(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 فروردين 1389- شماره 19623
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در ديدار وزير خارجه اندونزي:
تهران و جاكارتا ظرفيت هاي زيادي براي همكاري هاي دوجانبه و بين المللي دارند
مجلس اجراي زمان قانون يارانه ها رابه دولت سپرد
رئيس قوه قضاييه: ايران هرگز از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود دست نخواهد كشيد
وظايف متفاوت مؤمنان و مسئولان در مجالس عمومي و خصوصي
خارج از دستور
بازتاب گسترده اجلاس تهران خبرگزاري فرانسه : ايران به تهديد قدرت هاي هسته اي پاسخ داد
مقام هاي ايراني در ديدار وزيرخارجه لبنان: لبنان نماينده جهان مقاومت در شوراي امنيت است
صدور كيفرخواست عليه روزنامه ايران به اتهام درخواست از دستگاه قضايي براي محاكمه مهدي هاشمي
لاريجاني در ديدار وزير مشاور امورخارجه عمان:
ايران هيچگاه نسبت به ادامه مذاكرات با 1+5 مخالف نبوده است



رئيس جمهور در ديدار وزير خارجه اندونزي:
تهران و جاكارتا ظرفيت هاي زيادي براي همكاري هاي دوجانبه و بين المللي دارند

رئيس جمهور ظرفيت هاي همكاري بين ايران و اندونزي را گسترده دانست و گفت: دو كشور در زمينه مبارزه با سلاح هاي هسته يي، برقراري مناسبات جديد جهاني و همكاري هاي دوجانبه مي توانند همكاري هاي سازنده و مفيدي با يكديگر داشته باشند.
دكتر محمود احمدي نژاد ظهر يك شنبه در ديدار وزير خارجه اندونزي، دو ملت را داراي فرهنگ و اعتقادات مشترك و روابط عميق و ريشه دار دانست و اظهار كرد: ايران و اندونزي در مسائل جهاني با يكديگر ديدگاه هاي مشترك و نزديك به هم دارند و ظرفيت ها و توانمندي هاي مشترك، فرصت بسيار مناسبي براي توسعه و ارتقاي سطح همكاري هاي دوجانبه، چند جانبه و بين المللي است.
رئيس جمهور تلاش براي خلع سلاح هسته يي را از زمينه هاي همكاري بين دو كشور دانست و گفت: خطر سلاح هسته يي همه دنيا را تهديد مي كند و از آن جا كه امروز ساخت و توسعه بمب اتم در دستور كار بعضي كشورها قرار دارد، ضروري است كه تلاش ها و همكاري هاي خود را در زمينه خلع سلاح هر چه بيش تر افزايش دهيم.
او هم چنين همكاري دو كشور، براي ايجاد مناسبات جديد جهاني را مورد تاكيد قرار داد و افزود: نظام مادي حاكم بر جهان در ايجاد امنيت و صلح پايدار در جهان موفق نبوده و ديگر به پايان راه رسيده است و ناگزير مناسبات جديدي جايگزين خواهد شد كه دو كشور بايد در ساختن اين مناسبات مشاركت فعالي داشته باشند.
احمدي نژاد اضافه كرد: نظام جديد جهاني بايد نظامي عادلانه، انساني و بر اساس احترام به انسان ها بوده و عدالت و امنيت پايداري را بين ملت هاي جهان ايجاد كند. اگر كشورهايي مانند ايران و اندونزي حضور فعالي در اين عرصه نداشته باشند مجددا همان كساني كه نظام ظالم كنوني را تحميل كرده اند، نظام جديدي را تحميل خواهند كرد.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه ايران و اندونزي از جايگاه مهمي در آسيا برخوردار هستند، گفت: دو كشور بايد از فرصت ها و ظرفيت هاي مشترك استفاده كنند تا ضمن گسترش روابط دو جانبه، مسووليت هاي تاريخي خود را نيز در عرصه هاي جهاني ايفا كنند.
وزير خارجه اندونزي نيز در اين ديدار با تاكيد بر لزوم خلع سلاح جهاني، كنفرانس خلع سلاح تهران را گام مهمي در اين زمينه دانست و خاطرنشان كرد: اندونزي با نگراني هاي جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با پيشبرد و گسترش سلاح هاي اتمي در جهان و اين كه دو كشور بايد همكاري هاي خود را در راستاي خلع سلاح هر چه بيش تر به هم نزديك كنند كاملا هم نظر است.
او هم چنين با اشاره به تغيير مناسبات جهاني گفت: اندونزي با برپايي مناسبات و نظم عادلانه در جهان كاملاً موافق است و آن چه در دوره انتقال به نظم جديد جهاني قابل اهميت است اين كه بايد عناصر هم فكر در دنيا حتي در غرب را شناسايي كرده و از توانايي هاي آن ها براي ايجاد مناسبات جديد جهاني استفاده شود.

 



با اكثريت آراي نمايندگان
مجلس اجراي زمان قانون يارانه ها رابه دولت سپرد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اكثريت آراء زمان آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را به دولت سپردند.
به گزارش منابع خبري، در جلسه غير علني صبح ديروز خانه ملت، تصميمات كميته مشترك دولت و مجلس درباره هدفمندي يارانه ها به رأي استمزاجي نمايندگان گذاشته شد كه بر اين اساس از 228 نماينده حاضر 161 نفر با نظر كميته موافقت، 46 نفر مخالفت و 14 نفر نظر ممتنع داشتند.
طبق تصميمات كميته مذكور امسال دست دولت در انتخاب زمان آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه ها باز است و هر زمان كه اقدام به اجراي قانون كرد تمامي 20 هزار ميليارد تومان درآمد ناشي از اجراي قانون را دريافت مي كند.
همچنين براساس اين تصميمات، عوارض و ماليات نيز از مبلغ مذكور كسر نخواهد شد.
البته طبق تصميم فوق رقم 20 هزار ميليارد امسال افزايش نخواهد يافت.
جزئيات بيشتر
جلسه غير علني
يك عضو هيأت رئيسه مجلس در تشريح بيشتر جزئيات جلسه غير علني ديروز مجلس گفت: نمايندگان در اين جلسه تفاهم كميته مشترك دولت و مجلس در خصوص زمان و مبلغ اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را مورد تأكيد قرار دادند.
محمد دهقان نماينده مردم طرقبه و چناران كه با فارس گفت وگو مي كرد افزود: تفاهم دولت و مجلس و تصميمات كميته مشترك اين دو قوه در خصوص قانون هدفمند كردن يارانه ها در اين جلسه غير علني با 161 رأي موافق تصويب شد.
وي افزود: براساس اين تفاهم قانون هدفمند كردن يارانه ها با درآمد 20 هزار ميليارد تومان اجرايي خواهد شد.
به گفته اين عضو هيئت رئيسه مجلس برخي اقدامات دولت در اين زمينه مطرح و بررسي شد.
دهقان خاطرنشان كرد: در اين جلسه غير علني بحث زمان اجراي 20 هزار ميليارد تومان درآمد حاصل از اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه ها بحث و بررسي شد.
همچنين در خصوص ماليات و عوارض اين مبلغ نيز مباحثي مطرح شد.
نماينده طرقبه و چناران با بيان اينكه براساس اين تفاهم اجراي اين قانون و مبلغ مذكور بدون در نظر گرفتن ماليات و عوارض در نظر گرفته مي شود، گفت: با توجه به اينكه اين قانون و توزيع يارانه ها بايد بر حسب درآمد در جامعه توزيع شود نمايندگان تأكيد كردند كه دولت با توجه به تصميمات خود مي تواند به محرومين جامعه به صورت ويژه رسيدگي كند.
عضو هيئت رئيسه مجلس ادامه داد: برخي نمايندگان معتقد بودند كه مسائل مطرح شده در خصوص هدفمند كردن يارانه ها، تفسير قانون است و بايد در قالب طرح و لايحه مطرح شود ولي در نهايت نمايندگان اين موضوع را شرح قانون دانستند و با رأي مثبت خود بر قانون صحه گذاشتند.
دهقان در ادامه تأكيد كرد: به زودي علي لاريجاني رئيس مجلس طي نامه اي موارد مطرح شده در اين جلسه را به احمدي نژاد رئيس جمهور تقديم خواهد كرد.
همچنين عباسعلي نورا عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به موافقت نمايندگان اضافه كرد: نمايندگان شرايط را براي دولت جهت اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها تسهيل كرده اند و همان گونه كه در قانون پيش بيني شده بود نحوه بازتوزيع و ميزان يارانه ها به دولت واگذار شد و نمايندگان زمان و طول اجراي آن را نيز به اختيارات دولت واگذار كردند.
قوه قضائيه نبايد مجازات
سران فتنه را فراموش كند
نماينده مردم بيرجند در مجلس با اشاره به اينكه مجازات سران فتنه نبايد فراموش شود، گفت: از قوه قضائيه مي خواهم كه مسئله مجازات سران فتنه را پيگيري كرده و اين طور نشود كه ضعيف تر محاكمه شده و قوي در پس پرده بماند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي در نطق ميان دستور ديروز مجلس همچنين اظهار داشت: كنفرانس خلع سلاح هسته اي تهران بيانگر تدبير و برنامه ريزي مسئولان سياست خارجي كشورمان است البته پيام رهبر معظم انقلاب هم روح تازه اي به كنفرانس بخشيد و معرفي آمريكا به عنوان مجرم اصلي استفاده از سلاح هاي هسته اي بيانگر اين است كه مدعيان خلع سلاح، خود مجرم اصلي مي باشند.
ابراهيمي ادامه داد: پيشنهادات رئيس جمهور در كنفرانس خلع سلاح تهران بسيار ارزشمند بود لذا اميدوارم اين پيشنهادات در قطعنامه پاياني گنجانده و براي اجرا مورد حمايت اعضاء قرار بگيرد.
برخي خواص در جبهه باطل قرار گرفتند
نماينده مردم مشهد در مجلس حوادث بعد از انتخابات را فتنه اكبر سال 88 توصيف كرد و گفت: كساني كه در فتنه اخير نقش آفريني و فرماندهي كردند و خودشان در اغتشاشات حاضر شدند بدون ترديد در زمين دشمن بازي خطرناكي را آغاز كردند.
به گزارش فارس، جواد كريمي قدوسي در نطقش با بيان اينكه خداوند ملت با بصيرت ايران را در فتنه بعد از انتخابات رو سفيد كرد، ادامه داد: ملت ايران با عنايت به بصيرت خود و با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري بار ديگر چهره اي موفق از خودشان در تاريخ به يادگار گذاشتند.
وي در ادامه به نقش خواص با بصيرت در خنثي كردن توطئه دشمنان انقلاب اشاره كرد و با بيان اينكه آيت الله العظمي نوري همداني مصداق خواص با بصيرت بود، تصريح كرد: مقام معظم رهبري خطاب به خواص هشدار داده بودند كه اگر از آبرويشان، پست و مقامشان و از جانشان بترسند نمي توانند راه حق را از باطل تشخيص بدهند بر همين اساس بود كه برخي خواص نه تنها راه حق را تشخيص ندادند بلكه در جبهه باطل قرار گرفتند.
كريمي قدوسي با اشاره به شهادت امام سوم شيعيان در كربلا و نقش خواص بي بصيرت در اين دوره تاريخي گفت كه برخي خواص بي بصيرت در حالي خود را حامي امام حسين مي دانستند كه بي بصيرتي آن ها را وادار كرد تا در مقابل امامشان بايستند و در مقابل حق شمشير بكشند.
وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري غفلت در عرصه سياست را به خيانت تشبيه كردند، ابراز داشت: متأسفانه برخي از خواص كه اراده داشتن بصيرت را نداشته اند و از اين نعمت محروم بودند از كشتي انقلاب پياده شدند و راه نجات را در پيش نگرفتند.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان فرمودند كه هر كس در نظام اسلامي رأي مردم را قبول نكند صلاحيت حضور در نظام اسلامي را ندارد، گفت: آن دسته از خواصي كه رأي مردم را نپذيرفتند و همچنان بر طبل باطل مي كوبند از نظر ملت ايران صلاحيت حضور در نظام اسلامي را ندارند.
مصباحي مقدم: خصومتي ندارم
نماينده مردم تهران در مجلس گفت: هيچ خصومتي با رئيس جمهور ندارم.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم با بيان اينكه در انتخابات نهم و دهم رياست جمهوري به آقاي احمدي نژاد رأي دادم اظهار داشت: بارها شجاعت رئيس جمهور را براي اجراي هدفمندي يارانه ها ستوده ام البته احتياط عقلايي حكم مي كند كه اين كار مهم و تغيير دهنده ساختارهاي اقتصادي با شيب ملايم تر افزايش قيمت هاي حامل هاي انرژي انجام شود تا مردم وفادارمان به تدريج آماده تغيير قيمت ها و آثار ناشي از آن بشوند و كمترين آسيب را از اين راه تحمل كنند.
به گفته مصباحي مقدم نگاه جامع الاطراف به طرح هدفمندسازي يارانه ها ما را به نتايج كارشناسانه رساند تا به صورت قانون درآمد، مجلس از جمله بنده هيچ گونه غرض كارشكني در خدمتگزاري دولت نداريم بلكه از متوقف شدن اين طرح در وسط كار و عواقب ناشي از آن و عجله و شتاب در آن هراسانيم.
وي در خاتمه تأكيد كرد: اين جانب دلسوزانه مصالح ملت و كشور را دنبال خواهم كرد و هيچگونه خصومتي با رئيس جمهور ندارم و از همكاري با دولت و خيرخواهي خودداري نخواهم كرد.

 



رئيس قوه قضاييه: ايران هرگز از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود دست نخواهد كشيد

رئيس قوه قضاييه در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي، برگزاري اجلاس بين المللي خلع سلاح هسته اي در تهران را مثبت ارزيابي كرد و گفت: اميدواريم با برگزاري چنين كنفرانس هايي چهره دروغين كشورهاي مدعي مقابله با سلاح هسته اي كه خود اشاعه دهنده آن هستند، روشن شود.
آيت الله آملي لاريجاني صبح ديروز در جمع مسئولان عالي قضايي و قضات برجسته ديوان عالي كشور با اشاره به پيام مقام معظم رهبري به اين اجلاس و تاكيد معظم له بر مواضع جمهوري اسلامي ايران گفت: همانگونه كه در پيام ارزشمند مقام معظم رهبري ذكر شده است، جمهوري اسلامي ايران براساس مباني ديني و انساني خود اشاعه سلاح هسته اي در دنيا را جايز نمي شمرد و همواره حركات غيرمنطقي و غيرانساني برخي كشورها در گسترش سلاح هسته اي را محكوم كرده است.
رئيس قوه قضاييه افزود: آمريكا با بكارگيري سلاح هسته اي، تكثير و اشاعه آن، نخستين و بزرگترين مجرم هسته اي در جهان است و در عين حال مدعي پيشگيري از گسترش سلاحهاي كشتار جمعي است.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اين نكته كه رژيم صهيونيستي بدون پايبندي به قراردادهاي بين المللي در پي تكثير سلاح هسته اي است، افزود: آمريكا نيز كه خود بزرگترين حامي سلاح هسته اي است، به صورت آشكار از رژيم صهيونيستي حمايت مي كند و در همان حال كشورهايي مانند ايران را با وجود فعاليت هاي هسته اي صلح آميزش، متهم به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته اي مي كند.
آيت الله لاريجاني تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچگاه به دنبال بكارگيري و اشاعه سلاح هسته اي نيست، اما از فعاليت هاي صلح آميز خود دست نخواهد كشيد و اميدواريم با برگزاري كنفرانس منع سلاحهاي هسته اي و امثال آن مظلوميت جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه آشكار و چهره دروغين كشورهاي مدعي مقابله با سلاح هسته اي كه در واقع خودشان اشاعه دهنده آن هستند، روشن شود.
رئيس قوه قضاييه در ادامه به عزم دستگاه قضايي در مقابله با مفاسد اجتماعي، پيشگيري از وقوع جرم و حفاظت اجتماعي اشاره كرد و گفت: درنظر داريم به صورت جدي در جهت پيشگيري و حفاظت اجتماعي گام برداريم و با برنامه ريزي مناسب به مرحله اي برسيم كه با افزايش آگاهي هاي حقوقي مردم از تشكيل و ايجاد اختلاف و انتقال آن به دادگستري ها جلوگيري كنيم.
آيت الله آملي لاريجاني در ادامه خواستار توجه بيشتر مردم به رعايت حقوق اجتماعي افراد در جامعه شد و گفت: رعايت نكردن ارزشها و هنجارهاي اجتماعي از سوي برخي افراد و ظاهر شدن در جامعه با پوشش هاي نامناسب نوعي بي احترامي به حقوق ديگران است و دستگاه قضايي و نيروي انتظامي قطعا با كساني كه ارزشهاي اسلامي را زير سؤال مي برند، مطابق قوانين و مقررات و اصول شرعي برخورد مي كند.

 



وظايف متفاوت مؤمنان و مسئولان در مجالس عمومي و خصوصي

مائيم و دشمن قسم خورده از درون و بيرون، و راه هم دارد براي درمان.ذات اقدس اله فرمود: توحيد و موحد بودن، قلعه الهي است؛ موحدانه زندگي كنيد. نه راه كسي را ببنديد، نه بيراهه برويد، نه اهل بازي باشيد. اين پست و مقام و اينها هم يك مدّتي است! در طي اين بيش از 25 سال گذشته؛ خيلي ها آمدند، خيلي ها رفتند. ما اگر چند روزي كار دست ماست، بدانيم اين امانت الهي است؛ آبرومندانه تحويل مي گيريم، آبرومندانه هم به بعدي مي سپاريم. بالأخره سن ما وقتي يك قدري بالا آمد، ما ناچاريم فاصله بگيريم؛ آن توان از ما گرفته مي شود. ديگر اين چند روزي را كه با امانت الهي به سر مي بريم؛ هم در دنيا آبرومنديم و هم درآخرت آبرومنديم و چه چيزي بهتر از اين ؟!
لزوم پرهيز از « تفرقه » در كلام امير مؤمنان (ع)
وجود مبارك حضرت امير (ع) در خطبه قاصعه جريان شيطان را خوب شرح داد وفرمود: مشكل شيطان، همان استكبار او بود؛ بعد فرمود: مردم ! مرا و حكومتم را تنها نگذاريد. اين كه الآن شعار رسمي خيلي هاست كه: ما اهل كوفه نيستيم، بگذاريد ن شآء الله تا ظهور حضرت اين شعارها براي ما باقي بماند؛ هيچ وقت اهل كوفه نباشيم، هيچ وقت مسئولينمان را تنها نگذاريم. وجود مبارك حضرت امير فرمود: من را تنها نگذاريد. اگر من را تنها گذاشتيد، سرنوشتي كه بعد از ابراهيم خليل (ع) دامنگير آن ملّت و فرزندان ابراهيم خليل شد، دامنگير شما هم مي شود.
اثر سوء « اختلاف » در ميان فرزندان حضرت ابراهيم (ع)
حالا توضيح مطلب؛ فرمود: ابراهيم خليلي بود و قيامي كرد و بساط بت پرستي را با تبر بر انداخت و اف لكم و ل ما تعبدون م ن دون الله(1) گفت و حرّ قوه و انصروا آل هتكم(2) را تحمل كرد و شد ابراهيم ! حكومتي تشكيل داد و زندگي كرد. بعد فرزندانش يعقوب بود، فرزند او هم يوسف (ع) بود، اسحاق بود؛ اينها فرزندان ابراهيم خليل بودند كه مدّتي حكومت اسلامي را اداره مي كردند؛ بخش داود و سليمان هم در جريان خودش بود. بعد فرمود: همين ها كه دنباله روحكومت ابراهيمي بودند، حكومت يوسفي بودند، حكومت يعقوبي (ع) بودند، در اثر «اختلاف » كه منشأ اختلاف،هوي و هوس است؛ در اثر اختلاف و دنيا زدگي نتوانستند آن شكوه و جلال حكومت ابراهيمي را حفظ بكنند !
اينها در حجاز به حكومت رسيده بودند؛ دو طرف حجاز كه امپراطوري ك سراها در شرق، و امپراطوري قيصرها در غرب بود، اينها آن روز تابع بودند. در اثر اختلاف، حبّ دنيا، ناسازگاري با قانون، ناسازگاري با يكديگر اين نيروي خودي متلاشي شد. ك سراها از شرق، قيصرها از روم ريختند،حجاز را گرفتند؛ و اين پيغمبر زاده ها را ساربان كردند و ساده ترين كار را به اينها دادند؛ اينها را اصحاب دبر و وبر كردند.اين را در خطبه مبارك قاصعه فرمود.
فرمود: ساليان متمادي اين پيغمبرزاده ها مشغول چار واداري مردم شدند. اينها بچه هاي ابراهيم واسحاق بودند، حكمراني حجاز و اين دو طرف در اختيارشان بود. ولي در اثر اختلاف و ناسازگاري با هم، اين دو گروه از شرق و غرب ريختند و اينها را گرفتند. ساليان متمادي گذشت و، قيامي شد به وسيله رسول گرامي (ص) وحكومت اسلامي تشكيل شد و بعد رسول خدا رحلت كرد والآن من جاي او نشسته ام. اگر خداي ناكرده شما اين راه رسول و مرا ادامه ندهيد، همان سرنوشتي كه دامنگير فرزندان ابراهيم خليل شد، دامنگير شما هم مي شود.
عبرت گيري از سرنوشت تلخ فرزندان ابراهيم خليل (ع) در اثر رواج «اختلاف»
من يك گوشه اين خطبه را كه خطبه 192 نهج البلاغه است، به عنوان خطبه ( قاصعه ) مي خوانم تا معلوم بشود كه اگر خداي ناكرده كسي قدر انقلاب و قيام مردمي و حكومت ديني را نداند، بيگانه در كمين است و اگر خداي ناكرده بيگانه مسلّط شد، چيزي از شرف و حيثيّت اين ملّت باقي نمي گذارد. در خطبه قاصعه فرمود: فاعتب روا ب حال ولد ا سماعيل و بن ي ا سحاق. نگاه كنيد ك سراها و طاغوتيان ايران و روم با اين پيغمبر زاده ها چه كردند ! فما اشدّ ا عت دال الأحوال و اقرب اشت باه الأمثال. فرمود: اين جريانها از باب تشابه ازمان، شبيه هم است؛ خيلي دور نيست. نمي شود گفت: آنها عرب بودند، ما عجميم؛ آن روز گذشت ! نخير، نگذشت. امروز اگر بدتر نباشد، همانطور است. براي اينكه امروز دشمن ها مسلّط ترند.
فرمود: تأمّلوا امرهم؛ خوب نگاه كنيد، بررسي كنيد، ببينيد اينها قبلاً چه بودند، بعد چه شدند. ف ي حال تشتّت ه م و تفرّق ه م؛ وقتي كه اختلاف پيدا كردند، پراكنده شدند؛ ليال ي كانت الاكاس ره و القياص ره ارباباً لهم. ك سراها از ايران حمله كردند، يعني شرق حجاز؛ قيصرها از روم حمله كردند، يعني غرب حجاز. اينها كه حكومت ديني داشتند، شدند برده؛ آنها شدند رب و رژيم ارباب و رعيتي راه افتاد.يحتازونهم عن ر يف الآفاق و بحر الع راق و خضره الدّنياء لي مناب ت الشّيح و مهاف ي الرّيح و نكد المعاش.
سلطه دشمنان بر امت اسلامي، نتيجه اختلافات داخلي آنان
الآن صهيونيست ها نسبت به اين فلسطيني هاي مظلوم كه سرزمين موروثي شان بود، چه كار كردند ؟ اينها را اردو نشين كردند! فرمود: اين ك سراها از ايران آمدند، قيصرها از روم آمدند و اعراب حجاز را در دور ترين نقطه، بدترين نقطه وبدترين آب و هوا در اردوگاه ها جا دادند فتركوهم عاله المساك ين ا خوان دبر و وبر. فرمود: اينها كه از ايران يا روم حمله كردند، مردم حجاز را اصحاب دبر و وبر قرار دادند. دبر و وبر كار چار وادار هاست. چار وادار دو تا كار دارد؛ يا موهاي شتر را بايد بتراشد وبشويد و تميز بكند؛ تحويل صاحب شتر بدهد. يا زخم پشت شتر را معالجه بكند، تيمار بكند؛ اولي را مي گويند: « وبر» و دومي را مي گويند: «دبر»،. فرمود: اينها پيغمبر زاده ها را چار وادار كردند، حواستان جمع باشد !
معامله با شرف خويش، ثمره غفلت و اختلاف
اگر خداي ناكرده بوش و امثال بوش بيايد، مسئولين ما را ماشين شور مي كند ! اينطور نيست كه به اينهائي كه الآن خط سبز نشان مي دهند، گوشي تلفن دست شان است؛ يا با بي بي سي، يا با فلان، با فلان مذاكره مي كنند؛ وقتي آنها مسلّط بشوند، به اينها پست كليدي مي دهند! بلكه اينها را چار وادار مي كنند و ماشين شور !! اين سخن علي است. فرمود: آنكه آمد، به اينها س مت نداد ! اينها را چار وادار كرد. امروز چار واداري نيست، ماشين شوئي است. فرمود: اين خطر هست، دير بجنبيم، با شرف خود بازي كرديم.فرمود: من را تنها نگذاريد، حكومت من را تنها نگذاريد، مواظب باشيد چيزي شما را مشغول نكند.
شيوه صحيح برخورد با مشكلات در نظام اسلامي
براي كارهاي جزئي خداي ناكرده ناسازگاري پيش نيايد؛ نه با نظام، نه با خودتان. خيلي از جاها مشكلات هست، ما هم اين مشكلات را مي بينيم؛ ولي آنهارا هميشه با دوستان خصوصي مان در جلسات خصوصي مي گوئيم. هيچ گاه تريبون كه دست شماست، فرياد نكشيد. مردم را نشورانيد، اوضاع را به هم نزنيد؛ اين دستوري است كه به همه ما دادند. كجاست كه مشكل نباشد ؟ در زمان حكومت حضرت امير (ع) 4 نفر مشكل داشتند. مشكل كه داريم، بايد در كنار هم دوستانه؛ بگوئيم: اينجا مشكل است، اين نقطه ضعف است. امّا در تريبون عمومي آن 80 درصد، آن 90 درصد كه نقطه قوّت ماست؛ آنها را بگوئيم. مگر ما نقطه قوّت نداريم ؟ مگر آنها كم است ؟ خيلي است؛ چرا آنها را نگوئيم؟!
وظايف متفاوت مؤمنان در مجالس عمومي و خصوصي
وظيفه وكار ما اين باشد: در تريبون ها، در رسانه ها، در مصاحبه ها، در نوشته ها آن نقطه هاي قوت ها را بگوئيم؛ كم هم نيست، دروغ هم نمي گوئيم. امّا در جلسات خصوصي كه نشستيم؛ مشكلاتمان را طرح كنيم! اين، مي ماند كاملاً سرافراز، مي ماند تا ظهور حضرت.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در جلسه درس اخلاق
در ديدار با جمعي از طلاب، دانشجويان و سپاهيان ؛ قم ـ 1384
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) انبياء / 67 (2) انبياء / 68

 



خارج از دستور

نمايندگان ارامنه: اظهارات شيرين عبادي
توهين به ايران است
گيورك وارطان و روبرت بيگلريان نمايندگان ارامنه كشور در مجلس شوراي اسلامي ادعاهاي شيرين عبادي در ايروان را توهين به ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران دانستند.
نمايندگان ارامنه كشور در بيانيه اي با اشاره به روند مثبت روابط دو كشور ايران و ارمنستان در چند دهه اخير تصريح كردند: متاسفانه حضور و ادعاهاي مساله دار خانم شيرين عبادي در سميناري در ايروان كه توام با اظهارات توهين آميز و غيرواقعي نسبت به ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران و زندگي اجتماعي اقليت هاي ديني بوده مي تواند جو اطمينان بخش موجود را مشوش كند. در همين راستا ما چنين ادبيات و اظهاراتي را كه در لواي دفاع از حقوق بشر و اقليت ها انجام مي گيرد محكوم مي نماييم.
گفتني است شيرين عبادي علاوه بر توهين اخير خود به ملت ايران سوابقي همچون دفاع از همجنس بازان و بهائيان، جانبازي براي شاه خائن، حمايت از صهيونيست ها، مقابله با احكام اسلامي و... را در كارنامه خود دارد.

 



بازتاب گسترده اجلاس تهران خبرگزاري فرانسه : ايران به تهديد قدرت هاي هسته اي پاسخ داد

كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه كه با حضور نمايندگان 60 كشور دنيا در تهران برگزار شد همچنان درصدر اخبار و گزارشات رسانه ها و محافل خارجي قرار دارد.
خبرگزاري فرانسه طي گزارشي نوشت: همانطور كه مي دانيم غرب مدعي آن است كه ايران در تلاش براي تجهيز به سلاح اتمي است و اين كشور را تهديد به اعمال تحريم كرده است؛ اما اين بار همان ايران تهديد شده، دست به گريبان آمريكا و ديگر قدرت هاي هسته اي بزرگ جهان كه بر نهادهاي جهاني سلطه دارند، شده و در واقع عليه آنها ضدحمله يا حمله متقابل ترتيب داده است.
خبرگزاري فرانسه افزود: كنفرانس بين المللي روز گذشته تهران در واقع نقطه مقابل نشست امنيت هسته اي اخير واشنگتن بود. ايران كه با تمام قوا هرگونه تلاش و تمايل براي تجهيز به تسليحات هسته اي را رد مي كند به نشست امنيت هسته اي واشنگتن كه طي آن آمريكا و اروپا درخواست اعمال تحريم هاي جديد عليه تهران را مطرح كردند، دعوت نشده بود.
روزنامه الجريده چاپ كويت نيز دراين باره نوشت: ايران با برگزاري كنفرانس خلع سلاح هسته اي به اجلاس اخير واشنگتن واكنش نشان داد. براساس اين گزارش، ايران به تهديدات آمريكا و اسرائيل مقابله به مثل كرد.
روزنامه انگليسي اينديپندنت هم برگزاري كنفرانس خلع سلاح تهران را پاسخ ايران به زورگويي هاي هسته اي آمريكا ارزيابي كرد.
براساس اين گزارش، ايران، با حمله شديد به آمريكا و انگليس آنها را متهم كرد كه از تسليحات هسته اي شان براي زورگويي و ارعاب كشورهاي فاقد سلاح اتمي استفاده مي كنند.
معاون وزيرامورخارجه چين در گفت وگو با ايسنا، در حاشيه كنفرانس «خلع سلاح و منع اشاعه» تهران با اشاره به برگزاري اين كنفرانس گفت: كنفرانس بين المللي خلع سلاح هسته اي سازنده است و چين خوشحال است كه در كنفرانسي درباره خلع سلاح هسته اي شركت كرده است و چين از ايران به خاطر برگزاري چنين كنفرانسي تشكر مي كند.
«چنگ كوپنك» در ادامه با اشاره به روابط چين و ايران گفت: روابط اين دو كشور دوستانه و همكاري هايي با يكديگر دارند و رابطه دوستانه آن ها پيشينه طولاني داشته و هر دو كشور نقاط مشتركي دارند.
معاون وزير امور خارجه چين با بيان اين كه چين مخالف تحريم بين المللي عليه ايران است، گفت: از سوي ديگر چين معتقد است كه ايران مسئوليت دارد به عنوان كشور عضو معاهده ان.پي.تي تعهدات خود را در قبال جامعه بين المللي ايفا كند. از آن جايي كه چين دوست قديمي ايران است خواستار اين است كه ايران تعهدات سياسي خود را در قبال سازمان هاي بين المللي انجام دهد.
«سرگئي ريابكوف» معاون وزير خارجه روسيه در امور خلع سلاح هسته اي نيز گفت: مسكو براي دستيابي به راه حل درخصوص برنامه هسته اي ايران همچنان گزينه ديپلماتيك را ترجيح مي دهد.
ريابكوف در حاشيه كنفرانس بين المللي خلع سلاح هسته اي در تهران در گفتگو با العالم گفت: هرگونه حمله نظامي به ايران عواقب وخيمي براي كل منطقه به دنبال خواهد داشت.
وي گزينه ديپلماتيك را بهترين راه براي حل مساله برنامه هسته اي ايران دانست و گفت: روسيه از تهران و كشورهاي 1+5 دعوت مي كند تا گفت وگوهاي بيشتري داشته باشند.
ريابكوف تصريح كرد: ما همواره براي تقويت و توسعه روابط با ايران در همه زمينه ها تلاش مي كنيم؛ همانطور كه از ابتدا بر اعتماد و اتخاذ مواضع آشكار در قبال تهران تاكيد مي كرديم.

 



مقام هاي ايراني در ديدار وزيرخارجه لبنان: لبنان نماينده جهان مقاومت در شوراي امنيت است

سرويس سياسي-
مقامات جمهوري اسلامي ايران، در ديدار وزيرخارجه لبنان حضور اين كشور در شوراي امنيت را به منزله نمايندگي از جهان مقاومت دانستند.
«سعيد جليلي» دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار با «علي حسين الشامي» وزير امور خارجه لبنان تاكيد كرد، غرب با ارائه تعريف خود از مفاهيمي مانند تروريسم سعي دارد رفتارهاي جهان را با خود منطبق كند.
وي در اين ديدار وحدت، ثبات و اقتدار لبنان را به نفع مردم لبنان و منطقه دانست كه رژيم صهيونيستي و دشمنان منطقه نمي توانند آن را تحمل كنند.
جليلي اضافه كرد: لبنان امروز در جهان عرب و اسلام بلكه در تمام جهان به عنوان نماد مقاومت شناخته مي شود و حضور اين كشور در شوراي امنيت نيز نمايندگي از جهان مقاومت است.
علي الشامي، وزيرخارجه لبنان نيز دراين ديدار با بيان اينكه كشورش نماينده تمام كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي در حال توسعه در شوراي امنيت است، بر لزوم تصميم گيري درباره رفع تهديدات اسرائيل عليه كشورهاي منطقه اشاره كرد و اظهار داشت: لبنان آماده است تا در زمينه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و بازرگاني از جمله انرژي، همكاري هاي خود را با ايران گسترش دهد.
وي با اشاره به جايگاه ايران در دستيابي به فن آوري هاي صلح آميز هسته اي ادامه داد: كشورهاي اروپايي و آمريكا با اهداف استكباري درصددند تا مالكيت انحصاري استفاده از اين انرژي را در دست خود داشته باشند.
«منوچهر متكي» وزير امور خارجه كشورمان نيز روز گذشته با همتاي لبناني خود ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار، متكي نقطه نظرات علي حسين الشامي درخصوص مسائل منطقه اي در كنفرانس خلع سلاح را روشنفكرانه توصيف كرد و با اشاره به روابط سياسي مطلوب تهران و بيروت گفت: امروز لبنان با هوشمندي رهبران و حضور مقاومت و همراهي مردم راه خود را به سوي پيشرفت و ثبات با موفقيت طي مي كند.
رئيس دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران، همكاري هاي منطقه اي با حضور لبنان درخصوص حمل و نقل و انرژي را يكي از عواملي دانست كه مي تواند موجب تقويت ثبات و زير ساخت هاي لبنان گردد. وي از برگزاري نمايشگاهها و همكاري هاي تجاري دو يا چند جانبه بعنوان پارامتر ديگري براي توسعه مناسبات ياد كرد و ظرفيت همكاري ميان تهران و بيروت را قابل ملاحظه دانست.
علي حسين الشامي هم با اظهار خرسندي از برگزاري كنفرانس خلع سلاح در تهران، از ايران بعنوان يك كشور قدرتمند ياد كرد و با اشاره به مناسبات ايران و لبنان و تشكر از حمايت تهران از بيروت در مجامع بين المللي گفت: سابقه روابط ايران و لبنان به سالهاي قبل از استقلال لبنان بازمي گردد. وي اظهار اميدواري كرد در كنار مناسبات خوب سياسي، زمينه براي رشد مناسبات اقتصادي، فرهنگي و علمي دو يا چند جانبه به ويژه در بخش حمل و نقل و انرژي نيز از رهگذر امضاي موافقت نامه هاي ذيربط فراهم آيد.
«علاءالدين بروجردي» رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز در ديدار با وزير خارجه لبنان با بيان اينكه رويكرد ايران در همكاري مثبت و سازنده با كشورهاي اسلامي و عربي است اشاره كرد: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در جهت حفظ منافع متقابل و پيشرفت و توسعه كشورهاي اسلامي همكاري كند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به نقش برجسته پارلمان هاي دو كشور در تقويت و تحكيم مناسبات فيمابين بر ضرورت افزايش روابط پارلماني و تبادل نظر و همكاري هاي ميان دو مجلس تاكيد كرد و ديدارهاي متقابل مقامات پارلماني را زمينه ساز توسعه و گسترش هرچه بيشتر روابط ميان دو كشور دانست.
بروجردي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه سياست هاي قدرتهاي بزرگ در زمينه فناوري هسته اي، انحصاري كردن دانش هسته اي است، گفت: اينكه كشورهاي بزرگ دانش هسته اي را در انحصار خود داشته باشند يك تفكر قرون وسطايي است و نمي توان ملتها را از داشتن چنين توانمندي هايي محروم كرد.

 



با رأي قطعي شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران صورت گرفت
صدور كيفرخواست عليه روزنامه ايران به اتهام درخواست از دستگاه قضايي براي محاكمه مهدي هاشمي

شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران با نقض قرار صادر شده از سوي شعبه دوم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت، شكايت مهدي هاشمي عليه مديرمسئول روزنامه ايران را وارد تشخيص داد.
به گزارش شبكه ايران، كاوه اشتهاردي در اين پرونده به دليل انتشار خبر نامه سرگشاده 220 تشكل دانشجويي خطاب به دادستان كل كشور، به «افترا، نشر اكاذيب و انتساب بزه فساد اقتصادي به فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام» متهم شده است.
اين تشكل ها در تاريخ
25/3/88 در نامه اي به دادستان كل كشور خواستار رسيدگي سريع به پرونده هاي مفاسد اقتصادي و اولويت دادن به پرونده مهدي هاشمي رفسنجاني در اين راستا شده بودند. در نامه سرگشاده مذكور كه خبر آن در خبرگزاري هاي رسمي و سايت هاي خبري هم منتشر شده، آمده بود: «تشكل هاي دانشجويي به عنوان پرچمداران عدالت خواهي با گرايشات مختلف سياسي و به نمايندگي از طيف هاي مختلف دانشجويي از دادستان كل كشور انتظار دارند و درخواست مي نمايند بررسي سريع قاطعانه و قانوني پرونده هاي مربوط به مفاسد اقتصادي را آغاز كرده و اولين پرونده آن مربوط به مهدي هاشمي باشد تا شائبه هاي موجود در جامعه روشن شود.»
قاضي محمدهادي فضلعلي رئيس شعبه دوم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت پس از رسيدگي به اين پرونده با تأكيد بر اينكه «اقدام روزنامه ايران صرفاً درج خبر بوده و روزنامه رأساً عملي را به مهدي هاشمي نسبت نداده است» و همچنين «نقل اين خبر به معناي تصديق مفاد آن نامه نيست»، قرار منع تعقيب كاوه اشتهاردي را صادر كرده بود كه اين رأي به تأييد معاون دادستان تهران هم رسيده بود.
اين گزارش مي افزايد قاضي صفوي رئيس شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران با رسيدگي به اعتراض وكيل مدافع مهدي هاشمي به اين قرار، با اين توجيه كه «روزنامه بدون تحقيق و بررسي و با هدف تخريب خانواده آقاي هاشمي رفسنجاني و بدون ذكر نام تشكل هاي مورد ادعا خبر را درج كرده است»، شكايت عليه مديرمسئول روزنامه ايران را در اجراي بند «ن» از ماده 3 قانون اصلاح تشكيل دادگاه هاي عمومي وارد دانست.
با ابلاغ رأي قطعي اخير و صدور كيفرخواست، پرونده اتهامي روزنامه ايران به دادگاه ارجاع خواهد شد تا با حضور هيأت منصفه مورد رسيدگي نهايي قرار گيرد.
مديرمسئول روزنامه ايران صبح ديروز (29/1/89) با حضور در شعبه دوم بازپرسي آخرين دفاعيات خود را در زمينه اين شكايت به دادگاه ارائه كرد. اشتهاردي همچنين امروز (دوشنبه) با شكايت ميرحسين موسوي و 6 ارديبهشت با شكايت محمد خاتمي به دادگاه احضار شده است.

 



لاريجاني در ديدار وزير مشاور امورخارجه عمان:
ايران هيچگاه نسبت به ادامه مذاكرات با 1+5 مخالف نبوده است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برنامه صلح آميز هسته اي كشورمان گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچگاه با ادامه مذاكرات با گروه 1+5 مخالفتي نداشته و همواره آماده گفتگو و مذاكره است.
يوسف بن علوي وزير مشاور در امور خارجه عمان بعدازظهر ديروز با علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو كرد.
لاريجاني در ابتداي اين ديدار پيوندها و مرادوات ايران و عمان را روابطي ديرينه و تاريخي خواند و افزود: روابط ايران و عمان مناسباتي بسيار مستحكم و نزديك و عاملي براي تقويت تحكيم امنيت و آرامش در منطقه است.
وي در ادامه با اشاره به برنامه صلح آميز هسته اي كشورمان افزود: جمهوري اسلامي ايران هيچگاه با ادامه مذاكرات با 1+5 مخالفتي نداشته و همواره آماده گفتگو و مذاكره است، مجموعه 1+5 مذاكرات هسته اي را قطع كردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اهميت تقويت و تحكيم مناسبات برادرانه دو كشور، تصريح كرد: ايران و عمان از امكانات و ظرفيت هاي وسيعي براي گسترش پيوندهاي دوستانه در همه عرصه ها برخوردار هستند.
در ادامه اين ديدار يوسف بن علوي وزير مشاور در امور خارجي عمان روابط دو كشور را بسيار دوستانه خواند و گفت: مناسبات و پيوندهاي برادرانه دو كشور روابطي ثابت است و هيچ تغييري در آن ايجاد نخواهد شد.
وزير مشاور در امور خارجي عمان با تاكيد بر جايگاه با اهميت ايران در معادلات منطقه اي و بين المللي تصريح كرد: ايران عامل آرامش و ثبات در سياست بين الملل است.
وي برنامه هسته اي ايران را برنامه اي مسالمت آميز خواند و افزود: گفتگو و مذاكره تنها راه حل سوء تفاهمات موجود مي باشد.
بن علوي همچنين با ابراز نگراني از روند تحولات فلسطين اشغالي تاكيد كرد: نگراني كنوني در افكار عمومي بين المللي، سياست سركوب رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي فلسطين است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14