(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 فروردين 1389- شماره 19623
 

از چهارم ارديبهشت اجرا مي شود ممنوعيت ورود خودروها با آرم قديم طرح ترافيك
ساختمان هاي پايتخت براي 10 سال بيمه مي شوند
رئيس سازمان محيط زيست: ببرهاي سيبري وارد ايران مي شوند
قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد كشف و ضبط 98 درصد ترياك جهان توسط ايران
راه اندازي 22 پايگاه قرآني در غرب تهران
ازدواج هاي فاميلي عامل افزايش بيماري هاي نادر ژنتيكي
تعليق 5 شركت خدمات گردشگري در استان تهران
در خرم آباد راننده بي احتياط جان دو پليس را گرفت
سازمان بهزيستي خبر داد آغاز پذيرش دانشجو در رشته مربيگري مهدكودك
برگزاري آزمون دكتري تخصصي علوم جانوري
مسابقات رالي خانوادگي جانبازان برگزار مي شود
كشف 50 ميليارد ريال شيء عتيقه در خراسان رضوي
در اراك واژگوني خودرو جان 3 سرنشين آن را گرفت
حوادث كوتاه از كشور
شركت مسئولان بلندپايه اسرائيل در قاچاق انسان
پادشاه كوچك



از چهارم ارديبهشت اجرا مي شود ممنوعيت ورود خودروها با آرم قديم طرح ترافيك

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: ورود خودروها با آرم طرح ترافيك سال 88 در محدوده طرح ترافيك از روز شنبه، چهارم ارديبهشت ممنوع است.
سرهنگ سيدهادي هاشمي در گفت وگو با ايرنا افزود: از شنبه آينده، رانندگان ملزم هستند با آرم جديد طرح ترافيك 89 در محدوده طرح تردد كنند.
وي اضافه كرد: قرار بود طبق اعلام قبلي از روز چهارشنبه - اول ارديبهشت - ورود خودروها با آرم جديد طرح ترافيك 89 به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد كنترل شود كه به منظور رفاه حال شهروندان و تعطيلات پايان هفته، اين امر را به روز شنبه، چهارم ارديبهشت ماه موكول كرديم.رئيس پليس راهور تهران تاكيد كرد: زمان ورود به محدوده طرح با آرم طرح ترافيك 88 قابل تمديد نيست و پليس با جديت با متخلفان برخورد قانوني مي كند.
هاشمي از شهروندان خواست با چسباندن آرم طرح ترافيك 89 بر روي شيشه خودروي خود به پليس در كنترل نظم شهر كمك كنند.
نصب دوربين در 139 نقطه ورودي به طرح ترافيك
گفتني است سرهنگ هاشمي در خصوص كنترل مبادي ورودي به طرح هاي ترافيك با دوربين افزود: طبق توافقي كه با شهرداري تهران داشته ايم از اول خرداد در يكصد نقطه دوربين هاي كنترلي براي طرح ترافيك نصب مي شود.
وي گفت: اين دوربين ها در مبادي ورودي به محدوده طرح ترافيك نصب مي شود و تا پايان خرداد در 139 نقطه دوربين هاي كنترلي به اين منظور نصب مي شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ يادآور شد: افتتاحيه نصب 460 دوربين كنترل و نظارت براي ثبت تخلفات نيز ابتداي ارديبهشت ماه برگزار مي شود.

 



ساختمان هاي پايتخت براي 10 سال بيمه مي شوند

معاون شهرسازي شهرداري تهران با اشاره به ارائه لايحه بيمه كيفيت ساختمان به شوراي شهر تهران از بيمه 10 ساله ساختمانهاي پايتخت خبر داد.
به گزارش ايسنا، دكتر هيربد معصومي با بيان اينكه لايحه الزام بيمه كيفيت ساخت تهيه و به شوراي اسلامي شهر ارائه شده است، گفت: در وضعيت فعلي مالك ساختمان هيچ مسئوليت اجرايي، اداري و حقوقي ندارد و همه مسئوليت برعهده مجري است كه بايد بخشي از مسئوليت به مالك نيز واگذار شود.
وي با تأكيد بر اينكه ارتقاي كيفيت ساخت و ساز از مهمترين موضوعات در دست انجام است، افزود: در اين اقدام سعي داريم تا مسئوليت كيفيت ساختمان را از طراحي تا اجرا و 10 سال پس از آن توسط شركت هاي بيمه به مالك واگذار كنيم، به اين معنا كه شركت هاي بيمه از مرحله طراحي بر ساخت و ساز نظارت دارند و پس از آن نيز تا 10 سال ساختمان بيمه است.
معصومي از اعلام آمادگي شركت هاي بيمه خبر داد و خاطرنشان كرد: شركت هاي بيمه براي ورود به موضوع ساخت و ساز اعلام آمادگي كرده اند و نشست هايي نيز با آنان داشته ايم و اميدواريم با پيگيري اين موضوع گام خوبي در موضوع ساخت وساز برداشته شود.
معاون شهردار تهران افزود: در اين زمينه پيش بيني مي كنيم در صورت امكان و پس از بررسي بيشتر، صدور پايان كار نيز منوط به تأييد شركت هاي بيمه شود.
وي با اشاره به قرار گرفتن تهران بر روي گسل ها و خطرپذيري آن، اظهار داشت: مقاوم سازي ساختمان ها نيز از موضوعاتي است كه با وزارت مسكن در مورد آن نشست هايي داشته ايم و در صورت تفاهم، چنانچه بودجه اي از اين طريق به ما اختصاص دهند، به صورت وام قرض الحسنه بلند مدت براي مقاوم سازي ساختمان ها در اختيار مردم قرار مي دهيم.
معصومي افزود: در صورت اجراي اين طرح، ابتدا ساختمان هاي عمومي مانند بيمارستان ها، مراكز امنيتي، نظامي و غيره مقاوم سازي مي شوند و در صورت امكان به طور همزمان مقاوم سازي ساختمان هاي مسكوني نيز به اجرا درمي آيد.

 



رئيس سازمان محيط زيست: ببرهاي سيبري وارد ايران مي شوند

سرويس اجتماعي
رئيس سازمان محيط زيست گفت: ببرهاي سيبري جمعه آينده وارد ايران مي شوند
به گزارش خبرنگار كيهان، مهندس محمدجواد محمدي زاده، در نشست خبري ديروز خود به موافقت نامه اخير ايران با روسيه در رابطه با دريافت دو ببر مازندران از روس ها و تحويل دو پلنگ آسيايي به آنها اشاره كرد و گفت: اين اقدام حاصل يك كار علمي چند ماهه است كه بر اين اساس تلاش مي كنيم تا بعد از 70 سال ببر مازندران را مجددا در كشور احيا كنيم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: براساس مذاكرات صورت گرفته جمعه آينده ببرهاي سيبري از روسيه به ايران آمده و پلنگ هاي ايراني نيز تحويل روس ها مي شود كه بر اين اساس ايران به مدت 5 سال مسئوليت زيستگاه پلنگ ها را در روسيه و روس ها نيز به همين ميزان مسئوليت زيستگاه ببرها را در ايران برعهده خواهند گرفت.
وي با اشاره به اينكه آخرين زيستگاه ببر مازندران منطقه ميانكاله بود گفت: بر اين اساس ببرهاي تحويل گرفته شده به ميانكاله منتقل مي شوند.
مهندس محمدي زاده در عين حال از انجام مطالعات براي احياي شير ايراني خبر داد و گفت: براساس اين مطالعات به زودي برنامه اي نيز براي احياي شير ايراني در كشور اجرا خواهد شد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به وجود 8 هزار گونه گياهي در كشور گفت: از اين تعداد دو هزار و300گونه داراي حساسيت بالا بوده و 12گونه منقرض شده و 1200گونه نيز در معرض انقراض قرار دارد كه بايد اقدامات عاجلي براي جلوگيري از انقراض اين گونه هاي گياهي در كشور صورت گيرد.
وي در ادامه با اشاره به جلسه اخير هيئت دولت گفت: در اين جلسه بحث مفصلي صورت گرفت و مقرر شد بخش هاي مختلف از جمله وزارت اطلاعات با عواملي كه در پوشش مطالعات علمي، ذخاير و گونه هاي گياهي و جانوري و مطالعات دانشمندان ايراني را از كشور خارج كرده و براي خود گردش مالي بسيار زيادي ايجاد مي كنند برخورد شده و دستگاه هاي مربوطه اجازه چنين اقداماتي را ندهند.
وي افزود: همچنين در اين جلسه به بحث واردات موادي كه محيط زيست كشور را آسيب مي زنند مانند غذا يا لوازم آرايشي و بهداشتي اشاره و مقرر شد ظرف يكماه آينده آيين نامه هاي اجرايي در خصوص واردات و حفاظت از ذخاير گياهي و ژنتيكي كشور تهيه و براي تصويب به هيات دولت ارائه شود.رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص ساخت غيرقانوني بندر كاسپين و خاكريزي منطقه آزاد انزلي در دريا گفت: هرگونه ساخت و ساز و جزيره سازي و تغيير اكوسيستم در ساحل بايد با رعايت ملاحظات زيست محيطي باشد لذا خاكريزي را به هيچ عنوان قبول نداريم و بايد شمع كوبي براي احداث بندر صورت گيرد. از سوي ديگر بندر كاسپين بايد تمام خاكريزي كه انجام شده را جمع آوري كند.

 



قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد كشف و ضبط 98 درصد ترياك جهان توسط ايران

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: علاوه بر اينكه يك سوم مواد مخدري كه در افغانستان توليد مي شود در داخل ايران كشف مي شود، همچنين 98 درصد ترياك جهان توسط جمهوري اسلامي ايران كشف و ضبط مي شود.
به گزارش فارس طاها طاهري در ديدار با خانم دوريو كميسيون سياست خارجي و دفاعي سناي فرانسه و عضو مجمع پارلمان اروپاي غربي، با اشاره به موقعيت جغرافيايي جمهوري اسلامي ايران در كنار افغانستان به عنوان بزرگترين توليدكننده مواد مخدر جهان و وجود 2 هزاركيلومتر مرز مشترك با اين كشور، اظهار داشت: ايران به واسطه همجواري با مبدا توليد مواد مخدر همواره در مقابل حجم انبوهي از تهديدات مواد مخدر قرار دارد و تاكنون توانسته مبارزات خوبي را در اين راستا انجام دهد.
وي ادامه داد: يك سوم مواد مخدري كه در افغانستان توليد و قرار است به كشورهاي اروپايي وارد شود، در داخل كشور ايران توسط نيروهاي پليس كشف مي شود، همچنين 98 درصد ترياك جهان توسط جمهوري اسلامي ايران كشف و ضبط مي شود.
طاهري ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران از 3 سال گذشته استراتژي متوازني را در مبارزه با مواد مخدر در پيش گرفته است، به دنبال اين استراتژي، معتاد در كشورمان به عنوان يك بيمار شناخته شده است و اميدواريم جامعه يك ميليون و200 هزار نفري معتادان كشورمان را تا پايان سال جاري به چرخه درمان وارد كنيم.
وي در ادامه، درمان نگهدارنده با متادون براي معتادان به هروئين، شروع طرح درمان تنتور اپي يوم براي معتادان به ترياك از ماه آينده، كاهش ويروس HIV در معتادان از 25 درصد به 12درصد، توزيع 5 ميليون سرنگ بهداشتي ميان معتادان تزريقي در سال گذشته و طراحي طرح جامع پيشگيري از اعتياد براي مصون سازي جامعه سالم در يك برنامه 5 ساله را از جمله اقدامات موثر و اساسي جمهوري اسلامي ايران در كاهش آسيب عنوان كرد.
وي افزود: كشور ايران با اين اقدامات، جزو 3 كشور اول دنيا در زمينه كاهش آسيب به شمار مي رود و تمام اين اقدامات با همت و كمك ملت ايران صورت گرفته و در انجام آنها هيچ كمكي از سوي كشورهاي خارجي و سازمان ملل دريافت نشده است.
وي با اشاره به حضور نيروهاي آمريكايي و انگليسي در افغانستان در راستاي مبارزه با تروريسم و مواد مخدر افزود: كشت مواد مخدر در سال 2008 به 8 هزارتن رسيده در حالي كه در سال 2002 دويست تن بوده است و اين نشان دهنده عدم موفقيت استراتژي اين كشورها براي مهار كشت مواد مخدر است.
وي گفت: متاسفانه علي رغم ادعاهاي گسترده و صرف پول هاي هنگفت در اين راه، آنها هيچ موفقيتي در اين زمينه كسب نكرده اند.
طاهري در ادامه، از روند كشت و توليد 90درصد مواد مخدر در جنوب افغانستان و قاچاق پيش سازها به افغانستان ابراز نگراني كرد و گفت: بايد نگرش مردم افغان را نسبت به تامين معيشت عوض كرد، در سرزمين افغانستان نيز به دليل ظرفيت هاي خوب كشاورزي، محصولات خوبي به عمل مي آيد، لذا مي بايست باور مردم افغان را در معيشت عوض كرد.

 



راه اندازي 22 پايگاه قرآني در غرب تهران

22 پايگاه قرآني تا پايان سالجاري در محلات غرب تهران راه اندازي مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 5، عباس بابازاده معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر چهار دارالقرآن تحت حمايت نظارت كميته قرآني فعاليت مي كنند كه تا پايان سالجاري به پايگاه قرآني مجهز خواهند شد.
وي افزود: راه اندازي خانه قرآن مستقل، غرفه عرضه محصولات قرآني در فرهنگسراي فردوس و تدوين بانك اطلاعات نخبگان قرآني از جمله برنامه هاي پيش بيني شده كميته قرآني منطقه است كه با مشاركت دبيرخانه شوراي عالي قرآني و مركز سازمان فرهنگي و هنري منطقه به اجرا درخواهد آمد.

 



ازدواج هاي فاميلي عامل افزايش بيماري هاي نادر ژنتيكي

رئيس انجمن ژنتيك ايران گفت: ازدواج هاي خويشاوندي در ايران منجر به افزايش بيماري هاي كمياب و نادر ژنتيكي شده است كه اين بيماري هاي نادر در بسياري از مناطق دنيا شيوع ندارند.
به گزارش كيهان، دكتر محمدتقي اكبري گفت: در بيماري هاي غيرشايع ژنتيكي، نقش ازدواج هاي فاميلي بسيار مهم است، اما در مورد بيماري هاي شايع از جمله تالاسمي، ممكن است والدين هيچ نسبت فاميلي نداشته باشند، اما فرزند آنها به بيماري ژنتيكي مبتلا شود.
وي با بيان اينكه تالاسمي يكي از بيماري هاي شايع ژنتيكي در ايران است، گفت: تالاسمي داراي يك كمربند است كه اين كمربند از شمال و شرق آفريقا تا آسياي جنوب شرقي را در برمي گيرد و اين كمربند با كمربند مالاريا مطابقت دارد.
عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس افزود: در اين كمربند، افراد ناقل تالاسمي (افرادي كه ژن معيوب تالاسمي را دارند اما بيمار نيستند) از اين مزيت برخوردارند كه نسبت به انگل مالاريا مقاوم هستند.
رئيس انجمن ژنتيك ايران با اشاره به اينكه حدود 20هزار نفر در كشور به تالاسمي ماژور مبتلا هستند، گفت: همچنين براساس بررسي هاي صورت گرفته تخمين زده مي شود كه بين 4 تا 5 درصد جمعيت ايران ناقل تالاسمي هستند.
وي افزود: به عبارتي ديگر از هر 20 نفر در ايران، يك نفر ناقل تالاسمي است.
اين متخصص بيماري هاي ژنتيك انساني از انگلستان اظهار داشت: با توجه به اينكه به راحتي نمي توان تغيير در فرهنگ ازدواج هاي فاميلي ايجاد كرد و كاري زمان بر محسوب مي شود، مهمترين و موثرترين راه براي كاهش بيماري هاي ژنتيك در كشور، انجام مشاوره هاي ژنتيك قبل از ازدواج است.
وي با بيان اينكه مشاوره هاي ژنتيكي در مقاطع مختلفي و عمدتا قبل از ازدواج و قبل از بارداري بايد انجام شود، گفت: طي اين مشاوره ها، شجره خانوادگي و خاندان زوج ها و بيماري هاي رايج در آنها مشخص و بررسي مي شود.
دكتر اكبري ادامه داد: طي اين بررسي ها چنانچه خطر و احتمال ابتلاي فرزند به بيماري هاي ژنتيكي وجود داشته باشد، ژن هاي بيماري زا به طور دقيق بررسي مي شود و در صورت بارداري تشخيص قبل از تولد براي آنها داده مي شود.
وي تصريح كرد: مهمترين توصيه ما براي كاهش بيماري هاي ژنتيكي در كشور، تاكيد بر انجام مشاوره هاي ژنتيكي قبل از ازدواج است. با انجام اين كار زوج تحت نظر متخصص ژنتيك قرار مي گيرد و در هر مرحله اي اقدامات لازم براي آنها انجام مي شود.

 



تعليق 5 شركت خدمات گردشگري در استان تهران

پنج شركت خدمات مسافرتي و گردشگري در استان تهران به دليل رعايت نكردن قوانين و مقررات تعليق شدند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران، شهرام علي محمدي معاون گردشگري اين استان با بيان خبر فوق اظهار داشت: كميسيون فني معاونت گردشگري استان تهران مجوز فعاليت شركت هاي خدمات مسافرتي و گردشگري طليعه فرات شرق، شاهين پيمان سبز، شهبال سيرنور، طپش آسمان و طهران گشت را به دليل تخلفات آيين نامه اي و بي توجهي در رفع نواقص اعلام شده از يك تا سه ماه تعليق كرد.
وي گفت: اين شركت ها برابر ماده 19 آئين نامه موظفند در زمان تعليق از قبول تعهدات جديد خودداري كرده و طبق دستورالعمل هاي اين اداره به تعهدات قبلي خود عمل كنند.
علي محمدي اعلام كرد: فعاليت مجوز دفاتر پس از انقضاي زمان تعليق اعلام شده، مشروط به رفع نواقص و تاييد مكتوب كميسيون فني است، در غير اين صورت مراتب براي لغو مجوز در دستور كار قرار خواهد گرفت.

 



در خرم آباد راننده بي احتياط جان دو پليس را گرفت

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
راننده اي در جاده، جان دو نفر از افسران پليس را كه مشغول كمك رساني به مجروحان يك سانحه رانندگي بودند گرفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس لرستان، راننده بي احتياط يك دستگاه پژو آردي كه از الشتر به خرم آباد حركت مي كرد با ستوان يكم احمد رضا حق نظري و ستوان سوم اسماعيل ايماني كه شب هنگام مشغول امدادرساني و نجات سرنشينان يك دستگاه پرايد واژگون شده بودند برخورد كرد و موجب مرگ اين دو نفر شد. كارشناس پليس، علت تصادف پژو آردي را سرعت زياد و عدم توجه به جلو اعلام كرد.
راننده پرايد نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شد.

 



سازمان بهزيستي خبر داد آغاز پذيرش دانشجو در رشته مربيگري مهدكودك
s

شوراي عالي برنامه ريزي درسي و آموزشي دانشگاه جامع علمي و كاربردي با پيشنهاد سازمان بهزيستي كشور براي راه اندازي رشته مربيگري مهدكودك در مقطع كارداني موافقت كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بهزيستي، مديركل دفتر كودكان و نوجوانان بهزيستي با اعلام اين خبر افزود: علي رغم اينكه هم اكنون تعداد 14 هزار مهدكودك با 50 هزار مربي مشغول ارائه خدمت هستند، اما رشته تخصصي در دانشگاه جهت آموزش و تحصيل آنان وجود نداشت.
سيدمحمدحسين جوادي گفت: در حال حاضر شرط مربيگري در مهدهاي كودك گذراندن دوره هاي آموزشي كوتاه مدت مقدماتي، تكميلي و توجيهي است، كه با راه اندازي و توسعه رشته كارداني مربيگري مهدكودك، اولويت جذب مربي در مهدكودك هاي خصوصي با فارغ التحصيلان اين رشته خواهد بود.
وي افزود: علاقمندان مي توانند ازمهرماه امسال به صورت پودماني و از بهمن ماه بصورت رشته دانشگاهي در دانشگاه جامع علمي، كاربردي بهزيستي به تحصيل در اين رشته بپردازند.
بنا بر اين گزارش، نبي الله عشقي ثاني، رئيس ستاد هماهنگي و نظارت بر مراكز آموزش علمي و كاربردي بهزيستي كشور نيز با اشاره به فعاليت 26 دانشكده علمي، كاربردي بهزيستي كه طي دو سال گذشته فعال شده اند، گفت: در حال حاضر، 21 رشته تحصيلي در دانشكده هاي علمي و كاربردي بهزيستي با 15 هزار دانشجو فعال است.

 



برگزاري آزمون دكتري تخصصي علوم جانوري

آزمون دكتري تخصصي علوم جانوري گرايش زيست شناسي تكويني با همكاري پژوهشگاه رويان و دانشگاه علم و فرهنگ 16ارديبهشت برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي، پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي با همكاري دانشگاه علم و فرهنگ در راستاي تحقق رسالت خود مبني بر تربيت متخصصان و محققان موردنياز كشور و گسترش مرزهاي دانش و فناوري، براساس مصوبه شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از بين داوطلبان واجد شرايط، براي سال تحصيلي 90-1389 در رشته علوم جانوري - گرايش زيست شناسي تكويني در مقطع دكتري دانشجو مي پذيرد.
براساس اين گزارش، دارا بودن مدرك كارشناسي ارشد يا بالاتر در يكي از رشته هاي علوم پايه پزشكي يا رشته هاي وابسته به زيست شناسي، دكتري حرفه اي و دامپزشكي از دانشگاه هاي داخل يا خارج كشور، داشتن حداقل معدل 16 از 20 (بدون منظور نمودن نمره پايان نامه) در مقطع كارشناسي ارشد و معدل 15 از 20 در دوره دكتري حرفه اي و دامپزشكي و دارا بودن گواهي گذراندن آزمون هاي عمومي زبان انگليسي از شرايط اختصاصي اين آزمون است و داوطلبان تا 5 ارديبهشت ماه مهلت دارند مدارك خود را به دانشگاه علم و فرهنگ ارسال نمايند.
خاطرنشان مي كند، داوطلبان شركت در آزمون براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به پايگاه اينترنتي دانشگاه علم و فرهنگ به آدرس WWWuscacir و پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي به آدرس wwwroyaninstituteorg مراجعه و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 49488896 و 88968374 تماس حاصل نمايند.

 



مسابقات رالي خانوادگي جانبازان برگزار مي شود

مديرعامل مؤسسه فرهنگي و ورزشي بنيادشهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ از برگزاري مسابقات رالي خانوادگي جانبازان تهران خبر داد.
«محمد كاوه» در گفتگو با ايرنا اظهار داشت: اين مسابقات براي جانبازان 25درصد به بالا و به همراه نقشه خواني برگزار خواهد شد.
وي افزود: اين رالي خانوادگي با حضور 100نفر از جانبازان تهراني از مسير باشگاه فرهنگي و ورزشي ايثار شروع مي شود و در پيست پارك جنگلي چيتگر به پايان مي رسد.
كاوه با بيان اينكه اين مسابقات انتخابي مسابقات رالي كشوري است، ادامه داد: اين مسابقه روز جمعه 10 ارديبهشت ماه سال جاري برگزار مي شود.
مديرعامل موسسه فرهنگي و ورزشي همچنين از برگزاري نخستين دوره كلاس هاي مربيگري و داوري تيراندازي با كلت و تپانچه خبر داد و گفت: اين دوره به منظور توانمندسازي جامعه ايثارگري برگزار مي شود.
كاوه افزود: اين كلاس ها اواخر فروردين ماه سال جاري براي بيش از 70نفر از خانواده هاي شاهد و ايثارگر برگزار خواهد شد.

 



كشف 50 ميليارد ريال شيء عتيقه در خراسان رضوي

سرويس شهرستانها -
كارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي 8 قاچاقچي را كه اقدام به فروش عتيقه جات و اموال فرهنگي مي كردند شناسايي و دستگير كردند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، رئيس پليس آگاهي استان خراسان رضوي در تشريح جزييات اين پرونده گفت: با تشديد اقدامات پليس آگاهي براي كنترل قاچاقچيان اموال فرهنگي و با انجام كارهاي اطلاعاتي، كارآگاهان پليس متوجه شدند كه 8 نفر مدتي است در حال شناسايي مشتري براي فروش اشياي عتيقه هستند. با محرز شدن فعاليت اين افراد بلافاصله گروه زبده اي از كارآگاهان وارد عمل شده و با استفاده از اطلاعات مردمي مشخص شد اين افراد در يكي از خيابانهاي مشهد مستقر شده اند.
سرهنگ صادقي ادامه داد: با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي يكي از كارشناسان آن سازمان و يكي از كارآگاهان طي يك قرار صوري به بهانه ديدن اشياي عتيقه به مخفيگاه متهمان رفته كه قاچاقيچان 7 قطعه اشياي عتيقه ارائه كرده كه در قبال فروش مبلغ 50 ميليارد ريال درخواست مي كنند كه پس از جلب نظر متهمين جهت خريد اموال فرهنگي كارآگاهان طي يك اقدام ضربتي هشت نفر متهم را دستگير و در بازرسي از محل تعداد 7 قطعه اموال فرهنگي كشف و ضبط مي كنند.
در نهايت متهمان با تكميل پرونده و اعلام شكايت سازمان ميراث فرهنگي با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.

 



در اراك واژگوني خودرو جان 3 سرنشين آن را گرفت

اراك - خبرنگار كيهان:
واژگوني خودرو رنو دراراك منجر به مرگ سه تن از سرنشينان وسيله نقليه شد.
بر اثر واژگوني يك دستگاه خودرو رنو روي پل شهر صنعتي اراك و انحراف آن به لاين مخالف و برخورد با يك دستگاه كاميون 3 نفر از سرنشينان خودرو كه همگي زن بودند جان خود را از دست دادند. بي احتياطي، سرعت بالا و ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه علت حادثه اعلام شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

قتل دامدار توسط سارقان مسلح
خرم آباد- خبرنگار كيهان: دو سارق مسلح به دامداري شخصي به نام حميد- ق 31 ساله در منطقه گيلوران خرم آباد مراجعه و پس از درگيري با وي نامبرده را با شليك گلوله به پايش مجروح كردند. مجروح پس از انتقال به بيمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان سپرد. خودرو متهمان سرقتي شناخته شد و پليس تلاش خود را براي شناسايي و دستگيري متهمان آغاز كرده است.
مرگ خاموش
شهركرد- خبرنگار كيهان: فرد 45 ساله اي در اثر مسموميت ناشي از گازگرفتگي سيلندر گاز پيك نيك در شهر بن واقع در چهارمحال و بختياري جان خود را از دست داد. نامبرده به هنگام استراحت در كانكس نگهباني دچار حادثه شد.
جاسازي ترياك در خودرو
اراك- خبرنگار كيهان: پليس گشت دليجان پس از ظن به يك دستگاه خودرو زانتيا و متوقف كردن آن، در بازرسي از وسيله نقليه 100 كيلوگرم ترياك از داخل آن كشف كرد. راننده خودرو با استفاده از تاريكي هوا متواري شد.
خسارات توفان به مزارع گندم
انديمشك- خبرنگار كيهان: توفان و باد شديد در چند روز گذشته در انديمشك به 7هزار هكتار از مزارع زير كشت گندم آبي به ميزان 60 درصد خسارت وارد كرد.
كشف مشروبات الكلي
سرويس شهرستان ها: نيروهاي بسيج سپاه جهرم، يك شبكه تهيه و توزيع مشروبات الكلي را منهدم كردند. در اين رابطه دو جوان كه يك باب منزل مسكوني را در اين شهر اجاره و به عنوان كارگاه تهيه و توزيع مشروبات الكلي از آن استفاده مي كردند دستگير شدند. در بازرسي از اين منزل 6700 ليتر مشروب كشف شد. يك دستگاه خودرو پژو 405 نيز در اين زمينه توقيف شد.
جاعل اوراق سهام عدالت در دام پليس
گرگان- خبرنگار كيهان: فردي كه با جعل اوراق سهام عدالت اقدام به كلاهبرداري از اهالي روستاي «قودنه عليا كلاله» گلستان مي كرد دستگير شد.
ماموران پاسگاه «زاوكوه» كلاله اين فرد را كه اقدام به فروش برگه هاي جعلي سهام عدالت در بين مردم مي كرد به دام انداختند و در بازرسي از وي 177 برگه جعلي سهام عدالت كشف كردند.
متهم به فروش 67 برگه جعلي به روستاييان اعتراف كرد.
انهدام باند سرقت خودرو
¤ سارقي كه با همدستي چهار مرد و دو زن اقدام به سرقت خودرو در سطح شهر گرگان مي كردند دستگير شدند. در بازرسي از منزل متهمان تعدادي لوازم سرقتي خودرو و اسناد و مدارك شناسايي مالكان خودرو كشف شد. از سارقان چهار دستگاه خودرو سرقتي به دست آمد. متهم اصلي علي اكبر- م نام دارد.
سرقت به عنوان كارمند بانك
سرويس شهرستان ها: فردي كه با معرفي خود به عنوان كارمند بانك به بهانه هاي مختلف اقدام به سرقت وجوه دريافتي از افراد كم سواد و مسن در استان گلستان مي كرد شناسايي و دستگير شد.
متهم به نام ش- م با معرفي خود به عنوان كارمند بانك با اغفال افراد كم سواد وجه نقد آنان را گرفته و از محل متواري مي شد. در بازرسي از وي دو جلد شناسنامه غير و مبلغ 17 ميليون ريال وجه نقد كشف شد.

 



شركت مسئولان بلندپايه اسرائيل در قاچاق انسان

دادستاني مصر از شركت مسئولان بلند پايه رژيم صهيونيستي و برخي كشورهاي آفريقايي در يك باند بزرگ قاچاق انسان پرده برداشتند.
به گزارش پايگاه خبري «دي پرس»، وابسته به سوريه، تحقيقات اوليه صورت گرفته از 50 متهم از هفت تابعيت مختلف به اتهام قاچاق انسان به فلسطين اشغالي از طريق مرزهاي مصر با فلسطين اشغالي و عمليات گسترده انتقال غيرقانوني مهاجران از شمال آفريقا به كشورهاي اروپايي، از دست داشتن مسئولان اسرائيلي و آفريقايي در اين امر خبر مي دهد.براساس اين تحقيقات، شبكه مذكور مهاجران را به شهر «الفاشر» در شمال «دارفور» در سودان منتقل كرده و پس از جعل گذرنامه، آنها را به شهر الطينه در مرزهاي چاد و سودان و سپس به ليبي انتقال مي دادند.به گزارش اين پايگاه خبري، 18 نفر از اين متهمان با دستور دادستاني مصر به مدت 15 روز براي انجام تحقيقات به زندان منتقل شده اند.

 



پادشاه كوچك

پادشاه منطقه «تورو» در كشور آفريقايي اوگاندا، كوچكترين پادشاه دنيا نام گرفته است.
به گزارش پايگاه اينترنتي «القدس»، ملك «اويوكابامبا اروجو روكيدي» كه چند روز پيش در داخل كاخ خود در منطقه «فورت پورتال» در 270 كيلومتري جنوب غربي «كامپالا»، پايتخت اوگاندا تاجگذاري كرد، از سن سه سالگي به پادشاهي رسيده است.ايوكابامباي پادشاه در سال 1995 پس از فوت پدرش بر سرزمين يك ميليون نفري تورو حكومت كرد، اما براي خالي نبودن عريضه، پس از رسيدن به سن قانوني در 18 سالگي تاج پدر را بر روي سرش گذاشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14