(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20 اسفند 1388- شماره 19602
 

آمريكا از رادارهاي روسيه در سپر ضد موشكي استفاده مي كند
3000 عامل طالبان پاكستان آماده انجام عمليات تروريستي شدند
حماس: پيشنهاد مذاكره غيرمستقيم توطئه جديد صهيونيست هاست
چهره انقلاب اسلامي
در اعتراض به نقض حريم مسجدالاقصي دانشجويان مصري پرچم اسرائيل را آتش زدند
اروپاي ورشكسته!
پليس فرانسه كاركنان معترض توتال را سركوب كرد
گفت وگوهاي ملي لبنان بي نتيجه پايان يافت
واشنگتن همكاري ناتو با جمهوري آذربايجان را استراتژيك خواند
شيخ طنطاوي مفتي الازهر درگذشت
«بز»هاي پنتاگون!
بازداشت به خاطر نماز
چها رسوي پنج قا ره



آمريكا از رادارهاي روسيه در سپر ضد موشكي استفاده مي كند

آمريكا از تمايل واشنگتن براي استفاده از ايستگاه هاي راداري روسيه در سيستم دفاع ضد موشكي خود در خاك اروپا خبر داد.
به گزارش فارس، به نقل از پايگاه خبري «راس بالت»، «جيمز استاوريديس»، فرمانده نيروهاي مسلح آمريكا در اروپا اعلام كرد: مقامات واشنگتن امكان استفاده از ايستگاه هاي راداري روسيه در ايجاد سيستم دفاع ضدموشكي خود خاك اروپا را بعيد نمي دانند.وي در ادامه مدعي شد، همكاري در اين زمينه بين مسكو و واشنگتن، اين امكان را به آمريكا خواهد داد تا در مراحل اوليه از پرتاب موشك هاي احتمالي مطلع شود.
اين مقام نظامي آمريكا همچنين تصريح كرد، نيروهاي مسلح آمريكا در اروپا حتي اين آمادگي را دارند كه عمليات مشتركي را با نيروهاي مسلح روسيه انجام دهد.

 



3000 عامل طالبان پاكستان آماده انجام عمليات تروريستي شدند

طالبان پاكستان اعلام كرد 3000 عامل انتحاري وابسته به اين گروه آماده عمليات در مناطق مختلف اين كشور هستند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «اعظم طارق»، سخنگوي طالبان، در تماس تلفني با يك خبرگزاري پاكستان اعلام كرد: ما تقريبا 3000 عامل انتحاري آماده عمليات داريم كه مي توانند اماكن، ساختمان ها و مراكز دولتي را منفجر كنند. اوايل سال جاري نيز منابع وابسته به طالبان اعلام كرده بودند، 100 كودك تحت هدايت طالبان، آماده عمليات انتحاري هستند و درپي آن، انفجارهايي در پاكستان رخ داد كه حدود 3000 تن را به كام مرگ برد.
بسياري از انفجارهاي فوق نيز توسط افراد كم سن و سال صورت گرفت.

 



حماس: پيشنهاد مذاكره غيرمستقيم توطئه جديد صهيونيست هاست

حماس هرگونه مذاكره غيرمستقيم اسرائيل با تشكيلات خودگردان را توطئه اي براي از بين بردن آشتي ملي گروه هاي فلسطيني عنوان كرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، «صلاح البردويل» از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين تلاش هاي آمريكا براي از سرگيري مذاكرات غيرمستقيم ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي را تلاش نافرجام براي به شكست كشاندن طرح آشتي ملي خواند كه سعي در ايجاد وحدت ميان گروه هاي مختلف ملت فلسطين در مقابل عمليات يهودي سازي رژيم اشغالگر قدس عليه مقدسات اسلامي موجود در سرزمين هاي فلسطيني دارد. وي تأكيد كرد كه حماس هيچگاه به قرارداد آشتي كه هدف از آن حمايت از همكاري هاي امنيتي با دشمن صهيونيستي باشد تن نخواهد داد.
وي افزود: ما به خوبي از حقيقت اين بازي كه نام «مذاكرات غيرمستقيم» را بر آن اطلاق مي كنند آگاه هستيم و از نظر ما آشتي به معناي خواسته ملي فلسطينيان با آشتي طراحي شده براي تقويت جايگاه طرف مذاكره كننده فلسطيني كه هدفي جز امتيازدهي هاي بيشتر را دنبال نمي كند، تفاوت دارد.
اين رهبر جنبش حماس احتمال اين مسئله را بعيد دانست كه تحركات «جرج ميچل» فرستاده ويژه دولت آمريكا در منطقه خاورميانه و جوبايدن معاون رئيس جمهور آمريكا بتواند تحولي واقعي در زمينه باز پس گيري حقوق از دست رفته فلسطينيان از طريق روند سازش به وجود بياورد.
وي افزود: ما مطمئن هستيم كه ميچل نيز تجربه اي مشابه تجارب پيشينيان خود را كسب خواهد كرد و تلاش هاي وي نيز به شكست خواهد انجاميد، اما حقوق ملت فلسطين همچنان به قوت خود باقي خواهد ماند.
وي گسترش شهرك سازي ها را نيز نتيجه از سرگيري مذاكرات سازش عنوان كرد.
گفتني است «جوبايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا بعد از نشست خود با «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي همچنان بر پايبندي آمريكا به تامين امنيت رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.
وي اظهار داشت: پيشرفت زماني در خاورميانه حاصل مي شود كه همگان بدانند وقتي حرف از امنيت رژيم صهيونيستي است اختلافي ميان آمريكا و اين رژيم وجود ندارد.
بايدن مذاكرات غيرمستقيم تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي را تنها آغازي براي عادي سازي روابط با جهان عرب برشمرد و در عين حال تاكيد كرد براي تضمين امنيت اسرائيل در بلندمدت و تحقق صلح همه جانبه با فلسطينيان، سوريه و لبنان سه راه حل وجود دارد: مذاكره غيرمستقيم، مذاكره سري و مخفيانه بين محمود عباس و نتانياهو و مذاكره با حضور ميانجيگران منطقه اي و بين المللي.
اظهارات بايدن در شرايطي صورت مي گيرد كه كابينه رژيم صهيونيستي همزمان با سفر بايدن به سرزمين هاي اشغالي و چراغ سبز آمريكا ساخت صدها واحد مسكوني در شهر قدس اشغالي را تصويب كرده است.
ساير رويدادها
¤ رئيس هيئت انرژي اتمي اردن تاكيد كرد، قبل از حل مسئله فلسطين با اسرائيل همكاري هسته اي نخواهد كرد.
¤ نظاميان رژيم صهيونيستي پنج تن از شهروندان كرانه باختري از جمله دو كودك را طي حملاتي شبانه دستگير كردند.
¤ گزارش يك موسسه حقوق بشري عربي نشان داد كه تشكيلات خودگردان لحظه اي از شكنجه فلسطينيان دست نكشيده است.
¤ برخي مطبوعات رژيم صهيونيستي با اشاره به شكست طرح مبادله گلعاد شاليت نظامي اسير اسرائيلي و شكست هزار روزه محاصره غزه اذعان كردند كه سياست هاي اسرائيل در مورد غزه هيچ موفقيتي به دنبال نداشته است.

 



چهره انقلاب اسلامي

پروفسور حميد مولانا- قسمت آخر
امروز قدرت هاي بزرگ و ايادي آنها مي كوشند انقلاب اسلامي ايران را كوچك و محدود جلوه دهند. يكي از اين شيوه ها تكيه بر «ايراني بودن» انقلاب و حذف «اسلامي» و «جهاني بودن» اهداف اين نهضت است. آنها هنگام صحبت از «جهاني شدن» و «جهاني سازي» مي كوشند فعاليت بين المللي ايران را به مرزهاي ملي محدود كنند. عوام فريبي آنها با اين سئوالات همراه است: چرا ايران به جاي همكاري با اعراب با آمريكاي لاتين و با كشورهائي مانند ونزوئلا، بوليوي و برزيل رفت و آمد دارد؟ چرا ايران به جاي كمك به خود به مردم فلسطين كمك مي كند؟ بدون اينكه توجه كنند كه فلسطين جزو دنياي عرب و اسلام بوده و بخشي از منطقه خاورميانه است. ولي هيچ گاه به نظرشان نمي رسد كه سئوال كنند، چرا آمريكا با 6 تا 10 هزار كيلومتر فاصله با خاورميانه در مرزهاي ايران و در خليج فارس مستقر شده است؟ تناقضات يكي از بزرگترين عوامل شكست سياست هاي استكباري است.
امام خميني(ره) رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، انقلاب اسلامي ايران را آغاز انقلاب جهاني اسلام شمردند. به عقيده امام، انقلاب اسلامي ايران مقدمه انقلاب حضرت بقيه الله خواهد بود: «انقلاب ما محدود به ايران نيست. انقلاب مردم ايران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داري حضرت حجت ارواحنافداه است، كه خداوند بر همه مسلمانان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.» (صحيفه نور، جلد 12، ص 108، 2/1/86). و جاي ديگر فرمودند «ما براي خاطر خداي تبارك و تعالي اين نهضت را و اين ادامه نهضت را دنبال كرده ايم؛ و ملت ما با رشد ايمان و با قدرت الهي اين انقلاب را پيش مي برد... اميدواريم كه اين انقلاب يك انقلابي جهاني بشود، و مقدمه براي ظهور حضرت بقيه الله- ارواحناله الفدا- باشد» (همان، جلد 61، ص 88، 12/6/26).
برافراشته شدن پرچم عدالت و رحمت بر بام تاريخ يكي از اهداف اساسي انقلاب اسلامي است. اين هدف موقعي عملي مي شود كه اخلاق و حقوق اسلامي بر انقلاب و جامعه غلبه پيدا كند. وحدت كلمه رمز موفقيت انقلاب اسلامي و ايمان رمز پيروزي آن است ولي اين دو عامل زماني بروز مي كند كه اتكا مردم به خداوند باشد نه به سياست به معني امروزي. به عبارت ديگر و به گفته امام خميني «مردم براي اسلام خون مي دهند، نه براي سياست.» ملت به واسطه اتكاي به اسلام و نه اتكاي به زور و زر و قدرت نهضت را پيش مي برد. در اين مورد امام مي فرمايند «ملت ما عاشق شهادت بود، باعشق به شهادت پيش رفت اين نهضت، اگر چنانچه اين عشق و علاقه نبود، هرگز ما در مقابل آن همه قدرت پيروز نمي شديم. پيروزي ما دنبال اين بود كه همه اسلامي بوديد، همه توجه به ديانت داشتيد.» (همان، جلد 5، ص 442، 16/1/85). فريادهاي «الله اكبر» منظور و مقصد حقيقي و ايماني داشت نه تزئيني و سياسي. يعني كسي كه اين كلمه را به كار مي برد به معني و ذات آن ايمان داشت نه اينكه از آن به صورت يك ابزار پروپاگاند و تبليغات استفاده كند. تفاوت بين پروپاگاند و شيوه تبليغات «مدرن» و اسلامي در همين جاست؛ يكي در زبان است و ديگري در قلب و روح.
«توجه داشته باشيد كه نهضت هاي سابق نهضت هايي بود كه يا سياسي بود يا نيمه اسلامي. نهضت امروز تمام اسلامي است. نهضت امروز براي خداست. همه فرياد مي زنند اسلام، همه فرياد مي زنند جمهوري اسلام. اين رمز است كه ما را پيروز كرد، و شما هم اين رمز را حفظ كنيد.» (همان، ج6، ص71، 26/1/85). بنابراين در انقلاب اسلامي سياست نمي تواند از عدالت جدا باشد و برچيدن فساد اقتصادي و اخلاقي و اداري در جامعه و دولت يكي از شرايط استقرار عدالت در انقلاب اسلامي است. تعجب نيست كه به گفته امام خميني(ره) «يكي از خصلت هاي ذاتي تشيع، از آغاز تاكنون، مقاومت و قيام در برابر ديكتاتوري و ظلم است كه در تمامي تاريخ شيعه به چشم مي خورد؛ هرچند كه اوج اين مبارزات در بعضي از مقطع هاي زماني بوده است.» (همان، ج4، ص188، 19/10/75).
همانقدر كه ساده زيستي و مردم داري رمز بقاي انقلاب اسلامي است، به همان درجه نيز قدرت طلبي علامت شكست انقلاب را تشكيل مي دهد. از ديدگاه امام خميني(ره) غرور و غفلت، انسان را به تباهي مي كشد (همان، ج61، ص 431، 29/1/16، و ج 61، ص 32-33، 19/11/06). «آنهايي كه در داخل با اسم هاي مختلف ضربه مي خواهند بزنند به اسلام، و با اسم امور مختلفه اي به حكومت اسلامي مي خواهند ضربه بزنند، اينها همه خيانت كردند. گاهي خيانت اينها راه را باز مي كند، براي اينكه آنهايي كه مثل صدام و منافقين هستند راهشان باز بشود و خيانت بالاتر را بكنند (همان، ج 91، ص 26، 23/6/36).
ايادي استكبار در صدد رخنه در صفوف انقلاب هستند (همان، ج 91، ص 011، 22/11/36)؛ مراقب نفوذي ها و ايادي استكبار باشيد (همان، ج 91، ص 401، 22/11/36).
يكي از شيوه هاي پروپاگاند و تبليغات و فريبكاري هاي قدرت هاي غرب و رسانه هاي مسلط آنها اين است كه آزادي و استقلال فكري را از مردم و از مخاطبان پيام هاي خود سلب مي كنند. امام خميني(ره) ده ها سال پيش اين موضوع را به خوبي تشخيص دادند و معتقد بودند كه «اختلاف موجود بين سران اسلامي كه ميراث ملوك الطوايفي و عصر توحش است و با دست اجانب براي عقب نگاهداشتن ملت ها ايجاد شده است، مجال تفكر در مصالح را از آن ها سلب كرده است.» در آغاز انقلاب ايشان مشكل اصلي مسلمين را اين طور تبيين كردند: «مشكل مسلمين فقط قدس نيست، اين يكي از مشكلات است كه مسلمين دارند، افغانستان مگر از مشكلات مسلمين نيست؟ پاكستان مگر از مشكلات مسلمين نيست؟ تركيه مگر از مشكلات مسلمين نيست؟ مصر مگر از مشكلات مسلمين نيست؟ عراق مگر از مشكلات مسلمين نيست؟ بايد ما تحليل كنيم كه مشكلي كه در همه اقطار مسلمين هست، از كجا پيدا شده است و راه حلش چيست؟ چرا مسلمين در همه جاي دنيا تحت فشار حكومت ها و ابرقدرت ها هستند و راه حل اين مسئله چيست؟ تا اينكه هم رمز پيروزي بر همه مشكلات به دست بيايد و هم قدس و افغانستان و ساير بلاد مسلمين آزاد بشوند. مشكل مسلمين، حكومت هاي مسلمين است... اگر اين مشكل از پيش پاي مسلمين برداشته شود، مسلمين به آمال خودشان خواهند رسيد و راه حلش با دست ملتهاست.» (همان 18/5/95).
بازگشت به اسلام، تشكيل دولت بزرگ اسلامي، وحدت، و خودباوري عواملي هستند كه از ديدگاه امام خميني(ره) مسلمين را به مسير مستقيم و درست سوق خواهد داد: «ما تا نفهميم كه خودمان هم شخصيتي داريم، مسلمان ها هم يك گروهي هستند و شخصيتي دارند و مي توانند خودشان هم كار انجام بدهند، تا نخواهيم يك كاري را، نمي توانيم و تا بيدار نشويم، نمي خواهيم. ما را در غفلت و خواب نگه داشته اند» (همان، 29/10/95).

 



در اعتراض به نقض حريم مسجدالاقصي دانشجويان مصري پرچم اسرائيل را آتش زدند

مخالفت ها و اعتراضات گسترده مردمي نسبت به توسعه طلبي هاي رژيم صهيونيستي، ساخت و سازها و تجاوزات به مقدسات اسلامي از سوي شهروندان فلسطيني و مردم كشورهاي مختلف جهان همچنان وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي هزاران دانشجوي مصري در اعتراض به ورود نيروهاي صهيونيستي به صحن مسجدالاقصي و تلاش براي تخريب آن دست به تظاهرات و راهپيمايي زدند.
دانشجويان مصري كه اكثر آنها وابسته به گروه اخوان المسلمين هستند با توجه به سكوت كشورهاي عربي و اسلامي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي خشم خود را از اقدام اخير اين رژيم در الحاق حريم حضرت ابراهيم و مسجد بلال در ليست آثار يهودي، ابراز كردند.
دانشجويان همچنين نمايشگاه عكس و كاريكاتور در زمينه تهديدهاي جاري عليه مسجدالاقصي داير كردند.
دانشجويان پلاكاردهايي با خود حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود: مسجدالاقصي را پيش از تخريب نجات دهيد و مسجدالاقصي در حال تخريب است و حكام ما توجهي ندارند.
اعضاي تعدادي از نهادهاي هلندي حامي فلسطين نيز روز سه شنبه به منظور محكوم كردن جنايات صهيونيست ها و اقدام يك موسسه حامي رژيم صهيونيستي در برپايي كنفرانسي در مقابل ديوان بين المللي لاهه تظاهرات كردند.
زنان فلسطيني نيز روز گذشته به دعوت جنبش جهاد اسلامي تظاهراتي را در حمايت از قدس اشغالي و مسجدالاقصي برگزار كردند.
همچنين شيخ «عكرمه صبري» مفتي قدس در فتوايي تاكيد كرد كه حمايت از مسجدالاقصي واجب و كوتاهي در اين زمينه شرعاً حرام است.
«رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه نيز طي اظهاراتي در جمع خبرنگاران گفت: نبايد به اسرائيل اجازه داد تا مقدسات اسلامي را جزء ميراث فرهنگي خود قرار دهد.
صدها فلسطيني و فعال خارجي در پاسخ به دعوت گروه «برنامه مردمي مقاومت در قبال ديوار امنيتي در شمال نوار غزه»، در راهپيمايي مسالمت آميزي شركت كردند.
به گزارش ايسنا راهپيمايي با حضور صدها فلسطيني به ويژه زنان و فعالان خارجي، از مقابل ساختمان دانشكده كشاورزي در گذرگاه بيت حانون برگزار شد. شركت كنندگان در اين تظاهرات، شعارهايي عليه كمربند امنيتي سرمي دادند.

 



اروپاي ورشكسته!

مي گويند، از ايالت هاي مختلف آمريكا گرفته تا جامائيكا، يونان، پرتغال و كل كشورهاي اروپايي تا خرخره زير قرض رفته اند تا شركت هاي بزرگ خودشان را از ورشكستگي نجات دهند! به طوري كه بازارها اينطور برآورد مي كنند كه حالا كشورها آسيب پذيرتر از شركت هايي شده اند كه نجاتشان داده اند!
به اين ترتيب و طبق گزارش آژانس «استاندارد اندپورز»، مثلاً بدهي «كاليفرنيا» كه پرجمعيت ترين ايالت آمريكاست، 13درصد اقتصاد اين كشور را شامل مي شود و هشتمين قدرت اقتصادي دنيا به حساب مي آمده، بقدري زياد شده كه ممكن است كه درهمين ماه ميلادي «كف گيرش به ته ديگ بخورد» چراكه، با بيشتر از 20ميليارد كسري بودجه ديگر آهي در بساط ندارد كه با ناله سودا كند! حالا، وضع جامائيكا هم بهتر از كاليفرنيا نيست، درحالي كه وضعيت يونان همه اروپايي ها را نگران كرده است. تا جايي كه، كميسيون اروپا درگزارشي اين كشور را متهم كرده كه «حساب وكتابش» تا به حال اصلاً درست نبوده است! به عبارت ديگر، دولت آتن علاوه بر اينكه به قوانين اقتصادي اروپا احترام نگذاشته، بلكه اطلاعات غلط هم درمورد وضعيت اقتصادي يونان در اختيار اين اتحاديه قرار داده است! از طرف ديگر، آژانس «موديز» هم اخيراً پرتغال را با انگشت نشان داده كه محكوم به يك «مرگ اقتصادي تدريجي» است! اما، موضوع از چه قرار است! خيلي ساده اقتصاد دنيا درحال جان كندن است و حالا ديگر كشورها به جاي شركت هايشان مقروض شده اند! اما، به چه دليل؟ چون خطر ورشكستگي يك كشور خيلي كمتر از يك شركت است دست كم، تا حالا كه همه اينجور تصور مي كردند! اما ظاهراً اوضاع دارد برعكس مي شود. روزنامه «فايننشال تايمز» اخيراً نوشت كه طبق شاخص هاي «ماركيت»، براي اولين بار خطر ورشكستگي كشورهاي اروپايي بيشتر از شركت شده است! نتيجه اين كه، حالا سرمايه گذاران از اين مي ترسند كه كشورها نتوانند درآينده اي نزديك از بدهي شان كم كنند، به همين خاطر هم ضمانت هاي بيشتري را از آنها طلب مي كنند تا شركت ها.به عبارت ديگر، به سلامت كشورهايشان بيشتر شك دارند، تا سلامت بانك هايشان!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



پليس فرانسه كاركنان معترض توتال را سركوب كرد

پليس ضد شورش فرانسه به سركوب تظاهرات كاركنان شركت نفتي توتال اين كشور پرداخت.
به گزارش رويتر، به دنبال اعلام شركت نفتي «توتال» فرانسه مبني بر تعطيلي پالايشگاه نفتي «دانكرك»، صدها تن از كارگران و كاركنان اين شركت نفتي دست به تظاهرات زدند. در اين تظاهرات كه در حومه پاريس روي داد، پليس براي متفرق كردن معترضان به زد و خورد با آنها پرداخته و با گاز اشك آور و باتوم به آنها يورش برد.
هيچ گزارشي از تعداد مجروحان و دستگيرشدگان اين حادثه مخابره نشده است.
خبر ديگر اينكه اتحاديه هاي كاركنان شركت ملي راه آهن اين كشور نيز اعلام كردند در اعتراض به حقوق بسيار پايين دريافتي كاركنان راه آهن و وضع بد خدمات عمومي از سوم فروردين ماه 89 دست به اعتصاب و تظاهرات دو روزه خواهند زد.

 



گفت وگوهاي ملي لبنان بي نتيجه پايان يافت

نخستين جلسه گفت وگوهاي ملي لبنان به منظور بررسي استراتژي دفاعي كشور بدون نتيجه به پايان رسيد.
به گزارش ايسنا، نخستين جلسه مذاكرات ملي لبنان كه روز سه شنبه به رياست ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان در كاخ رياست جمهوري با حضور سعدالدين حريري نخست وزير و اعضاي كابينه برگزار شد بدون رسيدن به توافق پايان يافت.
شركت كنندگان در اين نشست نتوانستند به يك چارچوب مشترك ميان خود درباره استراتژي دفاعي ملي دست يابند.
در اين جلسه بر برگزاري جلسه عمومي مذاكرات در 15 آوريل (26 فروردين) در مورد از سرگيري بررسي استراتژي دفاع ملي توافق شد.
در پايان اين جلسه بيانيه اي منتشر شد كه در آن تاكيد شد تصميم هاي اتخاذ شده قبلي بايد اجرا و پيشرفت هاي حاصل شده در مورد توافق هاي قبلي پررنگ تر شود.
همچنين در اين بيانيه آمده است كه ادامه بررسي ها در مورد استراتژي دفاع ملي همانند نشست هاي قبلي بايد با حضور كارشناسان صورت گيرد و نتايج بررسي ها با در نظر گرفتن آرامش سياسي به موقع اطلاع رساني شود.
در نشست گفت وگوي ملي، طرفداران حزب حاكم (14 مارس) بر لزوم ايجاد راه حل در مورد سرنوشت سلاح مقاومت و منحصر كردن تصميم گيري درباره جنگ و صلح به دولت تاكيد كردند كه اين مسئله با مخالفت اعضاي گروه 8 مارس روبه رو شد.
حسن فضل الله عضو حزب الله لبنان در اين باره گفت: بررسي سلاح مقاومت منطقي نيست چرا كه تنها راه حمايت از كشور استفاده از تجربيات مقاومت ارتش و ملت و همبستگي ميان آنها است.

 



واشنگتن همكاري ناتو با جمهوري آذربايجان را استراتژيك خواند

نماينده آمريكا در سازمان ناتو همكاري جمهوري آذربايجان را با اين سازمان نظامي استراتژيك توصيف كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «جليفر نيوپس» كه در يك همايش مشترك ميان ناتو و جمهوري آذربايجان در باكو شركت كرده بود، در حاشيه اين همايش به خبرنگاران گفت، همكاري جمهوري آذربايجان با ناتو در سطح يك همكاري استراتژيك است.
نيوپس از توضيح در مورد مصاديق اين همكاري استراتژيك امتناع كرد. هم اكنون 43 نظامي جمهوري آذربايجان در قالب نيروهاي ناتو، در افغانستان حضور دارند. جمهوري آذربايجان در سال 1992 به عضويت ناتو درآمد و زمينه هاي همكاري ميان آن دو، در سال 1994 با امضاي سند «همكاري به خاطر صلح» آغاز شد. پس از اين تاريخ، ارتش آذربايجان تحت نفوذ شديد ناتو قرار گرفت.

 



شيخ طنطاوي مفتي الازهر درگذشت

به گزارش خبرگزاري رسمي مصر «محمدسيد طنطاوي» روز چهارشنبه بر اثر سكته قلبي در رياض پايتخت عربستان درگذشت.
به گزارش شرق الاوسط، شيخ الازهر روز سه شنبه براي شركت در مراسم توزيع جوايز ملك فيصل به عربستان رفته بود.
شيخ طنطاوي در 28 اكتبر سال 1928 در مصر متولد شد و در رشته حديث و تفسير موفق به دريافت دكترا شد و به عنوان استاد در دانشكده اصول دين الازهر مشغول به تدريس شد و پس از آن به مدت چهار سال براي تدريس عازم ليبي شد. وي علاوه بر آن به عنوان استاد مدعو در دانشكده پژوهش هاي اسلامي در مدينه منوره مدتي را در عربستان سپري كرد.
طنطاوي 28 اكتبر سال 1986 به عنوان مفتي كشور مصر انتخاب و سپس در سال 1996 به عنوان شيخ الازهر (بالاترين مرجع ديني سني مصر) انتخاب شد.

 



«بز»هاي پنتاگون!

مي گويند، «جان رانسون» خبرنگار روزنامه «گاردين» كه چيزهاي زيادي در مورد شيوه هاي «غيرعادي» پنتاگون براي آموزش سربازان «فوق زبده» شنيده بود، تصميم گرفت تحقيقاتي را در اين زمينه شروع كند و به اصطلاح ته و توي قضيه را دربياورد. او در پايان تحقيقاتش كتابي منتشر كرد كه در آن چيزهاي عجيب و غريبي را كه ديده بود، منعكس كرده است، از جمله اين كه سربازان براي «عبور از ديوار»، منفجر كردن قلب يك «بز» فقط با نگاه به حيوان، خواندن افكار دشمن و يا خنثي كردن او از طريق پاشيدن «كف چسبناك» و خيلي چيزهاي عجيب و غريب ديگر آموزش مي بينند! و آنهم، توسط متخصصان «روح و روان»، يا به عبارت ديگر يك مشت «ديوانه رواني»! حالا، «گرانت هيسلو» كارگردان از اين كتاب كه اسمش «بزهاي پنتاگون» است، الهام گرفته و فيلمي كمدي با همين نام درست كرده كه پوسترش را مي بينيد! و اما، اسم كتاب از اين توصيف الهام گرفته كه اين سربازان «فوق زبده» آنقدر «مسخ» مي شوند كه عين «بز» خيره به آدم ها نگاه مي كنند! سرويس خارجي كيهان

 



بازداشت به خاطر نماز

پليس فدرال ايالت كاليفرنيا هفت مسلمان نمازگزار را به جرم اداي نماز در پاركينگ بازداشت كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «المصريون»، هفت مرد مسلمان كه پس از پايان كار خود در پاركينگي در شهر «ويگاس» بدون اينكه مزاحمتي براي خودروها و يا كسي ايجاد كنند، مشغول اداي نماز بودند كه ناگهان توسط پليس بازداشت شدند. بر اساس اين گزارش هفت مسلمان نمازگزار كه داراي مليت هاي آسيايي و عربي بودند، پس از بازداشت فوراً به مركز پليس براي انجام تحقيقات بيشتر برده شدند و به مدت 40 دقيقه از آنها بازجويي شد.

 



چها رسوي پنج قا ره

احداث نيروگاه هسته اي رژيم صهيونيستي
وزير زيرساخت هاي رژيم صهيونيستي از احداث نيروگاه هسته اي جديد پرده برداشت.
شبكه تلويزيوني بي بي سي با اعلام اين خبر افزود، رژيم صهيونيستي داراي دو راكتور هسته اي است كه يكي از آنها نيروگاه ديمونا و ديگري به طور مخفي در جنوب سرزمين هاي اشغالي واقع شده است.
پيش بيني مي شود فرانسه در ساخت نيروگاه جديد هسته اي با اسرائيل همكاري كند.
ساخت يك مركز نظامي جديد در قرقيزستان
سفارت آمريكا در بيشكك پايتخت قرقيزستان اعلام كرد كه دولت اين كشور 55 ميليون دلار براي تاسيس يك مركز آموزش نظامي در منطقه «بادكند» قرقيزستان به اين كشور كمك خواهد كرد.
آمريكا هم اكنون در قرقيزستان پايگاه هوايي ماناس را احداث كرده كه آشيانه هواپيماهاي نظامي آمريكايي و فرانسوي است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14