(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 فروردين 1389- شماره 19621
 

حديث دشت عشق
سه امتياز شيرين براي فولاد و شاهين تساوي سرخ ها در تبريز
اخبار كوتاه از فوتبال
شكست سنگين برق شيراز و تساوي در دربي شمال شهرداري تبريز يك گام ديگر به ليگ برتر نزديك شد
فرق مربيان كشتي با قطبي 800 ميليوني چيست؟ بنا: با 12 ميليون قهرمان جهان هستيم
12كاراته كا در اردوي تيم ملي
نيمي از تيم ها چشم انتظار هفته آخر صعود قطعي 10تيم به مرحله دوم ليگ قهرمانان آسيا
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «قاسم اسفندياري»
اگر ولايت فقيه نباشد
دشمنان ايران را تكه تكه مي كنند
سرباز فداكار اسلام شهيد «قاسم اسفندياري» فرزند علي در سحرگاه روز سيزده رجب 1342 در خانواده اي متدين و كشاورز در روستاي صلاح الدين كلا در شمال نور به دنيا آمد.
از همان كودكي علم توام با كار و زندگي را در جوار پدر مهربان و مادر تلاشگرش فرا گرفت و در سن قانوني راهي خدمت مقدس سربازي شد.
پدر و مادرش مي گويند با خدا عهد و پيمان بسته بوديم فرزندمان را به سربازي نفرستيم ولي چون دوران خدمت او با نظام مقدس جمهوري اسلامي آغاز شد خدمت زير پرچم اسلام را واجب دانستيم. قاسم از سال 56 وارد مسائل سياسي شد و هرجا كوچكترين اعلاميه از امام و يا ياران امام بدست مي آورد آن را به منزل مي آورد و در بين همفكرانش اعلام مي كرد. مي گفت اگر ولايت فقيه نباشد آمريكا و دشمنان، ايران و مردم ايران را تكه تكه مي كنند. او اطاعت از ولايت فقيه را واجب مي دانست و مي گفت اطاعت از ولايت فقيه عين اطاعت از آقا امام زمان (عج) است.نماز را در مسجد مي خواند و به بچه هاي محل مي گفت اگر از مسجد دور شويد به شيطان نزديك مي شويد. آري سرباز رشيد و انقلابي شهيد قاسم اسفندياري از اولين روزهاي سربازي وارد مناطق جنگي شد و خطاب به فرمانده اش گفته بود تا آخرين روز در مقابل دشمنان مي ايستم تا به شهادت برسم. عاقبت آن يار سفركرده پس از ماه ها مبارزه با شياطين داخلي و خارجي در 6/2/62 در منطقه عملياتي رقابيه با عزت به شهادت رسيد.
اكبر سليماني

 



سه امتياز شيرين براي فولاد و شاهين تساوي سرخ ها در تبريز

سرويس ورزشي-
هفته سي و يكم رقابت هاي ليگ برتر با توقف پيروزي و خلق چند نتيجه عجيب آغاز شد.
از سري مسابقات هفته سي و يكم روز گذشته (جمعه) شش ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد. در تهران تيم استيل آذين برابر ابومسلم مشهد متوقف شد. شاگردان حميد استيلي كه براي رسيدن به سهميه آسيايي مترصد كسب پيروزي بودند به يك امتياز بسنده كردند تا ابومسلم راضي به شهر بازگردد. در انزلي تيم ملوان استقلال اهواز را شكست داد تا نماينده خوزستان يك گام ديگر به سقوط نزديك شود.
استقلال اهواز تيمي است كه در برخي هفته هاي نيم فصل اول رقابت هاي ليگ برتر حتي به رده پنجم جدول هم رسيده بود.اما حالا در شيراز نتيجه اي عجيب رقم خورد. صبا تيم مقاومت را با يك شكست سنگين مواجه ساخت تا زنگ خطر براي نماينده شيراز و محمد احمدزاده به صدا درآيد. شايد كمتر كسي انتظار داشت مقاومت در خانه با چنين نتيجه اي شكست بخورد. در اهواز تيم فولاد از باخت دو بر صفر، پيروزي سه بر دو ساخت تا مشخص شود اين تيم خيال سقوط ندارد. اين ديدار براي همداني ها هم كه خطر سقوط را احساس مي كنند حساس بود. اما شاگردان مدير روستا نتوانستند پيروزي دو بر صفر را حفظ كنند. در قزوين هم نتيجه اي عجيب رقم خورد. شاهين كه اين روزها خطر سقوط را احساس مي كند توانست پيكان را شكست دهد تا نسبت به بقا اميدوار شود. اما در آخرين بازي جدال تيم هاي تراكتورسازي تبريز و پيروزي تهران با تساوي يك - يك به پايان رسيد.
تيم هاي تراكتورسازي و پيروزي در حضور بيش از 80 هزار تماشاگر ورزشگاه يادگار امام(ره) و به قضاوت سعيد مظفري زاده به مصاف هم رفتند كه در پايان نيمه اول تراكتورسازي با يك گل حريف خود را شكست داد.
در اين ديدار تراكتورسازي كه ورزشگاه را مملو از هواداران پرشور خود مي ديد زمان بيشتري را در نيمه اول در اختيار داشت و چند موقعيت خطرناك هم روي دروازه تيم تهراني پي ريزي كرد. اين در حالي بود كه پيروزي در اين نيمه موقعيت خطرناكي روي دروازه تراكتور نداشت.
در دقيقه 38 اين ديدار اشتباه مسلم جلال اكبري فرصت را در اختيار فرهاد خيرخواه قرار داد تا مهاجم پيشين سرخ پوشان با ضربه اي آرام دروازه خالي عليرضا حقيقي را باز كند.كريم باقري كه طي روزهاي گذشته حرف و حديث بسياري در مورد بازي كردن يا غيبتش در اين ديدار مطرح مي شد، بر روي نيمكت نشسته و از نيمه دوم به ميدان آمد.
با حضور باقري روند حركتي پيروزي تغيير كرد و اين تيم در نيمه دوم فوتبال زيباتري را به نمايش گذاشت تا جايي كه توانست توسط نوروزي به گل تساوي برسد و يك امتياز را در تبريز بدست آورد.نتايج كامل ديدارهاي روز نخست هفته سي و يكم ليگ برتر به اين شرح است:
¤ استيل آذين تهران صفر- ابومسلم مشهد صفر
¤ مقاومت سپاسي شيراز يك- صباي قم 4
گل ها: عباس محمدرضايي (21 و 66)، داود حقي (59)، محمد نوري (74) براي صبا- سيامك كوهنورد (84) براي مقاومت
¤ فولاد خوزستان 3- پاس همدان 2
گل ها: جلال كاملي مفرد (2- گل به خودي)، يوگلاريان (69) براي پاس- جواد شيرزاد (2+45)، سعيد رمضاني(60) و سيامك سرلك (80) براي فولاد
¤ پيكان قزوين صفر- شاهين بوشهر 2
گل ها: منصور تنهايي (66) و بهادر عبدي (77)
¤ ملوان انزلي يك- استقلال اهواز صفر
گل: فيليپ دسوزا (79)
¤ تراكتورسازي تبريز يك- پيروزي تهران يك
گل ها: فرهاد خيرخواه (38) - براي تراكتورسازي- هادي نوروزي(56) براي پيروزي.
در ادامه رقابت هاي ليگ برتر روز دوشنبه نيز سه ديدار برگزار مي شود تا پرونده هفته سي و يكم بسته شود. برنامه اين سه ديدار به شرح زير است:
دوشنبه 30/1/1389
¤ سپاهان اصفهان- راه آهن شهر ري
¤ استقلال تهران- ذوب آهن اصفهان
¤ سايپا كرج- مس كرمان

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازگشت تيم فوتسال پيروزي به ليگ برتر با مربيگري معصومي
تيم پيروزي با غلبه بر دبيري تبريز در ديدار پلي آف مسابقات فوتسال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور، پس از پنج سال به ليگ برتر فوتسال كشور راه پيدا كرد.تيم فوتسال پيروزي كه در ديدار رفت از مرحله پلي آف مسابقات فوتسال ليگ دسته اول باشگاههاي كشور مقابل دبيري تبريز به برتري 7 بر 5 رسيده بود، در بازي برگشت نيز كه عصر پنجشنبه هفته گذشته در سالن دانشگاه علوم پزشكي تبريز برگزار شد، با 2 گل صاحب برتري شد و با پيروزي 9 بر 5 در مجموع دو بازي رفت و برگشت جواز حضور در مسابقات ليگ برتر را بدست آورد.
باشگاه ليورپول انگليس به فروش گذاشته شد
لندن- مالكان آمريكايي باشگاه فوتبال ليورپول انگليس ديروز رسماً اعلام كردند كه اين باشگاه ليگ برتري را به فروش گذاشته اند.
مالكان آمريكايي ليورپول طي يك سال گذشته به دليل عملكرد ضعيف خود و همچنين عدم سرمايه گذاري مناسب در اين باشگاه بشدت از سوي هواداران اين باشگاه تحت فشار و انتقاد بوده اند.باشگاه ليورپول در حال حاضر حدود 237 ميليون پوند بدهكار است و تلاش مالكان ا ين باشگاه براي جذب حداقل 100 ميليون پوند سرمايه گذاري جديد براي ليورپول تاكنون ناكام مانده و به همين دليل آنان سرانجام تصميم گرفتند باشگاه را به فروش بگذارند.

 



شكست سنگين برق شيراز و تساوي در دربي شمال شهرداري تبريز يك گام ديگر به ليگ برتر نزديك شد

نزديك شدن تيم شهرداري تبريز به ليگ برتر كه با دوازدهمين پيروزي شاگردان ميثاقيان بدست آمد، تساوي تيم هاي داماش گيلان و نساجي مازندران در دربي شمال كشور و شكست سنگين برق شيراز از جمله مهمترين اتفاقاتي بود كه در هفته نوزدهم رقابتهاي فوتبال ليگ دسته اول ايران رقم خورد.
هفته نوزدهم مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي ايران از عصر پنجشنبه هفته گذشته با برگزاري هفت بازي از گروه اول اين رقابت ها آغاز شد.
در يكي از حساس ترين ديدارهاي اين گروه تيم شهرداري تبريز در خانه مقابل ايرانجوان بوشهر با يك گل به برتري رسيد و با 43 امتياز جايگاه خود را در صدر جدول گروه اول اين مسابقات استحكام بخشيد.
درحال حاضر چهار تيم صنعت نفت آبادان، تربيت يزد، سپاهان نوين و پيام مشهد رقابتي نزديك براي ايستادن بر سكوي دوم گروه اول دارند تا شايد فرصت حضور در ليگ برتر فصل آتي را پيدا كنند.
در گروه دوم كه بازيهاي آن ديروز (جمعه) با برگزاري 7 ديدار در شهرهاي مختلف پيگيري شد در مهمترين ديدار تيم نساجي توانست در ثانيه هاي پاياني از شكست مقابل داماش گيلان فرار كند و با كسب تساوي يك بر يك به مازندران باز گردد. تيم برق شيراز هم عليرغم شكست سنگين برابر گل گهر (4-3) به لطف توقف ساير تيم هاي مدعي از جمله آلومينيوم هرمزگان و نفت تهران با 33 امتياز در صدر جدول گروه دوم باقي ماند.
نتايج ديدارهاي برگزار شده در هفته نوزدهم مسابقات ليگ دسته اول به شرح زير است:
گروه اول:
¤ مس رفسنجان يك - صنعت نفت آبادان 3
¤ اتگا گلستان صفر - تربيت يزد صفر
¤ شهرداري تبريز 1 - ايرانجوان بوشهر صفر
¤ پيام مخابرات فارس 2 - شاهين اهواز صفر
¤ كاوه تهران 3 - شهرداري بندرعباس 2
¤ سپاهان نوين اصفهان 3- داماش لرستان صفر
¤ پيام مشهد 3- شموشك نوشهر صفر
جدول رده بندي گروه اول:
1- شهرداري تبريز (43 امتياز)، 2- صنعت نفت آبادان (34 امتياز)، 3- تربيت يزد (32 امتياز)، 4- سپاهان نوين اصفهان (31 امتياز)، 5- پيام مشهد 29 امتياز (يك بازي كمتر)
گروه دوم:
¤ داماش گيلان 1 - نساجي مازندران 1
¤ مس سرچشمه 1 - نفت تهران 1
¤ آلومينيوم هرمزگان 1 - فولادنوين اهواز 1
¤ پتروشيمي تبريز 2 گسترش فولاد تبريز 1
¤ مهركام پارس تهران صفر - شيرين فراز كرمانشاه صفر
¤ گل گهر سيرجان 4 - برق شيراز 3
كوثر لرستان صفر - شن سا اراك 1
جدول رده بندي:
1- برق شيراز (33 امتياز)، 2- نفت تهران (32 امتياز)، 3- آلومينيوم هرمزگان (31 امتياز)، 4- داماش گيلان (30 امتياز)، 5- نساجي مازندران (26- امتياز) و ...

 



فرق مربيان كشتي با قطبي 800 ميليوني چيست؟ بنا: با 12 ميليون قهرمان جهان هستيم

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان با انتقاد از پرداخت رقم هاي نجومي به مربيان فوتبال گفت: مي خواهم از مسئولان ورزش بپرسم فرق بين مربيان تيم هاي ملي كشتي كه با 12 ميليون تومان در جهان قهرمان مي شوند با افشين قطبي 800 ميليون توماني چيست؟
محمد بنا در مراسم تجليل از سرمربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي با بيان اين مطلب افزود: به نظر من بهترين و زحمتكش ترين قشر مربيان كشتي هستند و سؤال من از مسئولان و به خصوص رئيس سازمان تربيت بدني اين است كه فرق سرمربي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي با افشين قطبي چيست؟
دارنده مدال نقره جهان ادامه داد: قرارداد سرمربي تيم ملي فوتبال 800 ميليون تومان است و قرارداد سرمربي تيم هاي ملي كشتي تنها 12 ميليون تومان. آن وقت كشتي در جهان چندين مدال رنگارنگ كسب كرده و دوم و سوم جهان مي شود و وضعيت فوتبال را همه مي بينيم.
وي با اشاره به اين كه مربيگري سخت و طاقت فرسا بوده و يك كار مقدس است اظهار داشت: در كشتي از پول خبري نيست. اينجا فقط عشق است و ما در اين مكتب آموخته ايم كه بايد به بزرگترهاي خود احترام گذاشته و از نظرات ارزشمند آنها استفاده كنيم.
بنا در پايان خاطرنشان كرد: از تمامي مربيان سابق تيم ملي از جمله بابك، سيم خواه و رنگرز مي خواهم با حضور در اردوهاي تيم ملي به ما مشاوره دهند زيرا تيم ملي متعلق به يك فرد خاص نيست و ما آماده استفاده از نظرات ارزشمند آنها هستيم.
مراسم تقدير از حشمت الله كهندل سرمربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي و از مربيان سازنده كشتي تهران چهارشنبه شب هفته گذشته با حضور برخي مسئولان فدراسيون كشتي، پيشكسوتان و كشتي گيران و اعضاي كادر فني تيم هاي ملي كشتي فرنگي در محل خانه كشتي تهران برگزار شد4. ارديبهشت ماه آغاز مرحله جديد اردوي فرنگي كارانمرحله اول اردوي تيم ملي كشتي فرنگي به منظور حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا روز پنجشنبه هفته گذشته به پايان رسيد.
مرحله جديد اردوي تيم ملي كشتي فرنگي براي حضور در دهلي نو از روز 4 ارديبهشت ماه تا زمان اعزام به رقابت هاي قهرماني آسيا در محل خانه كشتي تهران برگزار مي شود. كادر فني در اين مرحله از اردو اسامي نفرات اعزامي به اين رقابت ها را اعلام مي كند.
مرحله اول تمرينات فرنگي كاران براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا با حضور 25 كشتي گير و به صورت مشترك با جوانان طي روزهاي 10 تا 26 فروردين ماه در محل خانه كشتي تهران برگزار شد.
رقابت هاي كشتي قهرماني آسيا روزهاي 22 تا 26 ارديبهشت ماه در شهر دهلي نو برگزار مي شود.

 



12كاراته كا در اردوي تيم ملي

رقابت هاي انتخابي تيم ملي كاراته كه با حضور 151كاراته كا از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده بود، ديروز با شناخت نفرات برتر به

 



نيمي از تيم ها چشم انتظار هفته آخر صعود قطعي 10تيم به مرحله دوم ليگ قهرمانان آسيا

با گذشت پنج هفته از مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا 11تيم جواز صعود به مرحله دوم اين رقابت ها را بدست آورده اند.
در پايان هفته پنجم از مرحله گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا تيم هاي سئونگنام ايلهوا چونما، جئونبوك موتورز، سوون سامسونگ بلووينگز و پوهانگ استيلرز كره جنوبي، استقلال و ذوب آهن ايران، كاشيما آنتلرز و گامبااوزاكا ژاپن، آدلايديو نايتد استراليا، الغرافه قطر و الهلال عربستان جواز صعود به مرحله دوم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را بدست آورده اند.
علاوه بر اين تيم هاي الاتحاد و الشباب عربستان، سپاهان و مس ايران، بنيادكار و پاختاكور ازبكستان، السد قطر، الاهلي امارات، بيجينگ گوان چين و كاوازاكي فرونتال ژاپن در انتظار نتايج ديدارهاي هفته پاياني از مرحله گروهي هستند تا شايد فرصت حضور در مرحله دوم اين رقابت ها را بدست آورند.
تا بدين لحظه 11تيم الجزيره، الوحده و العين امارات، الاهلي عربستان، بيجينگ گوان، چانگچون ياتاي و شاندونگ ليوننگ چين، ملبورن ويكتوري استراليا، پرسيپورا جاياپورا اندونزي، هيروشيما ژاپن و آرمد فورس سنگاپور از دور مسابقات كنار رفته اند و هيچ شانسي براي راهيابي به مرحله دوم رقابت ها ندارند. نتايج ديدارهاي هفته پنجم از مرحله انتخابي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:
گروه A:
¤ استقلال ايران 2- الاهلي عربستان يك
¤ الغرافه قطر 4-الجزيره امارات 2
جدول رده بندي: 1-استقلال ايران 11امتياز 2-الغرافه قطر 10امتياز 3-الاهلي عربستان 6امتياز 4-الجزيره امارات يك امتياز
گروه B
¤ الوحده امارات يك- ذوب-آهن ايران صفر
گل: حسن آمن (72)
¤ الاتحاد عربستان يك- بنيادكار ازبكستان يك
گلها: محمد نور (35-پنالتي) براي الاتحاد- انورجان سوليف (63) براي بنيادكار
جدول رده بندي: 1-ذوب آهن ايران 10امتياز 2-الاتحاد عربستان 8 امتياز 3-بنيادكار ازبكستان 7 امتياز 4-الوحده امارات 3 امتياز

 



خواندني از ورزش ايران

¤ بنا بر اعلام امور مجامع سازمان تربيت بدني، نخستين مجمع انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي در سال 89 روز 13 خرداد ماه سالجاري با برپايي مجمع انتخابات رياست فدراسيون شمشيربازي برگزار شد. بر همين اساس ثبت نام از نامزدهاي رياست فدراسيون از روز شنبه 28 فروردين ماه به مدت 10 روز كاري آغاز مي شود. در حال حاضر فضل الله باقر زاده كه پيش از اين نيز يك دوره رياست فدراسيون شمشيربازي را عهده دار بوده است، مسئوليت سرپرستي اين فدراسيون را بر عهده دارد.
¤ رئيس فدراسيون تكواندو از برگزاري جلسه ويژه اي با حضور مسئولان سازمان تربيت بدني و فدراسيون پينگ پنگ براي حل مساله آكادمي بين المللي تكواندو خبر داد. سيد محمد پولادگر اظهار كرد: هشتم ارديبهشت، «چو» دبير فدراسيون جهاني تكواندو، براي بازديد از امكانات ايران و همچنين افتتاح مركز بين المللي تكواندو به تهران مي آيد. وي افزود: موضوع اختصاص مكاني براي آكادمي بين المللي تكواندو، هنوز كاملا رفع نشده و آكادمي پينگ پنگ به فدراسيون تحويل داده نشده است تا بخواهيم آنجا را تجهيز كنيم. يكشنبه قرار است در جلسه اي با حضور مسئولان سازمان تربيت بدني اين موضوع را بررسي كنيم. اميدوارم اين جلسه منتهي به تصميم گيري شود تا هر چه سريع تر كارهاي تجهيز آكادمي را شروع كنيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14