(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 فروردين 1389- شماره 19624
 

رئيس مركز امور زنان و خانواده خبر داد ايران ميزبان اعضاي زن سازمان كنفرانس اسلامي
اعمال قيمت هاي جديد بليت مترو از فردا
نماينده مردم اصفهان تأكيد كرد برخورد قانوني با مفاسد اقتصادي در هر رده اي
در استان اصفهان اتفاق افتاد نابودي 6هزار راس دام بر اثر بيماري تب برفكي
دكتر صدر خبر داد رسيدگي خارج از نوبت تخلفات رعايت نكردن تعرفه هاي درمان
12 ارديبهشت شارژ مي شود كارت 5/1 ميليون توماني خريد كالاي فرهنگيان
تب برفكي هزار رأس دام را در چهارمحال و بختياري تلف كرد
محكوميت تاج زاده، سليماني و ميردامادي به 6 سال حبس
رويدادهاي خارجي 30مجروح در زمين لرزه افغانستان
به دليل آشنا نبودن با فن شنا 2 جوان برازجاني در كانال آب غرق شدند
دو متجاوز به عنف در اصفهان اعدام شدند
انهدام باند سارقان مسلح طلافروشي هاي كشور در نوشهر
زلزله 8/4 ريشتري شهر قاضي در خراسان شمالي را لرزاند
4 انتصاب در بنياد شهيد
2400 خانه تاريخي احيا مي شود
روزنامه بهار توقيف شد



رئيس مركز امور زنان و خانواده خبر داد ايران ميزبان اعضاي زن سازمان كنفرانس اسلامي

سرويس اجتماعي -
رئيس مركز امور زنان و خانواده گفت: مركز امور زنان در سال جاري اخبار خوبي در حوزه تعاملات بين المللي خواهد داشت.
به گزارش كيهان مريم مجتهدزاده در نخستين نشست خبري خود در مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اشاره به برنامه هاي مركز امور زنان در سال 89، اظهار داشت: در مدت 100 روزي كه در اين مركز فعاليت داشته ام، طرح هاي مختلفي در مركز امور زنا ن براي اجرا در دستور كار قرار گرفت.
وي اقدامات زهرا طبيب زاده را در خصوص زنان سرپرست خانوار قابل تقدير دانست و گفت: قصد داريم فعاليت در اين زمينه را افزايش دهيم؛ زيرا اين فعاليت ها باعث زمينه سازي در اشتغال و توانمندسازي زنان مي شود.
مجتهدزاده در رابطه با وضعيت زنان خانه دار گفت: طي ساليان گذشته زنان خانه دار كمتر مورد توجه برنامه ريزان حوزه قرار گرفته اند؛ در حالي كه اقدامات و تلاش هاي زنان خانه دار براي مديريت خانواده و آموزش و پرورش فرزندان داراي اهميت است.
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري افزود: حضور آگاهانه و توانمند زنان خانه دار در محيط خانواده به سلامت جامعه كمك مي كند؛ از اينرو زنان خانه دار نبايد احساس كنند كه خانه داري اهميتي ندارد بلكه تربيت فرزنداني كه باعث سرافرازي ايران اسلامي مي شود، داراي ارزش والايي است.
وي در ادامه ضمن اشاره به بيمه زنان خانه دار گفت: با توجه به برنامه وسيعي كه در جهت اجراي درست آن در دست اقدام است نسبت به انجام بيمه زنان خانه دار تلاش مي كنيم و اميدوارم تا پايان دولت دهم اين امر اجرايي شود.
رئيس مركز امور زنان همچنين به فعاليت هاي زنان روستايي اشاره كرد و اظهار داشت: براي افزايش اشتغال زنان در روستاها در صدد حمايت از دختران فارغ التحصيل دانشگاه ها در كنار زنان با تجربه در زمينه اشتغال و كارآفريني هستيم.
در ادامه اين نشست فريبا سوري، معاون اجتماعي مركز امور زنان رياست جمهوري در رابطه با راه اندازي كميته دختران در مراكز استان ها گفت: كميته دختران جوان در نظر دارد در سال همت و كار مضاعف در جهت ارتقاء اخلاقي و اعتقادي و علمي و هنري دختران جوان گام بردارد و كميته دختران را در مراكز استان ها راه اندازي كند.
وي اضافه كرد: راه اندازي كميته دختران در شهرستان ها موجب مي شود عزم دختران فعال فرهنگي در استان ها و شهرستان ها جزم و انگيزه كار فرهنگي را در آنها تقويت كند.
سوري با بيان اينكه همت و كار مضاعف تفكر مضاعف هم مي طلبد، اضافه كرد: كميته دختران جوان با تشكيل اتاق فكر، ايده و خلاقيت با حضور اساتيد برجسته به توليد فكر و انديشه مي پردازد تا فعاليت خود را با تفكر و تدبر اجرايي كند.
وي در انتها به برنامه ريزي مركز براي حضور وزراي زن كشورهاي OIC (كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي) خبرداد و گفت: مركز امور زنان در سال جاري اخباري خوبي در حوزه تعاملات بين المللي خواهد داشت.


 



اعمال قيمت هاي جديد بليت مترو از فردا

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: قيمت هاي جديد بليت مترو از چهارشنبه اول ارديبهشت ماه اعمال مي شود.
به گزارش روابط عمومي مترو جعفر ربيعي افزود: بر اين اساس مسافران بايد از فردا براي بليت تك سفره 250 تومان، دو سفره 450 تومان و 10 سفره 1400 تومان بپردازند.
وي اظهار داشت: همچنين نرخ جديد بليت اعتباري مدت دار يك روزه 450 تومان، سه روزه 900 تومان، هفت روزه 1700 تومان، يك ماهه 5100 تومان، 90 روز 13 هزارتومان، 180 روزه 21 هزارتومان و يكساله 32 هزارتومان است.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تصريح كرد: براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر همچنين بليت هاي اعتباري مبلغ دار از دو هزار تومان تا 40 هزار تومان با طي مسافت صفر تا 10 كيلومتر 85 تومان، بليت هاي اعتباري مبلغ دار از دو هزار تا 40 هزار تومان از 10 تا 20 كيلومتر 90 تومان، اعتباري مبلغ دار از دو هزار تا 40 هزار تومان از 20 تا 30 كيلومتر 105 تومان، اعتباري مبلغ دار از دو هزار تا 40 هزار تومان طي مسافت 30 تا 40 كيلومتر 114 تومان و اعتباري مبلغ دار از دو هزار تا 40 هزار تومان در طي مسافت 40 كيلومتر به بالا 135 تومان خواهد بود.
وي در ادامه با بيان اينكه ميزان استفاده از بليت هاي اعتباري در مترو از ابتداي سال افزايش يافته است، گفت: در سال گذشته حدود 62 درصد، مسافران متر و از بليت هاي اعتباري استفاده مي كردند كه اكنون اين ميزان به 65 درصد رسيده است.
ربيعي تاكيد كرد: با توجه به اينكه نرخ بليت هاي تك سفره و دو سفره مترو امسال افزايش قابل توجه اي داشته پيش بيني مي شود مسافران مترو بيش از پيش از بليت هاي اعتباري استفاده كنند.
به طوري كه ميزان استفاده مسافران از بليت هاي اعتباري 75 درصد رشد يابد.
تاييد فرمانداري
به افزايش نرخها
سخنگوي شهرداري تهران از تاييد مصوبه افزايش نرخ بليت متروي تهران توسط فرمانداري خبر داد.
محمدهادي ايازي در گفت وگو با فارس افزود: در جلسه شوراي اسلامي شهر تهران اعتراض هاي فرمانداري به نرخ هاي بليت مترو مورد بررسي قرار گرفت و تنها تغييري كه در مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران رخ داد، اين بود كه قيمت بليت 10 سفره مترو كه هزار و 500 تومان بود، به هزارو 400 تومان رسيد.

 



نماينده مردم اصفهان تأكيد كرد برخورد قانوني با مفاسد اقتصادي در هر رده اي

نماينده مردم اصفهان در مجلس گفت: با مفاسد اقتصادي در همه رده ها اعم از مسئولان دولتي و مجلس بايد برخورد جدي شود.
حميدرضا فولادگر ديروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بيان اينكه اكثر نمايندگان مجلس اين نامه را به امضا رساندند، اظهار داشت: مبارزه با مفاسد اقتصادي با قاطعيت دنبال شود و محدود به يكسري از افراد نباشد.
وي افزود: با مسئولاني هم كه درگير اين موارد در همه رده ها هستند اعم از مسئولان دولتي و حتي در مجلس و كساني كه آلوده به مفاسد اقتصادي هستند بايد برخورد جدي شود.
نما ينده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به تصميم مجلس و پشتيباني از قوه قضائيه در برخورد قانوني با مفاسد اقتصادي گفت: بعضي پرونده ها ممكن است فضايي را ايجاد كرده باشند تا از قانون فراري شوند و اين يك دلگرمي براي قوه قضائيه است تا با قاطعيت آن را دنبال كند.نماينده مردم اصفهان در مجلس فرمايشات رهبر معظم انقلاب را نوعي تعيين خط مشي براي مردم و مسئولان دانست و تصريح كرد: بايد در اين سال و سال هاي آينده با سعي و تلاش مضاعف در عرصه نظارت و قانون گذاري خواسته هاي رهبر معظم انقلاب برطرف شود و مجلس نيز در اين رابطه با اصلاح برخي قوانين نظارت خود را بالا ببرد.

 



در استان اصفهان اتفاق افتاد نابودي 6هزار راس دام بر اثر بيماري تب برفكي

مسئول اداره بررسي بيماريهاي دامي استان اصفهان از ابتلاي 50درصد دامهاي اين استان به بيماري تب برفكي خبر داد.
دكتر محمود خليلي روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: استان اصفهان داراي 300 واحد دامداري و نيز 5/2 ميليون راس گوسفند، بز و 450هزار راس گاو و گوساله است.
وي گفت: ويروس تب برفكي از اواخر اسفندماه پارسال تاكنون سبب نابودي بيش از 6هزار راس بز و بزغاله و 500 راس گوسفند و گوساله در استان اصفهان شده است.
خليلي افزود: با اين وجود اين بيماري تا حدودي مهار شده است.
مسئول اداره بررسي بيماريهاي دامي استان اصفهان، كانون هاي آلودگي بيماري تب برفكي در استان را بيش از 300 مورد برآورد كرد و افزود: اين بيماري افزون بر 100 ميليارد ريال به دامداران استان خسارت وارد كرده است.

 



دكتر صدر خبر داد رسيدگي خارج از نوبت تخلفات رعايت نكردن تعرفه هاي درمان

رئيس كل سازمان نظام پزشكي عنوان كرد: تخلفات مربوط به رعايت نكردن سقف تعرفه هاي درمان مصوب سازمان نظام پزشكي در بخش خصوصي، به صورت خارج از نوبت رسيدگي مي شود.
دكتر سيدشهاب الدين صدر گفت: يكي از دادسراهاي انتظامي سازمان نظام پزشكي به صورت ويژه در ارتباط با مسايل و شكايات مردم در زمينه هزينه هاي درماني فعاليت مي كند؛ بنابراين عبور از سقف تعرفه هاي درمان تعيين شده از سوي سازمان چه در هزينه هاي سرپايي و چه در هزينه هاي بستري، به صورت خارج از نوبت رسيدگي شده و برخورد جدي صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: علاوه بر آن، مدت زمان و كيفيت معاينات نيز كاملاً رسيدگي مي شود. از آنجا كه نظارت بر امر درمان از وظايف وزارت بهداشت است، مذاكراتي صورت گرفته كه نظارت بر مطب ها، بيمارستان ها، مراكز تشخيصي، راديولوژي، آزمايشگاه ها و ... به صورت جدي تر پيگيري شود تا در جهت دفاع از حقوق مردم با تخلفات احتمالي برخورد شود.

 



12 ارديبهشت شارژ مي شود كارت 5/1 ميليون توماني خريد كالاي فرهنگيان

وزير آموزش و پرورش با اعلام اين كه كارت يك و نيم ميليون توماني خريد كالا براي فرهنگيان از 12 ارديبهشت شارژ مي شود گفت: اين كارت براي فرهنگيان بازنشسته نيز صادر مي شود.
به گزارش مهر حميدرضا حاجي بابايي با بيان اين كه اين كارت ها به همه كاركنان دولت تعلق مي گيرد، افزود: كارمزد اين كارت ها چهار درصد و بازپرداخت آن 24 ماهه است.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به اين كه تمام كالاهاي قابل خريد از طريق اين كارت توليد داخلي است، افزود: وزارت بازرگاني بزودي ليست اسامي كالاها به همراه قيمت هايشان را اعلام خواهد كرد.
حاجي بابايي افزود: تمامي 860 هزار كارمند رسمي و پيماني وزارت آموزش و پرورش با مراجعه به بخش تعاون ادارات در مناطق آموزشي بايد فرم درخواست كارت را پر كنند تا ما بتوانيم اسامي آنها را براي صدور و شارژ كارت به بانك ملي ارسال كنيم. وي درباره جزئيات شارژ اين كارت افزود: اقساط اين كارت به محض شارژ آغاز نمي شود و هر زماني كه فرهنگيان اقدام به خريد كالا كردند، اقساط آن آغاز مي شود.
وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه مدت برداشت از كارت ها محدوديت زماني ندارد، ادامه داد: فرهنگياني كه بيش از سقف يك و نيم ميليون خريد كردند براي بار دوم هم مي توانند آن را شارژ كنند.
حاجي بابايي صدور كارت هاي خريد كالا را همسو با افزايش توان خريد و رونق آن افزايش توليد و عدالت اجتماعي، اصلاح الگوي مصرف به منظور هدفمند كردن يارانه ها و از بين رفتن واسطه ها عنوان كرد.

 



تب برفكي هزار رأس دام را در چهارمحال و بختياري تلف كرد

معاون فني اداره دامپزشكي چهارمحال و بختياري گفت: تب برفكي تاكنون يك هزار راس دام سبك و 12 راس گوساله را در اين استان تلف كرده است.
به گزارش ايرنا محمد اسدي افزود: محل اوليه ورود و انتشار اين بيماري در ميان جمعيت دامي ايران، كشور پاكستان است.
وي، انتقال دام در استان را ممنوع اعلام و به دامداران توصيه كرد، محل نگهداري دام هاي خود را ضدعفوني كنند.
استان چهارمحال و بختياري با داشتن دو ميليون راس دام سبك و بيش از 600 هزار راس دام سنگين يكي از مراكز دامپروري كشور است.

 



محكوميت تاج زاده، سليماني و ميردامادي به 6 سال حبس

سرويس اجتماعي -
رئيس شعبه 15دادگاه انقلاب اسلامي تهران راي خود را در خصوص «مصطفي تاج زاده»، «داود سليماني» و «محسن ميردامادي» صادر كرد.
به گزارش كيهان به نقل از پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، دادگاه، هريك از متهمان را به اتهام اجتماع و تباني عليه امنيت ملي و فعاليت تبليغي عليه نظام با استناد به مواد 610 و 500 قانون مجازات اسلامي مجموعا به 6 سال حبس تعزيري و 10سال محروميت از فعاليت در احزاب و مطبوعات محكوم كرد.
براساس اين گزارش احكام صادره قابل اعتراض در دادگاه تجديدنظر تهران است.
اين گزارش مي افزايد: شعبه 54 دادگاه تجديدنظر تهران، محكوميت «سهيل محمدي» از متهمان اغتشاشات سال گذشته را نيز به 3 سال حبس تعزيري كاهش داد.
وي پيش از اين در شعبه 28دادگاه انقلاب اسلامي تهران به استناد مواد 610 و 500 قانون مجازات اسلامي به 4 سال حبس تعزيري محكوم شده بود.

 



رويدادهاي خارجي 30مجروح در زمين لرزه افغانستان

موسسه لرزه نگاري و زمين شناسي دانشگاه ژئوفيزيك آمريكا از وقوع يك زمين لرزه به قدرت 3/5 ريشتر در مقياس امواج دروني زمين در شمال «افغانستان» خبر داد و اعلام كرد: در پي وقوع اين زمين لرزه هفت نفر جان خود را از دست داده و 30نفر هم مجروح شدند.
اين زمين لرزه تاكنون باعث كشته شدن هفت نفر و مجروح شدن 30 نفر ديگر شده است.
همچنين اكثر راههاي ارتباطي هم در اين منطقه به ويژه در مناطق صعب العبور كوهستاني تخريب شده و به همين دليل عمليات امداد و نجات به كندي صورت مي گيرد، به طوري كه اگر روند امدادرساني به همين منوال ادامه يابد، امكان افزايش تلفات اين زمين لرزه وجود دارد.
به گزارش اين خبرگزاري، زمين لرزه مذكور در كابل- پايتخت افغانستان- تاجيكستان و ازبكستان هم احساس شده است.

 



به دليل آشنا نبودن با فن شنا 2 جوان برازجاني در كانال آب غرق شدند

برازجان- خبرنگار كيهان:
دو جوان برازجاني به دليل آشنا نبودن با فن شنا در كانال آب كشاورزي غرق شدند.
دو جوان اهل محله بهرام آباد آب بخش برازجان پس از شستن كولر مسجد محله خود براي شنا به كانال آب كشاورزي مراجعه كردند. براساس اين گزارش، يكي از جوانان پس ازوارد شدن به كانال آب به دليل شدت جريان آب و آشنا نبودن به فن شنا به زير آب رفت، جوان ديگر با ديدن اين صحنه براي نجات جان دوستش وارد كانال آب شد كه به دليل آشنا نبودن با فن شنا او هم غرق شد. اجساد اين جوانان در فاصله زيادي از محل حادثه كشف شد.

 



دو متجاوز به عنف در اصفهان اعدام شدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
پرونده دو نفر در اصفهان كه در مهر ماه 86 مرتكب زناي محصنه شده بودند با اعدامشان بسته شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري استان اصفهان، در مورخه 25 مهر ماه سال 86 دو نفر شبانه به منزلي وارد شده و زني را مورد اذيت و آزار قرار دادند. اين دو توسط برادر اين زن دستگير و تحويل پليس شد.
اين دو به نام هاي سليمان- ج و احمد - خ به جرم خود اعتراف كردند.
برهمين اساس پرونده به شعبه 18 دادگاه كيفري استان اصفهان ارسال شد و دادگاه آنان را به استناد اقارير صريحشان و شناسايي ايشان توسط شاكيه و جريان بازسازي صحنه جرم به اعدام محكوم كرد.
با اعتراض وكلاي متهمان به حكم صادره پرونده به شعبه 41 ديوانعالي كشور مستقر در مشهد ارسال شد و اين شعبه ضمن رد تقاضاي تجديدنظر متهمان، حكم اعدام نامبردگان را تأييد كرد.

 



انهدام باند سارقان مسلح طلافروشي هاي كشور در نوشهر

نوشهر - خبرنگار كيهان:
نيروي انتظامي شهرستان نوشهر با همكاري پليس آگاهي اصفهان پس از انجام كارهاي اطلاعاتي موفق به دستگيري اعضاي باند سارقان مسلح طلا فروشي هاي شهرهاي بزرگ كشور در نوشهر شد.
فرمانده منطقه انتظامي شهرستان نوشهر در گفت وگو با كيهان ضمن اعلام اين خبر افزود: كار اطلاعاتي، تعقيب و مراقبت ظرف 48 ساعت صورت گرفت و پس از شناسايي محل اختفاي سارقان نيروي هاي انتظامي شهرستان نوشهر پس از 45 دقيقه درگيري مسلحانه موفق به دستگيري 4 نفر از سارقان مسلح شدند.
سرهنگ علي سليمي فر افزود: در اين عمليات سركرده باند به نام عبدالله - ف از ناحيه پاي راست مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شد كه اين موضوع موجب تسليم ساير اعضاي باند شد.
وي خاطرنشان كرد: اعضاي اين باند، تاكنون در طي 7 مرحله موفق به سرقت مسلحانه از طلا فروشي هاي شهرهاي بزرگ كشور شدند. سليمي فر در ادامه بيان داشت: پس از دستگيري 4 تن از سارقان در اين عمليات، موفق به دستگيري 2 تن از اعضاي ديگر اين باند در شهر چالوس شديم.
فرمانده منطقه انتظامي شهرستان نوشهر گفت: اعضاي باند ياد شده در قالب گردشگر به مدت 6 روز در يكي از ويلاهاي استيجاري نوار ساحلي نوشهر به سر مي بردند و قصد داشتند پس از شناسايي، اقدام به سرقت يكي از طلا فروشي منطقه كنند كه ناكام ماندند. سليمي فر تصريح كرد: در اين عمليات از سارقان، 3 قبضه سلاح كلت كمري به همراه مقاديري فشنگ، يك دستگاه خودرو، تلفن همراه و مبلغ 19 ميليون تومان وجه نقد كشف شد.

 



زلزله 8/4 ريشتري شهر قاضي در خراسان شمالي را لرزاند

زلزله اي با قدرت 8/4 ريشتر روز دوشنبه شهر قاضي در شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالي را لرزاند.
به گزارش ايرنا، شبكه لرزه نگاري قوچان وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اعلام كرد: اين زلزله در ساعت هشت و يك دقيقه و 14ثانيه در حوالي شهر قاضي در استان خراسان شمالي به وقوع پيوست.
مدير كل حوادث غيرمترقبه استان خراسان شمالي گفت: تاكنون گزارشي مبني بر خسارتهاي احتمالي ناشي از اين زلزله به ستاد حوادث استان ارسال نشده است.

 



4 انتصاب در بنياد شهيد

مسعود زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در احكام جداگانه اي «محمد شفيع سجادي» را به سمت رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران كنگاور، «خسرو علي ياري» را به سمت رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران منطقه 3 تهران بزرگ، «علي اكبر منصوري» را به سمت معاون رئيس و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان كوهپايه و «سيدمحمدرضا زرندزاده» را به عنوان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان دزفول منصوب كرد.

 



2400 خانه تاريخي احيا مي شود

معاون حفظ، احيا و ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از آغاز احياي 2400 خانه تاريخي خبر داد.
مسعود علويان صدر به فارس گفت: با بهره گيري از عنوان روز جهاني بناها و محوطه هاي تاريخي مي توانيم در تبيين جايگاه ميراث فرهنگي و تاريخي كشورسهم ارزنده اي داشته باشيم.
وي با اشاره به اعلام اين روز به عنوان ميراث كشاورزي و تنوع زيستي از سوي يونسكو افزود: ايران نخستين خاستگاه ميراث كشاورزي است.
علويان سيستم هاي مختلف آبياري و روش هاي مختلف كاشت و برداشت را نمونه عيني اين ميراث عنوان كرد و اظهار داشت: در كنار اين موارد مراسم و آئين هايي چون جشن برداشت محصول نقش مهمي در ميراث كشاورزي ايفا مي كنند كه بايدبه آنها پرداخته شود.
وي نقش سنتي آسياب ها، فن سنتي آبياري، فنون مرتبط با حفر قناتها و سيستم آبرساني را در ميراث كشاورزي بسيار موثر دانست و افزود: البته فن پخت نان سنتي و غذاهاي سنتي، گياهان منحصر به فرد و جلب گياه درماني كه فرهنگ ديرينه اي در كشورمان دارند را نبايد از نطر دور نگاه داشت.
علويان صدر با بيان اينكه امسال به عنوان سال احياي خانه هاي تاريخي به عنوان استراتژي سازمان ميراث فرهنگي اعلام شده است با اشاره به احياي 2400 خانه تاريخي گفت: با مشاركت سازمان ميراث فرهنگي 50 درصد از هزينه هاي مرمت خانه هاي تاريخي با بهره اندك و حمايت ويژه اين سازمان در اختيار صاحبان بنا قرار مي گيرد.

 



روزنامه بهار توقيف شد

روزنامه بهار با حكم هيات نظارت بر مطبوعات توقيف شد.
هيئت نظارت بر مطبوعات در جلسه ديروز روزنامه «بهار» را بدليل درج مطالب خلاف واقع، ايجاد شبهه در موضوعات اساسي چون انتخابات، زير سأال بردن اركان نظام جمهوري اسلامي و همچنين افترا به نهادها و ارگانهاي رسمي كشور، توقيف كرد.تخلفات روزنامه بهار مشمول بندهاي 1، 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات تشخيص داده شده و به سبب اصرار بر تداوم تخلفات مورد اشاره در شماره هاي دو ماهه اخير، با عنايت به تبصره 2 ماده 6 و به استناد تبصره ماده 12 قانون مطبوعات، توقيف و موضوع جهت پيگرد قانوني به مرجع قضايي ارسال شد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14