(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 اسفند 1388- شماره 19605
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
استفاده از ظرفيت تنوع اقوام براي تامين امنيت مرزها
آنتي وار: آژانس به ابزاري سياسي در اختيار آمريكا تبديل شده است
به نام گل سرخ...
يك كارشناس علوم فضايي: دومين محموله زيستي سال 89 به فضا پرتاب مي شود
جلال طالباني: صدام با حمايت ابرقدرت ها جنايت بمباران شيميايي حلبچه را آفريد
ثمره هاشمي: ايستادگي در برابر بيگانگان از ويژگي هاي احمدي نژاد است
تجديد ميثاق مسئولان بنيادشهيد با امام و شهدا
اهالي خواستار شدند تغيير نام روستاي ريگي در نيشابور
از 22 فروردين آغاز مي شود ثبت نام آزمون دستياري دندانپزشكي
از 23 تا 29 ارديبهشت سال آينده نخستين نمايشگاه تخصصي ايران در قطر برگزار مي شود
سرپرست سازمان فني و حرفه اي كشور: براي مشاغل خانگي تسهيلات ويژه در نظر مي گيريم
عزل و نصب مديران بانك ها به استانداران واگذار شد
دادستان كل كشور: نقش رهبري در اداره كشور مايه مباهات است
رئيس سازمان حج و زيارت: بايد ظرفيت اعزام زائران عتبات عاليات به 5 هزار نفر در روز برسد
آيت الله علوي گرگاني: همه بايد مطيع رهبري باشيم
اخبار ادبي و هنري



وزير كشور تاكيد كرد
استفاده از ظرفيت تنوع اقوام براي تامين امنيت مرزها

وزير كشور اعلام كرد كه اين وزارتخانه براي تامين امنيت مرزهاي كشور از ظرفيتي به نام «تنوع اقوام» استفاده مي كند.
به گزارش روابط عمومي وزارت كشور مصطفي محمد نجار در حاشيه نشست معاونين و مديران كل سياسي استانداري هاي سراسر كشور در جمع خبرنگاران گفت: امسال بهتر از سال هاي قبل در مراكز استان ها و فرمانداري ها آمادگي خوبي ايجاد شده است كه اين آمادگي ها در سه محور عمده يعني ساماندهي مراكز رفاهي و اقامتي، توجه به قيمت ها و كنترل بازار و استقبال ايمن از بهار انجام مي شود كه اين طرح از 25 اسفندماه براي كاهش تلفات جاده اي توسط نيروي انتظامي اجرا خواهد شد.
وي در پاسخ به سوالي درباره مسئله امنيت مرزها با توجه به تنوع اقوام در اين مناطق اظهار كرد: ما تنوع اقوام را يك فرصت مي دانيم و براي تامين امنيت مرزها از اين ظرفيت استفاده خواهيم كرد.
وزير كشور در برابر پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه اگر بخواهيد در سال 88 به كسي خسته نباشيد بگوييد، آن كيست؟ گفت: آن كه خستگي را از تن همه ما به در كرده است، راهپيمايي 22 بهمن و حضور ده ها ميليوني مردم بود كه طراز ملي ما را افزايش داد و مردم عزيز ما مجددا با آرمان هاي انقلاب اسلامي تجديد ميثاق كردند.
«سيدصولت مرتضوي» نيز در اين همايش با بيان اينكه، خط قرمزي در اقتصاد تعيين نشده است، افزود: سياه نمايي در خصوص طرح تحول اقتصادي به ويژه طرح هدفمند كردن يارانه ها در دستور كار جريان معاند و فتنه قرار گرفته است و بدنبال دامن زدن به تورم انتظاري هستند. وي با بيان اينكه در برنامه هاي سوم و چهارم توسعه نيز به بحث هدفمندكردن يارانه ها و حذف تدريجي يارانه هاي انرژي اشاره شده بود، ادامه داد: اما دولت ها به لحاظ فشار و انگيزه هاي سياسي از زير بار اين قوانين شانه خالي كردند. مرتضوي با اشاره به مقوله اشتغال در كشور تصريح كرد: به رغم بحران اقتصادي جهاني نرخ بيكاري در كشور كاهش يافته است اما همچنان آزاردهنده است و با توجه به تخصيص اعتبار 3 هزارميلياردي در لايحه بودجه 89 براي كمك به ايجاد اشتغال و تلفيق آن با منابع بخش خصوصي و بانكي، سال آينده بايد يك ميليون و 100 هزار فرصت شغلي ايجاد كنيم.
وي بر مديريت فضاي سياسي كشور تأكيد كرد و با اشاره به برگزاري انتخابات شوراها شهر و روستا سال آينده خاطرنشان ساخت: سياست دولت، اجراي انتخابات شوراها در موعد مقرر است.

 



با اشاره به تناقضات آشكار در گزارش آمانو
 آنتي وار: آژانس به ابزاري سياسي در اختيار آمريكا تبديل شده است

يك پايگاه خبري در تحليلي با اشاره به گزارش اخير مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران اعلام كرد آژانس اكنون به ابزاري براي پيشبرد اهداف آمريكا و متحدانش تبديل شده است.
پايگاه خبري آنتي وار در اين گزارش تحليلي آورده است: آژانس بين المللي انرژي اتمي در 18 فوريه سال 2010جديدترين گزارش خود را درباره برنامه هسته اي ايران منتشر كرد. لحن اين گزارش و نيز گمانه زني ها و ادعاهاي بي اساسش با گزارشات گذشته كه توسط محمد البرادعي، مديركل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي منتشر شد تفاوت فاحشي داشت. يوكيا آمانو، مديركل جديد آژانس رويكرد محتاطانه و لحن سنجيده شده البرادعي را كنار گذاشته و از زباني صريح و رك استفاده مي كند. اما اگر چه اين زبان صريح مشكل محسوب نمي شود حقيقت اين است همانطور كه گزارش اخير نشان مي دهد آژانس در حال تبديل شدن از يك سازمان بين المللي بي طرف به يك سازمان سياسي شده كه قرار است مورد استفاده آمريكا و متحدانش قرار بگيرد و اهداف آنها را در زمينه برنامه غني سازي اورانيوم ايران به پيش ببرد.
در ادامه اين گزارش آمده است: براي مشاهده ماهيت سياسي شده آخرين گزارش آژانس كافي است آن را با گزارش آخري كه آژانس دقيقاً پيش از كنار رفتن البرادعي در نوامبر سال 2009 منتشر كرد مقايسه كنيم. اولين اختلاف آن دو اين است كه در حالي كه گزارشات البرادعي همواره تلاش مي كرد از مسئله قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل دوري كند گزارش جديد اين مسئله را به طور چشمگيري در گزارش مطرح مي كند. يك تفاوت مهم ديگر اين است كه گزارش جديد برخلاف گزارش البرادعي به درخواست هاي غيرمنطقي و گاهي كاملاً غيرقانوني متوسل مي شود. در بخشي از اين گزارش آمده است: «با توجه به خودداري ايران براي دادن اجازه دسترسي به نيروگاه توليد آب سنگين (در نزديكي اراك) آژانس مجبور است به تصاوير ماهواره اي براي نظارت بر وضعيت اين نيروگاه متوسل شود.» اما نيروگاه توليد آب سنگين تحت پوشش توافقنامه پادمان هاي ايران با آژانس قرار ندارد. در واقع آب سنگين حتي به عنوان مواد هسته اي كه تحت پوشش توافقنامه پادماني قرار دارد در نظر گرفته نمي شود. بنابراين چرا ايران بايد در حالي كه موظف به انجام اين كار نيست اجازه بازرسي آژانس را از نيروگاهش بدهد.
در ادامه اين گزارش تحليلي آمده است: يكي از اختلاف نظرهاي ديگر بين ايران و آژانس مربوط به كد 1/3 بخش عمومي ترتيبات فرعي توافقنامه پادماني ايران با آژانس است كه در سال 1974 امضاء و در سال 1976تصويب شد. طبق كد 1/3 ايران بايد وجود هرگونه تأسيسات هسته اي را كمتر از 180 روز پيش از ورود هرگونه مواد هسته اي به آن تاسيسات به آژانس اطلاع دهد. به همين دليل است كه به رغم همه لفاظي ها ساخت تاسيسات غني سازي فردو بدون اطلاع آژانس كاملاً قانوني بود.
آنتي وار در بخش ديگري از اين گزارش آورده است: شوراي حكام آژانس در سال 1992كد 1/3اصلاح شده را جايگزين كد 1/3 اوليه كرده؛ كد اصلاح شده از كشورهاي عضو مي خواهد «به محض اينكه تصميم ساخت گرفته شد» به آژانس اطلاع دهند. پس از آنكه خبر ساخت تاسيسات نطنز در فوريه سال 2003 رسماً به آژانس اطلاع داده شد ايران با كد اصلاح شده 1/3 موافقت كرد. مهمتر از آن ايران موافقت كرد بطور داوطلبانه تا زماني كه مجلس اصلاح توافقنامه پارلماني را تصويب كند كد اصلاح شده را به مرحله اجرا بگذارد. اگر چه مجلس با تصويب اصلاح توافقنامه پادماني كه كد 1/3 اصلاح شده جزيي از آن است خودداري كرد ايران همچنان از فوريه 2003 تا مارس 2007 آن را رعايت كرد.
آنتي وار در ادامه نوشت: اما در فوريه 2007 شوراي حكام آژانس پرونده هسته اي ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل فرستاد. ايران كه معتقد بود آژانس غيرقانوني عمل كرده است در 29 مارس 2007 به تهران اطلاع داد كه ديگر بطور داوطلبانه از كد اصلاح شده1/3 پيروي نخواهد كرد و به كد اوليه 1/3 بازخواهد گشت. گزارش جديد آژانس با بي توجهي به اين سوابق همچنان تاكيد دارد كه كد اصلاح شده 1/3 همچنان در ايران برقرار است. اين اظهارات در صورتي درست مي بود كه مجلس تغيير موجود در كد اصلاح شده 1/3 را تصويب مي كرد، اما با توجه به اينكه اتفاق نيفتاد ايران هيچگونه وظيفه اي در قبال اين كد ندارد. هيچ كشوري موظف نيست ضوابط توافقنامه اي را كه مجلسش آن را تصويب نكرده است رعايت كند.
در ادامه اين گزارش تحليلي آمده است: آژانس در ماده 46گزارش جديد خود اظهاراتي عجيب و غريب را بيان مي كند: «در حالي كه آژانس همچنان عدم انحراف مواد هسته اي اعلام شده در ايران را تاييد مي كند تهران همكاري لازم را براي اجازه دادن به آژانس براي تاييد اينكه همه مواد هسته اي موجود در ايران براي فعاليت هاي هسته اي است، نداشته است.» بنابراين اين گزارش ظاهراً بطور تلويحي مي گويد كه مواد هسته اي اعلام نشده در ايران وجود دارد، در حالي كه تاكنون هيچ گونه مدركي حاكي از وجود چنين موادي مشاهده نشده است.
در ادامه اين گزارش تحليلي آمده است: در گزارش جديد آژانس به قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران اشاره شده است. اين در حالي است كه فرستادن پرونده ايران به شوراي امنيت كه مبناي تصويب قطعنامه هاي 1737، 1747، 1803 و 1835 عليه ايران قرار گرفت كاملاً غيرقانوني بود. بنابراين حتي قانوني بودن قطعنامه هاي شوراي امنيت زير سؤال رفته است.
در پايان اين گزارش تحليلي آمده است: بنابراين مي توان گفت كه آژانس در حال سياسي شدن كامل توسط آمريكا و متحدانش براي پيشبرد اهداف شان عليه ايران است. اين كار در حالي انجام مي گيرد كه ايران بطور كلي در حال عمل به وظايف خود تحت معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان.پي.تي) و توافقنامه پادماني است، در حالي كه متحدان آمريكا (كره جنوبي)، تايوان و مصر مشخصاً وظايف هسته اي خود را زير پاگذاشته اند. آژانس بين المللي انرژي اتمي نه تنها اقدامي عليه اين كشورها نكرده است بلكه هيچگونه گزارش رسمي آژانس درباره فعاليت هاي هسته اي غيرقانوني آنها وجود ندارد.

 



به نام گل سرخ...

حالا ديگر خانه ها را تكانده ايم، زندگي را شسته ايم، لباسهاي عيد را خريده ايم، حتي درختهايمان را در هفته پيش كاشته ايم و حالا نوبت باغچه هاي خانه هامان است تا با گلهاي بهاري، طراوت زا و عشق آفرين شوند و تو مي آيي، در ميان گلها قدم مي زني، هر كدام را كه بيشتر دوست داري انتخاب مي كني: زرد، سرخ، صورتي، بنفش، سفيد... گل سرخ، لاله عباسي، تاج خروس، شب بو، سنبل و...
راستي براي دو سه گلدان داخل خانه، براي ميز كنار ميهمانها و براي قرآني كه بر روي رحل سفره هفت سين آماده كرده اي هم گلي انتخاب كن؛ ببخشيد آقا! من دنبال گل نرگس مي گردم...

 



يك كارشناس علوم فضايي: دومين محموله زيستي سال 89 به فضا پرتاب مي شود

يك كارشناس علوم فضايي از پرتاب دومين محموله زيستي به فضا در سال 89 خبر داد.
«محمد رضايي» كارشناس علوم فضايي در گفت وگو با مهر با اشاره به جزئيات محموله زيستي ارسال شده به فضا گفت: محموله زيستي در ايام دهه فجر به فضا پرتاب شد كه حاوي موجوداتي چون لاك پشت، كرم و موش و همچنين پنج ذره سلول بود.
وي ادامه داد: موجودات زنده به منظور بررسي مشكلات زيستي آنها در فضا و ذرات سلول ها به منظور بررسي و تحقيق در زمينه نحوه تكثير و ساير مسائل پزشكي و زيستي به فضا پرتاب شدند.
اين كارشناس علوم فضا گفت: پس از پايان پرتاب، ذرات سلول هايي كه در اين محموله بودند به منظور بررسي مسائل زيستي به آزمايشگاه اعزام شدند و پژوهشگران حوزه پزشكي فضايي در حال تحقيق و بررسي بر روي آن هستند كه اولين گزارش اين تحقيقات تا پايان هفته جاري اعلام مي شود.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه با بيان اين كه نتايج حاصل از اين پرتاب در پرتاب هاي ديگر استفاده مي شود گفت: ما در اين حوزه در ابتداي راه هستيم و اجراي اين پروژه بستر مناسبي براي ارسال موجودات بزرگتر به فضا خواهد بود كه اين امر به تدريج صورت خواهد گرفت.
رضايي از پرتاب دومين محموله زيستي به فضا در سال 89 خبر داد و گفت: در صورت موافقت و تاييد نهايي در صدديم تا دومين محموله زيستي را در سال 89 به فضا پرتاب كنيم. دومين محموله زيستي با موجودات زنده ديگري آزمايش مي شود.
گفتني است در روز 14 بهمن، روز ملي فناوري فضايي با پرتاب كاوشگر 3، نخستين محموله زيستي موجود زنده از كشورمان به فضا پرتاب شد.

 



جلال طالباني: صدام با حمايت ابرقدرت ها جنايت بمباران شيميايي حلبچه را آفريد

رئيس جمهوري عراق تاكيد كرد كه صدام با حمايت ابرقدرت هاي دنيا كه امروز مدعيان دموكراسي در خاورميانه هستند، جنايت بمباران شيميايي حلبچه را آفريد.
«جلال طالباني» رئيس جمهوري عراق، در پيامي به همايش «بررسي ابعاد حقوقي و نظامي در مبارزه با كاربرد سلاح هاي شيميايي» كه در مجتمع فجر سنندج برگزار و توسط محمد محمدسعيد نماينده وي قرائت شد، با اشاره به رابطه تاريخي، قديمي و ديرينه عراق با جمهوري اسلامي اظهار داشت: حادثه بمباران شيميايي حلبچه تنها مربوط به ملت عراق نيست بلكه در جريان جنگ تحميلي نيز شهرهاي مريوان، سردشت و اشنويه نيز سرنوشتي همانند حلبچه داشتند.
در اين پيام با اشاره به اينكه كردهاي ايران و عراق داراي مشتركات فرهنگي، اجتماعي هستند، تاكيد داشته است كه هيچ قدرتي نمي تواند در بين ايران و عراق و اقوام آنها تفرقه اي ايجاد كند.
رئيس جمهور عراق در اين پيام خاطرنشان كرده است: صدام با حمايت ابرقدرت هاي دنيا كه امروز مدعيان دموكراسي در خاورميانه هستند، جنايت بمباران شيميايي حلبچه را آفريد و همان ابرقدرت ها مي خواستند ايران را متهم به چنين عملي نمايند كه در دادگاه صدام و علي شيميايي و اعتراف آنها روسياهي آنان مشخص و از پرده اين نقشه شوم برداشته شد.
طالباني در اين پيام دوستي ايران و عراق را به زمان ديدار وي با امام خميني(ره) در نجف اشرف در زمان تبعيد ايشان دانسته و بيان داشته كه در سال 1977 با بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در نجف ملاقات داشته و بعد از آن نيز در فرانسه ديدار هه وال فواد معصوم با امام خميني(ره) اين پيوند را استحكام بخشيد.
وي در ادامه اين پيام آورده است: رابطه ايران و عراق استراتژيك و خلل ناپذير است و همانگونه كه كشور ايران در سازندگي حلبچه و كمك به آبادي عراق ما را حمايت كردند ما نيز قدردان اين دولت اسلامي هستيم.
رئيس جمهور عراق در اين پيام از ايران به عنوان پشتوانه اي محكم براي عراق و كردستان عراق نام برده است و خواستار توسعه ارتباط و وحدت بيشتر بين دو كشور شده است.
طالباني اين برنامه كه هر ساله به همت كشور ايران در سنندج برگزار مي شود را نشانه توجه اين دولت اسلامي به مردم مسلمان منطقه خوانده و افزوده است: اين مهم جداي از گراميداشت ياد و خاطره شهيدان پاسدار وطن اسلامي است، شناسايي عامل اصلي جنايات بمباران هاي شيميايي ايران و عراق را نيز به دنبال دارد و اين همان رسوايي حاميان اين جنگ ها است.

 



ثمره هاشمي: ايستادگي در برابر بيگانگان از ويژگي هاي احمدي نژاد است

دستيار ارشد رئيس جمهور تاكيد كرد: يكي از شاخصه هاي دولت اسلامي دعوت مردم به توحيد و به امام است و ملتي كه به ولي الله متوسل باشد از هيچ چيز نمي ترسد.
مجتبي ثمره هاشمي دوشنبه در تجمع اصولگرايان استان گيلان در مسجد مهديه رشت گفت: يكي از شاخصه هاي دولت اسلامي دعوت مردم به توحيد و به امام است و ملتي كه به ولي الله متوسل باشد از هيچ چيز نمي ترسد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ويژگي هاي رئيس جمهوري در دفاع از مردم و كشور گفت: يكي از ويژگي هاي احمدي نژاد ايستادگي محكم بر روي مواضع در برابر بيگانگان است.
وي گفت: رئيس جمهوري در دفاع از حقوق ملت هرگز مذاكره نمي كند و در مسئله هسته اي نيز حتي يك قدم عقب نشيني نكرد.

 



تجديد ميثاق مسئولان بنيادشهيد با امام و شهدا

سرويس اجتماعي -
جمعي از مديران و كاركنان بنيادشهيد و امور ايثارگران با حضور در بهشت زهرا(س) با امام راحل و شهدا تجديد ميثاق كردند.
به گزارش روابط عمومي اين بنياد، زريبافان رئيس بنيادشهيد، معاونان و مديران كل اين بنياد صبح ديروز در مرقد امام خميني(ره)، گلزار شهداي دولت و شهداي بهشت زهراي تهران حضور يافتند و با آرمانهاي امام راحل و شهدا عهدي ديگر بستند.

 



اهالي خواستار شدند تغيير نام روستاي ريگي در نيشابور

نيشابور - خبرنگار كيهان:
اهالي روستاي ريگي از توابع بخش ميان جلگه شهرستان نيشابور خواستار تغيير نام اين روستا شدند.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: شوراي اسلامي و دهياري و اهالي روستاي ريگي از توابع بخش ميان جلگه نيشابور به دنبال دستگيري عبدالمالك ريگي تروريست مزدور آمريكا و صهيونيست توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) طي نامه اي به معاونت استانداري و فرماندار نيشابور با تبريك اين موفقيت خواهان تغيير نام اين روستاي بزرگ دهستان بلهرات ميان جلگه نيشابور شدند.
سيدجلال هاشمي اظهار داشت: در اين نامه آمده است جنايات سركرده اين گروه تروريستي كه هم نام روستاي ماست به شدت موجب سرافكندگي روستاييان شده كه از بردن نام روستا شرمسارند در حالي كه اهالي اين روستاي ولايتمدار زادگاه چندين روحاني بزرگ بوده و در دوران قبل از انقلاب، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس حضور همه جانبه داشته اند.
فرماندار نيشابور تصريح كرد: ما ضمن تشكر از احساس پاك اين عزيزان در روستاي ريگي با موافقت اوليه آن را براي بررسي بيشتر و عملياتي شدن به مراجع ذيصلاح ارجاع داده ايم.

 



از 22 فروردين آغاز مي شود ثبت نام آزمون دستياري دندانپزشكي

ثبت نام اينترنتي آزمون بيست وچهارمين دوره پذيرش دستيار رشته هاي تخصصي دندانپزشكي از 22 فروردين ماه 89 آغاز مي شود.
دكتر اكبر فاضل، گفت: ثبت نام آزمون دستياري دندانپزشكي طي روزهاي 22 تا 31 فروردين ماه سال آينده به صورت اينترنتي و از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني http://wwwsanjeshpir انجام مي شود.
وي با بيان اينكه كليه داوطلبان صرف نظر از نوع سهميه و نوع پذيرش بايد از 11 تا 71 ارديبهشت ماه 98 با مراجعه به سايت مركز سنجش آموزش پزشكي، مدارك مورد نياز را ارسال كنند خاطرنشان كرد: مهلت هاي اعلام شده به هيچ عنوان قابل تمديد نخواهد بود؛ بنابراين در صورت عدم ارسال مدارك توسط استفاده كنندگان از سهميه ها، در زمان هاي اعلام شده سهميه اين دسته داوطلبان آزاد در نظر گرفته مي شود.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به چگونگي اعلام نتايج اوليه آزمون دستياري دندانپزشكي اظهار داشت: نتايج اوليه كلي داوطلبان و اسامي واجدين شرايط پذيرش با در نظر گرفته شدن سه برابر ظرفيت پذيرش، به صورت همزمان پس از آماده شدن نتايج توسط مركز سنجش آموزش پزشكي اعلام خواهد شد.

 



از 23 تا 29 ارديبهشت سال آينده نخستين نمايشگاه تخصصي ايران در قطر برگزار مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
نخستين نمايشگاه تخصصي ايران در قطر از 23 تا 29 ارديبهشت ماه سال 89 با همكاري شركت نمايشگاه هاي بين المللي برگزار مي شود.
مهندس رسول محققيان مديرعامل نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: نخستين نمايشگاه تخصصي ايران در قطر درباره موضوعات نفت، گاز، پتروشيمي، مواد غذايي، فرش، خدمات فني، خودرو، صنعت ساختمان، هوا فضا، طلا و نقره، صنعت توريسم، گل و گياه، ميوه و تره بار برگزار مي شود.
وي با بيان اين كه اين حضور به دنبال شركت در نمايشگاه قطر از سال 2007 تا 2010 بوده است گفت: امسال 5 هزار متر مربع فضا به جمهوري اسلامي ايران اختصاص يافته كه 2500 متر مربوط به فعاليت هاي ايران در قالب گردشگري اقتصاد و صنعت و توانمندي هاي ديگر كشورمان است.
محققيان تصريح كرد بخش اعظم هزينه هاي اين نمايشگاه توسط سازمان توسعه تجارت تامين شده كه حضور در نمايشگاه تخصصي قطر افزايش توسعه صادراتي كشور را به دنبال خواهد داشت.

 



سرپرست سازمان فني و حرفه اي كشور: براي مشاغل خانگي تسهيلات ويژه در نظر مي گيريم

قزوين-خبرنگار كيهان:
سرپرست سازمان فني و حرفه اي كشور گفت: در راستاي ايجاد فرصت شغلي از سال آينده موضوع مشاغل خانگي در دستور كار سازمان فني و حرفه اي قرار خواهد گرفت.
امير محمد پرويز در مراسم توديع و معارفه مدير كل فني و حرفه اي استان قزوين با بيان اين مطلب افزود: در اين طرح فرد مي تواند در كنار خانه خود كارگاهي با حداكثر امكانات سخت افزاري كه نياز است تامين كرده و در زمينه معيشتي خانواده و در اقتصاد جامعه و كشور ايفاي نقش كند و با اين اقدام فرصت ايجاد شغل براي معلولان و افرادي كه امكان حضور در صنعت و بنگاه هاي اقتصادي را ندارند نيز فراهم مي شود.
سرپرست سازمان فني و حرفه اي كشور خاطرنشان كرد: در اين راستا تسهيلات ارزان قيمت و ويژه اي نيز به افراد پرداخت مي شود كه اينكار با توجه به تفاهمنامه اي كه با صندوق مهر امام رضا(ع) داشته ايم صورت مي گيرد البته لازمه اين كار اين است كه آموزش هاي متناسب با هر حرفه را ارائه كنيم.
وي با اشاره به تشكيل سازمان ملي مهارت در كشور تصريح كرد: مسئله اي كه امروز با آن مواجه هستيم پراكندگي در زمينه آموزش فني و حرفه اي است كه دانشگاه علمي و كاربردي، سازمان هاي متعدد، هنرستان هاي فني و حرفه اي براي درمان مشكل بيكاري حرفه اي كردن نيروي انساني را در برنامه دارند ولي بعضا از مسير منحرف شده اند و اهداف اوليه محقق نشده است.
پرويز عنوان داشت: براي هم افزايي و جلوگيري از موازي كاري، بحث ايجاد سازمان ملي مهارت در هيئت دولت و شوراي عالي اداري مصوب شده و در دو مرحله كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مطرح و اجماع نظر كميسيون اين بود كه اين تجميع صورت گيرد و سازمان ملي مهارت به وجود آيد تا موازي كاري ها ساماندهي شود و طرح آماده است.

 



عزل و نصب مديران بانك ها به استانداران واگذار شد

ساري - خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران از افزايش قريب الوقوع حوزه اختيارات استانداران در سيستم بانكي و اعمال نظارت دقيق تر آنان بر بانكهاي عامل استاني خبر داد.
سيدعلي اكبر طاهايي در جلسه ستاد مديريت بحران مازندران افزود: اين تصميم با هدف جلوگيري از پيامدهاي منفي صدور دستور العمل هاي متعارض با منافع مردمي اتخاذ شده است.
وي در اين ارتباط يادآور شد: به زودي با دستورالعمل ابلاغي دولت عزل و نصب مديران بانك ها در استان ها توسط استانداران انجام خواهد شد.
وي گفت: در صورت اعتراض دستگاه هاي مركزي به نحوه اجراي تصميم سازي هاي استاني استانداران مسئوليت مستقيم امور مربوطه را بر عهده مي گيرند.
استاندار مازندران با اشاره به نقش مؤثر استانداران در پيشبرد اهداف منطقه اي دولت تصريح كرد: به زودي اختيارات وسيع تري از سوي دولت به استانداران تفويض خواهد شد.
طاهايي در اين جلسه با اشاره به مشكلات بخش كشاورزي مازندران افزود: در سال آينده سياست هاي حمايتي دولت در قبال كشتكاران محصولات زراعي افزايش مي يابد.
وي خاطر نشان كرد: اجراي نادرست برخي تصميمات و سياست هاي ابلاغي روند امور مردم را با مشكلات جدي مواجه مي كند كه در اين ارتباط بايد هوشياري پيشه كرد.

 



دادستان كل كشور: نقش رهبري در اداره كشور مايه مباهات است

قزوين- خبرنگار كيهان:
دادستان كل كشور گفت: يكي از مباهات انقلاب وجود ولي فقيه و رهبري در اداره كشور و هدايت نظام است.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در مراسم معارفه دادستان جديد شهرستان قزوين با بيان اين مطلب افزود: امروز باز دشمنان مي بينند كه بعد از گذشت 31 سال از پيروزي انقلاب اسلامي با وجود ولايت فقيه نظام در مقابل فشارها كوتاه نمي آيد بلكه آنقدر قوي و ريشه دار است كه در برابر جنگ نرم و سخت و عوامل دروني و بيروني استوار ايستاده است.
وي طرح شعار تغيير را از سوي مقامات كاخ سفيد ناشي از مشكلات داخلي آن كشور ذكر كرد و افزود: قطع يقين آنچه مسلم است، اين است كه آمريكا در مقابل پيام منطق و پيام اسلام ناب تسليم شده است ولي نبايد از ياد ببريم كه او به هيچ وجه دست از دشمني برنداشته است و به لحاظ عمق كينه و شيطنت دشمني او بيشتر و بيشتر شده است كه رهبر انقلاب در سخنان آغازين سال جاري به اين مطالب و دروغين بودن تغيير چهره آمريكا اشاره كردند.
وي اضافه كرد: در اين ميان افرادي كه در داخل كشور به عمق قضيه توجه كمتري داشتند، فريب خوردند و به مسئولان نظام فشار آوردند كه الان آمريكا كوتاه آمده است و وقت آن است كه ما نيز با آمريكا ارتباط برقرار كنيم و حتي پيشنهاد صدور رواديد كوتاه مدت هفته اي براي آمريكا ارائه كردند.
وي در ادامه با بيان اينكه انتظارات مردم از دستگاه قضا بايد برآورده شود گفت: همكاران قضايي اين موضوع را مد نظر داشته باشند كه مردم عدالت را در جبين دستگاه قضايي مي بينند و از اين قوه انتظار دارند كه عدالت را اجرا كند و ما بايد به عنوان ترازوي نظام كه تبلورش در دستگاه قضايي است عدالتي كه مورد انتظار مردم است را برآورده كنيم.
وزير سابق اطلاعات در خصوص اقدامات دستگاه قضا در خصوص اغتشاشگران حوادث بعد از انتخابات نيز يادآور شد: درباره افرادي كه قانون شكن بودند و اقدام به تخريب و اهانت كردند، افرادي تعقيب شدند. براي تعداد قابل توجهي پرونده نيز تكميل و به دادگاه رفته است كه تعدادي حكم قطعي صادر شده و تعدادي نيز در مرحله تجديدنظر است.
وي تصريح كرد: اميدواريم كه اينگونه اعمال تكرار نشود، چرا كه در فرض تكرار ديگر نظام چنين خويشتنداري و حوصله اي به خرج نمي دهد.
لازم به ذكر است در اين مراسم صادقي نياركي به عنوان دادستان قزوين منصوب و از خدمات محمد باقر الفت دادستان پيشين اين شهرستان تقدير شد.

 



رئيس سازمان حج و زيارت: بايد ظرفيت اعزام زائران عتبات عاليات به 5 هزار نفر در روز برسد

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: بايد ظرفيت اعزام زائران به عتبات عاليات به 5 هزار نفر در روز افزايش يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس علي ليالي در دومين گردهمايي روحانيون كاروان هاي عتبات عاليات در قم گفت: روزانه بيش از 3 هزار نفر زائر ساماندهي و به عتبات عاليات اعزام مي شوند.
وي با بيان اينكه مسئوليت اين سازمان در فرآيند زيارتي يك مسئوليت سخت افزاري است، اظهار داشت: بايد تلاش كنيم تا امكانات انتقال زائر، اوقات فراغت، اقامت، امنيت و تغذيه زائران عتبات عاليات به شكل مطلوبي مهيا شده و بستري فراهم شود تا بخش سخت افزاري به يك بخش نرم افزاري تبديل شود.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به تجارب 10 ساله سازمان حج و زيارت در سفر به عراق افزود: در تلاش هستيم با تنظيم و تأمين امكانات ظرفيت اعزام كاروان به عتبات عاليات به 5 هزار نفر افزايش يابد.
ليالي بازديد و استانداردسازي هتل ها در كربلا و نجف در سه ماهه گذشته را از برنامه هاي سازمان حج و زيارت برشمرد و گفت: در سه ماهه گذشته تا حدود زيادي به هتل ها نظم بخشيده ايم و اقداماتي نظير كمك مادي به صورت وام و ساخت تعدادي آشپزخانه مركزي در كربلا و نجف براي رفاه حال زائران ايراني انجام شده است.
وي با اشاره به نقش روحانيون در جامعه گفت: بهترين كساني كه مي توانند بر عملكرد مديران نظارت كنند، روحانيون هستند و مديران نيز نياز به تذكرات و ارشاد آنان دارند.

 



آيت الله علوي گرگاني: همه بايد مطيع رهبري باشيم

استاد حوزه علميه قم گفت: رهبر معظم انقلاب پدر معنوي جامعه ما هستند و همه ما وظيفه داريم كه مطيع رهبر باشيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله سيد محمد علوي گرگاني در ديدار جمعي از كاركنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه انسان به وسيله عمل مي تواند به رشد و پيشرفت دست يابد، اظهار داشت: خانواده و مقام براي انسان وجاهت و كمال نمي آورد ولي انسان با عمل خود مي تواند به هر پست و مقامي كه مي خواهد دست يابد.
وي با بيان اينكه ما نبايد هيچگاه بين انسان ها را بر هم بزنيم، تصريح كرد: متأسفانه برخي افراد به دنبال اين هستند كه بين افراد را بر هم بزنند و در نزد افراد از ديگران بدگويي مي كنند و برخي اوقات اين كار را مي توان در پيام ها و بيانيه ها مشاهده كرد.
استاد حوزه علميه قم ادامه داد: بايد مواظب باشيم كه نسبت به يكديگر حسد نورزيم، اگر حسد را كنار بگذاريم كشور به آرامش دست مي يابد.
وي با بيان اينكه ريشه همه مشكلات ما به حسدورزي ختم مي شود، خاطرنشان كرد: ما نبايد بين دو نفر را در جامعه به هم بزنيم، چون اين موضوع به فتنه تبديل مي شود.
علوي گرگاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه در قرآن آيات بسياري درباره احسان به والدين وجود دارد، اظهار داشت: همه ما بايد به والدين خود نيكي كنيم تا مورد نكوهش آنها قرارنگيريم.
وي ادامه داد: امروز بزرگان، علما، مراجع تقليد و رهبر معظم انقلاب به منزله پدر ما محسوب مي شوند و ما نبايد كاري كنيم كه موردنكوهش آنهاقراربگيريم.
استاد حوزه علميه قم تأكيدكرد: ما بايدهميشه مطيع وگوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب باشيم و براي حفظ نظام جمهوري اسلامي تلاش كنيم.
وي تصريح كرد: همه بايد رفتاري داشته باشيم كه مورد رضاي خداوند و امام زمان(عج) باشد و نبايد اعمال غير اسلامي انجام دهيم.

 



اخبار ادبي و هنري

سفارش وزير ارشاد خاتمي براي ساخت فيلم عليه ارزش ها
عطاء الله مهاجراني وزير ارشاد دولت اول خاتمي، براي ساخت فيلم عليه ارزش ها سفارش مي داد!
سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: وزير ارشاد دولت اسبق كه الان پناهنده (انگلستان) شده،چك پول داخل پاكت مي گذاشت و مي رفت به خانه فيلم سازاني كه با انقلاب زاويه داشتند و عليه ارزش ها شخصاً سفارش فيلم مي داد. ما اينها را اطلاع داشتيم. وي در گفت وگو با سالنامه جوان افزود: در دوران دوم خرداد روزنامه هايي كه با هدايت خودشان راه مي انداختند عليه انقلاب و ارزش ها مطلب بنويسند، حمايت مي كردند، پول مي دادند، دستگاه آن موقع كاملاً در خدمت جريان انحراف فرهنگ بود.
تاكيد وزير ارشاد بر وجود فتنه در عرصه فرهنگ و هنر
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: فتنه در عرصه فرهنگ و هنر هم كاملاً مشهود است. سيدمحمد حسيني در نشستي از سلسله نشست هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي در مدرسه فيضيه قم با اشاره به وجود فتنه در عرصه فرهنگ و هنر، تاكيد كرد: دشمن به جاي بمباران نظامي، گسترش شبكه هاي تبليغاتي، اجتماعي و افزايش سايت هاي مختلف را در دستور كار خود قرار داده است.
به گزارش ايسنا، او در پاسخ به سؤالي درباره وضع بدحجابي در سينماي ايران عنوان كرد: ما از نظرات و دغدغه هاي حوزويان استقبال مي كنيم و معتقديم آن چه كه پخش مي شود، عاري از اشكال نيست.
وي ادامه داد: در مقوله فيلم دچار كمبودهايي هستيم كه سخت به كمك حوزويان، مراكز تحقيقاتي و پژوهشي احتياج داريم.
كمك هزينه لوازم آرايشي؛ جايزه جشن دنياي تصوير
يكي از برگزيدگان جشن سينمايي دنياي تصوير در وبلاگ شخصي اش فاش كرد كه جايزه اين جشن به برگزيدگانش كمك هزينه لوازم آرايشي است!
علي معلم، مشاور هنري و يكي از سازندگان فيلم تبليغاتي مهدي كروبي در انتخابات رياست جمهوري دهم، در اقدامي عجيب به برگزيدگان جشنواره سينمايي اش (دنياي تصوير)، يك ميليون تومان كمك هزينه خريد لوازم آرايشي اهدا كرده است!
اين خبر، توسط سايت جهان و به نقل از وبلاگ يكي از برگزيدگان اين جشن- فاش شده است.
گفتني است، نشريه سينمايي «دنياي تصوير» كه با مديريت علي معلم منتشر مي شده است، پيش از اين به دليل استفاده ابزاري از چهره زنان و تبليغ فيلم هاي غيراخلاقي غربي، لغو امتياز شده بود.
حمايت يكي از مجريان صدا و سيما از فتنه
رضا رشيدپور از مجريان صدا و سيما، در جريان اجراي يك برنامه موسيقي از فتنه حمايت كرد.
به نوشته سايت خبرنامه دانشجويان ايران، وي در برنامه مذكور به تناوب بين برنامه ها در حمايت از جريان فتنه مطالبي را ارائه مي نمود و با استفاده مكرر از كلمه سبز در پي تائيد بر اين جريان شكست خورده سياسي بود.
در اين برنامه مبتذل كه توسط گروه به اصطلاح خيريه جوانه هاي اميد با هماهنگي و همكاري انجمن اسلامي دانشكده داروسازي دانشگاه تهران در تالار رازي اين دانشكده برگزار شد هنگام اجراي موسيقي توسط گروه هاي مختلف دختران و پسران باگرفتن دستان يكديگر به رقص و پايكوبي پرداختند.
حوزه هنري سال آينده سه فيلم توليد مي كند
حوزه هنري سال آينده سه فيلم سينمايي توليد خواهد كرد.
محمدحسين نيرومند، معاون سينمايي حوزه هنري و مديرعامل مؤسسه سينمايي سوره روز گذشته در نشستي خبري گفت: فيلم «يك حبه قند» به كارگرداني سيدرضا ميركريمي در سال آينده توسط حوزه هنري توليد مي شود. توافقات نهايي در خصوص توليد اين فيلم با آقاي ميركريمي صورت گرفته و توليد آن با سرمايه گذاري حوزه هنري بزودي آغاز خواهد شد.
وي همچنين از ساخت فيلمي درباره سلمان فارسي خبر داد و افزود: در سال آينده كتاب «او سلمان شد» نوشته سيدناصر هاشم زاده در صورت كمك مجلس شوراي اسلامي در اختصاص بودجه به صورت يك فيلم فاخر به فيلمنامه تبديل و توليد خواهد شد.
نيرومند ساخت فيلمي با موضوع دستگيري «عبدالمالك ريگي» را از فعاليت هاي ديگر حوزه هنري در سال آينده اعلام كرد.
استقبال15 هزار نفر از دوازدهمين جشنواره قرآني
دوازدهمين جشنواره قرآني كه با شركت 15 هزار نفر در شش رشته حفظ، قرائت، ترتيل، سرود، نقاشي و داستان نويسي در دو گروه دختران و پسران و در شش گروه سني برگزار شده است، در سالن ايران زمين شهرداري تهران در روز 24 اسفند برگزيدگان خود را معرفي مي كند.
علي اكبر توپچي رئيس فرهنگسراي قرآن و دبير جشنواره قرآني هدف اصلي جشنواره را شناخت استعدادها و پتانسيل هاي قرآني در سطح شهر دانست و گفت: شناخت استعدادها سبب ارتقاي سطح قرآني و تخصصي كودكان و نوجوانان مي شود و اين جشنواره باعث ايجاد ارتباط بيشتر كودكان و نوجوانان با قرآن به شكل هاي مختلف و ارتباط و تعامل با مراكز قرآني به صورت منسجم تر خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14