(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 فروردين 1389- شماره 19623
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آموزه هاي استراتژيك اجلاس تهران (يادداشت روز)
اسناد تكان دهنده وابستگي شيرين عبادي در دادگاه كيهان
كاج (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
در نامه غيررسمي به كاخ سفيد رابرت گيتس: آمريكا سياست راهبردي در برابر ايران ندارد
2غارتگر اقتصادي و فرهنگي پهلوي اسير پنجه مرگ شدند (خبر ويژه)
نگران سرنوشت كرم ها هستيم! (خبر ويژه)
نيوزويك: همين مانده بود كه فرانسه هم ساز مخالف با آمريكا بزند (خبر ويژه)
روسيه به غرب خيانت نمي كند اما يادتان نرود كه در ايران انقلاب شده (خبر ويژه)
«سيا» عمليات جاسوسي و خرابكاري اينترنتي را شدت بخشيد (خبر ويژه)



آموزه هاي استراتژيك اجلاس تهران (يادداشت روز)

نشست خلع سلاح هسته اي در تهران كه با شعار «انرژي هسته اي براي همه، بمب هسته اي براي هيچ كس» برگزار شد، معاني بسيار عميق تر از آن چيزي دارد كه در نگاه اول ممكن است به نظر برسد.
مهم ترين نكته آن است كه اين نشست شاخصي است براي ارزيابي استراتژي طولاني مدت انزواي ايران در جامعه بين المللي. حضور مقام هايي از 57 كشور جهان در اين نشست و دورنماي روشن اتفاق نظر آنها درباره دستور كار نشست در روز آخر، در حالي كه در نشست امنيت هسته اي واشينگتن بيش از 47 كشور شركت نكردند و درباره دستور كار اصلي نشست هم توافقي به آن شكل كه مدنظر آمريكا بود حاصل نشد، و اين نشان مي دهد كه ايران نه تنها منزوي نشده، بلكه درست در نقطه مقابل توقع آمريكا، اكنون اين توانايي را دارد كه نوعي اجماع استراتژيك درباره تهديدهاي اصلي كه جامعه بين المللي در آينده با آن روبرو خواهد بود ايجاد كند.
آمريكايي ها در نشست واشنگتن تلاش كردند درباره منبع اصلي تهديد عليه جامعه جهاني در سال هاي آينده آدرس اشتباه بدهند. همه توان آمريكايي ها در آن اجلاس صرف اين شد كه جامعه بين المللي را متقاعد كنند تهديد اصلي عليه امنيت بين المللي از اين پس از جانب آن چيزي است كه در ادبيات رسمي آمريكايي ها «تروريسم هسته اي» ناميده مي شود. مقصود از تروريسم هسته اي در اينجا اين است كه سلاح هاي هسته اي در اختيار بازيگراني ايدئولوژيك، متكثر، ناشناس و پراكنده در سطح جهان قرار بگيرد كه بتوانند عليه خاك يا منافع آمريكا از آن استفاده كنند بي آنكه آمريكا قادر باشد كشور خاصي را به خاطر آن مسئول بداند. آمريكايي ها در نشست واشنگتن تاكيد كردند براي جلوگيري از اين اتفاق، اولين كاري كه بايد كرد اين است كه مواد خام و ذخاير مواد شكافت پذير در سراسر جهان تحت اشراف آمريكا قرار بگيرد و با استانداردهايي كه آنها تعيين مي كنند به اصطلاح ايمن سازي شود.
آمريكايي ها نتوانستند هيچ تعهد رسمي از كشورهاي شركت كننده دراين باره بگيرند چرا كه به لحاظ استراتژيك اين شكل نگاه به موضوع هم نادرست است و هم ناكارآمد. نادرست است به اين دليل كه اساساً تهديد به نام تروريسم هسته اي يا تروريسم كشتار جمعي آنطور كه آمريكايي ها به دنبال بزرگنمايي آن هستند اساساً وجود خارجي ندارد. خود آمريكايي ها مي گويند اكنون بيش از 15 سال است كه گروه هايي مانند القاعده درصدد دستيابي به سلاح هاي هسته اي هستند ولي موفق نشده اند. حتي گروه هايي مانند جدايي طلبان چچن هم كه زماني توانستند به نوعي از بمب هاي هسته اي دست پيدا كنند هرگز از آن استفاده نكردند. سلاح هاي هسته اي موجود در جهان به شدت محافظت مي شود.
در بسياري از كشورها اجزاي مختلف اين سلاح ها جدا از هم نگهداري مي شود طوري كه حتي اگر يك گروه مهاجم به يكي از اين اجزا دست پيدا كند عملاً تا بقيه آن را در اختيار نداشته باشد هيچ فايده اي نخواهد داشت و حتي اگر همه اجزا را هم به دست بياورد براي مونتاژ كردن و تبديل آن به يك وسيله انفجاري به تخصصي نياز است كه عموماً در جهان بسيار ناياب است. علاوه بر اين باز برخلاف آنچه آمريكايي ها مي گويند بخش مشكل مسلح شدن به سلاح هسته اي، ساخت آن است نه تهيه مواد اوليه آن؛ و الا همه كشورهاي آفريقايي كه اورانيوم به فراواني در خاك آنها يافت مي شود بايد تا به حال تبديل به قدرت هاي بزرگ هسته اي مي شدند.
نتيجه اي كه مي شود گرفت اين است كه اولا برخلاف آنچه آمريكا يي ها مي گويند دست يافتن گروه هاي خودسر به سلاح هاي هسته اي و استفاده از آن به اين سادگي ها هم نيست كه اگر اينطور بود قبل از گروه هاي غيردولتي، دولت ها- كه قاعدتاً امكانات و توانايي هاي بيشتري دارند- به اين سلاح ها دست مي يافتند. ثانياً حتي اگر فرضاً چنين گروه هايي هم به اين سلاح ها دست پيدا كنند، اگر گروه هاي مخالف آمريكا باشند ماهيت عموماً ايدئولوژيك آنها به آنها اجازه نمي دهد از آن براي كشتار جمعي مردم استفاده كنند.
شايد پرسيده شود اگر موضوع تا اين حد واضح است، چرا آمريكايي ها اصرار دارند چنين موضوعي را تا حد تهديد اول جهان بزرگ كنند. به دو شكل مي توان به اين سوال پاسخ داد: نخست اينكه آمريكايي ها مايلند مركز ثقل توجهات جهاني روي دشمنان آنها باشد نه خود آنها. در واقع آمريكا تصور مي كند كه اگر بتواند كشورهاي جهان را از يك تهديد موهوم به نام تروريسم هسته اي به اندازه كافي بترساند، آن وقت ديگر براي بسياري از كشورها انگيزه كمتري باقي خواهد ماند كه از قدرت هاي بزرگ بپرسند به چه دليل زرادخانه هايي ايجاد كرده و هر روز بيشتر آن را توسعه مي دهند كه مي تواند چند هزار بار كره زمين را نابود كند؟! پاسخ دوم به آن سؤال اما مهم تر است، اگر چه آمريكايي ها به صراحت درباره آن سخن نگفته اند. حقيقت اين است كه از زمان تصويب قطعنامه 1540شوراي امنيت به اين سو آمريكا تلاش فراواني كرده كه ذخاير مواد هسته اي جهان را به كنترل خود دربياورد اما هيچ وقت موفق نبوده است. برخي از كشورهاي دارنده اين ذخاير مانند كشورهاي آفريقايي به دلايل اقتصادي حاضر نبوده اند صادرات مواد هسته اي به عنوان يكي از منابع اصلي درآمد خود را متوقف كنند و برخي ديگر از كشورها هم تصور مي كرده اند كه اساساً بايد مختصر استقلالي از آمريكا را در سياست امنيتي خود حفظ كنند. آمريكايي ها تصور مي كنند اگر بتوانند بر داد و ستد مواد هسته اي در جهان مسلط شوند، آن وقت خواهند توانست برنامه هسته اي كشورهايي مانند ايران را كه بنا به تحليل آنها دچار مشكل مواد اوليه هستند، از اين طريق كنترل كنند.
كنفرانس تهران تلاش مي كند اين آدرس غلط را اصلاح كند. از ديد مجموعه كشورهايي كه نمايندگان آنها اكنون در تهران حضور دارند خطر اصلي براي امنيت بين المللي اكنون مسلح بودن قدرت هاي بزرگ جاه طلب به انواع و اقسام سلاح هاي كشتار جمعي است نه دست پيدا كردن گروه هاي كوچك در اين گوشه و آن گوشه جهان به سلاح هسته اي يا ديگر وسايل كشتار جمعي. پيشنهاد اجلاس تهران اين است كه جامعه جهاني نوع نگاه خود را به منبع تهديدهاي آينده جهان اصلاح كند. به دلايلي كه قبلاً گفته شد تروريسم هسته اي يك تهديد نيست بلكه نوعي راه فرار براي آمريكاست تا خود را از مؤاخذه جهاني در مورد زرادخانه سلاح هاي كشتار جمعي اش خلاص كند. اما متقابلاً دلايل بسيار روشني وجود دارد كه نشان مي دهد سلاح هاي كشتار جمعي قدرت هاي بزرگ يك تهديد امنيتي فوري و بالفعل براي جامعه جهاني است. اين دلايل را مي توان به شكل زير دسته بندي كرد.
1- كشورهايي مانند آمريكا و رژيم صهيونيستي تنها كشورهايي در جهان هستند كه بارها نشان داده اند آماده اند از سلاح هاي كشتار جمعي خود عليه ديگر كشورهاي جهان استفاده كنند. اين داستاني است كه از انفجار اتمي هيروشيما و ناكازاكي در دهه 40 ميلادي شروع مي شود ولي به آنجا ختم نمي شود.
آمريكايي ها بعد از آن تاريخ هم مكرراً از سلاح هاي كشتار جمعي استفاده كرده اند كه نمونه هاي شاخص آن استفاده از سلاح هاي نوتروني در افغانستان و تجهيز صدام حسين به انواعي از سلاح هاي شيميايي براي اقدام عليه ايران بوده است. گذشته از نمونه هاي تاريخي، اكنون يك سند استراتژيك در دست است كه نشان مي دهد سلاح هاي هسته اي كشورهاي بزرگ و مشخصاً آمريكا تهديدي فوري براي جامعه جهاني است. سند 72صفحه اي «گزارش بررسي وضعيت هسته اي 2010» كه باراك اوباما در 8 آوريل آن را به عنوان استراتژي جديد هسته اي اين كشور اعلام كرد، به صراحت خبر از آن مي دهد كه احتمال دارد آمريكا كشورهاي غيرهسته اي را كه تشخيص مي دهد به تعهدات بين المللي شان پاي بند نيستند مورد حمله هسته اي قرار دهد. اين اعلام رسمي كه متأسفانه جامعه جهاني به سادگي از كنار آن گذشت، به معناي شكل گيري نوع جديدي از تهديد عليه جامعه جهاني است كه از خودسري و غرور يك كشور بي مهار و مسئوليت ناپذير هسته اي نشئت مي گيرد. اگرچه برخي تحليلگران استراتژيك عقيده دارند آمريكا هرگز جرئت چنين اقدامي را نخواهد داشت و همه كاري كه كرده اين است كه تلاش كرده به موازات كاهش كارايي سلاح هسته اي براي آن «كارايي سياسي» ايجاد كند، اما در هر حال از منظر عرف بين المللي چنين اظهاراتي به معناي ايجاد تهديدهايي بسيار خطرناك براي جامعه بين المللي است.
2- شكل دوم تهديد ناشي از زرادخانه هسته اي كشورهاي بزرگ، اين است كه اين كشورها شايد مستقيماً از اين سلاح ها استفاده نكنند ولي به پشتوانه آنها و با اتكا به آنها دست به جنايات بزرگ و مستمري در گوشه و كنار جهان زده اند كه در طول تاريخ بشريت بي نظير است. از منظر استراتژيك علت اينكه سلاح هاي كشتار جمعي مي توانند پشتوانه جنايت هاي بزرگ شوند اين است كه اين سلاح ها به صاحبانشان نوعي احساس مصونيت مطلق اعطا كرده و آنها را متقاعد مي كند كه در اثر برخورداري از «بازدارندگي مطلق» ناشي از اين سلاح ها، اساساً نبايد نگران اقدام تلافي جويانه هيچ كشور مظلومي در مقابل جناياتشان باشند و اين يعني باز شدن دست قدرت هاي سلطه گر براي ارتكاب جنايت عليه ديگر كشورها بدون بيم و هراس از اينكه تلافي و هزينه اي در كار باشد.
ايران با برگزاري اجلاس تهران تلاش كرده است پرچم مبارزه با اين تهديد بسيار بزرگ عليه بشريت را برافراشته نگه دارد و نشان دهد كه هنوز اراده اي براي مطالبه حقوق بر زمين مانده ملت هاي مظلوم هست.
مهدي محمدي

 



حسين شريعتمداري فاش كرد
 اسناد تكان دهنده وابستگي شيرين عبادي در دادگاه كيهان

دادگاه رسيدگي به شكايات شيرين عبادي عليه روزنامه كيهان صبح روز يكشنبه 29/1/89- ديروز- در دادگاه كيفري 76 به رياست قاضي مدير خراساني و با حضور اعضاي هيئت منصفه، برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه صالح نيكبخت بي آن كه در پرونده سمتي داشته باشد و به روالي غيرعادي با عنوان وكيل «انجمن دفاع از زندانيان سياسي» پشت تريبون رفت و نزديك به يك ساعت به فحاشي و ناسزاگويي هاي بعضا ركيك عليه مدير مسئول كيهان پرداخت كه با تذكرات پي درپي رئيس دادگاه و اعضاي هيئت منصفه روبرو شد. رئيس دادگاه بارها از وي خواست به طرح شكايت خود بپردازد و از فحاشي عليه مدير مسئول كيهان خودداري كند كه شريعتمداري با اجازه از رئيس دادگاه گفت؛ ملاحظه مي فرمائيد كه ايشان به شدت از عصبانيت مي لرزند. من براي سلامتي ايشان نگرانم ضمن آن كه در ناسزاهاي آقاي صالح نيكبخت به بنده هيچ فحش جديدي كه قبلا از سوي راديوهاي بيگانه و گروه هاي ضد انقلاب عليه بنده مطرح نشده باشد وجود ندارد و من به ناسزا شنيدن از اينگونه افراد و جريانات عادت دارم!
بعد از سخنان صالح نيكبخت كه مي كوشيد اسناد مربوط به حمايت خود از تروريست ها و مخصوصا گروهك عبدالمالك ريگي- كه در جلسه قبلي دادگاه از سوي حسين شريعتمداري با ذكر مأخذ ارائه شده بود- را انكار كند. رئيس دادگاه از مدير مسئول كيهان خواست به دفاعيات خود در مقابل شكايت هاي عديده شيرين عبادي بپردازد.
شريعتمداري در آغاز سخن با اشاره به اظهارات صالح نيكبخت گفت، اجازه مي دهيد فقط به چند جمله اي كه ايشان درباره پرونده گفت پاسخ دهم، ضمن آن كه ابدا به فحاشي هاي وي نمي پردازم.
رئيس دادگاه از شريعتمداري خواست كه به شكايات شيرين عبادي بپردازد و پاسخگويي به اظهارات صالح نيكبخت را به جلسه بعدي موكول كرد. مدير مسئول كيهان گفت پس اجازه بدهيد بگويم كه برخلاف اظهارات آقاي صالح نيكبخت، كه هرگونه ارتباط انجمن دفاع از زندانيان سياسي با بيگانگان را نفي مي كند، يكي از اعضاي اين انجمن بنام «علي-الف» به جرم ارتباط با افسر سازمان «سيا» در دوبي تحت تعقيب قرار گرفته و يكي ديگر از اعضاي اصلي همين انجمن در مركزي كه اليزابت چني، دختر ديك چني معاون وقت جرج بوش در دوبي داير كرده بود آموزش ديده است و اسناد دريافت كمك هاي مالي آقايان از كشورهاي بيگانه هم در دست مي باشد.
شريعتمداري در ادامه به دفاعيات خود درباره شكايات شيرين عبادي پرداخت و اسناد تكان دهنده اي از همكاري شيرين عبادي با صهيونيست ها و علت اصلي اعطاي جايزه صلح نوبل به وي ارائه كرد. وقتي مدير مسئول كيهان، اسناد ياد شده را به ترتيب و با ذكر مأخذ ارائه مي كرد، چند تن از وكلاي مدافع شيرين عبادي و برخي شاكيان ديگر در اقدامي كه تأمل برانگيز به نظر مي رسيد سعي در پيشگيري از ارائه اين اسناد داشتند. ابتدا يكي از وكلاي شيرين عبادي بدون كسب اجازه از دادگاه- كه روال جاري دادگاه است- گفت؛ چرا شريعتمداري متن اين اسناد را ارائه نمي دهد كه مدير مسئول كيهان در پاسخ گفت؛ بنده كه همه اين اسناد را براي ارائه به دادگاه آورده ام. وكيل نامبرده گفت مثلا به دريافت 15هزار دلار اشاره كرده ايد، سندش را بدهيد كه شريعتمداري اعتراف شيرين عبادي به دريافت 15هزار يورو از فرانسه را به نقل از خود وي در مصاحبه با يك نشريه فرانسوي قرائت كرد و خطاب به وكيل شيرين عبادي گفت؛ ضمنا قيمت را پائين نياوريد 15هزار يورو بوده است نه دلار، ضمن آن كه اين مبالغ براي ايشان بسيار ناچيز است و بنده اسناد فراوان ديگر نيز در همين جلسه ارائه خواهم كرد.
در طول دفاعيات مدير مسئول كيهان وكلاي مدافع عبادي، باقي و مشايي بارها سخنان وي را قطع كردند كه شريعتمداري با خونسردي گفت؛ اگر قصد داريد از ارائه اسناد جلوگيري كنيد، مطمئن باشيد كه آنها را ارائه خواهم كرد و اگر قصد داريد عرايض بنده را قطع كنيد، من از هر جا كه قطع كرده ايد شروع مي كنم.
بعد از چند دقيقه ديگر، وقتي مدير مسئول كيهان اسناد همكاري آشكار شيرين عبادي با مراكز صهيونيستي را ارائه مي كرد يكي از وكلاي وي با قطع سخنان مدير مسئول كيهان گفت؛ اين مطالب قبلا در كيهان چاپ شده است كه شريعتمداري در پاسخ گفت؛ اگر در كيهان چاپ نشده بود كه شكايت نمي كرديد. من به همه اظهارات شما با سكوت كامل گوش كردم. چرا شما از سخنان من به اضطراب افتاده ايد؟ بايد مردم بدانند خانم شيرين عبادي كه صهيونيست ها و آمريكايي ها او را «بانوي صلح ايران»! مي نامند، چه كاره است؟
خلاصه اي از دفاعيات
يكي از موارد شكايت عبادي از كيهان مربوط به مقاله اي تحت عنوان «اراذل و اوباش چه كساني هستند؟!»- به تاريخ 2/6/87- بود كه عبادي پس از آن مدعي شده بود هيچگاه از سركوب انقلاب مردم ايران در سال 56 و 57 حمايت نكرده و جان نثار شاه نبوده است.
در اين زمينه شريعتمداري نسخه اي از روزنامه رستاخيز- ارگان حزب «شاه ساخته» رستاخيز- به تاريخ سوم بهمن ماه سال 1356 را به دادگاه ارائه كرد كه اهانت شيرين عبادي به شهداي قيام 19دي 56 و اعلام جان نثاري وي براي شاه در آن درج شده بود.
يكي ديگر از بندهاي مورد شكايت عبادي، افشاي حمايت وي از «همجنس گرايي» بود. شريعتمداري در دفاعيات خود به ماجراي اعطاي جايزه به اصطلاح صلح نوبل به عبادي در سال 2003 اشاره كرد. در اين سال عبادي و پاپ بر سر تصاحب اين جايزه رقابت داشتند اما به اعتراف سخنگوي سوئدي هيئت انتخاب كننده برندگان جايزه صلح نوبل، مزيت عبادي نسبت به پاپ اين بوده كه وي برخلاف پاپ، همجنس گرايي را به رسميت مي شناسد و از روابط نامشروع و پيش از ازدواج زنان حمايت مي كند.
مديرمسئول كيهان در اين زمينه اسناد ديگري از جمله مصاحبه عبادي با سي ان ان در سال 2003 و گفت وگوي وي با روزنامه اينديپندنت را مورد اشاره قرار داد كه در هر دوي آنها خود وي آشكارا به حمايتش از همجنس گرايي اعتراف مي كند. نكته جالب ديگر در اين ميان توجيه عبادي بود كه همجنس گرايي را مسئله اي ژنتيك مي داند و معتقد است كسي را براي يك اقدام ژنتيكي نمي توان مجازات كرد! شريعتمداري با اشاره به اين استدلال سخيف، در دفاعيه خود اعلام كرد؛ كاش اين نظريه علمي! و مشعشع در زمان قوم لوط ارائه مي شد تا آن قوم فلك زده به خاطر اعمال زشت و شنيع خود دچار عذاب الهي نمي شدند! از ديگر موارد شكايت عبادي عليه كيهان مسئله حمايت وي از حزب صهيونيستي بهائيت بود.
شريعتمداري در اين باره دادگاه را به بيانيه رسمي كميته صلح نوبل درباره جايزه عبادي ارجاع داد كه متن كامل آن در سايت مؤسسه نوبل موجود است. در اين بيانيه به صراحت يكي از دلايل برنده شدن عبادي، حمايت آشكار و خاص وي از بهائيان عنوان شده است.
مديرمسئول كيهان در ادامه به برخي از اظهارات رسمي عبادي در مجامع و رسانه هاي خارجي در دفاع از اين حزب صهيونيستي اشاره كرد.
و حمايت عبادي از بهائيت را چنان واضح و آشكار خواند كه «بيت العدل»- مركز بهائيان واقع در شهر حيفاي فلسطين اشغالي بيانيه اي در دفاع از عبادي صادر كرده و او را به خاطر شجاعتش در دفاع از بهائيت ستود!
مديرمسئول كيهان در مورد «وطن فروشي» عبادي به مجموعه اي از اظهارات ضدايراني و ضدمردمي وي در صحنه جهاني اشاره كرد و از دادگاه پرسيد به راستي اگر اينها «وطن فروشي» نيست، پس چيست؟
شريعتمداري در اين بخش به برخي از سخنان عبادي اشاره كرد كه طي آنها از آمريكا و ساير كشورهاي زورگو مي خواهد فشار بيشتري به ايران وارد كنند، تحريم ها را شدت ببخشند، دارايي هاي ايران را بلوكه و روابط سياسي خود را كاملاً قطع كنند و...
مديرمسئول كيهان در ادامه افزود، غلظت اين اظهارات ضدايراني تا جايي است كه حتي خارجي ها را به تعجب وا مي دارد.
مديرمسئول كيهان در ادامه دفاعيات خود به سياست صهيونيستي اعطاي جايزه نوبل اشاره كرد و اينكه اين جايزه به طور سيستماتيك به افرادي اعطا مي شود كه در راستاي منافع آمريكايي-صهيونيستي گام بردارند و شيرين عبادي نيز از اين قاعده مستثني نيست.
گفتني است كه تمامي اسناد ارائه شده از سوي مدير مسئول كيهان برگرفته از اظهارات خود شيرين عبادي و محافل خارجي همسو و حامي وي بود.
لازم به توضيح است متن كامل دفاعيات حسين شريعتمداري طي روزهاي آينده و در چند شماره منتشر خواهد شد.

 



كاج (گفت و شنود)

گفت: چه خبر؟!
گفتم: برخي از رسانه هاي آمريكايي اوباما را به خاطر ناكامي در اجلاس واشنگتن به شدت مورد حمله قرار داده اند.
گفت: حيوونكي اوباما... آخه چرا؟!
گفتم: اين رسانه ها نوشته اند اوباما اجلاس واشنگتن را براي جلب همكاري كشورها عليه ايران تشكيل داده بود ولي نتيجه معكوس شد.
گفت: ولي سخنگوي كاخ سفيد مي گويد اين اجلاس چندان هم بي فايده نبوده است!
گفتم: يارو رفته بود بالاي درخت كاج، پرسيدند آنجا چه مي كني؟ جواب داد، آمده ام توت خشكه بخورم. گفتند؛ ولي اين كه درخت كاج است و يارو گفت؛ مي دونم، توت خشكه رو توي جيبم ريختم، اومدم اينجا بخورم!

 



كيهان و خوانندگان

¤ آيا دردآور نيست كه ميليون ها ايراني از سران فتنه شكايت كنند و بالاي 180 نفر از نمايندگان پيگير موضوع بشوند مع الوصف مسئولين قوه قضائيه بي تفاوتي اختيار كنند و برعكس از طريق اخبار در جريان تشكيل دومين دادگاه كيهان بواسطه شكايت عنصر معلوم الحالي مثل خانم شيرين عبادي باشيم. زهي تاسف!
فرجودي
¤ طبق فرمايش مقام معظم رهبري، امسال سال همت مضاعف و كار مضاعف ناميده شده است. خواستم بگويم روي سخن آقا ابتدا با مديران و مسئولان است. همت و تلاش مضاعف و جديت آنان در تحقق اين مهم است كه مي تواند به كارمندان و كارگران و افراد تحت الامر آنان تعميم يابد.
حميدرضا حسين پور
¤ مرحوم شهريار شاعر معاصر و مشهور كشورمان در محكوم كردن استفاده منفي از انرژي هسته اي منسوب به انيشتين اشعاري لطيف سروده كه تناسب دارد اين اشعار در اجلاس خلع سلاح هسته اي در تهران خوانده شود تا جهانيان بدانند ايران و ايراني از گذشته نسبت به استفاده از سلاح هسته اي تنفر داشته و دارد.
حليمي
¤ به اوباما بگوييد كه اگر بخواهد كوچكترين تجاوز و حمله به خاك كشورمان بكند بداند كه ميليون ها جوان در كشورمان در آمادگي كامل بسر مي برند تا منافع شان را در تمام دنيا به خطر بيندازند.
بهداد زماني- تهران
¤ سال گذشته قوه قضاييه به دليل كوتاهي و قصور در برخورد با مفسدين دانه درشت اقتصادي و جريان اغتشاشات ، سال خوبي را پشت سر نگذاشت. اميدواريم در سال جديد با همت و كار مضاعفي كه از خود نشان خواهد داد جبران گذشته را بنمايد. در ضمن مي خواستم پيشنهاد بدهم كشورهايي كه در اجلاس خلع سلاح هسته اي در تهران شركت مي كنند اقدام به تشكيل شورايي مانند آژانس هسته اي بين المللي نمايند و خودشان خلع سلاح هسته اي را نظارت و كنترل كنند.
فخر الساعه
¤ پس از 25 سال با دريافت وام توانستم يك دستگاه خودرو دوگانه سوز پژو 405 دريافت كنم. اما پس از يك هفته استفاده متوجه شدم كه خودرو دريافتي روغن سوزي داشته و معيوب است به طوري كه كارشناسان نمايندگي مجاز معتقدند بايد گيربكس آن تعويض شود. هيچ كس هم پاسخگوي درخواست بنده مبني بر تعويض خودرو يا حداقل تعويض گيربكس نيست. از مسئولين ايران خودرو مي خواهم كه پاسخ بنده را بدهد.
فرهاد كارخانه- ورامين
¤ به نظر مي رسد اولين گام براي اجرايي شدن طرح رئيس جمهور مبني بر كاهش جمعيت تهران، جلوگيري و مخالفت جدي دولت با دادن مجوز ماموريت و يا انتقال كارمندان شهرستاني به تهران است.
رضايي
¤ از مسئولان مي خواهم كه تدابيري بينديشند تا حقوق بازنشستگي كارمندان و كارگران يكسان باشد.
يك هموطن
¤ يكي از مدارس راهنمايي دخترانه در منطقه 15 درخواست 40 هزار تومان به صورت اجباري از اوليا كرده است به طوري كه عدم پرداخت اين مبلغ توسط ولي يكي از دانش آموزان باعث اخراج وي از كلاس درس رياضي، عربي و زبان شده و نمره صفر منظور شده است. از مسئولان اين منطقه درخواست رسيدگي دارم.
يكي از اوليا
كيهان: نام مدرسه مذكور نزد روزنامه محفوظ است.
¤ برنامه هاي ارزشمند شبكه قرآن و معارف سيما كه همزمان تا ساعت يازده صبح در شبكه چهار نيز پخش مي شد و براي شهرهاي محروم از نعمت هاي بزرگ به شمار مي آمد اما مدتي است كه اين روند قطع شده و ديگر پخش نمي شود از صدا و سيماي جمهوري اسلامي تقاضا مي كنم كه به اين موضوع رسيدگي كند.
سليمان بلغار
¤ بدينوسيله از مخابرات شهرستان مرند كه روي تلفن هاي همگاني برچسب هاي مربوط به حديث درباره اهميت نماز نصب كرده اند تقدير و تشكر مي كنم.
سيدمحمد ديده باني
¤ اخيرا به يك پاساژ در خيابان جمهوري مراجعه كردم از صداي بلند موسيقي خلاف شرع مغازه ها گرفته تا پوشش خلاف شئون اسلامي فروشندگان زن اين مكان واقعا خجالت كشيدم كه خودم را در پايتخت ام القراي اسلام مي ديدم. نه از مسئولين اماكن عمومي خبري بود و نه از امر به معروف و نهي از منكر چرا مسئولين مربوطه براي رفع اين معضل اجتماعي به وظيفه قانوني خود عمل نمي كنند؟ آيا نبايد از عواقب سوء سهل انگاري و بي تفاوتي خود در اينگونه امور بترسند و كاري بكنند.
محمودي
¤ سه سال قبل در شركت رخش خودرو ديزل براي پيش خريد كاميون، 6 ميليون تومان پول به حساب ريخته ايم الان اعلام كرده اند كه ماشين در كار نيست و مي خواهند پول ما را طي چند فقره چك مدت دار برگردانند. لطفا بنويسيد جلوي اينگونه اجحاف ها در حق مردم را بگيرند.
مقصودي
¤ در رابطه با طرح كمك و پشتيباني دولت از كارمندان داوطلب ترك تهران احتمال سوءاستفاده از سوي بعضي كارمندان در شرف بازنشستگي وجود دارد كه چند سال آخر خدمت خود را به شهرستان ها بروند و دوباره به تهران برگردند. در اين وسط فقط پول و امكانات دولت هدر مي رود.
محمدي
¤ بابت تهيه و چاپ مقاله بسيار ارزشمندي كه در شماره پنجشنبه 26/1/89 در صفحه دريچه اي به جهان با عنوان« NGO ها ابزار نوين اربابان قدرت »منتشر شده بود بي نهايت تشكر مي كنم. اين مقاله خيلي خوب چهره كريه صهيونيسم جهاني را ترسيم كرده بود و اطلاعات مفيدي به خوانندگان ارائه داد.
شجاع از كردستان

 



در نامه غيررسمي به كاخ سفيد رابرت گيتس: آمريكا سياست راهبردي در برابر ايران ندارد

سرويس سياسي -
روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي از نامه محرمانه رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا درباره ايران پرده برداشت و نوشت كه گيتس به كاخ سفيد در خصوص عدم سياست راهبردي پيرامون ايران هشدار داده است.
اين روزنامه آمريكايي در گزارش سه صفحه اي به نقل از مقامات ناشناس دولت آمريكا تصريح كرد كه رابرت گيتس در نامه اي محرمانه كه در ماه ژانويه سال جاري ميلادي نوشته بود به كاخ سفيد هشدار داد كه سياست موثري در قبال برنامه هسته اي ايران در اختيار ندارد.
بنابراين گزارش، نامه گيتس كه به ژنرال جيمزجونز مشاور امنيت ملي باراك اوباما فرستاده شده است منجر به تلاش بيشتري در داخل پنتاگون شد و كاخ سفيد و سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا، گزينه هاي جديدي به رئيس جمهور آمريكا پيشنهاد دادند.
نيويورك تايمز نوشت كه در اين گزارش گيتس، موضوع حمله احتمالي به تأسيسات هسته اي ايران را نيز به عنوان يك گزينه ممكن مورد بررسي قرار داده است.
مقامات دولتي آمريكا نامه محرمانه گيتس را به عنوان يك «درخواست بيداري» توصيف كردند كه در آن، وي درباره نگراني هاي خود از جمله سناريويي كه بسياري از كارشناسان به عنوان محتمل ترين گزينه بررسي مي كنند، نوشته است.
در آن سناريو، ايران، تمامي بخش هاي اصلي كه براي يك سلاح هسته اي لازم است همچون سوخت، طرح ها و چاشني ها را گرد هم مي آورد اما تنها بخش اندكي از مونتاژ يك جنگ افزار عملياتي كامل را متوقف كرده است كه در اين مورد، ايران مي تواند يكي از امضا كنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي باقي بماند اما به چيزي كه كارشناسان آن را كشور تسليحات هسته اي مجازي مي نامند، تبديل مي شود.
اين يادداشت همچنين از كاخ سفيد درخواست كرده است تا درباره اين مسئله كه اگر ايران تصميم بگيرد تا يك سلاح توليد كند، آمريكا چگونه مي تواند ايران را باز دارد و چگونه با احتمال اينكه سوخت هسته اي با تسليحات به دست گروه هاي شبه نظامي كه ايران از آنها حمايت مي كند، روبرو شود.
نيويورك تايمز افزود: يكي از مقامات ارشد آمريكايي اعلام كرده است كه مقامات كاخ سفيد اعلام كرده اند كه اصرار دارند به مدت 15 ماه برنامه ريزي مفصلي براي بسياري از برآوردهاي احتمالي در ارتباط با برنامه هسته اي ايران انجام داده اند.
از سوي ديگر؛ مقام هاي رسمي كاخ سفيد با اين نظر كه نامه گيتس باعث تجديدنظر در رويكرد دولت آمريكا نسبت به ايران شده است به شدت مخالفت كردند.
در همين حال، «بنيامين رادرز» سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا شنبه شب به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت كه گزارش مزبور هيچ تاثيري در تغيير رويكرد دولت اوباما در قبال برنامه هسته اي ايران نداشته است.
وي گفت: اين موضوع كه يك نامه غيررسمي سياست هاي دولت را در قبال ايران تغيير داده است كاملا اشتباه است. دولت اوباما سياست هاي خود در قبال ايران را از ماه ها قبل طرح ريزي كرده است.
همچنين جف مورل سخنگوي پنتاگون روز شنبه و در كنفرانس خبري خود بدون تاييد ارسال اين نامه از سوي گيتس براي تغيير در استراتژي واشنگتن در قبال برنامه هاي اتمي ايران گفت كه كاخ سفيد در طرح ريزي هاي خود طيف گسترده اي از گزينه هاي ممكن براي برخورد با ايران را مورد بررسي قرار داده است.
وي افزود: وزير دفاع بر اين باور است كه رئيس جمهور ايالات متحده و تيم امنيتي اش بيشترين وقت و زمان ممكن را براي دستيابي به توافق با ايران بر سر برنامه اتمي مصرف كرده اند.
گفتني است؛ ژنرال جيمز جونز مشاور امنيت ملي دولت اوباما نيز به روزنامه نيويورك تايمز گفت كه در استراتژي دولت اوباما در قبال برنامه هسته اي ايران همه گونه گزينه ها براي تماس و برخورد با ايران مورد توجه قرار گرفته است.
اين در حالي است كه آمريكا در طي ماه هاي گذشته و نشست هاي مكرر با گروه 1+5 و اخيراً در نشست امنيت هسته اي واشنگتن در جلب حمايت كشورها براي اعمال تحريم هاي شديدتر عليه موضوع هسته اي ايران ناكام مانده است.

 



2غارتگر اقتصادي و فرهنگي پهلوي اسير پنجه مرگ شدند (خبر ويژه)

دو تن از سركردگان اقتصادي و فرهنگي رژيم پهلوي پس از سال ها خيانت به ملت و كشور اسير پنجه مرگ شدند.
شجاع الدين شفا معاون دربار پهلوي و نويسنده كتاب هاي ديني با گرايشات يهودي و بهايي در سن 92 سالگي در پاريس و در حالي جان سپرد كه به مدت چند هفته با وضعيتي وخيم بستري بود. مقارن با اين خبر، خبر مرگ هژبر يزداني در كاستاريكا و در سن 76 سالگي منتشر شد. وي از كلان سرمايه دار فاسد بهايي بود كه در رژيم پهلوي رشد كرد و از غارتگران بزرگ اقتصادي به شمار مي رفت. شجاع الدين شفا (متولد 1297) به واسطه رابطه نزديك با حسين علا وزير دربار پهلوي، در سال 1338 به معاونت علا منصوب شد و مسئوليت پذيرايي و راهنمايي خبرنگاران در مراسم عروسي شاه با فرح پهلوي را به عهده داشت و پول هاي كلاني از خبرنگاران به اين خاطر دريافت كرد. وي از مشوقان و بانيان جشن 2هزار و پانصدساله و دبيركميته مركزي اين جشن بود. سخنراني شاه در پاسارگاد با عبارت آغازين «كوروش آسوده بخواب ما بيداريم» را شجاع الدين شفا نوشت. وي در راستاي دين زدايي، علاقه وافري به افسانه سازي و باستان گرايي شونيستي داشت و به همين دليل پيشنهاد تغيير تقويم هجري به شاهنشاهي را ارائه كرد. وي پس از انقلاب به آمريكا گريخت و به مخالفان جمهوري اسلامي پيوست. ساواك در گزارش هاي خود شجاع الدين شفا را فردي بي قيد و بند و عياش معرفي مي كند.
نامبرده چند كتاب ضداسلامي و ضدشيعي منتشر كرد كه مورد اعتراض شديد مسلمانان قرار گرفت. اين سلطنت طلب به عنوان سلمان رشدي دوم معرفي شد. اين عنصر هتاك سرانجام پريروز در پاريس جان سپرد.
همزمان خبرها حاكي از مرگ هژبر يزداني كلان سرمايه دار بهايي در كاستاريكاست.
او از جمله عناصر مهم و كليدي در صحنه اقتصادي رژيم پهلوي بود كه با حمايت بهائيان و دربار پهلوي به ثروت هنگفت رسيد. مادر فرح پهلوي وي را چنين توصيف نموده است. «هژبر يزداني در حلقه دوستان و نزديكان شمس پهلوي قرار داشت. من بارها، هژبر را ديده بودم به انگشتان دستش انگشتري هاي گرانبها داشت كه يك فقره آن انگشتري الماس به ارزش پنج ميليون دلار بود... او بهايي بود. تخطي و خلافكاري و قانون شكني وي به اندازه اي بود كه وقتي تصميم به احداث يك مجتمع دامداري در سنگسر گرفت، همه روستائيان و زمين داران مسلمان را با زور از آن منطقه اخراج و زمين هايشان را تصاحب كرد. هژبر علاوه بر دامداري، بانكداري و سرپرستي صنايع و كشاورزي، قاچاق جواهر و طلاي ايران را عهده دار بود. بر هيچ كس پوشيده نبود كه هژبر نمي تواند بدون داشتن پشتوانه قوي به راحتي محموله هاي گرانبهاي خود را از مبادي ورود و خروج كشور عبور دهد. محمدرضا براي آن كه متهم به حمايت از بهائيان نشود، هژبر را به ميهماني ها و محافل و مجالس خود راه نمي داد. زماني هم كه به مناسبت سالروز تولد فرح، يك رشته جواهر عتيقه متعلق به كاترين دوم (امپراتريس روسيه) را به عنوان هديه فرستاد، فرح از قبول آن امتناع كرد. چند هفته بعد، اين رشته جواهر را بر گردن و لباس شمس ديديم و متوجه شديم، هژبر براي آن كه به دخترم دهن كجي كرده باشد، جواهرات را به شمس بخشيده است.»
هژبر يزداني با استفاده از حمايت بهائيان و طرفداري دربار (به ويژه عبدالرضا، محمودرضا و شمس پهلوي) و كريم ايادي پزشك مخصوص شاه به ثروتي هنگفت دست پيدا كرد. بهائيان قصد داشتند نبض اقتصاد كشور را به دست بگيرند لذا و با در اختيار قرار دادن سرمايه موسسه مالي بهائيان به هژبر يزداني يك باره او را از گله داري جزء، به تاجري بزرگ مبدل كردند. زهرا محمد حسين زاده عراقي همسر جهانبخش انهاري، دوست و همكار هژبر، مي گويد: «هژبر يزداني كسي نبود، چيزي نداشت، گله داري در سنگسر بيش نبود. او با حمايت بهائيان و عبدالكريم ايادي صاحب اين همه ثروت شد.»
حسين فردوست هم حمايت ايادي از هژبر را از عوامل مهم و موثر در رسيدن به قدرت اقتصادي برمي شمارد و در خاطرات خود مي نويسد: «يزداني با حمايت ايادي به قدرتي تبديل شد و اراضي وسيعي را در باختران و مازندران و اصفهان و غيره در اختيار گرفت و براي من معلوم شد كه تمام اين وجوه متعلق به بهائيان است و اين معاملات را يزداني براي آنها ولي به نام خود انجام مي دهد.»
وي در ماه هاي پاياني عمر رژيم پهلوي به صورت فرماليته بازداشت شد و مقارن با انقلاب از كشور گريخت.

 



نگران سرنوشت كرم ها هستيم! (خبر ويژه)

ميرحسين موسوي نسبت به سرنوشت «كرم»هايي كه در راستاي تحقيقات فضايي دانشمندان كشورمان به فضا فرستاده شدند، ابراز نگراني كرده است!
موسوي در ديدار خود با طيفي از اعضاي سازمان مجاهدين، بامزه گفته است: «فكر نكنيم مردم گفته ها و اعمال ما را فراموش مي كنند. مردم حتي نسبت به سرنوشت كرم ها و لاك پشتي كه به فضا فرستاده شدند، حساسند و مي خواهند بپرسند نتايج تحقيقات در مورد اين حيوانات بي گناه به كجا انجاميد؟»!
به گزارش شبكه ايران اشاره وي به پرتاب اولين موجودات زنده در قالب كپسول زيست محيطي توسط كاوشگر 3 به فضا است كه يكي از جديدترين دستاوردهاي فضايي متخصصان جوان كشورمان در سال گذشته بود و توجه بسياري از محافل خارجي را به خود جلب كرد.
اين محموله زيستي در ايام دهه فجر سال 88 به فضا پرتاب شد كه حاوي موجوداتي چون لاك پشت، كرم و موش و همچنين پنج ذره سلول بود.
البته نتايج اين ابتكار، انتظار دانشمندان كشورمان را تامين نكرد چرا كه براساس گزارش مهر در همان زمان، سه موجود زنده اين محموله نابود شدند. به همين دليل متخصصان كشورمان درصددند كه در سال جديد دومين محموله زيستي را هم به فضا بفرستند.
دانشمندان از حيواناتي نظير نوعي موش و كرم، به عنوان «حيوانات آزمايشگاهي» براي آزمايش دستاوردهاي جديد خود و اطمينان از حاصل شدن نتايج موردنظر استفاده مي كنند.

 



نيوزويك: همين مانده بود كه فرانسه هم ساز مخالف با آمريكا بزند (خبر ويژه)

حتي فرانسه هم ساز مخالفت با آمريكا مي زند. اين تحليل مجله آمريكايي نيوزويك از اقدام اخير دادستاني پاريس است. دادستان پاريس با رد دادگاه كاليفرنيا اعلام كرد پس از بررسي پرونده مجيد كاكاوند تبعه ايراني به اين نتيجه رسيده كه وي تخلفي مرتكب نشده و نمي تواند او را تحويل آمريكا دهد.
نيوزويك با اشاره به اقدام دادستاني پاريس نوشت: هنوز 24ساعت از تعهد سران جهان در نشست امنيتي ابتكاري اوباما براي منع اشاعه سلاح هاي هسته اي نگذشته بود كه بازرسان (دادستان) فرانسوي از مخالفت خود با درخواست آمريكا براي تحويل يك تبعه ايراني خبر داد، كسي كه متهم به خريد مخفي براي برنامه هسته اي و موشكي ايران شده است. كاكاوند يك سال پيش و به دنبال درخواست ايالات متحده براي استرداد وي در ارتباط با تحقيقات قاچاق دانش فني آمريكا به نهادهاي نظامي ايران، توسط مسئولان فرانسوي بازداشت شد. حكم دادستاني فدرال آمريكا در كاليفرنياي شمالي كاكاوند و دو نفر ديگر را به مديريت يك شبكه بين المللي مظنون به خريد هزاران قطعه نظامي و تجاري از شركت هاي آمريكايي متهم مي كرد. دادستاني فدرال مي گويد اين تجهيزات و اقلام سپس از طريق مالزي به ايران صادر شده است.اما يك بازرس فرانسوي در جلسه استماع دادگاه در فرانسه اعلام كرد دولت فرانسه تصميم گرفته با درخواست استرداد كاكاوند از سوي ايالات متحده مخالفت كند. سوفي گالفه بربان، ادعاي آمريكا مبني بر كاربرد نظامي تجهيزاتي كه آقاي كاكاوند در پي خريدشان بوده را رد كرده و گفت كارشناسان تسليحاتي فرانسه مشخص كرده اند كه تجهيزات مورد بحث شامل رزيستور، اينداكتور، حسگرها، خازن و رابط ها داراي «كاربرد دوگانه» نيستند و به همين دليل آقاي كاكاوند نيازي به كسب مجوز ويژه براي صادرات آنها به ايران نداشته است. نيوزويك تصريح كرد: مقامات دولت اوباما از اقدام اخير فرانسه در پرونده كاكاوند به ويژه در فاصله كوتاهي از نشست عدم اشاعه تسليحات هسته اي در واشنگتن ناخرسند شده اند. اين در حالي است كه ساركوزي مي گويد از تشديد فشارها عليه برنامه هسته اي ايران حمايت مي كند.

 



روسيه به غرب خيانت نمي كند اما يادتان نرود كه در ايران انقلاب شده (خبر ويژه)

يك خبرگزاري روسي در واكنش به برخي انتقادهاي محافل غربي از مسكو و متهم كردن روسيه به خيانت به غرب در چالش هسته اي با ايران تصريح كرد ما خيانت نكرده ايم بلكه واقعيت اين است كه ايران وابسته به روسيه نيست كه ما بتوانيم آن را تسليم كنيم.
ريانووستي در تحليلي مي نويسد: انتقادات رئيس جمهور روسيه از ايران در هنگام ديدار اخير خود از نيويورك باعث تعجب مطبوعات غربي و اسرائيلي شد. آيا منتقداني كه ادعا مي كنند روسيه نسبت به بلندپروازي هاي هسته اي ايران خويشتنداري مي كند نيازمند پاسخ ديگري هستند؟! با اين حال مشكل آنجاست كه برخي از شركاي غربي روسيه انتظارات مبالغه آميزي از تاثير روسيه بر ايران دارند. پس از اينكه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در 17 سپتامبر گذشته لغو طرح سپر موشكي در لهستان و چك را اعلام كرد، شايعه هايي منتشر شد مبني بر اينكه روسيه مي بايست در مقابل اين عقب نشيني، ايران را به عقب نشيني از سلاح هسته اي وادار كند. حتي يك روزنامه لهستاني به صورت كوتاه نوشته: «مسكو وعده داده كه هم پيمان خاورميانه اي خود را تسليم و تحويل دهد اما مسكو پس از 17ماه تاكنون دست به چنين اقدامي نزده است.» پس از آن رسانه هاي غربي شروع به سرزنش كردن روسيه كردند كه چرا امتيازهاي وعده داده شده به آمريكا را اجرا نكرده است.
خبرگزاري روسي اضافه مي كند: متاسفانه اين اميدها متكي به مستندات و رويدادهاي واقعي نيست چرا كه ايران اصلا وابسته به روسيه نيست تا بتوانيم آن را تسليم كنيم. ايدئولوژي جمهوري اسلامي ايران از زمان شكل گيري آن در سال 1979 بر انكار هرگونه زمينه اي براي منافع كشورهاي بزرگ به ويژه در خاك ايران تاكيد مي كند.
ريانووستي مي نويسد؛ روابط ايران با روسيه نسبت به آمريكا، خوب است. سفارت ايران در آمريكا جمع شده و اموال و دارايي هاي ايران نيز در اين كشور بيش از 30 سال است كه مصادره شده اند. هرچند وقت يك بار هم درگيري هاي ديپلماتيكي ميان ايران و برخي از كشورهاي غربي روي مي دهد ولي به هيچ عنوان نمي توان ايران را هم پيمان يا دست ساخته روسيه دانست.
خبرگزاري مذكور ضمن اشاره به مخالفت روسيه با دستيابي ايران به سلاح اتمي نوشت: شكست اقدامات اوباما در برقراري ثبات و منع خشونت در روابط بين الملل به سود روسيه نيست. اين گونه است كه مي توان اظهارات مدودف درباره مشكل ايران را تفسير كرد مبني بر اينكه «من اعمال مجازات عليه ايران را آرزو نمي كنم اما آنها حتمي هستند.» لذا روسيه به كسي خيانت نمي كند و چيز جديدي را اختراع نكرده بلكه به دنبال فعاليت همسو با جامعه بين الملل است.

 



«سيا» عمليات جاسوسي و خرابكاري اينترنتي را شدت بخشيد (خبر ويژه)

سازمان «سيا» و وزارت خارجه مشتركاً عمليات جاسوسي و خرابكاري اينترنتي عليه ايران را شدت بخشيده اند. تشديد اين فعاليت هاي علني در حالي است كه برخي شبكه هاي مجازي همكار در اين عمليات خرابكاري و جاسوسي ادعاي «استقلال»، «رسانه شهروندي»، «اطلاع رساني آزاد» و... را مطرح مي كنند.
در اين زمينه راديو فردا- ارگان رسمي سازمان سيا- و صداي آمريكا وابسته به وزارت خارجه گزارش هايي را در زمينه حمايت از شبكه هاي مجازي ضد انقلاب منتشر كردند.
صداي آمريكا در اين باره گزارش داد: نشستي در واشنگتن برگزار شد كه طي آن چند كارشناس امور ايران، گزارش تهيه شده به سفارش بنياد تحقيقاتي Century را در زمينه راه ميانه و مؤثري كه نه بي تفاوتي در قبال ايران و نه اقدام نظامي باشد ارائه كرده اند.
اين گزارش توسط كساني چون جنيو عبدو (خبرنگار آمريكا كه چند سال در دوران اصلاحات و در پوشش خبرنگار روزنامه گاردين مشغول جاسوسي و جمع آوري اطلاعات بود) و مهدي يحيي نژاد (زير دست منوشه امير در سايت صهيونيستي بالاترين) تهيه و در حضور جرد كوهن از مقامات دفتر برنامه ر يزي هاي سياسي وزارت خارجه آمريكا و تام پريئلو عضو مجلس نمايندگان بررسي شده است.
به گزارش VOA، جنيو عبدو در اين نشست گفت ابزار تكنولوژي مدرن براي انعكاس صداي مخالفان نقش حياتي دارد. تام پريئلو عضو مجلس نمايندگان هم كه كراوات سبز بسته بود، گفت جنبش اعتراضي در ايران امري روبه گسترش است اما نبايد انتظار داشت فقط پيروزي كسب كند.
جنيو عبدو خبرنگارنماي اخراجي از ايران، ضمن اعتراف به جاسوسي گفت «6 ماه قبل با توجه به تحولات ايران تصميم گرفتيم گروهي را براي مشاوره دادن به سياستمداران آمريكايي و اروپايي گرد آوريم تا درك بهتري از مسائل ايران داشته باشند.»
يحيي نژاد مدير سايت صهيونيستي بالاترين هم در اين نشست خطاب به مقامات آمريكايي حاضر در نشست گفته است: در شرايطي كه مخالفان حكومت متهم به ارتباط با غرب مي شوند، تنها راه تقويت راه هاي اطلاع رساني است تا از اين طريق فرصت اتهام زني گرفته شود.
صداي آمريكا همچنين كوهن مقام وزارت خارجه اي حاضر در نشست را فردي معرفي كرد كه در سال 2004 ]آخرين سال دولت اصلاحات[ براي نوشتن كتابي درباره جوانان ايران و خاورميانه، توانست به ايران سفر كند. بنابراين گزارش كوهن تابستان پارسال، همزمان با نياز روزافزون به ابزار اطلاع رساني از درون ايران، نقش اصلي را در متقاعد كردن مسئولان سايت توييتر داشت تا زمان سرويس برنامه ريزي شده اين وبسايت به تعويق بيفتد. او مي گويد بايد با استفاده از تكنولوژي به شكاف ميان جوانان و حاكميت دامن زد.
همزمان با اين گزارش، راديو فردا ارگان رسمي سازمان سيا به گفت وگو با رئيس مركز پژوهش هاي سانسور در اينترنت كه در ارتباط با وزارت خارجه آمريكا فعاليت مي كند پرداخت.
آستين هوپ در اين مصاحبه با اشاره به مصوبه اخير كنگره آمريكا گفت: اين مأسسه از يك ماه پيش و همزمان با صدور مجوز صادرات محصولات و نرم افزارهاي فيلترشكن، توزيع اين نرم افزارها را در ميان مخالفان آغاز كرده است.
وي با اشاره به اينكه «محصولات ياد شده از طريق اينترنت و صدور فيزيكي ارسال مي شود»، اذعان كرد كه اطلاعات كاربران اين محصولات در اختيار طرف آمريكايي قرار مي گيرد. وي گفت: ما از فقرا و دريافت كنندگان اين محصولات باخبريم ولي اين اطلاعات را منتشر نمي كنيم. ممكن است در ماه هاي آينده آمار آنها را منتشر كنيم ولي فعلاً نه. وي تصريح كرد: اين نرم افزار مثل ساير نرم افزارها اطلاعات را پيدا كرده و هويت كاربر را محفوظ نگه مي دارد.
با وجود تحريم شديد صادرات فناوري به ايران، كنگره آمريكا امكانات مربوط به شبكه سازي ضد انقلاب را از اين تحريم ها استثنا كرد!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14