(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 فروردين 1389- شماره 19624
 

حديث دشت عشق
مرحله پلي آف ليگ برتر واليبال پيروزي تيم هاي ميزبان در نخستين گام
اخبار كوتاه از فوتبال
استقلال با شكست ذوب آهن جاي پيروزي را گرفت سپاهان و يك امتياز تا قهرماني
رضازاده: محروميت علي حسيني را كاهش مي دهيم
هفته سي و چهارم رقابت هاي سري «آ» رم با برتري در دربي به صدر جدول بازگشت
ليگ قهرمانان اروپا تقابل ديدني بارسلونا و اينتر براي صعود به فينال
موج جديدتغييرات در راه است بركناري در انتظار رؤساي دو فدراسيون
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «گودرز ملكي»
بجز او نيست مقصود شهيدان

شهيد «گودرز ملكي» در تابستان سال 1333 در خطه گيلان، (شهرستان بندر انزلي) متولد شد. او در كودكي پدر خويش را از دست داد. به همين خاطر تحصيلاتش را تا اخذ ديپلم به انجام رسانيد و پس از آن وارد ارتش شد و در كنار سربازي ميهن به كسب معاش براي خانواده اش پرداخت.با شروع جنگ تحميلي به فرمان امام، به دفاع از ميهن اسلامي پرداخت و در زمره جان بر كفان نيروي هوايي به مناطق جنگي اعزام گرديد. او كه ستوان سوم نيروي هوايي در پايگاه چهارم شكاري دزفول بود، پس از شركت در عمليات هاي متعدد، سال 1368 در پل تكاب انديمشك- دزفول در سن 35 سالگي به شهادت رسيد.

 



مرحله پلي آف ليگ برتر واليبال پيروزي تيم هاي ميزبان در نخستين گام

سرويس ورزشي-
مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در مرحله پلي آف با پيروزي تيم هاي ميزبان در تهران، رشت و آمل پيگيري شد.
مرحله پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور براي تعيين رده هاي اول تا هشتم جدول رده بندي اين رقابت ها عصر يكشنبه با برگزاري چهار ديدار آغاز شد كه طي آن تمام تيم هاي ميهمان نتيجه ديدار مقابل حريفان ميزبان خود را واگذار كردند با اين تفاوت كه برق تنها تيمي بود كه بدون كسب پيروزي حتي در يك گيم متحمل شكست شد.
در ديدارهاي برگزار شده يكشنبه و در خانه واليبال تيم پيكان كه عنوان صدرنشيني رقابت هاي دوره اي را به خود اختصاص داده بود، موفق شد بر بانك كشاورزي غلبه كند. در دومين ديدار برگزار شده در اين سالن سايپا در سه گيم متوالي شكست را به حريف كرماني خود تحميل كرد تا تنها برنده مقتدر ديدارهاي عصر يكشنبه باشد.
اما در اين مرحله از مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور شاگردان حسين معدني و بهروز عطايي در دو تيم داماش و كاله نيز موفق شدند حريفان ميهمان خود را با شكست بدرقه كنند تا همه تيم هاي ميهمان در دور نخست رقابت هاي پلي آف ناكام بمانند.
نتايج به دست آمده در ديدارهاي دور نخست مرحله پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
¤ پيكان تهران 3- بانك كشاورزي يك
¤ سايپا تهران 3- برق كرمان صفر
¤ داماش گيلان 3- جواهري بازرگاني گنبد يك
¤ كاله آمل 3- پتروشيمي بندرامام يك
مرحله پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز چهارشنبه با برگزاري ديدارهاي برگشت پيگيري خواهد شد. اين مرحله از بازي ها به صورت 2 از 3پيگيري مي شود. بر اين اساس تيم هاي پيكان، سايپا، داماش و كاله در صورت پيروزي در ديدارهاي برگشت راهي مرحله دوم پلي آف خواهند شد.
قرعه كشي جام باشگاه هاي آسيا
اما خبر ديگر از واليبال اينكه با وجود عدم اتمام ليگ هاي واليبال در آسيا، قرعه كشي جام باشگاه هاي قاره كهن توسط كنفدراسيون آسيا انجام شد.
بيست و يكمين دوره مسابقات جام باشگاه هاي آسيا قرار است از 15 تا 23 خرداد ماه سال جاري در ژن جيانگ چين برگزار شود، به همين منظور قرعه كشي مسابقات توسط كنفدراسيون واليبال آسيا برگزار شد.
اين در حالي است كه هنوز مسابقات ليگ هاي واليبال در آسيا از جمله ايران به اتمام نرسيده است و اين فدراسيون تنها نام كشورها را در قرعه كشي مدنظر قرارداده و اسمي از باشگاه هاي حاضر در دست نيست.
11تيم براي حضور در اين مسابقات در نظر گرفته شده اند كه در 2 گروه 5 و 6 تيمي قرار گرفته اند. تيم ها در اين دوره براساس نتايج نمايندگان كشورها در دوره هاي گذشته سيدبندي شده اند و نمايندگان ايران (قهرمان دوره گذشته) و چين (ميزبان مسابقات) در سيد اول و به عنوان سرگروه قرار گرفتند.
در گروه اول مسابقات نمايندگان چين (ميزبان مسابقات)، ژاپن (تيم پنجم دوره گذشته)، ويتنام، اندونزي و قزاقستان حضور دارند.
در گروه دوم نيز تيم قهرمان ليگ برتر ايران (قهرمان دوره گذشته)، قطر (تيم سوم دوره گذشته)، ازبكستان، بحرين، تايلند و ميانمار حضور خواهند داشت.تيم پيكان كه سال گذشته به عنوان نماينده ايران در بيستمين دوره باشگاه هاي آسيا شركت كرده بود، عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي: بايد فاتحه فوتبال را خواند
سرمربي پيروزي گفت: وقتي اشخاصي همچون آيت الهي در فدراسيون تصميم مي گيرند بايد فاتحه اين فوتبال را خواند.علي دايي در مورد اظهارات اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال اظهار داشت: نمي خواهم ديگر در مورد اين مسائل صحبت كنم، اما شما اگر ريز مكالمات تلفن همراه كفاشيان را دريافت كنيد متوجه مي شويد او چه زماني با من تماس گرفته و حكم اخراجم را داده است. وي يادآور شد: وقتي رئيس فدراسيون فوتبال ساعت 30:11 دقيقه صبح با ابراهيمي، سرپرست تيم ملي تماس مي گيرد و مي گويد خبر اخراج دايي را تكذيب كنيد، به نظر شما جلسه چه زماني تشكيل شده است؟
سرمربي پيشين تيم ملي تصريح كرد: وقتي براي فوتبال ايران اشخاصي همچون آيت الهي تصميم مي گيرند بايد فاتحه اين فوتبال را خواند.
محمدي: بازي هاي ليگ مهمتر از ديدار با آفريقاي جنوبي بود
رئيس سازمان ليگ برتر برگزاري منظم ديدارهاي ليگ و جام حذفي و اتمام به موقع فصل جاري اين مسابقات را دليل مخالفت با برگزاري ديدار تداركاتي تيم ملي مقابل آفريقاي جنوبي عنوان كرد.
عزيز محمدي ضمن بيان اين مطلب افزود: پيشنهاد برگزاري ديدار دوستانه مقابل آفريقاي جنوبي براي روزهاي سوم و چهارم خرداد به ميزباني اين كشور مطرح شده بود كه با توجه به برگزاري هفته هاي پاياني ليگ برتر و جام حذفي و جلوگيري از هرگونه بي نظمي در انجام اين مسابقات با برگزاري اين ديدار دوستانه مخالفت كرديم.محمدي در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان تعويق يك هفته اي مسابقات ليگ و جام حذفي براي برگزاري اين ديدار دوستانه وجود نداشت، گفت: فينال جام حذفي بين روزهاي 10 تا 12 خرداد برگزار خواهد شد ضمن اينكه هفته پاياني ليگ برتر قرار است آخر ارديبهشت ماه برگزار شود كه برنامه ريزي قبلي اين مسابقات امكان هرگونه جابجايي را دشوار مي كرد.وي يادآور شد: علاوه بر اين بلافاصله پس از پايان جام حذفي زمان نقل و انتقالات ليگ برتر آغاز مي شود و باشگاهها بايد خود را براي فصل جديد مسابقات كه از 8 مرداد آغاز مي شود آماده كنند كه اين محدوديت زماني اجازه نمي داد تا مسابقات ليگ و جام حذفي را به تعويق بيندازيم.
پيرواني سرمربي تيم استيل آذين شد
افشين پيرواني به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال استيل آذين انتخاب شد.مصطفي آجورلو مديرعامل باشگاه استيل آذين در اين خصوص گفت: پس از كسب نتيجه تساوي مقابل ابومسلم كه با يك بازي ضعيف همراه بود و همچنين حذف از رقابت هاي جام حذفي، اعضاي هيات مديره باشگاه تصميم به قطع همكاري با اقاي استيلي و انتخاب آقاي پيرواني به عنوان سرمربي گرفتند.
تيم جوانان از 4 ارديبهشت اردو مي زند
تيم فوتبال جوانان براي بازي تداركاتي مقابل ارمنستان از چهارم ارديبهشت در كمپ تيم هاي ملي اردو برگزار مي كند.
در صورتي كه مشكل خروجي بازيكنان تيم جوانان حل شود و فدراسيون بتواند گذرنامه مدت دار براي اعضاي اين تيم بگيرد، شاگردان علي دوستي از چهارم ارديبهشت به اردو خواهند رفت تا براي بازي تداركاتي مقابل ارمنستان 15 ارديبهشت راهي اين كشور شوند. اين تيم بعد از ديدار با ارمنستان خود را براي بازي با الجزاير آماده مي كند.
رئال مادريد به يك امتيازي بارسلونا رسيد
پيروزي دو بر صفر رئال مادريد برابر والنسيا اين تيم را به فاصله يك امتيازي بارسلونا رساند.
پس از توقف بارسلونا برابر اسپانيول، شاگردان پيگريني موفق شدند با پيروزي 2 بر صفر برابر والنسيا خود را به فاصله يك امتيازي بارسلونا برسانند.
هفته سي وسوم براي رئال مادريد هفته خوبي بود و سفيدهاي پايتخت بيش از پيش براي تكرار حادثه 2007 اميدوار شدند. در آن تاريخ كاپلو دست به كار بزرگي زد و با رئال قهرماني را جشن گرفت اما بسياري بر اين باورند كه پيگريني در حد و اندازه هاي تكرار تاريخ نيست. در حال حاضر بارسلونا با 84 امتياز در صدر قرار دارد و رئال مادريد با 83 امتياز دوم است.

 



استقلال با شكست ذوب آهن جاي پيروزي را گرفت سپاهان و يك امتياز تا قهرماني

برتري تيم هاي سپاهان و استقلال تهران و شكست ذوب آهن باعث شد تا شانس قهرماني سپاهان و رسيدن تيم استقلال به ليگ قهرمانان آسيا بيشتر شود.
هفته سي ويكم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر ديروز (دوشنبه) با برگزاري 3 ديدار به پايان رسيد كه با توجه به پيروزي سپاهان برابر راه آهن و شكست ذوب آهن برابر استقلال در تهران، شانس شاگردان امير قلعه نويي براي كسب قهرماني ليگ نهم بيشتر شد.
در ورزشگاه فولادشهر اصفهان تيم فوتبال سپاهان موفق شد با نتيجه 2 بر صفر از سد راه آهن عبور كرده و با 62 امتياز صدرنشيني خود را در صدر جدول رده بندي اين مسابقات تحكيم بخشد. سپاهان در صورتي كه در 3 بازي پاياني ليگ برتر يك امتياز كسب كند، عنوان قهرماني اين رقابت ها را از آن خود خواهد كرد. عماد رضا (35) و ابراهيم توره (50) گل هاي تيم امير قلعه نويي را در اين ديدار به ثمر رساندند.
در ورزشگاه آزادي تهران تيم استقلال موفق شد با تك گل سياو ش اكبرپور كه در دقيقه 40 و از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد، برابر تيم دوم جدول ذوب آهن به پيروزي دست يابد. در اين ديدار سيدمحمد حسيني در دقيقه 29 دروازه استقلال را باز كرد اما داور اين گل را به نشانه آفسايد قبول نكرد.با اين پيروزي شاگردان صمد مرفاوي با 52 امتياز به رده سوم جدول رده بندي ليگ برتر بازگشته و با گرفتن جاي پيروزي شانس خود را براي كسب سهميه فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا افزايش دادند.
تيم فوتبال سايپا هم در كرج برابر تيم مس كرمان با نتيجه 2 بر يك به پيروزي دست يافت. ابراهيم صادقي(20) و رضا خالقي فر(50) گل هاي سايپا را در اين ديدار به ثمر رساندند و مهدي رجب زاده(60) تك گل تيم مس را وارد دروازه سايپا كرد. تيم سايپا با اين پيروزي 41 امتيازي شد و به رده هشتم جدول صعود كرد تا خيالش از بابت بقاء در ليگ برتر راحت شود. در انتهاي جدول هم پس از استقلال اهواز و ابومسلم كه با 28 امتياز در مكان هجدهم و هفدهم جدول قرار دارند تيم هاي راه آهن با 34 امتياز و مس كرمان با 35 امتياز به همراه سه تيم 36 امتيازي مقاومت سپاسي شيراز، پاس همدان و شاهين بوشهر در خطر سقوط قرار دارند.
جدول رده بندي ليگ برتر: 1-سپاهان اصفهان 62 امتياز، 2-ذوب آهن اصفهان 54 امتياز، 3- استقلال تهران 52 امتياز، 4- پيروزي 51 امتياز، 5- استيل آذين 49 امتياز و...

 



رضازاده: محروميت علي حسيني را كاهش مي دهيم

سرپرست فدراسيون وزنه برداري گفت: به درخواست كميته ملي المپيك براي كاهش محروميت مادام العمر سعيد
علي حسيني تلاش مي كنيم.
حسين رضازاده اظهار داشت: فدراسيون وزنه برداري تمام تلاش خود را مي كند تا مشكل اين ورزشكار آينده دار كشورمان را حل كند و درصدد هستيم تا محروميت
علي حسيني را كم كنيم.
وي ادامه داد: كميته ملي المپيك 100 ميليون تومان را از محل اعتبارات فدراسيون وزنه برداري در سال 88 به حساب فدراسيون واريز كرده است و در نظر داريم 50 ميليون تومان آن را به حل مشكل علي حسيني اختصاص دهيم. كميته ملي المپيك طي نامه اي به ما اعلام كرده اين مبلغ را صرف حل مشكل محروميت مادام العمر علي حسيني و كاهش آن كنيم.
مسابقات وزنه برداري جوانان جهان خردادماه در بلغارستان برگزار خواهد شد و مسئولان فدراسيون وزنه برداري براي حل مشكل علي حسيني به اين كشور سفر مي كنند تا با تاماش آيان، رئيس فدراسيون بين المللي وزنه برداري ديدار كنند.

 



هفته سي و چهارم رقابت هاي سري «آ» رم با برتري در دربي به صدر جدول بازگشت

تيم فوتبال رم با برتري مقابل لاتزيو در دربي شهر رم بارديگر به صدر جدول رده بندي رقابت هاي سري آ بازگشت.
تيم رم در اين ديدار كه در ورزشگاه المپيك شهر رم برگزار شد با نتيجه 2 بر يك مقابل لاتزيو به پيروزي رسيد و با يك امتياز بيشتر نسبت به اينتر درصدر جدول رده بندي قرا رگرفت. روكي در دقيقه 15 تيم فوتبال لاتزيو را پيش انداخت اما ميركو و وچينيچ دوبار در دقايق 53 (پنالتي) و 64 براي رم گل زد تا پايتخت نشينان به صدر بازگردند. لدسما از لاتزيو در دقيقه 90 به دليل دريافت كارت قرمز از زمين اخراج شد. ضمن اينكه «فلوكاري» در دقيقه 47 يك ضربه پنالتي را براي لاتزيو ازدست داد.
در ديگر ديدار حساس هفته سي و چهارم سري «آ» تقابل تيم هاي سوم و چهارم جدول يعني ميلان و سامپدوريا با پيروزي دو بر يك سامپدوريا به پايان رسيد. اين نتيجه تأثيري در جايگاه دو تيم در پايان بازي هاي اين هفته نداشت.
در شرايطي كه تنها چهار هفته به پايان بازي هاي سري «آ» باقي نمانده است جدول رده بندي اين رقابت ها به اين شرح است: 1-رم (71 امتياز)، 2-اينتر (70 امتياز)، 3-ميلان (64 امتياز)، 4-سامپدوريا (57 امتياز) و...
پايتخت ايتاليا به آشوب كشيده شد
هواداران متعصب دو تيم رم و لاتزيو پس از دربي يكشنبه شب گذشته در خيابان هاي پايتخت با يكديگر درگير شدند.
به گزارش روزنامه گازتا دلو اسپورت ايتاليا، پس از پيروزي 2 بر يك رم برابر همشهري خود لاتزيو برخي از بازيكنان در زمين با يكديگر درگير شدند. اين درگيري به خارج از زمين منتقل شد و هواداران دو تيم نيز به تبعيت از تشنج پيش آمده به شدت با يكديگر درگير شدند.
نيروهاي امنيتي ايتاليا كه پيش از اين چنين بحراني را پيش بيني مي كردند به سرعت وارد عمل شدند، اما نتوانستند خشونت پيش آمده را مهار كنند.
در جريان درگيري هاي شب گذشته در پايتخت ايتاليا حداقل 18 تن از مردم شهر رم به شدت زخمي شده و به بيمارستان ها منتقل شدند.
اين درحالي است كه خسارات جدي به اموال عمومي به خصوص متروي مركزي رم وارد آمد. نيروهاي امنيتي و شهرداري شهر رم پس از ساعت ها درگيري توانستند بامداد ديروز آرامش را به سطح شهر بازگردانند.

 



ليگ قهرمانان اروپا تقابل ديدني بارسلونا و اينتر براي صعود به فينال

مدافع عنوان قهرماني اروپا و فاتح فصل گذشته كالچو ايتاليا اولين قدم را براي صعود به بازي نهايي ليگ قهرمانان اروپا برمي دارند.
امشب (سه شنبه) دو تيم اينترميلان و بارسلونا در ورزشگاه جوزپه مه آتزا ميلان در ديدار رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان به مصاف يكديگر مي روند.
اينتر تحت رهبري خوزه مورينيو پرتغالي، مي كوشد گامي اساسي براي نزديك شدن به بازي نهايي بردارد. در مقابل مردان جوزپه گوارديولا كه فصل قبل به مقام قهرماني اين پيكارها رسيدند، هدفي مشابه ميزبان داشته تا نشان دهند يك بار ديگر شايسته راهيابي به بازي آخر و كسب جام هستند.همچنين زلاتان ابراهيموويچ و ماكسول براي دومين بار در فصل جاري مي توانند به ورزشگاه سال هاي پيش خود بازگردند و برابر تيم سال گذشته خود قرار بگيرند.
در مقابل ساموئل اتوئو، تياگو موتا و همچنين ريكاردو كورشما، سه بازيكن نراتزوري هستند كه مي توانند با همبازيان سال هاي پيش خود در بارسا روبه رو شوند.
اين رويارويي از سوي ديگر در فصل جاري براي سومين مرتبه انجام خواهد شد. اينتر و بارسا در مرحله گروهي مسابقات (گروه ششم) در دو بازي به مصاف هم رفتند كه ابتدا دو تيم به تساوي بدون گل رسيدند و بعد كاتالان ها 2 بر صفر برابر نراتزوري ها پيروز شدند.ديگر ديدار اين مرحله فردا شب ميان بايرن مونيخ آلمان و ليون فرانسه در ورزشگاه آليانس آره نا مونيخ انجام مي شود.مسابقات دور برگشت هفته آينده برگزار خواهد شد.

 



موج جديدتغييرات در راه است بركناري در انتظار رؤساي دو فدراسيون

موج جديد تغييرات رؤساي فدراسيونهاي ورزشي كه از ابتداي سال جديد با معرفي سرپرستان چند فدراسيون ورزشي آغاز شد، طي روزهاي آينده ادامه خواهد يافت.
درحاليكه موج تغييرات فدراسيون هاي ورزشي در 4 ماهه پاياني سال 88 منجر به بركناري 8 رئيس فدراسيون شد، در ابتداي سال جاري نيز با بركناري دو رئيس فدراسيون ورزشهاي همگاني و گلف ادامه يافت و اخبار موثق از ادامه اين تغييرات ظرف روزهاي آينده دارد.
سازمان تربيت بدني در ادامه ارزيابي هاي خود از فدراسيون هاي ورزشي، رؤساي فدراسيون هايي كه عملكرد قابل قبولي نداشته اند را بركنار و به جاي آنها سرپرستان جديدي معرفي خواهد كرد.
براساس اخبار رسيده تغيير رؤساي دو فدراسيون نابينايان و ناشنوايان جديدترين تغييرات در دست اقدام سازمان تربيت بدني است. در حال حاضر رياست فدراسيون ناشنوايان را مصطفي داودي و سرپرستي فدراسيون نابينايان را از 8 ماه گذشته محمدرضا رشيدي برعهده دارد.علاوه بر اين سازمان تربيت بدني از عملكرد برخي سرپرستاني كه ظرف ماههاي گذشته در فدراسيون هاي ورزشي منصوب شده اند، چندان راضي نيست و اين احتمال نيز وجود دارد كه حتي تغييراتي را تا قبل از برگزاري مجمع انتخابات اين فدراسيونها شاهد باشيم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ پيمان فخري بعد از گذشت چهار ماه از اعلام استعفاي دبيري فدراسيون شمشيربازي و بنا به درخواست سرپرست اين فدراسيون همكاري دوباره اش را آغاز كرد.
¤ رئيس فدراسيون بسكتبال به منظور حضور در اجلاس ساليانه كنفدراسيون بسكتبال غرب آسيا (وابا) امروز (سه شنبه) تهران را به مقصد لبنان ترك مي كند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14