(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 اسفند 1388- شماره 19605
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خواص خاكستري و ماسونيسم مدرن (يادداشت روز)
جزئيات تازه از انهدام شبكه سايبري سيا
طراحي لابي اسرائيل براي عمليات فريب عليه ملت ايران (خبر ويژه)
موش كور (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
با حكم فرمانده معظم كل قوا فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران منصوب شد
رئيس جمهوري امروز به اصفهان سفر مي كند
ديدار در منزل حلقه وصل گروهك ها و اصلاح طلبان (خبر ويژه)
بيا سوته دلان با هم بناليم! (خبر ويژه)
قبولت نداريم حتي با كت و شلوار و كراوات! (خبر ويژه)
سران اپوزيسيون دهه 60 نابود شدند ناچاريم با كروبي و موسوي كنار بياييم (خبر ويژه)
كشف باند مافيايي قاچاق «شيشه»



خواص خاكستري و ماسونيسم مدرن (يادداشت روز)

9ماه از كليد خوردن فاز نهايي فتنه و جنگ نرم قدرت هاي استكباري عليه ايران گذشت. تدارك اين جنگ دست كم يك دهه زمان برده بود. اكنون جنازه فتنه و اسب ترواي جنگ نرم زيرپاي ماست. مي توان آن جنازه را كالبدشكافي و اين ارابه را تجزيه كرد تا معلوم شود گوشت و خون و پوست اين جنين مرده از كجا تغذيه شد و اندام آن چگونه تكوين يافت يا به تعبير ديگر اجزاي اسب ترواي فريب چگونه مهندسي و روي هم سوار شد. اين كالبدشكافي و تجزيه و تشريح از آن جهت حائز اهميت است كه امكان باز توليد فتنه و جنگ نرم را از دشمن سلب مي كند. به يقين دشمن به لطف پروردگار و بيداري و هوشياري ملت- كه حدفاصل 22خرداد تا 9 دي و 22بهمن آشكارا مشاهده شد- ضربه سهمگيني از ايران دريافت كرده اما چون زخمي است به باز توليد جنگ مي انديشد. كالبدشكافي فتنه و تجزيه اجزاء جنگ نرم در شرايطي كه جزئيات نقشه راه دشمن و شبكه اطلاعاتي او لو رفته است، به ميزان بسيار بالايي امكان باز توليد جنگ را منتفي مي سازد.
نسبت «فتنه» با «جنگ نرم» چيست؟ فتنه ابزار و مقدمه جنگ نرم است. هدف جوهري فتنه، غبارآلود كردن فضا و سلب قدرت تشخيص از افكار عمومي است. هدف حداقلي (و در عين حال مهم)، ايجاد شكاف اجتماعي و انفعال و حيرت در ميان عوام و خواص بود تا امكان بسيج آنها مقابل شبيخون دشمن سلب شود. اما هدف حداكثري- فراتر از اين انفعال و حاشيه گزيني- استخدام طيفي از خواص و عوام توسط مهاجمان بود. فتنه زمينه را براي جنگ نرم فراهم مي كند و جنگ نرم، هزينه هاي دشمن را به شدت كاهش مي دهد و پاي ملت مورد هجمه -و از جيب خود آنها - حساب مي كند! در اين ميان بنيان فتنه، غبارآلود كردن افكار عمومي و سلب قدرت تشخيص حق و ناحق است و اين سنگ بنا را هيچ مهندسي نمي تواند در جاي خود قرار دهد مگر «خواص خاكستري». خواص خاكستري از يك سو به اعتبار سوابق و ظواهر، براي طبقات زير خط «فقر فرهنگي» ملاك تشخيص محسوب مي شوند و از سوي ديگر، مستعد «غفلت» و معبرگشايي براي دشمن هستند، اگر مستعد «خيانت» و همپيماني و هم پايي با دشمن نباشند.
آنها مستعد سواري دادن و دوشيده شدن هستند. خاكستري ها در طول ساليان چنان زيسته و دگرگون شده اند كه سنگين و ضعيف الاراده شده اند، بي پروا و دور از احتياط سر مي كنند، خانه بي صاحب و غارت زده را مي مانند. خاصيت و كار ويژه اصلي اين طيف از نخبگان در دو پهلو و مبهم سخن گفتن است، همان كه هيزم «آتش فتنه» است. حريت و شجاعت و تقوا گمشده آنهاست.خانه بي حفاظ و گله بي چوپان را مي مانند. گرگ به گله آنها زده است. فرمايش حضرت باقرالعلوم عليه السلام است كه «دو گرگ كه از دو سو به گله اي هجوم برند آن قدر تلفات نمي گيرند كه مال پرستي و جاه طلبي به دين مومن زيان مي زنند». حب مال و حب جاه، ميل به اشرافيت اقتصادي و باز توليد سياست اموي و عباسي! ميل به تبعيض و تمايز و تفاخر و تكبر و تعصب جاهلي و خودبزرگ بيني و كوچك شمردن ديگران. غفلت و سر به هوايي و بي پروايي آنها، هر صياد كمين كرده اي را به طمع و هوس مي اندازد. تار و پود غفلتي كه خواص خاكستري دور خويش تنيده و در خود پيله كرده اند، اسباب روحيه گرفتن و دليري و گستاخي خصم است.
اگر شبكه رسانه اي، ماهواره و مجازي (سايبري) دشمن، فرجام جنگ همه جانبه را به زير كشيدن جمهوري اسلامي و نشاندن سكولاريسم به جاي آن مي داند- كه به يقين در آن صورت نه جمهوريت و رايي خواهد ماند و نه اسلاميت- خواص خاكستري سال ها پيش در عمل به سكولاريسم رو كرده اند. خطي كه اينها از غفلت ها براي خويش ساخته اند، عملا خطي سياسي شده كه دين در آن جز نما و ظاهر و زينت جايگاهي ندارد. سياست ورزي اسلامي كجا و اشرافيگري و تشكيل شركت سهامي قدرت و قانون شكني و روحيات فرعوني و ابوجهلي كجا؟ آنها مسلمانان سكولارند، از همه مومن تر و عامل تر به سكولاريسم! اين طيف خاكستري نشان شده هاي دشمنند، بدانند يا ندانند، بپسندند يا نپسندند.
برگرديم و تاريخ دو دهه اخير را مرور كنيم و ببينيم امثال بهاءالله مهاجراني-كه اين روزها اخبار رسوايي شان در نوكري لابي اسرائيل و نومحافظه كاران در آمريكا (موسسه واشنگتن) و تشكيل «حلقه لندن» به رسانه ها درز كرده- چگونه در دولت ها يكي پس از ديگري بركشيده شدند. مهاجراني به تنهايي عور و عار و سند خيانت هاي بزرگ در حزب دولت ساخته كارگزاران و دولت «مشاركتي» خاتمي است. بوي تعفن اين مهره جاه طلب و حقير قريب 15 سال مشام مردم را آزار داد، چه آن روزگار كه آقاي هاشمي را متملقانه اميركبير و سردار سازندگي كه بايد با تغيير قانون اساسي رئيس جمهور بماند، خطاب كرد و چه آن روز كه از اتاق فرمان وزارت ارشاد، چراغ «سبز» ترور شخصيت آقاي هاشمي توسط روزنامه هاي زنجيره اي و امثال اكبر گنجي (عضو فعلي اتاق فكر مهاجراني در خارج) را داد... تا به امروز كه اتاق فكر و فرمان جنبش سبز را در لندن تشكيل مي دهد و حتي يك كلمه مخالفت از امثال كروبي و موسوي و خاتمي نمي شنود و چگونه اعتراض كنند در حالي كه از يكديگر سند و «آتو» دارند؟!
شنبه 6فوريه 2010 (17بهمن 1388) مراسم يادبودي براي احمد بورقاني (معاون مطبوعاتي مهاجراني در وزارت ارشاد دولت اصلاحات) در دانشگاه تورنتو كانادا برگزار شد. محسن كديور از طريق ارتباط ويديويي براي حاضران سخنراني كرد. او در كسوت روحاني از اعضاي حلقه نفاق كيان به شمار مي رفت و همچنين عضو حلقه اي بود كه آقاي منتظري را تغذيه فكري- سياسي مي كردند و در وقت ضرورت از او فتاواي معارض با جمهوري اسلامي- بلكه اصل اسلام- مي ستاندند. كديور در آن سخنراني از جمله مي گويد «تنها گروهي كه مي توانند مقابل نظام ديني قدعلم كنند و بايستند، روحانيون و كساني هستند كه با مسائل ديني آشنايي كامل دارند. لائيك ها فاقد اعتبار دينداران طرفدار اصلاحات هستند.»
مشابه همين مضمون را آقاي سروش طي چند ماه اخير عنوان كرده است. او در چند اظهار نظر اخير و از جمله در مصاحبه با «جرس» (شبكه راه اندازي شده از سوي كديور و مهاجراني) در حالي كه خود را بنيانگذار «گفتمان سبز» از يك دهه پيش معرفي مي كند، مي گويد: «آقاي خميني اعتقادي به دموكراسي نداشت... ولايت فقيه استبدادي ترين تفسير از دين بود و در گفتمان سبز جايي نخواهد داشت. من از سكولاريسم سياسي دفاع مي كنم نه سكولاريسم فلسفي كه به دنبال حذف دين است. اكنون معلوم شده به رغم باور سكولارها در غرب، نه تنها دين مضمحل نشده بلكه طرفداران آن گسترده تر شده اند. به جاي بحث بر سر جمهوري ايراني، ما مي توانيم از جمهوري اسلامي تصويري به منزله جمهوري مسلمانان داشته باشيم بدون آن كه تئوري ولايت فقيه بر آن حاكم باشد اما وقتي قرار است نام جمهوري مسلمانان بر آن نهاده شود بهتر است همان جمهوري مطلق ]با حذف قيد اسلامي[ به كار برود... واقعيت اين است كه درون جنبش سبز هم دينداران و هم غيردينداران، هم چپ ها و سكولارهاي فلسفي ]ضددين به تصريح خود سروش[ و حتي افرادي از انجمن حجتيه وجود دارند و اين را نه مي توان انكار كرد و نه مخفي نگاه داشت».
حقيقت آن است كه مثلث صهيونيسم مسيحي (انگليس، اسرائيل و آمريكا) به تشكيل سازمان جديد ماسوني اهتمام كرده اند و ماسون هاي جديد، ديگر نه بهايي اند و نه يهودي. آنها ماسون هاي مسلمانند كه پاي در راه سيدحسن تقي زاده (روحاني كشف لباس كرده) گذاشته اند و مي توانند به آيين صهيونيسم، بهائيت يا هر «بي ديني» ديگري بگروند. آنها ذاتا سكولارند، ليبرال ها و اباحي مسلكاني كه ذاتا با قيد و بندهاي ديني و معنوي و اخلاقي مشكل دارند. مرام آنها آميزه اي از اصالت نفع و لذت (Utilitarianism-Hedonism) است در پوششي از نسبيت گرايي، احترام به تنوع و تكثر، تساهل و مدارا و نفي خشونت. اكنون شبكه مجازي جنگ نرم به صدها عنصر سابقا فعال در عرصه سياست و فرهنگ و هنر و رسانه و دانشگاه و حقوق بشر و فمينيسم سپرده شده كه به ويژه طي 5-4 سال گذشته سربازگيري و از كشور گريخته اند و وجه مشترك همه آنها با وجود گرايش هاي سياسي گوناگون همين بي باوري ليبرال- سكولاريستي به شرط «بردگي» است. شبكه بردگان كه از صداي آمريكا و راديو فردا تا شبكه بي بي سي و جرس و دويچه وله (نسخه آلماني) و راديو زمانه (نسخه هلندي) و روزنت (نسخه فرانسوي) به صف شده اند، آتش تهيه توپخانه خود را از «سكوت» و «سخن» و بيانيه و آمد و شد «خواص خاكستري» تدارك مي كنند هر چند كه طي دو سه ماه اخير مجددا به آشفتگي و كم رونقي و ركود رسيده اند.
چه فرقي مي كند در دولت و مجلس باشي يا مجمع تشخيص مصلحت، در حوزه باشي يا دانشگاه، برنده انتخابات باشي يا بازنده آن، دكتر و مهندس باشي يا آيت الله و حجت الاسلام، در حلقه اطرافيان رئيس جمهور باشي يا از حواريون رئيس مجلس و رئيس مجمع. مهم اين است كه كجاي فتنه ايستاده اي؟ روياروي آن، صريح و شفاف و صادق، و غبار را مي نشاني يا چنان غرق جزئيات و تعصبات و نفسانيات- و همه جاذبه و دافعه هاي غيرالهي- شده اي كه از هر سخن گفتن يا لب فرو بستن تو هيزمي براي آتش فتنه ساخته مي شود؟ نام و عنوان و سابقه و شهرت به چه مي ارزد آنجا كه انسان خويش را به حراج گذاشته باشد؟
لاشه متعفن فتنه به ما مي گويد نطفه اين مولود نامبارك در دنيازدگي، بي طاقتي ميانه ميدان جهاد و غفلت از اطاعت امر مولا بسته شد، مانند روز احد كه جنگ پيروز براي مسلمانان مغلوبه شد. «اگر ] در احد[ جراحتي به شما رسيد، به آنها ]دشمنان شما[ نيز جراحتي همانند آن وارد شد. و ما اين روزهاي پيروزي و شكست را ميان مردم مي گردانيم تا خداوند افرادي را كه ايمان آورده اند بداند و از ميان شما شاهدان و گواهاني بگيرد... خداوند صابران را دوست دارد. سخن آنها اين بود كه گفتند پروردگارا گناهان و زياده روي ما در كارها را ببخش و گام هاي ما را استوار ساز و بر گروه كافران پيروز گردان... اي كساني كه ايمان آورده ايد اگر كافران را اطاعت كنيد، شما را به گذشته هايتان برمي گردانند و سرانجام زيانكار خواهيد شد... خداوند وعده خويش را عملي كرد آن هنگام كه دشمن را از پاي درآورديد تا اينكه سست شديد و با هم منازعه كرديد و بعد از آن كه پيروزي دلخواه را به شما نشان داد، عصيان و نافرماني كرديد... خداوند شما را ]از پيروزي[ منصرف ساخت تا شما را آزمايش كند... كساني كه اجابت كردند خدا و رسولش را پس از آن كه جراحاتي به آنها رسيد، براي آنها كه نيكو رفتار كردند و تقوا پيشه نمودند، پاداشي بزرگ است. اينها كساني هستند كه چون مردم به آنها گفتند مردم ]لشكر دشمن[ براي هجوم به شما جمع شده اند، از آنان بترسيد، بر ايمانشان افزود و گفتند خدا ما را كافي است و بهترين حامي ماست. به همين دليل آنها ]از اين ميدان[ با نعمت و فضل پروردگار بازگشتند در حالي كه هيچ ناراحتي به آنان نرسيد و از رضاي خدا پيروي كردند... شيطان فقط پيروان و دوستان خود را مي ترساند، پس از آنان نترسيد و از من بترسيد اگر ايمان داريد. اي پيامبر تو را محزون نكند آنها كه به سوي كفر مي شتابند. آنها هيچ زياني به خدا نمي رسانند. خداوند اراده كرده كه هيچ بهره اي براي آنها در آخرت قرار ندهد... آنها كه ايمان رادادند تا كفر را خريدند زياني به خدا نمي رسانند... گمان نكنند اگر مهلتي به آنها مي دهيم به سودشان است. مهلت مي دهيم تا بر گناه خويش بيفزايند و براي آنهاست عذاب خواركننده. چنين نبود كه خداوند مؤمنان را همان گونه كه هستند واگذارد، مگر آن كه خبيث و ناپاك را از طيب جدا سازد...»(آيات 140 تا 179 سوره آل عمران)
محمد ايماني

 



گزارش اختصاصي كيهان
جزئيات تازه از انهدام شبكه سايبري سيا

سرويس سياسي -
در پي انهدام بزرگترين شبكه جاسوسي سايبري سازمان سيا كه به گونه اي عنكبوتي و با به كارگيري عواملي از جريانات ضد انقلاب داخلي و خارجي راه اندازي شده و گزارش آن به نقل از اطلاعيه دادستاني تهران به تيتر اول كيهان ديروز تبديل شده بود، خبرنگاران كيهان جزئيات تازه اي از اين شبكه به دست آورده اند كه از نظرتان مي گذرد. اين گزارش به وضوح از الطاف الهي و تلاش بي وقفه پاسداران حريم امنيت كشور در شناسايي و انهدام اين شبكه جاسوسي سايبري خبر مي دهد. شبكه اي كه با مديريت پيچيده سازمان سيا اداره مي شد و در جريان فتنه اخير فعاليت گسترده اي داشت.
در سالهاي 1383 و 1384، استقرار گفتمان انقلاب در اركان نظام، باعث افزايش قدرت ملي و قدرت نرم جمهوري اسلامي گرديد. اين تحول از يك سو مناسبات و معادلات منطقه اي و فرامنطقه اي را تحت تأثير قرار داد و از سوي ديگر راهبردهاي نظام سلطه براي تغيير رفتار و تغيير ساختار جمهوري اسلامي را با شكست مواجه ساخت و دشمنان ناگزير به اتخاذ راهبرد «مهار» براي مقابله با نظام اسلامي گرديدند.
در اين راستا طرح «بي ثبات سازي ايران» در سال 2006 ميلادي توسط سازمان سيا تهيه و با اختصاص بودجه 400 ميليون دلاري توسط كنگره آمريكا، با دستور «بوش» ابلاغ و عملياتي شد. بخشي از اين طرح، راه اندازي نوعي جديد از «جنگ اطلاعاتي» موسوم به «جنگ سايبري» بود كه از سال 2006 ميلادي و با بكارگيري گروههاي ضدانقلاب از جمله حزب صهيونيستي بهائيت، منافقين، سلطنت طلبان و برخي گروهك هاي ديگر، مورد توجه ويژه آمريكايي ها قرار گرفت. در اين راستا تأسيس شبكه موسوم به «ايران پراكسي» از مهمترين اقداماتي است كه در اين سال توسط سازمان سيا تحت پوشش دفترIBB، وزارت امورخارجه آمريكا و با بودجه اوليه بالغ بر 50 ميليون دلار انجام شد.
طراحي براي ناامن سازي جامعه
آنچه در طول ماه هاي اخير توسط شبكه هاي سازمان يافته جنگ سايبرنتيك دنبال شده است اجرايي نمودن پروژه سازمان سيا در ناامن سازي اجتماعي و ايجاد اضطراب در مردم با هدف بهره برداري هاي سياسي است. در سلسله اقدامات اطلاعاتي سپاه نمونه هاي بيشماري از اين موضوع كشف و خنثي گرديده است كه از آن جمله مي توان به موردي اشاره كرد كه در ماه هاي اخير و با هدف افزايش دامنه التهابات اجتماعي رخ داد.
در جريان آشوب ها و اغتشاشات تابستان 88، طرحي با محوريت فردي با آي دي raha در فضاي اينترنت منتشر شد كه بسرعت فراگير و موسوم به طرح «خاموشي سبز» بود. يكي از اعضاي شبكه جنگ سايبري به عنوان مبتكر اين طرح- كه خود كارشناس ارشد مطالعات برق و از مديران شركتهاي طرف قرارداد با وزارت نيرو توانير بود- با ارائه راهكارهايي در دو سطح عمومي و خصوصي، قصد داشت تا با انجام اقدامات و مانورهايي در شبكه سراسري توزيع برق به نحوي اخلال و اختلال نمايد. اين اقدامات مي توانست منجر به بروز خاموشي هاي گسترده شده و علاوه بر خسارات جبران ناپذير، تنش اجتماعي گسترده اي را توليد كند. اين فرد در ايميل هايش به ساير همكارانش نيز اعلام كرده بود كه انجام اين طرح و تكرار آن باعث ويراني پايه هاي حكومت مي شود. پس از كشف ابعاد اين موضوع توسط اطلاعات سپاه، به منظور جلوگيري از اجراي طرح، طي سناريويي عمليات نفوذ و اشراف كامل اطلاعاتي صورت گرفته و با استفاده از ظرفيت اين پروژه، با اعضاي شبكه ارتباط صوري برقرار گرديد. در نهايت طي اقدام ضربتي مركز سايبري سپاه مديريت سايت ايجاد شده توسط شبكه مذكور و بانك اطلاعات آن در اختيار مركز بررسي جرائم سازمان يافته سايبري قرار گرفت كه منجر به دستگيري عوامل اصلي شبكه، 15 روز قبل از موعد اجراي اين طرح شوم شد. حلقه تكميلي اين پروژه انجام سلسله اقدامات رواني عليه ساير بخش هاي شبكه بود كه با انتشار اخبار انحرافي روي خروجي سايت و اعلام هشدار به توانير و مديريت توزيع برق كشور، طرح مذكور كاملا بي اثر گرديد و در نتيجه عمليات رواني بعدي در محيط سايتهاي اينترنتي متعلق به سرويس هاي جاسوسي غرب بخصوص سايت بالاترين، اتاق فرمان خارج نشين اين پروژه (كه به سايت مادر جنبش سبز!! شهرت دارد) از تداوم آن صرف نظر نمود.
اشراف كامل اطلاعاتي سپاه
بر فضاي سايبر
در بررسي اسناد گوناگون به دست آمده در پرونده مربوط به «جنگ سايبري آمريكا» آنچه به قطع وجود دارد روند روبه تزايد بودجه هاي كلان اختصاص يافته از سوي سازمان سيا براي انجام به اصطلاح كودتاي اينترنتي در ايران در سال گذشته مي باشد. از نظر مأموران سيا زمين اصلي جنگ با نظام جمهوري اسلامي به حوزه سايبر منتقل شده است و هيچ حربه اي به اندازه انجام مستمر عمليات رواني با استفاده از ظرفيت اين فضا به موفقيت راهبردهاي آنها كمك نخواهد كرد. مدل سازمان يافته موسوم به «شبكه سازي» نيز در چنين فضايي به راحتي قابليت تحقق دارد. مركز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري با اشراف به روش هاي روزآمد سرويس هاي جاسوسي اقدامات پيچيده اي را در دستور كار خود قرار داد كه از آن جمله اند؛ شناسايي، تحقيقات و بررسي، تعيين مشخصات و مختصات و سرانجام عمل اطلاعاتي و قضايي درباره شبكه اي است كه با استفاده از بستر اينترنتي و پيوند با آمريكا- مشخصاً در رابطه با عوامل سيا- در زمينه هاي مختلف عليه نظام اقدام يا تبليغ نموده است.
طرح جاسوسي موسوم به
«مبارزه با سانسور»
سايت اصلي اين گروه، iraniazadcom نام داشته و معروف به «كميته مبارزه با سانسور در جمهوري اسلامي» يا «ايران پروكسي» مي باشد. گستره فعاليت اين شبكه بسيار فراگير بوده و موارد ذيل را شامل مي شده است:
1- توليد و انتشار فيلتر شكن.
2- ميزباني، پشتيباني و تامين امنيت اينترنتي (ثبت دامين، هاستينگ و سكيوريتي) از مجموعه سايت هاي به اصطلاح فعال در زمينه حقوق بشر.
3- استفاده از هكر يا گروه هاي هكري براي حمله به سايت هاي حياتي ارگان هاي دولتي و شخصيت هاي عاليرتبه نظام.
4- انتقال متهمين يا فعالين سياسي به خارج از كشور.
1- توليد و انتشار فيلترشكن
بارزترين و شاخص ترين فعاليت «ايران پروكسي»، توليد فيلترشكن بوده است. اين فيلترشكن ها براي مبارزه با فيلترينگ جمهوري اسلامي كه در خصوص سايت هاي مستهجن، مبتذل، ضد نظام، ضدديني و... اعمال مي شود؛ توليد شده و به كاربران داخلي اجازه دسترسي به سايت هاي مذكور را مي داد. بررسي هاي انجام شده و مستندات فني موجود نشان مي دهد كه در بازه زماني خرداد 87 تا خرداد 88 ده ها ميليون فيلترشكن از سوي اين سايت طراحي و در فضاي وب منتشر شده است.
ايران پروكسي فقط در همين شاخه از فعاليتش، نقش مهمي در انتشار اخبار كذب سايت ها، تلاش براي ناتوان نشان دادن جمهوري اسلامي در كنترل فضاي اينترنت، سهولت دسترسي آشوبگران به شبكه هاي مجازي اجتماعي نظير فيس بوك، فرند فيد و... و هماهنگي هاي آشوبگران با يكديگر از طريق اينترنت ايفا كرده است. جالب اينجاست كه مسئول ايران پروكسي در اوج آشوب هاي خياباني به يكي ديگر از اعضاء گروه اظهار داشت كه: «ما كاري به آشوب نداريم، فقط كار خودمان (توليد آنتي فيلتر) را ادامه مي دهيم.» اين موضوع از پروژه بلند مدت و استراتژيك سازمان سيا براي جنگ نرم عليه نظام اسلامي پرده برمي دارد. چرا كه از منظر گردانندگان اين شبكه موضوع مبارزه محدود به دوران كوتاه آشوب هاي خياباني نيست.
2- ميزباني، پشتيباني و تامين امنيت اينترنتي (ثبت دامين، هاستينگ و سكيوريتي) از مجموعه سايت هاي باصطلاح فعال در زمينه حقوق بشر
كار ويژه اصلي تعريف شده براي اين دسته از سايت ها، انعكاس ناقص يا مخدوش اخبار يا صدور بيانيه هايي در محكوميت جمهوري اسلامي با هدف مخدوش شدن وجهه نظام در عرصه بين المللي يا محكوميت نظام توسط سازمان هاي بين المللي فعال در زمينه حقوق بشر بوده است. از آنجا كه اكثر فعالين و مديران اين سايتها كه از مشهورترين سايتهاي فعال در زمينه به اصطلاح حقوق بشر هستند؛ در داخل كشور ساكنند؛ ايران پروكسي با مديريت مستقيم سازمان سيا، ضمن ميزباني و تامين هاستينگ آنها، تامين امنيت سايت و بانك اطلاعاتي اين سايت ها را نيز به منظور جلوگيري از هك شدن، خطر دانلود پايگاه اطلاعات و شناسايي مديران آنها به عهده داشته است به نحوي كه گردانندگان اين مراكز پيش از رونمايي اقتدار اطلاعاتي سپاه در اين پرونده مدعي بودند كه سرور ايران پروكسي در زمره امن ترين سرورهاي سايت هاي ايران است كه تاكنون از هك و تخريب و نفوذ در امان مانده است!
3-استفاده از هكر يا گروه هاي هكري
تيم ايران پروكسي با استخدام تعدادي از هكرها كه توسط سرشبكه اي با هم مرتبط بوده اند در مرحله نخست، به انجام حملات هكري روي سايت هاي دولتي پرداخته و در گام بعد اينگونه حملات را در رسانه هاي ديجيتالي (سايتها) يا ماهواره اي (مانند راديو فردا) منعكس و آن را نوعي اعتراض به تضييع حقوق بشر در ايران قلمداد مي كردند.
البته در راستاي ماموريت هاي جاسوسي خود به بانك اطلاعاتي اينگونه سايتها دسترسي پيدا كرده و آن را دانلود مي نموده اند. نمونه هايي از اقدامات اين شبكه جاسوسي بدين شرح است:
هك سايت ict، هك سايتهاي آقاي هاشمي رفسنجاني در مجمع تشخيص مصلحت و ايجاد دسترسي روي آن، نفوذ و ايجاد دسترسي روي يكي از ساب دامين هاي وزارت دفاع، هك سايت دانشگاه آزاد، هك سرور افق (متعلق به سپاه)، سپاه نيوز، بسيج نيوز و دانلود كل ديتا بيس (پايگاه داده ها)ي آن و درج پيام هاي موهن روي صفحه اصلي آن، هك سايتهاي انصارنيوز، شبكه خبر و يك ساب دامين دانشگاه شريف و دهها نمونه ديگر. پس از هك شدن تعدادي از سايت هاي فوق، مسئول ايران پروكسي واسطه انجام مصاحبه، سرشبكه تيم هكري با راديو فردا شده و حتي متن مصاحبه را در اختيار هكر مذكور قرار مي دهد. وي تاكيد مي كند كه در مصاحبه گفته شود «هدف اصلي از هك سايت سپاه نيوز و بسيج نيوز و افق، اعتراض به نبود آزادي بيان و آزادي پس از بيان در ايران است.» عامل جاسوسي همچنين به هكر مذكور جهت انجام مصاحبه هايي با راديو اسرائيل و راديو بي بي سي اصرار مي ورزد.
نكته حايز اهميتي كه در اين بخش وجود دارد پرسش مدير سايت و مسئول اقدامات هكري از سرشبكه جاسوسي است كه از طريق تماس تلفني (اسكايپ) از وي در خصوص اهداف آتي سوال كرده است. سرشبكه جاسوسي در پاسخ فرد مذكور تصريح مي دارد:
«جمعي هستند كه بحث مي كنند؛ رصد مي كنند؛ تصميم مي گيرند و به من مي گويند. ما بازوي اجرايي اينها هستيم و تا (كاري را) نگويند نمي توانيم انجام دهيم.»
وي همچنين تاكيد مي كند: «تامين بودجه براي شما (هكرهاي داخل ايران كه در مواقع لزوم بايد سايت هاي پايه و دولتي را هك كنند) خيلي مهم است.»
اگر مي تواني سايت leaderir(پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري) را بزن و جمهوري سبز را (روي آن) بالا ببر. من دنيا رو باهاش مي تركونم... شاهكاره. ميگوئيم جنبش سبز اينكار را كرده و تو بوق و كرنا مي كنيم. منهم 42 ساعته (از كشور) خارجت مي كنم.»
4- دام گستري براي شكار جاسوسان و انتقال متهمين يا فعالين سياسي به خارج از كشور:
ترتيب دادن دام جاسوسي براي استخدام افراد داراي جرايم سياسي و امنيتي در زمره اقدامات اين شبكه بوده است. به عنوان يكي از بارزترين نمونه از «پروسه شكار جاسوس»، مي توان به سير جذب رسمي احمد باطبي در شبكه جاسوسي فوق اشاره كرد. باطبي كه به دليل سوابق مجرمانه امنيتي در زندان به سر مي برد با هماهنگي اين شبكه و در فرجه مرخصي از زندان گريخته و در زمان خروج اوليه از كشور، در منزل مسئول ايران پروكسي در تبريز اقامت نموده است. گروه ايران پروكسي ضمن برقراري پل ارتباطي بين متهمين يا فعالين سياسي با كميسارياي عالي پناهندگان در تركيه، خلاصه مشخصاتي شامل مشخصات فرد مذكور به همراه علت پناهندگي اش - كه عمدتا سابقه دستگيري يا احضار به دلايل امنيتي و همكاري با اراذل و اوباش مي باشد - را به همراه تائيديه فعالين حقوق بشر به آن كميساريا ارسال كرده و موافقت آن كميساريا براي قبول پناهندگي فرد مذكور اخذ مي نمايند. سپس فرد مورد نظر را به صورت غيرقانوني با معرفي به واسطه ها از طريق مرز تركيه - عراق از كشورخارج و نهايتا به تركيه اعزام مي كنند.
حاصل رصد اطلاعاتي مركز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري نشان گر آنست كه تمام افراد خارج شده از ايران ابتدا در تركيه اسكان مي يابند ولي همگي آنها به آمريكا نرفته و فقط تعداد معدودي به اروپا يا آمريكا مي روند. در واقع شبكه جاسوسي مذكور پس از بهره برداري تبليغاتي، آنها را به بهانه هاي مختلف در تركيه نگه مي دارند. نكته جالب تر آنكه در اغلب موارد براي اعتمادسازي از طرف خارجي خلاصه مشخصات - رزومه - فرد مورد نظر براي پناهندگي بصورت خيالي تنظيم شده است! از جمله اينكه مسئول ايران پروكسي طي چت با يكي از دوستانش كه بدليل مشكلات مالي از دانشگاه انصراف داده بود اظهار داشته است: «تو فقط در رزومه ات مشخصات شخصي ات را صحيح واردكن و بهمراه يك داستان الكي مانند اينكه چندين بار بخاطر فعاليت براي آزادي بيان بازداشت و بازجويي شدي و شديدا زير فشاري؛ بقيه اش را من درست ميكنم...»
اعضاء تشكيل دهنده:
براساس تحقيقات اطلاعاتي به عمل آمده، برخي از سرگروه هاي شبكه جاسوسي سيا به نام هاي بابك خرمدين، رضا، ديويد، كامران شناسايي شده اند. در يك نماي كلي، بابك خرمدين مسئول گروه و مرتبط با راديو فردا، رضا مدير روبوتهاي فيلتر شكن ها و لينك نمودن برخي ارتباطات مانند مصاحبه با راديو فردا يا بي بي سي يا راديو اسرائيل، ديويد برنامه نويس و طراح سايت و كامران مسئول تامين امنيت سرورها مي باشند. تمام اين گروه از طريق بابك خرمدين با سازمان سيا مرتبط مي باشند و هزينه هاي سخت افزاري اين مجموعه توسط راديو فردا به عنوان واسطه رسمي سازمان سيا پرداخت مي شده است.
بابك خرمدين كيست؟
بابك خرمدين يا بابك بلاگر، نامهاي مستعار «سيدحسين رونقي ملكي»، به اصطلاح فعال دانشجويي در پوشش دفاع از حقوق بشر مي باشد.
وي اهل و ساكن تبريز - ملكان و دانشجوي دانشگاه اراك است. مشاراليه بغير از فعاليت در ايران پروكسي كه به نام كميته مبارزه با سانسور در جمهوري اسلامي معروف شده است. دامنه فعاليت هاي ضد نظام وي به گونه اي بوده است كه در تهيه اكثر بيانيه هاي موسوم به نقض حقوق بشر در جمهوري اسلامي مشاركت داشته است. در همين رابطه، بابك خرمدين با پارك دامنه يا ثبت آنها و در برخي موارد با هاستينگ سايتهاي فعال در زمينه حقوق بشر، از آنها ميزباني و پشتيباني اينترنتي نموده و همزمان بدليل حضور آنها روي سرورهايش، بطور اتوماتيك مسئوليت تامين امنيت آنها در برابر حملات هكري را نيز ايفا مي كرده است.
همچنانكه گفته شد وي مسئوليت كميته مبارزه با سانسور در جمهوري اسلامي يا ايران پروكسي را در اختيار داشته و هزينه سرورهاي اين كميته از سوي راديو فردا به حسابش واريز مي شده است.
بابك خرمدين با استخدام كامران و با استفاده از توانايي هاي وي، مشاراليه را تشويق به هك سايتهاي مختلف دولتي و مشخصا سپاه نيوز، بسيج نيوز، افق، شبكه خبر، انصارنيوز نموده و سپس خودش با كمك رضا، پوشش سنگين خبري به اين حملات هكري داده و بخصوص درباره سپاه نيوز موضوع را از راديو فردا منعكس و آنرا نوعي اعتراض به فقدان حقوق بشر در ايران قلمداد نموده است. وي هكر مذكور و تيم همراهش را به ايجاد دسترسي روي سايتهاي دولتي و دانلود مركز اطلاعات آنها تشويق مي نمايد. مشاراليه بشدت در خصوص هك سايت گرداب حساس بوده و مكررا از هكر تيمش اين را خواسته و حتي در يك نوبت به وي ابراز مي دارد: «هك سايت گرداب، برابره با طغيان تفكرات و فرو ريختن ترس همه!»
براساس اسناد به دست آمده توسط اطلاعات سپاه، آنچه در مقاطع مختلف از سوي سرويس هاي جاسوسي به اين شبكه ابلاغ گرديده است تشويق متهمين يا فعالين سياسي مخالف نظام به خروج از كشور مي باشد. فرآيند خروج از كشور متهمين در ماه هاي اخير بدين شكل بوده است كه رزومه هاي كاري آنها را پس از تائيد، با برقراري ارتباط با «رابط سيا» يا مستقلا به كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل مستقر در تركيه منتقل نموده سپس فرد مذكور براي خروج غيرقانوني از ايران به واسطه هاي مستقر در كشور تركيه يا عراق معرفي مي شده است.
فعاليت آشكار بابك خرمدين در قبل از انتخابات راه اندازي وبلاگي به نام «آراءشما» به نشاني اينترنتي arayeshomablogspotcom بود. اين وبلاگ كه فقط داراي يك صفحه بود تنها داراي يك نظرسنجي در رابطه با انتخابات رياست جمهوري دهم بود كه با راي دادن به يكي از كانديداهاي اصلاح طلب، صفحه اي حاوي درصد نظرات كاربران نسبت به هر كدام از كانديداها باز مي شد. وي قبل از انتخابات مخفيانه به تهران آمده و با دوستانش در ستاد ونك يكي از نامزدهاي ناكام رياست جمهوري ملاقاتهايي نمود.

 



طراحي لابي اسرائيل براي عمليات فريب عليه ملت ايران (خبر ويژه)

يك مديرارشد موسسه صهيونيستي و نومحافظه كار واشنگتن (The Washington Institute) در تحليلي كه از طرف اين موسسه به سياستگذاران و دولت آمريكا ارائه كرد، خواستار تشديد جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي و كاربست آخرين شيوه هاي جنگ رواني و عملياتي فريب شد.
مايكل آيزنشتات مديربخش اطلاعات نظامي و برنامه تحقيق امنيت در «موسسه واشنگتن» است و از عناصر افراطي و صهيونيست ضدايراني به شمار مي رود، وي در تحليل 8 صفحه اي خود مي نويسد: حمايت جهاني و همه جانبه اي براي تصويب تحريم جديد كه تاثير جدي و موثر بر روند تصميم گيري ايران داشته باشد وجود ندارد. بنابراين آمريكا بايد براي تقويت تحريم هاي جاري و آتي، چاره انديشي كند و اهرم هاي جديدي براي افزايش فشار بر تهران به كار گيرد. شايد يكي از اميدبخش ترين گزينه ها، يك رشته عمليات ارتباطاتي و اطلاعاتي استراتژيك باشد كه طي آن آمريكا تمام نيروي در اختيار خود را عليه رجزخواني هاي جمهوري اسلامي و در زمينه دغدغه شكاف ميان نيروهاي خودي داخل رژيم و ميان رژيم و مردم صرف مي كند. هدف اين است كه جمهوري اسلامي در حالي كه با معضل داخلي روبرو مي شود، مجبور شود راهي براي كاهش فشارهاي خارجي و تحريم ها بيابد.
اين نومحافظه كار صهيونيست و ضدايراني اضافه مي كند: به نظر مي رسد سياست گذاران آمريكايي در برآورد قدرت ايران براي آسيب رساني به مراكز آمريكايي، بر قدرت سخت جمهوري اسلامي متشكل از تسليحات نامتعارف و قابليت نيروهايي مانند سپاه قدس و حزب الله و نيز قدرت بازدارندگي دريايي و راكت ها و موشك ها و برنامه هسته اي ايران متمركز شده اند اما از قدرت نرم و قدرت پروپاگاندا و رسانه اي ايران چشم پوشي كرده اند. آنها همچنين درباره آسيب پذيري ايران در اين حوزه ]جنگ نرم[ نيز كوتاهي كرده اند. جنگ رسانه اي و عمليات رواني اهميت ويژه اي به عنوان سلاح اطلاعاتي در قدرت ملي ايران دارد و اين ريشه وار در باور آنهاست كه از قرآن استخراج شده است. براساس اين باور، ابزارهاي روحي و رواني نقش موثر و جدي در نبردها و رقابت هاي انساني بازي مي كند. متقابلاً جمهوري اسلامي نگران است دو سلاح «رسانه و اطلاعات» و «محصولات فرهنگي» جامعه ايراني را به اضمحلال بكشد. فهم اين مسئله دشوار نيست. ايراني از عمق جغرافيايي زيادي برخوردار است به طوري كه همين، ايران را در برابر تهاجم نظامي مصون مي دارد و در مقابل، هر شهروندي به صورت بالقوه مي تواند توسط ماهواره و اينترنت در معرض هجوم قرار گيرد.
آيزنشتات با بيان اينكه «ايران تعاليم مذهبي و ديني را وسيله مصون داشتن شهروندان خود در برابر هجوم فرهنگي ويرانگر و پيام هاي سياسي وارونه در جنگ رواني آمريكا مي داند» تاكيد مي كند: بسياري از روش هاي ابراز اطلاعاتي كه واشنگتن در گذشته از آنها بهره مي گرفت، در طول دوران ضعيف و فرسوده شده اند. دولت آمريكا همچنين به علت رويكرد ضعيف و غيرحرفه اي رسانه هاي تحت استخدامش نظير راديو فردا و صداي آمريكا، در برقراري ارتباط با مردم ايران با مشكل مواجه است. دولت مي تواند اين نقيصه را با انجام مصاحبه هاي مستقيم و به صورت متناوب نه تنها با رسانه هاي مذكور بلكه با بي بي سي فارسي و ديگر وبلاگ ها و رسانه هاي فارسي و عربي منطقه برطرف كند و قدرت رسانه هاي ايران را خنثي نمايد.
اين عنصر تندرو با تاكيد بر اينكه «دولت اوباما بايد با ايده استفاده از شكاف اجتماعي و ساير نقاط آسيب پذير در ايران آشنا شود و آن را نه تنها در موضوع هسته اي بلكه در راه غلبه نهايي به كار گيرد»، مقامات آمريكايي را دعوت به سناريوي «فريب» مي كند و مي نويسد: جمهوري اسلامي بعيد است سياست هاي خود را مقابل آمريكا عوض كند. مگر اينكه به اين باور برسد كه در زمينه چالش هسته اي با غرب، فشارهاي خارجي و داخلي مي توانند حيات جمهوري اسلامي را به خطر اندازند. هدف كمپين (كارزا) اطلاعاتي و ارتباطاتي بايد بهره گيري از اين نگراني باشد. اين كمپين بايد از نگراني هاي ايران در مورد دوام اپوزيسيون و اختلافات دروني رژيم به نحوي بهره برداري كند كه سياستمداران ارشد ايراني قانع شوند سياست هاي خارجي و داخلي شان خطراتي را براي حيات رژيم فراهم آورده است. اين مهم است كه واشنگتن كه سياست گفتگو را حفظ كند و همزمان هر چه در توان دارد انجام دهد تا مطمئن شود اپوزيسيون جاي تنفس دارد. اين يعني همان فضاي سياسي مورد نياز تظاهرات و رژيم را از موضع خود انداختن و حفظ احتمال تغيير داخلي كه مي تواند نقش مثبتي به نفع سياست هاي ما در خاورميانه ايفا كند و روابط قدرت را جابجا نمايد. به همين دليل آمريكا بايد بر حمايت از تظاهرات مخالفان ادامه دهد و عليه نقض حقوق بشر حرف بزند و همزمان از ادبياتي كه توقعات غيرواقعي به وجود آورد يا اپوزيسيون را در چشم ايرانيان از اعتبار بيندازد، خودداري كند. واشنگتن همچنين بايد اعتراض مخالفان را با احكام شيعه درباره مبارزه عليه ظلم و بي عدالتي ارتباط دهد.
مدير ارشد انستيتو واشنگتن در عين حال توضيح مي دهد: جمهوري اسلامي تاكنون از استفاده از تمام قدرت خود براي برخورد با اپوزيسيون و شيوه اي مانند سركوب در ميدان تيان آن من چين اجتناب كرده است. ايالات متحده براي گرفتن آزادي عمل از رژيم بايد نگراني رژيم درباره قابل اعتماد بودن نيروهاي امنيتي را تغذيه كند و به آن دامن بزند، براي مثال نارضايتي برخي از مقامات امنيتي. آمريكا همچنين بايد دادگاه مخالفان را محكوم كند و به صورت غيرمستقيم به گروه هاي تبعيدي جهت نشر ويديوهاي اينترنتي كمك نمايد. همچنين بايد گزارش هايي را عليه سپاه پاسداران منتشر كرد كه سلطه اين نهاد بر اقتصاد ايران را تداعي كند. بدين ترتيب مي توان به خشم نيروهاي نظامي و امنيتي نه چندان متمول دامن زد. همچنين بايد مسئوليت تحريم ها را از آمريكا و غرب متوجه جمهوري اسلامي كرد.
وي در ادامه توصيه هاي خود كه طي ماه هاي اخير از سوي شبكه رسانه اي ضدانقلاب اجرا مي شود، خواستار استهزا و توهين مستقيم به مقامات ارشد جمهوري اسلامي نظير رهبري و رئيس جمهور شد «تا اعتماد به نفس رژيم تخريب شود»! آيزنشتات همچنين مي نويسد: اوباما بايد با بياني هوشمندانه بگويد كه سياست هاي جمهوري اسلامي تنها دندان هاي مردم ايران را خورد خواهد كرد و سيلي بر صورت آنها خواهد نواخت. ما همچنين بايد از سركوب مخالفان در رژيم گذشته و جمهوري اسلامي يك مقايسه نامطلوب بسازيم طوري كه همگان گمان برند انقلاب اسلامي تمام شده و انقلابي ديگر ناگزير است. نيز بايد با تاكيد فراوان گفت كه ادبيات و كلام مقامات جمهوري اسلامي، چهره ايران را در خارج تحقير و كوچك مي كند. راهكار ديگر تاكيد بر فساد و عدم مقبوليت جمهوري اسلامي و عدم پاسخگويي درباره گم شدن ذخاير و درآمدهاي كشور است.
وي در ادامه دعوتش به اتخاذ رويكردهاي فريبكارانه در جنگ نرم عليه ملت ايران تاكيد مي كند: دولت آمريكا بايد از نزديكي احمدي نژاد به برنامه هسته اي، چهره اي غيرقانوني و تلاش براي ساخت سلاح هسته اي را نشان دهد. بايد اعلام كرد تصميم به توقف غني سازي، به نفع مردم ايران است و باعث خواهد شد آنها با جامعه جهاني آميخته شوند.
آيزنشتات در ادامه فرمول ايران هراسي در منطقه را چنين توضيح مي دهد: بايد اين ديدگاه را كه مردم ايران نسخه پياده شده از اسلام توسط جمهوري اسلامي را قبول ندارند در ميان مخاطبان در عراق، خليج فارس و افغانستان ترويج كرد. به علاوه بايد عصبانيت عراق بر سر چاه هاي نفتي فكه را برجسته كرد. اين زمينه را فراهم مي كند تا پيغام هاي ضدايراني از سوي عراق و ساير كشورهاي عربي به سمت تهران روانه شود. نهايتاً اينكه در ميان اپوزيسيون و همچنين در ميان مردم منطقه بايد همواره به شك و ابهام در زمينه برقراري و ثبات رژيم و بقا و ماندگاري آن دامن زد.
وي در پايان نتيجه مي گيرد؛ همچنان غيبت يك پويش ارتباطاتي استراتژيك، قوي و جامع در زمينه سياست آمريكا مقابل ايران ملموس است. هيچ تضميني درباره توفيق اين پويش ارتباطي نيست ولي هر پويش ديگر آمريكا كه فاقد يك مؤلفه قوي اطلاعاتي باشد، يقيناً شكست خواهد خورد، چه براي توقف برنامه هسته اي ايران يا تاخير در پيشرفت آن و چه در زمينه كمك به مخالفان. مؤلفه اي كه آمريكا در مشغول نگاه داشتن ايران كمتر به آن بها داده، پشتيباني از مخالفان و به حساب آوردن نفوذ و قدرت جمهوري اسلامي است.

 



موش كور (گفت و شنود)

گفت: اياد علاوي، طارق هاشمي و مسعود بارزاني، سران ائتلاف هاي شكست خورده در انتخابات عراق در يك جلسه دور هم جمع شده و به رايزني پرداختند!
گفتم: دقيقاً مثل سران فتنه در ايران.
گفت: آمريكا و اسرائيل و انگليس و عربستان و نامزدهاي شكست خورده در انتخابات عراق ادعا كرده اند كه تقلب شده است!
گفتم: باز هم دقيقاً مثل جريان فتنه در ايران.
گفت: خب! جريان شكست خورده عراق هم مثل سران فتنه در ايران از سوي آمريكا و اسرائيل مديريت مي شود.
گفتم: حالا پاسخ مردم عراق چيه؟!
گفت: مردم در تظاهرات گسترده خود اعلام كرده اند كه زير بار باج خواهي آمريكا و اسرائيل نمي روند. اما، سران شكست خورده ادعا مي كنند كه مردم به آنها علاقه دارند!
گفتم: مردم اگر به آنها علاقه داشتند كه بهشون رأي مي دادند...شخصي نامه اي دريافت كرد كه در آن نوشته شده بود؛ «به اندازه هر دو تا چشمم دوستت دارم... امضاء؛ موش كور».

 



كيهان و خوانندگان

¤به نظر من تحريم ها حتي از نوع شديد آن هم روحيه مردم را نسبت به نظام متزلزل نخواهد كرد.نكته ديگر اينكه برنامه هاي دولت در ارتباط با مسكن، اشتغال و مبارزه با گرانفروشي بسيار عالي است و طبعاً اين اقدامات است كه مردم را نسبت به نظام هر چه بيشتر دلگرم مي كند.
رضايي
¤براساس ماده 2 قانون كيفيت اخذ پروانه وكالت دادگستري ، وكلا حق مصاحبه با رسانه هاي وابسته به سازمان هاي جاسوسي استكبار جهاني را ندارند.قوه قضاييه چه اقداماتي با اين دسته از وكلا كه در مصاحبه با چنين رسانه هايي تهمت هايي عليه قوه قضائيه وارد كرده و به وقيحانه ترين شكل به نشر اكاذيب و دروغ و تهمت عليه نظام جمهوري اسلامي اقدام كرده اند انجام داده است؟
كريمي - اصفهان
¤جاي گلايه از سيماي جمهوري اسلامي به عنوان رسانه ملي و دانشگاهي براي اجتماع است كه چرا براي سودجويي تبليغاتي آن هم براي مؤسساتي خاص، ارزش هاي انقلابي و اسوه هاي ملي را تبديل به پدر قهرماني كرده كه فرزندش را به بهترين استخر مي برد. به راستي تكليف پدراني كه با مشكلات عديده اقتصادي اغلب قادر نيستند كه خانواده را نيز به مشهدالرضا (ع) ببرند چيست؟ چه رسد به تفريحات خاص با هزينه هاي گزاف؟ و اين پدرها چگونه بايد به خانواده ها معرفي شوند. آيا به راستي قهرمانان ملي و الگوهاي دفاع مقدس تا اين حد تنزل پيدا كرده اند! انتظارمان از مديريت و دست اندركاران عزيز اين رسانه به مراتب فراتر از اين موضوعات مي باشد.
محمودي
¤جنگ نرم دشمن به خانه هاي ما هجوم گسترده نموده ولي گويا هنوز مسئولين و متوليان فرهنگي بيدار نشده اند . به فروشگاه ها و نمايشگاه هاي بسيار، انجمن خيريه و... كه اين روزها سر بزنيد فرهنگ بدحجابي كاملا مشهود است.در برخي از فروشگاه ها دختران بزك كرده به شكل غربي يك دستمال كوچكي بر وسط سر كه موها از جلو و عقب كاملاً نمايان است بسته اند و برخي آرايش كرده در حال فروش اجناس هستند همه اينها داراي پيام جنگ نرمي است كه مدتهاست وارد خانه ما شده است و گويا متوليان فرهنگي ما به كار ديگري مشغولند؟!
خانم رحتمي
¤از رياست محترم جمهوري تقاضا مي شود نسبت به اجرايي شدن دستورالعمل خود به شماره 13100/13346 به تاريخ 1/7/88 توسط معاونت توسعه و مديريت سرمايه انساني رياست جمهوري در خصوص استخدام فرزندان شهدا كه به كليه دستگاه ها ابلاغ گرديده پيگيري نمايند.
اكرمي از تهران
¤با عنايت به تصويب 1400 ميليارد تومان اعتبار براي پرداخت مطالبات معوقه بازنشستگان قبل از 79 و اظهارات مسئولين مربوطه مبني بر پرداخت عيدي و حقوق بازنشستگان تا قبل از 20 اسفند سال جاري متأسفانه تا امروز (22 اسفند) هنوز حتي حقوق هم پرداخت نشده است ضمن اينكه لازم است تكليف كليه مطالبات فوق الذكر و همچنين مطالبات اجراي قانون خدمات كشوري روشن شود.
محمدحسن صادقي
¤با توجه به اينكه پنج روز به پايان سال باقي نمانده هنوز عيدي ما را به حسابمان واريز نكرده اند.
يك بازنشسته دولت
¤8-7 سالي است كه در آموزش و پرورش تهران مرسوم شده دانش آموزان پسر دبيرستاني از 20 اسفند در كلاسها شركت نمي كنند و برخورد و عكس العملي نيز از سوي مدارس صورت نمي گيرد. از رؤساي سازمان آموزش و پرورش تهران تقاضا مي شود با بازرسي و نظارت مانع تداوم اين رويه غلط شوند.
قهرماني
¤در رابطه با افزايش بهاي روزنامه كيهان از 100 تومان به 200 تومان مي خواستم بگويم كه خدا مي داند با اين همه زحماتي كه شما در رابطه با انقلاب و رهبري و حقيقت گويي و روشنگري متحمل مي شويد اگر قيمت روزنامه تان به 1000 تومان هم برسد، ارزش دارد.
محمدحسين دزفولي
¤در حال حاضر در حاشيه خيابان هاي اطراف دانشگاه تهران كتاب هاي غيرمجاز و ضدانقلابي به صورت زيراكس و به طور علني به فروش مي رسد و هيچ كس هم نسبت به اين موضوع رسيدگي نمي كند. مسئولين شهرداري با هماهنگي دستگاههاي ذيربط نسبت به اين تخلف حساسيت نشان بدهند.
سيدمرتضي حق دوست
¤مخابرات بومهن در قبض آخر سال مبلغ هزينه تلفن همه مشتركان را بسيار بالا برده است به طوري كه هر ماه هزينه تلفن كساني كه كمتر از 6 هزار تومان مي شد در اين دوره به حدود 50 هزار تومان افزايش يافته است. كسي هم پاسخگوي سوالات ما در اين خصوص نيست.
ميرزايي
¤قيمت گوشت گران شده است و خانواده هاي مستضعف نمي توانند از عهده خريد آن برآيند. از مسئولان تقاضا مي كنم كه چاره اي بينديشند.
بيژن غفاري-ساري
¤از مسئولان توزيع شير يارانه اي به مغازه داران تقاضا مي كنم كه يك نظارت دائم و مستمر حداقل ماهانه درخصوص عرضه شير به مردم داشته باشند چون برخي از اين فروشندگان و مغازه داران در حقوق مردم اجحاف كرده و شيرهاي يارانه اي را در طول روز به قيمت آزاد مي فروشند. لازم به ذكر مي دانم كه چندين بار با تلفن 124 تماس گرفته ايم اما رسيدگي جدي صورت نگرفته است.
يك شهروند
¤از وزير محترم جهاد كشاورزي تقاضا مي شود اجازه كشت مجدد برنج طارم تراريخت ايراني را در شمال صادر نمايند تا از اين برنج مردم بهره مند شوند.
خانم آراسته دانشجو
¤به علت شكسته شدن يك خار كوچك لوله اتصال جارو برقي به خدمات پس از فروش شركت مراجعه نمودم تا تعويض شود كه متصدي مربوطه گفت اين خار اتصال به شلنگ مي باشد و شركت از اين خار يدكي ندارد و خار كوچك كه قيمت آن 0100 تومان بود با شلنگ به قيمت 02 هزار تومان به من تحويل داد. آيا بهتر نيست به جاي اين همه پول تبليغ مقداري هم به سرويس دهي و ساخت يدكي كم ارزش بپردازند كه اين خود هم هزينه كم تر دارد و هم تبليغ زيادتر.
نوروز
¤بعضي از خودپردازهاي بانك ها در قائم شهر خراب هستند. لطفا بنويسيد تا شايد مسئولان درصدد رفع مشكل برآيند.
احمدي
¤از شهرداري تهران و شوراي شهر تقاضا مي شود مانع تبديل شدن باغات زيباي منطقه 2 (طرشت) به گورستان خودروهاي از رده خارج شده و تعميرگاه شوند چرا كه تاخير در اين امر اين منطقه را نيز به گاراژ و تعميرگاه مبدل خواهد كرد.
سليمي
پاسخ روابط عمومي شركت برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 21/11/88 روزنامه با عنوان «روشنايي 42 ساعته پايه هاي روشنايي» به آگاهي مي رساند: حسب بازديدهاي بعمل آمده در مورد مشكل روشنايي پايه هاي روشنايي خيابان نگارستان نهم منشعب از خيابان پاسداران اقدام لازم معمول و مشكل به نحو مطلوب مرتفع گرديد.

 



با حكم فرمانده معظم كل قوا فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران منصوب شد

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي طي حكمي سردار محمد پاكپور را به سمت فرماندهي نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منصوب كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري متن حكم فرمانده معظم كل قوا به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيپ پاسدار محمد پاكپور
بنابه پيشنهاد فرمانده كل سپاه و نظر به سوابق ارزنده و تجارب مؤثر در رده هاي خدمتي، جنابعالي را به فرماندهي نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منصوب مي كنم.
بهره گيري از كاركنان متعهد نيرو و بكارگيري روشهاي مبتني بر خلاقيت و استفاده از فناوري روز و برنامه ريزي لازم در جهت اجراي ماموريتهاي محوله و ارتقاء سطح آمادگي، مورد انتظار مي باشد.
توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم..

 



رئيس جمهوري امروز به اصفهان سفر مي كند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي و امنيتي استانداري اصفهان گفت: رئيس جمهور امروز براي شركت در همايش چهره هاي ماندگار و افتتاح چند پروژه به استان اصفهان سفر مي كند.
محمدمهدي اسماعيلي افزود: همايش چهره هاي ماندگار استان در دو سال گذشته با حضور رئيسان مجلس وقت برگزار شد.
وي گفت: امسال با نظر استاندار اصفهان قرار شد سومين سال اين همايش با حضور رئيس جمهوري در اصفهان برگزار شود.
وي تصريح كرد در اين همايش از 33 نفر از عناصر انقلابي، خبره و نخبه استان كه چهره هاي ملي هم در ميان آنان هستند تجليل مي شود.
اسماعيلي گفت: در حاشيه اين مراسم رئيس جمهور از چند پروژه همانند خط توليد بزرگترين سايت منطقه اي خودروسازي ايران و توليد خودروي مينياتور و نخستين پل دو طبقه كشور (امام خميني«ره») ديدن و آنها را افتتاح خواهد كرد.

 



ديدار در منزل حلقه وصل گروهك ها و اصلاح طلبان (خبر ويژه)

در پي آزادي مصطفي تاج زاده از زندان دو طيف اصلاح طلبان و اعضاي گروهك هايي نظير نهضت آزادي و جنبش مسلمانان مبارز به ملاقات وي رفتند.
اخبار منتشره در اين زمينه حاكي است طي چند روز گذشته شماري از سران نهضت آزادي، حبيب پيمان و عناصري نظير عبدالله نوري در كنار كروبي، موسوي، خاتمي، آغاجري و... براي ملاقات با تاج زاده به منزل وي رفته اند. براساس اين اخبار سيدياسر خميني و برخي از اعضاي دفتر نشر آثار حضرت امام خميني نيز جزو ملاقات كنندگان بوده اند. تاج زاده از اولين كساني بود كه در وزارت كشور خاتمي، زمينه فعاليت گروهك هاي غيرقانوني و ضدخط امامي نظير نهضت آزادي را فراهم كرد و به تدريج اين امتيازدهي باعث جلب حمايت و همراهي آن گروه ها در ائتلاف هاي ضدقانوني و ساختارشكنانه شد.

 



بيا سوته دلان با هم بناليم! (خبر ويژه)

سران گروه هاي ناكام در انتخابات عراق با هم ملاقات كردند.
به نوشته روزنامه كويتي الصباح، در اين ملاقات اياد علاوي(رئيس ائتلاف سكولار العراقيه)، طارق هاشمي (معاون رئيس جمهور و از اعضاي ائتلاف العراقيه) و مسعود بارزاني(رئيس اقليم كردستان عراق) حضور داشتند و درباره وضعيت انتخابات، تشكيل دولت و انتخاب نخست وزير جديد رايزني صورت گرفت.
اياد علاوي شيعه اي سكولار است كه تحت حمايت ويژه آمريكا و رژيم سعودي ائتلاف العراقيه را با مشاركت جريان سكولار و وابسته از طوايف شيعه و سني راه اندازي كرد و پس از معلوم شدن ناكامي در انتخابات، مدعي تقلب و دزديده شدن آراي مردم شد.
گفتني است در عراق نيز جريان وابسته به آمريكا بعد از ناكامي در انتخابات، همان فرمول ديكته شده به سران فتنه در ايران را دنبال مي كنند.

 



قبولت نداريم حتي با كت و شلوار و كراوات! (خبر ويژه)

عناصر سكولار ضدانقلاب به خاتمي پيغام دادند كه حتي اگر لباس روحاني را كنار بگذارد و كت و شلوار وكراوات بپوشد، او را به عنوان رئيس اپوزيسيون نخواهند پذيرفت.
سايت ضدديني سكولاريسم نو با اشاره به انتشار اخباري مبني بر توقيف گذرنامه خاتمي و عكسي از وي با كت و شلوار نوشت: آقاي خاتمي! تحولات اخير باعث شد تا توهم مردم نسبت به اصلاح طلبان از بين برود. آقاي خاتمي مطمئن باشيد بي بي سي و صداي آمريكا خاصه رسانه انگليسي قادر نخواهد بود شما را به عنوان رهبر مخالفين در خارج كشور حمايت كند. اين توهم را كه با آمدن به خارج بتوانيد رداي رياست مخالفان را بر دوش بكشيد از ذهن خود خارج كنيد حتي اگر با كت و شلوار و كراوات باشيد!

 



سران اپوزيسيون دهه 60 نابود شدند ناچاريم با كروبي و موسوي كنار بياييم (خبر ويژه)

يكي از عناصر ضد انقلاب مقيم خارج گفت جريان سرنگوني طلب ناچار است با موسوي و كروبي كنار بيايد.
عطاء هودشتيان كه با گروهك اتحاد جمهوري خواهان (بازسازي شده گروهك هاي ورشكسته گوناگون) همكاري مي كند در گفت وگو با دويچه وله اظهار داشت: شجاعت جنبش سبز پس از عاشورا پس رفت. من روز عاشورا را مرحله جديدي مي دانم. ضعف اصلي، عدم برنامه و سازماندهي و عدم رهبري است. شجاعت در سران جنبش نيست كه خود را با نيازهاي تكاملي جنبش منطبق كنند. ما مقابل رژيمي هستيم كه هر روز نوك خود را تيزتر مي كند اما سران جنبش تواني براي مجهز كردن متقابل ندارند.
دويچه وله پرسيد «به جاي كساني كه عجالتاً جنبش را هدايت مي كنند چه كسان ديگري مي توانند اين نقش را ايفا كنند»؟ هودشتيان پاسخ داد: كسان ديگري وجود ندارند زيرا جمهوري اسلامي در دهه 60 رهبران بالقوه اي را كه توانستند الان وارد ميدان شوند، نابود كرد. من فكر مي كنم در شرايط فعلي چاره اي نيست جز اينكه با همين آقايان موسوي و كروبي كنار بياييم. اين واقعيتي است كه آنها قطعات كنده شده از همين نظام هستند اما ما بايد دست از خيالپردازي برداريم و بپذيريم كه اين دو نفر با همه ترديدها و ضعف هايشان جلوي نظام ايستاده اند.
وي درباره ضعف ها و شكنندگي فتنه سبز گفت: جنبش به صورتي هيجان انگيز جلو رفت و دچار توهماتي شد. بايد با توجه به تجربه 22 بهمن، در طرح ها و اشتباهات تأمل كرد. بايد هيجان هاي اوليه را كنار گذاشت. مخالفان بايد متوجه باشند با رژيمي سر و كار دارد كه نه شبيه دولت هاي اروپاي شرقي است، نه به ديكتاتوري هاي قبلي شباهت دارد، نه كاملاً ايدئولوژيك و نه يكدست و توتاليتر است. جنبش بايد ماهيت اين نظام را بشناسد. جنبش براي پيروزي آمادگي ندارد زيرا تنها تنفر براي تغيير يك نظام كافي نيست. همچنين امكان سازش در بالا و سكوت در جنبش هست. جنبش مايحتاج كافي ندارد و مي تواند ناتمام بماند.
اين مهره ضد انقلاب كه در چند ماهه آغازين آشوب ها با هيجان تمام در حوزه رسانه اي فتنه فعال شده بود، مي گويد: يكي از موانع اين است كه جنبش ابزار رهبري منطبق بر اوضاع را ندارد. مشكل اينجاست كه ما به درستي نمي دانيم چه مي خواهيم. ما بايد فارغ از ذهني گري بگوييم كه اين جنبش از حد و حدود آقاي موسوي فراتر نرفت. ما با آقاي موسوي و كروبي به نيازهاي نهايي نمي رسيم. ديالوگ با اين آقايان لازم است اما كافي نيست.

 



گمرك ايران خبرداد
كشف باند مافيايي قاچاق «شيشه»

ماموران گمرك جمهوري اسلامي ايران با همكاري نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي يك شبكه بزرگ مافيايي اقتصادي جديد را كشف كردند.
شبكه مافيايي اقتصادي جديد كه يك محموله بزرگ ترانزيتي قاچاق را از مرز بازرگان وارد كشور كرده بود، توسط ماموران گمرك و با همكاري نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي كشف و توقيف شد.
به دنبال مشكوك شدن گمرك به محموله بزرگ ترانزيتي، ماموران به تعقيب و گريز قاچاقچيان پرداختند و زماني كه آنان قصد داشتند اين محموله را در انباري در آستارا تخليه كنند با حكم نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي كشور دستگير و محموله مورد نظر نيز توقيف شد.
اردشير محمدي رئيس كل گمرك ايران نيز با تاييد اين خبر با بيان اينكه قاچاقچيان قصد داشتند اين محموله كه شامل مواد مخدر شيشه بود را در انباري در آستارا تخليه كنند گفت: بر همين اساس ماموران گمرك با همكاري نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي كشور اين محموله را كشف و توقيف كردند.
وي افزود: جريمه در نظر گرفته شده براي محموله ترانزيتي مذكور يك ميليارد و 400 ميليون تومان بوده است.
ماموران گمرك ديروز نيز 10 كيلوگرم مواد مخدر شيشه در فرودگاه امام خميني (ره) كشف كردند، در روزهاي آتي اخبار ديگري از كشفيات گمرك اعلام مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14