و پشتوانه سازي يكي از مهمترين اهداف ماست كه بايد در طول سال هاي آتي به اين خواسته نزديك و نزديك تر شويم. البته ممكن است در طول اين راه با برخي ناكامي ها و اتفاقات غيرقابل قبول نيز مواجه شويم، اما آنچه مسلم است ما بايد خود را براي بازي هاي المپيك 2012 لندن و رقابت هاي جهاني تجهيز و آماده كنيم.
ملي پوشي كه به جاي اردو در پادگان بود!
حسن رحيمي با سه پيروزي و بدون شكست بهترين كشتي گير ايراني در جام جهاني شد.
حسن رحيمي ملي پوش وزن 55 كيلوگرم، تنها كشتي گير ايراني در جام جهاني بود كه در تمام ديدارهاي مهم به ميدان رفت و در تمام مبارزاتش نيز پيروز بود.
رحيمي در مسابقه فينال با روسيه، موفق شد نريمان اسرافيلوف كه در شرايط برابري با ملي پوش روسيه (ويكتورليدوف) قرار دارد به پيروزي برسد و زمينه را براي قهرماني ايران فراهم كند. ولي مهدي تقوي و صادق گودرزي با شكست هاي غيرمنتظره خود از اين فرصت استفاده نكرد.
رحيمي يك بار در فينال سال 2008 جوانان جهان مغلوب اسرافيلوف شده بود كه انتقام آن شكست را هم از كشتي گير روسيه گرفت.
جالب اينجاست كه رحيمي در يك ماه اخير دوران خدمت سربازي را مي گذراند و به جاي اردوي تيم ملي به پادگان مي رفته است. او همچنين در روز وزن كشي به مسكو رسيد و شرايط سختي را پشت سر گذاشت.
حيدري: نسبت به شكست قهرمانان نبايد بي تفاوت بود
دارنده شش مدال كشتي آزاد جهان و المپيك گفت: جام جهاني حكم مسابقه تداركاتي را دارد.
عليرضا حيدري در مورد نايب قهرماني ايران در جام جهاني اظهار كرد: مسابقات جام جهاني همواره ديداري تداركاتي بوده و از لحاظ نتيجه خيلي مهم نيست اما نسبت به برد و باخت ها هم نبايد بي تفاوت بود و بايد از آنها براي آينده درس گرفت. وي در مورد شكست غيرمنتظره برخي قهرمانان تيم ملي مانند مهدي تقوي و صادق گودرزي گفت: وقتي كشتي گيري در سطح جهاني قرار مي گيرد برد و باخت هايش در تمام مسابقات قابل توجه هستند و بايد دلايل شكست ها بررسي شوند تا نقاط ضعف شان را برطرف كنند. درواقع نسبت به عملكرد قهرمانان و شكست هاي شان نبايد بي تفاوت بود. اگر هم آنها از لحاظ بدني آماده نبودند، بايد توجه كرد ساير كشتي گيران دنياهم آماده نيستند و درواقع شرايط براي همه يكسان بوده است.
سرمربي سابق تيم ملي در پايان در مورد لطمه خوردن ايران مقابل روسيه از فنون پرتابي مختلف گفت: كشتي گيران ما در فنون بالا مشكل دارند. حريفان ما نيز همين چند كشور مانند روسيه و آذربايجان هستند و بايد براي رفع اشكالات كشتي گيران در مقابل چنين رقيباني انرژي گذاشت.

 



پاكيزه جم: چوب لاي چرخ فدراسيون وزنه برداري نگذاريد

مربي تيم ملي وزنه برداري گفت: از سازمان ورزش، كميته المپيك و رسانه ها درخواست مي كنم تا به اين رشته كمك كنند؛ نه اينكه چوب لاي چرخ فدراسيون بگذارند.
علي پاكيزه جم اظهار داشت: شرايط فعلي تمرين و اردويي تيم ملي خوب است و مشكلي وجود ندارد. در مدتي كه از آغاز اردوي تيم هاي ملي مي گذرد و با تلاش، انگيزه و قدرتي كه اردونشينان دارند، اميدوارم تا اواخر فروردين ماه سال آينده وزنه برداران به آمادگي قابل قبولي برسند. وي افزود: با توجه به اينكه سال آينده اولين رقابت هاي وزنه برداري جوان جهان است، سعي داريم 2نفر از بهترين ورزشكاران ركورددار را به پيكارها كه در بلغارستان برگزار مي شود، اعزام كنيم. پاكيزه جم عنوان كرد: از سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك و رسانه ها درخواست مي كنم تا به وزنه برداري كمك كنند و آن را به روزهاي اوج خود برسانند؛ نه اينكه چوب لاي چرخ فدراسيون بگذارند.
مربي تيم ملي وزنه برداري گفت: سعي داريم هر چه زودتر وزنه برداران اردونشين را به آمادگي كامل برسانيم و در مسابقات جهاني تركيه شركت كنيم تا سهميه المپيك 2012 لندن را به دست آوريم.

 



مشخص شدن اعضاي تيم ملي تنيس

در پايان دور اول مسابقات انتخابي تيم ملي تنيس، 6نفر به اردوهاي تداركاتي جام ديويس دعوت شدند.
اشكان شكوفي، شاهين خالدان، امير شيرازي و سهيل محسني 4نفر اول و مهدب مهذب نياو محسن حسين زاده نيز نفرات پنجم و ششم تيم ملي هستند.
اين نفرات امروز و فردا بار ديگر به رقابت با يكديگر خواهند پرداخت تا رده بندي هر يك در تيم ملي مشخص شود. روزبه كامران، فرشاد تلاور و اميد سوري پيش از قرعه كشي از شركت در مسابقات انتخابي انصراف دادند و بعد از قرعه كشي و تعيين جدول، انوشا شاهقلي و اشكان دبيري بدون اطلاع در اين رقابت ها شركت نكردند. تيم ملي كه خود را براي جام ديويس مهيا مي كند از هفته آينده در زمين استقلال تمريناتش را آغاز خواهد كرد. مسابقات گروه سوم جام ديويس آسيا از هشتم فروردين ماه در مجموعه ورزشي انقلاب شروع مي شود.

 



طلايي: مبارزه با روس ها به نفع مان است

قهرمان مسابقات جهاني كراسنويارسك روسيه در سال 1997 گفت: هر چه با روس ها بيشتر مبارزه كنيم به نفع مان خواهد بود.
محمد طلايي در مورد نايب قهرماني ايران در جام جهاني كشتي آزاد اظهار كرد: خوشبختانه امسال روسيه ميزبان جام جهاني بود و كشتي گيرانمان مجبور شدند در خاك روسيه با آنها مبارزه كنند كه اين مسئله خيلي به تيم ملي كمك خواهد كرد تا 7ماه ديگر در مسابقات جهاني مسكو راحت تر به ميدان روند.
وي ادامه داد: اگر مي خواهيم فاصله خود را با روسها كمتر كنيم راهي جز اين نداريم كه بيشتر با آنها رودررو شويم و از باخت نترسيم. چند سال است كه به جام ياريگين نمي رويم در حالي كه اگر كشتي گيرانمان سه ماه قبل در جام ياريگين با همين روس ها مبارزه كرده بودند، الان راحت تر كشتي مي گرفتند.
طلايي به سال قبل از المپيك پكن اشاره كرد و ابراز داشت: در آن سال من مربي تيم ملي بودم و نظر شخصي ام اين بود كه به جام ياريگين برويم اما به خاطر ترس از شكست و احتمال انتقاد روزنامه ها، تصميم گرفتند تيم به جام ياريگين نرود و آن داستان به وجود آمد كه گفته شد «هوا سرد است و به روسيه نمي رويم». البته مطبوعات هم نبايد شكست در تورنمنت ها را بزرگ كنند و شرايطي ميها كنند تا كادر فني از ترس باخت، از مسابقات تداركاتي مهم فرار نكند.

 



ناطق نوري رئيس كميته جوانان بوكس آسيا شد

در نشست كميته اجرايي كنفدراسيون بوكس آسيا احمد ناطق نوري به عنوان رئيس كميته جوانان برگزيده شد.
ناطق نوري، رئيس فدراسيون بوكس ايران و نايب رئيس آسيا به عنوان رئيس كميته جوانان قاره كهن برگزيده شد. قرار است اين موضوع در حاشيه مسابقات جهاني جوانان در باكو به تاييد رئيس فدراسيون جهاني برسد و در آنجا رسما او را معرفي كنند. ناطق نوري عضو كميته جوانان جهان نيز است.

 



رفوگر چهار سال ديگر رئيس هيئت كشتي يزد ماند

مجمع انتخابات رياست هيئت كشتي يزد برگزار شد و سيدهادي رفوگر براي 4سال ديگر به اين سمت انتخاب شد.
در مجمع انتخاب رئيس هيئت كشتي يزد كه به رياست محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي برگزار شد هادي رفوگر با كسب 10 راي از 18 راي اخذ شده به مدت 4سال ديگر رئيس هيئت كشتي يزد شد. فدراسيون كشتي همچنين محمد هيچي را به عنوان سرپرست هيئت كشتي كرمانشاه انتخاب كرد و هاشم درويشي كه به دليل مشكلات با مديركل تربيت بدني استان كرمانشاه استعفاء كرده بود، به عنوان مشاور رئيس فدراسيون كشتي انتخاب شد.

 



انصراف يك تيم ايراني از مسابقات آسيايي واليبال ساحلي

تيم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از شركت در مسابقات تور آسيايي واليبال ساحلي كيش كناره گيري كرد.
در پي انصراف تيم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تيم ارتعاشات صنعتي ايرانيان به عنوان تيم چهارم كشورمان براي حضور در مسابقات تور آسيايي واليبال كيش معرفي شد.
قرار است تيم ارتعاشات صنعتي ايرانيان با دراختيار داشتن مازيار و صابر هوشمند در رقابت هاي تور آسيايي واليبال ساحلي كيش شركت كند. دانشگاه آزاد (2تيم) و بانك كشاورزي ديگر نمايندگان كشورمان هستند كه در اين رقابت ها شركت خواهند داشت. همچنين اندونزي با يك تيم و هر يك از كشورهاي قزاقستان و تايلند با دو تيم در مسابقات كيش حضور خواهند داشت. اين در حالي است كه چين، ويتنام و قطر از شركت در مسابقات انصراف داده اند. ضمن اينكه عماني ها هم آمادگي خود را براي اعزام دو تيم به ايران اعلام كرده اما تاكنون نفرات خود را معرفي نكرده اند.
دومين دوره مسابقات تور آسيايي واليبال ساحلي كيش طي روزهاي 22 تا 24 اسفندماه برگزار خواهد شد. براي اين رقابت ها 16هزار دلار جايزه نقدي در نظر گرفته شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14