(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 اسفند 1388- شماره 19605
 

اجراي طرح ويژه ترافيكي در بهشت زهرا(س)
افزايش محسوس دما طي 2 روز آينده
رئيس پليس راهور خبر داد همكاري 14 ميليون معلم و دانش آموز براي ارتقاء فرهنگ ترافيك
تشكيل كميته بحران ويژه چهارشنبه سوري در فيروزگر
آموزش و پرورش اعلام كرد تمامي مدارس تا روز پنج شنبه داير هستند
سردار رادان خبر داد افزايش آمار كشته ها و كشفيات موادمحترقه غيرمجاز
فرمانده انتظامي مازندران خبر داد رشد 80درصدي كشفيات مواد مخدر صنعتي در كشور
در روزهاي پاياني سال انجام مي شود ارائه خدمات مضاعف ناجا به شهروندان
در مراسم چهارشنبه سوري مواد اشتعال زا در معابر جمع آوري مي شود
رويدادهاي خارجي درخت زيتون 3700 ساله فلسطيني
عيدي مستمري بگيران بهزيستي تا پايان سال پرداخت مي شود
محكوميت مدير مسئول روزنامه اقبال 5 سال محروميت از مسئوليت هاي مطبوعاتي
دادستان تهران خبر داد ارجاع پرونده «اعتماد» به دادسرا
خاموشي صدها هزار خانه در آمريكا
پولدارترين و فقيرترين ميلياردرهاي عرب
چين بار ديگر برفي شد



اجراي طرح ويژه ترافيكي در بهشت زهرا(س)

معاون سازمان بهشت زهرا از اجراي طرح ويژه ترافيكي در مسيرهاي منتهي به بهشت زهرا خبر داد.
كامران زنگيشه در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به سنت ديرينه ايرانيان در زيارت اهل قبور در روزهاي پاياني سال افزود: امسال نيز براي تسهيل آمد و شد شهروندان طرح ويژه ترافيكي 27 و 28 اسفند اجرا مي شود.
وي گفت: در اجراي اين طرح هزار و 500 نيروي انتظامي، پليس راهور و نيروهاي سازمان بهشت زهرا با هماهنگي ديگر نهادها و سازمانها تلاش مي كنند تا شرايط حضور شهروندان در بهشت زهرا تسهيل شود.
معاون سازمان بهشت زهرا افزود: همه دستگاه هاي مرتبط از جمله راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، نيروي انتظامي، پليس راه، مترو، اتوبوسراني، هلال احمر، اورژانس و شهرداري به طور آماده باش، هدايت جاده هاي منتهي به بهشت زهرا و محدوده 600 هكتاري حرم مطهر امام راحل(ره) را برعهده دارند.
زنگيشه گفت: همچنين يكصد هزار نقشه و بروشور براي هدايت و راهنمايي شهروندان در نظر گرفته شده است كه در مبادي ورودي بهشت زهرا توزيع مي شود.
وي با اشاره به اينكه در پنج شنبه و جمعه آخر سال سرويسهاي ويژه شركت مترو و شركت واحد اتوبوسراني براي انتقال شهروندان اختصاص يافته است، گفت: حدود 30 دستگاه اتوبوس كار انتقال مردم را از ايستگاه متروي حرم مطهر امام(ره) تا محدوده بهشت زهرا رايگان انجام مي دهند.
زنگيشه از مردم خواست براي آمدن به بهشت زهرا تا حد امكان از وسائط نقليه عمومي استفاده كنند.
وي فروش گل، گلدان و گلاب از طريق باجه هاي سيار با قيمت مناسب را از ديگر خدمات سازمان بهشت زهرا به شهروندان اعلام كرد.
قائم مقام سازمان بهشت زهرا گفت: امسال همچنين طرح استقبال از بهار در گلزار شهدا و حرم امام راحل برگزار مي شود.
زنگيشه افزود: تنظيف قبور مطهر شهدا و تعويض پرچم هاي آنها، شستشوي تابلوهاي راهنمايي، مبلمان شهري و تنظيف آب نماها از جمله اقداماتي است كه در طرح استقبال از بهار اجرا مي شود.
وي اهداي بسته هاي فرهنگي، شامل كتب ادعيه، نقشه راهنماي قطعات، كتاب «نوروز نخستين روز طلوع آفتاب» و اهداء نهال رايگان با شعار «بياييد به ياد هر شهيد درختي بكاريم» را از ديگر برنامه هاي اين طرح برشمرد.
نحوه انتقال شهروندان
در آخرين پنجشنبه و جمعه سال
شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه نحوه انتقال شهروندان به بهشت زهرا(س) در آخرين پنجشنبه و جمعه سال جاري و اولين روز سال جديد را اعلام كرد.
بنابه اين گزارشها اين شركت در آخرين پنجشنبه و جمعه سال و روز يكشنبه اول فروردين سال آينده اقدام به برقراري سرويس هاي ويژه اي از ساعت 30:5 تا 21 از مبادي پايانه هاي تجريش، شهيد محلاتي، آزادي، خاوران، شهيد سروري، شهيد كاوه، شهيد فياض بخش و ميادين خراسان، شوش، محمديه، راه آهن، ابوذر، شهيد فتحي، دولت آباد، جليلي، آذري، شهرري، امام حسين(ع) و فلكه هاي اول و دوم و چهارم تهران پارس، فلكه دوم صادقيه، شهرك وليعصر(عج)، تهرانسر، نازي آباد و ميني سيتي به سمت بهشت زهرا(س) كرده است.
گفتني است شنبه 29 اسفند و يكشنبه اول فروردين 89 خدمات بليتي ناوگان اتوبوسراني رايگان خواهد بود.

 



افزايش محسوس دما طي 2 روز آينده

سازمان هواشناسي اعلام كرد: امروز و فردا دماي هوا در اغلب نقاط كشور افزايش مي يابد.
اين سازمان امروز بارش پراكنده در ارتفاعات شمال غرب را پيش بيني كرد و افزود: امروز و فردا دماي هوا در اغلب مناطق كشور افزايش مي يابد.بنابه اين گزارش از بعدازظهر فردا سامانه بارشي از شمال غرب و غرب وارد كشور مي شود و تا جمعه در نيمه شمالي فعال خواهد بود.سواحل درياي خزر در روزهاي پاياني هفته جاري مواج است و سه شنبه و چهارشنبه پديده گرد و غبار در شمال غرب و غرب دور از انتظار نيست.سازمان هواشناسي همچنين از نفوذ يك سامانه از شمال غرب و غرب كشور خبر داد و تا پايان هفته كاهش قابل ملاحظه دما، افزايش ابر، وزش باد، رگبار و باران را در نوار شمالي پيش بيني كرد.
وضعيت هواي استان تهران در 24ساعت آينده صاف تا كمي ابري در برخي نقاط با غبار محلي پيش بيني مي شود. بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 26+ و 16+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



رئيس پليس راهور خبر داد همكاري 14 ميليون معلم و دانش آموز براي ارتقاء فرهنگ ترافيك

رئيس پليس راهور ناجا با بيان اينكه 8 ميليون نفر از دانش آموزان در طرح هميار پليس فعاليت مي كنند گفت: در سال جديد علاوه بر اينكه اين تعداد به 13 ميليون افزايش مي يابد يك ميليون معلم نيز به عنوان فرهنگيار ترافيك نقش آفريني مي نمايند.
به گزارش خبرگزاريها سردار اسكندر مؤمني در مراسم نواختن زنگ هميار پليس در مدرسه راهنمايي شهيد سيد كاظم موسوي در منطقه 2 تهران افزود: پديده مبارك هميار پليس نيازمند حلقه تكاملي است و در سال جديد يك ميليون معلم به عنوان «فرهنگيار ترافيك» در اين زمينه نقش آفريني مي كنند.
وي با بيان اينكه طرح نوروزي از 26 اسفند در سراسر كشور آغاز مي شود گفت: اين دانش آموزان با 9 تخلف حادثه ساز آشنا شده اند كه در طرح نوروزي با مشاهده اين تخلفات به راننده وسيله نقليه با ادب و احترام تذكر مي دهند.
وي با بيان اينكه سال گذشته يك هزار نفر از هموطنان در تعطيلات نوروزي در اثر تصادف كشته شدند، اظهار اميدواري كرد: در سال جديد با تلاش همياران پليس و فرهنگياران ترافيك، شاهد افزايش انضباط اجتماعي، قانون گرايي و نهادينه شدن قانون در حوزه راهنمايي و رانندگي در كشور باشيم.
رئيس پليس راهنمايي و راهنمايي نيروي انتظامي گفت: در سال 88 به رغم افزايش 15 تا 20 درصدي حجم سفرها، ورود بيش از يك ميليون و 300 هزار خودرو به چرخه حمل و نقل و ورود بيش از يك ميليون و 500 راننده جديد، در مقايسه با سال گذشته، 700 نفر كمتر كشته شدند.
سردار مؤمني درباره گنجانده شدن درسي با عنوان ترافيك در متون تحصيلي گفت: اين طرح در حال پيگيري است تا به عنوان كتاب مستقل يا بخشي از متون درسي در مدارس تدريس شود.
وي با بيان اينكه 90 درصد از رانندگان، قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت مي كنند، اضافه كرد: پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با 10 درصد رانندگان باقي مانده متخلف به شدت برخورد خواهد كرد.
سردار مؤمني ادامه داد: پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، خودروي رانندگاني كه با سرعت غيرمجاز و مارپيچ براي ديگران حادثه مي آفرينند را توقيف خواهد كرد.

 



تشكيل كميته بحران ويژه چهارشنبه سوري در فيروزگر

رئيس مركز آموزشي - درماني فيروزگر از تشكيل كميته بحران ويژه شب چهارشنبه آخر سال در اين بيمارستان خبر داد.
دكتر فرهاد زماني گفت: براساس تصميم اين كميته، در شب چهارشنبه آخر سال تدابير ويژه اي براي خدمات رساني به آسيب ديدگان احتمالي آتش بازي در نظر گرفته شده است.
زماني افزود: بيمارستان فيروزگر براي شب چهارشنبه آخر سال به منظور خدمات رساني بيشتر، چندين تخت در برخي از بخش هاي بيمارستان از جمله بخش مراقبت ويژه مانند ICU را خالي نگاه مي دارد.
رئيس بيمارستان فيروزگر اضافه كرد: در شب چهارشنبه آخر سال نيز تعداد بيشتري از پزشكان و پرستاران در بخش هاي بيمارستان از جمله اورژانس مستقر خواهند شد.
به گفته وي، دو متخصص طب اورژانس، ارتوپدي و جراح در اين شب در بيمارستان فيروزگر حضور خواهند داشت.
به گزارش ايرنا وي خاطرنشان كرد: همچنين تلاش مي شود براي شب چهارشنبه آخر سال در بخش اورژانس به مصدومان ناشي از حادثه آن شب، خدمات رساني بيشتري شود و در صورت لزوم، پس از انجام كمك هاي اوليه براي اين مصدومان به بيمارستان هاي تخصصي ارجاع شوند.

 



آموزش و پرورش اعلام كرد تمامي مدارس تا روز پنج شنبه داير هستند

قائم مقام سازمان آموزش وپرورش گفت: براساس تقويم رسمي كشور و تقويم آموزشي كليه مدارس تا روز پنجشنبه به كار خود ادامه خواهند داد.
علي اكبر حامدي در گفت وگو با ايسنا در تصريح اين خبر اظهار داشت:
در روز سه شنبه هفته جاري هيچ گونه تعطيلي نخواهيم داشت و با تدابيري كه سازمان آموزش وپرورش شهر تهران باهمكاري سازمان آتش نشاني انجام داده است، پيش بيني مي كنيم كه احتمال آسيب رسيدن به دانش آموزان بسيار پايين باشد و به اولياي دانش آموزان نيز گفته شده كه راس ساعت تعطيلي در مدارس حاضر باشند، تا در مسير منزل هم دانش آموزان دچار سانحه و حادثه نشوند.
وي با تاكيد بر اين كه هيچ يك از مقاطع مدارس استان تهران تعطيل نخواهد بود، يادآور شد: خوشبختانه امسال تمامي كلاس ها برقرار است و مشكلي در اين زمينه نداريم.حامدي در پايان خاطرنشان كرد: نه تنها روز سه شنبه آخر سال تعطيل نيست، بلكه براساس تقويم سال تا روز پنجشنبه مدارس به كار خود ادامه خواهند داد و تعطيلي مدارس تنها براساس تعطيلي رسمي تقويم كشور خواهد بود.

 



سردار رادان خبر داد افزايش آمار كشته ها و كشفيات موادمحترقه غيرمجاز

جانشين فرمانده نيروي انتظامي از افزايش ميزان كشته ها و كشفيات موادمحترقه غيرمجاز و قاچاق در كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار احمدرضا رادان در حاشيه مراسم افتتاحيه مركز افكار سنجي ناجا در رابطه با آخرين اقدامات صورت گرفته درباره كشفيات موادمحترقه گفت: تاكنون 73 ميليون و 400 هزار عدد موادمحترقه غيرمجاز قاچاق توسط پليس در كشور كشف و 21 باند تهيه و توزيع موادمحترقه غيرمجاز و قاچاق از سوي پليس متلاشي شده است.
وي با اشاره به اين كه تعداد كشته شدگان حوادث انفجار موادمحترقه دست ساز در كشور تاكنون به هفت نفر رسيده است، اضافه كرد: آخرين قرباني در حالي كه اقدام به ساخت موادمحترقه دست ساز كرده بود، اين مواد در خانه اش منفجر شد و متاسفانه وي جان خود را از دست داد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي اظهار اميدواري كرد با توجه به هشدارهاي داده شده در رابطه با مراسم چهارشنبه آخر سال ميزان خسارات جاني چهارشنبه سوري كاهش يابد.
جديت پليس در برخورد
با خاطيان چهارشنبه
آخر سال
گفتني است در راستاي برخورد با مزاحمين مردم در چهارشنبه آخر سال سرهنگ فتح الله زمانيان رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز ناجا نيز با بيان اينكه هماهنگي هاي لازم با دستگاه قضايي براي برخورد با تهيه كنندگان و توزيع كنندگان موادمحترقه صورت گرفته است گفت: با افراد خاطي در چهارشنبه آخر سال، برخورد شديد مي شود.
وي كشف 57 ميليون و 600 هزار عدد انواع موادمحترقه و دستگيري 734 نفر در اين زمينه را از جمله اقدامات نيروي انتظامي اعلام كرد و گفت: در اين رابطه 169 خودرو و سه شناور توقيف شدند.
زمانيان ورود عمده موادمحترقه را از طريق مرزهاي غربي بيان كرد و افزود: به دليل قاچاق بودن موادمحترقه، تهيه، توزيع و استفاده از آن جرم است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد مي شود.
وي در مورد امكان توزيع موادمحترقه مجاز نيز اظهار داشت: هيچ سازماني به صورت رسمي، اقدام به ورود و توزيع موادمحترقه نمي كند و در اين ارتباط، مجوزي وجود ندارد.
زمانيان همچنين درباره كنترل مجرمان فعال در زمينه مواد محترقه افزود: مجرماني كه در سالهاي گذشته، اقدام به تهيه، توزيع و فروش اين مواد مي كردند به صورت غيرمحسوس و محسوس تحت كنترل پليس قرار دارند.
در همين راستا سرهنگ محسن خانچرلي معاون عمليات فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ از همه شهروندان پايتخت خواست، در صورت مشاهده كساني كه مواد محترقه غيرمجاز و غيراستاندارد توليد مي كنند را از طريق فوريتهاي پليسي 110 به پليس معرفي نمايند.

 



فرمانده انتظامي مازندران خبر داد رشد 80درصدي كشفيات مواد مخدر صنعتي در كشور

ساري-خبرنگار كيهان:
رشد 80درصدي كشفيات مواد مخدر صنعتي بيانگر تغيير الگوي مصرف مواد افيوني در جامعه است.
فرمانده انتظامي مازندران با اظهار اين مطلب افزود: تغيير الگوي مصرف از ترياك به سمت مواد مخدر صنعتي مانند كراك، شيشه و روانگردان ها نگران كننده است.
«سرتيپ پاسدار عليرضا مسكني» ترويج مواد مخدر را از اهرم هاي استكبار در مقابله با انقلاب اسلامي دانست و افزود: هم اكنون 400 نوع روانگردان در سطح كشور وجود دارد كه مايه نگراني است.
وي اعتياد را پايه وقوع جرايم اساسي خواند و افزود: ريشه كني بلاي خانمانسوز اعتياد عزم جدي و ملي را مي طلبد.
رئيس پليس مازندران با اشاره به رشد 12درصدي كشفيات مواد مخدر در اين استان گفت: بايد بپذيريم جوانان در معرض خطر هستند و با برپايي همايش هاي گوناگون مواد مخدر ريشه كن نمي شود.
مسكني يادآور شد: امسال 10 هزار و 236 قاچاقچي و توزيع كننده مواد افيوني در مازندران دستگير شدند كه در اين بخش رشد 3درصدي حاصل شده است.
وي گفت: با هدف تشديد مقابله با سوداگران مرگ مانورهاي عملياتي غافلگيرانه بصورت هفتگي و ماهانه در مناطق آلوده در مازندران اجرا مي شود.

 



در روزهاي پاياني سال انجام مي شود ارائه خدمات مضاعف ناجا به شهروندان

پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در خصوص ارائه خدمات در روزهاي پاياني سال به شهروندان محترم، اطلاعيه اي به شرح زير صادر كرد.
به گزارش معاونت اجتماعي و فرهنگ ترافيك در اين اطلاعيه آمده است:
با احترام، با توجه به قرار گرفتن در روزهاي پاياني سال و در آستانه سال نو، مراجعه شهرو ندان به مراكز شماره گذاري و رانندگان خودروها و راكبين موتورسيكلت كه وسيله نقليه آنان بدليل ارتكاب تخلفات رانندگي در پاركينگ ها نگهداري مي گردد، به مراكز راهنمايي و رانندگي بصورت قابل توجهي افزايش خواهد يافت. لذا موارد ذيل به كليه رده هاي تابعه جهت اجراء ابلاغ گرديده است. خواهشمند است دستور فرمائيد اطلاع رساني مناسب در اين خصوص معمول گردد.
1- از تاريخ 20/12/88 خودرو و موتورسيكلت رانندگاني كه به دليل ارتكاب تخلفات رانندگي در پاركينگ نگهداري مي گردد، با ارائه مدارك موردنياز و احراز هويت، در صورت نداشتن شاكي خصوصي و يا دستور مقام قضايي به آنان تحويل مي گردد.
2- ساعت كار مراكز شماره گذاري از تاريخ 20/12/88 ساعت 00/7 لغايت 30/18 تعيين مي گردد. (به غير از روزهاي تعطيل)

 



در مراسم چهارشنبه سوري مواد اشتعال زا در معابر جمع آوري مي شود

به منظور حداقل رساندن حوادث احتمالي و ناگوار مراسم چهارشنبه پايان سال، مواد اشتعال زا در معابر شهري شمال تهران با مشاركت شهروندان جمع آوري مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 1، مهندس محمد احمدي بافنده شهردار منطقه در جلسه ستاد مديريت بحران شهرداري با اعلام اين خبر گفت: شهرداري نواحي موظفند از كليه مكان هاي تجاري، اداري و معابر شهري مواد اشتعال مانند كارتن، جعبه هاي مقوايي، چوب، نخاله و وسايل مازاد خانه ها، شاخه هاي هرس شده و... را جمع آوري كنند.
وي همچنين از شهروندان درخواست كرد روز سه شنبه ضايعات مازادي كه امكان اشتعال دارند را در بيرون از محل سكونت يا كسب خود قرار ندهند.
شهردار منطقه 1 از متصديان پمپ بنزين ها و مغازه هاي فروش مواد شيميايي مانند رنگ فروشي ها نيز درخواست كرد از فروش گالون هاي بنزين و مواد اشتعال زا به طور جدي خودداري كرده و اينگونه مواد را در فضاي باز قرار ندهند.
مهندس احمدي بافنده با تاكيد بر جمع آوري دستفروشان و بساط گستران خاطرنشان كرد: حدفاصل ميدان قدس و تجريش به طور مرتب مورد بازديد و كنترل قرار مي گيرد و با فروشندگان غيرمجاز مواد محترقه و بساط گستران و دستفروشان برخورد مي شود.
شهردار منطقه با اشاره به طرح استقبال از بهار تصريح كرد: كليه مخازن پلاستيكي و فلزي زباله از سطح منطقه، معابر و بوستان ها جمع آوري و پس از تعمير، شستشو و ضدعفوني در محل نصب مي شود.
وي با اشاره به اينكه در اين روز سازمان ها و ادارات خدمات رسان در كنار و همراه شهروندان خواهند بود، اظهار اميدواري كرد: با كنترل و نظارت مستمر نيروهاي آتش نشاني، اورژانس و ادارات برق سال جاري را به خوبي به پايان برسانيم و سال جديد را با شادابي و نشاط آغاز كنيم.

 



رويدادهاي خارجي درخت زيتون 3700 ساله فلسطيني

يك درخت زيتون با 3700 سال قدمت به عنوان قديمي ترين درخت سرسبز خاورميانه لقب گرفته است.
اين درخت تنومند زيتون كه در روستاي «عرابه الجليليه» در شمال فلسطين اشغالي و در خانه يك روستايي فلسطيني قرار دارد، به محلي براي گردشگران تبديل شده است.«محمود رباح» روستايي فلسطيني در مورد اين درخت زيتون كهنسال گفت: در سال 1948 و هنگامي كه يازده سال بيشتر نداشتم با حملات ددمنشانه گروه هاي اسرائيلي مجبور شدم كه روستاي محل زندگي خود را كه «حطين» نام داشت ترك كنم و با خانواده خود به روستاي عرابه در نزديكي درخت زيتون پناه ببرم.درخت زيتون كهنسال كه در خانه اين روستايي فلسطيني قرار دارد، هفت مترو 20 سانتيمتر محيط آن است و از سوي كارشناسان سازمان ملل به عنوان كهنسال ترين درخت خاورميانه به ثبت رسيده است.اين درخت زيتون كه از نوع بسيار مرغوب و بنام «صوري» در سرزمين هاي اشغالي شناخته مي شود، از لحاظ باردهي بسيار مفيد و مثمر ثمر است.به گفته كارشناسان درخت زيتون كهنسال فلسطيني در دوران معروف به كنعانيان كاشته شده است و دوره هاي تاريخي روم و ميلاد حضرت مسيح را به خود ديده است.درخت كهنسال زيتون در حال حاضر همچنان سرسبز و پر بار به حيات خود در فلسطين اشغالي ادامه مي دهد.مالك اين درخت زيتون گفت: بخاطر حفظ و نگهداري آن در حال حاضر مجبور به زندگي در خانه كوچك خود شده ام، چرا كه امكان توسعه خانه وجود ندارد.

 



عيدي مستمري بگيران بهزيستي تا پايان سال پرداخت مي شود

رئيس سازمان بهزيستي كل كشور گفت: طي روزهاي آينده معادل يكماه مستمري به عنوان عيدي به حساب مستمري بگيران سازمان واريز مي شود.
دكتر فقيه ديروز با اعلام اين خبر گفت: در 10 استان كشور سازمان هاي بهزيستي با استفاده از اعتبارات ديگر خود عيدي مستمري بگيران بهزيستي را پرداخت كردند كه بعد از دريافت اعتبار جديد، جايگزين مي شود.
وي افزود: 176 هزار زن سرپرست خانوار و 240 هزار معلول مشمول دريافت عيدي پايان سال بهزيستي هستند.
دكتر فقيه همچنين از تغيير چارت سازمان بهزيستي كشور بر اساس قانون خدمات مديريت خدمات كشوري خبر داد و گفت: بر اساس چارت جديد كه در سال آينده اجرا مي شود، تعداد معاونت هاي سازمان بهزيستي به 3 معاونت كه شامل معاونت اجتماعي و امور پيشگيري و آسيب هاي اجتماعي، معاونت توانبخشي و پيشگيري از معلوليت ها، معاونت پشتيباني و امور مجلس كاهش مي يابد و همچنين تعداد اداره كل هاي سازمان به 15 اداره كل كاهش پيدا مي كند.
به گزارش فارس، وي همچنين از افزايش 12 درصدي بودجه سازمان بهزيستي در سال آينده خبر داد و گفت: جزئيات بودجه سال آينده بهزيستي در فروردين ماه اعلام مي شود.
فقيه اضافه كرد: اعتبارات طرح هدفمند كردن يارانه ها به همه مردم تعلق دارد اما مددجويان زير پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي جزء اولين گروه هايي هستند كه از آن برخوردار مي شوند.

 



محكوميت مدير مسئول روزنامه اقبال 5 سال محروميت از مسئوليت هاي مطبوعاتي

شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، مدير مسئول روزنامه اقبال را به پرداخت 20ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس و 5 سال محروميت از مسئوليت هاي مطبوعاتي بدل از حبس محكوم كرد.
جلسه رسيدگي به پرونده روزنامه «اقبال»، شانزدهم اسفند ماه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران و با حضور هيات منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش ايسنا پس از اتمام جلسه رسيدگي، هيأت منصفه مطبوعات وارد شور شد و نسبت به اين پرونده اعلام نظر كرد و شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، مدير مسئول روزنامه مذكور را در مورد اتهام تبليغ عليه نظام به پرداخت 20 ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس و در مورد اتهام نشر مطالب خلاف واقع به 5 سال محروميت از مسئوليت هاي مطبوعاتي بدل از حبس محكوم كرد و وي را از اتهامات ترويج مطالبي كه به اساس جمهوري اسلامي ايران لطمه وارد مي كند، تشويق افراد به ارتكاب اعمالي عليه امنيت كشور، استفاده ابزاري از تصاوير زن و ايجاد اختلاف بين اقشار جامعه تبرئه كرد.

 



دادستان تهران خبر داد ارجاع پرونده «اعتماد» به دادسرا

 



خاموشي صدها هزار خانه در آمريكا

بارندگي شديد در بخشهايي از آمريكا سبب قطع برق صدها هزار خانه شد.
واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني فاكس نيوز گزارش داد، از روز شنبه بارندگي شديد در ايالت هاي شمالي و شرقي آغاز شده است كه موجب قطع برق حدود 450 هزار خانه شد.شدت طوفان به حدي بود كه شماري از پروازهاي محلي در ايالت پنسيلوانيا و ديگر ايالتها لغو شد.سرعت طوفان به بيش از يكصد كيلومتر در ساعت رسيده است.سطح آب به حدي بالا آمده است كه تردد خودروها در جاده ها و خيابانهاي شهري بسيار مشكل شده است.

 



پولدارترين و فقيرترين ميلياردرهاي عرب

پولدارترين و فقيرترين ميلياردرهاي جهان عرب از سوي مجله معروف آمريكايي معرفي شدند.
به گزارش شبكه خبري «سي ان ان»، شاهزاده «وليدبن طلال» غول رسانه اي عربستان با 19 ميليارد و 400 ميليون دلار در مرتبه نوزدهم ثروتمندان جهان و در صدر ميلياردرهاي جهان عرب قرار گرفته است.
علاوه بر اين شاهزاده سعودي، محمد الحمودي با 10 ميليارددلار و «محمد بن عيسي الجابر» با 5/7 ميليارد دلار ثروت به عنوان دو ثروتمند عربستاني شناخته شده اند.اين در حالي است كه تاجر مشهور كويتي و برادر رئيس مجلس آن شيخ نشين كه «ناصر الخرافي» نام دارد با ثروتي معادل هشت ميليارد و 700 ميليون دلار به عنوان سومين ثروتمند جهان عرب شناخته شده است.جالب اينكه در فهرست ثروتمندان جهان عرب دو ميلياردر مصري ديده مي شوند كه «سليمان الراجحي» با 5/6 ميليارد دلار و «نصيف ساويرس» با پنج ميليارد و 900 ميليون دلار ثروت نام دارند.همچنين «سعد الحريري» نخست وزير كنوني لبنان جزو 18 ميلياردر جهان عرب با ثروتي بالغ بر يك ميليارد و 900 ميليون دلار جا خوش كرده است.اما فقيرترين ميلياردر جهان عرب يك اماراتي است كه «عبدالله الفطيم» نام دارد كه فقط يك ميليارد و يكصد ميليون دلار ثروت دارد!!براساس فهرست مجله معتبر آمريكايي فوريس، مجموع ثروت ميلياردرهاي جهان عرب رقمي بالغ بر 88 ميليارد و 900 ميليون دلار را شامل مي شود.

 



چين بار ديگر برفي شد

رسانه هاي «چين» اعلام كردند در پي بارش شديد و مداوم برف در نواحي شمالي اين كشور، 11 بزرگراه مسدود و امكان رفت و آمد به شدت مختل شده است.
«گوهوئي»- رئيس دپارتمان هواشناسي «چين»- در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور، عنوان كرد: در پي بارش برف كه از اوايل هفته گذشته در اين كشور آغاز شده است، مناطق شمالي با مشكل مواجه شده اند و اكثر راه ها و بزرگراه ها به دليل ارتفاع زياد برف بسته شدند.
وي خا طرنشان كرد: تاكنون 50 پرواز لغو شده و 30 پرواز ديگر هم به تأخير افتاده است.
همچنين حركت قطارها با اختلال مواجه شده و مردم براي عبور و مرور دچار مشكل شده اند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، براساس اعلام دپارتمان ملي هواشناسي «چين» تاكنون بيش از پنج متر در مناطق شمالي و كوهستاني اين كشور برف باريده است و كارشناسان اين دپارتمان نسبت به افزايش بارش برف طي روزهاي آينده هشدار دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14