(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20 اسفند 1388- شماره 19602
 

افزايش سقف جرايم رانندگي تا 200 هزار تومان
سازمان هواشناسي: گرماي تهران ركورد شكست
پيش بيني 200 هزار مسافرنوروزي در كيش
مقاومت مصري ها در برابر اعزام باستان شناسان ايراني
دستگيري دو كيف قاپ در رفسنجان
رئيس سازمان ملي جوانان استان تهران خبر داد راه اندازي نخستين سامانه الكترونيكي ازدواج
از اول فروردين قرآن با صداي علامه طباطبايي از راديو معارف پخش مي شود
زوج 80ساله شيرواني به خانه بخت رفتند
شهردار تهران كانديداي دريافت جايزه ويژه محيط زيست سال 2010
در پي اعمال ممنوعيت تردد خودروهاي فاقد معاينه مراكز معاينه فني شبانه روزي مي شوند
كلاهبرداري 73 ميليوني از خيرين در بيرجند
بهره برداري از رستوران گردان برج ميلاد از فروردين سال آينده
ساخت كشتي هوايي رباتيك در رشت
شوراي شهر فرمانداري را در افزايش نرخ كرايه ها قانع مي كند
رهايي گوزن زرد ايراني از خطر انقراض
حوادث كوتاه از كشور



افزايش سقف جرايم رانندگي تا 200 هزار تومان

رئيس پليس راهور ناجا گفت: در لايحه اخذ جرايم رانندگي سقف جريمه ها از 35 به 200 هزار تومان افزايش يافته و هر سال نيز بر مبناي نرخ تورم ميزان جريمه ها نيز افزايش خواهد يافت.
به گزارش فارس سردار اسكندر مومني اظهار داشت: لايحه رسيدگي به تخلفات رانندگي در كميسيون حقوقي، قضايي مجلس ادامه دارد و بازنگري هايي نيز در برخي مواد اين قانون صورت گرفته است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: در تغييرات جديد لايحه رسيدگي به تخلفات رانندگي سقف جريمه ها به 200 هزار تومان افزايش يافته و امتياز منفي نيز از 50 به 30 امتياز رسيده است.
وي اظهار داشت: جريمه هاي سنگين و مبالغ بالاي اين جريمه ها در كشورهاي ديگر وجود دارد و ما اميدواريم لايحه رسيدگي به تخلفات رانندگي سال آينده به تصويب برسد.
سردار مومني گفت: در بازنگري جديد بنا شد هر سال مطابق با نرخ تورم اعلامي توسط بانك مركزي ميزان جريمه هاي رانندگي نيز افزايش يابد.
وي با اشاره به افزايش ساعات كار مراكز صدور گواهينامه گفت: در آستانه سال نو ساعات كار مراكز شماره گذاري افزايش خواهد يافت و از ساعت 30:6 دقيقه صبح تا 18 فعال خواهند بود.
سردار مومني با تاكيد بر اينكه پليس از تردد خودروهاي فاقد بيمه جلوگيري مي كند افزود: با بيمه مركزي ايران هماهنگ شده تا در پاسگاه ها مبادي ورودي و خروجي شهرها نماينده اي را مستقر كند تا براي خودروهايي كه فاقد بيمه نامه هستند مدارك لازم صادر شود.
رئيس پليس راهور ناجا گفت: رفع نواقص فني و ظاهري خودرو الزامي است و پليس در ايام نوروز از تردد خودروهاي فاقد معاينه فني جلوگيري مي كند.
وي اظهار داشت: در سفرهاي نوروزي سال گذشته هزار نفر در تصادفات كشته شدند كه پليس بر اين مبنا اقدامات سختگيرانه اي را در جاده ها اعمال خواهد كرد.
رئيس پليس راهور ناجا تاكيد كرد: پليس با تخلفاتي مثل سرعت و سبقت غيرمجاز، حركات اكروباتيك كه جزء حركات خطرآفرين رانندگي هستند به شدت برخورد مي كند.

 



سازمان هواشناسي: گرماي تهران ركورد شكست

مديركل واحد پيش بيني سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: گرماي هواي تهران در مقايسه با مدت مشابه در چنين روزي از اسفند ماه و براساس بررسي آماري انجام شده در يك دوره بلندمدت، ركورددار شد.
«پرويز رضازاده» روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا گفت: گرماي هواي تهران در مقايسه با اين فصل از سال، نامتعارف است و اين امر در ساليان اخير كمتر اتفاق افتاده است.
وي دماي ديروز تهران را 22 درجه سانتيگراد اعلام و پيش بيني كرد تا اواخر هفته آتي، دماي هواي پايتخت 8 درجه نيز گرمتر شود.
وي گفت: روز چهارشنبه دماي هوا ثابت ماند و بعدازظهر شاهد وزش باد بوديم.
وي افزود: البته در روز پنجشنبه 2 درجه از دماي هوا كاسته مي شود و در اين روز و جمعه شاهد بارش باران پراكنده و اندك خواهيم بود.
رضازاده ادامه داد: دماي هوا روز پنجشنبه در سواحل شمالي كشور 6 تا 10 درجه خنك خواهد شد.
مديركل واحد پيش بيني سازمان هواشناسي كشور پيش بيني كرد برخلاف تهران، بارش باران در نيمه غربي كشور در پايان هفته جاري قابل توجه باشد.
به گفته رضازاده، احتمالا در روزهاي پاياني هفته آتي در پايتخت، باران ببارد.
وي بروز «سرماي ديررس» را در روزهاي پاياني سال امري غيرقابل انكار برشمرد و گفت: اين احتمال وجود دارد كه سرماي ديررس تهران را فرا گيرد و شكوفه ها نيز از بين برود.
مديركل واحد پيش بيني سازمان هواشناسي كشور با هشدار نسبت به بروز بهمن در مسيرهاي كوهستاني كشور گفت: احتمال بروز بهمن در برخي مناطق كوهستاني و نيز جاده هاي برفگير وجود دارد كه به رانندگان توصيه مي شود با مراقبت بيشتري تردد كنند.

 



پيش بيني 200 هزار مسافرنوروزي در كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
يكي از اعضاي ستاد نوروزي جزيره كيش از ورود بيش از 200 هزار مسافر در ايام تعطيلات نوروزي به اين جزيره خبر داد.
اين عضو ستاد نوروزي كيش كه نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ما گفت: پيش بيني مي شود در نوروز 89 بيش از 200 هزار مسافر به كيش سفر كنند.
وي افزود: اين حجم سفر نوروزي به كيش در صورتي است كه نظارت دقيق بر قيمت هتل ها، آپارتمان هاي شخصي و بليت هواپيما بشود و قيمت ها افزايش پيدا نكند.
اين عضو ستاد نوروزي كيش با بيان اين كه طي ساليان گذشته هيچ نظارتي بر قيمت بليت هواپيما و مراكز اقامتي نشده است اظهار داشت: افزايش قيمت بليت هواپيما و هتل سبب شده است تا بيشتر مسافران قدرت خريد خود را در بازارهاي بين المللي كيش از دست بدهند و تمام پول خود را صرف اغذيه و محل اقامت خويش بكنند.
كاهش قيمت برخي كالاها
با نزديك شدن به ايام نوروز قيمت برخي كالاها از جمله لوازم خانگي، پوشاك، اسباب بازي، پتو و لوازم آرايشي و بهداشتي در بازارهاي بين المللي كيش تا 30 درصد كاهش پيدا كرده است. يكي از بازاريان به خبرنگار ما گفت اگر مراكز اقامتي و رستوران ها نرخ خدمات خود را چندين برابر افزايش ندهند، مسافران مي توانند به بازارهاي بين المللي كيش سرزده و سوغاتي براي خويشاوندان و دوستان خريداري كنند.

 



مقاومت مصري ها در برابر اعزام باستان شناسان ايراني

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: مصري ها پس از گذشت 2 ماه از ارسال نامه ميراث فرهنگي براي اعزام باستان شناسان ايراني به منظور بررسي هويت 50 هزار سرباز باستاني كشف شده هنوز هيچ پاسخي نداده اند.
حميد بقايي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: سازمان ميراث فرهنگي 2 ماه پيش نامه اي را خطاب به علاء الدين يوسف؛ رئيس دفتر حافظ منافع مصر در ايران ارسال كرد تا هماهنگي هاي لازم براي اعزام هيئت كاوش از ايران به مصر و انجام حفاري هاي مشترك صورت پذيرد، اما تاكنون هيچ پاسخي از سوي مصري ها دريافت نشده است.
معاون رئيس جمهوري ادامه داد: براي پيگيري اين نامه، نامه پيرو را نيز طي روزهاي آتي براي دفتر حافظ منافع مصر مجدداً ارسال خواهيم كرد تا بتوانيم براي بررسي هويت اين سربازان اقداماتي انجام دهيم.
بقايي گفت: موضوع شناسايي هويت 50 هزار سرباز كشف شده در مصر مورد تأكيد رئيس جمهوري است.
به گزارش فارس، اين سربازان 525 سال پيش از ميلاد مسيح بر اثر گرفتار شدن در توفان زنده در زير لايه هاي شن صحرا مدفون شده بودند.
اين سربازان بعد از هفت روز راهپيمايي در بيابان به منطقه اي رسيدند كه هم اكنون با نام «الخرقه» شناخته مي شود پس از آن بود كه سربازان ايراني ناپديد شدند و هيچ كس اثري از آنها نيافت.
هرودوت در تاريخ خود به بادهاي شديدي اشاره كرده است كه همزمان با حضور ايرانيان از سمت جنوب وزيدن گرفت و گردبادها و توفان هاي شن عظيم حاصل از آن سربازان ايراني را در برگرفت.داستان گم شدن ارتش كامبيز- كمبوجيه- اگرچه در خاطره ها مفقود شد و هيچ ردپايي از سربازان ايراني بدست نيامد تا اغلب دانشگاهيان آن را داستاني خيالي بپندارند. اما اكنون دو دانشمند باستان شناس ايتاليايي ادعا مي كنند كه شواهد برجسته اي يافته اند كه ارتش ايران در توفان شنها دفن شده است. دو برادر ايتاليايي «آنجلو» و «الفردو» كستيگليوني كه به خاطر كشف مشهور خود در 20 سال پيش در شهر تاريخي مصر، «شهر طلا»، معروفيت جهاني پيدا كرده بودند، ادعاي جديدي را مطرح كرده اند.

 



دستگيري دو كيف قاپ در رفسنجان

معاون اجتماعي فرماندهي نيروي انتظامي كرمان گفت: دو كيف قاپ افغاني در رفسنجان دستگير شدند.
به گزارش فارس «عليرضا پريور» با بيان اين مطلب افزود: اين سارقان از شگردهاي خاصي براي سرقت استفاده مي كردند. معاون اجتماعي فرماندهي نيروي انتظامي كرمان درباره نحوه دستگيري اين سارقان گفت: دو سارق كيف قاپ افغاني پس از انجام سرقت از رفسنجان خارج شده و در شهرهاي اطراف زندگي مي كردند اما با همكاري مردم و تلاش ماموران آگاهي شهرستان رفسنجان دستگير شدند.
وي تصريح كرد: اين دو نفر كه 18 و 20 ساله هستند به 15 مورد كيف قاپي، دو سرقت خودرو و يك مورد كشوزني به ارزش 43 ميليون و 750 هزار ريال وجه نقد و سرقت چند گوشي تلفن همراه و كارت هاي شناسايي اعتراف كرده اند.

 



رئيس سازمان ملي جوانان استان تهران خبر داد راه اندازي نخستين سامانه الكترونيكي ازدواج

رئيس سازمان ملي جوانان استان تهران از راه اندازي نخستين سامانه الكترونيكي آموزش ازدواج(ساج) در روز شنبه خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان محسن زنگنه گفت: كاربران متقاضي آموزشهاي دوران ازدواج مي توانند با ثبت نام در اين پايگاه آموزشي و گذراندن دوره هاي لحاظ شده گواهينامه تخصصي ازدواج دريافت نمايند.
وي با بيان اينكه در حوزه مسائل ازدواج با توجه به افزايش سن ازدواج و همچنين آمار قابل ملاحظه پرونده هاي طلاق جاي خالي آموزش هاي دوران ازدواج در جامعه بسيار محسوس است اظهار داشت: به دنبال اين هستيم كه در كنار حل ساير مشكلات ازدواج جوانان مانند مسكن و اشتغال به افزايش سطح آگاهي جوانان و آموزش هاي لازم در اين حوزه نيز توجه شود.
وي با اشاره به اينكه 40نفر از استادان برجسته كشور در حوزه مشاوره به عنوان اعضاي هيئت علمي اين سامانه انتخاب شده اند، گفت: 24 ميليون و 500 هزار جوان در كشور وجود دارد كه حدود 13 ميليون آنان در سن ازدواج هستند بنابراين درصدد شديم تا از طريق آموزش هاي از راه دور برنامه هايي را آغاز كنيم.
زنگنه تصريح كرد: تمام جوانان مي توانند در اين سامانه كه شبيه دانشگاه مجازي است، ثبت نام كنند.
وي همچنين تصريح كرد: اين سامانه آموزشي داراي سه دوره مختلف آموزشي قبل از ازدواج، مهارت هاي حين ازدواج و پس از ازدواج را شامل مي شود.
زنگنه با اشاره به اينكه درصد طلاق هايي كه در دو سال اول زندگي صورت مي گيرد قابل ملاحظه هستند، تصريح كرد: اين دوره ها مي تواند بسيار كارساز باشد و محدوديتي براي شركت افراد در اين دوره ها وجود ندارد.
وي همچنين اظهار داشت: در پايان هر هفته آزموني از متقاضيان گرفته مي شود و سپس پس از پايان دوره كه حدود 3 ماه است، كساني كه موفق شوند گواهينامه معتبر دريافت مي كنند.وي ادامه داد: با ارائه اين دوره ها به دنبال افزايش سطح اطلاعات جوانان در زمينه ازدواج هستيم.

 



از اول فروردين قرآن با صداي علامه طباطبايي از راديو معارف پخش مي شود

قم - خبرنگار كيهان:
از اول فروردين 89 تلاوت قرآن صبحگاهي را با صداي علامه طباطبايي از راديو معارف بشنويد.
به گزارش روابط عمومي راديو معارف، به همت گروه قرآن و حديث راديو تلاوت سوره مريم با صداي مفسر بزرگ قرآن كريم مرحوم علامه طباطبايي هر روز صبح در برنامه قرآن صبحگاهي پخش خواهد شد.
علاقه مندان مي توانند اين برنامه را همه روزه صبح از ساعت 00/7 از راديو معارف بشنوند.

 



زوج 80ساله شيرواني به خانه بخت رفتند

زوج 80 ساله شيرواني دوشنبه ازدواج خود را جشن گرفته و بخت را مجددا به خانه خود دعوت كردند.
به گزارش ايرنا، «سيدمحمد هاشمي» متولد 1301 و «معصومه كريمي» متولد 1307 كه هر دو همسران نخست خود را از دست داده و از آنان فرزندي ندارند، با بستن عقد زناشويي، زندگي مشترك دوباره اي را آغاز كردند.
آيين ازدواج اين 2 زوج كهنسال، كه داراي سواد مكتبي هستند، در منزل يكي از افراد خير و نيكوكار شيرواني برگزار شد.
داماد 87 ساله علاوه بر يك جلد كلام الله مجيد، يك انگشتري طلا و پرداخت 2 ميليون ريال هزينه سفر كربلا، براي مهريه عروس 81ساله خود 10ميليون ريال تعهد كرده است.

 



شهردار تهران كانديداي دريافت جايزه ويژه محيط زيست سال 2010

محمدباقر قاليباف از سوي شخصيت هاي حقيقي و حقوقي داخلي و بين المللي به عنوان كانديداي دريافت جايزه ويژه محيط زيست در سال 2010 معرفي مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اعلام اين خبر افزود: اين اقدام با توجه به اجراي بزرگترين طرح آموزشي زيست محيطي مبلغان اديان الهي در جهان توسط شهرداري تهران در سال 1388 انجام شده است.
محمدهادي حيدرزاده افزود: با توجه به بازگشت جوامع توسعه يافته به مقوله دين و همچنين گسترش تهديدها و تخريب هاي زيست محيطي، موضوع مذهب و محيط زيست يكي از مهمترين اركان توسعه فرهنگ زيست محيطي در محيط زيست بين الملل به حساب مي آيد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه يكي از راه هاي حفاظت از محيط زيست جلب مشاركت مردم است، افزود: خوشبختانه باتوجه به اينكه جامعه ما، جامعه اي مذهبي است و مسجد همواره علاوه بر محل عبادت كاركردهاي سياسي، مذهبي، اقتصادي و اجتماعي دارد، لذا از اين فرصت مي توان براي جلب مشاركت مردم در حفظ محيط زيست استفاده كرد.
حيدرزاده در ادامه خاطرنشان كرد: بر همين اساس طرح آموزشي فوق با هدف افزايش دانش زيست محيطي ائمه جماعات مساجد و دبيران شوراياري هاي شهر تهران اجرا شده و سعي شده با كمك كارشناسان ديني و علمي پاره اي از معضلات محيط زيست شهري در بين ائمه جماعات مساجد و شوراياران هر منطقه بازگو شود، تا به كمك اين قشر تاثيرگذار مباحث زيست محيطي به شهروندان منتقل شود.
وي در ادامه افزود: در اين طرح تاكنون سه هزار و 760 نفر ساعت در موضوعات زيست محيطي آموزش ديده اند كه با ادامه اجراي آن در منطقه 20 شهرداري تهران تعداد شركت كنندگان اين دوره به چهار هزار و 960 نفر ساعت افزايش مي يابد.

 



در پي اعمال ممنوعيت تردد خودروهاي فاقد معاينه مراكز معاينه فني شبانه روزي مي شوند

مدير كل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران از شبانه روزي شدن فعاليت تعدادي از اين مراكز در آستانه سال نو خبر داد.
مهندس وحيد نوروزي در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران افزود: با توجه به اعمال ممنوعيت تردد خودروهاي فاقد برگه معاينه فني در نوروز امسال و افزايش حجم مراجعات به مراكز معاينه فني، فعاليت مركز نيايش از امروز24 ساعته شده و از پنجشنبه نيز مركز بيهقي شبانه روزي مي شود.
وي با اشاره به اينكه ساعت كار ساير مراكز از ساعت30:7 تا 30:18 خواهد بود، افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده مراكز معاينه فني در آخرين جمعه سال 88 تا ساعت 30:16 به شهروندان خدمات ارائه مي كند.
مدير عامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران همچنين از آمادگي ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران براي افزايش ساعت كار ساير مراكز خبر داد و گفت: بررسي هاي لازم در اين خصوص در حال انجام است كه در صورت نياز ساير مراكز نيز تا شب عيد شبانه روزي به شهروندان خدمات رساني مي كنند.
نوروزي به نصب دستگاه هاي كارت خوان در مراكز معاينه فني خبر داد و گفت: بر اين اساس شهروندان داراي كارت هاي شتاب بانكي مي توانند براي پرداخت مبلغ معاينه فني از اين دستگاه ها استفاده كنند.
گفتني است هم اكنون 10مركز معاينه فني خودروهاي سبك و پنج مركز مكانيزه معاينه فني خودروهاي سنگين در تهران فعال است.

 



كلاهبرداري 73 ميليوني از خيرين در بيرجند

فرد كلاهبرداري كه به صورت متوالي از خيران تقاضاي كمك هاي نقدي كرده بود ولي خيران را از منبع استفاده از اين كمك ها مطلع نكرده بود، دستگير شد.
به گزارش فارس از بيرجند ماموران پليس آگاهي با توجه به حساسيت امر موضوع را در دستور كار قرار داده و فرد مظنون را براي بررسي موضوع احضار كردند.
در بازجويي به عمل آمده مشخص شد كه اين فرد كلاهبردار بوده و با سوءاستفاده از فردي ديگر با افراد خير تماس گرفته و با تقليد صدا، خود را به جاي وي معرفي و اعلام مي كرده فردي با مشخصات معلوم(مشخصات خود كلاهبردار) براي دريافت كمك هاي نقدي به محل مراجعه مي كند.
در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد كه اين فرد مبلغ 73 ميليون ريال از افراد خير كلاهبرداري كرده و هيچ وجهي به حسابي پرداخت نكرده است.
در اين ارتباط متهم دستگير و با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شد.

 



بهره برداري از رستوران گردان برج ميلاد از فروردين سال آينده

معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: رستوران گردان برج ميلاد از نيمه فروردين ماه سال آينده آماده بهره برداري مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر مازيار حسيني روز سه شنبه در بازديد برج ميلاد در جمع دست اندركاران و مسئولان شركت يادمان سازه گفت: مجموعه برج ميلاد تهران يكي از نمادهاي افتخارآميز مهندسي كشور است كه بعد از انقلاب اسلامي به دست متخصصان كشورمان طراحي و ساخته شده است.
بر اساس اين گزارش معاون شهردار تهران در بازديد از بخش هاي برج از جمله گنبد آسمان و تراز 292- رستوران گردان - استوديوهاي در حال ساخت و مجموعه هاي تفريحي و تجاري با تاكيد بر سرعت بيشتر اتمام امور فني باقيمانده رستوران گردان را از جمله زيباترين مكان هاي برج دانست و همزمان با چند طرح ديگر در نيمه فروردين 1389 به بهره برداري خواهد رسيد.

 



ساخت كشتي هوايي رباتيك در رشت

كشتي هوايي رباتيك توسط كارشناس ارشد مهندسي طراحي دانشگاه گيلان با مصرف تبليغاتي ساخته شد.
صادق بصيري در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: كشتي هوايي يكي از شناخته شده ترين ابزارها با كاربرد تبليغاتي است.
وي ادامه داد: كشتي هوايي با كاربرد تبليغاتي بيشتر براي كارهاي تبليغاتي در سطح شهرها يا فضاي نمايشگاههاي بزرگ استفاده مي شود.
بصيري خاطرنشان كرد: علاوه بر كاربرد تبليغاتي مي توان براي كارهاي تحقيقاتي نيز از آن استفاده كرد كه طرح تحقيقاتي آن در دانشگاه گيلان در دست بررسي و آزمايش است.
كارشناس ارشد مهندسي طراحي دانشگاه گيلان افزود: كشتي هوايي جزو گونه اي از وسايل پرنده سبك تر از هوا است كه با قابليت پرواز ايستا و هزينه پرواز بسيار اندك توسط راديو كنترل پرواز مي كند.
وي با بيان اينكه دستگاه پرنده در نمايشگاه رشد و شكوفايي و سومين نمايشگاه فكر برتر پارك علم و فناوري گيلان به نمايش گذاشته شده است، گفت: هزينه اين دستگاه حدود يك ميليون و400هزار تومان است كه با حمايت بنياد نخبگان و زيرنظر پارك علم و فناوري ساخته شده تا در آينده به صورت يك طرح درآمدزا مطرح شود.وي در دوران دبيرستان نيز اقدام به ساخت كشتي پرنده كرده بود.

 



شوراي شهر فرمانداري را در افزايش نرخ كرايه ها قانع مي كند

رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهرتهران گفت: شوراي شهر فرمانداري تهران را در افزايش نرخ كرايه ها قانع مي كند.
حمزه شكيب در گفت وگو با فارس درباره اعتراض فرماندار نسبت به نرخ مصوب شده كرايه وسايل نقليه عمومي توسط شورا اظهار داشت: نرخ كرايه هايي كه اعلام شده براساس در نظر گرفتن وضعيت زندگي تاكسيرانها بوده است.
وي افزود: بنده فكر مي كنم افزايشي كه براي نرخ كرايه ها در نظر گرفته ايم عادلانه، متناسب با افزايش حقوق كارمندان و كارگران دولت و تورم است.
شكيب با بيان اينكه پيشنهاد سازمان تاكسيراني براي افزايش كرايه ها 60 درصد بوده است، تصريح كرد: با محاسباتي كه تاكسيراني در نظر گرفته، اين افزايش منطقي بوده و مطمئن هستيم اگر فرمانداري يا هر دستگاه نظارتي ديگر استدلال هاي شورا را بشنود به طور حتم ميزان نرخ مصوب را مي پذيرد.
شكيب درباره اظهارات حسين علامه فرماندار تهران مبني بر سياست دولت در افزايش نيافتن قيمت ها تا هدفمند شدن يارانه ها گفت: استدلال فرماندار تهران خوب است ولي اگر فرمانداري به خانواده هاي تاكسيرانان قول بدهد قيمت ها افزايش نيابد، ما و تاكسيرانها هم مي پذيريم كه كرايه ها بالا نرود.

 



رهايي گوزن زرد ايراني از خطر انقراض

ساري-خبرنگار كيهان:
گوزن زرد ايراني به عنوان يكي از كمياب ترين گونه پستانداران كشور از خطر انقراض نسل رهايي يافت.
مسئول روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست مازندران با اعلام اين خبر افزود: با اجراي پروژه تكثير در پناهگاه حيات وحش دشت ناز ساري شمار اين گونه هم اكنون به صدها راس بالغ شده است.
سيدمحمود هاديان با اشاره به اينكه گونه هاي گوزن زرد ايراني از حاشيه رودخانه كرخه و دز براي عمليات تكثير به پناهگاه حيات وحش ساري منتقل شده است افزود: با عمليات تكثير گوزن زرد ايراني محدوده زيستي اين گونه با ارزش به 7 استان كشور گسترش يافته است.هاديان با يادآوري شرايط خاص نگهداري از گوزن زرد ايراني گفت: با هدف حفظ آرامش اين گونه پستاندار در فصل زايمان بازديد عمومي از پناهگاه حيات وحش ساري تا آخر فصل بهار ممنوع مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري چهار حفار غيرمجاز
اردبيل-خبرگزاري فارس: چهار حفار غيرمجاز بناها و آثار تاريخي فرهنگي در گرمي دستگير شدند. اين افراد در حال حفاري غيرقانوني در عمق 5/2 متري زمين دستگير شدند. از متهمان يك دستگاه فلزياب و دفترچه الفباي ميخي و عبري كشف شد.
قتل زن 26 ساله
شيراز-خبرگزاري فارس: جوان 21 ساله اي در قيروكارزين به دنبال بحث با خواهرش، وي را با استفاده از سلاح كمري به قتل رساند. مقتوله به نام ف-ب 26 ساله كه از ناحيه سر به شدت مجروح شده بود پس از انتقال به بيمارستان جان سپرد. متهم به قتل به نام ي-ب 21 ساله پس از سه ماه به قتل خواهرش اعتراف كرد.
نزاع منجر به قتل
داراب-خبرگزاري فارس: نزاع بين دو نفر در اطراف داراب منجر به مرگ يكي از منازعان شد. دو نفر به نام هاي س-ل و غ-ش ساكنان روستاهاي اطراف داراب با يكديگر درگير شدند كه در اين درگيري س-ل 19 ساله با استفاده از چاقو غ-ش را مجروح كرد. فرد مجروح به علت شدت جراحات وارده جان سپرد. تلاش براي دستگيري قاتل ادامه دارد.
كشف مواد محترقه
شيراز-خبرگزاري فارس: نزديك به 50 هزار عدد انواع مواد محترقه در سه شهر فارس كشف شد. در اين رابطه دو نفر به نام هاي ح-م و م-ح كه اقدام به خريد و فروش مواد محترقه مي كردند دستگير شدند. از منزل اين دو متهم 21 هزار و 810 عدد انواع مواد محترقه كشف شد. از مغازه فرد ديگري كه مبادرت به خريد و فروش مواد محترقه مي كرد 2 هزار و 114 ترقه كشف شد.
چناران-خبرنگار كيهان: 39 هزار انواع مواد محترقه در مشهد و چناران كشف و 3 توزيع كننده آن دستگير شدند. در اين رابطه 3 نفر مشهدي و يك نفر چناراني 20 تا 24 ساله دستگير شدند.
به دام افتادن كلاهبرداران ميلياردي
مشهد-خبرگزاري فارس: اعضاي سه باند كلاهبرداري 5 ميليارد ريالي، 13 فقره زورگيري و سرقت به عنف و فروش 10 قطعه زمين با اسناد مجعول در مشهد دستگير شدند. يكي از اعضاي اين باند با اغفال فردي به بهانه اخذ تسهيلات بانكي 3 ميليارد ريال سند منزل وي را گرفته و با وعده و وعيد سند را به نام همسرش منتقل كرده بود. متهم همچنين با اغفال جوانان بيكار و معتاد و اخذ دسته چك براي آنان، چك هاي بلامحل را خرج مي كرد. همچنين سه جوان 20 تا 23 ساله به اتهام 13 فقره زورگيري به دام افتادند.
مواد محترقه در پرايد
اردبيل-خبرگزاري فارس: 21 هزار عدد انواع مواد محترقه در مشكين شهر كشف شد. اين مواد از يك دستگاه خودرو پرايد كشف و يك نفر در اين رابطه دستگير شد.
دستگيري شكارچيان متخلف
بادرود-خبرنگار كيهان: اعضاي دو گروه از شكارچيان متخلف در منطقه حفاظت شده كركس در بادرود دستگير شدند. از دو متهم دستگير شده يك قبضه سلاح تك لول و دو عدد فشنگ به همراه يك لاشه كل وحشي به دست آمد. همچنين از دو شكارچي متخلف ديگر لاشه قوچ وحشي همراه با سلاح پنج تير پران و چهار تير چهار پاره كشف شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14