(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 فروردين 1389- شماره 19613
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعوت از كشورهاي جهان براي شركت در اجلاس خلع سلاح تهران
رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان اجرايي و شخصيت هاي علمي و سياسي:
دنياي اسلام عليه صهيونيست ها بسيج شود
ناو گروه ارتش از ربايش نفتكش ايراني جلوگيري كرد
معاون عتبات هلال احمر خبر داد اعزام تيم جديد پزشكي به عراق
در هفته معلم فرهنگيان كارت بيمه طلايي مي گيرند
طي سال گذشته 16هزار عراقي در ايران مداوا شدند
25 فروردين يازدهمين دوره مسابقه ملي مهارت برگزار مي شود
ذوالنور خبر داد پايگاه هاي آمريكا در تيررس موشك هاي دوربرد ايران
عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي بابل دانشمند برتر سال شد
اخبار ادبي و هنري
مراسم گراميداشت آيت الله ابن الرضا خوانساري در قم برگزار شد



در نشست خبري سخنگوي وزارت خارجه صورت گرفت
دعوت از كشورهاي جهان براي شركت در اجلاس خلع سلاح تهران

سخنگوي وزارت امور خارجه از همه كشورهاي خواهان خلع سلاح هسته اي دعوت كرد در اجلاس بين المللي تهران شركت كنند.
«رامين مهمان پرست» سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در نخستين نشست خود با خبرنگاران در سال 89 با بيان اين كه تعداد قابل توجهي از وزراي خارجه كشورهاي مختلف براي شركت در اين اجلاس اعلام آمادگي كرده اند، افزود: اميدواريم از اين اجلاس استقبال خوبي شود.
وي با بيان اين كه هيات هاي 60 كشور در سطوح مختلف براي شركت در اين اجلاس دعوت شده اند، تصريح كرد: مقامهاي رسمي، سازمان هاي بين المللي همچون سازمان ملل، سازمان انرژي اتمي و شخصيت هايي كه به نوعي با موضوع فعاليت هسته اي مرتبط هستند براي حضور در اين اجلاس به تهران دعوت شده اند.
سخنگوي وزارت خارجه تاكيد كرد: اميدواريم با حضور هيات هاي مختلف، شاهد شروع حركت جدي و قوي براي خلع سلاح در جهان باشيم.
وي با بيان اين كه ايران سعي كرده در بحث استفاده از انرژي هسته اي در خط مقدم باشد و راه را براي كشورهاي مختلف باز كند، گفت: اميدواريم در راه مبارزه با بكارگيري سلاح هاي هسته اي اين پيشتازي ادامه يابد و شاهد مشاركت ساير كشورها باشيم.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اين كه اجلاس خلع سلاح هسته اي با شعار «انرژي هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچ كس» 28 و 29 فروردين در تهران برگزار مي شود، اضافه كرد: اين اجلاس در راستاي اهدافي كه در سياست خارجي كشورمان در نظر گرفته شده برگزار مي شود.
وي همچنين تاكيد كرد: اعتقاد داريم كه همه كشورها و جامعه جهاني بايد تلاش كنند تا مانع از بكارگيري سلاح هاي هسته اي توسط كشورهاي داراي اين سلاح ها شوند و اين را به عنوان اصل دنبال كنند تا بشريت در آينده از وضعيت باثبات تري برخوردار شوند.
مهمان پرست در مورد موضوع تحريم ايران نيز عنوان كرد: با روش هاي غيرطبيعي و سياسي ملت ما دست از حقوق مسلم خود برنمي دارد. همين كه مي بينيم مقامات رژيم نامشروع صهيونيستي در جهت ترغيب كشورها به پيوستن به تحريم ها تلاش مي كنند نشان دهنده سياسي بودن اين اقدامات است.
واكنش غيرمنطقي آمريكا
به كنفرانس خلع سلاح تهران
استقبال جهاني از كنفرانس خلع سلاح تهران واكنش غيرمنطقي آمريكا به اين اجلاس را برانگيخت.
«فيليپ كروالي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در گفت وگو با خبرنگاران مدعي شد: اگر ايران علاقمند است به رژيم عدم گسترش تسليحات اتمي استحكام بخشد، بايد كار را از خودش آغاز كند.
وي افزود: اقدامات خاصي وجود دارد كه ايران بايد صورت دهد و تاكنون اين كشور موفق به انجام آنها نشده است. همين امر نيز ما را به مرحله اي رسانده است كه بايد به ارزشيابي تحريم هاي احتمالي بپردازيم.
اين اظهارات غيرمنطقي در حالي بيان شد كه جمهوري اسلامي ايران نه تنها سلاح هسته اي در اختيار ندارد بلكه بارها اعلام كرده است كه برنامه فعلي هسته اي صلح آميز خود را هرگز به سمت ساخت سلاح منحرف نخواهد كرد.
از سوي ديگر آمريكا يكي از بزرگترين دارندگان تسليحات هسته اي در جهان و تنها كشوري است كه دوبار از اين تسليحات كشتار جمعي استفاده كرده است.
به نظر مي رسد آنچه خشم و نگراني واشنگتن را برانگيخته، استقبال از اجلاس تهران و عزم جهاني در اجراي خلع سلاح هسته اي است.

 



رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان اجرايي و شخصيت هاي علمي و سياسي:
دنياي اسلام عليه صهيونيست ها بسيج شود

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از مسئولان كشور و شخصيتهاي علمي و سياسي، بر اولويت بندي مسائل كشور به موضوعات اصلي و فرعي تأكيد و خاطرنشان كردند: مسئولان كشور در بخشهاي مختلف، توجه خود را بر پيشبرد اهداف اصلي نظام و خدمت رساني به مردم متمركز كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك سال جديد، حضور گسترده مردم در مشاه د مشرفه و اماكن مقدسه هنگام تحويل سال جديد را عادتي بسيار پسنديده و نشانه ايمان ديني مردم ايران دانستند و افزودند: هرچه محتواي ديني حوادث گوناگون زندگي افزايش يابد، سعادت و رستگاري انسان تضمين مي شود و كساني كه دنيا را منهاي دين مي خواستند اكنون به مشكلات صعب العلاجي گرفتار شده اند.
ايشان با اشاره به تلاش گسترده غرب براي خارج كردن دين از عرصه زندگي و علني كردن مسائل ضد اخلاقي خاطرنشان كردند: نتيجه اين تلاشها در غرب، از هم پاشيدن خانواده و بيگانه شدن افراد جامعه از يكديگر است اما با اثبات پوچي و به بن بست رسيدن اين تفكرات، افراد به دين برمي گردند و اكنون با آغاز اين حركت عظيم، اسلام در كانون توجه قرار گرفته است.
حضرت آيت الله خامنه اي، اسلام را نقطه درخشان و نگين اصلي در منظومه توجهات معنوي در جهان دانستند و علت اصلي مخالفت با اسلام را همين نكته ارزيابي كردند و افزودند: بخش عمده اي از دشمني با نظام اسلامي، به علت وجود ايمان ديني در اين كشور است چرا كه ايمان ديني است كه مردم را به صحنه آورده و آنان را در پيچ و خم هاي خطرناك و مشكلات، به خوبي هدايت كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي به قضاياي اخير فلسطين و فاجعه آفريني در غزه و كرانه باختري اشاره و خاطرنشان كردند: اسلام زدايي از آثار اسلامي، وقايع حرم ابراهيمي و بيرون راندن مسلمانان از خانه و كاشانه خود، توطئه بسيار خطرناكي است كه جلوي چشم همه و در سايه مشغول كردن دنياي اسلام به امور جزئي، در حال اتفاق افتادن است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: جا دارد سازمان كنفرانس اسلامي كه اساسا براي حمايت از فلسطين تشكيل شده، به وظيفه ذاتي اش در دفاع از فلسطين و بسيج دنياي اسلام در مقابل حركتهاي موذيانه صهيونيستها عمل كند.
ايشان ظرفيتهاي دنياي اسلام را براي مقابله با طمع ورزي و خباثتهاي صهيونيستها بسيار بالا ارزيابي و خاطرنشان كردند: توانمندي و ظرفيتهاي دنياي اسلام فقط در نفت خلاصه نمي شود بلكه بزرگترين بازار مصرف كالا و مهمترين گذرگاهها و شريانهاي حياتي دنيا در اختيار مسلمانان است و آبروي غرب در اين منطقه خلاصه مي شود.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه تصريح كردند: دنياي اسلام حتي بدون استفاده از اين امكانات و به صرف استفاده از منطق و حرف سياسي در دنيا، و نفس خواستن دولتها و ملتها كه وزنه عظيمي در تحولات بين المللي است، مي تواند به خواسته هاي برحق خود جامه عمل بپوشاند. حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار همچنين با اشاره به گذران فصول و سالها و ضرورت تجربه اندوزي از اين تحويل و تحول، همگان را به رعايت تقوي و ارتباط با خدا خصوصاً توجه بيش از پيش در نماز، توصيه و ابراز اميدواري كردند: با عمل كردن مسئولان و مردم به وظايف خود، رحمت الهي شامل حال اين كشور شود.

 



ناو گروه ارتش از ربايش نفتكش ايراني جلوگيري كرد

با تلاش دريادلان نيروي دريايي ارتش، اقدام دزدان دريايي در ربايش يك فروند تانكر نفتكش كشورمان ناكام ماند.
بنا بر گزارش هاي دريافتي، ناوگروه اعزامي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به خليج عدن از ربايش يك فروند تانكر نفتكش كشورمان به نام تانكر «ايران فراز» جلوگيري كردند.
تانكر ايران فراز كه از بندر بوشهر عازم بندر ازمير تركيه بود، در خليج عدن مورد حمله چهار فروند قايق تندرو متعلق به دزدان دريايي سوماليايي قرار گرفت كه با عمليات به موقع ناوگروه نيروي دريايي ارتش حاضر در محل، دزدان دريايي در ربايش اين تانكر موفق نشدند و از محل گريختند.
در حال حاضر تانكر ايران فراز بدون هيچ گونه آسيبي در حال پيمودن مسير خود به مقصد بندر تركيه است. اين چندمين بار است كه ناوگروه هاي اعزامي نيروي دريايي ارتش كه در روزهاي پاياني سال 88 هفتمين گروه از آن ها به خليج عدن اعزام شدند، با اقدام به موقع خود مانع از ربوده شدن شناورهاي ايراني در خليج عدن مي شوند.

 



معاون عتبات هلال احمر خبر داد اعزام تيم جديد پزشكي به عراق

معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر از اعزام تيم جديد درماني اين جمعيت به عراق براي فعاليت در درمانگاه هاي درماني ايران در اين كشور خبر داد.
علي حيدري در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه تيم جديد متشكل از 31 نفر است، گفت: گروه جديد اعزامي ايران را 14 پزشك، چهار كارشناس بهداشت، دو كارشناس آزمايشگاه، و چهار پرستار و هفت تيم سم پاش براي سم پاشي هتل هاي عراق همراهي مي كند.
وي با بيان اينكه تيم جديد براي فعاليت در درمانگاه هاي جمعيت هلال احمر مستقر در شهرهاي كربلا، نجف و كاظمين اعزام شده اند، افزود: اين تيم موظف به ارائه خدمات و اداره درمانگاه هاي ايران در عراق به مدت يك ماه كاري هستند.
سم پاشي بيش
از 200 مركز اقامتي
حيدري به تيم سم پاش جمعيت هلال احمر ايران كه متشكل از هفت تيم تخصصي و عمومي سم پاش هستند، اشاره كرد و گفت: اين تيم به مدت يك ماه بيش از 200 هتل و مراكز اقامتي در شهرهاي زيارتي عراق را سم پاشي خواهد كرد تا بهترين شرايط بهداشتي براي اقامت زائران كشورمان مهيا شود.
وي افزود: خوشبختانه در سال جديد خدمات دهي بهداشتي و درماني هلال احمر به زائران كشورمان رشد 50 درصدي داشته است.

 



در هفته معلم فرهنگيان كارت بيمه طلايي مي گيرند

رئيس مركز آمار، فناوري و نيروي انساني آموزش و پرورش از ارائه كارت بيمه طلايي به فرهنگيان در هفته معلم (12 تا 18 ارديبهشت) خبر داد.
به گزارش ايرنا، بيمه طلايي، بيمه كاملي است كه مي تواند مسايل درماني معلمان را برطرف كند. اين كارت در مقايسه با ديگر دفترچه ها و كارت هاي بيمه، مزاياي بسياري دارد.

 



طي سال گذشته 16هزار عراقي در ايران مداوا شدند

كارشناس حوزه علمي و اقتصادي گردشگري سلامت گفت: سال گذشته 16 هزار بيمار به عنوان گردشگر سلامت براي درمان از كشور عراق به ايران سفر كردند.
«سيدحسن طباطبا يي نژاد» در گفت وگو با ايرنا افزود: گردشگران سلامت بيشتر از كشورهاي همجوار يا خاورميانه براي معالجه به ايران عزيمت مي كنند.
اين كارشناس با بيان اينكه گردشگران سلامت در دو بخش خصوصي و دولتي مداوا مي شوند، گفت: شهرهاي تهران، تبريز، اروميه و اصفهان به علت استقرار دانشگاه هاي علوم پزشكي از مهمترين مراكز مقصد گردشگران حوزه سلامت براي ارايه خدمات مطلوب درماني به شمار مي روند.
وي درباره وضعيت درآمدي ايران در بخش گردشگري سلامت افزود: گردشگران سلامت فاقد بيمه هستند و به همين علت درآمد 150 ميليون دلاري سالانه ايران در اين زمينه چندان چشمگير نيست.
طباطبايي نژاد با بيان اينكه سالانه بيش از 50 هزار گردشگر در حوزه سلامت وارد ايران مي شوند، گفت: هزينه درمان اين افراد بين سه تا پنج هزار دلار البته بدون هزينه هاي جانبي مانند همراه بيمار، برآورد شده است.
به گفته وي، در شرايط كنوني تمامي مراحل هزينه هاي درمان به عهده گردشگران سلامت يا دولت مربوطه است.
گفتني است، هفته سلامت از 18 فروردين ماه در سراسر كشور آغاز شده است و تا 24 فروردين ماه جاري ادامه دارد.

 



25 فروردين يازدهمين دوره مسابقه ملي مهارت برگزار مي شود

ساري - خبرنگار كيهان:
يازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت 25 فروردين ماه جاري در سراسر كشور برگزار مي شود.
مديركل آموزش فني و حرفه اي مازندران با اعلام اين خبر افزود: برگزيدگان اين مسابقه براي اعزام به مسابقات جهاني مهارت انتخاب مي شوند.
علي صابري گفت: جوانان ماهر شامل كارآموزان و آموزش ديدگان مراكز فني و حرفه اي، هنرجويان آموزش وپرورش و رشته هاي كاردانش، فني و حرفه اي، نظري و دانشجويان آموزشكده هاي فني و حرفه اي و آموزش عالي و نيز كارگران واحدهاي صنفي و صنعتي مي توانند در اين آزمون ها شركت كنند.
وي يادآور شد: اين مرحله از مسابقات در 27 رشته فني و مهارتي و در 2 مرحله شهرستاني و استاني برگزار خواهد شد.
صابري تصريح كرد: با تصويب دولت برگزيدگان كشوري مسابقات ملي مهارت علاوه بر حضور در رقابت هاي جهاني به عضويت بنياد نخبگان كشور درمي آيند.
وي با تاكيد بر حمايت قاطع دولت از نخبگان و كارآفرينان برتر افزود: دولت براي اعتلاي ارزش كار در بين جوانان با ايجاد شرايط رقابتي برنامه عملياتي ارائه مي كند.

 



ذوالنور خبر داد پايگاه هاي آمريكا در تيررس موشك هاي دوربرد ايران

كشور ما به جايي رسيده است كه اگر اسرائيل اقدامي انجام دهد قبل از اينكه گردوخاك موشك آنها بلند شود موشك هاي دوربرد ما در قلب تل آويو بر زمين خواهد نشست و پايگاه هاي آمريكايي نيز از موشك هاي دوربرد ما
در امان نيست.
به گزارش ايرنا، جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: همه بايد براي مقابله با جنگ نرم، فتنه و توطئه هاي دشمنان اسلام بصيرت لازم را كسب كنيم.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور دوشنبه شب در سلسله نشست هاي بصيرت در مسجد اهل بيت(ع) قم گفت: بصيرت تنها شامل كساني كه مجتهد يا داراي پايگاه و جايگاه بالاي علمي هستند، نيست بلكه همه اقشار مردم بايد بصيرت لازم را داشته باشند.
وي افزود: گاهي يك فرد روستايي كه به هيچ امكاناتي دسترسي ندارد به خاطر داشتن بصيرت، راه را به خوبي تشخيص مي دهد اين در حالي است كه در برخي حوادث متاسفانه خواص به خاطر عدم بصيرت، دچار لغزش و سقوط مي شوند.
وي با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب برج مراقبت نظام هستند، گفت: رهبري از بسياري مسائل خبر دارد و مي داند كه عقبه خيلي از كارها كجا است و اگر نگاه ايشان به يك سمت خاص است نبايد دنبال دليل بيّن و شفاف بگرديم.
ذوالنور خاطرنشان كرد: شرط بصيرت، داشتن اجتهاد، علم و مهارت تنها نيست، بلكه بصيرت در هر ميداني، به نور خاصي نياز دارد.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه ادامه داد: در اول انقلاب اگر يك آيت الله العظمي در برابر امام خميني مي ايستاد، مهر ساواكي بر پيشاني او مي چسبيد و در جنگ تحميلي نيز وضعيت به گونه اي ديگر بود، هر زمان مردم به بصيرت خاصي نياز دارند.
ذوالنور خاطرنشان كرد: در جنگ تحميلي برخي چون ديد محدودي داشتند، مي گفتند كه امام بايد در قيامت پاسخگوي خون هاي ريخته شده در جنگ باشد، ولي مردم به خاطر بصيرت، امام(ره) را گم نكردند و فاصله اي بين آنها (امام و مردم) ايجاد نشد چرا كه هدف امام را فهميده بودند.
وي با اشاره به پيشرفت هاي انقلاب اسلامي در مسائل مختلف علمي و تكنولوژي گفت: دشمناني كه در دوران دفاع مقدس دنبال نابودي ما بودند، امروز ناباورانه همسايگي ما را در فضا بايد تحمل كنند.
ذوالنور اظهار داشت: در فتنه ها بايد هميشه پشت سر رهبري باشيم، بصيرت در فتنه ها نور خاص خود را مي خواهد، بايد معيار و ملاك ها را در نظر بگيريم و به اشخاص كاري نداشته باشيم.
وي خاطرنشان كرد: برخي معناي ولايت را نفهميده و با مباني مشكل دارند و ولي فقيه را به معناي وكيل مي دانند چرا كه اگر افرادي معناي رهبري را مي فهميدند قائم مقام رهبري نصب نمي كردند كه بعد توي آن گير كنند.
اين فعال سياسي گفت: امام مي فرمود كه ولي فقيه اختيارات امام معصوم (ع) را دارد و مرحوم نراقي نيز اين مباحث را بيان كردند و بايد بصيرت لازم را كسب و از رهبري و ولايت دفاع كنيم.
ذوالنور افزود: منظور از خواص افراد دانه درشت جامعه نيست، بلكه هر فردي اعم از روحاني، بازاري، معلم، فوتباليست و هنرپيشه مي تواند از خواص باشد، ولي ممكن است خواص اهل حق يا باطل باشند.
ذوالنور گفت: مردمي كه به برخي از اين كانديداها راي داده بودند وقتي متوجه شدند سران فتنه، به استكبار جهاني وصل هستند، بسياري از آنها توبه كردند، در راهپيمايي 9 دي، انبوهي از آن جمعيت شركت كننده، توابيني بوده اند كه فكر كرده اند فريب خورده و از آنها سوء استفاده شده است.

 



عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي بابل دانشمند برتر سال شد

عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل دانشمند برتر سال 2010 شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بابل، داود دوميري گنجي متولد 1344 شهرستان بابل محقق برجسته جهان در ماه فوريه 2008، عضو انجمن فيزيك، مكانيك و برق آمريكا و اروپا شد كه در جديدترين آمار منتشر شده از سوي تامسون رويترز به عنوان دانشمند برتر سال 2010 انتخاب شد.
وي گفت: در جديدترين آمار منتشره از سوي تامسون رويترز isi تا مارس 2010 ميلادي، 38 نفر از دانشمندان ايراني در فهرست يك درصد دانشمندان برتر جهان در رشته هاي مختلف علمي قرار گرفته اند.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با بيان اين كه با رتبه 2هزار و 977 در رشته مهندسي به عنوان دانشمند برتر انتخاب شده است، افزود: رتبه جهاني دانشمند، نام دانشگاه، رشته دانشمندي و محل فعاليت در ليست ارائه شده است.
دوميري گنجي در سال 2009 نيز در يك گستره 10 ساله و هشت ماهه براساس آخرين آمار و اطلاعات شاخص هاي علم در مؤسسه اطلاعات علمي isi جزو دانشمندان برتر معرفي شد.
وي همچنين در سال 2008 كه دانشمندان سال در 22 رشته معرفي شده اند، به عنوان دانشمند برتر در شاخه مهندسي انتخاب شد.
داود دوميري گنجي ارائه كننده بيش از 250 مقاله در داخل و خارج كشور، عضو انجمن رياضي ايران، عضو انجمن هيدروليك و مهندسي ايران، دريافت كننده لوح سپاس از بزرگترين انتشارات جهان(الديوير) دانشمند نمايه بين المللي isi دريافت كننده لوح تقدير از رئيس جمهور و وزير علوم به عنوان پژوهشگر برتر كشور است.

 



اخبار ادبي و هنري

بزرگداشت شهيد آويني با سخنراني رحيم پورازغدي
مراسم بزرگداشت هفدهمين سالگرد شهادت سيدمرتضي آويني، با سخنراني دكتر حسن رحيم پور ازغدي برگزار مي شود.
اين مراسم با عنوان «روياي بيداري» روز شنبه 21فروردين ماه، از ساعت 15در تالار بزرگ كشور آغاز مي شود.
در اين مراسم كه مجري آن موسسه روايت فتح است، علاوه بر سخنراني ازغدي با موضوع بررسي انديشه هاي شهيد آويني، گفت وگو و نمايش فيلم نيز انجام مي شود.
روز بسيج هنرمندان نامگذاري شد
سازمان بسيج هنرمندان، در آستانه فرارسيدن سالگرد شهادت سيد شهيدان اهل قلم بيانيه اي صادر نموده و تصريح كرد: شايسته است سالروز شهادت سيدمرتضي آويني را روز بسيج هنرمندان بناميم.
به گزارش خبرنگاركيهان، در بيانيه سازمان بسيج هنرمندان به اين مناسبت آمده است: 20فروردين ماه، روزي است كه در آن هنرمندان جبهه هاي احساس و ظرافت، عزم خود را براي حركت به سمت حقايق متعالي جزم مي كنند و هر سال نو، در آن به ارزيابي عملكرد و حركت هاي خود در اين عرصه مي پردازند. پس شايسته است اين روز را به حق روز «بسيج هنرمندان» بناميم.
در پايان اين بيانيه اضافه شده است: امسال در اولين سال نامگذاري روز شهادت سيدمرتضي آويني از سوي سازمان بسيج مستضعفين به نام روز بسيج هنرمندان، اميد آن داشته باشيم كه هنر بسيجي، اقتدار و پويايي را رقم بزند و هنرمندان بسيجي پرچمدار عرصه همت مضاعف و كار مضاعف باشند تا مسير روشن رسيدن به قله هاي عزت و سربلندي ايران اسلامي پيموده شود.
راز آرماگدون در شبكه يك فاش مي شود
سري سوم مجموعه مستند «راز آرماگدون» با موضوع افشاي توطئه هاي صهيونيستي در ايران، پس از پخش در شبكه خبر در شبكه اول سيما هم پخش مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، «راز آرماگدون3: معبد تاريكي» به كارگرداني سعيد مستغاثي به بررسي فعاليت هاي فرقه صهيونيستي «فراماسونري» در ايران از گذشته تاكنون با استفاده از منابع و اسناد داخلي و خارجي مي پردازد.
اين مجموعه مستند تلويزيوني هر روز (به جز جمعه ها) ساعت 30/18از شبكه اول سيما به نمايش درمي آيد.
رويش همت و كار مضاعف در راديو ايران
به همت گروه ايران و جامعه راديو ايران ويژه برنامه «رويش» در سال همت مضاعف- كار مضاعف تهيه و پخش مي شود.
اين برنامه به مدت نيم ساعت و به صورت مستندگونه در روزهاي چهارشنبه هر هفته از ساعت 30:17 الي 00:18عصر پخش خواهد شد.
سرانه مطالعه غيردرسي در تهران؛ 32دقيقه
براساس آخرين نظرسنجي درباره ميزان مطالعه كتاب نزد شهروندان تهراني، ميزان مطالعه غيردرسي هر شهروند تهراني در هر شبانه روز، 32 دقيقه برآورد شده است.
به گزارش ايبنا، به نقل از محمدحسين ساعي قائم مقام مركز افكار سنجي و رصد فرهنگي پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ميانگين مطالعه در شبانه روز در تهران 79 دقيقه و ميانگين مطالعه درسي 47 دقيقه است كه در نتيجه ميزان مطالعه غيردرسي در هر شبانه روز 32دقيقه برآورد شده است.

 



مراسم گراميداشت آيت الله ابن الرضا خوانساري در قم برگزار شد

آيين گراميداشت مأسس حوزه علميه خوانسار آيت الله «سيدمحمد علي ابن الرضا خوانساري(ره)» دوشنبه شب با حضور جمعي از علما، روحانيان، مراجع تقليد و قشرهاي مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه حضرات آيات عظام تقليد نوري همداني، وحيد خراساني، مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني، شبيري زنجاني، علوي گرگاني و استادان برجسته حوزه آيت الله مصباح يزدي، سبحاني و مقتدايي، نمايندگان بيوت مراجع عظام، رئيس و اعضاي دفتر رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسين حوزه علميه، مسئولان استان قم و همچنين حجت الاسلام سيد حسن خميني حضور داشتند، پس از قرائت قرآن و مداحي مداحان اهل بيت(ع) يكي از خطباي كشور به ايراد سخن پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمين سيد مرتضي صالحي خوانساري با اشاره به مقام و منزلت رفيع عالمان ديني از ديدگاه اسلام اظهار داشت: عالمان و روحانيان ديني در دوران پس از غيبت كبري امام زمان(عج) نقش كليدي و پراهميتي را در احياي تفكرات اسلامي ايفا كردند.
وي با تمجيد از ويژگي هاي علمي و معنوي مرحوم آيت الله ابن الرضا خوانساري وي را در زمره اين عالمان دانست و افزود: اين فقيه عالي مقام در سراسر عمر پرخير و بركت خود توانست با پرورش شاگردان و بسياري از آثار ارزشمند ديني نقش مأثري را در پيشرفت و اعتلاي اسلام ناب محمدي از خود بروز دهد.
وي با بيان اينكه آن مرحوم بزرگوار توانسته بود با خوي و خصلت پسنديده خود بسياري از مردم را شيفته و جذب خود كند تصريح كرد: شركت چشمگير مردم هميشه در صحنه خوانسار در مراسم وداع و تشييع جنازه آن عالم وارسته نمونه بارزي براي شخصيت مردمي وي به شمار مي رود.
گفتني است، آيت الله ابن الرضا خوانساري از شاگردان آيت الله العظمي حاج شيخ عبدالكريم حائري(ره)، مأسس حوزه علميه قم بود كه در خانداني مشهور به علم، تقوا و فقاهت در سال 3912 هجري شمسي چشم به جهان گشود و مقدمات علمي و حوزوي را نزد علماي خوانسار به ويژه پدرش مرحوم آيت الله حاج ميرزا محمود ابن الرضا و برادرش گذراند و براي تكميل مباني علمي و نظري خويش رهسپار قم شد.
وي دروس سطح عالي حوزوي را نزد حضرات آيات عظام حاج سيد محمد تقي خوانساري، حاج سيد محمدرضا گلپايگاني، سيدشهاب الدين مرعشي نجفي و حاج ميرزا خليل كمره اي فرا گرفت و خارج فقه و اصول را در محضر مأسس حوزه علميه قم مرحوم آيت الله العظمي حاج شيخ عبدالكريم حائري تحصيل كرد.
وي پس از تكميل مباني علمي خويش مراجعت به وطن را وظيفه شرعي خود تشخيص داد و در اين راستا به خدمات علمي چشمگيري چون تدريس معارف ديني و دروس حوزوي و تأسيس حوزه علميه و مراكز خدماتي موفق شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14