(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 فروردين 1389- شماره 19621
 

ضرورت اعتماد به رؤساي جمهور محلي
ساخت بزرگترين تقاطع غيرهمسطح خاورميانه در خوزستان روبه پايان است
ايران در كيهان
استاندار: مديران مصوبات سفرهاي هيات دولت به همدان را پيگيري كنند
روشندل كردستاني مدرك تخصصي حفظ كل قرآن كريم كشور را دريافت كرد
درسال همت مضاعف و كار مضاعف جوان ايلامي 50هزار اصله درخت غرس مي كند
در پي سفرهاي استاني هيئت دولت انجام شد احداث سردخانه هاي 55هزار تني در سلماس
تعطيلي تنها اردوگاه نگهداري معتادان در سروستان
اشتغال هزار نفر در بخش تعاون گنبد كاووس
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران خواستار شد هم افزايي توان ها براي توسعه متوازن كشور
تگرگ به 100 هزار هكتار از مزارع و باغهاي كرمانشاه خسارت زد
سيل و سرمازدگي به كشاورزان استان اصفهان خسارت وارد كرد



ضرورت اعتماد به رؤساي جمهور محلي

تفويض اختيارات بيشتر به استانداران از سوي دولت، كه در اواخر سال گذشته اعلام شده در عين حال كه نشاندهنده يك نياز اداري محلي به مجموعه اي از اختيارات قانوني و فرمان هاي دولتي بوده، گوياي برخي از ضرورت هاي حاشيه اي نيز بود كه توجه جدي تري را از سوي مقامات مسئول و مربوطه را مي طلبد. اگر بنا باشد مديران كل ادارات با نظر استانداران عزل و نصب شوند و راهبرد اصلي دولت در رسيدگي به اختلافات احتمالي بين استانداران و وزرا، حمايت از نظر و تشخيص استانداران باشد، بايد افرادي بعنوان استاندار انتخاب شوند كه واجد تمام شرايط لازم و كامل براي در اختيار گرفتن چنين اختياراتي باشند. آنچه كه مسلم و مشخص است صرف تعيين اختيارات و تامين ابزارهاي قانوني براي مديران و مسئولان، به مفهوم انجام احسن وظايف و رفع مشكلات در حوزه ها نيست، چرا كه اجرا و به كارگيري چنين اختياراتي، نياز به تشخيص صحيح و وجود مغزهاي فهيم و تشخيص دهنده، برنامه ريز و در يك كلام، «مدير» دارد و قوانين زماني قابليت هاي خود را مي توانند نشان دهند كه بخوبي و بدرستي مورد استفاده قرار گيرند و به همين مناسبت و ضروري است كه انتخاب شوندگان در هر رده و پست و مقامي مي بايست صلاحيت، كفايت و قابليت هاي فردي و اداري لازم را در بالاترين سطح ممكن داشته باشند تا بتوانند در تشخيص انتخاب مديران محلي و پيشبرد سياست هاي دولت ها، در استانها و پيشرفت روستاها و شهرها، اقتصاد، كشاورزي بانكداري، صنايع و ديگر امور، به بهترين نحو ممكن عمل كنند و عملاً به كارآيي اختيارات تفويضي از سوي دولت، اضافه، بدون شك، انتخاب استانداران، مي بايست با وسواس اداري بيشتر و جدي تري صورت گيرد و همين وسواس اداري از سوي آنان نسبت به انتخاب مديران محلي، اعمال شود و در غير اين صورت، حتي وجود بهترين قوانين و بالاترين سطح تفويض اختيارات به مديران ارشد محلي در استانها، قادر نخواهد بود موجب تغييرات و دگرگوني هاي مثبت در شرايطي كلي استانها و رشد و ترقي و عمران و پيشرفت آنها شود. استانداران، به مثابه رئيسان جمهور محلي محسوب و تلقي مي شوند و بايد بتوانند از اختيارات خود، بخوبي استفاده كنند و شايستگي اعتماد دولت را، داشته باشند.
سعيد داور
خبرنگار كيهان در تبريز

 



ساخت بزرگترين تقاطع غيرهمسطح خاورميانه در خوزستان روبه پايان است

اهواز- خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي بزرگترين تقاطع غيرهمسطح خاورميانه در استان خوزستان تاكنون 85 درصد پيشرفت كاري داشته است.
منوچهر رحماني با اعلام اين خبر طول اين تقاطع غيرهمسطح را كه در خاورميانه بي نظير است بيش از 10كيلومتر اعلام و خاطرنشان كرد: عمليات احداث اين تقاطع از سال 85 آغاز و تاكنون براي اجراي آن بيش از 300ميليارد ريال هزينه شده است.
به گفته سرپرست اداره كل راه و ترابري استان خوزستان با احداث اين تقاطع، ايمني ترافيك عبوري در نقطه اتصالي آزادراه خليج فارس و محور ورودي شهر اهواز به 100درصد خواهد رسيد.
رحماني عرض اين تقاطع را 27متر و در 3باند اعلام كرد و گفت: عبور از نهر مالح، عبور خط آهن اهواز- بندر امام، عبور از لوله هاي نفتي و گازي شركت ملي نفت ايران از جمله دلايل احداث اين تقاطع غيرهمسطح است.
سرپرست اداره كل راه و ترابري استان خوزستان از ديگر و يژگي هاي ساخت اين سازه عظيم را پيش ساخته بودن تيرهاي آن و انتقال آن به محل اجراي پروژه اعلام كرد و افزود: هم اكنون بخشي از اين تقاطع با توجه به نياز برقراري ارتباط با آزادراه خليج فارس مورد بهره برداري قرار گرفته كه پيش بيني مي شود با تكميل و بهره برداري از آن شاهد بهبود وضعيت ترافيكي در اين نقطه باشيم.
وي هزينه كلي اجراي اين طرح را 40ميليارد تومان عنوان و خاطرنشان ساخت: تاكنون بيش از 30ميليارد تومان از اين مبلغ هزينه شده است.

 



ايران در كيهان

خسارت به باغهاي ميوه
تبريز- خبرنگار كيهان: بر اثر سرماي اواخر سال پيش و اوايل امسال، بيش از 54 ميليارد ريال خسارت به باغهاي شهرستان تبريز وارد آمده است. «صحاب علي اسكندري»، رئيس جهاد كشاورزي تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: بين 25 تا 85 درصد به 1200 هكتار باغ زردآلو، گوجه درختي، گيلاس، بادام، آلبالو، گردو و هلو، خسارت وارد آمده است.
توسعه روستاها
¤ استاندار خراسان رضوي در اولين جلسه شوراي اداري استان خراسان رضوي گفت: سال 89 سال توسعه روستاها در استان است. محمود صلاحي در اولين جلسه شوراي اداري استان در سال 89 با بيان اينكه يكي از علت هاي حاشيه نشيني و مهاجرت روستاييان به شهرها خشكسالي و عدم اشتغال در روستاهاست، يكي از مشكلات كلانشهرهاي ايران از جمله مشهد را معضل حاشيه نشيني دانست و تصريح كرد: حل مشكل حاشيه نشيني نياز به عزم جدي و اراده ملي دارد.
انتقال آب
اردبيل- خبرنگار كيهان: اجراي طرح انتقال آب از رودخانه قزل اوزن 538 ميليون متر مكعب آب به دشت اردبيل را منتقل خواهد كرد. فرماندار اردبيل در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: هرچند كه ميزان بارش در سال جاري در شهرستان اردبيل نسبت به سال گذشته 28 درصد افزايش نشان مي دهد اما همچنان حفاظت از منابع آبي ضرورت داشته و آحاد مردم در توجه به اين امر مهم مسئوليت سنگيني را برعهده دارند.
توليد نهال
¤ تعداد يك ميليون و 200 هزار اصله نهال در ايستگاه توليد بذر و نهال مغان توليد شده است. مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: اين تعداد اصله نهال غيرمثمر در 9 گونه در سال گذشته در ايستگاه توليد بذر و نهال پارس آباد مغان توليد شده است.
نايبعلي رحيمي گفت: پيش بيني مي شود در سال جاري اين ميزان به 2 ميليون اصله نهال افزايش يابد.
اجراي طرح هادي
چناران- خبرنگار كيهان: از 75 روستاي بالاي 50 خانوار در شهرستان چناران تاكنون براي 89 درصد آنها طرح هادي تهيه شده كه در 27 درصد اين روستاها اين طرح ها اجرا شده است. مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي چناران با اعلام اين مطلب افزود: همچنين براي تمامي 39 روستاي بالاي يكصدخانوار اين شهرستان طرح هادي تهيه شده كه اين طرح ها در زمينه هدايت ساخت و سازها بهره برداري مي شود.
سرمازدگي باغها
خوانسار- خبرنگار كيهان: 584 هكتار باغ هاي بارور ميوه شهرستان خوانسار در سال جاري دچار سرمازدگي بهاره شده اند.
به گفته مسئول آمار شهرستان خوانسار سرمازدگي بهاره در سال جاري به 24 درصد سطح باغ هاي شهرستان آسيب جدي وارد كرده است. «مقصودي» خسارت وارده به باغهاي گردو را 80 درصد، باغات بادام را 80 درصد و باغات زردآلو را 75 درصد سطح كل باغات مذكور اعلام كرد.
واگذاري مسكن
¤ سرپرست فرمانداري خوانسار از تحويل 87 واحد احداثي آماده مسكن مهر با توجه به توافق نامه بين بنياد مسكن و اتحاديه تعاوني هاي مسكن مهر شهرستان خبر داد. سيدباقر محمدي گفت: اين پروژه 87 واحدي در منطقه شهرك شهيد منتظري شهرستان احداث شده است و در آينده نزديك به متقاضيان مسكن مهر تحويل مي شود.
اختصاص بودجه
اصفهان- خبرنگار كيهان: معاون عمراني استانداري اصفهان از اختصاص 672 ميليارد تومان بودجه از سوي دولت به اين استان خبر داد و گفت: از اين ميزان 161 ميليارد تومان اعتبارات عمراني، 124 ميليارد تومان اعتبارات رديفي و 387 ميليارد تومان اعتبارات ملي است.
«صمصام شريعت» با بيان اينكه 90 درصد از اين اعتبارات تخصيص يافته است، افزود: 146 طرح امسال در استان اصفهان در دست اقدام است كه از آن جمله مي توان به طرح هاي تفصيلي مناطق شهري و 35 طرح هادي روستايي مصوب شده اشاره كرد.
برگزاري جشنواره
شهركرد- خبرنگار كيهان: پنجمين جشنواره كارآفرينان برتر استان چهارمحال و بختياري در خردادماه سال جاري برگزار مي شود. پرويز سلطاني مديركل كار و امور اجتماعي استان چهارمحال و بختياري زمان نهايي برگزاري پنجمنين جشنواره كارآفرينان برتر استان را 10 خردادماه سال جاري اعلام كرد.
توليد گوشت قرمز
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: عشاير استان گلستان سالانه حدود 8 هزار و 600 تن گوشت قرمز توليد و روانه بازار مصرف مي كنند.
«رضا عليپوري» مديركل امور عشايري استان گلستان ضمن اعلام مطلب فوق افزود: علاوه بر اين عشاير استان 2 هزار و 250 تن پشم، 8 هزار و 558 تن شير 5/17 تن مو و 174 تن نيز كشك توليد مي كنند.
وي تعداد دام عشاير استان گلستان را 765 هزار راس دام اعلام كرده و گفت: اين توليدات در مناطق ييلاقي استان صورت مي گيرد.
برگزاري همايش
گرگان- خبرنگار كيهان: سرپرست معاونت برنامه ريزي استانداري گلستان با تاكيد بر پايداري و تسهيل روند سرمايه گذاري در استان، راه اندازي مركز جذب سرمايه گذاري را ضروري دانست.
قدرت الله عابدي در جلسه هماهنگي جهت شركت در همايش سرمايه گذاران مقيم خارج از كشور افزود: هدف از برگزاري همايش سرمايه گذاران گرگاني مقيم خارج از كشور به منظور آشناسازي سرمايه گذاران داخلي و خارجي با مزيتهاي سرمايه گذاري استان گلستان است.
برداشت كلزا
بندرعباس- خبرنگار كيهان: مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان از برداشت كلزا از مزارع اين استان خبرداد. كوروش صادقي گفت: در سال گذشته در سطح 720 هكتار از اراضي استان كلزا كشت شد كه 770 تن محصول عايد كشاورزان هرمزگان كرد، اين توليد با عملكرد 06/1 تن در هر هكتار همراه بود.
كلنگ زني
بندرعباس- خبرنگار كيهان: با حضور استاندار هرمزگان و مسئولان محلي، كلنگ احداث مراكز سوانح سوختگي و راديوتراپي و شيمي درماني بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس به زمين زده شد. اين مراكز با اعتباري بالغ بر 55 ميليارد ريال به اجرا درمي آيد.

 



استاندار: مديران مصوبات سفرهاي هيات دولت به همدان را پيگيري كنند

همدان- خبرنگار كيهان
مديران اجرايي استان بايد با تمام توان مصوبات سفرهاي رئيس جمهور و هيات دولت را پيگيري كنند.
«كرم رضا پيريايي» استاندار همدان با اعلام اين مطلب در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان افزود: مديران دستگاه هاي اجرايي استان براي اجراي پروژه ها به ويژه در سطح ملي آن، به دنبال بودجه هاي استاني نباشند بلكه بايد از طريق مركز و وزارتخانه مربوطه عمل كرده و هنگام پيگيري مصوبات سفرهاي هيات دولت به رايزني با نمايندگان مجلس نيز بپردازند.
وي افزود: با توجه به در پيش رو بودن سفر سوم هيات دولت و رئيس جمهور به استان، برنامه ريزي ها بايد به گونه اي باشد كه مديران به برنامه روزانه خود اهميت داده و به جد پيگير مصوبات دستگاه مربوطه توسط متولي آن باشند.
پيريايي ضمن ابراز نارضايتي از عملكرد برخي ادارات استان طي سه ماه اخير، ادامه داد: در استان، دستگاه ها و اداراتي هستند كه از عملكرد آنها راضي نيستم ولي آنها به تبليغ عملكردشان مي پردازند.
وي از تمامي مديران استان خواست تا گزارش شفاهي را در خصوص عملكرد 3 ماه گذشته خود ارائه داده و چشم انداز 3 ماه آتي را براي تحقق برنامه ها و مصوبات پيشنهادي سفر سوم هيات دولت، آماده و ترسيم كنند.
در اين جلسه استاندار همدان خواستار توضيحاتي از سوي مديركل راه و ترابري، رئيس سازمان مسكن و شهرسازي، بنياد مسكن انقلاب اسلامي و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي در خصوص چگونگي اجرا و ميزان پيشرفت مصوبات دور اول و دوم سفر هيات دولت به استان شد.
در ادامه سيد محمد كاظم حجازي نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي، گفت: رويكرد مجمع نمايندگان استان، ايجاد فضاي تعامل با مديران براي پيگيري حق و حقوق مردم است.
وي ادامه داد: توجه به بحث توانمندسازي حاشيه شهر همدان بايد بيشتر از گذشته انجام بگيرد كه امسال نيز 173 ميليارد تومان براي اين امر اختصاص يافته است.

 



روشندل كردستاني مدرك تخصصي حفظ كل قرآن كريم كشور را دريافت كرد

سنندج - خبرنگار كيهان:
مسئول دبيرخانه امور مساجد كردستان، از دريافت مدرك تخصصي حفظ كل قرآن كريم از سوي وزير فرهنگ و ارشاد به حافظ روشندل كردستاني خبر داد.
«كامل گلباغي» افزود: محمد عرفان سليمي حافظ روشندل كردستاني موفق به دريافت مدرك تخصصي حفظ كل قرآن كريم از سوي دكتر سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و سيدمهدي خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي كشور شد.
وي تصريح كرد: اين حافظ كردستاني در هفتمين دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهيم قرآن وزارت كار و امور اجتماعي كه در قم برگزار شد در بين 293 قاري شركت كننده توانست مقام اول را به خود اختصاص دهد.
مسئول روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان افزود: اين قاري و حافظ روشندل كردستاني همچنين در پنجمين جشنواره مدهامتان كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور كه در مرداد ماه در سنندج برگزار شد توانست رتبه نخست را در رشته حفظ به خود اختصاص دهد.
وي اظهار داشت: محمد عرفان سليمي متولد 1356، داراي مدرك فوق ليسانس در رشته زبان و ادبيات عرب و حافظ كل قرآن كريم است و هم اكنون در انجمن نابينايان سنندج مشغول فعاليت است.

 



درسال همت مضاعف و كار مضاعف جوان ايلامي 50هزار اصله درخت غرس مي كند

ايلام -خبرنگاركيهان:
كارمند يكي از بانكهاي استان ايلام حدود 5ماه است كه تمام وقت خارج از ساعت كار اداري خود رابه درختكاري اختصاص داده است.
مهدي نظري كه اهل زرين آباد استان ايلام است، انگيزه خود را از كاشت درخت درنقاط مختلف استان ايلام وجود گرد و خاكي كه از كشور عراق آسايش مردم اين استان را سلب كرده است اعلام كرد و گفت: درسال گذشته تعداد 10هزار اصله درخت كاشته ام و با توجه به فرمايش رهبر معظم انقلاب كه امسال را سال همت مضاعف و كار مضاعف اعلام كرده اند درنظر دارم 50هزار اصله درخت در نقاط مختلف اين استان غرس كنم.
نظري گفت پس از مطالعات زياد درخصوص اهميت درخت متوجه شدم پيامبر اعظم «ص» فرموده اند هركس درختي بكارد خداوند به تعداد آن درختان در بهشت برايش درخت مي كارد و رهبر معظم انقلاب هم بارها به ارزش درختكاري تاكيد داشته اند و درهفته درختكاري هم ضمن غرس درخت، جوانان را به اين امر مهم توصيه فرمودند، اقدام به درختكاري كرده ام و در اين راستا براي تكميل پروژه ها و بازدهي بالاي طرح اقدام به تهيه موتورسيكلت و استخدام يك نفر براي گشت زني و نگهباني از طرح كرده ام.
وي افزود: تعداد 6 تابلو تبليغاتي براي فرهنگ سازي تهيه كردم. همچنين تعدادي سطل جمع آوري زباله هم نصب كرده ام. بعلاوه يك دستگاه تراكتور براي آبياري درختان اجاره كرده ام.

 



در پي سفرهاي استاني هيئت دولت انجام شد احداث سردخانه هاي 55هزار تني در سلماس

سلماس- خبرنگاركيهان:
بعد از انجام سفر استاني دولت و ايجاد تسهيلات 700 ميليارد ريالي بانكي، سردخانه هايي با ظرفيت 55هزار تن در منطقه سلماس، ساخته شده است.
فرماندار سلماس، با اشاره به سفر هيئت دولت به آذربايجان غربي افزود: پيشتر از آن، باغداران سلماسي، محصولات خود را در سردخانه هاي شهرهاي اطراف، نگهداري مي كردند.
بهروز بهروز با اشاره به توليد سالانه 175 هزارتن سيب در شهرستان سلماس اظهار داشت: تعداد سردخانه هاي موجود در منطقه، پاسخ گوي نيازها به انبار و نگهداري محصولات كشاورزي نيست و يكي از خواست هاي عمده و مهم سلماسي ها از سفر سوم دولت، ايجاد تسهيلات بانكي براي احداث سردخانه هاي بيشتر و مورد نياز است.
فرماندار سلماس خواستار تامين آب شرب 20روستاي منطقه و نيز خود شهر، به عنوان بخش ديگري از مطالبات محلي از اين سفر شد و تاكيد كرد: بروز بي آبي و خشكسالي هاي ناشي از آن، باعث مي شود تا روستائيان، روستاها را ترك كرده و به حاشيه نشينان شهري، تبديل شوند.

 



تعطيلي تنها اردوگاه نگهداري معتادان در سروستان

شيراز-خبرنگار كيهان:
تنها اردوگاه ويژه نگهداري معتادان ولگرد و پرخطر شيراز كه در شهرستان سروستان قرار داشت تعطيل شد.
«غلامرضا غلامي» فرماندار سروستان در اين باره گفت: مجتمع درماني زيتون قسمتي از اردوگاه ويژه نگهداري اتباع بيگانه استان فارس بود كه جهت نگهداري از معتادان راه اندازي شده بود.
وي اظهار داشت: در اين مجتمع اردوگاهي، معتادان با معرفي نيروي انتظامي 45 روز تحت درمان قرار گرفته و نسبت به ترك اعتياد آنان اقدام مي شد.
وي افزود: اين مجتمع در درمان معتادان بسيار موفق بود و حتي در برخي مواقع افرادي بصورت خود معرف به اين مركز مراجعه مي كردند.
وي گفت: در برخي مواقع حتي خانواده هايي كه به دليل ضعف اقتصادي قادر به سپردن افراد معتاد خود به مراكز ترك اعتياد خصوصي نبودند آنها را به اين مركز معرفي مي كردند.
وي اظهار داشت: چندي پيش خدمات درماني كه به اين مركز از سوي دانشگاه علوم پزشكي ارائه مي شد قطع شد و همزمان علاوه بر معتادان، شاهد انتقال متكديان و ولگردان به اين مركز بوديم و فضاي نامناسبي در اين محل بوجود آمد و فعاليت مركز ماهيت اصلي خود را از دست داد. وي گفت: قرار نبود متكديان شهر شيراز به سروستان منتقل شوند و بهتر است محلي، ويژه نگهداري متكديان راه اندازي شود.
شهرستان سروستان در 80 كيلومتري شيراز قرار دارد.

 



اشتغال هزار نفر در بخش تعاون گنبد كاووس

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
اداره تعاون شهرستان گنبد كاووس در سال 89 با سرمايه اي بالغ بر 330 ميليارد ريال زمينه اشتغال يك هزار و 115نفر را در اين شهرستان فراهم مي كند.
رئيس اداره تعاون گنبد كاووس ضمن اعلام خبر فوق گفت: شناسايي زمينه هاي جديد و بالقوه در ورود به بخش تعاون و حمايت از گسترش تعاوني ها از جمله اهداف راهبردي اداره تعاون شهرستان گنبد كاووس در سال 89 خواهد بود.
سيدحسين قاضوي از تشكيل تعاوني هاي جديد در سال جاري خبر داد و افزود: در راستاي اهداف كمي اين اداره، تشكيل تعاوني هاي دانش بليان، تعاوني هاي نگهداري راه هاي اصلي و فرعي و روستايي، تعاوني هاي نظام پزشكي، تعاوني هاي مشاوره حقوقي، تعاوني هاي گردشگري و محيط زيست و تعاوني هاي افراد تحت پوشش پيش بيني شده است، امسال تعداد 110 شركت تعاوني با پوشش 13هزار و 200نفر تشكيل خواهد شد.

 



معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران خواستار شد هم افزايي توان ها براي توسعه متوازن كشور

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران بر ضرورت هم افزايي توان ها و بسيج امكانات براي تحقق آباداني و توسعه متوازن ايران اسلامي تاكيد كرد.
هادي ابراهيمي در ديدار اعضاي شوراي مركزي ستادهاي سه گانه انتخاباتي دكتر احمدي نژاد در مازندران با اشاره به نام گذاري سال جاري به نام همت مضاعف و كار مضاعف از سوي رهبر انقلاب اسلامي گفت:نامگذاري سالانه از سوي رهبر عزيز انقلاب بيانگر جهت گيري حركت كشور به سوي آرمان هاي والاي نظامي اسلامي است.
وي هم افزايي توان ها را در جهت رفع فقر، فساد و بي عدالتي ضرورت حياتي براي انقلاب اسلامي دانست و افزود: در سايه همت مضاعف و كار مداوم قله هاي سعادت و بالندگي كشور فتح خواهد شد.
وي اصولگرايي را جريان فعال و پويايي طيف وسيعي از نيروهاي ارزشگرا و معتقد به مباني اصولي انقلاب دانست و افزود: اصولگرايان در عرصه خدمت صادقانه و بي منت به مردم از هيچ كوششي دريغ نمي ورزند.
ابراهيمي با يادآوري مشي اصولگرايانه رئيس جمهور مكتبي خاطر نشان كرد: خستگي ناپذيري دكتر احمدي نژاد در ساماندهي امور و رفع تنگناهاي توسعه يافتگي كشور بايد سرلوحه كار مديران اجرايي در بخش هاي مختلف باشد.
معاون استاندار مازندران با تقدير از همگرايي و وحدت نظر اصولگرايان در عرصه خدمت رساني گفت: استمرار تلاش و خدمت اصولگرايان در كشور نيازمند پافشاري بر اصول و مؤلفه هاي ارزشي و اعتقادي مورد احترام آحاد ملت است.
رئيس شوراي اطلاع رساني دولت در مازندران ضرورت تبيين عملكرد و فعاليت هاي مسئولان در بخش هاي مختلف را يادآور شد و افزود: انعكاس وسيع خدمات بي وقفه دولت بويژه در مناطق محروم ضمن ايجاد اميدواري در مردم به شتاب حركت قوه مجريه در عرصه آباداني و شكوفايي هرچه بيشتر كشور منجر خواهد شد.
ابراهيمي گفت: بزودي همايش بزرگ اتحاد اصولگرايان مازندران و گراميداشت سال همت مضاعف و كار مضاعف در ساري برگزار خواهد شد.
وي در خاتمه با تجليل از نقش سازنده ستادهاي انتخاباتي دكتر احمدي نژاد در مازندران در پشتيباني از دولت بر لزوم سازمان يافتگي تلاش هاي در حال انجام براي صيانت از فضاي همدلي و مفاهمه نيروهاي اثرگذار در استان تاكيد كرد.
همچنين در اين جلسه مقرر شد با هدف كمك به پيشبرد برنامه هاي دولت در مازندران كار گروه هاي تخصصي در بخش هاي زيربنايي، اقتصادي و توليدي، كشاورزي و فرهنگي اجتماعي از سوي ستادهاي سه گانه انتخاباتي دكتر احمدي نژاد در استان تشكيل شود. گفتني است در اين ديدار هر يك از مسئولان اين ستادها ضمن بيان نقطه نظرات خود پيرامون چگونگي كمك رساني به دولت ايده هاي عملياتي در حوزه هاي مختلف اجرايي را بيان كردند.

 



تگرگ به 100 هزار هكتار از مزارع و باغهاي كرمانشاه خسارت زد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
بارش شديد تگرگ به يكصد هزار هكتار از مزارع كشاورزي و باغهاي ميوه استان كرمانشاه خسارت وارد كرد.
سيد افشين صفوي دبيركارگروه مقابله با آفات سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: از اين مقدار 88 هزار و 150 هكتار به مزارع گندم، جو، كلزا و نخود و 8 هزار و 140 هكتار از باغات ميوه خسارت وارد شده است.
وي در ادامه گفت: باغهاي شهرستان هاي صحنه، سرپل ذهاب، دالاهو، جوانرود، روانسر، كرمانشاه، ثلاث باباجاني و پاوه بيشترين خسارت را ديده اند.
دبير كارگروه مقابله با آفات سازمان جهاد كشاورزي كرمانشاه در خاتمه گفت: باغها و مزارعي كه تحت پوشش بيمه محصولات كشاورزي بوده بخشي از خسارت وارده را از طريق شركت بيمه دريافت خواهند كرد.

 



سيل و سرمازدگي به كشاورزان استان اصفهان خسارت وارد كرد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
بدنبال وزش بادهاي شديد و طوفان طي روزهاي آغازين سال 89 كاهش دما و ريزش باران هاي سيل آسا و تگرگ، خساراتي به مزارع گندم و جو، صيفي و باغ ها و قنات هاي شهرستان اردستان وارد شد.
توفيقي مديرجهاد كشاورزي شهرستان اردستان با بيان اين مطلب گفت: جاري شدن سيل به سه رشته قنات روستاهاي توران، چاهريسه و نورزن بيش از 350 ميليون ريال خسارت وارد كرد.
وي افزود: باغ هاي گردو و بادام اين شهرستان بيش از 90 درصد و باغ هاي ميوه هسته دار 60 درصد و باغ هاي پسته بيش از 40 درصد در اين ايام دچار خسارت شده اند كه خسارات باغباني در مجموع مبلغ 35ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شد.
مديرجهاد كشاورزي شهرستان اردستان در ادامه با اشاره به خسارات بخش زراعت شهرستان اعلام كرد: صيفي جات منطقه در سطح يك هزار هكتار و بيش از 20 درصد، مزارع گندم با بيش از 25 درصد و مزارع جو منطقه به بيش از 35 درصد دچار خسارت شده اند كه خسارت در مجموع 9850 هكتار زراعت اين شهرستان مبلغ 57 ميليارد و 302 ميليون ريال برآورد شده است.
كارشناس امور باغباني شهرستان گلپايگان نيز اعلام كرد: 1050 هكتار باغ هاي ميوه اين شهرستان 15 تا 80 درصد دچار سرمازدگي بهاره شده است.
سرمازدگي روي درختان زردآلو، بادام، هلو، شليل، آلو و آلوچه نسبتا شديد بوده است و همچنين خسارت سرمازدگي روي درختان گردو و سيب نيز مشاهده شده است.
باقريان مديرجهاد كشاورزي شهرستان نايين نيز اظهار داشت: در اثر بارندگي شديد و بارش تگرگ و به دنبال آن جاري شدن سيل در روز 7 فروردين ماه 89 خسارات فراواني به قنات ها ساختمان هاي دامداري، جاده هاي مزارع و دامداري ها و اراضي باغي و زراعي اين شهرستان وارد شد.
وي افزود: برآورد اوليه خسارت سيل و تگرگ در مناطق مختلف اين شهرستان پـالغ بر 15 ميليارد ريال بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14