(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 فروردين 1389- شماره 19623
 

حديث دشت عشق
آسيايي هاي فوتبال ايران سرنوشت رقم مي زنند استقلال- ذوب آهن؛ يك نتيجه براي 4 تيم
اخبار كوتاه از فوتبال
تكواندوكاران ايران از 30 فروردين در عربستان
انتقاد از عدم تشكيل شوراي عالي ورزش يزداني خرم : وضعيت روشني در ورزش نداريم
براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا تركيب تيم هاي ملي كشتي ايران مشخص شد
به اتهام حمل مواد ممنوعه در فرودگاه كوالالامپور 2 ورزشكار ايراني و يك پليس ورزش دستگير شدند
خداحافظي عابدزاده از پيروزي
خواندني از ورزش ايران
ايران جريمه 500هزار دلاري دوپينگ وزنه برداري را پرداخت مي كند!
اخبار فوتبال جهان
54 روز تا جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي لحظه شماري براي آغاز جام نوزدهم
سرمربي تيم ملي جودو نوجوانان: روي سكو مي رويم
اوجاقي: دنبال مبارز هستيم نه توريست!
5 جودوكار مسافر مسابقات سهميه المپيك تونس شدند
تيم ب پتروشيمي راهي كره مي شود
آغاز دومين اردوي تيم ملي كشتي آزاد
تركيب تيم تيراندازي با كمان اعزامي به كرواسي مشخص شد



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «اسد بسطامي»
غيرت و دلاوري كوله بار دوش توست

شهيد «اسد بسطامي» در پنجمين روز از فروردين ماه سال 1320 شمسي در شهرستان ايلام ديده به جهان گشود. او كه داراي سواد خواندن و نوشتن بود در زمان جنگ تحميلي رژيم بعث عراق عليه ايران به عنوان رزمنده بسيجي به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست و راهي جبهه هاي نبرد با متجاوزين بعثي گرديد. او سرانجام به تاريخ اول آبان ماه سال 1363 در منطقه ميمك به شهادت رسيد.

 



آسيايي هاي فوتبال ايران سرنوشت رقم مي زنند استقلال- ذوب آهن؛ يك نتيجه براي 4 تيم

هفته سي و يكم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر در شرايطي عصر امروز (دوشنبه) به پايان مي رسد كه ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و ذوب آهن علاوه بر اينكه بر جايگاه اين دو تيم در جدول رده بندي تاثير خواهد گذاشت، موقعيت پيروزي و قهرماني سپاهان را هم تحت تاثير قرار خواهد داد.
تيم فوتبال سپاهان اصفهان عصر امروز در چارچوب هفته سي و يكم ليگ برتر با راه آهن شهرري ديدار مي كند. اين ديدار براي هر دو تيم از اهميت ويژه اي برخوردار است. سپاهان براي قهرماني و راه آهن براي رهايي از خطر سقوط به سه امتياز بازي امروز چشم دوخته اند و قطعا با نهايت توان خود براي كسب نتيجه در اين مسابقه به ميدان خواهند رفت.
بدون شك شانس سپاهان، صدرنشين 59 امتيازي ليگ برتر براي پيروزي در اين ديدار به مراتب بيشتر از تيم راه آهن است كه با 34 امتياز به رده شانزدهم جدول سقوط كرده است. در اين بازي خانگي اگر تيم سپاهان به پيروزي دست يابد، عملا تيم هاي پيروزي و استقلال از كورس قهرماني خارج مي شوند و جدال براي دستيابي به اين عنوان در سه هفته پاياني بين دو تيم اصفهاني ليگ برتر دنبال خواهد شد.
سپاهان كه به دنبال پيروزي آسيايي مقابل الشباب عربستان و پاختاكور ازبكستان شرايطي به مراتب بهتر از روزهاي پاياني سال 88 دارد، عصر امروز در حالي از راه آهن شهرري پذيرايي مي كند كه هادي عقيلي و سيدجلال حسيني را به علت محروميت در اختيار نخواهد داشت. بايد ديد قلعه نويي كه اتفاقا او هم به علت اخراج در ديدار با استيل آذين حق نشستن روي نيمكت در بازي با راه آهن را ندارد، براي پر كردن خلأ اين دو مدافع تاثيرگذار چه چاره اي خواهد انديشيد.
و اما راه آهن، تيم مهدي تارتار به دنبال پيروزي تيم هاي شاهين بوشهر و فولاد خوزستان در هفته سي و يكم ليگ برتر به رده شانزدهم جدول سقوط كرد. اين تيم براي جدا شدن از صف فانوس بدستان بايد در بازي امروز كسب امتياز كند. اگر راه آهن امروز پيروز شود، سند سقوط استقلال اهواز و ابومسلم نيز امضا مي شود. نتيجه بازي سپاهان- راه آهن براي قعرنشينان و صدرنشينان بسيار تعيين كننده است و بيراه نيست اگر بگوييم بالا و پايين جدول امروز چشم به فولادشهر خواهند داشت.
استقلال تهران- ذوب آهن
اين دو تيم را مي توان موفق ترين تيم هاي ايراني حاضر در مسابقات ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا خواند كه در فاصله يك هفته مانده به پايان مرحله گروهي اين رقابت ها جواز صعود به مرحله دوم را بدست آوردند. امروز دو تيم استقلال و ذوب آهن در ورزشگاه آزادي مقابل هم مي ايستند. هدف دو تيم در بازي امروز تقريبا نزديك است. هر دو برد مي خواهند، يكي براي ماندن در كورس قهرماني با رقيب همشهري و ديگري براي كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا.
با توجه به توقف پيروزي در تبريز، بهترين فرصت نصيب استقلال شده است تا با برتري مقابل ذوب آهن جاي سرخپوشان تهراني را در رده سوم جدول گرفته و خود را به سهميه ليگ قهرمانان آسيا نزديك كند. مرفاوي اگر قدر اين فرصت را نداند و كار را به اگر و اما بسپارد، شايد تا پايان ليگ فرصتي چنين مغتنم نصيب او و شاگردانش نشود.
البته استقلال و ذوب آهن درد مشتركي هم دارند و آنهم خستگي و فرسودگي هر دو تيم از حضور توامان در رقابت هاي داخلي و خارجي است كه مي تواند عملكرد آنها را در ديدار امروز تحت تاثير قرار دهد.
سايپا كرج- مس كرمان
سايپا با شكست پيروزي 38 امتيازي شد و به رده نهم جدول صعود كرد. اين تيم كه همچون بسياري از تيم هاي ميانه جدول خطر سقوط به ليگ دسته را احساس مي كند، با توجه به پيروزي و نتايج خوب تيم هاي ملوان، فولاد و شاهين بوشهر در هفته سي و يكم يك پله در جدول سقوط كرد و حالا سايه اين تيم ها را بالاي سر خود مي بيند. تيم مايلي كهن اگر مي خواهد همچنان در ميانه بالاي جدول بماند، بايد مقابل مس به پيروزي برسد، در غير اين صورت بايد منتظر سقوط در جدول طي هفته هاي آتي باشد.
تيم مس كرمان هم به شدت به سه امتياز بازي امروز نياز دارد. رقابت در انتهاي جدول بسيار نزديك است و اگر تيم لوكا در بازي امروز بلغزد كمترين مجازاتش سقوط به انتهاي جدول و جا ماندن از كورس فانوس بدستان براي بقا در ليگ برتر خواهد بود. آيا با اين شرايط نارنجي پوشان مي توانند به كمتر از پيروزي در بازي امروز فكر كنند؟
برنامه ديدارهاي باقيمانده از هفته سي و يكم ليگ برتر به شرح زير است:
دوشنبه: 30/1/89
¤ سايپا كرج- مس كرمان (ساعت 30/17- ورزشگاه انقلاب كرج)
داور: محمود رفيعي
¤ سپاهان اصفهان- راه آهن شهرري (ساعت 30:17- ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر)
داور: محسن تركي
¤ استقلال تهران- ذوب آهن اصفهان (ساعت 30:17- ورزشگاه آزادي تهران)
داور: محسن قهرماني

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ياوري حضور در تيم اميد را تكذيب كرد
سرمربي شاهين بوشهر با تكذيب خبر حضورش در تيم اميد گفت: نايب رئيس فدراسيون فوتبال از من خواست با پيرواني براي بازگشت دوباره صحبت كنم.محمود ياوري درباره اينكه گفته مي شود در جلسه با كفاشيان و تاج براي حضور در تيم اميد با وي صحبت هايي شده است، اظهار داشت: اصلا اين طور نيست و نمي دانم بعضي ها اين خبرها را از كجا مي آورند و مي نويسند. كافي است كلاغي از اين شاخه به شاخه ديگري بپرد.وي گفت: براي مشكل طلبم از راه آهن به فدراسيون رفته بودم تا عزيزمحمدي را ببينم و به طور اتفاقي با كفاشيان و تاج روبرو شدم و به همراه آقاي دوستي دقايقي با هم به صحبت پرداختيم.
سرمربي شاهين تصريح كرد: شايسته ترين و بهترين گزينه براي تيم اميد آقاي پيرواني است. آقاي تاج از من خواست براي بازگشت او به تيم اميد با وي صحبت كنم و هيچ حرف ديگري هم به ميان نيامد. سرتاسر اين ديدار گپ دوستانه و صحبت درباره خصوصيات اخلاقي و شايستگي هاي پيرواني بود.
شكست چلسي و اميدواري منچستريونايتد
تيم فوتبال چلسي در ديدار هفته سي وپنجم ليگ برتر مغلوب تاتنهام شد تا منچستريونايتد براي قهرماني اميدوار شود.شنبه شب در ورزشگاه وايت هارت لين و در حضور 35 هزار تماشاگر، تاتنهام موفق شد با 2 گل جرمين دفو (15-پنالتي) و گرت بال (44) در مقابل تك گل فرانك لمپارد (90) انتقام باخت 3 بر صفر بازي رفت را بگيرد و 2 بر يك چلسي را مغلوب كند.
تري در اين ديدار و در دقيقه 67 به علت انجام خطاي خشن از زمين اخراج شد.در ديداري كه قبل از اين مصاف انجام شد، منچستريونايتد در ورزشگاه سيتي آو، در حالي كه مهمان منچسترسيتي بود، با گل پل اسكولز در دقيقه 93 پيروز شد و ضمن تكرار برد در دربي، بار ديگر فاصله خود را با صدرنشين به يك امتياز كاهش داد.اين دو نتيجه سبب شد مردان سرآلكس فرگوسن، پس از تيره روزي هاي اخير به كسب نتايج بهتر در سه هفته باقي مانده و احتمالا بازگشت به صدر و تكرار قهرماني اميدوار شوند.
جدول رده بندي انگليس: 1-چلسي (77امتياز -35 بازي)، 2-منچستريونايتد (76 امتياز 35 بازي)، 3-آرسنال (71 امتياز -35 بازي)، 4-تاتنهام (64 امتياز -34 بازي)، 5-منچسترسيتي (62 امتياز -34 بازي) و ...

 



تكواندوكاران ايران از 30 فروردين در عربستان

تيم ملي تكواندو بزرگسالان ايران 30 فروردين ماه براي شركت در مسابقات غرب آسيا راهي عربستان مي شود.
سيد احسان نقيب زاده، بهزاد خداداد، ياسين اكبر نتاج، عباس شيخي، بهزاد ايلخاني، كوروش رجلي، روح اله طالبي و افشين ساكت نفرات اعزامي هستند. رضا مهماندوست به عنوان سرمربي و رحيم صالحي به عنوان مربي تيم را همراهي مي كنند. سيدمحمد پولادگر رئيس، غلامحسن ذوالقدري دبير فدراسيون هم همراه تيم خواهند بود. هادي ساعي، محمدرضا زوار، فريبرز عسگري كادر فني تيم ملي نوجوانان هم به دليل قهرماني در مسابقات جهاني مكزيك اين سفر را به عنوان پاداش كسب كرده اند. محمداسماعيل آذرپاد پيشكسوت قديمي هم در كنار تيم حضور دارد. يداله پيرهادي، عبدالمحمد بسحاق و هدايت اله حقيقي سه داوري هستند كه براي قضاوت در سومين دوره رقابتهاي غرب آسيا راهي عربستان مي شوند.
مسابقات تكواندو غرب آسيا
در رنكينگ جهاني ثبت شد
پس از پيگيري هاي به عمل آمده توسط سيد محمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو ايران كه رياست مسابقات تكواندو غرب آسيا را برعهده دارد با دبيركل فدراسيون جهاني، اين مسابقات در رنكينگ جهاني ثبت شد و در مجمع عمومي اتحاديه آسيا به صورت رسمي اعلام خواهد شد.
سومين دوره مسابقات تكواندو غرب آسيا به ميزباني عربستان يكم و دوم ارديبهشت برگزار مي شود كه در رنكينگ جهاني ثبت شد.

 



انتقاد از عدم تشكيل شوراي عالي ورزش يزداني خرم : وضعيت روشني در ورزش نداريم

رئيس فدراسيون كشتي گفت: ثبات تشكيل جلسات شوراي عالي ورزش بر عهده رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني است.
محمدرضا يزداني خرم با تاكيد بر لزوم تشكيل شوراي عالي ورزش كشور گفت: طبق قانون اين شورا متشكل از چند وزير و چند نماينده از ارگان هاي مختلف است كه سياستگذاري هاي كلان ورزش در آنجا انجام و اهداف بلندمدت و كوتاه مدت براي كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني ترسيم مي شود؛ از طرفي چون رئيس جمهور رئيس اين شوراست بحث هاي مطرح شده در شوراي عالي سازمان تربيت بدني حالت اجرايي به خود مي گيرد.
وي تاكيد كرد: كوتاهي و بي اهميتي نسبت به تشكيل شوراي عالي ورزش در 4 سال گذشته باعث شده است كه ما وضعيت روشني در ورزش نداشته باشيم. به طوري كه يك جايي مي بينيم رئيس سازمان تربيت بدني كانديداي رياست فدراسيون فوتبال شده يا رئيس كميته ملي المپيك مي شود، بدون برنامه ريزي بعضي فدراسيون ها ايجاد مي شوند و يا در بعضي از استان ها سالن هايي مي سازيم كه بدون استفاده باقي مانده درحالي كه در تهران سالن تمريني به اندازه كافي نداريم. اما اگر شوراي عالي ورزش تشكيل مي شد اينگونه مسائل مورد بحث و گفت وگو قرار مي گرفت تا با انجام كار كارشناسي بدانيم كه كجا بايد اين رشته ها را گسترش داده و كجا ندهيم.
رئيس فدراسيون كشتي با تاكيد بر لزوم تغيير در تركيب شوراي عالي سازمان تربيت بدني افزود: علاوه بر افراد نامبرده در قانون سازمان تربيت بدني بايد از دستگاه هاي اجرايي چون مديران كل تربيت بدني استان ها و تعدادي از روساي فدراسيون هاي ورزشي نيز در اين جلسات حضور داشته باشند تا مباحث اجرايي را مطرح كنند، چرا كه جلسات شوراي عالي ورزش تنها جايي است كه مديران اجرايي ورزش مي توانند مسايل و مشكلات خود را طرح ريزي كنند.

 



براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا تركيب تيم هاي ملي كشتي ايران مشخص شد

تركيب تيم هاي ملي كشتي ايران براي حضور در مسابقات آسيايي هند مشخص شد.
با پايان اردوي تيم هاي ملي كشتي آزاد وفرنگي دراين مرحله، نفرات اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا دردهلي نو هند مشخص شدند كه هر كدام از تيم هاي ملي كشتي تنها يك ملي پوش شركت كننده درمسابقات جهاني 2009 را درتركيب خود دارند.مسابقات كشتي قهرماني آسيا 22 تا 26 ارديبهشت برگزارمي شود.نفرات اعزامي به رقابت هاي آسيايي به ترتيب زير هستند:
كشتي فرنگي: 55 كيلوگرم، محمد فقيري، 60كيلوگرم: محمدرضا قضايي، 66كيلوگرم: افشين بيابانگرد، 74كيلوگرم: مهدي محمدي، 84كيلوگرم: داود عابدين زاده، 96كيلوگرم: بابك قرباني، 120كيلوگرم: محمد قرباني
كشتي آزاد: 55كيلوگرم: حسن رحيمي، 60كيلوگرم: مسعود اسماعيل پور، 66كيلوگرم: مصطفي حسين خاني، 74 كيلوگرم: سعيد رياحي، 84كيلوگرم: احسان لشگري، 96كيلوگرم: رضا يزداني، 120كيلوگرم: محمدرضا آذرشكيب

 



به اتهام حمل مواد ممنوعه در فرودگاه كوالالامپور 2 ورزشكار ايراني و يك پليس ورزش دستگير شدند

خبرگزاري فرانسه از دستگيري دو ورزشكار ايراني در فرودگاه بين المللي كوالالامپور مالزي به اتهام حمل مواد ممنوعه خبر داد.
خبرگزاري فرانسه ديروز به نقل از پليس مالزي مدعي شد، دو ورزشكار و يك پليس ورزش ايراني به اتهام تلاش براي حمل مواد ممنوعه «متامفتامين» به ايران دستگير شدند.
«خالد ابوبكر»، رئيس فرودگاه بين المللي كوالالامپور با اعلام اين خبر گفت: «اين سه نفر پس از آنكه روز شنبه صبح هنگام بازرسي كيف هاي شان رفتار مشكوك نشان دادند، دستگير شدند.»
وي افزود: «اين سه ايراني شامل يك واليباليست، يك ورزشكار رزمي و يك پليس بخش ورزش ايران هستند. زماني كه پليس ساك هاي آنان را بازرسي كرد، متوجه جاسازي شدن متامفتامين در دستگيره فلزي كيف آنان شد كه ارزش تقريبي آن 313 هزار دلار است.»
اين مقام پليس مدعي شد، اين سه نفر از اعضاي گروهي هستند كه مواد مخدر را به مالزي حمل مي كنند و اين تكنيك جاسازي كردن مواد را قبلا نيز استفاده كر ده اند.

 



خداحافظي عابدزاده از پيروزي

مربي پيشين دروازه بانان تيم فوتبال پيروزي گفت: با شرايطي كه برايم ايجاد كردند ديگر در تمرينات اين تيم شركت نمي كنم.
احمد رضا عابدزاده افزود: با آقاي شريفي رئيس كميته انضباطي تماس گرفتم و گفتم آقاي دكتر! من را آزاد كن. آقاي شريفي از من پرسيد يعني چه! من هم توضيح دادم كه قيد همه چيز را زده ام و نمي خواهم به عنوان آناليزور در تمرينات شركت كنم و ديگر كاري با اين مسائل ندارم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ محمود حداد رئيس سازمان ليگ فدراسيون واليبال درخصوص تعداد تيم هاي حاضر در ليگ برتر واليبال در سال آينده اظهار داشت: از 15 تيم حاضر در سال جاري 12 تيم باقي مي مانند و 2 تيم هم از ليگ دسته اول راهي ليگ برتر خواهند شد. وي ادامه داد: با توجه به شرايط ذكر شده و طبق مقررات، ليگ برتر در سال آينده با حضور 14 تيم برگزار مي شود. وي ادامه داد: درسال آينده تيمي را جايگزين تيم ديگري نخواهيم كرد؛ چون از آذرماه كه تاريخ شروع مسابقات است تا پايان آن كه ارديبهشت ماه خواهد بود زمان زيادي در اختيار نداريم.
¤دومين نشست ستاد عالي بازيهاي آسيايي، المپيك و پارالمپيك به رياست علي سعيدلو اواخر هفته جاري برگزار مي شود.

 



كميته ملي المپيك يك ميليارد به حساب فدراسيون واريز كرد
ايران جريمه 500هزار دلاري دوپينگ وزنه برداري را پرداخت مي كند!

فدراسيون وزنه برداري ايران جريمه 500هزار دلاري فدراسيون بين المللي، براي دوپينگ وزنه برداران ايران را پرداخت مي كند.
درحالي كه طي ماه هاي گذشته اصل پرداخت جريمه 500هزار دلاري به فدراسيون بين المللي مشخص نبود، روز شنبه،كميته ملي المپيك يك ميليارد ريال براي دو موضوع پرداخت جريمه و پيگيري موضوع دوپينگ سعيد علي حسيني به حساب فدراسيون وزنه برداري واريز كرد.
براساس اين گزارش، در اسناد مالي كميته ملي المپيك، پانصد ميليون ريال از اين مبالغ بابت پرداخت قسط نخست جريمه فدراسيون ايران به فدراسيون بين المللي ثبت شده و پانصد ميليون ريال ديگر بابت پيگيري رفع اتهام و محروميت ازسعيد علي حسيني، قهرمان نامدار وزنه برداري ايران در نظر گرفته شده است.
درحالي اين خبر از مسئولان ارشد كميته ملي المپيك تاييد مي شود كه «عزيز علي حسيني» پدر سعيد علي حسيني دراين خصوص به ايسنا گفت: اين خبر درست است. چون آقاي افشارزاده هم اين موضوع را به من گفت. اما وقتي من موضوع را از فدراسيون وزنه برداري پيگيري كردم،حسين رضازاده به من گفت، بابت علي حسيني پول به حساب ما نيامده و همه اين پول براي پرداخت جريمه صرف خواهد شد.
وي ادامه داد: با اين حال من باز از دبيركل كميته ملي المپيك خواستم تا موضوعي كه گفته را براي رضازاده هم شفاف كند كه او به صورت تلفني اين كار را كرد. براين اساس قرار است امروز، فردا به اتفاق رضازاده و رياحي به كميته ملي المپيك برويم تا موضوع را بررسي كنيم.

 



اخبار فوتبال جهان

رئال به ركورد فروش 100 ميليوني پيراهن رونالدو رسيد
براساس گزارش يك روزنامه پرتغالي باشگاه رئال مادريد اسپانيا با فروش پيراهن هاي كريستيانو رونالدو به سود مناسبي رسيده است.
روزنامه ركورد نوشت: تابستان سال گذشته وقتي رئال مادريد در ازاي 94 ميليون يورو اقدام به خريد كريستيانو رونالدو كرد، بخاطر اين رقم نجومي باعث حيرت فراوان جهانيان شد. در آن زمان برخي پرسيدند رئال با چه بودجه اي اين گونه اقدام به جذب گران قيمت ترين بازيكن تاريخ جهان كرده است. در پاسخ به آن پرسش، اينك بايد جواب داد كه تنها از راه فروش لباس هاي باشگاه با نام وي، كهكشاني ها حتي 6 ميليون يورو سود برده اند.
اين روزنامه افزود: اخباري در دست است كه نشان مي دهد تنها در شهر مادريد در فصل جاري يك ميليون پيراهن با نام رونالدو فروخته شده است. اين گزارشات حاكي است مجموع پيراهن هاي فروخته شده وي در سطح جهاني 2/ 1 ميليون دست بوده است كه اين موضوع با در نظر گرفتن بهاي 85 يورويي هر كدام از آن، نشان مي دهد رئال تنها از اين راه، بيش از 100 ميليون يورو فروخته و علاوه بر تامين هزينه خريد بازيكن پرتغالي، 6 ميليون يورو نيز سود كرده است. البته رئال از راه هاي تبليغاتي ديگر نيز سود كلاني برده كه فروش پيراهن يك بخش از آن بوده است.
نشريه مذكور همچنين نوشت: رئالي ها در گذشته با ارقامي نجومي اقدام به جذب بزرگاني همچون زين الدين زيدان، لوئيس فيگو، ديويد بكام و رونالدو برزيلي كردند؛ ولي هيچ گاه نتوانستند برخلاف كريس رونالدو، در همان فصل نخست از راه فروش پيراهن هاي آنان چنين رقم كلاني سود ببرند.
اسكولز قراردادش را با منچستر يونايتد تمديد كرد
هافبك تيم فوتبال منچستريونايتد قرارداد خود را به مدت يك سال با اين تيم تمديد كرد.
پل اسكولز 35 ساله قديمي ترين بازيكن حاضر در اولدترافورد به حساب مي آيد و با اينكه گفته مي شد در پايان اين فصل از رقابت ها با من يونايتد خداحافظي مي كند اما تصميم گرفت قرارداد خود را به مدت يك سال ديگر با اين تيم تمديد كند.
سرآلكس فرگوسن، سرمربي منچستر يونايتد، در اين خصوص اظهار داشت: از اينكه پل براي يك سال ديگر اينجا مي ماند خوشحاليم. اسكولز در اين فصل از رقابت ها 34 بازي براي منچستريونايتد به ميدان رفته و 6 گل به ثمر رسانده است. بازيكن متولد «سالفورد» تا به حال 400 بار براي يونايتد به ميدان رفته و 9 بار با اين تيم به عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ برتر رسيده است.
كاپلو: سرمربي تيم ملي ايتاليا نمي شوم
سرمربي ايتاليايي تيم ملي انگليس گفت: خبر حضورم در تيم ايتاليا به جاي مارچلو ليپي شايعه است.
فابيو كاپلو اظهار داشت: آنچه در مورد جانشين مارچلو ليپي در تيم ايتاليا با حضور من انتشار يافته، اخباري نادرست است. نه از طرف فدراسيون فوتبال ايتاليا به من پيشنهادي براي هدايت تيم كشورم شده و نه من تمايلي به انجام چنين كاري دارم.
اين مربي كه از سال 2008 تاكنون زمان امور تيم بريتانيايي را در اختيار دارد، گفت: اينك همراه تيمم شرايط خوبي دارم و خطاب به اتحاديه انگليس آمادگي خودم را براي ادامه همكاري تا سال 2012 اعلام كرده ام.
قرارداد اين مربي 63 ساله براي هدايت تيم مذكور تا پايان جام جهاني آفريقاي جنوبي است و اين در حاليست كه رسانه هاي ايتاليا پس از اعلام تصميم قطعي ليپي براي كناره گيري از تيم كشورش بعد از جام جهاني، از كاپلو به عنوان گزينه جانشين ياد كرده اند.
شوستر: جانشين پيگريني بايد از صفر شروع كند
سرمربي پيشين رئال مادريد مخالف تغيير مربيان كنوني اين باشگاه است.
به دنبال شكست قوهاي سپيد در ال كلاسيكو برابر بارسلونا قهرماني در فصل جاري رقابت هاي لاليگا تا اندازه زيادي از دست تيم مادريدي خارج شده است. حذف مادريدي ها در رقابت هاي جام حذفي و همچنين ليگ قهرمانان اروپا باعث شده است تا سرمايه گذاري هنگفت فلورنتينو پرس رييس باشگاه رئال در تابستان گذشته تا حدود زيادي زير سوال رفته و رئال هم اكنون در آستانه به پايان رساندن فصل بدون عنوان قهرماني است.
از همين رو روشن نيست كه آيا مانوئل پيگريني در پايان فصل در سمتش باقي خواهد ماند يا خير. از هم اكنون گزينه هاي جانشيني او نيز مطرح شده اند و ژوزه مورينيو، سرمربي پرتغالي اينتر و فابيوكاپلو، سرمربي ايتاليايي حال حاضر تيم ملي فوتبال انگليس جدي ترين گزينه ها براي جايگزيني مربي شيليايي رئال هستند.
برند شوستر سرمربي آلماني و پيشين رئال كه با اين تيم در فصل 2007 - 2008 در لاليگا به عنوان قهرماني دست يافت، در گفت وگو با روزنامه اسپانيايي As خواستار صبوري بيشتر سران باشگاه رئال مادريد شد.
اوگفت: فكر مي كنم پيگريني كارش را به خوبي انجام مي دهد و در حال حاضر تيم را بسيار خوب مي شناسد. باشگاه به كدام دليل بايد مربي جديدي را به خدمت بگيرد. مربي جديد مجبور است دوباره از صفر شروع كند. باشگاه بايد به پيگريني اختيار عمل بدهد تا تيمش را تقويت كند و اجازه بدهد تا او به كارش ادامه بدهد.
فرشته موطلايي همچنين باترديد درباره آقاي خاص گفت: او با فلسفه فوتبال رئال هم عقيده نيست.
بنيتس، خوشحال از خبر فروش ليورپول
مربي اسپانيايي ليورپول اميدهاي فراواني دارد كه اين باشگاه بتواند روند رو به رشدي را طي كند.
رافائل بنيتس، مربي اسپانيايي ليورپول از انتشار خبري كه باشگاه ليورپول در معرض فروش قرار گرفته است، ابراز رضايت كرده و اين خبر را گام مثبتي دانسته. مالكان كنوني باشگاه انگليسي، مارتين بروگتون را به عنوان مدير اين باشگاه برگزيده اند و مسئوليت يافتن سرمايه گذاران جديد را به او واگذار نموده اند.
بنيتس مطمئن است كه بروگتون مي تواند به نتايج قابل توجهي برسد و آينده درخشاني در انتظار ليورپول خواهد بود. اين مربي اسپانيايي به خبرنگاران گفت: «تيم ما رئيس جديدي دارد و او مسئوليت همه چيز را عهده دار خواهد بود. در حال حاضر من به عنوان مربي تيم مي بايست بر روي ديدار دوشنبه شب تيممان مقابل و ستهام تمركز كنم. فكر مي كنم كه بدين ترتيب تيم رو به جلو حركت خواهد كرد و اين گام مثبتي خواهد بود. اين براي تيم بسيار مهم است كه پيشرفت كند و خبر بسيار خوبي است.»

 



54 روز تا جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي لحظه شماري براي آغاز جام نوزدهم

سرويس ورزشي- كمتر از 54 روز ديگر نوزدهمين دوره جام جهاني آغاز مي شود؛ رقابت هايي كه بعد از المپيك، بزرگترين رويداد ورزشي به حساب مي آيد. جام جهاني محل تجمع 32 تيم برتر دنياست. تيم هايي كه با پشت سر گذاشتن چند ماه مشقت بار جواز حضور در آفريقاي جنوبي را بدست آوردند. شايد همين نحوه صعود تيم هاست كه سبب شده بسياري از بليت هاي بازي ها پيش فروش شود و افرادي منتظر روزهاي پاياني خرداد ماه باشند. با تمام اين تفاسير هنوز تب جام جهاني اهالي فوتبال را نگرفته است. دليلش هم روشن است، حواس همه به ليگ هاي داخلي، آسيا و اروپايي است.
¤¤¤
پيش بيني در خصوص اينكه كدام تيم در جام جهاني آفريقاي جنوبي بهترين عملكرد را خواهد داشت ، دشوار است. آمادگي تيم ها پيش از آغاز رقابت ها در يك سو و شكل و عملكرد آنها در طول رقابت ها در سوي ديگر پيش بيني ها را سخت مي كند. برخي تيم ها پيش از شروع بازيها در اوج آمادگي هستند اما عملكردشان در رقابت ها متفاوت از آني مي شود كه انتظار مي رفت. از سوي ديگر به دفعات اتفاق افتاده كه كارشناسان روي تيمي آنچنان حساب باز نمي كردند، اما همين تيم به يكباره موفق ترين تيم جام مي شود.
¤¤¤
در گروه اول رقابت ها، جنگ صعود ميان سه تيم فرانسه، مكزيك و آفريقاي جنوبي است. هرچند كه نبايد اروگوئه را هم فراموش كرد. آفريقا به واسطه ميزبان بودنش بسيار اميدوار است كه به مرحله بعدي راه يابد، هرچند كه در اين ميان بسياري فرانسه و مكزيك را تيم هاي صعودكننده مي دانند.
در گروه دوم شانس آرژانتين و نيجريه بيشتر از تيم هاي ديگر است. ولي با اين حال كره جنوبي و يونان هم حريفان آساني به حساب نمي آيند. در گروه سوم انگليس را مي توان بخت نخست صعود دانست. بعد از انگليس، آمريكا و اسلوني هم شانس صعود دارند. مسلماً در اين گروه جدال انگليس با آمريكا، به واسطه تهديدات گروه تروريستي القاعده زيبا هست.
در گروه چهارم كار بسيار دشوار است. هر چهار تيم آلمان، استراليا، صربستان و غنا شانس صعود دارند. با اين حال امكان اينكه ژرمن ها به همراه استراليا بالا بيايند زياد است. در گروه پنجم نيز رقابت فشرده است. اگر هلند را يكي از تيم هاي صعودكننده بدانيم، آن وقت از ميان دانمارك، ژاپن و كامرون يك تيم راهي مرحله بعدي مي شوند. اما در گروه ششم كار ايتاليا نسبت به مدعيان ديگر جام براي صعود راحت تر است. بعد از ايتاليا، پاراگوئه بيشترين شانس را دارد. در گروه هفتم و روي كاغذ صعود تيم هاي برزيل و پرتغال قطعي است اما نبايد از كنار نام ساحل عاج به آساني عبور كرد و در گروه هشتم اسپانيا و سوئيس بيشترين شانس را براي صعود دارند. به نظر نمي رسد تيم هاي هندوراس و شيلي براي اين دو تيم دردسرساز شوند.
در پايان ذكر اين نكته ضروري است كه از تيم هاي اسپانيا، انگليس، برزيل و آرژانتين به عنوان بخت هاي تصاحب جام نام برده مي شود، هرچند كه در اين ميان نبايد تيم هاي آلمان، فرانسه و ايتاليا را نيز فراموش كرد.

همگروهي فرانسه و آفريقا
جدا از بازي افتتاحيه، در اين گروه رقابت فرانسه و مكزيك جالب است. خروس هاي اروپا در جام جهاني 1998 هم با آفريقاي جنوبي هم گروه بودند.
برنامه ديدارهاي گروه اول به اين شرح است:
گروه A: آفريقاي جنوبي، مكزيك، اروگوئه، فرانسه
آفريقاي جنوبي- مكزيك؛ ژوهانسبورگ، جمعه 21 خرداد 89، ساعت 30/17
اروگوئه- فرانسه؛ كيپ تاون، جمعه 21 خرداد 89، ساعت 22
آفريقاي جنوبي- اروگوئه؛ پرتوريا، چهارشنبه 26 خرداد 89، ساعت 22
فرانسه- مكزيك؛ پولوكوانه، پنج شنبه 27 خرداد 89، ساعت 15
مكزيك- اروگوئه؛ روشتنبرگ، سه شنبه 1 تير 89، ساعت 30/17
فرانسه- آفريقاي جنوبي؛ مانگوئانگ، سه شنبه 1 تير 89، ساعت 30/17

نگاه همه به آرژانتين و نيجريه است
قطعا در اين گروه ديدار آرژانتين و نيجريه يادآور همان بازي معروف اين دو تيم در سال 1994 است.
بعد از آن ديدار دوپينگ مارادونا مثبت اعلام شد و شماره 10 افسانه اي از تيم ملي آرژانتين كنار رفت. برنامه ديدارهاي گروه دوم به اين شرح است:
آرژانتين- نيجريه؛ ژوهانسبورگ، شنبه 22 خرداد 89، ساعت 15
كره جنوبي- يونان؛ بندر اليزابت، شنبه 22 خرداد 89، ساعت 30/17
يونان- نيجريه؛ مانگوئانگ، پنج شنبه 27 خرداد 89، ساعت 30/17
آرژانتين- كره جنوبي؛ ژوهانسبورگ، پنج شنبه 27 خرداد 89، ساعت 22
نيجريه- كره جنوبي؛ دوربان، سه شنبه 1 تير 89، ساعت 22
يونان- آرژانتين؛ پولوكوانه، سه شنبه 1 تير 89، ساعت 22\

انگليس- آمريكا
و تهديدات القاعده
بدون هيچ توضيح اضافه اي بايد ديدار انگليس و آمريكا را حساس ترين بازي اين گروه دانست. تهديدات القاعده كه از دو ماه قبل از آغاز رقابت ها، شروع شد، اين بازي را حساس كرده است. برنامه ديدارهاي گروه سوم به اين شرح است:
گروه C: انگليس، آمريكا، الجزاير، اسلوني
انگليس- آمريكا؛ روشتنبورگ، شنبه 22 خرداد 89، ساعت 22
الجزاير- اسلوني؛ پولوكوانه، يك شنبه 23 خرداد 89، ساعت 15
اسلوني- آمريكا؛ ژوهانسبورگ، جمعه 28 خرداد 89، ساعت 30/17
انگلستان- الجزاير؛ كيپ تاون، جمعه 28 خرداد 89، ساعت 22
اسلوني- انگلستان؛ بندر اليزابت، چهارشنبه 2 تير 89، ساعت 30/17
آمريكا- الجزاير؛ پرتوريا، چهارشنبه 2 تير 89، ساعت 30/17

تماشاي بازي هاي مكانيكي آلمان
در گروه چهارم جدال آلمان با تيم هاي استراليا و صربستان جالب توجه است. البته مي توان تصور كرد كه بازي هاي غنا هم در اين گروه ديدني است. برنامه ديدارهاي گروه چهارم به اين شرح است:
گروه D: آلمان، استراليا، صربستان، غنا
آلمان- استراليا؛ دوربان، يك شنبه 23 خرداد 89، ساعت 30/17
صربستان- غنا؛ پرتوريا، يك شنبه 23 خرداد 89، ساعت 22
آلمان- صربستان؛ بندر اليزابت، جمعه 28 خرداد 89، ساعت 15
غنا- استراليا؛ روشتنبورگ، شنبه 29 خرداد 89، ساعت 15
غنا- آلمان؛ ژوهانسبورگ، چهارشنبه 2 تير 89، ساعت 22
استراليا- صربستان؛ نلسپروئيت، چهارشنبه 2 تير 89، ساعت 22

هلند و فوتبال هميشه شناور
هميشه ديدارهاي هلند تماشايي از آب درمي آيد. فوتبال شناور اين تيم همواره تحسين كارشناسان را به دنبال داشته است. مسلما بازي هلند و كامرون در اين گروه جالب توجه است. برنامه ديدارهاي گروه پنجم به اين شرح است:
گروه E: هلند، دانمارك، ژاپن، كامرون
هلند- دانمارك؛ ژوهانسبورگ، دوشنبه 24 خرداد 89، ساعت 15
ژاپن- كامرون؛ مانگوئانگ، دوشنبه 24 خرداد 89، ساعت 30/17
هلند- ژاپن؛ دوربان، شنبه 29 خرداد 89، ساعت 30/17
كامرون- دانمارك؛ پرتوريا، شنبه 29 خرداد 89، ساعت 22
دانمارك- ژاپن؛ روشتنبرگ، پنج شنبه 3 تير 89، ساعت 22
كامرون- هلند؛ كيپ تاون، پنج شنبه 3 تير 89، ساعت 22

نمي توان انتظار بازي هاي زيبا داشت!
تصور اينكه ديدارهاي اين گروه زيبا از كار درآيد كمي دشوار است. ايتاليا اگرچه در جام جهاني 2006 به قهرماني رسيد اما نمايش هايش دلچسب نيست. برنامه ديدارهاي گروه ششم جام جهاني به اين شرح است:
گروه F: ايتاليا، پاراگوئه، نيوزيلند، اسلواكي
ايتاليا- پاراگوئه؛ كيپ تاون، دوشنبه 24 خرداد 89، ساعت 22
نيوزيلند - اسلواكي؛ روشتنبرگ، سه شنبه 25 خرداد 89، ساعت 15
اسلواكي - پاراگوئه؛ مانگوائنگ، يك شنبه 30 خرداد 89، ساعت 15 ايتاليا - نيوزيلند؛ نلسپروئيت، يك شنبه 30 خرداد 89، ساعت 30:17
اسلواكي - ايتاليا؛ ژوهانسبورگ، پنج شنبه 3 تير 89، ساعت 30:17 پاراگوئه - نيوزيلند؛ پولوكوانه، پنج شنبه 3 تير 89، ساعت 30:17

برزيل - پرتغال گل سر سبد بازي ها
بدون شك گل سرسبد بازي هاي اين گروه ديدار برزيل و پرتغال است. جدال كريستين رونالدو با تكنيكي هاي برزيل واقعا ديدني است. برنامه كامل بازيهاي گروه هفتم به اين شرح است:
گروه G: برزيل
كره شمالي، ساحل عاج، پرتغال
ساحل عاج - پرتغال؛ بندر اليزابت، سه شنبه 25 خرداد 89، ساعت 30:17 برزيل - كره شمالي؛ ژوهانسبورگ، سه شنبه 25 خرداد 89، ساعت 22
برزيل - ساحل عاج؛ ژوهانسبورگ، يك شنبه 30 خرداد 89، ساعت 22
پرتغال - كره شمالي؛ كيپ تاون، دوشنبه 31 خرداد 89، ساعت 15
پرتغال - برزيل؛ دوربان، جمعه 4 تير 89، ساعت 30:17
كره شمالي - ساحل عاج؛ نلسپروئيت، جمعه 4 تير 89، ساعت 30:17

نمايش اسپانيا ديدني است
بازي هاي اسپانيا ديدني است. اين موضوع در جام ملت هاي اروپا به اثبات رسيد. دركنار اسپانيا، مسلما تيم هاي شيلي و سوئيس هم به دنبال فوتبال زيبا هستند. برنامه كامل ديدارهاي گروه هشتم به اين شرح است.
گروه H: اسپانيا، سوئيس، هندوراس، شيلي
هندوراس - شيلي؛ نلسپروئيت، چهارشنبه 26 خرداد 89، ساعت 15 اسپانيا - سوئيس؛ دوربان چهارشنبه 26 خرداد 89، ساعت 30:17
شيلي - سوئيس؛ بندر اليزابت دوشنبه 31 خرداد 89، ساعت 30:17
اسپانيا - هندوراس؛ ژوهانسبورگ، دوشنبه 31 خرداد 89، ساعت 22
شيلي - اسپانيا؛ پرتوريا، جمعه 4 تير 89، ساعت 22
سوئيس - هندوراس؛ مانگوئانگ، جمعه 4 تير 89، ساعت 22

برنامه ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي
با پايان ديدارهاي مرحله مقدماتي از پنجم تيرماه دور حذفي بازي ها آغاز مي شود كه برنامه آن به اين شرح است:
1- تيم اول گروه A - تيم دوم گروه B، بندر اليزابت، شنبه 5 تير 1389، ساعت 30:17
2- تيم اول گروه C - تيم دوم گروه D، روشتنبورگ، شنبه 5 تير 1389، ساعت 22 به وقت ايران
3- تيم اول گروه D - تيم دوم گروه C، مانگوئانگ، يكشنبه 6 تير 1389، ساعت 30:17 به وقت ايران
4- تيم اول گروه B - تيم دوم گروه A، ژوهانسبورگ، يكشنبه 6 تير 1389، ساعت 22 به وقت ايران
5- تيم اول گروه E - تيم دوم گروه F، دوربان، دوشنبه 7 تير 1389، ساعت 30:17 به وقت ايران
6- تيم اول گروهG - تيم دوم گروه H، ژوهانسبورگ، دوشنبه 7 تير 1389، ساعت 22 به وقت ايران
7- تيم اول گروه F - تيم دوم گروه E، پرتوريا، سه شنبه 8 تير 1389، ساعت 30:17 به وقت ايران.
8- تيم اول گروه H - تيم دوم گروه G كيپ تاون، سه شنبه 8 تير 1389، ساعت 22 به وقت ايران.

قهرمان 20 تيرماه مشخص مي شود
بعد از مشخص شدن 8 تيم برتر جام رقابت هاي مرحله يك چهارم نهايي آغاز مي شود و پس از آن هم مرحله نيمه نهايي و فينال.
مرحله يك چهارم نهايي
A - برنده بازي 5- برنده بازي 6، بندر اليزابت - جمعه 11 تير 1389، ساعت 30:17 به وقت ايران
B - برنده بازي 1- برنده بازي 2، ژوهانسبورگ، جمعه 11 تير 1389، ساعت 22 به وقت ايران.
C- برنده بازي 3- برنده بازي 4، كيپ تاون، شنبه 12 تير 1389، ساعت 30:17 به وقت ايران
D - برنده بازي 7- برنده بازي 8، ژوهانسبورگ، شنبه 12 تير 1389، ساعت 22 به وقت ايران.
مرحله نيمه نهايي
برنده بازي A و B، كيپ تاون، سه شنبه 15 تير 1389، ساعت 22 به وقت ايران
برنده بازي C و D، دوربان، چهارشنبه 16 تير 1389، ساعت 22 به وقت ايران
ديدار رده بندي، بندر اليزابت، شنبه 19 تير 1789، ساعت 22 به وقت ايران
ديدار نهايي، ژوهانسبورگ، يكشنبه 20 تير 1389، ساعت22 به وقت ايران

 



سرمربي تيم ملي جودو نوجوانان: روي سكو مي رويم

در فاصله دو هفته تا آغاز مسابقات جودو قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا در تايلند، سرمربي تيم ملي جودو نوجوانان ايران گفت: اگر مشكل خاص پيش نيايد روي سكو خواهيم بود.
محمد جناب زاده اظهار كرد: با تركيب كامل براي كسب مقام به تايلند مي روم. ملي پوشان از نظر شرايط بدني در وضعيت خوبي قرار دارند و اگر مشكل خاصي پيش نيايد يكي از تيم هاي سكونشين خواهيم بود.وي افزود: هم اكنون از لحاظ تمرين در وضعيت پرفشار قرار داريم تا به مرز آمادگي لازم برسيم. به منظور كسب آمادگي بيشتر يك تمرين مشترك با تيم ملي جوانان برگزار كرديم كه پيامدهاي بسيار خوبي برايمان داشت.
وي ادامه داد: چون براي آماده سازي همه تيم تداركات لازم را نداشتيم يك رقابت تداركاتي با تيم منتخب اسلامشهر خواهيم داشت.
جناب زاده گفت: از تيم اعزامي به تايلند تنها سه نفر تجربه حضور در مسابقات برون مرزي را دارند. اين سه ملي پوش اوايل فروردين در تورنمنت بين المللي آلمان شركت كردند.

 



اوجاقي: دنبال مبارز هستيم نه توريست!

سرگروه تيم ملي ووشو گفت: براي رسيدن به تركيب ثابت تيم ملي همه مدعيان بايد در مسابقات انتخابي شركت كنند و اين موضوع در مورد خود من نيز صادق است.
حسين اوجاقي با بيان مطلب فوق افزود: از همان روزهاي آغاز سال جديد تمرينات خود را آغاز كرده و صبح و عصر بدون وقفه تمرين مي كنم تا با آمادگي بالا در اردوهاي تيم ملي شركت كنم.
وي ادامه داد: اردوي آماده سازي تيم ملي از ابتداي ارديبهشت ماه آغاز مي شود و تا زمان حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو ادامه پيدا خواهد كرد. البته حضور در جام جهاني را براي مدال آوران مسابقات جهاني كانادا و يك اردوي تمريني در چين نيز از برنامه هاي آماده سازي مي باشد.
مديرفني تيم ملي در مورد نحوه انتخاب نفرات اصلي تيم ملي گفت: در پايان مرحله نخست اردوهاي تيم ملي، رقابتهاي انتخابي برگزار و در هر وزن چهار نفر در اردو باقي خواهند ماند.
اوجاقي ادامه داد: در پايان مرحله چهارم اردونشينان در رقابتهاي انتخابي حضور پيدا كرده و در هر وزن تنها دو ورزشكار باقي خواهند ماند كه در مرحله نهايي از ميان آنها ورزشكاران اعزامي به گوانگجو انتخاب خواهند شد.
اوجاقي در مورد وضعيت خودش نيز گفت: من بايد در وزن 75- كيلوگرم در گوانگجو مبارزه كنم كه از هم اكنون برنامه ريزي براي كم كردن 10 كيلو وزن اضافي را آغاز كرده ام.
وي در پايان گفت: خود من نيز در مسابقات انتخابي شركت مي كنم. اين موضوع براي هيچ ووشوكاري استثنا نخواهد بود. وقتي راه ورود به تركيب اصلي حضور در مسابقات انتخابي است همه از جمله خود من نيز تابع آن خواهند بود.

 



5 جودوكار مسافر مسابقات سهميه المپيك تونس شدند

از سوي كادر فني تيم ملي، 5 جودوكار براي اعزام به مسابقات سهميه المپيك تونس معرفي شدند.
اين تيم 15 ارديبهشت ماه با تركيب محمد جواني در وزن 60- كيلوگرم، مختار خورنگ در وزن 66- كيلوگرم، ذكريا مرادي در وزن 73- كيلوگرم، ايرج اميرخاني در وزن 81- كيلوگرم و مجتبي اكبري در وزن 100- كيلوگرم راهي تونس مي شود. اين رقابت ها كه اولين رويداد كسب سهميه المپيك است از 17 تا 19 ارديبهشت ماه جريان خواهد داشت و نفرات اول تا پنجم آن به ترتيب 200، 120، 80 و 40 امتياز كسب خواهند كرد. راهيابي به جمع 32 و 16 نفر نيز به ترتيب 54 و 16 امتياز دارد. به احتمال زياد وحيد سرلك كه اكنون با تيم هلند تمرين مي كند در اين رقابت ها حضور نخواهد يافت.

 



تيم ب پتروشيمي راهي كره مي شود

سرمربي تيم دوچرخه سواري پتروشيمي تبريز گفت: تيم ب براي كسب مدال راهي تور كره جنوبي مي شود.
كاظم خاتون آبادي عنوان كرد: تور دوچرخه سواري بين المللي كره جنوبي با حضور 20 تيم اوايل ارديبهشت ماه در 11 مرحله به مسافت 1600 كيلومتر برگزار خواهد شد.
وي افزود: براي اولين بار ركابزنان رده سني اميد خود را راهي اين دوره از مسابقات مي كنيم و اميدواريم تيم بتواند در پايان اين تور به مدال دست پيدا كند.
خاتون آبادي عنوان كرد: تيم الف به دليل حضور در مسابقات قهرماني آسيا در امارات، 3 دوره رقابت بين المللي ( تور رياست جمهوري تركيه، اسپانيا و تايلند) را از دست داد. با اين حال تيم بزرگسالان پس از پشت سر گذاشتن 2 تور آذربايجان و رياست جمهوري ايران در تور كومنوي ژاپن و سينگارات اندونزي شركت خواهد كرد. تيم ب پتروشيمي تبريز مركب از حسين جهانبانيان، صمد پور سيدي، محمد قره باغي، حسين عليزاده، ابراهيم جواني و توبياس اولر آلماني 30 فروردين راهي سئول خواهد شد.

 



آغاز دومين اردوي تيم ملي كشتي آزاد

دومين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد. اولين مرحله اردوي آزادكاران كه از روز هفتم فروردين در خانه كشتي آغاز شده، روز (شنبه) به پايان رسيدتا دور جديد تمرينات اين تيم از روز چهارشنبه (اول ارديبهشت) آغاز شود. اين تيم براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا كه دهه سوم ارديبهشت در دهلي هندوستان برگزار خواهد شد، آماده مي شود. تمام نفراتي كه در اردوي اخير حضور داشتند با توجه به رضايت كادر فني تيم ملي، در اردوي بعدي نيز حضور خواهند داشت، فقط ممكن است چند كشتي گير جديد به اردو اضافه شوند.

 



تركيب تيم تيراندازي با كمان اعزامي به كرواسي مشخص شد

تركيب تيم ملي تيراندازي با كمان اعزامي به مسابقات جهاني كرواسي از سوي مربيان معرفي شد. از سوي مربيان كره اي تركيب تيم ملي اعزامي به مسابقات جهاني كرواسي در 2 رشته ريكرو و كامپوند مشخص شد. اين رقابت ها از 14 ارديبهشت ماه در شهر پراك آغاز خواهد شد و تيم ملي ايران در 2 بخش زنان و مردان به مصاف حريفان خود خواهد رفت. در رشته ريكرو، زهرا شمس، ليلا سخايي فر، آرزو حيدري، زهرا دهقان، كيوان رياضي مهر، ميلاد وزيري و نادر منوچهري به عنوان نفرات انتخابي معرفي شدند. در كامپوند، ويدا حليميان، مهتاب پارسا مهر، انسيه حاجي انزهايي، سپيده شعباني، سيد احمد پارسا، امير كاظم پور، مجيد قيدي، حمزه نكوئي و سيد فرهاد صادقي راد تركيب تيم اعزامي را تشكيل مي دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14